Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eigen Huis & Tuin in 020-Bijlmer

brilliant!!!Elke keer weer gelazer met een Verdonk! Dit keer is het echter niet tante Rita, maar een PvdA-wethouderes uit Amsterdam-ZuidOost. Kom maar naar beneden: Els Verdonk. Mevrouw is in opspraak geraakt wegens het verlenen van een bouwvergunning. Aan zichzelf. Els dacht; mijn huis kan zoveel beter, laat ik eens een serre aanbouwen. Vervolgens vroeg Els Verdonk, portefeuillehouder Ruimtelijke Ontwikkeling (welja) van het omstreden bananenstadsdeel, een vergunning aan. Helaas waren de buren van de Verdonkjes minder content met die schitterende serre. De buurtjes protesteerden uiteraard. Maar de beroepscommissie, bestaande uit E. Verdonk (voorzitter) E. Verdonk (secretaris), E. Verdonk (penningmeester), E. Verdonk (woordvoerder) en E. Verdonk (ditjes en datjes) veegde alle bezwaren van tafel. Mocht u nou denken. Die Els Verdonk kan het nu wel shaken dan zit u mis. Volgens de woordvoerder van Bureau Integriteit, de instantie die onderzoek doet naar gevalletjes belangenverstrengeling in PvdA-gelederen, is de handelwijze onwenselijk, maar heeft het verder geen gevolgen. Doorlopen mensen. Niets aan de hand...

Reaguursels

Inloggen

Doortastend en niet nodeloos bureaucratisch. Precies zoals we dat van een Verdonk gewend zijn. Jammer dat ze bij de verkeerde partij zit.

borderlijntje | 11-12-06 | 15:28

Hmmmm, en nu kiezen tussen dit of Glasop Guusje, moelijk.

Multikuli | 11-12-06 | 10:30

Als ik het goed heb is mevrouw E. Verdonk morgen stadsdeelwethouder-af.

colonnecinco | 10-12-06 | 17:39

Afgezien van het punt dat ik het belachelijk vind dat je voor ziets als een fokking serre (of tuinhuisje) een vergunning moet aanvragen vind ik dit wel een erg ranzige actie.

pringleshapedturd | 10-12-06 | 17:38

OPROEP :

geachte meneer peter r. de vries,
zou het in het landsbelang niet een goed idee zijn om u de eerst komende jaren alleen bezig te houden met corruptie onder ambtenaren?
u hoeft niet in de politiek te gaan om mistanden in de politiek naar buiten te brengen!
hier een antal namen om mee te beginnen:
a. jorritsma
p. rosemuller
w. kok
etc. ik nodig iedereen uit om dit lijstje ,zij het linkse of rechtse zakkenvullerts uit te breiden!

ja man | 10-12-06 | 10:36

PvdA'ers hebben meestal boter op hun hoofd... kijk er niet meer van op.

css | 10-12-06 | 10:30

Die PvdA'ers in de Bijlmer passen zich wel uitstekend aan aan de rest van de bevolking...

Patrick Bateman | 09-12-06 | 23:34

@ leo de pejo : inderdaad.

Verder de hele PvdA afdeling Adam wegjorissen enne Rita mag ook.

Tzakje | 09-12-06 | 22:22

Noordholland, gefeliciteert, een corrupte wethouder in Amsterdam, en een net beedigde trol in huizen die niet meer toegelaten wordt in de locale kroegen.

Het mooie is dat Bos en onsoten dit gedrag steunen, dus NL van harte met de keuze van Links. Geweldig een mooi land vrder naar de klo....

Me_nl | 09-12-06 | 22:06

Opheffen die stadsdelen!!!

ambtenaartje | 09-12-06 | 21:09

Wat een teringwijf, onmiddelijk wegschoppen daar. Ik weet zeker dat de rest van de PvdA niet aan dit soort praktijken doen... (wat zegt u, woont W. Bos in een huis van 8 Ton???)

Dickvanbil | 09-12-06 | 19:19

Hier weer het bewijs, De PVDA is er alleen voor eigenbelang, het landsbelang aan de moslims!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EN DAN GEWOON BLIJVEN ZITTEN DIE ROOIE TEEF..
Weg met die linkse eikels, Ram ze maar de raad en de kamer uit........

En die Wouter Bos moeten ze cumlaude afserveren.........

Wanneer valt dat kwartje eens bij al die linkse stemmers >>>>>>>

Dr Lector | 09-12-06 | 19:11

Ja, erg hè die linkse politici. Brrrr. Maar dit bericht staat dus wel in een linkse krant, dat dan weer wel... Als Geert de macht zou hebben dan gebeuren dit soort praktijken natuurlijk noooooooit meer. Maar Graus, heb jij je rekeningen al betaald?
www.blikopnieuws.nl/bericht/38964

leo de pejo | 09-12-06 | 18:50

Een idyllisch verhaaltje. Typisch een voorbeeld van doorgeschoten vrouwenvoorkeursbeleid, deze Els.

Mrs_Kliko | 09-12-06 | 18:22

@Sebastianos
Als het een CDA wethouder was geweest was het in het 8-uur journaal, 1vandaag, netwerk, NOVA en Pauw en Witteman geweest. Uiteraard dan ook op GS.

JeanPierre | 09-12-06 | 17:41

@karel
Klopt, we zijn een bananenmonarchie.

controle | 09-12-06 | 17:36

En ik blijf het volhouden .. Nederland is geen bananenrepubliek.... toch ?

Karel Kruizenruiker | 09-12-06 | 17:05

-weggejorist-

Zo jammer! | 09-12-06 | 17:05

Dat nog wel in een stad met de op een na beste burgemeester van de wereld.

Karel kwakbol | 09-12-06 | 16:50

Het is wel een beetje zielig voor deze mevrouw. Met deze bouwvergunning heeft ze namelijk geen mogelijkheid om wat steekpenningen aan te pakken, zoals het bij dit soort dossiers een goede gewoonte is (en dat komt veel, veel, veel, veel vaker voor dan men denkt in dit landje).

@koerbagh, je hebt helaas alwéér gelijk. Dat het voorkomt is erg, maar wat ik veel erger vind is de laconieke wijze waarop dit soort zaken wordt afgedaan. En dan bedoel ik niet de dronken bestuurders, maar de regelrechte fraude en belangenverstrengeling. Bram Peper deed er ook al zo lacherig over: ("het ging maar om een paar duizend dus waar lullen we over"). Een staatssecretaris die haar dochter als "secretaresse" op allerlei leuke buitenlandreisjes meenam. En nu dit geval weer. Als het niet om een kennelijke vergissing gaat, zouden dit soort gevallen voldoende zijn om een volksvertegenwoordiger uit de partij te flikkeren. Strafrechtelijk vervolgen mag ook.

Muxje | 09-12-06 | 16:43

Op zich heb ze gelijk, me broer heeft ooit een prieeltje weggezet, moets erof, geen verginning. Het stond te dicht op de straat... we hebben het over een tijn met schutting maar niet daar waar het prieeltje 2,5mx 2,5m stond.prieeltje v palen 4x4 cm, met kokos matten achtig iets, zag er grappig uit, wat kokos matten boven ook als dakkie. Leuk geheel. Enfin, moest eraf, de lul deed het ook nog. Persoonlijk had ik ze twee opties gegeven, of opdonderen, of zelf even kijken hoe diep die palen in de grond zitten. De debielen. Wel hij woont nu in Italie, heeft ook een veel te hoge opleiding om überhaupt in bananenland Holland te wonen, en daar mag hij wel een prieeltje bouwen. Feit is, Nederland is een zeik land, der is altijd wel één die het niet wil hebben, en die dan weer in elkaar schoppen brengt je teveel problemen. Hij had natuurlijk zwenkwieltjes mee kunnen begraven onder de palen, maar hij is dan weer wat netter dan ik. Waarbij netter tot de bodem uitgediept kan worden.

..Whatever | 09-12-06 | 16:38

1 Vraagje, als dit nu een CDA wethouder was geweest stond het dan ook op GS? Desondanks nog steeds idioot!

Sebastianos | 09-12-06 | 16:33

@Ion Susai 09-12-06 @ 16:11:
Ach, bij de VVD en CDA vind je ook massa's van dat soort wethouders. 't Is niet iets dat exclusief PvdA is.

koerbagh | 09-12-06 | 16:32

@Ion Susai> Nounounou, mijn lieve vriendinnetje heeft zich daar ook schuldig aan gemaakt, maar na een paar corrigerende tikken is alles weer koek-en-ei.

Lange Neus | 09-12-06 | 16:14

Nog maar een keer dan: iedereen die pvda gestemd heeft: sterf een VERSCHRIKKELIJKE deaud!

Ion Susai | 09-12-06 | 16:11

Dom... ik had er natuurlijk ff doorheen moeten varen.

Dr. Mabuse | 09-12-06 | 15:58

@Dr. Mabuse 09-12-06 @ 15:47
Tja... de familie Verdonk staat er vandaag weer gekleurd op.

koerbagh | 09-12-06 | 15:54

Hé jongens, wat doet die regenboog daar? Allemaal even naar buiten kijken.

Dr. Mabuse | 09-12-06 | 15:47

voldoet de serre van verdonk wel aan alle brandveiligheidseisen? of heeft ze daar ook een vergunning voor gesjoemeld?

daskapitalist | 09-12-06 | 15:45

DE gedragscode voor 020-arbeiders is wel zo helder als een glazen serre:‘Wie werkt in dienst van en ten dienste van de gemeente is betrouwbaar, en laat eigenbelang niet de overhand krijgen’. Heeft onze Els geen eed afgelegd als wethouder?
Was het niet een partijgenootje van Els (Mw Dales, gestopt met roken 10-01-94) die zei dat een beetje integer zijn niet bestaat?
Els, stop ajb eauk met reauken!

Hutspotentieel | 09-12-06 | 15:43

Macht corrumpeert.

OpaWizzkid | 09-12-06 | 15:41

@bijstandskoning 14:38
"ch ja, iedere conservatief verkropt zijn emoties over het recente verlies van de VVD op zijn eigen manier :O)"
.
De pvda heeft meer dan de vvd en cda samen verloren. En toch vinden dat het volk je in de regering wilt, unfrickinbelievable.

controle | 09-12-06 | 15:41

Dr. Mabuse 09-12-06 @ 15:35

klopt, ik heb gewoon heel even bij enkele GPD bladen gezocht op belangeverstrengeling, geen uitvoerige selectie gemaakt. IN iede rgeval, mijn punt is, dat zeker op gemeentelijk niveau/deelraadsniveau, er overal dit soort al dan niet kwalijke belangenverstrengelingen voorkomen. Is niet zoals het hoort, maar helaas is het menselijke vlees zwak, zijn lijntjes kort en is niemand perfect. Het is ook goed dat zoiets aangepakt wordt, maar dan nben ik niet voor een eenzijdige benadering.

Maaier | 09-12-06 | 15:39

@Herman Flipsen 09-12-06 @ 14:41
Bestuursrecht blijft klote.

Ridge Forrester | 09-12-06 | 15:38

Is mevrouw Verdonk niet toevallig lid van de Integriteitscommissie van de PvdA?
Snap deze commotie niet helemaal. Voor, tijdens en na de verkiezing wordt er alleen maar geluld over rechts; zakken vullers, a-sociaal etc. Komt er opeens zo'n verhaal in de media, dat had ik nooit verwacht van de linkse jongens en meissies. Zal ongetwijfeld een uitzondering zijn.....

Duitse helm | 09-12-06 | 15:36

Maaier 09-12-06 @ 15:28
Mee eens dat Geenstijl vooral linkse schandalen wil aanpakken, en de rechtse ongemoeid laat, het zij zo.
Maar over de kwestie Meijdam/Overmars heb ik een andere mening. Wat hadden deze twee mensen anders kunnen doen? Niet verliefd worden? Overmars is vriujwillig afgetreden, daar had de kous mee af moeten zijn.

Dr. Mabuse | 09-12-06 | 15:35

Foute boel... granted.
Maar als Els Verdonk de behandeling van haar bouwaanvraag zou overdragen aan haar collega-wethouder, zou het dan wel eerlijk gaan? Geleufdegijdâ..? Ikke nie.

Dr. Mabuse | 09-12-06 | 15:31

sjaakdeslinksesul 09-12-06 @ 15:23

je moet de mensen wel even de tijd gunnen om iemand naar huis te sturen he, als het vandaag pas in de wereld komt, moet er eerst een vergadering overheen voordat je de raadsleden zwakheid kan verwijten.

Maaier | 09-12-06 | 15:29

Maaier 09-12-06 @ 15:15
In m'n geboortedurrup liepen de wethouders en burgemeester aan te kloten. Die zijn wel naar huis gestuurd door de raad. Dat is dus het verschil met 020, waar je gewoon mag blijven zitten.

sjaakdeslinksesul | 09-12-06 | 15:23

Tja, een bestuursfunctie bij de PvdA heeft zo zijn voordelen!
Vroeger was het gewoon een regentenpartij, maar nu zijn ze de schaampte echt helemaal voorbij. Best wel knap!

Cloodtvieaul | 09-12-06 | 15:19

DOOFPOT aub. Net als Wethouder Marijke Vos. GeenStijl, stop nu even want het zijn allemaal goudeerlijke mensen die het zoooveeel beter doen. Stil nou eens. Het is echt zoooveeeel beter voor ons als links de lakens uitdeelt.

JeanPierre | 09-12-06 | 15:18

FrAgFo0d 09-12-06 @ 14:49

1- je kan geen klacht indienen over een niet-aftreden van iemand
2- ik zou gewoon eers het debat afwachten
3- helaas komt corruptie, hoe klein ook,overal voor. Dat er in Amsterdam meer naar buiten komt, komt misschine omdat journalisten te lui zijn in de rest van het land te kijken, of alleen maar de regionale bijlages van GPD-bladen te lezen. Op die manier komt je uit bij genoeg Gl/SP/VVD/CDA/plaatselijk belang wethouders die in meer of mindere mate hun positie hebben gebruikt danwel misbruikt om iets sneller gedaan te krijgen, iets ander sgedaan te krijgen etc.

Maaier | 09-12-06 | 15:15

Ha, dagelijkse praktijk. En ik kan het weten, ik werk voor een gemeente niet ver vandaan van deze gemeente. En ik heb niet de illussie dat het elders beter is geregeld!!!!!

herc | 09-12-06 | 15:15

Precies, typisch PVDA in amsterdam, zonder rijbewijs en onverzekerd rond rijden en bij aanhouding een vals adres opgeven was ook al geen probleem voor de PvdA amsterdam of bijv. je vrouw dumpen in noord afrika moet ook gewoon kunnen van de PvdA amsterdam....

zie ook:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/p...

Stelletje eikels hoor als je mij vraagt met de integriteit van een hondendrol.

GoedemorgenDezeMorge | 09-12-06 | 15:14

@redactie:
"Mocht u nou denken. Die Els Verdonk kan het nu wel shaken dan zit u mis."
Even links en rechts wat leestekens (ver)plaatsen.

Tiepfout | 09-12-06 | 15:13

Je mag ook niks meer in dit Land, iedereen loopt over iedereen te zeiken als je iets doet, Maar vind het niet erg handig om 020 zuid oost een serre aan je huis te hebben, in die buurt moet je er volgens voor zorgen dat je niet te veel glas in en aan je huis hebt dat is namelijk kwestbaar.

wereldVreeeeed | 09-12-06 | 15:13

*proest*
De CV van Els Verdonk: "Na het behalen van haar VWO diploma en een kort uitstapje naar de universiteit begon zij haar carrière bij de ABN-Amro. Waar zij werkte totdat zij tot het dagelijks bestuur van stadsdeel Zuidoost toetrad in april 2002."
Mooi eufemisme voor een gesjeesde student die het tot receptioniste bij de lokale ABN-bank schopte.

sjaakdeslinksesul | 09-12-06 | 15:11

Is toch een gewone PvdA gang van zaken in Amsterdam; niets aan de hand toch..

Johan Darwin | 09-12-06 | 15:10

@aarie> Die hadden vast niet gezien dat het een andere Verdonk betrof :)

Lange Neus | 09-12-06 | 15:07

Ik plas in m'n broek. Geweldig!

wingload | 09-12-06 | 15:06

heet die woordvoerder van Bureau Integriteit soms E. Verdonk?

Voetje | 09-12-06 | 15:05

Wat was het ook alweer? "Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn gelijker dan anderen"

Lange Neus | 09-12-06 | 15:01

Muggezifterij weer, een bouwvergunning verlenen, de wet Cohen uitvoeren "iemand moet het doen".

gentle giant | 09-12-06 | 15:01

Wel mooi dat de Azijnbode dit schrijft, had ik niet verwacht...

aarie | 09-12-06 | 14:57

Bijstandskoning 09-12-06 @ 14:49
Moest u niet naar het CWI vandaag?
www.cwinet.nl/nl/

U bent het CDA nog vergeten te vermelden, maar waar spreek ik in mijn tekst over de VVD?
In uw visie is iedere kritiek op de PvdA meteen rechtse propaganda, discriminatie en kapitalistisch geneuzel, ik doe niet mee aan uw minderwaardigheidcomplex!

Herman Flipsen | 09-12-06 | 14:57

kun je nagaan wat ons dadelijk te wachten staat met een "rode" regering.

baggerboer | 09-12-06 | 14:56

Domme, corrupte, hypocriete PvdA-bestuurders... Ach het is een compliment voor ze dat men dit hier nog als nieuwswaardig acht....

Prof. Dr. Paardekuth | 09-12-06 | 14:55

De hele politiek is een grote kudoslurpende maffia-syndicaat.....

steegneger | 09-12-06 | 14:54

Och Och, eindelijk valt de PvdA door de mand.

Stijlloos Superieur | 09-12-06 | 14:50

@Herman Flipsen 09-12-06 @ 14:41

Nee, de VVD is een toppartij. Vandaar dat ze fors minder zetels dan de rode mastodonten PvdA en SP hebben gescoord.

Bijstandskoning | 09-12-06 | 14:49

Altijd mooi om de corrupte linkse kant van Amsterdam te zien.
Een Groenlinks wethouder die niet hoeft af te treden (inmiddels is er van mij uit een klacht uit naar de Gemeente amsterdam)
Dan weer een PvdA-er die met de linkse arrogantie om zichzelf wat vergunninkjes te verstrekken.

Smakelijk!

FrAgFo0d | 09-12-06 | 14:49

ZuidOost is dan ook niet de plek van Nederland waarbij ik het eerst denk aan mensen die zich aan de regels wensen te houden. De overheid heeft teveel probleemgevallen in één en dezelfde wijk geplaatst en zie het resultaat. Met excuses aan mijn vrienden en alle andere eerlijke hardwerkende mensen in ZuidOost.

Overigens is corruptie een Amsterdam probleem van de afgelopen 30-40 jaar en niet alleen voorbehouden aan ZuidOost, kijk maar eens naar de corruptie bij woningbouw (onderverhuur) en parkeervergunningen (onderhandse verkoop) en nog niet eens te spreken over het tuig dat de taxibranche in handen heeft.

OversteKarremans | 09-12-06 | 14:46

Dat krijg je ervan als je de PVDA ergens de macht geeft, zogenaamd opkomen voor het arbeidersvolk, maar ondertussen fijn jezelf verrijken en bevoordelen ten kosten van de gewone burger.

Ik stem voor een molotov op haar kudt serre.

Specht! | 09-12-06 | 14:45

Op wat voor een vooroorlogse server draaien ze daar in zuidoost? Kan me niet voorstellen dat ze daar nu allemaal aan het telebankieren en onlinetraden zijn.

sjaakdeslinksesul | 09-12-06 | 14:45

Gelukkig dus dat de integriteit commissie van mijn mooie stadsdeel in 020 in goede handen is. Het zou vervelend zijn als ik voortaan mijn aanvragen op de normale langzame manier zou moeten laten verwerken ipv het ergens door een pvda familie-lid te laten regelen..

BlitzFlicker | 09-12-06 | 14:45

denkt els er wel aan om alle uren gewerkt voor het afhandelen van dit bezwaar wel goed te declareren

frozenhenk | 09-12-06 | 14:45

Conclusie, die hele PVDA is één corrupte bende.
Maar dat wisten wij al.

Mazzeltov | 09-12-06 | 14:45

tis elke keer wat met die amateurpolitici in de stadsdelen en deelgemeentes. Svp zo snel mogelijk opheffen die kostenplaatsen.

Wenker | 09-12-06 | 14:42

Zie ik het nou goed, 3x gaat het goed mis en 3x is het binnen de moralistenpartij PvdA en wat zeggen we dan:
"Het landelijke PvdA-bestuur doet eigen onderzoek naar de handelwijze van de lokale afdeling van de partij."
hup, onder het vloerkleed, kopje rooibosthee en we doen alsof er niet aan de hand is.

@Ridge Forrester 09-12-06 @ 14:36
nee, gewoon gelijkheidsbeginsel en bestuurlijke integriteit

Herman Flipsen | 09-12-06 | 14:41

Zal het aan de naam liggen. Dan zou ik graag een voorstel doen alle Verdonkjes weg te jorissen!

komkommerteit | 09-12-06 | 14:40

-weggejorist-

Bijstandskoning | 09-12-06 | 14:40

Willen diegenen hun hand opsteken, die niet hetzelfde zouden doen als ze in zo een briljante positie zouden verkeren? Nee Lucas, jij niet. Verder niemand?

..zapper | 09-12-06 | 14:39

Het zal toch niet aan de naam liggen, anders breng ik het bindende regeerpunt alle Verdonkjes weg te jorissen!

komkommerteit | 09-12-06 | 14:38

JEZUS! Had ik euforisch de vlag al uitgehangen omdat GS nu eens een VVD-boegbeeld lijkt te gaan afzeiken, blijkt het één zin later toch weer een PvdA'er te zijn...

Ach ja, iedere conservatief verkropt zijn emoties over het recente verlies van de VVD op zijn eigen manier :O)

Bijstandskoning | 09-12-06 | 14:38

Poloniumpje??mevrouw Verdonk

steegneger | 09-12-06 | 14:37

kwalijke zaak natuurlijk, maar volgens mij had de beroepscommissie juist wel gezegd dat het niet mocht.

Maaier | 09-12-06 | 14:37

Detournement de pouvoir?

Ridge Forrester | 09-12-06 | 14:36

Alle Verdonkjes de landsgrenzen over. Warscheinlich voelen zij zich bij onze oosterburen toch beter thuis. Rita heeft wel wat van een uberstormfuhrer. Donald Duck heeft trouwens ook een tijdje NSDAP-sympathieen gehad. <a href="http://weblog.hanshulst.nl" target=new>Zie maar hier</a>

Lauro | 09-12-06 | 14:35

als de serre groot genoeg is kan deze linkse verdonk misschien die 26.000 mensen wel kwijt....

Littlle Miss B | 09-12-06 | 14:34

Kunnen ze niet in beroep gaan bij de Rechtbank....
Boter op hun hoofd.

roebfromtheblock | 09-12-06 | 14:31

Laat Rita die PvdA-muts het land uitzetten, ze besmeurt de naam Verdonk

die hofstadtgruppe | 09-12-06 | 14:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken