Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Column. Overdenking bij de 1500e ramadan

metdegroetjesvandeminpres.jpg Uit de mailbox. Een soort eenmalige Hans Jansen Light. Knip, plak voor uw consumptie (wel even wachten tot de zon onder is, zometeen straks om 22:04 uur ) Ooit hebben verstandige lieden het christendom teruggeworpen in de kooi waar ze thuishoort: die van de mythe, de fabel, het sprookje. De islam, moeten we vaststellen, zit daarentegen nog in een non-descripte ontwikkelingsfase die hoognodig aan een upgrade toe is: een soort kerkelijk concilie om de barbaarse elementen los te weken uit de leer. In een ideale wereld staken thans de botten van een uitgemergeld soort islam mismoedig uit het zand, iets ceremonieels-oriëntalistisch, zoals het tegenwoordige christendom, met een vleugje Ali Baba voor het aroma. In een ideale wereld vonden dit soort verlichtingsontwikkelingen min of meer gelijktijdig in de gehele wereld plaats. Maar zo werkt het niet. Zo werkt het nooit. Tussen het Midden-Oosten en Europa bestaat een groter verschil dan de ruimtelijke afstand doet vermoeden. Alle goedbedoelde tolerantie ten spijt mengt een abrahamistisch hiernamaalsdenken zich met doodsdriften die hun oorsprong kennen in een obscure Arabische stammencultuur. De angel van de islam zit ‘m vooral hierin dat men- anders dan gemoderniseerde gristenbroeders- geen strobreed in de weg wordt gelegd om het in het vooruitzicht gestelde hiernamaals met behulp van hoofd-van-romp-scheidingen zeker te stellen. En laat het nu uitgerekend deze bloederige heilsleer zijn die de vluchtelingen uit moslimlanden in westerse armen drijft. Met de islam “it never rains, it always pours”. Een te brede bezem, zeg je? Achteloos gebruik van de term “islam”, zeg je? Ik laat de zogenoemde gematigde islam buiten beschouwing, want die is in wezen een belediging aan het adres van de ware islam, zoals de homeopathie een beschimping is van de medische wetenschap. Zoals dat gaat met elke in zichzelf verzonken waarheidsmythe slaat de woede op enig moment wild om zich heen. Als er bierkelders waren in Amsterdam-Zuidwest, zaten ze vol met bedremmelde antisemieten. Wie denkt dat dit een overdreven voorstelling van zaken is moet maar eens een bezoekje brengen aan het bibberige schoolhoofd die de kerstboom verwijdert uit de aula uit angst voor het duister-loerende groepje schoffies samengeklit bij de ingang. Of maak eens een praatje met de Marokkaanse straatcoach die van mening is dat de media, Israël, de Mossad, in feite iedereen schuld heeft aan het gedrag van zijn rakkertjes, terwijl hij zijn vierde joint van de dag uitdrukt. Geloof maar dat in stilte veldslagen worden voorbereid in naam van Allah, terwijl de lokale groenlinksfractie theefeesten overziet in naam van de goeie vrede. Blinde tolerantie is trendy, waardering voor woestijnideologieën is hot. Ook een manier om met totalitair gedachtegoed om te gaan. Gewoon alles relativistisch omarmen. Neem een mespunt zelfhaat, smeer zoveel mogelijk gelijkheidsdenken zo gelijkmatig mogelijk over het oppervlak, bepoeder het geheel met een weinig rancunepeper, en je hebt een maagvuller waar elke maoïst de vingers bij aflikt (niets versterkt de innerlijke mens zo effectief als een politiek correct belegde boterham). Men doet er goed aan te bedenken dat hetzelfde relativisme nooit een geloofwaardig weerwoord heeft kunnen formuleren op het excessieve geweld dat nu eenmaal vrijwel uitsluitend uit islamitische hoek afkomstig is. Dit heeft er natuurlijk toe geleid dat degene die omarmd wordt uiteindelijk zijn mes trekt. En geen mes die zo’n gemene kartelrand heeft als het mes dat gehanteerd wordt door de gelovige. En helemaal de gelovige met een boek. Maar het probleem is uiteindelijk niet de kalifaatvaarder, noch de zelfverklaarde antizionistische buurthuisactivist die zijn oor te luister legt bij de lokale imam. Het probleem is altijd diegene die uit angst om te kwetsen zelfcensuur toepast. Als kritiek en spot sneuvelen uit angst om voor islamofoob te worden uitgemaakt, of racist wat dat aangaat, dan is dat niet alleen het smoren van het vrije woord. Het is ook en vooral een open uitnodiging aan het adres van barbaren om te komen huishouden in de keuken. Hoezeer wij ook vertrouwen op de verdedigingsmuren die de Verlichting opwerpt, die muren bezwijken even gemakkelijk als waakzaamheid plaatsmaakt voor zwijgzame gelatenheid.

Reaguursels

Inloggen

Ik vraag me af of de overheid meeleest. Hier worden meer waarheden geventileerd dan in een hele eeuw in de Kamer.
Van de pvda tot de vvd: ze hebben allemaal een golden life, 33 kruiwagens en zelf nooit ergens last van gehad. Dat is de reden dat Zwarte Piet een mislukte kleurenkopie van zichzelf is geworden én dat de islam vrij spel krijgt.
En de media die pro islamitische is maakt alles alleen maar erger dan het al is. Zelfs op Arte, een kunstkanaal, is er opvallend veel aandacht (zap) voor de islam. Onbevattelijk daar de islam niets met kunst van doen heeft.
Ik kijk op jouwpijp.com lezingen van Leonard Susskind over zwarte gaten. Dat is eenvoudiger te begrijpen dan de pro islamitische houding van de media.
Zelfs in reclame worden we geconditioneerd. T-Mobile met ali b en de kermis hoor je insjalla. Als mijn tv kapot is koop ik geen nieuwe.

LogicaOverwintAlles | 22-06-15 | 17:23

Islam = ellende, onderdrukking, geweld, oorlogszucht en afschuwelijk dom gedrag.

Islamofobie = gezond verstand en een uiting van vrijheid; vrijheid die met geen enkele religie te koop is.

Banno22 | 22-06-15 | 16:57

@La Bailaora | 22-06-15 | 01:30
• NEE HOOR, grote fantast!
Even googlen en je weet bijna alles tegenwoordig ! kiesraad.nl
Blanco stemmen worden NIET over de bestaande partijen verdeeld !!!
Geen 1 Partij krijgt zo'n stem. In NL wordt het als een Ongeldige stem beschouwd.
BLANCO stemmen en ONGELDIGE stemmen worden Wel meegenomen bij het bepalen van de OPKOMST: het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen.
Je kan daarom net zo goed thuis blijven. Alleen het aantal kiezers, die naar het stemburo zijn gekomen, gaat met 1 omhoog.
Waarom zou je in lucifers naam, Wel naar het stemburo gaan en Niet op een partij stemmen?

h65485665 | 22-06-15 | 12:59

Vind je het gek dat we daar redelijk chagerijnig van worden?

Maria.1 | 22-06-15 | 12:55

@Kaan78 | 22-06-15 | 12:39
Zeg Kaan wat vind je er nou van dat wij tolerante Nederlanders andere bevolkingsgroepen in ons midden hebben opgenomen en voorzien van onderwijs, moskeeën, vrijheid van godsdienst en dat er dan mensen uit die bevolkingsgroep openlijk zeggen dat ze ons haten want wij "discrimineren en zijn racistisch"?

Maria.1 | 22-06-15 | 12:54

Ik wil mijn "recht" op het gebruik van de "vrijheid van meningsuiting" gebruiken om foei (!) richting meneer Van Rossem te uiten. Eigenlijk vind ik verkondigen van haat richting groepen mensen (even net zo kort door de bocht als meneer Van Rossem dat doet) uiten strafbaar moet zijn en hij zijn daden niet moet vergoeilijken met ik laat een deel van de doelgroep daarbuiten. Zie termen als veldslagen etc...???????

Kaan78 | 22-06-15 | 12:39

Ik vind het bijzonder dat al 18 jaar lang, sinds ik klein was, dagelijks meerdere keren aandacht wordt besteed aan de gevolgen van de islamisering in Nederland, de troubles door Marokkaans tuig en de slechte integratie van niet-westerse allochtonen.
Toen ik een kind was werd er al gezegd 'daar moet iets aan gedaan worden'.
We zijn 18 jaar verder en het is nog steeds elke dag van dat gezanik in het nieuws, op weblogs, waar je ook kijkt.Er is dan ook gemiddeld genomen geen flikker aan gedaan in al die jaren.

Draak van de Kempen | 22-06-15 | 11:47

Eigenlijk is het enige dat ik niet snap: in tegenstelling tot het Christendom. Fuck op. We zijn de tijd van bijgelovig animisme wel voorbij hoor. Hiernamaals: nope. Buitenwerkelijke superwezens: nope. Helaas is het niet alleen de Islam die een probleem creeert door nu pas de rui in te gaan. Het zorgt met zijn loopse gedrag ook dat zielige mannetjes hondjes als het Christendom er weer achter aan lopen te likken. Kijk naar Amerika, daar is gaat zometeen (let op mijn woorden) de volgende kruistocht beginnen. De huidige racistische moorden worden 'religieus' gemaakt. Geloof Fox nu maar, het is allemaal tegen het superras de xtian gericht.

Geinstijl | 22-06-15 | 11:33

Ben blij een (verlicht) christen te zijn: lekker wijn drinken, varkensvlees, "wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dan ook een ander niet",fraaie kerkgebouwen én prachtige kerkmuziek. Van mij mag (en niet MOET) iedereen vasten, maar ga dan niet 's avonds als een bezetene vette en zoete troep zitten kanen. *wel weer collecteren doet voor diabetesfonds*

Dr. Klumspoink | 22-06-15 | 11:04

@wakkere_nederlander | 22-06-15 | 09:02
Amen! ;)

Maria.1 | 22-06-15 | 10:13

@Lewis | 21-06-15 | 21:42
Alle geloven hebben als basis het volk onder de duim te houden.
Daarbij moet je dus mensen die kritiek hebben uitschakelen, zowel het christendom heeft dat gedaan (ze hebben nu de macht niet meer) De Islam doet het. Als je niet meedoet wordt je gewoon verstoten of afgeslacht zodra deze geloven de macht hebben.
Het is trouwens raar dat gelovige Harry Potter als een sprookje zien, zelfs niet gewenst, maar hun eigen sprookje vinden ze dan wel echt

Tostiman | 22-06-15 | 09:48

Zozo, net HAVO-eindexamen gedaan en nu al een stuk met heel veel gewichtige woorden op Geenstijl.

jeandubois | 22-06-15 | 09:44

@Martinspire | 22-06-15 | 01:01
Inderdaad, en er komen er steeds meer, dus voordat je het weet won jij ook in zo een gelovige kutwijk inclusief sharia rechtbank

Tostiman | 22-06-15 | 09:42

Islam is als een programma, een programma word geüpdatet wanneer de bugs er uit zijn gehaald, een programma word geüpdatet als een besturingssysteem of een toestel evalueerde.
Echter islam is nooit 'ontbuged', de islamiet is nooit geëvalueerd, islam is daarom nooit verder gekomen dan v1.0 , geen probleem als geloof, als ideologie echter...........!

NB-Stb | 22-06-15 | 09:23

fles=wet (sorry)

Betweetert | 22-06-15 | 09:10

Islam in NL; intolerant gedrag toestaan in een tolerant land. Ofwel, een lastig verwend kind, zijn gang laten gaan in een huis met ouders die echt alles goed vinden; wat komt hiervan terecht denk je? Ik denk dat het huis word afgebroken, de ouders murw geslagen zijn en de kleine etters opgroeien tot regelrechte draken zonder normen en fatsoen. Dat is wat ons te wachten staat. Ik denk dat een kleine corrigerende tik het grote verschil maakt hier. Je moet kaders hanteren, ook als de wet daarin niet voorziet. Dat is werk voor rechters. Het gaat toch immers om de invulling van de wet in een land? te vaak is de letter van de wet leidend geworden en niet meer de "geest" van diezelfde fles. Hmmm, geest eruit, fles, Alladin... Ik zal geen grappen maken ok?!

Betweetert | 22-06-15 | 09:07

@Zeepvrij | 22-06-15 | 07:29
Ik vind premier Rutte een vergislamiet.

wakkere_nederlander | 22-06-15 | 09:05

De wereld is een paradijs. Het biedt voor alle levende wezens die er leven alle mogelijkheden om te leven en te overleven. De kracht van de zon en de elementen zijn overweldigend. Ze zorgen voor leven en voor dood.
Alles op deze planeet is onderhevig aan dezelfde natuurwetten.
Als je deze feiten accepteert zoals ze zijn dan kunnen er geen ‘levensvragen’ overblijven die onbeantwoord zouden kunnen worden.
Toch zijn er mensen waarvoor dit GROTE WONDER niet genoeg is.
Deze mensen claimen ‘dat er meer’ is en dichten al het goede en slechte op aarde toe aan een verzonnen entiteit die ze ‘God’ noemen.
Ook beweren ze dat deze prachtige aarde maar een tijdelijke halte is en dat er na de dood een andere eeuwigdurende wereld is. ‘Het paradijs’.
Dit zijn allemaal niet aantoonbare verzonnen ‘waarheden.’
Oftewel aantoonbare leugens!
Aannames gebaseerd op angst en/of onwetendheid.
Christenen, moslims en joden leren hun kinderen echter dat deze onzin ‘de absolute waarheid’ is en hersenspoelen deze ongerepte zieltjes middels allerlei bedenkelijke rituelen.
Mensen die niet meegaan in hun gedachtegoed noemen zij ongelovigen, heidenen of atheïsten.
Volgens het boekje van de gelovigen verdienen zij geen plaats op deze aarde maar de dood en het eeuwigdurende hellevuur.
Het wordt tijd dat gelovigen eens gaan stoppen met het doodwensen, uitsluiten en discrimineren van ongelovigen. Islam voorop.

Dat premier Rutte de islam een warm hart toedraagt is niets anders dan een ernstige vorm van stockholmsyndroom.
En deze landverrader en verrader der menselijkheid is de leider van ons land...

wakkere_nederlander | 22-06-15 | 09:02

@ Prof. Yakko | 22-06-15 | 00:52
Ik snap wat je (we zijn allen medereaguurders, ik vind dat we hier mogen tytoyeren) stelde, daar ging k toch al op in? We zijn het gewoon niet eens, dat kan. Wel een beetje denigrerend om te insinueren dat een middagje goed nadenken mij tot andere conclusies zou brengen. Geloof me, ik denk er heel veel over na.
Je dacht toch niet dat ik vele jaren was blijven geloven terwijl ik deel uitmaak van deze maatschappij en ook bijvoorbeeld hier op GS al jaren meedraai als ik niet heel goede (óók rationele!) redenen had om te geloven?

Lewis | 22-06-15 | 09:00

@kindapaas | 22-06-15 | 07:21
Ik zou zeggen begint u eens te zoeken bij de EU bankdirecteuren familie Rothschild, wellicht word u daar wijzer.
Ik heb geen idee waar dit wel zeer geraffineerde plan naar toe zal moeten lijden.

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 09:00

Interessante gedacht; we kunnen ons lot niet ontlopen, want dat is in de historie nog nooit gebeurd....... dus carpe diem. Maar ik heb wel steeds meer het idee dat onze volgende periode een donkere periode gaat zijn. Nog maar even eruit halen wat erin zit dan? maar dat deed ik al, en me druk maken over wat staat te komen. Kan je er wat aan veranderen? nee, dan laat het. Alleen verander je de wereld niet. Maar wil je hem veranderen, dan begint het bij jou. Ik ben confuus nu.

Betweetert | 22-06-15 | 08:59

@ Eurotokkie | 21-06-15 | 23:40
Hij is goed. Maar ik over de issues die hij aandraagt niet goed had nagedacht, zou mijn geloof inhoudelijk weinig voorstellen.

Lewis | 22-06-15 | 08:53

Goed stuk Van Rossem!

suvois | 22-06-15 | 08:52

Simon_GS | 22-06-15 | 08:35
".. mensen zoals Tariq Ramadan en Dyab Abou Jahjah.."
De grootste boeven. Als we het van die lui verwachten, dan zijn de de sjaak. Maar het is een geruststellende gedachte dat die moslims het zelf eigenlijk ook helemaal niet weten hoe ze verder moeten.

Schoorsteenveger | 22-06-15 | 08:42

Dus policor is erger dan wat dan ook.

Antitheïst | 22-06-15 | 08:38

Gisteren heb ik met een bord pasta op schoot naar de moslimomroep gekeken. 'Open mind' zei ik tegen mijzelf en zag wat 'talking heads' over de toekomst van de islam in NL debatteren. De boodschap was duidelijk: het subsidiegeld is op dus we kunnen weinig meer doen. En weer een ander vond terugkijkend op het incident met de doodgeschopte scheidsrechter (waar ze zelf over begon) dat er ook nog zoiets bestond als pech hebben. En Aboutaleb en Marcouch waren eigenlijk geen spreekbuis meer voor de gemeenschap omdat ze voor geld waren weggekocht (dat Aboutaleb uitgenodigd was tot in het Witte Huis gezien zijn uitspraken na aanslag op Charlie Hebdo ... totaal genegeerd). Maar talent was wel weer nodig: mensen zoals Tariq Ramadan en Dyab Abou Jahjah.

Simon_GS | 22-06-15 | 08:35

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:37
Bedankt voor je link! Ik heb hem ff doorgestuurd naar Den Haag. Om ze wakker te schudden zeg maar. Niet dat ik er iets van verwacht...

Maria.1 | 22-06-15 | 08:22

Wat zijn dat, "gemoderniseerde gristenbroeders"?
Het grootste misverstand in het westen is de idee dat het Christendom overwonnen zou zijn, en dat er sprake zou zijn van zoiets als een gematigd Christendom. Dat is geenszins het geval. Lees bijvoorbeelld de uitgangspunten van de SGP en besef dat daarin niets van enige matiging is terug te vinden. Voor de SGP'er gedoogt God de seculiere wereld, en niet omgekeerd, en dat de Waarheid van God vóór en bóven al het wereldlijke, inclusief onze rechtsstaat. Dat dit niet tot grote conflicten leidt is het gevolg van het feit dat het ene rechtstreeks uit het andere is voortgekomen, dat sprake is van een glijdende schaal, en dus nergens een duidelijke scheidslijn te trekken is.
Anders gezegd, het Christendom is in het geheel niet gebroken of onschadelijk gemaakt, het is door eeuwen verlicht denken murw geslagen, moe gemaakt, getemd en in de hoek gedreven. En daar zit het te mokken. We hebben de klus nooit afgemaakt, we hebben nooit met het Christendom afgerekend omdat het Christelijk bloed nog steeds door onze aderen stroomt. De strijd lijkt gestreden, maar is dat niet. Allerlei vormen van verwaterd Christendom of vervangers van dat Christendom moeten verhullen dat we de grote stap nooit hebben willen maken.
En juist degenen die het hardste roepen dat ze niet meer in sprookjes geloven geven er blijk van geen alternatieven te hebben voor datgene wat het geloof waardevol maakte, Zij komen niet verder dan een weinig overtuigend 'ieder voor zich', of hebben, zoals de socialisten dat doen, de Christelijke boodschap omgekat tot een wereldlijke heilsleer en verschansen zich daarin.
"Ooit hebben verstandige lieden het christendom teruggeworpen in de kooi waar ze thuishoort: die van de mythe, de fabel, het sprookje." Is niet gebeurd. Heden ten dage ben je nog steeds de uitzondering als je je als atheïst manifesteert, ben je verdacht, ben je eerder iemand die kapot wil maken dan wil helen.
We hebben de klus nooit geklaard. Het "weg met ons" is de twijfel die aan ons knaagt of we er wel goed aan gedaan hebben om onze God om zeep te helpen.

Schoorsteenveger | 22-06-15 | 08:00

Hoe noem je een moslim die de verkeerde buurman onthoofdt? Een vergislamiet. (bron: moppen.nl)

Rest In Privacy | 22-06-15 | 07:29

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 03:16

Ik ben met u eens dat er kwade opzet in het spel is. Zelf zoek ik naar een verband tussen de "dark roots" van de EU, de oprichting van de OPEC en de oliecrisis van begin jaren '70. De gangbare verklaring dat het westen moest worden gestraft voor de steun aan Israel tijdens de Yom Kippur oorlog is te simpel.

Ik vermoed dat er advisering aan OPEC door de "dark roots" oprichters van de EU heeft plaatsgevonden (met afgedwongen massa-immigratie van met name moslims naar West-Europa als gevolg), maar heb hiervoor nog geen concrete aanwijzingen kunnen vinden.

Ik heb het gevoel dat er meer speelt dan je op het eerste gezicht zou denken. Bijvoorbeeld een Sociaal-Darwinistische strijd om het bestaan tussen rassen/klassen/ideologieën 2.0 omdat 1.0 niet echt tot een beslissend eind is gebracht.

kindapaas | 22-06-15 | 07:21

Het zegt genoeg dat alleen onwetenden te beledigen zijn.

Tabernakel | 22-06-15 | 07:19

Allemaal mogelijk gemaakt door linkschen.

zeefert | 22-06-15 | 07:08

@Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 03:15 Met u eens. Las laatst een commentaar op Zerohedge dat een en ander samenvat: "The western governments - YOUR governments - created the ISIS beast. The money is funneled to them via the CIA, NATO, 5-Eyes countries, etc. Your tax dollars provide them with AKs and Nike sneakers." Zonder deze Westerse steun zouden die lui geen schijn van kans hebben. De mensen moeten zich daarom maar eens gaan afvragen waarom het Westen zich zo lijkt in te spannen om die radicalisering tot ongekende barbaarsheid op te poken.

ben kokhals | 22-06-15 | 06:49

Uitstekend ingezonden artikel!
Het is duidelijk dat de politiek correcte kudde er vanuit diens Bierstuben werkelijk alles aan doet om een renaissance of civilisering van de islam te voorkomen, evenals het tegengaan van de religieuze- en sexe-apartheid binnen dat dogma. Dit betekent dat de politiek correcten door- en door hypocriet zijn, en/of dat dogma zien als een mooi werktuig om de boel te ontwrichten. Dit terwijl iemand als de Egyptische president Al-Sisi, die tot ontstelling van de Westerse machtselite en Bierstube-progressieven de fascistische moslim broederschap de kop indrukte, juist heeft opgeroepen tot een reformatie van de islam. En hij deed dat nota bene notabene in de Al Azhar in Cairo pjmedia.com/rogerlsimon/2015/01/03/egy...
Kreeg zijn oproep steun in het Westen?. {hier het ruisen van de zee inlassen}.
Nogmaals, de rappe opkomst van de precieze islam in de niet-moslimse Westerse cultuur zou ondenkbaar zijn zonder de collaboratie van de ruim baan makende politiek correcte Bierstube-progressieven. Dát laatste nu, is het primaire probleem waar de Westerse gemeenschap mee te kampen heeft.

ben kokhals | 22-06-15 | 06:26

Gebruik wat dure woorden, zeg dat de islam 3x niets is en de hele reaguurdersgemeenschap glijdt je tegemoet.
Het is opvallend dat Van Rossum het probleem bij mensen neerlegt (de kalifaatvaarder, de buurthuisactivist, de zelfcensurist) en niet bij het gedrag van die mensen. Het feit dat mensen hun haat de vrije loop laten leidt tot alle ellende.

VictorF | 22-06-15 | 05:55

saidnowomanever | 22-06-15 | 02:49
En dan te bedenken dat we o zo trots waren/zijn op dat polderen. Tapping ourselves on the back dat kunnen we goed. We hebben inmiddels zo veel water bij de wijn gedaan dat er geen wijn meer over is maar vooral water met een zurige nasmaak in de bek.

Claude_Vieaul | 22-06-15 | 05:40

Winston1 | 22-06-15 | 00:27
Ennnn dat is uw argument? Bent u zelf gelovig? Veel skizzo's denken dat ze zelf God zijn. Derpa durp.

Claude_Vieaul | 22-06-15 | 05:08

wil je vrede,begin dan een oorlog

jopie1 | 22-06-15 | 03:48

excuses voor de dubbele post

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 03:18

-weggejorist-

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 03:16

@saidnowomanever | 22-06-15 | 02:49
Het is allemaal schijnliefde en schijntolerantie.. Iedereen die denkt dat dit een random proces is heeft zich vergist. Het is te geraffineerd en te gepland. Je hebt allereerst de media die de onderbuiken voedt. De dreiging van de ISIS clup, islamitische terroristische dreigingen. De criminaliteit etc.
De soep word steeds dikker gemaakt. Totdat dit inderdaad flink uit de hand gaat escaleren.
U vraagt zich tevens af waarom de regeringen dit niet inzien?
Mijn antwoord is, dit is een geraffineerd voor opgezet plan.
Mensen MOETEN mekaar haten, anders heeft dit plan geen kans van slagen.
Deze haat word ons dagelijks gevoed door de media, alle gemiddelde medelanders zijn hierdoor gebrainwashed tot op het bot. Elke dag hoor je wel de woorden, terroristische aanslagen.. 7 dagen per week, maanden, jaren achter mekaar..
Het komt je de keel uit onderhand, maar je blijft het horen terroristische aanslagen.. En Isis en Israel en en en..
Geloof me we leven in een schijnwereld, niets is wat het lijkt!

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 03:15

saidnowomanever | 22-06-15 | 02:49
Polderen ja. Polderen werkte tot ergens eind jaren 50 vorige eeuw. Proberen te 'polderen' is onbegonnen werk anno 2015. De lontjes waren never zo kort bij de mensen. De reden kun je raden. Plus dat de meeste Nederlanders hun talen niet eens meer op orde hebben. Nederland 'Handelsland'. Plus dat er per dag een zeker slag jongemannen binnenstromen met niet al teveel 'bagage'. We staan op een T-splitsing maar mensen kiezen de verkeerde kant.

chicago river | 22-06-15 | 03:13

Het zou fijn zijn als het gros van Nederland en policortiek Den Haag eens zou leren dat je haat niet bestrijd met haat maar zeker ook niet met oneindige liefde en tolerantie. Liefde en tolerantie houden ook in dat je soms nee zegt en (letterlijk) grenzen stelt. Daarbij hoort ook dat je dan weleens een conflict met elkaar hebt. Grenzen stellen zonder conflict gaat in Nederland immers niet meer lukken. Ze zijn te lang onbewaakt geweest en daarmee vervaagt. Nederlandse policortiek is dat conflict nog nooit aangegaan evenals de gemiddelde Nederlander. Het zit een beetje in het aard van het beestje, al tijd en eeuwig opzoek naar compromis, polderen. Maar hoe langer we het aangaan van dat conflict uitstellen hoe groter dit uiteindelijk zal escaleren denk ik.

saidnowomanever | 22-06-15 | 02:49

Ow en die ISIS club, zijn Amerikanen.
Die gaan er voor zorgen dat de boel in de islamitische wereld flink word opgestokert. Om hiermee een oorlog te doen ontketenen.
En we kunnen het de onwetende gebrainwashte mede mens, die een geloof belijd niet eens kwalijk nemen. Want zij weten niet, dat ze van generatie tot generatie in een enorme leugen danwel schijnwereld leven.
Het waren vroeger de koningen en tegenwoordig de regeringen, die er alles aandoen om deze leugen in stand te houden.
Maar ooit komt ook deze aap uit de mouw!
Want al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 02:34

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 02:12

Mooi, zijn we het eens. Morgen lange dag, mot slapen, later.

Magdatkandat | 22-06-15 | 02:22

@Magdatkandat | 22-06-15 | 01:59
Kom als Amsterdamse graag naar Rotterdam en snap die hele voetbal-fittie niet want Rotterdam is gewoon hardstikke gezellig. Spreekkoren met "bommen op Rotterdam" weten niet waar ze erover hebben, debiel volk dus. Fuck voetbaldebielen!

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 02:12

Ow en men mag zich verheven voelen boven een niet gelovige of een anders gelovige, want wie gelooft komt immers in den hemel.. Ook te vinden in alle "heilige boekjes".
Vandaar de arrogantie..
Het is dus juist de bedoeling dat we mekaar haten. Want dat regeert.

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 02:10

About discriminatie, racisme en disrespect..
Pak het op en draai het om dan kijk je er altijd weer anders tegen aan..
Het is het islamitische geloof wat haat zaait..
By the way elk geloof zaait haat. Onze regering smeult van haat.. Zonder haat geen land.. Zonder haat geen leger..
Want als iedereen 1 gedachtengoed had op deze wereld, dan waren er geen landen, dan viel er niets te heersen. Want dan is iedereen 1..
Religie is een 2015 jaar oude leugen!!!
In elk "helig boekje" dezelfde text, in mijn eigen woorden: "praat niet met niet anders gelovers of ongelovigen, want dat is des duivels" Dit staat in de bijbel.
In de Koran en de Thora staat hetzelfde, alleen mag dan
de niet gelovige of de anders gelovige worden vermoord.
En daar komt de haat..

Eeeek-A-Mouse | 22-06-15 | 02:05

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 01:41

Weet ik. Daarom ben ik ook geen voorstander van het multiculturele experiment. Levensgevaarlijke Romantiek. Ik ben ook geen aanhanger van grote minderheden. etnisch danwel religieus, binnen één natie. Zeker niet een relifascistische sekte als de islam.
Gewoon niet aan beginnen. Actief remigreren, die lieve mensen. Het dagelijkse bestaan is al ingewikkeld genoeg zonder al dat gezeik van die gasten, gezeik dat overigens strikt legistisch is, op de dikke ik gericht is en niet het welzijn van de de samenleving als geheel als uitgangspunt neemt.

Ik kom ook niet als Rotterdammer op uitnodiging naar de Arena om dan tussen de F-siders te roepen dat de Kuip zoveel mooier is. Iedere week weer. En dan stug blijven wijzen op de vrijheid van levensovertuiging. Het kan wel, het mag ook wel, de wereld is van iedereen, maar waarom zou ik? Blijf ik toch gewoon in de kuip, is iedereen happy.
Ik snap die gasten niet.

Magdatkandat | 22-06-15 | 01:59

@Jan Dribbel | 22-06-15 | 01:36
Ik ben en blijf een Hollander die de driekleur ten alle tijden zou verdedigen wanneer nodig. Het leven is toch maar kort en als ik in die periode geschiedenis kan schrijven waarom niet. Die klootzakken zijn niet de enige die hun leven geven wanneer nodig.

INH.30CL | 22-06-15 | 01:48

*worden

Dr. Frambozenjam | 22-06-15 | 01:45

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:30
Gewoon dit: <title>GeenStijl: Column. Overdenking bij de 1500e ramadan</title> en dan je link

INH.30CL | 22-06-15 | 01:44

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:40
Verspreiden wel, dicht niet. Men moet er allemaal mee bekend worden, daarom moet ie niet dicht.

La Bailaora | 22-06-15 | 01:44

Verdedig u oh volk.. Kook in een pannetje genoeg pepers van het soort madame jeanette, koop bij blokker zo een spraytube en vul deze met het overblijfsel uit het pannetje. Verdedigd u zelf oh volk, laat u niet uit uw land wegjagen of zich een vreemde voelen. Ps: geheel legaal.
-
Goed stuk vanRossum. En de reaguursels nog beter. Very nice indeed.. Alleen en enorme fout die wiki maakt wat betreft abrahamistische religies, de islam bij deze scharen is geschiedvervalsing. Mohammed heeft teksten uit de bijbel aangepast en toegevoegd aan de koran. Er is geen enkele samenhang tussen de bijbel en de koran. Dit staat zo ver van elkaar als licht en duister. Ga hier voor de rest niet uitgebreid op in.
-
De linksen voeden de krokodil in de hoop als laatste opgegeten te woorden.

Dr. Frambozenjam | 22-06-15 | 01:42

@Magdatkandat | 22-06-15 | 01:20
Christenen worden nu massaal afgeslacht in het MO, van Kopten in Egypte tot Aramese christenen in b.v. Maaloula en alle plaatsen die we niet weten. Over de Joego-oorlog hebben we alleen de moslim-vriendelijke media gehoord maar moslims waren niet vreedzamer dan serviers. Daar is trouwens een eeuwenlange vete aan vooraf gegaan. en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Bosnia...

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 01:41

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:40

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:37
Gefeliciteerd, hij doet het.

La Bailaora | 22-06-15 | 01:38

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:37

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:36

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:30
gewoon die site openen in een andere tab, dan in de url de gehele link selecteren, dan copy doen, en in je reactie pasten, dan doet ie het gewoon. Komt geen truuk bij kijken.

La Bailaora | 22-06-15 | 01:36

INH.30CL | 22-06-15 | 01:22
De othordoxen hebben zelfs al een Nederlandse sharia vlag ontwikkeld.
Rood-wit-blauw.
Dat levert weer een nieuwe stammenstrijd op met de salafisten die alleen genoegen nemen met een zwarte vlag.

Jan Dribbel | 22-06-15 | 01:36

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:34

We zijn diep gezonken. Er is sprake van blinde tolerantie voor jodenvervolging. Aan de andere kant: zo vreemd is dat niet. De nazi's waren ook socialisten.

Lentehaas | 22-06-15 | 01:33

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:33

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:32

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:30

Binnen de poolcirkel is er geen moslim.
Want daar gaat nu de zon niet onder, hahaha.

islammoe | 22-06-15 | 01:30

@Mark_D_NL | 22-06-15 | 01:24
Blanco stemmen is niet echt blanco stemmen, blanco stemmen worden over de bestaande partijen verdeeld.

Daarom is er in Spanje een 'blanco stemmen' partij opgericht, om dat te ondervangen. Die partij belooft elk stoeltje dat ze winnen niet in te vullen, blanco dus, en alle gelden die daarmee gepaard gaan terug te storten aan de staat. Die stem is dan een werkelijk blanco stem. Die partij zal zichzelf opheffen als de blanco stem als werkelijke stem in de democratie wordt verankerd, zodat er meerdere zetels in het parlement leeg kunnen blijven:
nl.wikipedia.org/wiki/Escons_en_Blanc...

La Bailaora | 22-06-15 | 01:30

Breaking: Keith Richards, de drummer van The Beatles overleden.
*bedtijd*

King of the Oneliner | 22-06-15 | 01:29

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:26
Ik kon klikken op je link hoor, werkt bij mij prima..... bij jou niet?

INH.30CL | 22-06-15 | 01:28

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:26

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:25

@Maria.1 | 22-06-15 | 00:10
Je bent Dom omdat een anderen een mening hebben over jouw keuze?
--
Maak niet kiezen een echte keuze met kracht door een blanco vakje onder al die namen. Lijkt me niet echt kostbaar een extra blanco "ik stem niet"..

Mark_D_NL | 22-06-15 | 01:24

Ik denk namelijk dat bevolkingsgroepen gewoon tegen elkaar worden uitgespeeld.
@AntiSoof | 22-06-15 | 01:21
Amen, dat denk ik ook.

La Bailaora | 22-06-15 | 01:23

Als het comateuze volk niet wakker wordt, voorzie ik voor komende tijd een (inter)nationale ramp van ongekende omvang.
Het grote wegkijken geldt niet alleen de carriéregeile politici, maar het geheel van bankzittende Vara TV(locale linkse indoctrinatie) kijkende slaapkoppen. Regering en parlement zijn al jaren druk bezig vrijheid, welvaart, zorg en veiligheid te verkwanselen aan de EU bende en men slaapt rustig verder, wachtend op de eerste bermbom.

j.m.de graaff | 22-06-15 | 01:21

In vind deze documentaire wel goed. www.youtube.com/watch?v=ZAnUS3GHfMk
Ik denk namelijk dat bevolkingsgroepen gewoon tegen elkaar worden uitgespeeld.
Het gaat om macht, mensen. Hele grote macht. En daar zijn moslims een zandkorreltje bij vergeleken.

AntiSoof | 22-06-15 | 01:21

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 01:00

De situatie is ook niet hopeloos, maar wel precair. Ieder vonkje kan de ontsteking vormen. Punt is dat hoe langer een 'correctie v.d. markt' uitblijft, hoe naarder de uitbarsting gaat worden. En die uitbasrting gaat komen, dat lijkt me duidelijk: de boven ons gestelden hebben ieder contact met de werkelijkheid verloren, zowel op moreel als cultureel en financieel gebied. Door heel Europa morren de mensen, we blijken uiteindelijk lang niet zo volmaakt als men gehoopt had.

Ik zit niet te wachten op burgeroorlogen en genocides, en daarom zal ik niet als eerste voorgaan. En niemand met mij. Is dat apathie of is dat gezond verstand. Maar als de vonk daar is, heeft niemand meer een keus. Dan is het Joegoslavie all over again.
Dat is de verschrikking van deze tijd.

Magdatkandat | 22-06-15 | 01:20

Welk een illusie dat een politicus problemen oplost. Politici zijn in dienst van de heers en verdeel grootmeesters. Daar kunnen 10 Geertjes nog niet tegen boksen.

INH.30CL | 22-06-15 | 01:20

Erikos999 | 22-06-15 | 01:14
Niet opgeven! Eens lukt het, ook u, succes X

(Behind)Doors | 22-06-15 | 01:20

Ars Vivendi | 22-06-15 | 01:06
Mooi verwoord door Fortuyn: "Bijna vijf eeuwen van natievorming en een duizendjarige ontwikkeling zijn door de kabinetten van Den Uyl tot en met Kok op een achtermiddag door de gootsteen gespoeld."

de honden blaffen... | 22-06-15 | 01:19

@Erikos999 | 22-06-15 | 01:14
Nee niks aan doen, gewoon tonen en linken, maar niet verbieden. Gewone Nederlanders moeten het allemaal zien namelijk, anders geloven ze het niet.

La Bailaora | 22-06-15 | 01:19

Lopen ze toch 1500 jaar achter de feiten aan hoor.

Dibe | 22-06-15 | 01:18

@Lewis Lewinsky | 22-06-15 | 00:52
Wat heeft jouw stem dit keer opgeleverd? Ik sluit stemmen niet per definitie uit. Maar de kans dat er als er nu verkiezingen zijn. Er weer een dictatoriaal regime aan de macht komt is uitermate groot. En daar zit ik niet op te wachten.

Mark_D_NL | 22-06-15 | 01:17

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:14

@Ars Vivendi | 22-06-15 | 01:06
Mooi en doeltreffend geformuleerd.
Het is helaas niet anders.

Slipsnifter | 22-06-15 | 01:11

@La Bailaora | 22-06-15 | 00:56
Ja stel dat je de straat op zou gaan met "minder immigratie" dan kun je je carriére wel vaarwel zeggen. Hetzelfde geldt voor je FB account als daar politiek-gevoelige likes op staan. Je toekomstige eventuele werkgevers denken er stiekem nog een tandje harder over maar jij bent alvast gedisqualificeerd.

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 01:10

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:09

-weggejorist-

Erikos999 | 22-06-15 | 01:08

@ La Bailaora | 21-06-15 | 23:52

THAT... was a knock-out.

Zoloft | 22-06-15 | 01:07

Nederland.
Was ooit 'mijn' land.
'Ons' land.
Dat is inmiddels verleden tijd.
Vernietigd door mensen die ik niet begrijp:
- politici, wier enige visie beheerst wordt door de vraag: hoe krijg ik zo snel mogelijk een baantje in Brussel
- multinationals, wier enige visie beheerst wordt door de vraag: hoe kunnen wij hier zo snel mogelijk, zo veel mogelijk geld verdienen
- eurofielen, wier enige visie beheerst wordt door de vraag: hoe kunnen wij zo snel mogelijk de samenhang en identiteit van de respectievelijke EU landen ondermijnen
- islamieten, wier visie beheerst wordt door de vraag, hoe kunnen wij hier zo snel mogelijk een kalifaat stichten en de sharia invoeren

Onze cultuur, normen, waarden, alles wat de westerse samenleving tot stand heeft gebracht op het gebied van wetenschap, schoonheid, vooruitgang, ontwikkeling: het is ten dode opgeschreven.

Alles van waarde is weerloos.

Ars Vivendi | 22-06-15 | 01:06

@dubbelq | 21-06-15 | 21:42
Maar had de bom niet al jaren geleden kunnen/moeten barsten dan? Want dit gevoel is er volgens mij nou al een tijdje, maar uiteindelijk gebeurt er nog niks. Waar ik overigens niet van sta te kijken, want (een deel van) dat volk doet ook gewoon niks (behalve asociaal zijn en uitkering vangen).

Martinspire | 22-06-15 | 01:03

@ShoveASockinit | 21-06-15 | 21:37
Wat woon je dan in een ongelofelijke kutwijk.

Martinspire | 22-06-15 | 01:01

@Magdatkandat | 22-06-15 | 00:47
Maar stel nou eens dat we wel zouden opstaan uit ons lethargische bestaan en echt zouden roepen (op Museumplein/Malieveld) wat we dachten? 99% is het NIET eens met de EU-afdrachten en EU-gestuurde immigratie dus daar zou op zijn minst een volksopstand mogelijk zijn? Zwarte Piet en pro-Gaza doen het wel en waar blijven wij?

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 01:00

@PrinsesStoepje | 22-06-15 | 00:37
Mensen zijn apathisch gemaakt, vooral door de mensen voor 'racist' etc uit te maken. Daarom durft men de straat niet op. Die taktiek had men nog niet uitgedacht in de jaren 70, of althans niet ingebouwd in de overheidsstructuren.

La Bailaora | 22-06-15 | 00:56

@Lewis | 21-06-15 | 23:38

Om 21:42 plempte u:
"Al zou Hans Jansen (die ik nog erg mis) terecht nooit het christendom een mythe, fabel en/of sprookje hebben genoemd."

Door het gebruik van het woordje 'terecht' stelt u dat uw religie geen mythe etc. is, en Islam wel. Ik stel dat het idee dat de ene religie wél mythe is en de andere niet, het in pacht hebben van de waarheid, zeg maar, precies is wat de terroristen ook doen.

En natuurlijk maakt het feit dat andere religies verzonnen zijn niet dat de uwe ook niet juist is. Maar als u zich een middagje verdiept in het ontstaan van het Christendom, komt u er al snel achter dat de hele boel door mensen is verzonnen. Dat is sowieso logischer dan het alternatief. (Een mogelijk beginpunt: youtu.be/WUYRoYl7i6U )

Welke religie inhoudelijk 'beter' is, is dan weer een andere discussie, en als u positieve dingen uit uw geloof haalt, prima. Ik denk alleen dat de mensheid beter af was als we ons realiseerden dat deze dingen uit onszelf komen, en niet van een hogere macht.

Prof. Yakko | 22-06-15 | 00:52

@Mark_D_NL | 22-06-15 | 00:01
Nonsens. Sinds wanneer heb jij een validatiefobie?

Lewis Lewinsky | 22-06-15 | 00:52

Maria.1 | 22-06-15 | 00:46

Goed dan jij een partij. Binnenkort kunt u stemmen op de nieuwe partij van Bad Karma. GRAP.
Groene Radicale Arbeiders Partij.
Wij maken gehakt van planten!
Trust.

Bad Karma | 22-06-15 | 00:51

@Maria.1 | 22-06-15 | 00:46
Die partij hadden we (Fortuyn), en na wat er met hem is gebeurd denk ik niet dat er nog veel gekken zijn die hun leven willen wagen.

Slipsnifter | 22-06-15 | 00:50

Ik steek een stukje bieslook aan, kijk iets over geld en ga daarna mijn voeten op gelijke hoogte brengen met mijn neus. Welterusten.

youtu.be/xVQTKSWULu8?t=5m7s

Bad Karma | 22-06-15 | 00:48

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 00:37

Ja, die appathie: maf is dat.
Ik denk dat we massaal zijn geslaagd als individu. En individuen hebben dingen te verliezen.
We zijn succesvol uit elkaar geslagen, als natie, als collectief, als werknemers, als buren.
Groepsgevoel is verdacht gemaakt, de stammtisch ontheiligd. En dat heeft z'n voordelen: wij zijn het minst fascistische volkje ter wereld.
Ik schaam mij al als ik met meer dan 3 gelijkgestemden sta te borrelen.
EK's en WK's, daar motten we het van hebben. Wen 'r maar aan

Magdatkandat | 22-06-15 | 00:47

@Bad Karma | 22-06-15 | 00:41
Dat is de oplossing niet! We hebben een partij nodig die er voor de burger is. De PVV is aardig op weg, maar brengt het verkeerd. Een partij met hetzelfde gedachtengoed met de juiste manier maakt heel veel kans!

Maria.1 | 22-06-15 | 00:46

Overigens voor de flinken die menen de islam een hak te zetten door islamitische kassa-meisjes te ontlopen: U bewijst niemand een dienst. Geef het - meestal lieftallige - meisje een compliment en wens haar een fijne ramadan toe. Hoeft niet maar zie jezelf niet als verzetsheld als je net zo lang wacht tot er een hoofddoekvrije kassa open gaat. Moslims zijn ook maar (misleide) mensen.

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 00:45

Boutschefter | 22-06-15 | 00:38
"Wij hebben gristenen maar al te hard nodig om de islam te annihileren."
Weleens kamerdebatten gevolgd en gehoord wat CDA- en CU-figuren ten gehore brachten?!
Dan weet je dat je daarmee de oorlog niet wint.

Vigil | 22-06-15 | 00:43

Over twintig jaar ziet Europa er heel anders uit. Op dit moment waait er een heel bekende tijdgeest rond, die - in dit geval - helaas volledig gerechtvaardigd is. Laten we vooral niet vergeten dat we te maken hebben met mensen achter het systeem. We moeten het systeem vernietigen. Laten we het vooral daar bij houden: géén islam in Europa. Het klinkt gek, en alle signalen wijzen wellicht voor de oppervlakkige kijker in een andere richting, maar ik verwacht hele, hele lastige tijden voor moslims in Europa.

Kolbjorn Varmann | 22-06-15 | 00:42

Maria.1 | 22-06-15 | 00:27

"De burger moet erop staan"

Ik stel voor dat erbij stampen. Denk alleen dat het weinig helpt. Het enige wat naar mijn mening werkt is het Libertarisch gedachtegoed. Welke stroming daarin weet ik nog niet maar ik neig naar een minimale vorm van overheid. Weg met dat enorme waterhoofd.

Bad Karma | 22-06-15 | 00:41

"Ooit hebben verstandige lieden het christendom teruggeworpen in de kooi waar ze thuishoort:"
Fout,fout,fout
Wij hebben gristenen maar al te hard nodig om de islam te annihileren.
D66/groenlinkse statements van "ja maar de gristenen waren ook erg" is de laatste relativering die we nu kunnen gebruiken.
Islam=fascisme en daarmee af, is dat begrepen van Rossem?
Het beste is een wereld zonder christendom en islam en daarom moet het christendom nu gesteund worden, als onderliggende religie in Nederland. Snap dat verdeel en heers nou gvd eens!!! Foute ideologieen dienen elkaar uit te roeien.

Boutschefter | 22-06-15 | 00:38

Dat de aarde van mijn part door CO2 uitstoot een fractie mag kantelen zodat de zon hier niet ondergaat, voor een lang poosje

(Behind)Doors | 22-06-15 | 00:38

Maar wat gaan we er nou tegen/voor doen? Weer niks? Ik ben er klaar voor, maar ga niet het voortouw nemen. Heb de handen vol aan mijn eigen kleine sociaal/maatschappelijke projectje.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:37

@La Bailaora | 22-06-15 | 00:16
Het rare is alleen dat in de jaren 70/80 mensen nog de straat op gingen bij 0,5% inkomensverlies. Nu zitten we toe te kijken dat miljarden in de EU en kansloze immigratie-projecten worden gepompt met een premier die maar door zijn tandvlees blijft lachen. Soms denk ik dat we echt massaal apathisch zijn gemaakt door chemtrails maar ik ga mijn aluhoedje maar eens opvouwen.

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 00:37

@bakoenin | 22-06-15 | 00:29
Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maar afzetten zonder wachtgeld (ww is goed genoeg; krijgen wij ook) is ook prima. En nooit meer in een overheidsfunctie. Net zoals mensen met een dubbel paspoort. Die horen ook niet in overheidsfuncties thuis.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:33

bakoenin | 22-06-15 | 00:29
Ik ben het met je eens. Maar het verweer dat op die mening komt, is dat de EU geen "mogendheid" is, laat staan een vijandige.

Vigil | 22-06-15 | 00:33

Religie is i.m.o. voor bange mensen. Bang voor het leven en bang voor de dood. Eigen verantwoordelijkheid nemen is te moeilijk voor sommigen. En aanvaarden dat je op een gegeven moment gewoon op bent en het afgelopen is ook.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:31

Sorry voor de dubbelpost.

Vigil | 22-06-15 | 00:30

Even off topic, excuses moderatie.
Volgens mij werden onverkozen lieden die dit soort van zaken er door wilden rammen in het verleden aangeklaagd wegens land verraad en tegen de muur gezet.

www.volkskrant.nl/economie/eurolanden-...

bakoenin | 22-06-15 | 00:29

Maria.1 | 22-06-15 | 00:25
Ja, en dat gebeurt al jaaaren. Daarom wist/weet ik van te voren al, wie wat over iets gaat roepen en dat is vrijwel altijd datgene, wat ik en velen met mij niet willen.
Maar de echte onderliggende zaken worden zelden of nooit besproken.

Vigil | 22-06-15 | 00:29

Maria.1 | 22-06-15 | 00:25
Ja, en dat gebeurt al jaaaren. Daarom wist/weet ik van te voren al, wie wat over iets gaat roepen en dat is vrijwel altijd datgene, wat ik en velen met mij niet willen.
Maar de echte onderliggende zaken worden zelden of nooit besproken.

Vigil | 22-06-15 | 00:29

Vigil | 22-06-15 | 00:21

True. Maar je voelt je zo lekker één van de schapen op de A2 in de file met Tom van 't Hek om 5.45 uur. Dat kuddegevoel, fijn is dat.
Go with the flow. Is een keuze.

En dan 3x per jaar volledig lam op straat gaan schreeuwen en alles onderkotsen. Even stoom afblazen.

Magdatkandat | 22-06-15 | 00:28

@Winston1 | 22-06-15 | 00:27
Darwin? Maar hij geloofde niet in het scheppingsverhaal.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:28

@Bad Karma | 22-06-15 | 00:23
Niet meer stemmen lost niets op. Zoals ik al zei; het wordt uitgelegd als desinteresse. De burger moet erop staan dat politici zich aan de beloftes houdt en voor de Nederlandse burger opkomt. Wij betalen ze er verdorie (veel te veel) voor.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:27

@ Claude_Vieaul | 22-06-15

Veel beroemde wetenschappers zijn / waren diep gelovig. Inclusief Darwin.

Winston1 | 22-06-15 | 00:27

@Vigil | 22-06-15 | 00:21
De media liegen ons voor. Zelfs in kranten worden hun onwelvallige reacties gewoon niet geplaatst.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:25

Maria.1 | 22-06-15 | 00:08

"Dat kan je niet met Nederland vergelijken! Die eskimo's leven met minder op een uitgebreider gebied. Daarnaast hebben ze niet te maken met verschillende geloven/culturen zoals wij."

Dat doen ze bijna overal ter wereld, staat en (kuch) kerk (kuch) zijn gescheiden.

"We zouden de mogelijkheid moeten hebben om ze daarvoor af te straffen en dat hebben we niet."

Niet meer stemmen. Geen toestemming meer geven om jouw leven te laten regeren. Regeer zelf. Misschien moeten wel leren hoe we onszelf regeren, gesocialiseerd als we zijn.

Bad Karma | 22-06-15 | 00:23

@Van Duyvenbode | 22-06-15 | 00:19
Helaas probeer ik dat zelf wel; bij onrecht kom ik in opstand. Het maakt het leven niet gemakkelijker, maar als ik niets zou doen zou ik niet met mezelf kunnen leven. Ik wens niets voor mezelf; ik wens mijn kinderen een goede toekomst met vooral het in vrijheid kunnen leven. Net zoals ik altijd kon.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:21

Magdatkandat | 22-06-15 | 00:14
Je zegt het zelf al: er wordt nooit een incorrecte mening geuit.
Kortom onwelgevallige meningen worden niet geduld. Je kunt bij wijze van spreken net zo goed naar radio Noord-Korea luisteren.
Ik lees liever wat meer gefundeerde bronnen en die bevinden zich meestal niet in Nederland.
Dus, het is meestal een nogal zinloze inspanning om Nederlandse media te volgen.

Vigil | 22-06-15 | 00:21

Maria.1 | 22-06-15 | 00:12

Tuurlijk, heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Het carpe diem heeft zijn grenzen. Zeker. Ik denk wel net als Vigil dat je je moet afsluiten voor de policore baggerstroom van de media.
Of laat ik zeggen: goed zorgen voor het nageslacht is genieten van het leven. Maar we blijven stervelingen, we kunnen geen geschiedenis schrijven, geen staten van koers doen veranderen.

Rest In Privacy | 22-06-15 | 00:19

@Maria.1 | 22-06-15 | 00:00
Nou precies, het belangrijkste is overigens dat je je moet beseffen dat het volk wordt voorgelogen, bedrogen, en gehersenspoeld door MSM en politiek. In Engeland beweren ze zelfs dat dat beleidsmatig zou zijn opgezet, lang geleden begonnen al, onder de noemer 'Common Purpose' (Brian Gerrish).

La Bailaora | 22-06-15 | 00:16

"ze" moet "het" zijn in de eerste zin. Sorry, dit kán toch niet: die boek, die meisje, en nu weer dit.

huub2077 | 22-06-15 | 00:16

'mijn'

Claude_Vieaul | 22-06-15 | 00:16

Vigil | 22-06-15 | 00:05

Juist om die reden luister ik graag naar Radio 1 en BNR: er wordt nooit maar dan ook nooit een incorrecte mening geuit. 't Alsof je in april '40 over Pools servies gaat ouwehoeren en hoe mooi dat was.
Heerlijke niets aan de hand radio. Pompiedompiedom.

En BNR is de laatste jaren sowieso zwaar kut met al die eikels die hun commerciele plannetjes mogen pitchen. Godskolere wat een treurigheid.
Vroeger had je nog wel eens Th. Holman met Desmet Live.
Nee, Kees de Kort, het enige lichtpuntje.

Magdatkandat | 22-06-15 | 00:14

Tijd voor een Partij van de Wetenschap en Vooruitgang. Daar past religie en dus ook Islam zeker niet bij. Netjes volgens de regels een kenkerhard blok vormen. Ik hoor graag 1 argument van ze waarom we zouden moeten aannemen dat we een God nodig hebben en dat er van creatie sprake is. In mij wereld passen geen grove leugens waarop andere leugens gebaseerd kunnen worden.

Claude_Vieaul | 22-06-15 | 00:14

Ik denk dat de meeste moslims geen idee hebben welke bloeddorstige sekte ze aanhangen. De meesten zijn oprecht in hun zoektocht naar God en willen zich graag daaraan onderwerpen. De islam maakt ze het daarin makkelijk: Doe dit, doe dat niet. De koran is voor ongeletterden onleesbaar en eigenlijk alleen met tussenkomst van "geleerden" uit te leggen. Die dan weer hun eigen uitleg hetzij gematigd hetzij extreem geven. Dat gevoel heb ik ook bij christendom. Het verschil ligt hem in het feit dat moslims van kindsafaan leren andersgelovigen te haten en als "Kuffar" te zien. Dat betekent niet alleen "heidenen" maar minderwaardigen waar je letterlijk en figuurlijk overheen kunt lopen. Dat staat in schril contrast met met respect waarmee wij de islam bejegenen.

PrinsesStoepje | 22-06-15 | 00:13

Van Duyvenbode | 22-06-15 | 00:09
In eerste instantie is dat zeker waar. Maar het lijkt mij wel, dat je ook als individu je tot op zekere hoogte kan voorbereiden.

Vigil | 22-06-15 | 00:13

@Van Duyvenbode | 22-06-15 | 00:09
Ja, heel fijn: pluk de dag.
Maar we moeten ook aan ons nageslacht denken!

Maria.1 | 22-06-15 | 00:12

Niet gaan stemmen is het allerdomste wat je kunt doen. Dat wordt niet uitgelegd als protest maar als "geen interesse".

Maria.1 | 22-06-15 | 00:10

Niet gaan stemmen is het allerdomste wat je kunt doen. Dat wordt niet uitgelegd als protest maar als "geen interesse".

Maria.1 | 22-06-15 | 00:10

Vigil | 22-06-15 | 00:02

Si vis pacem, para bellum: geldt voor de staat.
Carpe diem: geldt voor het individu.

Rest In Privacy | 22-06-15 | 00:09

@Bad Karma | 21-06-15 | 23:54
Dat kan je niet met Nederland vergelijken! Die eskimo's leven met minder op een uitgebreider gebied. Daarnaast hebben ze niet te maken met verschillende geloven/culturen zoals wij. Op zich vind ik de afspraken die we gemaakt hebben en zijn vastgelegd in artikel 1 van de Grondwet helemaal niet verkeerd. Probleem is alleen dat de afspraken niet nageleefd worden. Plus dat de overheid alleen nog naar eigen belangen kijkt. We zouden de mogelijkheid moeten hebben om ze daarvoor af te straffen en dat hebben we niet. Ervoor betalen moeten we wel.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:08

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:57
Je hebt het niet helemaal begrepen. Het gaat niet om het doen alksof er niets aan de hand is. Het gaat erom dat je een filter gebruikt mbt het nieuws dat je vergaart.

Vigil | 22-06-15 | 00:05

Waar blijft Ebru ?? Heeft ze zich ook onderworpen aan de "vrijwillige" ramadan ??

Winston1 | 22-06-15 | 00:04

Van Duyvenbode | 21-06-15 | 23:50
Ik denk vaak aan die mooie Romeinse spreuk: Si vis pacem para bellum. Een tijdje terug zak ik, dat ik niet de enige ben, want ook de premier van Hongarije schijnt dat onlangs geroepen te hebben. Je weet wel, die man die een lange muur wil bouwen om al die door IS opgejaagde migranten tegen te houden.

Vigil | 22-06-15 | 00:02

@Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 23:43
Op dit moment geef je je geld, vrouwen en je kinderen en uiteindelijk je leven uit handen als je gaat stemmen. Je valideert al deze larie, van pgb tot eu.

Mark_D_NL | 22-06-15 | 00:01

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:57

Er is wel degelijk wat aan de hand. Juist daarom moet je van het leven genieten.

Rest In Privacy | 22-06-15 | 00:01

@La Bailaora | 21-06-15 | 23:53
D66?! Nee, dat nooit! brrr.

Maria.1 | 22-06-15 | 00:00

@Van Duyvenbode | 21-06-15 | 23:50
Ik lees je comments ook bijna altijd, maar heb er niet veel commentaar op, omdat ik het bijna altijd met je eens ben. En over het 'laat maar gaan', dat is toch vaak moeilijker gedaan dan gezegd, vooral als je je zorgen maakt. Maar ik probeer het zo goed mogelijk.

La Bailaora | 22-06-15 | 00:00

Van Duyvenbode | 21-06-15 | 23:50
Zo is dat , gewoon doen alsof er niets aan de hand is.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:57

Maria.1 | 21-06-15 | 23:45

"We kunnen niet zonder overheid; dan zou het een zooitje worden!"

Heel erg lang wonen er al Eskimo's op de Noordpool. Veel langer dan dat er overheden waren. Veel langer dan dat er geschreven wetten waren. Mensen leefden en leven daar nog steeds van het land. De mondelinge afspraken die mensen onderling met elkaar maakten werd beschouwd als rechtssysteem. Ik geef het wel een beetje simplistisch weer maar daar komt het wel op neer. We noemen dit gewoonterecht.

Bad Karma | 21-06-15 | 23:54

@Maria.1 | 21-06-15 | 23:43
Dan doe je dus meepraten met het zooitje? Een soort D66 2.0? Gaat het volgens mij niet worden, weet ook geen kiezer wat je agenda is.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:53

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:42
Ik ben al 20 jaar wakker hoor, en dat Geertje geen meerderheid heeft zie ik al jaren hoor, dat hoef je mij niet te vertellen.

En ik wijs niet met het vingertje hoor, dat doe jij. Je hebt hier in de burelen al verschrikkelijke name-callings gedaan, met 'hulli-zulli reflexen' en dergelijke.

En ik begrijp echt wel welke kant je op wilt: naar de nog veel onwaarschijnlijkere 'oplossing': de staat af schaffen. Dat is nog veel verder weg dan de oplossing van Geert. De Libertarische partij haalde niet eens 1 zetel. Er is bijna geen Nederlander voor te vinden, en dan verwijt je Geert wat.

En gek genoeg sta ik niet eens negatief tegenover libertariers, schreeuwers en name-callers buitengelaten overigens, maar ik denk dat ze veel onrealistischer zijn dan Geert. En dan heb ik het nog helemaal niet over het feit dat de libertarische partij zoveel vrijheid blijheid wil, dat ze zelfs islam omarmen. Want libertariers willen immers niks verbieden. Dus nee, de libertarische partij gaat het niet worden, en al helemaal geen maatschappij zonder staat. Dan trekken de ISIS hordes meteen binnen.

Wel denk ik dat we van deze staat afmoeten, of althans geheel veranderen. En dat ie veel kleiner moet. Montesquie zal moeten worden overgedaan.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:52

Vigil | 21-06-15 | 23:39

Leuk om te lezen dat er tenminste nog iemand is die mijn comments leest.
Voor de rest: inderdaad, dat de boel uit de klauwen loopt, daar kunnen jij en ik helemaal niks aan doen. Dat de dingen niet gaan zoals wij zouden wensen, dat er beslissingen worden genomen die catastrofaal uitpakken, daar kunnen jij en ik niks aan doen. Wat we nog wel kunnen doen, is ons leven er niet door laten vergallen. Dus inderdaad, schakel de agitprop uit. Ga lekker biljarten met vrienden, ga een dagje naar het strand, geniet van de goede dingen van het leven. Maar vrijheid, democratie, vrede, etc., etc., je hebt geluk als je erin leeft, maar als het lot dat alles wegneemt, dan gebeurt dat gewoon. Dus: carpe diem, vive prudenter.

Rest In Privacy | 21-06-15 | 23:50

@Wim Venijn | 21-06-15 | 23:31
Goeie vraag. Meneer de Libertariër is ernstig tegen de politie. Hij wil uit principe alleen te maken hebben met private politie en nooit met overheidspolitie. Maar toen hij laatst door de politie verlost werd van een zootje gewelddadige mohammedanen stuurde hij niet de politie weg, maar zijn principes.

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 23:47

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:42
We kunnen niet zonder overheid; dan zou het een zooitje worden!
Wat we wel moeten doen is de overheid erop wijzen dat ze er voor de belangen van het volk zitten. Door ons gekozen en door ons betaald. Doen ze dat niet, dan afzetten, zonder wachtgeld.

Maria.1 | 21-06-15 | 23:45

@Wim Venijn 23:31
.
Mijn nickname IS uw antwoord.

De Libertariër | 21-06-15 | 23:44

@La Bailaora | 21-06-15 | 23:42
De truc is volgens mij om niet anti te zijn maar pro. Een positieve benadering dus waarop niemand je kan "pakken".

Maria.1 | 21-06-15 | 23:43

@Bad Karma | 21-06-15 | 23:40
Mensen zoals jij, die niet stemmen, zijn het probleem. Stem toch op de PVV, man.

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 23:43

La Bailora 23:21
.
De schuldkwestie is irrelevant! Het gaat om werkelijke oplossingen. En dat is Wilders niet! Nog nooit trok hij meer dan 20 procent van de stemmen en dit aantal is dalende. Wake up! Er komt geen volksopstand. Er komt geen Wilders wonder waarbij de helft van Nederland op Wilders gaat stemmen. Stop. Dreaming. Stop. Met. Rationaliseren.
.
Dan kunt u wel met vingers gaan wijzen naar anderen maar wat heeft het nu voor een zin? Wilders is geen oplossing en zal het nooit worden ook.
.
Point beeing: de overheid gaat het niet voor u oplossen. Wie of wat dan wel? En wat gaat u doen? Apathisch toekijken en afhankelijk blikven van die stomme Nederlanders die het allemaal niet snappen? Of gaat u nu eens de realiteit onder ogen zien dat de overheid het probleem is en dat oplossingen enkel zonder die overheid mogelijk zijn? En dat het hiervoor nodig is dat u niet langer een slaaf van de Staat bent?

De Libertariër | 21-06-15 | 23:42

@Maria.1 | 21-06-15 | 23:38
Nope, ook de manier waarop Pim het deed leidde tot hetzelfde resultaat: afbranding en name-calling door de pers en politiek. Zo ook Bolkestein en Janmaat. De zeer voorzichtige Nigel Farage, die zelfs niet eens kritisch is op islam, maar gewoon de massa-immigratie wil stoppen, wordt in eigen land voor racist weggezet. Zolang de massa niet ziet dat ze worden gehersenspoeld door de MSM en politiek, maakt geen enkele anti-islam partij kans.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:42

Ik stem lekker helemaal niet. Stel je eens voor dat je iemand het recht geeft om over jouw leven te regeren. Ik ken die persoon helemaal niet. Misschien heeft ie wel zoiets van: "oh, dus jij hebt op mij gestemd? Jij wilt dat ik jouw leven regeer? Jij wilt dat ik uitmaak wat er wel en niet gebeurd in jouw leven? Dat is goed, maar ik hoop dat je doorhebt dat als er 1000 euro binnenkomt, jij er 100 krijgt en 900 hou ik zelf." Weet ik wat welke willekeurige politicus denkt? Tuurlijk niet. En al helemaal niet wat ze met elkaar bespreken als het deurtje dicht is. En laat ik nou laatst gehoord hebben dat het enige is wat werkt. Een dicht deurtje.

Bad Karma | 21-06-15 | 23:40

Het probleem is dat de lezers van die uitstekende blog dit inmiddels wel weten. Hoe krijgen we dit bij de rest tussen de oren?

Lifecanbesimple | 21-06-15 | 23:40

@La Bailaora | 21-06-15 | 23:06
Ik zeg ook niet dat er geen verschil is. Ik zeg wel dat één van de overeenkomsten is dat geen van beide religies op waarheid berust. Maar dat geldt voor alle religies.

Prof. Yakko | 21-06-15 | 23:40

Van Duyvenbode | 21-06-15 | 23:28
Ik lees uw comments altijd met grote interesse. Dat komt, omdat natuurlijk, omdat ik uw visie heel vaak deel.
Zo ook in dit geval.
Drie jaar geleden ben ik gestopt met het luisteren naar Radio 1 en BNR bijvoorbeeld. Nog geen twee jaar geleden stopte ik met het kijken en luisteren naar de bekende talkshows op de NPO en RTL4 op televisie. Dat geeft idd rust, immers minder kans op indoctrinatie en verhoogde bloeddruk.
En die pleuris gaat idd uitbreken, zij het misschien niet als eerste in NL.

Vigil | 21-06-15 | 23:39

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:24
Van de PVV kunnen we veel leren. De visie is goed, maar de manier waarop het naar buiten gebracht wordt stuit veel mensen tegen de borst.
Een nieuwe partij die dit inziet maakt heel veel kans.

Maria.1 | 21-06-15 | 23:38

@ Prof. Yakko | 21-06-15 | 22:54
Ik snap je gedachtegang maar ben het niet met je eens. Geloven zijn eenvoudigweg niet één pot nat, imho. Natuurlijk is er sprake van overlap tussen geloven, natuurlijk hebben (vrijwel?) alle religies een kern van waarheid, maar dat wil niet zeggen dat er niet één helemaal waar kan zijn. Wat mij betreft leidt die overtuiging echter tot dankbaarheid en nederigheid, *niet* tot de drang anderen mijn mening op te leggen, laat staan me verheven te voelen boven wie dan ook. Wie dat wel zo ervaart, heeft er volgens mij niets van begrepen.

Lewis | 21-06-15 | 23:38

De Libertariër | 21-06-15 | 23:30
Wat ik al zeg , ik ben geen Wilders aanhanger .
Ik geef alleen aan net zoals Wilders dat de Islam een gevaar is , dit wil zit zeggen dat iedereen meteen een PVV stemmer is.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:33

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:24
Dat je de PVV veracht blijkt uit al je plemps, en ook PVV-ers, en dan verwijt je PVV-ers ook nog eens van het hebben van 'reflexen', waar dan ook weer exclusief PVV-ers aan zouden lijden. Volgens jou dan.

Kijk eens in de spiegel jongen, of laat je bloeddruk eens wat dalen, neem eens een biertje of zo en doe normaal. Discussies voer je met argumenten, niet met ad hominems. En weet je, als je de islam echt als een gevaar ziet, zal je die pvv-ers nog wel eens nodig kunnen hebben.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:31

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:24
Maar als u voor het duivelse dilemma gesteld wordt, welke van de 2 kiest u dan? Niets doen is het in stand houden. Stilstand is achteruitgang.

Wim Venijn | 21-06-15 | 23:31

Eurotokkie 23:20.
.
U verkiest een droom boven de realiteit. Soit. In geen 1000 jaar zal Wilders de macht krijgen, maar slaapt u lekker verder. Even los hiervan:
.
Laat mij u dit vragen: Wat nu als Wilders inderdaad nooit de macht zal krijgen? Wat dan? Hoe gaat u dan voor oplossingen zorgen en hoe zien die oplossingen er uit?

De Libertariër | 21-06-15 | 23:30

@Eurotokkie | 21-06-15 | 22:25
Wat dacht je ervan als Mark R. ook de Joden eens een "goed/prettig/leuk" Pesach ging wensen.... Op TV, radio, blogs, datingsites en kranten.

Mark_D_NL | 21-06-15 | 23:29

Ach, dat gaat gewoon crashen hier, big time. Voor de rest niet al te druk om maken. Sinds ik uit die multikul wijk ben vertrokken woon ik nu een stuk prettiger. En het nieuws ook maar het beste mondjesmaat volgen, word je ook niet vrolijker van. Als de pleuris uitbreekt, merk je dat vanzelf. Ik ga me er niet meer druk om maken. We zien het vanzelf als het echt fout gaat lopen. Vroeg of laat komt de ellende toch wel naar je toe, dus waarom er nu al naar gaan zitten staren op de media.
Come what may.

Rest In Privacy | 21-06-15 | 23:28

De Libertariër | 21-06-15 | 23:24
Ik ben trouwens een SP stemmer lees maar mijn post na over de jaren.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:27

@Aristotalloss | 21-06-15 | 23:14
true, daarom noem ik ze ook altijd D666.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:26

Eurotokkie 23:13
.
En ja hoor! Daar is de Hullie-Zullie Reflex weer, zoals ik deze aandoening genoemd heb. Een psychologische reflex waar nagenoeg exclusief PVV'ers aan lijden.
.
De Hullie-Zullie Reflex is een instinctief getriggerde non-gedachte die met niet aflatende Hegeliaanse Dialectiek (these-anti these) tussen uw oren is geplaatst, met geen andere bedoeling dan uw verstand af te sluiten. Haar axioma is deze: 'Iemand die kritisch op de PVV en/of Wilders is, is automatisch een islam lover'. Assie niet hullie ben dan bennie zullie... Enfin. de Hullie-Zullie Reflex.
.
Het zal als een schok voor je komen, maar ik veracht de barbaarse doodscultus genaamd Islam EN veracht tegelijk de PVV.
.
Ik gun u even de tijd om dit voor u bizarre verschijnsel te verwerken.

De Libertariër | 21-06-15 | 23:24

@Piet Karbiet | 21-06-15 | 22:48
Arabische volbloedjes zijn leuk voor een keer, vaste relatie niet aan beginnen. Zijn veeleisend en niets is goed genoeg.

CarelJan7937 | 21-06-15 | 23:23

@Aristotalloss | 21-06-15 | 23:14
Goed gezien!
Zo zag je ook de linkse sympathie voor de jonge Khadaffi: Hij streefde naar een islamitische vorm van socialisme...

Ahasveros | 21-06-15 | 23:23

@De Libertariër | 21-06-15 | 22:51 : Je hebt gelijk, maar je houdt er zelf ook nog al wat radicale ideeën op na, die (ook al is het waar) nooit gerealiseerd zullen worden in Nederland.
De overheid groeit en groeit, en heeft steeds meer geld nodig, en lost geen problemen op.
Maar het wachten is nu gewoon op de loop der dingen, je kan je druk maken of niet, uiteindelijk zal de wal het schip moeten keren.
Nu het nog welvarend is in Nederland, leeft iedereen nog zogenaamd vredig met elkaar, maar als er echt honger en gebrek aan alles komt, dan pas zal je het zien.

King of the Oneliner | 21-06-15 | 23:21

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:14
Dat zie ik ook wel, dat ie geen meerderheid heeft, en waarschijnlijk ook niet gaat krijgen, maar ik zie gelijkertijd dat je oorzaak en gevolg omdraait. Je geeft Geert er de schuld van, en dat is nou precies en wel compleet, fout.

De schuld ligt bij de blinde vinken en de weigeraars om op hem te stemmen, waar jij er ook een van bent. Zolang er geen goed alternatief voor Geert is, bv een Pim 2.0, is diegene die niet op de enige stemt die iets aan de situatie wil doen, onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

En dat feit verander je niet door met caplocks te gaan werken enzo.

En nee, ik droom niet, want ook ik zie dat de meerderheid nog in de ontkenningsfase verkeert, vandaar ook dat zeer waarschijnlijk gewelddadigheden in dit land onomkeerbaar worden. Dat is niet dat ik dat wil, in tegendeel, maar door degenen die onderdeel van het probleem uitmaken.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:21

@Eurotokkie | 21-06-15 | 22:17
Het is dichter bij dan je denkt. In de agenda van de postcodeloterij staan de dagen van begin en einde ramadam en suikerfeest al gedrukt.

Maria.1 | 21-06-15 | 23:20

De Libertariër | 21-06-15 | 23:14
De grootste nachtmerrie van Links , Wilders aan de macht.
Droom maar verder maar uiteindelijk zal deze nachtmerrie de waarheid worden.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:20

Ik ga volgend jaar 4 weken carnaval vieren. En de mensen om mij heen moeten gewoon maar accepteren dat ik vaak te laat kom, elke dag een kater heb, elke dag stink naar bier, en om 3 uur weer offline ga.

Mark_D_NL | 21-06-15 | 23:20

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:58 Ja, de islam is een totalitaire absolute waarheid die absoluut niet aan zelfkritiek doet en die ons leuke tolerante landje alleen maar kan zien zoals een wolf een konijn ziet. Maar de politiek denkt grotendeels dat de islam is als een aftakking van de Nederlands Hervormde Kerk of zoiets. En als we maar voldoende vriendelijk en aardig en lief zijn voor de islam, lees: veel theedrinken en toegeven aan de eindeloze lijst met eisen, halal eten, sexe gescheiden zwemmen, geen onderwijs over Holocaust, megamoskee hier, megamoskee daar, enzovoort, dan zal alles wel in orde komen. Maar dit ‘sociale experiment’ gaat een drama worden, met heel veel leed in heel veel mensenlevens, generatie op generatie.

Benedict Broere | 21-06-15 | 23:19

Veel moslim kinderen lopen juist tijdens de Ramadan altijd een achterstand op op school. 4 weken lang, iedere dag moe op school, kinderen zijn vaker ziek, wanneer er veel Moslim kinderen in een klas zitten leren andere kinderen minder, het brengt onrust etc.

Mark_D_NL | 21-06-15 | 23:15

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 23:05
Piet is wakker geworden tussen haar borsten , wat er vooraf is gegaan kan hij zich niet meer herinneren.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:15

De islam en het socialisme zijn twee handen op één buik in hun afkeer van het individualisme en het liberalisme* (*een gezonde staat kan pas bestaan als de rechten van het individu gewaarborgd zijn). Zolang het liberalisme bestaat zullen islam en socialisme samen optrekken.
In het Midden-Oosten zagen we dat uiteindelijk het socialisme zegeviert in de vorm van de Ba'ath-partij. De socialisten kregen daar uiteindelijk overal de linkse dictators waar ze altijd natte dromen van hadden gehad. De linkse kerk heeft hun doel van de socialistische dictatuur nooit verborgen gehouden.
Wat verbazingwekkend is, is dat D66 die zich in het verleden altijd zo uit heeft gesproken voor rationaliteit en tegen religie en met name de katholieke kerk, nu de islam zo in de watten legt. Het lijkt er sterk op dat die afkeer van de R.K.-kerk slechts een persoonlijke vendetta was van Van Mierlo of zo... In ieder geval heeft D66 zijn liberale en anti-religieuze roots al lang geleden bij het grof vuil gezet. D66 blijkt gewoon de zoveelste socialistische partij zijn; echter een die zich 'liberaal' noemt. Met Pechtold als de meest gladde mooiprater die D66 ooit gezien heeft. En.. het is al door anderen gezegd: het grootste gevaar komt van hen die zeggen voor de vrijheid te zijn maar feitelijk de vrijheid ondermijnen.
Met name D66 is in onze tijd dus de wolf in schaapskleren; in een vermomming van ruimhartigheid stemmen roven van goedbedoelende maar een beetje softe liberalen. Voor de socialistische dictatuur.

Aristotalloss | 21-06-15 | 23:14

La Bailora 23:08
.
Als als als.... Stop met dromen. In geen 1000 jaren zal Wilders aan de macht komen. Geen partij die er mee samen wil werken. Nul. En zonder zowel een absolute meerderheid in zowel Eerste als Tweede kamer krijgt hij niets ingevoerd. Wil hij uit de EU en de grenzen sluiten dan heeft hij ook nog eens twee volle kabinetsperiodes nodig om dit voor elkaar te krijgen...
.
Stop met uwzelf in de zijk nemen. Wilders is geen oplossing. De hele politiek is geen oplossing. En het volk gaat niet wakker worden maar verkeert in een comateuze toestand.

De Libertariër | 21-06-15 | 23:14

De Libertariër | 21-06-15 | 23:05
Als het alleen in Nederland zou gebeuren ja dan wel , maar het is wereldwijd waar de Islam heerst dus het is structureel.
Ik snap wel dat je de Islam in een goed daglicht wilt plaatsten maar daar heb je echt meer voor nodig dan de problemen afschuiven op iets anders.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:13

beetje onduidelijk stukje van de televaag
"Tegenstanders moskee de mond gesnoerd"

de gemeente doet moeilijk of de bewonersvereniging Gouda Noord
www.telegraaf.nl/binnenland/24183225/_...

ShoveASockinit | 21-06-15 | 23:09

@De Libertariër | 21-06-15 | 23:05
Dat Wilders niet aan de macht komt kun je de man niet aanrekenen. Als al die slapende kiezers eens een keer wel Wilders zouden gaan stemmen dan zou ie aan de macht komen en dan zouden we kunnen zien wat ie wel of niet bereikt.

Kortom, tot op heden is niet Wilders het probleem, maar de slapende massa.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:08

@Prof. Yakko | 21-06-15 | 22:54
Ja en nee. Het is wel een excuus voor die terroristen, maar christenen kunnen dat excuus nooit hebben, want het christendom roept niet op tot het uitroeien van anderen. Kortom, er is wel degelijk een fundamenteel verschil tussen christendom en islam.

La Bailaora | 21-06-15 | 23:06

@Piet Karbiet | 21-06-15 | 22:48
Er moet nog heel wat gebeurd zijn tussen buiten met haar staan roken en haar tepels te zien krijgen. Vermoed ik zo, Piet.

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 23:05

Eurotokkie 22:46
.
Welnee. Het probleem is dat mensen liever slaaf van een overheid zijn in plaats van baas over eigen leven en bezit zijn. Zo simpel is het. Als die miljoen PVV stemmers nou eens wakker zouden worden en begrijpen dat de fascistoide bedrijfspoedel van het establishment genaamd Wilders de problemen niet gaat oplossen omdat hij NOOIT aan de macht komt, dan opent dat wellicht deuren naar andere oplossingen. Werkelijke oplossingen zoals afscheiding van deStaat der Nederlanden en het stichten van islam vrij nieuwe woongemeenschappen.
.
Helaas verkiest men lethargie en zelfbedrog boven de realiteit. Het is nu eenmaal gemakkelijker om te geloven in de fantasie dat Wilders het gaat oplossen of het volk uiteindelijk wel tot inkeer komt via verkiezingen dan na te moeten denken over werkelijk iets DOEN en het lot over lijf, bezit en maatschappelijke inrichting in eigen handen nemen.
.
DAT is het probleem. Niet dat Nederland niet weet hoe gevaarlijk de doodscultus genaamd Islam is, maar dat nagenoeg geen mens daadwerkelijk bereid is om er ook maar ene flikker ZELF aan te doen. 'Laat een ander het maar regelen, ik ben ff skiën en ga dan weer aan het werk om mijn hypotheek af te betalen'.

De Libertariër | 21-06-15 | 23:05

Piet Karbiet | 21-06-15 | 23:00
Ach droom maar verder ,over 10 jaar geef je haar gewoon een scheerapparaat voor de verjaardag.

Eurotokkie | 21-06-15 | 23:02

-weggejorist-

Piet Karbiet | 21-06-15 | 23:00

Benedict Broere | 21-06-15 | 22:50
Het probleem is dat de Islam intolerant is dat zich huisvest in een tolerant land , dit zal nooit samengaan ook al doen de heren in Den Haag er alles aan om het puzzelstukje toch passend te maken , maar niet door het aanpassen van 1 stukje maar door de andere 999 stukjes zo te knippen dat de Islam wel past.

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:58

De overheersing door de islamieten is niet meer te stoppen, zelfs als de gutmensch in een oranje overal zijn hooft dreigt te verliezen doormiddel van een aardappelmesje kijkt hij zijn beul met een laatste blik nog liefdevol aan.

blauwe zander | 21-06-15 | 22:54

@Lewis | 21-06-15 | 21:42 & 22:09

Het idee dat u hier uitdraagt dat de ene godsdienst wel waar is en de andere niet, is het excuus voor alles wat (religieuze) terroristen anderen aandoen. De mensheid zou beter af zijn als we alle religie eindelijk achter ons konden laten en in zouden zien dat er niet zoiets bestaat als een god, een duivel of een hiernamaals. Maar ja, als dat voor de meeste goed opgeleide en goed geïnformeerde Nederlanders al een moeilijk te accepteren feit is, zal het nog wel even duren voordat dit doorgedrongen is tot de dorpjes in Syrië en Afganistan.

Prof. Yakko | 21-06-15 | 22:54

@King of the Oneliner 22:34
.
Dat zijn geen oplossingen maar totale fantasieën! Alsof de houders van staatsmacht dat voor u zullen gaan invoeren... lol!!
.
Een realistische oplossing dient in de praktijk ook gerealiseerd te kunnen worden. Uw 'oplossingen' zijn dan ook geen oplossingen maar utopische luchtfietserijen. Dromen. Fata morgana's en bovenal zelfbedrog.
.
U WEET diep van binnen ook wel dat de overheid dit nooit voor u zal uitvoeren. Kansloos. Stop met dromen jongen. Eet je pizza. En stop met jezelf in de zeik te nemen.
.
Nooit en te nimmer dat de overheid een oplossing voor islam zal bieden. Sterker, ze is de veroorzaker van de problemen.

De Libertariër | 21-06-15 | 22:51

Opvallend aan de islam is het onvermogen tot zelfkritiek. De islam is de Absolute Waarheid en mag, moet zo nodig, met geweld en bedrog (en demografie en immigratie en oliemiljarden) verbreid worden. Vervolgens wordt de islam in dit idee bevestigd door de politieke correctheid die om allerlei redenen zeer onwillig is om de islam ook maar een ietsiepietsie kritisch te bejegenen. Er is dus nauwelijks druk op de islam om ook maar een moment ooit tot het besef te komen dat de islam misschien wel niet de Absolute Waarheid is die ertoe bestemd is over alles en iedereen te heersen. En dit zal dan betekenen dat de moderne hoogontwikkelde Westerse samenleving stap voor stap zal wegzinken in de chaos van een toenemende burgeroorlog.

Benedict Broere | 21-06-15 | 22:50

Ebru is laat vandaag. Zit ze in Erdoganstan?

Graaf van Egmont | 21-06-15 | 22:49

Maria.1 | 21-06-15 | 22:47
Ja dit verbaast me niet , zo werkt democratie in Nederland.

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:49

@Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 22:41
-
Ach, uiteindelijk is zo'n boerka toch een soort wandelende slaapzak .

Piet Karbiet | 21-06-15 | 22:48

Deze site doet ook mee met de gutmenschcensuur. Ik ben gejorist.

warre | 21-06-15 | 22:47

De Libertariër | 21-06-15 | 22:43
Het probleem is dat maar weinig mensen in Nederland iets weten over de Islam , anders zou Nederland er heel anders uitzien als ze weten welk gevaar de Islam met zich meebrengt.

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:46

Het wordt tijd dat GeenStijl eens een politieke partij gaat oprichten om het geluid te laten horen van de zwijgende meerderheid.
De zwijgende meerderheid die al jaren haar ontevredenheid laten blijken op fora zoals GeenStijl. Het wordt nu tijd om deze ontevredenheid te kanaliseren, en volgens mij is er een groot potentieel voor een echte democratische partij met realistische uitgangspunten. Als werktitel zou ik willen voorstellen: Partij voor Echte Democratie en Realisme, of Realisme en Echte Democratie (REED).

King of the Oneliner | 21-06-15 | 22:44

Zwak stuk. De zoveelste herkauwing van wat nagenoeg iedereen wel weet over Islam, waarbij de vorm overduidelijk voorang krreeg boven visie of inhoud. Geen nieuwe inzichten, geen oplossingen, helemaal niets. Gewoon weer hetzelfde PVV gebral in een marginaal ander jasje.
.
Next!

De Libertariër | 21-06-15 | 22:43

@King of the Oneliner | 21-06-15 | 22:34
1) Eens.
2) Half eens. Islam verbieden: eens. Koran verbieden: oneens.
3) Eens, maar spreekt vanzelf (zie 2).

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 22:42

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 22:41
Ja die snor .

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:41

@Piet Karbiet | 21-06-15 | 22:38
Je laat iets weg!

Lewis Lewinsky | 21-06-15 | 22:41

Piet Karbiet | 21-06-15 | 22:38
Maar verder was het wel gezellig onder die boerka ?

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:39

Heerlijk.
.
Maar toch, stond net buiten te roken naast een mooie jongedame. Ze dronk een wijntje in de regen met peuk en ze zei: Ik ben Marokkaans maar doe niet aan de Ramadan. Onzin.
.
Er bloeide wat op in mijn broek.

(Wordt vervolgd)
-

Tepeltjes als Bruine Pieternoten zo mooi.

Piet Karbiet | 21-06-15 | 22:38

TL;DR.
Samenvatting zonder de bewonderenswaardige eloquentie van Van Rossem:
-de islam is aan een modernisering toe, zonder het element haat en geweld, maar dat lukt niet.
-wij passen in het westen veel te vlug zelfcensuur toe, en willen uit angst en lafheid niet opkomen voor onze eigen waarden, en vooral de moslims niet op de tenen trappen.
Duidelijk.
Nu mijn oplossing:
1)grenzen dicht voor alle asielzoekers (ook voor de zogenaamde echte asielzoekers).
2)islam simpelweg verbieden als staatsgevaarlijke, discriminerende doctrine, en de koran aanmerken als verboden boek op grond van de inhoud.
3)geen centimeter meer toegeven aan alle moslim-eisen

King of the Oneliner | 21-06-15 | 22:34

Baronwater | 21-06-15 | 22:31
Ja het heeft toch iets met een veldslag te maken eeuwen geleden ?

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:33

Ik vraag me af of de bedoelde wilders spot (die met de cartoons) in de zendtijd voor politieke partijen woensdag wel uitgezonden zal worden. Hij staat gepland maar ik denk dat er misschien een kort geding van een of andere rare groep aan komt die de uitzending wil voorkomen

Rambo John J | 21-06-15 | 22:32

Ramadam wordt nu een zegen genoemd, een oase van rust, terwijl de basis ervan dood en verderf is? Hier snap ik werkelijk geen ruk van. De beste verdediging is de aanval. Als men Ramadam wil vieren dan doen zij dat maar in hun eigen graal.

Baronwater | 21-06-15 | 22:31

Ik denk dat god terugkeert in de vorm van een hersen-scan-apparaat. Iedereen die qua structuur niet meekan in de moderne ontwikkeling, wordt onmiddellijk geteleporteerd naar een plek met doorgroeimogelijkheden.

bodemloos | 21-06-15 | 22:30

Wim Venijn | 21-06-15 | 21:54
Ja de MacDonald's slaat al extra visfilet in voor die dagen.

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:29

Wachtmeester R | 21-06-15 | 22:22

De wens is de vader van de gedachte.

Toevallig familie van de betreurde wachtmeester de bruy?

Aardbewoner | 21-06-15 | 22:28

@Wachtmeester R | 21-06-15 | 22:22
En (wanneer) zie je dat gebeuren?

Lewis | 21-06-15 | 22:26

En als we toch bezig zijn kunnen we de Chinezen en Koreanen ook tegemoetkomen met een honden eet dag .
Gezellig met de kids een dagje uit hapje eten.

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:25

Net zoals dat met Israël is gebeurd, zullen ook wij gedwongen worden te worden wat we niet willen zijn: Hart wie Kruppstahl, met alles wat daarbij hoort. So be it.

Wachtmeester R | 21-06-15 | 22:22

La Bailaora | 21-06-15 | 21:49

Dat feminisme is raar het worden...

youtu.be/6UEuRqS_xr0

Bad Karma | 21-06-15 | 22:20

Zin 1: 'verstandigheid' claimen.
Een geloof/gelovigen als onverstandig wegzetten.
Dan is de rede wel weg. Dan is het een emotioneel betoog.

hfakker | 21-06-15 | 22:18

De Islam is volmaakt en daar zal niets aan veranderen . Het christendom heeft zich enigszins kunnen aanpassen aan de moderne tijd maar ook hier is nog veel te doen.
Het wachten is natuurlijk dat het Suikerfeest een officiële feestdag zal worden , en geloof me deze zal er komen.

Eurotokkie | 21-06-15 | 22:17

Die zwijgzame gelatenheid is punt van zorg. De bewaking van de verlichting wordt overgelaten aan softe lieden die er straks niet meer zullen zijn wanneer de islam het hier overneemt. Die softe lieden zijn gekozen door o.a. de huisvrouwtjes in de vrijstaande woningen van de beter gesitueeerde witte boorden mannen. Hun mannen stemmen Marc en soms Geert, de vrouwtjes willen speciaal stemmen en dat is A. Pechtold, Mona Kijzer en Buma. Alleen Omtzicht, Sjoerd Sjoerdsma en Geert kunnen het nog redden.

Ik reaguur al 5 jaar | 21-06-15 | 22:16

@Politicusincapabelus | 21-06-15 | 22:03
Je hebt trouwens gelijk dat ik me impliciet wel degelijk over de islam uitlaat door te stellen dat ik het met het grootste deel van het artikel eens ben.

Lewis | 21-06-15 | 22:15

Een eloquente manier om te zeggen dat de islam zuigt. Méh. Ik vraag me steeds vaker af of we niet slechts in de spiegel van onze eigen (culturele) onmacht kijken. Of, zijn de moslims nu zo sterk of nemen ze gewoon de ruimte die geboden wordt? Moslims/ islam onderzoeken, diagnosticeren of gewoon lekker schelden er op, het gaat geen ene flikker uitmaken zolang de laag die de beslissingen neemt in Europa niet de ogen opent. Tot die tijd zijn dit soort discussies ook niet meer dan ijdelheid en gejaag in de wind. En slecht voor de bloeddruk bovendien.
*weer een boek lezen gaat*

atheïstisch stemvee | 21-06-15 | 22:15

@ShoveASockinit | 21-06-15 | 21:37
Hier hetzelfde. Ik merkte het meteen al de eerste dag bij het boodschappen doen. Heerlijk wat een rust. Ik grapte nog tegen mijn vrouw dat onze (kleine) wereld er zo eruit gezien zou hebben als deze import niet hier was komen wonen.

Nibdib Niddib | 21-06-15 | 22:14

“Geloof maar dat in stilte veldslagen worden voorbereid in naam van Allah, terwijl de lokale groenlinksfractie theefeesten overziet in naam van de goeie vrede.” Dit is volgens mij de verontrustende waarheid die elke dag volop in het nieuws aandacht moet krijgen. Want reken maar dat praktijken als in Syrië ook in Nederland werkelijkheid worden als de politiek correcte zwakzinnigheid blijft voortwoekeren.

Benedict Broere | 21-06-15 | 22:13

Interesseert me geen reedt wat men vindt, ik ben realistisch en ik zegt het gewoon zoals het is. De realiteit is, dat de islam voor geen 1 millimeter deugt, het is een fascistisch ideologie: www.thereligionofpeace.com/Quran/023-v...

Als de meerderheid van de westerlingen dom en naïef is en niet wilt luisteren, tja, dan kan ik er helaas ook weinig aan doen.

Maar, de natuur zal dan het werk doen. Want wie domme dingen doet, zal vroeg of laat midden in de (islamitische) ellende zitten en eigenlijk domme mensen verdienen ook niet beter. Het ies natoer.

Wonderful-Life | 21-06-15 | 22:11

-weggejorist-

warre | 21-06-15 | 22:11

@Asmoday | 21-06-15 | 21:36
Daar kom je helaas niet meer vanaf. De jankende en wijzende minderheid heeft de vinger al in de pap, en die krijg je er alleen uit als deze mensen wakker worden… en die gaan echt niet wakker worden en begrijpen dat ze gewoon ontzettend achterlijk aan het doen zijn.

Janken, "racisme" krijsen, slachtoffertje spelen… het heeft voor deze emo-Groenlinksjes meer opgeleverd dan realisme, opkomen voor je eigen beschaving en fatsoen. Probeer dat er, na een paar generaties van slachtofferrol inpeperen maar eens uit te krijgen.

Helemaal als je mensen van aanzien (of afzien, als je het over Rutte en co. hebt) hun "vriendjes" wel een fijne Ramadan toewensen, om vervolgens de kop in het zand te steken als deze fijna ramadannetjes racisme roepen en vervolgens meisjes nafluiten en homo's in elkaar rossen. Het einde is zoek, en ze worden pas wakker als het te laat is.

kanon0503 | 21-06-15 | 22:10

"Daarom maan ik nog eens aan om zich niet te laten verontrusten."

"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen."

"Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."

Hendrikus (Hendrik) Colijn
11 maart 1936
Na de Duitse bezetting van het Rijnland

edj44 | 21-06-15 | 22:10

Vanmorgen gezien bij de NPO, Clairy Polak, van de verkeerde club, met een aantal filosofen over de vrijheid van meningsuiting. Er werd weer met verve om de hete brij heen gelopen. Ze leren het niet

Ruud5 | 21-06-15 | 22:09

@Politicusincapabelus | 21-06-15 | 22:03
Waar laat ik me uit over andere geloven? Ik zeg alleen dat ik het christelijk geloof geen sprookje vind en dat Jansen (die wordt aangehaald) dat met mij eens zou zijn geweest.
Overigens wil het feit dat er meerdere geloven en overtuigingen bestaan niet zeggen dat ze *dus* allemaal even waar of niet waar moeten zijn, of dat het uitgesloten is dat één ervan waar is en de andere niet.

Lewis | 21-06-15 | 22:09

Politicusincapabelus | 21-06-15 | 22:03

Ha! In je eigen dromen, zeker. Het stuk van Spartacus van vorige week zondagavond niet gelezen?

In Your Scarface | 21-06-15 | 22:07

@Politicusincapabelus | 21-06-15 | 22:03
Geloven is helemaal niet erg, het is pas erg als je gelooft dat je een ander wat moet aandoen, of dat ie minder is of zo...

La Bailaora | 21-06-15 | 22:05

Lewis | 21-06-15 | 21:42

Dus het ene geloof is wel een sprookje maar het uwe toevallig niet?
Ik zegen de dag dat geloofgekkies alleen nog maar achter hun eigen voordeur geloven.

Politicusincapabelus | 21-06-15 | 22:03

Een groot verschil tussen de westerse en de moslimwereld is : bij ons staat de christelijke naastenliefde centraal in het hier en nu, maar voor een moslim is de focus vooral verticaal naar hun god en het leven na de dood, zodat er geen noodzaak is voor onderwijs of vrijwilligerswerk.
En catechismusregels zoals 'we zijn op aarde om hier èn in het hiernamaals gelukkig te zijn' doen daar niets aan af omdat voor mensen met een christelijke achtergrond de mens geschapen is naar Gods beeld en gelijkenis, en daarop is ons permanente respect voor de ander en het wat zakelijkere 'wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet' gebaseerd.
Daarom lijkt het me zonde van de moeite om te menen dat men de denkwijze van moslims hier te lande zou kunnen veranderen, want niet alleen krijgen ze hun godsdienstcultuur met de paplepel ingegoten, maar ze hebben ook de pech dat hun opvoeding ook wordt verzorgd door grootouders en soms ouders met een horizon die niet verder gaat dan de primitieve rurale samenleving waaruit ze afkomstig zijn. En zo krijgen de extreme internethaatpredikers alle foute kansen. En waarom zouden ze veranderen: zouden wij dat wel doen als mensen in wie we niet direct vrienden zien, ons zouden zeggen dat we foute ideeën en een foute mentaliteit hebben. Wij geven zelfs Zwarte Piet toch ook niet op omdat anderen dat niet bevalt?

Ci Ty33 | 21-06-15 | 22:01

Ach, waar maken we ons druk om. Zo'n islam waait wel weer over.
*nog net met voeten boven het zand uitsteekt*

VanBukkem | 21-06-15 | 21:55

Na zonsondergang mogen ze weer lekker schransen. Doen ze de hele nacht. Om de hele dag vervolgens op bed te liggen. Zo'n uitkering is dan wel handig.

Wim Venijn | 21-06-15 | 21:54

Ramadan kareem.

Rest In Privacy | 21-06-15 | 21:54

Zag net nog twee pinguïns lopen in het park. Ze waggelden nog meer dan toen het nog geen ramadan was. Achterlijkheid ten top.

eerstneukendanpraten | 21-06-15 | 21:49

Het weg met ons virus is er nog steeds, zoals hier feministes protesteren bij het weghalen van een 'tijdelijk' kampement van illegalen in Parijs:

www.youtube.com/watch?v=T-Vu96gx1FM

La Bailaora | 21-06-15 | 21:49

Mooi stukje en een dialoog starter. Maar dat dialoog komt er nooit want de andere kant hoort niet toe en wil zeker niets terugzeggen, want wij zijn inferieur en moeten weg.
Nou in dat weg zijn, zijn wij nogal specialistisch en machinaal, daarom stel ik een crowdfundings project voor om 10 containerschepen met munitie te bestellen en als die leeg zijn mogen de vrouwen en kinderen opstappen voor hun thuisreis. Alles vredig en insjallah.

Jim Lovell | 21-06-15 | 21:45

Goed stuk, eens met het meeste.
Al zou Hans Jansen (die ik nog erg mis) terecht nooit het christendom een mythe, fabel en/of sprookje hebben genoemd.

Lewis | 21-06-15 | 21:42

Wachten

bodemloos | 21-06-15 | 21:42

Het paard van Troje halen wij binnen met al die vluchtelingen. De meeste zijn aanhangers van de Islam. In eerste instantie zullen ze blij zijn uit het geweld van is weg te zijn. Totdat ze er achter komen dat hun geloof totaal niet valt te rijmen met de westerse samenleving. Dan zullen ze toeslaan en staan wij buitenspel. Zolang de meeste het niet willen zien, zoals linkse politici, deel van de bevolking dan zal het dooretteren tot het barst. Het is nu een te kleine groep waarbij de ogen zijn geopend, alleen wordt er nog te weinig naar hen geluisterd. Wanneer staat er iemand op die wel de mensen meekrijgt zonder dat hij/zij als racist wordt weggezet.

dubbelq | 21-06-15 | 21:42

Een waarlijke "Jansen". Petje af.

pollodepiemel | 21-06-15 | 21:42

Scherp geformuleerd. Minder eloquent gesteld: de meeste islamieten zijn geen terroristen, maar de meeste terroristen zijn wel islamitisch. Het lukt mij niet meer om islamieten te vertrouwen.

Dizzydent | 21-06-15 | 21:42

Prettige ramadan, Volks Verraderlijke Dhimmi's.

Fijnstoffer | 21-06-15 | 21:42

De islam kun je niet hervormen, die is tot de kern verrot..

In tegenstelling tot het christendom, door een psychopatische, pedofiele krijgsheer... Mooier kun je het niet maken...

DubbelDibbel | 21-06-15 | 21:40

Islam is vrede. En vermoorden iedereen die het er niet mee eens is.
Islam is een geloof. Maar het boek staat vol met een ideologie.
Islam is voor gelovigen. Maar het boek staat alleen maar hoe je ongelovige moet behandelen.
Islam is onderwerping. En onderwerpen alle ongelovigen door ze te vermoorden en culturen te vernietigen.
Islam is zo ver af van de beschaving, dat het niets meer met beschaving te maken heeft.
De islam verbieden is het enige beschaafde dat we als antwoord kunnen geven.

Wim Venijn | 21-06-15 | 21:39

"De islam, moeten we vaststellen, zit daarentegen nog in een non-descripte ontwikkelingsfase die hoognodig aan een upgrade toe is: een soort kerkelijk concilie om de barbaarse elementen los te weken uit de leer."

In China is dit al gedaan. De imam krijgt in China wat regeltjes mee, waarbinnen de moslims mogen spelen. Alleen de mannen met baarden en mutsjes uit Xinjiang doen nog een beetje vervelend, maar dat is een kwestie van tijd.
Gisteren gezien bij Vranckx op Canvas of Een.

ElMatadero | 21-06-15 | 21:38

Meh, had meer verwacht qua zondagavondduidings, Van Rossem. Beetje veredeld reaguursel dit, al zijn die sowieso vaak inhoudelijk sterker dan de redactionele meukbende.

In Your Scarface | 21-06-15 | 21:38

@Van Rossem:
Subliem weergegeven!
Maar u weet als geen ander: Herr Biedermann werd pas wakker toen zijn huis in brand stond.
Geen dag eerder...

Ahasveros | 21-06-15 | 21:38

Ik woon helaas op 15 meter afstand van een Johan Cruijff veldje,welke midden in een wijk staat en ook nog van stalen hekken is voorzien (geen geintje) maar 11 maanden lang is het een teringzooi is het hier,vechten en schreeuwende dealende en zwaar vervuilende ramadammers komen,nu is het werkelijk een oase van rust ik wil echt 12 maanden ramadan.
Geweldig ik hou van jullie ,blijf lekker ramadan vieren xxxxxx jes MEER MEER MEER

ShoveASockinit | 21-06-15 | 21:37

Die laatste alinea zegt genoeg. De weg-met-ons cultuur, daar moeten we vanaf.

Asmoday | 21-06-15 | 21:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland