achtergrond

Geenstijl

Webcare @KPN vraagt of we zijn lul kunnen likken

Oh, wat een verdomd origineel concept. Mensen lezen aan hun gerichte haattweets voor en reageren dan laconiek. Jimmy Kimmel doet dat al sinds 2005 met Amerikaanse celebrities, maar de webcareteams van Nederland hebben het nu ook ontdekt. Sommige van de tweets die voorgelezen worden, zijn niet eens te vinden. Zoals die van "jullie kankermoer" die door VodafoneNL wordt voorgelezen. En andere voorgelezen tweets zijn gewoon terecht. Zoals die van Transavia, waarbij een tweet wordt voorgedragen die letterlijk een copy-paste is uit een GeenStijltopic. Een topic dat we schreven omdat iemand het webcareteam van Transavia had benaderd met de vraag wat hij met het vliegticket van zijn zojuist overleden vrouw moest doen, waarna het webcareteam van Transavia hem meedeelde dat hij maar met iemand anders moest vliegen. In die context is de opgelezen 'haattweet' ineens een nogal genuanceerd verwijt. Afijn, sowieso moeten webcareteams niet zeiken, want ze hebben niks te zoeken op Twitter. Alleen een sadomasochistisch bedrijf begint een webcareteam op Twitter. Het enige wat die webcareteams daar doen, is mensen zo snel mogelijk afschepen, klagers niet serieus nemen en volwassen mensen benaderen met compleet infantiele taal, in de hoop dat de klagers zo snel mogelijk hun muil houden. De 'care' staat niet voor nazorg voor klagers, maar voor 'taking care of' klagers in de hoop dat ze verdwijnen. Zie ook ons overzicht van wat Webcareteams zeggen en wat ze eigenlijk bedoelen. Kortom, niemand heeft medelijden met jullie. Maar de Bert Brussen met Jeroen Mirck-bril van @KPN vinden we wel leuk, dus die knippen we nog even apart uit.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.