Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - IS DIT HALSEMA GENOEG VOOR U?

ANP-32707934.jpg Het zal wel weer niet de juiste reactie geweest zijn maar het bericht dat zwarte scholen op zoek zijn naar witte leerlingen, was toch wel een grap. Zeker als later dezelfde week het bericht de wereld in werd geslingerd dat op islamitische scholen (variant op zwarte scholen) een stijging van het aantal leerlingen wordt geconstateerd. De problemen van een kinderloze zijn totaal anders dan die van ouders die ‘het beste’ voor hun kinderen willen. Subjectiever dan ‘het beste’ wordt het niet – of het moet om Apple speelgoed gaan, de prioriteiten van de kinderloze. Maar dat zowel die zwarte, witte als islamitische ouder ‘het beste’ wil, kun je gerust van uitgaan. Soort zoekt soort, het verklaart waarom wijken blank, zwart, rijk, arm of tokkie zijn. Elke niet-blanke die het wat verder schopt dan de soortgenoten, weet dat daar naast intellect en geluk nog iets anders een rol gespeeld heeft: omarmen van de heersende cultuur. Waar je in Nederland heel helder over kunt zijn: omarmen van blank Nederland. De enige vraag die je je moet stellen is waarom daar zo mysterieus over wordt gedaan. Als je ziet hoe gastarbeiders die uiteindelijk geen gasten bleken te zijn, werden weggestopt bij elkaar, hoe gewillig de Nederlandse overheid moskeeën, islamitische scholen en haatpredikers toestaat, zou je bijna denken dat we in Nederland van overheidswege niet omarmd willen worden. Wat op zich niemand hoeft te verbazen, want zoals gezegd: soort zoekt soort. Veel menselijker wordt het niet. De ander, kleurling, buitenlander, moslim of jood, is de ander die je in wezen pas na weggenomen wantrouwen, omarmt. Of accepteert. Zelfs op het gebied van man/vrouw gaat het zo: het old boys network is niet voor niets gesloten voor de andere soort. Er spastisch over doen leidt tot niets, het faciliteren tot nog minder. Elke niet-blanke die het tot omarming geschopt heeft, zal zijn best doen zijn kinderen te behoeden voor uitsluiting. Voor invechten waar onze MinPres het over heeft - doe es normaal zeg, hoe lang moet je dat blijven doen?! En toch proberen ze het dapper, de zwarte kindjes die in een blanke wijk langs de deur gaan om witte soortgenoten te overtuigen. Not gonna happen. Kinderen zijn geen sociaal project, zoals Femke Halsema zei nadat ze haar kinderen van een zwarte school haalde. Je moet je kinderen gewoon niet naar een zwarte school sturen, doen blanken ook niet. En je kinderen naar een islamitische school sturen, tja. Een groter symbool van weg-met-ons heeft de Nederlandse overheid niet gecreëerd. Faciliteren dat kinderen die op jouw grondgebied geboren zijn, van jouw belastinggeld kinderbijslag krijgen en door jouw bijdragen zich buiten de samenleving plaatsen en leren Nederland te haten – omdat het kán? Je kunt, als blanke Hollander, ook doorslaan in het omarmen van vreemde culturen.

Reaguursels

Inloggen

Zo eerlijk, zo mooi omschreven hoe Femkut met haar verwerpelijke linkschdenken volledige toekomstige generaties verziekt heeft...

deftige duif | 02-06-15 | 10:39

Wij worden opgezadeld met mensen waarvan wij nooit gaan houden.

bisbisbis | 02-06-15 | 10:38

Hou eens op met pesten Ebru, dat wordt ook bij Geenstijl niet op de werkvloer gewaardeerd, ook al doen ze met z'n allen of het ze niet boeit.

* | 01-06-15 | 17:13

-weggejorist en opgerot-

Hess4Press | 01-06-15 | 16:49

@ben kokhals | 01-06-15 | 08:46
Nee, die laatste zin van jouw loopt lekker.
*nog meer kramp*

miko | 01-06-15 | 14:09

très cool | 31-05-15 | 21:14
Daarom moeten we ook een GS kandidaat van hem maken :-)

BlowingBubbles | 01-06-15 | 12:55

Kunnen ze niet in Afrika gaan lopen met die witte T-shirts?
Als ze daar nu heen gaan, zijn ze weer lekker onder elkaar en missen ze de "witten" vast niet.

Raider Twix | 01-06-15 | 12:03

De geschiedenis leert ons dat alle veelvolkerenstaten een ramp waren. De segregatie die zich nu voltrekt is een automatisch gevolg van de massaimmigratie, daar doe je niets aan. Alleen een wrede dictatuur kan zo'n land een tijdje bij elkaar houden. Er is al een koude burgeroorlog bezig. Dat wordt op een gegeven moment een echte oorlog. We kunnen alleen maar hopen dat er niet teveel doden vallen.

Jan Gerritsen9977 | 01-06-15 | 11:34

Waar moslims zich ook vestigen, er ontstaat bijna altijd ellende.
En hoe komt dat? Omdat het meestal moslims betreft die in hun eigen land ook al niets betekenen, geen enkele intelligentie hebben en geen werk kunnen krijgen. Kortom, de moslimtokkies. Klaar om ook hier de boel naar de verdoemenis te helpen.

Frikandel_met_mayo | 01-06-15 | 10:50

Ze eisen het gewoon op....het feit dat ze keihard zeggen last te hebben van de kerk geluiden en daarmee recht te hebben op de azan...maakt het allemaal heel duidelijk...de intenties zijn duidelijk, ze willen alleen maar uitbreiding van hun geloof en indien je voldoende bodem hebt (wat al is in bepaalde steden) ligt het lot van ons land bij de haat imams...als hun ervoor zorgen dat die 70% van de moslims ook gaan radicaliseren...want sympathie heeft die 70% al voor IS, is het over en uit met de fijne samenleving. Waarom ziet men al die haat niet van dit volk, het is dagelijks merkbaar en procentueel gezien te belachelijk voor woorden. Waarom denkt idealistisch Nederland dat d.m.v. geld , stichtingen en bureaucratie deze haat, radicalisering en racisme te kunnen voorkomen? Nergens ter wereld lukt dit. Ik wil er niet voor betalen qua zorg, qua huisvesting en dit te moeten bekopen met geweld en crimineel gedrag. Onze scholen worden zwakker, verenigingen moeten zich aanpassen, zelfs bij kinderdagverblijven is de schade vaak al te zien bij de jonge allochtonen kindertjes...daar heb je nu al boekjes voor de medewerkers hoe "om te moeten gaan met allochtone kindertjes" We moeten ze als gelijke behandelen? Nee dat kan niet bij de kleine kindjes als bij de volwassenen. En we pakken de allochtonen niet aan, we roepen ze niet ter verantwoording, nee hoor we gaan onze aanpak veranderen en hanteren gewoon extra aandacht en zorg voor deze groep. Ten kosten van de autochtonen, maar ja wij leven in een participatie maatschappij en krijgen te horen dat "wij" meer zelfredzaam moeten wezen. Het is onbetaalbaar mensen, al die zorg , criminaliteit en huisvesting en alles wat rondom de immigratie-industrie hangt. We maken ons druk over de kosten van het koningshuis? ons druk over de bonussen? ons druk over de brandstof prijzen of dalende huizenmarkt? Allemaal niks in vergelijking wat ons het immigratiebeleid kost en gaat kosten in de toekomst. Een toekomst voor ons nageslacht!

Dutchmen32 | 01-06-15 | 10:14

Thuis houden bij paasontbijt.
Vrij afdwingen met suikerfeest.
Overblijven moest halal.
Geen sinterklaas willen vieren.
Lilia2 | 01-06-15 | 09:34
______________________________________________
Leuk hé, die cultuurverrijkers ?

jipje | 01-06-15 | 09:57

Halsema zei "sociaal experiment", geen "sociaal project", wat het overigens alleen maar erger maakt.

J.R. Thorbecke | 01-06-15 | 09:50

Handsomeboy heeft gelijk dat bepaalde moslimouders hun kinderen bewust op Christelijke basisscholen plaatsen.
Heb ik ook gedaan simpelweg omdat de Khatoliekeschool alleen moslims op school had.
En de openbare school ook bijna totaal zwart was.
Of ze dan goed interegreren?Denk het niet ondanks dat het gemiddelde per klas drie moslim kindjes was hadden de ouders herrie voor 100.
Thuis houden bij paasontbijt.
Vrij afdwingen met suikerfeest.
Overblijven moest halal.
Geen sinterklaas willen vieren.

Lilia2 | 01-06-15 | 09:34

Bange mensen heb je overal.
captainobvious | 01-06-15 | 09:07
_____________________________________
Domme, wegkijkende mensen helaas ook.

jipje | 01-06-15 | 09:21

Bange mensen heb je overal.

captainobvious | 01-06-15 | 09:07

Zoltan | 01-06-15 | 07:14
Huiveringwekkend als je hier echt bij nadenkt, maar het staat er inderdaad aan te komen.

lanexx | 01-06-15 | 08:58

miko | 01-06-15 | 04:42 "@ben kokhals | 01-06-15 | 04:33
Parlementaire enquête????? *kramp krijgt*".
.
Dat krijg je er nou van als je niet lezen kunt.

ben kokhals | 01-06-15 | 08:46

Multiculturalisme is niets minder dan het verlaten van je eigen identiteit.

roze_bril | 01-06-15 | 08:00

+1 Ebru !! Spijker op de kop

Mijnbescheidenmening | 01-06-15 | 07:59

Gelukkig zijn er nog vrij veel witte scholen. Ik wil mijn kind namelijk niet op een zwarte school, maar ook niet in de buurt van de kinderen van die Halsema. Dat is dus gelukt.
.
Extremisten moet je bij je kinderen weghouden.

Parel van het Zuiden | 01-06-15 | 07:52

Er was eens een PvdA mevrouw die verplicht witte kinderen naar zwarten scholen wilde sturen. Want ze had een Amerikaans onderzoek uit 1967 gelezen dat dat voor betere resultaten zou zorgen. Zij werd direct met tientallen recentere studies om de oren geslagen, waar juist het tegendeel uit bleek. Ze trok haar keutel in. Haar naam is Ploumen.

Piet Karbiet | 01-06-15 | 07:52

Trouwen met Ebru in Breda?

Piet Karbiet | 01-06-15 | 07:42

Wit genoeg? Zal jij nooit worden muppet. Ga nou maar je boekje lezen! Overigens las ik over een amoebe die jullie brijn opvreet. Ga eens wat vaker met de mossel water reinigen...
Vageling | 01-06-15 | 00:44
's Nachts niet meer reaguren, adviseer ik.

3*links=rechts | 01-06-15 | 07:16

Laat moslims, laat iedereen toch in vrijheid de meest beroerde keuze maken die hen past. We zitten nu in een aanloop naar een cultureel schisma dat zn weerga niet kent. Dat schisma was dr allang in de harten van moslims, nu de autochtoontjes nog. Laat Nederlanders maar goed voelen hoe zeer jullie, moslims, hen haten. 'Kinderen zijn geen sociaal experiment', Halsema, nou, wij ook niet. Laat het maar duidelijk worden dat de moslims, net zoals in de film Alien, eieren aan het leggen zijn in het weerloze lichaam dat Nederland heet. Laat, bij alle goden en wetmatigheden, de mentale weerbaarheid terugkeren in Halt-Land.

Zoltan | 01-06-15 | 07:14

Al heb ik geen kinderen, maar had ik ze wel dan zou ik er dagelijks voor om willen rijden om ze NIET op een zwarte school hoeven te doen. Gelukkig heb ik kunnen vluchten want ik wilde GEEN gillende Turkse buren met kleine kindertjes die midden in de nacht aan de keukenkastjes aan het slingeren waren. ik was er KLAAR mee. dan maar GEEN culturele beleving voor mij. ik ben BLIJ dat ik gevlucht ben want IK HEB ER GEEN BEHOEFTE AAN. Na van de week weer die Fatima uit de Schilderswijk te hebben gezien met haar lelijke konijnenkop die iets over moskeeën en kerken stond te roepen ben IK ZO BLIJ dat ik niet meer in een stad woon, sterker ik ga er ook NOOIT meer wonen. Ik heb intens medelij met de witjes die er wel wonen, die niet weg kunnen, en die dius nu genoodzaakt zijn om mee te huilen met de wolven in het bos.

pinkelotje | 01-06-15 | 07:06

Ik snap heel de discussie niet. Ouders bepalen zelf waar ze hun kinderen naar school sturen. Zorg dat je een goede ( zwarte ) school bent, dan komen de witte kinderen vanzelf. Dat is eerlijke reclame en concurrentie. Zo'n lelijk T-shirt draagt nergens toe bij. Gewoon goed lesgeven en hand in eigen boezem steken. Scheiding tussen onderwijs en staat. Het is verdomme de taak van de leerkrachten op een zwarte school om die kinderen te laten integreren d.m.v. socialisatie en kennis. Ze draaien tegenwoordig alles om. Zijn de leerkrachten op die school wel geïntegreerd? Het riekt ernaar van niet.

stresstosteron | 01-06-15 | 06:19

Zwart is niet gelijk zwart. Je kunt je blanke kinderen normaal gesproken met een gerust hart tussen Surinamers en antillianen zetten. Zij en hun ouders spreken de taal en mijn ervaringen zijn dat de ouders open staan voor suggesties in hun opvoeding. Anders wordt het op het moment dat zwart=mohammedanen. Het kind moet vertalen voor de ouder, daar ga je al helemaal de mist in. Als de ouder Nederlands spreekt tref je alleen moeder die niets over haar prinsje laat komen anders rassies en pa boos. Bovendien beginnen de volwassenen meteen te eisen. Dit moet aangepast, dat moet aangepast, want haram.

Nee, laat de mohammedanen zich maar lekker zelf discrimineren, daar zijn ze heel goed in. Schept een duidelijk beeld, ghetto, voor de rest.

bergsbeklimmer | 01-06-15 | 05:54

@ben kokhals | 01-06-15 | 04:33
Parlementaire enquête?????
*kramp krijgt*

miko | 01-06-15 | 04:42

@j.m.de graaff | 01-06-15 | 01:28 "Hier wordt een achterhoedegevecht gehouden. De kaarten zijn al lang geschud."
.
Alleen nog een waarheidscommisssie (parlementaire enquête) kan soelaas bieden, als voorbereiding voor een tribunaal. We hebben het immers in zekere zin over ethnocide. Zo'n route is mogelijk de enige nette manier om een eind te maken aan de afbraak en het wegkijken.

ben kokhals | 01-06-15 | 04:33

@TheOne48 | 01-06-15 | 03:39
Goede analyse.

@necrosis | 01-06-15 | 03:01
Aha,die daar zijn!

@Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:49
Tja regels zijn regels, is nu ook niet bepaald een goede instelling. DAT is juist het probleem. zeker in de moslimwereld.
Sorry voor de late antwoorden.
ik was effe eten.

miko | 01-06-15 | 04:27

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:42
Aks ik bij de deur kom en ik zeg. Miko,speciale gast,dan weten ze dat?
Mooi,ik moet in die tijd toch daar zijn. eigenlijk Oktober maar ik zal eens kijken. ;)

@necrosis | 01-06-15 | 03:05
Wie zou dat durven?

@TheOne48 | 01-06-15 | 03:11
Kaal, shabby gekleed en degene die de hele tijd je schoonmoeder lastig valt, dat is the real necrosis.
Ow,en degene die de meeste kudtmuziek aanvraagt bij dj.
Las ze dat al hebben bij ome Jan.

miko | 01-06-15 | 04:23

@INH.30CL | 01-06-15 | 02:54
Nac is mijn bijzit, maar veel van me goede vrinden zijn fervent supporter en ik heb zelf vaak op de b-side gestaan. Jammer van vandaag.Mijn favo clubs een kampioen de ander gedegradeerd.

miko | 01-06-15 | 04:19

TheOne48 | 01-06-15 | 03:39

IK ben goedkoop in te huren als stand-up comedian. Doe eventueel ook buik-spreek acts (vooral als ik honger heb) of zo iets als acmed the terrorist, Rutger is veel duurder hoor.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 03:48

ze hebben graag blanke kinderen op hun school, om te
beroven, te bespugen en om hun schoenen schoon te laten likken!

de broeder | 01-06-15 | 03:41

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 03:34
Geen idee wat je nou bedoeldt, maar ok.
Voor de rest ben je behoorlijk van het padje.

TheOne48 | 01-06-15 | 03:39

TheOne48 | 01-06-15 | 03:20

barrebiembarreboem vergeet erbij dat je fossielen pas na miljoenen jaren aantreft te vermelden, dus zoveel jaren wens ik jullie gezamelijk gelukheid..

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 03:34

TheOne48 | 01-06-15 | 03:20

Mijn hartelijke beste wensen. Ik hoop dat jullie samen heel oud worden. Dat op een dag niet Darwin maar Zarwin de ontdekking doet van jullie fossiel, knuffelend aantreft in de aardlagen. Geniet ze..

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 03:31

INH.30CL | 01-06-15 | 03:13
Maakt mij dus helemaal niet uit, als je komt mag zuipen wat je wilt, geen limit

TheOne48 | 01-06-15 | 03:20

@necrosis | 01-06-15 | 03:03
Uiteraard is mijn nick een nick van de 30 liter die ik werkelijk zuipen kan....maar dat ziet TheOne later wel:')

INH.30CL | 01-06-15 | 03:13

necrosis | 01-06-15 | 03:05
Allemaal welkom, geen probleen, wel leuk als de echte, JIJ er ook bij zit

TheOne48 | 01-06-15 | 03:11

@TheOne48 | 01-06-15 | 03:02
En wat als er maar liefst 30 reaguurders verschijnen die allemaal beweren necrosis te zijn?

necrosis | 01-06-15 | 03:05

@INH.30CL | 01-06-15 | 02:56
Ik denk dat hij nog het meeste zal opkijken van de hoeveelheid drank die reaguurders kunnen wegstouwen.
De rekening zal hem vies tegenvallen...

necrosis | 01-06-15 | 03:03

Schrijf het in je agenda :)

TheOne48 | 01-06-15 | 03:03

INH.30CL | 01-06-15 | 02:56
Ik zou het echt waanzinnig vinden als jij of die 2 andere die ik bij deze hebt uitgenodigd zouden komen, meen ik serious, zou mijn bruiloft best wel iets extras geven

TheOne48 | 01-06-15 | 03:02

@miko | 01-06-15 | 02:51
Ik bedoelde dan ook Indonesiërs.
En ruim 80% is moslim.

necrosis | 01-06-15 | 03:01

@miko | 01-06-15 | 02:51
Praat eens met ^@vraagstaart....hij leeft tussen die gemiddelden en heeft altijd een clip en klaar antwoord.

INH.30CL | 01-06-15 | 02:59

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:42
Thanks man...je zult wellicht nog raar opkijken!

INH.30CL | 01-06-15 | 02:56

@miko | 01-06-15 | 02:42
Oei....dan heb je't nu zwaar I guess?!

INH.30CL | 01-06-15 | 02:54

@necrosis | 01-06-15 | 02:06
de meeste die ik ken niet. meestal zijn ze ook gemengd bloed. Maar de meeste die ik ken zijn seculier of gristen. verder wat boeddhisten en moslims maar zeer zeker niet overwegend moslim zoals in Indonesië zelf.
Verder is het net zoals met de suri moslims en vele andere, tot die mafkezen op dat schiereiland met hun vaten vol geld de 'pure' islam gingen verspreiden veroorzaakte ze niet zo veel problemen.

miko | 01-06-15 | 02:51

miko | 01-06-15 | 02:27
Daarvoor hoef ik geen Youtube filmpje te bekijken. Ik zie ze zo vaak in gesluierd vorm rondlopen naar de gymzaal vanuit de Bilalschool in Amersfoort. Ik krijg er tranen van dat deze kindjes door volwassenen en al helemaal hun leraren gehypnotiseerd zijn. Letterlijk tranen van deze segregatie. een hele rij alleen kindjes met hoofddoekjes, terwijl in het verleden een lief juffie van mijn klas bijna ontslagen was nadat ze een kindje de ouders aansprak op de hoofddoek. Haar reden was geen petje dus geen hoofddoek. En juffie was niet bevooroordeeld, nee zij was van regels zijn regels,tot dat juffie besefte dat zij door regels die zij serieus nam, bijna was ontslagen. Waar staan regels nog voor vroeg zij zich af. En deze regels waren niet eens door haar bedacht.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:49

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:35
Neehee, ut feest man, waar gaan we zuipen?

miko | 01-06-15 | 02:44

@miko | 01-06-15 | 02:37
Nee, ik ga er vanuit dat mijn looks nogal wat twijfel zaaien bij aanstaande eega's.
Tenslotte lijkt Vin Diesel op mij.

necrosis | 01-06-15 | 02:42

INH.30CL,miko ,necrosis
Bij deze uitgenodigd 11 september (9/11) 4 uur Gemeentehuis Breda + feest, Ik weet dat jullie niet komen maar verras me maar, jullie zijn welkom

TheOne48 | 01-06-15 | 02:42

Reaguurders..... we gaan naar Breda, Gemeentehuis op de grote markt. The One48 gaat trouwen en wij gaan daar tegelen!!

INH.30CL | 01-06-15 | 02:38

@necrosis | 01-06-15 | 02:27
jij gaat er weer van uit dat zijn vrouw en soort Zsazsa Gabor is die voor de tiende keer trouwt of zo?

miko | 01-06-15 | 02:37

@ necrosis | 01-06-15 | 02:29

Je had over indo's dat zijn geen Indonesiërs. Bovendien zit je met 153 miljoen moslims in Indonesië aan de lage kant, in 2013 waren dat er meer dan 220 miljoen!

sastro | 01-06-15 | 02:35

miko | 01-06-15 | 02:32
Gemeentehuis grote markt

TheOne48 | 01-06-15 | 02:35

necrosis | 01-06-15 | 02:27
Komen we dan achter

TheOne48 | 01-06-15 | 02:33

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:24
Breda? Waar?

miko | 01-06-15 | 02:32

@Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:26
Niet van onderwerp veranderen!
Wist je dat je voor tenenkrommend taalgebruik een ban kan krijgen?
Ik kan het weten als huisregelexpert....
*grijnst*

necrosis | 01-06-15 | 02:32

necrosis | 01-06-15 | 02:24
Nee sorry, snap ik, ik geef de datum en tijdstip hier wel door, lekker boeien, snap wel dat er niemand komt.
Zou het wel leuk vinden daar niet van

TheOne48 | 01-06-15 | 02:31

@sastro | 01-06-15 | 02:27
Indonesië is het grootste moslimland (153 miljoen stuks mensen) ter wereld.

necrosis | 01-06-15 | 02:29

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:24
Ik kom naw bij GU bekend

INH.30CL | 01-06-15 | 02:27

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:17
Ik weet trouwens niet of het wel zo verstandig is om te komen.
Als ik verschijn in een mouwloos shirt, is de kans dat je aanstaande eega 'ja, ik wil' zegt, uiterst klein.
*gnehehe*

necrosis | 01-06-15 | 02:27

@necrosis | 01-06-15 | 02:06

Veel indo's zijn moslim. Ik weet niet waar je dat op baseert.

sastro | 01-06-15 | 02:27

necrosis | 01-06-15 | 02:22

Ik geloof in jou.. dat liedje, van Paul of was het Marco?

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:26

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:17
Stuur je uitnodiging maar naar GU, die heeft mijn mail.
Ik ben namelijk niet zo gek dat ik mijn eigen NAW in de panelen zet.

necrosis | 01-06-15 | 02:24

INH.30CL | 01-06-15 | 02:22
Sorry is in Breda, maar je bent welkom.

TheOne48 | 01-06-15 | 02:24

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:17
Ik wil ook naar Spanje:-)

INH.30CL | 01-06-15 | 02:22

@Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:16
Zal ik jouw spelfouten van de afgelopen dagen er even bij pakken?

necrosis | 01-06-15 | 02:22

@necrosis | 01-06-15 | 02:13
Onderwijs zit vol met CDA en OVDA adepten,gaat niet gebeuren. Weet jij, weet ik.

miko | 01-06-15 | 02:22

miko | 01-06-15 | 02:13
Is ook raar, vandaar in september

TheOne48 | 01-06-15 | 02:22

@necrosis | 01-06-15 | 02:06

Dat is niet mijn logica, zo worden zwarte/witte scholen bepaald door het ministerie van onderwijs. Overigens worden Japanners ook als westerse allochtonen beschouwd!

sastro | 01-06-15 | 02:21

necrosis | 01-06-15 | 02:07
Bedenktijd is gepasseerd, kreeg een melding van een ban van GS nu net dat ik aan het slowchatting was. Geef je NAW en je krijgt een uitnodiging.

TheOne48 | 01-06-15 | 02:17

necrosis | 01-06-15 | 02:13

Het woord hersens bestaat niet. Hoort hersenen te zijn. hersens wat is dat?

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:16

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:06
Wat een raar tijdstip.

miko | 01-06-15 | 02:13

@INH.30CL | 01-06-15 | 02:10
Religie zou verboden moeten worden voor onder de 18.
Net als alcohol is het schadelijk voor de ontwikkeling van hun hersens....

necrosis | 01-06-15 | 02:13

miko | 01-06-15 | 02:00

Precies het juiste film/Take moment waar onmacht in afspeelt. laat staan het moment in Londen op het eind. of zo iets.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 02:10


Moslim kinderen aanpakken op hun fouten of Rotterdamse autochtone kindertjes hetzelfde aandoen......daar zit een groot verschil in wat betreft reactie ouders en ik weet!

INH.30CL | 01-06-15 | 02:10

@TheOne48 | 01-06-15 | 02:06
Nu direct?
Of heb je nog even bedenktijd?

necrosis | 01-06-15 | 02:07

@sastro | 01-06-15 | 02:04
Veel indo's zijn moslim, dus je logica over 'witte school' gaat even niet door.

necrosis | 01-06-15 | 02:06

MENSCHEN: Ik ga TROUWEN!

TheOne48 | 01-06-15 | 02:06

Van een zwarte school is sprake zodra de meerderheid van de leerlingen uit niet westerse allochtonen bestaat. Theoretisch zou het mogelijk kunnen zijn dat er een school is waar uitsluitend bruine kinderen uit Indonesie toeven. Dan wordt zo'n school toch aangemerkt als 'Witte' school, immers deze kinderen zijn westerse allochtonen!

sastro | 01-06-15 | 02:04

abi betekent bruur.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:59

Draai nu een shekie en besef mij taalkundege vouten abi.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:55

Ik zou best een kind met Ebru willen maken, althans, het ritueel aangezien ik onvruchtbaar ben....

necrosis | 01-06-15 | 01:52

@Piet van den Hoek | 31-05-15 | 21:05

'Het "multiculturalisme" begint iedereen een beetje tegen te staan volgens mij.'

Zelfs allochtonen worden er ziek van. Ik zag het vandaag in de ogen van een Turkse vrouw tijdens een open dag in een moskee. Het gaat niet werken. Niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en niet van hun kant en daarom ook niet van onze kant.

wakkere_nederlander | 01-06-15 | 01:50

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:45
Wow jij hebt echt wat met kindertjes he, scary

TheOne48 | 01-06-15 | 01:49

TheOne48 | 01-06-15 | 01:39

Vriend nogmaals en in duidelijke taal. Als is het een kind van een Aboriginal, Kinderen blijf je af.

Of ben je 8terlijk.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:45

@necrosis | 01-06-15 | 01:39
Mwoah beter ten halve gekeerd.
Ze heeft toen goed uit de doeken gedaan dat er meer speelde dan alleen zwarte school.

miko | 01-06-15 | 01:44

@Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:19
Er zijn geen moslimkindjes, daar ga je al de fout in.

@necrosis | 01-06-15 | 01:35
Hier denk ik.
www.degroeneknoop.nl/shop.html

miko | 01-06-15 | 01:43

@Harry Turtle | 01-06-15 | 01:35
Femke een gemis voor de politiek?
Toen ze haar kinderen van die zwarte school afhaalde en dumpte op een witte school, bleek ze een ordinaire regent die schijt heeft aan het volk!
Van mij mag ze als kassamiep haar dagen slijten.

necrosis | 01-06-15 | 01:39

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:31
Wederom zeer volwassen, je bagataliseert je bedreiging. Iedereen wil kinderen beschermen. Jij gebruikt het om jezelf te profileren. En nu naar bed, je moeder roept.

TheOne48 | 01-06-15 | 01:39

Femke, een dame die haar fouten toe durft te geven en openlijk twijfelt over idealen versus realisme. Gemis voor de politiek, nu zitten we met die VMBO drol opgescheept.

Harry Turtle | 01-06-15 | 01:35

Waar kan ik dat bovenstaande T-shirt kopen?

necrosis | 01-06-15 | 01:35

TheOne48 | 01-06-15 | 01:28

Als het om bescherming van kinderen gaat jong, dan ben ik daar de grootste voorvechter van.

Ben jij de grootse cotra dictie. Idi?

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:31

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:19
Stoere taal man, en dan om volwassenheid vragen. Snap je zelf niet de contradictio niet?

TheOne48 | 01-06-15 | 01:28

Hier wordt een achterhoedegevecht gehouden.
De kaarten zijn al lang geschud.
Nederland stemt op partijen van het kaliber D66. Geregistreerd eurofiel en islamofiel. Alle berichten over de massale afschuw van het kabinetsbeleid ten spijt. Nederland, althans de meerderheid wenst zijn geld of wat daar van over is, af te dragen aan de EU en is in voor het vermengen van culturen. Los van de vraag of dat laatste al dan niet lukt.

j.m.de graaff | 01-06-15 | 01:28

Vageling | 01-06-15 | 00:44

Geloof mij maar,als jij met je poten aan onschuldige moslimkindjes durft te komen die gebrainwasht zijn of ieder ander kind,dan dan jaag ik je op tot aan de frans polynesie. Hou de discussie op volwassenheid a.u.b.

Dr. Frambozenjam | 01-06-15 | 01:19

@INH.30CL | 01-06-15 | 00:44
Ik heb er een met veren en een blauw wit gestreepte broek! Broeva haro,
*dinges.cl biertje aanbied*

miko | 01-06-15 | 01:09

S naar boven slingert!

miko | 01-06-15 | 01:06

@Jan Dribbel | 01-06-15 | 00:49
lost schools zou je ze ook kunnen noemen.
Misschien moeten scholen maar eens wat strakker geregeld worden.
Allemaal witte gewaden sandalen -baarden- een kromzwaard dragen dat oort zaken,...ow wacht!

miko | 01-06-15 | 01:05

Eigenlijk is het raar om scholen waar Mocro's en Turken de meerderheid van de scholieren uitmaken, Zwart te noemen.
Getinte scholen is een betere benaming.
Quincy en je aangiftebrigade kom er maar in.

Jan Dribbel | 01-06-15 | 00:49

Onze beschaving word aangevallen maar we zijn te beschaafd er iets aan te doen op de onbeschaafde manier die noodzakelijk is deze barbarij te stuiten. Veel plezier met huilen.

tattooboer | 01-06-15 | 00:45

Multiculturele samenleving graag in Afrika.
Daar zijn ze ALLEMAAL ZWART!
Dus stop er mee in Nederland en start het daar!

Mega Mindie 2 | 01-06-15 | 00:45

"Is dit wit genoeg voor u?" Ach ik zie het wit maar dat hoge allah gehalte! Droeg ook graag wit. En nu? Wit genoeg? Zal jij nooit worden muppet. Ga nou maar je boekje lezen! Overigens las ik over een amoebe die jullie brijn opvreet. Ga eens wat vaker met de mossel water reinigen... Schijnt heel amoebe achtig te zijn. Verder de typhus. Mossel kindjes? De jihaat disten over een decennia. Ik geef geen fuck laat zij lekker creperen. Orotten met de islam. Ik ben niet zo van genocide zoals de islam daar op draait. Gewoon alles islam op een bootje naar hun typhus kalifaat. Stelletjes angsthazen en dwazen. Ja maar! Wut?! Ja maar is nee! Inderdaad op dat bootje en flikker op! Lekker naar het kalifaat en de de sharia. JA maar! Stomme booslims wat zei ik nou! Wat nou ja maar! Dat is wat het boekje zegt! Zelfs taqqiya heeft een limiet stomme booslims! Lafbekken! Parasieten! Die gasten in het kalifaat lachen jullie uit als minderwaardig mossel volk dat jullie zijn. Slijpen hun messen al. Mooi die Islam. NIET dus!

Vageling | 01-06-15 | 00:44

@miko | 01-06-15 | 00:28
Haha ik heb alleen die helm met horens nog....erfstuk in de familie.

INH.30CL | 01-06-15 | 00:44

Raak stuk.
Maar totdat tegen de bacterie van het postmodernistisch-cultuurrelativistisch 'denken' een serum is gevonden dat leidershoofden vrij maakt van progressieve oikofobenkoorts, tot dat moment verandert er niets.
Islamscholen in Nederland zijn anti-integratiefabriekjes. De incompetente bestuurders die hun bestaan én groei mogelijk maken, ondermijnen de sociale cohesie, die toch al onder druk staat, nog verder.
Kijk naar de koranscholen langs de Pakistaans-Indiase grens: broedplaatsen voor godsdienstgekken. Wat verwacht je ook van een cultuur waar slechts één boek gelezen wordt, iedere dag opnieuw?
Nederlandse overheid, neem uw verantwoording en schaf tenminste alle basisonderwijs op basis van geloofsrichtingen af en zet daarvoor in de plaats kwalitatief betere openbare seculiere scholen. Religie is een mening, geen waarheid.

De Vrijlansier | 01-06-15 | 00:40

Experimenteren met je kinderen om maar politiek correct te lijken, tja. Never nooit.

TheOne48 | 01-06-15 | 00:35

@INH.30CL | 01-06-15 | 00:01
Ik zal mijn damasten +VLFBERH+T maar eens te voor schijn halen dan!
* helm ZONDER horens opzet en in zijn snek stapt*

miko | 01-06-15 | 00:28

Een cynicus zou kunnen zeggen: dit levert een hoop vermaak op in de nabije toekomst.

McMarx | 01-06-15 | 00:21

Onpartijdig | 31-05-15 | 23:58
Op 1 lijn. Met aanwas bedoelde ik inderdaad in welke mate 'volk' zich al in PT heeft 'gevestigd'. Nederland heeft de ballen niet, krijgt de ballen niet en zal nooit de ballen hebben om paal en perk te stellen aan de tomeloze immigratiewoede. Vrolijk ondersteund door de Grote Generaal Pardon Reflex. Om over 15 jaar te debatteren 'hoe het ooit zover heeft kunnen komen'. En dan gewoon weer op de oude weg verder.

chicago river | 01-06-15 | 00:15

Aangezien we steeds verder afglijden naar de middeleeuwen zie ik ook weer toekomstperspectief. VOC (1602 - 1798/1799)

INH.30CL | 01-06-15 | 00:01

chicago river | 31-05-15 | 23:41
De aanwas valt wel mee.
Alle Kaap Verdianen zijn er al en Brazilië is bijna zelf al een grote economie.
Het erge is dat Nederland het ook economisch moeilijk gaat krijgen wanneer ze niet stoppen met de immigratie.

Onpartijdig | 31-05-15 | 23:58

Je het is wat met die Femke Halalsema.

Plakbakbloedworst | 31-05-15 | 23:55

@Ebru Umar | 31-05-15 | 20:59
Het leven in een cultuur schept onderlinge voorspelbaarheid, wegens vergelijkbare opvoeding, normen en waarden en dus weet je wat je aan elkaar hebt. Dat biedt allerlei praktische mogelijkheden, zoals het makkelijk aangaan van sociale contacten, het aanvoelen van non-verbale vanzelfsprekendheden en het geeft een onbewust gevoel van saamhorigheid en veiligheid.
Door je te conformeren aan een cultuur zeg je feitelijk: "wees gerust, ik sta aan jullie kant en ik doe mijn best dit ook door daden te laten zien". Bij gebleken geschiktheid volgt acceptatie en daarna kun je je lieve gang gaan.
Hier zit meteen ook de zwakte van de MULTIculturele samenleving: meerdere culturen = verschillende normen en waarden, andere opvoeding, religie komt er veelal nog bij. Je weet niet meer wat je aan de ander hebt. Islamieten willen veelal ook niet eens een sociale omgang met mensen buiten hun cultuurkring, waardoor het wij-zij gevoel en het wantrouwen/de scepsis nauwelijks zal verminderen. Zij zeggen niet "wees gerust, wij staan aan jullie kant en wij doen ons best dit ook door daden te laten zien". Hierdoor ontstaat een beeld van een geïsoleerde groepering in onze samenleving, een groepering die geen handreikingen doet, geen moeite doet om zich te conformeren. Rond deze groep blijft het wantrouwen hangen en geeft deze groep ook geen gevoel van veiligheid, mede versterkt door de barbaarse gruwelbeelden uit de landen van herkomst en de terreurdaden in Europa.

michello | 31-05-15 | 23:54

In Bosnie is de ellende ook op deze manier begonnen. Net zo lang door fokken totdat je in de meerderheid bent.

Daarna roep je uit dit is ons land. Dit is onze toekomst !!

elcidisback | 31-05-15 | 23:43

Onpartijdig | 31-05-15 | 23:2
En terecht.
Portugezen hebben het zelf economisch lastig zat.
Tuurlijk redelijk flinke aanwas Cabo Verde en Brazil.
Maar het begint er al mee dat die 1. de Taal spreken.
Niet te onderschatten.
En 2. die 25 eisen wat je al noemde. Kom er maar om in Nederlandje.

chicago river | 31-05-15 | 23:41

@kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:14
Wauw, de term "goodness gracious" heb ik al tijden niet meer gehoord op tv.

Martinspire | 31-05-15 | 23:37

@cees2025 | 31-05-15 | 21:54
Ze zijn anders blij met elke andere kleur hoor? Ook van mensen uit Zuid Amerika, Zuid Afrika of Azië. Zolang ze maar een quotum kunnen vullen vinden ze het prima.

Martinspire | 31-05-15 | 23:35

Typisch gevalletje van de put dempen als er geen kalfjes meer zijn, slecht onderwijs bestaat niet wel domme mensen.

hovawart | 31-05-15 | 23:33

Die drogreden van Femke destijds vond ik zo mooi, dat er op die andere witte montessori school meer aan toneel, zang en weet ik veel wat werd gedaan. Haha wat zullen die kinderen hun moeder vervloekt hebben die jaren ervoor. Kan niet anders dat we een van die Halsemaatjes later terug gaan zien bij de NPO als actrice of schrijfster. Zo'n opgelegd trauma doet wat met je als mens. Op zich natuurlijk al bizar dat je als moeder/politica aan de pers gaat staan moeten uitleggen dat je kinderen van school gaan wisselen. Vergeet ook niet dat LaFem toen nog even een paar maandjes pluche erbij snoepte door de regels wat om te buigen, om aan een bepaalde regeling van 12,5 jaar als polletieker een bepaald pensioen? veilig te stellen. Kostelijk ook dat er geen hond keek naar die beroerde Borgen rip off van d'r. Hoe ijdel om zoiets te willen maken.

Nanker Phelge | 31-05-15 | 23:29

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 23:17
Inderdaad, de hoogste bijstandsuitkering voor een alleenstaande is ruim € 180, -, het helpt.
Maar belangrijker: er komt hier geen enkele vluchteling, gelukszoeker of asielzoeker binnen.
Je krijgt hier een lijst met wel 25 eisen, waar niemand buiten de EU aan kan voldoen.

Onpartijdig | 31-05-15 | 23:25

Wij hebben het nu nog over de vrijheid van meningsuiting. Dat is binnenkort een luxe-probleem wanneer de politiek vrijwel geheel in beslag wordt genomen door het voorkomen van geweldadige botsingen tussen bevolkingsgroepen op straat. Ook kwesties als inkomenspolitiek, onderwijspolitiek, of voor mijn part de hypotheekrente aftrek, zullen vreemd in de oren klinken van machthebbers die niet alleen 24/7 over hun schouder moeten kijken, maar die ook van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de weer zijn met eindeloos crisis-management van maatschappelijke spanningen.

Van Duyvenbode | 31-05-15 | 23:23

@eerstneukendanpraten
Ja het is vreemd. Als je toch moet "vluchten" ahum ahum. Waarom dan niet naar een land of gebied dat nog een beetje vertrouwd aanvoelt, in hemelsnaam, al is het alleen maar om de temperatuur. Nee ze keizen de landen met het grootste Sociale vangnet.
Met als gevolg dat die van Nederland in 30 jaar tijd is gesloopt, letterlijk.

Dirk III | 31-05-15 | 23:23


Onpartijdig | 31-05-15 | 23:05

Ben de afgelopen 5 jaar op vakantie geweest in de Algarve, geen hoofddoekje gezien daar. Iets te maken met lage uitkeringen in Portugal wellicht?

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 23:17

Op een gegeven moment woon je in een gesegregeerd land met spanningen en vind je dat ook normaal. De meeste landen in de wereld zitten zo in elkaar. En hier zal dat niet anders zijn. De regeerbaarheid...ach, laat maar zitten. Er zal wel een vorm van autoritair bewind komen om de zaak nog enigszins in het gareel te houden. De naïeve idealen van democratie, vrijheid, en meer van dat soort zaken, kunnen de prullenbak in.
Men zal de handen vol hebben met het voorkomen van een grote clash tussen de bevolkingsgroepen. En een willekeurige figuur die hierbij, op welke manier dan ook, succesvol opereert, zal op handen gedragen worden.

Van Duyvenbode | 31-05-15 | 23:12

@ElChombo | 31-05-15 | 22:40
Wat ben jij voor idioot? Je moet niet zoveel zuipen links van die berg.

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 23:08

de problemen rondom de multiculturele samenleving blijven toenemen...de scherpe randjes verdwijnen niet door de buurt bbq en er bakken met geld instoppen, stichtingen die als paddestoelen uit de grond schieten ten gunste van de integratie beloven een hoop maar resultaten zijn er niet of nauwelijks. Het is een bodemloze put. Waarom snapt men niet dat er een groot deel hier is dat simpelweg niet wilt samenleven, dat ons simpelweg haat en hoe zeg ik het simpel; sharia wilt en ons op de brandstapel wilt. 80% somaliers zijn werkloos, zetten zich niet positief in , zijn bovengemiddeld crimineel enz enz...en zo zijn vrijwel alle Afrika immigranten> bovengemiddeld crimineel, chronisch verzorgingsstaat afhankelijk, en ze maken ons systeem zwak. Scholen worden zwak, bedrijven worden zwakker omdat ze verplicht allochtonen moeten aannemen en de samenleving verhard. Autochtonen krijgen te horen van de overheid dat we rijp zijn voor meer zelfredzaamheid, meer participatie van haar burgers? Allemaal smoesjes om het grote geld waar autochtonen voor hebben betaald ( sociale zekerheden) af te kunnen pakken en deze miljarden te kunnen stoppen in Brussel of de asielzoekersindustrie.

Dutchmen32 | 31-05-15 | 23:07

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 22:57
Hier in Portugal is er nog geen zwarte school binnen 300 km.

Onpartijdig | 31-05-15 | 23:05

@koeberg | 31-05-15 | 22:43
Ik word er verdrietig van dat volwassenen kinderen niet vrij kunnen laten om zich te ontwikkelen tot individuen die zelf de keuze kunnen maken of ze iets willen aanhangen of niet.
Wat een primitieve zooi

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 22:59

Binnen een straal van 30 km kan ik geen zwarte school vinden, wat een weelde!

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 22:57

Snel een zwarte school zoeken waar ik mijn kinderen op kan doen. Want dat is erg sociaal en goed. Behalve als ik Links ben natuurlijk. Wan dan moeten alleen ANDEREN hun kinderen op zo'n school doen.

Patatter | 31-05-15 | 22:56

Lewis Lewinsky | 31-05-15 | 21:48

Wel, zou kunnen, maar letterlijk staat er dat de regering tegen islamisering geen actie onderneemt(vanwege
de vrijheid van godsdienst). Wetende dat de islamisering ook geen steun behoeft is de werkelijke bedoeling van de motie inderdaad de ondersteuning van de islamitische cultuur.

Basic Dimension | 31-05-15 | 22:49

Achterhaalde grondswet:

citaat uit 1798:

De Staatsregeling van 1798 kende al een bepaling over het bevorderen van 'verlichting' en 'beschaving'. In 1801 werd bevordering van geschikte inrichtingen voor wetenschappen en opvoeding opgenomen in de Staatsregeling. De Grondwet van 1814 noemde openbaar onderwijs op hoge, middelbare en lage scholen, een aanhoudend onderwerp van de zorg der regering. Die tekst bleef in hoofdlijnen in 1848 gehandhaafd, maar daaraan werd toen toegevoegd:
-
De inrigting van het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienstige begrippen, door de wet geregeld.
-
Er wordt overal in het Rijk van overheidswege voldoend openbaar lager onderwijs gegeven.
-
Het geven van onderwijs is vrij, behoudens het toezigt der overheid, en bovendien, voor zoover het middelbaar en lager onderwijs betreft, behoudens het onderzoek naar de bekwaamheid en zedelijkheid des onderwijzers; het een en ander door de wet te regelen.

www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1...

Enzv,

\Toen kende men de islam niet als overheersende ideologie.ook niet als mede-zegende leidraad toen.

Grondwetherziening ten aanvang van onderwijs in het huidige bestel. Een must.

Dr. Frambozenjam | 31-05-15 | 22:46

@ElChombo | 31-05-15 | 22:40

Wat is dat voor achterlijke reactie? Heb je überhaupt het artikel wel gelezen? Volgens mij is begrijpend lezen te moeilijk voor je.

Naberus | 31-05-15 | 22:44

@Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:53
Jawel, en die hebben we ook bezocht.
Maar een paar jaar geleden heeft mijn gemeente uit bezuinigingsdrift besloten 3 scholen samen in 1 gebouw te plaatsen: een protestantse (niet degene waar mijn zoon straks heen gaat), een katholieke en een openbare.
Het is een monsterschool geworden. Kwa bestuur zijn het nog 3 scholen, maar als leerling heb je 1 schoolplein en een heel grote school met een heleboel lokalen waarbij bij ieder lokaal een bordje hangt voor welke school dat lokaal is.
Oh, en de openbare school is een echt zwarte school. Dit werd 'm heel duidelijk niet!

koeberg | 31-05-15 | 22:43

-weggejorist-

ElChombo | 31-05-15 | 22:40

@stormtijd | 31-05-15 | 22:08
Het lijkt waanzin maar we faciliteren het zelf. En willen het zelf. We stemmen al decennia lang weg-met-ons dus dan ook niet gek staan te kijken als we ooit daadwerkelijk weg zijn. En de overige Europese landen doen vrolijk hetzelfde dus wen er allemaal maar aan...

de Voorzittert | 31-05-15 | 22:40

Amen.

Piet Karbiet | 31-05-15 | 22:37

@Lewis Lewinsky | 31-05-15 | 22:08

Behoudens scherp observatieve vermogens in verbaal en non verbaal en een gezond stukje mensenkennis? Neen. Aantal repo's gezien terwijl ze o.a. In Saudi Arabiē was. Haar eigen woorden vergezeld van haar gezichtsuitdrukking waren afdoende. Die is wel wakker geschud.

vaas klaak | 31-05-15 | 22:29

-weggejorist-

Naberus | 31-05-15 | 22:26

Tja hebben we allemaal te danken aan de gristen partijen met hun uitzonderingspositie voor hun scholen.
Het CDA, slechtere dingen zijn er in de politiek niet voort gekomen

miko | 31-05-15 | 22:24

De keuze voor een witte school wordt wellicht niet zozeer bepaald door de kleur van de leerlingen, doch veeleer door de manier van leven van hun ouders. Je wilt niet dat je kind gaat spelen bij dit soort lieden: www.minutodigital.com/2015/05/31/los-n...

Ci Ty33 | 31-05-15 | 22:19

@Handsomeboy | 31-05-15 | 22:03
Ongeloofwaardig verhaal, maar ok

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 22:12

Mooi zeg, op subtiele wijze autochtonen wegzetten als racist, want dat is wat het T-shirt doet. Nou, onderhand genoeg (verticale) filmpjes gezien van hoe het er op die zwarte schoolpleinen aan toegaat. Intimidatie en pesterijen zijn schering en inslag, om over het taalgebruik maar helemaal te zwijgen. Daar ga je je kind toch niet tussenzetten als je ook andere keuzes hebt.

WillemRuis | 31-05-15 | 22:12

Toch maar eens dat bijzonder onderwijs afschaffen. Gaat een hoop geld en leukere mensen opleveren.

Common_Sense | 31-05-15 | 22:10

@vaas klaak| 31-05-15 | 22:00
Heb je ook enig bewijs voor die wonderlijke gedachte?

Het soort wegkijkers waar Kaakklem toe behoort blijft ook in het buitenland wegkijken en leert niets.

Blijven tot hun dood wegkijken.

Lewis Lewinsky | 31-05-15 | 22:08

@kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:32
Ok, maar je bent een vrouw, dat wilde ik even weten. Kusje!

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 22:04

@Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:54
Mijn kop is niet zo bot dat ik dat zou doen. Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, ik vind helemaal mooi.

Handsomeboy | 31-05-15 | 22:03

Op zoek naar witjes? Da's discriminasie.

BrutusBosch | 31-05-15 | 22:01

@Lewis Lewinsky | 31-05-15 | 21:48

Ik vond Femke ten tijde van haar politieke loopbaan een wereldvreemd, arrogant en onwetend grachtengordel gedrocht. Inmiddels heeft ze de nodige reizen door moslimlanden gemaakt en met eigen ogen gezien wat die religie niet alleen met vrouwenrechten, maar met complete samenlevingen doet. Trust me, die is diep van binnen harder anti islam dan Wilders na een mohammed cartoon tekenwedstrijd.

vaas klaak | 31-05-15 | 22:00

@koeberg | 31-05-15 | 21:19
Femke zou haar fout toe moeten geven en excuses aanbieden. Maar iets zegt mij dat ze dat niet zal doen. In de geschiedenis hebben we ook heel foute mensen gezien die nooit verantwoordelijkheid hebben genomen voor hun daden en nooit excuses hebben aangeboden. Dat soort mensen hadden en hebben we nu ook in de politiek.

The real McCoy | 31-05-15 | 21:58

of...... pas je aan.....dat laatste kan natuurlijk ook.. Ieder zijn dingetje.

loze stijl | 31-05-15 | 21:21

Hahaha die is gek, onze overheid zorgt gewoon dat ze aparte man-vrouwen balies hebben, speciale buitenlandse vrouwenzwembaddagen dat de ramen zijn afgeplakt, folders in het Turks/ Marokkaans om aan te geven dat ze geen enkele subsidie moeten mislopen. Doordat wij onszelf wegcijferen zien zij dit als een verworven recht.
Nederland is gewoon zwaar naar de kleaute geholpen. En..
het houdt niet op, niet vanzelf.

G,I. Jane | 31-05-15 | 21:57

@loze stijl | 31-05-15 | 21:21

En vervolgens ga jij nog alleen naar Voorthuizen op vakantie maar noemt jezelf wel een wereldreiziger.

Skunk57 | 31-05-15 | 21:57

@Handsomeboy | 31-05-15 | 21:47
Nee, je liegt tegen me, dat is het.

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:54

Prima dat ze de Nederlandse cultuur niet wil omarmen.
Maar wat doen ze hier dan nog? Oja. Gratis geld.

Wim Venijn | 31-05-15 | 21:54

Ommie de HaatMoker | 31-05-15 | 21:05 Jij mag gerust het beest bij de naam noemen. Iets met Islamitisch versus de rest.

Een jaar geleden behoorde ik nog tot de groep die zichzelf hogeschool studenten noemt. Mijn conclusie is maakt niet uit welke kleur zij hebben er is altijd één groep die toch wel het meeste problematiek veroorzaakt. (Voor de goede orde er waren uitzonderingen die wel gewoon goed presteerde en gedroegen)

cees2025 | 31-05-15 | 21:54

@koeberg | 31-05-15 | 21:39
Was er geen RK school in de buurt, daar doen ze niets aan godsdienstige onzin en de enige buitenlanders zijn syrisch orthodoxen. Toch wel schattig om te zien, al die blonde kindjes met ertussendoor een paar van die verdwaalde rekels met een grote neus. Hun ouders zijn wel erg klein, net dwergen. Gebrek aan gezonde voeding.

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:53

@ Handsomeboy | 31-05-15 | 21:29

Bij ons op de roomblanke school zijn er twee van die Marokkaanse 'vluchtgezinnen' geweest. Weet niet waarom, maar na één jaar waren ze allebei weer verdwenen.

très cool | 31-05-15 | 21:52

Het probleem met zwarte scholen is gewoon dat je kinderen, Henkie en Ingrid, op een gegeven moment thuis ook met een Antilliaans accent gaan spreken. Daarom vind ik het ook heel begrijpelijk dat mensen tegenwoordig indien mogelijk en bij voorkeur hun kinderen naar een 100% blanke school sturen.

VanBukkem | 31-05-15 | 21:49

Mooi shirt voor de witte zw.. eh pieten?

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:49

@The real McCoy | 31-05-15 | 21:14
Jep. Zo zal Femke de Eerste Islamiseerster de geschiedenisboeken ingaan, als de indiener van de motie *tegengaan islamisering geen doelstelling van beleid*.
zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...

De motie luidt: *verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is*.

Achterlijke motie is achterlijk. Halen we de dubbele ontkenning weg, dan staat er: *islamisering is doelstelling van beleid*. *kotz*

Lewis Lewinsky | 31-05-15 | 21:48

Zo'n t-shirt moet ook voor zwarte pieten te maken zijn. Met een iets afwijkende tekst misschien.

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:48

@Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:40
Het klinkt ongeloofwaardig, ik weet het.

Handsomeboy | 31-05-15 | 21:47

De nederlandse bevolking wil dit zelf. Het omarmen van vreemde culturen, zodanig dat de vreemde cultuur, in deze de mohammedanen, je opslokt. Men kiest toch democratisch? Niet achteraf klagen van 'goh, dit zag ik niet aankomen'.
Elke stemronde wordt het erger. Het ontkennen van de haat tegen het westen. Het zijn maar enkele extremisten. De wereld is toch van iedereen?
Ok. Goed. Maar kom niet achteraf klagen dat je autochtone kind straks gediscrimineerd wordt.

klanker | 31-05-15 | 21:41

@Handsomeboy | 31-05-15 | 21:29
Dus jij kent nét die paar marokkanen die dat doen? Als je nog harder op je duim zuigt krijg je kloofjes. Bepanthen is een goed middel tegen kloofjes, maar in jouw geval zou ik beginnen met sudocreme, gezien het infantiele denkniveau.

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:40

@Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:25
Tsja, ik heb de afgelopen weken met dit dilemma te maken gehad. Na lang wikken wen wegen en een flinke drempel moeten overwinnen, heb ik toch mijn principes verlochend en mijn zoon ingeschreven bij een protestant-christelijke school in de buurt.

koeberg | 31-05-15 | 21:39

Ach ja, het is al duizenden keren gezegd en het zal nog duizenden keren gezegd moeten worden: het zijn meestal niet de blanken die over kleur zeiken...

marcmarc | 31-05-15 | 21:37

Ebru Umar. Het lukt me lang niet altijd haar teksten helemaal uit te lezen. Ligt vanzelfsprekend nooit aan mij. Ben vaak geneigd om vooroordelen te omarmen. Wel zo comfortabel. En lekker makkelijk. Om haar als zeurderige vrouw, zwevend tussen turkse en nederlandse loyaliteit en aanvullende jij bakken weg te zetten. Puur op de onderbuik.
.
Toch maar eens de moeite genomen om dat feitelijk te onderbouwen. Bio's, columns, interviews en veel youtube. Klaar om dr bij haar knieën af te zagen.
.
Mooi moment om mezelf goed onder de nootjes trappen. Die vrouw heeft de spreekwoordelijke ballen waar velen (zowel man als vrouw) nog een puntje aan kunnen zuigen. Direct, vol passie, zonder angst, schuwt de discussie niet. Al die eigenschappen zou je ook als strontvervelend ongewenst kunnen ervaren. Voeg daar echter 'goed geïnformeerd' en 'een realistisch werelbeeld' aan toe, vermeerderd met een aantal terechte superlatieven, om vervolgens maar tot één conclusie te kunnen komen; de wereld - en zeker nederland - zou wel wat meer Ebru Umar's kunnen gebruiken.

vaas klaak | 31-05-15 | 21:33

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:27
"Ben jij zo iemand die tijdens het denken met haar lippen beweegt en dat vervolgens hier plempt?"
Nee, hoezo?

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:32

"... Waar je in Nederland heel helder over kunt zijn: omarmen van blank Nederland. ..." Dit is een denkfout. Irrelevant. Het gaat erom de verworvenheden van het moderne denken te omarmen. Politiek, maatschappelijk, wetenschappelijk. Ongeacht of je blank, zwart, geel, katholiek, islamiet, joods, etc. bent.
De kwestie is of je accepteert dat de grondwet boven je eigen religie staat. Dat staatkunde boven religie gaat. De meeste westerlingen kunnen dat. Alleen verschillende niet westerse nieuwelingen, met name islamieten, hebben daar nogal eens problemen mee. Zelfs in de Nederlandse Bible Belt leggen ze zich over het algemeen neer bij de regels van de rechtstaat.
Daar faalt de integratie dus. Aan Chinezen, Vietnamezen, Zuid Amerikanen, etc. stoort welhaast niemand zich.

Aristotalloss | 31-05-15 | 21:31

Soort zoekt soort, het verklaart waarom wijken blank, zwart, rijk, arm of tokkie zijn.

NIET Ebru. Echt niet. Wijken worden kapodt gemaakt door het bestuur van de gemeente/stad.
Ik zit hier in een, van oorsprong, gegoede wijk maar elk huis dat te koop staat/huurhuis dat vrij komt komt een minimaal NL-talige familie terecht. Ook qua uiterlijk vertoon en gebruiken zijn ze minimaal tot totaal niet NL...

Nee, buitenlandse ellende zoekt rijkdom en dat lukt prima mmv onze overheid.

Zwitsallevengevoel | 31-05-15 | 21:31

@Piet van den Hoek | 31-05-15 | 21:05

Helaas 50 jaar te laat.

ZKH EénOog | 31-05-15 | 21:30

@Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:25
Ik ken Marokkanen die hun kinderen naar een Christelijke basisschool sturen zodat hun kinderen niet bij andere Marokkanen in de klas zitten. Mij dunkt dat de kans op radicalisering bij specifiek deze kroost tot een dieptepunt is gedaald.

Handsomeboy | 31-05-15 | 21:29

Het wordt tijd dat de bom barst.

von Amsberg | 31-05-15 | 21:29

@koeberg | 31-05-15 | 21:19
Dus die motie kan in de prullenbak waar hij hoort?

The real McCoy | 31-05-15 | 21:28

@kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:18
Ben jij zo iemand die tijdens het denken met haar lippen beweegt en dat vervolgens hier plempt?

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:27

Wat ik bijzonder grappig vind, is dat ouders die hun kinderen naar het openbaar onderwijs sturen omdat ze tegen godsdienst onderwijs zijn, hun kroost tussen de moslims zetten.
Denk eens na voordat je wat uit overtuiging doet, kindermishandelaars.

Ongeblustekalk | 31-05-15 | 21:25

Jammer van het eens zo mooie Nederland. Verpest.

WillemRuis | 31-05-15 | 21:22

Ik gun ieder zijn godje, cultuur, gewoonte, principes en ga maar door..
1 keer de fout gemaakt om 5 jaar geleden een weekje naar Turkije te gaan. Je weet wel, zo'n Corendon all inclusive voor weinig doekoe.
Op zich mankeerde daar niks aan. Prima hotel, goed eten, schone en nette kamers, vriendelijk personeel, ze schonken zelfs alcohol..
Maar na 3 dagen binnen de muren van het resort wil je toch ook wat van de omgeving zien.
Wel.... Dat viel even tegen... Gezeik van verkopers die je hun winkel in willen hebben voor het voor veel te veel geld kopen van rotzooi die je niet eens wilt hebben.. en na het quasi geinteresseerd bewonderen van oude gebouwen krijg je dorst en ga je op zoek naar een terras... Hahaha, het enige dat we vonden waren theehuizen waar oude mannetjes in een kop thee zaten te roeren.. Nauwelijks vrouwen zonder hoofddoek gezien en al helemaal niet lekker chillend op diezelfde terrassen...
Misschien dat de grote steden beter toeven zijn voor een westerling maar het gebied waar wij waren was de jaren 50 nog niet ontstegen, zoveel is duidelijk.

Moraal van dit verhaal... Als het je in een bepaald land of cultuur niet aanstaat, huppel dan op. Ga er niet op vakantie, ga er niet wonen... of...... pas je aan.....dat laatste kan natuurlijk ook.. Ieder zijn dingetje.

loze stijl | 31-05-15 | 21:21

Dit is wel een erg groot algemeenheid bevattende topic zeg.

Oftewel heb je Femke al gebeld?

Helaas werd ik geweigerd bij de plaatselijke golfclub, omdat?

Dr. Frambozenjam | 31-05-15 | 21:21

En toch ook diep triest dat je kinderen met zo'n boodschap (waarin je de blanke lezer op zeer aanmatigende toon voor racist uitmaakt) de straat op durft te sturen.

très cool | 31-05-15 | 21:21

Wat als een heel grote groep 'blanke autochtone Nederlanders' hun kinderen zou inschrijven bij een islamitische basisschool (dusdanig veel, dat meteen pakweg 30% of meer van de kinderen van 'blank-autochtone komaf' zouden zijn), wat zou er dan gebeuren?

henkvaningrid | 31-05-15 | 21:20

Welke blanke nederlandse cultuur dient er in uw ogen omarmd te worden? Er zijn er nog al wat.

Maaiveld | 31-05-15 | 21:20

@The real McCoy | 31-05-15 | 21:14
Femke Halsema nog een beetje gevolgd na haar vertrek uit de politiek?
Die is redelijk hard met haar neus tegen de realiteit opgelopen. Blaast nu een stuk minder hard van de idealistische toren.

koeberg | 31-05-15 | 21:19

Geweldig stuk!! Trots op je ebru!!

nukkie | 31-05-15 | 21:18

Wij en hunnie. Daar gaan we weer.
Weer een paar mensen die hun identiteit uit een groep moeten halen en die gaan verdedigen omdat ze dan niet in de andere groep zitten.
Dat zou wel eens het volgende stadium van de ontwikkeling van de mensheid kunnen zijn; niet meer achter een vlag, leider, beweging of groep aanlopen, maar het er op een afstand mee eens zijn. Of niet. Of deels. Kan niet schelen of het een voetbalclub is of iets anders.

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 21:18

Dat kruiperige ontzag voor alles wat met religie heeft te maken en die aparte scholen die wij onder dreiging van geweld meefinancieren hebben we allemaal te danken aan het CDA. En daarom is het zo erg dat de enige volksvertegenwoordiger die zijn taak serieus neemt van die enge club is.

très cool | 31-05-15 | 21:14

Zolang zelfs wereldverbeteraars als Halsema hun kinderen van hun zwarte school halen, weet je dat Sterre, Mees en Bickel er niks te zoeken hebben.

medusa324 | 31-05-15 | 21:14

Ik ben blij dat jij het constateert Ebru. Ik hoef dit soort teksten op kantoor niet te bezigen want dan ben ik al snel een "racist". Eigenlijk zou je je moeten aansluiten bij de SP of de PVV. Of misschien zelfs het CDA. Dit alles is een sociaal/culturele en economische tijdbom jongens.

ad melkert | 31-05-15 | 21:14

Het groeiende aantal islamitische scholen is een gevolg van de demografische ontwikkeling. De voortdurende toestroom van moslim immigranten en de enthousiaste voortplantingsdrift op onze kosten van moslims zal ervoor zorgen dat de islamisering van Nederland een feit is.
Femke zal het vast prachtig vinden deze 'diversiteit' waarbij de Nederlanders straks een minderheid zijn. Daar mogen we geen kritiek op hebben want dan zijn we islamofoob en racist volgens de Femkes van Nederland. Femke heeft er zelfs een speciale motie voor aan laten nemen. Kritiek nicht gewünscht. Dankjewel Femke, we zullen je nooit vergeten. De aanstaande genocide op Nederlander is een voldongen feit. Maar dat mag ik vast ook niet zeggen.

The real McCoy | 31-05-15 | 21:14

-weggejorist-

BasBr | 31-05-15 | 21:10

Zwarte ouders kunnen inderdaad beter hun kinderen naar een witte school sturen in plaats van andersom.

Weerduivel | 31-05-15 | 21:08

Onmondig de heersende cultuur overnemen, is natuurlijk de oplossing voor alle problemen. Wie heeft kritische burgers nodig die vragen stellen naar de heersende gebruiken en overtuigingen binnen een cultuur, als we zekerheid kunnen generen door een nationaal referentiekader te produceren.

Schopenhauer 2 | 31-05-15 | 21:08

Dat het begrip 'zwarte scholen' nog niet gedemoniseerd is door Gario en consorten...

De waard zijn gast | 31-05-15 | 21:07

Haha ga eens naar de gemiddelde universiteit of hogeschool, de gekleurde studenten worden enorm 'positief gediscrimineerd' om toch vooral een bepaald plaatje alumni op te leveren.

Ommie de HaatMoker | 31-05-15 | 21:05

Het "multiculturalisme" begint iedereen een beetje tegen te staan volgens mij.

Piet van den Hoek | 31-05-15 | 21:05

Als zwarte scholen geen zwartjes meer willen. Waarom zouden wij dat dan wel moeten?

Godsammekraken | 31-05-15 | 21:04

O, die Halsema. Ik dacht aan Frans Halsema. Van *vluchten kan niet meer*. Want vluchten kan niet meer. De islamisering is namelijk overal en onontkoombaar.

Lewis Lewinsky | 31-05-15 | 21:04

REAGEER OOK