Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA, D66, SP en GL: jodenhaat financieren is okee

oie_1QiTpwyR4LJq.gifZo. Joram van Klamervrageren is niet alleen iemand die duur veel Kamervragen stelt. Hij weet af en toe ook veelzeggende Moties in te brengen, waarmee hij partijen een duidelijke streep in het zand laat trekken. Bijvoorbeeld motie 23432-409, waar vandaag over gestemd werd. De motie luidt: De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat het kabinet heeft aangegeven dat het bereid is stappen te nemen tegen organisaties die antisemitische propaganda bedrijven en subsidie ontvangen; verzoekt de regering, subsidies stop te zetten aan organisaties die antisemitische uitingen doen of deze subsidies doorgeven aan organisaties en/of individuen die zich hieraan schuldig maken, en gaat over tot de orde van de dag. Groetjes, Joram. Met andere woorden: als organisaties zich schuldig maken aan jodenhaat, zullen we dat dan niet financieren? Goed idee. Iedereen voor? Motie aangenomen. Nou. De moties is inderdaad aangenomen. Met een meerderheid van stemmen dankzij de PVV, SGP, CU, VVD, Zetel Klein, Zetel Van Vliet, CDA en Grüppe Bontes/VanKlaveren. Logisch. Maar alle linkmiegels nog aan toe, wie stemden er tegen de motie? PvdA, D66, SP en GroenLinks. Die zijn dus voor subsidie van bedrijven en organisaties die zich schuldig maken aan antisemitische uitingen. Mais pourquoi? Er was al een meerderheid, dus de Motie werd niet verworpen met een tegenstem. Zijn GroenLinks, SP, D66 en de PvdA dan echt principieel voor het financieren van jodenhaat? Of zijn ze te lui/angstig om te gaan benoemen welke organisaties zich hieraan schuldig maken, qua achterbanbelang, en hebben ze dus geen zin in debatten over waar de lijn ligt qua antisemitische uitingen? Vooral omdat Joram van Klaveren lekker kort door de bocht niet specificeert wat hij bedoelt: haatpaleizen met haatimams, of supermarkten die joodse producten uit bezette gebieden boycotten? Om maar wat te noemen. Wat ons betreft is het verder namelijk vrij simpel. Antisemitisme moeten we niet willen en jodenhaat is een schandvlek op ieders blazoen. Het met staatscentjes financieren van antisemitische organisaties en bedrijven al helemaal niet. Maar PvdA, D66, GroenLinks en SP spreken zich daar niet graag tegen uit.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

bleufisch | 29-05-15 | 13:57

Ik hoorde vanavond Alexander Pechtold in een interview over de financiering van anti-Semitische instellingen, op Radio 1 zeggen dat hij geen stem zal geven aan een ex-PVV-er. De druiven zijn dus zuur bij Alex 'Melkert'Pechtold. Anti-Semitisme goedkeuren omdat de politieke afkomst van de indiener hem niet instaat.
Nederland down the drains door dit soort hufters...

Yoshidepossi | 28-05-15 | 20:24

@Strongbow.. wordt u daar blij van dan, homoseksuelen? Ik niet! Die smeerlapperij... ik zie liever een mooie moslima :-)

R.Harms1801 | 27-05-15 | 20:11

Vervang anti semitisch even door anti homosexuelen! Dat zou mooi zijn, dan zijn we direct af van al die geloofsinstituten! Wel zulke moties als het gaat om anti semitisme, maar anti homosexuelen of anti atheist dat dan weer niet! Hypocriete bende!

Strongbow | 27-05-15 | 16:44

Dus geen geld meer naar:
- Islamitische instellingen
- KNVB
- EU
En dat dank zij Van Klaveren. Mooizo

Tjemig | 27-05-15 | 13:14

Voor allen die (nog) denken dat Hitler Socialistisch of zelfs Communistisch was... waarom denken jullie dat hij Rusland aanviel?? Denk nu eens goed na mensen... bij had er een gloeiende hekel aan, net zo zeer als aan Joden..

R.Harms1801 | 27-05-15 | 13:07

If you're not with us, you're against us geloof ik. Je kan dit niet een beetje toestaan.

clockandhammergame | 27-05-15 | 13:02

Ach ja, dat kwartet van landverraders weer. En dan lopen deze partijen te schreeuwen dat Wilders een Nazi is, terwijl ze er zelf de grootste NSB-praktijken op na houden. Inclusief Jodenhaat, dus.

Piet van het Padje | 27-05-15 | 12:47

Ja,vooral achter die PVV kliek aan hobbelen... verdeel en heers!

R.Harms1801 | 27-05-15 | 12:34

Heerlijk dit. Rek die links-islamofacitische spagaat maar verder en verder uit.

sjoost | 27-05-15 | 12:17

Kan van Leeuwen hier niet wat vragen over gaan stellen.

hadsjikidee | 27-05-15 | 11:40

Hitler was een nationalist.

RobberenRukkie | 27-05-15 | 11:03

Stemt allen PVV!

BennieB1 | 27-05-15 | 10:44

Is dit inclusief ANBI status?

Butchijo | 27-05-15 | 10:41

De zogenaamde linkse partijen zijn pro mohammedanen. Maar daardoor tegen vrouwengelijkheid. Hoe dan? Kijk, bij de mohammedanen heeft de man het recht op sex. De vrouw moet zich daaraan schikken. Of ze wil of niet, hij mag haar naar believen bestijgen. En zij moet dat goed vinden. Vindt het het niet goed? Niet belangrijk! In het Westen noemen we dat verkrachting. Verkrachting van de vrouw. En dat wordt goedgevonden door de linkse partijen.
blaater | 26-05-15 | 19:53
=
Daarom moet tijdens de komende VERKIEZINGEN dit standpunt van deze linkse landverraders eens duidelijk onder de aandacht worden gebracht van ALLE vrouwenorganistaties.

meneer Q | 27-05-15 | 09:59

Heeft iemand een link naar de daadwerkelijke telling van de stemmen?

Dave Lombardo | 27-05-15 | 09:59

De linkse partijen zijn wel consequent:
Motie kamerlid Halsema: Op 27 oktober 2010 hebben de kamerleden Halsema (GL), Cohen (PvdA), Pechtold (D66) en Roemer (SP) een motie ingediend die de regering verzoekt in woord en daad uit te dragen dat het *tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is*, en gaat over tot de orde van de dag.
BenBinnen | 26-05-15 | 19:52
=
Heb ik nooit geweten dat dit is gebeurd!
Dit is werkelijk schokkend en is cultuur-land-verraad.

meneer Q | 27-05-15 | 09:47

Een extra kapstok om haathutten te sluiten. Ik ben benieuwd naar de uitvoeringsproblemen.

Jerolimo | 27-05-15 | 09:40

De nieuwe fascisten zijn linksch.

meneer Q | 27-05-15 | 09:37

Ik zou ook niet voor gestemd hebben simpelweg omdat discriminatie in zijn algemeenheid nooit geaccepteerd dient te worden. Om dit op specifieke groepen te betrekken is op zich een vorm van discriminatie.

Simon_GS | 27-05-15 | 08:06

Het gevaar komt van links, maar dat is oud nieuws.

deEerlijkeLeugenaar | 27-05-15 | 07:39

simpelman | 27-05-15 | 01:33
Dank je wel, ik zie alles simpeler nu, het is ochtend nu en de alcohol is uitgewerkt.
Again, thanx!

Zoltan | 27-05-15 | 07:35

Haatte = verketterde.
Dankjewel.

Kaposi_Sarcoom | 27-05-15 | 02:14

jeandubois: u heeft echt niet opgelet bij uw geschiedkundige lessen, mocht u deze genoten hebben.
Hitler was zeker een socialist. Duitsland en verderop voor de Duitsers, dat was zijn doel.
Hierbij sprak hij vooral de arbeiders en onderlaag van de bevolking aan. Daarom werd hij ook zo snel populair. Hij haatte de joden omdat deze alle rijkdom bezaten en het gepeupel verkommerde - dit was ook niet geheel gelogen want de joden waren relatief zeer welgesteld. Aldus, power and money to the people. Dat lijkt me toch de grondslag van iedere socialistische stroming? En socialisme is uiteraard geen communisme, alleen al vanwege de herkomst; Stalin Rusland - een aartsvijand van hitler...

Kaposi_Sarcoom | 27-05-15 | 02:13

Van de Groen+Rood=Bruin fractie (PvdA D66 SP GL) maakt de helft ook nog eens deel uit van De Bende van Vier (PvdA D66 CDA VVD). Wat is er toch in godesnaam aan de hand met het electoraat dat het deze partijen nog in het zadel houdt.
By the way, vallen onder de maatregel ook gemeenebesturen die subsidies doorgeven aan organisaties en/of individuen die zich [aan antisemitische uitingen] schuldig maken? Dat die besturen dan kaalgeplukt worden of zoiets?

ben kokhals | 27-05-15 | 01:43

@ Wie zit te wachten op deze semantische grappen met vergaande gevolgen?
Zoltan | 27-05-15 | 00:51
 
Met de juiste definitie kun je de motie van Klaveren aangrijpen om het betaalde voetbal af te schaffen: zodra een ploeg tegen Ajax speelt verklaar je die antisemitisch en trek je de stekker uit de KNVB. Dat levert een bezuiniging op van honderden miljoenen per jaar!

simpelman | 27-05-15 | 01:33

Macht macht macht..... En dat is te verkrijgen met veel stemmen op jou en je partij. En als je achterban niet schroomt om met hakenkruizen door de Haagse Schilderswijk te marcheren onder het roepen van leuzen als "dood aan de Joden" dan neem je dat kennelijk voor lief. Dit even los van de discussie of Israel in haar strijd wel helemaal zuivere koffie is!
Maar enfin.... het wegkijk beleid van de tegenstemmende partijen heeft nu eindelijk eens niet gewonnen. Of ambtenaren het beleid ook echt gaan uitvoeren met bewindlieden uit die tegenstemmede partijen aan de macht is de volgende vraag.........

Thorolf | 27-05-15 | 01:02

Dit kan wel eens gaan steken; antisemitisme is voor ons synoniem met anti-joods. Dit is historisch zo gegroeid. Maar, wat als Arabieren en andere volkeren uit de Levant islamitisch zijn, en dat ook Semieten zijn? Of te wel, met Bobby Fischer:

U bent afgeschilderd als anti-semiet.

'Anti-semitisme is een onzinnige term. Voor zover ik weet zijn Arabieren ook semieten dus ik begrijp niet wat anti-semitisme betekent. Ik ben in ieder geval niet anti-Arabisch'.
Hoe anti-semitisch is Geen Stijl? Kan mijn nick openbaar worden nu? Wie zit te wachten op deze semantische grappen met vergaande gevolgen? Het is een grote fucking kleuterschool. Naar de letter genomen kan met de Van Klaveren motie de eerste digitale razzia's beginnen. Dit is maar 1 voorbeeld van semantische verwarring; racisme is er net zo een.
Ik geloof er niet in, maar er zal maar iemand aan de knoppen echt wakker worden. Er bestaat in Nederland nog steeds geen zuiver debat. Massaal zijn we onder invloed van psychedelische vergezichten. Semantisch gezien ligt heel Nederland braak.

Zoltan | 27-05-15 | 00:51

@Haadriaan | 26-05-15 | 19:07
Goed gezegd. Ik citeer jou nog even, want dit is zeer belangrijk: *PvdA, D66, SP en GroenLinks zijn nu openlijk antisemitische partijen*.

Adolf Samsom, Adolf Pechtold, Adolf Roemer en Adolf Klaver geven leiding aan antisemitisch Nederland.
*verbied islam*

Lewis Lewinsky | 27-05-15 | 00:28

En ondertussen beschieten de helden van Appa Israel weer vanuit Gaza. Zakdoekjes maar weer klaar voor het gejank over 'onschuldige' slachtoffers en barbaars IDF optreden....

BlowingBubbles | 27-05-15 | 00:04

Links en Islam wijzen allebei kapitalisme af. Vandaar dat de internationale socialisten zonder enige gene bijeenkomsten van moslimbroederschap opluisteren met hun massale aanwezigheid. Hun anti kapitalisme mag wat kosten zullen we maar zeggen....

BlowingBubbles | 26-05-15 | 23:54

@jeandubois | 26-05-15 | 20:01
.
Volgens de DDR communisten was het zeker een democratisch land. Demo = volk en het volk was via de arbeiderspartij was aan de macht.
.
Welke letter in Arbeiders Partij in de NSDAP snap je niet?
.
Hitler moest weinig hebben van de aristocratie, de elite, de kerk en de kapitalisten. En Joden. De Islam respecteerde hij. www.billionbibles.org/sharia/hitler-mu... Zoals de SP nu.
.
Er was zelfs een SS divisie met moslims, Handschar.
nl.wikipedia.org/wiki/13._Waffen-Gebir...

Piet Karbiet | 26-05-15 | 23:22

PvdA, D66, SP en GroenLinks stemmen TEGEN een motie om subsidies aan antisemitische organisaties stop te zetten ?
Dat U dat even weet .. let vooral op Pechtold die telkens 'onderduikt'.. bang voor de peilingen de rat.

(c)ZWITSUL | 26-05-15 | 23:12

Kunnen LEZEN is ook een kunst.

Patatter | 26-05-15 | 22:50

==Maar PvdA, D66, GroenLinks en SP spreken zich daar niet graag tegen uit.-- Deze partijleden eten allen uit dezelfde subsidie ruif,,op (s)linkse wijze !

The real Flex | 26-05-15 | 22:23

Dank aan GS voor het onder de aandacht brengen

Kees Bakels | 26-05-15 | 21:53

miljoen triljard kudos voor van Klaveren +++

vanvandaag | 26-05-15 | 21:50

@nikkipikki | 26-05-15 | 19:27
U is in uw duiding toch net iets te kort door de bocht. Net als de heer Bosma overigens die Hitlers Fascisme in zijn boek 'De Schijnelite...' in een adem noemt met 'socialisme'. En jazeker, paralellen zijn er zeker te vinden. Alleen de suggestie die hiermee gewekt wordt is schandelijk en doet geen recht aan de historische context. Hoewel de provocatie dan weer wel te pruimen is, zeker vanwege het schoonvegen van het zeker belaste verleden van bv. een Den Uyl (Goh Marcel van Dam en zijn Vara trawanten, dat wegpoetsen zit in de genen?).
Het grootste probleem is dat 'Links' de laatste decennia doorschiet met het tot in het bizarre uiterste vasthouden aan zijn 'zieligheidscultus'. De tijden dat de terminologie 'progressief' van toepassing was op bv. de PvdA ligt dan ook al mijlenver achter ons. Mij-len-ver. Daar waar in de jaren zestig en zeventig de gevestigde orde werd aangepakt, gestreden werd voor gelijkberechtiging van mannen en vrouwen, homosexuelen en ja, zelfs Israel werd omarmd is het hedentendage huilen met de pet op. Wegkijken, dogmatisch doodknuffelen, en de slachtofferrol in extremis cultiverend. Links durft niet over zijn eigen schaduw heen te stappen. Dat is misschien nog wel het grootste gevaar dat ons bedreigt.

RobberenRukkie | 26-05-15 | 21:44

Dat een speciale motie nodig is om subsidies stop te zetten aan antisemitische organisaties – wil dat zeggen dat organisaties die zich bezighouden met andere vormen van criminaliteit wél zomaar subsidies kunnen krijgen?

simpelman | 26-05-15 | 21:43

Als Joram nog bij de PVV had gezeten, was de motie afgewezen. Alleen omdat PVV....

Andiamo | 26-05-15 | 21:30

Laatst een docu over Stalin gezien, die was ook antisemitisch.

Toon Alloch | 26-05-15 | 21:27

Job Cohen, lees je mee? Eikel.

Rest In Privacy | 26-05-15 | 21:26

Mooi toch, het laat de ware aard van die niet-nationalistische-socialisten maar weer eens zien.

DerUnterMensch | 26-05-15 | 21:22

@jeandubois | 26-05-15 | 20:10

"It is now clear beyond all reasonable doubt that Hitler and his associates believed they were socialists, and that others, including democratic socialists, thought so too. The title of National Socialism was not hypocritical. The evidence before 1945 was more private than public, which is perhaps significant in itself. In public Hitler was always anti-Marxist, and in an age in which the Soviet Union was the only socialist state on earth, and with anti-Bolshevism a large part of his popular appeal, he may have been understandably reluctant to speak openly of his sources. His megalomania, in any case, would have prevented him from calling himself anyone's disciple."

George Watson - Hitler and the socialist dream.

Het grootste deel van het politieke speelveld in de jaren '30 was links en het gedachtengoed van Hitler week in die jaren weinig af van andere partijen. Pas nadat hij enige macht verkreeg kon hij zijn krankzinnige ideeën tot uitvoer brengen en rekende hij af met zijn vijanden, waaronder dus ook concurrerende stromingen.

Stappen we even door naar 2015: volgens veel SP'ers is de PvdA een rechtse partij, terwijl ik ze toch echt niet anders zie dan een sociaaldemocratische partij (en dus links). Als de PvdA tijdens een revolutie de macht grijpt (laten we hopen van niet), dan zal de SP later spreken over de extreemrechtse PvdA. Wedden?

BenBinnen | 26-05-15 | 21:22

hipocritisch | 26-05-15 | 19:28
De kans dan Van Klaveren het dan in zou dienen lijkt me erg klein. Ze kunnen er dus rustig op gokken.

spoiver | 26-05-15 | 21:20

Men wil de antisemitische soepjurken uit de achterban niet tegen de haren in strijken. De putlucht die het Binnenhof omgeeft wordt steeds pregnanter.

natte krant | 26-05-15 | 21:16

Nee, ik ga niet alwéér die mop van het tafeltje en de olifant in de kamer uitleggen.'k heb er geen zin 'an.

hallevvezool | 26-05-15 | 21:10

Links=Hitler.
Daar komt het zo ongeveer wel op neer en makkelijker kan ik het niet maken.

lekker wijf | 26-05-15 | 21:08

Aan allen die nog sympathie voelde voor de SP hier het bewijs, de SP is gewoon een zuster partij van de PvdA niks meer en niks minder allemaal linkse landverraders met in hun brein getatoeëerd .eigen volk laatst.

blauwe zander | 26-05-15 | 21:02

Hallo Joris, wat is er met Igor gebeurd?

eerstneukendanpraten | 26-05-15 | 21:01

2010 Een motie om het tegengaan van de 'islamisering' niet tot doelstelling van het kabinetsbeleid te maken, heeft ruime steun gekregen van de Tweede Kamer.
Alleen PVV en SGP stemden tegen.
.
2015: Een motie tot het tegengaan van 'antisemitisme' propaganda heeft met pijn en moeite de steun gekregen in de Tweede Kamer.
Alleen PvdA, D66, SP en GroenLinks stemden tegen.
PvdA, D66, SP en GroenLinks zijn voor antisemitische propaganda.
PvdA, D66, SP, GL, PvdA, D66, SP, GL, PvdA, D66, SP en GroenLinks!

Guiermo | 26-05-15 | 20:51

Dit topic is een kleine goedmaker voor je laatste Israel topic, Quid, maar ik blijf je in de gaten houden.

VerenigingVanDieven | 26-05-15 | 20:48

Prima motie. Nu nog even uitbreiden naar haat in het algemeen en Zwarte Piet haat in het bijzonder.

Geert Linkers | 26-05-15 | 20:29

@TheseDays00 | 26-05-15 | 19:09

Als ik lang nadenk bedenk ik me nog wel is.

Bac | 26-05-15 | 20:27

Als de PvdA, D66, SP, en GL ook vallen onder "organisaties en/of individuen," dan kan die geldkraan dus ook mooi dicht. Politieke partijen vangen ook subsidies, en we weten allemaal wat voor linkse verraders zich bevinden in deze vier walgelijke clubjes.

macaroni&kaas | 26-05-15 | 20:26

Dat is natuurlijk geweldig nieuws. Ik neem aan dat morgen alle "ontwikkelingshulp" aan palestijnse gebieden en organisaties op de helling gaat? Dat lijkt me althans een uitstekende eerste stap.
.
En als we toch bezig zijn, kort gelijk Europa maar voor hetzelfde bedrag dat die aan de palestijnen overmaken.

Opslag Medium | 26-05-15 | 20:26

Ik ben benieuwd naar de motivatie. Ik vermoed dat is tegengestemd door partijen omdat de motie wel heel breed is opgezet (alle subsidie stop naar iedereen die subsidie doorgeeft aan partijen die anti-semitische uitlatingen doen of hebben gedaan). Ben benieuwd naar de werkelijke motivatie.

Asmodean | 26-05-15 | 20:25

Maar ja, zolang van Klaveren inderdaad niet hardop zegt over wie het gaat kunnen we ook geen statuten en presentaties van deze clubs tegen het licht houden. Zijn stellingname is te algemeen. En dan is zo'n motie een wassen neus.

Boer in 020 | 26-05-15 | 20:11

BenBinnen | 26-05-15 | 19:56: Hitler een mainstream linkse politicus, van welke planeet kom jij? Weleens de biografie van Hitler van Ian Kershaw gelezen? O nee, dat is een moeilijk dik boek en je leest liever rare verhaaltjes van Australische nitwits op internet. Zelfs De neonazi Irving heeft nog teveel verstand om Hitler als socialist neer te zetten.

jeandubois | 26-05-15 | 20:10

@jeandubois | 26-05-15 | 20:01
Met die redenatie is Nood-Korea gewoon een lekkere gezellige Democratie. DPRK - Democratic People's Republic of Korea

Mark_D_NL | 26-05-15 | 20:04

Piet Karbiet | 26-05-15 | 19:51: snuggere reactie joh, dan zal de DDR wel een democratie geweest zijn, Duitse Democratische Republiek immers.

jeandubois | 26-05-15 | 20:01

@tipo | 26-05-15 | 19:39
Vergis je ook niet in de SP, die hebben ook minder fraaie connecties. Tuur Elzinga eerste kamerlid voor de SP. Tevens betrokken bij XminY, een organisatie die geld verstrekt aan organistaties als AFA.

head_pend_jervin | 26-05-15 | 19:59

Socialisten en Joden.... wat zal ik zeggen?

Moi2 | 26-05-15 | 19:58

Tja, de partijen die hun uiterste best doen zoveel mogelijk moslimstemmen te krijgen, ongeacht de schade die ze daarmee aan Nederland aanrichten.

Moi2 | 26-05-15 | 19:58

@jeandubois | 26-05-15 | 19:48

Lees anders even het werk van John. J. Ray:

jonjayray.tripod.com/hitler.html

Hitler was in zijn dagen een redelijk mainstream linkse politicus.

Je opmerking dat er socialisten (bedoel je communisten?) zijn opgepakt en dat Hitler dùs geen socialist kan zijn slaat nergens op. In het Midden-Oosten maken moslims elkaar af. Zijn ze dan geen van allen moslim? Kolder. Het zijn concurrerende stromingen.

BenBinnen | 26-05-15 | 19:56

snappen jullie het nog?

politieke linksgekkies die openlijk voor jodenhaat zijn en tegelijkertijd activistische linksgekkies die een antiquair willen beletten een boekje van een jodenhater tentoon te stellen.

dan mag ik wel voor racist, tokkie en weet ik wat worden uitgescholden omdat ik toevallig rechts stem en een bloedhekel aan moslims heb, maar ik heb ze tenminste nog allemaal op een rijtje.

dit geloof je toch niet?

carenza | 26-05-15 | 19:55

PvdAllochtonen en Domme66 en socialistische P(oep) partijen en niet te vergeten GutLink zitten vol met mohammedanen. En die zijn tegen joden en tegen PVV. En zitten zelf klem. Domme66 ontkent de Armenenmoord. (trouwens ook de regering met hun zogenaamde 'genuanceerd' standpunt). Ze zitten klem vanwege hun veronderstelde achterban die kennelijk, waarschijnlijk, misschien uit mohammedanen bestaat. Overigens is het wel grappig. De zogenaamde linkse partijen zijn pro mohammedanen. Maar daardoor tegen vrouwengelijkheid. Hoe dan? Kijk, bij de mohammedanen heeft de man het recht op sex. De vrouw moet zich daaraan schikken. Of ze wil of niet, hij mag haar naar believen bestijgen. En zij moet dat goed vinden. Vindt het het niet goed? Niet belangrijk! In het Westen noemen we dat verkrachting. Verkrachting van de vrouw. En dat wordt goedgevonden door de linkse partijen. Deze problematiek wordt zelfs niet genoemd. Ook niet door de vrouwen zelf die fanatiek een hoofddoekje of erger dragen. Zij leren de wrange werkelijkheid pas na hun trouwpartij. Uiteindelijk zijn zij er alleen maar voor de sex en het produceren van kinderen.
De mohammedanen zijn tegen joden, voor de onderwerping van de vrouw, anti homo, anti ander geloof, anti, anti, anti. En wordt gesteund door links.
Wel een mooie motie van de PVV. Maakt ineens een boel duidelijk.

blaater | 26-05-15 | 19:53

Dat Pechtold iets heeft met Arabieren is niks nieuws, het liefst zou die flikker hier ook de burka verplicht invoeren .

fleurtje | 26-05-15 | 19:52

De linkse partijen zijn wel consequent:

Motie kamerlid Halsema: Op 27 oktober 2010 hebben de kamerleden Halsema (GL), Cohen (PvdA), Pechtold (D66) en Roemer (SP) een motie ingediend die de regering verzoekt in woord en daad uit te dragen dat het *tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is*, en gaat over tot de orde van de dag.

BenBinnen | 26-05-15 | 19:52

Van GroenFout, Landverraad66 en PvdSchandvlek verwacht je zulke dwaallichterij. Maar welke duivel is er in de SP gevaren dat zij tegen de motie stemden?
Benieuwd of 's lands vele jodenhatende moslimstichtingen, welbekend van het alomgeliefde feuilleton GeenSjeik.nl, spoedig met de consequenties van deze motie te maken krijgen.
Ach, ik vermoed zomaar van niet.
-
N.B.
Quid, grapjes in kleuter-Duits zijn wat gênant.
Grüppe = Gruppe. Gewoon even goegeliegoegelie in 't vervolg, is beter.

De Vrijlansier | 26-05-15 | 19:51

@jeandubois | 26-05-15 | 19:48
Wel hoor, Adolf was lid van de Nationaal Socialistische Arbeiders Partij. Socialistisch dus. NSDAP.

Piet Karbiet | 26-05-15 | 19:51

Gelukkig hebben de grote partijen eindelijk door dat daar sinds 1947 iets niet in de haak is.

Skunk57 | 26-05-15 | 19:50


nikkipikki | 26-05-15 | 19:27: misschien moet je dat ook even gaan uitleggen aan alle socialisten die in de jaren 30 zijn opgepakt en vermoord door de nazi's, om geen andere reden dat ze socialist waren, stupide geschiedvervalser. Hitler was geen socialist - als jij de rechtse jongen wilt uithangen krijg je Hitler en trawanten erbij.

jeandubois | 26-05-15 | 19:48

We wisten het al lang maar graag minder, minder, minder linkse nuttige idioten.

Piet Karbiet | 26-05-15 | 19:46

nu wist ik wel dat deze partijen mensen binnen hun gelederen mensen hebben die antisemitische ideeën hebben
maar dat het zo wijdverspreid blijkt te zijn dat de Kamerfractie tegen dit voorstel is
is verontrustend
heeft al iemand van deze partijen dit stemgedrag uitgelegd?

janneman1977 | 26-05-15 | 19:46

Schokkend. Laat dit nu even rusten en graaf het vlak voor de volgende verkiezingen weer met veel tromgeroffel op. De scheidslijn tussen goed en kwaad tekent zich zelden zo duidelijk af.

Suerte Piet | 26-05-15 | 19:45

Joram van klaveren heeft de motie ingediend, maar was misschien Abraham Moscovitch de souffleur?

Overigens, bij de Lidl koop ik de lekkerste medjoul dadels, die komen uit Israël en smaken mij er niet minder om.

JI-HAAT | 26-05-15 | 19:45

Verrassend is het niet natuurlijk.

Sayer | 26-05-15 | 19:44

Dit is toch wel een heel leuk bedacht gebbetje waar Bram straks tijdens de debatten mee voort kan lijkt me zo.

deraderendraaien | 26-05-15 | 19:42

Onbegrijpelijk, de opstelling van de PvdA in heel veel van dit soort kwesties. Met al die Joodse kopstukken in de partij zou je toch iets heel anders mogen verwachten.

Tukker69 | 26-05-15 | 19:39

Dat de PvdA Hitler-Duitsland hoog heeft zitten, daar gaf Joop Den Uyl in zijn jeugd al blijk van.

Dat D66 Hitler-Duitsland hoog heeft zitten, blijkt wel uit het 'Nieuwe Europa', met 1 vlag, zonder volk en 1 leider, dat de D66 nastreeft.

Dat Groenlinks Hitler-Duitsland hoog heeft zitten blijkt wel uit hun geweldadige achterban en hun milieuparagraaf die letterlijk uit Mein Kampf is overgenomen.

tipo | 26-05-15 | 19:39

Dat is nogal stuitend. Je vraagt je af of het bij PVDA/D66 net zo is als de VU: openlijk gelden ontvangen van rijke moslims mét bijbehorende agenda, het bevorderen en propageren van het islamitische gedachtegoed. Wat PVDA en D66 dus de facto moslimpartijen maakt. Is zo'n onderzoek er al geweest? Follow the money =)

Adversary | 26-05-15 | 19:35

Het is 1 groot komplot waaruit tenslotte ook niet de linkse partijen als "winnaar"uit de bus zullen komen. Hun koppen zullen afgehakt worden door de hand die nu wordt gevuld met koeltoer subsidies.
Met andere woorden ,wij betalen voor onze eigen ondergang van ons land.
De bekende werkwijze van de moslims. Een land of gebied financieel leegzuigen .
De hele truc staat beschreven in een boek van Dr. Paul Julien die in de vorige eeuw lag in afrika vertoefde en verschillende nare ervaringen met dit volk had.
Ik had het hoofdstuk gedown load op Dumpert maar kan het niet terug vinden.

hero_of_heaven | 26-05-15 | 19:29

spoiver | 26-05-15 | 19:23
juist wel, als er 'antisemitische en anti-moslim propaganda' had gestaan hadden ze vast voorgestemd. dan zou de PVV subsidie gestopt moeten worden vanwege 'minder, minder, minder' ;-)

hipocritisch | 26-05-15 | 19:28

ja hallo? welles van Hitler gehoord ? die was ook van het socialisme...

nikkipikki | 26-05-15 | 19:27

Wat een flutkabinet. Oprotten allemaal.

jasser | 26-05-15 | 19:26

Dat Rechts maar heeeeuuuuuulllllll groot mag worden. De [email protected] voor al die wegkijkers, zijn ze nou helemaal?

RobberenRukkie | 26-05-15 | 19:24

Motie komt van de PVV, dus stemmen de kneusjes tegen. Ik maak me sterk dat ze niet eens met naar de inhoud kijken.

spoiver | 26-05-15 | 19:23

Ach, wat maakt het uit ? De motie is aangenomen, ik hoop alleen dat ze dit leuke wapenfeitje van links bij de volgende debatten (liefst op TV) steeds weer uit de kast halen. En hebben GL/PvdA al een reden gegeven voor het niet ondersteunen ? Kan daar even een meeltje heen voor een officiele reactie ?

wild geraas | 26-05-15 | 19:23

-weggejorist-

BenBinnen | 26-05-15 | 19:23

Antisemitisme is natuurlijk hardstikke fout. Als we het niet hier en nu in de kiem smoren, dan zou het in de nabije toekomst zomaar weer eens kunnen leiden tot een enorme kwestie.

VanBukkem | 26-05-15 | 19:22

Schokkend.... Wist dat links erg was, maar zo ziekelijk de weg kwijt???

figuur | 26-05-15 | 19:21

Was het niet Van Bommel die hamas hamas de joden aan het gas wenste?

3*links=rechts | 26-05-15 | 19:21

Een onderzoek naar de belangenverstrengeling tussen een bepaald gedachtegoed/ideologie en de relevante politieke partijen in Nederland is misschien wel een goed idee. Als je daar vervolgens de juiste propaganda van maakt dan splits je het politieke landschap nog meer op. Een veel beter idee is om dit te doen met geld en waar de financiering van partijen van dan komen. Maar zoiets is bijna onmogelijk, tenzij je heel erg goed met computer bent. Wink wink nudge nudge.

Niak | 26-05-15 | 19:19

Ja mag iedereen fucken (of niet Frank Buis :) maar mag
je dan ook joden fucken tegenwoordig; #fuckjoden ?

SyntaxError | 26-05-15 | 19:17

Nogmaals: 2015 = 1938
Het sluimert allang niet meer. Anti-semitisme tiert welig en openlijk. Alleen de ster ontbreekt nog.

de Voorzittert | 26-05-15 | 19:16

D66 is de partij van de grootste landverrader aller tijden waarvoor Anton Mussert zich nog in zijn graf zou omdraaien. En die paar Joden die er nu nog leven in Europa vallen toch in het niet met de massale toestroom van mensen met de religie van de vrede. En Heil Brussel, Heil Straatsburg en Heil de EU!

eerstneukendanpraten | 26-05-15 | 19:15

toonbeeld | 26-05-15 | 19:12
EEMmmmhhh....... Ben inmiddels de tel kwijt maar, VEUL is van toepassing en dekt de lading.

snakeplisskin | 26-05-15 | 19:15

Logisch. Die partijen zijn bang voor hun subsidie.

El Rico Grande | 26-05-15 | 19:15

Dit zal inmiddels ook wel groot nieuws zijn bij Joop, de Volkskrant, het NRC en alle andere nieuwsbedrijven.

Oh nee, wacht. Er is helemaal *niets* te vinden:

www.google.nl/search?q=motie+23432-40...

Als we GeenStijl niet hadden, dan was dit niet eens in het nieuws geweest.

BenBinnen | 26-05-15 | 19:15

Het spijt me, maar als ik de propaganda van Hamas langs zie komen, met al haar bedrog en ik zie de hysterische blijdschap waarmee dit wordt omarmt als enige, absolute waarheid door die linkse kliek, dan is toch al jaren duidelijk dat er heel veel enge jodenhaters ronddolen in de 2e kamer.

Je kunt namelijk niet zó dom, en zó blind zijn. Alleen als je bewust inzet op de totale vernietiging van het Joodse volk dan ben je zo kritiekloos jegens deze terroristische organisaties.

Ich hab es nicht gewusst. Het zou een motto kunnen zijn voor een links kabinet.

Statler en Waldorf | 26-05-15 | 19:14

drogredening alert! wie heeft hem al gespot?

hipocritisch | 26-05-15 | 19:14

socialisme en nationaalsocialisme blijkt in de praktijk toch erg dicht bij elkaar te liggen.

--sql error-- | 26-05-15 | 19:14

Links = landverkwanselend altijd bezig de islamistische geaardheid te pamperen.
Er is uiteraard niets nieuws onder de zon.

Fijnstoffer | 26-05-15 | 19:13

Dus hoe vaak zijn nu we vandaag alweer bespuugd door de politiek?

toonbeeld | 26-05-15 | 19:12

Heel veel Appa fans bij deze partijen dus.

deraderendraaien | 26-05-15 | 19:11

Zeau, sta je er lekker op als linkse partij.... ofwel af door de zijdeur en u komt niet langs start.

snakeplisskin | 26-05-15 | 19:11

Was toch al een tijd duidelijk dat de linkse -NSB- partijen PvdA, D66, SP en GroenLinks de kant van de islam Nazies hebben gekozen en antisemitisch zijn.
70 jaar naar dato worden de joden in Nederland weer verraden.

vinzDH | 26-05-15 | 19:10

@Bac | 26-05-15 | 19:04
En dan is dat het beste wat je kunt bedenken? Blijkbaar moet het filter nog op wat langer gezet worden voor de fipo.

TheseDays00 | 26-05-15 | 19:09

De partij van Denk-niet-echt-na-en-heb-het-nooit-gedaan met ozturk partijgeld geven is ook een vorm van subsidie. Ik zie de eerste die stopgezet kan worden.

TheseDays00 | 26-05-15 | 19:08

Credit where credit is due; sterk stukje tekst Quid.
On topic: socialisme en jodenhaat zijn twee handen op één koran.

vaas klaak | 26-05-15 | 19:07

-weggejorist-

Haadriaan | 26-05-15 | 19:07

Gaan we dan nu eindelijk, zij het voorzichtig, de islam hier aanpakken?

sinar2 | 26-05-15 | 19:05

Joram van Klaveren hoeft alleen even op GeenSheik / SheikWatch te kijken voor de eerste miljoenenbesparingen.

BenBinnen | 26-05-15 | 19:05

-weggejorist-

Bac | 26-05-15 | 19:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Vrouw aangehouden voor "Als je Thierry dood wilt schieten zeg dan PAF"