Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Alcomobilist rijdt Daihatsu Cuore aan puin

Vraagje. Hoe hou je een Groningse alcoholist tegen als hij met de auto naar de hoeren wil? Antwoord: niet. Zelfs niet met een crash in de vangrail. Dat blijkt uit bovenstaande beelden uit Wegmisbruikers. Wat een bizar verhaal. Deze vent krijgt het voor elkaar nog minder goed te functioneren dan het kabinet. Zuipt zichzelf bijna 700 Ukkels in de kraag, rijdt een vangrail in puin en weet alsnog de hoeren te bereiken. Het is bijna knap, als het niet zo belachelijk riskant zou zijn geweest. Nou, nachtje laten ontnuchteren en rijbewijs afpakken, dat zal hem leren. O nee, de man had geeneens een rijbewijs. Zie hier het definitieve argument waarom iedereen die met alcohol op achter het stuur kruipt, berecht dient te worden voor poging tot doodslag. Ongeluk of geen ongeluk. Dit soort lui zijn zo gevaarlijk, dat ze zelfs een Daihatsu Cuore kunnen veranderen in een luguber moordwapen. Even een paar jaar uit de samenleving verwijderen om te laten afkicken, nadenken en vooral om te voorkomen dat hij strontlazarus mensen in puin rijdt.

Reaguursels

Inloggen

@MRF2739 | 25-05-15 | 11:03
U bent ook niet helemaal lekker. Inderdaad het is een maatschappelijk probleem. Maakt meneer geen geheim van, geeft zelf toe een drank probleem te hebben. Ach vroegah stonden wij dit soort mensen bij. Hielpen hun via instanties weer op weg. Tip vooral niet u stem verheven als oom agent tegen u spreekt want de eerlijkheid die deze meneer vertoonde heeft u de balen niet voor! En dan de knuppel erop op u knar. Zo'n zielig figuur bent u ja.

Gaat niet goed hier. Man geet eerlijk aan helemaal van het padje te zijn. Dankzij de regering willen gemeentes zich liever nergens mee mengen. Kost geld. Ach geld smijtren is ok, mensen helpen met dat geld. BEN JE GEK! Dan ben je geen politicus. Bedoeling is dat het geld in je zak gaat. Neem de oogkleppen even af.

En ja. Deze meneer is ver heen. Hij moet hulp accepteren en gewoon in een alcohol programma laten opnemen. Ik bedoel lijkt mij voor hem ook niet prettig om maar stom dronken door het leven te gaan. Toevallig heet hij GELUKKIG niemand anders schade toegebracht. Maar nee.,.. de EU is belangrijker. Fuck onze senioren.

NEE FUCK RUTTE en zijn slaafjes! En hun hele beleid en alles waar hun voor staan. Walgelijke idioten. Nooit zullen zij toegeven maar hun beleid maakt het het mogelijk dat dit soot dingen dagelijks gaan worden. Terwijl mensen zoals Rutte een EU pik in zijn reedt heeft en het prima vindt.

Vageling | 26-05-15 | 01:53

@Robbie..... | 25-05-15 | 10:23
Muppet! Liever hem (al mocht dat zo zijn) dan ik. Daar heb ik GS voor. Speuren van alles af, zelfs het tokkie TV waar ik mij niet aan waag. Niets meer dan lof! Zodoende krijg ik ook eens wat mee. Quid is ook figuur. Moet je kunnen waarderen. Eerder deze avond al een tegel gezet. Ik vind Spartacus meer sneaky dan Quid . Ah ja Quid moet zichzelf inderdaad even 'finetunen'. Zit genoeg potentie in. En doet hij ook. Snap zijn kant ook. Merendeel gelul kritiek zonder basis. Geef die man een kans. Hij durft. Wil Spartacus wel eens zien... Niet dat ik hem slecht vind. Man weet ALTIJD mijn aandacht te trekken maar hij is wel anoniem. Ten opzichte van de rest van de GS crew.

Vageling | 26-05-15 | 01:23

Quid -> Alcohol -> Gaap

ren-forrest-ren-e | 25-05-15 | 23:17

Maar als buschauffeur met je mobieltje gaan zitten pielen vinden ze bij GS dan weer dikke prima.

Franciscus Borchwerf | 25-05-15 | 22:21

Van sommige mensen zou het beter zijn wanneer ze niet meer worden losgelaten in deze maatschappij. Aanschouwt hierboven een van hen.

Tubantia83 | 25-05-15 | 20:17

"Koos, we zagen net een dronken man die naar de hoeren wilde, mag dat?"
"Ja, in de wegenverkeerswet artikel 69 H staat dat dat mag"

Oxydator | 25-05-15 | 19:22

Daihatsju Curare

ugur | 25-05-15 | 19:03

Sneue mensen die zo'n man jaren in de cel willen zetten. Dit drankorgel is duidelijk meer gebaat bij opname in een kliniek, want in zijn eentje gaat hij het niet redden.
Ooit_huisregelneef | 25-05-15 | 16:28

Totdat zo'n lul een keer iemand in jouw directe omgeving dood rijdt.

Ongelofelijk hoe vriendelijk dat zak afval wordt behandeld. Je hebt problemen, begrijpelijk, hebben we allemaal. Geeft je alleen niet het recht om als een gevaarlijke malloot dodelijke situaties te creëren.
Opsluiten die hap. Ga maar afkicken in de gevangenis.

Gotcha! | 25-05-15 | 18:26

@MRF2739 | 25-05-15 | 11:03
Vliegen moet je met honing vangen, niet met azijn. Zeker als er een camera meeloopt.

Guido | 25-05-15 | 17:55

Mijn respect gaat uit naar de hoeren die dus dagelijks dit soort figuren over hen heen krijgen.

beetjemoe | 25-05-15 | 17:19

Sneue mensen die zo'n man jaren in de cel willen zetten. Dit drankorgel is duidelijk meer gebaat bij opname in een kliniek, want in zijn eentje gaat hij het niet redden.

Misschien een idee om bestuurders die herhaaldelijk betrapt worden met beduidend meer dan 1 promille (700µg/l ~ 1,6 promille) voortaan TBS op te leggen?

Ooit_huisregelneef | 25-05-15 | 16:28

Als je echt denkt dat dit soort mensen gestraft wordt heb je het goed mis. Vergeet je blauwe kaart maar eens, dan kom je daar wel achter.

Patatter | 25-05-15 | 16:14

Hebben ze nog wel bloed in zijn alcohol aangetroffen?

HeelStijl | 25-05-15 | 16:07

Jammer dat de politie zo'n gast maar 6 uur kan vasthouden. Het zou beter zijn om h'm een week vast te houden en helemaal cold turkey te laten gaan.

Osdorpertje | 25-05-15 | 15:34

Zo! Die heeft mazzel,hier krijg je er al zeker 5 jaar voor.

Roger-Rabbit | 25-05-15 | 15:32

@vansuyle.com | 25-05-15 | 09:45
Nooit Rechten gestudeerd of iets wat daar op lijkt zeker? Poging tot, deelneming en voorbereiding zijn allemaal zeer belangrijke elementen in het Strafrecht van elk land dat deze wereld kent. Dat jij niet snapt waarom en ze dat in Afrika wel snappen ligt vooral aan jou beperkte analytische vermogen.

Toevallig wel eens een inbreker vlak voor de daad betrapt? Laten lopen zeker? En die smeerlap die jou vrouw en kind bijna verkrachtte? Zo naar huis gestuurd zeker?

Inferi0r | 25-05-15 | 15:23

@van stampij | 25-05-15 | 10:37
Leuk bedacht helaas betekend het niet automatisch dat deze persoon bezopen aan het rij verkeer gaat deelnemen.

Moest opeens bij het lezen van u tegel denken aan mijn tijd in de US. Had een fles rum gekocht. Ex pikte mij op met haar auto. Wilde alvast een slokje nemen. Ging helemaal rampage op mij. Wat blijkt? Het is verboden om in het openbaar met een geopende fles te bevinden. Vooral in een auto. Is automatisch arrestatie. Ook al heeft zij niks gedronken. Straffen daar zijn niet mals.

Feit blijft dat mensen inventief genoeg zijn. Geen alcohol bij vertoon rijbewijs, tja trekken zij hun ID-kaart. Lost niks op. Voorkomen dat een bezopen idioot op de weg komt is vrij lastig. Alles valt te omzeilen.

Vageling | 25-05-15 | 15:21

Hij had de wagen gewoon in de hens moeten steken de platen meenemen en als nog neuqen plusde 200,- als verlies moeten accepteren.

the_hammer | 25-05-15 | 15:04

karakter, in de totaal verkankerde maatschappij gestuurd door een corrupte bende overheid, waar je tot op het bot genaaid wordt, wonende tussen linkse cocksuckers, en kansloos gesubsidieerd afrikaanse volk, kan ik dit enkel zien als "way to go".

Het intereseert hem geen flikker, mij ook niet zolang het bij een vangrail blijft of een ander. De maatschappij zet al een tijdje niet meer aan tot positieve input.

Karakter in deze dat hij geen rijbewijs uit het CBR trekt. Morgen maar weer een wagentje op de sloop scoren voor 200,-

the_hammer | 25-05-15 | 15:01

Dit soort sukkels zul je altijd houden en moeten natuurlijk worden aangepakt. Maar verder niet echt een opzienbarend of spectaculair topic.

mqyc | 25-05-15 | 14:35

@Robbie..... | 25-05-15 | 13:35
Dat is nou 1 van de functies van GS. Zij kijken al die idiote tokkie TV programma's. En dan houden ze mij en beetje op de hoogte. Heerlijk!

Mark_D_NL | 25-05-15 | 14:16

Ik begrijp niet hoe zo iemand aan het geld komt om EN te blijven zuipen EN auto's in de prak te rijden EN naar de hoeren te gaan EN met ongetwijfeld een hele verzameling boetes al op zak. De samenleving mag van mij wel een tijdje tegen zulke misfits beschermd worden.

Suerte Piet | 25-05-15 | 14:03

695, poeh-poeh.

Zo schrikbarend hoog is dat niet, genoeg die boven de 1000 komen, en zoals die vent stond te wankelen en te prevelen zou ik het eerder richting de 1200 gooien.

Alsnog moet deze vent een enkelband om zodat men in de gaten kan houden dat die niet meer gaat rijden.

Ploertendodert | 25-05-15 | 13:57

Hier wordt je toch helemaal schijtziek van. Stelletje sociaal werkers die agenten, met hun geslijm en geruststellende woordjes. Hebben zeker nog nooit een kind van de voorruit lopen krabben die door zijn K*mongool dood is gereden.

enkelereisretour | 25-05-15 | 12:17

De-escalerend optreden heet zoiets. Wat wil je dan, knokken met zo'n gast op het politiebureau? Gevolg: weigering ademtest, wachten op een arts voor bloedonderzoek, 2 uur langer PV opmaken omdat meneer weigert en bij een verkeerd uitgedeelde tik door een politieagent ligt de verdachte de volgende dag dood in de cel: politieagent voor het hekje bij de rechtbank? En geloof me; deze agenten hebben ook hersenen van het wegdek geschraapt en willen het liefst deze gast op een andere manier manieren bijbrengen maar ja..... mag nie........

sallandstrots | 25-05-15 | 13:41

Zo'n dweil zal je kind maar in flarden rijden met z'n dronken reet.Nabestaanden zijn voor de rest van hun leven getekend!!!Keihard aanpakken dit soort tuig!

De gelukszoeker | 25-05-15 | 13:40

@Robbie..... | 25-05-15 | 13:35
*Bammetjes smeren doet...*

Wijze uit het Oosten | 25-05-15 | 13:39

Met zo'n domme redenering bewijst Quid dan ook dat hij als het 'definitieve argument' dient om te stellen dat journalisten/verslaggevers en wat daar voor door mag gaan volslagen overbodige beroepen zij, letterlijk iedereen kan dit soort onzin uitkramen op papier. Want: waarom dan nog verschil maken tussen een aso/mafkees/kamikaze op de weg die géén alcohol in zijn bast heeft en een weggebruiker - voetganger/fietser/automobilist/etc. - met een biertje op?

ProfessorX | 25-05-15 | 13:37

-weggejorist-

Robbie..... | 25-05-15 | 13:35

Over een jaar rijdt hij een kind dood en kunnen we dit filmpje er nog een keer bij pakken.

LaPetite | 25-05-15 | 13:18

Lopend is leuker.

Piet Karbiet | 25-05-15 | 13:11

Ha we nemen gewoon hun rijbewijs in als ze het voor de zoveelste keer doen, want iedereen weet dat je niet meer kan rijden als je geen rijbewijs hebt.

Ommie de HaatMoker | 25-05-15 | 12:59

Misschien in Nederland toch maar een straffen gaan stapelen, dus niet de hoogste straf geldt, maar alle dagvaardingen bij elkaar opgeteld. En automatisch celstraffen voor rijden onder invloed waarbij potentieel dodelijk gevaar is voor omstanders.
.
En bewondering voor die agenten die moeten roeien met de riemen die ze hebben en tegen een bierkaai van dronken automobilisten op moeten. Je zou toch af en toe van dat gasten door een betonnen muur heen willen beuken. En ik denk dat ze in dit geval allang blij waren dat hij alleen maar zichzelf te pakken heeft, 10.000x beter dan naar een gezin te moeten gaan om te melden dat kind of ouder niet meer thuis komt.

Ranja Drinker | 25-05-15 | 12:56

Het wekelijkse SBS6 Wegmisbruikers promomotie topic.

terreurinmneur | 25-05-15 | 12:32

Hier wordt je toch helemaal schijtziek van. Stelletje sociaal werkers die agenten, met hun geslijm en geruststellende woordjes. Hebben zeker nog nooit een kind van de voorruit lopen krabben die door zijn K*mongool dood is gereden.

enkelereisretour | 25-05-15 | 12:17

Ik blijf erbij, alcohol moet niets veranderen aan de straf die je zou krijgen. Dus als je alcohol op hebt, moet je nog steeds een zware straf krijgen opgelegd. Sterker, van mij mogen ze wel hanteren dat alcohol je straf met 25% verhoogd. Dus niet 10 jaar maar 12,5 jaar de bak in bv.

En in TV-series of films moeten ze ook eens stoppen met dat gedoe dat mensen gaan drinken eer ze de auto in stappen. Of daar gaan bellen met mobiel en niet de carkit.

Martinspire | 25-05-15 | 12:14

Deze video is een prachtvoorbeeld van wat er allemaal mis is met dit land. Of beperkt het zich misschien alleen tot de politie? Ik vrees van niet. Die vent is helemaal straallazarus en dat is ook het eerste wat hij zegt: ik ben een dikke alcoholist. En dan gaan ze proberen een serieus gesprek met die lamlul te hebben. Vragen naar de bekende weg, uitleggen wat er is gebeurd en wat de gevolgen zijn. En op het bureau komt de aap uit de mouw: dit is al de zoveelste keer dat hij dit flikt (straallazarus achter het stuur kruipen). Het OM kan hier gewoon medeplichtigheid aan doodslag worden verweten als een dergelijke lamlul iemand doodrijdt. Het is hetzelfde als een massamoordende psychopaat op verlof sturen en dan vreemd opkijken als er weer iemand in stukjes is gezaagd. Geef deze man een spuitje en een tuintje op z'n buik, dat scheelt hem een boel leed en de samenleving ook.

Mike Gaatjeniksaan | 25-05-15 | 12:09

Ik blijf me verbazen over het feit dat we hier in Nederland zo veel veelplegers en notoire recidivisten hebben. Blijkt maar weer dat de strafjes die we hier uitdelen en de geldboetes voor de verkeerde vergrijpen te hoog liggen. Rij je potdomme enkele tientallen kilometers per uur te snel op een weg waar dat prima gaat (denk aan kaarsrechte, provinciale wegen waar de rijweg en het fietspad door meters groenvoorziening zijn gescheiden), krijg je een schandalig hoge boete voor je kiezen. Dit soort mobiele alcoholisten zijn een regelrecht gevaar op de weg en de minimale boetes die zij in verhouding krijgen zetten overduidelijk niet veel zoden aan de dijk. Poging tot doodslag als je in zo'n toestand in je auto stapt, niet minder.

Le Roi | 25-05-15 | 12:01

Indien rijbewijs eerder is ingevorderd is rijden een misdrijf, punt , dat is de wet.
Rijden onder invloed, mijninziens verdien je dan geen 3e kans, volgende keer is het uw kind of nog erger mijn kind wat word aangereden

NB-Stb | 25-05-15 | 11:47


Dobbernegert | 25-05-15 | 11:39

De karperdobbers zijn deze week trouwens in de aanbieding. Als je wilt kun je je nu ook aanmelden voor de nieuwsbrief met het allerlaatste dobbernieuws en de meest vette aanbiedingen op dobbergebied.

eerstneukendanpraten | 25-05-15 | 11:47

Ik gok op minstens tweeduizend Euro boete.

Toe Maar | 25-05-15 | 11:46

Maar hij geeft z'n fouten wél toe ! Ik pleit voor strafvermindering, hij is immers al op TV

Dobbernegert | 25-05-15 | 11:39

"Altijd die poeslieve houding tegen dat soort tuig, maar als een werkende burger iets te lang op links rijdt is het gelijk lik op stuk en een grote bek van de politie..."

WAS het maar zo'n feest! Snelheid is echt het enige waardoor die agenten wakker worden. Slaaprijdende midden-/ linkerstrook plakkers zijn meer regel dan uitzondering.

Verder: ach... juristen.. De procedure is gevolgd DUS hebben zij goed werk verricht. De procedure is het doel, niet het middel.
En als zo'n l*l opnieuw de fout in gaan, heeft altijd de ander (OM / politie / justitie / de wetgever / andere (overheids) instelling ) iets verkeerd gedaan. Introspectie? Nul, want ja... de regels he?

Enkel als je aan de centen of macht van de (r)overheid komt wordt alles uit de kast getrokken, kunnen wetten flexibel geïnterpreteerd worden en straft men disproportioneel hard. Ivoren torens enzo..

klimgek | 25-05-15 | 11:37

Het gaat in Nederland al fout in de basis. De veronderstelling is dat iedereen in principe een rijbewijs zou moeten kunnen hebben.
.
Idioot idee, aangezien we wel geleerd hebben dat er mensen zijn die de fysieke en mentale randvoorwaarden missen om kundig en verantwoordelijk te automobileren. En toch worden er rijbewijzen verstrekt, en toch is men daarna bij falen erg terughoudend in het permanent afnemen ervan, alsmede het op bruuske wijze afrekenen met mensen die toch de weg opgaan.
.
En dan krijg je dus onder andere dit. Al beperkt de gekkigheid zich niet hiertoe. Laatst een gehandicapte (wellicht eenderde van de normale armlengte+moeilijke grip) zien instappen en wegrijden. Pure idiotie. Die zou nooit de auto tijdens noodmaneuvre kunnen controleren. Maar ja, rijbewijs is een recht, hè.
.
Laten we dus niet al teveel zeiken op de handhaving zo lang we maar blijven strooien met die rijbewijzen. Met zulk beleid calculeer je nu eenmaal doden in.

Parel van het Zuiden | 25-05-15 | 11:28

Dit is natuurlijk een grote mafkees, keer op keer op keer in de fout….!

Maar ik erger me rot aan die tering presentator Andre van der Toorn met zijn kut commentaar. Moraalridder Koos Spee krijgt nooit een bekeuring, houdt zich altijd aan de regels en heeft een heel goed verkeersinzicht ……

www.autoblog.nl/nieuws/oh-ironie-koos-...

JI-HAAT | 25-05-15 | 11:19

Die kerel is waarschijnlijk fulltime alcoholist. Gemeten waarden zijn voor zijn opgebouwde ervaring hierdoor relatief laag.

TouchSmart | 25-05-15 | 11:10

Volledig eens met deze stelling. Maar ook bij blowmobilisten en aanverwanten. Belangrijke vraag is waarom er geen politieke partij of politici dit voorstel omarmen en met voorstellen komen. Iets voor de roze plopkap ?

Forget about it | 25-05-15 | 11:08

Onbegrijpelijk dat de agenten op zalvende, rustige en empathische wijze met deze gevaarlijke randdebiel zitten te praten. Gvd politie laat zien dat je de autoriteit bent. Tolereer dit niet. Haal die idioot vd weg, pak hem op en smijt hem in het cachot! Maak niet teveel woorden aan vuil... deze eikel is ladderzat!! Je bent als agent mesjogge en totaal niet van deze wereld als je teveel tijd verdoet aan dit soort randdebielen.

Zero-tolerance!!! Als je empathisch en zalvend mensen wilt helpen dan moet je ander beroep zoeken! Ga dan werken i.e. verpleeghuis of gekkenhuis!

Agenten zijn tegenwoordig gewoon slappe lulletjes!

Waar is het toch misgaan in dit land!?!?!

MRF2739 | 25-05-15 | 11:03

Deze meneer kan 15-18 maanden gaan afblokken in z'n agenda.

wapster | 25-05-15 | 10:54

Misschien gelijk even doorsturen naar een afkickkliniek lijkt me een betere investering dan zo iemand financieel de afgrond inhelpen terwijl die al in de emotionele afgrond zit.

stipjes | 25-05-15 | 10:53

Zal wel rijbewijs worden ingenomen en taakstraf.. Dat zal um leren! Onze rechtsstaat heeft voor dit soort gewetenloze met voorbedachte rade toekomstige Killers geen enkel gezag,autoriteit of sanctie. Het is alleen verdomde jammer dat de enigste preventiie niet is geslaagd. Dat ie tijdens zijn doderit niet flink over de kop is gegaan en zijn nek heeft gebroken. Er zijn vast heel veel burgers die hem daarna zouden willen verplegen!

fikkieblijf! | 25-05-15 | 10:51

Op de een of andere manier straalt de Nederlandse politie totaal geen gezag uit. Het lijkt wel of ze een standje geven aan een kleuter die een koekje heeft gepikt. Geen wonder dat die rifapen en ander buitenlands gespuis over ons heen lopen.

Mouth Of The South | 25-05-15 | 10:46

Als politie nu bij elke actie onprofessioneel gedrag zouden tonen was het hek helemaal van de dam. Deze mannen gedragen zich zo als je mag verwachten, maken korte metten met dreigende agressie en gedragen zich verder uiterst correct. Politie altijd +1.

Skunk57 | 25-05-15 | 10:44

Die gaat door tot hij een paar mensen heeft doodgereden. Want 14e kansen. Want slap beleid. Want geitenwollensokken die hem zielig vinden en niet streng willen straffen omdat dat niet zou helpen. Want wegkijken. Deze bestuurder is gewoonweg moorddadig tuig. Net zolang taseren tot hij nooit meer een stuur kan vastpakken.

Rest In Privacy | 25-05-15 | 10:43

Ik heb het ongeluk gehad om zo`n gast dus een keer tegen te komen op de fiets. Met 80 km/h per uur aangereden. 200 meter op de motorkap meegereden voordat ik er af viel. Gast gewoon doorgereden, was onverzekerd, rijbewijs was al afgepakt, was s` ochtends van zijn bed gelicht en nog teveel op. Daarnaast had ie zijn woning in de fik gestoken en de politie bedreigd met een bijl. Wat moet je met zulke lui? Permanent uit de samenleving verwijderen, geen kans op terugkeer. Want na de 2 jaar die hij heeft gekregen voor alle feiten, gaat hij gewoon op dezelfde voet verder.

roze_bril | 25-05-15 | 10:43

Onder de 18 en boven de 18 op vertoon van rijbewijs geen drank verschaffen.

van stampij | 25-05-15 | 10:37

Als dit geen 40 uur schoffelen waard is dan weet ik het ook niet meer...

Richard4634 | 25-05-15 | 10:31

@Martin_rsd | 25-05-15 | 09:39
@vansuyle.com | 25-05-15 | 09:45
Als je jullie redenatie volgt hoeft dus niemand meer een rijbewijs te halen. En drank op achter het stuur is ook helemaal niet erg. Totdat er een van je dierbaren het slachtoffer is van zo'n malloot. Dan ook niet piepen hè?!

Maria.1 | 25-05-15 | 10:29

Quid, Quidje toch.
Je snapt het niet, he. Hier in Den Bosch rijdt iemand met ingenomen rijbewijs iemand dood, de ander zwaargewond. Vlucht vervolgens van de onheilsplek. Meld zich een paar dagen later bij de politie. En staat ff later gewoon weer op straat.

wakker worden | 25-05-15 | 10:27

-weggejorist-

Robbie..... | 25-05-15 | 10:23

droeveling | 25-05-15 | 09:14
Als je stomdronken op de fiets wordt aangehouden, ben je ook een gevaar voor anderen. Als jij de macht over het stuur verliest kunnen er voor degene die moet uitwijken met een goed gevulde tankwagen zware gevolgen zijn. Tevens kan je als dronken fietser evengoed een preventief rijverbod voor het besturen van een motorvoertuig opgelegd krijgen en zelfs kan je rijbewijs op slot gaan.
We hebben het hier over alcohol in het verkeer, en daar horen fietsers/voetgangers ook bij

Banno22 | 25-05-15 | 10:23

Waarom, echt waarom, slaat de politie de mishandeling van de cameraman over in de tenlastelegging? Is de vrije nieuwsgaring ook vogelvrij? De man gebruikt geweld. Gewoon voorlopige hechtenis in en die proberen te verlengen. We hebben al genoeg ellende van iedereens kwade dronk. Reken daar gewoon mee af.

Daarnaast mag deze idioot heel blij zijn dat hij geen boom geraakt heeft of een andere fatsoenlijke auto. Dan hadden ze zijn restanten uit dat koekblik kunnen knippen om hem tussen acht plankjes te leggen. Twee meter onder het gras.

Feynman | 25-05-15 | 10:20

jonge, ik heb niet eens een rijbewijs.

noerg | 25-05-15 | 10:06

Was dit die kloodtzak die gisteren een gezinnetje met baby aan gort reed? Of moeten we daar nog even op wachten tot hij weer de straat op geschopt wordt met een proces-verbaal?

Echt, zo'n figuur moet direct een kliniek in, cold-turkey afkicken. Voor uw en mijn veiligheid.

marcoplarco | 25-05-15 | 09:56

"Laat me gewoon gaan, joh"

Ik moest lachen

HaagseSkieldah | 25-05-15 | 09:54

Is er een toename met rijden zonder rijbewijs?
Zie het steeds vaker in het nieuws.

lady blabla | 25-05-15 | 09:46

@Martin_rsd | 25-05-15 | 09:39
Inderdaad, doet me denken aan Minority Report. Alleen dan minder accuraat.
.
Mensen moeten pas gestrafd worden als er daadwerkelijk een misdaad is gepleegd. In het geval van een ongeluk met alcohol op mag de straf wat mij betreft best zwaar zijn. Maar simpelweg rijden met alcohol is geen misdaad. Roekeloos, onbezonnen, risicovol, ja. Maar geen misdaad.

vansuyle.com | 25-05-15 | 09:45

@dedeurs | 25-05-15 | 09:43
--geen rijbewijs--
... Ik trap er ELKE KEER weer in...

dedeurs | 25-05-15 | 09:45

--geen rijbewijs--
Ik lees dit zo vaak tegenwoordig. Heeft minister Schultz-Haegen doodstilletjes de rijbewijsverplichting afgeschaft? Want dat beweegt sneller tot het kopen van een auto en het brengt automobilisten van 8 tot 108 jaar op de weg en dus meer geld in de staatskas.

dedeurs | 25-05-15 | 09:43

Poging tot doodslag, kan dat wel? Want als je poogt iemand te doden, dan heet dat een poging tot moord, nietwaar?

vansuyle.com | 25-05-15 | 09:42

Wel raar dat die agenten zelf niet hoeven blazen ...

Joop69 | 25-05-15 | 09:42

Als je doelbewust met voorbedachte rade iemand anders of anderen kwaad doet, leed en/of pijn gaat aanbrengen, bijvoorbeeld door een tasjesroof, inbraak, vandalisme, mishandeling o.i.d krijg je een veel lagere straf dan deze verwarde man die niets van het hiervoor omschrevene van plan was. Hij moet dus zwaar aangepakt worden, niet omdat er ook maar iets gebeurd is, maar omdat er iets ernstigs zou kunnen gebeuren?? Bedenk dan eens goed wie we allemaal nog meer zwaar moeten straffen, niet omdat er iets gebeurd is, maar omdat er iets ergs zou kunnen gaan gebeuren!!

Martin_rsd | 25-05-15 | 09:39


VanBukkem | 25-05-15 | 09:28

Sorry jongen!

eerstneukendanpraten | 25-05-15 | 09:35

Noem me naïef, maar waarom kunnen mensen zonder rijbewijs dan nog steeds zo makkelijk aan een auto komen? Zou het niet mogelijk zijn om, tijdens het ten naam stellen van een auto even de database te checken? Of wacht, dat is weer een ICT puntje. Laat ook maar.

EEnzame SchizofrEEN | 25-05-15 | 09:35

Vermoedelijk was hij niet alleen straalbezopen, maar ook nog doorgesnoven. Toch +1 voor de politie, omdat ze altijd horizontaal filmen. Een beetje bijlichten in donker Grun zou overigens wel mogen.

Nivelleermarionet | 25-05-15 | 09:31

Auto plus bestuurder door de shredder, zodat je zeker weet dat deze idioot nooit meer deel neemt aan het verkeer.

de uitbater | 25-05-15 | 09:28

@eerstneukendanpraten
Hohoho. Ik zou nooit in een Daihatsu Cuore stappen.

VanBukkem | 25-05-15 | 09:28


holy infidel | 25-05-15 | 09:19

Nee, dat is dodelijk. Het is ongeveer 1,6 promille.

eerstneukendanpraten | 25-05-15 | 09:27

Gelieve dit nuchter te doen met alle yarissen, atossen, i-10's, suzuki spacewaggons, twingo's en al dat soort meuk. Minder Minder Minder

P.redgleuf | 25-05-15 | 09:26

Geldt ook voor mensen die meer dan 50 te hard rijden. In de VS geloof ik gelijk assult with a deadly weapon aan je broek dan.

bassio | 25-05-15 | 09:25

Ze zouden in alle gevallen de auto van alcomobilisten verbeurd moeten verklaren, ongeacht of het een oude Daihatsu Cuore of een nieuwe Lamborghini is. Het geperste pakketje krijg je nageleverd, waar je uiteraard zelf voor betaalt. Daarnaast het rijbewijs 10 jaar ontzeggen en op de zwarte lijst van CIS.

Dhr. de Wit | 25-05-15 | 09:25

Handsomeboy | 25-05-15 | 09:17
hahah droogkloot :)

ShoveASockinit | 25-05-15 | 09:24

@holy infidel | 25-05-15 | 09:19
Misschien had ie een oncontroleerbare alcoholische stijve?

Osdorpertje | 25-05-15 | 09:23

Wat een treurigheid. Maar er is geen excuus om straapbezopen achter het stuur te gaan ook al heb je problemen.

Bokito ergo sum | 25-05-15 | 09:23

Maar hij heeft een Daihatsu Cuore gesloopt, dat pleit voor hem.

rara | 25-05-15 | 09:22

Iedereen die eraan meewerkt dat zo'n gast een lage straf krijgt is toch mede aansprakelijk als er een volgende keer doden vallen? Wat een totale malloot. Opsluiten en niet meer vrijlaten in de maatschappij.

Boerenbrandtlul | 25-05-15 | 09:22

met 6,95 promille naar de tippelzone
Als je hen dan ook nog overeind krijg dan ben je echt een vent, maar hij heeft al bewezen dat ie dat niet was

holy infidel | 25-05-15 | 09:19

In Groningen is geschokt gereageerd

Handsomeboy | 25-05-15 | 09:17

Altijd die poeslieve houding tegen dat soort tuig, maar als een werkende burger iets te lang op links rijdt is het gelijk lik op stuk en een grote bek van de politie...

Dronken zonder rijbewijs, levensgevaarlijk voor iedereen... en dan nog het lef hebben om te zeggen: ''Laat me gewoon gaan joh''

Die gast had onophoudelijk ge-bitchslapt moeten worden tot ie op zn knieën om genade smeekte... en dan nog eentje om het af te leren!

beaujudas | 25-05-15 | 09:17

eerst nog even de maatschappelijk werker uithangen ??? gelijk neer knuppelen die gek

Restepect | 25-05-15 | 09:16

ugl's ??????????????????

echt, dan werk je gvd dag in dag uit met die apparatuur en dan nog kun je niet gewoon 'microgram per liter' uitspreken?

seconda | 25-05-15 | 09:16

VanBukkem, wat doe je nu?

eerstneukendanpraten | 25-05-15 | 09:16

Daarom ga ik meestal op de fiets naar de hoeren.

droeveling | 25-05-15 | 09:14

Dat die agenten uberhaupt nog een gesprek met zo'n mafklapper aangaan, dan spoor je ook niet.

th3freeze | 25-05-15 | 09:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken