Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitvinder Prius morsdood

getunde-prius.jpgWees vandaag een beetje lief voor Femke Halsema en al haar vriendinnen. De lead designer van de Toyota Prius is dood neergestort tijdens een vluchtje met een experimenteel vliegtuig. Meneer was een van de grootste experts ter wereld op het gebied van hybride kuchhoest aandrijving, dus de ontwikkeling van nieuwe Priï zal mogelijk jaren vertraagd worden. Echt vreselijk voor al die hippe, mensen-mens Priuseigenaren met hun brandstof fixatie. Hierrr meer over Prius-bezitters. Succes in deze zware tijden jongens.

Reaguursels

Inloggen

Lead designer????? Uhhh GS redaksie, wel lezen he! Deze meneer moest de Amerikanen in de Prius krijgen of in ieder geval enige bezinning scheppen bij de Amerikanen over welke hoeveelheden benzine zij in hun rijdende zuipschuiten gieten.

Jammer van weer een heldere geest...

Cyrus da Virus | 28-11-06 | 22:45

Damnz rijdt zo'n ecowagen tussen de 1 op 16 en 1 op 20 das niet echt goed
1 op 16 haal ik in me gti nog

Ben_online | 28-11-06 | 22:42

@A punt: Je luistert niet naar wat ze zeggen, Engels is wel heel moeilijk he...
Je prius verbruikt MEER dan een gemiddelde diesel die dan ook nog eens GOEDKOPERE brandstof gebruikt (desnoods gefilterde, gebruikte frituurolie... of slaolie...)

Dus als jij met ons staat te lachen is dat zo een beetje van pot en ketel, maar jij bent een nog zwartere pot dan de ketel die je staat uit te lachen...

Proficiat met je speakers trouwens, zorgt alleen voor meer verbruik :p

zeveroare | 28-11-06 | 13:57

Serves him right...

zeveroare | 28-11-06 | 13:54

Prius rules!!

Vanes | 28-11-06 | 12:26

Femke mag dan voor het gezicht een Prius hebben gekocht, haar oude Mercedes staat gewoon nog voor de deur op de Transvaalkade en wordt volop gebruikt.

Izzie | 28-11-06 | 10:54

Reaguur maar wat je wilt sukkels, ik lach jullie keihard uit bij de pomp met mijn Prius eauteaumeaubiel. Met het geld dat ik bespaar kan ik weer andere leuke dingen doen (niet per se milieubewust). Goed, heel meaui is hij niet, maar uitgerust met 9 JBL-speakers en een uitstekende airceau is het rijden uitstekend te doen.

A Punt | 28-11-06 | 10:15

@Tobus

olie gaat niet op?
huh?

Q:waarom wordt er zoveel geinvesteerd in nieuwe methoden om olie te winnen?
A: omdat andere (makkelijk te vinden/winbare) velden LEEG zijn.

of is dit ook weer linkse propaganda?
enne @neon - ik denk ook - waar gaat het eigenlijk om, GS? ik wil ook koffie!

tja...maar | 28-11-06 | 10:13

Slecht stukkie mannen. Uitvinder?? Lead designer?? Die eikel was alleen maar een Toyota-manager die de Amerikanen die Prius door hun strot heeft geduwd omdat hij zo ongeveer de énige Amerikaan was die enthousiast was over dat brik. Niks uitvinder, niets meer dan een stropdas en Powerpointpresentaties. En die is nou deaud. How interesting. Is er nog koffie?

Neon | 28-11-06 | 09:13

Flippo = sneu

Meneer | 28-11-06 | 09:09

SUV = nazisme

Flippo | 28-11-06 | 09:02

@ down-under
Klopt. Het is dan ook een fabel dat de olie "op" raakt. Maar het wordt wel steeds moeilijker (en dus duurder) om het te winnen volgens de huidige methoden. Maar naarmate de tijd verstrijkt komen er meer en meer technieken waardoor deze winning weer makkelijker en goedkoper wordt. Al met al raakt de olie dus niet op, maar om de zoveel tijd is er paniekerig geroep dat de olie op raakt. Dat drijft de marktprijs weer lekker op.

Het zou me niets verbazen als de paniekerige roepers zelf de grootste speculanten op de beurs zijn waar het op olie aankomt. En dat is meteen de grootste kostenpost op de wereldburger. Het ongeremd speculeren met olie over de ruggen van de gebruikers.

Tobus | 28-11-06 | 08:30

woot! Enkele jaren vertraging!

Traag | 28-11-06 | 08:27

Muljeu-theorieen er even buiten gelaten: Een Prius helpt een heel eind om de regering wat minder kwartjes van kok over belastingen over accijnzen van mijn rekeningetje af te slurpen wanneer ik bij de pomp sta. Toen ik mijn rijbewijs haalde en eerste auto kocht tankte ik 1,80 gulden voor een liter super, nu 1,33 euro voor een liter euro95. Dat is een bizarre stijging, voor een heel groot gedeelte niet veroorzaakt door de olieprijs maar door de heffingen die de overheid er hier overheen jast om de jaarbegroting sluitend te maken!

Tobus | 28-11-06 | 08:26

SUV-proleten rejoice, weer een icoon van een duurzamere samenleving is om zeep geholpen.

Bijstandskoning | 28-11-06 | 07:51

er is nog voor 200 jaar olie in de canadese zandgronden.Lees maar eens het verhaal van de witte sheiks.

down-under | 28-11-06 | 07:01

Complottheorieen....

Frankrijk wint 75% van haar stroom uit kernenergie!

Onafhankelijkheid van Olie is onafhankelijkheid van aandeelhouders daarin, dus van de Amerikanen. Dat gaat er gewoon niet in :D
Verder zeg ik niks!

Edwinvosje | 28-11-06 | 04:23

koerbagh, meestal ben ik het niet met je eens, maar nu helemaal!

hondsdolle baas | 28-11-06 | 02:27

@De Nijllatten Nemen 28-11-06 @ 00:55:
Door voorlopig te kiezen voor kernenergie los je het probleem op langere termijn ook niet op. Een auto rijdt bovendien niet op kernenergie, het is namelijk nogal lastig om een kernreactor zo klein te maken dat 'ie in een Astra 1.4 past. Door voorlopig te kiezen voor kernenergie betekent dat nog niet dat je dan helemaal nooit en nimmer hoeft na te denk of het misschien wel beter, goedkoper of efficienter kan. Het gaat helemaal niet om de keuze voor of tegen kernenergie, het gaat om technologische ontwikkeling. Daar is verder niks politiek corrects aan. Dat er een sukkel is die een prius heeft gekocht en zijn brandstofverbruik op internet bijhoudt om te laten zie hoe schoon en goed hij wel niet is, dat is tamelijk sneu, maar dat heeft natuurlijk niks met the big picture te maken. Olie en gas raken op en worden duurder, je zal naar alternatieven moeten. Kernenergie is mooi voor even, maar een auto rijdt er niet op en uranium is ook niet onuitputtelijk.

koerbagh | 28-11-06 | 01:55

Absurd politiek correct denken vind je hier. Frankrijk heeft zeer veel kerncentrales. En het verwerkingsprobleem van radio-actief mag geen remming zijn op onze overleving. Bovendien hebben we weinig keuze. Wij importeren uit Frankrijk kernenergiestroom. Wij zijn gesofisticeerde apen en wij moeten overleven. Althans ik verklaar mezelf tot aap en ik wil dat mijn familieleden en mede-apen, landgeboten, Europeeërs overleven. Wat God er ook over denkt en wat te zachthartige mede-apen er ook over denken. We moeten vooral onafhankelijk worden van die vulgaire godsdienst van de haat van de baardmannen in het Midden-Oosten. Dus onafhankelijkheid van olie, dat zou ons belangrijkste streven moeten zijn.

De Nijllatten Nemen | 28-11-06 | 00:55

vliegtuigie was zeker ook op akku..... als je die dan niet oplaad... das gewoon vragen om problemen

Sponspop | 28-11-06 | 00:45

Terung he. Niet te geloven. Beeje miljeubewust is goed, maar er dan een website helemaal over volkalken met verbruiksgafiekjes en al. Hoeveel stroom kost dat allemaal niet kwa computer enzo? How low can your life go...

Reykjavik | 28-11-06 | 00:37

"He died in a ghastly plane crash. ..... Now I'm looking for the next of kin."

broomstick | 28-11-06 | 00:20

nee iki ben rechts en roep dat shell erachter zit

frietpan | 28-11-06 | 00:11

Voortaan een langer draadje aan dat vliegtuigje doen.

Maar de Prius staat toch voor 780 Nm koppel??
Na ja, de elektro motor dan....

Stevie_Q | 28-11-06 | 00:10

iemand ooit van 'de eeuwige branden' in china gehoord? als die geblust worden zou al een heel end helpen tegen co2-uitstoot, kunnen we lekker doortuffen ;) china heeft er alleen niet nog niet zo'n trek in

kierewietje | 27-11-06 | 23:59

Rabarberke 27-11-06 @ 23:06

Dan is mijn vaderlandsliefde is in zoverre ontspoord dat ik inmiddels een schizofrene kijk op het verleden heb. Historische ontnuchtering.

Zelf ook al schizofreen? Is 'Moi' een alter ego , drinkt ge wijn?

.HerNihilist | 27-11-06 | 23:58

-weggejorist-

Ronnie D. | 27-11-06 | 23:38

Whehehe check mijn nieuwe vliegtuigmotor... euhh oeps ben vergeten dat een carburateur motor ook met moderne waterstof enzo nogsteeds niet werkt als je ondersteboven vliegt cu in the afterlive...

Brederodekater | 27-11-06 | 23:26

ROFL: Elevation: 500 mtr (above see level)

Boven zichtniveau of boven zeeniveau?

donaldo | 27-11-06 | 23:25

@koffiepot
je in 1935 als enige verzetten tegen de nazi's had ook niet veel zin
maar om je daarom meteen vrijwillig aan te melden voor de gestapo lijkt me ook wat overdreven

Keyzer_Soze | 27-11-06 | 23:09

Clarkson rijdt overal plankgas en heeft waarschijnlijk gewoon de airco aan. Trouwens wat zitten jullie toch te zeiken over mensen die de natuur wel belangrijk vinden. Ga deaud. Er is gewoon geen enkele andere auto die in deze classe zuiniger rijdt. Geef mij overigens maar gewoon een A8 W12, iets doen aan het milieu heeft toch weinig zin als landen als USA en China niet mee doen.

koffiepot | 27-11-06 | 22:47

Toeval of niet, je bezighouden met milieuvriendelijke motoren blijft een riskante bezigheid.

caspert79 | 27-11-06 | 22:42

Stelletje papegaaien bij GS: "Goh, zegt Clarkson dit? Dan zeggen wij het ook!"

Peter. | 27-11-06 | 22:36

Dus de ontwerper was al dood, en toen neergestort met het vliegtuig?

Werkmann | 27-11-06 | 22:28

Het vliegtuigwas geheel volgens ontwerp ala Prius, zouden die eigenaren zich nu ook zorgen moeten gaan maken??????? Neerstorten is GEEN optie, iemand een andere misschien!?!?!?

RazendeBode | 27-11-06 | 22:05

@Spoort 27-11-06 @ 21:53
de batterij is wat anders is aan de prius. anders heb je gewoon een corolla.

daskapitalist | 27-11-06 | 22:01

je zal maar op een verjaardag zijn met een Prius-rijder en dan de hele avond dat geouwehoer aan moeten horen over zijn verbruik........

namensmijnhond | 27-11-06 | 21:53

@daskapitalist 27-11-06 @ 21:48
Ja, in benzine zitten ook waterstofatomen. En dus?

Spoort | 27-11-06 | 21:53

Mijn Fiat Panda uit 1990, prijs: 75 Euro 2 jaar geleden, nu 35.000 Km gereden, 1100 CC F.i.r.e motortje van Fiat.

Rijdt 1 op 18,5
Dat is 5 Liter/ 100 Km

volgens de laatste 'meting'.

Wow, 16 jaar ontwikkeling, en we zijn niet veel verder blijkbaar....

Servowire | 27-11-06 | 21:52

@Spoort 27-11-06 @ 21:34
de lading in de batterij van de prius wordt door waterstof-ionen vastgehouden.

daskapitalist | 27-11-06 | 21:48

@spooky 27-11-06 @ 21:35
Goedkope debaterstruc, als je eenmaal met je monden vol tanden staat omdat je geen antwoord weet op mijn argument over de hogere werkgelegenheid, dan ga je de boel in het belachelijke trekken en een beetje uit de hoogte zitten doen. Zo werkt dat niet vriend, je wordt verbaal gewoon door mij ingemaakt!

sjaakdeslinksesul | 27-11-06 | 21:41

spooky 27-11-06 @ 21:27
Gaat over de Donau. In rivieren moet je zoiets ook niet doen, niet in China, niet in Egypte en niet in Oostenrijk.

Karel kwakbol | 27-11-06 | 21:37

En nu gaat heel links Nederland weer zeggen dat shell er achter zit natuurlijk.
Nou ik ga morgen weer lekker met de BMW 8 pitter naar de klant!

>>Joop | 27-11-06 | 21:37

zolang mijn hummer maar rijdt

aardt | 27-11-06 | 21:36

@sjaakdeslinksesul
Werken tot je blub blub zegt zul je bedoelen. Doe eens link Herman Flipsen lezen als je dat niveau teminste aankan en denk dan na over de gevolgen van jou plan qua CO2 uitstoot in vergelijking met het rijden van een auto.

spooky | 27-11-06 | 21:35

@daskapitalist 27-11-06 @ 20:02
Prius gebruikt helegaar geen H2 maar gewone Pleuro leaudvrêh. Wel een stuk minder dan Alfa's, M3's e.d.
Onlangs toch eens een proefritje gemaakt met zo'n Prius, dat rijdt eigenlijk best aardig. De electromotor geeft wat extra peper in de anus bij het optrekken.

Spoort | 27-11-06 | 21:34

"dood neergestort"? Als ie al dood was, is het ook niet zo erg dat ie vervolgens is neergestort. (Had ook in zijn schommelstoel kunnen gebeuren)

Rooter | 27-11-06 | 21:31

@spooky 27-11-06 @ 21:21
Mijn oplossing creert tenminste wel werkgelegenheid, die van jou niet.

sjaakdeslinksesul | 27-11-06 | 21:30

@Karel kwakbol
Ik gaf je idd het meest slechte voorbeeld maar tijdens colleges hydrologie was de eindconclusie dat na deccenia waterkracht de mileu en natuureffecten veel groter zijn dan verwacht. Ff deze link, let op conclusie: www.nrg-nl.com/kranten/2000/000620a.ht... Een samenvattig maken van een afstudeerscriptie voor een GS comment is me teveel werk

spooky | 27-11-06 | 21:27

effecten van ontvening, zijn aardig bekend:
www.engineering360.nl/index.php?option...

het is een greauter probleem dan de hele discussie of een auto nu 1:14 of 1:33 moet rijden. Je moet er gewoon voor zorgen dat de co2 uitstoot teruggebracht wordt.

Herman Flipsen | 27-11-06 | 21:26

@sjaakdeslinksesul
Ja en die heet fiets en verder is het reeds genoemd door hondsdolle baas nl alle mogelijke vormen van milieuvriendelijke energie om de tijd te rekken en we ooit hopelijk de kernfusie ontdekken. Jij kwam met oplossingen die nogal dodelijk zijn voor ons lage land en deed dat op nogal domme wijze. Ga dan eerst eens lezen over de effecten van vervenening en dan roepen.

spooky | 27-11-06 | 21:21

Wil je zuinig doen?

ga je toch lekker lopen...

Berry_White | 27-11-06 | 21:21

In china krijg je dan overigens echt een neqschot. Dat dan weer wel.

Henk Hunk | 27-11-06 | 21:20

spooky 27-11-06 @ 20:58
Zo is er altijd wel ergens op de wereld een voorbeeld te vinden waar iets op volstrekt onjuiste wijze wordt toegepast. Vervolgens wordt zo'n voorbeeld dan direct de maatstaf waarom we het dan maar niet zouden moeten doen.

Karel kwakbol | 27-11-06 | 21:18

@spooky 27-11-06 @ 21:11
Nee, jij komt met oplossingen!

sjaakdeslinksesul | 27-11-06 | 21:15

@Henk Hunk
De officiele regels ja, maar vraag die chinees eens wat doel heiligt middelen betekent.
@Weeraanmelden
Dat is toch de american oil en tegelijkertijd was er een subsidie voor auto's als Hummer toch?

spooky | 27-11-06 | 21:15

spooky 27-11-06 @ 21:11

hangt ook vooral samen met het stijgen van de tempratuur. verdroging en dus "inklinken" van de veengronden.
je moet ook niet gaan weaunen in veengebieden...

Herman Flipsen | 27-11-06 | 21:14

Voorbeeld: Amerikaanse auto's kun je niet kopen in china, want die halen de milieueisen niet.

Henk Hunk | 27-11-06 | 21:11

@sjaakdeslinksesul
Jij woont vast niet in een veengebeid waar door de ontvening de grond nu centimenters per jaar zakt? Kortom lul niet zo onnozel.

spooky | 27-11-06 | 21:11

@spooky
Dacht ik ook tot een chinees me er haarfijn op wees dat hun milieuregels strenger zijn dan in de VS. Laat die chinezen het dan maar opbranden. Op moet het toch.

Henk Hunk | 27-11-06 | 21:09

Laat de werkelozen maar turf gaan steken en kolen gaan delven, vang je twee vliegen in een klap: lagere uitkeringen en in onze nationale energievraag voldoen. Rest ons één vraag: hoe nu verder met het milieu? Wel, we geven Femke en greenpeace ieder een miljoen om hun bek te houden.

sjaakdeslinksesul | 27-11-06 | 21:08

@Henk Hunk
Je hebt helemaal gelijk maar vergeet niet dat er dit jaar over de 1000 demonstraties waren van boeren die zonder compensatie onteigend zijn, hele oogsten vernield mensen vergiftigd en dat allemaal door de ongebreidelde groei van China. Fabrieken die per ongeluk kwik laten stromen in de rivier en schijt hebben aan de boeren. Onze "vriend" Mao had het over monden voeden en de boer als het fundament van volksrepubliek China. Nu anno 2006 is doorgedraaid China met scherp op hun boeren aan het schieten. Je houdt daarmee mensen even tegen. Maar let op, over niet heel lang komt China om in zijn eigen teringzooi en heeft het de boeren tegen zich en daarmee het fundament van China. Kortom China draait door of China gaat aan milieubeheer doen.

spooky | 27-11-06 | 21:08

Die deaude is helemaal niet de "uitvinder" van die auto, maar was gewoon een kudtmanager.. eh.. insprirator bij Toyota USA.

Henk Hunk | 27-11-06 | 21:06

@hondsdolle baas
"Nederland moet hierin de voortrekkersrol spelen" Oftewel Nederland moet de schoonste energieproductie hebben en wie zei dat ook al weer? Ik geef Bos daarin helemaal gelijk, die investering is innovatie, besparing, ontwikkeling, werkgelegenheid en een bescheiden bijdrage aan ons natte voeten probleem.

spooky | 27-11-06 | 21:02

Toch leuk voor die Chinezen, dat wij zo zuinig doen. Dan kunnen zij die olie mooi opbranden, voor een gunstiger prijs.

Henk Hunk | 27-11-06 | 21:02

@mezelf...:
energiebehoefte ... efficiënt... gaat weer lekker, dat typen. Toch maar weer eens die irritante spellingscontrole in FF inschakelen.

koerbagh | 27-11-06 | 20:58

@Karel kwakbol
De schade van grote dammen voor de natuur is enorm. De drie klovendam in China zorgt voor het uitsterven van vele planten en dieren soorten. Daarnaast is er nog veel meer negatiefs te zeggen over grote dammen maar dan moet ik echt literatuur erbij pakken en dan leest vervolgens niemand het. Maar een schone stuwdam is er hoogstens als die klein is, eentje waar een dorp op draaien kan. Dit idee is in de tropen redelijk nuttig verder blijkt waterkracht toch niet zo'n goed idee.

spooky | 27-11-06 | 20:58

De Nijllatten Nemen 27-11-06 @ 20:40
gelul inderdaad. De zon geeft ons elk jaar 785 keer zoveel energie dan we verbruiken. Met koerbagh eens: je hoeft dus maar 1/785ste daarvan op te vangen. Wind, water, biomassa; het moet allemaal rendabeler en daar moeten we dus veel in investeren. Nederland moet hierin de voortrekkersrol spelen, zijn we goed in, kunnen we de boel weer exporteren. Een grote mogelijkheid voor het bedrijfsleven, maar de overheid moet ook een bijdrage leveren. Vandaar dat het beleid de afgelopen vier jaar ook zo slecht is geweest: investeringen in duurzame energie zijn gehalveerd.

hondsdolle baas | 27-11-06 | 20:58

koerbagh 27-11-06 @ 20:36
Ja, natuurlijk is het zo dat bedrijven commercieel blijven werken. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die beseffen dat een schoner milieu en een duurzame economie DE uitdaging voor de komende honderd jaar is. Als we geen schone en duurzame energie gaan ontwikkelen, raken alle natuurlijke bronnen uitgeput en dan heb je helemaal geen economie meer.
De redaktie kan dit soort mensen wel in de anale fase kunnen vinden zitten (leuk gevonden hoor!), maar feit is dat we niet op deze voet door kunnen gaan.

hondsdolle baas | 27-11-06 | 20:54

@Karel kwakbol 27-11-06 @ 20:45

stuwmeer is ook geen 100% milieuvriendelijke oplossing, gezien de enorme ecologische schade die het met zich meebrengt.

Herman Flipsen | 27-11-06 | 20:53

@De Nijllatten Nemen 27-11-06 @ 20:40:
De hoeveel kilowatt/uur die de zon omgerekend per dag op de aarde uitstort is genoeg om de hele engeriebehoefte van de planeet voor jaren te verzekeren. Als je daar maar een klein deeltje effeicient van kun winnen ben je klaar. Zet de hele Sahara vol met spiegel-centrales en klaar ben je. Maar ja, dan geef die zandapen weer een monopolie, en dat moet maar niet. Maar er zijn theoretisch prachtige mogelijkheden. Voor Nederland als delta is Zoet/Zout waterionisatie een veelbelovende. Ik ben niet tegen kerncentrales, maar is op termijn ook geen duurzame oplossing. En het is maar net wat je schoon noemt. Overal komen machines bij kijken, overal kost produktie van energie ook energie, en overal schaadt je het "muljeu" mee. Het is maar net wat je definieert als schone stroom. Kernenergie is dat dan ook niet.

koerbagh | 27-11-06 | 20:52

-weggejorist-

Ronnie D. | 27-11-06 | 20:49

De Nijllatten Nemen 27-11-06 @ 20:40
chone bron van elektriciteit ... Die is er niet
Wel eens gehoord van een stuwmeer en dan iets met de kracht van stromend water doen?

Karel kwakbol | 27-11-06 | 20:45

@koerbagh

Doe jij eens zoeken naar die schone bron van elektriciteit ... Die is er niet ... Dat wil zeggen is nog altijd die ouderwetse atoomspliijtingcentralekernenergieverwekker die de linkse verkiezingswinnaars zo zeggen te haten namens ons die nooit wat te zeggen krijgen namens hen. Atoomfusie (zoals in de zon plaatsvindt) is beter. Maar ja wetenschappers : Doe eens wat vooruitgang!

De Nijllatten Nemen | 27-11-06 | 20:40

@daskapitalist
Elk proces met rendements verliezen zoals deze energieomzetting kan je beter op grotere schaal doen maar grotere schaal is groter risico als het om H2 gaat. Als we de opslag veilig maken zal H2 enorm belangrijk worden
@George Bush
Bedankt dat ik de naam wan deze held weer weet nu

spooky | 27-11-06 | 20:39

@daskapitalist 27-11-06 @ 20:22:
Toyota is ook gewoon een kapitalistisch bedrijf en zet deze wagen in de markt omdat ze verwachten er veel van te kunnen verkopen. Niet alleen omdat ze zo begaan zijn met het muljeu, maar ze weten wel dat er veel mensen die zich daar wel zorgen om maken. Dat zijn consumenten. Die kopen zo'n ding. Nou mooi toch? Het wordt een ander verhaal als de overheid geroofd geld gaat gebruiken om de aanschaf te subsidieren, maar daar hebben we het niet over.
Als er maar genoeg mensen (consumenten!) zijn "muljeu" vriendelijke zooi willen zullen de bedrijven die wel gaan leveren. That's just good business. Dat de ec-fanatiekelingen dat door angst- en paniekzaaien bereiken, nou ja... zal wel, als dat technologie en produkten oplevert die de mensen willen hebben en kunnen betalen: Niks aan de hand. Ik snap niet dat je dat niet snapt.

koerbagh | 27-11-06 | 20:36

@spooky 27-11-06 @ 20:28
okay. econazisme wel goed?

daskapitalist | 27-11-06 | 20:35

@Stijlloos Superieur 20:11, waterstof is ook geen energiebron maar een manier om energie op te slaan, Je moet waterstof dan ook als een soort accu zien.
Het vervelende van alternatieve energieopwekking (wind, warmte, zon) is dat je er niets aan hebt voor voertuigen, en voor de meeste voertuigen hebben gewone accus een te lage energiedichtheid. Bovendien kan je een accu niet even volgooien bij de pomp. Waterstof is in dat soort toepassingen juist erg veelzijdig, je kan er zowat alles op laten lopen, en snel bijtanken.

Muxje | 27-11-06 | 20:33

@sharkie 27-11-06 @ 20:12
er komt waterstof vrij wanneer de batterij in de prius wordt geladen. dit process kun je veel efficiënter doen op grote schaal.

daskapitalist | 27-11-06 | 20:33

@klaasjeanco
Dat had je niet mogen doen. Waterstofperoxide is heel slecht voor het miljeu.

George Bush | 27-11-06 | 20:28

@daskapitalist
Ik ben tegen fascistenfetisjisme, het is verwoorden tot een aanplaksel net als ... gate dat na het absurde nippelgate minder gebruikt lijkt te worden.

spooky | 27-11-06 | 20:28

@Stijlloos Superieur 27-11-06 @ 20:11:
Dat hangt er vanaf hoe je de sommen maakt. Elke produktie van brandstof kost meer energie dan je er uiteindelijk uithaalt. Het gaat erom dat je in de toekomst op een goedkope en snelle manier een enorme hoeveelheid H2 kan maken. De grondstof is schier onuitputtelijk, gewoon water en kost amper energie om te winnen. Het enige wat je moet doen is een schone bron van electriciteit zoeken om daar H2 en O2 van te maken. De verbranding van H2 is in ieder geval altijd (met of zonder bandstofcel) 100%, zonder schadelijke restprodukten die je ook nog eens moet opruimen. En uiteraard is het nu nog niet rendabel, maar dat was de eerste stoommachine ook niet.

koerbagh | 27-11-06 | 20:27

klaasjeanco 27-11-06 @ 20:25

Niet op Dion Graus ?

Dwaaaas | 27-11-06 | 20:27

@spooky
Dat was Muhammed Saeed al-Sahaf (www.welovetheiraqiinformationminister....)

@Odysseus
Dat doen ze zelfs in Duitsland al ruim 60 jaar niet meer.

@koerbagh
De spijker op z'n kop!

En hoezo uitvinder. Te veel eer voor iemand die mee heeft helpen ontwikkelen. Goed dat ze er zijn, die Priussen, maar doe niet ineens of je zo milieuvriendelijk bent als je er een hebt. Ga toch fietsen.

George Bush | 27-11-06 | 20:27

Altijd maar weer diezelfde azijnzeikerij over alles wat met milieubewustzijn te maken heeft :Voor alle reaguurders hier die gezond rechts denken onbewust hebben ingewisseld voor volslagen loos karikatuuraal gebral , doe es even wakker worden ,milieuvervuiling is een trend ,een trend is vaak een zeer geleidelijke haast onmerkbare beweging ,waarbij de factor tijd op een gegeven moment onverbiddelijk en onomkeerbaar de doorslag geeft.
Het is met milieuvervuiling net zoiets als roken : je bent een looser als je rookt ,waarom ? omdat dat ene sigaretje er niet toe doet ,al die duizenden sigaretjes in de loop der jaren wel (trend) Dan moet je ook niet gaan lopen janken als er op een dag hard op de deur wordt gebonkt en er iemand in de deuropening staat die zegt : "mijn naam is longkanker, ik kom even afrekenen.
Zo is het milieuvervuiling ook : vroeg of laat worden de waarschuwingen werkelijkheid en het ondenkbare mogelijk

Amen ,

De groeten van iemand die op Geert heeft gestemd
of had ik dat niet mogen doen.............

klaasjeanco | 27-11-06 | 20:25

@Stijlloos Superieur
Het waterstof probleem is het transport, een tankwagen van dat spul is niet iets wat je wil op het snelwegennet. Verder zou het kunnen als er zo om de 100km een vulstations is. Ik heb ooit met een waterstof driewieler door Amsterdam gereden, echt heel leuk die verbaasde gezichten. De tank die daar op zat was wel veilig door de speciale structuur.

spooky | 27-11-06 | 20:23

@koerbagh 27-11-06 @ 20:10
ik heb er dan ook geen probleem mee dat bp of shell hiernaar onderzoek doen - als het onderzoek op niets uitloopt worden die bedrijven tenminste afgestraft door hun aandeelhouders. als de overheid allerlei subsidies uitdeelt voor onderzoek weet je nooit of het onderzoek wel of niet rendabel is. ecofascisten zijn tegen marktoplossingen, en dus tegen elke oplossing.

daskapitalist | 27-11-06 | 20:22

Het verbruik vind ik niet zo belangrijk, als de tank maar lekker groot is. Ik heb er een hekel aan om steeds aan de pomp te staan. Daarom ben ik gek op Jag die heeft er twee van 60 ltr dat gaat nog

Proost

basjuh | 27-11-06 | 20:20

Redelijk ACHTERLIJK om een automodel volledig af te laten hangen van een of andere sterfelijke?

kruT | 27-11-06 | 20:16

@daskapitalist
De prius is dan wen geen waterstof auto maar voor de rest heb je gelijk. De benzine die hij minder verbruikt wordt dubbel aan kool opgestookt in de energie centrales

sharkie | 27-11-06 | 20:12

Maar waterstof kost toch nog steeds meer energie dan dat het oplevert? Ik geloof zelfs dat het hele idee waterstof al in de prullenbak ligt, omdat het niet rendabel was ofzo.

Stijlloos Superieur | 27-11-06 | 20:11

@daskapitalist 27-11-06 @ 20:02:
Niet noodzakelijkerwijs hoor. Op IJsland staat een waterstoffabriek die de electricteit gewoon uit een vulkaan haalt. Er zijn honderden manieren waarop je electriciteit kan opwekken. Uranium is ook een schaarse grondstof.
Je moet twee dingen niet door elkaar halen. Ecofascime en technologische ontwikkeling om een aankomend probleem (schaarse en dure olie) het hoofd te bieden. Shell is al jaren bezig met de ontwikkelingen in die richting. Dat doen ze niet uit ecofascistische overwegingen maar omwille van toekomstige business.
Het punt is dat ecofascisten het versneld en met overheidsgeld willen door angst- en paniekzaaien en overal maar het doemscenario van Klimaatverandering en Milieuverontreiniging op te plakken. Dat betekent nog niet de technologische ontwikkeling om toekomstige problemen het hoofd te kunnen breken verwerpelijk is. En zo doe je het wel een beetje voorkomen.

koerbagh | 27-11-06 | 20:10

@Dwaaaas 27-11-06 @ 19:42
Nee dwaas, cremeren kost te veel brandstof.
Duurzaam recycelen tot lampenkappen, zeep en zeau.

Odysseus | 27-11-06 | 20:09

De anale fase volgt na de orale fase. Momenteel zit ik in de bukkake fase.

drbukkake! | 27-11-06 | 20:09

@koerbagh

Doe mij maar gewoon EB110 (behalve die van Ratelband).

Dwaaaas | 27-11-06 | 20:05

om waterstof uit water te halen heb je een hoop kerncentrales nodig. dat vertellen die ecofascisten nooit.

daskapitalist | 27-11-06 | 20:02

Toyota Prius - Auto van het Jaar 2005 - jammer dat hij niet kon vliegen

Deadhunter | 27-11-06 | 20:00

koop dan een goedkopere auto (meer geld over voor benzine), of LPG of een diesel. Altijd beter dan een prius.

Lesbeau's4ever | 27-11-06 | 19:57

Geeft niks, Ettore Bugatti is ook dood en de beste Bugatti ooit wordt door Volkswagen gemaakt. nl.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
Het kan verkeren. Misschien wordt dus toch nog wel eens wat met die Prius.

koerbagh | 27-11-06 | 19:57

Het was ook puur toevallig dat het mooi weer was vandaag. Net als de woordvoerder van Irak, there are no bombs whatsoever in Irak terwijl ze om hem heen neerslaan (wie helpt me aan zijn naam please) Zelfs Bush zei we zijn verslaafd aan olie en dan zie ik 2 opties; fietsen of een technische oplossing.

spooky | 27-11-06 | 19:57

Beetje ruk commentaar dit. Een grote bak rijden, soi, maar om nou te gaan zeiken over mensen die het millieu WEL belangerijk vinden vind ik eerlijk gezegd een beetje sneu. (En Lexus maakt een heeeeeele mooie LS400 Hybrid...)

Dickvanbil | 27-11-06 | 19:56

conclusie: Een hybride vliegtuig werkt voor geen meter

PatexX | 27-11-06 | 19:55

Wat is een mensen-mens?

flesjehertogjan | 27-11-06 | 19:51

Ferrari is ook al deaud. Snik.

Knul de Behanger | 27-11-06 | 19:51

Uit respect voor deze meneer worden alle Priussen van de weg gehaald.
*ontwaakt uit dagdroom*

Onatopp | 27-11-06 | 19:51

wel beetje raar trouwens dat zon politiek-milieu-vriendelijk mannetje in 1 van de grote fossiele brandstoffen slurpende masjien op aarde zit

Werkmann | 27-11-06 | 19:50

gehouden....

Dwaaaas | 27-11-06 | 19:49

Bush heeft het gedaan, want nu is er straks meer vraag naar olie, en bush heeft olie zat in irak

Werkmann | 27-11-06 | 19:48

"Dit zaakje stinkt, dit is bewust onder de pet tot na de verkiezingen."
Aldus een aangeslagen Femke Halsema.

Dwaaaas | 27-11-06 | 19:48

Ach wat al die Prius Heaumeaux besparen aan fossiele brandstoffen, verbruik ik tenminste weer extra in mijn Alfa Romeo.

Specht! | 27-11-06 | 19:48

Ik zal m heel erg missen

Fitz | 27-11-06 | 19:45

Zat zeker in dat modelvliegtuigje dat boven Irak neer is gehaald!!

miko | 27-11-06 | 19:44

Jeremy Clarkson heeft het al die tijd al duidelijk proberen te maken: van een Prius krijg je heftige problemen.

Ceau-Pilot | 27-11-06 | 19:43

Hij wordt toch zeker wel gecremeerd ?

Dwaaaas | 27-11-06 | 19:42

Dat wordt slecht slapen vanacht

twents neuqkevertje | 27-11-06 | 19:42

Complottheorieën!? Iemand?

-evelien- | 27-11-06 | 19:42

Wie ??? Wat ??? Huh ???

oakie | 27-11-06 | 19:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland