Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dag Gerrit Zalm!

daggerritdag (c) ANP/KippaVVD-minister Gerrit Zalm vertrekt uit de politiek. De 54-jarige minister van GeenInflatie vertrekt omdat 'ie de kop van Rutte waarschijnlijk nu al zat is. Dat hij weinig op had met Rita Verdonk had was al langer bekend. Uiteraard heeft zijn vertrek niets te maken met de slechte verkiezingsuitslag voor de VVD. Toch zullen we Zalm, die in 1994 begon en zelfs al dat paars overleefde, wel een beetje missen. We denken nog even na over een gepast afscheidscadeau.

Reaguursels

Inloggen

Het reguliere afscheidscadeau voor hoogverraad: een touw op het binnenhof!

Dit nog slechts voor het verpatsen van de gulden. En als hij het was (in tegenstelling tot Balkenende) die die één miljard bij de EU gehaald heeft, moeten we 'm vierendelen; want we kregen voor deze goeie deal twee miljard minder terug. Vuile oplichters zijn het.

Henk de Magere | 27-11-06 | 20:09

Willen jullie op www.leeuwardercourant.nl de stemming van dit linkse SP broeinest ff beinvloeden? Stem JA!

mallesander | 27-11-06 | 12:04

Willen jullie <a href="http://www.leeuwardercourant.nl">hier</a> de stemming van dit linkse SP broeinest ff beinvloeden? Stem JA!

mallesander | 27-11-06 | 12:03

@huismerk 27-11-06 @ 11:02
Beklag al al lang gedaan bij de belasting al meerdere malen. Het komt wel goed iedere keer, maar de fout blijft nog wel iedere maand hetzelfde met het gevolg dat ik iedere maand mijn geld veel te laat krijg.
Hoe kom jij erbij dat ik een rolstoel nodig heb?????? Ik kan goed lopen alleen niet zo lang achter elkaar als nodig is bij een baan waarbij je veel moet lopen...

Muis_1 | 27-11-06 | 11:42

@Muis_1
Daarom is het JUIST belangrijk om naar het kantoor te gaan en je beklag te doen, hun maken een fout, dan moeten ze dat ook op kunnen lossen. Ik heb vorig jaar zo'n kleine 1250 euro te veel betaald, en zodra hun berekeningen niet klopen, dan sta ik daar op de stoep met mijn administratie, loonstroken en andere papperassen... Na 3 koppen koffie en een uur praten als brugman, heb je dan eindelijk je centen pas. De AWBZ-PGB vergoed ook rolstoelen, dat gaat wel buiten de zorgverzekering om en in sommige gewesten via de gemeente.

huismerk | 27-11-06 | 11:02

Nog even voor degenen die denken dat Gerrit de gulden 10% te goedkoop is 'verkwanseld' voor de euro: als dat zo is, dan is je hypotheekschuld op 01-01-1999 ook opeens 10% te laag ingeschat; da's dan wél weer lekker!

Kees Maf | 27-11-06 | 10:57

Ik zeg alleen maar: Zalm bedankt... voor het oplossen van die kutzooi van Wim Kok met zijn kutpaars... En Wouter Bos, tijd om op te stappen...

Extremejoy | 27-11-06 | 10:26

@huismerk 26-11-06 @ 16:53
Ik heb geen ziektekosten die niet vergoed worden door de ziektekostenverzekering. Ik hoef dus niet naar het belastingkantoor om dat aan te vragen. Ik wist trouwens al lang van die regeling, want heel het ziekenhuis ligt vol met dat soort folders. Ik ben niet dom! En van de belasting hoef ik toch niet te hebben, want ze kunnen nog niet eens het geld waar ik recht op heb op het goede rekeningnummer storten!!! Mijn probleem is dat ik heel graag werken, maar (in mijn situatie) geen werk kan vinden. Dus als je overal denkt een antwoord op te hebben..... ik wil het graag van je horen......

Muis_1 | 27-11-06 | 10:21

Als je voor de verkiezingen besluit niet door te gaan, dan beslist het niet te zeggen en er dan na de verkiezingen mee komt, dan ben je een oplichter.

Maar maar hebben we het dan ook over? Dit is de man die aan een kant lult dat het wel meevalt met de inflatie, en over de andere kant voortdurend probeerde te scoren met berekeningen over de staatsschuld die de hoge inflatie gebruiken om mooie cijfers te presenteren.

Henk Hunk | 27-11-06 | 10:05

Er zijn nog steeds mensen die geloven dat de Euro er voor zorgt dat alles duurder wordt. Dat is natuurlijk niet zo, dat komt namelijk door schaarste! Er is van alles te weinig. De overheid heeft echt niet zo´n grote invloed op de economie hoor. U bent zelf de reden dat alles duurder wordt. U bent verslaafd aan consumeren en meer specifiek vooral aan olie (en uiteraard andere grondstoffen). En aangezien de hele economie drijft op olie wordt alles duurder. En dat wordt alleen maar erger. De komende 10 jaar moeten er wél draconische maatregelen worden genomen om het sociale systeem in Nederland een beetje te kunnen laten voortbestaan. Het blijft geen feest!

synchronicity | 27-11-06 | 09:34

Dag dag gerrit. Knap standgehouden: mooie paars ! periode, vervolgens Paars II verneuken, daar vervolgens in Balkenende II+III de PvdA de schuld van geven. Knap!

Maaier | 27-11-06 | 09:30

Jammer dat al die Euro haters zich nooit echt hebben verdiept in de gunstige effecten van de komst van de Euro. Zalm was de beste politicus die er ooit was in NL. Laten we hopen dat "links" zich niet te buiten gaat aan de besparingen door Zalm.

kennet | 27-11-06 | 09:27

@koerbagh 26-11-06 @ 19:12

>Je geeft als overheid gewoon iedereen een basisinkomen zodat niemand >hoeft om te komen van de honger of met gebruikt voor allerlei zaken waar >je nu aparte regelingen voor hebt. Alle nu bestaande regelingen, potjes >toeslagen, uitkeringen en subsidies verdwijnen.

Dit utopische plan zag ik een jaar geleden ergens in een pamflet van Jong D66. HRA, OZB, Huursubsidie, Bijstand+BB, WW, WIA, AOW, Wahjongg, Kinderbijslag, Zorgtoeslag, Studiefinanciering, Wachtgeld op de schop.

Idee van basistoeslag met bijbehorende verantwoording(ongeschikt, werkloos), geen neukpremies, of quasi-redundante regels(OZB+HRA). Invoering vlaktax, afschaffen produktsubsidie, BTW en accijnzen.

Als uitgevoerd, gaan veel ambtenaren en fraudeinspecteurs bij de (semi-) overheid hun baan verliezen. Dat wil men niet, begin er maar eens aan...

.HerNihilist | 27-11-06 | 08:19

Met 54 jaar kan Gekke Gerrit nog wel een tijdje doorwerken. Een mooie carrière in het bedrijfsleven ligt in het verschiet. Ik dacht aan een baan bij het net opgerichte Hilbrand Nawijn Consultancy.

Beaubeau | 27-11-06 | 08:08

Ken Olson (Digital Equipment Corporation): Ik kan me niet voorstellen dat ooit een computer in een huiselijke omgeving nodig is.
-
Bill Gates (Microsoft): 640KB aan geheugen is het grootste wat er nodig zal zijn in een PC.
-
Gerrit Zalm (minister Financien Nederland): Na het invoeren van de Euro wordt het a.b.s.o.l.u.u.t. niet duurder.

Jawel | 27-11-06 | 07:13

Gerrit, je hebt een beetje een politiek wenselijke periode uitgewoond. Vervolgens ga je ook de formatie op een verkeerd been zetten. Je roept dingen die mislukken gedoemd zijn en als een minderheidskabinet met de VVD niet lukt (dat meen je niet dat je die optie nog reeel vind tog?) moeten er maar weer verkiezingen komen. Ga eens naar Afrika, naar Lorett de Mar, naar Nassau, naar Rusland. En dan weer meepraten Kee?

gevallenverstand | 27-11-06 | 02:06

Mhoehahahahahahaha!!!!
Extreme LOL@pic

nl0raf | 26-11-06 | 23:51

jammer. Een zeer competente minister van financien. Nu maar zien wat we terugkrijgen, hoogstwaarschijnlijk beduidend slechter dan Gerrit.

amsmad | 26-11-06 | 23:02

zn eigen financ. zaakjes had/heeft ie op orde ja.
hij mag van mij aan de hoogste boom bungelen, de eikel

Ali Bi | 26-11-06 | 22:36

Zo, jarenlang meegevreten uit de staatsruif en nu cashen...
What else is new, Wim Kok, Melkert, van Agt... enz.enz.
Het ouwe jongens netwerk doet et nog steeds.

Everything's changing and there's nothing new

@tsar 21:31
Yep, en wie had ooit van ene Hoekstra gehoord..

anarchez | 26-11-06 | 21:55

hulde aan zalm en nu echt verdienen in het bedrijfsleven! het is je gegunt!

twinssen | 26-11-06 | 21:52

De minister van economische zaken de schuld geven van eigen onkunde, luiheid en ook de welvaart van de mensch die wel moeite doet. Doe eens naar Noord Korea gaan, zielepeauten!. Vergelijk onze cijfers uit de jaren Zalm eens met de cijfers van de rooie regeringen uit 0049 en 0033 uit diezelfde tijd!

huismerk | 26-11-06 | 21:49

yesssssssssssssssssssssssssssss no more robin zalm .. werd hoogtijd dat die hjalmar schacht uit den haag vertrok .. maar ik weet niet wat er enger is zalm in de kamer of in de wat meer verborgen advies commisie's waar hij vast en zeker naar vertrekt

tsar | 26-11-06 | 21:31

Tja hoe dan ook hij is wel de minister die de financiële zaakjes goed op orde had.Chapeau !!!

Tzakje | 26-11-06 | 20:32

@Haaimans ,nooit economie gehad op school zeker!

baggerboer | 26-11-06 | 20:31

zalm weg, de sp wellicht in de regering,we zullen het binnenkort ook wel merken als de aex gaat zakken.

baggerboer | 26-11-06 | 20:30

Zal wel een enkeltje Rabobank worden. En feauteau fuck is wel de moeite waard.

nadenkeniseenkunst | 26-11-06 | 20:26

Afscheidscadeau: hem het grootste winkelcentrum van Neerland in sturen, alle euro's in guldens laten omrekenen, dit vergelijken met de pre-euro prijzen na inflatie correctie, hem proberen zonder blozen te laten zeggen dat we niet genaaid zijn door de euro en als hij niet bloost aan zijn teelballen omgekeerd aan een vlaggenstok met europese vlag de internationale laten zingen.

Ajuus Zalmpie! (en wordt alsjeblieft niet de burgemeester van mijn stad, dank)

Haaimans | 26-11-06 | 20:12

Kimmeltje 26-11-06 @ 18:29

Heb zelf geen haardos, nou ja, een heel kort haardosje dan. Heel heel kort. Pure jaloezie van mij. Schan-de-lijk ;)

LibertasSimplex | 26-11-06 | 19:36

Zalm als lijsttrekker was waardeloos.
En de leugens rondom de Euro hebben hem toch ook niet populair gemaakt.

Rest In Privacy | 26-11-06 | 19:28

Nu Rita, Mark, Hans van B. en al dat andere enge VVD volk en het komt misschien nogwel goed met Nederland

Maarten110 | 26-11-06 | 19:21

@daskapitalist 26-11-06 @ 18:46:
Even nadenken... Jij krijgt als nederlander (al naar gelang de omstandigheden) hypotheekrente aftrek of huursubsidie, kinderbijslag, zorgtoeslag, bijzondere bijstand, er zijn ik weet niet hoeveel subsidiepotjes en regelingen. Iedere Nederlander krijgt het al, op vele verschillende versnipperde manieren. Toch werkt de meerderheid er gewoon bij, want iedereen wil die auto, die vakanties, die uitjes, stappen, bioscoopjes, etentjes. Je geeft als overheid gewoon iedereen een basisinkomen zodat niemand hoeft om te komen van de honger of met gebruikt voor allerlei zaken waar je nu aparte regelingen voor hebt. Iedereen moet maar zien hoe hij/zij het gebruikt. Alle nu bestaande regelingen, potjes toeslagen, uitkeringen en subsidies verdwijnen. De aanleiding is om te werken is er heus wel, als het bedrag gewoon niet te hoog is.

koerbagh | 26-11-06 | 19:12

@koerbagh 26-11-06 @ 18:05
basisinkomen? zorgt op lange termijn niet voor welvaart, omdat mensen geen aanleiding zien om te gaan werken.

daskapitalist | 26-11-06 | 18:46

Hypocriet gelul van Links nu dat ie zeau goed was. Blijf dan bij je standpunt en wens hem ook bij zijn afscheid ongezien de typhus.

schele henk | 26-11-06 | 18:42

@LibertasSimplex 26-11-06 @ 18:24

Geen mensen met een aparte haardos belachelijk maken he! Foei!

Kimmeltje | 26-11-06 | 18:29

arrogante vent

Likqua | 26-11-06 | 18:27

Geen Stijl 26-11-06 @ 16:57

We zijn het eens! Te gek. Zegt die Fleur A dat ook? Niet in verdiept eerlijk gezegd. Wel op mr Bleach gestemd, dat wel ;)

LibertasSimplex | 26-11-06 | 18:24

Auf wiedersehen. Adios. Sawatdi. Adjö. Toedeledokie. Nasvidenje. Adieu. So Long. Arrivederci. Sholem. Sayonara. Au Revoir. Chào ba. Adyosi. Oant sjen. Do svidanja. Ayo. Annyong-hi kashipshio. Farvel. Uhambe kuhle. Aroha nui. Sain bisu. Dogledanje. Doei Doei. Selamat jalan. Lehitra'ot. Khoda hafaz. Salukes. Totsiens. M'a ssalama. Khuda hafiz. Puang toi. Adiau. Aloha nõ. Fowatido. Shevbash. Hei hei. Cheerio. Tschüss. Tchau. Salut. Güle güle.
Ga direct naar de gevangenis, ga niet door start, u ontvangt geen 20.000 euro.

SuperG | 26-11-06 | 18:12

@daskapitalist 26-11-06 @ 17:51:
25% is nog veel. Gewoon ouderwetsche middeleeuwsche tienden. En dan de rest aan premies gewoon optioneel, geprivatiseerd. Wil je geen AOW premie dokken? Prima, dan vervalt je recht erop ook. Idem voor WW etc.
Stapje verder: alle uitkeringen en subsidies afschaffen in plaats daarvan een staatsbasisloon. Iedere Nederlander krijgt op 1 of andere manier via toeslagen, uitkeringen, kinderbijslag etc. etc. toch poen uit de schatkist. Flikker dat nu eens op een hoop en keer iedereen van 18 jaar ouder, ongeacht andere inkomsten, ongeacht omstandigheden een bedrag uit. Of je ervan gaat studeren, je kinderen in de kleren zet, de hypotheek of huur van betaalt, wat dan ook: zie maar. Wil je het gebruiken om zo zuinig mogelijk te leven en verder op je luie reet te zitten: ook prima. Maar geen bijzondere bijstand meer of wat dan ook. Een paar uitzonderingen voor zwaar-gehandicapten en arbeidsongeschikten die zich niet particulier hebben kunnen verzekeren in een overgangssituatie van oud naar nieuw systeem. Moet je eens kijken wat je bespaart aan uitvoerings- en beleidsambtenarij. Kun je hele ministeries afschaffen.

koerbagh | 26-11-06 | 18:05

Op de markt van Tilburg staat zijn broer. Misschien kunnen we hem vragen.

Guantanamo Airways | 26-11-06 | 18:03

Gerrit wil macht houden en blijven 'regeren'. Dat gaat de komende jaren niet lukken. Tenminste niet vanuit de overheid. Dus gelijk voorganger Wim Kok laat hij zich wegkopen naar oud staatsbedrijven zoals KPN, verzekeraars en stroomtokeaux. Let maar op. Die zeggen tegen Zalm: Gerrit, loop eens binnen en loop binnen. Afhankelijk als deze (zich van de staat onttrokken tokeaux) van overlopers zijn. Wie kan je wat maken? De wet? De SP? Het volk? Moehahaha. Het oude gezegde: "begin de wereld, verbeter bij jezelf".

Shareholder | 26-11-06 | 17:53

@Aegir 26-11-06 @ 17:42
waarom kun je bij het afschaffen van de hypotheekrente niet gewoon een vlaktax van 25% invoeren in box 1? dan zijn er praktisch geen koopkrachtsveranderingen.

daskapitalist | 26-11-06 | 17:51

@Reez 26-11-06 @ 17:45
Zeker, zelfs de PvdA zei dat Gerrit zalm op die positie het goed deed.

Stijlloos Superieur | 26-11-06 | 17:49

Ben wel benieuwd wie hem op gaat volgen.

baggerboer | 26-11-06 | 17:49

Zeer, zeer, zeer zonde :(
Beste minister van financieën ooit!

Reez | 26-11-06 | 17:45

@huismerk 26-11-06 @ 15:11

Precies.

En ik zag nog wat gezeik over hypotheekrente aftrek. Dat is ooit bedacht zodat mensen sneller een eigen huis kunnen bezitten. En idd, het werkt. Juist erg handig voor de mensen die niet veel geld hebben (maar er wel mee kunnen omgaan).
Als hypotheekrenteaftrek afgeschaft wordt, dan moet er rekening gehouden worden met 10 jaar aan problemen mbt huizenprijzen (welk eu land had dat 10 jaar geleden ook al weer gedaan?). Die kelderen, dus het bezit van mensen verdwijnt als sneeuw voor de zon. Daardoor ook minder belastinginkomsten voor de staat, want die werken op de waarde van de woning. Het afschaffen van die regelijk zal enorm veel problemen veroorzaken. Zelfde als de bpm voor auto's wordt afgeschaft. Gelijk zijn 2de hands auto's flink minder waard.

Aegir | 26-11-06 | 17:42

Satan Loves You Too 26-11-06 @ 17:06

Het was i.i.g. geen Christelijk boek, Satan, dus dat scheelt. Het heet: De kopzorgen van de belastinginners" 't was meer een persoonlijk onderhoud, maar het ISBN nr. weet ik zo niet, ik leen het nl. constant uit.

rosalie | 26-11-06 | 17:36

@rot smurf 26-11-06 @ 17:28

Dat is een pak van mijn hart.

Kimmeltje | 26-11-06 | 17:35

@Kimmeltje

Ja zeker, en er trots op is ook.
Kan die Zalm niet zeggen.

rot smurf | 26-11-06 | 17:28

@rot smurf 26-11-06 @ 17:23

Weer iemand die zijn naam eer aan doet.

Kimmeltje | 26-11-06 | 17:27

-edit das niet lief. stuur maar sorry mailtje -

rot smurf | 26-11-06 | 17:23

Mag ik even een lans breken voor diegenen die dergelijke posities in de politiek bekleden al jaren prachtige functies, met dito salaris, in het bedrijfsleven hadden kunnen vervullen maar dit niet gedaan hebben. Laten wij dan ook vooral niet zeiqen dat wanneer zij de politiek verlaten alsnog het bedrijfsleven ingaan, want deze mensen hebben uit idiologische overwegingen een hoop geld laten liggen.

Balzack | 26-11-06 | 17:21

ik vond het wel een geschikte vent.

FrAgFo0d | 26-11-06 | 17:20

Zalm, de meest overschatte minister van de afgelopen jaren. Goed manipulator. handige leugenaar.

dawg | 26-11-06 | 17:20

Zalm hoeft geen afscheidskadeau, die gaat cashen in het bedrijfsleven!
Er is er maar één die zijn lul uit zijn broek lacht en dat is Zalm zelf!

Nooit meer slapen | 26-11-06 | 17:17

@Javasquare_man 26-11-06 @ 13:04
Een technisch bekwame minister, maar een uiterst irritante persoonlijkheid.

@Rosalie 26-11-06 @ 16:09
Ik weet niet welk bioek jij hebt gelezen. Kabouter Pimpelmees wellicht?

Satan Loves You Too | 26-11-06 | 17:06

Jammer, best een geschikte kerel, heb hem een keer of twee ontmoet. Hij lust wel een biertje.

Het is inderdaad tijd voor iemand anders, maar had toch gehoopt dat hij in de politiek zou blijven.

Japannert | 26-11-06 | 17:02

LibertasSimplex 26-11-06 @ 15:56:
"Het is toch van de gekke dat in een land waar iedereen minimaal zo'n beetje een derde van z'n loon inlevert een werkloze of zieke nog nauwelijks betaald kan worden? Daar klopt iets niet aan. Bewijs mij eerst maar eens dat er geld bij moet. Dan lullen we verder."

Laten we beginnen met een afslanking van het ambtenarenapparaat en meteen op subsidie draaiende stichtingen opheffen. Gotverredomme, dat ik het ooit nog deels eens met Fleur A. zou worden.......

Geen Stijl | 26-11-06 | 16:57

kan hij mooi al zijn energie in z'n flipperkast gaan steken!

kay de cop | 26-11-06 | 16:56

veest van pim 26-11-06 @ 16:28

als je er een -isme opplakt wordt het vanzelf onnatuurlijk

LibertasSimplex | 26-11-06 | 16:56

@alsslimblondjegebore, Muis_1
Er is een overbrugging mogelijk via de wet vangnet, vraag er om bij de gemeente, loket Sociale Zaken. De toeslagendienst van de belasting heeft een speciale service voor jouw soort problemen, deze is echter niet via de belastingtelefoon te bereiken omdat deze in het regiokantoor zit. Voor die 2500 euro aan extra medische kosten bestaat er een wet buitegewone ziektekosten, die deels van de uitgave aan de AWBZ-PGB (Persoongeb. budget) gelijkschakeld voor het jaarlijkse budget voor woningaanpassing. Meld je hiervoor bij het CIZ kantoor in jouw regio. Mocht je NA je klachten NIET geholpen worden, richt je dan tot een fiscaal jurist (op pro deo basis natuurlijk). In principe klopt het systeem van sociale zorg wel, maar dure benzine is iets waar we allemaal last van hebben. Ook ik als ik naar mijn werk rijd, soms neem ik daarom ook de fiets. Het zorgstelsel is geintroduceerd omdat de tekorten moesten worden aangezuiverd, nu dat gedaan is kan duidelijk worden geconstateerd dat de wachtlijsten teruglopen. Om er voor te zorgen dat de baby boom generatie straks ook zorg kan krijgen is het belangrijk nu de staatsschuld te nihiliseren.

@Veest, lees dit onderzoek maar eens:
www.regioplan.nl/gfx/content/1398%20Kl...
@SP-publiek:
www.econlib.org/library/Enc/Socialism....
Ook Peter Drucker en ook Burrhus Skinner schreven mooie stukken over het socialistisch denken. Voor geld moet nu eenmaal gewoon gewerkt worden.

huismerk | 26-11-06 | 16:53

@veest van pim 26-11-06 @ 16:28:
Het is dan ook al miljoenen jaren oud. Het wordt pas een paar eeuwen zo benoemd.

koerbagh | 26-11-06 | 16:52

@Boeddhi 26-11-06 @ 16:37
diefstal is diefstal, of dat nu door een overheid gebeurt of niet...

daskapitalist | 26-11-06 | 16:51

Het wordt tijd dat de aftrekbaarheid van de hyoptheekrente evenredig afneemt met het stijgen van de overwaarde. Nu is het zo dat iedereen renteloos kan investeren in privé vastgoed en over de winst niet eens belasting hoeft te betalen. Dit stompzinnige 'systeem' heeft de huizenprijzen tot het belachelijke omhoog gedreven.

Rabarberke | 26-11-06 | 16:48

rosalie 26-11-06 @ 16:34

;)
rosalie 26-11-06 @ 16:30

Er wordt veel te veel aan belasting geincasseerd en gewoon weggejorist, vind ik. Over het geheel, bedoel ik.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 16:43

Auf wiedersehen. Adios. Sawatdi. Adjö. Toedeledokie. Nasvidenje. Adieu. So Long. Arrivederci. Sholem. Sayonara. Au Revoir. Chào ba. Adyosi. Oant sjen. Do svidanja. Ayo. Annyong-hi kashipshio. Farvel. Uhambe kuhle. Aroha nui. Sain bisu. Dogledanje. Doei Doei. Selamat jalan. Lehitra'ot. Khoda hafaz. Salukes. Totsiens. M'a ssalama. Khuda hafiz. Puang toi. Adiau. Aloha nõ. Fowatido. Shevbash. Hei hei. Cheerio. Tschüss. Tchau. Salut. Güle güle.
En nog eentje van mezelf erbij: Ongezien de tyfus en ga eens deaud!

Kunnen we in het vervolg bij zalm weer gewoon denken aan de vis en krijgen we er misschien ook eindelijk eens een keer die boter bij, die hij ons al 12 jaar lang heeft beloofd.

koerbagh | 26-11-06 | 16:42

zwarte pieten.. dat zijn de ECHTE gastarbeiders

prozaq | 26-11-06 | 16:41

Ik zeg: geef 'm "2006 ZUIGT" als cadeau :D

Sjoerddt | 26-11-06 | 16:40

Doet me denken aan ebenezer scrooge............

Fappelsap | 26-11-06 | 16:38

daskapitalist 26-11-06 @ 15:08

Onzin, verdelingsvraagstukken zijn vraagstukken uit een samenleving met beschaving, iets waar jij schijnbaar niet in gelooft. Duidelijk een teken van geestelijke en morele armoede...

Boeddhi | 26-11-06 | 16:37

LibertasSimplex 26-11-06 @ 16:23

Puh puh, rustig he? als ik het over "je" heb, is dat algemeen bedoelt, "men" had ik beter kunnen zeggen.

rosalie | 26-11-06 | 16:34

@Atelier_la_au 26-11-06 @ 16:23

als het aan de communistenleider Jan Tomaat ligt dan schakelen we gelijk over op de Yuan (Chineese munt), dat is namelijk gemakkelijker als NL door China wordt erkend als provincie.

btw ga zelf eens dood huilebalk.

QB (ja die.....) | 26-11-06 | 16:30

LibertasSimplex 26-11-06 @ 16:18

Misschien zei ik het wat kort door de bocht. Maar als ik zie wat "hoge" inkomens kunnen aftrekken aan belasting en hypotheken (o.a.) aan rente dan lach ik om de belastingen van de "rijken". En dat er een overheid is die de overgebleven belasting verdeelt in zaken die zij belangrijk vinden, tja, dat is niet anders. Of ik zou de roeping moeten hebben om de politiek in te gaan om daar iets aan te veranderen.

rosalie | 26-11-06 | 16:30

Zal hij nu wel commissaris van schiphol worden

gmf | 26-11-06 | 16:29

Ongestuurd kapitalisme is overigens een van de domste manieren om met 'de wetten van de natuur om te gaan'. Het is ook helemaal niet de 'natuurlijke orde der dingen', anders was het wel ouder geweest dan een paar eeuwen.

veest van pim | 26-11-06 | 16:28

@timster 26-11-06 @ 16:05

En dat met bakken tegelijk, vooral naar de mensen die wel kunnen maar niet willen werken. Hoezee, lang leve links

Kimmeltje | 26-11-06 | 16:27

Deze vent heeft goed werk geleverd. ondankbare honden zijn jullie.

Mr Patriot | 26-11-06 | 16:27

@daskapitalist: bladiebladiebla. Je zet jezelf voor schut met een domme veralgemening, noemt iemand die je daarop wijst een dief en probeert nu je gezicht te redden met een boel lettergrepen die de indruk moeten wekken dat je weet waarover je het hebt. Probeer eens buiten hokjes te denken.

veest van pim | 26-11-06 | 16:26

@Atelier_la_au 26-11-06 @ 16:23

Is het feit dattie zichzelf heeft weggejorist nog niet genoeg voor jou?

Kimmeltje | 26-11-06 | 16:25

rosalie 26-11-06 @ 16:09

En aan jouw obligate waarde-oordeeltjes heb ik schijt. Jij weet niet wat ik waard ben, je weet niet of ik loon ontvang, en je schijnt te denken dat ik een of ander liberaal verkiezingsprogramma uit m'n hoofd heb geleerd. Nigga please

LibertasSimplex | 26-11-06 | 16:23

En we zingen met z'n allen, "bedankt voor de EURO".
Ga alsjeblieft is deaud meneer Zalm!

Atelier_la_au | 26-11-06 | 16:23

Nu @muis ik weet precies wat je bedoeld, iedereen loopt maar te zeiken dat mensen niet willen werken.
Ik heb dus met vier kids een leuke schuld gekregen van bijna ex anderhalf jaar geleden al een flinke afbetaling van een ziekenhuis waar mijn oudste zoon die twee jaar in de rolstoel heeft gezeten moet gaan afbetalen.
2500 euro wat ik per maand dus nu ongeveer in anderhalf jaar moet terug betalen van 915,37 per maand wat ik ontvang.
Daar moet de huur vanaf en alle vaste lasten, voedselbank jah daar zal ik toch naar toe gaan moeten.
Mensen moeten maar eens na gaan denken jah er zijn inderdaad mensen die onder bepaalde omstandigheden niet anders kunnen.
Ik word er spuugziek van dat mensen alleen hun eigen gading kunnen volgen maar om ons heen niet want stel je voor dat het anders is.
En over niveau gesproken ik kan je vertellen dat niet alleen lager opgeleide mensen in de bijstand vertoeven.
Vind dit een beetje overdreven en anders gezegd nog wie moet je zijn om een kassa te moeten bedienen bij een winkel????
Havo niveau laat me niet lache!

alsslimblondjegebore | 26-11-06 | 16:22

Over deze vriendelijke meneer heb ik voor de verandering niet zo'n uitgesproken mening :)

Kimmeltje | 26-11-06 | 16:20

rosalie 26-11-06 @ 16:09

Al was dat helemaal waar, en dat is het niet, dan nog ben je naief om te denken dat de overheid beter is in jouw geld uitgeven dan jijzelf. 'Belastingen zijn er om afgetrokken te worden' is een cirkelredenering die helaas deels realiteit is. En dat is precies wat er mis is. Kost geld. En niet een beetje.
Minder overheidsbemoeienis is minder obstakels voor de arme medemens om uit de armoede te komen.
Maar ja, het topic ging over Niet Gekke Gerritje. Dus on topic: Ik hoop dat ie lang geniet van alles waar ie tot straks toe te weinig aan toe kwam. Die kerel heeft ontzettend veel goed werk verzet.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 16:18

@veest van pim 26-11-06 @ 16:02
dat is een verkeerde vraag. iedereen moet in zijn leven vechten tegen de wetten der natuur. het kapitalisme maakt dat gevecht een stuk aangenamer, omdat het zorgt voor een grotere taart, waarvan iedereeen profiteert. het communisme wil alleen maar distribueren, waardoor de taart uiteindelijk maar een paar kruimels wordt.

daskapitalist | 26-11-06 | 16:17

ha-ha-ha sfffff

GodfriedV.Bouillon | 26-11-06 | 16:14

@timster. Klopt. Standbeeld dus voor deze man !!! Het is dat hij 8 jaar moest opboksen tegen de PvdA, anders was de staatsschuld onder zijn leiding van 80% naar 30% gedaald, in plaats van naar 50%. Reken maar eens uit hoeveel uitgaven aan rente dat scheelt, jaar in jaar uit.

drs Marcel van Dam j | 26-11-06 | 16:09

LibertasSimplex 26-11-06 @ 15:56

Denk je nu echt dat als je geen belasting meer zou betalen je loon er op vooruit gaat netto? Tuurlijk niet, belastingen zijn er om afgetrokken te worden, kijk naar bijv. de btw. Het loon wat jij nu verdient netto dat is wat je waard bent en niet anders.

rosalie | 26-11-06 | 16:09

Jammer dat ie weg gaat, hij heeft het echt geweldig gedaan. Wat je er nu voor terugkrijgt is een socialist die waarschijnlijk meteen het 5jarenplan gaat invoeren, en de staatschuld vergroten/geld weggeven aan iedereen zonder baan.

timster | 26-11-06 | 16:05

@rosalie: je hoofd niet over breken, lieverd. Grotemensenpost, sniebelangrijk.

veest van pim | 26-11-06 | 16:04

Zalm was een goeie op financien. Zalm-norm invoeren, begrotingstekort terugdringen, minder rente betalen. Als we er nu maar niet zo'n rooie Sinterklaas voor in de plaats krijgen...

Kardinaal Meier | 26-11-06 | 16:03

@daskapitalist: leuk voor je. Zekerheid, wat zou je zonder zijn?

veest van pim | 26-11-06 | 16:02

MAO was een massamoordenaar, waarom heeft iedereen op Jan Maorijnissen gestemt?

Johannes Gerbrand | 26-11-06 | 15:59

Geen Stijl 26-11-06 @ 15:43

Die situatie is klote. En been there myself. Weinig aan te doen idd zomaar. Zo'n arbeidsongeschiktheidssituatie maakt je tegenwoordig afhankelijk van een mazzeltje. Begrijp me aub niet verkeerd hoor, ik vind niet dat de armen maar moeten verrekken. Dat was niet wat ik bedoelde.
Wat ik bedoel is, ik geloof niet dat er meer belastinggeld nodig is. Pasklare oplossingen heb ik zo niet in mn achterzak zitten, maar voor mij is het nu inmiddels evident dat een grote overheid vooral zichzelf instandhoudt. Meer regels, meer organen, meer geld. Schelden op meerverdieners, en er een soort wraak op los willen laten zo van: 'die zakkenvullerts moeten bloeden' is wat je veel hoort van linkse politici. En dat stinkt. Het stinkt naar eigenbelang dat een andere is dan waarvoor men het zegt te roepen.
Het is toch van de gekke dat in een land waar iedereen minimaal zo'n beetje een derde van z'n loon inlevert een werkloze of zieke nog nauwelijks betaald kan worden? Daar klopt iets niet aan. Bewijs mij eerst maar eens dat er geld bij moet. Dan lullen we verder.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 15:56

@veest van pim 26-11-06 @ 15:18
u bent een dief. nu weet ik het zeker.

daskapitalist | 26-11-06 | 15:55

LibertasSimplex 26-11-06 @ 15:38
Makkelijker gezegt dan gedaan. Bekijk de situatie van Muis_1 26-11-06 @ 15:35 eens zou ik zeggen en kom dan met een haalbare oplossing.

Geen Stijl | 26-11-06 | 15:43

Voor die dure benzine moet je bij Kok zijn met zen vieze kwartje

PatexX | 26-11-06 | 15:41

Zwakke schouders moeten er toch naar kunnen streven sterke schouders te worden? Waarom zou de overheid dan toch erop gericht moeten zijn die evil sterke schouders 'te laten terugbetalen'? Vreemde redenering van links. Zit een luchtje aan.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 15:38

@huismerk 26-11-06 @ 15:11
Ik doe nog net geen beroep op een voedselbank, maar ik zit er niet ver vanaf. Om ff op jouw punten terug te komen: a) ik ben iedere dag minstens een paar uur bezig om aan een baan te komen. Ik wil heel graag werken, maar een het mag geen zwaar werk zijn of met veel lopen dus valt er al veel af. Ik heb mijn diploma's voor magazijn waar ik nu (na langdurige ziekte) dus geen ........ meer aan heb. Ik kan nog niet fulltime werken dus dan valt er nog meer af. Ik heb geen administratieve ervaring en opleiding dus ik kom gewoon bijna niet aan een baan. b) de zorg- en huurtoeslag worden door een fout van de belasting al voor de derde keer in 5 maanden op een rekeningnummer gestort wat niet van mij is, terwijl ik het goed heb opgeschreven. (Ik heb daarvan de bewijzen thuis liggen). c) Ik heb geen schulden en ik zal ze ook niet gaan maken. Ik heb nu nog geen 850 euro om alles van te doen..... Huur, eten, drinken, kleding, verzekeringen (die dankzij de invoer van het F..... zorgstelstelsel alleen maar 2,5 keer zo duur zijn geworden voor mij). Mijn auto van bijna 13 jaar oud laat ik al bijna altijd staan omdat de benzine zo geweldig duur is. Ik ben het met je eens dat de economie weer wat opleefd, maar wat heb ik daaraan? Ik krijg er geen baan mee. Ik ben blij dat er straks een andere iemand aan het roer komt. Ik wil niet zeggen dat het beter gaat, want dat moeten ze nog waar maken. Hoop ik!

Muis_1 | 26-11-06 | 15:35

Het is spijtig voor de Nederlandse politiek dat deze man de politiek gaat verlaten. We zullen je missen Gerrit Zalm en zeker de eerstvolgende jaren!

A-M | 26-11-06 | 15:35

sharkie 26-11-06 @ 15:21
"Waarom praat iedereen over eerlijke verdeeling van het geld als ik met mijn iet wat hogere salaris meer dan de helft moet afstaan!! dat is toch niet eerlijk."

Kan helemaal niet, hoogte belastingschijf is 50%. En met een salaris waarvan een deel voor 50% belast wordt woon je toch minimaal in een leuk van de bank gehuurd stulpje. Kan je ook nog eens de betaalde hypotheekrente voor 50% van je bruto inkomen afhalen. Nee, Zalm heeft voor mensen met jouw inkomen wel goed werk gedaan. De werkenden met een inkomen dat volledig in de laagste belastingschijf valt zijn zwaar de lul geworden van Zalm's penningmeesterschap. Het wordt tijd dat de sterkste schouders die rekening terugbetalen, om te beginnen met een beperking van de hypotheekrenteaftrek.

Geen Stijl | 26-11-06 | 15:31

veest van pim 26-11-06 @ 15:16

Wat doe jij dan?....:) na aanhef...
Maar je hebt gelijk: de meeste.... moslims denken en doen zo.

rosalie | 26-11-06 | 15:31

Alle zwakke schouders (die hierboven lopen huilen) zullen wel blij na dit droevige nieuws.

Jammer maar ik begrijp hem wel, namelijk wegwezen nu het grote sinterklazen gaat beginnen, Gerrit je was/bent het beste wat NL de laatste 30 jaar is overkomen !

QB (ja die.....) | 26-11-06 | 15:30

pleuraup

ilstimulo | 26-11-06 | 15:30

Kado: graaiend spaarvarkentje misschien?
Anders een holletje waar hij als een echte hamster zijn beukenootjes kan oppotten?

Ik weet het beter | 26-11-06 | 15:22

@aegir

Helemaal met je eens!
Waarom praat iedereen over eerlijke verdeeling van het geld als ik met mijn iet wat hogere salaris meer dan de helft moet afstaan!! dat is toch niet eerlijk.
Eerlijk is dat iedereen procentueel hetzelfde betaald.

En wat betreft die Euro zeikers.
Gaan jullie maar terug naar die Gulden, dan kunnen de winkeliers en restaurants al hun prijzen weer eens lekker verhogen.
het is wel heel zielig dat jullie dat na al die jaren nog niet beseffen.
Het was niet zalm die de prijzen verhoogt heeft!! geef mij maar een euro!!

sharkie | 26-11-06 | 15:21

'verdelingsvraagstukken zijn communistisch' is nog zoiets stoms. ga ik even niet op in, anders kan ik wel bezig blijven. zie hierboven. wel jammer dat zalm opduvelt en verdonk niet. nu blijft er niemand over om haar in toom te houden.

veest van pim | 26-11-06 | 15:18

@huismerk: de meeste mensen die hun posts beginnen met 'de meeste mensen die' hebben geen flauw benul waarover ze lullen en willen alleen maar hun eigen vooroordelen bevestigd zien om toch vooral hun eigen leef- en denkpatronen niet in vraag te moeten stellen. Zelfrelativering, laat staan empathie, is hen vreemd en ze zijn erg gericht op het signaleren van al dan niet werkelijk bestaande problemen, waarvoor ze bij voorkeur een zondebok aanwijzen, liever dan ze op te lossen. Selectief citeren of statistiekjes aanhalen om hun op drogredenen drijvende gelijk te 'bewijzen' doen ze ook graag.

veest van pim | 26-11-06 | 15:16

De meest mensen die gebruik maken van de voedselbank doen a geen moeite voor werk, b geen moeite voor huur- zorg- en kinderopvang- toeslagen en vrijstelling van belastingen en c hebben vaak diepe schulden vanwege hun zwak voor Neckermann en Wehkamp. Zalm heeft de staatsschuld teruggebracht en onze economie doen opleven. Het is nu de vraag hoe hard werkend Nederland nu genaaid gaat worden en hoe snel alle HBO-ers, WO-ers en Technische MBO-ers naar Australie en Canada toevluchten. Nee Socialimse heeft haar economische hoogstandjes goed bewezen, kijk maar naar landen zoals China, Noord Korea, de vormalige Sovjetunie en Cuba. Zalm was een progressief liberaal, progressief liberalen vind je vooral in Scandinavische landen, Canada, Australie, Nieuw Zeeland en Japan. Je weet wel die landen waar het zoveel beter is (check de Human Development Index maar).

huismerk | 26-11-06 | 15:11

@Boeddhi 26-11-06 @ 14:56
verdelingsvraagstukken zijn idd communistisch,

daskapitalist | 26-11-06 | 15:08

spooky 26-11-06 @ 14:59

Mag ik je, nogmaals, hartelijk bedanken ook voor je verdere uitleg van het plaatje?
(een mens is nooit te oud om iets te leren)

rosalie | 26-11-06 | 15:06

dag politiek, hallo tien commissariaten!!

loze stijlloze | 26-11-06 | 15:04

Geef die man eens een strop om zich op te hangen wegens landverraad.

Onderschepper | 26-11-06 | 15:01

@rosalie
Gezien de uitslag van de verkiezingen waarin blijkt dat het socialer moet lijkt me een "simpel" verhaaltje over een man die op zijn centen zit en uiteindelijk leert om om andere te geven zeer relevant. Dit land barst van de Scrooges maar ook van Timmetjes. In plaats van over onze flipperkoning een veer in zijn reet te douwen voor zijn boekhoudwerk wijs ik op het feit dat een minister van financien ook oog zou kunnen hebben op de noodzaak mensen te helpen. Een minister die voor mensen minster is en niet om de cijfers. Ik snap echt niet dat wij de Tims niet meer zien om ons heen. Chales Dickens schreef in 1843 een boek waar wij in 2006 nog veel van leren kunnen. En indien nodig blijf ik roepen om aandacht daarvoor. Ben blij met je dank daarvoor, graag gedaan ook namens Tim

spooky | 26-11-06 | 14:59

@Dr.bull! 26-11-06 @ 14:54

ga eens deaud kutknuppel met het verstandelijk vermogen van een gehandicapt kind van 3!

Behangdelul | 26-11-06 | 14:58

Aegir 26-11-06 @ 14:46
En mbt het euro gezeik. Was de PvdA toen niet aan de macht? Ja, maar wie was er toen min. van financiën? Maaruh wie heeft het hier over de Sovjetunie? Je mag het toch wel hebben over verdelingsvraagstukken? Waarom is iemand die tegen de verdere tweedeling is gelijk een communist? Waarom is de VVD voor de versoepeling van het ontslagrecht en de afschaffing van de kantonrechtersformule (de gouden handdruk voor de arbeider) maar durft hieraan geen paal en perken te stellen als het gaat om top functionarissen in het bedrijfsleven (je weet wel, een commissaris of CEO verknald het maar krijg wel een paar miljoen mee). Men komt niet verder dan een Code Tabaksblad.. De overheid (lees rechtse regering) dwingt de vakbonden en bedrijfsleven de salarissen te bevriezen, maar de lui aan de top krijgen er jaarlijks meer dan 10% bij. Wou je zeggen dat dit fatsoenlijk en eerlijk is?

Boeddhi | 26-11-06 | 14:56

-edit ik voorspel een ban binnenkort -

Dr.bull! | 26-11-06 | 14:54

Jezus, Spooky,

Wat mogen wij toch dankbaar zijn op deze zondag dat we een spooky figuur onder ons hebben die ons (telkenmale) wijst op hetgeen niemand zag.... nogmaals dank hiervoor!

rosalie | 26-11-06 | 14:48

Zalm, ouwe flipperkoning. Je hebt het ernorm goed gedaan. Bedankt voor alles.

superjan | 26-11-06 | 14:48

Jezus, wat een linkse comments allemaal.
Jullie hadden de sovjetunie leuk gevonden. Alles 'eerlijk' verdelen, zodat een heel land aan gort gaat. Als mensen zien dat anderen het beter hebben, beginnen ze gelijk te zeuren om 'eerlijke' verdeling... "Uitbuiting van de gewone man"... gezien het huidige belastingsysteem kan dat niet gezegd worden...
Maarja, in NL is het ook normaal dat bijstandstrekkers toch minstens 1 keer per jaar op vakantie naar een ver land kunnen.

En mbt het euro gezeik. Was de PvdA toen niet aan de macht?

Aegir | 26-11-06 | 14:46

Zalm ongezien de tyfus en bekijk het maar.

kneuterzak | 26-11-06 | 14:46

Behalve dan:
-De btw verhoging naar 19%, die leidde tot extra 4% inflatie.
-Het nieuwe belasting stelsel, waarbij zalm 8 miljard "teruggaf" en daardoor een paar jaar later 16 miljard extra moest bezuinigen.
-De foute omrekening van de gulden naar euro.
zal Zalm het voor de rest wel goed gedaan hebben denk ik. Kan zo snel geen voorbeelden vinden van al die goede acties van Zalm.

Karel kwakbol | 26-11-06 | 14:38

Auf wiedersehen. Adios. Sawatdi. Adjö. Toedeledokie. Nasvidenje. Adieu. So Long. Arrivederci. Sholem. Sayonara. Au Revoir. Chào ba. Adyosi. Oant sjen. Do svidanja. Ayo. Annyong-hi kashipshio. Farvel. Uhambe kuhle. Aroha nui. Sain bisu. Dogledanje. Doei Doei. Selamat jalan. Lehitra'ot. Khoda hafaz. Salukes. Totsiens. M'a ssalama. Khuda hafiz. Puang toi. Adiau. Aloha nõ. Fowatido. Shevbash. Hei hei. Cheerio. Tschüss. Tchau. Salut. Güle güle.

Met dank aan P. Stift!

Hyppo Kriet | 26-11-06 | 14:36

@Boeddhi
De beste VVD-er is degene die inziet van Scrooge inzag en daarmee zichzelf en Tim redt. Kijk eens naar het plaatje.

spooky | 26-11-06 | 14:31

Buurmanenbuurman 26-11-06 @ 14:29

sorry, maar die is afgeschaft, we zitten in het eurotijdperk... Helaas..

Boeddhi | 26-11-06 | 14:30

Ik wil m'n kwartje van Kok terug...

Buurmanenbuurman | 26-11-06 | 14:29

frenchy 26-11-06 @ 14:12
een VVD is de beste VVD. Dood aan rechts, ze zijn uit op het creëren van een nieuwe elite (zaken-elite). Het bedrijfsleven gaat als het aan de liberalen ligt het bestuur overnemen van de overheid. Eerst alles privatiseren, daarna het ambtenarenapparaat verlammen door minder regels, minder toezicht en meer zelfcontrole (zie Amerika en Enron het voorbeeld van een overheid die zich nergens mee bemoeit maar wel streng straft) met als gevolg dat duizenden mensen hun baan kwijt zijn door de corrumperende werking van het geld. Deze technocraten ideologie is de dood voor de democratie. De tweedeling zal nog verder toenemen, mensen die niet mee kunnen komen worden in de kou gezet door ze het absolute minimum te geven. Kijk maar naar de Bolkenstein-richtlijn met als enige doel uitbuiting van de gewone man. Nee er is niets fatsoenlijks aan de VVD.

Boeddhi | 26-11-06 | 14:27

de huren gaan volgend jaar met 4% omhoog.
de gas/electriciteitsrekenking met 6%.
de ziektekosten met 10%(!)

EN DAN GODVERDOMME NOG BEWEREN DAT DE INFLATIE MAAR 1% IS??????

Zalm: ga eens gauw deaud en krijg ongezien de tyfus achterlijke inflatieheaumeau!

drbukkake! | 26-11-06 | 14:25

jammer, jammer, jammer... maar het zij hem gegund!

colonnecinco | 26-11-06 | 14:25

Een van de beste ministers van financien die we in tijden gehad hebben. Alleen om hem al had de VVD eigenlijk weer in de regering moeten komen. Hij deed tenminste wat een minister van financien moest doen, op het geld passen. Die rare grijns van hem was wat minder.
Als er maar geen linkse verspiller voor in de plaats komt.

middleoftheroad | 26-11-06 | 14:22

Hoe zou het met Scrooge en Tiny Tim aflopen? (wel opvallend dat er 79 mensen niet snappen waarnaar verwezen wordt met de foto)

spooky | 26-11-06 | 14:19

@frenchy,u bent bang voor u baantje... eigenbelang dus weer.

baggerboer | 26-11-06 | 14:18

natuurlijk is de debacle van de VVD niet aleen de schuld van ZALM.De zgn.partycoryfeeen indertyd zoals Jorritsma/de Grave en Dijkstal dachten groot te kunnen worden door naar links af te glijden waarna Paars ontstond. Sindsdien is de VVD niet meer waar het voor stond-goede bestuurders maar nu populaire figuren Jorritsma -zingen-Dykstal op zijn saxofone. Dykstal 4 jaar minister maar wist niet hoeveel agenten hij had-maar ze wel elke maand betaalde. Jorritsma op economie-zelf nooit in haar opleiding dit vak gehad!typisch NL. energie geprivatiseerd in 2 jaar tyd. Frankrijk zei wachten tot 2007.Dit kost ons 6 miljard per jaar.Wel burgemeester nu met die onbeschofte Ali B.daar in Almere.Dan Hoeren met de militairen mee. Wat een land!!! Dat is ook VVD. Met Rutte als staatssecretaris op Soc.Zaken!. Die Polen komen niet naar NL-geen paniek=nee die 100.000 waren er al.NAIEVELING net als in de verkiezingen.

frenchy | 26-11-06 | 14:12

Mooi gevonden die foto van Ebenezer Scrooge.

spooky | 26-11-06 | 14:12

Het enige wat ik me van die man kan herinneren is dat ie op een keer midden in de nacht, uit z'n bed getrokken was door z'n vriendjes en toen tipsy achter een desk lollig stond te oreren....'k vond em toen wel grappig..

rosalie | 26-11-06 | 14:12

De man die ons breedlachend een kroketje 'uit de muur' voorschotelde van 1 euro vijftig waarvoor je in 2000 nog maar 1 gulden betaalde. Is dat dan geen inflatie van 150%?#gvd%*

Jan Boel | 26-11-06 | 14:12

Ik zal zijn gulle lach missen, bedankt Gerrit, helaas dat alles nu voor niets is geweest nu mensen aan de macht komen die al 60 jaar tevergeefs denken dat je alles kan verbeteren door maar met geld te smijten

die hofstadtgruppe | 26-11-06 | 14:07

We zullen de beste man naog missen als de SP straks de pot beheert.

>>Joop | 26-11-06 | 14:07

lol@ NieuwNieuwsKop: "Zalm verdient staande overatie"

LibertasSimplex | 26-11-06 | 14:00

@ Djep Stem 26-11-06 @ 13:53

Dat zal hij nu wel gaan verzilveren denk je niet.
In het zakenleven moet je je ook eerst bewijzen of goede reclame maken om later te oogsten.

kneuterzak | 26-11-06 | 13:59

Keutelaer 26-11-06 @ 13:48

En nu je toch mijn zondagsrustroes voor een heel klein momentje hebt verstoord, maak ik daar graag gebruik van om je onnodig grievend te beledigen. Je bent een lutser, maar wel een working class lutser. Wees er maar trots op, jongen.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 13:58

Zalm was een idealist. Zalm kon een veelvoud van zijn ministerssalatris verdienen in het bedrijfsleven, maar heeft er voor gekozen om het land beter te maken. Zijn afscheidscadeau wordt een door hem opgeleide opvolger op Financiën: Wijn of Bos.

Djep Stem | 26-11-06 | 13:53

Keutelaer 26-11-06 @ 13:48

Joh, het is zondag. Calm down. ;)
Jij weet niks van mijn arbeid, en al helemaal niet of dat ethisch meelijwekkend is. Bovendien ben ik niet 1 van de veelgeldverdieners die jij zo graag heropgevoed wilt zien.
En ja, liberaal kunnen denken. Dat zouden meer mensen moeten kunnen doen.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 13:52

Zalm een conservatief penningmeester pur sang.
Alles afknijpen en roepen hoe goed het gaat met het begrotings tekort.
Reguleren is goed het geld laten werken is beter.

kneuterzak | 26-11-06 | 13:52

Comrade Enver Hoxha 26-11-06 @ 13:43
Laat me raden: leren vestje, pakkie sjek, 'geen geouwehoer, openbaar vervoer' en dit jaar doe je groep 6?

Klukkluk | 26-11-06 | 13:50

@LibertasSimplex 26-11-06 @ 13:41

Wellicht als iedereen hetzelfde meelijwekkende arbeidsethos heeft als jij. Die liberale lutsers hier zijn lachwekkend :D Als ze niet top dollar betaald krijgen, zaniken ze al. En o wee, als de minimumloners een extraatje krijgen staan ze op hun achterste poten.

Comrade Enver Hoxha bewijst dat het ook anders kan.

Keutelaer | 26-11-06 | 13:48

Props voor Gerrit. Hij is niet gek.

Stijlbaat | 26-11-06 | 13:48

@Comrade Enver Hoxha , vloeken is aangeleerd! zo komen jullie er nooit uit met de christen unie.

baggerboer | 26-11-06 | 13:46

@psychonaut 26-11-06 @ 13:25
bnp is een slechte indicator voor economische groei. als de overheid groeit, groeit het bnp. volgens jouw kun je dus economische groei krijgen door de overheid te laten groeien. dat dachten ze in de oude sovjet-unie ook.

daskapitalist | 26-11-06 | 13:46

Mooie woorden heb ik hier gelezen over Gerrit Zalm. Hij was bij uitstek DE minister van Financieen. Een kundig rekenmeester. Ik ben benieuwd wie dit werk gaat overtreffen.
Hebben jullie wellicht P en W gezien met onze toekomstige? (moge god het verhoeden) ministers van de SP. Zucht.

El_Guapo | 26-11-06 | 13:45

@ Dickvanbil 26-11-06 @ 13:31

En ik WEIGER me godverdegodver om me door die verzuurde Ex-LPFers hier , als lid van de SP, uit te laten schelden voor "Werkschuw Volk"!! Heb een uitstekende baan en ben geen DAG van mn werkzame leven (al bijna 20 jaar) werkeloos geweest. Heb zelfs dienstplicht geweigerd, dus die fooi uit de staatskas heb ik ook geen 16 maanden or whatever genoten. Ik dank u zeer.

Comrade Enver Hoxha | 26-11-06 | 13:43

pff zonde vond het altijd wel een relaxte gast

PatexX | 26-11-06 | 13:42

Keutelaer 26-11-06 @ 13:40

En spoedig nooit meer financien

LibertasSimplex | 26-11-06 | 13:41

Een zweepslag in het gezicht voor Zalm. Nóóit meer een VVD'er op financiën!

Keutelaer | 26-11-06 | 13:40

frenchy 26-11-06 @ 13:30

Ik denk dat je de interne strijd daar de schuld van moet geven. Sommige willen geen Verdonk (als neo-fascitsche leider), sommige vinden Rutten een liberaal watje.

Boeddhi | 26-11-06 | 13:39

... nah... save your breath tot het werkelijke afscheid! Dat kan met de voor ons liggende formatie nog wel eens even gaan duren! Dus zolang zal die nog wel op de toko moeten passen.

Comrade Enver Hoxha | 26-11-06 | 13:38

@frenchy ,dat de vvd naar de klote is komt niet door zalm hoor.

baggerboer | 26-11-06 | 13:36

ach, die euro, zulke geintjes gebeuren vaker,
lieftink b.v, ook zo'n geldgoochelaar

vander F | 26-11-06 | 13:35

D'r blijven niet zoveel kundige bewindslieden over op deze manier.

En NEE, hard schreeuwen dat een ander het allemaal maar KUT doet is GEEN regeren maar meer een bewijs dat je niet weet waar je het (in godesnaam) over hebt.
Dat de SP zoveel gewonnen heeft onderstreept wat iedereen allang wist: Dit land begint langzaam af te glijden naar een door werkschuwen gedreven quasi socialistische heilstaat.

*begint koffers te pakken*

Dickvanbil | 26-11-06 | 13:31

eindelijk weg. deze man zonder enig politiek gevoel was een ramp voor dit land.zijn enige doel was een overschot op de begroting en dat heeft ons de gemeenteraadsverkiezingen gekost. en nu bij de laatste verkiezingen de VVD ook om zeep geholpen en plaats gegeven aan de SP wat niet nodig was als Zalm de belastingen had verlaagd.We hebben de hoogste BTW- 44 % op de energienota aan zgn.milieuen transportbelasting!!met gas uit slochteren . we betalen de hoogste prijs in EUROPA!. Als je gaat vliegen betaal je meer belasting dan aan vervoer in Europa!Zalm komt van de PVDA en is altyd een PVDA-er gebleven.lekker nivelleren.en dan verbaasd zijn als de VVD verliest.VVD moet gewoon RECHTS zijn zoals Wiegel/geertsema/toxopeus.goede bestuurders!!

frenchy | 26-11-06 | 13:30

Gerrit, bedankt.

knurft | 26-11-06 | 13:30

Geef hem een mooie Houten Euro op een statiefje. En dan gaan we ons nu voorbereiden op de terugkeer naar die Oud-Hollandsche Piek!

Klukkluk | 26-11-06 | 13:28

De man heeft, behalve dat ie fantastisch werk heeft gedaan, bovendien zoveel waars gezegd. Vaak dingen die hij helemaal niet MOCHT zeggen. Omdat dat helemaal niet MAG. Dat ie de inkomstenbelasting liefst kwijt zou willen, dat Verdonk een naaistreek geleverd had, dat een lagere overheid die de mensen naait getrakteerd zou moeten worden op ongehoorzaamheid etc.
Bovendien is ie grappig. De man verdient een standbeeld, compleet met flipperkast.

LibertasSimplex | 26-11-06 | 13:28

We geven hem een gulden.

Henk de Denktank | 26-11-06 | 13:27

Tja, deze monetaire klungel heeft nogal wat op zijn kerfstok: De Gulden tien procent laten onderwaarderen; zo werd iedereen, inclusief de banken, die opeens ook veel minder konden doen, geld afhandig gemaakt. Zo werd het middel tot doel verheven. Tegelijkertijd liet hij na een prijsstop af te kondigen, zodat er een enorme prijsopdrijving mogelijk werd. Ziedaar het gevolg: krapte. En ik leerde op school dat beinvloeding van de maatschappelijke geldhoeveelheid uiterst behoedzaam werd uitgevoerd door middel van verhoging of verlaging van het discontopercentage (de gelddekking die elke bank hoort te hebben bij de centrale bank) door de De Nederlandsche Bank. De directeur werd onmiddellijk de mond gesnoerd toen hij op deze misstanden wilde gaan attenderen.
Als je de oliehoeveelheid (geldhoeveelheid) verminderd in een motor (de economie), dan heeft dat zijn gevolgen en daarom liep alles plotseling minder goed dan had gekund.
Niet zo fantastisch, die sterke euro, wij kunnen veel minder gemakkelijk exporteren. De buitenlandse producenten wordt zo ruim baan gegeven om hun concurrentiepositie ten opzichte van de EU-producenten te verbeteren.

eskatee | 26-11-06 | 13:27

Tja met Moarijnissen zal het straks een stuk beter gaan met Nederland.
Toch maar emigreren nu het nog kan? (dat wil zeggen voordat kapitaal vlucht onmogelijk wordt gemaakt?)
Laat die losers van de SP maar hun eigen broek ophouden.

petjesman | 26-11-06 | 13:26

@ daskapitalist.
Ga eens uitzoeken hoeveel het BNP is gestegen in die jaren.

psychonaut | 26-11-06 | 13:25

Die vuile klootzak heeft ons verneuqt met de euro.Hij heeft ons dat klootte geld gewoon in de strot geduwd voor te weinig geld.Die hufter had al lang op moeten tiefen. Kado tip: een zak stront want het is een stontzak die hufter.

monaco | 26-11-06 | 13:24

Erg jammer inderdaad. Een goede, oprechte politicus en een uitstekende minister van Financiën. Eén van de weinige ministers die zijn taak serieus nam en zich niet te snel voor het karretje van de partij of de coalitie liet spannen. Naar mijn weten is dat slechts 1 keer gebeurd in een grote kwestie, namelijk de invoering van de euro op een verkeerde wisselkoers (waarschijnlijk met het idee om onze concurrentiepositie te verbeteren).

Muxje | 26-11-06 | 13:22

Laats zei hij ook over de SP niet intrappen.. dat is gebakken lucht en weer werd er niet geluisterd.

1oog | 26-11-06 | 13:22

Toen "world online" naar de beurs ging, was zalm de enige die zei niet intrappen het is gebakken lucht.

baggerboer | 26-11-06 | 13:19

Zalm is een held! Deze man is met afstand de beste minister van financien die NL ooit heeft gekend. Onder zijn bewind is de staatschuld gedaald van 80% van het BNP naar minder dan 50% zonder dat daar draconische maatregelen voor moesten worden genomen.

Leve Gerrit!

Kruisvaarder | 26-11-06 | 13:18

@ Remi Poppe: goed nieuws voor je.... Plopsaland komt ook in Nederland. Over een paar jaar kun jij met jouw lengte aan een nieuwe carriére beginnen. "Plopperdeplop!! Een vuilstort en ik zit er bovenop!!"

Dr Mastermind | 26-11-06 | 13:17

Ach ja wie waren er ook weer die lutsers die allemaal op Mao en Sp achterban hebben gestemd???

Bruno Wanton | 26-11-06 | 13:16

staatschuld 2010 700 miljard...

1oog | 26-11-06 | 13:16

Gerrit nog bedankt dat je heel NL erin hebt genaaid met de EURO.dat is echt onvergeeflijk. voor de rest ben je een goede minister geweest denk ik.

reconquista | 26-11-06 | 13:16

Tja 12 jaar is ook wel de limit, blijf je niet echt scherp meer, maar de andere
gegadigden voor de regering hebben zeker een geschikte kandidaat

morse | 26-11-06 | 13:15

staatsschuld 1994: 166.9 miljard
staatsschuld 2006: 218.3 miljard
zalm, doe eens afbetalen!

daskapitalist | 26-11-06 | 13:15

Erg jammer dat hij vertrekt. Was toch altijd wel een stabiele factor in de politiek. Ik denk dat hij het niet kan aanzien hoe zijn levenswerk straks door een SPér er in een jaar verwoest gaat worden.

systemgo | 26-11-06 | 13:14

Ik zal hem missen, het was één van de weinige hedendaagse politici (misschien wel de enige) die onpopulaire maatregelen durfde te nemen om de toekomstige generaties niet op te zadelen met de schulden van de babyboomers (ja, de babyboomers zijn te machtig). Zalm stond zijn mannetje voor belangrijke zaken: beperking van de staatsschuld, voorkoming misbruik van ww als verkapte vut regeling, VUT regelingen niet ten koste van jongeren laten betalen, etc. Niet de waan van de dag maar een onderbouwde toekomstvisie, dat siert Zalm. Nu krijgen we de linkse opportunisten die ons land weer gaan regeren en de besparingen van Zalm weer net zo snel gaan uitgeven.

Ik zie de komende jaren somber in, we krijgen jaloezie belasting van de SP (zoals extra wegenbelasting voor drs. Flatert), de PvdA creeert VUT regelingen die onbetaalbaar zijn (lees: werkende mensen krijgen een flinke belasting verhoging en de staatsschuld gaat weer mega omhoog), CDA geeft gezinnen wederom een extra belastingvoordeel (lees: alleenstaanden en kinderloze echtparen moeten wederom EXTRA belasting betalen) en de VVD zit knarsentandend in de oppositie bankjes.

OversteKarremans | 26-11-06 | 13:12

Remi Poppe 26-11-06 @ 12:57
Hoe voelt dat nou, liegen voor een armzalig partijvergoedinkje

LibertasSimplex | 26-11-06 | 13:11

-weggejorist-

vidamax | 26-11-06 | 13:10

Zalm is de enige VVD-er die ik mocht. Verder is alles wat rechts is tuig en gajes dat steelt van de armen en hun fascistisch gedachtengoed ventileren via Rita en Geert. Zalm had nog het fatsoen Rita verdonk een “Takkewijf” te noemen, een minde vorm van kritiek gezien de zieke geest die ze heeft. Zalm verdient respect.

Boeddhi | 26-11-06 | 13:10

Ok dan, het grote uitdelen kan beginnen. Tijd voor baan opzeggen, vette reet op de bank en handenwrijvend op mijn 10% extra uitkering zitten wachten.. lang leve de rode revolutie.

1oog | 26-11-06 | 13:09

Een neqschot lijkt me wel gepast.

De Intrigant | 26-11-06 | 13:09

Net ook @ NN gepost, maar dat houd je toch:
Ik las in de zaterdag-Azijnbeaude dat de eventuele SP-ministers (in navolging van de SP-kamerleden en provincialen / gemeentelijken) hun salaris moeten afstaan en er een schamele vergoeding voor terugkrijgen.
Het laat zich raden wat de rest van de bevolking moet gaan doen als Marijnissen aan de macht is... :-(

DiagnosisTyphus | 26-11-06 | 13:08

oh nee, het einde is in zicht..

zakje pinda´s | 26-11-06 | 13:08

@petjesman 26-11-06 @ 12:58, en tegelijk vele € laten liggen.

Verdwaalde T | 26-11-06 | 13:07

Vooral mijn bankrekening zal hem missen, maar ik ook wel een beetje.

DiagnosisTyphus | 26-11-06 | 13:07

Afscheidscadeau: een uurtje met Katja Schuurman ...................... flipperen.

krommeteen | 26-11-06 | 13:06

Tabé en de groeten

IDSMadDog | 26-11-06 | 13:06

Het zal er ook wel niks mee te maken hebben dat hij precies 12½ jaar in de kamer zit.

69 | 26-11-06 | 13:05

Dankzij zalm kan maorijnissen de komende jaren voor sinterklaas spelen, tot de schatkist weer helemaal leeg is natuurlijk.

Nevermind | 26-11-06 | 13:05

Een bekwame minister en prettig persoon lijkt mij... Jammer dat hij ermee ophoudt. Ben van mening dat we een hoop plezier aan deze man hebben beleefd.

Javasquare_man | 26-11-06 | 13:04

Zalm is regeergeyl en nu hij niet meer in het pluche komt gaat ie ook niet in de oppositiebankjes zitten.

Mongeaul | 26-11-06 | 12:59

Een SP-er op financiën gaat betekenen dat ik binnenkort 50% van mn hard verdiende (moehaha) euros aan een minderbedeelde werkeloze lutser moet gaan geven.

Stylzz | 26-11-06 | 12:59

de uitbater is dood... lang leve de uitbater!!

stoeipoessnoezelaar | 26-11-06 | 12:58

Zalm heeft 1 miljard losgepeuterd in Brussel.. alleen daarom mag je de man wel dankbaar zijn.

petjesman | 26-11-06 | 12:58

Dat bewijst maar weer eens wat voor opportunisten het zijn...

Geile Haas | 26-11-06 | 12:58

Een deel van de staatsschuld? Lijkt me een goed afscheidscadeau!

Remi Poppe | 26-11-06 | 12:57

Jammer. En fijn voor hem. Lijkt me een supergozert

LibertasSimplex | 26-11-06 | 12:57

Snik! Snif! Ik zal hem missen met die eeuwige grijns op z'n muil. Nu nog een sp'er op die ministerspost en binnenkort is de gulden weer van ons allemaal!!

Dr Mastermind | 26-11-06 | 12:57

koefnoen !

Draaitafel Demagoog | 26-11-06 | 12:56

Wie is die man op de feauteau?

Onatopp | 26-11-06 | 12:56

Aan die trap na wil ik ook wel wat bijdragen

Show_Details | 26-11-06 | 12:55

Afscheidscadeau: een trap na is niet genoeg zeker?

poursuivant | 26-11-06 | 12:54

zonde.

wtfbbq | 26-11-06 | 12:53

Mooi, eindelijk eens iemand anders aan het financiële roer. Zou het dan toch nog goed komen?

Show_Details | 26-11-06 | 12:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland