Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenTaal - Kuthoofddoekje

Welkom bij GeenTaal. Uw onregelmatige stijlloze rubriek voor opmerkelijke taalkundige verschijnselen. Nieuw woord geleerd vandaag: kuthoofddoekje. Woord gesignaleerd in een apotheek in het oosten des lands. Het moet gezegd; het woord kuthoofddoekje 'bekt' wel lekker, maar dat zien we wel vaker bij woorden met prefix kut. Zie ook: kuthoer, kutwijf, kutkrant. Term kuthoofddoekje reeds op sociale media gesignaleerd in April 2011. Woord kuthoofd bestaat al wel, lemma opgenomen in de Urban Dictionary. In ogenschouw moet worden genomen dat bij 'kuthoofddoekje' kut vermoedelijk slaat op doekje, en niet op hoofd. Plaatsen we een verbindingsstreepje in kuthoofddoekje dan krijgen we kuthoofd-doekje, en dan gaan we semantisch alweer een hele andere richting op. Woord kuthoofddoekje wordt als 'grievend' beschouwd. Maar ook als 'racistisch'. Hetgeen enigszins opmerkelijk is, want zowel kutten als hoofddoekjes zijn geen rassen. Hoofddoekjes worden (areligieus) gedragen door oudere dames in de provincie en (religieus) door gelovigen in casu moslima's (wiki), maar ook dat zijn geen rassen. Mogelijk minder grievende variaties op kuthoofddoekje zijn bijvoorbeeld mekkadoosvodje, woestijnvoorbipslapje en koranvaginabandana. Dat was het weer. Tot de volgende keer.

Reaguursels

Inloggen

Lewus Lewinsky, daar weet jij niets van, apie.

mallekater | 22-05-15 | 09:00

Kuthoofddoekje is een mal woord, hoor, volgens mij zit een kut heel ergens anders.

mallekater | 22-05-15 | 08:58

Personeel van een apotheek behoort communicatief sterk te zijn. Hoofddoeken passen sowieso niet in dat plaatje (=symbool van onderdrukking). Vele (3e?) generatie Kaasmarokkanen spreken nog steeds slecht Nederlands.

Laatst stond ik in een Eindhovense apotheek en hoorde hoe een wat oudere Nederlandse apothekersassistente heel geduldig een Arabisch sprekende man uitleg stond te geven via een soort tolkentelefoon. Haar volgende klant was een Fransman. Werd keurig in zijn eigen taal zo goed als het kan geholpen. Top.
De derde klant was een zeikende Nederlander.
En maar klagen want er werd iets niet vergoed. De driftkikker begon met doosjes te gooien en te vloeken.
Daar wist deze doorgewinterde assistente echter wel raad mee. Wát ze zei en wát ze deed, zie ik de gemiddelde "Moslima met een hoofddoek" nog niet zo gauw doen terwijl het eigenlijk wel van haar verwacht zou mogen worden.


Moslima's met een hoofddoek prijzen zichzelf uit de markt. Het lijkt mij dat de meeste apothekers m/v liever een Hollandse vrouw achter de balie hebben staan dan een vrouw met een voorkeur voor een prehistorisch geloof. De assistentes zijn namelijk wel het visitekaartje van de apotheek.


Take it or leave it moslima's.
Word gewoon eens Nederlandse en pas je aan.
Geloven doe je lekker thuis in je vrije tijd en in een moskee.
Niet op je werk want daar heb je gewoon helemaal geen tijd voor.
Met een doek op je kop raak je vanzelf achterop.

Gravin v Kippenbouth | 22-05-15 | 01:06

Over 10 jaar is het küthoofddoekje en alles küt.

Ronnie uit Helmond | 21-05-15 | 21:41

Lekker personeel, beetje uitdragen dat je de gelooft in de meest intolerante onzin op aarde. Het dragen van een kuthoofddoek is een belediging naar alle ongelovigen. Zie mij, ik moet doen wat inde koran staat. En we weten allemaal nu wel wat voor haatzooi daar in staat. Nee, islam is geen vrede.

diek | 21-05-15 | 19:05

Ik weiger als klant in een apotheek geholpen te worden door iemand die een overduidelijk symbool van de moslimideologie draagt. Ik ben klaar met de zich overal boven verheven voelende figuren van (Noord)Afrikaanse afkomst met hun Allahu-Akbar geblaat. Ik kots er op.

jipje | 21-05-15 | 19:03

huh, dus als iemand van geloof veranderd, dus zeg maar tot islam bekeert, veranderen ze ook van ras? Van racisme kan nooit spraken zijn als het alleen op geloof aan komt.

DaeHanMinGuk2 | 21-05-15 | 18:41

@ van Duyvenbode: 100 % mee eens. Ik vind het achterlijk maar ik zou wel vriendelijk blijven. Net als U ben ik ook tegen alle sektes. Wat zou de wereld fijn en gezellig zijn zonder geloof. *handschud*

Rest In Privacy | 21-05-15 | 18:31

Als ik door een dame met een hoofddoek geholpen werd, een moslima, zou ik niet naar een andere apotheek gaan. Ik zou gewoon vriendelijk blijven, maar ondertussen er het mijne van denken. Namelijk dat zo'n hoofddoek een teken is van achterlijkheid. Maar goed, moet zij weten. Als die moslima achterlijk wil zijn, is dat haar zaak. Als iemand zo nodig te koop wil lopen bij één of andere Middeleeuwse secte te behoren, moet die persoon dat zelf weten.

Rest In Privacy | 21-05-15 | 17:53

@mallekater| 21-05-15 | 12:28
Gekkie. Jouw moeder droeg nooit binnen een hoofddoek.

Lewis Lewinsky | 21-05-15 | 17:47

Als iemand mij vraagt, wat vind je van hoofddoeken, dan heb ik geen samengevat antwoord. Aan de ene kant interesseert het me geen fluit, aan de andere (meer belangrijke) kant hou ik er niet van om uitingsgedrag van andermans Islamitische geloof in mijn optisch venster te krijgen.
Dus als het ook nog een Islamitische achtergrond heeft dan kan ik niets positiefs meer vermelden.
Het is een blijk van achterstelling, een blijk van onderdrukking en het scheiden van de mensheid in een wereld waar minderwaardigheid een positieve status meent te moeten (ver)dragen.
Een hoofdddoek is veelal de primaire aanzet tot het selecteren van dragers versus niet dragers. Sommigen noemen dit discriminatie.
Ik noem een hoofddoek een belediging en vernedering voor het Islamitische vrouwenvolk.
Toch nog een samenvatting op het eind. Zucht.

Banno22 | 21-05-15 | 17:30

sjoost, je hoeft niet!!
Lekker zonder medicijnen de duer uit, af naar je NSB-huis

mallekater | 21-05-15 | 17:28

Vroeger waren er plenty bedrijven welke kleding eisen stelden wanneer er de mogelijkheid bestond dat je met klanten in aanraking kwam. bedrijven dulden ook niet willekeurige welke uitlatingen op T-shirt etc wanneer niet in aanraking met klanten. Volgens mij is dat nooit echt veranderd, en terecht. Ik ben een groot voorstander van vrijheid, echter ook één van normen en waarden. De wereld is een fijner plek wanneer we weer groeten en beleeft met elkaar zijn. Gezellig enzo. Hoofddoekjes en zeker de gelaat bedekkende meuk behoren daar niet in thuis. Het maakt wel aardig verschil hoe het hoofddoekje gedragen wordt. Desalniettemin projecteert het de insinuatie dat ik tot haar een ongelovige ben met eigenlijk geen bestaansrecht.

Komt bij dat zolang een bivak verboden is om te dragen in het openbaar, elke vorm van bedekking dit zou moeten zijn. Ik heb al eens gezegd dat wanneer heel nederland gewoon een weekje met een bivak gaat lopen dan ontzenuwen we dit probleem in no time.

the_hammer | 21-05-15 | 17:20

Nourdeen Wildeman is een landverader eerste klas. Met zijn hypocriete gel*l op twitter.

Stephen K. | 21-05-15 | 17:02

@Duifmans | 21-05-15 | 15:20
Dat het een moslima is. Niemand die het had over "kuthoofddoek" had het werkelijk over de kuthoofddoek. Het was immers niet de hoofddoek die achter de kassa zat maar een dame MET een hoofddoek. Als het een omaatje was achter de kassa, met hoofddoek, dan had niemand gezegd "kuthoofddoek". Dat woord is voorbehouden aan moslima's.

Haatgenerator | 21-05-15 | 16:52

Schandalig om je door een openlijk fascistische moffenhoer te moeten laten helpen zonder dat je daar de minste kritiek op mag hebben. Dat vergroot het kuthoofddoekje-gevoel nog eens aanzienlijk ook.

sjoost | 21-05-15 | 16:47

@F#ckingAwesome | 21-05-15 | 14:58
Ergo: dat is gewoon tering kinderachtig en het is goed dat die apotheek de scheldende tokkies de tent uit bonjourt. -Zie de reactie voor die van u m.b.t. autochtone klanten. Een hoofddoekje heeft dat 1x bij mij geprobeerd; ze werkt er niet meer.
Richt je op de denkbeelden, niet de persoon.- Stel dus dat het denkbeeld is u met het kromzwaard een koppie kleiner te maken, u richt zich dus niet tot de persoon en u bent een koppie kleiner. Zinloze excercitie uwerzijds; suc6.

gnor | 21-05-15 | 16:45

Reinaert | 21-05-15 | 12:06
Ik weiger af te rekenen bij een kassa met een hoofdoekjesjuffrouw, en ik denk velen met mij.

DonBasco | 21-05-15 | 16:34

Deze jongen wordt niet geholpen door een islam-vlag, laat staan door 4. Als dat mijn apotheek was dan konden ze de tabletten in hun reet steken...

wiener mit pommes | 21-05-15 | 16:29

schandalig!

medicijnen mag je niet weigeren!

Weer een voorbeeld van opgelegde dwang door een achterlijke kutgodsdienst!

nomuslims4staphorst | 21-05-15 | 16:05


is onze maatschappij seculier???is staat en kerk gescheiden???? ik dacht het wel, dus vanaf morgen ga ik in bikini of helemaal bloot naar de apotheek!Ik vind deze apotheek een kamelenpoep waard.

ildiko | 21-05-15 | 16:00

@Haatgenerator | 21-05-15 | 15:01
Context?
Wat is nou precies het verschil tussen een Nederlandse dame met een hoofddoek of een Turkse dame met een hoofddoek?

Duifmans | 21-05-15 | 15:20

Alleen toestaan in de cabrio of permanent bij écht lelijke wijven.

Tjemig | 21-05-15 | 15:19

@F#ckingAwesome | 21-05-15 | 14:58
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Met al die aanslagen, onthoofdingen en stenigingen. Terug naar Hoofddoekië!

Lewis Lewinsky | 21-05-15 | 15:09

Wat denken jullie van "geestbegrenzer"?

Suerte Piet | 21-05-15 | 15:09

Ik doe de laatste jaren weinig aan racisme, maar ik begin nu toch wel een beetje een hekel te krijgen aan dat zogenaamde *moslimras* waarvan ik dacht dat het niet bestond.

Lewis Lewinsky | 21-05-15 | 15:06

@Duifmans | 21-05-15 | 14:11
context

Haatgenerator | 21-05-15 | 15:01

Stel je niet aan GS, natuurlijk is die opmerking in deze context gewoon bedoeld om iemand die islamitisch is, maar verder geen enkele blijk geeft van achterlijkheid in de voor een klant bedreigende zin, te beledigen. Ergo: dat is gewoon tering kinderachtig en het is goed dat die apotheek de scheldende tokkies de tent uit bonjourt.

Als je iedereen met domme denkbeelden gaat lopen uitschelden dan schiet je niets op. Richt je op de denkbeelden, niet de persoon. Dus: dat stomme kopvod is een uiterlijk teken van een in veel opzichten achterlijke cultuur, terwijl dat meisje voor mijn part het liefst kind van heel het fucking oosten kan zijn. Laat 'r lekker.

F#ckingAwesome | 21-05-15 | 14:58

Wow. Echt? Aangifte doen? Enig idee hoeveel autochtone verkopers (niet alleen bij apotheken) dagelijks te maken krijgen met scheldpartijen van allochtonen? En als die aangifte willen doen worden ze lachend naar de uitgang van het politie bureau begeleid.

LangeTijdGeleden | 21-05-15 | 14:56

Barani517 | 21-05-15 | 14:28
Vrees dat we in een apotheek de oorlog niet gaan winnen, het zijn vaak geen lange termijn denkers want de klanten zijn veelal ziek, bejaard of zwanger, of vrezend dat de dood al voor de deur staat.
Vraag me verder af of de onlangs zo verhitte gemoederen in die regio over het al dan niet herdenken van de al dan niet bestaande Armeense genocide van 100 jaar geleden er ook een rol spelen?

Ci Ty33 | 21-05-15 | 14:53

Dus als je alles kut vindt, is KUT meer een visie. Een KUT-visie.

ET007 | 21-05-15 | 14:40

Alles is eigenlijk KUT.

ET007 | 21-05-15 | 14:39

ik jouw moeder kutte

ET007 | 21-05-15 | 14:35

Maar ik heb niks tegen hoofddoekjes. Is gewoon KUT katoen. Dus ik heb geen KUT mentaliteit. Misschien is het woord Katoen wel discriminerend, want wie aan katoen denkt, denkt aan slavernij. Dat is dus KUT. Dus een oplossing kan zijn dat we belasting over katoen gaan betalen om bewust te worden van discriminatie. Ik ben voor verplicht mengen met polyester.

ET007 | 21-05-15 | 14:34

koranvaginabandana + veel! Hahaha

GuusHetSchaapje | 21-05-15 | 14:32

kutmoslims is ook geen racisme

PollekePot | 21-05-15 | 14:29

Zal wel leiden tot een KUT-NEUK-AKKOORD door enkele KUT politici.

ET007 | 21-05-15 | 14:28

Verwacht bij een apotheek door mensen in neutrale kleding geholpen te worden. Net als bij bijvoorbeeld een overheidsinstelling. Lijkt mij een goed idee als alle klanten een groot kruis of davidsster gaan dragen bij bezoek aan een balie waar zo een hoofddoek achter staat.

Barani517 | 21-05-15 | 14:28

Het is godver nog wachten op de HALAL-Pil.

ET007 | 21-05-15 | 14:26

Ooit iemand een nagedacht over KUTMONGOOL?

ET007 | 21-05-15 | 14:25

Mensen die zaniken dat kritiek op religie racisme is, zouden allemaal een fikse boete moeten krijgen, en een verbod op het bezigen van taal voor enkele dagen.

Piet van het Padje | 21-05-15 | 14:23

Maar misschien is het gewoon een hoofddoek om je KUT mee af te vegen.

ET007 | 21-05-15 | 14:22

Soms als het warm is krijg ik de motorhandschoenen moeilijk aan. Dan denk ik wat een KUT handschoenen. Maar nu stinken mijn laarzen omdat ze voor KUT schoenen aangezien worden. Dus nu ben ik dus echt PIS link en dat is ook KUT. Maar een KUT is natuurlijk meer dan alleen maar PISSEN dus zal die KUT van een KUT zich waarschijnlijk KUT voelen en mij behandelen als een Kopvot.

ET007 | 21-05-15 | 14:21

Realism Is All | 21-05-15 | 12:21
En datzelfde 'goedvolk' pretendeert 'hoog opgeleid' te zijn, hoe stom kun je zijn.

mom van avezaath | 21-05-15 | 14:13

@Haatgenerator | 21-05-15 | 13:20
Dus kuthoofddoekje naar een Nederlandse oma met een hoofddoekje roepen is niet racistisch. En het roepen van kuthoofddoekje naar een Turkse met een hoofddoekje is wel racistisch.
Er wordt hier toch alleen onderscheid gemaakt op het hebben van een hoofddoekje? Hoe kan het dan in het ene voorbeeld wel racistisch zijn en in het andere niet?

Duifmans | 21-05-15 | 14:11

Zou het gedrag van de betreffende medewerker er misschien iets mee te maken kunnen hebben. Er zijn duizenden grievende opmerkingen waar je een keuze uit kan maken als je onbeschoft wordt behandeld. Vele bevatten woorden als kut en kloten gevolgd door een verwijzing naar het uiterlijk kop, bril, pens, om het wat persoonlijker te maken. Wat is nou precies het probleem? De jonge dame is iemand met een gelijke moraal tegengekomen? Koekje van eigen deeg of zo?

Olieboer | 21-05-15 | 14:08

@Lewis | 21-05-15 | 12:47
Wat een betuttelende opmerking. Natuurlijk zijn die vrouwen wel degelijk zelf verantwoordelijk voor hun kudthoofddoekengedrag.
*apotheek Medsen op zwarte lijst plaatst*

Lewis Lewinsky | 21-05-15 | 14:07

Moest pas naar de apotheek vh ziekenhuis omdat mijn apotheek de medicijnen niet op voorraad had. Lopen daar dus ook 2 hoofddoekjes rond op pak 'm beet 6 man personeel. Iedereen doet hetzelfde werk maar die 2 hoofddoekjes lopen daar dus samen iedereen te commanderen alsof ze de de baas zijn en de hele toko runnen. Vervolgens wordt ik door 1 zo'n hoofddoekje "geholpen" en de arrogantie en onbeschoftheid is ronduit stuitend, ik ben er wel zo vreselijk klaar mee ! Oprotten met je hoofddoekjes !!!

Kanariezwijn | 21-05-15 | 14:01

Volgens de nieuwe EU rekenmethode van Eurostat voor het Bruto Binnenlands Product de zg SEC 2010, is dit de volgorde van de rijkste regio's in de EU. 1. London
2.Luxemburg 3. Brussel 4. Hamburg 5. Groningen 6. Bratislava 7. Stockholm 8. Omgeving Parijs 9. Praag.
Helemaal onderaan staat Mayotte met 27% van het gemiddelde, u weet wel dat Franse moslim-eilandje in de Indische Oceaan, dat in 2011 besloot zich te 'integreren' in Frankrijk, teneinde te profiteren van ons Nederlandse belastinggeld. www.lacapitale.be/1291993/article/2015... En en passant wordt er door het accent te leggen op die regio's ook weer eens gezaagd aan de poten van de natiestaat, die door de immigratie ook al van binnenuit wordt aangevreten.

Ci Ty33 | 21-05-15 | 13:50

Ik vind het net als "maandverband" je hoeft het niet altijd te gebruiken maar soms kan het niet anders.

Lil 1 | 21-05-15 | 13:43

@Lupuslupus | 21-05-15 | 12:22
Helemaal mee eens.
Los van het feit dat sommige islamieten smerige dingen doen waar mensen van dood gaan: islam is zoooo stom!
Het is een slag in het gezicht van de intelligentie en goedheid van de mensheid.
Nog voor ik over 1 moordpartij in naam van Allah had gehoord vond ik moslims al su-per-kut! Een opinie die ik als 5 jarig knaapje al helemaal had bedacht. Gewoon omdat alles wat ze doen gewoon nergens op slaat! Het gedrag van pak hem beet een tjiftjaf is nog natuurlijker.

Islam: ook de 'gematigden' zijn te gek om los te lopen!

Mochten er islamieten mee lezen: Doe's normaal!

wakkere_nederlander | 21-05-15 | 13:42

Pritt,

ik heb vreselijk om dit stukje van je moeten lachen.
wilde ik maar even gezegd hebben.
ik heb al een hele discussie op powned over dit onderwerp achter de rug en eerlijk gezegd begon mijn bloed te koken bij reacties van sommigen. Bedankt nogmaals omdat je me aan het lachen heb gemaakt. You made my day and I love you for that.

carenza | 21-05-15 | 13:42

'Zwartje met kuthoofddoekje' daarentegen is dan weer wel racistisch.
Altijd boeiend & fascinerend grammatica.

wakkere_nederlander | 21-05-15 | 13:35

Ben geen racist maar een culturist. Weg met die zandbak culturen. Multiculturele samenleving is een leugen, vertel mij 1 traditie die jij/wij vanuit een andere cultuur overgenomen hebben. En nee "ik eet graag shoarma" is geen multiculti.
Multiraciale samenleving geloof ik wel in, iedereen van elke huidskleur, mag hier komen wonen mits ze zich, compromisloos, aanpassen aan onze cultuur, immers dat zou de reden moeten zijn dat ze hier willen komen wonen.

DaJonkel | 21-05-15 | 13:29

@Koonkluk Huis | 21-05-15 |
De konttekst kan me gestolen worden. Ze proberen op elke opmerking of uitspraak een "discriminatie" kaartje te hangen. Ze kunnen, om even in gelijkwaardig taalgebruik te blijven hangen, m'n kutrug op met hun kutopmerkingen en hun kuthoofddoekjes, en de kuthaatbaarden kunnen met hun kutgeloof het liefst terug naar hun eigen kutland. Als je zo loopt te kutten over het woordje "kut", dan ben je een mierrenneuker en zeikstraal eersteklas. De qut.

kanon0503 | 21-05-15 | 13:29

Zo rolt de islam.. agressie kweken door weigeren uit de slachtofferrol te komen, zichzelf verhevenen boven iedere andere gelovig of ongelovig, zonder enige realiteitszin of aanpassingsvermogen. Zo hebben zij wel eerder verdeling in samenlevingen gebracht, meestal met zeer slechte afloop.

mooi geluld man | 21-05-15 | 13:27

Het gaat om de context waarin het gezegd wordt. En dan is het duidelijk dat een islam-achtig hoofddoekje bedoeld wordt.

Rest In Privacy | 21-05-15 | 13:26

@Lewis | 21-05-15 | 12:02

Als iemand tegen mij zegt dat "ik m'n kuttekop moet houden" omdat mijn "kutgedrag ze niet aanstaat en ik er niet uit zie met die kutjas over mn dikke kutbierpens" tja dan vind ik dat niet leuk...

Maar hoezo moet ik dan aangifte gaan doen voor discriminatie en rascisme? Kuthoofddoekjes dat zijn het. Netzoals zij vinden dat ik me kutbek moet houden als ik dat zo stel.

Grievend? sure... Goede smaak, normen en waarden?... Nahhh... Verder reden tot aandacht, ophef of aangifte? Doe ff normaal en leer leven in deze samenleving!

peterdh | 21-05-15 | 13:25

Waarom gaan ze niet terug naar Hoofddoekië?

Lewis Lewinsky | 21-05-15 | 13:23

Opmerkelijk, dat koppensnellers met peniskokers, hun geloof/cultuur niet uit mogen dragen, terwijl die andere koppensnellers cultuur geen strobreed in de weg gelegd mag worden.

vanhetvarken | 21-05-15 | 13:20

Ik wil geen moslim arts , en ook geen verplichte uitleg over gevaren van medicijnen door een behoofddoekte, want volgens recent onderzoek van prof. Koopmans www.parool.nl/parool/nl/266/RELIGIE/ar... zou een groot deel van die lui voor de volle 100% staan achter de islamitische geloofsregels, zoals b.v. dat wij Christenen (en vrouwen, en joden, en homo's, en atheïsten) minderwaardig zijn en dus beter dood kunnen zijn. Zulke moslima's zijn dus een gevaar voor mijn gezondheid, en behoren dan ook niet in een apotheek te werken. bv vanfrikschoten.nl/adam-post-archief/ad...

Ci Ty33 | 21-05-15 | 13:20

@Duifmans | 21-05-15 | 12:32
Racisme: "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"
Ja, er is veel racisme, en ja, de personen die het hardst schreeuwen dat de racistisch behandeld worden zijn meestal de grootste racisten. Maar "kuthoofddoekje" is racistisch, tenzij die term ook gegooid worden naar oude hollandse omaatjes met een hoofddoek. Het gaat om de context, niet de letterlijke betekenis.

Haatgenerator | 21-05-15 | 13:20

Met kuthoofddoekje wordt het wijf bedoeld dat dat vod wenst te dragen als uiting van sympathie voor een ideologie die al het slechte in de mens vertegenwoordigt.
Dan is kuthoofddoekje nog een zeer milde term.

sjoost | 21-05-15 | 13:19

"woestijnvoorbipslapje"
Ik kies voor dit woord in de Dikke van Dale. Omdat het kan. En omdat ie leuk is :)

Als iemand zich gediscrimineerd voelt om dat d'r kopvodje wordt aangesproken… veel succes. Ik ga even verder lachen.

kanon0503 | 21-05-15 | 13:19

Hoofddoekje is geen ras. Islam is ooki geen ras, het is niet eens een religie maar een politieke ideologie. En wel degene die overal het snelst in populariteit afneemt. Die zijn keihard bezig hun eigen moskneeruiten in te gooien. Steeds harder.

NiCeY | 21-05-15 | 13:18

Pritt is bij Geenstijl de opper racist eeeh de opper moslim hater. Daarom IS Pritt de Baas/Eindbaas.

Veel Vaak | 21-05-15 | 13:11

Ik word als geboren racist gediscrimineerd, schandalig.

vanhetvarken | 21-05-15 | 13:10

Ik ga voor #kutsloofdoekje

Breinbrouwsels | 21-05-15 | 13:06

BeunDeHaas | 21-05-15 | 12:59
Vandaar al die hysterische reacties op o.a. Sylvana en Quinsy. Geuzennaam... tuurlijk, joh!

Gargamel2012 | 21-05-15 | 13:01

@ Fatwabuster | 21-05-15 | 12:53
Ik zit er geen moment mee. Het woord 'racist' is dankzij Sylvana en vooral Koewinsie Graaio behoorlijk aan inflatie onderhevig. Het begint bijna een geuzennaam te worden. Als je in je leven geen racist bent genoemd doe je niet mee.

BeunDeHaas | 21-05-15 | 12:59

Ik werk in de friettent en laat vanaf vandaag mijn lul uit de broek hangen omdat ik van het Luchtige Lullengeloof ben. En owee, als er iemand met kutlul begint....

Breinbrouwsels | 21-05-15 | 12:53

@BeunDeHaas | 21-05-15 | 12:43
.
Ja... je bent een racist als we de opinie mogen geloven, de vraag is.... zit je daar mee? Ik in ieder geval niet!

Fatwabuster | 21-05-15 | 12:53

Fuck de kuthoofddoeken, allemaal!

eerstneukendanpraten | 21-05-15 | 12:51

Het beste is gewoon deze geloofsuitingen te boycotten en een andere apotheek/supermarkt etc. te gaan zoeken. Ik ben er zo kudtklaar mee.

Vout | 21-05-15 | 12:50

@ugur | 21-05-15 | 12:32
U begrijpt er helemaal niets van. Een hoedje b.v. wordt alleen op zondag tijdens de kerkdienst gedragen omdat dit bij het decorum hoort. Weleens van gehoord: "decorum"?
.

Lupuslupus | 21-05-15 | 12:47

@ panadol | 21-05-15 | 12:45
Ik denk dat sommige (lang niet alle nee, die arrogante, kwade blikken zie ik natuurlijk ook heel vaak) dat prima snappen maar dat je vooral bij de imams moet zijn. Bij de familie, paps en opa en broerslief en zo.

Lewis | 21-05-15 | 12:47

panadol | 21-05-15 | 12:32
U bent een beetje passief-aggressief en ik kan me vergissen, maar betrap ik u nou ook op huilie-huilie doen en de slachtofferrol? Ik blijf dit een fascinerend iets vinden.

Gargamel2012 | 21-05-15 | 12:47

@Fatwabuster | 21-05-15 | 12:34
Dat is allemaal zo maar als je het er niet mee eens ben kun je ook negeren, iemand voor incompetent uitmaken, haar baas roepen, argumenteren; er zijn genoeg andere opties.
Ik heb al te vaak meegemaakt hoe deze doodscultus een jonge geest in de knop brak.

Hirsch Ballast | 21-05-15 | 12:46

rara | 21-05-15 | 12:22
Verklaar je nader.
En btw: "Straat-dawah kent vele vormen..."?1?
Praat Nederlands met mij!1!

Aristotalloss | 21-05-15 | 12:46

Ik vind het eigenlijk ook totaal niet professioneel, zo'n religiedoek dragen tijdens je werk. In een representatieve functie hoor je je religie en persoonlijke mening voor je te houden en niet de klant/patient daarmee lastig te vallen. Maar dat snappen die kuthoofddoekjes dus niet.

panadol | 21-05-15 | 12:45

Moet kunnen toch? Volgende keer ook in een volledig KKK-kostuum naast Sylvana bij Matthijs aanschuiven.

RobberenRukkie | 21-05-15 | 12:44

@ Reinaert | 21-05-15 | 12:06
Met het verschil dat ik in een supermarkt, althans, hier in den buurt, nog wél een keuze kan maken qua kassameisje. Er is altijd wel een blanke te vinden, en heel gek, die heeft een grotere rij dan haar gehoofddoekte collega's. Zelfs als een gehoofddoekte medewerker géen klant heeft, duikt men nog naar het blanke meisje.

Ben ik dan een racist als ik gewoon niet door zo'n Ayatollah Aisha geholpen wil worden?

BeunDeHaas | 21-05-15 | 12:43

Hier in de Haagse regio is vrijwel geen apotheek te vinden, waar
geen hoofddoeken rondlopen. En veel apotheken zijn van Mediq.
En ja, met een aantal andere reaguurders erger ik mij daaraan evenals de irritante manier waarop je vaak als autochtoon behandeld wordt. En dan nog vaak de ergerlijke misverstanden mbt de taal.
En die moslimuniformen geven mij de indruk van een bezetting.
Bovendien verloopt alles mede door de bureaucratie, al of niet door de apotheek zelf ingevoerd, onaanvaardbaar langzaam. Je kunt soms wel een halve dag uittrekken om je medicijnen eindelijk in handen te krijgen en dat met al die computers.

Vigil | 21-05-15 | 12:43

Begint met een K en rijmt op hut , zo goed ?

ja,diedus! | 21-05-15 | 12:41

@Lewis | 21-05-15 | 12:27
Ik zal nooit een gehoofddoekt persoon uitschelden of wat dan ook maar ik ontloop ze.
Bij de AH waar ik weleens kom liep ook zo iemand, soms bij de info-balie en soms zat ze achter de kassa. Als haar blikken (hautain tot en met) hadden kunnen doden waren de klanten bij bosjes omgevallen. Een zwarte niqaab, gezicht zwaar opgemaakt, een spijkerbroek waar ze bijna uit scheurde en hoge hakken.
.
Gelukkig is ze na ongeveer 2 maanden verdwenen dus ga ik daar weer met plezier boodschappen doen. Een ander pluspunt is dat er geen halal-schappen meer zijn :-)
.
En dat die vrouwen (eventueel) onder de plak zitten is niet mijn probleem. Ze leven in Nederland en als het dan allemaal zo erg was, zouden ze wel rebelleren want er zijn genoeg blijf van mijn lijf huizen. Maar dat doen ze - op een enkeling na - niet omdat ze zichzelf superieur wanen aan ons "ongelovigen".
.

Lupuslupus | 21-05-15 | 12:41

Grappig dat de apotheek zich bevindt in de wijk DEPPENBROEK.

dapperebobo | 21-05-15 | 12:40

@MyCatIsDoingThis | 21-05-15 | 12:08
klopt wel wat je zegt... maar mist dan toch het woordje kut, wat wel weer jammer is.

Everybody dies | 21-05-15 | 12:39

@lilia2

Heeft u pillen gehaald tegen het gebruik van komma's? Die zitten niet in de basisverzekering maar werken prima.

Tsjernodebiel | 21-05-15 | 12:39

@Von Paushaus | 21-05-15 | 12:34
melken?

Jan Passant mk2 | 21-05-15 | 12:38

@gebrokenvleugel | 21-05-15 | 12:25 Als je je ergert aan een hoofddoek kun je toch gewoon naar een andere apotheek gaan, waarschijnlijk ook het meest effectief om van hoofddoek alszowel ergernis af te komen.
In bijna elke apotheek is wel een hoofddoekje; want beleid. Ze moeten aangenomen worden want anders diskriminazi. Het is makkelijker voor de oudere Arabieren c.q. Turken die TE goed Nederlands spreken en om voor hen een aanspreekpunt vanuit ECT (eigen cultuur en taal) te hebben.

gnor | 21-05-15 | 12:37

@Hirsch Ballast | 21-05-15 | 12:30
.
Eerlijk gezegd interesseert me het ook geen hol hoe onder de knoet een moslima al dan niet leeft..... Niet wij blanke atheïstische racistische burger kunnen hun "bevrijden" van die knoet... dat moeten ze zelf doen.
Massaal als het even kan!

Fatwabuster | 21-05-15 | 12:34

-weggejorist-

Von Paushaus | 21-05-15 | 12:34

@ Dommedaris | 21-05-15 | 12:28
Jij racistische taalnazi, mij voor domme ongeletterde boer uitmaken? Ehhm, ja inderdaat bedoelde ik dat

TheseDays00 | 21-05-15 | 12:34

-weggejorist-

Von Paushaus | 21-05-15 | 12:34

Haatgenerator | 21-05-15 | 12:11
Het dragen van een hoofddoek, keppeltje of kruisje is een keuze, opmerkingen hierover zijn dan ook niet racistisch.
Een donkere huidskleur is geen keuze, opmerkingen hierover zijn wel racistisch. Zo simpel is het.

Duifmans | 21-05-15 | 12:32

Beetje vreemd dat mensen die zich door dergelijke onderdrukking (hoofddoekje, sluier, hoedje, zwart pak, stropdas) laten bepalen ere bezwaar tegen hebben als mensen zich uitlaten tegen het onderdrukkend verschijnsel.
Met geluk worden ze een keer wakker, met veel geluk.

ugur | 21-05-15 | 12:32

Kom er maar in Sylvana: er mag weer gejankt worden over zogenaamde vooroordelen. Want mensen mogen overal een mening over hebben en iedereen mag geschoffeerd worden BEHALVE kleurlingen natuurlijk, want die zijn zielig en moeten apart behandeld worden.

panadol | 21-05-15 | 12:32

Ook al islam volkomen achterlijk, altijd op zoek naar een slachtofferpositie en pure agressie op naar een oorzaak, het is nog geen reden om individuele moslims daar op aan te spreken. Misschien hebben ze wel geen zin om gewurgd te worden in een eenzaam bos. Of doodgestoken door de familie in de badkamer. Of onthoofd door papa. Of tijdens de vakantie te worden achtergelaten in het land van herkomst. Je weet het niet he....

Hirsch Ballast | 21-05-15 | 12:30

Werdt vorige week ook voor racist uitgemaakt in de apotheek.
Alleen omdat ik aangaf dat het belachelijk was dat ik moest betalen voor de medicijnen.
25 euro voor vijf pilletjes.
Toen ik aangaf dat je torenhoge premie te betalen en dan nog voor medicijnen te moeten betalen.
En dit misschien wel het gevolg is van dat we ook moeten betalen voor een grote groep die niet bijdraagt.
Apotheekassistente begon meteen te blaten hoe racistisch we zijn in dit land.
En dat ze na vijftienjaar belasting betalen nog steeds werdt gediscrimineerd.
Ik was echt verbaasd en vroeg hoe ze erbij kwam dat ik haar discrimineerde.
U werkt toch en betaald u premie.
Daarop was het stil en kreeg de pillen mee na betalen.
Je mag dus werkelijk niks meer zeggen zonder voor racist uitgemaakt te worden in dit land.
Ik snap ook wel dat apotheekassistente met dit zorgbeleid een hondenbaan is.
Maar sommigen maken overal racisme van.

Lilia2 | 21-05-15 | 12:29

gewoon naar een andere apotheek!

jaap932057795966 | 21-05-15 | 12:29

tegenstrijdig iets zo'n kuthoofddoekje. of is dit de nieuwe benaming van een burka. dat is het enige wat ik kan bedenk als ik een kuthoofddoek letterlijk interpreteer

wth was dat | 21-05-15 | 12:28

Ijzervreter.
Mijn moeder droeg altijd een eeuwig een hoofddoekje, al was het alleen maar om haar permanentje te beschermen tegen wind en regen.
Wat zit je zo dwars?

mallekater | 21-05-15 | 12:28

@Ikdus | 21-05-15 | 12:18

Ik denk ook dat het verwachtingspatroon van de 'klant' in een apotheek anders is dan van die in een supermarkt. Maar goed, dit is dus echt voer voor psychologen.

Reinaert | 21-05-15 | 12:28

TheseDays00 | 21-05-15 | 12:09
u bedoelt "dat dit regelmatig gebeurt"?

Dommedaris | 21-05-15 | 12:28

Fuck kuthoofddoekjes!!

zeefert | 21-05-15 | 12:28

Foei. Hoewel ik zo'n kuthoofddoek ook als een provocatie zie, vind ik het niet gepast om bij iedere (vermeende) provocatie als een wilde moslim verbale- of andere agressie te uiten.

Jan Passant mk2 | 21-05-15 | 12:28

Kutpatient en kutklant:

Haal je kutmedicijnen maar een kuteind verderop.
De kutgroetjes en beterschap.
Kutwijf.

mallekater | 21-05-15 | 12:27

@ Lupuslupus | 21-05-15 | 12:22
Ik deel veel van je sentiment, maar laten we wel normaal blijven doen tegen die meisjes. Kom op, die zitten voor het overgrote deel ook maar onder de knoet en hebben echt de vrijheid niet dat ding af te zetten. Uitzonderingen daargelaten, ik weet het, maar heel veel zullen dat er niet zijn. Maar dan nog, waarom zou je jezelf verlagen tot onfatsoen?
Dit alles gezegd hebbende: ik betwijfel of de Enschedese soep zo heet is gegeten als hij door sommigen wordt opgediend.

Lewis | 21-05-15 | 12:27

Als je je ergert aan een hoofddoek kun je toch gewoon naar een andere apotheek gaan, waarschijnlijk ook het meest effectief om van hoofddoek alszowel ergernis af te komen.

gebrokenvleugel | 21-05-15 | 12:25

Bij onze apotheek, gemeente en school werken hoofddoekjes. Het is een of ander beleid ofzo. Op zich heb ik er niets op tegen, maar het feit dat ik met een religieuze uiting wordt geconfronteerd is discutabel. Nu heb ik het nog niet gehad over de kwaliteiten van deze personen, want ik neem aan dat de slechte communicatie en het trage werktempo niet inherent staan aan de religie (afkomst).

Rest In Privacy | 21-05-15 | 12:24

@Aristotalloss | 21-05-15 | 12:17
Je dringt je eigen mening net zo hard op als religieuze figuren dat doen. Straat-dawah kent vele vormen...

rara | 21-05-15 | 12:22

@Lewis | 21-05-15 | 12:02
Hr Lewis, weet u wat ík grievend vind? Dat ik tegen die hoofddoeken moet (!) aankijken want ontlopen kun je ze niet.
.
Het gaat niet om die lap stof an sich (mijn moeder droeg vroeger een sjaaltje om heur haar tegen regen en wind te beschermen) maar om de boodschap die van die moslimhoofddoek uitgaat: "jullie, niet moslim-vrouwen zijn allemaal hoeren"! Dat statement, dáár gaat het om! Maar helaas is een groot deel van de Nederlandse bevolking te lui om even op te zoeken wat die lap op het hoofd betekent en zien het als iets volkomen "onschuldigs".
.
Nonnen mochten niet meer in habijt over straat, militairen niet meer in uniform (nu trouwens wéér niet) maar de uitingen van die woestijnideologie worden ons dag in dag uit door de strot geduwd. Ik ben er he.le.maal klaar mee! En ik ontwijk alles waar men uiting geeft aan die idologie. Ik wens niet in contact te komen met lieden van een ideologie die mij en mijn geloofsgenoten haten en in véle landen vervolgen en afslachten.

Lupuslupus | 21-05-15 | 12:22

@ Aristotalloss | 21-05-15 | 12:17
Ja, als je om een tekening die een ander gemaakt heeft vermoord mag worden, hoe erg beledigend is dit dan wel niet voor atheïsten en ongelovigen.

TheseDays00 | 21-05-15 | 12:21

Joop69 | 21-05-15 | 12:21
LOL!

Rest In Privacy | 21-05-15 | 12:21

Kut-PVDA, Kut-Alexander, Kut-Links.

Bekt lekker weg.

En inderdaad: opmerking #45175151950619805619056109561 in dit genre: Islam is geen ras. Dus kan nooit racistisch zijn.

Zelf feitelijk en begrip-technisch gesproken hebben ze bij het Goedvolk de dingen niet eens op een rijtje...

Realism Is All | 21-05-15 | 12:21

Volgens Google Maps heeft "kuthoofddoekje" met RTV Oost in Hengelo te maken?

Joop69 | 21-05-15 | 12:21

Welke zot neemt haar aan ?

niks mis mee | 21-05-15 | 12:20

'Kuthoofddoekje' racistisch? Het moet niet gekker worden hier! Dalijk is het woord 'moslim' alleen al racistisch. Wat een armoe aan de linkerzijde van het politiek spectrum. Wat een onzin! Kutdoeken, Kutjurken, Kutbaarden, kutkutten, kutmoslim,kutgristnen alles is gewoon kut!

Indoneesje | 21-05-15 | 12:19

@Cuyahoga | 21-05-15 | 12:11

Precies wat jij zegt. Ik hoef toch niet te pikken dat als ik naar de apotheek ga een symbool van een middeleeuwse barbaarse ideologie tegen kom. Meteen rechtsomkeer. Ik vind al die hoofddoeken net zo erg als bomberjacks met een Nederlands vlaggetje er op.

roze_bril | 21-05-15 | 12:19

@Reinaert | 21-05-15 | 12:06

Minder confronterend zo'n kassahoofddoek.
Scant je rommel in, je betaalt en op weg ben je.
In zo'n apotheek is meer communicatie die mis kan gaan. Te lang wachten, niet genoeg medicijnen, weet ik veel.

Ikdus | 21-05-15 | 12:18

Ik vind religieuze uitingen in de openbare ruimte provocerend.
Hullie kut-religies hebben ook een mening over mij. Bijvoorbeeld dat ik eigendom zou zijn van de een of andere schepper. En dat die schepper als 't 'm uitkomt mij mag vermoorden. Al dan niet dmv zijn volgelingen. Erg kwetsend. Huil, huil, pijn, pijn, au, au. MAG NIET!
Volgens mij heb ik dan het recht om te reageren met: "Flikker op met je kudt-religie en je kuthoofddoekje, je keppeltje of je kruis.
Ergo: beter geen religieuze uitingen in de openbare ruimte en anders moet je gewoon niet zeuren als ik of iemand anders een reactie geef.
Next111

Aristotalloss | 21-05-15 | 12:17

Al dat zoeken naar spijkers op laag water, bewijst dat er kennelijk geen betere bewijzen zijn voor 'racisme'.

Koningin van het Bal | 21-05-15 | 12:17

Die verbindingsstreepjes zijn idd belangrijk.

Dames, als je iets aan je voeten hebt en je zoekt een geschikte arts, laat je dan niet verleiden een afspraak te maken bij een blote voetendokter, maar zoek verder naar een blote-voetendokter.

Anders is een verrassing. ehm... nakend.

xspalm | 21-05-15 | 12:17

"Waarom is het niet mogelijk dat iemand tijdens zijn werk zich distantieert van zijn geloofsovertuiging? Waarom moet je in Nederland tijdens je werk iedereen ongewild laten zien hoe jij erover denkt?"

i.imgur.com/KhKgii2.jpg

Prof. D.A.H. Vintik | 21-05-15 | 12:16

ROFLMAO

PrivacyFighter | 21-05-15 | 12:15

Saharaspleeschedeltent.

*woordwaarde optellen doet.*

deraderendraaien | 21-05-15 | 12:15

Ik vind het niet bepaald van beschaving getuigen als je met een dergelijke term een hoofddoekje duidt.

FreedomFTW | 21-05-15 | 12:12

Ik zou mijn medicijnen trouwens ook niet hoeven van iemand die lid is van een middeleeuwse doodscultus.
Ik ga mijn brood ook niet halen bij een bakker met een ku klux klan pak, ook haal ik mijn groenten niet bij een groenteboer met hakenkruizen op de gevel.
Is een principe-dingetje, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen in dit land die geen ruggengraat hebben.
Jammer.

Cuyahoga | 21-05-15 | 12:11

"Maar ook als 'racistisch'. Hetgeen enigszins opmerkelijk is, want zowel kutten als hoofddoekjes zijn geen rassen."
Natuurlijk is het racistisch. Als dat niet zo is dan zijn oerwoudgeluiden bij een neger op het voetbalveld ook niet racistisch want oerwoud is geen ras.
Het woord "kuthoofddoekje" is racistisch en dient ook zo gebruikt te worden.

Haatgenerator | 21-05-15 | 12:11


Is op zich prima dat ze bij de apotheek zo'n bord plaatsen.
Het personeel dat daar werkt kan bijzonder grof uit de hoek komen, daar lusten de honden geen brood van. Goede zaak om klanten op deze manier te waarschuwen.

MyCatIsDoingThis | 21-05-15 | 12:11

Met de beste wil van de wereld heb ik moeite met te geloven dat dit regelmatig gebeurd. Wie gaat er nou zo tekeer in een apotheek? Echt nog nooit (nergens en in geen enkele winkel oid) meegemaakt en ik woon in de Randstad.

Misschien een patient met Gilles de la Tourette?

TheseDays00 | 21-05-15 | 12:09

Kopvod.
Lekker kort.
Lekker krachtig.

MyCatIsDoingThis | 21-05-15 | 12:08

Er is nogal wat agressie in de apotheek viel mij ook laatst op. Heeft meestal met vergoedingen te maken.

Simon_GS | 21-05-15 | 12:07

IJzervreter | 21-05-15 | 12:05
Kuttekopvodden?

Gargamel2012 | 21-05-15 | 12:07

Ik poneer "hersenknevel", want dat is het.

Dhr. de Wit | 21-05-15 | 12:07

Iets zegt mij dat dit alles van doen heeft met het simpele feit dat zo'n hoofddoekje in een *apotheek* gedragen wordt.

Kijk je naar gehoofddoekte *kassameisjes* in de dorpssuper lijkt me daartegen een stuk minder verzet te bestaan.

Meten met twee maten of toch gewoon perceptie?
Mooi afstudeerproject voor een linksdraaiend meiske (m/v).

Reinaert | 21-05-15 | 12:06

Getuigen? Nee hè.

spoiver | 21-05-15 | 12:06

Een kut-hoofd-doekje is een combinatie van een maandverband en een zakdoekje.
Beetje raar om met snot je vagijn af te vegen of met kutvocht je neus te snuiten.
Maar goed ieder zijn meug.

Cuyahoga | 21-05-15 | 12:05

Wat voor naam je er ook aan geeft, het zijn en blijven kopvodden.

IJzervreter | 21-05-15 | 12:05

Enschede, dé links(t)e stad van Nederland!

F1802 | 21-05-15 | 12:05

Waarom worden mensen in een apotheek geconfronteerd met een religieuze uiting? Kan iemand mij dat uitleggen?

Daarnaast ben ik netjes opgevoed dus ik opteer vaker voor de vaginahoofdbedekkingsdoek vanuit religieuze maar soms ook culturele overwegingen.

Kaas de Vies | 21-05-15 | 12:04

En Rob Oudkerk zag dat het goed was!

Reconquistador | 21-05-15 | 12:04

Natuurlijk is het grievend *als* het gezegd is.

Lewis | 21-05-15 | 12:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland