Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trouw: 'Shariadriehoek smeltpot hoop en optimisme'

shariadriehoekwelzekerja.jpg Perdiep schreef dat de Schilderswijk een Shariadriehoek was. Maar Perdiep mocht ook jarenlang van de redacties van Algemeen Dagblad en Trouw verhalen inleveren die van verzonnen quotes van niet-bestaande bronnen aan elkaar hingen. Toen Perdiep door de mand viel, stak de Trouw-redactie niet de hand in eigen boezem. Die van zijn eerdere werkgever AD trouwens ook niet. Wat Trouw wél deed, was terug naar de Shariadriehoek, pardon: Schilderswijk gaan om Echte Bronnen te zoeken. 'Ja', schampert getogen Schilderswijker Alexander Bakker, 'instanties en deskundigen. Dan hoor je niks over ronselaars'. En dat is meteen het punt: Trouw ging met een confirmation bias naar de Schilderswijk, op zoek naar bevestigingsjournalistiek om het eigen straatje en dat van de Hoefkade schoon te vegen. Als Perdiep onbetrouwbaar was omdat hij een slecht beeld van de Schilderswijk wilde verven, is de Trouw-redactie dus onbetrouwbaar omdat ze een goed beeld van de Shariadriehoek willen verven. Trouw-quote: "Radicalisme komt voor, maar een 'Sharia Driehoek' troffen we niet aan. Armoede wel, maar tegelijkertijd is de wijk een smeltkroes van hoop en optimisme." Right. Ons alziende oog ziet toch echt al jarenlang een veel minder rooskleurig beeld dan deze opportunistische woorden van "hoop" en "optimisme". De oplettende kijker zag falend bestuur, een falende rechtsstaat en vooral heel veel gefaalde moraal. Moeten we nog eens een lijstje geven, voor de goedgelovigen die nu de scalp eisen van mensen die de "haatverzinsels" van Perdiep aangrepen voor "stemmingmakerij"? OK komt ie nog een keer. In volstrekt willekeurige volgorde. Jodenhaat. Slapende rechtsstaat. Stenigingen van cameraploegen. Nog meer haarscherpe jodenhaat. Stenengooiers. Policor politie pesten. Politieke wegkijkers. Persbedreigers. Shariapolitie. Bijlbelaging (video) en het goedpraten daarvan door politici. Laffe OM'ers. Domme OM'ers. Spinnende OM'ers. Haatzaaiers. Syriëronselaars. KK-joden. Kankerjoden. Islampartijen. Gewelddadig rookverbod. Wilders kiekende Polderjihadi (inmiddels in EBI Vught - red). Hakenkruizen. Patatjihadi's. Babyschuddende bekeerlingen. Jozias van Baardsen. "Dood aan de Joden." Korans (onder). ISIS-vlaggen (boven). Allah Akbar (onder). Conclusie van de GeenStijl Antropologie Desk: De Schilderswijk is de meest shariaanse Shariadriehoek van Nederland. En Trouw is misschien wel de meest policor kutkrant van Nederland. UPDATE: BM Jozias van Aartsen (VVD): "Het Westen schaft zich af in Den Haag en dat is helemaal te gek. Tijd voor de sharia!"

Reaguursels

Inloggen

Zolang er geen aanslag plaatsvindt op openbare plek zal politiek alles dogen om geen stemmen te verliezen. Status quo rules everywhere!

fingers | 16-05-15 | 14:01

-weggejorist-

Blue Lou Boyle | 16-05-15 | 13:15

-weggejorist-

Blue Lou Boyle | 16-05-15 | 13:14

@labaria | 15-05-15 | 16:37
Dank voor de verduidelijking. Uw laatste opmerking was iets wat ik zelf ook dacht, al zou ik terugkeren beslist niet laf willen noemen. (U bent erg streng voor uzelf.)
U hoort tot de Surinamers die geen problemen veroorzaken in Nederland. Helaas zijn er ook velen die in hun daden laten zien dat ze allesbehalve respect en dankbaarheid voor NL voelen.
Ik hoop dat u alsnog de publiciteit zoekt voor uw belangrijke verhaal. En of u nu hier blijft wonen of vertrekt, alle goeds.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 12:52

Erh ja... en je denkt toch niet dat de rest van NL ook maar een vinger uit zal steken om die gebieden terug te veroveren? Randstad heeft het echt aan zichzelf te danken... sukkels. Wie geeft er nu zomaar zo z'n land weg?

liggend_streepje | 16-05-15 | 12:19

Aartsen is een idioot, het gaat allemaal een keer uit de hand lopen en steden zoals Den Haag en Rotterdam, daar barst de bom het eerst.

Sovy | 16-05-15 | 10:13

Leuke oefening voor de ME... Het is toch te gek voor woorden dat dit in 0031 zo maar kan. Dit land is mijn land niet meer...

Reykjavik | 16-05-15 | 01:47

-weggejorist-

Blue Lou Boyle | 16-05-15 | 00:02

-weggejorist-

Blue Lou Boyle | 15-05-15 | 23:46

Zojuist het boekje ‘Anders Breivik is niet alleen’ gelezen van TROUW-schrijver Eildert Mulder (2012). De tekst heeft als algemene strekking dat de islamkritiek nazi is en Holocaust wil op de moslim. Als lezer vraag je je dan af of islamkritiek wel mag eigenlijk. Al die haat en geweld en destructie die er elke dag van de islam uitgaat, mag je dat verontrusten, of ben je dan een nazi? Als je voorstander bent van de moderne open samenleving, en met Sir Karl Popper ervan uitgaat dat tolerantie ophoudt bij gewelddadige, onaanspreekbare en onredelijke bewegingen, ben je dan een nazi? Al dat onthoofden en verkrachten en opblazen en vernietigen en verslaven en verminken en saboteren en parasiteren, enzovoort, als je dat ‘erg’ vindt – voor de duidelijkheid, het gaat hier over ethiek, over goed en kwaad – ben je dan een ‘minderwaardig mens’? Wanneer is het mogelijk deze ‘religie van de vrede’ net zo kritisch te bekijken als willekeurig welk ander ideeënsysteem, zonder onmiddellijk door de politiek correcte ‘moreel superieuren’ gedemoniseerd te worden als ware je zelf net zo crimineel als de criminaliteit die je aan de kaak wil stellen?

Benedict Broere | 15-05-15 | 22:49

DEN HAAG - Burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag noemt het 'positief' dat de Schilderswijk her en der op 'Istanbul' lijkt. 'Accepteer dat straks een meerderheid van de stadsbewoners een niet-westerse afkomst heeft. En handel ernaar.' Dat zegt de burgemeester in dagblad Trouw.
Read more at www.omroepwest.nl/nieuws/15-05-2015/va...

Ik moet helegaar niks stuk stront. Moet ik me dan als vreemde in mijn eigen land gaan voelen? Ben een keer verhuisd omdat het te donker om me heen werd, doe het niet nog eens.

Maar ja, ons Joziasje heeft er geen last van hé, die woont niet in Den Haag als het zover is, die woont dan in een bewaakte compound.

VVD Volksverlakkers Voor Domkoppen.

monmax | 15-05-15 | 21:44

Voor mij nog altijd DE persfoto van 2014. Jozaziz van Allaartsen enthousiast zwaaiend met Mein Koran. De hemeltergende, tenenkrommende naïviteit van die man.

okkums reezur | 15-05-15 | 18:54

Ik bedoelde Vinexlocaties. En verder misschien nog dit: ik vind wel dat de problemen op een eerlijke manier in de pers moeten verwoord worden. Ook ben ik het wel eens met Labaria dat er nog steeds een politiek-correcte wollen deken bestaat onder met name blanke Nederlanders om maar vooral niet kwetsend over te komen. En dus worden integratieproblemen met de islam niet benoemd of men laat de benoeming over aan de PVV want daar is die partij voor.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 18:36

@labaria | 15-05-15 | 16:37
Ik dacht dat er ook groepen uit de Schilderswijk wegtrekken naar Vinexplocaties zodra ze over voldoende middelen beschikken. Overigens zou je er achter moeten zien te komen, wie precies de problemen organiseren. Ik kan me haast niet voorstellen dat een hele groep personen met Marokkaanse voorouders per definitie voor problemen moeten zorgen.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 18:32

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 15:45
Ik geef mijn deep throat theorie graag voor iets beters. Misschien heeft Ramesar inderdaad veel uit z'n duim gezogen. Maar de wijze waarop ze bij Trouw plotseling wakker werden, blijft mijn wantrouwen houden. Natuurlijk zijn er andere voorbeelden zoals de Diederik Stapelaffaire. Kon ook jarenlang goed gaan zonder dat iemand de 'conclusies' in twijfel trok.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 18:27

@labaria | 15-05-15 | 16:37
Ook al is het dus het laatste wat u erover hebt gezegd: ik vond het een interessant en veelzeggend inkijkje in de S-wijk.
Misschien heeft het juist voor mensen van Surinaamse afkomst zin om wat betreft de 'alledaagse' mohammedaanse intimidatie en Maroc-straattereur eens de publiciteit te zoeken. Als blanke is het momenteel vechten tegen de bierkaai - en tegen een grote en helaas opinie- en beleidsbepalende groep geestelijk verdwaalde mede-blanken.
Bij deze: goed wiekent en proost (al moet u binnen drinken)! Never surrender!

De Vrijlansier | 15-05-15 | 18:02

@ben kokhals | 15-05-15 | 14:59
Mooie tip! Van de VS weet ik dat het oppassen is en ook lastig om je daar te vestigen. Australië/Nieuw Zeeland ook, Zuid-Amerika/Zuid-Oost Azie en Thailand zou ik mij meer in moeten verdiepen, het lijkt mij een beetje achtergesteld.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 17:20

@Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:58
Daar zou niemand wat van merken behalve de lokale middenstand die een hogere omzet zou hebben.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 17:16

Waar woont van Aartsen eigenlijk zelf ??vast ver weg van de schilderswijk ..

tokkelcs | 15-05-15 | 16:40

Volgens Van Aartsen fietst de burgemeester regelmatig door de wijk. 'Mensen schieten me aan', zegt Van Aartsen.
<br>
<br>
Ah jammer, er staat 'aan'

CrapoTheGreat | 15-05-15 | 16:39

Het laatste wat ik erover zeg. Ramesar vertelde het al in de media. De Sharia Driehoek is een beknopte term , het betreft een groter gebied. Zeg maar gewoon de totale Schilderswijk en Transvaalbuurt. Een mooi stukje Den Haag. Ik heb werk en ondanks de ellende wil ik door leven , de media betrekken zie ik niet zitten.Ik voel me niet in de juiste positie om dat te doen.E Verhuizen heb ik overwogen ,precies datgene waar men op uit is. Juist daarom bleef ik , ze mogen niet hun zin krijgen. Ik heb mijn vrienden/familie waaronder Nederlanders ingelicht over deze klote situatie. Wat ik vaak merk is dat mensen het probleem van zich afschuiven. Of ja ''stem gewoon PVV''. Dat is het probleem van dit land ,negatieve ontwikkelingen worden weggedrukt en negeert.Mensen die het aankaarten worden als negatief weggezet.Of worden niet geloofd. Ja er is een kloof tussen Surinamers en Nederlanders , helaas zie ik het niet goed komen. Ja Surinamers kunnen ook irritant zijn maar respect en dankbaarheid naar dit land toe hebben we altijd gehad. Ik vrees voor onze positie op het moment dat de pleuris losbarst. Waar staan wij? Remigreren spookt heel vaak door me hoofd maar anderzijds een even laffe keuze als toen onze ouders het vaderland verlieten in '75.

labaria | 15-05-15 | 16:37

Door de eeuwen heen is duidelijk geworden dat het mengen van bevolkingsgroepen, religies, gezindten, culturen, huidskleuren en etnicteit etc. een uiterst riskante zaak is.
Bloed, niets dan emmers vol bloed vloeit er, en blijft maar vloeien, conflict na conflict wordt geboren.

We hoeven niet ver van huis te gaan om vast te stellen dat christenen en katholieken elkaar afmaken (Ierland) dat Vlaams en Frans sprekende mensen elkaar in de haren vliegen (België). Andere voorbeelden: Koerden en Turken, Basken en niet Baskische Spanjaarden, enzovoorts, enzovoorts. Dan heb ik het Midden Oosten nog niet eens genoemd. En de doden teller staat al op het hoogste niveau, en het stapelt zich maar steeds verder op.

Maar we blijven het proberen.
Met alle gevolgen van dien.................

Banno22 | 15-05-15 | 16:22

Trouw, misschien wel de beste wegkijkkrant van Nederland.

PieterPassant | 15-05-15 | 16:18

In 's-Gravenhage (regio 2525) woonden op 1 januari 2010 16345 mensen, waarvan 13925 niet-westerse allochtonen (85.2%).

In 's-Gravenhage (regio 2526) woonden op 1 januari 2010 13335 mensen, waarvan 11470 niet-westerse allochtonen (86%).

Via de allochtonenmeter, cijfers zijn dus al vijf jaar oud.
Ik denk dat het percentage nu rond de 95% ligt.

K1100 | 15-05-15 | 16:16

Bestuurders zoals van Aartsen zijn het echte probleem.

sjaap.marok | 15-05-15 | 16:12

Tja Trouw. Daar loopt nog een columnist die wel een objectieve kijk op de wereld heeft en de rest van de redactie loopt allemaal met een roze multikul bril dagelijks weg met ons te roepen. Het was ooit een verzetskrant maar is als jaren niet meer dan een propaganda blaadje voor de EU en de islamisering van Nederland.

Barani517 | 15-05-15 | 16:01

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 15:52
Ik zou zeggen: lees vooral het TPO-stuk, heel vervelend leerzaam.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 16:01

CrapoTheGreat | 15-05-15 | 15:38
Ibn Ghaldoun was geen Arabier maar een halve Berber. Niet voor niets wordt hij door de in Nederland verblijvende Marokkanen geclaimd, dat zijn meestal Berbers. De Franse moslims dragen hem ook op handen als Berber-geleerde.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 15:56

De Vrijlansier | 15-05-15 | 15:43
"Optimistisch van toon, met frequent verwijzen naar de goede initiatieven en hoe de situatie 'enorm is verbeterd'."

Opmerkelijk. Gaat Elsevier nu ook al meedoen met linkse frame-journalistiek? In het laatste nummer ook al een dweperig artikel over succesvolle allochtonen, onder wie een regelrechte salafist - maar geen woord hierover natuurlijk. Had zo in het PvdA-partijblad kunnen staan.
.
Plop!

Iepjesziekte | 15-05-15 | 15:52

De Vrijlansier | 15-05-15 | 13:41
Klopt wat u schrijft. Dit heeft ook in de kranten gestaan bij de reconstructie van hoe het zo mis kon gaan met Perdiep Ramesar. Zijn artikelen werden niet gecheckt door de (hoofd)redactie en toen de vervalsing eenmaal ontdekt was, hebben ze idd maar een beperkt percentage gecheckt. Maar dat was genoeg.
Ik vind de theorie van Jezus_Boeddha over deep throat niet plausibel, wel wijst de draai die Trouw nu maakt erop dat Ramesar nog extra is geofferd om het goedmensimago van de krant te redden.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 15:45

Net gelezen bij de buren van The Post Online: een lang interview met Elsevier-journaliste Nikki Sterkenburg, die al langer over de S-wijk schrijft.

media.thepostonline.nl/2015/05/15/nikk...

Geen woord over overlast, intimidatie, ont-Nederlandsing, Marokkanen-straatterreur et cetera. Optimistisch van toon, met frequent verwijzen naar de goede initiatieven en hoe de situatie 'enorm is verbeterd'.
Interessant ook: de mededeling van Sterkenburg dat allochtone families 'met voorrang' woningen-met-tuin elders kregen aangeboden.
Leuk zeg.
In het laatste stuk van het artikel staat dat orthodoxe moslims in theehuis en moskee niet 'als groep' (!) welkom zijn. Zij moeten maar, om het in niet-PC-taal te formuleren, op een kluitje ergens anders gaan radicaliseren.
Mooi hoor.
Na het lezen van het TPO-artikel heb ik enorme alcoholzin en verklaar bij deze mijn VrijMiBo voor geopend.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 15:43

@CrapoTheGreat | 15-05-15 | 13:39 "Dit boek lijkt wel in 2015 geschreven te zijn. Interessant om bij stil te staan met het oog op de toekomst, en onze onrealistische wens om moslims te veranderen."
<br>
<br>
Dank voor dat interessante en verhelderende citaat! Dat is precies de anti-cultuur waar de overheid de Nederlandse samenleving welbewust mee heeft opgezadeld. Het onderstreept tevens dat er geen middenweg is naar een oplossing, en de uikomst een politiestaat is of een shariastaat.
ben kokhals | 15-05-15 | 15:11
<br>
<br>
Ja, mij leek het ook wel een verhelderend citaat van Ibn Chaldoun, over zijn eigen volk notabene, de Arabieren. Het weerspreekt het idee dat Europeanen gewoon positief zijn over de de normen en waarden van Europa, puur en alleen omdat ze het gewoon zijn en er toevallig geboren zijn, en dat on the other hand moslims anti-Europa zijn en achter de ideologie van de islam staan omdat ze nou eenmaal moslim zijn. Dit citaat van Ibn Chaldoun weerspreekt dat, omdat dus blijkbaar ook een Arabier (en niet zomaar een, een zeer notabele, iemand die hoog in de respectwaardigheid staat binnen de moslimgemeenschap!) blijkbaar net zo denkt over moslims als wij Europeanen. Vooral daarom vond ik het een interessant citaat.

CrapoTheGreat | 15-05-15 | 15:38

CrapoTheGreat | 15-05-15 | 13:39
Interessant! Ibn Ghaldoun was vermoedelijk van gemengde (Arabisch-Berberse) afkomst. De Berbers waren in de 7de eeuw, toen de moslim-Arabieren in Noord-Afrika de macht overnamen, grotendeels christelijk, maar er waren ook veel joodse en animistische Berbers. Ze zijn gedwongen geislamiseerd (volgens het bekende recept: bekeren, dood of vernedering/zeer hoge belastingen betalen. Vrouwen werden vaak verkracht, zo kreeg je het mengras de muladi's.

De Berbers hebben hun ziel verkocht en werden de Barbarijse zeerovers en slavenhalers in opdracht van de Arabieren. Veel Marokkanen zijn met hun Berbercultuur/Amazigh-achtergrond bezig. Als je tegen een Marokkaan zegt dat de Amazigh gedwongen geislamiseerde christenen of joden waren, worden ze woedend. Dit is hun zwakke plek. Iets om te onthouden voor als ze weer eens onze vrijheid van meningsuiting proberen in te perken.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 15:38

Ik volg niet waarom tot op europees niveau de moslim het compleet makkelijk moet worden gemaakt zich hier te kunnen manifesteren inclusief hun behorend geloof en aanhang. It was supposed to be the other way around, you adept to the culture of the country you are in. Van aarsen gooit den haag in de uitverkoop.

Anoguurder | 15-05-15 | 15:35

Vroeger wist men wel raad met landverraders als Jozias.

MisterIk | 15-05-15 | 15:24

@Update: tijd om VanLeeuwen langs te sturen met de GS-DhimmiAward.

Vernedering is het enige dat op z'n plaats is bij zo'n wittevlagzwaaier.

Driewerf Hoezee | 15-05-15 | 15:23

@CrapoTheGreat | 15-05-15 | 13:39 "Dit boek lijkt wel in 2015 geschreven te zijn. Interessant om bij stil te staan met het oog op de toekomst, en onze onrealistische wens om moslims te veranderen."

Dank voor dat interessante en verhelderende citaat! Dat is precies de anti-cultuur waar de overheid de Nederlandse samenleving welbewust mee heeft opgezadeld. Het onderstreept tevens dat er geen middenweg is naar een oplossing, en de uikomst een politiestaat is of een shariastaat.

ben kokhals | 15-05-15 | 15:11

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:17 "Australië en Nieuw-Zeeland zijn opties, maar ook de VS. Lekker ergens in een blank bolwerk gaan wonen, wat lijkt mij dat toch heerlijk!"

De gewaarschuwden die in de gelegenheid zijn hebben hideouts in Zuid-Amerika, Zuid-Oost Azie en Nieuw Zeeland. Marc Faber zit in Thailand en heeft als stelregel: opkomende economie & voor een dollar per dag een hap eten. PS: Pas op met de VS.

ben kokhals | 15-05-15 | 14:59

Tja het is natuurlijk niet gebeurt, en anders wisten wij er niets van en is het de schuld van die ander........ waar hadden wij het ook weer over? oja mannetjes met zwarte vlaggen........!

NB-Stb | 15-05-15 | 14:53

-weggejorist-

Rest In Privacy | 15-05-15 | 14:50

Overigens denk ik wel dat Ramesar een 'deep throat' gehad kan hebben, zowel voor de IS kwestie als de mensenhandel. Beide zaken liggen in de sfeer van zware criminaliteit. En dan moet je toch voorzichtig zijn, lijkt me.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 13:49

@De Vrijlansier | 15-05-15 | 13:41
U heeft natuurlijk gelijk. Complottheorien geloof ik zelf ook niet. Ik beweer ook niet zeker te weten dat Ramesar met boze opzet ten onrechte is ontslagen. Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat Trouw hier inderdaad gelijk heeft. Ik vind wel dat Trouw de schijn tegen heeft.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 13:48

@Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 13:15
Vermoedelijk is die 'slechts' 10% artikelen die in twijfel wordt getrokken gewoon het gevolg van gebrek aan mankracht en tijd bij Trouw. Kranten zinken langzaam in het digitale tijdperk en hebben al moeite om hun redactionele structuren betaald in stand te houden. Hoe moeten ze dan een berg artikelen van deels jaren terug nog op betrouwbaarheid en bronnen controleren?
Ooit zal deze interessante journalistieke casus nog eens een achtergrondstuk van een geïnteresseerde derde opleveren, denk ik.
Zowel de vooropgezette val van Ramesar als een 'deep throat' in de Schilderswijk rieken me te veel naar complottheorie, trouwens. Aan de andere kant: in het Nederland van nu kijk je bijna nergens meer van op.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 13:41

Ik vroeg een Marokkaanse collega of hij iemand kon noemen die, naast de profeet Mohammed, nog meer als een voorbeeld geldt en goede ideeën had waar hij zich in kon vinden. Hij kwam toen aanzetten met ‘Ibn Khaldûn/Ghaldoun’ (je weet wel, waarnaar die school in Rotterdam, waar fraude met proefwerken plaatsvond, is vernoemd). Ik heb daarom op aanraden van hem het boek ‘De Muqaddima’ van deze filosoof/politicoloog/socioloog/econoom/historicus gelezen. Ik kwam ineens langs een ZEER VERONTRUSTEND stukje tekst die ik graag met jullie delen. Ik citeer uit dit boek:
<br>
<br>
De Muqaddima - Ibn Khaldûn 1377)
<br>
<br>
Pagina 125/126 - ‘Gebieden die door Arabieren worden veroverd, gaan snel te gronde’
<br>
<br>
"Doordat Arabieren gewend zijn aan een leven in onherbergzame gebieden en aan alles wat daarbij hoort, zijn ze een wild volk. Het leven in afzondering is een onderdeel van hun natuur. Ze zijn op dat leven gesteld, omdat ze zo geen autoriteit van anderen hoeven te velen en zich niet aan een leider hoeven te onderwerpen. Om een normaal nomadenbestaan te kunnen leiden, moet men reizen en trekken, en dat is een onverenigbaar en in strijd met het stabiele leven waar de beschaving een gevolg van is. Zo halen ze bijvoorbeeld de stenen die ze nodig hebben om hun kookputten op te zetten uit gebouwen, die voor dat doel afgebroken worden. En voor het hout dat ze als tentstokken gebruiken, breken ze de daken van huizen af. Hun leven bestaat dus uit het tegenovergestelde van bouwen, en bouwen is de basis van de beschaving. Zo zijn Arabieren. Ook ligt het in hun aard om andermans bezit te roven. Ze halen hun levensonderhoud daar waar de schaduw van hun speren valt en ze roven alle goederen, bezittingen en gebruiksartikelen die ze op hun weg vinden. Wanneer ze eenmaal het overwicht of de politieke macht hebben die hen in staat stelt te plunderen, worden de bezittingen van de mensen door geen enkele autoriteit meer beschermd. Zo gaat de beschaving te gronde.
<br>
<br>
Ze dwingen ambachtslieden en professionele werklui voor hen te werken, maar ze zien de waarde van hun arbeid niet in en vinden het niet nodig om ervoor te betalen. En dat terwijl arbeid, zoals wij uiteen zullen zetten, de enige echte bron van winst is. Wanneer de waarde van arbeid niet wordt erkend en er werk moet worden verricht zonder dat men ervoor betaald krijgt, vervliegt de hoop op winst en weigeren de mensen nog iets te doen. Er ontstaat chaos en er komt een einde aan de beschaving.
<br>
<br>
Verder hechten Arabieren geen belang aan wetten en ze proberen de mensen niet van misdaden te weerhouden of tegen elkaar te beschermen. Ze hebben alleen oog voor de bezittingen die ze de bevolking door plundering of onder dwang afhandig kunnen maken. Wanneer ze die eenmaal in hun bezit hebben, bekommeren ze zich nergens meer om; ze regelen hun zaken niet, behartigen hun belangen niet en treden niet op tegen wandaden. Ze leggen wel boetes op, maar alleen om de staatsinkomsten te verhogen en zichzelf te verrijken en niet om wandaden te bestrijden. Integendeel, het aantal misdrijven neemt toe, omdat de boete op de koop toe wordt genomen zolang de misdaad maar loont. De onderdanen leven in een soort anarchie, en anarchie is verwoestend voor de mensheid en vernietigt de beschaving. Zoals we in het begin van dit hoofdstuk al hebben gezegd, is het streven naar politieke macht een natuurlijke karaktertrek van de mens. Alleen daardoor kan de mens bestaan en samenleven".
<br>
<br>
Dus. Zo zie je maar weer, er is in al die tussenliggende tijd geen haar veranderd, moslims gonna moslim, al duizend jaar, en waarschijnlijk nog langer. Dit boek lijkt wel in 2015 geschreven te zijn. Interessant om bij stil te staan met het oog op de toekomst, en onze onrealistische wens om moslims te veranderen.

CrapoTheGreat | 15-05-15 | 13:39

Het is gewoon genoeg. C'est ça!
Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:13
----
Groot gelijk.

Lupuslupus | 15-05-15 | 13:39

*roze bril opzetten doet*
Ik zie de ruggengraat van de Haagse economie op de bovenste foto!
*roze bril afzetten doet*

Prince Buster | 15-05-15 | 13:35

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 13:27
Die wijken heetten toch kansenwijken of zoiets? Kansen te over dus.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 13:32

Probeer 's avonds eens een uurtje rond te lopen in die treurige Schilders-driehoek! Als u de wijk ongeschonden weet te verlaten dan bent u in eerste instantie opgelucht, maar vervolgens rest slechts wanhoop en pessimisme !! Trouw probeert met te veel pagina's te veel te "bewijzen".

krelus | 15-05-15 | 13:28

Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 13:21
Nee, ik woon daar niet, ik heb in een andere Vogelaarwijk gewoond, in een andere stad.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 13:27

@Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 13:21
Sorry, ik vergis me: Lachmansingh, die zit op de Paul Krugerlaan.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 13:24

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 13:06
U heeft natuurlijk volkomen gelijk. Bakra is Sranan Tongo. Door mijn Hindi achtergrond denk ik meteen aan bakraa dat ook 'geit' betekent. Kennelijk woont u in de Schilderswijk. Ik kom er wel eens voor de boodschappen: puja-ingredienten bij pandit Kokki of murti's bij Bharatsingh.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 13:21

De media durft niet meer te doen waarom ze eigenlijk bestaan: Eerlijk verslag geven.

De schilderswijk een wijk voor hoop en optimisme:')
Nee echt waar!

swagmachine | 15-05-15 | 13:16

@De Vrijlansier | 15-05-15 | 12:57
De link is interessant en ik was vergeten dat er zo'n pagina bestaat op de site van Trouw. Je kunt natuurlijk tegenwerpen dat Trouw hier de slager is die eigen vlees keurt (maar dan in negatieve zin). Bovendien, als het zo is dat Ramesar zich verdiepte in IS aanhang, dan kun je ook aannemen dat hij zijn bronnen niet kon noemen om ze niet in gevaar te brengen. Het feit dat 10% van de artikelen in twijfel wordt getrokken, betekent dat 90% kennelijk niet in twijfel wordt getrokken. Ramesar zou wel eens een 'deep throat' gehad kunnen hebben in de Schilderswijk. Zulke bronnen moet hij beschermen, lijkt me. Net als een politie-informant of een informant voor de AIVD ook niet met naam en toenaam in het telefoonboek staat.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 13:15

Heb ergens gelezen dat we rond jaar 2030 een autochtone minderheid hebben, ook al zal dat het jaar 2050 worden, wat een heerlijk vooruitzicht voor velen...

First Contact | 15-05-15 | 13:10

Sorry Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 12:57, er ging iets mis. Mijn vorige reactie was aan u gericht.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 13:08

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 12:51
Grappig dat decennia na de Surinaamse immigratie nog oceanen van misverstanden gapen tussen autochtonen en Suri's.
U kent de term bakra alleen van hindostanen, welnu: het is een woord uit het Sranan Tongo, een creolentaal van de voormalige negerslaven. Maar deze taal is ook lingua franca in Su, dus het kan kloppen dat u het woord bakra ook uit de mond van hindostanen heeft gehoord. En waarom zou een blanke Nederlander dit woord niet kunnen gebruiken? Het is een leenwoord.
Verder vraag ik me af waarom u denkt dat Labaria en ik van hinsostaande afkomst zijn. Dat valt nog niet echt af te leiden uit de reaguursels. ;)
Ook bij Labaria (= de naam van een slang in Su) lees ik een misverstand. Die gaat ervan uit dat alleen allochtonen in de Shariadriehoek wonen. Diverse reaguursels spreken dit tegen.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 13:06

Een stem op de VVD is een stem voor de islamitische reformatie van Nederland. Dat bewijst van Aartsen jaar in jaar uit, dus VVD mag van mij part worden : VIS

Volkspartij voor Islam en Sharia.

Je moet toch wat om je club garant te houden..

Sweetlakecity | 15-05-15 | 13:04

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:49
Ik vraag mij af, dat stel, er zou 50% Nederlanders, Belgen en Noren in Casablanca wonen hoe dan daar e.e.a. zou worden ervaren.

Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:58

@Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 12:29
Er zijn 126 Ramesar-artikelen teruggetrokken na onderzoek.

www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technolo...

Jarenlang had hij dezelfde modus operandi (bronnen ontraceerbaar), en de redactie verzuimde van meet af aan om, al was het slechts steekproefgewijs, inhoudelijk naar de stukken te kijken.
Waar het om draait, is dit: al zijn zaken in je journalistenwaarneming 'waar', als je ze niet onderbouwt met traceerbare getuigenverklaringen, met feiten dus, zit je fout. Dan sluip je van verslaggeving naar interpretatie. Een gevaarlijk grijsgebied.
Daarom denk ik dat het goed is dat Ramesar - al was het dan zeer verlaat - tegen de lamp liep. Wie weet wat er nog meer uit zijn koker zou zijn gekomen. Des te spijtiger is het allemaal: Ramesar legde de vinger op de zere plek, en dat gebeurt nog altijd veel te weinig in de oude media (en onder de toenemende PC-waanzin zelfs almaar minder).
Juist daarom is het bijzonder laakbaar wat deze jongeman heeft gedaan: hij heeft de foute groepen munitie verschaft.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 12:57

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 12:51
Inderdaad. Dus u en labaria zijn van Surinaams-hindoestaanse origine? De term bakra ken ik alleen via hindoestanen.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 12:57

labaria | 15-05-15 | 12:42
Even. Als bakra's het woord "verhaal" gebruiken, bedoelen ze dat iets waar gebeurd is, zoals in goede krantenartikelen of boeken. Volgens mij betekent het in Surinaamse kring dat het verzonnen is.
Ik denk dat Jezus_Boeddha u een compliment geeft. Ik weet zeker dat hij helemaal begrijpt waar u het over heeft, nietwaar Jezus_Boeddha?
(Tot zover een stukje interculturele dialoog naar demense toe)

Iepjesziekte | 15-05-15 | 12:51

@Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:37
Vroegâh kon je nog een touwtje uit de brievenbus laten hangen. Geen vreemde die binnenkwam, en anders kreeg je te maken met de hele buurt. Men kende elkaar nog. Niks geen rotzooi trappen, want je kon er donder op zeggen dat het dezelfde dag aan je ouders verteld werd door een buurvrouw.

Wat je zegt over die 50%, de lol is er nu wel vanaf. Als je dat zegt dan ben je racist terwijl racisme vrijwel alleen uit de cultuurverrijkende kant komt. Discriminatie en racisme begint bij het niet spreken van de taal van je gastland, rondlopen in woestijnkleding, laten weten dat je geen Nederlander bent. Ben er helemaal klaar mee. Dan maar rassiest.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:49

Ik heb vorig jaar in de demo gelopen met een voormalig bewoner van het schilderswijk. Hij en zijn familie zijn lange tijd geterroriseert en bedreigt met de boodschap te vertrekken omdat ze Joods waren en vooral geen moslim. Ik heb verder helemaal geen duiding nodig. Dit is gebeurd en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dit minder is geworden.

centenkrabber | 15-05-15 | 12:49

@jawor36 | 15-05-15 | 11:15

Pas dan is daar sprake van?
Dus wanneer het kromzwaard regeert is er pas sprake van islamisering... U bevestigt precies hetgeen waar ik u van beticht. Islamisering gaat sluimerend; onopgemerkt, zoals Marcouch het graag ziet. U speelt weer de christenkaart terwijl de verschillen tussen de christelijke religie en de islamitische doodscultus zelfs door een blinde zijn waar te nemen.

Desmoulins | 15-05-15 | 12:48

@labaria | 15-05-15 | 12:42
Ik bedoelde met 'verhaal' niet dat ik het niet geloof. Maar gewoon: verhaal als opsomming van gebeurtenissen en feiten. Ik negeer het ook niet. Ik luister aandachtig. En dank voor uw bijdragen. U bent geen autochtone Nederlander, lijkt me? Maar eigenlijk is mijn laatste vraag ook niet relevant.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 12:48

@ Jezus_Boeddha

Het is geen ''verhaal'' ,hier wordt geen sensatie gezocht.En wat nou als je blanke Hagenaar bent en in een goede wijk zit? De Vogelbuurt of Loosduinen? In minder dan 5km van je eigen veilige plekje gebeuren deze dingen gewoon. Negeer het maar en doe het vooral maar af als ''verhaal''. Zodra een eigen Nederlander dit gaat meemaken en publiceren dan zal men anders gaan piepen.De paria's en joden gingen jullie al jaren geleden voor en waarschuwden. Ze hebben misschien niet de juiste kleur en zijn relatief ongewenst maar kloppen doet het.

labaria | 15-05-15 | 12:42

Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 12:33
Laat dat 'overigens' maar weg. Nergens meer racisme als daar, blank krijgt ten onrechte de schuld. Ik heb in een Vogelaarwijk gewoond. Je moet daar eens op het schoolplein of op de markt gaan luisteren. Surinaamse creolen die hindostanen voor koelie uitschelden, bosnegers of Ghanezen die voor bokoe (rotte vis) worden uitgemaakt. Maar ook een creoolse moeder die haar dochters vergeleek en over de ene, die minder compact kroeshaar had, zei dat ze zulk "mooi haar" had. Hoe lichter de kleur, hoe hoger de status bij de hindostanen en de creolen. Ik ben er klaar mee.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 12:41

labaria | 15-05-15 | 12:10
Dat jij daar bent blijven wonen wekt mijn verbazing.
Ruim dertig+ jaar geleden zag men het al aankomen.

Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:40

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:23
Vroeguh was Den Haag nog geinig.
Beetje multi-culti en dat kon geen kwaad en is ook niks tegen.
Maar toen ik destijds de ontwikkelingen zag was ik snel weg.
En het grappige is dat als ik zeg pak 'n beet 7% multi-culti is okay dan mag het.
Zeg ik 50% multi-culti is teveel dan ben ik een racist.
Dat is lachen.

Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:37

@labaria | 15-05-15 | 12:10
Dank voor het zeer nuttige inkijkje.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 12:35

@Iepjesziekte | 15-05-15 | 12:29
Was ook mijn bezwaar tegen de opmerking over het uiterlijk van Ramesar. Iemand op uiterlijk zo beoordelen vind ik racistisch. Overigens komt racisme onder alle bevolkingen voor, ongeacht de huidskleur. Racisme is niet alleen een blanke kwaal.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 12:33

@De Vrijlansier | 15-05-15 | 12:18
Ik wil niet als een zeur overkomen, maar is het aangetoond dat Ramesar zaken verzon? Of werd hij gedwongen opeens van alles terug te nemen toen bleek dat een deel van de Trouw-achterban de inkomsten van de krant zouden laten verminderen. Ramesar was misschien wat arroganter en zelfverzekerder dan een blanke journalist? Bovendien, wie zegt dat ook niet een blanke Trouw-journalist op dezelfde wijze zou zijn behandeld als de berichtgeving eventjes niet meer goed uitkwam. Aan de andere kant: het is ook mogelijk dat Ramesar dingen verzon op grond van oppervlakkige waarneming maar dat de zaken wel klopten omdat hij een scherpe waarnemer is? Dat de redactie van Trouw enige jaren nodig had voordat ze gingen 'twijfelen' stinkt volgens mij. Trouw is een pro-islam politiek-correcte krant met een grote christelijke lezersachterban. Die achterban schijnt het christendom zelf wel aardig te vinden maar niet iets om zich heel erg over op te winden. Alle religies zijn 'mooi' in hun visie omdat ze zich er nauwelijks in verdiepen. Ramesar gooide roet in het vriendelijke politiek-correcte pro-islam eten. Daarom moest hij weg, denk ik.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 12:29

@labaria | 15-05-15 | 12:10
Wat een verhaal. Afschuwelijk. Ik geloof u.
Alleen jammer dat u kennelijk meedoet aan het allochtoonse racisme (uw opmerking over Ramesars uiterlijk). Niet doen, dat verzwakt uw verhaal. Kunt u contact opnemen met Janny Groen van de Volkskrant? Zij schreef ooit hele goede artikelen hierover en is daarna helaas van de rechte weg geraakt. U kunt haar leren hoe het moet, stel haar voor dat ze vanuit uw huis een reportage maakt en daarna met die k*dtmarokkanen gaat praten, de wijkagent enz. Een verbeterde versie van PD, nu met bronnen.

Iepjesziekte | 15-05-15 | 12:29

@labaria | 15-05-15 | 12:10
Ik ben bang dat uw analyse aardig klopt.
Het is ook behoorlijk naïef om te denken dat je een goed beeld van de Schilderswijk krijgt, als je er opzichtig als journalist rondloopt.

Duifmans | 15-05-15 | 12:28

@Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:18
Goed gezien en geef je groot gelijk.
Daarom wil ik ook z.s.m. verhuizen, vooruit gaan zie ik het niet meer. Het doet wel even pijn want verhuizen betekent dat ik mijn familie, vrienden en lokaal netwerk moet achterlaten.

Maak deze keuze bewust want ben an sich niet bang van aanleg maar als de pleuris mocht uitbreken dan is Den Haag een van de steden waar je niet wilt zijn.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:23

De burgemeester van Den Haag die gezellig lachend met de islamitische handleiding voor het uitroeien van joden, homo's en kuffars zit te siegheilen, dit kan toch niet echt zijn? Zeg asjeblieft dat de foto geshopt is.

dedeurs | 15-05-15 | 12:18

@Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 11:42
Dat is dus het complexe hier. Door anderen dan Ramesar is al aangetoond dat de Schilderswijk sluipend is verziekt en door moslimelementen ondermijnd. Maar zij deden dat in bescheidener opzet, met correcte zakelijkheid en zonder verzinsels.
'Toon' je als journalist zaken 'aan' met gefantaseerde details en 'bronnen', ben je niet alleen zeldzaam stom en je beroep niet waard, je berokkent er enorme schade mee.
Een dwarse onderzoeksreporter als Arthur van Amerongen zou van de wijk waarschijnlijk hetzelfde portret schilderen als Ramesar deed - alleen met correct veldwerk. Maar waarschijnlijk dacht de Trouw-redactie, geheel voorspelbaar politiek correct en 'moreel veilig': een jonge journalist met allochtone antecedenten, daar vallen wij ons bij dit gevoelige onderwerp geen buil aan.
Viel dat even tegen.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 12:18

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:13
Maak je borst maar nat.
Het zal alleen maar erger worden.
23 jaar terug al de pleiterik gemaakt daar.
Je zag toen al dat het snel bergafwaarts zou gaan.

Klier van Bartholin | 15-05-15 | 12:18

@Lupuslupus | 15-05-15 | 12:03
Australië en Nieuw-Zeeland zijn opties, maar ook de VS. Lekker ergens in een blank bolwerk gaan wonen, wat lijkt mij dat toch heerlijk!

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:17

@labaria | 15-05-15 | 12:10
Interessant verhaal. Ik vraag me alleen af wat je bedoelt met 'zijn kop staat me niet aan' als je het over Ramesar hebt.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 12:16

@Lupuslupus | 15-05-15 | 12:03
Tja, het voelt ook als landverraad. Maar daarom ook eerst verhuizen binnen Nederland richting landelijk gebied om het nog een tijdje aan te kijken.
De gekte in Den Haag wordt mij gewoon teveel. Overal om mij heen hoor ik vreemde, aggresief klinkende talen, zie mannen met baarden in jurken, vrouwen in brievenbuskledij. Je wordt als autochtoon vies aangekeken, van de stoep gelopen, geintimideerd door roedels marokkanen die machinegeweer- geluiden en gestes maken alsof ze je neerknallen.
Het is gewoon genoeg. C'est ça!

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:13

Ik woon in de wijk , wat Ramesar heeft gepubliceerd klopt echt. Zijn kop staat me niet aan maar liegen deed hij niet. Marokkanen terroriseren de wijk 24 uur per dag. Op de pleinen en straten is het een chaos en ben je niet welkom als non-moslim. De voorzieningen ,speelrekken , speelveldjes, en luchtkussens maken alleen hun kinderen gebruik van.

Er woont een aantal kinderen en pubers in de wijk die worden sociaal uitgesloten en getreiterd. Je wordt als eerst een poosje met rust gelaten en dan peilt men de situatie. Wie ben je? Wie is je familie? Ben je sterk? Heb je vrienden? Ben je non-moslim?

Dan begint een puber Marokkaantje (in opdracht van ouderen) , een Alpha'tje + pack je te treiteren. En langzaam zal een steeds groter wordende groep van dit volk het overnemen en je proberen doodsbang te maken.s'Nachts staan ze bij de flats en huizen in groepen.Praten KEIhard en hebben geen respect voor niets en niemand.

Het is niet meer normaal en als je het niet wil geloven boeit het mij niets. Je komt er nog wel achter wat de mensen voor jou hebben ondergaan. Het is al veel verder dan men denkt. Als ik Nederlander was dan had ik er iets aan gedaan. De politie doet weinig, staat middags met die lui hun ouders te praten. Op een ''sociaal werker achtige'' manier. Haalt natuurlijk geen fuck uit. Je staat er verdomme echt alleen voor.

In de buurt Albert Heijn spelen ze ook de baas , hun meiden werken daar en bij de kassa kijken ze je boos aan als je varkensvlees afrekent. Geen grap , geen leugen , geloof je me niet? Prima jou land dus jou probleem.

Bij een goede vriend langs gaan is verleden tijd , want alleen in het donker terug lopen is te link. Je zal maar een groep van 10 van die klootzakken tegenkomen. Het beïnvloed je leven op allerlei manieren en dan besef je dat hier iets goed verandert is in dit land.

Een sigaret of een wijntje op verdomme je eigen koopbalkon is onmogelijk geworden.Gewoon onmogelijk , dan staat dat volk luid te spugen en te schelden. 100x Wollah en doodsbedreigingen.

Die Ramesar die had wel gelijk. Ik heb niet alles van hem gelezen , maar de Schilderswijk is al in handen van die lui. 100% waarheid.

labaria | 15-05-15 | 12:10

Leuk zo'n bij elkaar gegoogeld tegengeluid, maar het getuigt van weinig diepgang en vooral ook van luiheid. Als de term "bevestigingsjournalistiek" ergens op van toepassing is, dan is het wel dit stuk van van Rossem. Jammer, want nu weet ik nog steeds niet hoe het er voor staat in de Schilderswijk. Trouw krijgt vooralsnog het voordeel van de twijfel, want veel werk in gestoken.

triololo | 15-05-15 | 12:08

@Jezus_Boeddha | 15-05-15 | 11:32
Als ervaringsdeskundige zeg ik: ja, Ramesar had gelijk, er is een shariadriehoek in Den Haag. Maar er zijn vast geen "natives" geinterviewd, dat zou te veel waarheid bloot leggen.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 12:07

te verhuizen, eerst naar buiten de randstad en daarna door naar een nieuw land voor een nieuw begin. Wat ooit Mooi 's-Gravenhage was is volledig aan het afglijden.
Dhr. de Wit | 15-05-15 | 11:29
====
Aan de ene kant heel begrijpelijk, voor de achterblijvers erg jammer. Omdat mensen als u zo heel hard nodig zijn in ons land.
.
Overal ter wereld heeft de islam zich uitgebreid als een slopende ziekte, zeker in Europa. De opties die ik kan bedenken zijn De Krim (:-)) want heerlijk klimaat maar onmogelijke taal, Australie en Nieuw-Zeeland. Dromen mag....

Lupuslupus | 15-05-15 | 12:03

Goh, en op Radio 1 waren ze nog zo unaniem lovend over dat artikel. Bovendien hebben ze het woord Shariadriehoek niet één keer genoemd.
Arm volk dat alleen aan nieuws komt via de volkskrant en de publieke omroepen....

Toine Tussenbeen | 15-05-15 | 12:01

Je zou de Trouwredactie zelfs van racisme kunnen beschuldigen: onder druk van pro-islam politieke correctheid wordt de kritische hindoestaan Ramesar geloosd. En vervolgens wordt beweerd dat de man een pathologische leugenaar is. Omdat hij hindoestaan en hindoe is? Het valt me op dat men hier ook nogal negatief over Ramesar praat terwijl men toch ook erg anti-islam is en anti-Trouw.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:51

Dus ongefundeerde maar daarom niet minder ware beweringen van Perdiep toedekken met een regelrechte policor leugen? Right.

centenkrabber | 15-05-15 | 11:50

Tja, goed artikel. Niets aan toe te voegen. Ook een goed commentaar van Benedict Broere, 11.45u. Mooi hoor. Jammer dat ik er niets aan toe te voegen heb.

blaater | 15-05-15 | 11:49

Hoop & Optimisme. LOL. Snappen ze daar bij Trouw niet dat zij de eerste zijn die straks tegen de muur worden gezet?

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:49

Ik als geboren Hagenees kan maar op 1 woord komen als ik me in die buurt waag, HO-PE-LOOS !!!

JI-HAAT | 15-05-15 | 11:45

De islamisering blijft voortduren totdat het destructieve karakter van de islam zo overduidelijk wordt, dat zelfs de meest ideologisch verwrongen politiek correcte wegkijker er moeite mee krijgt nog langer vast te houden aan zijn suïcidale idee van de islam als ‘religie van de vrede’. Is er te leven met de islam? Hoe zal de situatie zijn over honderd jaar? Is de toestand in Nederland dan vergelijkbaar met Libanon en Syrië? Nederland is dan waarschijnlijk een keiharde politiestaat, waarin de politieke correctheid allang aan de kant is geschoven en er een permanente oorlog gaande is tegen de ‘religie van de vrede’. Waarvan de volgelingen permanent bezig zijn met aanslagen en pogingen aan de macht te komen. Historici zullen terugkijkend concluderen dat de politieke correctheid van ruim een eeuw geleden decennialang heeft weggekeken van een catastrofe in wording. Een soort van misdaad of genocide op de Nederlanders van enkele generaties verder. Je kleinkinderen bijvoorbeeld.

Benedict Broere | 15-05-15 | 11:45

@De Vrijlansier | 15-05-15 | 11:34
Het probleem lijkt mij te ontstaan als blijkt dat Ramesar misschien geen pathologische leugenaar is, maar deels wel degelijk gelijk had. Je kunt niet zowel Ramesar een leugenaar noemen en tegelijkertijd beweren dat de Schilderswijk toch een soort Shariadriehoek is alleen niet zo erg als Ramesar het schilderde. Want ofwel Ramesar's beeld klopt helemaal niet, of als het toch klopt dan was Ramesar geen pathologische leugenaar maar eerder iemand die zijn bronnen niet vermeldde en sommige details overdreef. Maar is het algemene beeld dat Ramesar schetst volkomen onjuist? Dat is de vraag, volgens mij.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:42

Schuld en Boete bij het Gristelijke Trouw. Het zit er 'diep' in bij die arme drommels.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:41

van Aartsen is het archetype van de politicus, waai met alle winden mee zonder enige scrupules

Tasmaneiland | 15-05-15 | 11:39

Een dergelijk breed opgezet mea culpa van de Trouw-hartigen zat er natuurlijk aan te komen. Et voilà.
Wat zo mogelijk nog schadelijker is: het boemerangeffect van één verdwaald Perdiepje. Zijn kinderknutsels geven de brede coalitie van moslims, Islamknuffelaars, geassorteerde activisten en de verenigde oikofobenmedia een prachtinstrument in handen om bij ieder kritisch geluid nog luider te roeptoeteren: 'Islamofobie!'
Dat is het langetermijndividend van de pathologische leugenaar Perdiep Ramesar.
En die Van Aartsen. Laat ik het netjes formuleren: wat een oliedomme, onverantwoordelijke, geschiedenisloochenende, voor een openbare functie volstrekt ongeschikte man.

De Vrijlansier | 15-05-15 | 11:34

@Dhr. de Wit | 15-05-15 | 11:29
Wil je dus zeggen dat wat Ramesar schreef eigenlijk wel klopte? Dat zou toch interessant zijn om een eens aan de Trouwe lezertjes te laten weten.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:32

Ik ben benieuwd of Jozias hem echt zal gaan lezen.

nikolaos | 15-05-15 | 11:32

@Bakita | 15-05-15 | 10:56
Ik denk dat ik het hier mee eens ben. Ik vrees ook dat Perdiep Ramesar niet zozeer de dingen uit zijn duim zoog als wel zaken wellicht wat te scherp tekende. Dat hij geen bronnen kon noemen kan ook bescherming van zijn bronnen zijn geweest. Hoewel hindoes soms zeer anti-moslim zijn en Ramesar is vermoedelijk een hindoe gezien zijn voornaam en achternaam, denk ik toch dat ze hem bij Trouw hebben laten vallen omdat ze daar problemen zagen met hun abonnees en politiek-correcte (lees pro-islam) imago.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:31

Trouw is ook een kutkrant. De Volkskrant was het al.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 11:29

@Lupuslupus | 15-05-15 | 11:15
Heel herkenbaar verhaal. Mijn familie zit nu in buitenwijken van Den Haag en in Zoetermeer en Nootdorp. Zelf wonen we nog naast de Shariadriehoek en zitten er hard aan te denken te verhuizen, eerst naar buiten de randstad en daarna door naar een nieuw land voor een nieuw begin. Wat ooit Mooi 's-Gravenhage was is volledig aan het afglijden.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 11:29

Die 'joris' snap ik ook niet maar de wegen van Joris zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk.... laat onverlet dat je een enorme druiloor bent... #feit
Fatwabuster | 15-05-15 | 11:14

Dat is een #mening. Maar mag van jou vast niet verwachten dat je je op #feiten baseert. Ook niet in de discussie over islamisering. Volledig gedreven door angst roepen dat we er allemaal aan gaan... #schijtluis

jawor36 | 15-05-15 | 11:24

Maak er dan maar een shariacirkel van.
Stolp erover, water erin en dan flink schudden.

Schietmijmaarlek | 15-05-15 | 11:22

Dat van die policor kutkrant kan ik als ex-trouwabonnee bevestigen. Wat een compleet van de werkelijkheid losgezongen rozebrillenkrant is dat geworden. In veertig jaar tijd van gereformeerd naar cryptomarxistisch. Onverteerbaar.

Ivoren Toren | 15-05-15 | 11:18

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 10:55
=====
Heb alleen nog een broer en een zus in Den Haag wonen. De laatsten der Mohikanen zeg maar. De rest van de familie is gevlucht. Vele jaren geleden al. Toen je niet eens meer fatsoenlijk naar de markt in de Herman Costerstraat kon (als witmens).
.
Maar het doet nog steeds heel veel pijn om mijn eens zo mooie stad achter de duinen zó te gronde hebben zien gaan.
.
Mijn tante en oom hadden een zéér goed lopende slagerij in de Hobbemastraat, vlak bij de Vaillantlaan. Het pand prima onderhouden maar ja, moest weg hè?. Ze zijn gelukkig voor hen beiden overleden dus hebben ze de "nieuwe" Schilderswijk niet hoeven meemaken.

Lupuslupus | 15-05-15 | 11:15

We weten al lang wat er gebeurd als je moslims bij elkaar zet. Dan gaan ze roedelgedrag vertonen en hun regels aan mensen opleggen door middel van wetten van de staat en de wetten van de straat. Zag vandaag ook weer iets wat iedereen hier zal raken als Nederland verder gaat islamiseren:

themuslimissue.wordpress.com/2015/05/...

Hele normale Indiase man in Qatar die een islam onvriendelijke opmerking maakte op, ja nu komt het, op Facebook en daarvoor door een hele mob aangevallen is. Nog even en we moeten allemaal onder schuilnamen en achter VPN's ons verzetten tegen dit oprukkend fascisme. Deze mensen zijn schaamteloos in het gebruik van geweld om hun wil op te leggen aan anderen.

Den Haag, slaap lekker verder. Er is niets aan de hand.

George van den Bergh | 15-05-15 | 11:15

Ondertussen islamiseren we vrolijk verder door lieden zoals u.
Desmoulins | 15-05-15 | 10:23

Ja, vrolijk begonnen met je koran lessen? Vriendin in boerka opgetuigd? Hou toch op man. Heb meer last van de irritante gristenen met hun "Jezus Redt" en "God is liefde". Of iedere zondag weer die fakking kerkdiensten. Over indoctrinatie gesproken!

jawor36 | 15-05-15 | 11:15

Toch aardig van van Aartsen dat hij een boek aanneemt van PVV'er Arnoud van Doorn. Of...
Arnoud van Doorn? Die is toch van de PVV? Of ben ik nou gek?
Goh ik lees net dat ie niet meer bij de PVV zit. Tjonge je moet het wel bijhouden. Al die PVV'ers die heen en weer vliegen. Zo zitten ze nog in een brievenbus te urineren en even later zie je ze in een djellaba de moskee inlopen.
Typisch trouwens deze Arnoud van Doorn. In wikipedia staat hij in de talen: Bengali, Engels, Fins, Frans, Indonesisch, Maleis en Arabisch, maar niet in het Nederlands.
Dus als je op de PVV stemt, zie je je kandidaat als moslim in de raad.

TB2318 | 15-05-15 | 11:14

@jawor36 | 15-05-15 | 11:12
.
Die 'joris' snap ik ook niet maar de wegen van Joris zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk.... laat onverlet dat je een enorme druiloor bent... #feit

Fatwabuster | 15-05-15 | 11:14

-weggejorist-
jawor36 | 15-05-15 | 10:17

De fuk?! Het niet eens zijn met een topic = reactie wegtyfen? Sterk hoor.

jawor36 | 15-05-15 | 11:12

De Koran. Binnenkort de eed op de koran als gemeentebestuur in Den Haag?
Halal regels in het vervolg in Den Haag?
Van Aartsen is een landverrader, langzamerhand.

Raider Twix | 15-05-15 | 11:11

@Fatwabuster | 15-05-15 | 11:10
.
+ ziet

Fatwabuster | 15-05-15 | 11:11

@jawor36 | 15-05-15 | 10:17
"Ondertussen islamiseren we vrolijk verder door lieden zoals u."

Ja, vrolijk begonnen met je koran lessen? Vriendin in boerka opgetuigd? Hou toch op man. Heb meer last van de irritante gristenen met hun "Jezus Redt" en "God is liefde". Of iedere zondag weer die fakking kerkdiensten. Over indoctrinatie gesproken!

jawor36 | 15-05-15 | 11:11

Sharia driehoek of niet, totaal onzinnige discussie!
Feit is dat Nederland en de grote Nederlandse steden in een ramp tempo islamiseren en hoe je dat noemt zal me worst wezen...... wie dat niet heeft ladingen stront in zijn/haar ogen... #feit

Fatwabuster | 15-05-15 | 11:10

Hoelang blijft lamlul van Aarsen nog eigenlijk op die positie?

R.B.Scott | 15-05-15 | 11:07

Wekelijks fiets ik wel door de Schilderswijk heen. Het is werkelijk verschrikkelijk wat je daar ziet, ik ben dan ook blij dat ik in een 100% witte D66 wijk woon.

Duifmans | 15-05-15 | 11:07

Dat filmpje met die jongen van 14 had ik nog niet gezien. Is dat echt nodig op die manier? Twee volwassenen politie mannen kunnen zo'n knulletje toch zeker op een iets andere manier arresteren? Lijkt me dat eventuele vooroordelen die de jeugd daar hebben ten opzichte van de Nederlandse rechtsstaat bevestigd worden.

Everybody dies | 15-05-15 | 11:06

Geen shariadriehoek. Nou vooruit, het is geen driehoek. Een shariasikkel. Beter zo?

Suerte Piet | 15-05-15 | 11:05

@Wonderful-Life | 15-05-15 | 11:00
'Wir haben es nicht gewusst' gaat weer helemaal terugkomen.

Botte Hork | 15-05-15 | 11:05

Shariadriehoek is waar de duivel regeert,kan het geen geloof noemen Nederig land is zeer ziek.

Neuswiel | 15-05-15 | 11:03

Trouw heeft daar vast niet rondgelopen met een opzichtige cameraploeg want dan had er wel een ander verhaal uitgekomen.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 11:01

De linkse en overige landverraders zullen de desastreuze gevolgen van hun landverraad blijven ontkennen.

Wonderful-Life | 15-05-15 | 11:00

Half Den Haag (zuid oostelijke deel) is een sharia-rechthoek.

Klier van Bartholin | 15-05-15 | 10:59

Goed gezien van Rossem. Doorgaan.

niks mis mee | 15-05-15 | 10:59

@Parel van het Zuiden | 15-05-15 | 10:45
De Volkskrant was een paar jaar heel goed bezig, maar die zijn ook weer volledig terug bij af. Het is diep triest.

Lewis | 15-05-15 | 10:57

Weet je waar er ook hoop en optimisme was?
In Beirut in 1970.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Libanese_Burgeroorlog

En er is geen Sharia driehoek in Den Haag.
Wel een sharia Vierkant en een Sharia Cirkel.

Piet Karbiet | 15-05-15 | 10:57

Willem Pieter Speelman is de oprichter van Trouw en geëxecuteerd op 29 januari 1945 omdat Trouw een illegale krant was en bedoeld voor vrij Nederland.
Hij zou zich omkeren in zijn graf.

Bakita | 15-05-15 | 10:56

Ik ben toch wel benieuwd wat volgens Trouw dan de definitie is van een Hollandse shariawijk. Blijkt mist er nog iets in de Schilderswijk.

SapperDeFlap2166 | 15-05-15 | 10:56

Maar ik zal het de politiekcorrectjes nog maar eens vertellen...
.
Er is ons niet-Moslims de oorlog verklaard. Per dag nemen de bedreigingen jegens joden, seculieren, vrouwen, onze rechtstaat en onze vrije samenleving toe. Haatpredikers en jihadi's lopen de grens plat. Integratie is seggregatie geworden. Aanslagen en ellende zijn ons voorland.
.
"You 're either with us or against us." En ik maak echt geen geintje. Wanneer puntje bij paaltje komt is er geen "middle ground". Dus... Kies. Er komt geen weg terug.

Parel van het Zuiden | 15-05-15 | 10:55

Hagenees en originele blanke Schilderswijker hier. Trouw adviseert "van Hollands Spoor naar de grote Haagsche markt te lopen". Maar ga dan niet over de Parallelweg via de Marktweg want dan zie je inderdaad weinig. maar via het Stationsplein de Hoefkade op, en dan ter hoogte van de Koningstraat schuin de wijk door. En wel lopen hè, niet fietsen of met de auto. Een aanradertje.

Onze familie is in de jaren 80 gevlucht uit de Schilderwijk omdat de vreemde luchtjes in het portiek toch wel heel opdringerig werden. Wat er aan nieuwbouw eind jaren 80 / begin jaren 90 werd neergezet is nu al rijp voor de sloop, alles is uitgewoond en slecht onderhouden. Vuilniszakken worden gewoon uit het raam of van het balkon geflikkerd. Het is tekenend voor hoe deze mensen hun eigen leven leven. De moslims die daar wonen verwachten dat het allemaal vanzelf goed komt want allah is de machtigste, dus die lost en ruimt dat allemaal wel op, als hij dat wil.
Dat daar armoede voorkomt hebben ze ook volledig aan hunzelf te danken, ze willen niets en ze kunnen niets, want dat zou betekenen dat je toegeeft aan de ongelovige.

Dhr. de Wit | 15-05-15 | 10:55

En dan kom je met uit Syrië gevlucht met wat er nog over is van je familie en dan wordt je in een huurappartement in de Shariadriehoek gezet. Ben je een paar duizend kilometer verder maar zit je nog met hetzelfde ISIS kutvolk opgescheept. Misschien zelfs met wat terugkeer jihadisten die je herkent als de verkrachters van je vrouw of dochter en moordenaars van je zoons. Mooi man dat laffe Nederlandse beleid.

Dirk III | 15-05-15 | 10:55

En dan die zgn 'armoede': Er rijden hier evenveel BMW's. MB's en Porsches als in Wassenaar, en echt niet allemaal 10 jaar oud. Als je ervoor kiest alles daarin te steken ipv een normaal huis of bijles/muziekles/voetbal voor je kind/broertje/neefje zijn dat eigen keuzes en niet de gevolgen van een zgn opgelegde armoede.

Espace Première | 15-05-15 | 10:54

Taqiyya is helemaal ingeburgert bij Trouw.

Rest In Privacy | 15-05-15 | 10:54

Van Rossem, wil je wel even heel snel je vingers in je oren stoppen en hard Lalala roepen. Dit is natuurlijk níét de bedoeling. Het mooie, zoete plaatje moet ten koste van alles in stand worden gehouden!

Lewis | 15-05-15 | 10:54

Nonbeliever | 15-05-15 | 10:48

Ja, dat staat er met die verschrikkelijke taalblunder.

kwark001 | 15-05-15 | 10:52

Ik woon er om de hoek en de afstand tot de nederlandse samenleving en de rechtsstaat wordt met de week groter. Er heerst anarchie, dat zie je al aan het verkeer, vuilnis etc, alles wordt getolereerd, dat is met andere dingen niet anders. Je moet wel een hele scherpe roze brilopzetten om hier iets anders te zien.

Espace Première | 15-05-15 | 10:51

Haat-dit, haat-dat. Met de moslims is de haat geïmporteerd. En inderdaad, ik haat die ideologie van de haat. Niet ideologisch, maar als mens.

sjoost | 15-05-15 | 10:50

Staat er nou -Ik houdt van Nederland- op die vlaggen?

Nonbeliever | 15-05-15 | 10:48

Trouw! Pfoe!
Die gaan prat op hun geschiedenis als 'verzetskrant'.
Dit is jullie morele failliet gasten!
Een nieuwe oorlog staat voor de deur en ook trouw heeft kant gekozen. Optiefen landverraders!

wakkere_nederlander | 15-05-15 | 10:47

De enige hoop die ze daar koesteren is ons autochtonen ooit te overheersen en tot willoze slaven te maken. Het optimisme is dat dit met dank aan groenlinks d66 en pvda ook echt gaat lukken.

Mr.Red | 15-05-15 | 10:46

Ach, Nederlandse kranten... Ik laat mijn katten niet eens schijten op die politiekcorrecte vodden.
.
Iedereen die ooit een poot in de sharia-driehoek heeft gezet weet dat je dan Nederlands grondgebied verlaten hebt. Alles aan het straatbeeld schreeuwt fout, dit moet je niet willen in een vrije samenleving. Alleen een redactie met kwaadaardige intenties schetst een ander beeld.

Parel van het Zuiden | 15-05-15 | 10:45

Top drie landverraders 21ste eeuw:

1) Alexander Pechtold
2) Jozias van Aartsen
3) Jeroen Dijsselbloem en Jan-Kees de jager (ex aequo)

Zij zullen in het jaar 2020 standrechtelijk worden geëxecuteerd!

eerstneukendanpraten | 15-05-15 | 10:44

dat krijg je met je tientallen jaren doorgeschoten tolerante (laffe) beleid tov kansloze importwerklozen, het moslimisme is een doorvretende kanker die omarmt wordt door fanatieke relitokkies van ander snit, omdat ze bang zijn dat ze hun incestkinderen niet meer naar een bijbelschool kunnen sturen.

fred1434 | 15-05-15 | 10:42

Eerst Abu al-Haat. Dan Abu al-Wegkijk. Dan Abu al-Plucheklever. Daarna Abu al-Wachtgeld gevolgd door Abu al-Europarlementariër.

Nivelleermarionet | 15-05-15 | 10:41

Tjaja... "Hoop" op een kalifaat en "optimisme" over het daadwerkelijk kunnen 'wegwerken' van ongelovigen. Hoe kunnen mensen toch zo blind zijn over wat daar daadwerkelijk aan de hand is. Ik stel voor om die ooievaar van Den Haag te veranderen in een struisvogel.

Jimmydepimmy | 15-05-15 | 10:40

Welke krant is er nou geen kutkrant, lees mijn nieuws wel op internet. En Jozias van Aartsen is een ontzettende laffe en luie burgermeester die gewoon met een bezemsteel in zijn reet lekker met zijn ambtskettinkje wil lopen en verder met rust wil worden gelaten.

Bokito ergo sum | 15-05-15 | 10:40

Je mag je serieus afvragen waarom die foute Perdiep een Sharia Driehoek meende te moeten verzinnen, en waarom Trouw zo bereid was om ruimte te maken voor al die hersenspinsels. Dat is een veel belangrijker vraag dan de vraag waarom Trouw nu naar de andere kant meent door te moeten slaan.
Iets zegt mij dat de aanvankelijke gretigheid alles te maken heeft met de onuitgesproken overtuiging, welke zorgvuldig achter het taboe der prolitieke correctheid is weggemoffeld, dat het eigenlijk al goed mis is in die Schilderswijk. Als je vanuit dit inzicht de lijmpoging van Trouw beschouwt, dan zie je een stuk duidelijker met hoeveel krampachtigheid nu een roze bril wordt geconstrueerd.
De redactie van Trouw had diep in het hart graag gehad dat Perdiep het bij het rechte eind had, dat eindelijk het taboe doorbroken zou worden, en dat ze voortaan met opgeheven hoofd zouden kunnen zeggen wat ze echt denken.

Schoorsteenveger | 15-05-15 | 10:39

Vergeet deze niet. nos.nl/artikel/673607-patienten-schild...
"Kinderen gooien met stenen, gooien vuurwerk in de brievenbus, richten vernielingen aan en de vrouwelijke medewerkers worden vaak uitgescholden."

Oeleflaffel | 15-05-15 | 10:38

Ik kan er met mijn hoofd echt niet hij waarom Jozias met een lach op zijn gezicht die Koran aanneemt. Er lopen mensen met Isis vlaggen allah uhakbar schreeuwend door zijn stad heen. Gaat er dan een belletje rinkelen dat hij alle moskees beter kan sluiten ipv vrolijk heulen met de vijand?

je suis bier | 15-05-15 | 10:38

Het is op kritieke punten 180 graden omgedraaid van de bijbel,dus wie o wie zou er achter dit boek zitten begint met een s en eindigt op een n

tim2608 | 15-05-15 | 10:37

Misschien heeft trouw een punt en bestaat de 'Sharia Driehoek' inderdaad - nog - niet. Ik vermoed alleen dat Perdiep alsnog gelijk krijgt, fraude of geen fraude.

SapperDeFlap2166 | 15-05-15 | 10:37

Zwarte vlaggen wapperen en allah hakbar roepen.
Er hoeft nog nét niet iemand in oranje overal voor de camera te knielen maar dat is slechts een kleine stap.

MisterIk | 15-05-15 | 10:37

@jawor36 | 15-05-15 | 10:17
Jij hebt duidelijk de filmpjes niet gezien die GeenStijl bij de topics plaatste.
Maar ik ben (meestal) niet anders gewend van roeptoeterende uien.

necrosis | 15-05-15 | 10:33

Trouw. Ooit een verzetskrant. Tegenwoordig een "weg met ons" propagandakanaal.

Orange Willem | 15-05-15 | 10:33

Loop maar eens van Holland Spoor richting het Binnenhof.
Wie dan nog durft te zeggen dat er van een verregaande islamisering geen sprake is, is waarschijnlijk zelf een mohammedaan of heeft ambities om dat te worden.

Desmoulins | 15-05-15 | 10:32

Al die vlaggen, dat is Aleppo, toch? Toch??

TheseDays00 | 15-05-15 | 10:30

Hoe kan je de islam/Koran in deze tijd nog met open armen in ontvangst nemen. Het is toch onderhand wel duidelijk dat de islam de oorzaak is van het grootste deel van al het kwaad in de wereld.

je suis bier | 15-05-15 | 10:30

Bij het lezen van zoveel leugens en naïviteit van zo'n krant komt er bij mij niet veel anders uit dan my bloody arse you pricks. Te schijterig geweest dus om even onder de dekens te duiken en wat jeugd te interviewen of gezinswerkwerkers te bevragen dan hoor je een heel ander geluid, dat weet ik zo goed als zeker. Gogogo GS!

saidnowomanever | 15-05-15 | 10:29

"Weg met van Aartsen" heeft niet geholpen, hij "kijkt" weg.

Flightless bird | 15-05-15 | 10:28

En de Nederland verziekende islamisten winnen weer. Onder dekking van de leugenpers (Trouw: "er is geen shariadriehoek") kunnen ze gewoon verder met hun praktijken. En onder de hoede van de Volkspartij voor Verkwanseling en Dhimmitude (Van Aartsen voorop) natuurlijk.

Fijnstoffer | 15-05-15 | 10:28

@Driewerf Hoezee | 15-05-15 | 10:26
gedeisD

Driewerf Hoezee | 15-05-15 | 10:26

@jawor36 | 15-05-15 | 10:17
Echt gedeist houden ze zich niet, volgens mij. Okee, er is nog geen aanslag geweest, maar de waarheid ligt wel degelijk aan de Roze Kant van het midden...

Driewerf Hoezee | 15-05-15 | 10:26

zetelt

Jan Passant mk2 | 15-05-15 | 10:25

Godverdoemme, ik lees net dat Inglourious Basterds geen echte documentaire is, maar een verzonnen verhaal.
Blijkt die hele tweede wereldoorlog dus niet bestaan te hebben.
Nu nog even alle historici, journalisten en politici ontmaskeren wegens keiharde stemmingmakerij.
*Miko Flohr-modus uit*
*95 % hersencapaciteit weer wél gebruiken gaat*

Cuyahoga | 15-05-15 | 10:25

De hoop ligt op straat in de Schilderswijk. Je moet er alleen niet intrappen.

Osdorpertje | 15-05-15 | 10:25

Naar de Nederlandse journalisten toe zullen de mensen die daar wonen nooit open zijn over hoe het er aan toe gaat in die wijk.
En journalisten die moslim zijn zullen e.e.a. eerder bedekken met de mantel der liefde.
Resultaat is in beide gevallen een vertekend beeld dat rooskleuriger lijkt dan de situatie in werkelijkheid is.

ZegMaar | 15-05-15 | 10:25

@Glas Koning | 15-05-15 | 10:16
Jozias von Aarschloch heeft de 'slapende cellen' gedrogeerd met subsidies en uitkeringen.
-Korte-termijn-visie- De visieloze mongool.

Botte Hork | 15-05-15 | 10:24

Het idee is natuurlijk goed, dat er ge-herPerdiept wordt. Alleen de nadruk ligt teveel op 'het valt allemaal wel mee'.

Voorbeelden te over, en daarom heb ik ook geen abbo op een krant, maar ben ik GeenStijlLezert.

Driewerf Hoezee | 15-05-15 | 10:24

De nieuwe fascisten zijn binnen. In grote getale. Nog grotere aantallen nieuwe fascisten zijn onderweg.
Dat alles gesteund door dezelfde oude (inter)Nationaal Socialistische Beweging die stelt in Brussel. En Den Haag, zoals te dien is aan de beelden.

Nooit eerder was den Godwin zo van toepassing - en uitgerekend nu willen de gebruikelijke verdachten er niets meer van horen.

Jan Passant mk2 | 15-05-15 | 10:24

Trouw moet eens met de hele redactie door het kalifaat trekken als een soort van werkstage.

ElMatadero | 15-05-15 | 10:24

Van Aartsen is een landverrader.
De ultieme volksverlakker.

Desmoulins | 15-05-15 | 10:24

Goed gesproken, Van Rossem.

Lauwe Koffie | 15-05-15 | 10:23

Fuck Jaberi!

Driewerf Hoezee | 15-05-15 | 10:23

@jawor36 | 15-05-15 | 10:17

Lekker laten broeien daar.
Als we lang genoeg doen of er niets aan de hand is, zullen de problemen vanzelf verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ondertussen islamiseren we vrolijk verder door lieden zoals u.

Desmoulins | 15-05-15 | 10:23

Ik ken niemand die Trouw leest. Maar ik weiger dan ook om te gaan met fatsoensrakkers en gristenen.

Zaadhaan | 15-05-15 | 10:23

Jungs, weten jullie eigenlijk wel hoe belangrijkrijk jullie zijn!!! Ga aub altijd zo door met het recht voor zn raap benoemen. Want het houdt niet op, etc...

potverdrie | 15-05-15 | 10:19

Trouw nooit gelezen en zal ik ook nooit doen.

Sayer | 15-05-15 | 10:19

Een paperback koran is louter voor paupers zoals Jozias van Aartsen.

Feynman | 15-05-15 | 10:19

Fuck islam, fuck Mohammed, fuck Allah en fuck de Koran! En natuurlijk de moeder, allemaal!

eerstneukendanpraten | 15-05-15 | 10:19

Ik veeg zelfs mijn reedt niet af met de koran.

Cummie de Swappert | 15-05-15 | 10:18

Ze zijn ook Trouw. Aan Allah en co.

RegseHippie | 15-05-15 | 10:18

-weggejorist-

jawor36 | 15-05-15 | 10:17

Ja, vandaar ook die zwarte vlaggen. Zwart, de kleur van hoop en optimisme.

roze_bril | 15-05-15 | 10:17

Alleszeggende foto van die van Aartsen...

Hufter | 15-05-15 | 10:16

Die Jozias is echt niet goed!

Glas Koning | 15-05-15 | 10:16

Laten we ook massaal een baksteen naar de redactie van Trouw sturen.
En, mocht u dat nog hebben, uw abo opzeggen natuurlijk.

Botte Hork | 15-05-15 | 10:14

Amen GS.

RobberenRukkie | 15-05-15 | 10:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl