Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SBS6: dood door schuld!

buk eens diep sbsSBS6 is wel degelijk schuldig aan de dood van de 31-jarige Groninger Jan, die na het zien van zichzelf in een herhaling van Probleemwijken tot zelfmoord besloot. Ook de rellen in de Graafsewijk hebben alles te maken gehad met de scoringsdrift van de slechtste tv-zender van Nederland, zo zegt onze StarF*cker: Onervaren televisiemakers de wijk insturen, biertjes uitdelen en de grootste Gekke Henkie’s van de buurt filmen, is letterlijk goedkoop en onverantwoord. Wegduiken achter het gluiperige commentaar dat men naar "eer en geweten" heeft gehandeld, is bijna net zo hufterig als het gedrag van de bewoners van de Graafsewijk in Den Bosch. Starf*cker heeft het gehad met SBS6.


SBS6: Graafsewijk van de Nederlandse tv!

Als je pinda’s betaalt, dan krijg je apen. Nergens gaat dit meer op dan bij de meest infantiele zender van Nederland, SBS6. Het management daar is de laatste maanden voor een deel richting Talpa gevlucht en de Belgische boekhouder Patrick Tillieux heeft de touwtjes strak aangetrokken. Financieel dan.

Het is in Hilversum steeds meer gebruik om maar een productiebedrijfje voor tv-programma’s op te starten. Iedere gek kan in dit digitale tijdperk televisie maken en dus begint menig gefrustreerd, onkundig en financieel armlastig tv-maker een bedrijfje. In de kroeg delen de jongemannen goedkope visitekaartjes uit en hebben 100 onuitvoerbare voorstellen per uur. Minimaal. Snuivend in de poederdoos is het heerlijk dromen van dat ene ultieme programma waarmee je Endemol of Reinout Oerlemans van de kaart vaagt.

Als deze producenten vervolgens knippend en buigend na jaren bij een programmadirecteur naar binnen mogen dan gedragen ze zich als kruipende Chinezen. Nee, het moet zo goedkoop mogelijk, natuurlijk. Veel sensatie ook, natuurlijk. Zo wrijven ze hun format in bij een zender. Vervolgens gaan de amateurs op pad. De jochies drentelen door een wijk op zoek naar de Gekke Henkies. Gaan hun onervarenheid tot op het bot uitbenen. Sex met je stiefdochter? Fantastisch! Neem nog een biertje. In Groningen werd de 31-jarige Jan gevolgd, inderdaad hij was dronken en luidruchtig, en werd neergezet als een idioot. Niemand van de jonge en onervaren programmamakers zal het nodig hebben gevonden om in ieder geval na te denken over de vraag hoe Jan in nuchtere staat over de opname dacht. En hoe hij daar in het Groningse wel eens mee lastig zou kunnen worden gevallen. Ook na een tv-uitzending moet een 'slachtoffer' weer naar de bakker.

Welnee, toen zat het SBS-gespuis al aan de goedkope champagne om te vieren hoe ze die gekken in Groningen hadden genaaid. Scoren voor heel weinig geld, daar gaat om bij SBS6. Schrijnend is het dat Jan in zijn afscheidsbrief nadrukkelijk zegt zo geschrokken te zijn van het effect van zijn televisie-optreden. Daar raakt hij onbewust de kern van het probleem.

Ik stel voor dat SBS6 het programma Probleemwijken in eigen huis draait. Dan kunnen we pas lachen. De ene eikel na de ander. Laat chef-sport Lex Muller maar eens over al zijn blunders vertellen. Of de meisjes en jongens van Hart van Nederland een IQ-test doen. Of presentator Leo de Later vragen waarom hij een toupet heeft. Of laten zien hoe ze bij Shownieuws slijmen, likken en meer om maar Gordon in de show te krijgen. Of Wolter Kroes.

'SBS-inside' lijkt me alvast een mooie titel. Als ze bij SBS6 ook maar een begin van ballen hebben, dan draaien ze Probleemwijken ook op het Binnenhof. Dan confronteren ze minister Donner met zijn weigering Marokkaanse crimineeltjes de Nederlandse nationaliteit af te nemen bijvoorbeeld. Of wat hij doet aan de terreur in de oude wijken en neem hem mee de Graafsewijk in. Ik vrees dat dat te hoog gegrepen is.

De makers van Probleemwijken zijn de Aso’s van de Nederlandse televisie en SBS6 de Graafswijk van het Nederlandse televisieland. Wie pinda’s betaalt krijgt inderdaad apen... Starf*cker

Reaguursels

Inloggen

goed stukje(Y)

herr_merx | 14-05-05 | 10:30

Ja SBS6 moet scoren in medialand,gebrek aan kwaliteits producten betekend stomme programma,s vroeger waren er toch wel heel veel leuke tv-series van Engelse komaf,zoals ik nu nog geniet van George en Mildred, echte humor HEERLIJK!
Die ned talige series en speelfilms NEE BEDANKT!

nummertje | 19-04-05 | 08:57

En waarom begint deze discussie pas na de zelfmoord van deze vent. Bij mijn weten is het programma al enkele weken op tv te zien. Voor de zelfmoord hoorde ik er niemand over.

Ravin19 | 18-04-05 | 14:44

Eindelijk weer een goed stukkie. En gelijk heb je. Het is natuurlijk goed dat SBS dingen laat zien die andere onder de pet danwel in de doofpot bleven. Maar Probleemwijken is erg overdreven televisie. TV vergroot dingen tot enorme proporties. Daar hebben programmamakers rekening mee te houden.

FriescheHengst | 18-04-05 | 12:12

Eén woord: PROBLEEMZENDERS!

Spoocy | 18-04-05 | 11:09

Er zouden meer mensen gefilmd moeten worden als ze zichzelf daarnaa een nekschot geven! Stelletje megeaulen in de maatschappij

JoostMeister | 18-04-05 | 10:40

ik heb laatst met de cameraman van probleemwijken gebabbeld, en die gast is een redelijke bad motherfucker. in irak gezeten, afghanistan, israel, noem t maar op. toch was hij nergens zo bang geweest als hier in NL tijdens het draaien van probleemwijken. op 1 wijk na, is hij overal op zn muil gepeerd en t team ging dan ook geen enkele wijk meer in zonder beveiliging. wat betreft dat bier, als n verslaggever van de Volkskrant zijne excellentie Van der Knaap n interview afneemt, gebeurt dat in de lobby van t amstel-hotel bij een glas wijn. als SBS filmt in een volkswijk, gebeurt dat bij de mensen thuis met een biertje erbij. in hun natural habitat zal ik maar zeggen. en ja, die mensen klemmen graag een pintje, ja.

waddis | 18-04-05 | 09:59

hey.... . DT71,
De manier waarop jij sexueel misbruik beschrijft met een achtjarig kind vind ik niet helemaal jofel klinken.

MindTraveller | 18-04-05 | 09:45

@SF
Ik ben het dus wel met je eens.. helemaal.Knap stukje!

heej.. da's wel een goed idee, heb jij een camera.. ik wel een microfoon!

MindTraveller | 18-04-05 | 09:32

SBS6 is helemaal geen slechte zender. Ze moeten ze alleen verbieden eigen programma's te maken. Laten ze zich maar bezig houden met het uitzenden van amerikaanse series dat is al hoog genoeg voor SBS6 gegrepen. Gelijk aan Net5 - toch?

Wolf17 | 18-04-05 | 09:13

als nou al die gasten zelfmoord plegen kom je er wel goedkoop van af!!
noch meer van deze programma's? toch.

roelofw | 18-04-05 | 08:27

@starsucker er zijn van die dagen dat je beter in je bed had kunnen blijven liggen. Dit "slachtoffer" heeft zelf meegewerkt en toestemming gegeven aan sbs. En een opinie-maker die een ander van stemmingmakerij beschuldigt is een zielepoot die zijn vermogen tot zelf beschouwing heeft verloren. Als het dan toch een kut programma is kijk dan niet, het gaat sbs om de kijkcijfers. Als je eikels strooit kun je zweinen verwachten.

gavrillo | 18-04-05 | 02:21

Altijd maar 'iets anders' de schuld geven. Zeker een kind van de hippies Starf*ckert? Komt door een moeilijke jeugd, m'n oma is dood gegaan, ik ben ontslagen, ik zit al 6 jaar in de wao, m'n wijf is met een ander, m'n ouders spreken geen Nederlands, we kijken alleen maar Arabische TV, de lagere school vond ik al moeilijk, ik heb een trauma van kamperen, m'n linkerbeen trekt, ik heb acne, rugproblemen, veel rugproblemen, contactlenzen, oogontsteking, achterstandswijk, oftewel;
'ZO BEN IK NU EENMAAL'.
-
Als ik ERGENS een TYFUS-hekel aan heb dan is het wel aan 'ZO BEN IK NU EENMAAL'
-
En daar gaat het om. Mensen die SCHIJT hebben aan hun totale omgeving. Daarmee zelfs de televisie halen. En als er vervolgens eentje zich de pleuris schrikt om te zien hoe hij in elkaar steekt via de tv en er daarna zelf een eind aanmaakt dan is de producent van het filmprogramma de lul!? Dat kun je doortrekken tot het fabriceren van video- dvd- casette- cd-recorders. Daar KUN je immers films en cd's mee kopieren en een zwart handeltje mee opstarten.
-
De probleemwijken zijn er. Ongeacht dat de burgemeesters dit ontkennen.
-
SBS heeft een kijkje genomen en daar is het merendeel van Nederland en een deel van de probleemwijkbewoners zelf van geschrokken. Simpelweg omdat het gedrag zo bizar ver buiten alle proporties gaat en alle bekende wormen en maden overstijgt en tegen alle algemene omgangsvormen ingaat. C'est tout. Daar zijn die mensen ZELF voor verantwoordelijk. Nog even en we gaan de Hell's Angels hier in bescherming nemen 'omdat het eigenlijk ook maar mensen zijn'.
-
1 op 25 mensen onderneemt in zijn leven een zelfmoordpoging. Dit was er 1 van. Een alchoholist in een achterbuurt die er geen gat meer in zag. Heel erg raar...

Rest In Privacy | 17-04-05 | 23:50

@ Vacum
Hoef je ook nooit boodschappen te doen? En staat daar nooit een verkoper van een of ander straatnieuws? Iederen die een baan en een studie heeft, kan heeft ook tijd om even niets aan studie of werk te doen. Druk zijn, is slechts een "State of Mind"

Sunnygirl | 17-04-05 | 23:35

@sunnygirl

Nee, ik heb een studie en een baan, henceforth geen tijd om met zwervers te praten

vancum | 17-04-05 | 23:31

@ Vacum
Kom jij allen op invitatie van de gemeent buiten je eigen getto?

Sunnygirl | 17-04-05 | 23:27

@Starfucker,

tuurlijk is SBS6 richeltuig! Tuurlijk kan zelfs talpa hier niet onder gaan zitten. Echter:
1) Mensen die zelfmoord willen plegen, doen dat toch wel, met of zonder SBS.
2) Wees blij dat SBS dit laat zien! Normaal zijn er gelijk PR medewerkers van gemeenten die alle rimpels glad willen strijken, en falen van sterke arm willen toedekken. NL riekt, en SBS laat ons ruiken!

vancum | 17-04-05 | 23:21

@ SF
Ook een manier, maar niet wat ik bedoel. Er is een verschil tussen het uitschot van de maatschappij en hardwerkende buitenlanders. Voor sommigen is dat onderscheid wat moeilijk te maken.

Sunnygirl | 17-04-05 | 23:01

@Sunny "een helpende hand bieden aan buitenlanders". Ik vrees dat dat voor veel reageerders hulp bij zelfdoding is.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:57

@ Ravin,
Ik ben het met StarF*cker eens en als je het dan toch zo simpel wil benaderen. Hulp voor die man is dus nu te laat. Was hij tegen zichzelf beschermt, dan was er nu nog een mogelijkheid tot hulp geweest. Voor zover als dat enig soulaas biedt. En ik heb SBS6 echt niet nodig om wakker geschud te worden. Ik woon in een stad en kom af en toe in probleemwijken. Als je je eigen ogen goed de kost geeft, heb je echt niet zo'n opgeklopt kutprogramma als "Probleemwijken" nodig. Is gewoon een kwestie interesse hebben in je medemensen.
Af en toe een gesprek met een zwerver, een helpende hand bieden aan buitenlanders, gehandicapten en andere mensen die het minder goed hebben als jezelf. Daar bouw je een heel goed beeld van jouw maatschappij mee op.

Sunnygirl | 17-04-05 | 22:31

@sunnygirl
Dan moeten die mensen misschien toch de hulp krijgen die ze nu, duidelijk, niet krijgen.

Nogmaals, Hulde voor sbs voor het wakker schudden van het land (en hopelijk ook de politici).

Ravin19 | 17-04-05 | 22:23

@ Ravin
Zelfmoord is ook niet iets wat opkomt als poepen, de oorzaak voor zo'n daad staat ook niet op zichzelf.

Sunnygirl | 17-04-05 | 22:19

@ Sunnygirl
Ik zie verkracht worden niet echt als een daad, jij wel?
Vreemd...

Ravin19 | 17-04-05 | 22:17

Of je nu SBS wel of net de schuld wil geven, kennelijk hebben de meeste het wel gezien. Als we dit soort zaken niet meer op tv, dan moeten we er gewoon niet naar kijken. Ik neem niet de moeite om naar dit soort ranzige reltv te kijken. Een programma is gebaat bij kijkcijfers. Geen publiek voor een bepaald programma, dan is het ook snel gedaan met zo?n programma. Daarnaast moeten sommige mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Het voorbeeld van Hans de pedo is, volgens mij, van een andere orde. Hans profileert zich nog steeds als jonge meisjesneukert op het www. Door hem publiek aan te pakken, lokt je geen pedofilie uit! Zo simpel is het volgens mij. De kracht van GS is dat ze snel nieuws brengen met veel achtergrond en na goed onderzoek. Daar zou het in de journalistiek altijd om moeten draaien. Dat mist dus gewoon bij SBS. En bij een hoop andere commerciële shitzenders.

@ MILF 17-04-05 @ 13:48
En als je dan toch een ASO familie bent en moet je maar in een dronken bui ten prooi vallen aan SBS paparazzo. Soort verkapte doodstraf en de doodstraf is nog steeds afgeschaft! Als we dan de doodstraf weer willen invoeren, so be it. Maar dan wel op de manier die in ons rechtssysteem past.

@ Conan de Rabarber 17-04-05 @ 13:55
Dit is precies de nuance waar het om draait. GS brengt nieuws en lokt het niet uit.

@Ravin19 17-04-05 @ 21:06
Iedereen verantwoordelijk voor z?n eigen daden. Bedoel je dan ook dat die stiefdochter maar nee had moeten zeggen. Doe me een lol. Bij mensen die alles op een rijtje hebben en ook nog eens stevig in hun schoenen staan, daar gaat dit op. Maar mensen die toegeven aan hun pedofiele verlangens, weerloze kinderen, mensen die niet goed voor zichzelf op kunnen komen of die op een of andere manier een gedragstoornis hebben gaat dit niet op.

@ kalief 17-04-05 @ 21:19
En kinderen die worden gepest en getreiterd op school hadden bij hun ouders maar een beter uiterlijk moeten afdwingen zeker of moeten spijbelen om dat ze voor lul lopen in kleding van de Wibra, ook al kan je moeder niet beter betalen? En als je met een handicap bent geboren had je er maar voor moeten zorgen dat je een miskraam was geworden. Als je alles echt in eigen hand bent, was het allemaal veel makkelijker. En als jouw laptop of gsm uit je auto wordt gejat, is het dan ook je eigen schuld? De realiteit is gelukkig anders.

Sunnygirl | 17-04-05 | 22:10

nou, als SBS er nu uit gaat zijn we eindelijk van Piet Poulusma af geen onderbreking in de film voor hem, ik kan hem ni meer zien of horen grrrrr gek wordt je er van

Dosssie | 17-04-05 | 21:52

@vanrechts

Dat, plus goedkope oostblok porno

10votaal | 17-04-05 | 21:31

SBS6: da's toch de Telegraaf op tv?

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:29

Een zelfmoordenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen dood en niemand anders.
SBS6 is verder net zo asociaal als die tokkies uit de SBS6buurten.

kalief | 17-04-05 | 21:19

Ik heb echt niet medelijden met die man hoor, had hij ze stiefkind maar niet moeten misbruiken, en dan ook nog eens zo dom zijn om het op tv te zeggen. Nee misschien had hij maar ze kind niet moeten misbruiken, of niet op tv willen komen.

Overigens word niemand gedwongen om die troep te bekijken.... ik heb 100 keer liever commerciele troep dan die troep die met gestolen geld word gemaakt (nederland 1, 2 en 3)

Qantrix | 17-04-05 | 21:10

Geenstijl heeft geen recht van spreken. Verder is iedereen (aso of niet) verantwoordelijk voor zijn eigen daden, dus als zo'n vent gaat verkondigen dat ie zijn stiefdochter bevlekt heeft, zijn de gevolgen voor hem.

Hulde voor SBS dat eindelijk eens een tipje van de sluier oplicht over wat er hier in Nederland allemaal mis is

Ravin19 | 17-04-05 | 21:06

Beetje in de trend van Youp van 't Hek (uit columnbundel Fax) dit Jaap. Ik vraag me af of ze bij SBS dan toch hebben nagedacht over Youp's concept 'zelfmoord' en dat dit gelijk bij jou in je hoofd schoot. Anyway, ik ben het helemaal met je eens. Laat de wereld maar eens zien wat voor een uitgerukte pleurisbende er rondloopt bij SBS, belooft hilarische televisie!

10votaal | 17-04-05 | 20:31

@Conan de Rabarber:

Ja! dankzij idioten als ik scoort zo'n programma inderdaad (ik heb jammer genoeg er maar 1 gezien).
So .. ?!

Jazz | 17-04-05 | 20:09

Huhhhh, heeft er iemand zelfmoord geleegd?

Wat een giller Starfucker geilt normaal op die mededelingen, enne nu is dus Sbs6 de schuldige!!!!

Starfuckler is misschien het spoor bijster, vele slangen hebben een gespleten tong, hoop echter niet dat Starfucker ook een slang zal worden..

Zelfmoorden komen al 1000000000 miljoen jaren voor triest maar waar, dat lebielle jantje het vandaag doet wil nog niet zegggen dat Moraal ridder Balkie het morgen doet en Starfucker de volgende week.

Iedereen kan wel een reden hebben om uit het Koningrijk der Nedrlanden te stappen, de ene wat vroeger dan de andere.... Een ding is zeker, Starfucker kan nog wat kinderen vernaggelen en de ander niet meer.

Trouwens niet meer aankomen met dat Pseudo Shrink gedoe

BenBack | 17-04-05 | 19:06

Ik snap ook niet waar iedereen ineens om jankt, tis gewoon een mislukte gozert, gaat ech nie alleen om die serie. Scheelt weer een uitkeringtrekker, zeg maar... who the fuck gives a damn

Poekie Noekie | 17-04-05 | 18:56

Het maakt niet uit wat sbs uitzend je kan ook gewoon niet kijken. Wat lult men nu! Het is de uitwas van Nederland al dan niet in de hand gewerkt door de knuffelkultuur, alles moet maar kunnen.Ik heb niks maar dan ook helemaal niks met dit soort randfiguren. ik hoop dat het meerendeel zijn voorbeeld zal volgens wanneer ze zichzelf terugzien als een stel randdebielen.

Proost

Veldwebel | 17-04-05 | 18:41


Ik snap niet dat sommigen proberen SBS6 goed te praten. Ze hebben bewust gekozen voor zwakkere mensen, ze zwakker gemaakt met alcohol, enkel en alleen om anderen te vermaken en daarmee zelf geld te verdienen. Het is net zo gemeen als 'seks voor de Buch' destijds, die mensen waren niet goed daar hoor je geen misbruik van te maken (tenzij ze lekker zijn en dat waren ze nooit). SBS6 is het goedkoopste van het goedkoopste, en nu hebben ze door hun onverantwoordelijke gedrag de zelfmoord van een al breekbare man in de hand geholpen. Niks dan minachting heb ik voor deze vorm van 'vermaak', degenen die naar dit soort rotzooi kijken zijn van hetzelfde soort als dat vaart mindert bij een ongeluk om het beter te bekijken.

Multikuli | 17-04-05 | 18:18

Hulde aan Starf*cker! Lang gelden dat ik iemand zo de spijker op zn kop heb horen slaan. Ga zo door!

Broerknijn | 17-04-05 | 17:00

Dit is toch de oplossing?! Al het volk dat de samenleving verpest met a-sociaal gedrag laten we een keer op tv zien en dan zijn we er vanaf.

Opperhooligan | 17-04-05 | 16:58

Onze moraalridder Starfucker weer.
Ik kan hem niet meer serieus nemen.
Nou Starfucker , fijn Lingo en fiets hem erin kijken dan bepalen wij zelf wel wat we willen zien.

Gladio77 | 17-04-05 | 16:57

je hoeft er niet veel woorden over vuil te maken: een miniem aan moraal en ethiek verbiedt dat je een mongool of krimineel (en wie dan ook) met iq 80 op deze manier nationaal blootstelt. maar die eigenschappen zijn in NL, ik begin er ook aan te geloven, steeds verder weg te zoeken.

weissbier | 17-04-05 | 16:55

@Pannie, je maakt een grapje over Dave van Well, maar je hebt een heel goed punt. Er zijn hier op GS al talloze al dan niet labiele Tokkies, would-be talenten, en ddoskabouters door het slijk gehaald, zowel door de redactie als door de reaguurders. Dus... mocht een van die figuren zich nog eens van kant maken, en GS als reden opgeven in de afscheidsbrief, dan neem ik aan dat Starf*cker zich meteen bij de politie aangeeft?

Muxje | 17-04-05 | 16:52

. Ruler 17-04-05 @ 13:21
helemaal correct, 70% van de Nederlanders heeft SBS als achtergrond zender de hele dag aanstaan zoiets.

DaJudge | 17-04-05 | 16:45

sjesses.. heb ik een kater ofzo. Volgorde der zinnen klopt niet helemaal geloof ik. Naja.

donkeypunch | 17-04-05 | 16:41

Starfukkert, punch is het met u eens. Het opruiende karakter van deze baggerzender maakt me op z'n minst een beetje treurig.
Ik heb zelf m'n kijkbuisding toen ie kapot gegaan was niet eens meer vervangen. Toen ik het zelfmoord verhaal in de krant las helemaal. Voor de pot verwijters: Geenstijl heeft mij nog nooit bier gegeven.

donkeypunch | 17-04-05 | 16:39

@. Specht,
Een zender voor en door mongaulen dan welteverstaan...

da wizard | 17-04-05 | 16:34

Ik heb het al gehad met SBS6 sinds de eerste dag dat ze begonnen zijn met uitzenden.
Maar ja sommige zijn nou eenmaal wat trager en hebben er jaaaaaren voor nodig om te snappen dat SBS een zender is voor mongeaulen.

Specht | 17-04-05 | 16:23

sbs6 schuldig???
Wat een gezeik, kijk die gast die zijn kind misbruikt is vast niet goed snik als ie dat op TV verteld en moet daarom tegen zijn eigen in bescherming worden genomen.
Maar de rest van al die mongaulen, die elkaar verrot slaan, alleen maar zuipen, neuken met de buurvrouw en feesten tot diep in de nacht, niet werken en uitkering trekken, heb ik maar één antwoord: ga werken en get a life!!! Als die gasten te stom zijn om tegen een sbs-er te zeggen rot op met je camera, dan weet je wat je kunt verwachten.
Dan kom je vast niet op Tv als die leuke buurman die altijd met sinterklaas iets voor de kindertjes doet...

da wizard | 17-04-05 | 16:21

Ach ach ach, wat een onzin verhaal. Betrokkene is nu eens een keer keihard geconfronteerd met zijn eigen daden, iets wat een hele batterij hulpverleners niet gelukt is. En als betrokkene dan, na het zien van het programma, met zijn labiele geest besluit om een eind aan zijn leven te maken, jammer dan. Hij was zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten op tv, het enige wat SBS deed was het hele verhaal uitzenden. De schuld van SBS achteraf??? Ik denk het niet, de schuld ligt bij de vent zelf.

Desolator | 17-04-05 | 16:10

Ach ja, wat moet je als Jerry Springer niet meer op de buis is? Hoewel ik denk dat het zowiezo niet goed was gekomen met het slachtoffer is het zeker waar dat SBS voor een deel schuldig is aan de zelfmoord. Ik heb overigens alleen de uitzending over Eindhoven gezien. Volgens mij is het zo dat als je er een van hebt gezien, je ze eigenlijk allemaal wel hebt gezien.

Barbapoeppa | 17-04-05 | 16:10

@ SF
Ik vind het te ver gaan om SBS de schuld te geven. Het enige wat zij gedaan hebben is 'vermaak' geboden aan wie er maar naar wil kijken. De enige echte schuldigen zijn de mensen die SBS de indruk hebben gegeven dat het maken van dit soort programma's 'leuk' is voor de massa. En aangezien deze indruk geboren is met Big Brother, is denk ik een heel groot deel van de NL bevolking indirect schuldig aan dit drama. De enige manier om dit te voorkomen is een boycot van SBS en andere zenders die dit soort programma's uitzenden, en je zult eens zien hoe snel dit soort troep van de buis is. Natuurlijk kunnen we ook geen boycot doen en toegeven dat de evolutie van de mens gestopt is bij Brood en Spelen.

King of controversy | 17-04-05 | 16:02

pannie is right ... het wachten is op de eerste ongelukkige sociale misfit die hier, of op een van de andere weblogs, te kakken wordt gezet omdat hij hoopte beroemd te worden, een open dirretje heeft of niet goed kan spellen.
Voorbeelden te over op gs.
Het weblog dat dit overkomt wordt dan gelijk genomineerd voor de francisco van jole "ziejenouwel" award.

arendsoog | 17-04-05 | 15:43

Opgeruimd staat netjes, ging alles in het leven maar zo gemakkelijk.

daswa | 17-04-05 | 15:38

Je zou bijna zeggen, meer van dit soort programma's!
Leuk inkijkje in de wereld zoals hij is met als toetje dat men zich suicideert.
Maar dat is wat al te cynisch.
Wel interessant is deze discussie, hoe ver ga je met je prgramma / boodschap.
Maar dat geld ook voor GeenStijl.
Het Michael B. gedoe op het internet was wat dat betreft ook een marker, lets kill the messenger.
Je kunt via de media mensen opruien, in slaap sussen, etc.
Ter leringh ende vermaeck?
Die grens is niet strak te trekken, blijft dynamisch en veranderd door de tijd heen.

vander F | 17-04-05 | 15:34

@pannie... ik geef je een seintje als ik met een groep vrienden naar een optreden van hem ga!BWAHA BWAHAHA!!!

Dism | 17-04-05 | 15:31

sorry islamdunk

Pannie | 17-04-05 | 15:28

En wat als Dave van Well nou zelfmoord pleegt?

Pannie | 17-04-05 | 15:26

probleemlijken..

G-unite | 17-04-05 | 15:15

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Starf*cker, niet mekkeren!
Als je zegt dat je pedo bent op tv, is vragen om moeilijkheden. Als je op tv iets zegt, zonder een goede voorbereiding cq mediatraining, ben je niet wijs. En als je er later spijt van hebt en zelfmoord pleegt, ben je echt dom! De makkelijkste uitweg.. Dat hoor bij dat soort volk, denk ik dan maar.. Niet willen werken, uitkering trekken, en zelfmoord.... Get a life... or die..
Zoals een negert-rappert zegt: Get rich or die trying..

Stijlloze Rukker | 17-04-05 | 15:02

Waarom begint SBS6 niet met een nieuw programma: probleem-wagens!

z03m | 17-04-05 | 15:02

Kijk @SF als je dit nu voor die uitzendingen had gepost zou je een held zijn. Tuurlijk vind ik ook dat SBS mede schuld heeft door de eenzijdige wijze waarop ze de boel hebben belicht, maar dood door schuld vind ik te ver gaan in deze.

..zapper | 17-04-05 | 15:02

Cookie Jar - Jack Johnson

And I would turn on the TV,
But it's so embarrassing.
To see all the other people
Don't even know what they mean
And it was magic at first
When they spoke without sound
But now this world is gunna hurt
You better turn that thing down.
Turn it around...

Well, it wasn't me, says the boy with the gun,
Sure, I pulled the trigger but it needed to be done,
Because life's been killing me ever since it begun
Can't blame me because I'm to young.

Well, you can't blame me, sure the killer was my son
But I didn't teach him to pull the trigger of the gun
It's those video games and his tv screen,
You can't blame me it's those images he's seen

Well, you can't blame me, says the media man
I wasn't the one who came up with the plan.
I just point my camera at what the people want to see,
It's a two-way mirror, and you can't blame me.

Well, you can't blame me, says the singer of the song
And the maker of the movie which he based his life on
It's only entertainment, and as anyone can see
It's smoke machines and makeup, and you can't fool me.

Well, it was you, it was me, it was every man,
We've all got the blood on our hands.
We only receive what we demand,
If we want hell, then hell's what we'll have.

And I would turn on the tv, but it's so embarrassing.
To see all the other people
Dont even know what they mean
And it was magic at first
But it let everyone down
And now the world is gunna hurt
You better turn it around

Turn it around

elblanco | 17-04-05 | 15:00

Dit programma is een technologische vervanging van de schandpaal van vroeger... We zijn in 1000 jaar nog maar bar weinig opgeschoten qua beschaving!

roegbere | 17-04-05 | 14:59

Juist kansloze mensen zoeken een zondebok en aldaar is SBS! Verder, geef een net mens 200 bier en hij doet nog niet de dingen die die aso's uithalen daar. Bij B&W zat een vrouw uit de wijk in Den Bosch en die zei dat SBS het heeft laten zien zoals het is. Het heeft wel wat ogen geopend hopelijk. Jammer dat een burgemeester dan over zwakzinnige mensen praat, doe je ogen open, dat is 60% van Nederland.

CaptainGrunn | 17-04-05 | 14:58

Ik kan mij nog herinneren, dat was in de beginjaren van SBS6. Twee journalisten probeerde iets te regelen met ouders van kinderen in het Ronald McDonald ziekenhuis in het AMC te Amsterdam; ze wilden tijdelijk een kind "meenemen".
Hiermee wilden ze aantonen hoe makkelijk het wel niet is om een kind te ontvoeren uit het AMC.
Maar ja, ouders horen het woord "ontvoering" en daarna vergeten ze dat het maar voor de nep was, dus werd de politie ingeschakeld. Commentaar van Frits van Westerloo was, dat dit soort dingen absoluut niet kunnen. Commentaar van de directie van het AMC was, dat het AMC er nu een probleem bij had gekregen, van iets wat helemaal geen probleem was.
.
Starf*cker, vergeet ook het programma "Wegmisbruikers" niet, waar je favourite acceptgiro-ridder Koos Spee in zijn eigen show zichzelf populair mag maken - als enige Officier van Justitie in Nederland!

drnomad | 17-04-05 | 14:54

Zelfmoord plegen is volgens mij strafbaar.
Zie je wel, ze leren het gewoon nooit!

Ik heb er zelf ooit nog voor gezeten ... voor een m!slukte poging dan.
Ja, het gebeurde toen echt in een opwelling hoor. Ik zou het nu nooit meer doen denk ik.
En bovendien, zoiets groeit in jezelf. Daar kun je een TeleVisie programma echt niet de schuld van geven Starf*cker.

De aanleiding van mijn zelfmoordpoging destijds was ook het zien van een TeleVisie programma. Aktienieuws geloof ik, wat toen ging over Zeehondjes.
Heeel zielig ... Ik kon dat op dat moment echt niet hebben.

*

Jullie moeten SBS allemaal niet zo serieus nemen. Alle reacties (hier en daar) bevestigen slechts het succes van de show.
De mijne included. Ik doe namelijk lekker ook mee ;+)

Tegenwoordig kan ik alleen nog maar lachen om SBS.
En GeenStijl. Die zijn nog het allergrappigst van allemaal met hun succesvolle opstookgedrag.

Petje Af!

deMisluktePoging | 17-04-05 | 14:49

Dat is precies wat ik al duidelijk wilde maken hier Slamdunk.
Het is heel makkelijk om een ander de schuld te geven. De hand in eigen boezem steken is tegenwoordig heel moeilijk.

Thalassa | 17-04-05 | 14:36

SbS heeft geen Hart voor Nederland.
"Heeft u tips voor Hart van Nederland? Mail deze dan naar [email protected]"

camman | 17-04-05 | 14:27

goed punt SlamDunk

projectionist | 17-04-05 | 14:26

@vmbo.nl: Wie heeft er in Den Bosch zelfmoord gepleegd dan?

SideFX | 17-04-05 | 14:26

Dat bedoel ik, ik kan nu al voorspellen dat de gevestigde media zullen zeggen dat Pinokkio of Hans de dood in zijn gejaagd door een haatcampagne van een bepaald weblog, en dat GS zal zeggen dat ze alles aan zichzelf te danken hebben, en dat ze zich maar niet zo duidelijk op internet moesten manifesteren.

iSlamDunk | 17-04-05 | 14:22

Ik denk van niet SlamDunk. Maar de familie van Hans en Pinokkio zeggen dan gelijk van wel.

Thalassa | 17-04-05 | 14:14

Als Hans de kindervriend of Pinokkio Prins opeens aan een zolderbalk bungelt, is GS dan ook de schuldige?

iSlamDunk | 17-04-05 | 14:13

ow spijtje is spuitje natuurlijk ennuh makkelijk discussiepunt... next topic!

nevermindz | 17-04-05 | 14:12

Als SBS zegt geen gratis drank geeft om de buurt op zijn kop te zetten, geloof ik dat ook. Waarom zouden die mensen. Het is hun dagelijks bestaan. Dat ze wat exposure krijgen, vinden de meesten blijkbaar leuk. Oké, 1 niet, maar die kan het helaas niet navertellen. Ik geloof namelijk niet dat hij over 1 dag ijs zelfmoord heeft gepleegd. Daar zit veel meer achter, maar dat horen wij niet omdat televisie snel moet zijn.

Thalassa | 17-04-05 | 14:11

Misschien ben ik dan wel een ass om het zo te zeggen, maar als ik naar die programma's kijk mogen ze van die gasten een spijtje geven als je kijkt naar wat die uitvreters met ons geld doen, en dan ook nog eens lachend zeggen dat als ze niet rond kunnen komen ze maar gaan stelen of uit verveling een gebouw in de fik steken.... tja en als ze het dan zelf doen......... nevermind. SBS mag van mij zeker wel laten zien wat voor tuig er hier eigelijk rondloopt in nederland. Als ze zelf zo sensatiebelust en mediageil en zo superdom zijn om eraan mee te werken.... weten wij meteen wie we in de gaten moeten houden.

nevermindz | 17-04-05 | 14:10

Starfucker -> dikke pluim voor je column. SBS is al vanaf het begin een sensatie zender. denk maar aan dat programma met 1000 gulden krijgen. weet niet meer hoe het heet.

Chinuk | 17-04-05 | 14:08

De kern van SF's stukkie is hier een discussie teweeg te brengen. Wie is fout, wie is goed.
Dat kan namelijk niet Conan. Dat die gozert zelfmoord heeft gepleegd, daar heeft SBS geen schuld aan in deze. Dat zegt de familie die achterblijft.
Het is heel gemakkelijk om een zender aan te wijzen, maar dat is net zo zinloos als een biertje lauw op te drinken op zondagmorgen in een moskee.
Ik waardeer de stukjes van SF, vergis je niet, maar dit is zondagjournalistiek in mijn ogen. "Gooi het volk een worst toe, en ze happen vanzelf". Zoiets.

Thalassa | 17-04-05 | 14:08

@ Conan,
ja, dat dacht ik eerst ook. maar waar ben je mee bezig als je een brief waarin 'verzocht' wordt het hoofd van iemand waarvan niet bewezen is dat hij daadwerkelijk iets illegaals doet plaatst. of de namen en gegevens van een mafkees die zijn kinderen doodschiet, en alsof dat nog niet genoeg is; ook de school waar de slachtoffertjes op zitten moet erbij. dat doe je maar met een reden, en dat is om een reactie uit te lokken. oftewel; iedereen lokt zijn eigen nieuws uit tegenwoordig. en kom niet met 'dat is alleen maar het weergeven van feiten' dan kun je ook zeggen dat sbs de feiten weergeeft van hoe een stel bavianen in een volkswijk zich gedraagd als ze gratis bier krijgen. experiment geslaagd...

verder maakt het mij niet uit hoor, en sommige mensen zijn ook mongeaulen, daar verander je niks aan door ze wel of niet in het nieuws te brengen. maar als je het dan wel doet, wees dan wel een vent en ontken de consequenties niet...

pater | 17-04-05 | 14:07

Een Nederlandse overheid die ten koste van alles een voetbalwedstrijd in Rotterdam laat doorgaan, ondanks al die vernielingen die van te voren waren aangekondigd, vind ik nog heel wat erger dan een commerciëele zender die weer andere randdebieltjes laat zien. Wie betaalt de schade aan die treinstellen?
Ik niet! Ik word anarchist en wanbetaalster!!!!! Gatverdarrie wat een Kutland!

fuckje | 17-04-05 | 14:07

Sinds wanneer maken we ons druk om het lot van de IQ-lozen?

Ndrangeta | 17-04-05 | 14:05

Is het nu SBS of TBS?

HenkV | 17-04-05 | 14:03

Ik vind dit nogal gemakkelijk eerlijk gezegd. Hetzelfde als Smith&Wesson er de schuld van geven als er iemand met hun pistolen vermoord is.

Merlino | 17-04-05 | 14:02

@Thallassa, vertel mij niks over het leven op straat!
Maar je focust je met je commentaar op de bijzaak, niet op de kern van SF's stukje.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 14:01

Of eet een appel Groentespecialist. whahahahaha

Thalassa | 17-04-05 | 13:58

Laat ik dit hele verhaal even naar een meta-niveautje tillen. Het gros van de mensen in Nederland is zo verveeld en heeft zo weinig interessants te doen naast hun werk (als ze al werken), dat ze veroordeeld zijn tot het zich laten vermaken via het medium televisie. De heren televisiemakers springen op deze doelgroep in door het produceren van inderdaad goedkoop en sensationeel "vermaak". Ik zou eigenlijk willen zeggen: GA GOEDVERDOEME EENS IETS NUTTIGS DOEN MET JE LEVEN! Pak eens een boek. Luister eens naar muziek die je leuk vindt. Ga een stuk wandelen of fietsen. Speel eens een gezelschapsspelletje. Reageer eens op een stukje op GeenStijl. Ga de tuin eens harken. En zo kan ik wel uren doorgaan. Resultaat: minder tv kijkers --> minder reclame inkomsten --> dag commerciele zenders!

uw groentespecialist | 17-04-05 | 13:57

Is het nu SBS of TBS?

HenkV | 17-04-05 | 13:57

vermoord

Einstein | 17-04-05 | 13:56

@Conan.
Ze hebben geen reet uitgelokt. Wat jj met je Rabarber ogen hebt gezien op SBS = het leven van de straat die Burgervaders en helemaal Den Haag ver van het publiek willen verzwijgen.

Thalassa | 17-04-05 | 13:56

Als ik hier gister het stukkie lees van die pliessie agent die zijn gezin heeft uitgemoord en men hier doodleuk info vraagt over de namen van de kids? dan kom ik helaas tot de conclusie dat het hier een sterk staaltje betreft van de pot verwijt de ketel!

projectionist | 17-04-05 | 13:56

Je hebt gelijk, starfucker, maar sbs6 is echt niet de enige die zo werkt. En inderdaad, het zijn ratten, maar ze gooien geen ruiten in en ze hebben uiteindelijk ook Groningse Jan niet vermoordt.

Einstein | 17-04-05 | 13:56

Toch is er een subtiel verschil tussen nieuws brengen en nieuws uitlokken, beste potverwijtdeketelschreeuwers.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 13:55

Is het nu SBS of TBS?

HenkV | 17-04-05 | 13:54

@ DT71,
damn, je was me net voor met de pot en de ketel

pater | 17-04-05 | 13:54

Wanneer treden Neon en Nico weer op?
Fleischbaum im Hertz stond toch weken lang op Nr1 bij Geenstijl.

Thalassa | 17-04-05 | 13:54


Oh en ze waren geschokt bij $B$-seks las ik. Televisie gemaakt door tuig, gemaakt voor tuig. Als kinderporno legaal was zou dat uitschot het uitzenden.

Multikuli | 17-04-05 | 13:53

@DT71
Eens.

Huh..? | 17-04-05 | 13:52

i blame the tokkies, wat overigens niet door sbs bedacht is. maar als dit entertainment is tegenwoordig dan kan sbs6 beter teruggaan naar waar ze vroeger goed in waren; 3e rangs softsexfilms uitzenden. das altijd nog interessanter en minder gevaarlijk dan met een camera en een zak pindas de dierentuinen van groningen, den bosch ed in om aapjes te filmen

maar toch; ik sluit me aan bij vmbo.nl en REactor. nog een mooi gezegde voor starf*cker: de pot verwijt de ketel...

pater | 17-04-05 | 13:52

Wat een bullshitverhaal van de Starf*ckert. Dat een debiel voor de camera notabene gaat verkondigen dat ie zn stiefdochter heeft gepaald moet hij toch lekker zelf weten? Iedereen had kunnen zeggen 'nee, hier doe ik niet aan mee'. De rest is geschiedenis.
-
Bovendien is het de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Of is GS ineens gepromoveerd tot moraalriddert? Flikker nou toch gauw een eind op.
-
Sensatienieuws is waar het hele Telegraaf-concern, GS incluis, op drijft. En nu zijn er ineens de grote krokodilletranen? Get a life.

Rest In Privacy | 17-04-05 | 13:51

Helemaal mee eens. Wegwezen met dit soort brakke televisie.

McLow | 17-04-05 | 13:50

@Devon. Maar iedereen heeft die gast ook op TV gezien. Zonder Geenstijl wist niemand wat kaalkopjes zijn. Of hadden we niet nat kunnen dromen van Debbie. Dus Geenstijl - als je het goed bekijkt of leest - is net zo goed als SBS6

Thalassa | 17-04-05 | 13:50

@Jazz, het komt door idioten als jij dat dit soort bagger scoort.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 13:49

Ik heb ook 9 jaar naast een aso familie gewoont, na een paar jaar begon de ellende, de politie erbij, maatschappelijk werk erbij, huisarts erbij, woningstichting erbij het helpt allemaal niets" u moet er mee leven meneer"
En ik ben niet de enige, na een zoektocht van een half jaar naar een andere woning kom je er achter dat er in elk dorp/wijk wel een mongole familie woont, mensen die dus overal schijt aan hebben...
En nu ineens heeft sbs6 het gedaan door dit te filmen? laat me niet lachen, de aso`s zijn en blijven aso`s daar veranderd televisie niets aan

MILF | 17-04-05 | 13:48

Het was Robbie Muns. Dankje Fuckje :D

Thalassa | 17-04-05 | 13:48

Erg prettig dat ze die idioten op TV brengen, en dat er dan 1 zich zelf ombrengt is een plus als het ware.

Jazz | 17-04-05 | 13:47

-weggejorist-

Yeah-banned | 17-04-05 | 13:47

@Thalassa,
het was Robbie Muns in Wenen, waar veel joden wonen.....

fuckje | 17-04-05 | 13:45

Jiskefet, Hitler, Berlijn??? Daar luidt een klokje zonder klepel.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 13:45

@Thalassa - Nee, dat was Jiskefet niet, en het was ook niet Berlijn. Verder wel met je eens (wat een meeloper...)

puntennel | 17-04-05 | 13:43

Klopt; SBS is rans! Maar toch, dat hele verhaal van die Jan uit Groningen spoort niet. Hij kon er niet tegen, zegt men, dat hij zichzelf zo op de tv zag. In de rouwadvertentie staat het volgende: (bron: dagblad van het Noorden)
"Hij hield van het leven...
maar te vroeg van ons heengegaan
Nooit meer Nan"
Als je dan zo van het leven houdt en dan jezelf ziet zeggen dat je voor wat verkeersboetes een poosje gaat zitten, er zo'n probleem van maakt, je familie zo achterlaat, en de familie reageert met zo'n advertentie, dan vraag ik me echt af waar we het nu precies over hebben...

fuckje | 17-04-05 | 13:41

@Ron. Ik denk het niet. Maar wij denken gelijk dat ze scoren als een tiet van een koe. En dat doen ze ook anders ontstaat hier geen levendige discussie of het wel of niet goed is wat SBS doet.
Als "Boer zoekt vrouw" scoort als een tiet, hoor je er niemand over.
Als Patty Brard met een slang in haar togus duwt en daarna haar slakken in een vergiet laat zien, walgen we.
Als een moslim iemand - vooral een blanke bekende - doodschiet, dan is de wereld te klein.
Als kabouter Plop samen met K3 miljoenen kinderen de spaarcentjes uit hun zak trekken, hoor je er niemand over.
Nu is er een pedofiel - die hopelijk zijn straf heeft uitgezeten, iets wat niet kan omdat het altijd een zwarte bladzijde zal zijn in zijn leven - struikelen niet alleen wij, maar ook nog eens de buurt erover.
Is dat de schuld van SBS dan? Het had ook de NPS kunnen zijn Ron.
Was het niet Jiskefet die het grappig vond om - verkleed als Hitler - door Berlijn marcheerde? Wij lachen, de oorlogsslachtoffers spraken er schande van.
Geloof me. Het is nooit goed Ron

Thalassa | 17-04-05 | 13:39

Ik vind het juist handig dat alle talentloze en slechtverdienende journalisten zich bij SBS verzamelen. Als je er dan niet naar kijkt heb je er geen last van, is me opgevallen...

puntennel | 17-04-05 | 13:38

SBS6 aan het gas!

NEXT!

auxy | 17-04-05 | 13:36

Dit doet me sterk denken aan die serie die SB-SS maakte op Terschelling over jongeren die daar op vakantie waren. "Uit je tent" ofzoiets. Die gasten daar deden te weinig idiote dingen dus voerde de programmamakers maar veel bier aan de kindjes van 15. Als ze maar zat genoeg waren gooiden ze wel ruiten in en scheten ze wel midden op straat. Vooral erg lachen voor de plaatselijke horeca e.d. Die kreeg namelijk vervolgens de schuld dat ze minderjarige dronken voerde!

E.duardo | 17-04-05 | 13:34

helemaal gelijk starfucker.
geef mij maar bromet, als het gaat om het verbeelden van het alledaagse leven.

Gordijnrail | 17-04-05 | 13:33

SBS is wel degelijk to blame. Ik geloof er niet zo in dat pers feiten maakt, maar zeker wel dat pers feiten groter maakt dan ze zijn. Omgaan met de pers is een vak apart. SBS moet zich het feit dat zo'n figuur zich niet bewust is van de impact van een camera wel degelijk aanrekenen.

Carlisle Jones | 17-04-05 | 13:33

over de rooie met goedkope telsell van SBS SEX, je weet wel dat kanaal van FOX.

zeemeeuw | 17-04-05 | 13:32

Ik sluit me aan bij REactor. SBS is echt niet de enige die zo handelt. Andere tv programma's en zelfs geenstijl doen zelf ook mee aan het uitgebreid afkraken van mensen (ook al verdienen ze het soms).
Kijk eens bij dossier Hans de kindervriend. Alleen omdat die gast uit Den Bosch zelfmoord gepleegt heeft staat iedereen weer met het vingertje te wijzen.

vmbo.nl | 17-04-05 | 13:30

Sluit me aan bij de (verstandige) rest. SBS is een reflectie van Nederland. Nederland verdient SBS.

Atlas | 17-04-05 | 13:30

@ Thalassa 13:23

Oke dat er bepaalde problemen in dit land zijn is wel duidelijk.
Alleen sbs6 geeft geen ruk om de gevolgen van hun acties.
Je eigen voorbeeld zegt het al een wiet kweker wordt het huis uit gelazerd terwijl een pedo in de wijk wordt teruggeplaats.
Dat is in zo,n wijk niet te verkopen dus er komt zeer veel onrust zeker als de burgemeester nog de pedo in verdediging gaat nemen.
Zou sbs6 daar allemaal aan denken als ze het progamma maken?

Ronnie | 17-04-05 | 13:29

@Ruler, Het merendeel van de bevolking is voetbal kijkende pauper. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? En de rest van Nederland? D66 kwijlende betweters?

tiswat | 17-04-05 | 13:27

Tjonge wat een populistisch geneuzel... Sluit me volledig aan bij iSlamDunk

Amat-victoria-curam | 17-04-05 | 13:25

Ik ben het er niet mee eens. Dat ik sommige dingen liever niet zie, wil niet zeggen dat ik er niet naar kijk.
In Den Haag roept men maar dat het 'best' wel goed gaat in Nederland. Hoe erg iedereen die meuk van SBS6 ook vindt. Het toont wel aan dat het HELEMAAL niet zo best is gesteld in Nederland.
Het blijkt dat mensen op straat worden gezet omdat ze wat wiet telen. Dat ze het telen, vinden ze heel gewoon.
Wij "normale" burgers mogen best wel eens zien dat Den Haag liegt. We weten het wel, nu zien we het ook nog eens.

Scheelt weer. Hoeven wij die kwasten in Den Haag ook niet Zijne Excellentie te noemen en zou er een referendum moeten komen of ambtenaren 30% salarisverhoging mogen krijgen. Ik zeg: SBS.... Vooral doorgaan. Prik maar door de mooie verhalen heen en toon het echte leven van Jan met de Pet maar.

Thalassa | 17-04-05 | 13:23

@ruler> je hebt helemaal gelijk.

superjan | 17-04-05 | 13:22

... en GeenStijl is er als de kippen bij om een familiedrama in Hilversum op de buis te brengen.
Wie vroeg er ook alweer om deze 'reality'?

REactor | 17-04-05 | 13:22

SBS 6 is gewoon de zender die Nederland verdient. Het merendeel van de bevolking is een voetbal kijkende pauper en SBS past daar dus prima bij!

Ruler | 17-04-05 | 13:21

Ze waren er weer lekker over aan het zeveren in buitenhof...

Wanneer begrijpen die agogen nou, dat asociaal tuig gewoon asociaal tuig is. Die gasten zijn niet te helpen en dat willen ze ook helemaal niet meestal.

Viel jullie ook op hoe verliefd Paul Wittebrood de hele tijd naar Lodewijk de Waal keek?

superjan | 17-04-05 | 13:20

Het is inderdaad een progamma dat bedoelt is voor sensatie zonder ook maar te kijken naar de gevolgen voor die personen.
Dat het geen beste burgers zijn is wel duidelijk en dat er wat aan die wijken gedaan moet worden begrijpen we ook wel allemaal.
Maar het gaat SBS 6 niet om het oplossen van problemen maar scoren.
En daar zit dus de fout die sbs6 maakt dachten ze nou echt dat een pedofiel in het wijkje kon blijven wonen?
En daar wil ik niet mee zeggen dat die vent dat niet verdient hoor.

Ronnie | 17-04-05 | 13:18

Helaas zijn het dit soort programma,s die heden ten dage succes hebben. Waarom? Misschien moeten we daarvoor eerst eens in de spiegel kijken. Wat vind ik leuk? Als we mensen op tv zien die zich in onze ogen buitensporig gedragen, vinden we dat dan interesant? Praten we daar later over? Heb je dat en dat gezien? dat was pas lachen! Als we een mop horen is het pas echt leuk als er heel dom gereageerd wordt of leed in voor komt. Ach! Het is maar een grap.
Mensen die dan ook nog eens zelfmoord plegen, hebben dat uiteraard aan zichzelf te danken. Het was toch al niks!
Gelukkig zijn wij niet zo...........

tiswat | 17-04-05 | 13:15

Ja, dit is echt belachelijk van SBS... En ze onderbroken mijn films ook altijd al met Hart van Nederland. Daar zit ik ook al niet op te wachten!

Lorre | 17-04-05 | 13:11

Welke "message"?

vliegenier | 17-04-05 | 13:09

Helemaal eens met het stukje. Ik heb een grote hekel aan de commerciëlen die in alles $$$ ziet, en Den Bosch vs. SBS was het toppunt.

Verder gaan de commercielen ook het Nederlands voetbal dat nu eindelijk wat beter loopt verne*ken door het van de traditionele publieke omroep te jatten (daarin ben ik wel conservatief) en zijn er nog een hoop andere dingen waar ik me boos over maak.

wiebew | 17-04-05 | 13:07

Sinds de kabelherindeling van UP-fucking-C heb ik SBS niet eens meer ingeprogrammeerd...

Locus | 17-04-05 | 13:07

don't shoot the messenger

iSlamDunk | 17-04-05 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken