Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Willem Wever roept Allah Akbar in Efteling

LOL. NPO-kindervriend Ajouad El Miloud is keihard door de mand gevallen. Niet als haatbaard. Maar als bangepoeperd. De Willem Wever-presentator moest in de Efteling zevenveertig soera's en met twee bonus Allah Akbars prevelgillen om een ritje in de Python te overleven. Moehaha. Hilarisch. Beter stuurt zijn imam hem niet naar het Kalifaat om IRL voor Allah te gaan hakbarren als 30 seconden met twee loopings en een kurketrekker al te veel zijn voor 'm. Maar omdat hij hardop allah akbar zei op kindertelevee, is iedereen & z'n zeven dwergen dus weer over de rel natuurlijk. Want boehoe booslimspreuken! Zucht. We kennen Martin Bosma als een gladgestreken ironicus pur sang, maar als hij - zoals de Telegraaf beweert - Kamervragen gaat stellen over de kwestie, vragen we ons toch af of-ie van de giftige appel van Sneeuwwitje heeft gegeten. [-Instant Edit: PVV ONTKENT Kamervragen-] Roept er eindelijk eens een keer iemand allah akbar in een échte sprookjeswereld, waar zo'n bezwering thuishoort, is het weer niet goed. Maar goed. Na de bidgrasmat waar moslims hun eigen Droomvlucht vieren, is nu dus ook de Python geïslamiseerd. Het echte Land van Laaf, dat zijn we zelf.

Reaguursels

Inloggen

Allahoe achtbaan!

DeKleijert | 13-05-15 | 07:43

Dat er nog steeds mensen zijn die het Christendom ( jezus ), vergelijken met Islam ( mo ). Schaam jullie. Alla akbar is beter te vergelijken met "seig heil" dan met "o mijn god".

Aantastelijk | 13-05-15 | 07:37

Toch grappig dat gristenen het opperwezen vragen om hen te verdoemen terwijl den moschlim in het uur des doods nog steeds prijst. Hoe doen joden het trouwens in de python ?

Bohse Koempelz | 13-05-15 | 06:53

Of T-shirts.
*jesuisallah*

Lewis Lewinsky | 13-05-15 | 00:46

Enfin. Binnenkort zullen de goedmensen wel met bordjes rondlopen waarop staat: Ik ben Allahu Akbar.

Lewis Lewinsky | 13-05-15 | 00:45

@Ballenman | 12-05-15 | 15:51
Je mist het punt. De NCRV had dit geallahoeakbar niet moeten uitzenden. Zeker niet in een kinderprogramma.

Dat het wel gebeurt heet: islamisering.

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 23:46

@Oeleflaffel | 12-05-15 | 15:03
Hij is dus rechtstreeks zijn broodheren (KRO-NCRV) aan het beledigen.

frank87 | 12-05-15 | 23:29

@Patje2011 | 12-05-15 | 14:19
Dat is nu het probleem: De NPO is niet ongelovig. Het programma is van de christelijke omroep KRO-NCRV.
Mohamed heeft niet echt veel toegevoegd aan het christendom, en wordt daarom in deze godsdienst(en) niet erkend als profeet.

frank87 | 12-05-15 | 23:27

@Kameroudste | 12-05-15 | 13:58
Als het bij de moslimomroep was had het me wel verbaasd...
Voor Willem Wever, wat een oud NCRV-programma is zou het ook wat opvallend zijn.

frank87 | 12-05-15 | 23:20

@Patje2011 | 12-05-15 | 14:46
Je legt precies de vinger op het echte moslimprobleem: De onhebbelijke neiging om het leven zo makkelijk mogelijk te maken voor die lui.
Hebben ze tenminste lekker de tijd om te radicaliseren. Lekker met een grote baard in een jurk gaan lopen, kom je lekker op TV. Lekker jezelf afzonderen van de Nederlandse maatschappij, want de overheid helpt je toch wel aan eten.

frank87 | 12-05-15 | 23:18

hotnot | 12-05-15 | 13:34
Ach, we gaan allemaal een keer dood. Ik laat me bij zulke dingen niet remmen door angst (ook al ben ook ik wel bang hoor)

Geile Markeerstift | 12-05-15 | 22:21

Het was niet alleen allahu akbar maar hij kraamde er complete koran verzen uit...

basweetutwel | 12-05-15 | 21:02

Die kreet roep ik ook altijd als ik op de wc moeite heb met de ontlasting en het dan eindelijk toch lukt. De combinatie lucht enorm op.

Rest In Privacy | 12-05-15 | 18:07

Dat soort toverspreuken horen zeker niet op kindertelevee. Allah komt je echt niet redden als je 2 uur ondersteboven blijft hangen in zo'n ding. Vraag maar aan de mensen uit Didam. Waarom begrijpen sommige mensen dat toch niet?! Omdat ze betoverd zijn!

Retiarius | 12-05-15 | 17:47

Fuck Jebeeri!

CrapoTheGreat | 12-05-15 | 17:20

Jezus Christus wat een onzin! :)

polt | 12-05-15 | 17:04

Anoniem5k | 12-05-15 | 16:44
Hij is hier opgevoed, en opzich is t een prima joch, maar op zijn werk hoeft er geen rekening worden gehouden met zijn cultuur en opvoeding. Hetzelfde geld voor een gereformeerde en anderen. Het is ook allemaal geen ramp. Maar laten we ten eerste Nederlands praten in Nederland, en ten tweede laten we godsdiensten en andere problemen in de wereld niet voeden aan jonge kinderen. Zoals @Dibe zei: ze hadden t ook eruit kunnen knippen. Maar nogmaals geen ramp maar laat t geen gewoonte worden.

Patje2011 | 12-05-15 | 17:04

Twee woorden: islamization creep

VerenigingVanDieven | 12-05-15 | 16:57

God is groot?? 1,85, 1,90, 2 meter... vragen, vragen.

meneer Q | 12-05-15 | 16:52

wat een watje,is het eerste wat bij mij opkomt

Tasmaneiland | 12-05-15 | 16:47

@mallekater | 12-05-15 | 16:42
maar hoort het daarom wel in een kinderprogamma wat uitleg geeft over hoe de dingen werken?

Dibe | 12-05-15 | 16:46

@Patje2011

Hij is gewoon hier opgevoed hoor, toch. Zit inbegrepen in het kostenpakket van een bepaalde hoeveelheid vrijheid zonder discriminatieclausulen (de grefo's kunnen ook lekker hun kindjes inprenten en later kreperen).

En dat is in principe iets heel erg fijns, maar het werkt gewoon niet zo goed samen met ideeen uit het verre verleden die daar misbruik van maken.

Je kan je er boos over maken, maar stel liever voor hoe het moet worden aangepakt (zonder de overheid in een gedrocht te veranderen)

Anoniem5k | 12-05-15 | 16:44

Dibe, je hebt gelijk, fuck de koning is tegen een bepaalde, bestaande entiteit, dat gezever tegen Allah valt onder het hoofdje wensdenken.
Dus inderdaad een enorm verschil.

mallekater | 12-05-15 | 16:42

DrakenEi | 12-05-15 | 15:07
Ik vind Ajouad El Miloud helemaal niet provocerend, tegenliggend en respectloos nee. Hij mag zo mijn buurman worden. Bij jou heb ik nog mijn twijfels.

kicktherabbit | 12-05-15 | 16:41

@Patje2011 | 12-05-15 | 16:23
en als ze het doen, kan het best even gewist worden,l want het voegt niets toe anders dan onzin, maar nee, ze zenden het uit. Ik durf te wedden als hij 'fuck de koning' had geroepen, het er WEL uitgewist was, gek he ;)

Dibe | 12-05-15 | 16:30

Mensen zijn zo goed geintergreerd in Nederland, dat ze na 40 jaar nog niet hun god in het Nederlands kunnen aanroepen of prijzen..

Patje2011 | 12-05-15 | 16:23

Informatief magazine waarin vragen van kinderen worden beantwoord.

Daar hoeft geen religieuze uiting van de presentator bij, vind ik.

Dibe | 12-05-15 | 16:21

@Anoniem5k | 12-05-15 | 16:11
Daar gaan we weer, dus wij moeten rekening houden met iemand zijn cultuur en opvoeding?. En diegene hoeft geen rekening te houden met een nationale kinderzender, de Nederlandse taal en zijn werk?

Ik zeg al het is geen wereldramp, maar laten we het niet goed praten, en zeker niet toestaan. Laat hem maar lekker God is groot zeggen n duidelijk Nederlands. Maar eigenlijk dit zelfs liever niet in een programma voor kinderen wat los moet staan van godsdiensten. Kinderen zijn al bang genoeg, stel je voor dat ze erachter komen, dat een bepaald geloof de rest van de wereld wil uitroeien of bekeren. En staan wij het toe dat christenen en Joden ook constant hun geloof en cultuur, talen, en achtergond naar boven laten komen, terwijl dit geen enkele functie heeft in een kinderprogramma?

Patje2011 | 12-05-15 | 16:20

@Anoniem5k | 12-05-15 | 16:11
dus.. dan zou het er toch gewoon uitgeknipt kunnen worden, maar ze laten het erin, dat is toch vreemd dan?

Dibe | 12-05-15 | 16:17

maargoed als alle moslims zukke softies zijn is het weer wel goed nieuws natuurlijk.

nikkipikki | 12-05-15 | 16:12

@Dibe

Zelfde geld is het er gewoon ingemept zoals dat nog steeds gebruikelijk is toen hij klein was en heeft hij dr niet zo heel veel controle over.

Maar beetje tautologie, in principe bestaan religie's per gratie van toegang tot zeer jonge kinderen.

Anoniem5k | 12-05-15 | 16:11

Nee logisch toch, ik zie de christelijke presentatoren op de EO, NCRV en KRO ook altijd even bidden tussen het presenteren door. Voor moslimsis er de moslim oproep waar de wansmaak welig tieren kon. verrassend genoeg is de boel failliet vanwege fraude en etc.

nikkipikki | 12-05-15 | 16:11

om 13:56
schreef ik er wat over, Ballenman

Dibe | 12-05-15 | 16:02

@Ballenman | 12-05-15 | 15:51
maar hoort het in een kinderprogramma?

Dibe | 12-05-15 | 16:01

Pfeww, een kerel die een Arabische versie van "oh shit!" er uit flapt als hij met geknepen billen een woest ritje maakt. Echt iets om je druk over te maken.

Hakbar roepen is bij veel van die lui een stopwoord, kijk maar eens naar al die filmpjes van Syrië. Als het Hagenezen waren geweest hadden ze in plaats daarvan "Tering!" geroepen, elke keer dat je daar Hakbar hoort.

Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.

De Ongematigde | 12-05-15 | 16:01

Dat dit dingetje alles dat wat westers is het liefst ziet verdwijnen, dat is dan een -1

sodeju

the_hammer | 12-05-15 | 15:59

Gewoon twee islamieten op de NPO die derhalve hun eigen dingetje doen, dat gaan we nog veel vaker zien. Dat dingetje refereert aan alles wat de westers is het liefst ziet verdwijnen, dat is dan een -1. Maar de Hollander ziet het graag zo. Dus.

the_hammer | 12-05-15 | 15:57

Ballenman | 12-05-15 | 15:51

Deaudsbange gasten riedelen geen versjes relaxed op, al was het alleen al omdat je stembeheersing faalt. Dit is een onderonsje, toneelstukje van de presentator zijde, tussen twee gelijksoortigen.

the_hammer | 12-05-15 | 15:54

@Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:34

pedo.
(oh, sorry, ik dacht dat het niet-onderbouwd op de man spelen geopend was).

Ballenman | 12-05-15 | 15:53

Een lastige. In iedergeval had een gemonteerde beep erover niet mistaan.

the_hammer | 12-05-15 | 15:52

@Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:31

Gast, echt. Er zit een doodsbange moslim hardop te bidden in een achtbaan. Blijkbaar roepen ze dan (ook) Allah Snackbar.
Niet mijn ding (zowel achtbanen als religie), maar als je niet ziet dat dit wat anders is dan koppensnellende IS-lui, ben je gewoon blind. Wel makkelijk ook, hoef je ook niet weg te kijken, als je toch al blind bent.

Ballenman | 12-05-15 | 15:51

Maar wat is godverdehoeren in het moslims?
très cool | 12-05-15 | 13:31
"Allahu kwak betaalhaar".

datzouzomaarkunnen | 12-05-15 | 15:45

Oook leuk. Puberruil.. een blond ventje met holle blik in de ogen die allerlei 'spontane kuch' vragen stelt aan het somalische gezin die bij kans al met het vimgertje begint te wapperen. Terwijl het somali jongetje alwetend en grote man is, maar het wel een beetje vreemd vomd met al die appelmoes friet en 'vrijheid.'....,pis off pfff.

de grote Anti | 12-05-15 | 15:39

Hoewel het mij totaal niet interesseert of hij allah akbar roept in de achtbaan is het natuurlijk duidelijk dat dit een vooropgezet plan was.

Elmauro | 12-05-15 | 15:34

Functioneel religieus.

Hoen | 12-05-15 | 15:33

De NPO in de rol van de joodse raad in 40/45 heulen met de vijand.

blauwe zander | 12-05-15 | 15:28

In Raqqa zijn ook leuke attractieparken. Gezellig prijsschieten op kuffaars, Christenen en afvalligen, wedstrijden koppensnellen, headfirst homowerpen, stenen op overspelige dames mikken etc etc. Altijd prijs en dat alles onder het genot van een welgemeend Allahoe Akbar. Tevens geschikt voor kinderen.

WillemRuis | 12-05-15 | 15:20

Zou Martin Bosma in de fata morgana durven?

Pierke Smulders | 12-05-15 | 15:11

Als hij er na afloop nu maar niet verward en gewelddadig uit is gekomen.

Berthe | 12-05-15 | 15:10

@kicktherabbit | 12-05-15 | 14:30
Ik heb ook helemaal niks tegen al onze andere mede geloven (geen religies, verdiep je eens in godsdiensten) en ik heb ook niets tegen al onze andere medelanders. Ik erger me alleen kapot aan 1 provocerend, tegenliggend en respectloos volk wat zich hier nestel. Dus in uw ogen zal ik wel weer een racist zijn, maar je slaat in iedergeval de plank mooi mis met "vervelend he, die vrijheid."

DrakenEi | 12-05-15 | 15:07

@kicktherabbit | 12-05-15 | 14:30
Met die vrijheid om te geloven gaat het met de islam dus mis. Ook dit figuur zegt niet alleen "Allah Akbar", maar spreekt de hele shahada uit.

Vertaling van de shahada:
"Ik getuig dat er geen god is die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah, en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is."
www.duakracht.nl/shahada

Oeleflaffel | 12-05-15 | 15:03

Godverdomme.... Jezus Christus!!

vxd | 12-05-15 | 14:59

Je zult maar meer dan een half uur op je kop hangen, zoals van de week in Didam.
Dan roep je nog heel veel andere dingetjes, hoor.

mallekater | 12-05-15 | 14:59

Prima kinderpresentator, aardige jongen, en een leuke Wie is de Mol deelnemer.
kicktherabbit | 12-05-15 | 14:42

Waar. Maar toch even bij stil staan, en zorgen dat het niet meer gebeurt.

Patje2011 | 12-05-15 | 14:56

Patje2011 | 12-05-15 | 14:46
.
Leni Riefenstahl is nog volop aanwezig.

donjon | 12-05-15 | 14:53

@kicktherabbit | 12-05-15 | 14:41
Dit geval is ook niet zo erg, maar we moeten wel een grens stellen. Laat kinderen lekker kind zijn, nu moeten ouders gaan uitleggen wat het betekent, uitleggen dat er nogmeer godsdiensten zijn, uitleggen dat godsdiensten niet zo goed met elkaar kunnen opschieten, uitleggen waarom iemand geen Nederlands praat als hij hier is geboren, is allah hetzelfde als god of niet? etc etc.

Maar we zijn het erover eens, het was niet zo heel erg, maar ik ben voor palen en perken stellen, want anders zitten onze kinderen straks wel gescheiden bij de zwemles. Als er teveel druppels vallen dan ontstaan er op een gegeven moment een grote plas...

Patje2011 | 12-05-15 | 14:51

De NCRV en de KRO die dit programma uitzenden hebben hun identiteit kennelijk al ingeleverd. Dan kunnen ze beter geheel verdwijnen.

J.Slavink | 12-05-15 | 14:50

@donjon | 12-05-15 | 14:38
Dat is al heel lang, ze moeten bij het journaal, zijn zelfs NOS woordvoerder. In elk kinderprogramma moet ook een moslimkindje zitten. In series zoals Spangas worden Marokkanen als sympathiek behulpzame mensen neergezet en de Nederlanders als discriminanten, in andere series op Zapp zijn de ouders van christenen bevooroordeeld en willen niet dat hun dochter gaat met een moslim, maar de moslimouders zijn altijd open en vrij en sympathiek en zorgen ervoor dat er een relatie komt en veranderen het beeld van die domme autochtonen. Toen heel Nederland sprak over de Marokkanentereur op straat, toen kregen we opeens sympathiek series en films over Zouf Zouf, schnitzelparadijs etc etc. Hetzelfde zou zijn als er in WOII een serie gemaakt zou zijn voor het Nederlandse volk om te laten zien hoe grappige en sympathiek ss-ers eigenlijk zijn, en hoe dom en intolerrant de autochtoon is.

Patje2011 | 12-05-15 | 14:46

Jammer dat zijn kuisheidgordel niet losgeschoten is, want dan had hij nu in het Paradijs de uitgewoonde maagden kunnen bewonderen. In Nederland op de Nederlandse TV voor een Nederlands kinderprogramma deze barbaarse kreten slaken is een Gotspe, ontslaan die eikel.

Baronwater | 12-05-15 | 14:45

donjon | 12-05-15 | 14:38
Want Moslims kunnen niet vriendelijk zijn he. Prima kinderpresentator, aardige jongen, en een leuke Wie is de Mol deelnemer. Niks mis mee, doorlopen bitte. Ehh aub.

kicktherabbit | 12-05-15 | 14:42

Patje2011 | 12-05-15 | 14:32
Als je niet beïnvloed wil worden door andere culturen, talen en idealen dan zou ik sowieso al niet met je kinderen naar de Efteling gaan. Maak je niet zo druk. Ik geef je gelijk als je het hebt over gescheiden zwemmen, verplicht halal vlees op scholen en meer van die onzin. Dat noem ik geloof opdringen. Maar niet over zoiets pietluttigs als dit. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over dat Latijnse gezwam in de kerk of dat onze taal steeds meer op het Engels gaat lijken. Als die presentator zich toch zijn Islamitische god wendt wanneer hij in de achtbaan zit dan moet hij dat vooral doen. Met of zonder camera. Vertel je kind even dat dit Arabisch is voor God is groot en zijn algemene kennis is ook weer bijgespijkerd. Ben blij dat de PVV zich een keertje niet zo laat kennen al zag je bij Bosma wel even de bekende stuiptrekking.

kicktherabbit | 12-05-15 | 14:41

@Arme kinderhersentjes...
www.youtube.com/watch?v=aUTAfUzMJU8
Afgeschminkte Bassie | 12-05-15 | 13:52
.
_________
.
Een moslim omdat het moet,... in een kinderprogramma zodat kinderen leren dat moslims ook vriendelijk kunnen zijn.
Als ze dan over een paar decennia (of eerder) in Nederstan iets doen wat de islam niet toestaat zullen ze zich daardoor gewilliger naar de slachtbank laten leiden... onder het slaken van de slagerskreet uiteraard.

donjon | 12-05-15 | 14:38

Wees maar blij dat ie nog niet getrouwd is met je 12 jarige dochter.

nikkipikki | 12-05-15 | 14:33

@kicktherabbit | 12-05-15 | 14:30
Vrijheid van mening en geloof is goed, maar we moeten wel palen en perken stellen dat onze kinderen worden beinvloed door Arabische culturen, taal en idealen. (nee ik praat niet over de Islam). In Nederland praten wij Nederlands en vooral op de nationale zender, en vooral als het om kinderen gaat.

Patje2011 | 12-05-15 | 14:32

@Dhr. de Wit | 12-05-15 | 13:22
De Ajouad El Miloud omdat het moet.
Maar waarom hebben we geen Chinees omdat het moet? Spanjaard, Italiaan, Fransman, Duitser, Indonees, Pool, Albanees, ja zelfs geen Somaliër?

Als zijn natuurlijke reactie is om allah akbar te roepen zegt dat iets over de indoctrinatie van de islam. En via Ajouad El Omdathetmoet wordt dat maar weer eens duidelijk.
Logisch dat Westerlingen het eng vinden als ze allah akbar horen omdat dat meestal de voorbode is van een harde knal.

_____________
.
'....... als ze allah akbar horen omdat dat meestal de voorbode is van een harde knal.'
... of je voelt bij de uitroep nog net het mes door je hals snijden.

donjon | 12-05-15 | 14:32

DrakenEi | 12-05-15 | 14:27
Nederland heeft geen nationale religie die je moet aanhangen en ook geen verboden religies die je niet mag aanhangen. Wij zijn vrij om te geloven en denken wat we willen. Vervelend he, die vrijheid?

kicktherabbit | 12-05-15 | 14:30

Kan er niet om lachen, een foto met dit afgedankte afrikaantje zichzelf onderschijtend zou ik dan wel weer kunnen waarderen.

NB-Stb | 12-05-15 | 14:29

Wie niet springt die is een fuck de allahoe akbar koning!

Zo. Wat een week he jongens? Al die verboden woordjes in onze samenleving. Kunnen we nu weer verder met ons leven?

Martin Bosma weet toch ook wel dat Allahoe-akbar niet betekent: "Pas op, ik ga over 5 seconden mijn sabel tevoorschijn halen en je kop van je romp scheiden". Net als dat Halleluja niet betekent: "Hou je kleuter bij je of ik haal mijn leuter uit de broek". Krabbelen ze nog net op tijd terug, die vrijheid van meningsuiting frontsoldaten van de PVV.

kicktherabbit | 12-05-15 | 14:29

Lekker provocerend van een presentator in een Nederlands (westers) Kinderprogramma ... kudtvolk.
Ja ik kan me hierover wel opwinden ja.

DrakenEi | 12-05-15 | 14:27

Ik zie mij al werken voor de Marokkaanse zappelin, en dat ik in het Latijns, Christelijke woorden ga uitslaan. Wat er allemaal gebeurt, is niet zo erg, maar we moeten het kort houden, en vooral niet zich verder laten doorontwikkelen. Voordat je het weet hebben we Arabische straatnaambordjes.

Patje2011 | 12-05-15 | 14:24

@Lupuslupus | 12-05-15 | 14:22
Precies!

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 14:23

Word toch wakker, NCRV en KRO!
Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 14:16
======
Dat gaat helaas niet meer lukken want het zijn net zulke islam-meelopers als de PKN-kerken: bang en laf. Het is een regelrechte schande.

Lupuslupus | 12-05-15 | 14:22

Even hoor: allah akbar betekent god is groot.
En dat roept een volwassen vent in een sprookjespark, terwijl hij eigenlijk bedoelt: ik schijt in mijn broek.

Moslims en logica....
Pastor Sippenhaft | 12-05-15 | 13:21
.
_________
.
Allah zit overal hoor.
Dus ook in z'n broek.

donjon | 12-05-15 | 14:21

@Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 14:16

Jij bent grappig. Protestants-Christelijke en Katholieke propaganda mag wel? Je staat immers tegen de NCRV en KRO te gillen?

Kameroudste | 12-05-15 | 14:20

Ik heb ook liever dat hij op de Nederlandse TV, Nederlands praat. Waarom slaat hij Arabische teksten uit? Hij kan toch gewoon zeggen, met Gods wil, of God is groot? We wonen godverdomme in Nederland, en onze kinderen word al geleerd dat Mohammed, DE PROFEET is, kijk maar naar de niet gelovige NPO die blijven maar roepen dat hij DE PROFEET is ipv van een profeet voor de Islam of gewoon profeetje mo. En nu krijgen we weer steeds vaker mensen op TV die in het Arabisch dingen aan het zeggen zijn, terwijl deze zaken ook gewoon in het Nederlands kunnen worden gezegd. Ik zie het voor deze keer door de vingers, volgende keer krijgt hij wat mij betreft ontslag.

Patje2011 | 12-05-15 | 14:19

@SemperLibertas | 12-05-15 | 14:11
Kennelijk vind jij het belangrijk genoeg om er een reaguursel aan te wijden.

Dat vind ik ook. Want ik vind dat er geen islampropaganda moet zijn in kinderprogramma's op de Nederlandse televisie. Word toch wakker, NCRV en KRO!

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 14:16

Een lul met vingers die, Hatsjoehaat.

Reconquistador | 12-05-15 | 14:16

Heftige shit... Heftige shit...

Markies van het Reve | 12-05-15 | 14:15

Kan iemand even dit filmpje aanpassen waarbij, na de allah ahkbar, een explosie wordt geëdit.
Dan kunnen wij accepteren dat die beste meneer in een sprookjeswereld een toverspreuk roept en dan mogen de moslims onder ons accepteren dat satire ook geheel normaal is in de Westerse wereld.

LaCroix | 12-05-15 | 14:14

lolz. Hij roept maar lekker raak. En waarom ook niet. Kamervragen? Neen.

lillendvleesch | 12-05-15 | 14:13

@mallekater | 12-05-15 | 13:28
Maar das dan meer van : Godgloeiende nakende Satan!"of zoiets ....
toch niet "GOD IS GROOT!"?

lilluke halve hoan | 12-05-15 | 14:13

Dit topic past in dezelfde serie als 'de treinzeiker' en 'kopschopfilmpje op school'. Kortom, lekker belangrijk, don't care en gaat nog eens een webpagina van GS uit 2005 bezoeken of zoiets. Overigens mis ik Rutger elke dag iets meer.

SemperLibertas | 12-05-15 | 14:11

Allahoe akbar? Geen idee wat het betekent, maar voor zover ík er iets van heb meegekregen in de afgelopen jaren, is het een slagers-term.

Peter Emile | 12-05-15 | 14:08

"De Willem Wever-presentator moest in de Efteling zevenveertig soera's en met twee bonus Allah Akbars prevelgillen..."
.
Daar zaten dan vast een paar van deze soera's tussen, weet Jeroen Weghs veel: www.wvinter.net/~haught/Koran.html Begrijp men dan niet dat een act als deze bijdraagt aan de hersenspoeling en het islamweek maken van de jongeren? Hopeloos.

ben kokhals | 12-05-15 | 14:08

unexpected jihad expected in 5.4.3.2..1 ALLAH HAKBAR!!!

TDB | 12-05-15 | 14:06

Spreek gewoon Nederlands. Willen we allochtone jongens en meisjes leren dat ze gewoon moeten integreren of niet?

Nietvoordekat | 12-05-15 | 14:02

lekker boeiend, het klinkt net zo erg als die amerikanen die "oohh my god" roepen bij van alles en nog wat.

daarnaast doet hij het best goed in de keuringsdienst van waarde

Russo | 12-05-15 | 14:02

De Telegraaf verzint altijd de antwoorden bij niet bestaande interviews. Dat overkwam Ajouad El Miloud in januari ook in de Prive. Nu overkomt het Bosma in de Telegraaf. Hebben ze toch iets gemeen met elkaar.

tipo | 12-05-15 | 14:01

@Kameroudste | 12-05-15 | 13:58
Sluikreclame!

SamKoeman | 12-05-15 | 14:01

De kreet “Allahu Akbar!” heeft niet alleen de duidelijke betekenis om aanspraak te maken op de hegemonie van de islam met de uitspraak “Allah is de grootste”, maar heeft een bijzondere historische samenhang met de islamitische massamoord op de Joden.

De oorsprong van “Allahu Akbar” is afkomstig uit de Hadith, en is daar te vinden waar Mohammed´s genocide op de joden wordt beschreven:

Toen het ochtend werd kwamen de Joden… te voorschijn. Toen zij de profeet zagen, zeiden ze: “Mohammed en zijn leger! De profeet zei: Allahu Akbar (Allah is de grootste) en Khaibar is vernietigd, want altijd als wij bij een natie komen, dan zal het voor deze een ongelukkige ochtend worden…” Sahih Bukhari 4:52:195.

En evenals destijds gebruiken moslims ook nu nog de kreet “Khaibar, Khaibar Ya Yahud Jash Muhammad Saya’ud, Khaibar, Khaibar” (Oh Joden, Mohammed´s leger zal terugkeren) als hun anti-Joodse strijdkreet.

“Allahu Akbar” heeft een duidelijk vijandige religieuze betekenis en wordt gebruikt om de religieuze heerschappij-aanspraak, die de fundamentele missie van de islam vormt, aan te duiden.

tempelheer | 12-05-15 | 14:00

@Hermannus | 12-05-15 | 13:21
Nee, het is helemaal niet gewoon, het is walgelijk, want "Allahu Akbar" associeert vooral naar islamitische terreur en onthoofdingen, een soort van "heil Hitler" maar dan de islamitische variant. Dus het moet ook verboden worden.

Wonderful-Life | 12-05-15 | 14:00

-weggejorist-

Rest In Privacy | 12-05-15 | 14:00

Jongens jongens wat een poeha om niks.
Nu even een filmpje van een mevrouw die hevig in angst tijdens een Python-ritje gaat prevelen:

"Wees gegroet, Maria, vol van genade,
de Heer is met U,
gij zijt de gezegende onder de vrouwen,
en gezegend is Jezus, de Vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen."

Gaan we dan ook over de zeik? Is het dan ook 'nieuws'?

Degene die dit fragmentje heeft gezien en gepost als "oh oh oh tuttuttuttuttut"-item zegt daarmee vooral erg veel over zichzelf.

Kameroudste | 12-05-15 | 13:58

Vroeger in t t dorp mocht ik geeneens 'Jee' zeggen, want vloek, dus hel.
Maar allah hoort niet in een kinderprogramma, hij roept toch ook geen God of Jezus Christus, dat soort woorden worden nog steeds niet random gebruikt op de radio, noch tv, ook niet in de klas door de leraar , net zoals dat gefuck bijvoorbeeld of kankerdit-en-dat.
je kunt het wel een gewone woordjes vinden, zijn het ook, maar toch vind ik dat die kerel zijn allah binnensmonds moet houden in zijn kinderprogramma.

Dibe | 12-05-15 | 13:56

-weggejorist-

miko | 12-05-15 | 13:51

@Hermannus | 12-05-15 | 13:21
Oh my Allah...

Sliptong | 12-05-15 | 13:51

Als de presentator een Amerikaanse was geweest dan had je de hele tijd 'om maai ghosh, o maai gawd' gehoord.
Boeiuh.

miko | 12-05-15 | 13:50

vindead | 12-05-15 | 13:30
.
Dat bedoel ik. Gasten lallen altijd over respect, maar ze willen niet begrijpen dat dat een tweewegs principe heeft.....

Jan de Hoop | 12-05-15 | 13:50

Terwijl die presentator weet dat sluikreclame verboden is toch allah hakkenbar roepen.
Tsss.

Frikandel_met_mayo | 12-05-15 | 13:49

@Schmutz Geilmacher | 12-05-15 | 13:41
Ajouad El Miloudi werkt daar toch omdat hij een uitstekende moslim is? Die dol is op Appa?

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:48

In Nederland spreken we Nederlands. Hoe dan ook, gebeden kun je maar achterwege laten op televisie. Het is gewoon erg onbeleefd.

SamKoeman | 12-05-15 | 13:48

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:47

Lieve trol dat je er bent. Kusje..

Chow | 12-05-15 | 13:48

@Chow | 12-05-15 | 13:42
Geen onderbouwing. Geen antwoord geven op vragen van medereaguurders. Wel roepen dat de islam prima is.

Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:47

Mag hem wel , waren er maar veel meer zoals Ajouad.

labaria | 12-05-15 | 13:46

Waar de fuck kan je je druk over maken zeg. Mensen die zich hier druk over maken hebben totaal geen leven of andere verplichtingen, zoals school of werk. Oh wacht.. het is hun 'werk' om zich druk te maken over alles wat Moslims uitspoken.

Trekvogel12 | 12-05-15 | 13:46

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:40

Geen zin in dude. Je plempt onder elk topic dezelfde bange reaguursels. Dus mijn advies is vooral binnenblijven en wanneer wel buiten geen oogcontact maken met moslims. Misschien overleef je het dan.

Chow | 12-05-15 | 13:42

Het enige schokkende hieraan is dat ie beetje pussy is dat te gaan roepen in achtbaan. magoed is vergelijkbaar met katholiek die kruisjes gaat slaan.
Snap niet wat het probleem is met de uitspraak, wij riepen op de basisschool al Allah is groot, Allah is machtig, Allah heeft een lul van 1 meter 80.

bladiebla9292 | 12-05-15 | 13:41

Dhr. de Wit | 12-05-15

Ajouad werkt daar helemaal niet omdat het moet, maar omdat hij een uitstekende presentator is.

Schmutz Geilmacher | 12-05-15 | 13:41

Ooh mijn god, wat een gedoe.

-Wertos- | 12-05-15 | 13:41

@Chow | 12-05-15 | 13:38
Geef eens antwoord op mijn vraag, dude.

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:40

Nou zo bang was hij niet hoor. Hij zocht gewoon een gelegenheid om dit even te kunnen roepen. Ik ben nog niet vergeten hoe hij Appa zat aan te moedigen.

PrinsesStoepje | 12-05-15 | 13:38

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:37

Ik zou binnenblijven als ik jou was. Ze hebben het op je gemunt.

Chow | 12-05-15 | 13:38

Ceauceausneaut | 12-05-15 | 13:36
Even gegoogled, die gozert die ik bedoelde heet Jochem van Gelder. Fuck, gaat heel m'n redenatie niet op.

Ceauceausneaut | 12-05-15 | 13:38

GerMonster | 12-05-15 | 13:35

Lewis durft ook niet met z'n rug naar de eigenaar van een shoarmatent te zitten. Als de dood dat ie opeens onthoofd zal worden.

Chow | 12-05-15 | 13:37

@Chow | 12-05-15 | 13:34
En waarom is dat erger dan wegkijken, wegkijker?

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:37

Willem Wever werd vroeger toch ook gepresenteerd door een gozert die ook echt Willem heet? Waarom noemen ze dit dan niet de grote Ajouad-show. Dan weten we direct wat we kunnen verwachten, namelijk dit soort islamgeneuzel.

Ceauceausneaut | 12-05-15 | 13:36

@GerMonster | 12-05-15 | 13:29

Zo roep ook wel eens Heil Hitler. Dan word je ook vrij raar aangekeken zal ik je vertellen. Terwijl ik misschien wel elke dag iemand groet. Zo kun je het heel snel downplayen. Jij krijgt er niet ineens een associatie van een hoofd wat niet meer op een lichaam zit bij?

roze_bril | 12-05-15 | 13:36

Vroegah, toen Willem Wever nog over wetenschap ging en leuke feitjes/weetjes en totaal geen religieuze idioten had, was het nog wel eens leuk.

Nu zitten koekwausen dus op de nationale televisie Koran leuzen te roepen als ze in een sprookjespark (toepasselijk) een achtbaan in stappen omdat ze in hun broek schijten van de angst.

Je kan dat ook in je hoofd doen gehersenspoelde kwal.

LangeTijdGeleden | 12-05-15 | 13:36

@lewis, denk wat je wilt, troll

GerMonster | 12-05-15 | 13:35

Haatzaaiers

maakdatdekatmaarwijs | 12-05-15 | 13:35

Het is net zoals pubermeisjes "OMFG" roepen. Ik vind het nogal nichterig overkomen.

brutus68 | 12-05-15 | 13:34

@leo de pejo | 12-05-15 | 13:28
Vond het ook al vreemd dat ze het met de montage niet even zo hadden geknipt dat er geen #ophef zou ontstaan.

mvdwarsligger | 12-05-15 | 13:34

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:31

En jij bent een bangepoeperd. Da's erger dan een wegkijker.

Chow | 12-05-15 | 13:34

Als ik in zo`n attractie zit heb ik meer vertrouwen in de ingenieurs en monteurs, dan een sprookjesfiguur.
Feynman | 12-05-15 | 13:25
 
Gewoonlijk ben ik het met uw analyses eens, maar dit keer niet.
Door welke notified body is die kermisattractie gecertificeerd ? En dezelfde vraag voor alle kermisattracties in nederland.
Ik ben er allang klaar mee, ik stap nergens meer in, veels te gevaarlijk.

hotnot | 12-05-15 | 13:34

@GerMonster | 12-05-15 | 13:33
Zal wel. Maar islampropaganda in een kinderprogramma vind jij prima. Wegkijker.

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:34

Nee hoor, niets aan de hand. Maar steeds een stapje verder met de islam-indoctrinatie, zelfs in een kinderprogramma. Totdat men zelf het mes in z'n keel krijgt. Goooo Martin Bosma!

Lupuslupus | 12-05-15 | 13:34

vindead | 12-05-15 | 13:30

Daar is dan vast wel een persbericht over verschenen als het zo erg was.

Chow | 12-05-15 | 13:33

Van marocjes is algemeen bekend dat ze in hun broek schijten als ze iets alleen moeten doen.
Alleen in groepen van meer dan 5 man zijn ze stoer tegenover bejaarden en kleine kinderen.

sinar2 | 12-05-15 | 13:33

@lewis : o jesus, als je mijn reacties zou lezen in alle andere topics dan zou je zien dat ik compleet tegen de islam in al zijn vormen ben. Even dimmen graag.

GerMonster | 12-05-15 | 13:33

Ik hoor alla-g'hakbal en verwacht een boem...
Maar nee hoor.
Flauw filmpje.

Aristotalloss | 12-05-15 | 13:32

@GerMonster | 12-05-15 | 13:29
Jij bent een wegkijker. Terwijl er twee miljoen mensen het afgelopen jaar vermoord zijn door allahoeakbarrers, blijf jij denken dat de islam gewoon een godsdienst is.

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:31

Maar wat is godverdehoeren in het moslims?

très cool | 12-05-15 | 13:31

Jan de Hoop | 12-05-15 | 13:26
Toen ik nog op de middelbare zat zei een Afghaan 'godverdomme', waarop een Nederlands meisje 'allahverdomme' zei. Ze heeft het maar ternauwernood overleefd...

vindead | 12-05-15 | 13:30

Ach ja hoewel ik niet gelovig ben roep ik ook wel eens "Jesus" of "mijn god", dus in deze context vooruit dan maar met de snackbar.

GerMonster | 12-05-15 | 13:29

Ik vind dit vrij logisch, sprookjes horen in een sprookjespark.

Kaas de Vies | 12-05-15 | 13:29

Fuck Allah Akbar

Fatwabuster | 12-05-15 | 13:28

De elite van wegkijkers blijft maar doen alsof de islam gewoon een godsdienst is. Terwijl ISIS. Terwijl Boko Haram. Terwijl Al Shabaab.
*geen islamitische fratsen in NL*

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:28

Cuyahoga.
LOL!!!
Ik wil de heer, eventueel ook zijn zoon , ook nog wel eens aanroepen wanneer ik me keihard op mijn poten heb getimmerd met een moker.
Een reflex, noemen we dat. Niets mis mee.
De een verknettert een of andere heer, de andere zoekt steun bij een andere meester.
Moet kunnen.

mallekater | 12-05-15 | 13:28

Gaat nergens om.
Maar wel frappant dat in de montage het 'Allah Ackbar' er in is blijven staan. Want beeld en geluid lopen niet synchroon.
Bewust treiterijtje van de omroep?
En Bosma tuint er met open ogen in.

leo de pejo | 12-05-15 | 13:28

Tjesus, zelfs in de Python zo'n schietgebed.

McMarx | 12-05-15 | 13:27

Ik vind van die moslim straatjochies die lopen de GVD-en ergerlijker, als moslim moet je gewoon binnen je eigen religie vloeken!

Jan de Hoop | 12-05-15 | 13:26

-weggejorist-

Erkend Potloodventer | 12-05-15 | 13:26

Als ik in zo`n attractie zit heb ik meer vertrouwen in de ingenieurs en monteurs, dan een sprookjesfiguur.

Feynman | 12-05-15 | 13:25

Uh, ik vind eventuele Kamervragen wel terecht hoor. Waarom moeten kinderen via de staatsomroep te horen krijgen dat Allah groot is? Ik heb liever geen religieus geschreeuw op de tv. Op staatstelevisie zou het niet moeten. En bij staatstelevisie gericht op kinderen vind ik het niet kunnen.

vindead | 12-05-15 | 13:25

Ik roep altijd godverdegodverdegodver als ik in de python moet.
Maar ik ben atheïst, dus dan kan het wel.

Cuyahoga | 12-05-15 | 13:24

Je kunt ook overdrijven hoor. Een moslim kan moeilijk andermans god aan gaan roepen in het uur van zijn dood. Ik vind het wel grappig dat hij overduidelijk doodsbang is, maar om wille van het programma toch gaat.

merrlin | 12-05-15 | 13:24

Mietje

Areem | 12-05-15 | 13:23

Nee! Geen ge-allahoe-akbar laten horen in een kinderprogramma! Niet doen!
*kudtgodsdienst die telkens weer tot terreur leidt*

Lewis Lewinsky | 12-05-15 | 13:23

De Ajouad El Miloud omdat het moet.
Maar waarom hebben we geen Chinees omdat het moet? Spanjaard, Italiaan, Fransman, Duitser, Indonees, Pool, Albanees, ja zelfs geen Somaliër?

Als zijn natuurlijke reactie is om allah akbar te roepen zegt dat iets over de indoctrinatie van de islam. En via Ajouad El Omdathetmoet wordt dat maar weer eens duidelijk.
Logisch dat Westerlingen het eng vinden als ze allah akbar horen omdat dat meestal de voorbode is van een harde knal.

Dhr. de Wit | 12-05-15 | 13:22

De Python staat er nog. Dus dat valt weer mee.

der maupmeister | 12-05-15 | 13:22

Jezus Christus wat een aanstellerij

Maaiveld | 12-05-15 | 13:22

Het zit diep van binnen. Het gaat er niet meer uit. Gehersenspoeld.

kwark001 | 12-05-15 | 13:21

Even hoor: allah akbar betekent god is groot.
En dat roept een volwassen vent in een sprookjespark, terwijl hij eigenlijk bedoelt: ik schijt in mijn broek.

Moslims en logica....

Pastor Sippenhaft | 12-05-15 | 13:21

Dus? Volgens mij is 't gewoon de Islamitische variant van 'Oh, mijn god'. Klaar. Doorlopen.

Hermannus | 12-05-15 | 13:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken