Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Drachten WOEST wegens hoofd op dienblad

Het is alsof Islamtische Staat zèlf Drachten heeft bereikt, zo paniekerig reageren inwoners op een nieuw 'kunstwerk' van Henk Hofstra in de Friese stad. Zijn rode pop die een hoofd serveert op een dienblad bezorgt Drachten koude rillingen. Het standbeeld staat sinds enkele dagen op het dak van een café in het centrum. Iedereen en z'n moeder kwaad dus. Boze burgers klagen over een verspilling van gemeenschapsgeld, maar het allerergste vinden zij nog de mogelijk gekwetste gevoelens van de nabestaanden van James Foley en andere slachtoffers van ISIS. Of letterlijk: "Het is respectloos handelen ten aanzien van nabestaanden die te maken hebben gehad met onthoofdingen van hun dierbaren." Massahysterie in de Frieslamitische Straat, maar kunstenaar Henk Hofstra houdt het hoofd koel. "Het is goed dat mensen kunst confronterend vinden en het op deze manier ervaren. Als kunst mensen koud laat, heb je er minder aan." De gemeente noteerde tot nu toe 'een handvol' klachten over de pop. Wie zal dit winnen: de vrije kunst of het Kalifaat?

Reaguursels

Inloggen

Niet klagen mensen....

Drachten is een een gemeente die wat over heeft voor de samenleving....... althans voor een deel ervan......
B.v . Het sponseren van aannemers die het theater proberen te verbouwen........ en het doneren van miljoenen aan een bevriende project ontwikkelaar........ en ze voorzien een lokale kunstenmaker van de nodige euros.......

Welke gemeente doet dat tegenwoordig nog?

Komt toch niet omdat SP in het college zit?
:-)

kees_de_bees | 08-05-15 | 20:17

Over twee jaar is rode tint oranje geworden (net als bij die oude Opel Corsa's, je weet) en staat het mooi op (fuck de) Koningsdag.

Albert K. | 08-05-15 | 11:47

Pas als moslims het aanstoot gevend vinden wordt het weggehaald. Wat de Friezen vinden daar maalt niemand om !

Troost J.E. | 08-05-15 | 09:25

Drachten is geen stad, drachten is een dorp. Een Kudtdorp.

metworst | 08-05-15 | 08:46

-weggejorist-

zie boven6801 | 08-05-15 | 06:14

Hoofdgerecht.

zie boven6801 | 08-05-15 | 06:13

Ach, zolang de pop maar niet takbiert.

Dark_Austrian | 08-05-15 | 05:07

Dat riedeltje met 'kunst' en 'confronterend' is na 50 jaar ook wel uitgewerkt en uitgekauwd. Het is gewoon een lelijk ding. En in het huidige tijdsgewricht niet echt passend. Laat de kunstenaar maar lekker confronterend gaan doen in Syrie of Irak. Daar vinden ze zijn werkjes vast wel mooi.

Hans Hillen | 08-05-15 | 00:22

Het mooie is dat de kunstenaar hier geen subsidie voor gekregen heeft.

(Als je stoelen verkoopt en die worden in het stadhuis gezet. dan wordt het waarschijnlijk betaald van gemeenschapsgeld. Maar wat moet je dan? Gratis weg geven of mag je ze niet verkopen aan overheidsinstanties?)

Voor subsidie ontvangen moet je het eerst aanvragen en dat heeft bovengenoemde kunstenaar Henk Hofstra nooit gedaan.

overdrijfnietzo | 07-05-15 | 22:31

Hofstra is met recht een 'kunstenaar' want het is een hele kunst om steeds maar weer gemeenschapsgeld op je bankrekening overgemaakt te krijgen, zonder door de goegmeente belastingbetalers met pek en veren ingesmeerd en met hooivorken de stad uitgewerkt te worden.

EnNouJijWeer | 07-05-15 | 21:38

@ja,diedus! | 07-05-15 | 18:05
Kus?

Ik zou er in bovenstaand geval liever een verwisselen: kluns.

Suerte Piet | 07-05-15 | 20:51

-weggejorist-

piekartz | 07-05-15 | 20:45

nu zijn er regels dat je niet ineens je gevel paars mag schilderen zodat het straatbeeld niet aangetast word.

Ga je een knalrode pop op een oudhollands gebouw zetten....

Meningen hebben hier niets mee te maken, zet dat ding lekker binnen neer ergens.

piekartz | 07-05-15 | 20:45

mocht dit kunst(pruts)werk in het kalifaat staan, dan denk ik dat dit een langer leven beschoren is dan de rest. ;-)

umeli | 07-05-15 | 20:34

Nederland is echt een landje van "ophef" om alles hè?

Nederlanddraaitdoor | 07-05-15 | 20:26

Cafe, restaurant?

ZZP-er | 07-05-15 | 20:17

T gaat er meer om wat er voor deze flauwekul betaald is !

GebuktIsGenomen | 07-05-15 | 20:16

gaffelbaard | 07-05-15 | 20:03
Ja hoor, twee comments is drammen.
Het gaat mij vooral over dat alle mogelijkheden die er zijn om de islam aan de kaak te stellen ruimte moeten hebben.
Ik las in de comments voornamelijk afwijzing, niet speciaal die van jou alleen.
Het is toch mooi meegenomen als daar in de omgeving een aanleiding is om de gruwelen van de islam tot gespreksonderwerp te maken.

bodemloos | 07-05-15 | 20:14

bodemloos | 07-05-15 | 19:34

Heb-je-bla-bla-jank-jank..
Is je leven werkelijk zo leeg dat je je al die inspanning getroost anderen ertoe te bewegen hetzelfde leuk/mooi te vinden als jij, door net zo lang te drammen en te dwingen tot je je zin hebt?
En het blijft een prutswerk.

ps
Je laatste zinnetje over commenters bij wie kunst, volgens jou zelfs 'opvallend', uit de gratie is geraakt ... dat zegt zo ontzettend veel meer over jou dan mij. Of welke andere commenter hier dan ook. :p

gaffelbaard | 07-05-15 | 20:03

Geen kunst, want te makkelijk.

Reconquistador | 07-05-15 | 19:56

Als ik hier naar kijk. Dan voel ik angst en verbondeheid, ik wordt blij, maar ik kan toch enige melancholie niet onderdrukken. Ik vind het lijnen spel ongeevenaard spannend. Het grijpt me bij de keel, ik voel het mes als het ware door mijn keel glijden. Ik hoor mijn hoofd afscheid nemen van mijn romp....

Mark_D_NL | 07-05-15 | 19:43

Goed, toch even zeiken: dit mag dus blijven staan, maar als er ergens een paar geschilderde tieten hangen en 1 gggggristen of booslim klaagt, moet het kunstwerk wél weg?

Ach ja, het is ook nooit goed.

TooledForTrouble | 07-05-15 | 19:40

gaffelbaard | 07-05-15 | 19:18
Heb je eigenlijk wel naar het beeld gekeken.
Zeker geen etalagepop, gewoon heel degelijk natuurgetrouw zoals in jouw voorbeeld van jacob corneliszoon. Maar dan eigentijds met spijkerbroek enzo.
Taalliefhebbers hier in de comments vervormen woorden ook graag naar deze tijd.
Opvallend hoe kunst bij commenters uit de gratie lijkt.

bodemloos | 07-05-15 | 19:34

Schijt in een laars, verf het oranje en het is kunst. Ongeveer van hetzelfde niveau. Ik mag hopen dat dhr Hofsta dit naast zijn reguliere baan doet en uit eigen zak bekostigt?

marcoplarco | 07-05-15 | 19:26

Jonghe ik wordt zo moe van het gezeik en gezeur in Nederland, alles is een probleem tegenwoordig. Ga godverdomme allemaal eens aan het werk. Trouwens zolang we de Islam omarmen, waar zeiken we dan nog over? Die gasten reproduceren als konijnen. Anderdaags zitten de wijven gescheiden van de kerels. Je heden ten dage nog een beetje druk maken om een stukje “kunst”. Beter maak je je druk om de verworvenheden welke bijkans op transport retour staan. Om over de opkomende armoede maar te zwijgen.

the_hammer | 07-05-15 | 19:23

En daarnaast mag Drachten op geen enkele manier een stad genoemd worden. Eerder een uit de kluiten gewassen dorp.

Vrije Nator | 07-05-15 | 19:22

bodemloos | 07-05-15 | 19:11

Jij maakt meer van mijn tegel dan het is.
Koek koek tuuuuuut.
Het is gewoon geen kunstwerk, maar een pruts-werk.
Hij had z'n statement, aangenomen dat hij er een statement mee wil maken, op 1001 manier uit kunnen drukken.
1001 vormen van kunst, mooier en beter dan dit prutswerk, ervan kunnen maken.
Maar hij deed het niet.
Of hij kan het niet.
Ik denk het laatste.
Zelf een kind van 6 kan een etalagepop pakken, een dienblad op de hand schroeven met de kop van een andere etalagepop erop, en dan nog even een overgebleven rode spuitbus uit het schuurtje erover heen sprayen.
Prutswerk dus.

gaffelbaard | 07-05-15 | 19:18

Als ik uit mijn raam kijk kan ik Drachten zien liggen. Nooit geweten dat er zoveel zeikstralen wonen. Allemachtig. Ik zou inderdaad zoals meerdere mensen boven mij al aan hebben gegeven mij meer zorgen maken om al het geld wat die lutser van een Hofstra opslurpt. En hij niet alleen. Ook inderdaad die verbouwing van de schouwburg.
.
Maar goed, wie zouden we voor het hoofd moeten stoten dan? Denken die eikels echt dat pa en ma Foley naar Drachten komen? Er zijn betere toeristenbestemmingen in mijn provincie te vinden dan motherfucking Drachten.

Vrije Nator | 07-05-15 | 19:14

Ik vind het wel wat voor in de tuin van de plaatselijke moskee..

Oblast | 07-05-15 | 19:14

Ashtrey | 07-05-15 | 19:06

Had ze onlangs trouwens nog op het spoor gezet voor een topic over stijgende obesitas en dan zie ik geen enkel comment van jou. Toch wel jammer...

eerstneukendanpraten | 07-05-15 | 19:13

gaffelbaard | 07-05-15 | 18:58 wil stil blijven staan in de tijd.
Vroeger was alles beter.
Zie ook de poging om iets dat nota bene actueel is nieuw leven in te blazen.
Zie het werk als als een statement dat mensen van PVDA kleur als een kip zonder kop, achter de islam aanhollen. Niet anders dan een beeld dat hier veelvuldig in tekst wordt gebezigd.

bodemloos | 07-05-15 | 19:11

Als dit het hoofd van al-klabani zou zijn, was het kunst.

Lentehaas | 07-05-15 | 19:07

@eerstneukendanpraten 18:58
HAHAHAHAHAHAHA. * snik * HAHAHAHAHAHAHA.
Ga jij de redactie nou maar tips geven, en vervolgens claimen dat ze het van jou hebben.
Hehehe.

Ashtrey | 07-05-15 | 19:06

Met sommige 'kunst' is het net als met seks of zulke zaken. Ik vind het best als ik er maar niet per se naar móét kijken of luisteren of aan ruiken of zo. Dat doet me denken aan die vreselijke reclame overal. Je ontloopt het bijna niet. Jammer en triest.

Want eerlijk, die 'kunst', dat is helemaal geen kunst, dat is meer een kunstje. Kunst moet mooi zijn, althans in mijn beleving. Ik ga toch ook geen slecht boek lezen of zo? Een boek moet iets geven, niet nemen.

Maar ja. Het blijft persoonlijk hè?

Verder zou kunst zichzelf moeten verkopen, anders is het niet te verkopen.

AntiSoof | 07-05-15 | 19:06

@De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:53
Je vergeet nog de linkse kerk. Maar inderdaad, Drachten heeft Bethel, een fanatieke christelijke sekte die de boel wil overnemen.

logicavanhetgevoel | 07-05-15 | 19:05

Galgenmaal voor de oranjes?

Dibe | 07-05-15 | 19:02

Wat is er mis met de hoofdmaaltijd?

* | 07-05-15 | 19:00

Ashtrey | 07-05-15 | 18:55

Wat ben jij grappig, nu nog een leven.

eerstneukendanpraten | 07-05-15 | 18:58

Slechte kopie.
Dit werk. Dat ik geen kunst noem.
Weinig anders dan een rood geverfde slecht verzonnen imitatie van het schilderij van Salome met het hoofd van Johannes de Doper.
www.jacobcornelisz.nl/wp-content/uploa...

gaffelbaard | 07-05-15 | 18:58

Je moet wel polariseren/extremiseren als kunstenaar, wie kom er anders naar Drachten ?

Toe Maar | 07-05-15 | 18:56

Als dit echt was, zou niemand verontwaardigd zijn. Het journaal zou zich haasten.om te zeggen dat het van een verwarde kunstenaar is.

Lentehaas | 07-05-15 | 18:56

Onthoofden is toch ook een vorm van kunst?

Ronnie uit Helmond | 07-05-15 | 18:55

Kunst op de juiste plek ook.

dat is pech | 07-05-15 | 18:55

Het is belangrijk dat wij mensen niet te snel ons hoofd verliezen bij zulke belangrijke gebeurtenissen. Laten we onze koppen bij elkaar steken in plaats van solitair als een kip zonder kop te proberen deze lastige kwestie het hoofd te bieden.
Dus wees niet koppig, maar betrokken en ééndrachtig, dat is de hoofdzaak!

Ashtrey | 07-05-15 | 18:55

@ logicavanhetgevoel | 07-05-15 | 18:50

en dat past dan weer heel goed in een christelijke traditie. (en islamitische ook natuurlijk)

De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:53

Aha, er zitten weer eens politici geschokt te wezen, net zoals ze het hele jaar overal geschokt over zitten te zijn, en ze veroordelen het weer eens krachtig.

Ok dan.

En nu...??

Precies, niets.

Het geweten is hiermee weer gezuiverd, en op naar de volgende keer.

Realism Is All | 07-05-15 | 18:53

Die poppen hebben niks met kunst te maken maar ze zijn inderdaad wel zeer confronterend, fel rood. Typische domme subsidiekunst. De burger recht in de bek spugen van zijn eigen geld. Krijg zin in een ouderwetse beeldenstorm.

logicavanhetgevoel | 07-05-15 | 18:50

@ Yoshidepossi | 07-05-15 | 18:16

Het is Pin, de goddelijke kale, die zich voor ons geofferd heeft.

De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:50

Omkoal | 07-05-15 | 18:16
Wauw, er is zo te zien flink wat mis met de subsidieregelingen in drachten. Dat je kunst subsidieert, oke; maar dit is toch wel een erg discutabele definitie van kunst. Een straat blauw verven, een paar gigantische grote mieren schilderen, een pop met een opgediend hoofd.
.
Ook mooi dat die Henk Hofstra alleen maar roept dat hij het mooi vindt dat zijn kunstwerk confrontatie opwekt maar verder niet uitlegt of verdedigt wat nou het motief van dit kunstwerk is. Blijkbaar is de betekenis dan inderdaad een afgehakt IS-hoofdje?

DeNieuweRegisseur | 07-05-15 | 18:49

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 18:19
.
Yup, Bonefatius.

Piet Karbiet | 07-05-15 | 18:46

Vuurspuger | 07-05-15 | 18:33
Geklieft met een bijl, zul je bedoelen.
Ik heb dat altijd wel een goeie actie gevonden - weg met dat zandbakgedoe.
Die Friezen waren aardig bij de tijd. En nu weer, prima kunst met een grote.

bodemloos | 07-05-15 | 18:45

Dan mag je in Drachten zeker ook niet meer het "Lied van Heer Haelewijn" reciteren: "Er werd gehouden een groot banket / En het hoofd werd op de tafel gezet".

Michiel de Kater | 07-05-15 | 18:41

Onsmakelijke geldverkwisting. Niks meer. Niks minder.

de Voorzittert | 07-05-15 | 18:39

-weggejorist-

Campinggastje | 07-05-15 | 18:38

Tja, kunst kan confronterend zijn. Maar als het ALLEEN maar confronterend is, is het nog geen kunst. Het is in ieder geval niet het enige criterium dat bepaalt of het van belastinggeld op de openbare weg gezet moet worden.

een_mike | 07-05-15 | 18:38

Tis het subsidieslurpende kunstenaartje weer gelukt. Door te "shockeren" heeft meneertje weer aandacht.

Hoeveel kost dit geintje?

DeKniesoor | 07-05-15 | 18:36

Inkoppertje voor de auteur.

Frits Spanbergen | 07-05-15 | 18:35

Omkoal | 07-05-15 | 18:04
En wat dacht je dan van het mislukte Lawei project, waar opgeblazen ego Stef ook al miljoenen heeft verkwanseld.
Allemaal geld van de burgers en een wethouder die ook niks kan.

ZZP-er | 07-05-15 | 18:35

Vuurspuger | 07-05-15 | 18:33

Dokkum toch?

Veldmaarschalk Sorry | 07-05-15 | 18:34

Ook Bonifatius hebben ze ergens heel lang geleden een koppie kleiner gemaakt, waar was dat ook alweer?

Vuurspuger | 07-05-15 | 18:33

Begrijp niets van mensen die daar binnen stappen.
De saaie barman heeft een hekel aan muziek klaarblijkelijk en laat de stereo dan ook steevast uitstaan
Een pop op het dak is nu de publiekstrekker... het past er eigenlijk helemaal bij.

nonrealm | 07-05-15 | 18:32

Wacht maar tot ze sharia invoeren, dan denken ze nog met maywood terug aan die onschuldige pop.

Conan de Rabarber | 07-05-15 | 18:31

Mag ik het los van iedere inhoudelijke argumentatie ook gewoon een lelijk ding vinden?
Ja, dat mag ik.

Botte Hork | 07-05-15 | 18:30

Oh, is dit kunst?

PG4161 | 07-05-15 | 18:30

Ik ben pas een echte kunstenaar. Breng elke maand meer dan de helft van mijn inkomen naar de belasting en kan evengoed rondkomen.

ja,diedus! | 07-05-15 | 18:28

Misschien dat die kunstenmaker eens bij die IS lui kan gaan kijken hoe zij dat flikken. Kan hij misschien zijn eigen kop op een presenteerblaadje mee terug nemen.

Boy Cot | 07-05-15 | 18:27

Overigens, +1 voor "Frieslamitische Staat".

Le Roi | 07-05-15 | 18:27

Afgezien van het feit dat ik het, evenals 99,99% van de andere 'kunst', spuug en spuuglelijk vind kan het anno 2015, in deze barre economische tijden, mijns inziens echt niet meer om gemeenschapsgeld (vaak bizar hoge bedragen) aan zoiets te verkwanselen.

Le Roi | 07-05-15 | 18:26

ach hier in mijn woonplaatselijke museum voor religieuze kunsten hangen zeker 10 ikoonen van Johannes de dooper. incl schaal met afgehakt hoofd. en niemand geeft een fuck. mooi...... Kunst.

voedselbankier | 07-05-15 | 18:26

@Yoshidepossi | 07-05-15 | 18:22
Oké, en nu opnieuw in een samenhangend verhaal alsjeblieft. Je kunt het.

DeZitzak | 07-05-15 | 18:25

Als Friesland een lichaam was, was Drachten een strontvlek op een aambei.

Mckenzie | 07-05-15 | 18:24

Potver Klaps! Moest mijn toetsenbord en beeldscherm schoonmaken omdat ik net een slok drinken binnen had en hard moest lachen toen ik "Frieslamitische Staat" las.

Overigens is kunst geen kunst als het gesubsidieerd wordt. Dan is het gewoon productiewerk.

Dhr. de Wit | 07-05-15 | 18:23

Ooow wat errug!!!
Grow the fuck up

Donkey Bong | 07-05-15 | 18:22

@Veldmaarschalk Sorry | 07-05-15 | 18:14

Precies waar ik meteen aan dacht, tja katholiek dus je bent op de hoogte. Evenwel een treffend statement: Het merendeel van de Nederlandse moslims staat achter IS, dus tja : lieve kopvoddendoekjes en haat-poep-in-baard-sukkeltjes: dat is nu jullie Ideologie en linksche Rakkers: nog steeds zo'n fijn gevoel over deze multi-Islam-samenleving? Nee, hè, maar het toegeven, ai, daar is ons Pim voor gestorven. Ik mis die man nog steeds, GVD.

Yoshidepossi | 07-05-15 | 18:22

Ik vind het een mooi stukje kunst. Mensen moeten zich niet zo druk maken. Gewoon laten staan.

Megazand | 07-05-15 | 18:19

Hadden ze dat 'kunstwerk' niet beter in Dokkum kunnen zetten?

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 18:19

Ik ben benieuwd hoeveel je suis Charlie roepers zich door die pop gekwetst zullen voelen.

Vuurspuger | 07-05-15 | 18:19

Niet mijn smaak, maar verder niks mis mee.
Het is maar een kunstwerk... geen live onthoofding.

Schietmijmaarlek | 07-05-15 | 18:19

In het kader van 'kunst' burgergeld wegpissen alsof je liters bier kwijt moet. Je moet maar durven in deze tijden van crisis als gemeente zijnde.
.
Zou het kunsthoofd ook te vervangen zijn door dat de burgermeester? Drachtenaren zullen wel blij met hem zijn...

Acar_ketimun | 07-05-15 | 18:19

Wat zijn mensen toch idioot snel over de zeik te krijgen. Echt, houd je niet zo bezig met triviale zaken en richt je op de shit die er toe doet. HET IS EEN BEELD OP EEN DAK. Kijk gewoon niet naar boven als je zo misselijk van kunst wordt.

DeZitzak | 07-05-15 | 18:19

@Omkoal | 07-05-15 | 18:16
Manmanman... Daar gaat dus subsidie naar toe terwijl opa en oma 3 dagen moeten wachten tot iemand hun vol gescheten luier komt verschonen. Walchelyck!

Botte Hork | 07-05-15 | 18:18

Smakeloos, inderdaad. Ik hoop dat het wegwaaid en de maker wat minder onder de indruk raakt van zijn eigen gepruts. Verder niet de moeite waard.

TheseDays00 | 07-05-15 | 18:18

Peop is ook kunst zeker?! Wat een waardeloos "kunst" is dit weer! Die zogenaamd "kunstenaars" moeten eens een echte baan gaan zoeken.

Wonderful-Life | 07-05-15 | 18:18

@De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:13
Ik ben zelf overigens geen christen, maar het is overduidelijk dat christendom een stempel op de Nederlandse - zelfs op de gehele Westerse - cultuur heeft gedrukt. Om kunst te begrijpen moet je iets van je eigen cultuur weten. In die zin is het jammer dat de kennis van de bijbel verloren gaat.

SamKoeman | 07-05-15 | 18:17

Kunst...?

Reykjavik | 07-05-15 | 18:17

@De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:08

Pin? welke code?

Yoshidepossi | 07-05-15 | 18:16

Botte Hork | 07-05-15 | 18:11
Klopt, en ook het kunstprojectje in de link hieronder is van zijn hand: www.artsy.nl/wp-content/uploads/2010/0.... Ook gesubsidieerd natuurlijk en niet geheel toevallig ook in het kader van de Lawei.

Omkoal | 07-05-15 | 18:16

@ SamKoeman | 07-05-15 | 18:11

inderdaad, velen beroepen zich op de christelijke basis van onze samenleving, maar kennen geen verhaal uit de bijbel.

De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:13

Over de misdaden van ISIS maak je geen grappen noch iets dat voor "kunst" moet doorgaan. Maar ja, alles moet hier mogen en kunnen sinds de jaren '60 en (mede) daardoor is ons land zo'n ontiegelijke bende geworden.

Lupuslupus | 07-05-15 | 18:11

@De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:08
Daar is het standbeeld veel te rood voor. Ik vind het wel triest dat mensen een associatie met IS hebben en niet met het christelijke verleden van Nederland.

SamKoeman | 07-05-15 | 18:11

@ SamKoeman | 07-05-15 | 18:04

of is het het hoofd van Pin? Die zinloos voor ons gestorven is?

De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:08

Als het aan de PvdA, GL en D66 ligt is dit over een tijdje geen kunst maar realiteit.
Moslims eerst! Eigen volk laatst!

Botte Hork | 07-05-15 | 18:05

Er zitten twee letters teveel in kunst.

ja,diedus! | 07-05-15 | 18:05

Het standbeeld doet mij eerder denken aan Johannes de Doper, wiens hoofd ook op een dienblad terecht kwam.

SamKoeman | 07-05-15 | 18:04

Goed kunstwerk, verwijzing naar Salomé.

De Treinende Rechter | 07-05-15 | 18:04

Frieslamitische St(r)aat +1.

Koettoerk | 07-05-15 | 18:04

Alsof dat nog het ergste is. Dit is een project in het teken van schouwburg De Lawei aldaar. Heeft miljoenen extra gekost en de overheden hebben beslist om hier ook nog maar eens enkele tienduizenden euro's tegenaan te knallen. Een stuk of 50 van dit soort wanstaltigheden is door de stad verspreid.

Dit is dezelfde kunstenaar overigens die ooit voor een godsvermogen een straat gesubsidieerd blauw verfde in Drachten.

Omkoal | 07-05-15 | 18:04

Ok boeiend!

Shenkienelis | 07-05-15 | 18:03

Dat krijg je met die hoge werkloosheid daar in het noorden. Mensen met teveel tijd over.

Godsammekraken | 07-05-15 | 18:03

Kunst is ook een uiting van een vrije mening.
Je mag er wat mij betreft iets van vinden, maar vooralsnog moet je het respecteren.
Wat jij er in ziet is *jouw* interpretatie...

Wijze uit het Oosten | 07-05-15 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken