Dagblad De Limburger godwint er op los
WTF is dit voor vergelijking.. Zum kotzen #Limburger pic.twitter.com/fjcYbNoFIp
— Leroy Schumans (@leroyschumans) April 23, 2015
Landgenoten. Doe eens helpen. Vraagje van twitteraar Leroy Schumans naar aanleiding van een fotomontage in dagblad De Limburger uit Limburg. Van zigeunermeisje in een trein naar het oosten naar drenkelingetje in de Mediterranee. WTF is dit voor vergelijking... Onder de goede inzendingen verloten we een gratis Miele. Succes.
Reaguursels
InloggenAls limburger heb ik hier dus niks mee te maken, dan nog zoals hierboven al gezegd werd werden de treinen volgeladen om ze te vernietigen en deze boten met voornamelijk gelukszoekers komen met velen hierheen.
Totaal verschillend.
En @Jim Lovell | 23-04-15 | 15:01
Je bent gewoon een lul.punt.
Overigens hebben we hier genoeg gelukszoekers die per boot of trein mogen vertrekken (en nee ze hoeven niet dood maar wel weg).
Kijk naar de Jappanners, géén moslim (gezeik) daarzo.
chersonandmolschky.com/2015/04/13/isla...
De treinen gingen en de boten kwamen. Maakt niet uit hoor.
Jammer dat ik geen abonnement heb, anders zou ik het nou demonstratief hebben opgezegd...
Ewwww linkse mensen zonder enig besef van geschiedenis.
Het verschil tussen leven en dood, die van de trein was nog in leven toen de foto werd genomen, die in het water niet meer... het verschil van betalen voor een reis, en niet betalen voor een reis, beiden betaalden dan waarschijnlijk wel met hun leven voor de reis. Trein is een veiliger vervoermiddel dan een boot, ga nog maar even door met de kromme vergelijkingen.
De vergelijking gaat veel te ver en slaat nergens op, maar als ik hierboven lees dat vluchtelingen een verdrinkingsdood in overweging nemen omdat ze hier zogenaamd geld krijgen dan spoor je ook niet helemaal! Stel je eens voor hoe je je moet voelen voordat je überhaupt in zo'n kutbootje stapt met je kinderen wetende dat er een goede kans is dat ze verdrinken! De mensen vluchten omdat ze onthoofd/neergeschoten/verbrand etc. dreigen te worden door een flink stel ongeschoolde debielen, niet omdat ze hier gratis geld kunnen krijgen (zoals bijvoorbeeld onze onvolprezen banken dat allemaal wél gehad hebben overigens). Wat "wij" als rijke westen met onze oliebelangen fout hebben ingeschat is dat bijvoorbeeld Ghadaffi juist de stabiliserende factor was in Libië, en dat Libië er niet aan toe was om democratisch te worden (net als overigens Egypte, Irak, Syrië etc. etc. etc.) Ik zeg niet dat het alleen "onze" schuld is dat het nu zo'n puinhoop is, maar we hebben er wel degelijk mede schuld aan door mee te helpen met het omver werpen van de totalitaire regimes in de Arabische wereld! Enige verantwoordelijkheid hiervoor nemen lijkt me wel op z'n plaats, of zou je zelf ook liever uitgekotst worden wanneer je vlucht voor je leven?
Hoe zit het eigenlijk op die scholen voor journalistiek, krijgen ze daar nog wel een een soort van geschiedenisles of is dat overbodige ballast.
Een hele terechte vergelijking. En vergeet niet dat het westen het straatje voor IS heeft schoongeveegd door de bemoeienissen in de betreffende landen.
Rutte en Samsom zijn toch wel de nazi's van 2015.
Een Godwin vergelijking
en dan wel "om te kotsen" in duits schrijven ... vreemd
@min.v.uitzetting | 23-04-15 | 22:32
Wat een ongeletterde lul die stukjesschrijver. Europa kent veel grotere kerkhoven. Vraag maar aan de Duitsers. Of de Fransen. Of de Amerikanen. Of de Joden.
Noem het dan het grootste kerkhof van Afrika (al staat er weinig kerk in de middellandse zee). Maar goed, je moet geleuter onderbouwen met onzin dus het klopt.
Tsja limburgers, je vraagt je af hoe die zwartkoppen aan de vrouw komen. Losers.
Jim Lovell | 23-04-15 | 15:01
.
In Den Haag wordt al vele jaren door allerlei kopstukken veelvuldig de link tussen fascisme en het gedachtegoed tegen de opname van vluchtelingen gelegd, maar nu het in een Limburgse krant staat, zijn de Limburgers de losers... Jaja...
Hollanders... Altijd wijzen naar anderen maar volledig blind voor hun eigen domheid.
Dagblad De Limburger suggereert dat er een overeenkomst tussen het nazisme en de islam zou zijn, nl. dat bij beide ideologieen mensen in vervoermiddelen de dood in zouden worden gestuurd.
Een vergelijking van nazisme en islam gaat niet op. De islam is vredelievend, heeft niets tegen Joden, leidt geen kinderen in kampen tot soldaten op, is niet voor leiderschap door één enkele leider, heeft geen blind geloof in die leider, gaat uit van gelijkheid tussen mensen, vindt niet dat het individu volkomen in dienst van het collectief staat, stelt het eigen volk niet boven alles, ziet voor de vrouw niet uitsluitend in een rol binnen het gezin om nakomelingen te produceren, de aanhangers houden geen urenlange toespraken en er wordt geen gebruik gemaakt van propaganda.
Het kost ook geen enkele moeite om een land met een overwegend islamitische bevolking te noemen, dat geen dictatuur is.
De middelandse zee: "het grootste kerkhof van Europa" - wtf? Alsof wij ze verdrinken. Alsof het Europeanen zijn. Het enige dat je het Westen kunt verwijten is de steun aan Arabische lente, maar met die lente was toen alleen de linkse kerk blij.
Dit werpt toch wel een heel ander licht op de Holocaust. Was me nooit zo bewust dat Joden zich massaal aanmeldden om dure plaatsen in goederenwagons naar Auschwitz, Treblinka, Sobibor, Dachau en Theresienstadt te kopen. Je kunt je bijna niet aan de indruk onttrekken dat SS'ers goed werk deden..... NOT! Alleen al het papier van de Limburger is te slecht om je reet er mee af te vegen, laat staan de inhoud. Woont Frans Timmermans daar ook niet ergens in die contreien? Aha!
Ik heb het stuk gelezen op de Limburger.nl het stond pontificaal op de frontpage alsof ze er nog trots op zijn ook. Wat ik het ergste vond aan dat hele stuk was dat hij aan het einde ons ook nog een schuld gevoel probeerde aan te praten omdat wij "het maar laten gebeuren". Nou vertel eens vader Theresa, hoe is het onze schuld en wat kunnen wij er aan doen? Maar vooral: wat doe je er zelf aan? Een beetje de moraalridder uithangen en ondertussen zelf ook niets doen.
Toen ik die foto zag dacht ik 'Een Molukker in een trein'. Toen snapte ik die vergelijking nog...
Gadverdamme.... zoooo smeeeerig.... Hoe kun je dit als journalist...
In en in triest.
Verder doe ik er het zwijgen toe.
Toen treinen, nu schepen
De Europese regeringsleiders praten vandaag over de stroom vluchtelingen.
Redacteur Frans Stoks trekt een parallel tussen een iconische foto uit de Tweede Wereldoorlog, en de foto van een jonge vluchtelinge in de Middellandse Zee.
door Frans Stoks
www.limburger.nl/article/20150423/REGI...
Maakt niet uit. De treinen waren fout want die waren van de Duitsers en op een heel vreemde manier is alles zo verdraaid dat die ineens van ons waren. De boten zijn fout maar op een of andere manier wordt alles zo verdraaid dat die mensensmokkelaars niet de schuldigen zijn maar wij. Alles is krom. Recht en vooral de waarheid bestaat niet meer.
De Limburger is vooral een hele domme krant, bedoelt voor onnozele abonnees.
Wat @Stormageddon zegt.
Ik begin die achterlijke Linkse grappen en Stemmingmakerij nu toch echt steeds meer spuugzat te worden.
De redactie van die klotekrant zou hiervoor de gevangenis in moeten draaien, de schoften.
Zo. Ik heb ook even het artikeltje gelezen. De strekking is: in beide gevallen keek de wereld weg. In beide gevallen nam de wereld afstand van de verschrikking. Ook hier wordt weer weggekeken. Nou ja, over de historische foto kan ik niet oordelen. Ik was er toen niet bij, ik weet niet wat er toen bekend was bij de goegemeente en of er toen werd weggekeken of gewoon uit onmacht niets is gedaan. Ik weet het niet, ik was er niet bij, ik matig me daarover geen makkelijke oordeel achteraf aan. Zou de scribent en de hoofdredactie van de Limburger ook niet moeten doen. Maar de recente foto nu: Hoezo wegkijken?
Het gaat al weken bijna nergens anders over in de media. Waar heeft die malloot het over? De vergelijking slaat al nergens op, maar de insinuatie dat er wordt weggekeken is al helemaal absurd. De Italiaanse, Griekse en Spaanse overheden kaarten dit probleem al tijden aan bij de Europese instanties, de media berichten massaal over de humanitaire rampen, op social media gaat het bijna nergens anders over, hoe durft de auteur te beweren dat er wordt weggekeken? Dat is volstrekt onjuist. Je kunt je opwinden over de misselijke reacties, je kunt je opwinden over het gebrek aan politieke daadkracht (ook al heeft niemand er een deugdelijke oplossing voor) maar je kunt niet met droge ogen beweren dat er wordt weggekeken. Dat is gewoon pertinent niet waar.
En dan gaat de vergelijking met nazi-transporten niet een beetje mank, maar is gewoon een dubbele beenamputatie. Het heeft volstrekt niets met elkaar te maken. De achterliggende insinuatie is ook abject: dat het eigenlijk de schuld van de Europeaan is, de schuld van de boze blanke die niet alleen niks doet, maar eigenlijk de oorzaak. Een soort J'Accuse van een scribent naar zijn eigen lezerspubliek die er werkelijk niets aan kunnen doen en werkelijk de oorzaak niet zijn (hoezeer ik Limburg en de Limburgers de schuld van alle wereldproblematiek zou willen geven). De man die het stuk heeft geschreven, de beeldredactie en de hoofdredactie die het stuk prominent op de voorpagina heeft geplaatst: ze sporen allemaal niet. Ze zijn knettergek. Het lijken net Limburgers.
Oh wacht...
Dobberneger maakt verschrikt omkeer na asielvergunning #limburgjezultermaarwonen
De vergelijking is toch logisch. De bindende factor is (bij voorbaat) de verantwoordelijken; Witte Mannen.
Appel en peer gaat niet op want dat is nog allebei fruit.
Ik zou zeggen: het is een vergelijking tussen een kwaliteitskrant en dagblad de Limburger.
In beide gevallen zit Arnold Karskens achter de schuldigen aan
LimbabweFC | 23-04-15 | 13:35
Neen. Ik volg diverse media om een zo breed mogelijk beeld te krijgen. #aanrader
@--sql error-- | 23-04-15 | 12:57
Goebbels.
De Limburger kan beter zijn naam veranderen in Der Syrischen Beobachter.
Vergelijking: allebei meisjes.... verder GEEN!!!
Toen Voor Volk en Vaderland, nu De Limburger.
Het is een beetje hetzelffde als "toen de NSB, nu de PVV."
.
Het ging nl toen en nu over mensen die obv valse beloften op het verkeerde paard wedden, toen in zwart wit, nu in kleur, ondanks de zwartwit vergelijking en iedereen is gelijk piswoest om de Godwin.
Duits sprekende Hollandse Belgen weten niet eens wat water is, laat staan dobberen.
Hoho, volgens sommige groepen, zoals op die boten, is die holocaust helegaar niet gebeurd! Dus waar gaat dit over?
Dan moet je je nu als hoofdredacteur van dat blaadje wel heel erg schamen. Of zou er echt zo'n dik bord voor de kop zitten? bft | 23-04-15 | 16:39
Hé bft, 'tis unne limlander hè? Dat versteet ge tog wel, hè? Unne domme dus en die hebben allemaal unne bord voor 'un kopf.
De Limburger bedoelt natuurlijk dat Mein Kampf en Mein Koran erg op elkaar lijken.
TheEgg | 23-04-15 | 14:49
1. Volgens mij ga je per definitie niet de fout in door een artikel in De Limburger niet te lezen.
2. Mijn mening over afrikanen en arabieren die zich opstellen als nazi's is serieus. Er is geen grotere ongelijkheid tussen rangen, standen en huidskleuren dan in afrika en het midden oosten. Wat er nu gebeurt is niet anders dan een paar eeuwen geleden gebeurde, tijdens de slavernij. Opportunistische "upper-class" ondernemers in verschepen land- en continentgenoten als ware het handelswaar, waarbij het handelswaar hier nota bene zélf betaalt om verscheept te worden. En er gaat wel eens wat handelswaar verloren. En weet je wat? I couldn't care less. Niet mijn schuld. Eigen verantwoordelijkheid. En opgerot, er is hier te veel werkloosheid en te weinig geld, kunnen we er niet bij gebruiken. Probeer het anders eens in Saoudi Arabië ofzo, daar hebben ze poen zat en zijn ze ook niet vies van betaalde slavenarbeid. Succes en doei!
@Van Kamsteren | 23-04-15 | 16:15
Lees eens wat goede boeken over Het Derde Rijk. Dan schrijf je niet zulke onzin op.
Voor zo ver het al bekend was, reageerde vooral de angst onder de bevolking. De nazis waren vrij goed in het opruimen van hun onwelgevallige types. Daar hadden ze kampen voor ingericht.
Een paar duizend doden, hoe verschrikkelijk ook, is echt niet meer dan een voetnoot in de geschiedenis. Vergelijk het maar eens een genocide van van honderd jaar geleden... dat is het hier in het land al gedegradeerd naar een kwestie.
Succes met het inlezen!
Wat een idiote vergelijking van de krant / auteur... Slaat werkelijk nergens op. Typische linkse fopargumentatie om ons weer een schuldgevoel aan te praten.
Wel grappig om te zien hier dat veel mensen vinden dat je WO2 en nu de boot-immigranten niet mag doortrekken, niet kunt vergelijken. Aan de andere kant stellen velen hier wel alle Limburgers verantwoordelijk omdat het prutskrantje De Limburger heet...
Dat is wel ironisch en beetje pot verwijt de ketel.. maar goed, we zijn allemaal wel wat kortzichtig nietwaar!
Deze krant is gedegradeerd tot het parochieblaadje van het zuiden. Elk jaar minder abonnees, en dan vragen ze zich af hoe dat komt.
@bft | 23-04-15 | 16:39
Volgens mij is het gewoon zo'n zichzelf schouderkloppende retefatsoenlijke gutmensch die er een kick van krijgt als hij op een manier als deze de wereld kan laten zien hoe goed hij wel niet is.
Dan moet je je nu als hoofdredacteur van dat blaadje wel heel erg schamen. Of zou er echt zo'n dik bord voor de kop zitten?
De joden stapten ook vrijwilig op de trein in de hoop op een beter leven... Of bedoelt hij dat dit een zionistisch complot is?
En de historici die in 2085 onderzoek doen naar de debatten in onze tijd, zullen verbijsterd constateren dat die niet over die grote tragedie gingen, maar over bed, bad en brood' en strategische positiebepalingen met het oog op nieuwe verkiezingen.
De beste man slaat alle planken mis in zijn artikel. En in zijn conclusie zit hij er nog het meeste naast. Over zeventig jaar is dit een voetnootje in de geschiedenis.
Slaat helemaal nergens op. Als Limburger distantieer ik mij hier van.
De limburger is een linkse krant, niet objectief, links populisme, eenzijdig en smaakmakend. Dit al jaren. Geen wonder dat de leden steeds meer terug lopen. Er is iets grondig mis met het management van de Limburger...
De treinreizigers kwamen veelal tot andere B's: barakken, bloot en Zyklon B. Beide dieptriest, maar de totaalvernietiging kwam door volkomen verschillende systemen. Eentje kunnen onze leiders nog voorkomen.
Humor, hoe zwartgallig ook, maakt ellende nu eenmaal emotioneel houdbaar.
JIP! | 23-04-15 | 14:36
Tot je eigen kind verdrinkt en iemand daar grapjes over gaat maken. Ik vind het diep triest.
Als je bij elk 'geklootzak van volwassenen' een fotootje van de holocaust gaat plaatsen, dan devalueer je de ernst van de holocaust op een wanstaltige manier. Mijns inziens ook een vorm van anti-semitisme.
J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 14:39
Als je bij een stuk over verdronken kinderen een discussie aan wilt gaan over links en rechts, dan devalueer je de ernst van die situatie op een wanstaltige manier. Mijns inziens is dat een trieste vertoning.
En het plaatsen van een foto over de holocaust en het maken van een vergelijking met een ernstige situatie in het heden maakt je nog geen anti-semiet. Net zo min dat iemand die een bepaald probleem onder een bepaalde bevolkingsgroep aan de kaak stelt gelijk een racist is.
Het probleem is dat veel mensen de inhoud van de boodschap niet willen horen maar gelijk beginnen met zwart/wit vergelijkingen.
@polt | 23-04-15 | 13:19. Goed gezien. Godwinnen. Ik geloof niet dat de Limburger dit bedoelde. Het gaat zich om het plaatje. Hoe heeft het zover kunnen komen dat Settela uit Born is vergast terwijl iedereen wist wat zich in Duistland in concentratiekampen afspeelde? Nu naar 2015. Hoe heeft het zover kunnen komen dat een onschuldig meisje van (pak m beet 6 jaar?) heeft kunnen verdrinken? Terwijl de oplossingen voor de hand liggen voor de hand om deze tragedies te voorkomen. Maar kennelijk leren we nog steeds niets. De laatste zin uit het artikel geeft het treffend weer
Citaat: En de historici die in 2085 onderzoek doen naar de debatten in onze tijd, zullen verbijsterd constateren dat die niet over die grote tragedie gingen, maar over bed, bad en brood' en strategische positiebepalingen met het oog op nieuwe verkiezingen.
@prof Nice | 23-04-15 | 15:15
inderdaad.
Het is zo doorzichtig allemaal.
Ik maak mij meer zorgen over een aangevreten lichaamsdelen die mogelijk op mijn strandje aanspoelen, als de wind verkeert staat.
Goed stuk van onze Sven: ikwasinharen.nl/2015/04/23/frans-stoks...
De boten varen naar het westen, de treinen reden naar het oosten. Er is duidelijk iets mis met de TomTom van de hoofdredacteur.
Die foto kennen we allemaal. Walgelijk om over de rug van Joodse ww2 slachtoffers goedkoop te scoren. Maar hoeveel mensen moet Europa nog opnemen voordat het een tweede Afrika wordt ?
Elke abonnee van De Limburger die morgen NIET subiet zijn/haar abonnement opzegt, maakt zich schuldig aan "Volksverhetzung" in de beste traditie van Goebbels.
Tsja. Misschien een duiding van de vooruitgang in de westerse wereld? Itt vroeger stapt men vrijwillig in de boot, en als straks de plannen doorgaan wordt je na onderschepping nog netjes thuisgebracht ook. Bofkonten!
Het wachten is op het moment waarop ze GW de schuld in de schoenen schuiven van al die drama's op de Middellandse Zee.
Hopen dat veel mensen die krant opzeggen.
Wat een krant. Het zou verboden moeten worden.
De vergelijking gaat behoorlijk mank.
TOEN was er sprake van veel meer doden, enkele miljoenen.
NU is er sprake van max enkele 10.000-en
TOEN werden menen onder dwang op transport gezet
NU is sprake van vrije wil
TOEN waren er naast zeer veel doden ook ongelooflijke wreedheden
NU niet
TOEN was er sprake van oorlog
Nu niet
en zo ik kan ik er nog wel 10 meer noemen.
Overeenkomst is in ieder geval dat er sprake is van onnodige doden.
nou er is wel het een en ander verbeterd , alle wereldellende is nu in full colour hd te bewonderen.
Alles uit de kast. De snotneus van Groenlinks wilde gisteren tijdens het debat Wilders ook in de hoek hebben van "u vind het dus goed dat mensen verdrinken"
Ha, ik ga mij abonneren op dat blad.
Dan kan ik tenminste gelijk opzeggen als boze lezer over zoveel imbeciliteit.
Wat grappig weer te merken dat mijn veronderstelling dat het voorhoofd bij een significant aantal reaguurders inderdaad net boven de wenkbrauwen ophoudt, niet onjuist is. Man man, wat een geleuter over Limburgers. Als je een beetje media volgt weet ook het AD de gevoelige snaar te raken met dezelfde foto, weliswaar niet in vergelijk met het Sinti-meisje, maar toch. En dan weer verongelijkt zijn dat er mensen zijn met een andere mening.
Wanneer leren journalisten het nu eens dat door de dagelijkse hoeveelheid door hen bij elkaar geschreven stompzinnigheid geïllustreert met de meest afschuwelijke foto's en beelden, mensen langzaamaan afstompen en dit leed niet meer bezien zoals zij dat graag zouden willen.
Een keer per week besprak mr.G.B.J.Hiltermann de toestand in de wereld en de kijker had weer voor een week gespreksstof. Nu krijgen we als we willen om de minuut de sores van de hele wereld over ons heen... en maakt een AD-journalist zich stampvoetend druk dat ik me niet huilend in een hoekje ga zitten schamen omdat ik het zo goed heb.
Lekker al die limburgers over een kam scheren!! westerlingen pfff!
Wat een gelul/gehuil om die paar dobbernegerts.
Tuurlijk is elke foto en dode confronterend.
Maar zet dit af tegen Aids/malaria/oorlogs/ebola/blanken boeren/Boko haram/bom aanslagen doden en dan is dit een speldeprikje.
Vele doden.
TheEgg | 23-04-15 | 15:10
Vele doden is niet hetzelfde als vele moorden/genocide.
@J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 14:56
Vele doden. Enw e staan erbij en kijken ernaar. "Waarom greep men eigenlijk niet eerder in?"
En nee, ik vindt de vergelijking ook niet super geslaagd. Maar dat gelul over "Linke media" in de panelen hierboven slaat in ieder geval helemaal nergens op. Juist omdat er alleen maar op een oplossing wordt aangedrongen, en er juist geen standpunt wordt ingenomen over "alles toelaten" of "deuren hermetisch dicht".
Tsja limburgers, je vraagt je af hoe die zwartkoppen aan de vrouw komen. Losers.
Buiten het feit dat dit volkomen misplaatst is, hadden de mensen in de treinen geen kwade bedoelingen. Ik vrees dat een gedeelte van de mensen in de boten niets anders dan kwade bedoelingen hebben. Zoals ik gisteren ook al zei, we halen een Trojaans paard naar binnen. En we laten het gebeuren omdat anders de linkse ''gutmenschen'' weer volledig van de leg- en ongesteld raken.
TheEgg | 23-04-15 | 14:49
Maar wat heeft de holocaust daar dan mee te maken?
Beste stuurlui staan letterlijk en figuurlijk weer eens aan wal.
DerUnterMensch | 23-04-15 | 14:38
Ik heb het gelezen, stuk slaat als een tang op een varken.
@Mr Dixit | 23-04-15 | 14:13
En daar ga je de fout in, met dat artikel niet lezen. Want voor de rest zit je er dichter bij dan je denkt.
Het "linkse media" gebrul en zo dat je kon verwachten op Geenstijl is alom aanwezig, maar lees het artikel eens. In feite maakt het zich boos om precies datgene waar Geenstijl zich al dagen boos over maakt: Gezwets in de ruimte, partijpolitieke belangen, en ondertussen mag iedereen in de Middellandse zee verzuipen.
Krant doet precies wat het moet doen... verkopen.... de oplage van de krant zal vast wel niet dalen na een artikel als deze.
En lekker met zijn allen reageren alsof lezers van dit artikel in beide gevallen ook maar in de macht waren in te grijpen... gewoon toe kijken en reacties op een site als deze achterlaten lost het vast wel op!
Sorry 'Griekse'in de eerste zin is onjuist. Het hoort te zijn 'Limburgse'.
Zou het mogelijk zijn dat de voorouders van veel Gutmenschen hardstikke fout waren in de oorlog en de huizen van weggevoerde Joden plunderden? Om zich daarna te beroepen op hun "geheime" verzetsverleden? Hun kleinkinderen hebben in elk geval last van een selectief geweten.
Oh ja... Limburg, ook dat kunnen we missen als kiespijn, kijken of het nog wat opleverd op Marktplaats
Wie is dan de Nieuwe Griekse EICHMANN?
De logistieke duizendpoot en Christen die zonder computer de treinen weergaloos naar het Oosten liet rijden.
Nee, EICHMANN trof geen blaam vond hij zelf. Hij regelde al kwijlend de transporten als Duitse 'Herder' voor zijn bazen Himmler & Hitler.
Maar schuld? Nee, schuld trof hem niet vond hij.
Eichmann behoort tot dat soort mensen dat zijn geweten gewetenloos kon uitschakelen.
Ook Hannah Arendt draait zich nu om in haar graf.
Deze Limburgse krantenmakers hebben totaal geen historisch besef en zijn een schande voor de journalistiek.
Deze Limburgse amateur-journalisten lijken nog nooit van Godwinnen te hebben gehoord?
Niet erg, wij in het westen hebben weer ons gelijk als wij het over Limbabwe hebben.
Carnavalvieren en auwelvreten kunnen ze als de beste
in het voormalige kolengebied.
De Gütmensch uithangen en daarna niets meer doen. Geen oplossingen en geen uitzicht voor deze mensen die zo nodig allemaal hierheen moeten. Maar als het te dicht bij komt zoals in de grote steden hoor je ze ineens janken. Dus wel opvangen maar niet in mijn gemeente want het kost geld. Zoek het maar uit.
HarryTheHouseCat | 23-04-15 | 14:31
Als je bij elk 'geklootzak van volwassenen' een fotootje van de holocaust gaat plaatsen, dan devalueer je de ernst van de holocaust op een wanstaltige manier. Mijns inziens ook een vorm van anti-semitisme.
Wel zo handig als we het artikel zelf ook erbij hebben, niet alleen de foto? Voor het zelfde geld staat er dat het een vergelijking is die je absoluut niet kunt maken.
Maar misschien is het ook wel een of andere rare journalist die zegt dat iedereen die de asielzoekers niet op vangt (ondanks wel goede oplossingen als die van de PVV) zich schuldig maakt aan vergelijkbare dingen als de NSDAP. OF.. nou ja er kan heel veel staan. Met alleen een foto kunnen we dus niets.
Schandalig!! Voorpagina gebruiken om je zieke visie, maar vooral je valse sentiment en zogenaamde emotie te etaleren. Blegh!
Hoe durft men de zorgvuldig geplande en goed geregisseerde uitroeiing van miljoenen mensen te vergelijken met de huidige vrijwillige volksverhuizing vanuit Afrika?
-
Foto en kop zijn zo volkomen misplaatst, het bijbehorende schrijfseltje zo banaal, dat deze
krant niet beter verdient dan een massale uittocht van abonnees.
Op zich is met de foto niets mis. De context echter is niet juist. Het verhaal had moeten gaan over de strak georganiseerd bevolkingsadministratie (en de bereidwilligheid van de overheid om deze beschikbaar te stellen) die we hadden waardoor het mogelijk was om het meisje in de zwart/wit foto op te pakken. De parallel met het meisje in de kleurenfoto is dat hier een goed georganiseerde bende er voor zorgt dat mensen uit die regio het als een uitdaging blijven zien om kost wat kost deze kant uit te komen, desnoods met gevaar voor eigen leven.
Natuurlijk kan ik me heel goed voorstellen dat mensen een beter leven willen en 'fort Europa' als in een uitdaging blijven bestormen. Zolang alle ontwikkelingshulp in de bodemloze put van enkelen terecht komt en daarmee niet te goede komt aan de noden van de bevolking aldaar zullen er mensen blijven verdrinken. Zolang dat de reactie is 'kom maar hier' zal de situatie aldaar zeker niet verbeteren, eerder verslechteren.
Niets maar dan ook niets rechtvaardigt de redactie om beide foto's naast en in vergelijk met elkaar te plaatsen. Ik en ook mijn kleinkinderen hoeven zich niet af te vragen wat we hadden kunnen doen om dit te voorkomen.
Ik laat me geen schuldcomplex aanpraten door wie dan ook.
En tot slot misschien een heel satirische opmerking: ik herinner me uit mijn prille jeugd dat we op de kleuter en daarna lagere school aluminiumfolie verzamelden voor de missie (zoals dat toen werd genoemd). Ik vroeg me altijd af waar dat voor nodig was. Het is me nu duidelijk... Het is al dit tijd opgespaard om er schepen van te bouwen.
Ik heb mijn kinderen dezelfde raad gegeven als direct na WW2 door veel Nederlanders in praktijk werd gebracht. Zoek na je studie een baan in Canada of Australië. Verhuis want het zijn niet de medelanders in dit land maar het onnoemlijk ambetant gedrag van partijen, regeringen en de subsidiesponzen die het verzieken.
HarryTheHouseCat | 23-04-15 | 14:31
Humor, hoe zwartgallig ook, maakt ellende nu eenmaal emotioneel houdbaar.
@polt | 23-04-15 | 13:19 ,
heb het stuk gelezen,
schrijver geeft toe dat het een wat kromme vergelijking is':
"Natuurlijk kloppen historische parallellen nooit helemaal. Maar hoe voorkomen wij dat over zeventig jaar onze kleinkinderen zich afvragen waarom wij een van de grootste tragedies van onze tijd op Onze zee' niet hebben weten te voorkomen?"
Hij verschuilt zich aan bovenstaande redenering, daar is op zich wat voor te zeggen, zou je zeggen.
Maar daar ben ik het niet mee eens,
hij maakt weldegelijk paralellen met politiek/bewind,
dus nazi-bewind versus EU en nationale regeringen (onze zee)
En hoezo 'een van de grootste tragedies'?
Het nazi bewind was geen tragedie, een plotseling dingetje of zo.
Die vluchtelingen nu, das wel tragisch, met vele oorzaken, ellende en mensen die dus willen verkassen.
Niets nieuws onder de zon, is van alle tijden,
wat is het probleem hier?
Verzuipende mensen, hele famillies.
Het is de manier waarop, de route, de wrakke scheepjes en de gehaaide smokkelaars,
die misbruik maken van het feit dat 'we' de mensen wel uit zee opvissen en in Europa aan land zetten.
OMDAT 'we' dus die vluchtelingen, voor de kust van Libie alreeds, uit zee opvissen, dat de kranten hier vol staan met foto's van 'geredde' uit zee opgeviste vrouwen en kinderen, godwinnende gutmenschen.
DAAROM denken die vluchtelingen dat het de gok waard is om het alsnog te doen.
Als je op z'n Australisch de mensen redt maar vervolgens weer in Libie aan land zet, dit uitgebreid in de krant zet en consequent blijft doen.
Dan nemen mensen die gok niet meer, LET WEL, dit zijn niet de armste sloebers, het kost je $ 1000,- , zo'n oversteek, maar $1000 uitgeven met een GROTE kans weer in Libie terug aan wal te belanden, die kans gaan mensen NIET nemen.
En verzinnen dan wel wat anders, daar niet van, maar daar gaat het hier niet om.
We willen dat het in wrakke-bootjes-verzuipen-maar-net-niet-en-toch-in-EU-belanden verhaal stopt.
Niet meer en niet minder, het ge-verzuip moet stoppen.
Niemand wil dat onschuldige kids verzuipen in afgesloten ruimen.
DUS, verpest die route, red mensen maar sleep ze terug naar vertrekpunt, punt.
Maak deze kans op de EU bereiken nihil, die $1000 wordt dan op een andere manier besteed, echt.
Dat de Limburger zoiets plaats is ongehoord. Het is gewoon schandalig om deze vergelijking te maken. De Joden werden vervolgt voor hun geloof en werden door de nazi's getransporteerd. Nu zijn het vluchtelingen die hun land ontvluchtten omdat er heel veel idioten in hun oorspronkelijke land leven die per se oorlogje willen voeren vanwege hun geloof. Dat zijn de schuldigen niet de Europese inwoners.
Als je het hier niet mee eens bent moet je de stoute schoenen aantrekken en naar het land van herkomst van de vluchtelingen gaan en daar die idioten proberen te overtuigen van het onrecht. Niet hier veilig in ons luxe land diegene proberen zwart te maken die al erg veel over hebben voor de vluchtelingen.
Dat is nu eenmaal de politieke ideologie die door media fanatiek wordt verspreid, hier en daar gelardeerd door een
blote tieten show.
Als die persoon het artikel eronder had gelezen, dan had hij het geweten:
1. beiden zijn dood
2. beide foto's zijn iconisch geworden.
3. Hoe hadden we het vermoorden van Settela en het verdrinken van het meisje kunnen voorkomen?
Maarja, lezen is moeilijk.
polt | 23-04-15 | 13:19
Precies. Heeft niks met linkse Gutmenscherij te maken, maar laat zien dat kinderen het slachtoffer zijn van geklootzak tussen volwassenen. Erg apart om te lezen wat reaguurders allemaal voor politieke motieven zien in dat stukje tekst.
Dat kind is hooguit 5 en dan staat hierboven een "grapje" dat het wel weer over drijft. Walgelijk en hersenloos en laat precies zien hoe sommigen tegen dit soort tragedies aan kijken.
En voor de goede orde: ik stem rechts en ben vóór een streng asielbeleid.
Blijkbaar ontkent de Limburger de Holocaust?
Of vinden ze vluchtelingen en gelukszoekers die met veulsteveul mensen op een lekke boot stappen ook holocaustelijk?
In beide gevallen is het om je dood te schamen...
Dit is een makkelijke GS, die treinen naar het oosten zijn al afgeschaft, nu de bootjes naar het noorden nog. Bedankt voor het artikel trouwens, ik had op basis van deze kop nog bijna die krant gekocht.
Moet me eens bedenken of ik hier wil blijven wonen, want volgens "de limburger" woon ik op dit moment dus in een concentratiekamp van de EU........ Maar ze hebben wel gelijk alleen zijn degene aan de stuurende kant degene die ze moeten hebben, en niet wij, volgens hun kop zijn wij ook slachtoffers.
Sommige journalisten zouden toch eens geschiedenisles moeten krijgen!
Mooie vergelijking. Een Nazi sleurt je uit je huis, steelt alles van je en zet je op een trein naar een concentratiekamp is hetzelfde als vanuit Syrie naar Libie reizen, 10.000 betalen voor een overtocht en op een gammel schip te steppen.
Vergelijking klopt van geen kant, de treinen kwamen wel op hun eindbestemming aan, de boten niet.....
Maar zonder gekheid, heb zijn stukje gelezen en dat is best goed maar hij moet geen vergelijking maken met mensen die gedeporteerd werden en vluchtelingen van een ander continent.
Newsflash: Gehele beeldredactie Limburgert verdrinkt in warm ejaculaat!!!
Ik begrijp de vergelijking niet. Hadden we van ons padje moeten zijn, als de Wehrmacht in de Maas verzopen was?
Het hysterisch besef viert hoogtij!
De vergelijking is simpel; vroeger werden zielige mensen vergast, teeghenwoordig worden ze verwaterd.
Zouden de oude media niet eens zo langzamerhand doorkrijgen dat Godwinnen steeds meer een contra-productief effect heeft?
Prima hoor, strekking van het verhaal, net als de Duitse bevolking in 1939-1943 zijn wij het passieve volk dat een oogje wegdraait voor de spelende gruwelen...
Nu je zin?, wij zijn allen NAZI's!!!1!!11
De zgn. "sterkste schouders" zijn niet onbreekbaar, en als de boodschap van de redacteur is om van een redelijk draaiend werelddeel een vallend rijk te maken, dan moet ik hem vooral motiveren om door te gaan.
De Limburger slaat de spijker op z'n kop. De Afrikaanse moslims zijn de nazi's die alles wat hen onwelvallig is deporteren. Dus als dat de vergelijking is vind ik 'm treffend. Maar ik heb het artikel niet gelezen, dus dat zal de vergelijking wel niet zijn.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...
fd.nl/ondernemen/896116/opvang-asielzo...
hele link dus
@Skunk57 | 23-04-15 | 14:01
Degene in de trein is niet joods maar een zigeuner. Daar had namelijk ome Adolf het ook niet zo op.
Je kunt er in dit land echt mee voor de dag komen hoor:
fd.nl/ondernemen/896116/opvang-asielzo...
Ik mag hopen dat dit de laatste grillen zijn van de linkse gutmenschen...
Ik vrees het ergste , het zal nog erger worden, tot er weer een politieke moord feit is. Die gutmensen zijn helemaal buiten zinnen aan het raken van andermans geld , in deze nadagen dat alles zo smerig duidelijk wordt dat het gewoon massmoordenaars zijn met hun aanzuigbeleid.
@Megalomaniak | 23-04-15 | 14:03
Het moet bij de meesten even bezinken....
("Heeee... wat nou? Christenen in de boot? HUP! ... spoelt u maar...." )
Komt 'ie dan he:
"Ach, dat drijft wel weer over..."
@J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 13:50
De Europese zieligheidsindustrie en linkse partijen zou je in dit verband het beste kunnen zien als Sirenen. Willens en wetens een lokroep doen en wachten op de schepen met mensen die vergaan. Om vervolgens anderen hiervan de schuld te geven.
Nergens mee vergelijken. Reclame voor Goebbels cs is altijd -1.
Even wachten hoor. Wat een verontwaardiging hier. Maar het punt is mij wel duidelijk. Een joodse dode is kennelijk veel waardevoller dan een dode vluchteling.
En kom nu niet aan met eigen keus!!
Vorige week noemde ik Limburgers en Brabanders reserve Belgen.
Nu ik dit lees moet ik mijn excuses aanbieden aan de Belgen.
Werkelijk, wat een achterlijk volkje daar in het zuiden.
Je kunt niets vergelijken met de Holocaust, zeker geen geluk zoekende dobbernegers.
En dan ook nog een verdronken kind op de voorpagina plaatsen.
misselijkmakend dit.
Nou weet ik weer waarom ik die krant heb opgezegd....
migliore | 23-04-15 | 13:52
Dat is Jeroen de Kreek
Socialistische wegkijkers en doordrammers zijn de oorzaak van beide dus er zijn wel overeenkomsten.
Bakschuif | 23-04-15 | 13:48
Waaruit maak je dat op Bakschuif?
J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 13:50
Uit de constatering dat de gutmenschen de ongeneeslijke neiging om sinterjezusklaas te spelen op andermans kosten toch een keer moeten nadenken over de financiering daarvan.
Igor Putkin | 23-04-15 | 13:51
Tuurlijk wel. Als je geld uitgeeft aan onrendabele projecten (zoals het naar binnenhalen van economische vluchtelingen), dan moet je ofwel meer belasting gaan innen of bezuinigen op andere projecten (zoals onderwijs, cultuur). Dat is precies wat we de afgelopen decennia zagen.
Ach ja, je bent gutmensch totdat ze in jouw eigen achtertuinde boel overhoop gaan halen. Denk dat dat bij de meeste linksen nog niet het geval is... tijd voor een moskee op de grachtengordel!
De Nederlandse Spoorwegen rekende twee en een halve gulden per persoon ( joodse persoon) voor transport naar Duitsland in W O 2. De Franse Spoorwegen min of meer hetzelfde bedrag. De SNCF heeft inmiddels aan de ( weinige) nabestaanden herstelbetalingen gedaan. De Joden,zigeuners, homo's en politieke gevangenen op transport gezet door de SS te vergelijken met de asielzoekers die willens en wetens duizenden dollars en euro's hebben betaald aan meedogenloze veelal Arabische mensensmokkelaars te vergelijken met eerstgenoemden getuigt van een verregaande perversiteit en een volledig ontbreken aan kennis van de recente wereldgeschiedenis.De krant de Limburger bevindt zich aan de rand van een morele afgrond.
Er moet wel een ontzettend akelige/gestoorde vent/vrouw achter GoedeNieuws zitten.
Sowieso is het duidelijk dat het een getikte complotdenker is met haat naar Joden.
Waar halen dit soort figuren hun gekke ideetjes vandaan. En dan de hele tijd schreeuwen met journalistieke termen en wetsartikelen om je gekkigheid met een flinterdun laagje geloofwaardigheid aan te dikken.
Kortom, winnaar Darwin arward mijns inziens. Prijs een enkeltje naar het IS Kalifaat.
@ on topic. Vreselijk wat Dagblad de Limburger doet. Slaat nergens op.
Is terreuraanslag.
Opheffen en sluiten.
*trui onderkotst*
Dagblad De Limburger, Antwoordnummer 258, 5900 VB Venlo
J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 13:42
Uw schrijfsel klopt van geen geen kant. Voor zover een touw aan vast is te knopen.
....... in het zeerecht ben je verplicht mensen te redden in nood, mits je daar in de buurt bent natuurlijk om te redden. En tot op heden is er ook gewoon gered waar kan. Je bent niet verplicht drenkelingen vervolgens tot inwoner van je land te maken. Logisch is dus ze terug te brengen naar het geboorteland of het land waar ze vanaf zijn vertrokken. Feit is dat we met een probleem zitten opgezadeld en dat de internationale gemeenschap de keuze heeft wel of niet er iets aan te doen. Dit soort krantenstukjes dragen niet bij aan een oplossing.....
De Limburger vergelijkt slachtoffers van het (nationaal)socialisme met die van het socialisme. Tja, ik vind em wel bikkelhard. Misschien om de mensen wakker te schudden?
Begrijp ik hieruit dat het zigeunermeisje vrijwillig op de trein is gestapt of gezet door haar ouders?
Bakschuif | 23-04-15 | 13:48
Waaruit maak je dat op Bakschuif?
Toen Jodenhaters, nu ook Jodenhaters...
Het blijven in ieder geval dezelfde mensen die telkens weer de tragedie op poten weten te zetten. In ieder geval hebben we dat.
Dit is de debiliteit van de moderne gutmensch die niet zonder schuldgevoel kan leven, omdat het gelukkige bestaan anders te zwaar gaat wegen.
Bigi Bana Boy | 23-04-15 | 13:12
Eens. En onder die foto had gestaan: "Overleden door valse beloftes van zieligheidsindustrie". Of "Artsen zonder grenzen, nu jullie zin?". Of meer in die trant.
Elke euro die we uitgeven aan vluchtelingen die Europa bereiken is ONRECHT voor de vluchtelingen die niet naar Europa proberen te vluchten voor veel geld, maar in een kamp zitten te wachten dat de oorlog voorbij is.
@ J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 13:42
Beluister ik hier een opmaat naar het mogelijk serieus propageren van her-invoering van de slavernij...? Als tegenwicht voor dit soort vergelijkingen?
Het is toch algemeen bekend dat de Media overwegend Links is?
Het gevolg is, is dat je dit soort huilie huilie vergelijkingen krijgt.
Lewis | 23-04-15 | 13:12
Is het niet zo dan?
Ziek.
Risingson | 23-04-15 | 13:47
Het is extreem disrespectvol voor de slachtoffers van destijds om vergeleken te worden met gelukzoekers die door een ongeluk om het leven komen.
Er is trouwens ook een groot verschil te zien tussen de foto's:
1. autoriteiten ageerden te pro-actief
2. autoriteiten ageren te passief.
Bigi Bana Boy | 23-04-15 | 13:12
Hulde, en eens!
Heb het verhaaltje bij de foto gelezen maar ik denk eerder dat over 70 jaar onze kinderen zich afvragen waarom wij het mooiste land van de wereld klakkeloos hebben weggegeven aan moslim immigranten. Neemt niet weg dat het zielig is als een meisje verdrinkt en dat de smokkelaars die hiervoor verantwoordelijk zijn gestraft moeten worden.
Raakt kant noch wal deze vergelijking.
^^ '... gooiden de...' De wie? De joden...
ik heb op een vreemde manier weer meelij en compassie met de Joodse slachtoffers van toen. Wat een tuig woont er ook in dit land zeg.
Toen nazi's, nu moslims.
Naar mijn beste weten gooiden de overigens ook niemand de trein uit...
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...
Zo'n kop zegt meer over degene die het artikel schrijft dan over het onderwerp zelf.
Waarschijnlijk gewoon een grapje. Het is zo'n zware discussie.
Het wordt tijd dat de gutmensch eens beseft waarom we langer moeten doorwerken, waarom we een hogere btw hebben, waarom we geen gratis stufi meer hebben, waarom we moeten bezuinigen op allerlei linkse hobby's, waarom we later in een verzorgingstehuis kunnen.
Dat snappen die gutmenschen niet. Ze begrijpen niet dat wanneer je miljoenen mensen binnenhaalt die zorg, huisvesting en eten nodig hebben, dit geld kost welke je maar eens kunt uitgeven. Bovendien is het geen investering, omdat minimaal tot de derde generatie deze lieden niets opleveren en slechts geld kosten. Als ze in de tussentijd zichzelf niet waar-dan-ook opblazen voor een imaginaire profeet.
Nu zijn het dezelfde gutmenschen die eigenlijk geen seconde langer wil doorwerken, geen eurocent extra belasting wil betalen, voor wiens kinderen gratis stufi moet zijn, waar niet bezuinigd mag worden op hun linkse hobby's en wier ouders in een verzorgingstehuis moeten op kosten van de samenleving.
Dat kan dus niets gekke gutmenschen.
Het wordt tijd dat gutmenschen hun moreel gezever uit eigen portemonnee gaan betalen.
Zitten alle Windesheim journalisten daar?
Over iemand als die redacteur pleegt men in deze streek dan te zeggen: Deja hat un eck aaf.
Kan dit maar op een manier verklaren. De Limburger verliest al jaren abonnees. Misschien hoopt hij met deze volksverlakkerij op soep, pardon SUBsidie uit Den Haag.
dagblad de limburger is dat net zoiets als "volk en vaderland uit de jaren 40"
Hij wijst de blanke man op zijn verantwoordelijkheid.
Vind je de hele discussie niet zielig, dan ben je een nazi.
Ondertussen probeert mister feelgood himself nog paar centen eraan te verdienen zoals gebruikelijk bij dat soort moraal priesters.
Het Parool heeft vandaag ook wel een schokkend verhaal
imgur.com/xK9wl2h
geschreven door een 70+ met teveel lsd op.
De Limburger laat ook al jaren geen reakties op haar artikelen meer toe. De waarheid die in de reakties te lezen viel beviel hen namelijk niet. Maar gelukkig, dagblad de Limburger is op sterven na dood.
Ik vind het toch wel een mooie vergelijking. Beide meisjes zijn slachtoffers van links wanbeleid.
Eerst die Adolf met zijn (nationaal-)socialisme vanuit dat ene grote Europese Rijk, nu Samsom, Rutte en de junta in Brussel met hun ene grote socialistische Europese rijk.
Vast niet helemaal wat de journalist bedoelde, maar toch...
Joden stapten vrijwillig en met een heul duur kaartje op de trein?
Nee hè. Want zo werkt dat niet met dit soort politiekcorrecte zwijnen. Anderen, moeten opdraaien voor hun idealen...
Parel van het Zuiden | 23-04-15 | 13:33
PC-lui vertolken de rol van wat ooit de priester was: naar de buitenwereld het vroomste mannetje uithangen, de gewone gelovigen een schuldgevoel aanpraten, dit laten afkopen en van dit geld lekker naar de fokking HOEREN gaan...
moslims = nazis ? lijkt me een juiste vergelijking overigens.
Ter land ter zee en in de toekomst in de lucht.
Rollins | 23-04-15 | 12:56
Werknemertje van Omroep Venlo zeker?
thheo | 23-04-15 | 13:33
Het verdronken meisje ging vrijwillig? Dat moet nog maar blijken.
We staan erbij en kijken ernaar.
Mike Oxlong | 23-04-15 | 13:20
Opruiende kwaakeend die je er hier bent.
Er vaart dag en nacht over de hele mediterannee een vloot vaartuigen uit dat heel wat mensen van de verdrinkingsdood heeft gered. Ik lees al langer je onzin, en je bereikt met je plemp het precies hetzelfde niveau als van Dagblad De Limburger. Stoker.
@Godsammekraken | 23-04-15 | 13:21
Ik heb dan wel helegaar geen abbo maar een stukje symboliek gaat er bij linksmenschen in als gods woord in een ouderling.
Ik lees net dat de voltallige redactie van de Limburger maar liefst 30% van het nettosalaris overmaakt naar hulporganisaties. Leiden door voorbeeld te stellen is het motto.
.
Nee hè. Want zo werkt dat niet met dit soort politiekcorrecte zwijnen. Anderen, moeten opdraaien voor hun idealen...
polt | 23-04-15 | 13:19
Nu de grote verschillen.
De treinreiziger werd gedwongen.
Het meisje en haar familie gingen vrijwillig.
De treinreiziger had geen uitzicht.
Het meisje en haar familie wilde bed bad en brood.
TOEN: enige en belangrijkste bron van informatie/er nog toe doen
NU : mikpunt van grappen over achterhaald zijn/dode bomen en zelfs voor pleepapier te onhandig
J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 13:29
Nee, maar het staat zo slordig.
Verder vermoed ik dat het verdronken meisje zelf hoogstwaarschijnlijk ook geen geld heeft betaald.
-weggejorist-
Welke achterlijke debiel heeft dit doorgelaten?
goedenieuws.nl is sowieso een hele enge website... serieus, Geenstijl en mathijs van Nieuwkerk betrokken bij 9/11??
polt | 23-04-15 | 13:28
Ja, want het maakt het veel anders omdat ze een zigeuner is. Of betaalden zigeuners wel een vermogen voor de oversteek per trein (toen treinen, nu boten) naar Polen?
Simon Wiesenthal Centrum kom er maar in.
Er is een overeenkomst. Namelijk onschuldige kinderen welke slachtoffer zijn van compleetdewegkwijtzijnde volwassenen.Van haatbaard tot hoofdredacteur.
Over historisch besef gesproken, een aantal reaguurders weten blijkbaar niet dat Settela geen joods meisje was.
tja ze proberen WWII te vergelijken met de leegloop van Afrika nu.... beetje trieste vergelijking.... aangezien de Holocaust niet vrijwillig was.... een boot opstappen in Tunis wel!
.
Duidelijk een redactie waar de oude heren met de fut zijn, en er geen WWII overlevenden meer verbonden zijn aan de krant... misschien toch eens onderzoeken wat dit soort montage's teweegbrengen!
Dit kan alleen bedacht zijn door de:
Uber-Super-Korrekte-Linksch-Mensch.
Ok, als je de zieke vergelijking wil maken dan ook consequent zijn over de daders! Dat is dus de asielindustrie die hen gouden bergen belooft waardoor ze op het vlot gestapt zijn. Als hier niks te halen valt dan komen ze niet, maar de asielindustrie wordt rijk van die mensen en de slachtoffers maakt hen niet uit, daar geven ze anderen de schuld van terwijl zij hun zakken vullen.
Het enige wat je kunt doen is je abbo op de limburger afzeggen, als je die al had. Zou ik wel doen
De treinen waren de schuld van Nazis. De boten zijn de schuld van overbevolking. Zeer goede vergelijking, hoor!
Godsammekraken | 23-04-15 | 13:21
Topper! Het is verdomme nog de grootste lokale krant van Nederland ook nog.
Vergelijking:
Asielindustrie met een wapen gericht op de zielige mensen:
"Nu de boot instappen ! Er liggen schepen op jullie te wachten. Als je het haalt, mogen jullie een mooi land in Europa uitzoeken (zoals NL) en je familie bellen dat ze ook mogen komen".
irma zonderboezem | 23-04-15 | 13:23 Ga fietsen,.. een krantenredacteurtje vertegenwoordigd geen volk,.. Grow some tits, baby.
Hoe dom en doodziek is zo'n krant om dit te publiceren.
"Nazi-vissen eten bootjoden op"
ofzo
De trein was geen keus, mis de boot niet Limburger.
In schepen kunnen er meer in, minder transport bewegingen, dus goed voor het milieu.
hiermee tonen de limburgers maar weer eens aan hoe ongelooflijk stompzinnig ze zijn... hup, terug de mijnen in!
Limburgers zijn regelmatig ongekend achterlijk!
Betaalden de Joden 5000,- per stuk om zelfmoord te plegen?
Kan iemand die redacteur en eindredacteur euthanasie aanbieden alsjeblieft. Dit is om van te kotsen.
Walgelijke vergelijking, wat de strekking van het artikel ook is.
Toen onvrijwillig Zyklon B snuiven, nu geheel vrijwillig water drinken.
Als we zulke bizarre vergelijkingen straffeloos mogen uiten, dan voel ik me ook gesterkt in mijn standpunt dat we de slavernij weer in moeten voeren. Lijkt me zomaar een strak plan. Stel ze de vraag: wil je werken voor kost en inwoning of wil je terug? Simpel toch? De agrarisch sector kan wel wat steun gebruiken en het onderhoud van de openbare ruimte is al jaren verwaarloosd door bezuinigingen. Zo komen we weer aan een acceptabele kwaliteit tegen zeer geringe kosten. Bijkomend effect is dan dat de meesten toch te lui zijn om te werken en zelf al kiezen om te vertrekken, c.q. niet te komen.
Kan de COA met gelijke middelen slavencentra runnen die meer opleveren dan ze nu kosten. Zelfde kaliber als dit artikel dunkt me.
-weggejorist-
@J.R. Thorbecke | 23-04-15 | 13:06
i.imgur.com/scfWi3m.png
De hele NPO + commercieel is gericht op emoties en schuldgevoel, niet op gewoon gezond verstand oftewel zoals GS het gisteren verwoordde:
"Emotie zet voet aan land, waar de ratio verzuip..."
Het hele scenario is zo simpel en herkenbaar als je het doel van de NWO kent: landen ontdoen van hun grenzen, alle volkeren en alle religies door elkaar mengen en zie hier het eenvoudige concept van de New Word Order. Ach, ja complotgekkies. Er zijn heel veel boeken van complotgekkies uit de periode 1917-1931 (met citaten uit 1850-1900) waarin deze ontwikkelingen al werden beschreven en met zekerheid werd aangekondigd dat dit zou gaan gebeuren. Daar kan geen historicus tegenop wauwelen.
Het historisch besef bij de redactie van "De Limburger" heeft alom geleid tot scheten van verontwaardiging. Zitten daar Echte Limburgers bij die krant, maar dan met kippenhersens? Schaam je, hersenlozen. Ik zeg per direct mijn abonnement op.
De vergelijking is toch best raak: Nobody gives a shit. We staan er bij en kijken er naar.
Dus vlucht iedereen voor het gemak in stereotypen en doen we liever verontwaardigd over een lullig fotootje en maken grapjes over wasautomaten.
Als het een oproep is om commerciële mensensmokkelaars net zo hard te bestrijden als nazi's, is er weinig mis mee.
"als kut op dirk".
(een godwin is wat anders btw.)
Toen joden , nu moslims.
Win ik nu een enkeltje Limburg ?
Als die persoon het artikel eronder had gelezen, dan had hij het geweten:
1. beiden zijn dood
2. beide foto's zijn iconisch geworden.
3. Hoe hadden we het vermoorden van Settela en het verdrinken van het meisje kunnen voorkomen?
Maarja, lezen is moeilijk.
En nu allemaal graag een protestmailtje naar
lezersservice@mgl.nl
@King of the Oneliner | 23-04-15 | 13:15
5 B's!... Bestelen mist in het rijtje.
Een zielig kindje gebruiken om je morele superioriteit te onderbouwen. Typisch links gedrag. Samsom deed hetzelfde met zijn gehandicapte dochtertje in verkiezingstijd.
De zoveelste smerige streek van een politiek-correcte Eikel.
-weggejorist-
Dus volgens de Limburger stapten de joden vrijwillig in de treinen naar Auschwitz. Lijkt me genoeg reden voor een aangifte tegen de redactie van dat vod.
Ter Apel sluiten en alle maar dan ook alle uitgeprocedeerde vluchtelingen vanaf NU naar Limburg., pal naast deze oerstomme scribent. Kijken wat hij dan schrijft.
Ik vind het ook erg dat er jaarlijks vele mensen sterven aan malaria, vorig jaar ongeveer 600.000
Oh wacht . . .
Dat verloten van de Miele was zeker een grapje?
Die zijn vast al uitverkocht,of gereserveerd.
Ben blij met mijn samsung met vrolijk deuntje,ik zou niet eens een miele willen,teveel besmet zeg maar.
-weggejorist-
Bedriegen, Belazeren, Bedreigen en Beltegoed. De 4 B's van de moderne asielzoeker.
Spartelafrikanen vergelijken met Joden... er gaat hier iets volledig mis.
Ik wil dat die gutmensch-mentaliteit sterft. Dit soort debielen hebben geen historisch besef dat verder reikt dan "nazis zijn slecht" & "dit gebeurde in 1940 ook!!1!1!1!1!". Iedereen als nazi bestempelen en zo op de emotie inspelen, gadverdamme wat laag zeg.
.
Wereldvreemde gladiolen, bah.
@ Ja nou wat dan | 23-04-15 | 13:11
Dat had gescheeld, maar het had het verband echt niet minder kwalijk gemaakt. Net als dat ik vergelijkingen tussen EU(-asielbeleid) en IS langs zag komen op Twitter. Absurd en walgelijk. Laat iedereen verre blijven van dat soort bizarre onzin.
Het vervoer was toen gratis.
Dat je die vergelijking maakt is stuitend, maar dat je zo dom bent nog stuitender. Vraag me af hoe dat uit wil leggen.
Verhaal bij de foto
www.limburger.nl/article/20150423/REGI...
@ Igor Putkin | 23-04-15 | 13:07
Zelfs in deze context óók een sneer naar het verderfelijke GS?
Wat een walgelijke laaghartige vergelijking die op alle fronten mank gaat. NIEMAND dwingt de "vluchtelingen" hierheen te komen, ze betalen er duizenden euro's voor en als ze bot vangen gaan ze huilen. TOEN werden mensen naar kampen gestuurd, onvrijwillig, om te worden gedood. Wat een vreselijke KUTkrant is dat, zeg! Ik dank God dat ik geen Limburger ben.
De nazi's waren idealisten. Mensensmokkelaars zijn opportunisten. Da's toch heel wat anders.
Terechte kritiek op de fotoredacteur. Een volstrekt onjuiste en perverse vergelijking. Vind echter wel dat de foto van dat drijvende kindje een goede keuze is. Een verschrikkelijke foto die op mijn netvlies gebrand staat. Blijft staan dat dit de realiteit is. Een foto die de waarheid er keihard in ramt als tegenwicht voor die gedegenereerde idioten die de honderden doden toejuichten eerder deze week.
Ansjo | 23-04-15 | 13:09
De jodenvervolging was tijdens WO II over het algemeen ook niet echt "ons" probleem hoor.
Pas na de oorlog barstte de volledig terechte verontwaardiging pas ten volle los.
De joden betaalden toch grof geld voor een treinkaartje naar Polen? Waar ze bed, bad en brood kregen? Nou ja, alleen een bad dan, en er kwam gas uit die badkraan, maar dat terzijde.
Ansjo | 23-04-15 | 13:09
Waarom accepteren wij dat de rijken en sterken deze kant op komen? Subiet terugsturen met een boete is het enige wat we zouden moeten doen.
Zal wel aan de UvA gestudeerd hebben.
@Lewis | 23-04-15 | 13:06
De aandacht hebben ze met deze kop. Jammer dat er niet een heel goed en confronterend stuk onder staat. Gemiste kans.
Mja, de redactie daar had weer n's een paar Alfas teveel op zo te zien...
Dobberneger staat tot Gasjood als Carnaval tot Dodenherdenking.
Doordenkertje :)
Alsof de problemen van Afrika ook maar enigszins onze problemen zijn. Waarom nemen die prutslanden daar zelf nooit eens verantwoordelijkheid? Waarom zeggen we daar niets van? Waarom leggen we de schuld bij ons neer? Compleet van de zotten!
Dit is eigenlijk niets minder dan een vorm van holocaust-ontkenning. De scribent's uiterst niet-indrukwekkende CV staat hier: www.linkedin.com/pub/frans-stoks/37/3... .
dat noem je een manke vergelijking. mediahijgerigheid kent geen tijden. en qua tijden: historisch besef is volledig afwezig.
smerige vergelijking, echt een Gersthuizentje (SP)
Walgelijk, logisch dat Limburgers als dom bekend staan.
Ja discriminatie idd, daar mogen ze ook heel hard Auschwitz tegen roepen.
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Het is toch algemeen bekend dat de Joden destijds grof betaalden om mee te mogen met de trein, op weg naar de rijkdommen in het oosten.
@ Ja nou wat dan | 23-04-15 | 13:03
Al lang. En het veranderde NIETS aan mijn verontwaardiging.
Al is het maar omdat een redactie HEEL goed weet dat één beeld veel krachtiger is en veel langer blijft hangen dan duizend woorden. Wie het stuk heeft gelezen, heeft de link in zijn hoofd al gelegd. En bovendien, het artikel maakt géén korte metten met die link.
Moet over de door de scribent van dienst gestelde vraag eerst even een tijdje nadenken want te moeilijk...
Iedere abonnee van de Limburger krijgt een paar Somaliers in de achtertuin afgeleverd. leuk joh zo multiculti.
Een vergelijking die je in dit huidige Nederlandse klimaat kan verwachten.
Zelf hebben deze figuren niet door hoe ziek ze zijn,zo vol zijn ze van hun gelijk.
Ik vraag me wel eens af,voelde ze echt pijn/verdriet bij dit beeld?
Ik weet zeker van niet.
Alleen bezig,met hoe kan ik dit item goed gebruiken om te scoren.
Heeft dat zigeunermeisje dikke pegels betaald voor haar reis naar het Oosten? Omdat ze daar gratis geld verwacht?
Opzeggen De Limburger: service.limburger.nl/abonnementen/abon...
Ach, Limbabwanen..
Die zijn vaak niet wijzer.
Toen Bart Brouwers daar vertrok ging het rap bergafwaarts.
@NerdAlert | 23-04-15 | 13:01
Ik zag ook een verband. Limboland loopt leeg en kan makkelijk 100.000 vluchtelingen opnemen zodat het kan voortbestaan als de negorij dat het is.
.. ah den oude beproefde Godwin. De linkse bruinhemden gebruiken de misdaden van die andere socialist al tientallen jaren om iedereen die hen tegenspreekt monddood te maken. Als dat niet werkt, dan schuwen ze erger ook niet, voor de smeriger klusjes houden ze de Sondernkommando's van de AFA achter de hand.
De Volkertgruppen, zeg maar.
Het feit dat niemand daar op de redactie heeft durven in te grijpen toen deze knakker deze tekst en foto wou afdrukken op de voorpagina zegt misschien nog wel meer. Een heel eng blaadje De Limburger.
Het artikel is geschreven door een hautaine zak hooi met het historisch besef van een pinda en bovendien onsamenhangend en kleuteresk opgeschreven. Dat wel.
Van linksch krijg ik een chronische snotneus
Frans Stoks: "Natuurlijk kloppen historische parallellen nooit helemaal."
pbs.twimg.com/media/CDQUPhkWYAARJGq.j...
Deze parallel daarentegen klopt helemaal niet.
Iemand het verhaal al gelezen? Nee? Nou dan!
Ik zou bijna een abonnement nemen om het te kunnen opzeggen.
Als Nederlandse journalisten gaan duiden, berg je dan maar...
Verbale diarree | 23-04-15 | 13:00
Was het maar zo. Ga er maar vanuit dat dit smerige baksel rechtsreeks uit het links draaiende brein van de redactie van het plaatselijk suffertje komt.
Algemeen bekend dat het intellect in het diepe zuiden aan de magere kant is. Dat deze krant door de jaren heen veel abonnees heeft verloren door gebrekkige kwaliteit verbaast ook al niet.
Dit soort vergelijkingen, Wilders die wordt vergeleken met Die Man Met Dat Snorretje die 75 jaar geleden miljoenen mensen de dood in heeft gejaagd...
Het is inderdaad zum kotschen.
Het toont altijd maar weer aan hoe doodziek de linkse kut-elite is. En hoe dom ook eigenlijk, het is altijd uit onmacht en gebrek aan harde argumenten, anders dan alleen hun blinde idealen, want de feiten liegen niet.
En dan gooien ze er maar dat soort termen in. Genoeg volk die daar met open ogen intrapt tenslotte. Ze krijgen namelijk nog steeds stemmen.
Wel, als ik linksrakker zou zijn zou ik werkelijk nooit meer ook maar overwegen om dit soort misbaksels van Den Vaderlanschen Fansoenlijken Gutmensch Cultuur een stem te geven.
De politiek wenste een VOC mentaliteit en zie de volle zeeën.
Dit is een vergelijking die ontslag op staande voet rechtvaardigt. Een valse vergelijking maken over de rug van onschuldige kinderen die de dood in gejaagd worden, hoe ziek kun je zijn.
De laatste stuiptrekkingen van de linkse asielindustrie in Limbabwie?
Dit is dus dezelfde krant waarin jaren geleden het doodschoppen van René Steegmans glashelder en moedig werd geduid. Het kan verkeren...
Ben benieuwd wanneer de eerste foto gemaakt wordt van een buslading vol met asielzoekers die van de BBB opvang in Amsterdam naar Ter Apel wordt gebracht en soortgelijke koppen in de krant verschijnen. Anyway, smakeloos en niet te vergelijken.
Gisteren het debat gezien, wat een ellende.
Geert: "Wij willen dat er geen mensen meer verdrinken."
Groenlinksjongetje en SPmeisje: "Oh, wat erg, u wilt dat de mensen verdrinken."
Geert:"Nee, wij willen dat mensen NIET meer verdrinken"
SP ongesteld weijf en Groenlinks snotneus:"Oh, wat bent u erg, dus u wilt dat die mensen verdrinken?"
Geert:"Nee, luisteren, wij willen dat er GEEN mensen meer verdrinken"
Snotneus en kudtkind en D66 massamoordenaar:"Oh dus u wilt dat die mensen verdrinken"
Man, man, je zou maar een debat moeten voeren met dat volk, wat een land, wat een land.
Wat een totaal idioot land is Nederland aan het worden, dit soort vergelijkingen worden gepikt?
"SCHAPEN" moet eerder slaan om al dat oerdomme volk dat de volgende verkiezingen weer op 1 van de grijze partijen gaat stemmen (PvvdA, VVD, D66 en het CDA)
Die mensensmokkelaars zijn inderdaad geen haar beter dan de nazi's. In dat opzicht snap ik de vergelijking.
Lijkt mij dat limboland zit te springen om deze mensen.
Ik begrijp dat "De Limburger" en zijn lezers nu allemaal zo'n vluchteling in huis nemen of gaan helpen?
"door Frans Stoks(lagen)"
Nou, die heeft wat uit te leggen...
Als Limburger distantieer ik me van Dagblad de Limburger
Het wachten is overigens op neerstortende overbeladen vliegtuigjes...
Dan hebben we de reeks Ter land, Ter Zee en In de Lucht compleet
Linkse kutkrant.
Dat 'zum kotzen' is op zich ook al bijna misschien een soort van godin-achtig dingetje in deze context.
Waarschijnlijk is het artikeltje geschreven door een GroenLinks hipstermeisje die nog nooit geschiedenis heeft gehad op school? Iets anders kan ik me niet bedenken, want als dit het niveau van de journalistiek anno 2015 is het droevig gesteld in Nederland!
Dat is een vergelijking uit de koker van het beruchte "kijk mee eens fatsoenlijk zijn!" -volk
Totdat er Eritreaners op de stoep staan hè, want dán komt het in één keer toch wel erg dichtbij en zo...
Ach op het NHD niet anders, de voor hem tegenvallende uitslag van een stelling over bootvluchtelingen bevalt voormalig politiek verslaggever bij de VARA en huidig Hoofdredactielid Hugo Schneider niet en gaat ff los in een jankartikel op z'n krantje.
www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek...
Hier kan ik alleen met zwartgallig sarcasme op antwoorden. De enige vergelijking die ik zie, is het hoofddoekje.
Wtf doet dit op de voorpagina van een krant?!
@ twisternederland | 23-04-15 | 12:57
Jij bent van de eufemismen hoop ik?
Smeerlapperij van het ergste soort. De uitroeiing van joden vergelijken met bootvluchtelingen die gebruik maken van criminele organisaties om illegaal in het beloofde land te komen.
Het misbruik van Godwins is vooral een geliefde bezigheid van islamisten om ons schuldgevoel op een misplaatste wijze aan te wakkeren. De Limburger is geen haar beter.
De bedenker van deze kop heeft het historisch besef van een pinda.
Ze komen hier inderdaad in een concentratiekamp terecht ja ^^ Laat staan dat ze zullen moeten werken
naam van redactiechef?
De mensen die op de trein stapten deden dat waarschijnlijk niet vrijwillig en tegen betaling. Alleen daarom al een manke vergelijking.
Tante Bet - zoals ze het daar noemen - is al tijden failliet. In hoofdzaak moreel. omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/7160385/...
Een appels-met-peren vergelijking?
Wat voor vergelijking dit is? Een hele smerige. En een die elke zinvolle discussie volkomen doodslaat.
REAGEER OOK