Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#BBB. Pompen of Verzuipen voor Rutte II

Zwembandjes om, we duiken weer in het diepe. Diederik, Lodewijk, Mark, Halbe en Holleeder hebben een paar uur middagzon gehad, maar nu kunnen ze er weer tegenaan. Het almaar koddiger wordende crisisoverleg over bed, bad & brood voor dobberdrommels en overige ontheemden/onverlaten (kies maar) die aanspoelen aan onze grenzen en niet meer weg willen, gaat verder in het Torentje. Buiten de Haagse kaasstolp is inmiddels totale gekte uitgebroken. Want als het golft, dan golft het goed in Nederlandje. Iedere boot die op de Mediterrane wordt gesignaleerd, is een ANP Persalarm. De EU komt donderdag in spoedzitting bijeen en heeft alvast een tienpuntenplan bedacht om het dobbernegertij mee te keren. (Vooral punt 3 t/m 10 zullen je niet verbazen als bureaucratische fopmaatregelen.) En mensen die op Facebook iets doms zeiden worden thuis overvallen door camerateams: EditieNL ging binnen het beklemmende morele kader van Fatsoenlijk Nederland (1) even het collectieve gelijk ophalen bij een mevrouw die stoïcijns haar 'eigen volk eerst'-standpunt herhaalt. En waarom de fuck ook niet. Maar als haar kortzichtige standpunt haar tot tokkie maakt, dan is het niet minder dom of abject om te roepen dat we alles en iedereen maar binnen moeten halen in Herberg Holland. Als het één racistisch en onmenselijk is, dan is het ander morele zelfbevlekking vanuit een messiaanse behoefte om het eigen geweten wit te wassen. Als het eenzijdige 'grenzen dicht' als achterlijk wordt gezien, dan is het andere uiterste - opvissen & opvangen - net zo kortzichtig, want het tekent een gevaarlijk dom gebrek aan rationeel denkvermogen en houdt geen enkele rekening met de broze houdbaarheid van de Nederlandse verzorgingsstaat in het klein, noch de gespannen sociaaleconomische situatie in Europa in het groot. Maar hee: ondertussen hebben PvdA en VVD wel bijna een halfslachtige polderoplossing bedisseld - zeggen ze - dus het kabinet blijft vermoedelijk nog wel even drijven. En dat scheelt weer een stembusgang. Update 00u08: Nacht 7. Nog steeds geen witte rook. En die komt vannacht ook niet meer: de heren houden het voor gezien. Rutte: "Er is vooruitgang." En daar moeten we het mee doen. Morgen verder.

Reaguursels

Inloggen

Dat blijft pompen. For ever.
En u stemde voor.

B. Blazkowicz | 21-04-15 | 20:07

In een diep en grijs verleden verzamelden we aluminiumfolie voor de missie... Nu ruim 50 jaar later lijkt met al dat verzamelen en vervolgens collecteren en taxpoet schuiven naar de ontwikkelingslanden helemaal niets te zijn gebeurd. Hoe zou dat toch komen.

tismilucas | 21-04-15 | 14:11

Ik las dat in de wandelgangen wordt geschreven en gedrukt dat Rutte druk is met Mabel van Oranje te pompen. Wat een enig stel...

myrna1965 | 21-04-15 | 10:27

@Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 00:53
Jonguh! Hier vaak controle. Met bootjes zelfs. Laat ze maar lekker nog een paar weekies neuqzeksen, die visjons.

Driewerf Hoezee | 21-04-15 | 09:33

meneer Q | 21-04-15 | 08:55

same here ...

Centauri3 | 21-04-15 | 09:03

Weet je wat ik schrijnend vind:
als onze EIGEN kinderen vanaf 18 jaar geen eigen woning of verblijfplaats hebben, deze kinderen worden uitgeschreven uit de gemeente waar de ouders wonen.
Centauri3 | 21-04-15 | 08:50
=
Zoals de zaken er NU voorstaan in dit land, dan was ik nooit aan kinderen begonnen.

meneer Q | 21-04-15 | 08:55

Zoals de zaken er NU voorstaan in dit land, dan was ik nooit aan kinderen begonnen.

meneer Q | 21-04-15 | 08:53

weet je wat ik schrijnend vind:

als onze eigen kinderen vanaf 18 jaar geen eigen woning of verblijfplaats hebben, deze kinderen worden uitgeschreven uit de gemeente waar den ouders wonen.
Deze mensen worden bij voorbaat als illegale dakloze -geboren in Nederland- gebrandmerkT ...

Joehoe kabinetje wat gaan we hier aan doen ???

Centauri3 | 21-04-15 | 08:50

Pas op, over 20 jaar is je zoon of dochter slaaf in eigen land van een alles onderdrukkende zielige nieuwkomer die het land uitbuit. Men is bezig een monster te creeren wat later niet meer te bedwingen is. Oppakken en terugsturen dus.

53 n.o. | 21-04-15 | 08:48

De VVD zal bakzeil halen, Zijstra heeft een hele grote muil toch zal door het zand moeten kruipen voor de PVDA.
Wat een stel losers!!!

caralho | 21-04-15 | 08:38

duh ... en als we hier nou es de boel flink in de hens steken: dan heeft het voor een amphibieetiesche nomade geen zin meer hier aan wal te geraken. ... der is dan lekker voor hun ook niks meer.

ps: woef zoek ff uit waardoor die explosies en vette branden de laatste tijd hier op holland voorkomen.

Centauri3 | 21-04-15 | 08:38

Dag 7 inmiddels. De kwestie van de bed, bad en brood moet wel heel erg urgent zijn voor de PvdA.

roze_bril | 21-04-15 | 08:20

Jongens, nieuw plan...
.
We laden ons hele hebben en houden op boten. Pontonbrug over de Mid. Zee. Europese grenzen vol open. Ondertussen varen wij met onze boten naar Afrika en vestigen ons in die lege landen. Op zich hebben ze daar bijvoorbeeld gewoon lekker weer, leuke panorama's, en beestjes.
.
Oh, niet vergeten die pontonbrug achter de laatsten te slopen. Want u begrijpt, laat een grote groep NL-er's los op zo'n stukje Afrika en binnen een tweetal decennia staat er iets. Precies die twee decennia die die Afrikanen nodig hebben om wat ze in Europa hebben gekregen naar de klote te helpen.
.
Maar, even 20 jaar geen gezeik van Goedvolk.
.
PS voor wat betreft het laatste. Wanneer ik dit soort plannen lanceer is dit natuurlijk voor rechtgeaarde Nederlanders. Vijfde colonne hoeft niet mee. Stemt u nu nog VVD, PvdA, D66, CDA? U heeft dit niet gelezen!

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 08:01

Terugslepen naar hun eigen territoriale wateren. Door ze ruimhartig binnen te halen steun je alleen de mensenhandelaars daar, waardoor die steeds machtiger worden.

henriette | 21-04-15 | 08:01

Gister hoorde ik op het journaal voor het eerst het woordje "terugsturen", van een verslaggever ter plekke. Die zullen we wel niet weer zien.

roze_bril | 21-04-15 | 07:59
-weggejorist-
tslerf | 21-04-15 | 07:49

Europa stelt zich uiterst chantabel op. Het enige wat deze gewetenloze mensensmokkelaars nu nog maar hoeven te laten doen is een paar boten te laten zinken voor lopende camera's.

Der Schnitzeljäger | 21-04-15 | 07:45

De belangrijkste take away hier. Glas, plas, was.
Immigratie is namelijk een van de pijlers waarop PvdA, VVD, CDA, D66 de gezamenlijke uitverkoop van Nederland hebben gebaseerd. Er moest al een politicus uit de weg geruimd worden om verder te kunnen gaan, dit is een kleinigheidje.

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 07:14

Ik wil wel opnieuw naar de stembus. Maar dan gewoon voor de democratie waarin wij leven: wenst u uitgeprocedeerde asielzoekers bed bad en brood en een enkeltje naar land van herkomst of miele wasmachines, huurwoningen en dagelijks vermaak wat we betalen van uw belastingcenten?

fredjuhh | 21-04-15 | 07:02

Nooit geweten dat je zonder ruggegraat ook premier kon worden.
Laat de volgende kwal maar komen dan. Deze doet ut niet meer......
pennestront | 21-04-15 | 06:52

@pennestront. Met mavo en mbo kun je zelfs voorzitter worden van het belangrijkste college van dit land.

daytripper | 21-04-15 | 07:00

@maaiveld

Tijd om de dobbercoalitie te introduceren?

Rico den Hollander | 21-04-15 | 07:00

Dit wordt weer een regelingetje van de olicharchen. Deze week nieuwe ronde nieuwe kansen met het MH17 debatje.
Faites vos jeux!
Trouwens : schieten we iets op met een (tijdelijke)"val" van deze regenten?
Daarna wordt het nl weer business as usual met VVD/D66/CDA
en de PvdA heeft een paar jaar om op adem te komen.

daytripper | 21-04-15 | 06:58

Al die torentjes- en andere overlegjes dienen echt niet het doel mensenlevens te redden. Het enige wat herhaald herhaald herhaald wordt is dat 'we geen nieuwe verkiezingen kunnen gebruiken'.
Want de lauwe peop druppelt al in de pantalons die om de bescheten bibberende declaratiebillen gedrapeerd is.
Nooit geweten dat je zonder ruggegraat ook premier kon worden.
Laat de volgende kwal maar komen dan. Deze doet ut niet meer......

pennestront | 21-04-15 | 06:52

Ach Rutte blijft verkopertje.
Immers: Ook elk nadeel heb zijn voordeel. De (gemanipuleerde) peilingen zien er goed uit voor de VVD.

Kamervraag | 21-04-15 | 06:51

De discussies 'dobberneger' en 'bed-bad-brood' worden te pas en onpas door elkaar gehaald.

Maaiveld | 21-04-15 | 06:46

Hoe moeilijk kan het zijn? Dat gaat niet goed komen na al dar gepraat en een weekend in de achterkamers.

Rico den Hollander | 21-04-15 | 06:45

Figuren welke elkaar al uit de boot lazeren vanwege geloofsovertuiging moeten we hier per definitie niet willen hebben.

Mastermattie | 21-04-15 | 05:22

In oosteuropa gaat het de hele dag over een paar honderdduizend zigeuners die ze al hebben. Maar denk maar niet dat asielzoekers welkom zijn in de mate die NL, Duitsland welkom heten. Met wat een asielzoeker krijgt in NL kun je in oosteuropa als een koning leven. Een nederlandse bijstandtrekker heeft ook meer geld en hogere welstand dan de meeste Polen en Tsjechen. Mag ook nog wel een keer gezegd worden.

hollandsetsjech | 21-04-15 | 03:25

We hebben als Nato toch zeemijnen zat?

Waarom niet die dingen leggen voor de kust van Lybië, elke 10 meter 1?

Scheelt een hoop gezeik achteraf.

neutron | 21-04-15 | 03:12

+ veel voor de tweet van Jan Roos.
Het is geen oplossing maar wel een uitstekende constatering.

necrosis | 21-04-15 | 03:04

@wapster | 21-04-15 | 02:43
Ik zou geen asielzoekers meer toelaten totdat de problemen met de al aanwezige asielzoekers met verblijfsvergunning (huisvesting, werk) zijn opgelost en de uitgeprocedeerden terug zijn naar land van herkomst.
Je kunt geen problemen blijven 'binnenhalen' terwijl we ons huishouden nog niet op orde hebben.
Dat is dweilen met de kraan open en voordat je het weet dobberen we allemaal in Nederland.

necrosis | 21-04-15 | 02:55

Er is vooruitgang ja.... met de tijd!!

CrapoTheGreat | 21-04-15 | 02:47

@necrosis
Ze komen toch. Hoe wil je ze ontmoedigen dan? Europa is toch beloofde land. Vrijheid, rijkdom, veiligheid, een rechtstaat, kansen, educatie, werk, mooie auto's, lekkere wijven, alles.
Je zou in Europees verband - we zitten nu eenmaal aan het EVRM en het Sociaal Handvest vast - helemaal geen vluchtelingen meer op te vangen. De vraag is of je dat moet willen, maar goed, dat is een keuze die je kunt maken.
En dan nog komen ze. Moet je eens kijken hoeveel Mexicanen er door de VS illegaal rondzwerven.

wapster | 21-04-15 | 02:43

Stormageddon | 21-04-15 | 02:27 300k illegalen binnen 6 maanden uitzetten. KSA doet T.

bij gelegenheid | 21-04-15 | 02:37

@de honden blaffen... | 21-04-15 | 02:31
GeenStijl doet aardig zijn best om de poten onder het kabinet door te zagen.
Rutte II haalt 2017 niet!

necrosis | 21-04-15 | 02:34

Dan hoef je ook niet meer uit te zoeken waar ze vandaan kwamen; ze gaan vanzelf wel een keer.
@wapster | 21-04-15 | 02:24

Ze gaan echt niet uit zichzelf weg.
In tegendeel: binnenkort zijn vechtpartijen in opvangplekken dagelijkse kost.
Het beste beleid is ontmoedigen van de komst van kansloze gelukszoekers.

necrosis | 21-04-15 | 02:31

necrosis | 21-04-15 | 02:20
Het liefst zouden ze de onderhavige kwestie over de verkiezingen (2017) tillen, en het aan een nieuw kabinet overlaten om een beslissing te nemen.
Misschien kunnen ze de onderhandelingen rekken tot die tijd.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 02:31

wapster | 21-04-15 | 02:24
Interruptie; het afwijzen van het wetsvoorstel strafbaarstelling illegaliteit brengt de VVD nu, met de kennis enzo, hedentendage, in een lastige positie.

bij gelegenheid | 21-04-15 | 02:30

Wat mij wel opvalt is dat er geen enkele Afrikaanse moslim vluchteling de rode zee oversteekt naar Het Heilige Land waar die zwarte doos staat. En daar is toch geld zat. Geen enkele Syriër vlucht naar Abu Dhabi, Qatar of Dubai. Geen enkele. Terwijl er geld zat is, en ook werk in overvloed. Nu moeten die arme Arabieren van de golfstaatjes allemaal Filipijnen en Singalezen inhuren om voor hun de wolkenkrabbers te bouwen en de kunstmatige eilandjes aan te leggen. Allemaal werk wat ook prima door een Syrische vluchteling gedaan zou kunnen worden. En het kost waarschijnlijk niets meer. Toch gaat er geen enkele vluchteling die kant op, maar allemaal willen ze naar het land van de maffia. Dat vind ik wel opvallend. En raar. En wij in Nederland moeten het probleem maar oplossen. Vind ook wel raar. En opvallend.

Stormageddon | 21-04-15 | 02:27

@necrosis
Ik denk niet dat iemand de rest van hun leven blij is met alleen 's avonds onderdak en eenvoudig voedsel. Het beleid is er gewoon op gericht dat uitgeprocedeerden zich de hele dag de pleuris vervelen, niets opbouwen, nooit aanspraak kunnen maken op een woning, opleiding of werk. Je bent er, je hoeft niet te verhongeren of te slapen bij mij in de tuin, maar dat is het. Nou, lekker perspectief.
Het is niet voor niks dat alle burgemeesters hier voorstander van zijn. Die hebben geen zin in desperado's die door hun stad dolen op zoek naar eten en een slaapplaats, of die op straat omkomen van honger en kou. Die hebben ook liever dat het zich vanzelf oplost doordat ze tot het inzicht komen dat het redelijk zinloos is, omdat je nooit een status gaat krijgen. Dan hoef je ook niet meer uit te zoeken waar ze vandaan kwamen; ze gaan vanzelf wel een keer.
.
Strafbaar stellen van illegaliteit is ook zoiets. Wat beoog je dáár dan mee? Boetes die ze niet kunnen betalen? Bed, bad en brood in een pas echt dure inrichting (namelijk een gevangenis)?

wapster | 21-04-15 | 02:24

@de honden blaffen... | 21-04-15 | 02:14
Om wetten af te schaffen heb je daadkrachtige politici nodig, geen voormalig milieuterrorist en een liegende kasthomo....

necrosis | 21-04-15 | 02:20

necrosis | 21-04-15 | 02:06
U weet toch dat de 'minister van algemene zaken' zich bezighoudt met moeders, met acne, en bovenal: weg-kijk-en.
Ghehehe, neen, zou dit schepsel niet doen.

bij gelegenheid | 21-04-15 | 02:19

bij gelegenheid | 21-04-15 | 02:09
Vroeger was er een wet op de landloperij.
Is ook gewoon afgeschaft.
Dus het kan wel, wetten afschaffen.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 02:14

necrosis | 21-04-15 | 02:06
Oke, Minister-President Fortuyn.
De slordigheid slaat toe, en dat moet te allen tijde vermeden worden, ook op dit uur.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 02:11

Je illegaal ophouden in eender welk land; strafbaar mi.
Dat dit allerallerdebeste enzo vak K het wetsvoorstel strafstelling illegaliteiit van 01-04-2014 eerder heeft afgeblazen, past mss in hun straatje. Het illegaliteitstraatje van de EU waar dit allerallerbeste vak K zo node uit put. (wil putten-want geen verantwoording) Kots.

bij gelegenheid | 21-04-15 | 02:09

@de honden blaffen... | 21-04-15 | 01:48
Wat is er gebeurd met de functie van Minister-President?
Weggegooid met het badwater van Rutte?

necrosis | 21-04-15 | 02:06

@wapster | 21-04-15 | 01:52
Die centra zijn bedoeld voor mensen met een lopende asielaanvraag, niet voor uitgeprocedeerden.
Wil jij laatstgenoemden de rest van hun leven onderdak en voedsel aanbieden?
Dan kan je die vluchtelingen net zo goed gelijk gaan ophalen op het strand van Libië.
En daar ben ik mordicus tegen!

necrosis | 21-04-15 | 02:04

@wapster | 21-04-15 | 01:37
En voor de derde keer weerspreek je niet dat je een antisemiet bent. Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 02:00

@necrosis
Ja waarom niet? Alleen moet je alleen wel weten op welk vliegtuig. Dat is blijkbaar nog wel eens een probleem. Kijk, je moet niet denken dat je het voor elkaar kunt krijgen dat er geen illegalen meer zijn. Ieder land heeft illegalen. Dus blijft de vraag: hoe ga je daarmee om?
Ik heb liever dat ze in een centrum een slaapplaats hebben en wat te vreten, dan dat ze lopen te jatten en 's nachts hier in het park liggen.

wapster | 21-04-15 | 01:52

wapster | 21-04-15 | 01:23
De IND is evenals de COA een van de instellingen die premier Fortuyn als eerste zou hebben afgeschaft.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 01:48

@wapster | 21-04-15 | 01:30
Over domme lullen gesproken; in een lul zitten zwellichamen en een wisselende hoeveelheid bloed, geen hersencellen.

necrosis | 21-04-15 | 01:46

@wapster | 21-04-15 | 01:36
Dus je bent het met me eens dat die eindeloze 'beroepen' afgeschaft dienen te worden en dat de geweigerden per direct op het vliegtuig worden gezet?
Mooi man....

necrosis | 21-04-15 | 01:43

wapster | 21-04-15 | 01:36

Er zit totaal geen samenhangend verhaal in je reacties. Je waait met de wind mee.

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 01:38

@Lewis Lewinsky
Ja weerspreekt ook niet dat je domme lul bent.

wapster | 21-04-15 | 01:37

@necrosis
Je hebt helemaal gelijk. Alleen: toen zat de wetgeving blijkbaar zodanig ongelukkig in elkaar dat die achterstanden wel konden ontstaan. Die asielzoekers hadden nou eenmaal recht om eindeloos procedures te voeren.

wapster | 21-04-15 | 01:36

@Harry Turtle | 21-04-15 | 01:31
Ik droom even met je mee en slijp mijn rode potlood alvast.

necrosis | 21-04-15 | 01:36

wapster | 21-04-15 | 01:33

Hahaha.. jij niet hè.

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 01:35

zo hé, heb je wikipedia?

wapster | 21-04-15 | 01:33

@wapster | 21-04-15 | 01:23
De asielprocedure moet worden verkort, en bij 'nee' dient men te vertrekken.
ZO vermijd je achterstanden!

necrosis | 21-04-15 | 01:33

@wapster | 21-04-15 | 01:30
Je weerspreekt niet dat je antisemiet bent.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:33

wapster | 21-04-15 | 01:26

Een uitspraak van Pavlov: "Voor het soort sociaal experiment dat hier wordt uitgevoerd, zou ik nog niet de achterpoten van een kikker ter beschikking stellen.

— Ivan Pavlov, 1923"

Neem notie van bovenstaande..

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 01:32

Rutte: Samson is een opportunistische draaikont die zich niet houdt aan het regeerakkoord en gerechtelijke uitspraken naast zich neer wil leggen, feitenvrij beargumenteerd met enkel geborrel uit zijn linkse onderbuik en gebaseerd op maakbare samenlevings ideapen die haaks staat op de werkelijkheid.

Uiteraard konden wij als pragmatisch liberalen daar geheel niet in meegaan en hebben wij het landsbelang boven het eigenbelang gezet, en dien ik morgen mijn ontslag in.

Of lig ik nu al te dromen?

Harry Turtle | 21-04-15 | 01:31

@Lewis Lewinsky
Ik negeer domme lullen gewoon wel eens

wapster | 21-04-15 | 01:30

Waar lees je dat?

wapster | 21-04-15 | 01:29

wapster | 21-04-15 | 01:24

Je betoog is helder: Israël is een apartheidsstaat, Saudi Arabie is een democratie. Prima hoor.

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 01:28

@wapster | 21-04-15 | 01:26
Je gebruikte een heel ander woord, antisemiet. En toen ik je vroeg of je antisemiet was, zweeg je. Duidelijk. Je bent een antisemiet.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:28

@Lewis Lewinsky
Kritiek op Israël = antisemiet hè, pavlovhondje?

wapster | 21-04-15 | 01:26

Ja, en jij kan weer terug naar je spelcomputer

wapster | 21-04-15 | 01:24

@de honden blaffen...
De argumentatie was hetzelfde: de IND kon niet functioneren zolang met vanuit een gigantische achterstandssituatie moest blijven werken.
En Nawijn kon het weten, want die had er gewerkt.

wapster | 21-04-15 | 01:23

wapster | 21-04-15 | 01:16

Voor jou bedtijd.

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 01:21

@wapster | 21-04-15 | 01:16
Er gaan er veel meer naar Saoedi Arabië, maar ze worden allemaal uitgezet. Tweeduizend per dag. Waarom weet jij dat niet, antisemiet?

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:18

Nogmaals: wat zou jij nou doen? Zou je zelf kiezen voor Saoedi Arabië als je uit Syrië kwam? Of ging je naar Europa?
En ik denk niet dat je van tevoren uitzoekt of ze wel een bed, bad en brood regeling hebben mocht je illegaal worden verklaard.

wapster | 21-04-15 | 01:16

@Jan Dribbel | 21-04-15 | 01:05
Hoe Lang is een chinees in gijzeling.

En dan opeens zegt hij dat hij Wong Chen heet. En dan zegt China, Hoe Lang willen we niet, maar Wong Chen wel. En hij vertrekt.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:15

wapster | 21-04-15 | 00:54
Dat ging over enkele duizenden mensen.
Die minstens 5 jaar in Nederland moeten wonen en goed de taal beheersen.
Met als wisselgeld een asielbeleid ala Australie.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 01:11

@Jan Dribbel | 21-04-15 | 01:05
Illegalen moet je gewoon opsluiten, Jan. Zorgen dat ze zich niet voortplanten en verhinderen dat ze contact hebben met de buitenwereld. Een paar maanden later werken ze opeens mee en noemen ze hun echte naam.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:11

In Nederland is geen ruimte voor een zwarte piet, noch voor een negerzoen.

Jos Tiebent | 21-04-15 | 01:09

Jan Dribbel | 21-04-15 | 01:05
Naar Mongolie.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 01:07

wapster | 21-04-15 | 00:57

De aanzuigende werking(verzuipdoden). dat is het probleem. Tevens wie is er straks verantwoordelijk voor vluchtelingen in dienst van IS. Die hele andere bedoelingen hebben. Om ontwrichting van de samenleving te voorkomen dient men wel vooruit te kijken. En dat doet Saudi Arabië ook zo Japan enzo meerdere landen. Trouwens waarom vluchten ze niet naar Indonesië. Kant noch wal?

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 01:07

VolgendjaarkrygikAOW | 21-04-15 | 01:02

Waar komt toch dat vreemde idee vandaan dat "we" alle wereldproblemen moeten en kunnen oplossen?

de honden blaffen... | 21-04-15 | 01:06

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:01
Waar moet een Chinees naartoe als hij China niet in komt?

Jan Dribbel | 21-04-15 | 01:05

de knuffelclub pvda maakt nederland totaal kapot, laat kabinet aub vallen,dan blijft er niets van over van die linkse blinde kippen.

bekijket | 21-04-15 | 01:05

-weggejorist-

entiteit | 21-04-15 | 01:03

Ik zeg als we met z'n allen een katje uit de boom willen redden, dan moeten we ook deze in zee verdrinkende negers redden. Het zijn mensenlevens, ze hoeven niet dood. En we hoeven ze daarna ook niet persé asiel te geven want we kunnen met VN hulp ook vluchtelingenkampen oprichten op een veilige plek in die landen bewaakt door VN soldaten waar we al die mensen kunnen onderbrengen.

VolgendjaarkrygikAOW | 21-04-15 | 01:02

@Jan Dribbel | 21-04-15 | 00:59
Onoplosbaar? Illegalen gijzelen tot ze meewerken aan hun uitzetting. Dat is de oplossing.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 01:01

Bos wilde een bank kopen??? Gast waar heb je het over? Die banken stonden op de rand van faillissement. Daar hing het hele Nederlandse monetaire systeem aan vast. Als dat was geklapt, was de Staat ook failliet gegaan via het depositogarantiestelsel.
En heel raar maar in België, Frankrijk, Engeland: overal zaten blijkbaar gelijktijdig ministers van financiën met een natte droom om banken te kopen.
Echt hoor.

wapster | 21-04-15 | 01:01

Waarom gaan zoveel uitgeprocedeerden niet terug.
Een aantal kan niet terug, bv naar China, China zegt eens weg=altijd weg.
Een aantal kan wel weg maar vanwege de schaamtecultuur kunnen ze eigenlijk ook niet terug.
Want succesvol hier, vertellen ze de familie in de thuislanden.
Een onoplosbaar probleem.

Jan Dribbel | 21-04-15 | 00:59

@Dr. Frambozenjam
Wat zou je nou zelf doen? Naar Indonesië vluchten, want daar zitten ook geloofsgenoten? Wat is dat voor gelul? Blijkbaar vinden zij Saoedi Arabië ook een heel eng land. Wees blij.

wapster | 21-04-15 | 00:57

@wapster| 21-04-15 | 00:54
Nee, dan kwam omdat Bos zonodig een bank moest kopen en daar veel te veel miljarden voor heeft neergelegd.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:57

@de honden blaffen
Dat generaal pardon werd - heel grappig- in 2002 al voorgesteld door de LPF.
En dat de staatsschuld onder Bos zo is toegenomen lag dacht ik vooral aan onze fantastische bankiers.

wapster | 21-04-15 | 00:54

Laat Editienl hier eens café De Rode Leeuw inlopen. Wat ze dáár allemaal niet zeggen aan de bar...

De Geus | 21-04-15 | 00:53

Driewerf Hoezee | 21-04-15 | 00:43

Doe eens illegaal? vette dikke prent. Snoek ehh snik.

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 00:53

Ik kan me nog herinneren dat je op vakantie in Spanje altijd hoorde dat een probleempje "manyana" (morgen) wordt opgelost.Het kabinet in Den Haag zegt ook niet anders.Ik hoef ook al 25 jaar niet meer met vakantie.Dat opgevouwen in een vliegtuig zitten gaat nog op SM-praktijken lijken.Ook een tip voor die slavenschip-eigenaren op de Middellandse Zee.

Dolphi | 21-04-15 | 00:52

wapster | 21-04-15 | 00:44
Het generaal pardon van Wouter Bos werd aangenomen met de kleinst mogelijke kamermeerheid nl. 76 zetels.
Na een schandalige VARA mediacampagne over 26.000 zielige gezichten.
Die middels gezinsherening inmiddels wel uitgegroeid zal zijn naar 75.000 blijde gezichten.
Daarna presteerde diezelfde Bos het om tijdens zijn ministerschap van financien de staatsschuld met meer dan €100.000.000.000 te doen toenemen.

de honden blaffen... | 21-04-15 | 00:51

Alle asielzoekers eerst naar Transsylvanië. Wilders zei dat al.

Rest In Privacy | 21-04-15 | 00:51

Ik vind dat je alleen de Vietnamese bootvluchtelingen van de jaren 80 serieus moet nemen. Dat zijn pas de echte Ralph Tuijns. Die lutsers in de Middellandse zee in hun rubberbootje zinken al na 10 meter, hopeloos volk. Trap ze terug naar hun eigen werelddeel, kunnen ze daar lekker gaan katoenplukken.

IndoFortuyn | 21-04-15 | 00:50

wapster | 21-04-15 | 00:27

Hoeveel heeft Saudi Arabia er opgenomen?

Die staan dichterbij hun geloofsgenoten denk ik.

Dr. Frambozenjam | 21-04-15 | 00:50

@zeg maar jansen | 21-04-15 | 00:43
Ik vrees dat dat niet helpt. Gewoon helemaal niemand meer asiel geven, dat is de enige remedie tegen aanzuigende werking. Absoluut nodig voordat Nederland een kopie van Southpark wordt.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:47

@dehondenblaffen
En wanneer heeft Wouter Bos het voor het zeggen gekregen?

wapster | 21-04-15 | 00:44

Het hier gaat om mensen die hier illegaal verblijven. Wat in het kort betekent dat de rechter heeft gezegd dat de betreffende persoon geen humanitaire redenen, zoals vastgesteld in de Nederlandse en EU regelgeving, heeft gehad voor zijn vlucht. Deze uitspraken niet willen na leven is dus min of meer 'zelf' kiezen voor een klote bestaan hier. De vele pardon regelingen hebben dat geen goed gedaan of denk je dat ze vanuit de advocaat, vluchtelingenwerk en dergelijke niet word gezegd dat het uiteindelijk wel lukt om te blijven gezien al die regelingen eerder. Natuurlijk spelen ze daar op in.
Hoe kan het willen hanteren van zo'n vonnis ooit als racisme of discriminatie worden weggezet? Sterker nog het is juist enorme onderdrukking van deze mensen. Je geeft ze steeds een beetje hoop maar schenkt ze telkens weer dooie mussen. Na een helse reis als dobberneger eindig je dus onder een dikke deken van zogenaamd lief en zorgzaam links Nederland en denk je goed te zitten want ze zijn zo lief voor je en beloven je van alles. Zonder dat links het zich realiseert doen ze deze groep juist onrecht aan. Hun hoop en vrees eeuwig niet serieus te nemen. Deze mensen nooit helderheid te verschaffen over wat er nu met ze gebeuren gaat. En ze niet voor vol aan te zien. Neem die mensen potdorie serieus en vertel ze luister hoe vervelend ook enig nieuw proces zit er niet in. Hier blijven is voor altijd het leven leiden dat je nu lijdt. En dan is er geen speciefieke opvang voor je en als we je vinden zetten we je in detentie tot we je wel kunnen uitzetten. Datzelfde geld voor de nieuwe instroom die wel mag blijven. Als je mensen voor vol aan ziet blijf je ze niet tot in de eeuwigheid pamperen maar dan verplicht je ze mee te draaien met de rest van het maatschappelijk leven hier.

saidnowomanever | 21-04-15 | 00:44

@Driewerf Hoezee | 21-04-15 | 00:43
En de karpers zijn aan de paai. Even offtopicmomentje naar de vissers toe.

Driewerf Hoezee | 21-04-15 | 00:43

Allemaal gelul.
- 30.000 duizend? Het waren er meer.
www.wereldjournalisten.nl/factsheet/20...
- De eerste regeling van gezinshereniging stamt uit 1963.
- De gastarbeid is pas stopgezet door het kabinet Den Uyl (1973). Die vond namelijk dat eerst Nederlanders maar eens aan de slag moesten.

wapster | 21-04-15 | 00:43

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:37 We beloven ze voortaan een oude matras, speltbrood en een spons uit een teiltje brak afwaswater. Dat alles in een tochtig afbraakpand.

Kijken of dat de aanzuigende werking vermindert.

zeg maar jansen | 21-04-15 | 00:43

@witchmaster | 21-04-15 | 00:39
Wordt lastig zonder aas. Mei pas weer...

Driewerf Hoezee | 21-04-15 | 00:43

wapster | 21-04-15 | 00:13

"WOUTER BOS (PvdA) ‘Generaal pardon voor oude asielaanvragen’

Wat is het eerste dat u doet als u het voor het zeggen krijgt?..

18 november 2006,
‘Dan kondig ik een generaal pardon af voor alle uitgeprocedeerde asielzoekers die onder de oude vreemdelingenwet naar Nederland zijn gekomen.’"

de honden blaffen... | 21-04-15 | 00:40

Ennnnnn als het water is gezakt stemt men gewoon weer de VVD , die was toch al weer de grootse ?
Toen vlak voor het stemmen zat men ook te zeiken en daarna stemmen om de VVD , en er zijn er hier genoeg die op deze piassen partij stemmen hoor in plaats van de PVV.
ik schaam me voor me eigen landgenoten , morgen maar is ff vissen dan kan ik ook eens naar het dobberen kijken

witchmaster | 21-04-15 | 00:39

*Overleg ‘bed, bad en brood’ ondanks ‘vooruitgang’ dinsdag verder*. Aldus NSB Handelsblatt.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:37

illegaal = onwettig, buitenlander die zonder de vereiste vergunningen in een land woont. Wat valt er nog over te praten. Wegwezen dus. Blijkbaar zijn er geen redenen om verblijfsvergunning te geven, er zijn ook mensen die wel hier recht op hebben en dus mogen blijven. Gewoon enkeltje thuisland, vragen ze daar maar om bed, bad en brood.

dubbelq | 21-04-15 | 00:31

wapster | 21-04-15 | 00:16

De VVD èn alle andere partijen hebben krap 30.000 gastarbeiders uitgenodigd.
- De afspraak was dat die na gedane arbeid terug zouden gaan.
- Van gezinshereniging was geen sprake.
- Na 1970 werd de gastarbeid stopgezet.

Die beleid van *alle* partijen destijds verklaart niet de massa-immigratie van nu.

Welterusten.

Dandruff | 21-04-15 | 00:30

Het Einde van de Verzorgingsstaat
en de bijbehorende collectieve en sociale voorzieningen komt in rap tempo naderbij.

meneer Q | 21-04-15 | 00:29

@Dandruff | 21-04-15 | 00:26
Jouw reactie was mooier en uitgebreider. Hulde! Maar in essentie hetzelfde.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:29

@ProAsfalt | 20-04-15 | 23:11
Nederlanders zijn trots. Zij zullen niet gauw toegeven dat ze armoede lijden. Maar het gaat echt slecht met sommige Nederlanders. Ik ken echt veel hardwerkende Nederlanders voor wie bad, bed & brood geen vanzelfsprekendheid meer is. Zo triest!

wakkere_nederlander | 21-04-15 | 00:28

Dandruff
In Israël delen ze lintjes uit aan mensen die in de Tweede Wereldoorlog Joden in huis hebben genomen. Maar nu er in hun buurland een onbeschrijflijke tragedie plaatsvindt waaraan de meeste slachtoffers part nog deel hebben, houdt Israël de deur op slot.
Ik zou zeggen: douw die lintjes maar in je reet.

wapster | 21-04-15 | 00:27

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:19

Klopt, ik reageerde een beetje te laat.

Welterusten.

Dandruff | 21-04-15 | 00:26

wapster | 21-04-15 | 00:16
Een Duitse werkgevers-voorlichter zei van de week hetzelfde.
De 300.000 migranten in Duitsland zijn welkom.
Dat de meesten moslims zijn zonders enige kwalificaties telt niet mee.

Jan Dribbel | 21-04-15 | 00:24

@wapster| 21-04-15 | 00:03
Israël is okay. Jij bent een antisemiet?

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:24

De VVD vindt dat uitgeprocedeerden geen recht hebben op opvang, omdat dit een prikkel wegneemt om te vertrekken. Ook zou het een aanzuigende werking hebben op de asielinstroom.

Als het aan de PvdA ligt krijgen de illegalen/uitgeprocedeerden met het oog op humaniteit wel ALTIJD een vorm van basisopvang, in de vorm van bed, bad en brood.
-
waarom niet gedurende een bepaalde tijd.. tijd om je koffers te pakken zeg maar.. vooruit, 1 maand ?

(c)ZWITSUL | 21-04-15 | 00:24

wapster | 21-04-15 | 00:03

Je reactie is veelzeggend.
Je vind Israël "fascistisch" omdat religieus en racistisch geweld in Israël verboden is. In de meeste islamitische landen is religieus en racistisch geweld inderdaad legaal, soms zelfs overheidsbeleid, of wordt het tenminste gedoogd.

Maar misschien is dat ook wel het probleem van de islamitische wereld. Persse geweld willen gebruiken tegen iedereen.
Zoals je weet is het voltooien van de holocaust voor de meeste Arabische moslims nog belangrijker dan alle andere vormen van geweld tegen niet-moslims.

En daarom snap ik heel goed dat Israël, dat nu al grote problemen heeft met anderhalf miljoen Arabische moslims, geen zin heeft nòg meer Arabische moslims binnen te laten. Die zijn immers ook allemaal opgevoed met de gedachte dat het voltooien van de holocaust belangrijker is om allah klaar te laten komen, dan welke andere vorm van racistisch geweld dan ook.

Dandruff | 21-04-15 | 00:23

@gaffelbaard | 21-04-15 | 00:19
Ik geloof dat dat idee is ingewisseld voor: helemaal geen asiel meer verlenen. Wel zo handig.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:22

elsevier geen Staatscourant.
het geheim van repelsteeltje
kosten per jaar asielzoeker €26.509
gezin 2 kinderen €800 per maand
zakgeld voor boodschappen en kleding.
de rest ziektekosten onderdak energie voor de koefnoen
en timmerman barste in tranen uit wat zijn we toch een goed land.

soledad | 21-04-15 | 00:21

Omdat niemand m'n vraag beantwoordde even zelf gezocht.
Dan kom ik een oud idee van Wilders tegen.
Deze hier www.ad.nl/ad/nl/10640/Dossier-Verkiezi...
Wat is er eigenlijk geworden van dat idee?
Zo'n stom idee is het niet.
Iemnad?

gaffelbaard | 21-04-15 | 00:19

@Dandruff | 21-04-15 | 00:14
Precies wat ik zei.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:19

Wat een geleuter. Alsof immigratie nooit besproken is. Nou, dank je rechtse VVD maar dat ze die massa-immigratie op touw hebben gezet. Lekker goedkope arbeidskrachten voor de werkgevers. Groot succes.

wapster | 21-04-15 | 00:16

Chow | 20-04-15 | 23:56,

"Links is nauwelijks aan de macht geweest" zeg je...
Er kennelijk van uitgaand dat PvdA, D'66, VVD en CDA "rechts" zijn.
Maar linksom of rechtsom; punt is dat de problemen van de massa-immigratie onbespreekbaar zijn. Links maakt die problemen onbespreekbaar door structureel censuur, schijnprocessen, lastercampagnes en bedreigingen toe te passen tegen dissidenten.
En als dat niet helpt; bot geweld.
Zie de aanslag in Kedichem, zie de bomaanslag op het huis van Kosto, zie de moord op Fortuyn, etc.

Beperking van immigratie is dus domweg onmogelijk.
Zelfs zware criminelen en oorlogsmisdadigers kunnen nauwelijks worden uitgezet.
En als er al eens wordt besloten om de bestaande wetgeving in sommige gevallen te handhaven, dan wordt dat besluit door stadsbesturen geboycot, door buitenlandse machten aangevochten of door rechters teruggefloten.

Had je allemaal kunnen weten, overigens.
Is allemaal genoeg over gezegd en geschreven.
Dat geldt ook voor wat er speelt in Afrika, en hoe de mensensmokkel werkt.
En dat weet je, natuurlijk.
Vandaar dat je mijn vragen niet wilt beantwoorden.

Welterusten.

Dandruff | 21-04-15 | 00:14

Een generaal pardon wordt niet geregeld door de PvdA want het is heeeeel lang geleden dat die een meerderheid hadden in de Tweede Kamer.
Die mensen die de overtocht maken willen een betere toekomst. Wie niet? En als jij in zo'n kutsituatie zat, waagde je de gok misschien ook wel. Alleen ik geloof er geen hol van dat ze 'weten' dat ze hoe dan ook in Nederland mogen blijven. Want dan zouden ze allemaal hier naartoe komen. Maar in werkelijkheid is dat slechts een marginaal deel.
En de hele bed-bad-brood discussie: onzin.

wapster | 21-04-15 | 00:13

@Chow | 21-04-15 | 00:10
Jij bent geen wiskundige. Een definitie is een definitie. Fris of onfris doet niet ter zake.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:13

Onder Linkse Kerk vallen derhalve de volgende politieke partijen: VVD, PvdA, D66, GL, SP, CU en CDA.
Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:06

Je bent niet fris. Echt hoor. Zoek hulp.

Chow | 21-04-15 | 00:10

wapster | 20-04-15 | 23:53
Nee, natuurlijk niet. Bedbadbrood gaat over illegalen, veelal sub sahara Afrikanen. Mensen die van de rechter het land uit moeten. Maar daar hebben ze geen zin in. Ze willen blijven. En ze weten ook dat als ze hier maar lang genoeg zijn er wel een Generaal Pardon of uitzondering wordt geregeld door de PvdA en ze toch mogen blijven. Want ja nu is hij/zij er al zo lang, helemaal geworteld. Illegalen die terug gaan worden genaaid. Daarom werken ze niet mee met hun uitzetting.
Mensen die Syrie ontvlucht zijn zitten in Turkije of Jordanie. Soms jaren. Ze willen een betere toekomst en weten dat ze in NL mogen blijven. Daarom laten ze een man of zoon naar Nederland gaan en asiel aanvragen. Syriers krijgen dat in Nederland. Vervolgens laten ze de familie overkomen. Deze mensen zijn dus absoluut niet in acuut levensgevaar.

Vula | 21-04-15 | 00:08

@Chow | 20-04-15 | 23:56
Je begrijpt niet wat met Linkse Kerk bedoeld wordt. Ik zal je helpen.

Onder Linkse Kerk worden verstaan al degenen die achtereenvolgens Janmaat, Fortuyn en Wilders hebben doodgewenst, wat, toevallig of niet, krek dezelfde personen zijn die vinden dat er in de Kamer altijd een exemplaar van de Koran moet liggen, zodat je altijd even kunt nakijken wat Allah ook alweer vond.

Onder Linkse Kerk vallen derhalve de volgende politieke partijen: VVD, PvdA, D66, GL, SP, CU en CDA.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 00:06

wapster | 21-04-15 | 00:03

Dat zijn niet de feiten die hier in de panelen populair zijn. Het is de onderbuik van Dandruff die er toe doet. Die is namelijk wat overzichtelijker voor de meesten die de complexiteit van de problemen niet kunnen overzien.

Chow | 21-04-15 | 00:06

-weggejorist-

wapster | 21-04-15 | 00:03

Hoe komen ze al die boten?? Wie levert die boten, en wanneer zijn de boten op?? Vragen, vragen, vragen.

denoorman | 21-04-15 | 00:02

Chow liet al doorschemeren vanavond geen inhoudelijke reacties te willen plaatsen, dus na zijn volgende rijtje vooroordelen hou ik het voor gezien.
Dandruff | 20-04-15 | 23:54

Slap. Maar evengoed welterusten.

Chow | 21-04-15 | 00:01

@Dandruff | 20-04-15 | 23:54
Jammer! En welterusten.

Lewis Lewinsky | 20-04-15 | 23:57

wapster | 20-04-15 | 23:53

Turkije en Libanon zijn ook zonder lekke boot te bereiken.
Zonder 5.000 dollar te betalen voor een mogelijke verdrinking.

Dus die overweging dat hier alles gratis is, speelt wel degelijk mee.
En juist als je de veel grotere groep verzwakte vluchtelingen zonder geld wilt helpen, is opvang in de eigen regio voor alle partijen het beste.

Dandruff | 20-04-15 | 23:57

Net bij nieuwsuur was iets over 5000 vluchtelingen uit Italië die dan verdeeld moeten worden over andere EU-landen. En er was gevraagd of NL dan bereid is om..

Dan vraag ik me af hoeveel bereidheid er in andere landen is.
Weet iemand hoeveel asielzoekers er naar Bulgarije zijn gevlucht? Of Portugal? Albanië? Roemenië? Kosovo?
Tsjechië?
Je hoort er nooit wat over.
Volgens mij vangen die landen 0,0 asielzoekers op.
Weet iemand meer over het asielzoekersprobleem, als dat er is, in de EU-lidstaten die voorheen tot het Oostblok behoorden?

gaffelbaard | 20-04-15 | 23:57

Dandruff | 20-04-15 | 23:49

Ik ga geen lijstjes van je afwerken. Ik zit hier niet in een kleuterklas. Weerleg nou eerst waar ik je van beschuldig. En dat is dom geleuter.

"Vandaar dat de linkse kerk doet alsof alleen het extreem verergeren van dit probleem de problemen op kan lossen."

Dom onderbuik geleuter dus om even de man te zijn in de panelen. Maar je weet dat links nauwelijks echt aan de macht geweest is de laatste paar decennia?

"Het is onzin dat echte vluchtelingen hun paspoorten zouden moeten vernietigen; ze doen dat juist om uitzetting te verhinderen. Pure sabotage, die hen niet alleen door de zwaar gesubsidieerde asiel-lobby hier, maar ook door de smokkelaars zelf wordt aangeraden."

Heb je daar bronnen van? Heb je enig idee wat je allemaal doet als net je dorpsgenoten onthoofd zijn door vriendelijke lieden van IS? Denk je niet dat je dan werkelijk alles doet om weg te komen?

"Want dacht je echt dat je in Afrika straffeloos zonder paspoort rond kan lopen?"

Blijkbaar ben je goed op de hoogte of is dit weer zo'n ding wat je denkt. Heb je daar ervaringen mee? Ik denk het niet.
Nogmaals. Zeg gewoon wat je denkt en praat er niet omheen met zogenaamde feiten.

Chow | 20-04-15 | 23:56

Chow weet precies hoe het zit, mensen. En wie zielig zijn en waarom de EU al die mensen hiernaartoe moet willen halen. Even stil graag.

KlunsJohannus | 20-04-15 | 23:55

zeg maar jansen | 20-04-15 | 23:42
Lewis Lewinsky | 20-04-15 | 23:46

Helaas, ik ga zo dadelijk weer mijn schoonheidsslaapje houden.
Chow liet al doorschemeren vanavond geen inhoudelijke reacties te willen plaatsen, dus na zijn volgende rijtje vooroordelen hou ik het voor gezien.

Dandruff | 20-04-15 | 23:54

Je zal Syrië ontvlucht zijn. Je huis gebombardeerd. Kinderen in de buurt gestikt in chloorgas. Iedere dag in angst voor vatenbommen die lukraak naar beneden gekeild worden.
Denkt iemand nou echt dat die mensen de 'bad-bad-&-brood discussie' in hun overweging meenemen voor ze op de boot stappen?

wapster | 20-04-15 | 23:53

@Chow | 20-04-15 | 23:44. die moslim negers hebben er anders ook geen moeite mee om christelijke negers overboord te kieperen. O, dat is anders natuurlijk. As Always.

Maria.1 | 20-04-15 | 23:52

Chow,

Je weerlegt wéér niks van wat ik zei.
- Wat heb ik verzonnen?
- Waarom denk je dat?
- In welke landen werkt het anders dan ik hier aangaf?
- Hoe groot is het percentage vluchtelingen dat daar vandaan komt?
- Waaruit blijkt dat ik net zo over "vreemden" denk als jij over zelfdenkende mensen?

Dandruff | 20-04-15 | 23:49

@zeg maar jansen | 20-04-15 | 23:42
Jep. Dandruff gaat die halve hond alle hoeken laten zien.
*achterover leunt*

Lewis Lewinsky | 20-04-15 | 23:46

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 20-04-15 | 23:46

Dandruff | 20-04-15 | 23:40

Nou nee hoor. Ik heb opzich geen problemen met mensen die domweg aangeven dat het ze het geen moer interesseert hoeveel negers er verzuipen. Of mensen die gewoon geen negers hier willen hebben. Ik heb wel problemen met mensen die allerlei theorieën gaan lopen verzinnen vanuit hun onderbuik over hoe het werkt in die landen. En dat is wat jij doet. Je wilt hier geen vreemden. En dan ga je allerlei dingen verzinnen om dat te legitimeren.

Chow | 20-04-15 | 23:44

Met het risico voor aluhoedje versleten te worden;Wie zegt dat die vluchtelingen vrijwillig in die gammele boten gestapt zijn? met al die geloofsverspreiders *uche* daar zou het mij niets verbazen dat de keuze geweest is instappen of vermoord worden.
Boko haram en IS zijn er gek genoeg voor.

loeder47! | 20-04-15 | 23:42

Hé, een bitchfight. Vijf euro op Dandruff.

Cola, chips, voetenbankje.

zeg maar jansen | 20-04-15 | 23:42

Graaf van Egmont | 20-04-15 | 23:35 Tellen volgens dobbernegers.

Eén, twee, veel.

zeg maar jansen | 20-04-15 | 23:40

Chow,

Je weet helemaal niks van mij af zeg je.
En aangezien jij graag praat over zaken waar je niks van afweet begin je nu over mijn persoontje.

Dat mag.
Het weerlegt alleen geen woord van wat ik zei.

Dandruff | 20-04-15 | 23:40

@Jan Dribbel | 20-04-15 | 23:33
Nou, bedankt. Ik besef heus wel dat het wat abstract is, maar ook een wat 'abstracter blik' kán een opening zijn. Dat komt omdat ik praktisch en technisch aangelegd onderlegd ben.

AntiSoof | 20-04-15 | 23:37

Had Hansje Brinkers maar niet zijn vinger, uit de dijk moeten halen. Nu zit ie ergens anders in.

Archy Bunker | 20-04-15 | 23:36

Worden wij niet allemaal bij de neus genomen? Ik mis toch de kritische vragen omtrent het aantal verdronken dobbernegers. Wie heeft die geteld? Zijn die allemaal aan land gebracht? Gisteren 700 die op een vissersboot van 30 mtr zouden hebben gezeten. Onmogelijk gewoon. Vandaag weer 400. Er wordt volgens mij met aantallen dobbernegers gegoocheld om ons een complex aan te lullen. Journalisten met kritische vragen. Iemand?

Graaf van Egmont | 20-04-15 | 23:35

-weggejorist-

Neukende | 20-04-15 | 23:34

AntiSoof | 20-04-15 | 23:25
Zoals altijd een duidelijke analyse.

Jan Dribbel | 20-04-15 | 23:33

Dandruff | 20-04-15 | 23:24

Ik wel hoor. Jij loopt er dan zelf gekke verhaaltjes bij te verzinnen. Beetje lullen over de linkse kerk. Doe het altijd goed in de panelen. Dan even uitleggen waarom mensen hun paspoorten laten verdwijnen. Vul je ook lekker even zelf in. Je hebt verder geen idee natuurlijk hoe die mensen dat daar doen en wat ze overkomt maar dat boeit jou niet. Jij bent even de man hier met je meninkje. Eigenlijk ben je gewoon een harteloze lul.

Chow | 20-04-15 | 23:32

We kunnen best heel Syrië, Nigeria, Somalië, Gambia, Congo, Marokko.. ah wat typ ik nu, alle landen onder de Middellandse zee is alles omvattend in dit geval.

De geschiedenis herhaalt zich.
Viel het Romeinse rijk onder andere door volksverhuizingen, Europa lijkt een vergelijkbaar lot te hebben.
Mede door Isis en de eeuwige instabiliteit van Afrika van Noord naar Zuid zal Europa, als het zo doorgaat, de das omdoen.

Dirk III | 20-04-15 | 23:30

Gewoon morgen quota invoeren. Tienduizend, honderduizend een miljoen per jaar, het interesseert me niet. Maar stop met denken 'er kan er nog wel eentje bij'. Laat de politiek maar een discussie voeren wat een goed aantal is.
@Vula | 20-04-15 | 23:19
-
Doe maar 1000. 1000 Christenen that is.

WillemRuis | 20-04-15 | 23:29

Parel van het Zuiden | 20-04-15 | 22:51

Was effe Humberto Tan kijken net. Een puur monoloog discussie. geen enkele tegenargument inzake de bootjes , alleen een paar snikjes van een trut die vroeger in Gtst speelde. De zieligheid ten top. Vergetend dat er ook nog enige verantwoordelijkheid ligt bij de afri ouders/IS/dobbers. Traantjes in overvloed. snik. straks wij snik..

bakoenin | 20-04-15 | 23:07

Het is dweilen met de kraan open. Het is onomkeerbaar. Nog meer boten nog meer linkse journalistiek nog meer drijvers. En de tranen. Dan maar een generaal pardon? eenmaal de papieren volgt segregatie onder dezen. Zwarte scholen, moskeeën, niets bijdragen, uitkeringen enzovoort. Ach we zijn allemaal op doorreis.

Dr. Frambozenjam | 20-04-15 | 23:25

We
Bevinden ons
In een geestelijke
Oorlog. En weinigen verstaan
Bewustzijn.

Zij
Die kunnen,
Willen en mogen
Zullen verlicht worden met
Waarheid.

Alles
Is anders.
Veel is omgedraaid.
Tot zijn spiegelbeeldig zijn,
Liefdeloosheid.

AntiSoof | 20-04-15 | 23:25

De EU sluit deals met buurlanden om asielzoekers op afstand te houden. In Australië gaan ze nog wat verder: daar wordt de hele asielprocedure uitbesteed aan buurlanden. In ruil voor flinke potten ontwikkelingshulp.

Het beoogde afschrikeffect werkte!!!

Kwamen er in 2001 nog 5.500 bootvluchtelingen aan in Australië - het jaar daarop was dat er één. Van de asielzoekers die tussen 2001 en 2008 op de eilanden zaten, kreeg 43 procent asiel.

tinyurl.com/hoedoetaustrailiehet

grrh7427 | 20-04-15 | 23:24

Chow,

Volg je het nieuws niet?
Nooit gedaan?

Dandruff | 20-04-15 | 23:24

1 grote reclamestunt, beide partijen zijn al bezig met zieltjes te vangen, en indien je ineens geijlt op 1 van deze partijen omdat ze ineens 'duidelijke' standpunten innemen bedenk dan dat deze 2 de kiezer en achterban direct voor l u l hebben gezet na de verkiezingen door hun programma waardoor zij nota bene zijn gekozen compleet om te gooien.......!
Ik zeg overboord met deze lui, maar ja als het merendeel van den Nederlandsche mensch te lamlendig is om zich naar de stembus te begeven daar het zogenaamd toch geen zin heeft, zal er niet zo veel veranderen denk ik.
Dus lekker zeiken en zeuren en als het er op aankomt........... niets.

NB-Stb | 20-04-15 | 23:21

@Lewis | 20-04-15 | 22:15
Wat is er met Russels Teapot?

Pieter V | 20-04-15 | 23:20

Dandruff | 20-04-15 | 23:17

Hoe weet jij dit allemaal? Of loop je lekker uit je onderbuik te lullen.

Chow | 20-04-15 | 23:20

Gewoon morgen quota invoeren. Tienduizend, honderduizend een miljoen per jaar, het interesseert me niet. Maar stop met denken 'er kan er nog wel eentje bij'. Laat de politiek maar een discussie voeren wat een goed aantal is.

Vula | 20-04-15 | 23:19

@Lewis | 20-04-15 | 22:14
En dat is nu precies waar deze illegale parasieten, ingefluisterd door de linkse "weg met ons", landverraders op uit zijn.
Het gaat helemaal niet om die paar honderd man maar als het nu niet grondig wordt aangepakt en grenzen worden gesteld gaat het na gezinsvereniging en opnieuw duizenden extra illegalen (familie!), om ettelijke honderdduizenden die hun hele leven door een steeds kleinere groep van netto belastingbetalers onderhouden moeten worden. En dat terwijl de netto belastingbetalers op straffe van onthoofding in het kalifaat aan de Noordzee 5 keer per dag met hun reet naar het westen achterlijke teksten moeten opzeggen.

Pieter V | 20-04-15 | 23:19

Bruine Beer 23:05,

Er is vast al wel eens aan gedacht.
Maar mensen die zelf nadenken lopen nogal eens het risico te worden aangeklaagd, bedreigd of erger.
Vandaar dat de linkse kerk doet alsof alleen het extreem verergeren van dit probleem de problemen op kan lossen.

Echte vluchtelingen is een heel ander verhaal, maar dat weet je best.
Het is onzin dat echte vluchtelingen hun paspoorten zouden moeten vernietigen; ze doen dat juist om uitzetting te verhinderen. Pure sabotage, die hen niet alleen door de zwaar gesubsidieerde asiel-lobby hier, maar ook door de smokkelaars zelf wordt aangeraden.

Want dacht je echt dat je in Afrika straffeloos zonder paspoort rond kan lopen?
Het is puur fucken van het systeem, en dat is echt niet omdat ze werkelijk bang zijn voor hun president. De meesten gaan binnen de kortste keren terug op vakantie, voor de qat-smokkel of om hun dochters te laten besnijden.

Dandruff | 20-04-15 | 23:17

Al het slechte komt van links, ook de jammerlijk verdronken mensen in de middellandse zee zijn een verschijnsel van linkse politiek.

Gewoon netjes opvissen, koffie, schone kleding en met een nette boot weer op de stranden van Libie afleveren waar ze vandaan zijn gekomen. Na 2 maanden is het compleet afgelopen met het probleem en blijft iedereen in leven.

Simpel. maar ja politiek correcte linkse onzin help het hele continent naar de Kl*te.

GerMonster | 20-04-15 | 23:12

@Dandruff | 20-04-15 | 22:48
+1
Nu alleen nog de moraalridders in RTL late night aan het verstand brengen.

ProAsfalt | 20-04-15 | 23:12

@wakkere_nederlander | 20-04-15 | 23:08
Het is uberhaupt verschrikkelijk dat Afrikaanse landen hun burgers willens en wetens die bootjes in laten stappen. Ze weten dat die mensen die kant opgaan en doen niets. Schandalig. Waar blijft Zuid-Afrika?

Mark_D_NL | 20-04-15 | 23:12

Bij RTL Late night zitten nu ook een paar van die moraalridders.
Kijk, van mij mogen die lui, de kandidaat asiekzoekers, die de Middellandse Zee oversteken, 100 jaar worden maar waarom moet dat op kosten van Koninkrijk der Nederlanden? Alsof het voor de wind gaat voor het volk in Koninkrijk der Nederlanden.
Er zijn er genoeg die door de crisis geen cent te makken meer hebben. Geen cent om nog een brood te kopen. Geen cent om in bad te kunnen gaan. Geen cent om nog een tweedehands bed te kunnen kopen.
Maar ja, daar hebben de gasten in RTL late night geen last van. Die vangen wel een ton of meer per jaar. Prima, maar heb enig begrip voor de harde reacties op het internet.
Het weinige brood dat wij hier hebben, kan niet nog meer worden verdeeld.

ProAsfalt | 20-04-15 | 23:11

@Bruine Beer | 20-04-15 | 23:05
"uit een land met een héél gemene president te komen"
.
Als er MinPres stond zou ik zweren dat je een Nederlander bedoelde

DrakenEi | 20-04-15 | 23:10

Schandalig hoe Afrikaanse ouders hun kinderen laten verdrinken op de Middellandse Zee!

wakkere_nederlander | 20-04-15 | 23:08

@Dandruff | 20-04-15 | 22:48
Pechtold gaat waarschijnlijk mensensmokkel legaliseren. Dat lost veel problemen in 1x op.

Mark_D_NL | 20-04-15 | 23:08

Wat zou het mooi zijn als we alle ouderen van een bad konden voorzien. Wrang om een land zo op te bouwen dat het een vluchtelingenstroom kan ontvangen maar toch niet welvarend genoeg is ze veel meer te bieden dan het bed.

de Gebochelde | 20-04-15 | 23:07

Dr. Frambozenjam | 20-04-15 | 22:49
Ja goed he wat stonden ze allemaal te juichen toen Libie viel.
En natuurlijk ook met de burgeroorlog in Syrie waar McCain zelfs nog een bezoekje aan de rebellen ging brengen.
Geweldig toen het in Libie begon, bier en chips pakken, bomb bomb bomb onze jongens en democratie.
De weinige mensen die waarschuwden werden weggehoond.
Wat hebben we nu? Een fucking volksverhuizing.
Geweldig wat hebben we het goed gedaan.
Ook nog eens in heel Europa de binnengrenzen open gooien tenslotte moet je het mensen niet te moeilijk maken.
Werkelijk geweldig wat er bereikt is de afgelopen 15 jaar.
En die wijsneuzen, de opiniemakers met hun meelmuilen vol van mensenrechten en democratie?
Waar zijn ze nu?

bakoenin | 20-04-15 | 23:07

@Dandruff | 20-04-15 | 22:48
"Als iedere illegaal direct weer wordt teruggevlogen houdt deze mensensmokkel binnen een maand op."

Echt, briljant. Heeft vast nog niemand aan gedacht.

Nog één detail in te vullen, maar dat kan je vast wel even doen. Waarheen vlieg je die donkere vent die zegt uit een land met een héél gemene president te komen, maar geen papieren heeft, terug?

Bruine Beer | 20-04-15 | 23:05

@Vogelbeest | 20-04-15 | 22:29
.
Hear hear.
Mijn ouders hadden geeneens een douche.
Laat staan een boot.

Piet Karbiet | 20-04-15 | 23:03

@illuvatar | 20-04-15 | 22:20
Jij presenteert je als God en sluit wel een heleboel mensen uit? Foei. Ga de Silmarillion nog maar eens lezen.

Bruine Beer | 20-04-15 | 22:56

Of je vind het zielig en dan haal je ze allemaal op. Anders de australische methode. Dus of een ongelofelijk goed verhaal en vluchteling of opzouten. Status asielzoekert moet maar eens verdwijnen.

Common_Sense | 20-04-15 | 22:56

Eurotokkie | 20-04-15 | 22:13
We noemden in onze tijd dit soort figuren altijd: Jan Lul de Behanger.

ZZP-er | 20-04-15 | 22:55

@Vogelbeest | 20-04-15 | 22:29
Hulde, u heeft het door.

Slipsnifter | 20-04-15 | 22:55

@Dr. Frambozenjam | 20-04-15 | 22:49

Dan begint het gehuil om een generaal pardon. Maar dan de laatste, hè. Ja, echt, het allerlaatste generaal pardon...

Parel van het Zuiden | 20-04-15 | 22:51

'T blikje vooruit schoppen, vindt ik nog steeds een mooie in deze(en andere...).

Dr. Blechtrummel | 20-04-15 | 22:51

Grootheidswaanzin-problematiek voor een klein vol landje. Nu Libië is gevallen staan de 'sluizen' open. Italië stuurt ze vrolijk door en Griekenland stuurt ze vrolijk door naar Neuro. En deze uitgeprocedeerden zijn een fractie van de uitgeprocedeerden straks, daar de procedure (plus beroep enzovoort) rond de 2 jaar is. 2014 en 2015 recordaantal asielzoekers. De toekomstige uitgeprocedeerden zulleen een 10 tot 100 voudige meer zijn. En wat gaat Vvd en Pvda dan be,kok,stoven?

Dr. Frambozenjam | 20-04-15 | 22:49

On topic.

Even los van de vraag of NL groot genoeg is voor de halve wereld.
En los van de vraag of we genoeg belastingcentjes ophalen om de halve wereld hier te voeden.
Vooral even los van de vraag of we de toegenomen criminaliteit en terreurdreiging die nou eenmaal bij massa-immigratie lijken te horen, wel zo toppie vinden.

Kern van het probleem bij die verdrinkingen is dat mensen in gammele bootjes stappen. Bootjes die bovendien vaak door de smokkelaars zelf tot zinken worden gebracht, omdat van zee opgepikte mensen als "drenkeling" en niet als "illegaal" worden behandeld.

Mensen nemen die te grote risico's omdat hen hier de hoofdprijs wacht. Eenmaal in Europa zijn ze binnen;
- eerst jarenlang op andermans kosten procederen;
- daarna òf een verblijfsvergunning, òf gedoogd worden;
- hoe dan ook altijd gratis geld en onderdak.

Als iedere illegaal direct weer wordt teruggevlogen houdt deze mensensmokkel binnen een maand op. Niemand neemt zulke risico's voor een enkeltje terug naar huis.
De overtocht kan dodelijk zijn, zeker voor vrouwen, kinderen en christenen - die nou eenmaal als eersten overboord worden gezet. Gelukkig hoor ik net van Pechtold dat we in Europa een groot gebrek hebben aan mensen die vrouwen, kinderen en christenen verzuipen.
Zelf twijfel ik of de behoefte daaraan wel zo groot is.

Hoe dan ook, de mensen die deze smokkel in stand houden door de illegaliteit te willen belonen, zijn net zo schuldig aan de verdrinkingen als de mensensmokkelaars.

Dandruff | 20-04-15 | 22:48

@Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 22:44
.
Kwas een beetje tipsy en rozig, denk ik.
Dank voor uw bezorgdheid.

Piet Karbiet | 20-04-15 | 22:47

@mmkk | 20-04-15 | 22:43
Mijn antwoord is: Tegen of Nee of Oneens of Aftreden...
.
Wat is de stelling trouwens?

DrakenEi | 20-04-15 | 22:47

mooi moment voor een referendum, ben benieuwd wat de bevolking zegt

mmkk | 20-04-15 | 22:43

Politiek is emotie van het individu uitschakelen en beslissingen nemen die het lange termijn belang van de samenleving ten goede komen. een overheid die schulden wil aflossen en dus een neutrale of positieve begroting nastreeft zal aan die gutmenschen hun keuzes moeten vragen. Meer kansloze en uitgeprocedeerde asielzoekers opvangen afzettrn tegen je opa of oma om de drie dagen een schone luier? Ik hoor niet de afweging die moet worden gemaakt. Minder studiebeurs en meer rendementsdenken in studiehuis om Afrikaan op te kunnen vangen? Langer doorwerken, minder pensioen om ontwikkelingshulp te kunnen betalen. Minder publieke netten om de Tegenvallende aardgasbaten op te vangen?

gisteren werd haarfijn in Buitenhof uitgelegd dat hoe erg het economisch herstel drijft op bubbels in rente, valuta en kapitaalmarktbeleid. Ondanks de enorme tijdelijke monetaire stimulansen lukt het nederland niet te hervormen, geen overschot op begroting te creeeren en schuld af te lossen. met een tikkende demografische pensioen tijdbom kunnen de Afrikanen en ook de Nederlanders over enkele jaren verder roeien weg uit een zinkende verZorgingsstaat. Het zal mij niet verrassen als ook dan weer wat Christenen overboord worden gezet.

Progresievelng | 20-04-15 | 22:42

Ik heb in de garage een flinke verzameling dobbers, laat die negers maar mooi wegblijven.

eerstneukendanpraten | 20-04-15 | 22:41

Rutte keek in zijn bekertje koffie vanmorgen, en zag ze dobberen.

Dr. Frambozenjam | 20-04-15 | 22:37

Oh wat ging die Marielle "wat lacht u vals" Tweebeeke weer lekker nat/onderuit na het voor de 10e keer (binnen 5 minuten) trekken van de zieligheidskaart (omslaan boot gisteren). Tv kan vaak ook zo'n bron van vermaak zijn. Humorshot voor vanavond is al weer binnen.

ad melkert | 20-04-15 | 22:36

Bed, Bad, & Bierfiets.

WillemRuis | 20-04-15 | 22:36

Afrikaans dictatorgeld op rekening van HSBC:
http://www.mo.be/nieuws/ook-corrupte-afrikaanse-leiders-hebben-zwitserse-bankrekening

Piet Karbiet | 20-04-15 | 22:34

Jan Roos. Dat is toch dat puberale kereltje met een Henk Spaan hoofd? Misschien leuk voor de gemiddelde SBS6 kijker maar ik heb er echt niks mee. En wat ie roept op Twitter is al helemaal niet de moeite waard.

Chow | 20-04-15 | 22:33

Toch voor de zekerheid de vlag van zolder gepakt.
Fingers crossed

DrakenEi | 20-04-15 | 22:33

Wat Jan zegt. En daaraan toevoegende dat een ieder die echt terecht vlucht en niet terecht kan in de regio, hier wat mij betreft welkom is. Daar zijn we mede-aardbewoners voor.

Driewerf Hoezee | 20-04-15 | 22:33

Lewis 22:15,

Hoe zo dat, heeft Russells Teapot een ban opgelopen?
Is er iets anders mis?

Het zou inderdaad jammer zijn als we daar niks meer van horen.

Dandruff | 20-04-15 | 22:31

@Willianus Wortelus | 20-04-15 | 22:17
.
Wel hoor. Een deel staat op Zwitserse bankrekeningen op naam van Afrikaanse Ministers en ex-dictators.
.
En Jan Pronk heeft er zijn levensdoel aan te danken.
Met uw geld.

Piet Karbiet | 20-04-15 | 22:30

Wie wil er een banaan?

Botte Hork | 20-04-15 | 22:29

@Eurotokkie | 20-04-15 | 22:23
Dat van die dood weten ze natuurlijk niet op voorhand, dat zeggen die linkmichels van de mensenhandel-Is-ers er niet bij natuurlijk, centjes in de colletepot van het kalifaat en hoppa, aan boord. En, als je de overkant haalt, roep dan het geleerde zinnetje: Bed, Bad, Brood, PvdA.

illuvatar | 20-04-15 | 22:29

STOP de Brain-drain van Afrika!

We weten al lang dat er geen echte vluchtelingen op die bootjes zitten. De echte vluchtelingen zijn arme vrouwen en kinderen, die zich niet kunnen verweren.
Op die bootjes zitten voornamelijk jonge, sterke mannen. Mannen bovendien, die op een continent waar het gemiddelde maandsalaris nergens hoger is als $400,- kans hebben gezien om €5000,- bij elkaar te krijgen om mensensmokkelaars te betalen.
Mensen die dat kunnen hebben onze hulp niet nodig.
Sterker nog: Dit zijn de ondernemers, de inventieven en de geslaagde mensen.

Als we Afrika willen helpen stoppen we de brain-drain. Hun succesvolste mensen komen hierheen om levenslang hun hand op te houden. Daar wordt echt niemand beter van.Wij niet, maar Afrika ook niet.
Verder heb ik in Afrika gewerkt, en weet je: Er is niet overal honger. Er is ook niet overal oorlog. Sterker nog: Ik heb in 6 maanden geen oorlog en geen honger gezien.
Deze gelukszoeker komen voor onze gratis huizen, gratis geld, gratis alles. En zelfs als ze volgens onze regels niet mogen blijven heeft er nog een of andere lullo uit de EU besloten dat we ze bed-bad-brood moeten geven. Die sukkel had net zo goed gelijk een brug van Afrika naar Europa kunnen bouwen, want zo stopt de toevloed dus echt nooit.

We helpen Afrika door te stoppen met ontwikkelingshulp en opvang van hun succesvolste mensen. Zullen ze zelf oplossingen moeten vinden. Help Afrika op eigen benen staan: Sluit Europa.
Australië, USA en Canada zijn al lang dicht. De meeste Arabische en Afrikaanse landen hebben totaal schijt aan hun eigen bevolking, dus zeker aan bevolking van elders.
Wij zijn de laatsten die iedereen die zich zielig voordoet gratis in leven houden.

Vogelbeest | 20-04-15 | 22:29

Ze blijven gewoon zitten wedden? En de Islam komt naar u toe deze zomer. Walchelijck.
Alles voor het pluche.

Botte Hork | 20-04-15 | 22:28

Voor de goede orde trouwens: voor mij heeft deze discussie niets te maken met échte vluchtelingen, die er natuurlijk nog altijd gewoon zijn en die soms echt van verre hierheen moeten komen om werkelijk veilig te zijn. En ik vind het ook helemaal geen probleem om te delen van onze rijkdom. Mits het geen bodemloze put wordt en we het constructief doen.
* iets met baby en badwater mompelt *

Lewis | 20-04-15 | 22:27

De Geus | 20-04-15 | 22:24
Je weet dat ze altijd de verkeerde terugsturen , de criminele asielzoekers mogen hier blijven .

Eurotokkie | 20-04-15 | 22:26

Ze hebben het maar over vrouwen en kinderen, en over kindjes die aan boord geboren worden. Ik zie alleen maar goed doorvoede jonge mannen op de meeste beelden. gelukszoekers die de rest van onze pot komen leegvreten zodat er straks helemaal niets meer over is. Hoe achterlijk ben je als hoogzwangere vrouw überhaupt om op zo'n bootje te stappen. Of is het gewoon een truc van die smokkelaars omdat het goed staat op de beelden? Beelden die de NOS maar wat graag gebruikt om de publieke opinie te managen. Over demagogie gesproken.

Snap je!? | 20-04-15 | 22:25

Het is jammer dat die morele superioriteit (gevoelens) alleen gelden bij publieke debatten met een aanmerkelijk financieel belang.

Ik werd ook niet voor niks door de EU buiten mijn eigen projecten gezet toen ik toch ging vragen dat de Grieken en Spanjaarden niet na hun jaar vrijwilligerswerk weer naar huis zouden moeten. Want dat deden ze niet.

En een st. AAP en Bataviawerf namen maar al te graag de morele strijd vlag over. Niet om de doelstellingen te behalen. Maar om de 10.000 euro subsidie per pax en uitsparen 1 FTE per jaar.

Punt is dat er voor mensenhandel maar eenrichtingsverkeer is. EU of niet. En dat is van minder welvarend naar meer welvarend. Alles er om heen is inherent. Mits je er genoeg geld en goedkope arbeid tegen aan gooit.

Pompenkoning | 20-04-15 | 22:25

Het gaat toch over uitgeprocedeerden? Wat hebben dobbernegers ermee te maken. We halen er toch ook geen terminale zieken bij? Die zijn ook zielig.

De Geus | 20-04-15 | 22:24

Met een absolute minderheid in de Eerste Kamer is dit bananen-kabinet feitelijk ook illegaal. Wegwezen dus. Ophoepelen.

Botte Hork | 20-04-15 | 22:24

M'n bloed verdampt zo langzamerhand van dit schijtkabinet en al die dobberknuffelpauperlinkschmenschen eromheen...

Bassie B | 20-04-15 | 22:24

illuvatar | 20-04-15 | 22:20 \
Ja voor een gratis wasmachine en mobieltje komen ze graag even langs ook al moeten sommige dit met de dood bekopen het is het gokje meer dan waard.

Eurotokkie | 20-04-15 | 22:23

Luxury!
We lived in a septic tank.

Piet Karbiet | 20-04-15 | 22:23

Bed bad brood .... huis mobieltje ziektekostenverzekering tv computer internet rijbewijs auto hereniging met familie vakantie in het thuisland . Ben ik nog iets vergeten. Dit is eenvoudig te financieren door te bezuinigen op ouderenzorg toch?

hatschjoe | 20-04-15 | 22:22

@Willianus Wortelus | 20-04-15 | 22:17
Jawel, er wordt altijd iets bereikt. Van dat geld is o.a. ongeveer 0.01% van Afrika is schathemeltje rijk geworden. Da's toch iets.

Mark_D_NL | 20-04-15 | 22:22

Bed, Bad, Brood, Vluchtelingen, allemaal goed, zolang de rekening daar komt waar de gratis centjes worden uitgedeeld: Linckx. Laat de PvdA-kas maar eens solidariteit tonen, zeg dat herenhuis aan de gracht maar af, daar kun je een hoop ongelovigen-overboordzettende mohammeds van opvangen....
Stop met het uitdelen van zaken die anderen mogen betalen. Sociaal? Betaald door de extreem-rechtse socialistenmoslimpartijen.

illuvatar | 20-04-15 | 22:20

Je moet gewoon een Net (Soort Hek) in Zee spanen. Paar grote trawlers, hier tussen een enorm Net. Je hebt ook een Hek, 3 dacht ik, in Melilla. Dat kan in Zee.

Mark_D_NL | 20-04-15 | 22:19

Heeft Pinpas Ploumen al besloten dat er een paar duizend waterfietsen ter ondersteuning van toekomstige dobberaars uit humanitair oogpunt beschikbaar zullen worden gesteld van uw belasting geld?

Wout Strooizout | 20-04-15 | 22:18

Ik las Pijpen of zuipen voor Rutte.

Piet Karbiet | 20-04-15 | 22:18

Als je dat bed, bad en brood afschaft dan ben je ook grotendeels van de dobbernegers af. Ik vraag me altijd af waarom het Australië wel lukt en 'ons' niet. Hebben ze daar wel echte leiders? Iemand iets zinnigs over te zeggen?

Het Streepje | 20-04-15 | 22:18

Glas. Plas. Was.

je suis bier | 20-04-15 | 22:18

En niemand die denkt dat de huidige coalitie deze 'stampij' zelf veroorzaakt omdat het zo lekker afleidt van al de leugens van diezelfde coalitie over de MH17, Joris Demmink, Gronings gas, VVD fraudeurs, verkiezings nederlaag, wietbeleid, oudjes onder de pis, etc?

Zie Andere Kant | 20-04-15 | 22:18

Ruim 1.000.000.000.000 Dollar is er de afgelopen decennia overgemaakt aan Afrika. www.wsj.com/articles/SB123758895999200...

Maar er zijn ook serieuze schattingen die spreken over 2.000.000.000.000 Dollar. En wat is daarmee bereikt? NIETS!

Willianus Wortelus | 20-04-15 | 22:17

Volgens mij komt er dadelijk een geniaal plan van Samsom, een generaal pardon.

de honden blaffen... | 20-04-15 | 22:16

@Godsammekraken | 20-04-15 | 22:10
Inderdaad, vang ze daar op, blijft hen en ons een hoop ellende bespaard.

loeder47! | 20-04-15 | 22:15

Mag ik trouwens geheel off topic even informeren hoe het met russels teapot staat? Zouden we die ooit nog terug (mogen) zien hier?

Lewis | 20-04-15 | 22:15

Dit kabinet is het Ebola van de Nederlandse politiek.

Botte Hork | 20-04-15 | 22:15

Ik wil ook een bad..

Slipsnifter | 20-04-15 | 22:14

@ristretto | 20-04-15 | 22:12
Het scheelt natuurlijk wel nogal of je recht hebt op bed, brood en dat andere of op een huis, een uitkering en wat dies meer zij.

Lewis | 20-04-15 | 22:14

Alles voor het pluche.

mindless | 20-04-15 | 22:13

Rutte dacht de geschiedenisboekjes in te gaan als premier van het beste kabinet van na de tweede wereld oorlog.
Maar uiteindelijk zal Rutte de boekjes ingaan als
weglachpremier.

Eurotokkie | 20-04-15 | 22:13

Ik snap het probleem werkelijk niet. Er lopen in NL al twee jaar uitgeprocedeerde asielzoekers rond. Die gaan dat asiel wel zoeken maar nooit vinden. Bed brood en shit, wat was die derde nou? oh ja bad. nu, as we speak past van der Laan de BBB regel toe. Hij geeft ze dus Bed Bad en kom wat was die andere nou? Oh ja brood. Helpt dat ene fuck? Nee. dus waarom zo moeilijk doen? Het is geen oplossing. Net zoals die hele asielprocedure een wassen neus is. Als je toch iedereen hier laat blijven ondanks illegaal en uitgeprocedeerd, hou dan op met die hele procedure. Dat heeft dan geen zin. Scheelt tijd en geld. En ergernis.

ristretto | 20-04-15 | 22:12

Geef het volk Brood en SPelen

Toiletflush | 20-04-15 | 22:12

Iedere dag crepeert er een veelvoud van de verdronkenen op Afrikaanse bodem. Nu het bijna op onze stoep gebeurt moeten we er ons opeens druk over maken? Hoe hypocriet wil je het hebben?

Godsammekraken | 20-04-15 | 22:12

@Eurotokkie | 20-04-15 | 22:08
Dat, plus dat "we" de macht al jaren geleden hebben overgedragen naar het ondemocratische Brussel.
De binnenlandse polletiek is gewoon poppenkast om demense te vermaken, wat je daarbij stemt maakt weinig verschil.

Slipsnifter | 20-04-15 | 22:11

Vreselijk menselijk leed op de middelandse zee. Dus het laatste wat we moeten doen is mensen motiveren om in zo'n gammel bootje te gaan zitten.

Geinjecteerd met de giftige hoop van de linksmensch.

Godsammekraken | 20-04-15 | 22:10

gewoon meer geld.. belastinggeld... UW GELD

(c)ZWITSUL | 20-04-15 | 22:10

Spot on, jongens! Wat je allemaal niet moet doen om bij je positieven te blijven in dit land.

Pen | 20-04-15 | 22:10

-weggejorist-

Dirk de Zadelsnuiver | 20-04-15 | 22:08

Slipsnifter | 20-04-15 | 22:04
Dit komt omdat partijen te dicht op elkaar zitten en
allemaal een beetje het zelfde doen , dus er valt niet veel te kiezen , er is niet echt links of rechts , alles zit in het midden en ja dan veranderd er ook niet veel.

Eurotokkie | 20-04-15 | 22:08

Zoals ik al vanmiddag al zei, het enig denkbare alternatief is bad, brood en bajes. En daar zal het dan wel op uitdraaien.

Lewis | 20-04-15 | 22:07

Soms heb ik even de hoop dat deze waanzin niet alleen dit kabinet opblaast maar ook onze woekerende zieligheidsindustrie. Maar meestal ben ik dan weer snel genoeg bij zinnen om te bedenken dat na een crisis en stoelendans we de reeds ingeslagen heilloze weg zullen vervolgen.

Het collectivistisch gedrocht is onhoudbaar maar wanneer zijn er genoeg mensen die het zien?

Godsammekraken | 20-04-15 | 22:06

Hier is geen geloofwaardig compromis mogelijk. Er zijn namelijk maar twee smaken: wel hulp geven aan uitgeprocedeerden of geen hulp geven.
Maar dit kabinet gaat zo'n compromis toch klaarspelen.

Lewis | 20-04-15 | 22:05

Of die foto van jantje nu de beste keus was bij deze post weet ik niet.. hij heeft wel gelijk.

noerg | 20-04-15 | 22:04

Al gaan deze 2 partijen niet samen door 1 deur . dit kabinet zal niet vallen voor 2017.

Eurotokkie | 20-04-15 | 22:04

Het maakt geen flikker uit of het kabinet nou valt of niet, en wat voor kabinet we daarna krijgen.
Er verandert toch niks.

Slipsnifter | 20-04-15 | 22:04

Samenvatting van het tienpuntenplan: dezelfde niet werkende aanpak maar dan met meer middelen, dus duurder.

Godsammekraken | 20-04-15 | 22:03

Ik hoop verzuipen. Weg met dit dobberkabinet.

Botte Hork | 20-04-15 | 22:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl