NPO College: 'Islamofobie is gigantisch probleem'
Oh, u heeft een fijne week gehad? Baas was over u te spreken en vroeg zelfs of je koffie wilde? En heeft u vandaag een fijne dag? Heerlijk onder het genot van een vers bakkie pleur in uw badjas die guitige columns in de Volkskrant Magazine tot u genomen? Zo'n gevoel van, ja ik werk hard, maar ik chill ook hard, en terecht? Geroosterd brood van de Fransoos met verse kaas van de zaterdagmarkt? Staat u vrouw naakt sinaasappelsap voor u te persen? Rook u de zomer al in de verte toen u de tuindeur open deed? Werd u overvallen door een stiekeme scheut van verheuging over uw zomervakantie? Wat fijn voor je. Kijk eens. Hier een zaal vol semi-professionele slachtofferrol-moslims die door Martijn 'Dr. Kromzwaard' de Koning worden ingeprent het onrecht der islamofobie vooral niet te accepteren. Islamofobie, twee dagen voor zijn dood trapte Charlie Hebdo hoofdredacteur Stéphane Charbonnier dat hele fopconcept nog aan stukken, om vervolgens om zijn "irrationale en disfunctionele angst voor de islam" zelf aan stukken geschoten te worden door de mensen waar hij zo fobisch voor was. Voelt u het chagrijn weer terugkeren? Mocht ook wel, zowel de collegezaal als de NPO-uitzending is betaald van uw belastinggeld. Graag gedaan (*).
Reaguursels
InloggenNog steeds autoplay?
'Islamofobie is gigantisch probleem' In 1935 vonden ze Nazifobie ook een groot probleem.
alshetware | 27-04-15 | 06:52
--------
Ja, de NSB vond dat.
Aangezien alle moslims kafirfobie, homofobie en thuislandfobie hebben, is het nogal dubieus dat Martijn 'professor Kromzwaard' de Koning het voor hen opneemt.
Ik vraag mij af waarom die academische aanfluiting nog niet zelf bekeerd is tot de islam. Last van islamofobie misschien?
Kan die autoplay niet ophouden? Elke keer dat ik naar geenstijl.nl begint dit filmpje gelijk te jengelen.
'Islamofobie is gigantisch probleem' In 1935 vonden ze Nazifobie ook een groot probleem.
@gamlakuk | 26-04-15 | 19:01
Waarom verlaag je je tot dat niveau..
-weggejorist en opgerot-
NPO College: 'Islam is gigantisch probleem'
Goed dat de NPO deze fobie bespreekbaar maakt. Neem aan dat het de eerste is in een reeks van fobieën die aan de kaak gesteld moeten worden.
Zo zijn er massa's mensen die een straatje om lopen als ze een groepje Hells Angels op ze af zien komen. Er zijn mensen die hun Ajax-sjaaltje verbergen als ze in de regio Rotterdam een groepje vak S supporters van Feyenoord tegen komen. Allemaal onterechte fobieën voortkomend uit inherent en institutioneel racisme.
Publieke omroep en islam; we laten de expert Pat Condell even aan het woord: youtu.be/_8P90SAROKA
Islamofobie impliceert dat je voor die religieuze doctrine bang bent. Ik heb er echter alleen maar hoongelach voor over.
Want of je nu een analfabete geitenhoeder met Mekka-matje in Vulmaarinistan bent, een Maleisische shariabankier of een hoofddoekje met iPad aan een Nederlandse flop-universiteit, je was, bent en blijft geestelijk een stumper.
Spijtig én veelzeggend dat er zoveel westerse profeetkruipers en -dwaallichten zijn die beter zouden moeten weten.
Waaruit te gevolgtrekken valt: studie, afkomst, sociale positie - het maakt allemaal niks uit, het merendeel van de aardkloters is te stom om uit hun ogen te kijken.
Ik vind het opmerkelijk dat er een link naar Charb van Charlie Hebdo in het artikel zit. Charb was links en anti-racist, Charlie Hebdo is links en anyi-racist. GeenStijl is zeker niet links maar misschien slechts gematigd anti-racist als het zo uitkomt. Eigenlijk is het coquetteren met Charlie Hebdo net zo hypocriet als 'linkse' standpunten van de PvdA.
Moslims delen korans uit in openbare ruimte en krijgen negatieve feedback, wie krijgt de schuld...
.
Oke andersom...
.
Pvv'er gaat flyeren in openbare ruimte en krijgen negatieve feedback, wie krijgt de schuld...
.
Inderdaad...
Wat een treurnis... zowel, NPO, islam, als Martijn de Koning. Wat een treurnis.
Het i-woord is een spin van links: niemand heeft een irrationele angst voor een religie, men is terecht bang voor geweld door extremisten. Door dat woord te gebruiken (50 keer op deze pagina inmiddels) help je ze alleen maar om het een bekend en dus geaccepteerd begrip te maken. Je laat je gebruiken, niet meer aan meedoen!
'Islam is gigantisch probleem'
"Gutmenschen zijn massamoordenaars"
joostniemoller.nl/
Ik kom wel weer terug als deze post van de voorpagina is. Autoplay moet dood.
Noem mij maar een islamofoob.
Wat interesseert mij dat een zak.
Ik noem mezelf gewoon een realist.
Ik krijg inderdaad letterlijk de schijt van die akelige ideologie en schijt erbij zeven kleuren stront voor wat er in de toekomst gaat gebeuren in dit land en heel Europa.
D islam is tegenwoordig een machtsblok van betekenis in ons land en met 1 miljoen van die tikkende tijdbommetjes en het aantal is rijzende heb je toch echt wel een probleem. Ze gaan niet allemall tegelijkertijd af natuurlijk maar als er één ontploft krijg je een kettingreactie.
Het is wachten op de eerste democratisch gekozen kotslim partij en dan wordt ons systeem langzaam maar zeker van binnen uitgehold. Door hen hebben de linkse partijen net dat tikkeltje meer stemmen om de balans nu al altijd naar hun voordeel door te laten slaan.
Het erge is ik ben notabene links. Van huis uit.
Maar links staat nu synoniem voor oerdom en laf.
De islam is een fundamneteel probleem in heel Europa zie alles discussies hiet op GS en sowieso op ht hele internet over dit aklige onderwerp.
Als het geen probleem was hadden we het er niet over.
De eerste turken bij ons in de flat in begin 70 waren slecht gekleed en de vrouw had een spejurk met een hoofddoek om. Maar ze waren uiterst vriendelijk.
Na een jaar of twee was de hoofddoek af en droeg ze een spikerbroek. ze pasten zich aan aan de meerderheid.
Nu zijn er zoveel dat dat niet meer hoeft. En hebbenz een grote bek gekregen en moeten wij ons aan hen aanpassen.
En ik pas daarvoor. Ik ben geradicaliseerd door hen!
Ik wil Nederland weer terug. Met onze vrijheden waarden. En niet in het islamitische verderf storten.
Geen kotslim scholen meer en geen moskeeën meer en zeker geen nieuwe moslims uit al die landen aan de overkant van de middelandse zee. Eerst willen ze onze hulp en later kotsen ze ons gedesillusioneerd weer uit. Dat is de tendens die nu al jaren gaande is.
En dat probleem wordt groter met elke moslim die hier binnen komt. Want ze weigeren te veranderen!
Hoe islamofoob ben je als vrij land als je jaarlijx
zo'n 8.000.000.000 euries belastinggeld besteedt aan alles wat
met islam te maken heeft (fraude, criminaliteit, reintegratiedingesen, islamfietsles plus graties Gazellefiets, Mieles, uitkeringen, toeslagen,
haathutbouwsoepsiedies, kudtrevisie, gevangeniskosten, vlindervakanties, allemaal-op-1-pas zorgkosten,
enz. enz.) besteedt?
Is mevrouw doekiemonster een beetje analfabeet?
Of is het toch inteelt?
Rodt op mens!
Islamofobie?
Ken een meijsje net klaar van de middelbare school. Uitstekende diploma (vwo) en kreeg een goede zeg goed betaaalde baan bij de ING.
Ze was verbaasd en bang niet aangenomen te wordenomdat ze moslims was.
De fobie is bij de moslims: fobie tegen ons "way of life" en daarom zetten ze ze zich zichtbaar af tegen het "host" land.
Fobie hebben wel de minderheid van christenen in de meeste islamitische landen. Ooit van de eerste genocide gehoord?
Ik geef graag het volgende advies:
Bezoek landen zoals Korea, China en Japan, ga daar een werken.
Dan pas dan weet je wat islamofobie is!!
Nederland is gelukkig wakker aan het worden. Dit gaat natuurlijk helemaal niet over islamofobie. Nee, steeds meer Nederlanders zien wat het ware gezicht van de islam is. En dat is helaas niet het gezicht van een vredelievend, vriendelijk, tolerant geloof.
De claim van een soort van semi-academische benadering van het veronderstelde probleem islamofobie, wordt in de verste verten niet waargemaakt. Wat een gezwelg in zelfmedelijden daar in Amsterdam. Uit elkaar houden van oorzaak en gevolg hebben ze ook niet helemaal begrepen. En wat doen al die Nederlandse vrouwen met hoofddoek en gefingeerde islamitisch klinkende voornaam daar? Zijn die bekeerd tot de islam? Of vinden ze het wel interessant om de zielige moslima's te helpen?
Is het heel raar dat als ik onthoofdingen, vliegtuigen die zich in flatgebouwen boren en een slachtpartij op de redactie van een cartoonblad zie, ik een beetje wantrouwend word naar de organisatie (lees islam) die hier achterzit.Zij deden het allemaal uit naam van Allah.
von Amsberg | 25-04-15 | 18:23
En zo is het precies!
Bij de titel gaat het al mis, de moslim is het probleem!
"Waarom gebeurt dit?" Nou, jah ... heeft u even een paar uur?
De zelfvoldane hooghartige blik en intonatie
waarmee de woestijntrut relibrabbelt over
haar kudthobby, die ze op onze kosten mag
beoefenen, maakt mij islamofoob.
Eruit met dit soort parasitaire islamfluimen!
de islam is het probleem de fobie is niet meer dan het gevolg,
Als met Islamofobie wordt bedoeld dat ik een hekel heb aan lui waarvan de achterlijkheid afdruipt dan ben ik Islamofoob.
Zo'n figuur als op de foto. Wat doet dat in Nederland? Als je er zo bij wil lopen ga je toch lekker naar een zandbakland.
Islamofobie is het synoniem voor gezond verstand.
Islamfobie, bestaat niet..
We willen gewoon geen fucking krankzinnige mensen in onze samenleveing.
Bij integratie moet er van twee kanten water bij de wijn worden gedaan.
Helaas is de islam een starre ideologie en hoeven we niet te verwachten dat de islamieten zich aan onze westerse cultuur zullen aanpassen. Het enige dat zij doen is uitzoeken hoe zijn zich hier door alle ambtelijke regels een weg kunnen banen, zodat ze van alles worden voorzien waar ze recht op hebben.
Ik moet hierbij aantekenen dat er ook islamieten zijn die wel prima Nederlands spreken en zich positief sociaal mengen in het westerse leven van alledag. Deze mensen doen hun best zover dat mogelijk is, zoals wij dat ook doen. Dan doe ik ook niet al te moeilijk over halal eten en een hoofddoekje. Dan is het geven en nemen. Hier, in deze hoek, is 'de Nederlandse tolerantie' te vinden.
Maar diegenen, waar niks vanuit gaat, die de Nederlandse taal na zoveel jaren nóg niet spreken, of zich bezig houden met louche zaakjes en criminaliteit in ons land, of langdurig vegeteren op een bijstandsuitkering - zonder moeite te doen om te gaan participeren, of de radicale islam omhelzen, of onze samenleving verachten etc. etc, tegen hen zeg ik: Wat kom je doen? Wegwezen hier!
Ga die rottigheid in je eigen land uitvreten, niet hier.
Kijkend naar de grote groep islamieten in ons land, dan is er een goed deel dat zich aanpast en een slecht deel dat zich niet aanpast. Vanwege het slechte deel ben ik op voorhand kritisch naar alles wat islamitisch is in ons land. Noem het voorzichtigheid; deze mensen moet ik eerst op individuele basis leren vertrouwen, voordat ik tot acceptatie overga.
Helaas kan ik dat niet op voorhand doen, ik heb geen positieve onderbuikgevoelens overgehouden aan alle ontwikkelingen in de laatste decennia. Ik vind ook dat er veel teveel van dit soort mensen in ons land rondlopen, mensen die je niet op voorhand kunt vertrouwen, mensen die niet op natuurlijke wijze passen in mijn beeld van een prettige samenleving.
Ben ik islamofoob? Ja, ik ben islamofoob. Zoals waterafstotende middelen hygrofoob zijn. Ik ben islam-afstotend. Nu ben ik sowieso religie-afstotend in het algemeen, maar de islam spant toch wel de kroon met al dat geweld. Eerlijk gezegd zie ik weinig positiefs uit de islam komen. Het is een bak ellende.
Het goede deel goedwillenden in Nederland daargelaten. Ik vind het knap, hoe mensen als Aboutaleb en andere 'aangepasten' een prima lijn hebben weten te vinden. Dit zijn de goed geïntegreerden, die positieve signalen aan de onderbuik zenden. Mogen zij als voorbeeld dienen.
Meer geloof meer hoop.
hmmm....
Meer geloof = grotere hoop lijken, dat wel...
Religies zijn er voor de geestelijk gestoorden.
Als iedereen die geweldadig behandeld is door personen die volgens de islam leven nu aangifte gaat doen, dat zijn er vast meer als 65! O. wacht. 0, hoe kan dat nou, O. Dood, nuff said.
Als je dit ziet, dan krijg je gewoon zin om te discrimineren.
Als ze dan toch willen zuigen dan maar aan de schoft zijn 7-granenknuppel
Ga maar lekker Islamen in je eigen land. Oppleuren, allemaal!
@Vogelbeest | 25-04-15 | 18:30
Onbesnedenfobie
-weggejorist-
lekker toch, in de zomer met je burkie aan.
lekker toch, in de zomer met je burkie aan.
OT: Islamofobie... tuurlijk hoor, lijd Maarten `t Hart dan aan Christofobie?
Oh ja nee maakt niet uit, over Christenen, blanken en Aziaten mag je grappen maken en kritiek uiten zoveel je wilt, maar oh wee als je iets over negers of Islam zegt... dan ben je ineens racist of Islamofoob...
Ik zou dr niet doen...
Opvallend dat die extreme moslima`s altijd zo vadsig en spuuglelijk zijn en naarmate de hoofddoek minder aanwezig word en hoe meer de moslimas zich als gewone mensen kleden ze ook vaak erg mooi en sexy zijn.
Dat heb je ook met refo`s trouwens, hoe strenger in de leer hoe meer het een inteeltkoppie krijgt.
De islam, en het bewijs daarvoor is te vinden in de islamitische leer, de islamitische geschiedenis, en de islamitische daden van tegenwoordig, is extreem discriminerend en hatend en destructief, en zal de rechten waarvan sprake is in het filmpje, onmiddellijk afschaffen als het daartoe de kans krijgt. Het is heel gezond de islam te vrezen, juist omdat de islam zo succesvol is in het afbreken van cultuur. Daarbij is de vrees voor de islam speciaal terecht omdat er zoveel politieke correctheid het gevaar van de islam ontkent en denkt dat het een soort protestantisme betreft, dat met enige moeite best wel zal integreren in de moderne open samenleving. Gezien evenwel de geschiedenis en de ontwikkeling elders, is het veeleer te verwachten dat de islam een enorm hoofdpijndossier gaat worden, en dat over enige tijd heel de politiek zich gaat afvragen hoe politici in het verleden zo geschift hebben kunnen zijn dat zij die islam in de Westerse cultuur hebben toegelaten. En dat zo massaal, en in zo korte tijd en zo blind tolerant. Kom binnen, doe alsof u thuis bent. Integreer met behoud van eigen cultuur en identiteit. Jarenlang de onweerspreekbare mantra van de goeroes van de multiculturele samenleving.
Vroeger maakte we wel eens een grapje als er een haatbaard in een rolstoel voorbij kwam. "Hee hij islam", maar tegenwoordig willen die haatbaarden alleen maar de westerse "geciviliseerde" cultuur lamleggen om hun uit het stenen tijdperk daterende religie/geloof aan ons op te dringen en dat gaat van kwaad tot erger, dankzij de ongelimiteerde subsidies die door onze linkse geitenwollensokken politici worden verstrekt.
Vroeger, ruim voor het van Agt/Den Uyl beleid van "neem een gast aan tafel" importbeleid bestond dit gezeik niet.
Maar dankzij bovengenoemde kregen de haatbaarden in spé hier een vrijkaartje om boven de wet te staan, dankzij het woordje "discriminatie" , een woord dat voor het van Agt "neem een gast aan tafel beleid" nog niet eens bestond in de Nederlandse taal.
Dankzij het linkse geitenwollensokken beleid dat daarop volgde, tot op de dag van vandaag, zitten we nu met de gebakken peren, of beter gezegd, boemboerka's en plofbaarden.
Hé, ik zie een pratende lap.
Ik vind ISA dan wel weer een goed gekozen naam.
Isa is namelijk Jezus in het sprookjesboek van de "met-den-reedt-naar-Mekka" relidioten.
Islam moet zich koest houden zolang ISIS nog moordt.
Bang ,maar vooral boos omdat ik de 20 maanden verplichtte opleiding in militaire dienst niet kan en mag gebruiken om de vijand ons land uit te jagen.
Als er elf mensen zijn opgepakt in Catalonië wegens plannen om willekeurige, onschuldige toeristen op te pakken en te onthoofden, is dat dan een reden tot gegronde islamvrees? Of noem je dat ook islamofobie? Schokkend!
www.gatestoneinstitute.org/5602/spain-...
als islamofobie bestaat dan is dat omdat de islam in zijn huidige vorm dagelijks laat weten dat wij bang voor ze moeten zijn. Aanslagen, onthoofdingen, dreigingen en ga zo door. Raar he, dat er dan een fobie ontstaat? Stelletje huilebalken.
betekend dat je als moslim bang bent om beledigd te worden?
Fobie?
NPOSpirit, de nieuwe Moslimomroep.
Ik bedoel, doe het niet ! En verdedigt moet met een t...
Niks geen angst voor de islam hiero. Wel een gezonde dosis afkeuring tot op het bot.
Wat raar toch, die moslim mevrouw praat helemaal niet moslims, waarom doet ze dan niet gewone kleren aan ? Gooi het overboord meid, het brengt je toch geen stap verder, echt, stop ermee ! Doe het niet ? De waarden die je zo vurig verdedigd worden verkwanseld door IS, en die groep is tanende, die worden door hele kleine microscopische bacteriën opgegeten, en ze worden door Peshmerga uitgeroeid, doe het niet joh, wordt gewoon katholiek, protestant, gereformeerd, heb je veel meer an, en je ontmoet nog es leuke mensen !
NPOSpirit.
De publieke omroep, geen zuil dus. En dan in beeld een paardenlul die zijn status als wetenschapper misbruikt om eenzijdig moslims op te roepen politieke actie te ondernemen.
Kan iemand mij vertellen wat hier gebeurt?
ik kan die pinguïns niet meer zien.
Het is eigenlijk heel eenvoudig; Islam hoort niet thuis in een (westerse) democratie. Die 2 gaan niet samen, nu niet en nooit niet. Willen ze hier blijven en niet naar het Islamitsche Walhalla verhuizen (waar ze ironisch gezien van vluchten), laten ze zich dan koest houden en dankbaar zijn dat ze hun totaal wereldvreemde, zeer intolerante, totalitaire, narcistische geloof mogen belijden.
De Islam is gewoon ziek. Dat boek van ze is echt niet te geloven. Een bekende in Oostenrijk geboren Duitser genaamd Adolf heeft aan het begin van de 20e eeuw een soortgelijk boek geschreven. Als je ze naast elkaar legt hebben ze echt bizar veel overeenkomsten (het is niet politiekcorrect om te zeggen, maar wel een feit) Alleen het ene boek is verboden, het ander niet.
Als ieder Nederlands gezin nu een leuk huisvarkentje aanschaft is het probleem zo opgelost. Dan lopen al die woenstijntoeristen allemaal gillend het land uit. 't Is toch te gek voor woorden dit artikel. De wereld op zijn kop. www.thereligionofpeace.com voor de laatste islamofobie.
Koran
Soera 47:4-10
Als gij de ongelovigen ontmoet, slaat hun het hoofd af, tot gij een grote slachting onder hen hebt aangericht; of bindt hen, opdat zij niet ontkomen. Daarna zult gij hen in vrijheid stellen, of hen teruggeven tegen een losprijs, tot de oorlog zal geëindigd zijn. Dit zult gij doen. Waarlijk, indien het God behaagde, zou hij, zonder uwen bijstand, wraak op hen kunnen nemen, maar hij beveelt u in zijne veldslagen te strijden, opdat hij den een van u, door den ander zou kunnen beproeven. En wat hen betreft, die ter verdediging van Gods waren godsdienst strijden, God zal hunne werken niet doen verloren gaan. Hij zal hen leiden en hun hart ten goede neigen. En hij zal hen in het paradijs voeren, waarvan hij hun heeft verhaald. O ware gelovigen! indien gij God ondersteunt, met voor zijnen godsdienst te strijden, zal hij u tegen uwe vijanden bijstaan, en uwen voet vast zetten. Maar wat de ongelovigen betreft, laat hen te gronde gaan, en God zal hunne werken krachteloos maken. Dit zal hen overkomen, omdat zij met afschuw hebben verworpen, wat God heeft geopenbaard; daarom zullen hunne werken niets baten. Reizen zij niet op de aarde, en zien zij niet wat het einde was van hen, die vóór hen waren? God verdelgde hen geheel, en dezelfde ramp wacht de ongelovigen.
etd, etc.
Daarnaast, stel dat je de woorden islam en fobie inderdaad zou kunnen verbinden tot één woord: islamofobie, dan betekent dat in de letterlijke zin: "een irrationele angst voor de islam.".
Kijk volgens mij is er niemand met enige vorm van intelligentie, realiteitszin en deductie vermogen die niet een angst heeft voor de islam. De islam heeft ALLES in zich om angst te zaaien. Pagina's en pagina's kunnen we er vol mee schrijven, maar dat hoeft niet. De regen van scherpe kogels die door de zachte lichamen van de onschuldige redacteuren van Charlie Hebdo heen geschoten werden, is al voldoende reden.
En het gore lef dat dit 'academische' wonder - welke een totalitaire idelogie met wat levenbeschouwelijke aspecten aanziet voor een religie - het durft om de leus van "Je suis Charlie" te verkrachten, en te misbruiken voor hun eigen doel. Onvoorstelbaar.
-
De Westerse wereld is de islam spuugzat, en de tijdgeest kan niet meer terug in de fles. De vrije wereld heeft niets met totalitaire ideologieën, zoals het communisme, het nazisme en (in de middeleeuwen) het katholicisme. De islam is de nieuwe vijand van het Westen, en dat heeft bar weinig met fobie te maken, maar alles met realisme en behoud van verlichting.
@de grote Anti | 25-04-15 | 20:19
Ik herinner me de volgende quote: "In de kont neuken en over de grens flikkeren".
basweetutwel | 25-04-15 | 20:14
Ik vind Pinkpop en Lowlands ook kut.... maar ik wilmje niet dood, dat dan weer niet.
@rara | 25-04-15 | 18:45
Hehe LOL!
Islamofobie is een sluipend gif. Ik heb zelf ervaren dat als je eenmaal geinfecteerd bent, je een steeds grotere walging ervaart met alles dat met islam & de verworvenheden van de islam te maken heeft. Islamofobie is zo goed als ongeneselijk. Het heeft weinig nut om de symptomen aan te pakken zonder naar de oorzaak te kijken ; de oorzaak moge duidelijk zijn, hier veelvuldig te lezen.
Iemand trouwens ooit van Buddaphobie gehoord? Precies.
Als de UvA dit jaar weer bedelt om een donatie sla ik even over.
Zoals iemand boven aanhaalde, was me ff ontgaan die leip is docent, is dus dag in dag met z n lulverhalen, weg er mee.
Islam is een totalitaire ideologie en is niet inpasbaar, en zal nooit inpasbaar zijn in de Westerse samenleving. Het argument van gematigde' moslims is een non-argument; gematigde moslims zijn de voedingsbodem voor de islam als systeem, waarbij de radicale/extremistische moslims als katalysator fungeert.
'We willen gaan kijken waar dit allemaal vandaan komt...'
En dan ook nog vanuit een academische hoek...
... Je bent echt dom als je nu nog niet snapt waar dit vandaan komt. Daar heb je geen academici voor nodig meid.
Waar ik mij het meest aan erger is dat dit soort debielen een positie aan een universiteit hebben. Als beta heb ik al geen hoge pet op van bepaalde vormen van "wetenschap", maar dat dit soort non-valeurs een officiële aanstelling heeft, zegt genoeg over het karakter van de bijbehorende instelling.
Krijgen wij dit weer. Kort en krachtig. Iets dat zichzelf als absoluut beschouwdt maar niet opgewassen is tegen tegenspraak. Immers niet discussie mogelijk. Alles is geschreven en zelfstandig denken daarmee overbodig.
Stomme Dhimmies. Krijgen wel wat hun toekomt. En raar opkijken dat zij doen als afvallige. Ga heen. Knap dat deze muppets hunzelf diep in de spiegel durven te kijken.
Religie antropoloog. En niet doorhebben dat Islam geen religie is. Maar een alles omvattende gedoe met een godsdienst die alles voorschrijft tof aan hoe men zijn reedt dient af te vegen.
Die kop bij het openingsbeeld was meer dan genoeg om niet op het "play" knopje te drukken #gegetenengedronken
'En weet je wat pas echt een mindfuck is/was.. Dat de zo geliefde islamofoob Pim zelf dol was op islamitische jongetjes.'
Ik heb daar ook niks mee en ik betreur dat ook dat als het inderdaad 'jongetjes' waren, maar het zullen wel 'jongens'zijn geweest en we weten natuurlijk allang dat er, ondanks dat dit achterlijke geloof het op straffe des doods in de Reader's Digest van deze Woestijn-pedofiel veroordeeld, er ook onder moslims mannen zijn die een andere geaardheid hebben... Persoonlijk zat ik er niet mee. Ik had meer aandacht voor wat hij zei en propageerde. Overigens: waarom heeft Volkert van der G. 'maar' 20 jaar gekregen en Lau G. levenslang, ondanks het feit dat het bij beide voorbedachte rade was ? Denk daar maar eens over na.
wel lijp hoor dat al die moslims en kaafirs, or wutever het woord is, van verschillend geslacht in dezelfde zaal zitten. Moeten rechtgeaarde moslims al die vrouwen nu niet stenigen?
Momenteel is versie 2.13.0.0 van de totaal officieuze niet-ondersteunde third-party GeenStijl extension die compleet niet door GeenStijl ondersteund wordt en volledig op eigen risico is, geïnstalleerd.
Geen spijt van, laten we het maar eens uitschreeuwen dat we het niet meer pikken! Ik heb genoeg met die politiek-correcte Linksche struisvogels.
@Yoshidepossi | 25-04-15 | 20:09
En weet je wat pas echt een mindfuck is/was.. Dat de zo geliefde islamofoob pim zelf dol was op islamitische jongetjes. Er klopt gewoon helemaal geen snars meer van. Ik trap er niet meer in, en ga opkomen voor het oorspronkelijke autochtone volk.
De ware islamfoben drijven nu rond op de middellandse zee, die willen snel en ver weg van de ware islam.
En geef ze eens ongelijk.
"antropoloog en islamkenner Martijn de Koning".
Nou, als hij echt islamkenner was, had hij deze onzin niet verkondigd.
Maandag is het Koningsdag. Dan zie je feestende mensen maar geen moslims, oh ja in gordijnen gewikkelde dikke wijven inclusief snor die amper Nederlands spreken en ouwe zooi proberen te verkopen op de vrijmarkt.
Feesten met ons doen ze niet.
Zelfde verhaal op grote events als Pinkpop, Lowlands, Concert @ Sea enz.
Ze motten er niks van hebben en haten onze levenswijze.
Wat een open deur... dacht ik.
Ik las: Islam gigantisch probleem!
JA DUH!!!
Dat laatste plaatje: twee oude mensen die, nog steeds verliefd op elkaar, samen een dansje maken, geeft mij meer hoop en vreugde voor de toekomst dan hoofdoektrutjes die ach en wee klagen over de zielige moslimpjes die nooooooit iets vervelends doen. Zeikmatrassen! weg met de Islam, terug met de Nederlandsche Normen en waarden. Dit land is het zat, cést ca!!Hij blijft een schim van Pim, maar Geert is de enige die het blijft roepen: Islam deugt niet in het Westen! : stemt allen PVV: voor de ouderen en uw kinderen. Gewoonweg voor het behoud van wat ooit Nederland was en nu verkwanseld wordt door miezerige (EU) baantjesjagers en geldgraaiertjes. Ondanks de PVV toch een eigen stempel willen drukken op de wederopbouw van Nederland?: Partij Van Het Gezond Verstand: wie wil het meehelpen oprichten?
Als je de "vredelievende" uitingen van de islam in ogenschouw neemt: hoofden afhakken, stenigen, christenen overboord gooien, slavernij en homo's doodgooien, moet je toch wel gek zijn als je geen islamofobie ontwikkelt.
Wat zouden de wrede uitingen van de islam wel niet zijn?
@Vogelbeest | 25-04-15 | 18:30,
Sexfobie
Lekkerewijvenfobie
korterokjesfobie
Muziekfobie
Kunstfobie
Entertainmentfobie
Genietenfobie enz enz..
Zum kotsen dit weer. En maar standaard in de underdogrol kruipen. Want wij Nederlanders hebben het zoals gewoonlijk weer gedaan. Vooral die bekeerde schijnheilige trutten hebben hier een handje van.
Vraag me overigens af hoeveel hoaxes er in haar opsomming tussen zitten. Want die gasten voelen alles van heel ver aankomen. Ze gewoon aankijken doet ze al zeer.
Laten we het eens hebben over de atheïstofobie van (onder andere maar vooral) moslims.
Wat een zeikvolk godverdomme. Minder geloof, meer hoop.
Het gemak waarmee links Nederland zich overgeeft aan de islam laat zien wat voor een walgelijke mensen het zijn. Hoeveel jaren is Nederland wel niet in oorlog geweest door de historie heen? Hoeveel doden zijn er wel niet gevallen zodat die linksmensen hier in vrijheid leven kunnen? Ze geven er geen klote om, sterker voordat je 'vrijheid' zeggen kan, hebben linksmensen het al weggegeven. Nooit zul je een linksmens horen zeggen 'dit is Nederland, pas je maar aan." Nooit. Ze verkwanselen alles. Hoe gek moet je zijn als land om je aan buitenlanders aan te passen? Hoe ziek ben je als je je normen, waarden en vrijheid waar jaren en jaren voor is gevochten, duizenden Nederlanders door de jaren heen voor zijn gestorven, gratis en voor niets weggeeft omdat je het nou eenmaal wel gezellig houden wil? Ik spuug op links Nederland en schaam me ervoor Nederlander te zijn.
Ik heb inmiddels ook een socialistenfobie erbij gekregen.
De.suriXL: Islam is een gigantisch probleem
Hoe we dit kunnen oplossen? Vanuit academische hoek?
Heel makkelijk, muts!
Hoofddoek af en je religie lekker achter je voordeur houden.
Zo makkelijk is het.
Ik vind trouwens dat academisch en religieus sowieso heel slecht samen gaan.
Maar goed, dat ben ik.
Je suis islamofoob. En eerlijk gezegd kan ik geen jurk (m) of hoofddoek (v) meer zien.
Na 10 seconden af moeten zetten omdat ik door alle kots op mijn scherm het filmpje niet meer kon zien.
Laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn: een fobie is een onterechte ongefundeerde angst voor iets.
Bang zijn voor een religie die zich regelmatig opblaast tussen onschuldigen, haaks staat op alles waar wij in het Westen in geloven en er geen doekjes omheen went dat die onze manier van leven wil vernietigen is geen fobie, dat is realisme.
Als het er op aan komt wordt kiezen de moslims massaal voor de islam. Denk nu niet dat ze aan de kant van de democratische, westerse samenleving gaan staan.
Ik heb opvallend veel Hollandse meisjes gezien in het filmpje. Dat belooft niet veel goeds.
Zie hier het vergif van onze maatschappij, de enige echte moslim wil alleen maar beoordeeld worden op zijn daden en liefde voor de profeet. Niet kijken bij een zwakke maag en niet geschikt voor academische fop Nederlanders ( NSB er's )
eunmask.wordpress.com/2015/04/25/huma...
@Ben Zine | 25-04-15 | 17:50
Schat dat het aantal overlast meldingen vanuit "een academische hoek " naar normale mensen/Nl-ers toe het 100-voudige bedraagt.
Krankjorume toestand, een verbod op moslims aan universiteiten zal wel punt 1 van de a.s. dictator worden.
Ben nog ff William Shirer aan het herlezen, wat kon Adolf liegen en imponeren gelijk een Iranees of whatever moslim baas heden ten dage, de gevolgen zijn bekend, de parallellen zijn 1 op 1 trekken naar de jaren 30 in Dld.
Dan met wat andere spelers, het resultaat zal wederom een gigantische crisis zijn waarbij de EU burger de verliezer is, hopelijk komen de Chinezen ons redden.
@HoogToontje | 25-04-15 | 18:54
Niet alleen Kromzwaard zou ontslagen moeten worden, maar ook die eikels die hem hebben aangesteld.
Islamfilie is een zeer groot probleem. Met moslims heb ik eigenlijk geen probleem, maar wel met dit soort idioten.
Ik vind de islamitische cultuur ook afstotend.
Zeiken over discriminatie, maar zelf minstens zo intolerant. Alleen: dit is ONS land.
Only the paranoid survive.
-weggejorist-
Doet me ergens aan denken. Niet zo lang geleden zag ik een filmpje - ik weet niet meer waar - van een controlefuik van de politie bij een spoorwegovergang. Mensen die argeloos overstaken werden op de bon geslingerd omdat een bord zei dat je op een lamp moest wachten of whatever. Komt dus een moslima aan, die samenloopt met een blond meisje. Beiden worden aangehouden, en u raadt het al: de moslima begint vrijwel GELIJK te gillen over discriminatie en racisme, terwijl er een blonde truus naast haar staat, die voor hetzelfde zojuist OOK is aangehouden. Zover zijn we met de moslimgemeenschap in dit land, en me dunkt dat het in andere landen nog veel erger is.
Stéphane Charbonnier hoofddirecteur van Charlie Hebdo was ook een zogenaamde islamofoob. Hij heeft gelijk gekregen en was dus niet fobisch maar realistisch.
Dat Die Martijn les geeft aan een universiteit en nog steeds niet is opgepakt en vervolgd voor haatzaaien, toont aan dat wij een wel heel erg tolerant land zijn. Beetje erg krom en fout dat Wilders wel wordt vervolgd en een gevaarlijke fundamentalist als Martijn niet.
Islamofobie een probleem? Weet je WAT een gigantisch probleem is Hoofddoek? Antisemitisme en homohaat binnen de Islam. DAT is een gigantisch probleem. Al sinds het ontstaan van de Islam. Dus zeg maar 1500 jaar. Maar ja, dat is ook wat kort om daar iets aan gedaan te kunnen hebben natuurlijk. Jammeren over de eigen positie ligt U beter.
@telelezer | 25-04-15 | 18:41
Het blijven communisten hè? Ik heb er jarenlang tussengewoond (Wageningen), en het zijn geen domme mensen, maar die kronkel hè? Ze pleiten actief voor herverdeling van welvaart (i.e. diefstal). In hun ogen is het kapitalisme (het Westen, met haar rijkdom en levensstandaard) de oorzaak van alle problemen, inclusief ingeteelde barbaren met agressie-stoornis.
Ik ben een islamofoob, en daar trots op!
En vele met mij.
Het woord 'fobie' betekent twee dingen: het is 'irrationeel', en het is een 'stoornis'. Dus een fobie is niet gebaseerd op werkelijk gevaar, er kan een diagnose worden gesteld, en het kan/moet behandeld worden.
En zo omzeilen islamlikkers als De Koning (die elke professioneel-wetenschappelijke afstand tot zijn onderzoeksobject allang kwijt is) de inhoudelijke vraag in hoeverre de islam onwenselijk en gevaarlijk is in westerse samenlevingen.
.. ik ben nu eenmaal een beetje fobisch van levensgevaarlijke mensen die het verdacht, zelfs strafbaar proberen te maken om met bedenkingen te kijken naar totalitaire en fascistoïde ideologieën. Zoals het fascisme dat was en de islam dat IS.
Sorry, zwaar overbetaalde "Hoogleraar" Martijn de Koning, Bruinhemd!
Ik kan het mij niet voorstellen, maar je zult als gezonde Hollandse jongen maar verliefd worden op een islamitisch meisje.
Dan schiet haar hele familie in de stuip van de ongelovigenfobie/Hollanderfobie/kafirfobie.
Dus tieft alstublieft een eind op met je islamofobie.
wat mij opvalt is,de mannen zitten voor in de collegebanken en de vrouwen op de 2e rang.
Hee, een kopvod met de VU op de achtergrond. Hoe herkenbaar. De vijfde colonne timmert daar hard aan de weg via de gangbare kanalen, zie bijvoorbeeld dit artikel en bijbehorende pica:
www.advalvas.vu.nl/nieuws/vrouwen-voer...
Of wat te zeggen van de VU Olympiad, waar vegetarisch en halalvoer prominent op het menu staan, maar waar je als je jood of hindoe kennelijk niet voor vol wordt aangezien.
esnvuamsterdam.nl/events/vu-olympiad-h...
Ik heb elitefobie en oranjefobie , mag ik meedoen?
Wat in de jaren 80 progressief heette, streeft nu naar een terugkeer naar de Middeleeuwen. Vrouwenfobie, homofobie, genocide fobie, blanke mannenfobie, TU fobie,
als ik zo zij wat er op de VU rondloopt dan snap ik dat men tegenwoordig vraagtekens plaats bij het academisch niveau in Nederland
Het probleem moet je dieper zien. De Islam is een zeer zieke godsdienst en vroeger met dwang opgelegd aan mensen. Meer dan duizend jaar lang hebben bepaalde volkeren met de Islam geleefd en het zit diepgeworteld in hun cultuur en manier van leven.
Diep van binnen weten deze mensen ook wel dat hun opvattingen verkeerd zijn, maar het is hun cultuur, hun identiteit en dat zullen ze altijd proberen te verdedigen of goed te praten.
Netals dat Nederlanders ook wel weten dat een Zwarte Piet met kroes haar en dikke lippen gewoon een neger is, maar het toch gaan verdedigen, puur omdat het een traditie is en een onderdeel van hun leven.
Leuk stuk Spartacus maar wat een belachelijke ellende weer. En wat een engerd, die "dr. Kromzwaard".
Een beetje offtopic, maar wel aansluitend, aangezien het de "moreel verhevenen" zijn die ons altijd maar weer vanuit hun ivoren torens beschuldigen, de beste reactie die ik ooit op de Joop gelezen heb.
"Arjen deGeus, za 25 april 2015 16:53 in reactie op Raven 63 Reageer op Arjen
Het politiek met elkaar eens zijn en een goed mens zijn, zijn twee verschillende dingen Raven. Jijzelf en Frank voelen zich verheven boven anderen ("neoliberaal") omdat jullie moreel juist zouden denken en handelen.
Maar degene die van zichzelf vind dat hij moreel 'juist' is en de ander een gebrek aan moreel besef verwijt is daarmee niet alleen rechter maar ook beul. Hij spreekt niet alleen recht (ik heb gelijk, u niet) maar veroordeelt tegelijkertijd de ander (u heeft geen moreel besef en daarmee bent u "rechts" en een onmens). Iemand die meent HET morele besef te bezitten vindt zichzelf daarmee superieur tov de ander.
En dat is nou precies de toon die jullie beiden in bijna elke reactie hier tentoonspreiden. Misschien iets om een keer over na te denken."
-Daar kan je heel policor-NL mee lamleggen-
www.joop.nl/wereld/detail/artikel/3185...
Misselijkmakend volkje
Dr Kromzwaard is een typische een jaknikker en een gigantische schijtlaars: een dhimmi pur sang dus.
Geen aandacht aan deze universitair geschoolde dobberdocent schenken svp.
Tja.
Antropologie.
Need I say more.....?
Het volgende college gaat natuurlijk over de vraag of en hoe moslims de extremistische elementen in de islam kunnen ontmantelen. Maar ja dan zouden ze om te beginnen zichzelf op moeten heffen want ze gaan nog liever dood dan dat ze zich werkelijk uitspreken over hun kwaadaardige broeders. Omdat ze diep in hun hart ook dromen van een kalifaat. Overigens maak ik me grote zorgen over de toekomst van onze universiteiten als dit soort lieden daar vrij spel hebben.
Universiteit; je taak is wetenschap en niet het faciliteren van allerlei pressiegroepjes.
Maak een Feyman-foutje @18:55, betaalt moet met een D natuurlijk, doh!
Anti-Jood, anti-homo, anti-vrouwenrechten, anti-alcohol, anti-westerlijke vrijheden, anti-alles.... maar oh wee, als je iets over de islam zegt.... wat een achterlijke geloof is het toch.
Ga trouwens die embed van de NPO helegaar niet kijken. Kan wel dromen inmiddels welke leugens er allemaal verspreid worden door de PUBLIEKE omroep. Waar het woord "Publiek" alleen nog maar staat voor het feit dat ze door het "Publiek" betaalt worden maar het "Publiek" voor het gemak voor racisten uitmaakt.
Fijnstoffer | 25-04-15 | 18:52
Point well made.
@ Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 18:25
Dank dat u de voorzet recht in de kruising schopt. Zou iemand de doceervergunning van dhr Kromzwaard kunnen intrekken? Onder het mom van wetenschap bedrijven propaganda in de collegezalen bedrijven dient niet gefinancierd te worden uit het onderwijsbudget.
Toen links/progressief Nederland het christendom de grond begon in te trappen, heette dat geen christofobie. Nu praten ze met hun islamistische vriendjes wel over islamofobie.
Het toont aan hoe ver links van het padje af is en dat ze al lang niet meer progressief zijn, maar juist het tegenovergestelde, omdat ze de walgelijke religieuze waanzin van een overleden dominante psychopathische moordenaar steunen.
Ik vond dit artikel uit het college van Jansen vanochtend heel verhelderend. Er wordt gewoon vanuit de EU op aangestuurd dat de nationale identiteit van EU-landen geëlimineerd wordt. Vanuit die visie is de opstelling van onze overheid volstrekt verklaarbaar: Nederland moet dood.
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
telelezer | 25-04-15 | 18:41
Zijn het masochisten? of krijgen ze er dik voor betaald, of zijn ze gewoon dom?
Van alles een beetje, maar hoofdzakelijk geld.
Alles wat bewust geïmporteerd is met een opleidingsniveau van 0,00 is niet zelfredzaam. En laat nou die welzijnsmaffia voor elke niet zelfredzame een helpert hebben die wel een modaal salaris verdient.
Misschien wordt het duidelijk als je van deze afbeelding het probleem uit de kern haalt.
home.versatel.nl/haagsezaken/pics.h4.j...
@Wim Denkbaar | 25-04-15 | 18:42
Dat is niet aangepraat hoor. Het is de schuld van extreemrechts dat je tegenwoordig niet meer trots mag zijn op de Nederlandse vlag.
Als turken een turkse vlag op hun jas naaien of met een vlag zwaaien dan zijn het "trotse turken", maar als een Nederlander een Nederlands vlaggetje op zijn jas heeft of met een vlag zwaait is het een racist.
En ik bedoelde overigens dit soort taferelen:
www.alertmagazine.nl/wp-content/upload...
@telelezer | 25-04-15 | 18:41
Ik noem het tegenwoordig voor het gemak maar gewoon het jezus-syndroom. Denken dat iedereen diep van binnen een goed mens is (en gelijk), maar dat er soms in die lange weg naar ultieme goedheid ook slachtoffers zullen vallen. Jammer dan hmm ? Daarom kunnen jezus aanhangers ook beter uit mijn buurt blijven. Het zijn masochisten en sadisten tegelijk.
Ze denken echt met hun oude trucje dat mensen er in blijven stinken. Bij steeds meer mensen wordt het allemaal heel duidelijk, De islam is een foute ideologie, en die foute ideologie moet gewoon worden aan gepakt.
"vanaf een academische hoek" Aldus de muts gehuld in een soort cape...
Ja het is een gigantisch probleem. joostniemoller.nl/2015/04/de-moslimang...
Heeft Kromzwaard overigens al uitgelegd waarom moslims last hebben van:
.
varkensfobie
vrouwenfobie
homofobie
christenfobie
etc etc
Fatwabuster | 25-04-15 | 18:17
-unquote-
Ik ga de etc. graag aanvullen:
realiteitsfobie
vrijheidsfodie
eerlijkheidsfobie
alcoholfobie
democratiefobie
werkfobie
++++++++++
Wie nog meer?
Vogelbeest | 25-04-15 | 18:30
=
ongelovigenfobie
(ben een ECHTE ongelovige)
@Driewerf Hoezee | 25-04-15 | 18:08
Fundaphobia = de angst voor verhuizen.
Met al die onthoofdings-, verbrandings- en gooi-een-homo-van-de-flat-af-filmpjes lijkt mij het heel gezond om bang te zijn voor de islam.
@Dhr. de Wit | 25-04-15 | 18:32
U hebt zich kennelijk al laten aanpraten dat het uithangen van de Nederlandse vlag eigenlijk iets verkeerds of extreems is.
Lewis | 25-04-15 | 18:40
Ik zou zeggen, steek de hand eens in eigen boezem en kijk eens heel kritisch in de spiegel.
Dan moet je zo'n boerka draagster wel een periscoop geven.
Wat ik me steeds opnieuw afvraag: waarom BLIJVEN de "Linkschmensen" tegen beter weten in, zelfs na het zien van alle geweld, onthoofdingen, berovingen, moorden, stenigingen en verkrachtingen, TOCH toch steeds maar weer de islam en de krankzinnige immigratie van dit soort lieden verdedigen.
Zijn het masochisten? of krijgen ze er dik voor betaald? of zijn het zelfmoordenaars? of zijn ze gehersenspoeld? of zijn het landverraders? of zijn ze gewoon dom?
Alsof de Nederlanders opeens en masse besloten een hekel te krijgen aan 'de islam'. Alsof iemand als Fortuyn of iemand als Wilders opééns, zomaar, als uit een vacuüm een grote aanhang kreeg. Ik zou zeggen, steek de hand eens in eigen boezem en kijk eens heel kritisch in de spiegel.
Ach wat een quatsch. De islam is een groot probleem in Nederland en de rest van Europa. Het is inmiddels wel duidelijk dat het voor veel overlast zorgt, en het de gehele maatschappij, met name de niet-moslims, heel veel geld kost. Kunnen die rooien en islam belijders wel de slachtofferrol induiken, maar uiteindelijk is elke niet-moslim het echte slachtoffer.
Ik heb alleen een moslimafobie vooral als het om die in een motttig gordijn ingepakte dikke trollen gaat. Telt dat ook?
Islamofobie is prima. Islamofilie, da's pas eng, geachte collegae en amices.
Hmm jah, wat moslim vrouwen denken is niet echt belangrijk.. Trappen wij niet in. Zij weten dat ze een moslim man gaan trouwen, veel moslim kindertjes gaan krijgen, geen drank of drugs gaan doen, en zogenaamd 'liefde' gaan verspreiden. Maar in de tussentijd zorgen al die kudtkoters en mannen van ze voor enorme problemen, en zien niet alleen blanke vrouwen als hoer, maar gebruiken ze ook als hoer. Natuurlijk vindt de moslima met academisch brilletje op dat geen probleem, want het is haar probleem niet.
Dhr. de Wit | 25-04-15 | 18:32
En dan zou ik begrip moeten hebben voor iemand die mij ontwijkt en haat?
Zoveel geluk heb ik niet eens.
Ik heb trouwens helemaal geen geluk.
Zelfs al het kutten zou regenen krijg ik, op zeker, nog een lul in mijn nek.
'..65 meldingen bij het meldpunt islamofobie in 2 maanden tijd waarvan 1/3 bestaat uit geweld tegen moslima's.'
En de duizenden geweldsincidenten door manlief en/of agressieve broers zijn hier nog buiten beschouwing gelaten. Arme dames.
@Fatwabuster | 25-04-15 | 18:17
Veel moslims hebben ook een hondenfobie.
In the context van de islam zou ik dan tevens de volgende begrippen willen introduceren:
Porcofobie (= de angst voor varkensvlees)
Homofobie (spreekt voor zich)
Femifobie (= de angst voor vrouwen; bedekken maar!)
Atheïfobie (= de angst voor mensen die niet in een god geloven)
Alcofobie (= de angst voor alcohol)
Een fobie hebben voor een verschijnsel wat het op alles waar je voor staat gemunt heeft (gelijke rechten, vrijheid van meningsuiting, alcohol, cartoons) lijkt me zeer gezond.
Ik heb bijvoorbeeld ook een fobie voor kogels die mijn kant op gevuurd worden (komt gelukkig nagenoeg niet voor) want uiterste voorzichtigheid is geboden als iets je leven en je familie bedreigd.
@Bierosaurus | 25-04-15 | 18:22
Precies. Zie mij zelf niet als "racist". Heb geen enkele band met extreemrechts, de Nederlandse vlag wappert hier niet prominent aan de muur van de huiskamer en ik vermijd niet om met "andersgekleurden" om te gaan.
Sterker nog, als inwoner van 070 ben ik juist heel multicultureel, dat kan ook niet anders als je er middenin zit, en mijn eerste vriendinnetje was een Hindoestaanse.
Maar ik ben dus wel fel tegen de islam omdat ik de koran en bijbehorende hadiths gelezen heb en dus weet hoe de vork in de steel zit.
Zelf zonderen moslims zich af van de samenleving door duidelijk te laten zien dat zij "speciaal" zijn, door kleding, uiterlijkheden en gedrag.
Er staat namelijk duidelijk in de koran dat moslims zich niet moeten mengen met ongelovigen. Dat mag wel een beetje, maar alleen als het goed is voor de islam of de moslim in kwestie.
En dan zou ik begrip moeten hebben voor iemand die mij ontwijkt en haat?
von Amsberg | 25-04-15 | 18:23
Ik deel je bezorgdheid. De politieke correctheid wordt benauwend, en heeft niet veel nodig om over te gaan tot
McCarthy-achtige toestanden.
@Desi Erasmus | 25-04-15 | 18:14 Sterk! En je wordt op je wenken bediend:
Waar hebben moslims allemaal last van?
-quote-
Heeft Kromzwaard overigens al uitgelegd waarom moslims last hebben van:
.
varkensfobie
vrouwenfobie
homofobie
christenfobie
etc etc
Fatwabuster | 25-04-15 | 18:17
-unquote-
Ik ga de etc. graag aanvullen:
realiteitsfobie
vrijheidsfodie
eerlijkheidsfobie
alcoholfobie
democratiefobie
werkfobie
++++++++++
Wie nog meer?
Het moet gewoon omgedraaid worden. Er is niet (primair) sprake van Islamofobie, maar er is sprake van Vrijheidsfobie. Sprookjesboekgelovers die niet in bestaande vrijheden wensen te geloven of bang zijn voor vrijheden van anderen. DAT is pas een fobie. En dat vervolgens niemand op zulke vrijheidsberovers zit te wachten, is volstrekt normaal. Heeft geen fuck met fobie te maken, maar alles met een zeer terechte en begrijpelijke zelfverdediging.
sastro | 25-04-15 | 18:24
Nu heeft hij tenminste de illusie dat moslims hem liev vinden.
Typisch voorbeeld van een appeaser.
www.political-humor.org/wp-content/upl...
islam roept bij mij catastrophobie op.
Laten we nog even bekijken waar dit alles naar toe moet leiden:
www.youtube.com/watch?v=YtgUURsUydk
valt nog mee dat de mannen en vrouwen in dezelfde collegezaal zitten, dat is in het midden-oosten wel anders.
De agitprop van de NPO gaat de komende jaren in de overdrive.
Het is dat u zelf nog kan beslissen of u naar deze organisatie kijkt of luistert, maar het liefst zou het heersende regime iedereen verplicht een chip implanteren vlak achter het oor,
waardoor de NPO 24/7 ongehinderd toegang heeft tot uw gehoorcentrum. Nu kunnen we nog ontpluggen, hebben we nog de vrijheid op een andere zender af te stemmen. Geniet hier maar van, zo lang het nog kan.
@HoogToontje | 25-04-15 | 18:21
Niets. Totaal niets. Maar dan ook niets. *sluiten die hele VU*
Dr. Kromzwaard werd vroeger gepest op school en kende nooit de warmte van een vriendenkring. Nu heeft hij tenminste de illusie dat moslims hem liev vinden.
Wat is er toch in Nederland gevaren? Hoe is het toch mogelijk dat eenieder met kritiek op de islam, kritiek op massa-immigratie of verzet tegen de afbraak van Zwarte Piet binnen no time wordt gelabeld als racist, als vuig-rechts extremist, als bruinhemd, fascist of nazi?
Hoogopgeleid links-Nederland suggereert dat racisme een puur rechts verschijnsel is. Mutatis mutandis: linksdenkenden zijn nooit racistisch
Het linkse gedachtengoed is de diepe overtuiging dat de gewone mens moet worden opgevoed. Aan het einde van die weg gloort dan de (in dit geval multiculturele) heilstaat. Zoals alles wat intellectueel was in het Cambodja van de Rode Khmer moest worden uitgeroeid, zo moet tegenwoordig alles wat onderbuik is worden weggevaagd in het Nederland anno nu. En nee, ik suggereer niet dat de linkse Gutmensch bereid is tot genocide. Maar ik zie wèl parallellen in het dwingend opleggen van een gedachtengoed.
Nog een factor: de ongetwijfeld goedbedoelde wens ter linkerzijde om de zwakkeren te beschermen. En ja, moslims behoren in Nederland door de bank genomen tot de zwakkeren, in de zin van: sociaal-economisch niet op de hoogste sporten van de ladder. Asielzoekers ook. En die hebben toevallig allemaal een kleurtje. Dan is het sprongetje naar racisme gauw gemaakt.
Ik vind het heel, héél ernstig, de manier waarop andersdenkenden door links Nederland consequent in de foute hoek worden gedrukt. Het gebeurde met Janmaat: strafrechtelijk veroordeeld voor de uitspraak Nederland is vol. Het gebeurde met Fortuyn, verguisd, vergeleken met Haider. Het gebeurt met Wilders.
Maar het gebeurt óók met alle goedwillende, sociale, niet-racistische Nederlanders die toevallig wel problemen hebben met de gevolgen van tientallen jaren massa-immigratie.
Het is aan de Gutmensch om eindelijk tot inkeer te komen en de destructieve spiraal van haat en demonisering te doorbreken
Sterk stuk beste Spartacus, recht in de bakkes van de Koning. Het lijkt me mooie NPO televee als de Koning, islamofobie uit gaat leggen aan de nabestaanden van Charb.
Dhr. de Wit | 25-04-15 | 18:20
Nou moeten ze wel een onderscheid weten te maken tussen racisten en mensen die dat gezeik gewoon een keer helemaal zat zijn.
Kan iemand mij uitleggen wat dit met wetenschap te maken heeft? Alvast bedankt.
Er staan ware dingen in dat stukje over Charlie Hebdo hoofdredacteur Stéphane Charbonnier, maar dat "islamofobie" ge-/mis-/bruikt zou worden door "racisten" gaat mij een brug te ver.
Altijd maar weer wordt voorbijgegaan aan de reden waarom mensen "racistisch" zijn. In veel gevallen zijn dat lager opgeleiden die al niet veel hebben, maar zich verder verdrongen zien worden door buitenlanders in hun volkswijken. Als je al weinig tot niks hebt en je ziet om je heen dat "mensen met een kleurtje" gekuffeld en geholpen worden tot in het oneindige dan is het logisch dat er een afkeer voor gekleurde mensen ontstaat.
Vergeet ook niet dat Stéphane Charbonnier tot aan zijn laatste zucht de multiculturele samenleving heeft verdedigd, ondanks zijn terechte zorgen over de islam. Het zijn juist dit soort mensen die de multiculturele ellende veroorzaakt hebben door hun goedmens gedrag.
@rara | 25-04-15 | 18:07
Welke persoonlijkheid. Hoe kan je een persoonlijkheid ontwikkelen als je onderdrukt wordt vanaf je geboorte?
Volgens de logica van psychopaat Kromzwaard (waarom, in godsnaam waarom zit dat gezwel niet in een dwangbuis) waren de joden die vergast werden in Auschwitz nazifoben.
De Noorse kinderen op Utøya hadden last van Breivikfobie, miljoenen Chinezen die over de kling werden gejaagd hadden last van Mao-fobie.
En al die verdronken gelukszoekers, ach die zijn gewoon aquafobisch.
"islamo-fobie" dat is "angst voor de islam"
nu ben ik van mening dat het juist omgekeerd is
veel personen die van islamofobie beschuldigd worden
zijn helemaal niet "angstig" die zijn juist degene die tegen
de islam "durven" te ageren... niks "angst" dat zijn juist de dapperen die zich niet laten knechten door deze opdringerige club religieuze fanaten
Als atheïst heb ik ook rechten. Kennelijk minder dan gelovigen want ik val niet in een speciale categorie in onze (grond)wet. Het is mijn recht aanstoot te nemen aan alle religies die ik beschouw als een vorm van georganiseerde verstandsverbijstering. Ik wens dit ook uit te dragen maar voel daarvoor onvoldoende vrijheid. Aan de andere kant zie ik de handschoentjes-benadering van deze rationeel minder bedeelden die zich achter hun zelf-bedachte wezens scharen en elkaar de maat nemen. Ook hun uitingen vind ik getuigen van achterlijkheid maar ook dat mag ik niet zeggen. Alleen op dit soort weblogs.
Zij die de kaart van racisme en discriminatie trekken voor zelf gekozen en beleide irrationele standpunten zijn het vergif voor hen die werkelijk gediscrimineerd worden.
Als ik morgen in mijn blote tokus op werk kom onder het mom van religieuze vrijheid wordt ik ontslagen. Waarom wel een hoofddoek of andere uitingen accepteren? Ik wordt daar liever niet mee geconfronteerd.
Ik gooi m er nog een keer in: Islamophobia: a word created by fascists & used by cowards, to manipulate morons. (Andrew Cummins)
Heeft Kromzwaard overigens al uitgelegd waarom moslims last hebben van:
.
varkensfobie
vrouwenfobie
homofobie
christenfobie
etc etc
Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 18:14
Nou maar hopen dat het morgen niet regent, of eigenlijk wel.
Er zouden volgens het meiske 20 meldingen zijn binnengekomen van 'gewelddadige' aanvallen op moslima's. Ahhh da's zielug en dat is het ook echt. Maar nog los dat ik er helemaal niets van geloof (ik denk dat zij meesters zijn in het uitmelken van de term 'gewelddadige aanval') is het de vraag hoeveel gewelddadige aanvallen de burger door moslims krijgt te verduren. Onnoemelijk veel. Maar nee, er wordt gefocussed op het dadervolk en dat is typisch nederland: de dader is het slachtoffer en de slachtoffers zijn eigenlijk de dader of op zijn minst degene die het over zichzelf hebben afgeroepen (ook al is dat in het geheel niet het geval).
Om de kwam te citeren: bah, bah en bah.
Ik vind Islam gewoon een stompzinnig kutgeloof. Sorry. Zij staat daar met een doek om haar hoofd zichzelf te verbergen omdat een vrouw anders 'een seksueel wezen' is dat mannen op slechte ideeën brengt. Is dat nou stom of niet? Ben ik nou islamofoob? Vast wel, en ik word er helemaal dood- en doodziek van, dat gezeik door islamisten en moslims. Daar. Heb. Je. 't.
Het punt is dat de naïevelingen en linksfascisten die oproepen tot tolerantie en begrip, niet doorhebben dat de islam geïndoctrineerden helemaal geen behoefte hebben aan tolerantie en begrip, maar alleen maar genoegen nemen met totale onderwerping.
Koonkluk Huis | 25-04-15 | 18:06
.. en zal me he-le-maal worst wezen.
It shall me also a sausage orphans.
@Bierosaurus | 25-04-15 | 18:13
LOL
Tijd om te bal terug te kaatsen en te gaan spreken over Islamofobiefobie, of populismefobie.
Maar ik denk dat de GeenStijl redactie nog creativere fobieen kan bedenken als benoeming voor de irrationele angst van de "gutmenschen" voor de rationeel denkende mens.
Als ik zeg wat ik ervan vindt en hoe ik dat zou willen oplossen, dreigt mijn vrouw mij het huis uit te flikkeren. Voor mij is zij op dat gebied zo'n beetje de thermometer in de reet van de samenleving. We zijn er dus nog lang niet.
Ik heb overigens geen angst voor die halvemaanideologie maar louter kotsneigingen.
Ze zijn psychotisch want het mis-interpreteren van de werkelijkheid neemt ernstige vormen aan.
CH3-COOH | 25-04-15 | 17:46
Ik ben gewoon bang voor iedere vorm van religie.
Soms is het handig.
Ik laat mijn vrouw geloven dat ik morgen de tuintegels schoon ga spuiten.
En ik geloof dat ik nog maar een biertje neem.
Zelf ben ik atheïst, maar ik doe er al jaren niks meer aan.
@rara | 25-04-15 | 18:07
.
Aha... een ervaringsdeskundige... ;-)
Wacht even: Turkse en Marokkaanse jongedochteren worden veelal'beschermd' opgevoed met de voortdurende boodschap dat Nederlanders eigenlijk maar heel enge onreine mensen zijn, die zondigen tegen spijswetten, zomaar sex hebben met elkaar, ook (oh, schande)hun linkerhand gebruiken, varkens op de kinderboerderij hebben en (Allah verhoede) gemengd gaan zwemmen en gemengd op schoolreisjes gaan?
-
En Nederlanders koesteren een irrationele angst voor moslims? En zijn derhalve is-la-mo-foob?
-
En wij betalen met zijn allen het maandelijks salaris van deze universitair docent?
Bekeerlingen... Dat zijn de allerergste. Als gezonde bleke saai kut je bekeren tot de islam. Om te kotsen.
@Godsammekraken | 25-04-15 | 17:50
Jup: sojournchurch.com/say-hello-to-fundaph...
Islam is doodeng..
@Fatwabuster | 25-04-15 | 18:01
Wat is een veelgebruikt anticonceptiemiddel onder moslima's?
Hun persoonlijkheid.
Islamofobie bestaat niet. Islamorealisme daarentegen wel.
Omkeerdrogredeneren daar hebben die mensen het monopolie op. Discussie voor doven. En weet je wat, en zal me he-le-maal worst wezen.
Ik word er gewoon bang van, van al die hoofddoeken, gordijnen en islambaarden en ik denk niet alleen ik. Ik heb dit vreselijke gevoel al langer, islam betekent niets goeds maar is en blijft een groot probleem. Totale onderwerping en doodsbedreigingen hebben volgens mij ook niets met een geloof te maken, dat is gewoon ziek.
Nogmaals. Dit geklaag komt overeen met nazi's die zich erover beklagen dat hun slachtoffers hen niet moeten.
Zo simpel? Ja, zo simpel is het wat hier gebeurd.
Inderdaad. Het is verschrikkelijk. Gelukkig is al die straatterreur, de berovingen van omaatjes, het in mekaar rammen van omaatjes en gahandicapten, verkrachtingen, homos van het dak gooien, drughandel, moordpartijen en tegenwoordig ook nog vakantiereisjes naar Verweggistan om aldaar elkander het hoofd af te hakken geen enkel probleem maar gewoon cultuur.
Vroeger waren universiteiten waar wetenschap bedreven en onderwezen werd, tegenwoordig komt er alleen nog maar politek correcte kwatsch vandaan.
Als de koran voorschrijft dat je ongelovigen moet vrezen, angst moet aanjagen en als het even kan de hals moet afsnijden, zolang ja blijf ik gigantisch islamofoob.
Ondanks dat geile hoofddoekje zou ik dat wijf overigens niet doen....
Dat Martijn de Koning maar snel kennis moge kennismaken met één van die criminele bontkraagjes.
Dat hij dan bij die kennismaking maar flink in elkaar getrapt en geslagen moge worden zoals veel autochtone Nederlanders ook overkwam bij geweldsdelicten gepleegd door onze mocro's.
Dat hij dan ook zijn goed gevulde portemonnaie mag kwijtraken tijdens die beroving en dan hij dan tijdens een langdurig herstel in het ziekenhuis zijn islamofiele praatjes dan mag overdenken....
@Dostranamus | 25-04-15 | 17:48
LOL.
eerst zelf islamofobie veroorzaken en dan klagen. daaraan herken je de echte moslim
Het zou grappig zijn om met een man of 5 verspreid in de zaal te zitten en er eens wat rationele argumenten tegen aan te gooien. Gutmenschen trollen.
Waarom zou je een fobie hebben voor iets dat in wezen uiterst lachwekkend is?
"Lobbyen bij de politiek" Alsof ze daar nog aan moeten beginnen haha! Ja de moslims in mijn buurt lopen ook schichtig over straat....
Die stem van Martijn zuigt trouwens apenballen.
Wat een domme, domme kerel is die Martijn de Koning.
Ik word niet goed , kots , bwuaaaaabraak
sorry heeft niets met islamofobie te maken
Maar liefst 65 meldingen van islamofobie. Waarvan 7 verkeersboetes, 22 blauwtjes bij Nederlandse meisjes, 13 gevallen van afwijzing van sollicitanten en 6 niet behaalde examens.
Islam is een gigantisch probleem.
Ik zie heel veel -NSB-ers- bekeerlingen in dit filmpje.
Ik ben een racist en een islamofoob volgens trekpop Kromzwaard.... en als hij het zegt dan ben ik er trots op!!
Angst voor de islam is volkomen fout. Woede hebben we nodig. Woede, woede, woede. En razernij.
Want islam leidt telkens weer tot terreur. Word daar svp razend om!
Weet je wie er bang zijn voor de Islam?
De moslims.
In hun boekje worden ze stelselmatig bedreigd met allerlei doodsbedreigingen door hun godje. Uit angst blijven ze maar gehoorzamen en onderwerpen zij zich. Islam betekent dan ook onderwerping. Op uittreding staat de doodstraf. Over de angst voor de toorn van hun mede-gelovigen maar niet te spreken. Je zou er als moslim een fobie voor kunnen ontwikkelen.
Dus kritisch zijn op salafistische moslims, maakt dat je bang zou zijn voor alle aanhangers van de Islam? Of bedoelen ze dat je bang bent voor dat boek? Zolang de definitie "islamofoob" niet het gevoel in de maatschappij goed kan duiden, moet je dat woord ook niet gebruiken.
Mijn peilloze gegronde minachting voor de islam en zijn volgers, is daar al een frame-term voor?
"Vanaf een soort van academische hoek"... je zegt het goed meid. Wat ook gek is, ze hebben het in bovenstaand filmpje over 65 meldingen bij het meldpunt islamofobie in 2 maanden tijd waarvan 1/3 bestaat uit geweld tegen moslima's. Ik word hier heel boos van. Dit soort cijfers worden weer gebruikt om aan te tonen dat islamofobie echt bestaat, terwijl er niks wordt gezegd over de oorzaak van deze meldingen. Mensen met een arabische achtergrond hebben vaak de neiging om problemen te externaliseren. Ook zien ze zichzelf vaak als slachtoffer en denken ze dat ergens op aan worden gesproken puur omdat ze moslim zijn. Ik heb in het nieuws nog niks gehoord over geweld tegen moslims of moslima's dus waar dit ineens vandaan komt is mij een raadsel.
Zou die spreker wel weten wat de islam vindt van zijn geaardheid?
deze mensen plaatsen zich door hun geloof buiten de maatschappij.
hun eigen gedrag en daden zorgen ervoor dat er een groot wantrouwen en terecht heerst in de nederlandse maatschappij.
dat heeft niets met rascisme te maken of discriminatie maar meer met hun waarden en normen afdwingen in onze maatschappij en als de burger dan daar tegen in op stand komt zijn hun het slachtoffer??
je suis un hollander geen islamist!!
Je kunt er ook de humor van inzien.
Zoals dit;https://ejbron.wordpress.com/2015/04/25/video-song-bed-bad-en-brood/
Maar hier zullen hele groepen van goedmenschen wel weer schande van spreken.
Ik ben gewoon bang voor iedere vorm van religie.
... terwijl het juist interessant zou zijn om de discussie inhoudelijk te voeren. Voorbeeld van hoe het nu doorgaans verloopt:
"De islam verwerpt homoseksualiteit, en als je het salafistisch bekijkt moeten ze nog kapotdood ook. Ik vind het verwerpelijk dat de islam daar voor staat."
"Dan vind ik jou een islamofoob."
Net als islamieten snel de racisme-kaart trekken waar geen sprake is van een islamitisch ras
slaat ook dit gepiep om een niet bestaande islamofobie - want da's ongegronde angst en het is niet ongegrond - de plank weer volledig mis
Toch gek, hoe kritiek op een geloof in het hokje "fobieën" wordt geplaatst. Alsof je dus "bang" bent of "ziek" bent. Terwijl het ironisch gezien om de meest zieke, gewelddadige en xenofobische religie gaat die onze planeet kent.
En de PvdA zag dat het goed was.
Volgens mij heeft die kromzwaard last van een coprastasofobie.
Voor gut- en linkschmenschen is 'islamofobie' het wegwuifwoordje voor gezonde, trots-westerse, kritiek op de islam. Stakkers over wie de geschiedenis hard zal oordelen.
Met de term "islamofobie" worden critici van de islam gepsychiatriseerd. Een truukje dat al lang populair was bij de linkse kerk. Hier worden tegenstanders ermee buiten het debat gehouden. In andere landen is het aanleiding voor een enkeltje heropvoedingskamp.
Islamfobie bestaat niet, moslims moeten eens leren dat kritiek op de Islam hier in het vrije westen gewoon mag.
Een academische kijk op een verschijnsel dat niet bestaat. Dat kan dus helegaar niet.
Iedere angst voor de islam is volkomen rationeel. Het is namelijk een doodenge cult van haat, onverdraagzaamheid en geweld. En levert inhumane massamoordenaars bij bosjes af over de hele wereld. Dus alleen als je er niet bang voor bent ben je volkomen geschift.
REAGEER OOK