Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haagse buschauffeur jaagt passagiers de straat op

lol OmroepGLDHet zal voor veel lezers even schrikken zijn dat GeenStijl plaatsneemt op de stoel van Omroep Gelderland, het medium dat een bellende buschauffeur uit Arnhem onlangs beroofde van brood en inkomen. Een aanhoudende stroom aan berichten op de website kostte de 61-jarige man de kop bij vervoersbedrijf Connexxion. GeenStijl sprak er schande van en toont zijn Gelderse collega's vandaag eenmalig hoe het heurt in deze ronduit schokkende zaak met in de hoofdrol een Haagse buschauffeur. De bestuurder in kwestie - vanzelfsprekend keurig gebalkt op de foto hierboven - schoffeerde zijn passagiers op lijn 24 en joeg hen de bus uit na een reeks incidenten op het traject richting Station Mariahoeve. Zo zou hij eerst een oudere dame bij een bushalte bewust hebben genegeerd (bah) en herhaalde hij dat kunststukje nogmaals bij een 'Marokkaans uitziende man' met kinderwagen (schandelijk). Ook snauwde hij passagiers af (nou ja) en stuurde hij enkele inzittenden de bus uit, onder wie een boze blogger. "Ik ben weggelopen en heb me er niet meer mee bemoeid, want ik kan niet garanderen dat ik nog voor mezelf in zou hebben gestaan als de chauffeur niet in zou binden waar ik bij was. Zo misselijkmakend was dit gewoon." De man zat nog nèt niet met zijn mobiele telefoon achter het stuur. In ieder geval volgde een klacht en HTM reageert daar vandaag op. Of nou ja, reageert eigenlijk niet 'in het kader van de privacy en verschillende wetgevingen'. "Laat ik voorop stellen dat we dit ontzettend vervelend vinden", zegt een voorlieger. Daar koopt die oudere dame of Marokkaans uitziende vader natuurlijk helemaal niets voor, HTM. Mede namens onze Gelderse collega's eist GeenStijl actie tegen deze asomobilist, vanavond nog graag.

Reaguursels

Inloggen

De blogger zat waarschijnlijk achterin de bus en heeft niet dus niet kunnen zien wat er voorin gebeurde. Misschien werd de chauffeur wel bedreigd. En inderdaad hoor je je eerst te melden bij de chauffeur en te vragen of je bij de middendeur mag instappen en zo ja dan gaan uitstappende mensen VOOR. Hebben deze mensen dat gedaan?
En ik denk ook dat de mensen die uitgestapt zijn het te lang vonden duren.
Ik ga regelmatig met het OV en heb nooit problemen. Als chauffeur wordt je behandeld als stront, maar als je er iets van zegt heb je een klacht aan je broek hangen. Veel mensen nemen niet eens de moeite om goede dag te zeggen. Het zijn mensen hoor die achter het stuur zitten, geen machines. Deze mensen proberen ons veilig van A naar B te vervoeren en als dank krijg je dit! Erg overtrokken dit verhaal.

dvb1982 | 01-04-15 | 18:19

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:53
Dank u. Ik hang hier al een poosje hier rond en ben voorlopig nog niet weg. Zeker in een OV topic doe ik als het even kan lekker mee.

Wedstrijdkrokodil | 31-03-15 | 18:43

Die H van HTM staat al lang niet meer voor Haagse, die staat gewoon voor Horkerige.
Probeer voor de gein eens een dialoog aan te gaan met hun helpdesk over zaken die niet conform de verwachtingen zijn in hun dienstverlening.
Het mailtje komt altijd neer op 'jouw probleem, niet het onze'.
Wat dienstverlening betreft kan de HTM nog flinke stukken verbetering gebruiken.

Johanvb | 31-03-15 | 16:00

Hoor en wederhoor? Misschien waren de passagiers wel strontvervelend of veel te laat.

VanDruten89 | 31-03-15 | 09:00

(klantvriendelijk) moet zijn klantONvriendelijk

JI-HAAT | 31-03-15 | 07:45

Wel in het bezit zijn van een camera, maar niet bij geest zijn om deze in de bus te gebruiken om het (vermeende) hufter gedrag van de chauffeur te filmen…… Tja, ik ben nog niet overtuigd, terwijl ik weet dat er chauffeurs zijn die zich behoorlijk hufterig (klantvriendelijk) gedragen!

zo blijft het gis werk…..

JI-HAAT | 31-03-15 | 07:44

Ik snap het niet dat jullie die gast nog verdedigen ook! Klooien met je telefoon achter het stuur heeft hetzelfde effect (of erger) dan bezopen achter het stuur kruipen. Als hij ontslagen zou zijn voor bezopen rijden zouden jullie hem ook verdedigen? Als chauffeur weet je dat je geen telefoon bedienen mag tijdens het rijden. Na 22 jaar chauffeur weet je dit heel zeker. Ga je dan toch klooien met je telefoon. Dan neem je bewust het risico dat je ontslagen kunt worden. Of nog erger IEMAND DOOD KUNT RIJDEN. Dit moet je echt verdedigen ja dit gedrag. Malloten!

JackHair | 31-03-15 | 05:37

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 21:29
U is een waardig Wereldkampioen Wedstrijdkrokodil! +++
U komt hier toch weer?

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:53

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 21:29
Gefeliciteerd! U hebt in een paar zinnen verwoord hoe onze vredige vrije wereld in een paar jaar tijd volledig verkracht is door hele sterke, duistere en vooral schatrijke machten! Wordt het nu niet eens de hoogste tijd om als weldenkende mensen dit alles eens een keer een halt toe te roepen?? We worden geregeerd door een stelletje zombies in dienst van The New World Order! Vereenigt U voor het te laat is! Het is 5 voor 12!!

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:47

Correctie: en het meest voorkomend excuus is dat dat ik hoor is dat DE regering nog veel harder vervuilt en geen kloten geeft om ons.

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:33

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 22:49
RESPECT! Ik pak alles op, zelfs de vervuilers, desnoods bel ik de pliesie, ik dreig omdat ik compleet flip van vervuiling. Als er meer mensen zoals jij en ik zouden zijn, zou de wereld er in ieder geval stukken schoner uitzien. Ik breng winkelkarren uit de sloot terug en pak alle vuilnis van de (meestal buitenlandse) hersenloze onopgevoede door Justitie en Jeugdsloop verkrachte inteelt Wajong qutkoters op. Als ik ze tref spreek ik ze aan op hun a-sociaal gedrag en het meestvoorkomend excuus is dat DE regering nog veel harder vervuilt en geen kloten geeft om ons. Wir sind das Volk!!

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:30

Het is allemaal gezeik. Doe gewoon ff normaal. Wie de bal kaatst.. Wie goed doet.. Boontje komt... Geen spijkers... Zoals de waard is... Wie wind zaait... en zo voort!

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:18

met gelukkig zonder , STOP

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:13

Bralbert | 30-03-15 | 21:15
Mooi verhaal, met, gelukkig, een goed einde.

WitteGrunneger | 31-03-15 | 00:12

-weggejorist-

Rot Op | 30-03-15 | 23:47

-weggejorist-

Rot Op | 30-03-15 | 23:43

-weggejorist-

Rot Op | 30-03-15 | 23:42

@Arbijan | 30-03-15 | 21:09
En jij groet de chauffeur netjes en steekt je hand op wanneer je de bus verlaat? Hoe chagarijnig ook. Of schijt aan de wereld? Wanneer ik erbij betrokken raak (zie eerdere tegels) hoe zuur ook krijg wel antwoord. Soms emotioneel. En dan. En 99 van de 100 keer heb ik begrip. Ik ken mensen (nee geen Steur gelul) die chauffeur zijn. Lekker vooraan plakken dan. Praatje maken. Hoor je het andere gedeelte. Zijn ook mensen.

Vageling | 30-03-15 | 23:14

Hij zal wel gebaald hebben omdat ie niet meer mag internetten onder het rijden.

Mr. Happy | 30-03-15 | 23:01

@Graaf van Egmont | 30-03-15 | 21:02
Insgelijks :-)

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 22:57

Baris_Ka | 30-03-15 | 22:20
De hele dag door stappen reizigers een bus in met blikjes drinken in hun hand. En als dat blikje leeg is stoppen ze dat blikje niet in hun zak. Ze proppen het ook eens in de prullenbak. Ze zetten het blikje, vlak voordat ze uitstappen bij een halte, op de vloer van de bus. Dan zijn ze er van af met zo min mogelijk moeite. Dat blikje dondert natuurlijk bij de eerste bocht om en rolt vervolgens bij iedere bocht heen en weer. De buschauffeur moet dit de hele dag aanhoren, en schaamt zich er voor. Want er is natuurlijk niemand die dat blikje even opraapt en wél in de vuilnisbak propt. En de chauffeur kan ten slotte niet even opstaan. Ik pak zo'n blikje wel op. Dat betekent kans op ruzie. Dat weet ik. In de binnenspiegel kijk in zo'n chauffeur altijd even aan om te voelen of we op één lijn zitten. Zo ja, dan draai ik me om en weet ik de blik te herkennen van de persoon die dat blikje op de grond zette. Zo iemand heeft bloeddoorlopen ogen. Dat je het lef hebt om zijn blikje op te rapen en weg te gooien. Heerlijk. Maak m'n dag.

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 22:49

Ik heb jaren gebruik gemaakt van de HTM en er zitten inderdaad rotte appels tussen. Echter zijn er ook toffe peren die bijvoorbeeld tijdens de nachtdienst graag voor je omrijden als er niet te veel van de route afgeweken wordt.

Terug naar de rotte appels: Ik had een keer net een blikje energy geopend en moest maar 1 halte met de bus. Die rotte appel heeft mij de toegang geweigerd tenzij ik mijn blikje zou weggooien. Bah. Iets met leven en laten leven.

Baris_Ka | 30-03-15 | 22:20

Ook voor buschauffeurs geldt: onzekere contracten, voortdurend wisselende rotroosters, hufterig publiek, mager salarisje. Dan zou ik mijn glimlach ook een keer thuislaten.

Koning Koel | 30-03-15 | 21:51

De laatste keer dat ik met de bus ben geweest was toen de strippenkaart net was ingevoerd (en wellicht nog 1 of 2 keer daarna).
Je zal maar voor je vervoer tussen al deze mensen moeten zitten die hier lekker anoniem los gaan op buschauffeurs. Ben je al misselijk voor je (werk-)dag is begonnen.

GrandmasterB | 30-03-15 | 21:49

Het huftergehalte onder buschauffeurs is tamelijk groot; is algemeen bekend.

caspert79 | 30-03-15 | 21:45

benrod | 30-03-15 | 21:16
De rest ook nog gelezen? Ik ga het niet nog een keer toelichten. Ik ben in ieder geval geen buschauffeur. Ik kijk zelfs op tegen buschauffeurs. Dat zijn de helden van onze tijd. Want die hebben, nog in ergere mate dan docenten, te maken met het absolute schuim van deze maatschappij. Buschauffeurs zijn moedig, want zij opereren zonder rugdekking aan het front van de beschaving en stellen hun lijf in de waagschaal om jou, je moeder, je broertje, schoonzus of opoe van A naar B te brengen in een maatschappij die uitschot niet uitbant maar aantrekt. Van mij mag de prijs omhoog om deze mensen een gevarenpremie te geven voor het werk wat ze doen. Ik ga er niet aan beginnen.

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 21:29

In landen als Syrie en Iran zijn de mensen er al aan gewend, is daar normaal.
Ze hebben daar ook geen kerken en zo, en ook geen vrije meningsuiting, da's allemaal ook weer mooi meegenomen.
Geen links gedram meer, alleen de koran telt.

ZZP-er | 30-03-15 | 21:26

miko | 30-03-15 | 19:59
Als je dan zo'n zuur figuur bent en een ontiegeleke hekel aan het beroep buschauffeur heb, had je misschien voor een ander beroep moeten kiezen.

De buschauffeurs in de grote stad zijn zelf vaak het gespuis, te lui en onfatsoenlijk om normaal met de klanten om te gaan.

benrod | 30-03-15 | 21:21

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 19:39
Dat is dus niet hoe het hoort. Aan je laatste zin te lezen deed je dat alleen uit frustratie omdat je maar een buschauffeur bent. Triest figuur.

benrod | 30-03-15 | 21:16

Bussen zakken door hun vering, de instap bij trams is verlaagd met als resultaat veel minder zitplaatsen. Allemaal voor die passagiers met kinderen waarvoor ze niet hoeven te betalen. Wandel- en kinderwagens zijn heel goed in te klappen. Niet betalend kind op schoot of in draagzak en klaar. A.u.b. de luier op tijd te verschonen, stank is ook overlast. Oh ja geen poepschoentjes op de zittingen en kop dicht. Er is al genoeg rekening gehouden met die kleine kwijlende "wondertjes". Kind op schoot als betalende passagier wil zitten, logisch.
Agressie over en weer is normaal aan het worden hier in de grote stad.
Als ik er zin in heb bemoei ik me ermee, geen zin of tijd ,dan niet.
Teveel ratten op een te kleine plek geeft hetzelfde resultaat.
Van een chauffeur moet je kunnen verwachten dat hij/zij met stress om kan gaan. En maar klagen met een half jaar ziektewet als ze een hoek krijgen.
Ieder voor zich en god bestaat niet.

Bralbert | 30-03-15 | 21:15

De buschauffeurs van de HTM zijn uitermate onbeschoft. Ik ben ooit beschuldigd door een buschauffeur van het niet inchecken terwijl ik dat wel had gedaan. Ik heb mijn pas vervolgens weer langs de scanner gehaald en bleek dat ik wel had ingecheckt. Ik ben gaan zitten natuurlijk en mocht daarna gratis rijden.

Arbijan | 30-03-15 | 21:09

Overigens weet ik van Connexxion dat er een panel veel reizers geweest is. Daar werdt mij toch een hoop gejankt. Meerendeel kon ik mij niet in vinden. Gejank ja nu moet ik overstappen. En? In relatie gaan weinig reizigers daar uit en voldoende kleinere bussen. Hetgeen waar ik meteen tegen protesteerde was de absurde app om je chauffeur te beoordelen. Gewoon idioot. Allemaal subjectief. Gelukkig wilde het bedrijf het ook niet. Afijn later ben ik afgehaakt. Was om mee te denken aan verbeteringen alleen vondt meer dan de helft het nodig om spijkers op laag water te zoeken. Bah. Zie wel dat ze geluisterd hebben op (van mij vooral technische punten in informatie en ov producten ophalen).

Dus ja. Ik begrijp chauffeurs. Zolang zij niet met een telefoon kloten of roekeloos rijden hebben zij van mij niet te vrezen. Zouden meer mensen moeten doen. Met hun communiceren.

Ook wel eens meegemaakt dat iedereen de bus moest verlaten. Zat muziek te luisteren en zag iedereen de bus uit naar een andere. Ik naar voren lopen en de bus begint te rijden. Herriner me nog. Leuke jonge blonde meid. Ik vragen. Ja moet je er binnen een paar haltes uit? Ik van nee. Gelukkig zegt ze anders had ik je de volgende halte laten uitstappen. Ik verbaasd hoezo? Wat blijkt? Ze heeft 15min. vetraging (bus gaat om de 10 min.) opgelopen omdat de weg afgesloten was voor een trauma helicopter. Ah... vandaar. Toen ik uitstapte bedankte ik haar nog. Had mijn aansluiting gehaald en zij was ook al flink wat achterstand kwijt.

Oftewel niet alles is altijd wat het lijkt. Voor de nuance maar even. Ook wel eens gestrand op de A9. Bus stuk. Volgende kwam ons netjes oppikken. Was wel vreemd dat een bus op de vluchstrook stop.

Vageling | 30-03-15 | 21:07

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 20:49
Dan zal ik dat maar accepteren. Je bent lievv.

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 21:02

@Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:56
Dat linkje is er niet. Maar ik weet alweer wat de procedure is, en die is bij alle vervoersbedrijven hetzelfde:
1) Als je met een rolstoel, kinderwagen of buggy bent, meld je je eerst bij de ingang van de bestuurder en vraagt of je mee mag.
2) De bestuurder kijkt of er nog plaats is voor een rolstoel, kinderwagen of buggy. Zo ja, dan wijst de bestuurder aan bij welke deur je moet instappen. Dat is meestal de middendeur, soms de achterste deur en nagenoeg nooit de deur bij de bestuurder.
3) Daar stap je dan in.

De Marokkanen uit dit topic hebben waarschijnlijk stap 1 overgeslagen en zijn meteen ingestapt bij de middendeur. De bestuurder is vervolgens op zijn strepen gaan staan. Moeilijk te zeggen of hij daar gelijk in had. Ik was er niet bij.

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 20:49

@Vla-moes | 30-03-15 | 20:20

Dat is inderdaad het credo van wel heel veel bedrijven in Nederland geworden. Klanten? Dat moet je niet willen!
Uiteraard hebben de banken de trofee voor klantonvriendelijkheid al jaren in hun bezit, maar dat betekent niet dat er geen concurrenten zijn die er op azen.

Pieter V | 30-03-15 | 20:41

Het maar gissen. Maak ook wel eens een chagarijn mee. Mompelt wat. Kon het niet verstaan. Rijdt compleet de verkeerde kant op. Iedereen na een paar seconde verbazing helemaal flip modus op die man. Bleek dat hij niet mompelde maar de richting vroeg. Had niet door dat niemand hem verstond. Ben er maar naast gaan staan. Wat bleek, hadden ze hem even van zijn stadsroutes geplukt en hoppa naar streekvervoer wegens tekort. Krijgt hij zo'n nietszeggend flut blaadje mee en zoek het maar uit. Ja stress. Paar haltes later werdt hij overgenomen. De man was niet te genieten. En daar kan ik inkomen.

De bus uitkieperen doem zij niet gauw. Dan ga je heel ver om dat te bereiken. zal vast wel meer zijn.

@miko | 30-03-15 | 19:59
En week later is er een krantenartikel dat een buschauffeur weer eens in elkaar gemept is. Of met u suggesties zelfs een 'ademgat' rijker is. Of voor moord opgepakt. Lijkt mij ook niet de oplossing.

U ziet het liever niet in de bus. HTM als bedrijf staat daar heel anders tegenover: www.htm.nl/klantenservice/reizen-met-...

Vageling | 30-03-15 | 20:32

God xal me kraken.

Piet Karbiet | 30-03-15 | 20:29

Ik kan je beloven dat die NIET op zijn kloten krijgt van de baas. HTM kent omgekeerde angstcultuur. Heb meerdere malen van leidinggevenden daar gehoord dat zij door personeel geïntimideerd werden bij normale aansturing. Soort Amsterdamse taxi chauffeurs maar dan op de Haagse bus.

Goatboy2014 | 30-03-15 | 20:28

Bierosaurus | 30-03-15 | 19:43
Het OV heeft niet alleen nadelen. Ik maakte er altijd een uitje van. Op de heenweg koffie en een croissantje, en op de terugweg een biertje. Ondertussen een beetje mensen kijken, een vage persoon op de praatstoel zetten, eindelijk een boek lezen, podcasts luisteren. Je kunt van alles doen om de tijd door te komen. Je moet alleen nooit haast hebben. En bereid zijn om meerkosten te maken voor alle tijdverdrijf. Dat is de hele truc.

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 20:25

Blogger is een dikke jankert. En onrendabel want Ov. kansloos dit.

023hard | 30-03-15 | 20:23

Hoezo wederhoor?

Wim Denkbaar | 30-03-15 | 20:22

Passagiers? Die moeten ze verbieden, heb je alleen maar last van....

Vla-moes | 30-03-15 | 20:20

Er is weinig veranderd. Jaren geleden heb ik op Mariahoeve een buschauffeur meegemaakt die weigerde te vertellen waar hij naar toe ging (ja heus!). Ik kwam van achteren aanlopen; uit het NS station. Het enige wat die chauffeur zonder me aan te kijken zei was: "Dat staat voor op de bus". Het enige dat ik misdaan had dat ik 's-morgens op weg was naar mijn werk. Ik gebruik nooit geweld, maar dat iemand met een wat korter lontje zo'n chauffeur aanvliegt kan ik wel begrijpen; al keur ik het niet goed.

weps | 30-03-15 | 20:19

Bakito | 30-03-15 | 20:10

Je vergeet de commissie die het allemaal moet begeleiden en de onafhankelijke werkgroep die samengesteld moet worden uit oud niet ethische VVD politiekers, Voor je uit die 437 linkmichels een representatief groepje hebt samengesteld die het vertrouwen van de rest geniet...

Bierosaurus | 30-03-15 | 20:18

Hoe vredelievend ben je om zo'n gekleurd bericht over het hele internet te spuien met foto van de buschauffeur?
Sterker nog, het zal mij niks verbazen dat dit verhaal 300% is aangedikt.
Hij is uitgestapt, zeker nét een halte voor zijn eindpunt?

G,I. Jane | 30-03-15 | 20:18

Bakito | 30-03-15 | 20:10
He orakel, begin dan eerst even aan onze regering, oelewapper!

WitteGrunneger | 30-03-15 | 20:16

Massaal boycotten en de fiets weer van stal halen. Dat zal ze leren!

WitteGrunneger | 30-03-15 | 20:14

Ik reis gelukkig zelden met het ov en woon al jaren niet meer in Den haag. Pakte toentertijd nog weleens de bus. Ramp. Alleen maar dit soort 'chauffeurs' zowat. Had meer nieuwswaarde gehad als het een vriendelijke chauffeur betrof.

Geteisem | 30-03-15 | 20:14

Sowieso ben je er sneller lopend of op de fiets.

WitteGrunneger | 30-03-15 | 20:13

uitziende

WitteGrunneger | 30-03-15 | 20:12

Tijd dat het zooitje geprivatiseerd wordt en dat is ook de reden waarom ik niet met de HTM reis. Machtswellustelingen.

santadomenica | 30-03-15 | 20:12

Je suis marokkaanse man met kinderwagen!

WitteGrunneger | 30-03-15 | 20:11

Na een reeks incidenten lijkt het me duidelijk dat er regelgeving moet komen omtrent het gedrag van buschauffeurs. En snel, liever vandaag nog dan morgen.

Het is verstandig om met de betrokkenen - de chauffeurs, de vervoersmaatschappijen, de vakbonden, reizigersorganisaties, rijkswaterstaat, de gemeenstes, de provincies en de rijksvoerheid - eens rond de tafel te gaan zitten voor een verkennend gesprek. Mogelijk vloeit hier een werkgroep c.q. overlegplatform uit dat kritisch gaat kijken waar de schoen knelt en waar eventueel verbeterpunten geknoopt kunnen worden. Hieruit zal tenslotte een vernieuwde strategie voortkomen die op verschillende lagen geïmplementeerd moet worden, waarbij terugkoppeling naar de afspraken vanzelfsprekend een continu proces behoort te zijn.

We lopen nu al veel te lang aan te modderen en dat is voor niemand goed.

Bakito | 30-03-15 | 20:10

davimore | 30-03-15 | 19:47
Uit monde van een reiziger hé, mocht dat niet duidelijk zijn. Als u op de linkerbaan in de file rijdt, die duidelijk harder gaat dan de rechter, heeft u dan medelijden met die automobilisten op de rechter? Gaat u uit solidariteit dan de linkerbaan vertragen? Zo nee, bent u dan zelf wel geschikt? Geschikt voor wat?

Ik ren doorgaans het vuur uit m'n sloffen voor klanten, dat is belangrijk en dat hoeft niemand mij uit te leggen. Overigens zijn de mensen die in de halte blijven staan beter af wanneer ze op bus twee moeten wachten. Daarin is dan nog plek terwijl de voorste bomvol zit. Chauffeurs doen dat alleen als ze weten dat hun collega op hen inloopt. Dit soort zaken worden in dit artikel niet duidelijk. Eigenlijk is geen enkele aantijging onderbouwd.

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 20:08

Eerst moeten pislamitische taxichauffeurs maar eens gaan stoppen voor mensen met een hulphond.
Dan stoppen wij wel weer voor hun. Misschien, ooit.

2N3055 | 30-03-15 | 20:01

Oude wijven zeiken altijd en doen er een uur over om in te stappen en dan nog eens een uur om hun plaats te zoeken. Man met kinderwagen laat je ook staan je wil niet zo een jankende koter in je bus.
En die zeikende blogger zou hij in zijn gezicht moeten spugen.
Elke chauffeur in die kudtstadsbussen moest een wapen krijgen of een airberlinetje op zijn tijd doen.
Kan me geen grotere kutbaan voorstellen dan op zo een bus te zitten.

miko | 30-03-15 | 19:59

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:46
Nee, je wijst op feiten van de GVB en Conexxion. Over de HTM heb ik nog geen feiten gehoord. Dat was een aanname van je. Linkje godverdomme!

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:56

Ik stop helemaal nooit voor moslimachtigen.

2N3055 | 30-03-15 | 19:55

Marokkaanse man met kinderwagen??? Dr. Frambozenjam | 30-03-15 | 19:51 Dat kan alleen het kind zelf zat er niet in (wel tas boodschappen gekocht met 100% korting)

Konijn der Terreur | 30-03-15 | 19:53

Marokkaanse man met kinderwagen???

Dr. Frambozenjam | 30-03-15 | 19:51

Als een bus vertraging heeft opgelopen is het redelijk normaal dat deze af en toe een halte overslaat.
.
Ik heb jarenlang in de bus gezeten.
.
Altijd lachen om die teleurgestelde smoelwerken in de bushalte te zien wanneer je bus langszij sjeest.
.
.
Laatste zin geeft mij toch echt het gevoel dat u klanten niet hoog in het vaandel heeft staan.
.
[x] Ongeschikt

davimore | 30-03-15 | 19:47

@Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:43
Ik zeik je niet af. Ik wijs je op feiten.

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:46

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:37
OK, dat denk jij. Ga dan eerst maar even opzoeken op google, voordat je me gaat afzeiken wijsneus. Ik wacht op je linkje.

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:43

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 19:39

Ik ben blij dat ik dat allemaal niet mee hoef te maken.
Ik ben als Hagenaar sinds 1970 niet meer in een HTM bus geweest.
Toen de enkeltjes van 60 naar 65 guldencent gingen was ik het zat.

Bierosaurus | 30-03-15 | 19:43

Als een bus vertraging heeft opgelopen is het redelijk normaal dat deze af en toe een halte overslaat. Dat hangt af van of mensen er uit willen. Als niemand op het knopje drukt, kan de chauffeur ervoor kiezen om een halte over te slaan. De achterliggende bus pikt hen dan op. Zo wordt de drukte beter verspreid en kan de voorste bus de vertraging inhalen, terwijl de achterste normaal op schema blijft rijden. Ik heb jarenlang in de bus gezeten. Dan zie je deze situatie aankomen. Altijd lachen om die teleurgestelde smoelwerken in de bushalte te zien wanneer je bus langszij sjeest.

Wedstrijdkrokodil | 30-03-15 | 19:39

@Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:34
Klopt. En ik denk dat ook daar het beleid is dat kinderwagens door de middendeur naar binnengaan.

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:37

Maria-ho-effe.
Ook een buschauffeur kan zn dag niet hebben!

HaagseSkieldah | 30-03-15 | 19:36

't is wat

shibalnom | 30-03-15 | 19:36

Het is ook wat die extreem gevaarlijke omstandigheden. Ik weet niet wat die buschauffeur gedaan heeft maar ga vooral zo door. En aan degene die dit opnemen film ook eens de ontucht plegers in de bus van simpel hun (smerig, gadverdamme) etens resten achterlaten en geluidsoverlast tot erger.

laatmaargaan | 30-03-15 | 19:16 Zoiets zal het wel zijn. Jij weet ook niet of hij vertraagd is en wat eventueel de oorzaak zou zijn. Uberhaupt of er iets is voorgevallen. Aangezien het een trend wordt dat men hun eigen falen in logistiek plannen op medewerkers van OV afreageert heb ik steeds meer begrip voor de chauffeur

Konijn der Terreur | 30-03-15 | 19:35

Ik vind GS goed bezig, asociale agressieve tuig moet aan de digitale schandpaal hangen. Het maakt me geen reet uit wat de afkomst is, van wie dan ook. Gewoon, wie verkeerd bezig is, moet gestraft worden. En de methode van GS werkt prima, alleen er moet eerst goed onderzocht worden natuurlijk, want wij willen geen onschuldige mensen aan de schandpaal laten hangen, maar als de Buschauffeur dat echt heeft gedaan, dan moet ie op staande voet ontslagen worden.

Wonderful-Life | 30-03-15 | 19:34

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:28
Sorry, maar ik dacht dat dit een HTM bus was. Toch?

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:34

Ook dit bewijst maar weer, mensen zijn het gewoon allemaal zat. Ik verbaas me er inmiddels al niet meer over hoe opgefokt iedereen is. Vooral in het verkeer komt dit goed tot uiting. Ik blijf er bij, we zitten in Nederland met véél te veel (verschillende soorten) mensen op een véél te klein stukje grond. Dat MOET op den duur gewoon gruwelijk mis gaan.

Le Roi | 30-03-15 | 19:32

@terreurinmneur | 30-03-15 | 19:26
De ringweg Amsterdam is ook geen feest met al die mocro's die schijt hebben aan alle regels en denken dat ze in Rabat zijn.

sinar2 | 30-03-15 | 19:31

@Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:26
Bij het GVB en bij Connexxion mag je met een kinderwagen niet voorin stappen. Daar moet je de bredere middendeur nemen.

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:28

Als je hele dag uitgescholden en bedreigd wordt dan verdwijnt de redelijkheid zo nu en dan.
Geenstijl dat heet WERKSTRESS!!!!!!

stormtijd | 30-03-15 | 19:27

Reizen met het openbaar vervoer is nou eenmaal geen pretje. Haal gewoon je rijbewijs ipv huilend een blogje schrijven achter je computer!

terreurinmneur | 30-03-15 | 19:26

Ik neem aan dat het hier een vaste lijn betreft die meestal dus door dezelfde passagiers gebruikt wordt. Nou vraag ik me dus af, hoe vaak heeft deze chauffeur diezelfde mensen bij dezelfde halte al gewezen op het feit dat ze voorin moeten stappen? Ook met die kinderwagens. En hoe zo, te breed. Was het een caddy voor een tweeling?

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:26

Pak de fiets.

jasser | 30-03-15 | 19:20

Een HTM bus, daarin wil je nog niet levend gevonden worden.

Bierosaurus | 30-03-15 | 19:19

Meteen de racisme kaart trekken.
Denk eerder iets te maken heeft met dat die bus om de 10 minuten rijd, en dus 1 minuut wachten gewoon geen optie is.

laatmaargaan | 30-03-15 | 19:16

Je zal maar buschauffeur zijn in Den Haag,dat hou je nog geen week vol. Dat is direct klantencontact dag en nacht en niet met een pseudoniempje achter de computer betaald stukjes te schrijven.

zie boven6801 | 30-03-15 | 19:15

Het is openbaar vervoer, dus niks privacy, HTM. Als jullie privacy willen ga je maar privé vervoer doen.
*fuck privacy*

Lewis Lewinsky | 30-03-15 | 19:14

Zelfs een verticaal gefilmd filmpje was beter geweest dan helemaal geen filmpje!

Krulletje | 30-03-15 | 19:13

Anderzijds: wat zal het de OV bedrijven schelen? Hun "reisvee" komt toch wel; uit de auto getreiterd door de (r)overheid (sorry.. "gestimuleerd om het OV te pakken") die het collectief heilig heeft verklaard en de automobilist als kwaadaardig, maar bovenal als melkkoe beschouwd.

Reisvee dat niet meer kan (capaciteiten of financiële middelen) of mag rijden, studenten, ambtenarren, werkelozen etc.

klimgek | 30-03-15 | 19:13

"Deze mensen en hun kinderen, die hij gewoon in de kou buiten wilde laten staan met zijn kinderachtige gedrag (omdat ze allochtoon waren misschien?) verdienen openbare excuses namens HTMBuzz en de betrokken chauffeur, en niet minder dan dat."
Ik had het verhaal welwillend gelezen en met de laatste zin en met name de tussen haakjes, viel de blogger door de mand.

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:10

Jammer dat dit alles meteen weer op een overreactie van het internet kan rekenen. Ik snap dat het voorval sensationeel is voor GeenStijl zo op een dag zonder kopschopfilmpjes, maar je kan ook overdrijven.

Sanity Requiem | 30-03-15 | 19:06

Je suis een bus!

eerstneukendanpraten | 30-03-15 | 19:05

En wat is er nou echt waar van het verhaal??? Wie is die blogger, van welke komaf? Hoe oud was dat ouwe vrouwtje dan? Was het wel een vrouw? Vragen... vragen

Graaf van Egmont | 30-03-15 | 19:04

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar dit verhaal komt nogal van een kant. Het klinkt wel alsof iemand die heftig reageert op sensatie (de poster) een buschauffeur heeft gehad die regeltjes een beetje autistisch naging en een slecht humeur had.

Dat andere passagiers de bus verlieten wil nog niet zeggen dat ze het met de poster eens waren, ik heb eerder het idee dat ze iets hadden van.. dit duurt me te lang ik pak wel een andere bus.

Rattlehead | 30-03-15 | 19:02

Helaas is dit gedrag meer regel dan uitzondering..

jensrooi | 30-03-15 | 19:01

Hopenlijk hou dit snel op,begint bijna een hype te worden,iedereen op elkaar letten bah.waar gaat dit heen.

ron78 | 30-03-15 | 19:01

-weggejorist en opgerot-

Beaulefermier | 30-03-15 | 18:59

-weggejorist-

Beaulefermier | 30-03-15 | 18:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl