Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zucht. Plenair Debat om afgeschoten VVD-asielplan

oie_PeC6MTxsvvhn.gifDe Nederlandse politiek is één van de beste soaps op aarde. We hebben zometeen een plenair debat over het hersenblurpje dat VVD-Kamerlid Malik Azmani neerkwakte in de politieke arena: vluchtelingen opvangen in de regio en de grenzen van Europa potdicht. 3, 2, 1, OPHEF! Mark Rutte zegt 'uhm, nee'. Hans Wiegel doet een facepalm. De meerderheid van de Tweede Kamer zegt 'nope' (op de PVV na, maar dat is in dit geval een beetje alsof je nieuwe plan voor K3 gesteund wordt door Marc Dutroux). En Internationale Verdragen doen 'HAHA! Never.' Kortom, goed geprobeerd, Malikje, maar doe maar eventjes wisselen. Ondanks het feit dat het plan van Malik een muur tegenkomt die hij eigenlijk voor de grenzen van Europa in gedachten heeft, gaan we er toch nog een plenair debat over houden. Gewoon. Voor de bühne. Iedereen wapperen met de fatsoenvinger, de moraalpaal fier omhoog in de broek. Wat een soap. Azmani zal het weinig schaden. Als politiek een potje Stratego zou zijn, is Azmani de verkenner van de VVD. Lekker risicoloos rechtse dingen roepen en dan maar hopen dat je een zwik PVV-stemmers tegen komt die overstappen. Azmani was voor intrekken uitkeringen bij beroepshandophouders, immigranten eruit schoppen die het subjectieve Hollandse normen & waardenpakket overtreden, haatimams weren, inburgeringsexamen naar level VWO+ en criminelen oprotten naar Marokko. Niet per se allemaal onhaalbaar en infantiel als 'doe de deur van Europa op slot, dan geven die vluchtelingen het wel op', maar allemaal gericht op het weg trekken van de PVV-stemmers. Net zoals nu. En het geeft de VVD de gelegenheid te checken wat zo'n ideetje doet, zonder dat prominente VVD-stukken reputatieschade oplopen. Kortom, een zinloos debat. Alsof er ook maar één vluchteling nu denkt: 'fuck, de Tweede Kamer debatteert over een plan dat onhaalbaar is. Laat ik dan maar niet met vijftig man in een opgevoerde badkuip de Middellandse Zee oversteken'. Wat een soap. Benieuwd wanneer er iemand komt die wel een goede visie heeft voor dit nijpende probleem. In plaats van deze symboolpolitieke symptoombestrijding. Kijk live mee op NPOPolisoap of bij de Tweede Kamer zelf.

Reaguursels

Inloggen

oorzaak en gevolg
levering wapens en minutie de wapen industrie moet wel vermogens verdienen,dit wordt volkomen weggekeken.
het voorstel wat wordt afgeschoten,is humanitair
volgens berekening,kan van de kosten van 1 vluchteling fam hier, 50 gezinnen in een buiten de grenzen kamp worden geholpen.
allerlei verdragen zijn verouderd verschimmeld,de politieke ja knikkers,hebben geen ruggegraat en karakter.
ze kwakken mee als kikkers.

soledad | 27-03-15 | 11:30

Een zekere Malik Azmani (zelf uit de Hollandse klei getrokken, of zouden zijn voorouders toch het land binnengekomen zijn met een vluchtelingenstatus ofzo?) gaat het land van de ondergang redden door vreemde smetten buiten te sluiten.
Misschien eerst zijn eigen partijgenoten /collega-graaiers het land uit zetten?

duh! | 27-03-15 | 11:26

De VVD is op dit punt ongeloofwaardig.
Mark Bouwman | 27-03-15 | 08:49

de VVD 2015 :

eigen volk keihard rechts (naaien)
import volk keihard links (welkom allemaal zielug)
religekkies alles ok (van Aartsen)
VVD volk (ongegeneerd graaien en bedonderen)

(c)ZWITSUL | 27-03-15 | 09:15

-weggejorist-

Campinggastje | 27-03-15 | 09:12

Doorzichtig spelletje van de VVD, kon zich wel eens tegen VVD keren. Goed, dit is volgende week overgewaaid. Nederland wil de grenzen dicht en 100 man in de 2e kamer wil het niet. Internationale afspraken, zijn na 10-20 jaar verouderd, tijden veranderen en afspraken moeten aangepast worden.

behangtafel | 27-03-15 | 09:12

De VVD is op dit punt ongeloofwaardig. Hoeveel asielzoekers zijn de afgelopen jaren niet toegelaten? Om nog maar over Polen te zwijgen. Teeven en zijn voorgangers van de VVD leken niet van plan te zijn de toestroom ook maar enigsinds te beperken.

Mark Bouwman | 27-03-15 | 08:49

"dan maar hopen dat je een zwik PVV-stemmers tegen komt die overstappen. Azmani was voor intrekken uitkeringen bij beroepshandophouders,"

Niet een PVV-adept zal om die reden overstappen om de doodeenvoudige reden dat ze dan hun uitkering kwijtraken.

the Jackdawn | 27-03-15 | 07:41

@Vageling | 26-03-15 | 23:42
Onnavolgbare poézie, vagebond. Hulde!

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 00:18

Bakitootje: wederom volledig domme tekst van jou als interlectuele tokkie: asielzoekers gaat over de eu buitengrenzen, arbeidersverkeer gaat over de binnengrenzen.

Veel asielzoekers toelaten is toch meer de steal van de meer linkse interlectuele tokkies.

Tee Of Cup | 27-03-15 | 00:16

Bakito | 26-03-15 | 21:59
Beste wat je kon verzinnen huistrol? Jammer weer.

Ja zo kan je het ook opvatten. Wij hebben een andere vorm van (sexueel) genot. Feit dat je (mannelijke) escorts erbij haalt is ook leuk. Zo erg al? Arm aapie. Homo erotische verlangens zitten diep.Was al duidelijk waarom je graag in de sauna bent. Boeien?

Tenzij jij een stijve krijgt van een idioot die zelf de ultieme social faux paux pleegt. Een boete krijgen. Hoop geméh, kk dit, kk dat. Fock NL ik ga terug naar Marokko. 80 euro dat (is maar 39 maar goed) 50 euro zus. Waarom ik? Fock NL. Oh heb gesnoven, wiet gerookt en gedronken. Neuq jullie de moeder. Iedereen is gek... Blijft een kwartier daarna aandacht trekken. Niemand reageert. * Grinnikt *, stapt de bus mompelend uit en grappig. Zoals ik lachend fijne avond zei deed de rest het ook. Epic. Breekt toch die lach door. Genieten. Hoe ver heen ben je?

Moest aan jou denken. Arme knul wachte op een aai over zijn bol van jou. Of jij was het. Kan allemaal in NL & nee Geert komt je niet opruimen of om zeep helpen. Rust maar. Ik maak mij meer zorgen om jou 'psychose, en zoals voorbeeld genoemdt dan over Greetje.

Vageling | 26-03-15 | 23:42

nog even een overzichts sfeerplaatje van dit belangrijke debat betreffende de onverantwoorde idioot hoge instroom van kansarmen .
- s18.postimg.org/r6kfwvvjt/vollebak.jpg...
iemand nog iets gehoord over de kosten ? een raming voor de komende , zeg, 10 jaar ?

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 23:30

Azmani is heel tevreden. Geen idee waarmee.

tipo | 26-03-15 | 23:28

De PVV wil de dode mus verbieden en gaat over tot de orde van de dag.

tipo | 26-03-15 | 23:23

'Er moeten veel meer agenten komen met een allochtone achtergrond. Zij moeten zeker 25 procent van de nieuwe instroom gaan vormen.

Dat zei korpschef Gerard Bouman van de Nationale Politie donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. "Het is niet het streven, het móet", aldus Bouman.'
-
vooral dobbervluchtelingen worden opgeroepen om te solliciteren... liefst besmet met het allah virus.

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 23:22

Het dedain van die D66 windvaan kan er ook nog wel bij....

lanexx | 26-03-15 | 23:21

Die D66-dikzak praat heel langzaam, omdat het dan net is alsof ie bedachtzaam is. Trap er niet in mensen. Hij heeft geen flauw idee.

tipo | 26-03-15 | 23:20

D66 zeikertje Schouw.. gatver

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 23:19

@BlowingBubbles | 26-03-15 | 23:10
Je kan er grappig over doen, maar ff serieus.
Met een paar biertjes of wijntjes op is de mens niet meer in staat om machines of auto te bedienen/besturen dat is een feit en bij de wet geregeld. Maar er wordt met geen woord gerept over de politiek de elke gelegenheid gebruikt om de gehele dag doo alcohol te consumeren en in staat wordt wordt geacht om 'helder' over het lot van 17 miljoen andere te beslissen of te spreken.

Geef het een kans en denk er eens over na ;)
Politiek is borrelpraat anno 2015

toetanchamon | 26-03-15 | 23:18

Dikkie Dik stelt nu voor om de Middenlandse zee droog te pompen, zodat asielzoekers niet kunnen verdrinken, en gaat over tot de orde van de dag.

tipo | 26-03-15 | 23:15

toetanchamon | 26-03-15 | 22:56
Zou jij niet ook een borrel nodig hebben voor een face to face met die Voortman?

BlowingBubbles | 26-03-15 | 23:10

@BeundeHaas 21:53
.
LOL! Meer tegenstrijdigheid had u letterlijk niet kunnen stoppen in twee zinnen!
.
Wat u daar zegt is het equivalent van zeggen dat de PVV niets anders wil dan een kalifaat in Nederland.
.
Een beetje dom, zou uw koningin (die van mij is het niet) daar over te zeggen hebben. LOL!

De Libertariër | 26-03-15 | 23:08

Staat de staatssecretaris nou met een rode kop van de wijn in de tweede kamer zijn verhaal te doen?

toetanchamon | 26-03-15 | 22:56

Het idee dat een verdrag wetten overstijgt is typisch. Het wordt ook nergens zo strikt toegepast als in NW-Europa. Als we daar nou eens van af proberen te komen, en nationale, democratisch aangenomen, wetten laten prefaleren over verdragen. Dan zijn we er toch, qua verdragen?

omanders | 26-03-15 | 22:46

Een krokettenpauze, zijn de bitterballen op?

Jan Dribbel | 26-03-15 | 22:40

tipo | 26-03-15 | 22:10
Het zal niet veel schelen zo te zien.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 22:40

hebbuh | 26-03-15 | 22:01
Hahaha, nou ik denk dat ik dan juist een kraanwatertje of een heel stevige borrel zou nemen.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 22:32

Dhr. de Wit 22:22
Het principe van Azmani is, dat je met het geld dat nu naar de COA en uitkeringen voor asielzoekers in NL opgefeest wordt, 10x zo veel vluchtelingen elders kunt opvangen.

Nederland vangt dit jaar 30.000 asielzoekers op tegen extreem hoge kosten en ons parlement kiest er dus de facto voor om 300.000 vluchtelingen elders kapot te laten gaan. Dat heet 'solidariteit' in hun New Speak.

Nederland zou dus geen asielzoekers moeten opvangen, behalve uit Duitsland, Belgie en Groot-Brittanie en het bespaarde geld teruggeven aan de belastingbetaler, zodat deze op vrijwillige basis geld op kan sturen naar vluchtelingenkampen elders in de wereld. Helaas stelt Azmani dat niet voor, maar komt hij met een EU-oplossing die bij voorbaat - enkel vanwege politieke onwil - onmogelijk is.

De probleemstelling van Azmani is dus juist. Zijn EU-gerelateerde oplossing is politiek gezien echter een onbegaanbaar pad. Daarom moet Nederland ook haar soevereiniteit op dit punt terugveroveren. De VVD wil dat niet.

tipo | 26-03-15 | 22:31

Azmani heeft goede plannen, daarom zou ie beter bij de PVV passen.

Enneh, momenteel weer kroketten-schorsing...

Dhr. de Wit | 26-03-15 | 22:22

Van Gerwen vs Barneveld.. zeer mooie wedstrijd.

Dr. Frambozenjam | 26-03-15 | 22:13

Die linkse trutjes hebben hun mond vol over beeldvorming, en dan zulke kleren dragen... Hopeloos volk.

tipo | 26-03-15 | 22:13

@BlowingBubbles 22:05
Als alle parlementariers de helft van hun lunch weg zouden geven, dan zouden 1 miljoen Afrikaanse kindjes geen hongerdood hoeven te sterven.

tipo | 26-03-15 | 22:10

Oskam heeft ook een te krap jasje...... Ongezond beroep kennelijk, parlementariër.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 22:05

@Bakito | 26-03-15 | 21:47
Weet niet, ken die gasten ook niet.
Maar goed je bent toch de lul want van meneer Steur moeten de big data bewaart blijven, lul je daar maar uit als je voor het volkstribunaal staat, keiharde feiten, reaguursels, hebben die gasten dan, einde oefening voor Bakito.
Hoewel misschien kom je er nog goed vanaf en mag je levenslang Apple telefoons in elkaar gaan pielen in China.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 22:02

BlowingBubbles | 26-03-15 | 21:54

Als je zit te lunchen en je ziet dit nl.wikipedia.org/wiki/Sharon_Dijksma
dan neem je ook extra slagroom op je koffie toch?

hebbuh | 26-03-15 | 22:01

Vageling | 26-03-15 | 21:56
Je hebt een escort-boy besteld? Geniet ze!

Bakito | 26-03-15 | 21:59

@Bakito | 26-03-15 | 20:25
Met andere woorden.. U steunt ook het beleid dat we pakweg 400 jaar geleden onze eerste gastarbeiders ophaalden uit het verre.

K. Loothommel | 26-03-15 | 21:59

Quid is op dreef, goed stukje kritiek.

Dr.Draaibaar | 26-03-15 | 21:57

@Graaf van Egmont | 26-03-15 | 21:44
Eigenlijk doet zo n kloot vliegtuig ongeluk je ook weer ff anders denken over bepaalde zaken, centen zijn ook niet alles.
En over politiek, die ging gewoon door achter de rug van le petit corporal, hij was nog al vaak weg, maar goed.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:57

Samenvattend: De VVD lanceert een plan tegen asielzoekersstromen, met als doel om ontwikkelingshulp te verhogen.

De ontwikkelingshulp zal dus binnenkort omhoog gaan, met goedkeuring van de VVD, "want opvang van asielzoekers in de regio, hoort bij het VVD-asielzoekersplan."

tipo | 26-03-15 | 21:56

@Bakito | 26-03-15 | 21:28
Als trolaapje blijf je lachen. Vochtige steen met vreemde dampen waar jij high van wordt. Wel lachen. Dat jij nachtmerries heb dat Wilders je komt afslachten. Lach me suf. Iets met zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Zit trouwens te genieten van één van je kansenparels. Hoop kk, veel in zichzelf praten. Snuiven, drinken en gezopen. Iedereen naar de hel. En een hoop kk. Was dat jij niet?

Vageling | 26-03-15 | 21:56

Die van de PVV knapt ook al uit zijn pak. Hebben ze geen gezonde kantine in de 2e Kamer.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 21:54

Enge mensen die libertariërs. Totale anarchie is het enige dat ze willen. Ik zou nooit op ze stemmen en aanhangers kan je niet serieus nemen. Tijd dat we die stroming uitroeien.

BeunDeHaas | 26-03-15 | 21:53

AbleArcher13 | 26-03-15 | 21:52
ado den haag?

Bakito | 26-03-15 | 21:53

@Graaf van Egmont 21:49
Die Turk is een racist.

tipo | 26-03-15 | 21:53

Much ado about nothing

AbleArcher13 | 26-03-15 | 21:52

On topic trouwens: Wat is die Turk een vuile schoft om die VVD-er te kapittelen op zijn afkomst. Zelfs de mede kamerleden inclusief de kamervoorzitter krommen hun tenen.

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 21:49

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:42
Tegen die tijd doe jij vast een goed woordje voor me, toch?

Bakito | 26-03-15 | 21:47

Die Turk en dat matras van de SP zijn alleen framepjes aan het bouwen. Sneu volk is dat.

tipo | 26-03-15 | 21:46

Hek er om. En onder stroom graag.

Piet Karbiet | 26-03-15 | 21:45

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:40
Politiek gezien heb je natuurlijk wel gelijk. Eigenlijk was die revolutie al over toen Le Petit Corse de zaak over nam.

Verder leuk dat je de financiële trackrecords van madame een beetje bij kunt houden. Troost je met de gedachte dat ze ook nog terug moet, mocht ze het al te bont maken. ;)

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 21:44

@Bakito | 26-03-15 | 21:28
Beetje makkelijk, maar goed, eerst gaan de dwarsliggers er aan heb je mooi pech, weggewilderst !

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:42

Ja hoor. Weeeeeeeer een politiek topic. Gaap. Zeg, beste GeenStijlers. Kunnen we die gasten in Den Haag niet gewoon met rust laten. Steeds maar weer.

one hobo | 26-03-15 | 21:41

Ja, laten we van vluchtelingenkampen economisch renderende centra maken !
Daarmee creëer je de mogelijkheid tot een bevolkingsexplosie. Het aantal marokkanen is in één eeuw gegroeid van 4 miljoen naar 36 miljoen.
Voordat Frankrijk de democratie en een juridisch systeem daar invoerde, decimeerden de dorpelingen elkaar, daar.
Met die prachtige menselijke normen worden ook weer nieuwe problemen geschapen, sommige van ongekende omvang.

bodemloos | 26-03-15 | 21:41

@Graaf van Egmont | 26-03-15 | 21:27
Bedankt voor de interesse, ja is gelukkig goed gegaan, zat net op mijn bankrekening te kijken, geen geintje, kan je zo het spoor van de financiële schade volgen, maar goed ze is goed aangekomen en dat is meer waard dan centjes.
Qua Franse revolutie is er uiteindelijk na 1815 weinig verandert, daar doelde ik op,36 jaar ellende en toen weer zo n mallotige Koning terug, t was allemaal vrij zinloos.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:40

Tsjemig... heeft iemand die Voortman zwanger gemaakt? Malik Azmani heeft een goed verhaal maar links zal het nooit willen slikken.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 21:37

Tsjemig... heeft iemand die Voortman zwanger gemaakt? Malik Azmani heeft een goed verhaal maar links zal het nooit willen slikken.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 21:37

Bakito | 26-03-15 | 21:28
Wat ben jij een zwartkijkerT

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 21:30

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:24
Zodra types als Wilders aan de macht zijn, zullen ze zich ontpoppen als massamoordenaars ja. Eerst de moslims, dan de negers, de Polen, de homo's etc etc .

Je bent geïnteresseerd in geschiedenis, dus ik vertel je niks nieuws.

Bakito | 26-03-15 | 21:28

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:13
Natuurlijk is er na de Franse revolutie wat veranderd. Wat ik om me heen zie hebben de Franse burgers eigenlijk alle vrijheden van de adel overgenomen. Inclusief de jacht.
Mevr. Verzekeringsadvis veilig aangekomen in Barca?

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 21:27

Slecht geschreven stuk... het blijft armoedig om zulke ideeen direct te associeren met de pvv

Jerry_36 | 26-03-15 | 21:25

@Bakito | 26-03-15 | 21:17
O.K. dus qua Franse revolutie geef je toe dat je er naast zat.
Komen we bij uw volgende aanname en die is dat Wilders een latente massa moordenaar is.
De prestatie die door uw vrinden Lenin en Stalin is neergezet : 40 miljoen doden, zal Wilders nooit kunnen evenaren, hooguit 1 miljoen, is me nog al een verschil.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:24

Nu ik dat fotootje zie valt me op dat Peter R. de Vries steeds meer op Mike Ehrmantraut begint te lijken.

Koonkluk Huis | 26-03-15 | 21:23

Goed zo, Bontes. Nederland is geen opvanghuis.

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 21:22

De Libertariër | 26-03-15 | 21:16
Er zijn wel meer tegenstellingen. Lelijke mensen versus knappe mensen, bijvoorbeeld.

Waar hoor jij bij? ;)

Bakito | 26-03-15 | 21:19

De grap is dat 85 % v/d NL ers achter dit voorstel staat, dus wat doet de politiek, dit negeren, logisch t zijn politici hebben niets met de realiteit van doen.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:18

Zo ik heb er genoeg van na dik een uur. Morgen ga ik aangifte doen van deze overduidelijke poging me dood te vervelen met dat debat.

derwilliemeister | 26-03-15 | 21:18

@Bakito 21:05
.
LOL!
.
Uw nonsens naast mij neer leggende: verstandige mensen gebruiken hoe dan ook de valse dichotomie 'links-rechts' niet, maar de enige werkelijke tegenstelling die er is: collectivisme-individualisme.
.

De Libertariër | 26-03-15 | 21:18

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:13
Euh nee, Lenin en Stalin hebben veel meer gemeen met cryptocommunist Wilders dan met absolute vrijdenkers als ik

Bakito | 26-03-15 | 21:17

Best geinig dat als v/d Staaij PVV standpunten promoot, niet ineens de hele kamer over hem heen valt.

QBert | 26-03-15 | 21:16

-weggejorist-

De Libertariër | 26-03-15 | 21:16

@Bakito 21:05
.
LOL!
.
Uw nonsens naast mij neer leggende: verstandige mensen gebruiken hoe dan ook de valse dichotomie 'links-rechts' niet, maar de enige werkelijke tegenstelling die er is: collectivisme-individualisme.
.

De Libertariër | 26-03-15 | 21:15

@Bakito | 26-03-15 | 21:05
Iemand met uw algemene ontwikkeling moet weten dat de Franse revolutie, ingezet in 1789, 3 ( eigenlijk 4 ) stromingen heeft gehad, Robbespiere, Talleyrand, Napoleon en uiteindelijk weer een Bourbon koning, van links naar rechts, met als gevolg miljoenen doden en aan het end v/d rit was er geen zak verandert, de Franse revolutie heeft ons niets nieuws geleerd.
Buiten 1 ding, een constante factor door de jaren heen, eigen belang van politici, en jan met de pet is altijd de lul.
Die lijn kunnen we ook door trekken naar uw idolen Lenin en Stalin.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-15 | 21:13

Nogmaals mensen, nog 1 Kamerlid van de VVD of de PvdA die rebelleert en dan kunnen dit kabinet "toedeledokie" zeggen.

eerstneukendanpraten | 26-03-15 | 21:11

Het prima voorstel van Meindert Leerling (RPF):
"Het moet daarom anders. In Nederland, in Europa en in heel de wereld. Nodig is een aanpassing van het Vluchtelingenverdrag. Er moet in internationaal verband worden geregeld, dat iemand alleen in een naburig land of in elk geval een land in de regio asiel mag aanvragen. In alle regio''s waar vluchtelingen zijn of kunnen worden verwacht, moeten er opvangcentra van de VN komen.

De financiering daarvan moet met name door de rijke landen in West-Europa en Amerika worden verzorgd. In die centra moet de asielaanvraag op zijn merites worden beoordeeld. Als de asielaanvraag wordt gehonoreerd, kan men in een vluchtelingencentrum worden geplaatst. Zou de situatie in eigen land na drie jaar nog niet zijn verbeterd, dan kan men in aanmerking komen voor opvang elders in de wereld. Dat zou dan via een quotasysteem moeten worden geregeld. Dat gebeurde in de jaren tachtig ook met de Vietnamese bootvluchtelingen. Aanvankelijk mochten er per jaar 250 van hen zich vanuit een vluchtelingenkamp in bijvoorbeeld Hongkong in Nederland vestigen.

Later werd dat aantal opgevoerd tot 500. Doorgaans waren het mensen, die reeds familie of kennissen hier hadden en daardoor ook veel gemakkelijke konden aarden en assimileren. Dat systeem heeft voorzover bekend goed gewerkt." www.digibron.nl/search/detail/48a71f1f...

tipo | 26-03-15 | 21:10

De VVD gebruikt hun Azmani net zo als de PVDA hun allochtoon Aboutaleb met zijn ==rot dan maar op==, gebruikt voor proefballonnetjes om zo oa Wilders ideen te spuien en wie weet levert het die 2 inzakkende koersloze partijen stemmen op.. Tis allemaal toneel voor de Buhne, geregisseerd en in scene gezet... trap er niet in!!!!

weetjenog | 26-03-15 | 21:09

Bakito | 26-03-15 | 21:05

Lenin zou zich omdraaien in zijn graf.

eerstneukendanpraten | 26-03-15 | 21:06

De Libertariër | 26-03-15 | 20:56
In de Franse Revolutie hebben we afgesproken dat de wens om overheid terug te dringen getuigt van een linkse politieke signatuur. De hoogste mate van vrijheid ontstaat in een anarchie. Rechtsstaten, het woord zegt het als, zijn rechts en houden de kneuzen in stand

Stromingen als communisme en socialisme zijn dan ook hartstikke rechts.

Bakito | 26-03-15 | 21:05

Ik krijg met de dag minder respect voor 'onze' 2e-kamerleden. 'Framen' en 'spinnen', andere politici laten struikelen en goedkoop proberen te scoren, dat is waar onze Haagse toppers hun energie aan spenderen. En de vraagstukken waar het echt om gaat, de Euro-politiek, hoe verduurzaam je de energievoorziening, hoe maken we Nederland weer concurrerend, permanente educatie enz. , daar hoor je ze amper over. Daarbij heeft een groot gedeelte van onze Haagse toppers een totaal gebrek aan inzicht in bovenstaande vraagstukken en geen feeling met het electoraat. En dat paternalistische gedoe en het naïeve idee dat de samenleving maakbaar is en dat de overheid alle zaken alles moet reguleren, ik heb er zo onderhand mijn buik vol van.

therealbraindump | 26-03-15 | 21:01

Volgens mij zit necro nu te soppen op die geyle milf die voorzitter van de Kamer schijnt te zijn...

eerstneukendanpraten | 26-03-15 | 20:59

Brussel zou met Marokko kunnen onderhandelen over de lease van een plek in de Westelijke Sahara of met Noorwegen over iets binnen de Poolcirkel. Een opvangcentrum waar de mensen goed verzorgd worden maar niet vrijwillig vandaan trekken. Een plek bovendien van waaruit uitzetting zonder protest kan plaats vinden. Alleen mensen die daadwerkelijk voor lijf en leden te vrezen hebben zullen het er voor over hebben om in zo’n kamp te blijven zitten. Ook de procedure zou kort en efficiënt horen te worden gemaakt. Zij zou voor alle asielzoekers hetzelfde moeten zijn onafhankelijk van het land waar men zich aanmeldt voor asiel. Het is onwaarschijnlijk dat procedures dan nog tien jaar gaan duren of dat kinderen in die kampen zo zullen inburgeren dat het onverantwoord wordt hen met hun ouders naar het land van herkomst te laten terugkeren.

We lossen nog een ander probleem op waar niemand bij stil lijkt te staan, maar het tegenwoordige asielbeleid strijdt erg met de verdelende rechtvaardigheid. Alleen welgestelde asielzoekers kunnen zich de reis naar West Europa permitteren. De minder bedeelden uit Somalië en of andere gevaarlijke landen moeten de ellende over zich heen laten komen en kunnen niet gaan kamperen in Amsterdam West of de tien andere steden die zich daarvoor ter beschikking hebben gesteld. Als we er voor kunnen zorgen dat alleen mensen nog asiel zoeken die dat daadwerkelijk nodig hebben wordt het daar alleen al rechtvaardiger van.

Troef | 26-03-15 | 20:58

De meerderheid van de Nederlandse bevolking vindt dat het Nederlandse asielbeleid te uitnodigend is voor terroristen.
De meerderheid van de Nederlandse bevolking vindt dat het internationale vluchtelingenverdrag niet gerespecteerd moet worden en vluchtelingen dus niet opgevangen moeten blijven worden.
Zo'n 45 procent wil dat er gekeken wordt hoe binnen Europese regels het beleid kan worden aangescherpt.

Dus zal er niets gebeuren.

benjemal | 26-03-15 | 20:57

Als die sukkels hebben niet door dat ze verantwoordelijk zijn voor Nederland, en alleen voor Nederland. *sluit de grenzen*

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:57

@Bakito 20:28
.
Inderdaad Bakito! Heel goed! Je maakt groei door op het moment.
.
En hoe noemen we een staatsvorm waarin overheid, banken en multinationals de dienst uitmaken? Inderdaad! Een corporatistische entiteit. De extreem-etatistische (linkse, zo u wenst) Il Duce himself zou er een paal in zijn broek van hebben gekregen.
.
Daarom: Overheden (etatisme) geheel afschaffen!! Het enige alternatief op geen overheid is wel een overheid, waarna enkel de vragen 1) hoeveel er gestolen moet worden, 2) van wie er gestolen moet worden en 3) aan wie het (na aftrek van exorbitante bedrijfskosten) gegeven moet worden open blijven staan.
.
Laten we kappen met elkaar beroven en onderdrukken.

De Libertariër | 26-03-15 | 20:56

Het 'uitnidigingsbeleid' van asielzoekers....
Wel ja, laten we gewoon 250 asielzoekers per jaar uitnodigen a 43.000 Euro. Het is toch maar belastingbetalersgeld.

Volgende stap is natuurlijk dat de VVD de verzorgingsstaat wil afschaffen. Laat de vrije markt die asielzoekers dan maar dwingen om thuis te blijven.

tipo | 26-03-15 | 20:55

Het klopt dat immigratie leidt tot een druk op de lonen. En een druk op de markt voor sociale woningen. In Amersfoort gaat de helft van deze woningen naar asielzoekers! Nog meer reden dus om immigratie te verwerpen. Daar komen dan nog de grote kosten bij van de sociale problemen door immigranten. Een homogeen land is gewoon veel goedkoper, en bovendien veel prettiger om in te wonen.

Jan Gerritsen9977 | 26-03-15 | 20:53

tipo | 26-03-15 | 20:49
Of wit/blauw/rood. Putin aanhaner?

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:52

Is Houwers al geweest?

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:51

Die Turk heeft een Nederlandse vlag op zijn das.
Is dat een gestolen das?

tipo | 26-03-15 | 20:49

Zegt die Quid goed. Had ik meteen door. Hoe lijven wij de zwevende kiezer in die nu maar op PVV stemt. Helaas is dit te doorzichtig zoals ik eerder al stelde. Ga nu weer niet nogmaals het muppet filmpje delen. Ga niet eens kijken. Haalbaar? Ja. Wenselijk? Nope. Linkse rakkers die graag de witte ridder uithangen om hun opgeblazen ego in stand te houden. Zeg maar de Bakito's. Voelen zich superhelden en denken dat zij de wereld beter maken. Ugh arrogant gedoe. Zullen wij maar realistisch zijn en erkennen dat Nederland eerst maar eens voor zichzelf moet zorgen voordat wij anderen gaan dragen. Uitkomst: Haalbaar? Ja! Gewenst? (D66, PvdA, SP meteen uit hun pluche klimmen) Nee! Meer, meer, meer!

Vageling | 26-03-15 | 20:48

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:44
Kom maar op met die Turk dan.

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:48

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:44
Een praatmeneer gekleed in een DELA pak.
Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:46

ik ben gehackt sorry

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:48

Azmani was voor intrekken uitkeringen bij beroepshandophouders, immigranten eruit schoppen die het subjectieve Hollandse normen & waardenpakket overtreden, haatimams weren, inburgeringsexamen naar level VWO+ en criminelen oprotten naar Marokko.
Geen slechte agumenten; meer PVV dan VVD
Jammer !!

TheNox | 26-03-15 | 20:48

he een vluchteling aan het woord.. een hele foute

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:47

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:44
Een praatmeneer gekleed in een DELA pak.

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:46

Nou staat er een praatmevrouw gekleed in een matras. En ze heeft de mond van Haarsma Buma. Wordt ik nu gek?
Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:38

- s9.postimg.org/4syttsw9r/vol_vol.jpg

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:44

Ik dacht dat de PVV vóór het plan was?

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:44

Ha, Fritsma! Grijp ze!

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:43

@Hufter | 26-03-15 | 20:27
Beroepsvoetballers? Lichte muziek?

miko | 26-03-15 | 20:39

Nou staat er een praatmevrouw gekleed in een matras. En ze heeft de mond van Haarsma Buma. Wordt ik nu gek?

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:38

-weggejorist-

Berthe | 26-03-15 | 20:37

Hoezo is het willen tegenhouden van gelukszoekers
"rechtse politiek" alsof de arbeider / burgerij niet degene is die er het meeste last van gaat krijgen .
wie komt er straks achteraan in de rij bij het huren
werken en de zorg ? ... niet de rijke rechtse VVDers
die in hun luxe wijken nog weinig gelukszoekers in de voortuin zullen aantreffen

Berthe | 26-03-15 | 20:36

"het subjectieve Hollandse normen & waardenpakket overtreden".
.
Ach ja, tot de vrouw en/of dochter van gutmensch Quid te grazen worden genomen; dan zijn die waarden aanzienlijk minder subjectief? Waarom gaat Quid niet bij GL werken? Afdeling 'Exploitatie van Zelfhaat'?

Boer Kini | 26-03-15 | 20:35

Ze staan weer allemaal moreel superieur te wezen. *zucht*

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:35

Gewoon uitvoeren op nationaal niveau en de EU lekker laten gaar koken met zijn absurde regeltjes. Zolang het huidige kabinet die verdragen niet heeft getekend kunnen ze het democratisch perfect verantwoorden om ze te negeren, nee sterker nog, als ze het anders zouden willen is er geen enkel goed excuus ze niet te negeren. Dat is democratie.

DerUnterMensch | 26-03-15 | 20:35

@(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:04
Wow! Voor op je placemat!

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 20:30

@(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:04
Verwachten dat vrouwen iets leuks aan doet is .zo.seksistisch!
miko | 26-03-15 | 20:22

daarom stel ik ook herkenbare bedrijfskleding voor.. net als bij defensie of de NS

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:30

als men nu eens zou beginnen met verdragen voor bepaalde tijd ,zeg 5 jaar dan kan je het altijd aan de tijdgeest aanpassen of beeindigen

piet precies | 26-03-15 | 20:28

De Libertariër | 26-03-15 | 20:25
Daar zou ik aan willen toevoegen: De EU is een samenwerkingsverband tussen wat Europese landen EN enkele machtige banken en multinationals.

Bakito | 26-03-15 | 20:28

@Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:21
Aha. Nou vat ik hem.

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:28

@Bakito | 26-03-15 | 20:13
Welke ruimte op de arbeidsmarkt creëren asielzoekers in godsnaam?
Die voor de zieligheidsindustrie , neem ik aan?
Dat is maar een select groepje (advocaten e.d.) dat zijn zakken vult. Daar wordt ons land niet echt beter van, en kost bovendien de belastingbetaler bakken geld...

Hufter | 26-03-15 | 20:27

De hele Kamer is tegen het idee, maar niet omdat ze het wel en wee van Nederland overpeinzen, maar ondat ze kiezers willen behouden en bovenal extreem tolerante gutmensch zijn

CrapoTheGreat | 26-03-15 | 20:26

Konijn der Terreur | 26-03-15 | 20:22
Nope, die asielzoekers zijn een veel lagere levensstandaard gewend en zeuren niet als ze 15u/dag moeten werken. Nogmaals, een streng asielplan is slecht voor onze economie op de lange termijn.

Bakito | 26-03-15 | 20:25

@spoiver 20:20
.
En ook u trapt blindelings in de newspeak, net als de auteur. 'Europa' is NIETS anders dan een continent, for crying out loud!!
.
Een spreekwoordelijke muur kan enkel worsen gebouwd om landen die lid zijn van de EU....!!
.
En nu 3000 strafregels schrijven. 'Europa is een continent. De EU een samenwerkingsverband van wat landen op het Europese continent'.

De Libertariër | 26-03-15 | 20:25

Bakito | 26-03-15 | 19:50 De asielzoekers die men bedoeld in het artikel voegen niets toe. Die zorgen alleen maar voor problemen. En goedkope arbeidskracht kan ook binnen continent Europa gevonden worden.

Konijn der Terreur | 26-03-15 | 20:22

@(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:04
Verwachten dat vrouwen iets leuks aan doet is .zo.seksistisch!

miko | 26-03-15 | 20:22

Alleen wat tenten en dekens...

spoiver | 26-03-15 | 20:20

Jammer dat het alleen gaat over de muur om Europa.
Want er is best wat te zeggen voor de organisatie van grootschalige opvangcentra in de regio. En dan goed georganiseerd, dus niet skiën wat tenten en dekens.
Mag wat kosten, want het blijft goedkoper dan al dat volk hierheen halen.

spoiver | 26-03-15 | 20:20

@Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:16
Helaas ken ik het origineel niet.

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:20

Wat een gelul over die verdragen.
Vluchtelingen kun je prima in de regio helpen en hoeven niet compleet ontheemd naar hier te komen. Los van al hun gewoontes en gebruiken.
Ik bedoel, zo een geit is makkelijker te neuken met een Djellaba met niet er met een spijker broek er onder en een winterjas er over heen.

miko | 26-03-15 | 20:19

@(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:04
Of je denkt: "Whatevzz, mij staat toch niets...."

Godsammekraken | 26-03-15 | 20:18

Lekker doorzichting ook van de VVD, een allochtoon naar voren schuiven om een heikel immigratie plan te presenteren. Was het een witman geweest dan riep iedereen 'racisme' natuurlijk.

WillemRuis | 26-03-15 | 20:18

@(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:16
Haha!

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:16


@Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:12
.
Dat is het zeker.
Maer nu mag ik de neger opmeten.
(Vrij naar Jiskefet).

Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:16

RoBD=Skullfucker | 26-03-15 | 20:08
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er ruimte op de arbeidsmarkt wordt gecreëerd zodat de lonen omlaag kunnen. Wie uiteindelijk het werk verricht, jij of Ngumi uit Mali, is niet relevant. VOC-mentaliteit, niet dat moralistisch gezever.

Bakito | 26-03-15 | 20:13

@(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:11
Hulde voor het vastleggen! Heel knap.
*coupenaden mompelt*

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:13

Het is kennelijk een vrouwendingetje voor links, die gelukszoekerstsunami.

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:12

@Godsammekraken | 26-03-15 | 19:48
.
Net als het marxistische art 1 van de Grondwet.
Die is niet in beton gebeiteld (alhoewel) maar als je daar over begint is U raciest.
Alle Gutmenschen werden Bruder, me hoela!

Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:11

@Bakito
Gaarne hoor ik van u hoeveel asielzoekers momenteel in het Nederlandse bedrijfsleven werkzaam zijn. Let wel, asielzoekers, en nu niet overspringen naar uw knuffelgroep de immigranten. Asielzoekers. Dus. Aantallen.

RoBD=Skullfucker | 26-03-15 | 20:08

En het kiezersvolk zag dat 't goed was... #uiteindelijkkrijgtiederlandwathetwil #multiculturelerampstaat

Coyote | 26-03-15 | 20:08

Ieder land krijgt de regering die het verdient.
En ook.. Ieder land krijgt een regering die verdient.

frank4444 | 26-03-15 | 20:07

Wat een kuiken staat er nu te moreleplichtroepen.

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 20:07

Mooi roze is niet lelijk.
Toch zou ik haar niet doen.

Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:07

@godsammekraken
Hear, hear, ik ben het volledig met u eens.

RoBD=Skullfucker | 26-03-15 | 20:06

Niet doen. De hele familie Den Uyl zit in de opvangindustrie en aanverwante adviesorganen. Straks wil er nog een premier worden. The Horror.

Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:05

Die lelijke jurk staat de GL-troela juist uitstekend...

Hufter | 26-03-15 | 20:04

Maar dat je dan voor de spiegel staat en denk: "ja, dit staat mij."
@GL-mevrouw die nu spreekt.
Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 19:55

idd lol.. de laatste GL mode.

- s3.postimg.org/7jvaac7kj/zelfgenaaid_G...

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 20:04

Opgelegde internationale verdragen van een ongewenst links orgaan vol ongekozen zakkenvullers om een overvol land dwingen nog voller te worden. Het liefst met perspectiefloze analfabetische barbaren voorzien met een collectieve haat aan westerse normen en waarden en haar bewoners. Uiiteraard is de financiering ervan wel voor de autochtone belastingknecht.

Maar blijkbaar vinden mensen dat niet erg want D'66 is zeer populair.

Potje cocosvet | 26-03-15 | 20:02

En hoeveel Miele-wasmachines kost dit nutteloze debat?

brutus68 | 26-03-15 | 20:00

Volgens mij is de spreekmevrouw aangeduwd door Oijink en nu zwanger. Zo niet moet ze een andere kledinglijn gaan zoeken dan de Primark

Graaf van Egmont | 26-03-15 | 20:00

Daar bij die zin over de PVV en Dutroux wist ik dat het schrijfsel van Kwit was. Maar gestopt met lezen.

Piet Karbiet | 26-03-15 | 20:00

@Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 19:57
En de rest past er niet bij.
:-P

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 19:59

@Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 19:55
Beha lijkt niet te passen.

Lewis Lewinsky | 26-03-15 | 19:57

Maar dat je dan voor de spiegel staat en denk: "ja, dit staat mij."
@GL-mevrouw die nu spreekt.

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 19:55

GL ' meer geld naar ontwikelingshulp ' .. lalalalala

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 19:55

".. Mark Rutte zegt 'uhm, nee'. Hans Wiegel doet een facepalm. De meerderheid van de Tweede Kamer zegt 'nope' (op de PVV na, maar dat is in dit geval een beetje alsof je nieuwe plan voor K3 gesteund wordt door Marc Dutroux). En Internationale Verdragen doen 'HAHA! Never.' Kortom, goed geprobeerd.."
En dat terwijl elke nuchter nadenkende Nederlander (daar valt de Gütmensch dus buiten) zo iets heeft van... hmmmm, best een goed plan...
Waarom het dan toch een zinloos voorstel is, en de huichelachtige pluchekliek het weghoont is simpel... het plan wordt uitgeruild voor andere politieke winpunten!
Welkom in Nederland, en dus ook voor onbepaalde tijd voor de dobberneger!

Nederlanddraaitdoor | 26-03-15 | 19:54

@Godsammekraken | 26-03-15 | 19:48
Precies. Terwijl politiek zou moeten inhouden dat je verder kijkt dan de grenzen van de verdragen.

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 19:51

Hans Wiegel heeft natuurlijk wel een punt. Zodra we het internationale vrije verkeer van arbeidskrachten gaan frustreren zal dat een negatief effect hebben op de loonkosten en daarmee onze concurrentiepositie. Een streng asielbeleid is slecht voor het bedrijfsleven. We kunnen wel een beetje principieel gaan lopen doen met zijn allen, maar laten we in de eerste plaats aan de economie denken.

Bakito | 26-03-15 | 19:50

Kiezers zijn degene die er soap van maken, want ze stemmen er zelf op, dan moet men er niet raar van opkijken.

Nieuws-Lezer | 26-03-15 | 19:50

".. En Internationale Verdragen doen 'HAHA! Never.'.."

Hoe komt het toch dat de rest van de wereld zich keer op keer aan verdragen onttrekt en wij hier van mening zijn dat die krengen heilig en onveranderlijk zijn.

Ergens lijkt het mij dat als je een verdrag kunt aangaan, dat je er ook van af moet kunnen.

Godsammekraken | 26-03-15 | 19:48

begin nou is met die zwerf illegalen er ECHT uit te trappen..

(c)ZWITSUL | 26-03-15 | 19:48

Azmani wil even aandacht als de 'asielimportfighter' van de VVD. Glas, plas, Az.

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 19:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken