Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Complot! Den Haag maakt stempas brandveilig!1!!

De verkiezingen komen d'r weer aan en de coalitie zit zó ontzettend op hete kolen, dat ze de stembiljetten brandveilig hebben gemaakt. Ontzettend kudt voor Gewone Nederlanders met Fietstassen, Vogelhuisjes, Betegelde Achtertuinen & Indrukwekkende Kliko Collecties die een daad van verzet tegen het kabinet willen plegen. Want ze fikken niet, die moderne stempassen. Door de Haagsche Heeren geïmpregneerd met plucheplakkium. Afgewerkt met houdtkoersium. Hittebestendig gemaakt met integerium. Zodat je nobel bedoelde daad van verzet tegen het kabinet - de fik er in! - verzandt in een koddige vertoning van moed der wanhoop. Eigenlijk een beetje zoals de coalitie zelf, dus. Voorkom dit soort gênante vertoningen & brand je vingers niet. 18 maart. Stem integer. Stem NIET. (Of stem blanco.)

Reaguursels

Inloggen

@Einhard | 03-03-15 | 15:45
Ha! Grappenmaker. Dat Sap daar met haar stekkerdoos stond weet je zeker ook niet meer? Die lui stonden lachend met z'n allen al het geld weg te pissen om de integriteit van de PVV op de proef te stellen. Jij noemt het weglopen voor verantwoordelijkheid dat de PVV die rekening niet wilde betalen, maar als iemand anders op jouw naam een creditcard aanvraagt en deze vervolgens helemaal leeg trekt ga jij ook piepen als de deurwaarder langskomt.

Pierre Tombal | 04-03-15 | 17:06

Maar waarom heeft ze zo veel containers?

sandwich_spread | 04-03-15 | 16:43

sodeju wat een spelvouten, tijd om te harven.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 02:44

Ik stem ook niet. Simpelweg omdat er geen enkele partij is die mij verwoordt.

Zo is dit circus al decennia's aan het draaien en toont het iedere dag meer scheuren. Zelfs brokstukken beginnen steeds verder te denderen. De overheid loopt toch in de soep omdat ze het afleggen tegen innovatie van het individu. En ook de leugens die iedere dag weer verder worden achterhaald.
Het gaat toch naar de klote, dus waarom zou je stemmen?

Omdat je bang bent dat domme mensen het straks voor het zeggen gaan krijgen?

Wordt es wakker ze zitten er al decennia! Ze gaan aan hun eigen succes ten onder. Omdat ze zover, zolang en zo inventief de sheeple hebben gecreëerd, zitten er inmiddels teveel sheeples in hun eigen systeem aan de belangrijke knoppen te draaien. Dat gaat vanzelf fout. Dus nogmaals, waarom zou je?

Rest In Privacy | 04-03-15 | 02:42

Twee hokjes aankruiZen wanneer je PVV stemt, dan krijgen ze dubbele stemmen. Echt waar.

Stijlloosfiguur | 03-03-15 | 21:42

Twee hokjes aankruipen wanneer je PVV stemt, dan krijgen ze dubbele stemmen. Echt waar.

Stijlloosfiguur | 03-03-15 | 21:41

Harstef 20:38
.
Ik ben tegen belasting om de reden dat ik tegen dwang en geweld ben, maar ik heb niets tegen vrijwillig storten in een sociaal potje voor minderbedeelden of opleiding van de jeugd hoor! Ik heb zelfs niets tegen vrijwillig automatisch een percentage van mijn inkomen afstaan, in ruil voor schoonmaakdiensten, veiligheid en infrastructuur voor een vaste periode van jaren. No problemo!! Mijn bezwaar begint waar deze bijdrage geen keuze is, maar gewoon afgeperst wordt..
..
Dat valt mij ook op aan anarchisten. Eigenlijk een eigenschap die alle collectivisten hebben. Daarom ben ik geen anarchist zoals u terecht stelt, maar een libertarier, ook wel anarcho-kapitalist genoemd.... Spijtig dan wel weer dat u dit verwart met met barbaars libertinisme... Zoek dat zelf maar even op
.
Overigens kan ik niet 1 (!) reden verzinnen waarom libertarisme niet zou kunnen werken in een stevig bevolkt gebied. Sterker nog, ik denk dat het libertarisme nergens effectiever is, vanwege de onfeilbare libertarische visie op een rechtsorde en het gegeven dat libertarisme juist volstrekt homogene, monoculturele en solidaire samenlevingen zal doen ontstaan... Zou u zelf mogen kiezen met wie u samenwoont (en vooral met wie niet) dan ontstaan al snel enkel woongemeens happen met gedeelde culturele waarden natuurlijk...

De Libertariër | 03-03-15 | 21:29

De Libertariër | 03-03-15 | 20:31
Grappig, je voorbeeld van de maffia.
Ik zou zeggen dat als jij zou opstaan tegen maffia, je stem liet horen, zou zeggen "ik wil jullie opheffen, dat doe ik door mijn eigen partij te stichten en jullie dan te wippen waarna iedereen de vrijheid heeft dood te gaan wegens geen ZKverzekering" je daarmee in verzet zou komen.
Jij denkt kennelijk "ik hou me waffel, de beste manier om verzet te tonen".
Hoop verzetshelden op deze aarde.... :-)))

Uit nieuwsgierigheid, betaal je nu wel of niet belasting en verzekeringen; of blijft je verzet bij geluidloos protest?

harstef | 03-03-15 | 20:50

De Libertariër | 03-03-15 | 14:44
Ik ben het met je eens dat belastingen een verplichte niet vrijwillige bijdrage is aan zaken waar je niet (perse) om hebt gevraagd.

Hoe zie jij de samenleving? Strippenkaart om op straat te mogen? Geen onderwijs als je ouders dat niet kunnen betalen? Afval uit het raam gooien?

Ben je het helemaal niet eens met belastingen of ben je voor belastingen maar op vrijwillige basis?

Ik weet niet of jij altijd zelf je broek hebt opgehouden, maar het valt me vaak op dat "anarchisten" van de lusten en niet lasten zijn. Geen staat willen, maar wel gebruik maken van voorzieningen, niet betalen voor de trein. Geen huur betalen, (andermans) huizen uitwonen. Nul rekening houden met anderen, qua geluidsoverlast, afval op straat mikken, bushokjes mollen, straten opbreken. Bah.

Nu ben jij geen anarchist maar libertarier. Ik heb zelf het idee dat libertarier zijn prima gaat als je in je eentje op de prairie woont, maar lastiger als je in een zeer druk bevolkt land woont. Hoewel, een gemiddelde sloppenwijk is ook redelijk libertijns. Ik neem mijn woorden terug. Het kan prima, wel tijdig bukken voor flying toilets ;-)

harstef | 03-03-15 | 20:38

@Lewis Lewinsky 19:27
.
Leg mij eens uit waarom het onderdaanschap van de Staat der Nederlanden een kennelijk onmisbaar onderdeel is van het Nederlander-zijn....?
.
Succes!

De Libertariër | 03-03-15 | 20:34

@Russels Teapot
.
- Ik kan gewoon een eigen Staat uitroepen, maar dan ben IK de utopist, zo claimt u? Zit niet te dromen jongen. Eet je pizza... Zou ik zulks doen, dan wordt ik opgesloten tussen moordenaars, dieven en verkrachters. U suggereert dat hier keuze bestaat, maar dat is feitelijk geen keuze natuurlijk als vrijheid u lief is.. Het zou u ernstig te denken moeten geven.
.
- U claimt dat ik enkel recht heb op zelfbeschikking over lijf en goed als ik er niets voor terug krijg.... Dat is wel zo absurd dat verdere toelichting me onnodig lijkt. Alsof het prima is dat Unive me een rekening stuurt voor een verzekering waar ik niet om gevraagd heb, en wel om de reden dat ik er een verzekering voor terug krijg... LOL!
.
- Uw 'profiteren' argument tart ook al de meest basale vorm van logica. Zelfde voorbeeld ala hierboven. Ik mag niet klagen over een ongevraagde en opgedrongen verzekering, om de reden dat ik er toch van profiteer...? Proest!
.
- Vervolgens maakt u zichzelf wijs (rationalisatie) dat u door te stemmen alle legale middelen heeft ingezet. Dat zegt natuurlijk meer over hoe weinig u toegestaan is, dan over uw inzet en en de mogelijkheden. Het maakt namelijk niet uit of u uw legale middel gebruikt of niet: deelnemen zult u. Al is het maar door te betalen voor de wensen van anderen....
.
U volgt met de meest stupide opmerking van alle stupide opmerkingen, namelijk dat u enkel de persoon legitimeert op wie u stemt. Dom, omdat u op een partij stemt voor de persoon en nog vele malen dommer omdat stemmen bovenal instemmen met de legitimiteit der Staat der Nederlanden en haar autoriteit is. Als de maffia een verkiezing uitschrijft dan stemt u met deelname aan deze verkiezing natuurlijk primair in met de autoriteit van de Maffia, en beter gezegd nog: uw onderdanigheid. Hoe verzint u het zeg....?
.
Daarom is een stem op Wilders ook een stem op Samsom. Zelfde voorbeeld: Als Calvini en Di Natale verschillende maffia vertegenwoordigers zijn en u stemt op 1 van hen; dan stemt u primair gewoon voor onderdanigheid aan de maffia en secundair pas op wie het voor u mag uitvoeren. Elementaire logica, lastig voor velen. Samson is u dankbaar!
.
U sluit af met de duizelingwekkend stupide opmerking dat niet stemmen instemmen met alles is...... Dit waar in iedere(!) normale menselijke transactie een akkoord van alle deelnemende partijen nodig is om een overeenkomst te sluiten. Maar niet in Teapot's Wonderland. Daar stem je in met alles, door niet in te stemmen. LOL!
.
Mene mene tekel ufarszin. Next!

De Libertariër | 03-03-15 | 20:31

Nee, het is dus precies omgekeerd. Toen men aan jou vroeg: "wat vind jij de beste manier om dit land te besturen" was jouw antwoord: "wat het ook is, ik vind het bij voorbaat prima." Dat is wat er gebeurt als je niet stemt.
Russells Teapot | 03-03-15 | 19:01
-----
+10

harstef | 03-03-15 | 20:16

Care | 03-03-15 | 17:46
---
Ja vriend, ik denk dat Nederland zo werkt. Ik denk dat ik in een democratie leef. Ik heb actief en passief stemrecht. Uiteraard zou Nederland heel prettig zijn, zeker voor mij, maar wellicht voor iedereen, als ik er als verlicht despoot over kon heersen. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren en ik vermoed dat jij met die uitkomst ook niet blij zou zijn.

Uit je reactie proef ik een gevoel van wantrouwen op basis van "belazerd" worden. Ik deel dat idee niet. Ik denk dat er veel mis gaat bij de overheid (en bedrijven), in tegenstelling tot jou heb ik wellicht een nog slechter beeld, want waar jij "doortrapt" ziet, zie ik log, tegenstrijdig, incompetent, niet daadkrachtig als oorzaak. Dat zie ik zelfs niet eens als consequentie van de medewerkers, maar de inrichting en grootte van organisaties. Organisaties worden stroperiger naarmate ze groter worden en helemaal als management/beslisbevoegdheid wijkt van inhoudelijke kennis. En ja, er lopen politici en andere mensen rond die corrupt zijn. Gelukkig is dit in Nederland nog steeds relatief beperkt. Gelukkig is daar ook de macht van een recalcitrante, verguisde website die door dagelijks agenderen van foute politici deze weet weg te krijgen. Dat is de macht van je mond opendoen.

Jij vind dat je geen macht hebt, dat het niet uitmaakt of je je mond opentrekt. Dat is sneu. Je laat je upstagen door o.a. Gario. Geen macht en toch krijgt hij ongetwijfeld zijn zin. Duurt nog een paar jaar. Je moet wel geduld hebben.
Heel heel langzaam draait men van de immer "joehoe kom naar ons land" naar een wat kritischer aanpak, dankzij andere roepers.
Thieme die hoewel ze uitgelachen werd om haar dierenpartij wél in de kamer zit en aanpassingen kan maken die zij belangrijk vindt.
Hirshi Ali die aandacht vroeg voor besnijdenis, eerwraak en nog dat soort fijne dingen.

Wij leven in een vrij en democratisch land, je mag stemmen, de uitkomst van die democratie kan je misschien niet bevallen, dat kan.
Maar, je mag de straat op, je mag stemmen, je mag flyeren, je mag internet bezoeken, je mening geven. Je mag je verkiesbaar stellen. Ik vind het sneu dat jij je impotent voelt. Impotenter dan een geblondeerde man, een koehuggende vrouw, een stel bejaarden en groepen immigranten. Die voelden zich potent genoeg om ofwel lokaal ofwel landelijk -in de 2e kamer- een stem hebben weten te krijgen.

Wees gewoon eerlijk, er is wel een democratie, maar te bent niet tevreden met de uitkomst, te lui om te stemmen.
Te lui, te dom, niet charismatisch genoeg, te ongemotiveerd, te weinig verhaal om jezelf verkiesbaar te stellen.

Ik stel me ook niet verkiesbaar om veel van bovenstaande redenen en ook geen zin in het gezeik. In tegenstelling tot jouw durf ik dat te erkennen, ipv verantwoordelijkheid op anderen proberen af te wentelen.
Ik ben niet zo lui dat ik niet stem. Ja, onze voorouders hebben voor dat recht gestreden en ik heb in genoeg landen rondgewandeld waar dat recht minder vanzelfsprekend was om mijn recht erop te waarderen. Zelfs als de politieke partijen en zijn leider niet onfeilbaar zijn.

Grow a pair!

harstef | 03-03-15 | 20:14

Heerlijk pornomuziekje, ruk filmpje.

Ingpe | 03-03-15 | 20:07

Tokkie 3.0?

Reykjavik | 03-03-15 | 19:59

@lingo star | 03-03-15 | 19:12
En de islamisering verder laten gaan? Zoals de SP wil? Slecht idee.

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 19:35

@De Libertariër Lult Maar Wat | 03-03-15 | 18:45
O, komop. Jij wil geen onderdaan zijn van Nederland, je wil de staat niet legitimeren, jij wil geen contract met Nederland opgedrongen krijgen. Uit je plemps blijkt duidelijk dat je geen Nederlander wil zijn. Je zegt het in vele plemps en later ontken je het weer.
Doe eens veel beter je best, dude. Schrijf eens duidelijk op wat je wil, in woorden die iedereen kan begrijpen, in plaats van maar wat te lullen.

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 19:27

Reken af met dit rechtse kabinet, stem SP !

Rest In Privacy | 03-03-15 | 19:12

@De Libertariër | 03-03-15 | 18:40
"Ik BEN al een onafhankelijk mens, in dezelfde zin dat een door de Maffia ontvoerd mens ook al onafhankelijk is, ondanks zijn gijzeling. Dit nogmaals verklaren lijkt mij tamelijk nutteloos."

Natuurlijk niet, je kunt gewoon je eigen staatje uitroepen als je grond bezit. Maar zolang je dat niet doet en je eigen NLse nationaliteit behoudt, blijf je gebonden aan de NLse wet. Eigen keuze dus.

"Niets of niemand heeft het recht om over mijn lijf en goed te beschikken. Zo is the nature of reality."

Dat is alleen zo als jij er niets voor terug krijgt. Maar zolang jij aanspraak wilt kunnen maken op de rechten en privileges die je toebedeeld krijgt van de NLse wet, zul je ook de plichten moeten accepteren. Jij doet je voordeel met je NLse staatsburgerschap, het is niet meer dan normaal dat die staat in ruil daarvoor een zekere zeggenschap over je leven krijgt.

"Klagen over onderdaanschap lijkt mij dan ook niet hypocriet, noch onterecht in welke zin dan ook."

Zolang je profiteert van de aspecten van je onderdaanschap die je bevoordelen, is het hypocriet om te klagen over het bestaan van aspecten die je benadelen. Dan wil je namelijk wel de lusten, maar niet de lasten.

"Meer dan een statement maken staat de Staat der Nederlanden niet toe. Er is immers geen vakje op het stembiljet of belastingformulier met de optie 'nee, ik wens geen gebruik te make van uw diensten, gelieve mij met rust te laten'."

Jij hebt ook niet veel fantasie. Niemand weerhoudt je om met hele grote letters "Weg met het systeem!" te kalken.

Daarnaast klopt het ook nog eens niet wat je zegt. Iedereen mag zich in dit land verenigen en een partij oprichten met andere ideeën. De Staat staat dat toe.

"En D66 zal het land toch overnemen, of het nu in PVDA, VVD, Groenlinks, CDA of Christenunievorm is."

Dat is goed mogelijk, aangezien er veel mensen zoals jij zijn, die wel het hele jaar door lopen te huilen over de politiek, maar de macht díe ze hebben niet benutten. Ik kan tenminste zeggen dat ik alle legale middelen tot mijn beschikking heb aangewend, in tegenstelling tot jou.

"En zolang deze stompzinnige bevolking zich niet realiseert dat stemmen primair instemmen met iedere uitkomst van het democratisch proces betekent, zal er nooit iets veranderen ook..."

Ik denk dat dat komt omdat de bevolking heel wat minder stompzinnig is dan jij bent. De enige die gelegitimeerd wordt met je stem, is de persoon waar je op hebt gestemd. Meer niet. Het idee "dat je door te stemmen het systeem legitimeert" is een van de domste en slechtst onderbouwde beweringen die er bestaan, want partijen kunnen namelijk het veranderen van dit systeem onderwerp maken van hun verkiezingsprogramma.

"Een stem op Wilders is een stem op Samsom. Maar ja, hoe krijg je dat bij een onmetelijk stupide en masochistische bevolking tussen de oren he? "

Ik heb geen hoge pet op van de NLse bevolking, maar ik denk dat je misschien toch eens kritisch zou moeten overwegen of de stelling "een stem op Wilders is een stem op Samsom" niet gewoon ZELF een hele domme stelling is, en dat de bevolking die stelling niet accepteert niet omdat ze daarvoor te dom, maar juist omdat ze daarvoor te slim zijn.

"Uw handtekening staat straks onder de linkse dictatuur. Gefeliciteerd alvast. U heeft ingestemd door te stemmen. "

Nee, het is dus precies omgekeerd. Toen men aan jou vroeg: "wat vind jij de beste manier om dit land te besturen" was jouw antwoord: "wat het ook is, ik vind het bij voorbaat prima." Dat is wat er gebeurt als je niet stemt.

Russells Teapot | 03-03-15 | 19:01

Lewis Lewinsky 18:28
.
Ik had gelijk. U lijkt echt niet logisch en consequent te kunnen redeneren.
.
Geen onderdaan van de Staat der Nederlanden willen zijn en geen Nederlander willen zijn, zijn twee compleet verschillende concepten. Tenzij u onderdaanschap aan de Staat der Nederlanden als onontbeerlijke karakteristiek beziet om uberhaupt Nederlander te zijn natuurlijk... LOL!

De Libertariër | 03-03-15 | 18:45

Russels Teapot 18:17
.
Ik BEN al een onafhankelijk mens, in dezelfde zin dat een door de Maffia ontvoerd mens ook al onafhankelijk is, ondanks zijn gijzeling. Dit nogmaals verklaren lijkt mij tamelijk nutteloos. Niets of niemand heeft het recht om over mijn lijf en goed te beschikken. Zo is the nature of reality. Klagen over onderdaanschap lijkt mij dan ook niet hypocriet, noch onterecht in welke zin dan ook.
.
Meer dan een statement maken staat de Staat der Nederlanden niet toe. Er is immers geen vakje op het stembiljet of belastingformulier met de optie 'nee, ik wens geen gebruik te make van uw diensten, gelieve mij met rust te laten'.
.
En D66 zal het land toch overnemen, of het nu in PVDA, VVD, Groenlinks, CDA of Christenunievorm is.
.
En zolang deze stompzinnige bevolking zich niet realiseert dat stemmen primair instemmen met iedere uitkomst van het democratisch proces betekent, zal er nooit iets veranderen ook... Een stem op Wilders is een stem op Samsom. Maar ja, hoe krijg je dat bij een onmetelijk stupide en masochistische bevolking tussen de oren he?
.
Uw handtekening staat straks onder de linkse dictatuur. Gefeliciteerd alvast. U heeft ingestemd door te stemmen.

De Libertariër | 03-03-15 | 18:40

Overigens heeft ze daar wel de groenbakken links staan, uitermate curieus en illuminatief...

PryzmXL | 03-03-15 | 18:31

Wow, zij geeft eigenhandig een nieuwe draai aan het woord stemvee

PryzmXL | 03-03-15 | 18:29

@De Libertariër ontkent alles | 03-03-15 | 18:25
Dat zei je zelf. Je wil niet instemmen met het onderdaanschap aan de Staat der Nederlanden. Lees je eigen citaat nog even bij Russells Teapot | 03-03-15 | 18:17 en diens uitstekende commentaar.

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 18:28

@Lewis Lewinsky 18:14
.
U begint nu hele rare bokkesprongen te maken. Heel goed. U begrijpt het punt en wenst uit te wijken. Ik spring met u mee.
.
Hoe komt u erbij dat ik geen Nederlander wil zijn? Dat lijkt me op geen enkele wijze uit mijn teksten af te leiden, tenzij u zich laten leiden door een vals axioma dat luidt ''Wie niet stemt wil geen Nederlander zijn'....
.
Dat zou weer een teken kunnen zijn dat u grote moeite heeft met logisch en consequent redeneren, na de eerdere 'wie niet stemt, stemt in met alles'...

De Libertariër | 03-03-15 | 18:25

@De Libertariër | 03-03-15 | 13:15
"Stem je blanco dan stem je alsnog in met het complete systeem en uw onderdaanschap aan de Staat der Nederlanden."

Verklaar jezelf dan onafhankelijk als je dat niet wil. Dat is namelijk het enige alternatief. Zolang je daar niet toe bereid bent, is het hypocriet gezever om te klagen over "onderdaanschap."

Boos met de armen over elkaar op de bank zitten terwijl D66 het land overneemt, en denken dat je "een statement" maakt door thuis te blijven tijdens verkiezingen, dat is pas dom.

Mensen als jij verdienen het om in een linkse kapotbelaste dictatuur te leven. Gewoon, omdat dergelijke stompzinnigheid afgestraft behoort te worden.

Russells Teapot | 03-03-15 | 18:17

@De Libertariër | 03-03-15 | 18:11
Kennelijk wil jij niet alleen niet stemmen maar ook geen Nederlander zijn. Heb je je paspoort al ingeleverd? Of verbrand?

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 18:14

@Lewis Lewinsky 17:52
.
De Staat der Nederlanden IS ook een bank ja. Maar daar ging het niet om. Ik had van bank ook poelier, verzekeringsagent, tankstation of dierentuin kunnen maken.
.
Het gaat er om dat een overeenkomst enkel geldig is als beide partijen instemmen. En als u niet stemt, dan stemt u ook niet in. Dan kan de ander wel claimen dat hij in uw niet instemmen een instemming ontwaart, maar zulke claims kennen geen legitimiteit natuurlijk.
.
Uw stelling 'niet instemmen is instemmen met alles' is dan ook potsierlijk en totaal onhoudbaar. Het valt niet voor te stellen dat u dit nog niet begrijpt.
.
En als u het inderdaad nog niet begrijpt dan hoop ik nooit naast u te hoeven wonen. U zou in mijn stilzwijgen op uw niet gestelde vraag zo maar legitimatie kunnen zien om mijn auto te jatten, het zwembad te slopen en de huisraad te ontvreemden. Niet instemmen is instemmen met alles tenslotte...

De Libertariër | 03-03-15 | 18:11

Laat haar eerst eens de tuin fatsoenlijk maken.

Stijl-vol | 03-03-15 | 18:09

@De Libertariër Bankiert | 03-03-15 | 17:35
Aha. Jij denkt dat de Staat der Nederlanden een bank is. Dat heb je dan totaal mis. Doe eens beter je best, dude.

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 17:52

@sickstyle | 03-03-15 | 16:52
Vriend appelmoes, je zegt zelf al dat zowel links als rechts niet deugt, waarom speel je het spelletje dan toch mee?
Stem wat je wilt, vijf euro dat (zelfs al stemt heel nederland op de partij voor de dieren) de D66 gewoon zal gaan winnen :)
-
Nederland is dood en dat eindeloze gestem op dode partijen die de burger naaien, verkrachten haar rottende lichaam.
Stop met mee te spelen en denk voor jezelf na.. Je eigenaar kiezen is geen vrijheid.

Care | 03-03-15 | 17:48

@harstef | 03-03-15 | 16:03
Als je serieus denkt dat DAT is hoe de wereld werkt, dan moet je serieus nog eens gaan kijken naar de overheid vriend.
Denk je dat je stemrecht hebt? Welnee man, je mag iets roepen en zeggen, ga je gang, leef je uit, maar zal het verschil maken?
Wil jij zeggen dat mijn opa (om even een dwarsstraat te noemen) gestorven is zodat wij tegenwoordig.. ja.. wat eigenlijk? Hebben we zoveel meer vrijheid?
-
Nederland is NET zo democratisch als dat Noord-korea is.. Ze hebben er partijen etc, grote meerderheid van de bevolking 'kiest' de hele tijd dezelfde partijen..
Gek, gezien het feit dat iedereen genaaid wordt door die partijen en TOCH blijven ze er op kiezen?
Geloof je het zelf?
Denk je echt dat het op die manier werkt? Of denk je dat ze een beetje sjoemelen, dat ze het een beetje afronden of misschien iets meer als een beetje?
Denk je niet dat (als ze zouden willen) ze gewoon hier en daar wat stemmen bij of af kunnen halen? Dat ze dit niet doen?
-
Iedere dwaas die ooit is gestorven voor deze vorm van (schijn)democratie, werd gruwelijk bespeeld door de overheid om zoiets te doen; geen rationeel mens zou dit kiezen of willen voor zijn kleinkinderen.
De overheid is corrupt, fout, niet legitiem en nog erger; helemaal geen overheid.
Het is een verzameling van figuren die het (om de een of andere reden) nou eenmaal voor het zeggen hebben, en wil je dat veranderen? Is goed, hier heb je een papiertje (dat kennelijk niet wil branden met een mini vlam), mag je eens in iedere 4 jaar zeggen dat je het niets vind en daarna.. sja.. wat doen ze er eigenlijk mee he?
Weinig. Heel erg weinig, want anders zouden we niet de hele tijd hoeven te stemmen of te protesteren, toch?
-
Het riedeltje bewijst zichzelf, je moet het alleen even accepteren voor wat het is; een leugen bedoelt om jou uit te knijpen.

Care | 03-03-15 | 17:46

Maar vergeet niet dat we ook "mogen" stemmen voor het waterschap.
Je weet wel, die totaal overbodige bestuurslaag die klauwen met geld kost.
En het resultaat?
Kijk, lees en huiver wat "ze" allemaal wel niet "bereikt" hebben.
Je schoenen vallen uit.
Laat die hele bende maar opgaan in de provincie.
Scheelt in ieder geval een slok op een borrel.

Dostranamus | 03-03-15 | 17:45

Oh mijn GOD,... Hoeveel kliko's moet je hebben in je huishouden..

Burnitall | 03-03-15 | 17:42

@First Contact 16:54
.
Natuurlijk. Wel stemmen of niet stemmen: het heeft geen enkele zin als werkelijke verandering het doel is.
.
Blijf dan thuis. Heb je er niet mee ingestemd. En ben je dus ook niet verantwoordelijk voor de komende plunderings- en onderdrukkingsronde die de gezalfden op u los gaan laten.
.
Stem wel en u bent niet alleen mede verantwoordelijk, maar eveneens heeft u ieder recht op klagen verspeeld.

De Libertariër | 03-03-15 | 17:40

@Lewis Lewinsky 16:46.
.
Dus als een bank een hypotheekvoorstel naar me stuurt en ik reageer niet, dan mag de bank de hypotheek bindend maken om de reden dat ik niets gezegd heb en daarom alles best vind...? LOL!
.
Goed verhaal. Erg logisch ook.

De Libertariër | 03-03-15 | 17:35

En zie hier alle mensen die nog echt geloven dat stemmen werkt (en überhaupt legitiem gaat in dit land).
Mensen, succes ermee, Nederland leert het nooit wanneer de bevolking het geheugen heeft van een goudvis en liever denkt dat de droom leeft dan de waarheid te accepteren.
-
Vuurtje stoken daargelaten, net als retour sturen heeft het geen zin, ook daar worden ze gewoon vernietigd.
-
Al die mensen die zeggen; ja maar als je niet stemt dan stem je dus op de grootste partij- NEE ik stem niet dus ik stem niet, klaar, einde discussie, er is geen stem om te tellen want ik stem niet, simpel als dat.
Het feit dat ze dan zeggen; ja maar ivb met telling doen wij dat wel joh en dan gaat het gewoon naar de hoogste partij, dat is toch achterlijk?
Iedereen weet dit, iedereen herhaalt dit, iedereen zegt het OPNIEUW EN OPNIEUW EN OPNIEUW, maar er is NIEMAND die denkt; oh ja hee.. eigenlijk wel gek man, stemmen tellen die mensen niet geven en dan ook nog eens zelf de partij uit kiezen die die stemmen moet krijgen... Klinkt niet erg democratisch..
-
Manmanmanmanmanman.. Ik koester hoop dat er een dag komt, maar ik vrees dat we toch de route moeten bewandelen van iedere man voor zichzelf, want zolang iedereen blijft denken dat de overheid er alleen maar zit omdat wij dat willen (of omdat we niet stemmen), komt er geen enkele verandering.
We hebben nog een jaartje of twee denk ik.. Maximaal.. daarna moet je een brood gaan stelen, lopen naar de boer voor wat melk en politiewagens (lees martial law) als de dood ontwijken.

Care | 03-03-15 | 17:31

Denken al die je-moet-wel-stemmen figuren nu echt dat een verkiezing iets uitmaakt of verandert?

Brakke Obama | 03-03-15 | 17:13

@De Libertariër | 03-03-15 | 16:43
Maar dat is dan voor je eigen gemoedsrust, niks meer en niks minder. Uiteindelijk gaat stemmen om de massa. *vote Heather Dunbar*

First Contact | 03-03-15 | 16:54

Degene die zeggen blijf thuis zijn ratten van links of dieven van rechts. Tjah zoals theo van gogh ooit zei. Beide kanten leiden ons naar de verdomenis. Links rooft bij werkende voor niet werkende en bevorderd om mensen aan de overheid haar tiet te zuigen. Terwijl rechts juist veel baat bij heeft de lonen laag te houden onder inflatie, loonslaven te werk stelt en zoveel mogelijk winst in hun broekzakje steken. Beide systemen zullen ons naar de verdoemenis brengen. Onvrede met deze bullshit? Stem PVV.

sickstyle | 03-03-15 | 16:52

klaplopert, ze kan beter haar tuin eens een beetje onderhouden in plaats van zinloze faalfilmpjes maken. En doe eens wate makeup op mens.

Badderbeest! | 03-03-15 | 16:50

@De Nep-Libertariër | 03-03-15 | 16:43
Nee, hoor. Als je niet stemt, zeg je daarmee dat je alles best vindt. Dan stem je in met elke uitslag.

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 16:46

@Vageling 16:25
.
Het is natuurlijk precies andersom. Als je stemt, stem je in met deelname aan democratische proces en dus ook met de uitkomst hiervan. Dus moet je niet zeiken als de uitkomst niet bevalt. Niet stemmers stemmen eenvoudigweg nergens mee in en hebben dus juist alle recht tot klagen.
.
Blijf thuis!!

De Libertariër | 03-03-15 | 16:43

@Vageling | 03-03-15 | 16:36
Nee. Restzetels hebben er niets mee te maken. Restzetels zijn er altijd, vagebond. Of nu 100% of 10% gaat stemmen. Maar niet stemmen is gewoon dom.

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 16:38

@Einhard | 03-03-15 | 15:45
Hier: *Honderden meisjes misbruikt door bendes moslims*. In Oxford. Laat die meisjes niet vallen, wegkijker. Kom voor ze op!
*stempt allen pvv*
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/0...

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 16:37

Blanco/ongeldig heeft trouwens ook een potentieel nadelig effect. Voorbeeld: Als de D66 dhimmies massaal stemmen behalen zij voordeel uit iets wat heet 'Restzetelverdeling'. Beetje het gevaar hier. Lage opkomst en/of veel blanco/ongeldige stemmen is in het voordeel van de partij die de meeste stemmen binnen harkte. Immers er zijn niet genoeg zetels de kamer te vullen dus vanwege de lage opkomst gaan we de resterende verdelen want die kamer moet vol. Zoiets staat mij bij.

Vageling | 03-03-15 | 16:36

PopperFlopper | 03-03-15 | 13:45
---
In de categorie "hoge bomen vangen veel wind", valt "stemmen" in de sectie "kort gemaaid gras".
Als dat je al te hoog vindt... ben je een mosje?

harstef | 03-03-15 | 16:32

@Einhard | 03-03-15 | 13:37
It's the islam, stupid!

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 16:30

Er was de afgelopen tien jaar maar één thema. Er zal de komende decennia ook maar één thema zijn. En dat is: hoe stellen we ons op tegenover de islam?
Ik zeg: genoeg is genoeg!
*stem tegen islamisering, stem pvv*

Lewis Lewinsky | 03-03-15 | 16:29

Je stempas verbranden. Kudt! Stemrecht afnemen! Stemen doet zij toch niet. Leuk gebaar, helaas de verkeerde.

En ook niet lopen huilen over het beleid in Nederland. Dat heb je (zojuist) verbrand!

Vageling | 03-03-15 | 16:25

bisbisbis | 03-03-15 | 14:50
Is ook lastig als je achterban weigert te stemmen omdat stemmen een uit illegale verkregen middelen gefinancierde dienst is.

harstef | 03-03-15 | 16:21

De Libertariër | 03-03-15 | 13:52
Als je geen vertrouwen hebt in anderen, staat het je vrij gebruik te maken van je passieve stemrecht. Je actieve stemrecht is dan goed in te zetten. Elke stem is er één.

Wat ik deprimerend vind van jouw stelling is dat je werkelijk geen idee hebt van de waarde te mogen stemmen. Een recht waar mensen hard voor gevochten hebben en nog steeds letterlijk met de dood moeten bekopen.Een staatsgreep, een revolutie, een islamitische staat, het zal je aan je reedt roesten. Jij wilt immers geen stemrecht. Triest.

Gaan dingen langzaam, ja. Is er nu sprake van een "middeling" van ideeën, ja. Weet je waarom, omdat we een democratie leven waarbij dus ook de meningen van mensen met andere ideeën mee tellen. Jouw "geen stem" betekent dat de partij waar jij het minst hebt er garen bij spint. Jij wilt neem ik aan minder overheid. Ik gok dat de SP -meer overheid- je dankbaar is.
1 tegenstem minder. Overwinning weer dchter bij.

harstef | 03-03-15 | 16:03

@Pierre Tombal | 03-03-15 | 15:10

Het begrotingstekort liep op door de slechtere economische ontwikkeling. Overigens had ook de PVV zich gecommitteerd aan de 3% norm in het gedoogakkoord. Dat er moeilijke keuzes moesten worden gemaakt om daaraan te voldoen is logisch. Maar als dan als partij gewoon alle plannen om echt iets te doen aan immigratie/integratie aan de kant zet omdat je te laf bent om de begroting op orde te maken, dan kan ik je niet meer serieus nemen. Daaruit blijkt gewoon dat je wegloopt voor verantwoordelijk beleid en het persoonlijk belang van Geert voor het landsbelang gaat.

Er zijn misschien een paar landen in scandinavie (of de VS) waar je een nog comfortabeler leventje hebt dan hier, maar al het onvolwassen hysterisch geschreeuw is echt totaal buiten elke proportie. Nogmaals, ga eens met mensen praten uit landen met echte problemen, zoals 90% van de rest van de wereld. Die lachen je vierkant in je gezicht uit. En terecht.

Einhard | 03-03-15 | 15:45

Ongeletterde zeug. Als je met je verzadigd-vet sliertenkut niet wilt stemmen ga dan met je wetlook haar naar Noord Korea. Of dood. Bah.
Het systeem is niet perfect, maar als de geallieerden 71 jaar geleden wisten waarvoor ze ons vrijheid kwamen brengen hadden ze Normandië hun bootjes subiet omgedraaid.

Captain Pervert | 03-03-15 | 15:34

Zusje van De Mos?

harstef | 03-03-15 | 15:30

Dat "NIET" stemmen lijkt me vooral een goed advies
om aan potentiële D66 kiezers te geven.

Berthe | 03-03-15 | 15:23

@Einhard | 03-03-15 | 14:36
Dat begrotingstekort dat teruggedrongen moest worden kwam doordat VVD/CDA teveel geld had uitgegeven op projecten waar de PVV niet achter stond en waar ook binnen het regeerakkoord geen ruimte voor was gemaakt. Qua onderwijs, zorg en economie valt hier overigens wel degelijk iets te klagen. Waar anders in de wereld zie je mensen met een bovengemiddeld inkomen bij de voedselbank? We passen toetsen aan omdat mensen die niet kunnen leren maar dat wel tot hun 21ste moeten blijven doen ook een voldoende moeten kunnen halen. Verplegend personeel dat al jaren geen loonsverhoging heeft gehad wordt aan alle kanten op straat gezet en bejaarden lopen met van de pis soppende sokken achter hun rollator, maar de kosten blijven maar oplopen. En dat is niet omdat er in plaats van al die verplegers nu extra dokters rondlopen, maar hele horden managers die nog geen pleister kunnen plakken. Ja in het buitenland geven ze veel voor onze euro's, maar als dat je basis is om te stellen dat wij rijk zouden zijn heb je het toch niet helemaal begrepen.

Pierre Tombal | 03-03-15 | 15:10

@bisbisbis 14:50
.
Daar heeft u een punt. Collectivisme is sterk komen opzetten in de 20e eeuw! Het is dan ook geen wonder dat burgers anno 2015 op een ongekende schaal geplunderd worden. Nooit in de geschiedenis van de mensheid is criminele bendes gelukt wat overheden nu lukt: Van iedereinwoner in een gebied het meerendeel van de vruchten van arbeid stelen....
.
Ook was de 20e eeuw niet voor niets de meest bloedige in de geschiedenis van de mensheid, maar ik ben me er bewust van dat ik nu vooral argumenten aandraag waar u vooral erg verheugd over ben.
.
Ik klamp mij dan ook maar vast aan de gedachte dat als de eerste socialist net als u dacht (heilloos, kan niet, dagdromen) dat we dan nu zeker niet in een Marxistische heilstaat hadden geleefd.
.
Maar in alle oprechtheid: het gaat nog honderden jaren duren alvorens de mens het barbaarse etatisme achter zich laat en de mensheid haar heroische potentieel van een vreedzaam paradijs op aarde zal verwezenlijken. Wellicht ben ik ook wel te vroeg geboren.
.
Islamisten, fascistoide PVV'ers, communisten en ander barbaars tuig: het zal nog wel honderden jaren hoofdschudden worden voor mensen als ik.

De Libertariër | 03-03-15 | 15:09

telelezer | 03-03-15 | 14:02
Zo !
Knap geformuleerd.

ZZP-er | 03-03-15 | 15:00

Niet stemmen heeft geen enkel nut.

Zolang er in het hele land nog 1 stem wordt uitgebracht zullen ze zich beroepen op de legitimatie door de kiezer.

Als het 0 (nul) zouden zijn dan weet ik niet hoe dat dan staatsrechtelijk zit.

ZZP-er | 03-03-15 | 14:58

@Hard&Hoerig 14:45
.
Daarom. Stem vooral niet! Heb je er in ieder geval niet aan meegewerkt. Je maximale winst voor nu. Das logies... :-)

De Libertariër | 03-03-15 | 14:51

@telelezer | 03-03-15 | 14:02
Het is iets anders. VVD en CDA hadden afspraken met de PVV over de begroting (het regeerakkoord) maar gaven vervolgens met toestemming van PvdA, D66 en GL (het gedoogakkoord) veel meer geld uit dan er was. Vervolgens zetten zij de PVV onder druk om haar verkiezingsbeloften aan de kant te zetten om de begroting weer kloppend te krijgen. Van alle partijen die ooit een coalitie de nek om hebben gedraaid (herinnert u zich Wouter Bos nog?) is de PVV daarmee de eerste die daar een absoluut geldige reden voor had.

Verder zijn die andere partijen niet zozeer laf, maar handelen puur uit eigenbelang. PvdA, VVD, CDA, D66 en GL verdelen al decennialang maatschappelijke posities die veel geld opleveren onder elkaar en willen A) niet delen en B) niet dat de PVV een aantal van die baantjes gaat opheffen.

Pierre Tombal | 03-03-15 | 14:50

@De Libertariër | 03-03-15 | 13:13
-
Doe maar flink, ouwe Ayn Rand adept van me. Het libertarisch 'gedachtengoed' slaat nog geen deuk in een pak boter, de libertarische stroming is op sterven na dood (1,06 procent van de stemmen in Indiana, wow)
-
De Libertarische 'partij' bestaat in Nederland nu 22 jaar. het hoogste aantal stemmen dat u ooit verkregen hebt is 4.163, ofwel 0,05 procent van de stemmen, in 2012.
-
Als de website van de LP zó slecht bezocht wordt dat u hier op GS moet komen droeftoeterroepen is het wel héél sneu met u gesteld.
-
Hier valt voor u niets te halen. Give it up, get a life.

bisbisbis | 03-03-15 | 14:50

'In ieder geval: de houders van staatsmacht kunnen bij lage opkomstpercentages geen legitimiteit meer veinzen. Bij hoge opkomstpercentages wel.'

Klinkt leuk maar dat werkt ook niet, er is domweg geen alternatief :( Stuurloos is ook geen optie.
Zodra de pluche konijnen plaats hebben genomen staan de kiezers gelijk aan een ongekende hoeveelheid stront. Dit zag je ook bij de EU verkiezingen.

Leugens, bedrog, corruptie en het keihard achterhouden van informatie zijn aan de orde van de dag. In combinatie met de actuele popu-propaganda, hoe duidelijk wil je het hebben.

Hard&Hoerig | 03-03-15 | 14:45

Kloopindeslootjijook 14:13
.
U haalt twee dingen door elkaar. Collectief zaken regelen (op vrijwillige basis samenwerken) en collectivistisch zaken regelen (dwang via een overheid).
.
In een libertarische samenleving worden zaken collectief geregeld. Met vrijwillige instemming. Op diverse gebieden zullen dus zaken collectief geregeld moeten worden, waarbij het onvermijdelijk is dat niet altijd iedereen krijgt wat hij wil. Daar zullen dus vrijwillige convenanten moeten worden opgesteld, waarbij vrijwillig wordt ingestemd met beslissingen vanuit het bestuur...
.
De collectivistische versie komt neer op dat u bij geboorte een veenummer om uw nek krijgt (sofinummer) en al uw bezit en inkomsten defacto en dejure de Staat der Nederlanden toebehoren. U heeft nergens mee ingestemd of toestemming voor gegeven, maar bent hoe dan ook onderdeel van het systeem. Wenst u niet te betalen of mee te werken, dan wordt u opgesloten tussen moordenaars, dieven en verkrachters.
.
Collectivisme is vermijdelijk en ieder moreel persoon zou er ook alles aan doen om deze afgrijselijke bestuursvorm te vermijden. Niet stemmen is een goed begin.
.
U vraagt me hoe ik over de maffia denk. Wel, exact hetzelfde als over de Staat der Nederlanden. Beide zijn criminele organisaties die hun bestaan ontlenen aan geweld en onderdrukking en door velen als noodzakelijk kwaad worden gezien. Een gruwelijke rationalisatie...

De Libertariër | 03-03-15 | 14:44

@Einhard | 03-03-15 | 13:37
Laat me raden, jij wil het niet begrijpen? *hallo Didi*

First Contact | 03-03-15 | 14:40

Ik zou haar doen. Lekker mollige meid met guitige blik.

Heer Hugo de Waard | 03-03-15 | 14:38

Mijn god, wat een tokkievolk. Pluspuntje voor het meisje is dan wel dat ze blijkbaar net te slim is om PVV te stemmen.

captainobvious | 03-03-15 | 14:37

@telelezer

Wilders had van 2010 tot 2012 een machtspositie. Tijdens die periode hadden ze werkelijk dingen voor elkaar kunnen krijgen op het gebied van integratie/immigratie/Schengen/EU. Dat heeft Wilders allemaal uit zijn handen laten vallen op het moment dat hij uit de onderhandelingen weg liep en ons land een kabinetscrisis bezorgde. Toen heeft Wilders laten zien dat de PVV niet meer is dan een onverantwoordelijke partij van schreeuwers waar ons land helemaal niets aan heeft.

Overigens, u heeft het over het "uitzuigen van het volk", ik neem aan dat u hiermee de bezuinigingen bedoeld die nodig waren om ons begrotingstekort van 6% naar 3% te krijgen. Het is echter compleet redelijk beleid om als overheid te zorgen dat de schuldenberg niet te ver oploopt. Die mogen wij als samenleving de komende decennia namelijk weer allemaal terugbetalen.

Overigens merk ik over het algemeen een nogal hysterisch gedrag types zoals u. U woont in een van de rijkste landen ter wereld. (en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrie...). Vergeleken met 95% van de rest van de wereld hebben we echt totaal niet te klagen qua onderwijs, zorg, economie, noem maar op. Maar uw toon is alsof we met zijn allen in een derde wereld land wonen dat bezig is zichzelf op te blazen. Ga een praten met iemand uit een land met echte problemen, misschien zet dat een keer wat dingen in perspectief.

De plemsels van Van Rossem zijn trouwens ook goede voorbeelden van dit soort hysterisch gedrag. We hebben 400 jaar ons best gedaan om dit land op te bouwen en er een van de rijkste democratieën van de wereld van gemaakt, waar je zoveel vrijheid hebt dat 100 jaar geleden niemand het voor mogelijk had gehouden. Maar van Rossem wil massaal niet meer gaat stemmen. Hysterische nonsens, get a fucking grip....

Einhard | 03-03-15 | 14:36

@Tel Aziaat | 03-03-15 | 13:37
shot wasbenzine does the job.....

lilluke halve hoan | 03-03-15 | 14:35

jemagooknietsmeer 14:03
.
U gaat weer de mist in. Een overheid is een criminele organisatie die op basis van dwang bezit rooft van onderdanen (belasting betalen is geen vrijwillige keuze) en derhalve per definitie illegitiem. Legitiem beroven of legitiem onderdrukken is een contradictio in terminis. Hetgeen in de kieswet of grondwet staat, heeft werkelijk niets(!) met legitimiteit te maken, maar alles met legaliteit. Wat legaal is, is natuurlijk niet per definitie legitiem.
.
Om deze reden sprak ik over schijnlegitimiteit. Het is voor de criminele organisatie van het grootst mogelijke belang dat er zoveel mogelijk mensen komen opdagen bij verkiezingen, zodat politici na de verkiezingen (en het verder beroven vanburgers) kunnen wapperen met een spreekwoordelijk blaadje 'ja maar, we voeren de wil van het volk uit', waar men in realiteit de eigen wil uitvoert.
.
De maffia is natuurlijk ook niet legitiem, wanneer ze ineens democratische verkiezingen voor haar leiders zou uitroepen. Zelfs niet wanneer 50 procent van de bevolking er aan meewerkt.
.
Zie daarom Rutte met zijn 'doe allemaal mee aan het feest der democratie', waar de man werkelijk gruwt van democratie. Zie zijn beleid. Schijnlegitimiteit.
.
In ieder geval: de houders van staatsmacht kunnen bij lage opkomstpercentages geen legitimiteit meer veinzen. Bij hoge opkomstpercentages wel.
.
Maar goed. Ik ben wel benieuwd naar uw oplossing. U stelt dat een criminele dependance van een landelijke criminele organisatie zich wel eens tegen de landelijke organisatie zou kunnen keren. Hoe ziet u dat voor zich? En wat voor een resultaat denkt u te kunnen bewerkstelligen aangezien de landelijke organisatie wettelijk gezien de almacht over de lokale organisatie heeft...
.
Begrijp ik nu ook goed dat uw hele democratische hoop op verandering berust op insubordinerende lokale fractietjes? Dit waar deze dit in de afhelopen 50 jaar nooit hebben gedaan en bovendien de macht niet hebben om zulks te doen?
.
Maar dan ben ik naïef.... LOL!

De Libertariër | 03-03-15 | 14:30

Blij dat dit niet stemt.

nemoj me jebat | 03-03-15 | 14:29

@Piet Karbiet | 03-03-15 | 12:59
Dat zegt niet zoveel.... Ik heb er ook nog geen moer aan gedaan met dat takkeweer hier.....

lilluke halve hoan | 03-03-15 | 14:28

Een politicus in de brand steken is pas een statement...

Loebas | 03-03-15 | 14:25

Libertarische partij, Artikel 50 ik heb het de laatste jaren allemaal geprobeerd. Dit keer gewoon PVV, niet alleen om recalcitrant te zijn maar ook omdat windenergie het belangrijkste punt is waarin provincies een stem hebben.

witwas | 03-03-15 | 14:24

Al die stoffen die er in zouden zitten? Bullshit. Biljet is van pure hennep gemaakt: rookt als een jonko.

HeelStijl | 03-03-15 | 14:20

De Libertariër | 03-03-15 | 13:38
Hoe denkt u eigenlijk over de maffia e.d.
Ook lekker vrij en zelfstandig.
Of marktpartijen, prijsafspraken en kartels om lekker veel geld te verdienen?
Denk je nou echt dat die verdwijnen als iedereen libertarier is? Dat is net zo naief als de socialistische idealen uit het begin van de 20e eeuw.

Ook in een libertaire samenleving zullen er dingen in het groot geregeld gaan worden met instemming van een meerderheid omdat dat efficienter is en daarmee kan de levenstandaard van iedereen omhoog. Zie infrastructuur e.d. En dan heeft de minderheid het nakijken. En die gaan dan ook weer klagen dat het niet vrij genoeg is. Dus een zeker collectivisme is onvermijdelijk.

En het is een omweg met ellende. Je kunt ook meteen onderzoeken wat de behoefte van mensen in de basis is zonder dat er eerst een paar mensen rijk van moeten worden.

kloopindeslootjijook | 03-03-15 | 14:13

Elke keer zeiken die zeikzemels en als ze kunnen stemmen om de zooi een andere koers optelaten gaan . Blijven ze weer thuis en hoor Je ze weer het heeft toch geen Zin .

liegende lippen | 03-03-15 | 14:13

@ Einhard,

Als je al wat langer meeloopt en al een aantal verkiezingen en kabinetsperiodes hebt meegemaakt weet je dat, als je in jouw betoog de naam PVV vervangt
door een willekeurig andere partijnaam het verhaaltje nog steeds klopt...
Politici zijn bedriegers en ,op een enkeling na, alleen maar uit op eigen gewin

Loebas | 03-03-15 | 14:08

Mijn stempas lag al na vijf minuten in de kliko.

Rest In Privacy | 03-03-15 | 14:08

-weggejorist-

Campinggastje | 03-03-15 | 14:07

Schattig!

Asimov6 | 03-03-15 | 14:06

De Libertariër | 03-03-15 | 13:52
De legitimiteit waar u het over heeft, wordt niet ontleend aan de opkomst, maar aan de kieswet en de grondwet. Een opkomstpercentage van 1% of 100% heeft dus geen enkele weerslag op de legitimiteit van de uitslag. Of denkt u werkelijk dat politici uit het feit dat er maar 1% opkomst is, hun conclusie zouden trekken en iets zouden veranderen of zelfs op zouden stappen? Nogmaals, u bent naïef.
Juist uit de argumentatie dat het land al 40 jaar hetzelfde beleid heeft, komt mijn advies om provinciaal te stemmen. Dezelfde politieke partijen hebben een bestuurlijk netwerk kunnen kweken over alle lagen van bestuur omdat het volk ze die mogelijkheid heeft gegeven: lokaal, provinciaal en landelijk dezelfde partijen. Het bestuur heeft zich in harmonie kunnen organiseren om de burger zo maximaal mogelijk te onderdrukken. Die harmonie zou kunnen verdwijnen als provinciale partijen het voor het zeggen krijgen die zich wel tegen Den Haag durven te roeren wanneer dat nodig is.

jemagookniksmeer | 03-03-15 | 14:03

Heeft ze nou echt vier minuten nodig om een paar papiertjes niet helemaal te kunnen opbranden? OMG

JanJ | 03-03-15 | 14:03

@ Einhard (13:37) mbt. uw opmerking:
1/ Wilders stopte met gedogen omdat hij niet wilde meedoen aan het uitzuigen van het volk. Hij wist dat de andere partijen hem hiervoor zouden zwartmaken en voordoen alsof de PVV weglopers zijn; en dat is ook gebeurd. Velen geloven dat (ook U dus).

2/ Dat ze weinig voor elkaar kregen is omdat ze geen regeringspartij waren maar slechts gedoogden (ook dat vergeten velen)

3/ Weglopen doen ze bij elke partij; als u dat nog noet weet zou ik maar wat meer kranten gaan lezen. Alleen als dat bij de PVV gebeurt, dan wordt dat gretig door de media opgeblazen.

4/ Veel PVV haters roepen dat een stem op de PVV een verloren stem is. Het is inderdaad zo dat de PVV niet kan gaan regeren omdat andere laffe partijen niet met hen durven samen te werken. ECHTER: als de PVV veel stemmen krijgt kan ze als REMPEDAAL fungeren tegen de (nog verdere) afbraak van Nederland en tegen de groeiende immigratie golf!
5/ Veel Nederlanders (met name zieken en ouderen) gaan door een financiele hel en liggen krom om te moeten dokken voor de Brusselse 3%, terwijl Den Haag daarnaast ook nog even gauw MILJARDEN Euro’s belastinggeld over de balk smijt om half Europa te onderhouden.

6/ Ik kan er met mijn verstand echt niet meer bij. Geen wonder dat Wilders steeds meer aanhang krijgt! Het kabinet vraagt daar zelf om met hun minachting tegenover het Nederlandse volk! Al was de PVV een partij van marsmannetjes ik stem op ze. ZO KAN HET ECHT NIET LANGER

7/ ik weiger om mijn leven, welzijn en inkomen en dat van mijn kinderen over te geven aan de grillen van andere Eurolanden met veel meer stemrecht en politici die onze belangen daar niet verdedigen. Wij hebben maar een stuk of 26 van de circa 750 zetels, dus invloed kun je wel vergeten! We worden een provincietje van Brussel, alleen maar goed om te dokken tot we failliet zijn en gedwongen om STEEDS MEER miljarden weg te geven inclusief onze pensioenfondsen, met als gratis bonus onze soevereiniteit erbij.

8/ De PVV is de enige die de moed heeft om duidelijk te wijzen op de relatie tussen islam en het excessieve geweld, de homofobie, het antisemitisme, intimidatie, bedreiging, roofovervallen met geweld, straatroof, minachting voor en mishandeling van vrouwen, Maar alle andere partijen bagatelliseren de problemen uit laffe angst.

9/ Voor wie moet je dan kiezen..? Bij PvdA/CdA/D66 worden de grenzen nog verder opengezet voor kanslozen en nog meer geld weggesmeten naar het buitenland en onze soevereiniteit overgedragen aan Brussel. Als je VVD stemt gaat onze soevereiniteit OOK naar Brussel en worden werknemers, oudjes en chronisch zieken kapotgemaakt en de economie kapotbezuinigd ter glorie van de werkgevers en D66/CU/SGP gedogen dit alles! Wat overblijft is 50plus, SP en PVV. Ik stel voor om die ook eens een kans te geven want ERGER DAN NU kan het bijna niet
Alleen de PVV is tegen overdracht van onze soevereiniteit aan Brussel.

De PVV zal niet genoeg stemmen halen om dit uit te voeren maar door een erg grote PVV zullen Den Haag en Brussel misschien wat gaan dimmen

telelezer | 03-03-15 | 14:02

De Libertariër | 03-03-15 | 13:38
"Collectivisme is de ziekte. En dus niet het geneesmiddel."
Dus er is collectivisme of het is er niet? Lekker zwartwit.

U denkt zeker ook nog steeds dat de vrije markt altijd (!) in dienst staat van iedereen en de hele samenleving?
Zonder slachtoffers van een crisis oid?
Beetje blijven hangen ergens in de 19e eeuw of zo toen er nog voldoende expansionisme was?

kloopindeslootjijook | 03-03-15 | 13:56

Een shirt met Mount Logan, de hoogste berg van Canada, erop. Zou ze er ooit geweest zijn? Maar ik vrees dat ze dat tuintje nauwelijks uitkomt.

Delaware | 03-03-15 | 13:56

@jemagioknietsmeer 13:43
.
Ik heb uw naïeviteit onderschat. U denkt toch niet werkelijk dat het wegstemmen van poppetje a en vervangen van poppetje b een andere uitkomst oplevert? PVDA blijft PVDA. VVD blijf VVD.. D66 blijft D66... en de PVV staat hoe dan ook buitenspel. Wat u ook stemt, niets zal veranderen... Daarom heeft dit land al bijna 40 jaar hetzelfde beleid, ongeacht wie de bestuurders waren/zijn...
.
Als niemand stemt, dan stemt niemand in met wat dan ook. Succes met besturen of coalitievorming. De geveinsde legitimiteit valt dan weg.
.
Uw keuze is letterlijk dit: Stem (ongeacht wat) en niets zal veranderen. Stem niet, er zql in beginsel ook weinig veranderen, maar uw handtekening (instemming) staat er niet meer onder.
.
Niet stemmen is het enige logische om te doen, als u ander beleid wenst.
.

De Libertariër | 03-03-15 | 13:52

een beetje lichaams verzorging zou geen kwaad kunnen, wellicht eens een kam door de haren of een beetje een fatsoenlijk kapsel.. Brrrr

denoorman | 03-03-15 | 13:50

(Behind)Doors | 03-03-15 | 13:38
Die vertrouw ik ook niet, maar het kost wel iets meer moeite om daar mee te rotzooien. Met elektronische stemmen tellen maak je het de Haagse Maffia wel heel erg makkelijk.

endofdays | 03-03-15 | 13:50

Haha, een herenfiets met fiets tassen!!

Opco Engering. | 03-03-15 | 13:49

Tja, op deze manier wil het ook niet. Te klein vlammetje in de aansteker en bovendien drie van die dikke stukken papier op elkaar, dan krijgt het ook niet voldoende zuurstof om het brandende te houden. Beter is ze één voor één aan te steken. Maar, NOG beter is, niet in brandsteken en gewoon gaan stemmen als je een statement wilt maken.

Rest In Privacy | 03-03-15 | 13:49

geestelijk gehandicapten moeten ze sowieso geen stemrecht geven, ook mensen met dubbele nationaliteit en 2 paspoorten enz moeten ze het stemrecht ontnemen, want nepnederlanders.. Dit personage hier lijkt me ook niet echt een heldere geest..

denoorman | 03-03-15 | 13:49

Schat, wat heb je mooie vette haren.

Meh | 03-03-15 | 13:46

Typisch zo'n wijf dat er ook drie kwartier over doet om een klabanus naar binnen te frommelen. Niet mijn klabanus overigens.

KlunsJohannus | 03-03-15 | 13:46

mevrouwtje, gooi die stempassen toch gewoon bij het oud papier.. beetje domme vertoning zo.. U maakt uzelf enigszins belachelijk..

denoorman | 03-03-15 | 13:46

@telelezer | 03-03-15 | 13:35
En stem op een kandidaat die eens iets gezegd heeft in plaats van op de mediacampagne.

frank87 | 03-03-15 | 13:46

George Carlin:
“I don't vote. Two reasons. First of all it's meaningless; this country was bought and sold a long time ago. The shit they shovel around every 4 years *pfff* doesn't mean a fucking thing. Secondly, I believe if you vote, you have no right to complain. People like to twist that around – they say, 'If you don't vote, you have no right to complain', but where's the logic in that? If you vote and you elect dishonest, incompetent people into office who screw everything up, you are responsible for what they have done. You caused the problem; you voted them in; you have no right to complain. I, on the other hand, who did not vote, who in fact did not even leave the house on election day, am in no way responsible for what these people have done and have every right to complain about the mess you created that I had nothing to do with.”
-
Dus dat

PopperFlopper | 03-03-15 | 13:45

Hahaha ge-wel-dig stukje tekst.

Pompenkoning | 03-03-15 | 13:45

Om dit walgelijke tweede kamer pluche zittende idioten tegen te zitten is pvv stemmen, Waarom? Omdat het kan en die lijers nederland nog meer de grond in kunnen graven. Onderste steen boven , nee op nederland. Mogen zij Rusten.

Pierre Nis4409 | 03-03-15 | 13:44

Dit heeft niks met de Islam te maken.

LimbabweFC | 03-03-15 | 13:44

ik heb wel de qr-code er uitgeknipt. effe de stempas omgevouwen en de schaar gepakt.

ganzo | 03-03-15 | 13:43

Verbijsterende non-logica, want als u wel of blanco stemt gaan ze zeker niet weg...
.
De Libertariër | 03-03-15 | 13:34
Inderdaad! Als iedereen ze wegstemt, gaan ze weg.
Als niemand stemt, verandert er niets.
Wat is daar zo verbijsterend aan?

jemagookniksmeer | 03-03-15 | 13:43

Komt er weer een stijlloze poll?
Ik denk dat het belangrijk is dat de stemmen niet alleen worden geteld door VVD/CDA/PVDA/D66. Een telfoutje is immers snel gemaakt.

watergeus | 03-03-15 | 13:42

Vergeet niet te stemmen voor de waterschappen. Hebben die ook een programma dat door de landelijke politiek wordt gebracht in TV debatten?

A la snackbar | 03-03-15 | 13:41

Ontzettend stom om niet te stemmen.
Daar rekent dit kabinet op.
De notarissen, advocaten, bankiers, artsen, specialisten, politici en de rest met een goed gevulde bankrekening stemmen echter WEL.
Op deze wijze kan het liberale afbraakbeleid verder uitgevoerd worden.

meneer Q | 03-03-15 | 13:41

XaleX_2 | 03-03-15 | 13:29
u zit gevangen in een vastgeroest denkpatroon.
Natuurlijk hebben de leden van provinciale partijen evenveel stemrecht, en natuurlijk stemmen zij niet op een provinciale partij in de eerste kamer, ook al was het maar omdat die keuze er niet is. U geeft als stemmer op een provinciale partij het vertrouwen om wijs te stemmen bij de eerste kamer verkiezingen, ook in hun handen. De kans dat hun keuze meer oprecht en in het landsbelang is, vergeleken met PS gedeputeerden die lid zijn van een landelijke partij, is minstens 100%.

jemagookniksmeer | 03-03-15 | 13:41

@Mees Dismist 13:27
.
Die keuze is aan u. Ik zal u niets anders meer vragen, anders dan over vier jaar nog eens aan mij te denken, zodra u concludeert dat uw situatie de afgelopen vier jaren weer slechter is geworden en er niets ten goede is veranderd.
.
Op termijn zult u hetzelfde concluderen als ik: Het maakt niet uit wat u stemt. Het beleid zal altijd hetzelfde zijn. En dit komt door de aard en natuur van alle collctivistische vormen van openbaar bestuur.
.
Collectivisme is de ziekte. En dus niet het geneesmiddel.

De Libertariër | 03-03-15 | 13:38

endofdays | 03-03-15 | 13:30
u heeft meer vertrouwen in dat zootje vrijwillige zelf-politiekcorrect-benoemde stemmentellers?

(Behind)Doors | 03-03-15 | 13:38

+ veel voor Schijtaan.

DeFles | 03-03-15 | 13:38

Waterschappen zijn wel erg belangrijk voor dit land; bescherming tegen overstroming, watertoerisme, waterkwaliteit, volksgezondheid etc. Maar laat dat lekker over aan een stel ingenieurs met verstand van zaken. En gebruik het niet als wachtgeldkamers voor uitgerangeerde politici. Heeft zeer weinig met partijpolitiek te maken. Hoi Job Cohen!

Piet Karbiet | 03-03-15 | 13:38

2 dingen:

1. Stemcomputers zijn ontzettend kudt! Doe iedereen een lol en blijf stemmen op papier.

2. Ik durf te wedden dat ik die dingen wel aan krijg, maar helaas heb ik um nog in te leveren op 18 maart. Als je um dan toch wilt vernietigen, probeer dan een bak water i.c.m. een mixer.

Rest In Privacy | 03-03-15 | 13:37

Verbazingwekkend dat mensen nog steeds van plan zijn om PVV te stemmen. Ten eerste stem je dan voor een stelletje maatschappelijk mislukte volidioten in de kamer (zie dion Graus). Ten tweede is geen enkele PVV fractie überhaupt in staat de malloten die ze kandidaat stellen ook binnen de fractie te houden, in provincie/gemeenteraad/TK overal valt het zooitje uit elkaar. Ten derde is gebleken dat ze een totaal onbetrouwbare partij zijn die hard schreeuwen maar als het puntje bij paaltje komt totaal niets voor elkaar gaan krijgen. Zie de val van 1e kabinet Rutte. Ik snap dat je rechts wil stemmen maar de reden om op dit soort clowns te stemmen heb ik nooit begrepen.

Einhard | 03-03-15 | 13:37

Blanco : Ik geef ongezien toestemming aan alles dat willekeurigen in de poppenkast voor ons onbenullige kudtburgertjes bedenken.
Tussen haakjes.
(iets over draagvlak en podia voor idioten)

hallevvezool | 03-03-15 | 13:36

Camping Powned?

Jestinktnaarpoep | 03-03-15 | 13:36

Als je niet stemt ben je lui of gewoon stom.! Juist DAARMEE geef je dit afschuwelijke afbraak kabinet weer een kans, en ze zullen dan uitbundig kraaien: "Zie je wel dat er niet veel mensen tegen ons beleid stemmen". En de "vriendelijke oppositie" oftwel de andere partijen die hun kiezers verraden (vooral de grootste afbreker en soevereiniteitsverkwanselaar D66) steunen dit kabinet, dus wordt wakker mensen! Als je dit walgelijke medogenloze roverskabinet wilt "naajjen" stem dan SP of PVV, die willen beide de armen en ouderen en dieren helpen. Maar ken het verschil: de PVV wil stoppen met immigratie en als malle Sinterklaas de halve wereld met ONS belastinggeld te onderhouden, terwijl de SP daar nog veel meer mee wil doorgaan. Maak dus je keuze EN STEM TEGEN DIT KABINET!

telelezer | 03-03-15 | 13:35

@jemagookniksmeer 13:17
.
Verbijsterende non-logica, want als u wel of blanco stemt gaan ze zeker niet weg...
.
En dan kunt u uw toch al lethargische en onderdanige nick over niet al te lang aanpassen naar 'ikmagnietmeerzeggendatniksmeermag'
.

De Libertariër | 03-03-15 | 13:34

Dus dan kunnen ze ook niet bij het oud papier zeker...

frank87 | 03-03-15 | 13:34

Gelukkig, deze mensen stemmen dus niet

bob de boarder | 03-03-15 | 13:33

Gaat*

SchijtAan | 03-03-15 | 13:32

Wel sneu. Dan bedenk je dit, zet je het op internet, dan kom je opeens voorbij op Geenstijl en wordt je uitgescholden voor lelijke hoer. Nu voor het eerst dan, maar het gaan om het idee.

SchijtAan | 03-03-15 | 13:32

Tja,

Minder dan dit zal het hopelijk niet worden in je leven. Maar het geval hier stemt in ieder geval niet, en dat is al een hele grote plus te noemen. Ook trekt het tijdens het filmpje de Bek ook niet open, dat is dan ook gelijk het 2e voordeel.

Groffert | 03-03-15 | 13:31

(Behind)Doors | 03-03-15 | 12:59
Precies! dat maakt het een stuk makkelijk voor de Haagse Maffia om de cijfertjes te manipuleren, ik zeg doen.

endofdays | 03-03-15 | 13:30

Mijn advies: stem zo lokaal mogelijk. Dus niet op een landelijke partij.
jemagookniksmeer | 03-03-15 | 13:04
Met de Statenverkiezingen kies je indirect de zetelverdeling in de 1ste Kamer. Lokaal stemmen is je stem weggooien, omdat ze geen werkelijke invloed hebben en geen politiek blok kunnen vormen.

XaleX_2 | 03-03-15 | 13:29

Ah mijn ex! Doet mij deugd om te zien dat het prima met haar gaat.

Boris die Sauertopf | 03-03-15 | 13:29

Ondanks mijn binnen proprties passende klabanus , zou ik haar niet doen.

Piet_Snot | 03-03-15 | 13:28

Tokkie weet alleen hoe ze een sigaret aan moet steken. Kansloos.

Salem | 03-03-15 | 13:27

De Libertariër | 03-03-15 | 13:15
Er kan veel mis zijn met allerlei politieke systemen en daar is wellicht nog een wereld te winnen. Verder is het heel lief wat u voorstelt maar ik doe daar nog maar even niet aan mee.

Mees Dismist | 03-03-15 | 13:27

@ Russells Teapot | 03-03-15 | 13:23
totaal mee eens!

pibasso | 03-03-15 | 13:26

Russells Teapot | 03-03-15 | 13:23
Amen to that, Pot!

jemagookniksmeer | 03-03-15 | 13:26

@First Contact | 03-03-15 | 12:58
Nee, toen zei van Rossem ook al dat we niet moesten gaan stemmen. Waarom een scribent die tot zulke weerzinwekkend domme standpunten in staat is hier een podium krijgt, blijft voor mij een raadsel.

Russells Teapot | 03-03-15 | 13:25

Mensen die hun stempas in brand steken zijn sowieso te debiel om serieus te kunnen nemen. Zulke mensen verdienen slechts bespotting en hoon.

Wel het hele jaar zeiken over de politiek, maar als er om je mening gevraagd wordt, geef je niet thuis. Wat voor zwakbegaafde dwaas ben je dan?

Stem dan inderdaad blanco, daarmee geef je tenminste nog een signaal af. Maar mensen die niet stemmen geven daarmee slechts aan het allemaal wel best te vinden en het bij voorbaat met de uitslag eens te zijn. Die moeten dus niet zeiken.

"Stem Integer. Stem niet." is één van de domste dingen die je kunt zeggen, en het is dan ook niet verrassend dat dat weer komt van Van Rossem, die vorig jaar het totaaldebiele standpunt promootte om niet te gaan stemmen. Niet stemmen is juist het MINST integere wat je kunt doen, want je bent automatisch medeplichtig aan het beleid van de verkozen politici.

Russells Teapot | 03-03-15 | 13:23

Krijg em vandaag ook binnen. Stempas voor het waterschapsbestuur? gaat die beslissen in welke richting mijn drollen mogen drijven?

hakbarry | 03-03-15 | 13:23

Als het je toch niets uitmaakt stem dan Geert. Niet omdat hij een schijn van kans krijgt dit vastgeroeste systeem uit zijn geliefde problemen te trekken. Wel omdat de zittende macht daar zo enorm kwaad van wordt dat zij misschien iets aan hun zwarte hart krijgen.
Jan Passant mk2 | 03-03-15 | 12:55
Eens. Als je gevestigde politiek echt wil fucken dan moet je op de PVV stemmen. Een betere straf voor die plucheboeven is er niet. Het is ook de voornaamste reden dat het Kabinet Rutte zo wanhopig probeert door te gaan alsof er niets aan de hand is.

XaleX_2 | 03-03-15 | 13:23

@storagemaster

Nederland is een van de minst corrupte landen ter wereld. Plek nr.8 om precies te zijn:

www.transparency.org/country#NLD

Dus ik snap het hysterische huili huili niet zo.

Einhard | 03-03-15 | 13:22

Wat een trieste vertoning. Als de politiek je geen moer interesseert, prima dat je niet stemt, maar zet jezelf niet zo voor schut...

Meneer Meeuw | 03-03-15 | 13:21

Stem niet!! Werk niet mee aan de corrupte criminele bende. Delegitimeren die handel.

De Libertariër | 03-03-15 | 13:13
Want als iedereen niet zou stemmen gaan ze vanzelf wel weg of zo?
U bent naïef.

jemagookniksmeer | 03-03-15 | 13:17

LoenJWT | 03-03-15 | 13:10
En dan kom je tot de conclusie dat je het filmpje toch hebt aangeklikt en gekeken om tot jou tegel te komen. Manmanman.

snakeplisskin | 03-03-15 | 13:16

@Mees Dismist 13:12
.
Complete onzin! Stem je blanco dan stem je alsnog in met het complete systeem en uw onderdaanschap aan de Staat der Nederlanden.
.
Wie niet stemt, stemt ook niet in.
.
Blijf thuis! Weg met de hele kliek!

De Libertariër | 03-03-15 | 13:15

Politiek moet natuurlijk democratie zijn. My bad.

storagemaster | 03-03-15 | 13:15

@Einhard, de politiek wint pas als al die corrupte elitaire zakkenvullers die mijlen ver van de bevolking af staan eruit geschopt worden.

storagemaster | 03-03-15 | 13:15

Gelukkig kun je ze nog wel gewoon in 100 stukken scheuren, zoals mevrouw de Libertarier en ik hebben gemerkt.
.
Stem niet!! Werk niet mee aan de corrupte criminele bende. Delegitimeren die handel.
.
Weg met de overheid!

De Libertariër | 03-03-15 | 13:13

Top, de Josti Band heeft dus ook haar stembiljetten binnen.

Mr Dixit | 03-03-15 | 13:13

Hahaha ge-wel-dig stukje tekst.

Pompenkoning | 03-03-15 | 13:12

Dit lijkt me een typische LTS Zwakstroom PVV stemmer, als dat soort mensen niet gaan stemmen wint de democratie.

Einhard | 03-03-15 | 13:12

Blanco stemmen of niet stemmen geeft hetzelfde resultaat en is in het voordeel van partijen met een trouwe achterban, in de praktijk de gevestigde partijen. Dit is geen stemadvies maar een advies om te gaan stemmen.

Mees Dismist | 03-03-15 | 13:12

Ik heb een beter oplossing dan blanco- of niet-stemmen: Libertarische Partij stemmen.
De enige partij die zich duidelijk uitspreekt voor een kleinere overheid zonder het zinloos rondpompen van geld. Meer vrijheid, minder overheid!

blubberpoesje | 03-03-15 | 13:10

Ga je met Remia ingevette haar eens wassen, smerige bolkees!

Reconquistador | 03-03-15 | 13:10

Dan heb je een reet waar je niet omheen kunt, hoe graag je dat ook wilt, een grafkop die het onderspugen geen eens waard is, en dan denk je nog dat er mensen zijn die wellicht geinteresseerd in je zijn omdat je je stempas verbrand.

LoenJWT | 03-03-15 | 13:10

De 'stempas' die bij mij binnen is gekomen, past niet in m'n pashouderportefeuille. Ze kunnen ook niks, die gasten.

Rest In Privacy | 03-03-15 | 13:09

Stem niet zegt die halve zool weer. En dan??? Dan komt alles weer goed ofzo? Stem vooral wel. Dat is niet alleen een recht maar, gezien de moeite die gedaan is in het verleden, ook een plicht.

DeFles | 03-03-15 | 13:09

Sommige mensen zouden dan ook geen stemrecht moeten hebben.

storagemaster | 03-03-15 | 13:08

"Ben je voor afschaffing waterschapsverkiezingen en eerste kamer", stem dan vooral niet op de partij die daar ook vanaf wil.

laatmaargaan | 03-03-15 | 13:06

Het is de volle zus van het neukertje van zanger Rinus!

pluizigkroeshaar | 03-03-15 | 13:06

Wat een mollig meisje.

brutus68 | 03-03-15 | 13:06

Um, ze lachen zich echt gek hoor, als je blanco gaat stemmen. Hebben ze geen last van je en ze gaan heus geen zetels leeg laten. Alleen hele domme rukkers denken dat ze lekker rebels doen als ze blanco stemmen.

très cool | 03-03-15 | 13:05

Wat een hork!

WillemRuis | 03-03-15 | 13:05

Ik heb niet gezien wie de lijstduwer is van de Tegenpartij, maar die krijgt mijn stem!

Stefkebab | 03-03-15 | 13:05

Mijn advies: stem zo lokaal mogelijk. Dus niet op een landelijke partij.
Als dezelfde partij de gemeente, de provincie en het land bestuurt, kun je de gemeente en de provincie net zo goed opdoeken. Een landelijke partij komt op voor partijbelangen, een provinciale partij voor provinciebelangen.

jemagookniksmeer | 03-03-15 | 13:04

Zo hee, die zou ik niet doen!
Een vrouw die haar stempas af wil fikken heeft IQ lager dan 100, op zeker!

pibasso | 03-03-15 | 13:04

Het lukt je niet binnen 4 minuten een stempas in de fik te steken?
Tokkies gonna tokkie.

Eduardo- | 03-03-15 | 13:04

@roze_bril | 03-03-15 | 12:59
.
Wegkijkert.

Piet Karbiet | 03-03-15 | 13:04

Eerste klas tokkie kop heb dat mens.

Shalalieshalala | 03-03-15 | 13:04

Ik ben voor.

Liever dat dit soort incest gebroed niet stemt en elkaar in de hens steekt dan dat het wel PvdA stemt.

Snoroen | 03-03-15 | 13:02

Is altijd minder als de heupen breder worden dan de schouders.

keikoud | 03-03-15 | 13:02

Meer moeite doen om je stempas te verbranden en het te filmen, dan stemmen zou kosten

janneman1977 | 03-03-15 | 13:02

Volk zeikt over de regering. Krijgt een kans om er iets aan te doen. Verbrand stembiljet... Er zijn veel landen op de wereld waar mensen hun leven willen geven voor het recht om te stemmen. Denk daar maar is aan.

zieke hondt | 03-03-15 | 13:02

Nee, Van Rossem, ik steun geen campagne van Sywert. Sorry.

Art Vandelay Ultor | 03-03-15 | 13:01

In plaats van dat ze haar tuin nu eens zomer klaar maakt.

roze_bril | 03-03-15 | 12:59

Ze is bijna net zo onderhoudsvrij als haar tuintje.

Piet Karbiet | 03-03-15 | 12:59

ik zeg maar één ding en dat is: stemcomputer. het is gvd 2015!

(Behind)Doors | 03-03-15 | 12:59

"Stem integer. Stem NIET. (Of stem blanco.)"
Daar hebben we van Rossem weer met zijn (vast goedbedoelde) adviezen. Wat was het toen? Artikel 50? *proest*
Dit land krijgt van mij een middelvinger m.a.w. wederom een stem op de PVV.

First Contact | 03-03-15 | 12:58

Stem PVV voor minder mar.. uh malaise.

wiener mit pommes | 03-03-15 | 12:57

Mooie tegels. In haar tuin.

Piet Karbiet | 03-03-15 | 12:57

Bedankt voorde goede raad.
Ik zal dus integer stemmen. PVV.

BBmetR | 03-03-15 | 12:56

De tekst is waarschijnlijk fireproof. Zelfs een fotocopie van mijn stempas wil niet branden...

drijfkip | 03-03-15 | 12:56

Is het stembiljet al gecontroleerd of giftige of gevaarlijke stoffen? Bij defensie zijn ze al niet vies om eigen mensen als proefkonijn te gebruiken, laat staan hoe politici over de burger denkt.

toetanchamon | 03-03-15 | 12:56

Ze heeft wel veel klikko's. Weet ze wel dat daar etensafval in moet? En niet alleen de post.

Piet Karbiet | 03-03-15 | 12:55

Tip: zet je geluid even uit.

Meneert | 03-03-15 | 12:55

Niet stemmen, dat bevalt de zittende macht nog het beste - want duidelijk dat het allemaal niet anders hoeft.

Als het je toch niets uitmaakt stem dan Geert. Niet omdat hij een schijn van kans krijgt dit vastgeroeste systeem uit zijn geliefde problemen te trekken. Wel omdat de zittende macht daar zo enorm kwaad van wordt dat zij misschien iets aan hun zwarte hart krijgen.

Jan Passant mk2 | 03-03-15 | 12:55

Gadverdamme, wat een vies dik tokkie hoofd heeft dit mokkel, en dat nog wel rond lunchtijd!

Ronman2k | 03-03-15 | 12:55

Wel weer een typisch voorbeeld van het volk dat niet stemt

aaploos | 03-03-15 | 12:54

Met een propaanbrander zal het wel lukken denk ik maar ja, waarom zou je?

Rest In Privacy | 03-03-15 | 12:54

Als je niet wilt stemmen, pleur dat ding dan weg.
Maar ga niet "kijk mij eens een statement maken" videotjes op je social media tieven om interessant over te komen.
Zijn die zelfde droeftoeters die vervolgens over een jaar weer lopen te janken dat het zo slecht gaat.
Had je je pas niet moeten slopen maar gewoon gaan stemmen klaploper.

Super Grover | 03-03-15 | 12:54

Ergens wel jammer, tokkievolk als dit moet zo ver mogelijk bij de stembussen vandaan blijven.

Le Roi | 03-03-15 | 12:53

Maar de versnipperaar werkt natuurlijk wel

666angel | 03-03-15 | 12:52

Het zijn ook altijd dezelfde types die dit soort fratsen doen.

Waar is het misgegaan? Behalve bij de Mac Donalds, want dat is overduidelijk.

0591 | 03-03-15 | 12:52

Als zelf vuurtje fikken in het leven al niet lukt... Blij dat mevrouw niet gaat stemmen. Overduidelijk een d66-er.

Rest In Privacy | 03-03-15 | 12:52

Stem wel. Steek dit kabinet maar in de fik.

WieIsDeChef | 03-03-15 | 12:52

Wij zouden haar niet doen.

mijnvrouwenik | 03-03-15 | 12:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl