Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wederhoor: Wesley boos op GS Feyenoordtopics

hihahooligans.jpg Uit de mailbox. Integraal & onbewerkt knip/plak. Want zo zijn wij, als kopiëren plakken website. goedemorgen, ik wil even zeggen dat ik sinds deze week een gruwelijke grafhekel aan geenstijl heb gekregen. dat terwijl ik al enige tijd regelmatig jullie site met plezier bezoek. ik ben 1 van de volgens jullie hersenloze (zonder mensenrechten, want zo werkt het nou eenmaal als je van voetbal houd) Feyenoorders die in Rome aanwezig was. Ik vind het schandalig dat jullie zo maar, zonder ook maar een klein idee hebben van wat zich daar afgespeeld heeft mensen zomaar openlijk met hun mui vol op internet knallen. Ik ga hier niet ontkennen dat er geen hooligans mee waren naar Rome, sterker nog, er waren er heel veel van. overigens hoor ik daar absoluut niet bij, ga al 13 jaar zo veel mogelijk uit en thuiswedstrijden en heb nog nooit gevochten maar daar gaat het nu niet om. Waar het mij wel om gaat is dat ik met eigen ogen gezien heb dat de lokale bevolking erg aan het genieten was. Sfeer was top, toeristen, lokale en de Nederlanders genoten met volle teugen, van het weer, van een lekker biertje, en van de heerlijke zon! Nergens was er ook maar 1 prullenbak te vinden, maar dit was geen probleem, niemand gooide zijn glas kapot, iedereen legde deze netjes aan de kant en dat zag er idd niet fraai uit maarja, wat wil je, 5000 man staan een biertje te drinken en nergens kan je je afval kwijt. ineens uit het niets werd de politie macht verdubbeld en kwamen het plein oplopen en zonder aankondiging sloegen ze iedereen in de richting van een hele smalle straat, die vol stond met auto's en motoren en iedereen kwam in de verdrukking. vrouwen en kinderen kregen ook klappen van de politie, ze mepte op alles wat bewoog. zelfde verhaal bij de verplichte buscombi (terwijl de kaarten toch met de algemene voorwaarden van vrij vervoer verkocht waren) daar heb ik het zelf mogen ervaren. 2 klappen op mijn slaap en 3 op mijn arm, waarom? omdat ze veel te weinig bussen hadden en veel te veel mensen er in propte was het 1 grote chaos en kon je geen kant op, vonden ze dat het te lang duurde, dan knuppelde ze je gewoon net zo lang tot je was waar ze je hebben wilde. ik vind het belachelijk dat als je je familie uitmoord of je bent een vieze gore pedo dan heb je mensenrechten en mag niemand weten wie je bent maar hou je van voetbal en word je als crimineel behandeld en krijg je zonder aanleiding stokslagen dan mag je vol in beeld. er bestaat altijd nog zoiets al hoor en wederhoor. Er had NOOIT iets gebeurd als die ME (waar ze ook om bekend staan in die landen) niet zoveel buitensporig geweld gebruikt had. Jammer dat jullie klakkeloos alles overnemen wat er in de sensatiegeile media geschreven is en nog veel erger, jammer dat jullie mensen aan de schandpaal genageld hebben die net als ik gewoon kwamen om te genieten maar die in tegenstelling tot mij wel geprobeerd hebben de politie weg te krijgen bij mensen die bloedend op de grond lagen en maar door bleven meppen. is het goed dat ze daar op reageerden? nee, is het begrijpelijk. ja zeker. jullie gaan in ieder geval bij mij in de ban, jammer, maar helaas. ik hou er niet van, die kopiëren plakken websites, die zonder aanleiding het leven van vrienden van me verzieken door hun gezicht zomaar op social media plaatsen. een site als jullie moet toch weten wat dit voor mensen kan betekenen anno 2015, waarop iedereen 24 uur per dag zit te kijken en alles klakkeloos aannemen wat er geschreven word. dan mag je toch wel zorgen dat als je beslist om iemand zijn leven te vergallen dat je de feiten kent. Wesley.

Reaguursels

Inloggen

Alleen al aan de naam Wesley blijkt al dat hij komt uit een bepaald milieu

Rob1812 | 24-02-15 | 22:37

Geen prullenbak voor handen? Dan maar alls in de fontein? Geen ajax supporters in de buurt? Dan pakken we toch de Italiaanse ME? Sulletje Wesley, wat heb ik het onwijs met je te doen dat je 'toevallig' op het verkeerde moment op de verkeerde plek was... Arme jongen!

Sset | 24-02-15 | 00:21

Hey! Een nieuw artikel, met FEITEN. Waar zijn al die moraalridders nu?

Het viel dus tóch allemaal wel mee...?

Neemt overigens niet weg, dat enkele zich enorm hebben misdragen, iets wat keihard bestraft moet worden.

mikoman | 23-02-15 | 17:31

Na ruim 10 jaar GS meld ik me af, dit geloof ik niet.

neemjemoederindemali | 23-02-15 | 16:24

Tore Rendal | 22-02-15 | 20:29
Ik was er wel bij, bij de Spaanse trappen. Zelfde verhaal als van jou. Een sfeer om te snijden, wachten op de eerste vonk. Er waren zeker geen 5000 man, maar tussen de 700-1000. Dronken en agressief. Ga al tientallen jaren mee met awaydays en herken de afwachtende sfeer om los te kunnen gaan allang. Tussen deze groep gaan staan en verwachten dat het allemaal goed komt, is of naïef, of opzet. En ik geloof niet dat er heel veel naïevelingen tussen stonden. En als je daar dan tussen staat en het gaat, om welke reden dan ook, fout, moet je vooral niet janken. Ook en vooral niet als je daar met kinderen en/of vrouw tussen staat. Overal ter wereld gaat de politie zonder aanziens des persoon los, wanneer eenmaal de pleuris uitbreekt. En terecht. Overigens zag ik op de Romeinse TV schandalige beelden. Cobra's in de fontein, beschadigingen van dit meesterwerk, jochies die scooters, auto's en winkels aan het slopen waren. Beelden zijn inmiddels ook via de Italiaanse kranten op internet te vinden.
.
Er zijn vele momenten geweest waarop mensen het plein konden verlaten. Hiervoor koos men niet. Tja, dan moet je maar op de blaren zitten. Wat ik eigenlijk nog het ergste vind, is het gejank. Als je dan een tik krijgt of gearresteerd wordt, neem het als een man. Ben niet roomser dan de paus (als we het toch over Rome hebben) en ook wel eens een tik gehad. Maar dit ontkennen dat er iets gebeurd is en het janken over het optreden van de politie vind ik echt stuitend en onwaardig. Doe dan zoals wij, verlaat het plein en ga verderop heerlijk zitten eten en drinken (ondanks de drooglegging kregen wij wel bier en wijn) en met de Romeinen over voetbal en de andere mooie dingen van het leven ouwehoeren.
.
En de bussen waren inderdaad kut geregeld. Maar niet per sé in de eerste willen zitten en gewoon naar achteren lopen en wachten op de overige bussen is ook een mogelijkheid. Wij zijn rustig en bijtijds in het Stadion aangekomen, zonder klappen en gezeik. Nogmaals, Wes, als je het niet aankan, blijf dan weg. Wij hebben in ieder geval fantastische en rustige dagen in Rome gehad met een mooie en spannende wedstrijd en een fantastische sfeer in het uitvak als hele dikke bonus.

Lof der Zotheid | 23-02-15 | 15:49

-weggejorist-

LeefVandeStaat | 23-02-15 | 15:16

finders | 23-02-15 | 14:41
Ik heb vaders met kinderen zien zuipen/blowen/schelden/vechten bij een voetbalwedstrijd eredivisie zonder één politieagent in de buurt.
Hun kinderen stonden te schreeuwen tegen de grensrechter:"Hé, grens... steek die vlag maar in je reet !!!!" En papa moest daar met zijn medepapa's erg om lachen en nam nog een blikje bier en een hijs van z'n joint.
Wijsneus.

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 14:49

Waakvlam | 23-02-15 | 13:42
*zwaai*

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 14:45

voor een ieder die het beter weet ga en keer mee naar een voetbal wedstrijd in het buitenland en ervaar hoe de politie macht zich gedraagd niet zo gek dat daar opgefokte situaties ontstaan, ik heb keurige huisvaders met nix kwaad in de zin binnen 2 seconden zien veranderen in de grootste relschoppers door de sterke arm.
Amen

finders | 23-02-15 | 14:41

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 11:46

Reactie waar jij op doelt was puur cynisch bedoeld. Ook daar snap je dus niks van. Inderdaad, met dergelijke IQ-loze figuren als jij kan ik beter mijn tijd niet verdoen.
Ken de feiten en ga dan eens reageren. Dan kom je niet zo dom over. Nu wel en dat is spijtig voor je. Gelukkig zit je veilig achter je toetsenbordje en herkent niemand je. Succes met wijzer worden en reageren op zaken waar je misschien wel verstand van hebt.

Waakvlam | 23-02-15 | 13:42

Goh, wat ben ik blij dat er hier zoveel mensen zijn die de feiten kennen, en volkomen terecht, en volkomen onderbouwd, zelfs het verhaal van deze Wesley schofferen. Het is natuurlijk ook een enorm bertrouwbaar land, dat Italië. Goudeerlijk. Tot op heden nóóit bekend met supportersgeweld. Ocherm toch, we hebben van een lief onschuldig land/stad een terrornatie gemaakt. Ineens veranderen lieve normale mensen in hooligans die met 20 man supporters neersteken en slaan met knuppels.

Ik geloof jullie jongens, jullie hebben immers de foto's gezien.

Wat een hypocriet land leven we in. Wel klakkeloos de media geloven, maar een verhaal van iemand die er daadwerkelijk bij was word zonder pardon afgeschoten.

Ik was er niet bij, maar heb iets andere video's gezien dan de meesten hier vermoed ik. Hoor en wederhoor, daar doen we allang niet meer aan. Zielig hoor. Zal wel aan de haat voor voetbal liggen denk ik zo.

mikoman | 23-02-15 | 13:23

Hmm Wesley, Politie kinderen slaan? Ik zou dat als vader niet accepteren al moet de dood er op volgen, denk daar maar eens over na.

Duracell | 23-02-15 | 13:13

Even geheugen opfrissen.

Gelijk heeft hij
Waakvlam | 11-02-15 | 12:43

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 11:46

Waakvlam | 23-02-15 | 09:52
Iemand die het eens is met een Feyenoord- chirurg die geen "Joden " wil opereren, is in mijn ogen gestoord en daarom niet om mee te discussiëren.
Over en uit.

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 11:45

Al die doorgesnoven, flessen gooiende en rellende gekken in de filmpjes zijn er natuurlijk later in gemonteerd en dan die allahu snackbar fontein die zich zelf zomaar opblies toen het lekker vol stroomde met kumbajah zingende Feijenoord evangelisten .
Tuurlijk Wes ...

Castor12 | 23-02-15 | 11:40

Nonik Neem | 23-02-15 | 11:08
Aardbei.

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 11:18

Waakvlam | 23-02-15 | 09:52
Ik denk dat de "echte" supporter net zo denkt/schrijft als jij.Ze weten allemaal dat er gelazer kan komen en toch staan ze met hun kinderen en vrouwen te kijken naar die onzin.
Als men ziet dat er oproerpolitie staat, dat er flesjes worden gegooid richting politie en dat er bommen afgaan, is het verstandig om dat gebied snel te verlaten. Als men kiest om daar te blijven moet men de consequenties van die beslissing ook nemen.

3. Bij het naar het stadion gaan van de 5000(!!) man, wordt men allen in bussen geladen. Dat zijn 100 bussen. Deze kwamen mondjesmaat voorrijden, zodat het zeer lang duurde voordat het plein leeg was. Politie wordt zenuwachtig en gaat iedereen (ook vrouwen, kinderen en alle 99% goedwillenden) de bussen inmeppen. Ondanks dat hebben deze supporters zich keurig gedragen. Dit waren de gerigistreerde fans en voor hen alle lof. Zij hebben zich uitermate keurig gedragen

Vertel me, betaald iedereen voor dat vervoer? Of is het gratis en vindt iedereen dat men daar "recht" op heeft?
Zeg het maar, zinnig persoon.

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 11:16

Alsof die Romeinen lieverdjes waren?
In het jaar 0 stonden ze al voor de poort van Nijmegen.
Ze waren wel tegen de joden en dat schept toch een band met Feyenoord supporters

Nonik Neem | 23-02-15 | 11:08

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 09:35

Onzinnige reactie van een onzinnig iemand. Als je reageert, dan graag wel met feitelijke onderbouwing en enig verstand van zaken en anders moet je alleen maar lezen wat er staat en even je mond houden. Vermakelijk kijken met vrouwen, kinderen en bejaarde mensen als je door steegjes wordt gemept en in de verdrukking komt?
Heb ik ergens gezegd dat er recht is op vervoer? Dat was tegen de afspraken in en opgelegd door de autoriteiten. Op een terrein naast of bij het stadion had je daar helemaal geen last van gehad. Feyenoord is dusdanig actief geweest dat alle geregistreerde personen zich keurig hebben gedragen.
Nogmaals: Hooligans die er waren kei, - en keihard straffen,(iedere echte supporter walgt van dit soort figuren die het verzieken voor de rest) maar geen hetze tegen onschuldige mensen.

Waakvlam | 23-02-15 | 09:52

Waakvlam | 23-02-15 | 08:50
1. Jullie gaan met 5000 mensen een plein "bezetten". Het is een onbetrouwbaar groepje blijkbaar, want ze kunnen het niet aan zonder hulp van de overheden en gaan lopen kloten. Het grote groepje gaat vermakelijk kijken (met hun vrouwen en kinderen) naar het kleine groepje.
2.Als er geen voorzieningen zijn ga je gewoon ergens anders heen.
3.Betalen jullie voor die bussen? Waar haal je het vandaan dat jullie "recht" hebben op (gratis) vervoer naar het stadion? Zijn jullie incapabel om dat zelf te regelen?
4, Wellicht had Feyenoord wat actiever moeten zijn.

asylumstreetspanker | 23-02-15 | 09:35

@Outsider-Inside | 22-02-15 | 16:45

Er staat een plein compleet vol met Feyenoordfans, waar een stuk of wat relschoppers tussen lopen. Waarom doet iedereen alsof de hele groep bij de relschoppers is gaan staan? De relschoppers zullen daar heen gaan waar de grote groep Feyenoordfans zich ook bevind en verzieken het daarmee ook voor de rest.

Crytics | 23-02-15 | 09:25

Afgelopen zomer in Rome en de bewuste fontein was keurig voorzien van een tent waarin de restauratie gepleegd werd. zo ver ik kan zien zijn er mensen in de het bewuste botje gaan zitten of zijn aan het vernielen geweest. Wat dhr wesley schetst kan de waarheid zijn. Maar het lijkt mij ook dat het stadsbestuur van Rome beter een soort plein had kunnen aanwijzen daar toiletten eer te zetten en daar de mensen heen te leiden. En als zij daar een biertje hebben gekocht kunnen zie die gewoon terug brengen, hoewel ik niet zo goed een supermarkt daar in de buurt ken.

Maar daarbij wil ik ook wel aanmerken dat als je wat drinkt neem je je rotzooi mee als er geen containers zijn en voor zijn of die nu jood islamiet of feyenoord aanhanger zijn. Je blijft met je fikken van andermans spullen af en als je door Rome loopt zie je ook wel de waarde van die dingen in.

dolffie | 23-02-15 | 09:05

Wesley was net ziek op de dag dat enkelfout en meerfout werd uitgelegd.

kezie | 23-02-15 | 09:00

Gut Pieter V. Buon giorno. Heb ook de bronnen in de Italiaanse kranten en de reaguursels bekeken. De meeste spraken schande maar nuanceerden onmiddellijk over het gedrag van de carabinieri, het korps dat al eeuwen moppen over hun domheid en gewelddadigheid oplevert. Het tweede onderwerp van verontwaardiging is de vernieling van de fontein van Bernini. Zoals al eerder gemeld in prima staat want net gerestaureerd met bijdrage van Bvlgari. Omdat Rome er niets voor over had. De kosten waren 200.000. En nu 1.000.000€ ? Er worden inderdaad veel kosten opgevoerd. Reken zelf maar uit.

ristretto | 23-02-15 | 08:59

Hoe kwamen die 5000 man aan een biertje?

Als je thuis geen prullenbak ziet, zet of gooi je je afval ook maar gewoon op straat?

Heel Rome is historie, maar mensen op een historisch plein verzamelen is de kat op het spek binden?

Waarom komt dit soort gedoe nooit voor op popfestivals of andere manifestaties met grote groepen mensen?

Lastig he, verantwoordelijk zijn voor je eigen gedrag?

Tobus | 23-02-15 | 08:56

Wat velen hier vergeten is dat er 5000 supporters zijn meegegaan en een paar 100 hooligans. Dit geeft Wesley ook aan in zijn mail. Hij veroordeelt dat hooliganisme ook, wat ieder weldenkend mens doet. Deze debielen keihard aanpakken, maar de goedwillenden (en dat zijn er zo vreselijk veel) moeten hier niet de dupe van worden. Als je de feiten even onder elkaar zet kon het niet anders dan misgaan.
1. De Italiaanse autoriteiten laten 5000 man verzamelen op een historisch plein met monumentale bouw- en kunstwerken. Beetje de problemen opzoeken lijkt mij. Afgesloten terrein had al veel problemen opgelost.
2. Er is geen enkele voorziening getroffen om vuil weg te gooien, laat staan sanitaire voorzieningen, eet,- en drinkgelegenheid, vertier etc.
3. Bij het naar het stadion gaan van de 5000(!!) man, wordt men allen in bussen geladen. Dat zijn 100 bussen. Deze kwamen mondjesmaat voorrijden, zodat het zeer lang duurde voordat het plein leeg was. Politie wordt zenuwachtig en gaat iedereen (ook vrouwen, kinderen en alle 99% goedwillenden) de bussen inmeppen. Ondanks dat hebben deze supporters zich keurig gedragen. Dit waren de gerigistreerde fans en voor hen alle lof. Zij hebben zich uitermate keurig gedragen.
4. Autoriteiten hebben, tegen alle afspraken in, toegangskaarten verkocht op de dag van de wedstrijd.Kaarten die dus konden worden gekocht zonder dat de club Feyenoord zicht had aan wie dat werd gedaan.

Waakvlam | 23-02-15 | 08:50

-weggejorist-

Stijn Tijl | 23-02-15 | 03:42

Is daar wat gebeurt dan?
Daar weet ik nix fan,
mijn naam is Wesley en ik weeeeet
nergens van.

Stijn Tijl | 23-02-15 | 03:41

Het is ook wat.. sta je daar in het mooie Rome rustig te kijken naar een fonteintje uit 1600, ontploft deze zomaar in eens.. En toen werd de politie ook nog boos op ons.
www.youtube.com/watch?v=ov2OV72Syl0

Ewout van Dijck | 23-02-15 | 03:30

Wesley, ongelooflijke Tokkie-mongool... Geen vuilbakken? Dus tievie je lege fles maar in een kunstwerk van onschatbare schoonheid. Ze hadden echt bij jullie allemaal het licht uit de ogen moeten knuppelen. Zo blij dat al imbecielen eens aangepakt zijn!

Knijthuis | 23-02-15 | 03:01

Ach Wes, wees blij dat je niet aan een echt 'front' heb gestaan:

"Ik ga hier niet ontkennen dat er geen terroristen mee waren naar Raqqa, sterker nog, er waren er heel veel van. overigens hoor ik daar absoluut niet bij, ga al 13 jaar zo veel mogelijk naar bedevaartsoorden.

Waar het mij wel om gaat is dat ik met eigen ogen gezien heb dat de lokale bevolking erg aan het genieten was. Sfeer was top, terroristen, lokale en de Nederlanders genoten met volle teugen, van het weeren van de heerlijke zon! Nergens was er ook maar 1 prullenbak te vinden, maar dit was geen probleem, niemand gooide zijn glas kapot, iedereen legde deze netjes aan de kant en dat zag er idd niet fraai uit maarja, wat wil je hier in een zandbak. ineens uit het niets kwamen een AH-64 squadron aan de horizon en zonder aankondiging bevuurden (inclusief hellfires) ze iedereen in de richting van een hele smalle straat, die vol stond met auto's en motoren en iedereen kwam in de verdrukking. vrouwen en kinderen kregen ook treffers op zich, ze schoten op alles wat bewoog."

huh!? | 23-02-15 | 00:49

Alle opgepakte Feijenoord Hooligans worden nu de grens overgezet naar Vaticaanstad, daar weten de Roomse Kinder Neukjurken wel raad met ze, dan zegt de Eindbaas van de RK dit jaar:"bedankt voor die Hooligans ui Nederland"! Wesley vind het vast jammer dat hij daar niet bij mag zijn...

Groffert | 23-02-15 | 00:15

Ik ben het met Wesley eensch, maar het bloed get woar het niet kruupen ken, dus ik zie er wel de lul van in.

En komop menschen, het was dan toch ok een lelijk ding da fontein ofnie? Waren allemaal stukken vanaf enzo...

PrivacyFighter | 23-02-15 | 00:10

@Latrinalia | 22-02-15 | 18:54

Ben je nu nog niet klaar met dat gezeik?
Zal wel niet met zo een nick

Pieter V | 22-02-15 | 23:48

Het enige dat ik lees is: "Hooligans waren er veel. We pleurden ons afval overal, want ons mam was er niet om achter onze reet aan alles op te ruimen. Toen zijn we maar gaan rellen, want het wordt niet gewardeerd dat we in dronken staat een pad van vernietiging achterlaten. Het was dus volledig geoorloofd om een 450 jaar oud meesterwerk te slopen want voetbal."

Myrkie | 22-02-15 | 23:45

@ShoveASockinit | 22-02-15 | 19:42

Tja, er zijn altijd van die mensen die helderziende zijn en weten wat een ander wel of niet heeft ervaren.

Toch weer niet helderziende genoeg om te weten dat ik het helemaal niet over de vakantiegebieden had maar Madrid en Baskenland en dat ik daar helemaal niet was voor vakantie maar voor werk, pakweg 20 jaar geleden.

Pieter V | 22-02-15 | 23:44

@ristretto | 22-02-15 | 22:13

Ik heb toch ergens op internet een specificatie gezien van de schade waarin nogal wat posten stonden, behalve het herstel van de fontein.
Ik weet niet meer waar ik dat gezien heb maar een van de posten was een behoorlijk grote post van schade aan openbaar vervoer materieel.

Dat kunnen die hooligans vast niet gedaan hebben want dat doen ze in Nederland ook nooit, toch?

Pieter V | 22-02-15 | 23:25

Ongetwijfeld wordt Wesley (!) in Feyenoordkringen gezien als een erudiet persoon maar in mijn ogen is hij datgene waar je echt niet in wilt trappen met welke schoenen dan ook op een zeer warme dag.

bft | 22-02-15 | 23:12

krabbegat | 22-02-15 | 22:56
Lul niet man.

Dop | 22-02-15 | 23:11

asylumstreetspanker | 22-02-15 | 22:34
Dat het uit de hand loopt is zeker hun fout.
Diegene die doelbewust vernielingen plegen... please straf ze. Helaas zijn vele onschuldigen het slachtoffer.

Dop | 22-02-15 | 23:10

asylumstreetspanker | 22-02-15 | 22:34
Dat het uit de hand loopt is zeker hun fout.
Diegene die doelbewust vernielingen plegen... please straf ze. Helaas zijn vele onschuldigen het slachtoffer.

Dop | 22-02-15 | 23:10

Beste sukkel (want dat ben je). Ik ben ook iemand net als jij. Alleen dan van 020. Ook mijn vrienden halen domme streken uit. Ook ik ga naar uitwedstrijden. Maar in tegenstelling tot jou heb ik nog nooit klappen gehad van de ME. Waarom niet zul je je afvragen. Nou, omdat ik niet bij die hooligans ga staan en als er ME komt (en die komen echt niet zomaar weet ik uit ervaring) snel ergens anders heen ga. Het is mij totaal onduidelijk waarom je het gedrag van die idioten goed praat. Iedereen heeft de foto's/ filmpjes gezien. Jullie gedroegen je als idioten en hebben Nederland zwaar voor schut gezet. Ik zal de hand in eigen boezem steken, ja, ook mijn vrienden hebben zich misdragen tijdens de bekerfinale. Maar dat zul je mij nooit horen goed praten, schaam me er zelfs diep voor. Maar dit gaat alle perken te buiten. Wat daar in Rome rondliep zijn niets anders dan in en in trieste mongolen!

krabbegat | 22-02-15 | 22:56

Het is hetzelfde als Ajax los gaat op het Leidseplein. De rest van de stad heeft hier geen last van. Camp deo fiori en de Spaanse trappen is een vergelijkbaar terrein qua grootte. De Romeinen janken. De Italianen zijn echt niet onder de indruk van het politieoptreden.

ristretto | 22-02-15 | 22:47

Dop | 22-02-15 | 22:27
Het bewijs is nu geleverd. Zelfs de gematigde supporters vinden het de schuld van de politie.
*zucht*

asylumstreetspanker | 22-02-15 | 22:34

Ristretto.: per noi ? E pericoloso sporqesi... Abundat dulcibus vitiis.

RigorMortis | 22-02-15 | 22:31

Ik was erbij en ben een normale supporter.Hij heeft gewoon gelijk. Punt.
En maar huiliehuilie doen nu, die italianen. Als er iemand z'n excuses moet aanbieden dan is dat de burgemeester van Rome wel. Barbaren, heel Rome kapot..... lol.

Dop | 22-02-15 | 22:27

> Tsjernodebiel | 22-02-15 | 20:02
Natuurwet: Het dwangmatig opleggen van orde, resulteerd in een escalatie van chaos.

Vark Merheijen | 22-02-15 | 22:23

@radbraker: dat kantklossen zit je wel dwars he?

MrsRobinson | 22-02-15 | 22:14

Rigor mortis: vaffanculo, testa si cazzo. Die Romeinen proberen er gewoon een slaatje uit te slaan. De restoratie van de Bernini fontein was net klaar en heeft 200.000€ gekost die door Bvlgari, het horlogemerk zijn betaald. En nu 1 miljoen euro schade? Me hoela.

ristretto | 22-02-15 | 22:13

Jongens, ook al is Wesley (volgens mij) aardig slim genoeg om te weten dat we hier gelijk hebben, ik ben bang dat hij te laf is om dat tegen zijn mede hooligans te zeggen...

SaintNick | 22-02-15 | 22:11

Wesley, ruil je clubpas in voor een bibliotheek pas. Begin bij de oude Grieken, bij de A van Aristoteles.
Dat zou een veel beter voorbeeld stellen voor al die miljarden hersencellen van je kleinkinderen.

SaintNick | 22-02-15 | 22:04

Feijennoord.: Liquido e vapori facilmente infiammabili. Provoca grave irritazione oculare. Può provocare sonnolenza o vertigini. Nocivo per gli organismi acquatici con effetti di lunga durata. Tenere lontano da fonti di calore, scintille, fiamme libere e superfici riscaldate. - Non fumare. Non disperdere nell’ambiente. Conservare in luogo fresco. Recipente sotto pressione. Proteggere contro i raggi solari e non esporre ad una temperatura superiore ai 50° C. Non perforare né bruciare neppure dopo l’uso. Non vaporizzare su una fiamma o su un corpo incandescente. Conservare lontano da fiamme e scintille - Non fumare. Conservare fuori della portata dei bambini. Ingredienti pericolosi: acetone.

RigorMortis | 22-02-15 | 21:48

Zo gaan we lekker reaguurdertjes... stadionverboden eisen.... voor iets wat buiten het stadion plaatsvindt... dus verder gaan dat het nederlandse recht voorschrijft... een stadionverbod wordt opgelegd door de knvb... we vinden het dus goed dat een voetbalbond gaat bepalen dat hetgeen wat jij buiten het voetbal doet invloed moet hebben op jouw bezoek aan de stadions.... dat betekent dat er ook supporters zijn die nu in italië zijn veroordeeld voor jawel wildplassen.... nu ook een SV aan hun broek hebben hangen.... oh wacht dat is nog niet gebeurd... want dat is nog niet gemeld... nou surprise.... dit gebeurd ieder seizoen keer op keer... blikje bier in je handen buiten het stadion want ja alcoholvrije zone.... SV en een flinke boete... nee een voetbalsupporter is eerder in beeld in de media dan een tasjesdief, verkrachter of weet ik veel wat.... ga eens met je cluppie mee met een uitcombi... dan praat je wel anders.... maar nee hersenloos volk is het want voetbal... wel volgende keer hoop ik dat het jouw kantkloshobby is wat zo gereguleerd is bij het voetbal... hoop ik dat die enkele kantkloshooligan het verziekt voor jou die wel goedwillend is... en hoop ik ook dat jij op de fotostaat naast die enge kantkloshooligans en jou leven verder verziekt is... door ontslag ed...

radbraker | 22-02-15 | 21:41

@Nozer | 22-02-15 | 18:11
Clubgedrag. Simpel doch niet goed te begrijpen.

McMarx | 22-02-15 | 21:38

010waus | 22-02-15 | 20:59
Potjandorie. Ik weet niet waarom maar jij bent vanaf nu mijn Jezus of John de Wolf.

Uifeltje Gnuiffeltje | 22-02-15 | 21:34

Ik wacht het commentaar af van een paar van mijn collega's. Die zijn daar geweest en dat zijn gewone jongens. Die hebben een hekel aan hooligans en geweld, maar houden wel van Feyenoord.

Er is te veel ruis.

Statler en Waldorf | 22-02-15 | 21:32

Je had ook onder je vriendjes een collecte kunnen houden Wesley, om te proberen de aangerichte schade een beetje te vergoeden. Maar nee, je gaat verongelijkt zitten doen. Nog bedankt voor de achterlijke "moet kunnen" mentaliteitrot van tegenwoordig.

Suerte Piet | 22-02-15 | 21:27

Heb de beelden gezien en inderdaad.... geen gebroken glas of agressieve hooligans te zien, hoor.
Zucht.

Schietmijmaarlek | 22-02-15 | 21:20

Ik denk dat wesley zijn verhaal moet verkopen aan de efteling, die weten er vast wat leuks voor te maken in het sprookjesbos

neufke | 22-02-15 | 21:05

010waus | 22-02-15 | 20:59
"handen uit te mouwen"- man is er nu ook. En heeft u nog iets boeiends te zeggen?

asylumstreetspanker | 22-02-15 | 21:03

LJBrinkhorst | 22-02-15 | 20:37
Ah, de "voldongenfeit- man" is aangeschoven....... verder nog iets interessants te melden?

asylumstreetspanker | 22-02-15 | 21:00

Hahahaha al die reaguurdertjes hiero die het zo goed weten, eigenlijk beter zijn dan de rest.

Wesley jongen, paarlen voor de zwijnen bij GS. Het kwaad is toch al geschiedt, het schavot stond al lang klaar, het was wachten op de bekende lont in het kruitvat. Ik moet zeggen, dat hebben die wouten daaro ff goed voor mekaar gekregen.

Het is nu gewoon weer ouderwets wij tegen de rest, heerlijk. Fuck 'em all!

010waus | 22-02-15 | 20:59

@krem | 22-02-15 | 17:51
Ik ben in de 3 decennia die ik al leef nog nooit in aanmerking gekomen met 'excessief politiegeweld' en dat zal ook niet gebeuren. De meest vervelende aanvaring die ik met een agent heb gehad is een boete voor het zonder fietslicht rijden. Maar ik gedraag me dan ook niet als en tokkie en zal ook nooit een situatie creëren waarbij een agent mij vermanend aan moet spreken, laat staan een knuppel in mijn nek moet leggen.

Le Roi | 22-02-15 | 20:53

Vervang Feyenoord door islam en hooligan door terrorist. Dan is Wesley een doorsnee moslim die nog steeds denkt dat islam vrede is en dat hij het slachtoffer is.

deministerpresident | 22-02-15 | 20:46

@Tore Rendal | 22-02-15 | 20:29
+1 Altijd fijn om ook de mening van neutrale ooggetuigen in de panelen te zien verschijnen.

michello | 22-02-15 | 20:38

Wesley moet niet janken, maar kunnen die pastavreters, gesteund door de Televaag, ook niet ophouden met de dramaqueen uithangen? Er zijn wat relletjes geweest, er was beperkt schade. Zo rolt Europees voetbal.

LJBrinkhorst | 22-02-15 | 20:37

Hé hersenloze Wesley: helemaal NIEMAND zal je missen!

Mike Gaatjeniksaan | 22-02-15 | 20:35

Wat een onzinverhaal van die Wesley over de politie in Rome. Afgelopen week was ik in Rome, om samen met mijn vrouw van de stad te genieten en heb helaas veel hersenloos gedrag van ''Feyenoorders'' moeten aanschouwen.
.
Woensdagavond hadden vele van die debielen zich verzameld op Campo dei Fiori. Een mannetje van 400-500? Schreeuwend en bier zuipend en sommige met van die prettige ''drugsogen''. Gaandeweg kwam er meer politie bij, die er alleen maar stonden en de boel gadesloegen. Ze deden niets, helemaal niets. Stonden er bij en keken er naar.

De hersenlozen deden wel wat. Die gooiden (bier)flessen naar de politie. Niet 1, maar om de zoveel tijd een fles. Met groot gevaar voor zowel de politie als argeloze voorbijgangers zoals mijn vrouw en ik. Ik hoorde enkele iets slimmere van de hersenlozen zeggen ''dit gaat fout'', ''dit gaat straks hartstikke fout''. Zij leken hiermee op het - ook in mijn ogen - uitlokkende gedrag van deze gestoorden te doelen. Want de politie had toen nog helemaal niets (!) gedaan, alleen maar gestaan en toegekeken, en flessen incasseren. Er was geen ontspannen toerist op het plein te ontdekken, wat normaliter elke avond het geval is.
.
Ik zei tegen mijn vrouw dat we maar beter weg konden lopen. Daar bleken we achteraf wijs aan te hebben gedaan. Wat het plein werd enige tijd later schoongeveegd.
.
Ik was niet bij de Spaanse trappen toen het gedoe daar gebeurde. Maar weet wel dat de politie op Campo dei Fiori geen enkele blaam treft. Wel vraag ik me af waarom de politie na de negatieve ervaring van woensdagavond niet gewoon op donderdag de Spaanse trappen afsloot en waarom de politie geen honden en paarden gebruikten om die hersenlozen weg te drijven.

Tore Rendal | 22-02-15 | 20:29

Tsja, iets met nodeloos kwetsend ?

Jakkes23 | 22-02-15 | 20:14

Tsjernodebiel | 22-02-15 | 20:02
Ok, duidelijk. Fijn om te horen dat er in ieder geval nog mensen zijn die een wijze raad van moeders meegekregen hebben.

Pinocchio | 22-02-15 | 20:14

Hand in hand staan ze te huilen, Wesley het is 2015 en als je de boel loopt te verzieken sta je 21mp op de kiek, openbare weg / plein / fontein.

Toch knap van een voetbalsupporter zonder het K*nker woord te schijven. Daarom +1 voor onze Wesely Hooligan!

Miss Appeltaart | 22-02-15 | 20:10

Wesley geenstijl is eigendom van de telegraaf als je dat gewoon in het achterhoofd houd verklaard dat een hele hoop

2ndaccount | 22-02-15 | 20:04

Ja, ik vind die Italianen ook smerige racisten. Gelijk de buitenlanders de schuld geven. In Nederland zouden we eerst het politie optreden bediscussiëren.

Rommelende Onderbuik | 22-02-15 | 20:04

Ik hoop dat alle kansloze, fijne, ongemanierde "supporters" die ook maar iets met die schandalige gedragingen in Rome te maken hebben met naam en toenam bekend worden en mogen opdraaien voor alle schade. Stelletje randdebielen die zichzelf voetbalclub aanhangers noemen. Ga je schamen!!

Pale Rider | 22-02-15 | 20:02

Er is bovendien een hooligan veroordeeld tot 6 maanden cel voor het slopen van een verkeersbord. Je krijgt in Nederland 12 maanden voor het beramen van een moordaanslag. 45k boete m'n reet. Daarvan gaat 40k in de achterzak.

Vark Merheijen | 22-02-15 | 20:02

@Pinochio

Niemand, dat het uit de hand liep daar zijn uiteindelijk de hoolies verantwoordelijk voor, maar dat wil niet zeggen dat de organisatie vanuit Rome zwaar waardeloos was. Dan nog mag het nooit escalleren. Mn moeder zei altijd:"je gedraagt je en je luistert naar de politie want je bent te gast." Helaas doet niet iedereen dat

Tsjernodebiel | 22-02-15 | 20:02

Beste Wesley. Veel succes met het bij elkaar harken van die 45.000 euro boete. Verkoop eerst je Opel Ascona maar, dan heb je die 300 euro alvast binnen.
sinar2 | 22-02-15 | 16:40

Dat vind ik nou echt lullig van je, sinar2. Iedere mongool weet dat een gave Ascona op dit moment mistens 8 tot 10K doet. Je mocht willen dat je er eentje voor de deur had staan.

datdantochweerwel | 22-02-15 | 20:00

Ik dacht eerder al: Waarom zouden die Italianen zich zo druk maken? De schuldvinger wijzen doe je meestal alleen om de aandacht van je eigen optreden af te leiden. Natuurlijk: Hooligans enzo. Maar reaguurders kennen toch de politie onder Frankrijk?
Wat er is gebeurd: Een korpschef maakte een inschattingsfout en kreeg problemen met het ontruimen van de hooligans. Dan dus wijzen naar die harde hoofden van de hooligans, die zich niet zonder slag of stoot gewonnen gaven. Ook bier verkopen zonder vuilnisbakken is een fout van de lokale organisatie.
Ook weten die Italianen dondersgoed dat donderdag een veldslag wordt. Ik zou die Feyenoord-winkel op CS niet willen zijn dan. Ze proberen alvast wat centjes los te peuren voor het geval de Roma hooligans er 1-1 van gaan maken.
Ik geloof Wesley voor een groot deel. Ook het klakkeloos overnemen van namen uit de Italiaanse media was niet netjes. Zolang die media het niet over minderjarige hoertjes hebben, kun je ze niet vertrouwen.
Ondertussen zijn er razia-klopjachten geweest op achtergebleven Feyenoorders en zijn twee fans neergestoken.

Vark Merheijen | 22-02-15 | 19:57

Die mail is zo dom, dat kan haast niet van een hooligan zijn. Dat moet haast van een gematigde supporter zijn.

asylumstreetspanker | 22-02-15 | 19:55

Tsjernodebiel | 22-02-15 |
Gauw gaan demonstreren bij de ambassade van de Telegraaf dan. Aan wie ligt het allemaal nog meer behalve aan de hooligans zelf?

Pinocchio | 22-02-15 | 19:53

Wesley, vrij vertaald: kansarm.

captainobvious | 22-02-15 | 19:52

Je kan zeggen wat je wilt maar Wesley heeft wel een punt. Daar is de politie zo opgefokt dat ze alles in elkaar slaan wat los of vast zit. Geloof best dat geëscaleerd is door het optreden van de lokale ME.
je suis bier | 22-02-15 | 16:37

Ik heb in Italie gewoond en jij weet dus duidelijk niet waar je het over hebt.
De nationale sport in Italie is niet alleen voetbal, maar ook dubbelparkeren in de steden. Wat de politie doet is op een fluitje blazen zodat je de gelegenheid krijgt om onder de boete uit te komen door je auto daar weg te halen.
Hier in Nederland blazen ze niet op een fluitje, nee integendeel... hier gaan ze stilletjes achter een boom staan met hun lasergun.
Ik denk eerder dat jij zelf een beetje opgefokt ben.

marlin5215 | 22-02-15 | 19:51

Ik geloof dat het niet geheel zo zwart-wit is.
Maar een beetje grijs..... is het toch zeker wel. [understatement off]

G,I. Jane | 22-02-15 | 19:49

Ben tientallen keren met Feyenoord Europa in geweest, was niet in Rome maar denk wel dat Wesley een heel eind gelijk heeft over hoe het daar ongeveer gegaan is. En weet ook dat een deel van de Feyenoordaanhang zich dan niet als makke lammetjes een bus in laten jagen, maar daar buitensporig op reageert en los gaat. Jammer want het is jaren goed gegaan als je dan flesgooiend op GS komt te staan dan is dat je eigen schuld. Feyenoord zelf kan er niks aan doen, dus excuses vallen er niet te maken, maar de imagoschade is er weer. Voorlopig nog steeds geen oefenwedstrijden in Engeland of Duitsland en voor sponsors is het ook niet overdreven aantrekkelijk. De enige winnaar is uiteindelijk de Telegraaf, die stookt de hetze tegen Feyenoord lekker op.

Tsjernodebiel | 22-02-15 | 19:44

Pieter V | 22-02-15 | 18:39
nee dat doen ze niet ,zeker niet als ze elke avond wel een keer langskomen op de promenades ,een keer iets zien op vakantie is geen leidraad dat dit daadwerkelijk zo is..

ShoveASockinit | 22-02-15 | 19:42

Maakt me geen fuck uit wie er gelijk heeft als er maar niet betaald wordt door ons. Herinner me menige Italiaanse supporters bij bezoekjes aan ons de afgelopen 25 jaar die het politiebudget aardig opschroefden en de nodige schade veroorzaakten. Bijvoorbeeld Ajax-Torino, 1/2 finale Europacup 1. Toen stuurden we ook geen rekening naar Rome of stonden er Hollanders op de stoep bij de Italiaanse ambassade. Shit happens, life goes on.

fingers | 22-02-15 | 19:42

@ Pieter V | 22-02-15 | 18:43
Autootje kopen? Net 10.000 gereden en altijd binnen gestaan. Is van een oud vrouwtje geweest....

de autoverkoper | 22-02-15 | 19:39

Hullie hebbe ut gedaan! Sodemieter toch op.

Sliptong | 22-02-15 | 19:33

@necrosis | 22-02-15 | 16:58
Haha!

Sliptong | 22-02-15 | 19:33

Wesley, "slachtofferjanker" , wij Feyenoord "supporters" hebben NIETS gedaan, wij hebben ons alleen "verdedigd tegen de ROMEINBARBAREN". Is hij misschien in de leer gegaan bij de "lichtgetinden met hun bondkraagjes", want ook bij hun zijn "de anderen" altijd de schuldigen.

habramar | 22-02-15 | 19:31

waar zou dat idee toch vandaan komen dat je eerst een paar waarschuwingen *moet* krijgen en dat je daarna pas hoort te luisteren?
zou het een gevolg zijn van de jaren '70/80 opvoeding?

--sql error-- | 22-02-15 | 19:30

Joh wesley, dat ene fonteintje daar in Rome had meer culturele waarde dan heel Feyenoord of Rotterdam. Natuurlijk slopen de meren carabinieri jou en je hooliganvrienden als je daar met je tengels aan zit.

F#ckingAwesome | 22-02-15 | 19:28

De Roomse ME-ers die ik gezien heb eten de hele dag ijsjes en hebben spiegeltjes aan de binnenkant van hun wapenschild, om te kijken of hun haar mooi zit. En de rest van de tijd bellen ze met hun moeder.
tipo | 22-02-15 | 16:43

Jaaa??

Goh.

G,I. Jane | 22-02-15 | 19:27

brood en de spelen, in ver verleden gegarandeerd amusement.
Oh tempora oh mores
Wesly voelt zich onheus bejegend moet mischien zelf gaan voetballen oh nee want dan slaat ie de scheids deaud

RigorMortis | 22-02-15 | 19:25

wat is eigenlijk het punt van " geen waarschuwing". Het stond nota bene hier op iedere nieuwspagina dat je niet met shirt zelf Rome in mocht.
en en dat er veel politie zou zijn om dat te handhaven

Shoarmamasutra | 22-02-15 | 19:19

MrsRobinson | 22-02-15 | 19:13
Hater met je RTL4-mening.

Latrinalia | 22-02-15 | 19:17

@Latrinalia: Of schrijf Engels óf schrijf Nederlands. Wat je nu doet is zooooo RTL4

MrsRobinson | 22-02-15 | 19:13

Het feit dat je nog reageert zegt mij dat ze nog niet hard genoeg geslagen hebben. Pauper. Weg met jullie!

Mask | 22-02-15 | 19:12

Deze voetbalrellen zijn illustratief voor het failliet van de Nederlandse cultuur. Laten we de schade betalen en ons gaan bezinnen over onze toekomst.
Bakito | 22-02-15 | 17:01

Hypocriet als het moslims waren geweest had je het goed gepraat zoals alles wat ze doen. Was het een provocatie naar de moslims toe dat monument..

In Nederland had de ME niet eens ingegrepen die komen pas in actie als het feest al begonnen is, in Italië komen ze in actie voordat het uit de hand loopt en slaan dan door totdat alles weggeveegd is. Jammer voor je als je er staat had je met je dronken kop weg moeten gaan van dat plein.

Verder vind ik het ook triest dat gewone Feyenoord supporter zijn neergestoken door ac roma supporters laf op een scooter langsrijden en dan steken. Had die groep hooligans dan aangepakt die woensdagavond en donderdag huishielden in je stad..

vinzDH | 22-02-15 | 19:09

De ME en deze supporters hebben meestal een tweecijferig IQ. De ME kijkt zelden wie ze slaat. Wesley gaat voor het gemak voorbij aan het gooien van (o.a.)flessen richting ME en de vernielingen.

Brakke Obama | 22-02-15 | 19:03

Hashtag romewelope was vorige week dan wel weer trending onder alle "Wesley's".

boasatlas | 22-02-15 | 19:01

Ach gossie,Wesley toch... Hooligans lijken wel moslims,het ligt altijd aan een ander. Nou,beste Wesley.. voor mij blijf je een eencellige die wat mij betreft liever vandaag dan morgen naar de maan geschoten mag worden, Ergens anders van deze aardbol weg is trouwens ook goed..

lamlul | 22-02-15 | 18:57

Wesley spelt ongeveer even goed als Quid.

Tapu | 22-02-15 | 18:57

Hoop Humberto Tannetjes hier, heeft dr Phil ook nog een mening? Alle awaydaygangers zijn KA-RIE-MIE-NELEN, lekker kammetje, alles scheren en alles. Cheaptalk groet jullie. You need people like them so you can point your fuckin' fingers and say "That's the bad guy."

Latrinalia | 22-02-15 | 18:54

Wesley heeft gelijk,
wederhoor vindt niet plaats.
Geenstijl HQ staat in 020 en dus per definitie bevooroordeeld.

voor je het weet hebben ze het halve colosseum gesloopt en krijgen 010-supporters de schuld

Triple2K8 | 22-02-15 | 18:53

als die ME (waar ze ook om bekend staan in die landen)...

Kijk, als je het weet moet je ze ook niet uitdagen.

Pinocchio | 22-02-15 | 18:46

@de autoverkoper | 22-02-15 | 18:33

En een autoverkoper liegt nooit.
Dat de rechter in Nederland veelvuldig het crimineel tuig verdedigt is ook al lang bewezen.

Pieter V | 22-02-15 | 18:43

Dat wordt lachen dan, donderdag... Khaal maar vast n kratje bier en zakkie nootjes extra!

Aanmodderfakker | 22-02-15 | 18:43

Ja Wesley. Als je uit het land van de omgekeerde wereld komt en naar andere landen gaat is het handig om te onthouden dat in de rest van de wereld de boel niet op z'n kop staat. Daar heb je als aso niets te vertellen, daar komt geen geitenwollensokkentypje je "appeasen", daar is de politie nog gewoon politie geen boksbal. Vergeet je dat Wesley, tsja dan valt er een klepje op het neusje. Hard ook, dus zal even pijn doen.
.
Toch heb je geluk, Wesley, want je bent weer terug in het land van de omgekeerde wereld. Kun je weer lopen schreeuwen dat je slachtoffer bent ipv aso, dat iedereen zich aan jouw aso-normen moet aanpassen ipv andersom.
.
Laat ik maar stoppen en slechts een dankwoord aan je richten. Dank, Wesley, voor het voor schut zetten van ons land, je medeburgers, en niet te vergeten je cluppie.

Parel van het Zuiden | 22-02-15 | 18:41

Dus dit is zo'n gematigde Feyenoorder. Altijd maar goedlullen wat zijn extremistische, vandalistische matties flikken.

Muggenmepper | 22-02-15 | 18:39

@ShoveASockinit | 22-02-15 | 18:00

Ook de Guardia Civil en de Mosos beginnen altijd met netjes te sommeren om je te verspreiden. En als je dat dwarsboomt krijg je nog één waarschuwing. Als dan nog denkt het gezag te kunnen tarten slaan ze je ongenadig op je flikker. En zo hoort dat!

Pieter V | 22-02-15 | 18:39

@ Nozer
Ah, u heeft wel uw PhD titel in Oxford behaald, naar ik presumeer?

fortz | 22-02-15 | 18:35

Neemt overigens niet weg dat Feyenoord er wel opvallend vaak bij betrokken is....

de autoverkoper | 22-02-15 | 18:34

Nu realiseer ik mij terdege dat elk argument dat ik hier aandraag ten faveure van Wesley waarschijnlijk door iedereen en zijn moeder zal worden aangegrepen om ook mij in het rijte der eencellige voetbalboeren Te scharen, echter hij heeft wel een punt. Zonder daarmee goedkeuring uit t e spreken over het gedrag van de Feyenoord dans overigens. En nee, ik ben geen Feyenoord fan maar pak wel regelmatig een uit- en thuiswedstrijd van mijn eigen clubje mee. Vaak zat meegemaakt dat je met een man of wat rustig en fatsoenlijk iets staat te drinken in een kroeg in een vreemde stad en als je naar buiten komt de ME plotseling met 20 man, 12 honden en 4 paarden op je in begint te hakken. Beeldvorming is vaak dat 'men er wel zelf om gevraagd' zal hebben maar dat is dus niet zo. Halve finale KNVan beker 2007 tussen Ajax en Roda Ajax is daar een mooi voorbeeld van. 275 Roda supporters opgepakt wegens vechtpartijen en verstoring van de openbare orde terwijl er (voordat de ME begon te hakken) niks aan de hand was. Die fans hebben een zaak aangespannen en zij in het gelijk gesteld door de rechter. Ik bedoel maar, what you see ain't always what you get....

de autoverkoper | 22-02-15 | 18:33

Ben toch wel beetje eens met Wesley.
Wederhoor = goed.
Je zomaar in elkaar laten slaan, daar zou ik ook niet pikken ME of geen ME uit welk kutland dan ook.

prof Nice | 22-02-15 | 18:33

Wesley moet begrijpen dat hij zich wel kan gedragen maar dat er in het kielzog van hem een aantal Neanderthalers en barbaren meelopen die dure monumenten vernielen als zou het gaan om een pisbak en die de hele binnenstad verzieken. De burgemeester van Rome is niet voor niks kwaad. Wesley zou zich moeten schamen voor zijn achterlijke broertjes die zich ook uitgeven Feyenoord fan te zijn, maar de goede naam van Feyenoord te grabbel gooien.

lingo star | 22-02-15 | 18:26

What nou the F*ck over die fontein waarvan een paar stukjes af zijn ?
In een paar maanden hangen er hoofden aan, uitbreiding kalifati enzo.

prof Nice | 22-02-15 | 18:25

@krem | 22-02-15 | 17:33

Nog zo een debiel die te stom is om het te zien.

Pieter V | 22-02-15 | 18:25

De meeste Nederlandse clubs hebben hooligans.
Feyenoord heeft huiligans..

Brakke Obama | 22-02-15 | 18:25

@FreedomFTW | 22-02-15 | 17:32

Ja hoor sukkel! Die opnames zijn allemaal in een studio gemaakt alleen maar om al die vriendelijke vooral cultureel geïnteresseerde toeristen die helemaal niks anders gedaan hebben dan de onvervangbare monumenten in Rome te bewonderen in een slecht daglicht te stellen.

Je bent het zoveelste bewijs voor het feit dat de tijd daar is om eindelijk eens korte metten te gaan maken met het loslopend schorem in dit land.

Pieter V | 22-02-15 | 18:24

toetanchamon | 22-02-15 | 17:12
.
Volgens de overlevering is Christus door zijn vertoornde joodgenoten verraden en veroordeeld. Ooit had hij notabele marktkramers de tempel uit getrapt en de Farizeeën diverse malen geattendeerd op hun hypocriete, perfide inborst.

.
.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Kajafas

pluizigkroeshaar | 22-02-15 | 18:23

@necrosis | 22-02-15 | 18:01
Niet helemaal mee eens. Ben ook in Belgrado geweest, tegen Partizan Belgrado, wiens supporters ook wel bekend staan als 'de slagers van de Balkan', maar dat terzijde. Maar dáár bestond de massaal uitgerukte oproerpolitie louter uit broekjes, 19, 20, 21 jaar, niet ouder. Alleen de chef was een wat oudere, te herkennen aan zijn snor. Ofwel, oproerpolitie is daar (waarschijnlijk) een onderdeel van de politieopleiding. Denk ik dan.
Hier in Nederland daarentegen bestaat de oproerpolitie louter uit betaalde vrijwilligers. Onze oproerpolitie mag dan ook maar wat graag in actie komen. Maakt niet uit tegen wie.
Ik zou dat maar niet te hard roepen, dat ze hier minder hard slaan dan daar.

VanBukkem | 22-02-15 | 18:20

Laat ik dan toch maar met een godwin komen. Wesley verdedigd de 90% van de Duitsers die niet lid waren van de nazi partij. Ja maar die laatste 10% waren er bij en ik wist het.

Mafkees_Deluxe | 22-02-15 | 18:16

Duidelijk verhaal. Schuld van de politie want die moeten zich maar eens leren gedragen.
Foebal staat natuurlijk boven alles en moet door de politie dan ook goed begeleid worden en uit dezelfde zak worden betaald die de uitkeringen van de fans betaald.

Mark Verheijen | 22-02-15 | 18:13

Zijn er brieven van moslims gepubliceerd die het oneens waren met de stellingen alhier?

mokummer | 22-02-15 | 18:12

@krem | 22-02-15 | 18:01
Ik ben inderdaad vrij bevooroordeeld als het gaat om geweld door voetbalsupporters. Of, nouja, niet eens zozeer geweld, maar de mate van fanatisme. Als je als Feyenoorder principieel niet naar Amsterdam gaat, of spreekt in termen als 020 of 'die joden', naja dan ben ik al heel snel klaar met je. Zo kende ik eens een Ajacied met z'n eigen bedrijf, maar hij zou nooit en nimmer opdrachten aannemen van mensen uit Rotterdam, of 010 zoals hij het noemde. Hoe is dat normaal, sociaal acceptabel gedrag? Ik vind het zo belachelijk kinderachtig. Nog een voorbeeldje, Wesley Sneijder scored voor Oranje maar bepaalde Feyenoorders juichen dan niet of vinden het niet zo chill omdat hij voorheen bij Ajax heeft gespeeld. Waar slaat deze rivaliteit op, ik kan het niet begrijpen.

Nozer | 22-02-15 | 18:11

Liefhebbers van het voetbalspelletje gaan niet naar stadions. Dat is voor dom volk.

Kameroudste | 22-02-15 | 18:11

@krem 18:01:
Mensen met trainingspakken, tattoo's en petjes op ZIJN minderwaardig. Punt.

Kameroudste | 22-02-15 | 18:09

Goh, dat is toch al heel lang niet meer gebeurd... iemand die altijd met plezier naar GS kwam omdat hier alles en iedereen in de zeik wordt genomen, maar als dan plotseling zijn eigen clubje waar hij zelf bij hoort wordt afgezeken opp de Geenstijl... dán is opeens de Geenstijl de schuld en het ultieme kwaad en is hij boos.
Vroeger was dat schering ende inslag. Boze knorren van corpora, boze gristenen ("Dat durven jullie niet over de islam!"), boze neonazi's, boze AFA's... Altijd humor, die selectieve verongelijktheid en verontwaardiging.

Stormageddon | 22-02-15 | 18:09

Dat er nog discussie is over of dit gedrag wel of niet acceptabel is volstrekte onzin. Dit is geen acceptabel gedrag voor niemand niet in geen enkele situatie. Die tuinkabouter bij de buren kijkt mij elke dag raar aan dus pleur ik hem maar door hen raam, ze hebben het uitgelokt?! Argumenten als slechte organisatie, geen prullenbakken of misschien te assertieve ME raken dan ook kant nog wal. Alleen jij bent verantwoordelijk voor je gedrag, niemand anders. Heb jij geen zin in een knuppel in je nek dan loop je weg. Uitgelokt of niet je hoeft niet iemand anders zijn spullen af te breken, daar kies je zelf voor. Als je dat niet kunt inzien dan is er iets grondig mis met je cognitieve vermogen. Dit soort lui doet nu alleen maar janken omdat ze het niet gewend zijn dat ze op hun gedrag worden aangesproken, hier in Nederland poept de politie collectief voor ze in de broek en laat ze wandelen. Dus Wesley leer vooral eens voor jezelf te denken en maak gezondere keuzes als je niet in een adem genoemd wil worden met dit soort hersenlozen.

saidnowomanever | 22-02-15 | 18:08

En nu moeten we een voetbaltokkie met het verstand op het niveau van een kind geloven? Voetbalsupporters zijn gewoon paupers, allemaal.

Deviant | 22-02-15 | 18:06

Sorry voor de repost! Te snel op F5 gedrukt en de invoer opnieuw verstuurd.

Tel Aziaat | 22-02-15 | 18:03

@Wesley:

Iemand die echt van de sport voetbal houdt, kijkt thuis.
Daar heb je altijd de beste plaatsen, het beste overzicht, een terugspoelknop en de laagste entreetarieven.

Iedereen die zo fanatiek is dat ze afrijzen, meerdere dagen en bakken met geld spenderen. Is gewoon een idioot die wilt matten. Jij dus ook!

Maak de volgende keer een pot, regel een vergunning om een beamer en een tap op een kade te zetten ergens in Rotterdam en maak er gewoon een feest van!
Tevens kan de ME jullie dan ook gelijk de nieuwe waterweg in vegen als dat nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Tel Aziaat | 22-02-15 | 18:02

Ben niet voor feyenoord maar dit komt inderdaad bekend voor.

johnny8506 | 22-02-15 | 18:01

@Wesley:

Iemand die echt van de sport voetbal houdt, kijkt thuis.
Daar heb je altijd de beste plaatsen, het beste overzicht, een terugspoelknop en de laagste entreetarieven.

Iedereen die zo fanatiek is dat ze afrijzen, meerdere dagen en bakken met geld spenderen. Is gewoon een idioot die wilt matten. Jij dus ook!

Maak de volgende keer een pot, regel een vergunning om een beamer en een tap op een kade te zetten ergens in Rotterdam en maak er gewoon een feest van!
Tevens kan de ME jullie dan ook gelijk de nieuwe waterweg in vegen als dat nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Tel Aziaat | 22-02-15 | 18:01

Nog een tip voor de brievenschrijver: als je geschoren wordt, moet je stil blijven zitten.

dr. P. von Orno | 22-02-15 | 18:01

@VanBukkem | 22-02-15 | 17:58
Als rechtgeaarde hooligan moet je toch weten dat de ME in landen als Italië en Spanje een stuk harder slaan dan in Nederland.
En wisten ze het niet, dan weten ze het nu.

necrosis | 22-02-15 | 18:01

@ Nozer | 22-02-15 | 17:50

Je beeld van voetbal hooligan klopt van geen kant, wel grappig gevonden, frikandellenpens lol.

Als Rome niet wil dat er alcohol gedronken wordt dan moeten ze de stad gewoon droogleggen, doen we hier ook, waren ze vast weer vergeten, de sukkels. Maar in jouw ogen zijn mensen met trainingspakken, tattoo's en petjes op natuurlijk minderwaardig, echt het druipt van je tekst af, dus die mag de ME gerust kapot slaan. Ik hoop dat je zelf ook eens met politiegeweld in het buitenland en met name Italië te maken krijgt, dan piep je wel anders.

krem | 22-02-15 | 18:01

Waar is die instelling dan van "No'one likes us but we don't care"? Stelletje jankmuilen.
Uiteraard zijn het klootzakken daar in Rome en uiteraard wordt de schade opgeblazen, maar ja, He who pokes the bear....

Behangdelul | 22-02-15 | 18:00

ik woonde toen nog in Benidorm
heerlijk vertoeven tussen de Engelsen Duitsers Ieren en de schotten avonds los was vaste prik in de hippodrome, een paar bezopen idioten die los gaan,maar de mensen die het echt gezellig hadden waren dan de klos. de Guardia Civil, in Spanje ook Benemérita genoemd kijkt niet waar je bijhoort ,ze hanteren de je staat te dichtbij regel "wegwezen"
ze sloegen alles en iedereen aan gort. dus ik geloof Wesley best wel dat dit in italie ook zo is ,want daar zijn ze net zo gestoord. feit blijft dat Feyenoord naast PSV de twee grootste misselijkste lompe clubs op deze aardkloot zijn. Maar ik geloof Wesley best wel hoor ...

ShoveASockinit | 22-02-15 | 18:00

Nozer | 22-02-15 | 17:50
Gast, zoveel tekst en onzin tegelijkertijd. Respect voor dat, maar wel totale BS allemaal.

Latrinalia | 22-02-15 | 17:59

@Wonderful-Life | 22-02-15 | 17:53
Nope, @Bakito is fan van die club met 14 punten achterstand op de koploper.

necrosis | 22-02-15 | 17:58

+1 Voor briefschrijvert.
Maar goed, probeer dat maar eens aan de goegemeente hiero uit te leggen, dat de oproerpolitie ook wel eens fout zit. Want ze mogen dan weliswaar aan de goeie kant van de wet staan, die jongens van de oproerpolitie hebben dezelfde chromosomale afwijking als de erkende hooligans. Hé, je gaat niet bij de ME omdat je een hekel aan geweld hebt.

VanBukkem | 22-02-15 | 17:58

Wesley kan even niet reageren trouwens. Niet omdat hij GS 'in de ban heeft gedaan' (want zo'n aandachtshoer komt sowieso nog kijken wat zijn 'schrijfsel' tot gevolg heeft), maar hij staat even bij De Lange Muur te wachten op de traditionele zondagse portie Chinees.

Morgen eet hij weer gewoon. Frikadel speciaal, patat oorlog en een bamischijf. Het is tenslotte niet alle dagen feest.

Kameroudste | 22-02-15 | 17:58

Wanneer, waar en hoe laat is de stille tocht die we gaan houden voor al die Rotterdamse slachtoffers van het Romeinse geweld?

voorschot | 22-02-15 | 17:57

Doei kneusje! *zwaai*zwaai*

Glas Koning | 22-02-15 | 17:57

@krem | 22-02-15 | 17:51
Nu zijn de italianen ineens tokkievolk?
Heet jij toevallig Wesley?

necrosis | 22-02-15 | 17:56

@Nozer: Dank. All is not lost.

Kameroudste | 22-02-15 | 17:54

@kleinkint | 22-02-15 | 16:39

Als je te dom bent om te begrijpen dat ze in andere landen andere mores kunnen hebben dan in het compleet verwijfde Nederland is dat je eigen schuld.

"When in Rome, do as the Romans" is een eeuwenoud Engels spreekwoord! Hoe zou dat komen simpele vruchtjes?

Pieter V | 22-02-15 | 17:54

"... alles klakkeloos aannemen wat er geschreven word."
.
Nou, nou Wesley. Ik neem mezelf niet eens klakkenloos aan - laat staan GeenStijl.

McMarx | 22-02-15 | 17:53

@hangtiet met knoop | 22-02-15 | 17:31

"Rugby is a hooligans' game played by gentlemen, and football is a gentleman's game played by hooligans."

Outsider-Inside | 22-02-15 | 17:53

Maarrrr, onder welke reaguurders-naam reaguurt hij?! Hopelijk niet Bakito ofzo..

Wonderful-Life | 22-02-15 | 17:53

Die "fans" zijn door de NL politie en D66 rechters gewoon verwend geraakt. Maak een kennis met een echt land!

dr. P. von Orno | 22-02-15 | 17:53

@krem | 22-02-15 | 17:43
De zogenaamde supporters hebben natuurlijk helemaal NIETS misdaan, het zijn allemaal voorbeeldige schoonzoons...

necrosis | 22-02-15 | 17:52

Feyenoorders kwamen vrede en hoop naar de romeinen brengen maar die malafide mafketel van een paus begon te mekkeren.

analcharist | 22-02-15 | 17:52

You better run, you better do what you can
Don't want to see no blood, don't be a macho man
You want to be tough, better do what you can
So beat it, but you want to be bad

oplichter | 22-02-15 | 17:51

@ Le Roi | 22-02-15 | 17:34

Totdat jij eens met excessief en overbodig politiegeweld te maken krijgt, dan piep je wel anders. Maar ach jij was er bij dus jij weet het wel.. boink. Hij gaf zelf ook al aan dat er heus wel echte hooligans in Rome waren maar er totdat de ME kwam er geen vuiltje aan de lucht was. Uitgezocht zal het wel niet worden want dan komt er misschien wel een heel andere waarheid boven en daar houden Italianen helemaal niet van, tokkievolk, niks meer.

krem | 22-02-15 | 17:51

@je suis bier | 22-02-15 | 16:37

Als je in Italië (Carabinieri) of Spanje ( Guardia Civil of Mosos) niet gewoon doet wat de politie zegt en zeker als dat is "nu weg wezen" en dat dannegeert krijg je ongelooflijk op je sodemieter. Hoog tijd dat de ME daar een spoedcursus gaat doen:
"Tuig effectief aanpakken".

Pieter V | 22-02-15 | 17:50

@FreedomFTW | 22-02-15 | 17:30

Zuip eens wat minder. Ga je misschien begrijpelijker van tikken, en je maakt dan ook vast minder fouten.

Kameroudste | 22-02-15 | 17:50

Van dit soort berichten gaan mijn haren recht overeind staan, de ene hooligan neemt het op voor de ander. Dronken en doorgesnoven 'supporters' maken de boel kort en klein, en dan is het de schuld van de ME vanwege "buitensporig geweld"... Hoe verzin je het?

De stereotypen vliegen me weer om de oren bij dit bericht. Ik vermoed dat Wesley geen PhD heeft gevolgd in Oxford. Zijn interpretatie van het begrip mensenrechten laat nogal te wensen over, zijn gedachte dat mensenrechten selectief worden toegepast -in nota bene een EU-land- gaat mijn pet ver te boven.

Hij ziet niet dat door deze 'echte Feyenoord supporters' duidelijk in beeld te hebben er wellicht een realisatie, dan wel verontwaardiging, uitgaat waardoor er misschien nu eindelijk eens iets wordt gedaan aan het kankergezwel dat hooliganisme heet. Ik begrijp oprecht niet waarom hij deze lui in bescherming wil nemen, is hij van mening dat zij allemaal niets hebben gedaan? Really? Ze vallen niet stuk-voor-stuk onder de noemer tokkievolk, lonsdale drager of iemand zonder een fatsoenlijk opleidingsniveau en baan? Als ik mijn ogen dicht doe en ik beeld mij een hooligan in, dan zie ik exact die gozer die met z'n frikandellenpens op de grond lag. Ik geef ze niet het voordeel van de twijfel, op welke grond in hemelsnaam?

Het zieke vind ik dat Wesley niet inziet waarom de rest van Nederland en Italië walgen over hetgeen heeft plaatsgevonden. 5000 'supporters' staan midden in een historische binnenstad bier te zuipen en liederen te scanderen (ze zingen ook geen intimiderende teksten ofzo he, nee joh, koekoek).... alsof je hier in Nederland op straat "gewoon een lekker biertje" mag drinken. Burgemeesters verordenen niet voor niets dat je niet openbaar alcohol mag drinken, maar Wesley vind dat gewoon prima kunnen.... Bizar. En als hij het toch doet in Nederland, waarom dan niet ook gewoon in Italië? Kan het simpeler? Pas je aan of ga terug naar je eigen land, Wesley. Dat moet je toch aanspreken, drie keer raden waar zijn politieke voorkeur ligt?

Het totale gebrek aan inzicht is duidelijk te zien bij de zin "maar hou je van voetbal", implicerend dat zij in Rome echte voetbalfans zijn. 'Mannen' met hun adidas trainingsbroek, feyenoord shirt, petje of capuchon, vol met smakeloze tattoo's, ontzettend aggressief tegen ieder vorm van gezag en helemaal tegen de opponent van 'hun club', bier drinkend, met een opleidingsniveau van lik m'n vestje, die hun drie rooie centen uitgeven om feyenoord te steunen.. Dat zijn de echte voetbal-supporters? Oké, dan pleit ik voor enkele veranderingen in de voetballerij: Allereerst wordt het begrip "uit-supporters" afgeschaft, het kost teveel om een voetbalwedstrijd veilig te laten verlopen. Daarnaast, als uit-supporter loop je voortdurend het risico om in elkaar geslagen te worden als je publiekelijk in de stad of stadion rondloopt, alles moet via onzin combi-regelingen - politie escorte - aparte treinverbindingen (treinen die overigens meestal gesloopt worden), om vervolgens in een apart vak te zitten omringd door kogelvrij glas, hufterproof stoeltjes en talloze beveiligers/ME in de omgeving... Waarom? Waarom laten we dit toe, afschaffen! Alsof een elftal serieus minder gaat spelen omdat jan met de pet met zijn dronken bek er niet bij is, geloof je het zelf? En waarom wordt er überhaupt alcohol verkocht tijdens voetbalwedstrijden? Het zijn zeker allemaal weldenkende mannen die hun emoties onder controle hebben? Oh, ja, sorry dan. Zuip er maar op los.

Vervolgens, de aanpak van dit soort lui: Ik vind het een hele goede zaak dat er vele foto's zijn waarop te zien is hoe individuen zich hebben gedragen. Ik vraag me af of zij die zichzelf terug hebben gezien ook maar enigszins het idee hebben dat het misschien iets teveel van het goede was, ik waag het te betwijfelen. Naming and shaming is een uiterst bruikbare beleidsmaatregel in de bestrijding van hooliganisme lijkt me. Zorg er maar voor dat hun collega's, vrienden, familie en dergelijke zien hoe iemand zich kan misdragen, hoe infantiel mensen met het iq van een doperwt zich gedragen als het gaat om een facking voetbalclub. Of, nouja, nee. Mensen in hun directe omgeving behoren te weten dat de persoon in kwestie een voetbalgekkie is, je kan ze meestal toch al door een ringetje halen. Doe het dan maar zodat bekenden ze kunnen aangeven, opjagen die lui en maximaal straffen.

Het kan me trouwens niet schelen hoeveel geld dit moet kosten, verhoog de belastingen maar. Méér geld naar de overheid om politie en justitie te versterken, méér geld naar de EU om de mensenrechten en fundamentele vrijheden te beschermen, alles om deze mensen in toom te houden. Wie denk je dat vroeger pogroms, zuiveringen, razzia's en religieuze vervolgingen uitvoerden? De geleerde of de arbeiderszoon? Ik weet wel welk van de twee vaker voorkomt onder "voetbal supporters", en laat dit nou ook nog eens 70%-80% van de maatschappij beslaan. Doodeng. Bescherm ons gelieve overheid, we hebben al genoeg oorlogen gehad.

NB: Tijdens het typen verscheen het bericht dat er bij Heerenveen vs. Groningen supporters slaags waren geraakt. Wow, big shock. WEG MET UIT-SUPPORTERS.

Nozer | 22-02-15 | 17:50

@witchmaster | 22-02-15 | 17:36
Ik wilde het voetballied van Rubberen Robbie plempen, maar schijnbaar staat het niet meer op jijbuis.
*baalt*

necrosis | 22-02-15 | 17:48

@ FreedomFTW | 22-02-15 | 17:30

Wat lul je toch stom de hele tijd. Er bestaat geen goede reden om je te gedragen zo als die lui zich daar gedroegen. Zelfs al zou de politie zich verkeerd hebben opgesteld, als zij je vragen om een bepaalde kant op te lopen en die vraag kracht bij zetten met een klap van een knuppel, moet je gewoon die kant op lopen (of het nou terecht is of niet) in plaats daarvan besluiten deze gasten de boel te slopen.

Capt. Iglo | 22-02-15 | 17:46

Turbo! Turbo!

ren-forrest-ren-e | 22-02-15 | 17:46

"Wesley".

Hahahahahaha

Dhr. de Wit | 22-02-15 | 17:45

Waan van de dag Wesley, iedereen wil even goedkoop scoren, van Kwalbert t/m Humberto en hier idd ook. Het is gewoon heel makkelijk om te roepen hoe fout dit allemaal was, jouw verhaal telt ff niet mee, zo gaat dat, relativeren kan niet. Zo gaan die dingetjes en gedoetjes. Ik ga die flessengooiers en wildplassers in Rome niet goed praten, maar laten we nou niet doen alsof dat hele plein aan het rellen was, het waren er maar een paar van die idioten (als je die beelden en foto's goed bekijkt, zelfde koppen steeds). Het ziet er vooral allemaal extreem uit doordat een grote massa 1 hoek in wordt gedreven, niets is wat het lijkt. Ik wil niet zeggen dat we 'blij' moeten zijn dat het hooliganism hier weinig voorstelt itt Italië (naast rellen ook linkse en rechtse 'politieke' hoolies bij de voetbal) en andere Europese landen, dan heb ik het nog niet over Zuid-Amerika, maar we stellen echt geen reet voor hier. Het is nu ff een waan van de dag, ik lees dat mensen zich schamen voor NL, paspoorten moeten worden afgepakt, grootste schande ever deze hoolies etc etc.... Relativeren telt ff niet mee.

Latrinalia | 22-02-15 | 17:43

Jankert zonder zelfkritiek, die anderen de schuld geeft. Vast een rifrat.

The_Master_Bear | 22-02-15 | 17:43

WESLY,
al en nagedacht dat mogelijk op de achtergrond enkele gluiperds hebben gestaan die per (ongeluk) een glas of
flesje, richting oom Agent hebben gegooid?
Mogelijk is daardoor de kortsluiting en deze ellende begonnen en zoals jij onschuldig de klappen hebben gehad??

ikgraainiet | 22-02-15 | 17:43

@ hangtiet met knoop | 22-02-15 | 17:31

Ga je met handballers heb je helemaal geen politie nodig dus een overbodig lulverhaal. Wesley geeft hier gewoon aan dat de Italianen duidelijk hun zaakjes niet voor elkaar hadden en de ME de boel zelf uit de hand liet lopen, doe je dat bij Rugby supporters krijg je dezelfde taferelen, op kleinere schaal dan. Het optreden van de politie is in dit soort gevallen erg belangrijk en vaak doorslaggevend, zie Hillsborough.

krem | 22-02-15 | 17:43

Ditzelfde riedeltje hoor je altijd van supporters achteraf. Gedraag je gewoon met je openbare gezuip. Verspreid je over de stad, maar ga niet lopen jengelen dat je geen kant op kan... Dat kon je namelijk een uur daarvoor al. De beelden laten ook wat anders zien.

jeanmondo | 22-02-15 | 17:43

Wesley is een Mocro rif-ratje?
Ies hun sgult tog.. geen prullenbakken, je weet tog?
Politie kwam fokken, je weet tog? Wij zijn allemaal lieverds, je weet tog?
Trieste donder..

CumGranoSalis | 22-02-15 | 17:39

Inventief als echte Hollanders zijn was er dus niks te bedenken voor het afval.
Wesley proest ik zie gelijk zo'n agressieve kabouter die staat te krijsen als een megool.

Veel Vaak | 22-02-15 | 17:39

Zullen we voor die arme kloot dan maar een inzameling houden , ansichtkaarten met fonteinen of zo .
Hadden we maar z.n voetbalwet als in Engeland (politiek en Nederland dat gaan niet samen )
Ow vergeet u niet 18 maart ??????? laat je stem A.U.B niet verloren gaan U weet U stemt wat U krijgt !!!!!!!

witchmaster | 22-02-15 | 17:36

So what als er zogenaamd geen prullenbakken waren? Dan hou je je afval toch eventjes bij je en flikker je het weg zodra je wél een prullenbak tegenkomt? Schaamteloos tokkiegedrag ook altijd. Geef toch gewoon eens een keer toe dat je fout zit, dan wordt de wereld een véél fijnere plek. Nee, ook nog een grote bek open trekken en zelfs geweld gaan relativeren terwijl je zelf fout zit, dát is de norm tegenwoordig.

Le Roi | 22-02-15 | 17:34

En die fontein heeft zichzelf gesloopt en viel zomaar in elkaar. De beelden zijn vast gemanipuleerd en zo gemonteerd dat de hooligans de schuld waren. Hee, waar heb ik dit vaker gehoord ......

doskabouter | 22-02-15 | 17:34

-weggejorist-

MrsRobinson | 22-02-15 | 17:33

'Ja maar er waren geen prullenbakken. Ja maar er waren te weinig bussen. Ja maar de pliesies mepten meteen. Ja maar we dronken gewoon een biertje. Ja maar...'
Rot toch op Wesley. Ga kantklossen. Kneus

MrsRobinson | 22-02-15 | 17:33

Wat zeiken sommigen hier over een fontein waar wat lege flesjes en blikjes in lagen dus daarom klopt verhaal van Wesley niet... stumpers. Ik geloof zijn verhaal wel, die Italianen hadden gewoon hun zaakjes niet goed voor elkaar, daar blinken ze in uit. Maar natuurlijk heeft lamstraal Rutte zijn excuses al aangeboden. Het zou beter zijn dat deze zaak eens uitgezocht word en als dit verhaal blijkt te kloppen dan moet Rutte gewoon een dikke middelvinger opsteken richting die prutsende Italianen.

krem | 22-02-15 | 17:33

Wesley.... dat zegt toch eigenlijk al genoeg?

storagemaster | 22-02-15 | 17:32

Wesley, de Mongool die niet kan keelzingen.

IJzeren Hein | 22-02-15 | 17:32

Ff overnieuw. Dikke vinger syndroom.

Bijna alle reacties hier bevestigen het punt wat Wesley probeert te maken. Tel alleen al het aantal veroordelingen op basis van zijn voornaam of het feit dat hij en voetbalsupporter is.

FreedomFTW | 22-02-15 | 17:32

Wesley -ik hoop dat je mee leest.

Tijd geleden in Parijs geweest, was op die dag het finale van de beker, RUGBY wel te verstaan.
De stad was vol met supporters van de twee teams. Stonden ze elkaar tegenover op de Champs-Elysees, springen, zingen en gezamenlijk naar het stadion lopen. 's Avonds zaten de cafes vol met mensen, de ene groep iets blijer dan de andere.
Er waren welgeteld twee busjes met agenten die heel rustig met de fans een praatje maakten.

Zo kan het dus ook.

Maar misschien ligt het ook aan het feit dat de Fransen eerder wijn drinken.

hangtiet met knoop | 22-02-15 | 17:31

Wow, hij doet jullie in de ban GS. Dat zal jullie leren!

terazino | 22-02-15 | 17:31

B
Wle.mooi bijna alle bovenstaa de reactoes bevestigen gewoon zijn punt. Als je een bepaald estempel hebt ben je per definitie schuldig.Hoeveel mensen hier achten hem schuldig op basis van zijn voornaam of het feit dat hij een voetbalfan is. Om dan maar te zwijgen over de mensen die oordelen op basis vam ongefundeerde aannames. Kan echt niet hoor.

FreedomFTW | 22-02-15 | 17:30

Tsja u kunt ook leren van de geschiedenis, Rome.

LetTheSunshine | 22-02-15 | 17:28

Hadden ze die wesley niet wat harder kunnen meppen? Er komt nog steeds geluid uit.

The Exorcist | 22-02-15 | 17:27

Waarmee het verband tussen de keuze van de voornaam van het kind en het inkomen van de oiders maar weer eens is aangetoond...
allenamen.nl/nieuws/Wat_zeggen_kindern...

Air van Boven Dorens | 22-02-15 | 17:27

@The_Black_Knight | 22-02-15 | 17:23
Laat je niet foppen door @bakito, dat is een 020 fan...

necrosis | 22-02-15 | 17:26

necrosis | 22-02-15 | 17:21
Tsja, dat is een beetje zoals de halve wereld denkt over Nederland: dat wij hun geld verschuldigd zijn vanwege slavernij en kolonisering.

Je snapt dat jouw houding een vergaand precedent schept?

Bakito | 22-02-15 | 17:25

En toch komt het me bekend voor dat slachtoffer denken, waar gebeurt dat toch nog meer...

Flipus | 22-02-15 | 17:24

Bakito | 22-02-15 | 17:13
Dus als Nederlandse staatsburgers iets slopen in het buitenland, moet de overheid dat betalen?
Lijkt me niet. Opsporen dat tuig en zelf laten betalen. Er zijn er een heleboel gearresteerd, dus namen moet wel bekend zijn.

The_Black_Knight | 22-02-15 | 17:23

"Ik vind het schandalig dat jullie zo maar, zonder ook maar een klein idee hebben van wat zich daar afgespeeld heeft mensen zomaar openlijk met hun mui vol op internet knallen."

Wesley: IEDEREEN die op die foto's staat is een rellende kuttokkie die daar niets te zoeken had. Het gros had niet eens een kaartje, en "jouw kluppie" kotst ook op jullie. En terecht. Zoals heel Nederland zich schaamt dat mede-Nederlanders zich als holemensen hebben gedragen in Rome. Zoals jullie trouwens altijd doen bij voetbalwedstrijden in het buitenland: niks dan ellende trappen, teveel zuipen, de boel slopen en dan achteraf hier komen janken? Sodemieter toch op, lul.

Kameroudste | 22-02-15 | 17:21

@Bakito | 22-02-15 | 17:13
Gelukkig hebben 'wij' nog een hoop geld tegoed van die deegslierten inzake (veel te goedkoop) gas en rotte treinen.
Als jij wilt doneren, ga je gang.
Maar ik betaal geen cent!

necrosis | 22-02-15 | 17:21

Ik heb het geprobeerd maar ik kan nergens uit opmaken wat nou het punt is wat die Weslie wil maken.

Mark Verheijen | 22-02-15 | 17:20

Het begint er inmiddels wel op te lijken dat de Romeinse ME vanaf het begin veel te opgefokt was en in feite al begon te provoceren c.q. te slaan voordat er iets gebeurd was.

Ook voetbalsupporters zijn burgers met rechten. Enfin, hier is het laatste woord nog lang niet over gezegd.

fortz | 22-02-15 | 17:20

En dan ook nog 2 - 0 achterstaan tegen excelsior, das pas kut wesley.

nightwish | 22-02-15 | 17:19

Wesley *proest* legt in feite haarfijn uit wat voor zachtaardige ambtenaren onze hermandad is. Kunnen nog wat leren van de Carabinieri. Voor de rest bevestigt hij nog even losjes alle overeenkomsten tussen hooligans en moslims. Compleet onvermogen om verder te kijken dan het eigen gelijk, achterlijke onvoorwaardelijke liefde voor het eigen geloof en wanneer daarop aangesproken vol in de slachtofferrol. Wat een droefheid.

vaas klaak | 22-02-15 | 17:19

@Watching the Wheels | 22-02-15 | 17:17
Nog niet over Rome wel over Mark en al dat criminele vastgoed tuig binnen de vvd ;)

toetanchamon | 22-02-15 | 17:18

bhoehoehoe wesley en vanavond op tijd naar bedje he,morgen weer school.slaap lekker.

ron78 | 22-02-15 | 17:18

Hebben Rutte en Zijlstra al gezegd dat het 'erg opgeblazen' is?

Watching the Wheels | 22-02-15 | 17:17

Wesley. Alleen aan de naam heb je al genoeg. En maar janken. Met je stoere plakplaatjes. Kom je zomaar pliesies tegen met wie níet te fokken valt. Jammer he?

Ga je de schade aan de fontein nog betalen, knul?

Kameroudste | 22-02-15 | 17:16

Voetbal is voor tokkies, de naam "Wesley" ook.
Ergo Wesley is een tokkiepauper.

Eduardo- | 22-02-15 | 17:15

Wesley typische tokkie naam, voetbal is voor en door retards. Ga maar eens kijken tegenwoordig bij amateur wedstrijden, ben blij dat mijn zoon gestopt is met voetbal.

de uitbater | 22-02-15 | 17:15

@GateKeeperNL | 22-02-15 | 17:00

2005 was 1 (ja EEN !!) persoon bij die de harde kern van Feyenoord liep.

Over nablaten gesproken.........

GeenKusje | 22-02-15 | 17:14

Waarom reageert Nederland op die Romeinse aantijgingen?
Wij zijn toch niet allemaal F-supporters?
Is niet mijn club vriend.
Natuurlijk mag het niet maaaaaar....
"islam modus uit"

frank4444 | 22-02-15 | 17:14

necrosis | 22-02-15 | 17:07
Omdat Nederlandse staatsburgers het gehele Nederlandse volk ten schande hebben gemaakt. Het is niet meer dan logisch dat wij daar als gehele natie voor opdraaien. Genoeg is genoeg.

En wat heeft Cruyff ermee te maken? Die woont in Spanje!

Bakito | 22-02-15 | 17:13

Tokkie Wesley toch. Je bent net die Tokkie Mandu laatst op tv. Media dit media dat. Tuurlijk blazen ze de boel op. Als jullie niks hadden gedaan. Dan kon de media niks opblazen. Succes met het verdedigen van de Koopgoot!

lambdog | 22-02-15 | 17:13

Waren het ook niet de Romeinen die zonder enige vorm van 'eerlijk' proces Jezus aan het kruis sloegen? Waren het niet de Romeinen die in heel Europa dood en verderf zaaide. Romeinen.... kut volk!

toetanchamon | 22-02-15 | 17:12

@necrosis | 22-02-15 | 17:09

Ik probeerde mezelf even voor te stellen welke situatie dat dan zou zijn. Niet dat je hem niet een keer mag gebruiken hoor.

roze_bril | 22-02-15 | 17:11

Wesley, dat je klappen krijgt van echte mannen is natuurlijk niet fijn. Maar het is een beetje beroepsrisico als je rondhangt met figuren die in binnen- en buitenland zo'n slechte reputatie hebben. Die reputatie zorgt er voor dat je per definitie de schijn tegen hebt. Je zou ook verstandig kunnen zijn en je fysiek verwijdert houden van dat soort mafklappers. Bovendien had je moeten weten dat de Carabinieri zo hard optreden omdat er in het verleden rellen rond Italiaanse wedstrijden zijn geweest waarbij doden vielen. Dan liever een paar onschuldigen een klap voor hun knar...

Pakmans | 22-02-15 | 17:11

Wesley,
Dus je suggereert dat dit ook had kunnen gebeuren als fc basel? HSV of Porto in rome zouden spelen. Als er in dat geval niet genoeg prullenbakken waren geweest was niets gepasseerd

Lijkt me eerder dat de feyenoord aanhang toch wat mAkkelijker aan de core en pillen zit en daardoor schizofrene trekjes krijgt

Dus eerstVolgende keer als ajax uit op de aganda staat, dan ligt er een zware last op schouders vdlaan om prullenbakken neer te zetten.

Mocht feijenoord ooit weer eens een beker winnen dan wordt het slopen van de coolsingel voorkomen doorbhet plaatsen van wat prullenbakken

Progresievelng | 22-02-15 | 17:11

Ga volgende keer gewoon maar weer veilig in Nederland rellen jongens daar zijn de polities niet zo gemeen tegen jullie.
Sjonge jonge staan ze daar stoer te doen en daarna een beetje janken. Rot toch op!

pili-pili | 22-02-15 | 17:10

Dat is het grootste probleem tegenwoordig, het ligt altijd aan een ander. Enige zelfreflectie is er niet meer bij..

Maxx! | 22-02-15 | 17:09

@FreedomFTW | 22-02-15 | 16:43
Kan het me best voorstellen. Alles kan!
Echter kan ik me niet goed voorstellen dat gewoonweg alle Feyenoord fans daar gezellig stonden te keuvelen zonder onvertogen woord en dat de ME toch ging meppen.
Wat jij zegt is dat de ME dit uitlokte en daarmee schuld is aan deze ellende?

iustus | 22-02-15 | 17:09

@Woeler | 22-02-15 | 17:04
Geniaal comment, mag ik 'em eens lenen wanneer de situatie daar om vraagt?

necrosis | 22-02-15 | 17:09

Wesley, trek het je maar niet persoonlijk aan maar je bent een ongelooflijke lul.

Skunk57 | 22-02-15 | 17:09

@Bakito | 22-02-15 | 17:01
Wie zijn 'we' en waarom zou ik meebetalen?
Overigens zie ik het getal '14'.....

necrosis | 22-02-15 | 17:07

-weggejorist-

frank4444 | 22-02-15 | 17:06

Oh. Wesley doet GS in de ban?

Doei! Voor tokkies hebben we vkmag.

Kameroudste | 22-02-15 | 17:05

De fontein van Bernini was net gerestaureerd en zag er goed uit.
Op een filmpje zag ik een soort bom ontploffen in de fontein. Die kwam er niet zomaar terecht.
De foto's van de hooligans werden geplaatst in binnen-en buitenlandse kranten en ook op GeenStijl.
Bussen zijn altijd vol in Rome. Dat is geen nieuwtje. Het beste kun je alles te voet doen en genieten. Zoveel moois is er te zien. Romeinen houden van Rome. Toeristen houden er ook van. Raak de stad niet aan, doe de stad niets aan. Zij, Rome, is een symbool. Als je dat vergeet, voelt het voor velen aan als een verkrachting. De reacties kun je dan verwachten, uit de hele wereld.

onnosel | 22-02-15 | 17:05

De Romeinse ME-ers vonden het wel mooi geweest met die meute schreeuwende dikke grauwwitte Germaanse speknekken die een plein stonden te slopen, Wesley. Dat jij je nog onder dat gespuis bevond maakte het dat ook jij een knuppel op je dikke opgeschoren lege hoofd nodig had om eindelijk dat plein te verlaten.

Gualtiero | 22-02-15 | 17:05

If I had three ears I'd hear thee.

Woeler | 22-02-15 | 17:04

Hey Wes, nooit gedacht hier iets van/over jou te lezen pik, maar ja, ook jij hebt -zoals wij allemaal weten- weleens een (te) kort lontje. OK, je bent idd nog nooit op de vuist gegaan, maar ja je vergeet wel te melden in het stukje dat Frankie de W. uit de fanshop jouw maatje is en dat jij 'm hebt aangemoedigd toen ie uit z'n stekker ging....

Ga nou maar weer fijn achter de flatscreen dan kun je verder kijken naar de kansloze match tegen Excelsior.

debeterweter | 22-02-15 | 17:04

Wesley is een tokkie. Punt.

oxigan | 22-02-15 | 17:03

Ik lees dat hij de Nederlandse taal al aan het vergeten is...

BarneyBoner | 22-02-15 | 17:02

Wesley doet geen stijl in de ban.
Weg verdienmodel!
*Met angst en beven gevolgen afwacht*

www.schuilkelder.com/

Bierosaurus | 22-02-15 | 17:02

Volgens mij kunnen we de Wesley`s van deze wereld wel missen bij GS. *uitzwaait Vooral dat afvalverhaal is werkelijk briljant. Wesley zeg dat met afvalbakken dit nooit was gebeurd. Want ja, waarom noem je het anders. Anyway, genoeg aan wederhoor gedaan. Ik was altijd fan van Feyenoord en was trots ook als niet Feyenoorder op het publiek daar in de Kuip. Dat is met dit soort goedpraterTs ook meteen voorbij.

roze_bril | 22-02-15 | 17:01

De prullenbakken zaten vol toch?

horsteknots | 22-02-15 | 17:01

Deze voetbalrellen zijn illustratief voor het failliet van de Nederlandse cultuur. Laten we de schade betalen en ons gaan bezinnen over onze toekomst.

Bakito | 22-02-15 | 17:01

hmm foutmelding en bij een refresh stond t er dubbel.

maar goed. om te besluiten, ht klinkt een beetje ala "Het is niet mijn rel vriend"

Shoarmamasutra | 22-02-15 | 17:01

Gelukkig zijn we het Heizeldrama niet vergeten..... stelletje klaplongen!

Dachthetal | 22-02-15 | 17:00

Tuurlijk.
De rellen in 2005 was ook de schuld van de ME.
En de strand rellen waar Robby (nog z'n geweldige Wesley-achtige naam) werd doodgeschoten, dat was de schuld van de politie. Die hadden er niet moeten wezen.
Die harde kern organisaties moeten maar eens aangemerkt worden als terreur organisaties.

GateKeeperNL | 22-02-15 | 17:00

Ik vind wederhoor goed: altijd!

croque monsieur | 22-02-15 | 16:59

@Rotisseur | 22-02-15 | 16:43
Door wie?
Ansaldo Breda?
*moehaha*

necrosis | 22-02-15 | 16:58

-weggejorist-

Shoarmamasutra | 22-02-15 | 16:58

Waarom voelt Wesley zich zo aangevallen?
De woede richt zich toch op de schade aan erfgoed.
Als hij daar alleen bier stond te drinken en niks deed en zelfs onterecht geslagen wordt dan is hij toch niet deel van het aangekaarte gebeuren..
Over mates kan altijd gedelibereerd worden maar we hebben allemaal fotos kunnen zien dat er scherven uit de fontein zijn en er brandplekken ingebrand zijn.
Dat is in ieder geval echt schade.
Ongetwijfeld door een paar rotte appels. Maar die rotte appels werden aangesproken. Over de peren heeft niemand het.

Shoarmamasutra | 22-02-15 | 16:57

Hij heeft een punt. Er werd een live stream uitgezonden van het instappen van die bussen en wat een ongeorganiseerde zooi was dat. Constant een groep politie beuken op mensen die de bus in moesten.

Smept | 22-02-15 | 16:57

OMG.. Nu geeft de de politie het ineens gedaan. Beste Wesley.. Je bent gewoon een slappe zak die zijn baan binnen kort kwijt is. En ik hoop dat geen enkele recht geschapen je meer in dienst neemt. Persoonlijk had ik er al direct uitgetrapt. Wat al jij in het verleden gerageert hebben toen andere aan de schandpaal geknoopt hebben. Immers ben je ( was je) een regelmatige bezoeker. Dus je wist dat het kon gaan gebeuren. Nu is het HUILIE HUILIE JANKIE JANKIE. Van mij mag je een levenslang stadionverbod opgelegd krijgen, in combinatie met een meldingsplicht. Maar niet alleen voor het fniks 1, maar voor alle teams van fniks.Je bent een lutser eerste klas.. Oh wat lekker om te te schrijven.. Nou Wesley... Ook al lees je dit waarschijnlijk niet, Tabee hoor. En de groeten an de moeder de vrouw die je meegesleurd hebt... Hersenloze kansloze,,

Burnitall | 22-02-15 | 16:55

Wesley heeft een zusje met een gouden naamplaat, kan hij ook niets aan doen. wat een droeftoeter zeg haha

billreaguurt | 22-02-15 | 16:55

Wesley heeft gewoon gelijk. Ongeacht wat zich daar werkelijk heeft afgespeeld. De media politiek en het publiek doen klakkeloos aannames en veroordelen mensen op basis van die aannames ook meteen.

Wacht maar tot je aan de ontvangende kant staat een keer. Dan zal het je vergaan, maar dan heb je het ook zelf gedaan.

FreedomFTW | 22-02-15 | 16:55

Wat een onzin. Die Gigapica's hebben niks te maken met schadpalen, zijn gewoon mooie nieuwsfoto's. Je kunt moeilijk verwachten dat media dus maar geen foto's van rellen pbliceren omdat iemand er herkenbaar opstaat. Risico van de openbare weg. Verder is er geen wederhoor nodig als het nieuwsfeit 'ME grijpt in bij hooligans' is. Dat staat op zichzelf.

blikjegrolsch | 22-02-15 | 16:54

Haha, Wesley. Arm paupertje.

moudini | 22-02-15 | 16:54

Natuurlijk een hele schok als er ook politie blijkt te bestaan die niet het poldermodel hanteert. Sterkte Wesley!

Simon_GS | 22-02-15 | 16:53

Het is ook niet gek dat de ME (in welk land dan ook) een dergelijke houding ten aanzien van voetbalsupporters heeft. Bij elke andere sport weten de supporters zich te gedragen, alleen bij het voetbal is het altijd rellen.

ImmanuelKant | 22-02-15 | 16:53

Hoppa, in het Italiaans vertalen en opgelost.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-15 | 16:53

Die Wesley toch, met zijn Calimero helm nog op...

Paininthebutt | 22-02-15 | 16:53

Maar we hoeven niet te betalen dus.

Graafmess | 22-02-15 | 16:52

je kan als echte fan natuurlijk ook inschatten waar je beter niet kan zijn Wesley.
Zesduizend andere echte fans is dat ook gelukt namelijk.

Jackanders | 22-02-15 | 16:51

Hooligans komen in ieder geval niet voor de gezelligheid zullen we maar zeggen.

StijlvolRechts | 22-02-15 | 16:51

Boehoe! zielig hoor Wesley, ik heb met je te doen. Het is inderdaad volkomen terecht dat je een monumentale binnenstad sloopt omdat de politie zich in jouw ogen niet normaal gedraagt, dat begrijpt toch iedereen! En het is inderdaad ook niet te veel gevraagd van de aanwezige pers om even te wachten met een foto maken (en publiceren) want dat kan niet de bedoeling zijn als je daar als stoere vent met alles wat los en vast zit staat te gooien. Mafkees! Je bewijst met deze brief dat je inderdaad een hersenloze idioot bent.

Capt. Iglo | 22-02-15 | 16:51

Wesley heeft vast een zus die Kelly of Kimberley heet.
Als hij het onrechtvaardig vindt om klappen te krijgen wanneer een monumentale stad gesloopt wordt,moet hij lekker op de Coolsingel met een BigMac blijven rondbanjeren tussen Rotterdamse slappehappen-politie.

R.B.Scott | 22-02-15 | 16:51

Wesley, je kunt als trouwe lezer van een website die zichzelf adverteert met de termen: tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend, toch ook niet verwachten dat ze met een genuanceerd verhaal komen.

Geenstijl schept zijn eigen werkelijkheid. Is niets mis mee; zolang je de artikelen niet te serieus neemt.

Geenstijl is het soort entertainment die te vergelijken is met het entertainment uit de Romeinse tijd. Alleen is de arena nu vervangen door het internet en zijn de gevechten nog ongelijkwaardiger dan ze destijds waren.

Ditmaal zijn jij en enkele van jouw vrienden het slachtoffer. Domweg omdat de nuance niet gezocht wordt.

Kloaske | 22-02-15 | 16:51

Ok, nu heb ik ook mijn best gedaan om de rest te lezen, met nadruk op mijn best, want dat hele betoog is onleesbaar. Anyway, meneertje gebruikt het argument wat we ook horen van onze al even gewelddadige moslimvrienden: "Er had NOOIT iets gebeurd als die ME (waar ze ook om bekend staan in die landen) niet zoveel buitensporig geweld gebruikt had." Waarmee hij waarschijnlijk bedoelt dat de lokale hermandad geprovoceerd heeft en dat dat heeft geleid tot het gebruik van geweld of zoiets. Maar wat 'ie even vergeet is dat je je JUIST als je te gast bent in een vreemde stad in een vreemd land je je als een voorbeeldige gast moet gedragen. En dat is nou niet bepaald waar voetbalsupporters die "hun" sukkelclubje komen aanmoedigen om bekend staan. Optieven, bek houden en stil zitten als je geschoren wordt. Maar wrijf maar lekker in de vlek hoor, met je jankbrief...

Mr Dixit | 22-02-15 | 16:49

Jeauzus Wes jij bent toch ook verknipt en geplakt.

staatziegeld | 22-02-15 | 16:49

je suis Wesley

fortz | 22-02-15 | 16:49

Ik geloof hem best.

StijlloosInkoppertje | 22-02-15 | 16:48

Ik ga Wesley hier niet missen.

brutus68 | 22-02-15 | 16:48

De harde kern van het Legioen is gewoon een criminele organisatie. Maar dat ze beginnen te janken als ze enkele tikken krijgen , dat wist ik nog niet.

boccaccio | 22-02-15 | 16:48

Wesley is gewoon een domme sukkel. Als er hooligans zijn die zich misdragen, dan kun jij zelf nog zo onschuldig zijn, maar dan is het logisch dat de politie op je in gaat rammen, zij weten immers ook niet precies wie wat heeft gedaan. Simpelweg een kwestie van het verkeerde moment, de verkeerde plek en het verkeerde shirt.

DaRealSwag | 22-02-15 | 16:48

Zo te lezen zijn die klappen op je harsses toch wel raak geweest

Jambo | 22-02-15 | 16:48

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 22-02-15 | 16:47

Het gemeentebestuur vond juist dat de politie veel te laat (en te weinig) ingreep.

domheid regeert | 22-02-15 | 16:47

Waarom dan toch zo lopen zuigen als bekend is dat de politie in 'dat soort landen' veel geweld gebruikt? Ben je dan zo hersenloos als je dan toch de boel zo gaat lopen opfokken?

Weerduivel | 22-02-15 | 16:47

Niet zo mauwen Wesley. Als je wat vaker in Europees verband voetbalt, wéét je dat alles ten zuiden van de taalgrens totaal niet weet hoe politie zich hoort te gedragen.
 
Die gasten moet je nog geen halve aanleiding geven om erop los te slaan en ze slaan inderdaad op alles dat beweegt.
 
Feit is dat het geteisem die fontein in puin sloeg. Dat is een stuk meer dan een halve aanleiding en dus reageren die ME-ers niet gewoon hysterisch, maar dubbel.
 
Dan kunnen er 5.000 goedwillende supporters staan, maar dat kan de ME dan echt geen zak schelen.
 
Maar het vooral voor die ellendelingen blijven opnemen hoor, beste Wes. Dan blijven onze schrijvende vrinden supporters gelijkstellen met hooligans.

pietvanvliet | 22-02-15 | 16:46

Ik heb niks gezien, ik heb niks gezien, ik keek ergens anders naar.

jasser | 22-02-15 | 16:46

Tja.. Wesley, ga dan niet bij de hooligans op dat plein staan, dat was niet verplicht hoor. Was je er bij, dan ben je er bij. Vrijwel overal ter wereld is de politie nu eenmaal minder soft en minder geduldig dan in Nederland. Geen woorden maar daden... zeg maar meer de Rotterdamse aanpak.

Outsider-Inside | 22-02-15 | 16:45

-weggejorist-

Crypto Knight | 22-02-15 | 16:44

pleur toch lekker op Wesley.
jij was het niet die begon met gooien van flessen, maar een hele grote groep hersenlozen zochten de confrontatie en die kregen ze. ga hier nou niet huilebalken, waar gemept wordt door de carabinieri is stront aan de knikker, zou jij toch moeten weten.

hakbarry | 22-02-15 | 16:44

Ja maar hullie...... Het immers nooit de schuld van de hooligan.

StijlvolRechts | 22-02-15 | 16:44

Schuld van de ME... moehahahaha
Daar kom je hier in NL wel mee weg idd. Dan komt er een heel onderzoek naar het optreden van de politie. Uiteindelijk komen de hooligans eraf met een aai over dr bol, want slechte jeugd gehad.

Maar dit was NL niet.. in Italy krijg je eerst een klap op je muil en dan pas gaan ze vragen stellen.

Kut voor je Wesley, maar eigen schuld dikke bult.

SjaakieDeLuxe | 22-02-15 | 16:44

Dat ze tegenwoordig ook walrussen doodknuppelen, daar stond ik ook van te kijken.

boccaccio | 22-02-15 | 16:43

Het is met voetbal als met de islam; als je er niet bijhoort en je raakt ermee in aanraking moet je altijd op je hoede zijn voor geweld. Als je er wel bijhoort ligt het blijkbaar steevast aan die paar rotte appels...

aceofspades | 22-02-15 | 16:43

@ Istus

maar ik kan me écht niet voorstellen dat die zo maar beginnen te meppen als iedereen daar lekker staat te keuvelen met een biertje in de hand.

Dat is toch echt jouw tekortkoming in je voorstellingsvermogen. Als persfotograaf voor een lokale nieuwszender heb ik genoeg zeer bedenkelijke dingen gezien in Nederland gewoon.

FreedomFTW | 22-02-15 | 16:43

Ik vind de mensen die overal moslims bij betrekken ookal hebben ze er niks mee te maken net zo sneu als die hooligans.

je suis bier | 22-02-15 | 16:43

niet elk land heeft een D66-ME

jan-lul-de-behanger | 22-02-15 | 16:43

@necrosis | 22-02-15 | 16:34
Die fontein was net gerestaureerd

Rotisseur | 22-02-15 | 16:43

Wesley, die fontein stond niet in je badkamer, maar in de openbare ruimte. En dus mag je met je smoel op internet.

Dat de ME-ers van Rome geweldadig zijn, verzin je zelf. De Roomse ME-ers die ik gezien heb eten de hele dag ijsjes en hebben spiegeltjes aan de binnenkant van hun wapenschild, om te kijken of hun haar mooi zit. En de rest van de tijd bellen ze met hun moeder.

tipo | 22-02-15 | 16:43

"Ik ga hier niet ontkennen dat er geen hooligans mee waren". Wat...?

Mr Dixit | 22-02-15 | 16:43

Héé... hij heeft niets gedaan dat geloof ik. Maar de politie gaat zo maar meppen. Was natuurlijk tot het uiterste getergd en ik heb op de filmpjes echt naar ik toch mag aannemen Feyenoorders flessen zien gooien en met verkeersborden zien sjouwen. Blijf daar dan gewoon weg. Anticiperen heet dat.

geeftnix | 22-02-15 | 16:42

Als je bij dit soort 'incidenten' alles gaat nuanceren, blijft er na een tijdje niets meer over en dan lijken de hooligans keurige heren en is de fontein niet beschadigd. Het is immers altijd iemand anders die het heeft gedaan.

KapiteinClaus | 22-02-15 | 16:42

Je lijkt een beetje op een Moslim Wesley.... Het vingertje naar die ander. En als je nu eens iets verder kijkt dan je wijzende vinger lang is weet je ook dat er ieder jaar wel een team naar Rome komt met x1000 fans. En slaan die de boel ook kort en klein?

Mark_D_NL | 22-02-15 | 16:40

Voor een wesley is hij behoorlijk taalvaardig.

3Xniks | 22-02-15 | 16:40

Moet je een nationaal bekende voetballer zijn om de andere kant van het verhaal te belichten?

Einde van de Domheid | 22-02-15 | 16:40

Beste Wesley. Veel succes met het bij elkaar harken van die 45.000 euro boete. Verkoop eerst je Opel Ascona maar, dan heb je die 300 euro alvast binnen.

sinar2 | 22-02-15 | 16:40

JONGENS stoppen nu! Het is de schuld van iemand anders, niet van de "fans".. die zijn alle slechts slachtoffers!

old_dirty | 22-02-15 | 16:40

Een zionistisch complot van neuzen uit 020 dat is het.

mindless | 22-02-15 | 16:40

Wesley, ook zonder de aandacht en fotoos op Geenstijl hadden je vriendjes geen toekomst.
Wat je zaait zul je oogsten, ook jij als lief jong.

Johan C. | 22-02-15 | 16:40

Wel misschien is het wel echt zo gegaan, ik was er niet bij. Ik heb ook weleens vannuit het niks een knuppel in mijn nek gehad, weet nog steeds niet waarom. Was in Spanje overigens.

Bokito ergo sum | 22-02-15 | 16:39

Wesley heeft wel degelijk een punt in mijn ogen. Was er zelf niet bij maar vele vrienden van mij wel. Er wordt maar 1 kant van het verhaal uitgebreid belicht in de media. Er worden onwaarheden klakkeloos door iedereen overgenomen.Buitensporig optreden van de politie wordt niet benoemd, en zeker de slechte organisatie niet. Mensen die flessen gooien, dingen slopen etc zijn per definitie fout. Alleen zit er wel een keerzijde aan het verhaal. Die zou ik ook graag eens belicht zien. Amen

kleinkint | 22-02-15 | 16:39

Toch wel fijn. Eindelijk iets dat helemaal niets met islam te maken heeft.

marcoplarco | 22-02-15 | 16:39

Komt er van wanneer het Windesheim journaille op de hand is van de Romeinse ME
dan gaan ze nare onware stukjes schrijven over aardige hooligans.

Berthe | 22-02-15 | 16:38

Nee, Wesley. Je kreeg die klappen niet omdat er geen bussen waren maar omdat de Italiaanse politie jullie grote bek zat was.

Drukvandaag | 22-02-15 | 16:38

Je kan zeggen wat je wilt maar Wesley heeft wel een punt. Daar is de politie zo opgefokt dat ze alles in elkaar slaan wat los of vast zit. Geloof best dat geëscaleerd is door het optreden van de lokale ME.

je suis bier | 22-02-15 | 16:37

Onze Wesley klinkt als een typisch straatbontkraagje die alles en iedereen de schuld geeft inclusief de onvermijdelijke slachtofferrol, maar nooit de oorzaak van de ellende zoekt in eigen kring.

leo de pejo | 22-02-15 | 16:36

Ineens uit het niets kwam een politiemacht en die begon iedereen in een richting te meppen?
Eh OK.. ik geloof meteen dat het geen gezellige jongens zijn die ME-ers in die landen, maar ik kan me écht niet voorstellen dat die zo maar beginnen te meppen als iedereen daar lekker staat te keuvelen met een biertje in de hand.
Zeker niet als meneer zelf aangeeft dat er zeker toch ook wel heul veul hooligans mee waren..
Die waren ook gezellig aan het beppen over hoe fijn het thuis is met moeders de vrouw, en dat de kleine groeit als kool!
Goed de media blazen het op, sowieso, dat doen ze in Italie loeihard, doet Geenstijl een beetje (Winter des doods hè, noem maar wat). Maar goed Wesley lult zich er makkelijk onder uit. Wil best geloven dat hij zich gedragen heeft, maar zijn er zat bij die toch wel hebben lopen kutten daar in Rome!

iustus | 22-02-15 | 16:36

Wat een mongool is Wesley zeg.

willem653 | 22-02-15 | 16:35

Dikke doei Wesley. Voetbal is van en voor kanslozen, tokkies en simpele zielen die te pas en te onpas anderen de schuld geven van hun gedrag. En daarbij ook niet schromen om wat voor ziekte dan ook te gebruiken tijdens hun spreekkoren en ik weet zeker dat Wesley daar gewoon aan meedoet. Hij doet in ieder geval niks om de hooligans een halt toe te roepen door ze bv aan te geven/wijzen.

Balletje Mayo | 22-02-15 | 16:35

Fontein was toch van Ajax?

joker3 | 22-02-15 | 16:35

Elk verhaal heeft 2 kanten maar monumenten gaan niet vanzelf kapot en op de filmpjes zie ik heeeeelll veeeelllll ruimte om weg te lopen.....
Blijft feit dat wesley een feijenoorder is

msgambler | 22-02-15 | 16:35

Als ik het verhaal zo lees was het de schuld van de fontein, want die stond in de weg.

Toverkol | 22-02-15 | 16:35

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Kun je niet tegen spaanders en valt gehak redelijkerwijs te verwachten, "die ME (waar ze ook om bekend staan in die landen)", blijf dan uit de buurt.

Geen medelijden.

Godsammekraken | 22-02-15 | 16:35


Toch allemaal de schuld van geenstijl

staatdonor | 22-02-15 | 16:35

joker3 | 22-02-15 | 16:33

Nou als je weet hoe ze daar dingen bouwen... En flessen in een fontein... Tsja...

FreedomFTW | 22-02-15 | 16:35

@joker3 | 22-02-15 | 16:33
Wat betreft die fontein; ik gok op achterstallig onderhoud.

necrosis | 22-02-15 | 16:34

@joker3 16:33: Zionistisch complot.

Muxje | 22-02-15 | 16:34

Tja, met een naam als Wesley heb je toch al gauw de schijn tegen.

hatari | 22-02-15 | 16:34

Beetje hypocriet Wesley. Op dit blog worden moslims weggezet als crimineel en blijkbaar vind je dat genieten. Maar wanneer je vriendjes worden weggezet als crimineel, dan is het plots niet leuk meer.

as-saboer | 22-02-15 | 16:34

'Wesley'. 'nuff said.

KropjeSla | 22-02-15 | 16:34

Hear,hear!

FreedomFTW | 22-02-15 | 16:34

Raadvraag van de dag: maar hoe kwamen al die lege flessen dan ín de fontein en hoe ging de fontein dan kapot?

joker3 | 22-02-15 | 16:33

Arme Wesley.

Bobbbe | 22-02-15 | 16:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken