
Het potje foebele tussen Feyenoord en AS Roma (1-1) gaat aankomende donderdag allang niet meer over een plekkie bij de laatste zestien in de Europa League. De allerspannendste strijd speelt zich ongetwijfeld af buiten het stadion, alwaar duizenden ziedende Italianen hun frustratie over
de sloop van Rome komen botvieren op
de monumenten in Rotterdam. Denk bijvoorbeeld aan de koopgoot, de haven of de Euromast. Er zijn kennelijk nog best opties in 010. Italianen vergeten en vergeven niet zomaar.
"Jullie hebben geen idee hoe de Romeinen wraak kunnen nemen, maar daar kom je waarschijnlijk snel achter." Justitie in het land
veroordeelde tot nu toe al 25 Nederlanders voor betrokkenheid bij de rellen. Acht van hen staan vandaag met naam en rugnummer in
La Gazzetta dello Sport, onder wie
deze grapjas in Stone Island (
spiegel) die Rome bezocht voor "drank en een beetje C snuiven." Veertig ultras van Roma spelen liever voor eigen rechter en speuren - bewapend met knuppels - naar achtergebleven supporters van Feyenoord in de stad. Twee willekeurige mannen (20 en 29) zijn daadwerkelijk het ziekenhuis
ingeslagen. Ondertussen vindt dagblad
Il Tempo dat heel Nederland maar moet boeten voor de op hol geslagen amoebes. Dat publiceerde vandaag een
brief aan zijne koninklijke hoogheid Willy I.
Wat uw landgenoten in Rome hebben uitgespookt is een onuitwisbare schande voor uw land. De enige troost voor de Romeinen zou zijn dat Nederland alle schade betaalt, om te beginnen die aan de fontein van Bernini. Hieronder vindt u een schatting van de uitgaven die nodig zijn om alles wat de supporters van Feyenoord hebben verwoest weer in orde te brengen. We zijn er zeker van dat u zich hierin zult mengen en hopen dat u de horde barbaren niet op een of andere manier zult vrijspreken door te doen alsof uw neus bloedt.
De lijst van de schade:
Schade aan transportmiddelen openbaar vervoer: 200.000 euro,
Schoonmaak Piazza di Spagna en Campo de Fiori: 20.000 euro,
Gemiste inkomsten cafés, restaurants en ijssalons: 3 miljoen euro,
Gemiste inkomsten bedrijven: 3 miljoen euro,
Beschadigde autos en brommers: 60.000 euro,
Imagoschade Rome: 1 miljoen euro,
Inzet van mankracht en middelen, schade aan de politie: 300.000 euro,
Fontein van Bernini: 1 miljoen euro.
Reaguursels
InloggenDebiele senaat wil belastingbetaler laten opdraaien voor die fontein ik zeg zak erin !
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is maar ook verschrikkelijk wat de media doet. Er staat gewoon een foto in de krant met naam erbij van een jongen die niet eens schade heeft aangericht in de stad Rome. Zijn naam klopt niet eens, zijn leeftijd klopt niet, zijn beroep klopt niet en dan schilderen ze hem zelfs af als leider van de groep hooligans. Dit moet echt niet gekker worden, één en al leugens over een jongen die niet eens iets fouts heeft gedaan.
Het is ook niet eens waar dat hij de volgende dag direct de boete heeft afgetikt, maar door de media is zijn leven misschien wel totaal verpest.
Ik praat het lang niet goed wat er is gebeurd is, integendeel zelfs, maar als ik dan zo veel lees over een jongen waar ik de waarheid van weet, word ik daar echt misselijk van ..
Beste rekening, zit de rekening van de Grieken er ook soms bij ??
Wat valt er in Rotterdam nu te slopen? Kan alleen maar beter worden.
Ik hoop dat die Romeinen Rotterdam helemaal slopen.
Kut Feyenoord hooligans. Tot de laatste cent laten betalen, plus 100% boete. Als het niet lukt: De bak in en een jaartje anaal laten nemen. Na vrijlating enkelband en NOOIT MEER In de buurt van voetbal laten komen. Wat een kansloos schijtvolk is het ook, kunnen we die niet gewoon het land uit flikkeren?
Die Feyenoord hooligans zijn natuurlijk een stelletje simpele tokkies, maar, ik woon in Rotterdam, en hier zijn we niet zo snel onder de indruk.
En zeker niet van wat opgefokte italiantjes, dus kom maar op pastakauwers, maar niet gaan huilen als je klappen krijgt van een groepje havenarbeiders.
Maar nogmaals, voetbal is gewoon een paupersport, en daar horen dit soort mensen nu eenmaal bij.
Gemiste inkomsten ?
nou, die zijn wel heeeeeeel erg optimistisch geschat voor 1 of 2 daagjes dicht zijn.
Is bij dezen maar weer bewezen, ze kunnen niet rekenen in het zuiden van Europa, geen wonder dat ze niet met geld om kunnen gaan, handje ophouden, dat kunnen ze, en lekker te veel vragen.
Heb niks te maken met die schade, en verhaal die maar lekker op de daders waar jullie politie als een stel zotte zwijnen op in heeft staan hakken, want die beelden en verhalen hebben wij óók gezien !
Ach italianen ... een hoop geblaat maar weinig wol.
Ik ben twee jaar terug met Oud en Nieuw op dat plein geweest. Dag eens waren ze aan het schoonmaken, toen was de puinhoop nog drie keer zo erg op dat plein.
Gezien de meeste commentaren hierboven concludeer ik dat dit land verloren is...... Tzal mij een zorg zijn. Ik woon er niet en over een paar jaar loopt alles onder!
Ad Hominem | 21-02-15 | 22:57
Leuk!
Donderdag een wedstrijd wie het hoogst in de Erasmusbrug kan klimmen.
-
Ik praat niets goed wat die stel randdebielen uit 010 hebben gedaan. Van mij hoefde het geen voorwaardelijke straffen te zijn, maar LOL @ Il Tempo met hun lijstje aan onze koning. Wat stelletje maffiose debielen.
Die fontein had als naam : "De lekkende boot". Wat kun je daar dan nog aan stuk maken ?
Die Italianen zijn natuurlijk wel compleet van de pot gerukt, dat ze de denken dat de koning van Nederland nu de schade gaat betalen, die door de relschoppers is aangericht. Die man kan daar toch ook niks aan doen.
Ook die 3 miljoen schade van de winkeliers lijkt me schromelijk overdreven. Misschien hebben ze wat minder omzet gedraaid, maar dat is het dan ook.
Tijd voor Mr. Frank Visser. De Rijdende Rechter weet ongetwijfeld raad!
Dat wordt lachen donderdag.
Ok genoeg is genoeg.. Barbarians who destroyed the city centre of Rome were Dutch citizens. The Netherlands should offer an official apology to Italy. Italians haven't heard anything from Mark Rutte or Willem Alexander. The Netherlands needs to pay for the damages which have been caused by Feyenoord hooligans. Each State is responsible for the behaviour of its citizens. THe problem of Holland is that its society is intrinsically hypocritical: Dutch people think they are the most perfect in the world and that no other country is as efficient as the Netherlands. They should widen their narrow view of the world. They think Italy takes money from Europe, do you know that Italy contributes to the EU budget more than the Netherlands do? Do you know how many euros do the Dutch farmers perceiuve from Brussels? So please stop blaming Brussels and Southern Europe ... you go there on holiday, you visit cities you couldn't even dream of in The Netherlands, you eat like never you did in your life and then you complain. The Italian police was too kind with the hooligans. So please take your responsibilities, OFFER YOUR APOLOGIES AND PAY THE DAMAGES!
Ja hé, zeg. Die fontein was wel eeuwen oud. Nog ouder zelfs dan Feyenoords laatste kampioensschaal.
Hoezo vandalisme? Het is nieuwe architectuur.
www.speld.nl/2015/02/20/feyenoord-arch...
@Piet van het Padje | 21-02-15 | 14:53
Niet zo het zwarte pieten pad op ja!
Die Romeinen verstaan in elk geval de kunst van het schrijven met een vork.
Laten ze de poen maar bij hun pedomaatjes in het Vaticaan gaan halen.
Voor elke miljoen wordt er op dit moment een Feyenoorder overhoop gestoken die een extra lang weekend in Rome had gepland.
Maar dat is natuurlijk ook actie - reactie volgens de oh zo politieke correcte en achter de mainstream media aanhobbelende reaguurdert?!
Lijnbaan = monument. Als die Italianen ons daar nou van die hel verlossen...
Die zogenaamde "lijst van schade" is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
Wat willen ze dan vernielen? Ze zijn 70 jaar te laat om daar iets moois te vernielen.
Die drie miljoen inkomstenderving is natuurlijk maffioos gelul van winkeliers die meteen even mee willen profiteren. Kom op zeg. Kaffers.
@captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Alleen heeft voetbal dus écht niks met de Islam te maken....
Kattootje | 21-02-15 | 17:20
Daar zullen ze in Rotterdam echt van sidderen.
Hoelang heeft Rome ons goedkope gas gekregen?
Lafayette | 21-02-15 | 18:08
Die feyenoorders dachten Attila total war is uit laten we t eens in het echt uitproberen.
Zou zeggen gooi deze jongens voorop in de kruistocht tegen isis kunnen ze slopen en moorden wat ze maar willen. En als ze dood gaan niemand mist ze. Win win situatie.
Kom op nou.. verhaal halen in Rotterdam?! Wat valt er in dat zooitje ongeregeld daar dan te vernielen? Niks van ook maar enige waarde toch?!
LOL, het zijn net Grieken, als het op geld aankomt. IS baalt als zij in Rome aankomt en ziet dat de halve stad al verwoest is door Feyenoord. Wraak zal hen deel zijn.
lsimon | 21-02-15 | 18:32
Waarschijnlijk namen ze de 7,2 bezoekers serieus en dachten ze vier bussen moet wel voldoende zijn voor 7,2 bezoekers. Een plek aanwijzen voor 7,2 personen is ook een beetje overdreven,toch?
jij
lsimon | 21-02-15 | 17:53
Moet niet even buiten in een fontein gaan zeiken?
Lafayette | 21-02-15 | 17:53
"Allereerst stel ik nergens dat iemand excuses moet maken. Ik stel enkel dat er een verschil is tussen deel uitmaken van een religie of deel uitmaken van een land."
Eerste zinnetje klopt inderdaad, dit dicht ik u toe, wel een beetje flauw uwerzijds, want ik denk dat u wel degelijk begrijpt waar ik heen wil. Tweede zinnetje is onjuist. Het maakt namelijk, in deze context, niets uit of het een land, religie, voetbalclub, etc., etc. betreft. Mensen(individuen) zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen, 'in de naam van' is irrelevant. Mensen zijn in principe nooit(in wat voor mate dan ook)verantwoordelijk te houden voor het gedrag van iemand anders omdat ze tot een zelfde groep of gemeenschap behoren, mijns inziens. Het vergelijk van captainobvious gaat wel degelijk op.
lsimon | 21-02-15 | 17:53
Geen daden, maar foto's, toch?
lsimon | 21-02-15 | 17:53
O, maar er was eigenlijk niets aan de hand zo te zien,goh.
Droom maar lekker verder.
Je krijgt 7,200 toeschouwers uit een ander land op bezoek. Vervolgens besluit je maar helemaal niks te organiseren, geen plek aan te wijzen waar die supporters mogen verzamelen. Vervolgens bedenk je al deze supporters met 5 pendelbussen naar het stadion te brengen. Als er één instantie verantwoordelijk is voor de wanordelijkheden is het wel Rome zelf.
Als er zoveel uitfans zijn bij internationale wedstrijden (CL/EL/WK/EK) moet er een goede organisatie zijn om alles netjes te laten verlopen. Dat heeft Rome duidelijk nagelaten. Feyenoord zou juist Rome geld moeten vragen vanwege imagoverlies.
Lafayette | 21-02-15 | 18:08
"The Moors did so much fucking with Italian women, that they changed the blood line forever. So, blonde hair and blue eyes became black hair and brown eyes. Now, if that's a fact, tell me: am I lying?" of woorden van gelijke strekking.
Ze komen de Zwaan slopen.
Ach, ik wil die 'spaghetti-vreters' wel een lijstje meegeven van een aantal 'monumenten' in het Rotterdamsche waar ze wel even hun frustraties op mogen botvieren, maar blijf voor de rest wel op het zuidelijke deel van mijn stad!
De huidige Italianen hebben werkelijk totaal niets Romeins. Het zijn vooral Gothen, Lombarden, Vandalen en hordes Moren die nog amper een spoortje dna van de oude Romeinen hebben overgelaten.
De meeste Romeinse overblijfselen zijn overigens door hen zelf gesloopt, met o.a. dank aan Mussolini en het Vaticaan.
A.s. donderdag wordt een buitenkansje voor de archeologen : Kunnen ze eindelijk zien waar die Romeinse heerbaan gelopen heeft, als de Romeinen in Limburg ons land komen binnenwandelen.
@Willem Hollander | 21-02-15
Allereerst stel ik nergens dat iemand excuses moet maken. Ik stel enkel dat er een verschil is tussen deel uitmaken van een religie of deel uitmaken van een land. Dat onderscheid wordt gelukkig in een seculier land als Nederland nog gemaakt.
Verder stel ik ook, maar waarschijnlijk heb je dat niet goed gelezen, dat indien er sprake is van 'in de naam van' er een hele andere context ontstaat waarbij je je inderdaad mag afvragen of mensen in wiens naam (Nederlanders, Moslims, whatever) dat dan gebeurt zich enigszins aangesproken dan wel verantwoordelijk voelen.
Hier nog even een fotoverslag vanuit de andere kant gezien: www.fr12.nl/?p=fotoverslagen&album...
De media kiezen wel heel erg de kant van de politie.
Gemiddelde ambtenaar in Rome verdient 15000 euro. Kan wel wat minder. En die paar cafe's lopen echt niet 3 miljoen mis. Dat is omzet hele stad van een weekend.
1 miljoen is best veel geld voor zo'n lelijke fontein.
Rare jongens die Romeinen.
Op de boot naar Africa zetten. Op een speedboot om precies te zijn.
De supporters zijn altijd gepamperd in Nederland. Dan krijg je dit.
Die gasten zijn komende tijd hun leven niet meer zeker, er komt een brigade AS Roma aanhangers naar Rotterdam die hun bloed wel kan drinken.
Tsja, daar sta je dan met je "goed fatsoen" met naam en toenaam in de kranten.
De jacht is geopend......
Minder Roma's. Minder. minder.
"Tell me your name!"
"Nowee!!"
Lafayette | 21-02-15 | 16:47
Het geldt dus volgens u alleen bij religie of ideologie, dat je 'iedereen' (collectief) verantwoordelijk kunt stellen voor de daden van een deel ervan. Wahaha. Vertel eens hangt u een ideologie of religie aan? Ik kan namelijk ongetwijfeld wel aantal zaken verzinnen waar u excuses voor dient te maken dan.
Complete onzin natuurlijk.
@Chiant | 21-02-15 | 15:37
Toch ook niet iedereen die in Rome is geweest, is per definitie schuldig aan de vernielingen van de Feyenoord-supporters?
Ze hebben wel van iemand geleerd of ze leren het aan hun kinderen.
asylumstreetspanker | 21-02-15 | 16:52
Dat is dus hetzelfde probleem wat die jonge moslims vaak hebben. Zelf denken is er niet bij, dus zal het wel zo wezen wat een ander zegt. Voetbal is oorlog, oorlog is islam. Ik begrijp niet dat ik tot dit menselijke ras behoor.
Ik heb niks met voetbal, maar ik schaam mij toch diep. Rome, sorry dat ons schorem uit Nederland zich zo heeft misdragen. Wat mij betreft biedt onze regering excuses aan en betalen we alle gelede schade. Zo ga je met bevriende landen om en dat zou pas getuigen van beschaving. Vervolgens zorgt Nederland er dan zelf maar voor dat de kosten worden verhaald op de daders.
De gemeente Rotterdam verbouwt dat hol toch elke paar jaar om het allemaal lekker modern en zielloos te maken. Of het nu Poolse bouwvakkers of Italiaanse hooligans zijn die de stad gaan slopen: boeien.
Dus voor elke Italiaan die zich in Nederland misdraagt kan er ook een rekening gestuurd worden naar Italie als land?
Ik heb niets met dat hooliganisme. Ik veroordeel het en verafschuw het. Maar die Italianen maken echt niets klaar in Rotterdam. Zij onderschatten het fanatisme van de Feyenoord aanhang.. dat is een geloof an sich.
En dat gezeur over betalen van schade... het is allemaal voor eigen publiek. Die Italianen liggen gewoon aan het EU-infuus betaald door o.a. Nederlanders. We hebben al zo veel geld in dat land gestort dat we die schade al tientallen keren hebben betaald.
Verbazingwekkend hoe sommigen hier, ondanks de beelden van deze rellen, roepen dat het toch vooral aan de organisatie en de Romeinen zelf ligt. 't Lijken wel moslims, is altijd de schuld van een ander.. Mmmja, het gaat dan ook om foeballuh, dan is schijnbaar alles geoorloofd
Schade bedragen zijn natuurlijk absurd hoog, toch hoop ik dat de rellende paupers flink in hun buidel moeten tasten. Dusdanig dat ze de eerstkomende tien jaar geen buitenlandreisje meer kunnen betalen.
@Derealist! | 21-02-15 | 16:47
Ze hebben wel van iemand geleerd of ze leren het aan hun kinderen.
Ik snap eigenlijk niet dat ze die mensen gewoon los hebben laten lopen, en het likt wel of het ze gewoon om het geld gaat.
Als die fontein voor 1 miljoen gemaakt gaat worden, gaan ze hem dan vergullen ofzo?
Ik begreep ook dat de politie eerst begon te meppen.
Lekker laten betalen wie er schade heeft gemaakt, daar is de koning of belastinggeld niet voor.
@captainobvious | 21-02-15
Nederlander zijn is geen ideologie of een godsdienst. Het vergelijk gaat dus totaal mank. Echter op het moment dat er sprake is van 'in naam van Nederland' dan wordt uw opmerking relevant. Dat is in Rome niet het geval geweest.
-weggejorist-
Het zal je kind/vader maar wezen. Wat zullen de familieleden zich kapot schamen.... tenminste als ze wat slimmer zijn. Oplossing: 5weken cel in het kalifaat.
captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Spijker. Kop. Raak. Stuitend hoeveel mensen het normaal vinden lekker selectief onderscheid te maken in dergelijke basale principes.
Kan van de week een mooi project X-je worden voor alle Nederlandse hooligans...
En vwb die spaghettivreters: Knap eerst dat colosseum van jullie maar eens op, voordat je over schade durft te praten!
Het was beter geweest om ze met een enkeltje naar het Kalifaat te sturen. Daar weten ze wel raad met ze.
Als we Siriegangers bij onze grens tegenhouden, dan zou dat voor deze amoeben ook moeten gelden. Eerlijk is eerlijk.
Als ze nou eens allemaal in de haven springen? Dan hebben ze Rotterdam mooi tuk!
@Chiant | 21-02-15 | 15:37
Maar u was wel in Haren.
----------------------------
Owned, Bitch!
Als ze dan toch naar 010 willen komen om te slopen, laat ze dan gewoon de kuip slopen. Daar gaat toch niks aan verloren.
Wat er ook gebeurt. Ik veroordeel het alvast en neem er afstand van.
@Bierosaurus | 21-02-15 | 15:42
De laatste keer dat de Romeinen de Rijn overstaken was een paar duizend jaar geleden. Maar toen ze eenmaal aangekomen in Drenthe een hunebed tegen het lijf liepen, zijn ze zich een hoedje geschrokken. Die enorme stenen op mekaar gestapeld deed ze denken aan een Gallische dorp. En in het bijzonder aan die dikke rooie met die vlechtjes en zijn hond.
Dus toen zijn ze op kousenvoeten maar weer terug geslopen en hebben ze bepaald dat de Rijn maar de noordgrens van het rijk moet blijven.
Schade vergoeding door Nederland is natuurlijk onzin. Wat ik super vind, is dat al die losers dikke boetes en gevangenisstraffen hebben gekregen. Zo hoort dat. Achterlijke kutlui.
Laat die Italianen maar een poging wagen,maar kakkerlakken laten zich lastig verdelgen.
#... voor a.s.donderdag alvast bier en chips inslaan doet...#
@captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Maar captainobvious, afstand nemen? Het is slechts een kleine groep van ons die het voor de rest verpest en overal opduikt. Heus. Het ligt aan je onderbuikgevoelens. Wij krijgen gewoon geen kans in dit land.
Ewout van Dijck | 21-02-15 | 15:55
Nee hoor, je bent heus niet de enige die reageert.
Wij doen het ook.
Fijn hè, voor jou.
Net of je vriendjes hebt.
hopelijk wordt het geen tweede heizeldrama. voor diegene die dit niet meegemaakt hebben daar vielen 39 doden.
Over vergoeding gesproken:
Wanneer krijgt Nederland een marktconforme prijs voor het aardgas uit Grunn van die spaghettivreters?
We exporteren al decennia naar Italië ver onder de marktprijs!
Reageren vandaag alleen maar mensen met een verstandelijke beperking ?
Iemand met n aardig mondje italiaans? Loods die tifosie bij aankomst in r'dam richting een prachtwijk met booslims. Mogen ze daar midieval gaan op wat fanboys van FC allah.
www.speld.nl/2015/02/20/feyenoord-arch...
.
:-)
@Muxje | 21-02-15 | 14:36
Er staat een vast bedrag voor op de begroting en dat geld moet en zal besteed worden.
@Ghijlmanz | 21-02-15 | 15:46
Misschien een linkje naar de bron?
Voor 3 miljoen schade aanrichten in Rome is makkelijker dan in Rotterdam.
En dit dan?
.
"De Romeinse burgemeester Ignazio Marino is opgetogen over de nieuwe aanwinsten voor zijn stad: Rome is de mooiste stad van de wereld dankzij de vele ruïnes. Toch werden de bekende bezienswaardigheden wel een beetje sleets. Dankzij de Rotterdammers hebben wij een paar geweldige nieuwe toeristische trekpleisters. Wij bedanken hen voor hun gulle gift.
Kansloze tokkies altijd -1, maar die lalala geld slachtofferrol brief is ook n beetje nivo booslim.
Dat gaat gezellig worden volgende week hier. We kijken er naar uit!!
Romeinsen komen volgende week donderdag Rotterdam afsnijden van Amsterdam, bewijs:
www.historischnieuwsblad.nl/upload/ima...
@Piet Karbiet | 21-02-15 | 15:09
Firenze, Toscane: 3 persoons 'hotel'kamer, exclusief alles: 150 Euro. Bier in de supermarkt: uitverkocht. Flesje bier in de horeca: 5 euro, omdat het 'happy hour' was. Ik word daar niet happy van.
Iemand een poot uitdraaien kunnen ze wel in Italië.
En inderdaad, het eerste waar je aan denkt als je aan Italië denkt is maffia en fascisme. En veel te dure kleren en Alva Romeo's. En de paus niet te vergeten. Niet bepaald zaken waar je trots op moet zijn.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer sympathie ik voor die Feyenoorders begin te krijgen. Als Rome net zo duur is als Toscane, dan denk ik dat Rome er nog goed vanaf is gekomen, gezien de reputatie van die Feyenoordsupporters.
De Romeinen komen....
www.animaatjes.nl/cliparts/cartoons/as...
In Rotjeknor zetten we gewoon genoeg openbare toiletten en prullenbakken neer voor die spaghettivreters, dan hoeven ze niet alles in een Rotterdamse fontein te tyfen.
@quackel | 21-02-15 | 15:24
Nee, dat mag de stad Rome oplossen. Door de schade te verhalen op de daders. En indien de daders niet meewerken, pas dán ligt er een taak voor de Nederlandse overheid. Namelijk door ze te dwingen mee te werken of uit te leveren aan Italië.
Ieder individu is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Dus niet Feijenoord, Nederland, Rotterdam, of wie dan ook. Deze totaalimbicielen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden en moeten op hun eigen blaren zitten.
Waren ze zo aandoenlijk en alleenstaand als Sjon de voetbalvandaal, dan viel er in elk geval nog wat te lachen.
Kees van Kooten & Wim de Bie - Sjon, de Alléénstaande Vandaal - 8.31...: youtu.be/sD71KIeigIc
In Engeland was er ook een (racistisch) voetbal 'incidentje'. Een meneer met een tintje werd niet in de metro toegelaten onder niet mis te verstane bewoordingen door Chelsea fans. Daar hebben ze het concept 'opstaan voor wat goed is' wel begrepen. Deze jongens zijn niet meer welkom en voor de meneer die dit onplezierige voorval meemaakte wordt geld ingezameld om hem uit te nodigen voor een wedstrijd op een leuke manier. Het kan dus wèl! Niet wegkijken, maatregelen nemen tegen de daders en opkomen voor de slachtoffers.
In Engeland was er ook een (racistisch) voetbal 'incidentje'. Een meneer met een tintje werd niet in de metro toegelaten onder niet mis te verstane bewoordingen door Chelsea fans. Daar hebben ze het concept 'opstaan voor wat goed is' wel begrepen. Deze jongens zijn niet meer welkom en voor de meneer die dit onplezierige voorval meemaakte wordt geld ingezameld om hem uit te nodigen voor een wedstrijd op een leuke manier. Het kan dus wèl! Niet wegkijken, maatregelen nemen tegen de daders en opkomen voor de slachtoffers.
@Ik was in Haren | 21-02-15 | 14:10
Maar u was wel in Haren.
Pieter V | 21-02-15 | 14:42
Je mag best even relativeren. Die fontein is echt niet permanent beschadigd en als er gewoon een goede organisatie was, was er helemaal niks gebeurd. Maar ja, Italië staat niet bekend om z'n organisatorische kwaliteiten.
Schadevergoedingenbedragen zijn natuurlijk uit de duim gezogen. Inkomstenderving ijssalons. Die zijn zo duur dat een Nederlander daar zelfs niet naar binnengaat. Verder een opgeklopte zaak natuurlijk. Diverse Europese steden hebben met hetzelfde te kampen.
OT/ waar blijft de dagelijkse Mark Verheijen topic?
En dit keer graag met echt nieuws, al zijn het maar roddels.
*bier en chips klaarzetten doet*
@Muxje | 21-02-15 | 14:36
Dat verzetsmonument krijgen ze niet!
Monumenten in Rotterdam? Dan zullen ze wel de laatste kampioensschaal goed in de gaten houden.
Verder grootspraak van de Italianen, laat ze maar komen. Zijn zelf laffe messentrekkers, weet elke voetbalsupporter die een keer in Italië is geweest, hoop dat ze een portie klappen krijgen in Rotterdam.
Ik houd niet eens van voetbal. Dus ik voel me niet aangesproken. Dat van de schade aan openbare plekken kan ik me wel voorstellen. Echter, toen ik verder als en zag dat de schade wegens minder inkomsten van ijssalons, cafés en restaurants rondom die fontein op 3 miljoen euro uitkomt, zou dat betekenen dat die horeca normaal per avond gezamenlijk 3 miljoen opbrengt. Als dat waar is, betekent dit die die uitbaters al lang en breed hun schaapjes op het droge hebben en dus, ongeacht hun leeftijd, nu luxe met pensioen zouden moeten zijn. Dit soort declaraties maakt het weer meteen zo Italiaans onbetrouwbaar. Afgezien daarvan hoop ik dat de declaraties rechtstreeks doorgeschoven worden naar degenen die de schade hebben toegebracht, en zou het heel terecht vinden als ze flink dokken. Opdat ze, voor zover eencelligen dat kunnen, een volgende keer die idioterie wel uit hun hoofd laten. Qua plaatsvervangende schaamte is dit ongeveer net zo gênant als met van die tokkies in een bus of vliegtuig zitten op weg naar je vakantieadres.
@VanBukkem | 21-02-15 | 15:12
Sssht, niet te hard zeggen; straks huurt hij weer een "urgent gevalletje voor veul" in om de boel "op te lossen" (en we lezen 't pas over een paar jaar...)
Italië heeft de schade in het verleden al meervoudig vergoed gekregen met gefraudeer met EU-subsidies en andere eindeloze geldstromen van Noord-Europa.
Neemt niet weg dat het gedrag van totaal gestoorde NL supporters compleet verwerpelijk is.
.. Rome is de bakermat van "brood en spelen" voor de massa. Hoewel den ouden Romeinen wel weer garant stonden voor heel wat meer spanning en sensatie in hun arena.
Na afloop daarvan geen (terecht) verveelde toekijkertjes, die zelf maar voor hun bloed & amok moesten gaan zorgen.
"Ondertussen vindt dagblad Il Tempo dat heel Nederland maar moet boeten voor de op hol geslagen amoebes."
Ik dacht het ook effe niet. Dat mag Feyenoord lekker oplossen. Met z'n "fans". En het liefst die gasten zelf, natuurlijk. Simpeler kom je ze niet tegen. Inteelt addergebroed.
@ Prince Buster | 21-02-15 | 14:18
Zou jij je nick niet eens aanpassen?
Ik denk dat de man zich om zou draaien in z'n graf.
Lazio vs roma iemand? Nee die Italianen zijn lief... Praat niet goed wat er gebeurd is, maar men mag enigs zins wel een spiegel voorhouden daar in italie. Krijg alleen maar een komisch beeld van handen wapperende mafiboosie voor me zo. Overdreven gedoe.
@XaleX_2 | 21-02-15 | 14:15
Klopt, maar daar is dan weer geen reet aan om naar te kijken.
Gewoon even ter vergelijking, hoe de media omging met vernielende supporters en de wraak van een ander buitenlands politiekorps: wij schrijven 1999.
m.trouw.nl/tr/m/nl/5009/Archief/articl...
"Imagoschade Rome: 1 miljoen euro"
Natuurlijk zijn het volslagen debielen die nooit van hun leven meer een voet in het stadion zouden mogen zetten, maar 1 miljoen euro aan "imagoschade" slaat natuurlijk ook weer helemaal nergens op.
Heeft Feyenoord als club al actie ondernomen door dit tuig een levenslang stadionverbod op te leggen? Zolang ze dat niet doen, beschouw ik de club als medeplichtig.
Laat GroenLinks en D66 maar opdraaien voor de kosten. Dankzij die hippies wordt dit soort tuig niet aangepakt in Nederland en waant het zich onaantastbaar.
Captainobvious.
Klopt, vandaar dat wij zeggen dat niet ze die gassies KEIHARD moeten pakken en dik moeten beboeten of in de petoet flikkeren, doen moslimmetjes dat ook m.b.t. terroristen?
@ Nieuws-Lezer | 21-02-15 | 15:13
En de hooligans die wegkwamen uit Rome, zullen Rotjeknor gaan verdedigen met hand en tand.
Maar goed, zolang er in het stadion niks gebeurt kan de UEFA er ook niks mee.
-weggejorist-
Mooiste was nog dat die Feyenoord die boete van 45ooo euro gelijk betaalde!
Haha ik had dat gezicht van die smeris wel willen zien!
Italianen = kutvolk!
@captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Dat optreden van de IDF in de Gazastrook had van mij wel wat pittiger gemogen.
Zoek het uit met dat kut voetbal.
Die gassies moeten inderdaad boeten volgens het PAKze systeem.
Te hoog die boete?
Welnee, gewoon de kosten vergoeden.
Klaar.
Maar de belangrijkste vraag:hebben de feijenoord hoolies nu gewonnen of niet?
De pleuris gaat los in Rotterdam volgende week donderdag, want die romeinen laten het er echt niet bij en rotterdam zit bomvol hooligans. Dat loopt niet best af..
*Put opties Rotterdam koopt*
Als die Italianen hier de boel opstelten komen zetten, dan krijgen ze het natuurlijk wel met Ivo 'I am the law' Opstelten aan de stok. Als oud burgemeester draagt Ivo de stad Rotjeknor namelijk een warm hart toe. En Feyenoord in het bijzonder (want dat doet het altijd goed bij het gepeupel, als je zegt dat je de plaatselijke -tokkie-voetbalclub steunt!) Ivo heeft het nog bewust meegemaakt dat de eerste palen voor het Feyenoordstadion de grond in gingen. Als zijn geheugen hem niet in de steek liet, zou ie zich dat nog levendig kunnen herinneren.
Ik verwacht nu wel een mooie #luckyTV aflevering over Willy die de Italianen eens even een veeg uit de pan geeft en het opneemt voor de NL hooligans :)
KaatjeDeWeduwvrouw | 21-02-15 | 15:07
Btw... wat een bedragen worden hier geëist zeg, ken die bek niet verder Open?
Vergissing waarschijnlijk.
Het zullen wel Lires zijn.
De Duitsers zijn begonnen.
roma.corriere.it/roma/notizie/cronaca/...
Vanmorgen met een paar andere fanatieke supporters van VV R..... F1 ook het dorpsplein van die andere boeren gesloopt, zal ze leren gdvr!
Slope is kope, is 't enigste wat bij me opkomt; universele wet. Niks overheid die moet dokken.
Nou je kan je wel verantwoordelijk voelen voor de omstandigheden die we hebben gecreeerd dat deze hooligans hun gang mogen gaan. Ze worden geen strobreed in de weg gelegd. En daar is de falende linkse hippie geitenwollen sokken politiek in Nederland verantwoordelijk voor. Er had al lang en breed veel strenger tegen dit soort idioten opgetreden moeten worden. Hoofdschuldigen blijven natuurlijk deze mafketels zelf maar we werken er aan mee door ons veels te slap en lief op te stellen in Nederland juridisch gezien. We weten allemaal wat er straks gaat gebeuren door de advocaten. Zo'n hooligan is met zn kop en naam in de media gekomen en oh oh oh wat zijn ze toch zielig. Boete van duizend euro en 24 uur schoffelen en het is weer afgehandeld.
Dat wordt lachen in Rotjeknor donderdag
Hoewel ik geen ene fuck met voetbal heb (dames-beachvolleybal is de enige sport die het kijken waard is, niet dat die bal me ook maar iets boeit), ben ik wel van mening dat deze rel nimmer zoveel ophef had gehad als het geen Feyenoord, maar Ajax betrof. het leedvermaak alleen al. Het mag dan ook geen geheim zijn dat geheel Hilversum, en 90% van de landelijke media idolaat Ajax-fan is, en menig media-bobo een dubbele pet bij Ajax bekleedt.
Om er maar een te noemen, die ook meteen over de Publieke Omroep gaat: Paul Römer: was algemeen directeur NTR en Commissaris bij Ajax, maar ook de politiek: Rogier van Boxtel (ja, die zorgverlakker) lid van het interim-bestuur.
Voetbal in Nederland is veel te Ajax-gericht, tijd dat men daar eens orde op zaken stelt. En vaker dames-beachvolleybal uitzendt. Worden we allemaal gelukkiger van.
Peurt op. Was vorig jaar ik in Toscane. Je kon nergens pinnen en de winkels waren van 12.00 tot 17.00 uur dicht.
Siesta ofzeau. Laat ze eens belasting gaan betalen, gore uitvinders van het fascisme en de maffia.
Ach 010.
Wat is het mooiste van Rotterdam Centraal.
De trein naar Den Haag!
Hier in Nederland zijn we inmiddels gewend dat je met de meest verschrikkelijke misdaden (tot en met moord en doodslag) wegkomt met een paar uur schoffelen. Geen wonder dat dit soort figuren dan ook helemaal losgaat als ze een keer op schoolreisje mogen - ze denken echt dat het normaal is wat ze doen.
Wat mij betreft mogen we al die figuren oppakken en uitleveren. Laat ze maar een paar jaar in een Italiaanse cel wegrotten, misschien dat het kwartje dan een keer valt dat een stad kort en klein slaan niet gewenst gedrag is. En verder levenslang de mogelijkheid afnemen om nog buiten Nederland te reizen. Dit soort imago-schade zit namelijk helemaal niemand op te wachten.
captainobvious | 21-02-15 |
Als dit scheering en inslag was had je wellicht het begin van een punt. Echter de islam beschrijft geen ras maar een groep mensen die (vrijwillig) een bepaald idee en gedachtegoed aanhangen. Het feit dat je er heel stoer 'blanke' bij zet laat zien dat je de discussie niet begrepen hebt, lutsert.
Voorlopig krijgt Ajax nog vele miljoenen van Juventus en een Europacup 1 beker etc vanwege dopinggebruik van Juve-spelers....
-weggejorist-
-weggejorist-
weer extra werk voor de veiligheidsdiensten.
over een paar spullen.
zo kinderachtig.
moet toch niet te moeilijk zijn om die figuren na te trekken die met zulk nieuws komen en verbannen.
Komt ze nog wel duur te staan, motto van Rotterdam is niet voor niks "Sterker door strijd".
Typisch nederlands exportproduct. KAnsloze vmbo die na flinke dosis coke en pillen zich machtig voelen.
Nooit serieus genomen door de rechtspraak.
Laat feyenoord maar een collecte houden onder publiek en spelers en dit schenken aan de restauratie van de fontein. Alleen al de tv rechten doEn de clubkas enorm spekken.
Laat als club zien dat jullie cultuur voor respect, traditie.
De GS lezer verlangt dat van de kansenparels, laten we dit dan ook van de tokkies uit rdam verlangen
@XaleX_2 | 21-02-15 | 14:15
Ahum
www.huffingtonpost.com/2014/10/30/san-...
www.independent.co.uk/sport/general/am...
Het lijkt wel een landdag van 'Knoop in je Zakdoek'!: www.gazzetta.it/Foto-Gallery/Calcio/Se...
Het zou best 3 Miljoen kunnen zijn aan gemiste inkomsten. Toen ik een kop koffie bestelde in Genève werd ik ook geript met het wisselgeld. Was er 40 Frank foetsie. Als ze dat in Rome ook doen, dan kom je misschien aan 3 Miljoen. Kan iemand navragen hoe die berekening tot stand is gekomen?
@captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Ho, ho, ho. Wil je de joden en de Gazastrook buiten je vergelijking houden. Die hooligans hebben Rome gesloopt, niet gestolen.
Voor een fascistische natie met een gruwelijk oorlogsverleden zijn ze wel snel op hun teentjes getrapt zeg.
.. Nederlanders mogen zich ook alleen nog maar in massa's verzamelen en een groepsgevoel beleven bij (onschuldig geachte) dingetjes als voetbal. Koningshuis. Benefietgedoe.
Misschien moet voetbal ook maar van dat lijstje.
God Zelf | 21-02-15 | 14:53
Daar hadden de Italianen noch de Rooms-Katholieken ook maar iets mee te maken hoor.
Hahaha die italianen kijken wel uit!
die staan nu niet bepaald als dapper te boek!
en die Feyenoorders zijn niet bepaald bang aan gelegd.
Hahaha die italianen kijken wel uit!
die staan nu niet bepaald als dapper te boek!
en die Feyenoorders zijn niet bepaald bang aan gelegd.
ProAsfalt | 21-02-15 | 14:54
Weet in dat geval niet of er in de EU wel genoeg te slopen is...
Ach ja, die arme 'Ollanders.
Blij dat ik Twentenaar ben! :D
Als Nederland toch niet ontkomt aan betalen, laat het dan maar van het ontwikkelingssamenwerkingsbudget afgaan.
Persoonlijk ben ik nog steeds een beetje pissed dat onder hun leiding Jezus aan het kruis is gehangen. So they had it coming.
Die Italianen gedragen zich weer als zulke diva's dat ik meteen een hekel krijg aan dat volk. Denken ze echt dat Nederland er wakker van ligt als ze in Rotterdam gaan lopen rellen? Graag, zelfs. Niemand geeft wat om die kutstad.
Sowieso vindt ik het altijd onzinnig dat de kosten van politie-inzet altijd verhaald moeten worden. Die agenten hadden er ook gestaan als iedereen rustig was gebleven. Je kunt de politie niet runnen als een bedrijf. Die lui zijn er nou eenmaal voor als dingen misgaan. Dat is hun hele functie-omschrijving.
Misschien moeten we een Oekraïne pullen en even de kosten van de Romeinse bezetting er tegenover zetten. Hebben we ook nooit wat voor gekregen, toch?
Tragisch dat al die boetes voorwaardelijk zijn. Mijn voorstel is dat justitie in NL die boetes alsnog int door te korten op/inhouden van alle uitkeringen van daders als vergoeding voor de aangebrachte imagoschade van Nederland in de wereld. Dat zal ze leren!
Feyenoord hooligans die Rome hebben gesloopt aan de schandpaal: Jan Robbert Bijlsma, Wilhelmus Ralph Polman, Joy Bronkhorst, Alexander Monrooij, Michel Frank de Wee, Raymond Wols en Tobias Arjan Nowee. Bron: www.blitzquotidiano.it/cronaca-italia/...
Huiveringwekkend. De Italianen komen met ijs gooien.
Het draait bij de knoflooklanden ook altijd om geld, geld wat ze willen hebben van niet knoflooklanden. Ben benieuwd of Italië ook voor de kosten gaat opdraaien als er weer eens een super Mario alternatieveling vol met paddo's uit een hotelraam springt in 020. Ik vind het een schande wat de eencellige hooligans hebben aangericht, maar schamen? Nee, hoe kan ik me eigen schamen voor iets waar ik geen deel van ben geweest. Het waren Nederlanders, so what? Misschien moet de Italiaanse justitie eens in de leer komen in Nederland en Duitsland. Het is namelijk in Rome altijd raak als AS of Lazio een buitenlandse club loten met een beruchte aanhang. Hoeft maar een club met meer dan 1.000 aanhangers uit het voormalig oostblok, Griekenland, Turkije, Engeland, Nederland te komen en het loopt uit de hand.
dit klinkt veel , maar de kakkerlakjes hebben hier 20 jaar opgewacht. smeer dit bedrag uit over 20 jaar en per jaar valt het wel mee.
O,wat doen ze weer moeilijk over al die psychisch gestoorde proleten,die sport vertalen in rampokken.Spoor ze maar op en voer de dienstplicht maar voor ze in.De krijgstucht zal ze een onvergetelijke ervaring bezorgen bezorgen die ze de stoere moed wel in de knieën doet zakken.
captainobvious | 21-02-15 | 14:15 | | Reageer+ |
Er is geen voetbalclub die hun supporters oproept tot vernieling of geweld. Ook staat er over dergelijke zaken niets in de spelregels van de voetbalsport.
Desalniettemin ben ik niet te beroerd om als Amsterdammer afstand te nemen van de daden van een stelletje Rotterdammers en hun daden met krachtige bewoordingen te veroordelen. Foei dus!
Weet je wie ook een goede band had met de italianen?
captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Als die supporters zouden hebben geroepen dat ze namens alle Rotterdammers bezig waren, had ik meteen geroepen dat het absoluut niet namens mij gebeurt. Moslim-extremisten beroepen zich erop dat het voorgeschreven wordt door de koran. Als ik een moslim was, zou ik me er daarom van distantiëren. Je vergelijking gaat dus in zijn geheel niet op.
Plukkiehaar | 21-02-15 | 14:46
AnsoloBreda is dan ook de partij die de aanbesteding voor reparatie van de fontein heeft gewonnen :-) Overigens kunnen er nog wel een paar wedstrijdjes gehouden worden, er is ook nog de zaak van de niet zeewaterbestendige helikopters voor de marine
Net als bij de moslims, iedere Nederlander is schuldig...
#jesuislemerdederotterdam
captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Nee domme lul,
Bij die moslims weet je dat veel daarvan wel begrip hebben voorwat hun broeders doen. Het overgrote deel van de Nederlanders walgt van de wandaden van die foebalhufters. Wel een verschil.
@clockandhammergame | 21-02-15 | 14:37
Maar het Italiaanse addergebroed staat ook al klaar om Rotterdam te komen verbouwen dus dan zal de rekening wel vereffend worden.
Idd, en de Italianen weten dondersgoed dat men hier dan alleen veroordeeld wordt tot 40 uur schoffelen (uiteraard voorwaardelijk), en de rekening van de schade niet naar Italie gaat, maar naar de Nederlandse belastingbetaler, omdat het allemaal weer een 'zionistisch complot' is, dus eigen schuld. (Buiten dat, mocht de rekening naar Italie gaan, betalen wij die alsnog onder het mom van staatssteun.)
De jongens hebben gewoon hun ware VOC mentaliteit laten zien. Wraak voor de Fyra.
@captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Je redenatie rammelt werkelijk aan alle kanten. Ik hoop voor je dat je aan het trollen bent. Anders heb ik veel medelijden met je.
Laat Nederland hier maar voor bloeden en alle kosten uit beleefdheid vergoeden. mits er eindelijk eens opgetreden gaat worden tegen dit tuig.
@Feyenoord hooligans, is er iets zo ingewikkeld aan het woord GAST. Je bent te GAST, gedraag je er naar.
2N3055 | 21-02-15 | 14:25
besides, via de vele "steunpakketten" is er toch al voor betaald. Die hoolies lijken me niet het type dat de hele dag in het theehuis rondhangen met behoud van uitkering, ze hebben er wss. zelf voor gewerkt, laat ze het ook maar zelf slopen, voor iemand anders het voor ze doet.
Tjah als Nederland niet zijn eigen tuig aanpakt,doet het buitenland het wel,en terecht.. nooit meer vrijlaten dat tuig...
@lsimon | 21-02-15 | 14:18
Kijk, een van de raddraaiers, c.q. sympathisant van dit soort triefel meldt zich hier even. lsimon is dus een van die Vollidioten met het IQ van een garnaal.
Nederlandse debielen die niet eens snappen wat de onvervangbare waarde is van dit soort monumenten en het gedrag van deze hooligans afdoen als "het was net een beetje carnaval" en "het was de schuld van de politie".
Onvoorstelbaar tuig van de richel dus.
En toch hebben die itakers gewoon gelijk, ik schaam me inderdaad wel eens, ik ben nu de vijftig gepasseerd, en wat precies heb ik gedaan aan die grijze wollen sokken die van mening zijn dat straffen niet helpt, wat het ik gedaan aan die D66 rechters die daders belonen?
Niets, dus eigenlijk is het ook een beetje mij schuld.
Ik heb er zelf aan meegewerkt dat 'kinderen' niet meer met harde hand gecorrigeerd worden maar dat je er mee in gesprek gaat tot ze je compleet negeren.
Ja, ik ben medeschuldig.
Sjeik de Friemel | 21-02-15 | 14:38
pfffffffffffff
@DaRealSwag respectvoller met andermans eigendom om*
Als je in 2 uurtjes 3 miljoen aan inkomsten misloopt bij een paar ijssalons dan snap ik niet hoe het kan dat een land als italie aan de rand van de financiele afgrond staat want dan moet normaal het geld toch binnenstromen. Schandalig wat er gebeurd is verder, ondanks de onderschatting en gebrek aan organisatie heb je je gewoon te gedragen als je te gast bent. Helaas lukt dit bij een klein deel van het legioen niet en wordt van de kleinste provocatie gebruik gemaakt om los te gaan en zo voor de komende jaren de reputatie weer veilig te stellen. Dat is gelukt, want van het geetter van onze mokumse vrinden in Milaan, Glasgow of Parijs las je de volgende dag niks meer terug, maar de Feyenoordhoolies staan alweer 3 dagen op de voorpagina's. Verder blijft het volgende week gewoon rustig in Rotterdam, ondanks dat de Telegraaf anders beweert
Schade verhalen ze maar op de 'voetbalfans'. Anders krijg ik nog schadevergoeding voor de Fyra en de NH 90 en alvast vooruitbetaalde schade voor het JSF gedeelte wat ze leveren wat ongetwijfeld niet goed zal gaan.
Wat een onzin dit. Nederland ontvangt ook regelmatig hooligans uit alle Europese landen en ontvangt wekelijks Feyenoord/Ajax/GAE-hooligans. Gaan die hooligans in NL respectvoller met hooligans om? Natuurlijk niet. Het enige verschil is dat hier de politie zich goed voorbereidt (door bijvoorbeeld te weten dat er 500 hooligans de stad in gaan en niet 50) en de hooligans de weg verspert als ze straten in gaan waar dingen vernield kunnen worden. Dit heeft niks met Feyenoord of Nederland te maken, maar met een hooligans en falende politie.
Hoeveel is er ook alweer door de EU in de Romeinse staatkas gestort?
Niks gevangenisstraf, boetes en dergelijke, gewoon afschieten. Dat tuig mist niemand...
We hadden bij ADO op uitnodiging een aantal Italianen op bezoek. Daar wil je geen ruzie mee. Ergo ik wens Rotterdam alle geluk komende week, have fun.
Hoopjes = hoolies
Als je een Italiaan boos aankijkt claimt ie al z'n krokodillen leren insteps. Die hoopjes interesseren me geen reet maar die gladde moederkindjes moeten hun bek houden anders kom ik ook ff naar rdam om die imitatiegrieken te ontvangen
Qua schade: materiële schade vergoeden, reputatieschade en gemiste inkomsten zijn voor eigen rekening. En dan de schade op de gepakte daders verhalen. Van een kale kip enzovoort zeker zeker, maar we gaan plukken tot ze ook echt kaal zijn.
Hebben de Romeinen al betaald voor de door hun soldaten gesloopte hunebedden? Nou dan...
Wij hoeven niet verder gestraft te worden. Wij hebben een schaamte-koeltoer.
PFFFRRR, wat een bedragen zeg voor die oude kolerezooi. Gemiste inkomsten bedrijven 3 MILJOEN EURO!!!! En ik dacht dat de economie van Italie op z'n gat lag. Sorry hoor maar dit is weer typisch overdrijven op z'n Italiaans. Ik zie al die opgefokte ventjes al staan roepen en druk handgebaren aan het maken. Die Feyenoord 'supporters' mogen ze van mij aan de hoogste boom hangen, wat een soort. Maar het Italiaanse addergebroed staat ook al klaar om Rotterdam te komen verbouwen dus dan zal de rekening wel vereffend worden.
Op een paar na spreken bovenstaande reaguursels voor zich. Nederland is kapot.
@Atlantis-95 14:28: Ze mogen dit geval uit mijn eigen gemeente ook hebben. Een in zijn kloten getrapte man. Wat is dat toch met Nederland en idiote openbare kunst? nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_beelde...
In zekere zin is 'Nederland' er wel voor verantwoordelijk. Deze hooligans hebben hier namelijk nooit serieus moeten boeten voor hun wangedrag. In Nederland krijg je hooguit 40 uur taakstraf... In Italië kunnen ze tenminste wel straffen. Als we hier ook zo zouden straffen zal dit soort gedrag veel minder voorkomen.
@boccaccio | 21-02-15 | 14:19
Ik dacht meer aan Feyenoord tegen (AEK) Athene ofzo.
Ik had nog voorgesteld dat ze het tuig samen met Julio Poch zouden laten terugvliegen
Breek dat Rotterdam maar tot op de grond toe af, beste Roma 'fans'
die stad is er sinds mei 1940 toch alleen maar lelijker op geworden
"Supporten" betekend ondersteunen. Van ondersteuning is bij deze HOOLIGANGS geen sprake. Gebruik alstublieft de juiste benaming voor deze beesten.
Ach, de hooligans kunnen het nog altijd op de bezetting van het Roomsche Rijk gooien. Een soort erfelijke woede uit onderdrukking van eeuwen terug. Negors komen er ook altijd nog mee weg immers? Wie weet krijgt die kale bolle hooligan met dat bebloede waterhoofd wel een lucratief baantje in het Italiaanse parlement.
De Romeinen huisvesten een wereldwijde pederastenkerk, zonder welke strafmaatregelen dan ook. Dus betaal eerst maar de schade die dat zootje in Nederlandse gezinnen heeft veroorzaakt de afgelopen 1500 jaren.
Ze rekenen nog in lires maar zetten er alvast euro's bij.
Ik zou zeggen, ga eerst eens bij de politie te raden. Die zouden de stad moeten beschermen tegen een paar doorgesnoven leeghoofden.
Hebben ze in Rotterdam dan monumenten? Ik kan me alleen Kabouter Buttplug voor de geest halen. Als ze toch iets onder handen willen nemen.
Natuurlijk ben ik als mede-Nederlander voor deze barbaren medeverantwoordelijk. Wij als Nederlanders hebben simpelweg nog geen alternatief gevonden voor hardnekkig wegkijken bij stoute mensen. Bij handhaving breekt altijd de pleuris uit. Ook bij GS. Dus kom maar op met een bankrekeningnummer.
Neee, niet van een politicus svp. Gewoon van een betrouwbare Italiaan....
Ik lach me dood als die Italianen Coen Moulijn in de Nieuwe Maas flikkeren.
Of in 10.000 stukjes flexen.
Mijn zegen hebben ze.
Laten we al die havenslaven in rome tewerkstellen. In nl hebben we niets te doen voor dat vuil
Rotterdam moet de ruimhartig schade vergoeden. Dat is men verplicht. Die geruineerde Fontein van Bernini vervang je door een monument waarbij de fontein bij verbleekt door de recensies. Ik denk aan bijvoorbeeld:
vorige.nrc.nl/binnenland/article187798...
Hierbij bied ik mijn excuses aan voor Feyenoord.
Bij deze neem ik met krachtige bewoordingen afstand van de gedragingen gepleegd door de blanke hooligans. We zouden een krachtig signaal af moeten geven. Voetbal geweld heeft niets met voetbal te maken! Je suis roma...
Dit straalt af op de gehele voetballerij, kan mijn zoontje nog wel naar de plaatselijke voetbal vereniging. Sloop paleizen zijn het...
Elke wedstrijd mensen neersteken is allemaal heel normaal in Rome.
Was erbij en keur elk geweld en sloopwerk af maar FU italianen.
Groetjes een barbaar die zich normaal gedragen heeft.
captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Haal anders Hitler er ook even bij, dan is de Godwin compleet...
En van mij mogen die Italianen naar hartenlust in de Hofpleinfontein pissen. Is toch een lelijk ding? Zeg nou zelf...
Die hooligans zijn de stront onder m'n schoenen niet waard. Voor dit soort simpele zielen is feitelijk maar 1 oplossing, rustig in laten slapen.
Dat Nederland nu excuses moet maken en betalen is uiteraard net zo infantiel. Heeft Italië de wereld al excuses gemaakt voor Berlusconi, kinderverkrachters in het vaticaan, de maffia, hun euro's wegzuigende kut economie?
Nee, opzouten dan!
Waarom nog repareren?
Italië wordt overlopen door moslims die niet verzopen zijn onderweg.
Mooie dingen en sier mogen toch niet in het kalifaat.
Dus voor die paar jaar geen moeite voor doen.
Oja joh? Maar de Romeinen hebben hier 2000 jaar geleden huisgehouden, belasting geïnd, onze vrouwen verkracht en slaven gemaakt! Wij willen compensatie daarvoor!
/Quinsy mode uit
Sorry, gaat niet gebeuren. Als voetbalhater peins ik er niet over Nederland als land ook maar enige verantwoordelijkheid in de schoenen te laten schuiven. Klop maar aan bij Feyenoord of de KNVB. Die mogen wat mij betreft deze maand nog failliet.
Ten eerste mag men wat mij betreft de uitgedeelde boetebedragen van de factuur afhalen, en de 1 miljoen imagoschade mogen ze direct weer terugbetalen aan Nederland omdat wij die ook zijn opgelopen door die mafketels. Dan kan de rest van de factuur betaald worden door de club Feyenoord.
Er bestaat zoiets als 'hoofdelijke aansprakelijkheid': wanneer men als groep een onrechtmatige handeling pleegt waardoor schade ontstaat kan één persoon uit die groep voor die schade worden aangesproken. Die ene persoon heeft dan regresrecht op de rest van de groep.
Dus dan is het een kwestie van de meest vermogenden uit die groep aan te pakken.
Dus dan valt er misschien nog wat te halen.
't Is maar een ideetje.
Ik was er eerst voorstander van, dat Nederland de schade zou vergoeden. Maar als ik zie met wat voor bedragen die lui komen ... nee, laat maar. Het blijven toch uitendelijk onredelijke oplichters. En via de EU krijgen ze al genoeg.
Over Rotterdam gesproken, weet iemand eigenlijk wat er met Kaas aan de hand is?
Rare jongens, die Romeinen...
Vooropgezet spel. Nu hoeft de gemeente de Kuip niet te slopen en kan men alsnog een nieuwe Kuip gaan bouwen.
Hoe laat begint het snooker? Wat die Belg gisteren op het laatst liet zien was fenomenaal, ik ben helemaal fan.
@captainobvious
Wat ben jij een klapmongool zeg. Die vergelijking slaat als een tang op een varken.
Mensen zoals jij maken dit land kapot. Idioot. Verder zijn al deze hooligans natuurlijk ook debielen.
@captainobvious | 21-02-15 | 14:15
Nee, want alle moslims staan in meer of minder mate achter is.
@prince, Dacht het niet. Juist in Rome zijn ze niet lief voor buitenlanders.
Feyenoord volgend jaar Jupiler league. Horen ze ook thuis. Win win.
Wat een onzin zeg. Die fontein is licht beschadigd. De vorige *grote* renovatie kostte 200,000 euro, deze schade zal maximaal 100,000 euro zijn.
Alle andere kosten zijn te wijten aan Romeinse wan-organisatie.
Ja, nu het om Europese blanke mannen gaat durven ze wel! Maar de vandalen uit Woestijnië en Klapperbomenland worden in de watten gelegd met bed, bad, brood en juridische ondersteuning om de rest van de familie over te laten komen.
Nederland betaald geen moer! Opzouten, dan maar in het vervolg zonder "supporters" van 010.
Het slappe beleid van Nederland openbaart zich overal in Europa,Afrika,Arabische landen.
Ik ga daar geen excuses voor aanbieden, en ook niet betalen. Dit zijn gewoon acties van overactieve voetbal supporters die gewoon uit waren op rellen. Ze hebben wel Nederland schade berokkend en mooie monumenten beschadigd. de daders zullen zelf de rekeningen moeten betalen, niet de rest van de nederlanders
Zet dit tegenover Baseball of Football in de VS, daar zijn nooit rellen of idioten die totaal van het pandje af zijn en de straten slopen.
Ben benieuwd naar de reacties, als je vindt dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor IS, alle Joden voor de Gazastrook, en ga maar door, ben je als blanke Hollander verantwoordelijk voor deze hooligans dus.
ies koeltoer!
Gewoon volgende keer Leen meesturen en een tent huren!!
Schade? Gewoon even wegstrepen tegen wat we ze via de EU hebben toegeschoven.
Die geldbedragen hebben ze al in veelvoud mogen ontvangen via de steunpaketten en subsidie van de EU, dus niet zo zeuren. En ik vind allemaal mooi zolang ze maar niet aan kabouter buttplug komen!
Te werk stellen op Lampedusa.
Overigens, het zal best meevalen met die wraak want ik heb als Nederlander (020) mijn excuus aangeboden. Dat wisten ze erg te waarderen.
Maar onze justitie zal ze wel aanpakken....
Romeinen verbrandden ook mensen.
Ik kan er niets aan doen, maar ik voel mij op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat een paar doorgesnoven supporters hebben gedaan. Nog strenger straffen blijkt niet of nauwelijks te helpen. Misschien wedstrijden dan maar zonder uit-publiek spelen als mensen zich niet kunnen gedragen?
REAGEER OOK