Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokkaan uit Rotterdam bestormt Witte Huis

aboutalebwittehuis.jpgKijk jongelui. Een allochtoon die het ver geschopt heeft. Tot aan het Witte Huis. Iemand die kansen heeft gepakt in Nederland. Iemand die carriere heeft gemaakt op De Ladder. Kwam op z'n 15de naar Nederland. Leerde snel de taal. Ging naar school (lts). Werd journalist, daarna persvoorlichter (dat nemen we hem wel kwalijk) en vervolgens politicus met ballen en eindbaas van Rotterdam. Dat vinden ze cool in de VS. Aboutaleb kreeg een visum en mag daar nu met de grote jongens meepraten. Moraal van dit verhaal. Trek die Tony Montana-poster van de muur, en hang deze van Ahmed Aboutaleb op.
©ANP MANDEL NGAN, Washington, United States. (zie ook: TL van @stinos)

Reaguursels

Inloggen

Abou is van een heel ander allooi dan het meerendeel van die links politieke ruggengraatloze weekdieren in het Haagsche. Alleen daarom al mag ik die man en daarbij is hij ook nog eens de burgemeester van Rotterdam, mijn stad.
Dit soort bestuurders maken het verschil als het er echt om gaat!

BadLieutenant | 18-02-15 | 16:48

Een islamitische burgemeester kan wel, maar minister of minister president is onbespreekbaar.

Dutch_Holland | 18-02-15 | 16:36

Ayaan Hirsi Ali ging hem al voor. Laat dat zijn grote voorbeeld zijn en ook opsodemieteren.

snowey | 18-02-15 | 15:44

Op die foto geeft hij de aap in z'n mouw een beetje lucht, lijkt het wel.

Dr. Snoepjes | 18-02-15 | 14:19

Ik ben benieuwd wat de werkelijke reden is van deze uitnodiging. Want waarom wordt hij op het Witte Huis uitgenodigd en Wilders door bijna alle politici en media voor rechtsextremist uitgemaakt? Met dezelfde uitspraken over 'Als het je hier niet bevalt, als je volgens de islam/sharia wilt leven, donder dan maar op naar een land waar dat wel kan, en lever je NL paspoort maar in'.
Gezien de islamitische achtergrond van Obama kun je je inderdaad afvragen of de heren een dubbele agenda hebben. Ik blijf in elk geval op m'n hoede. Laten we hopen dat Aboutaleb oprecht is, want dan is er ook enige hoop op een kentering. Ik vrees echter dat moslims helemaal niet willen integreren of zelfs maar meedoen, want dat wordt ze door hun boekje uitdrukkelijk verboden. Op straffe des doods zo ongeveer.

Dr. Snoepjes | 18-02-15 | 14:17

-weggejorist-

blaboo | 18-02-15 | 12:16

Maar ff... ik voel een "presidentschap"aankomen!!infiltratie op hoge posities en dan BAM!!moslimstaat NL.. NEE, heb niet teveel films gekeken maar zie het van een 1km aankomen. .. weltrusten Nl....

heiltitler | 18-02-15 | 12:00

Het is en blijft een wolf in schaapskleding....

Betweetert | 18-02-15 | 11:29

observer59 | 18-02-15 | 09:20

Echt mooie en ontwapenend eerlijke post. Je hebt natuurlijk volledig gelijk. Alleen zijn Nederlanders zo getraumatiseerd door het tuig dat hen als het ware gegijzeld houdt, dat ze over elkaar heen buitelen om er eentje de hand te schudden die mogelijk ietwat fatsoenlijk zou zijn. Zullen we het maar op het Stockholm-syndroom houden?

Aardbewoner | 18-02-15 | 11:03

Deze man is in ieder geval een lichtpunt binnen de PvdA.

frisenfruitig | 18-02-15 | 09:31

Ik vertrouw hem ook niet.
Kan me nog heel goed herinneren dat hij banden onderhield met de Marokaanse koning zonder vooraf overleg met de minister van buitenlandse zaken.
Dat geeft aan dat hij "mogelijk" een dubbele agenda heeft.
Ik geef toe dat hij wel heel redelijk overkomt maar ja dat doen de meeste politiek correcte politici. Je moet door de facade heen prikken.

Zegt een voormalige buitenlander met alleen 1 Nederlands paspoort. Woon hier al 45 jaar. Ben goed gesettled. En desondanks klopt mijn hart sneller voor het land waar ik geboren ben.
Dat zal Aboutaleb nooit openlijk toe durven geven.

observer59 | 18-02-15 | 09:20

Fijne vent.
Religie en in dit geval de islam is de wortel van het probleem. Dan kan je zoveel geslaagde “moslims” voordragen, het blijft een politicus met een dubbele agenda.
Religie en dubbele paspoorten horen niet in de Nederlandse politiek thuis.

Antitheïst | 18-02-15 | 08:55

@(c)ZWITSUL | 17-02-15 | 20:00

Precies.
Amsterdamse PVDA Marokkaan die burgemeester werd van de stad van Fortuyn.
Kan de man waarschijnlijk zelf niet te veel aan doen maar mijn burgemeester is het niet

Ikdus | 18-02-15 | 08:55

ike Oxlong | 18-02-15 | 00:39
Bedoel je: Aboutaleb is... weg. Ik steun hem.

wakker worden | 18-02-15 | 08:52

Hij is voorgedragen vanuit de politiek-correcte elite.
Een één verschil: alle andere burgemeester zijn gekozen, deze is vanuit de vriendenclub aangesteld.

Kamervraag | 18-02-15 | 08:51


Hij gaat de PvdA uit het slop halen en is nu alvast geheadhunt voor Min Pres in NL.

Zo lopen de hazen?

William Shakespeare | 18-02-15 | 08:45

Nou nou, wat een toonval over het algemeen in de reaguursels zeg. Beetje jammer. Doet me denken aan de vele reacties (van waarschijnlijk veelal van dezelfde mensen) dat moslims publiekelijk afstand moeten doen IS, het geweld etc. Wat nu het trieste is, velen van de afgestompte reaguurders willen dit, maar wat het antwoord ook is, het zal nooit goed zijn. 'ze' doen het nooit meer goed.

Pieleke | 18-02-15 | 08:44

De man is, als je hem vergelijkt met Asscher en Marcouch een verademing en komt bij mij sympathiek over. Of hij het allemaal meent geen idee. Het is en blijft een politicus. Hij benoemt het iig wel en komt niet iedere keer met een fop onderzoek op de proppen.

Obainmarie | 18-02-15 | 08:18

Als oud Rotterdammert heb ik gewoon geen goed gevoel bij deze man. De tijd zal het leren.

Fuck-a-duck | 18-02-15 | 05:51

-weggejorist-

SaintNick | 18-02-15 | 03:56

Dat is precies de chaos die IS beoogt.
Maar gelukkig weten zij niet we hen niet onderschatten, en weten wij wel dat zij ons onderschatten.
Komt allemaal goed.

SaintNick | 18-02-15 | 03:55

IS breekt door in Irbil in Kurdistan.
Op CNN, vliegtuigen kunnen niets, want wie is wie?

Jan Dribbel | 18-02-15 | 01:37

Bertje Koenders zal zich wel behoorlijk in zijn zak gescheten voelen. Niet dat ik hem dat niet gun hoor.

Rien7847 | 18-02-15 | 01:33

Heeft Casablanca al een Nederlandse burgemeester?

de honden blaffen... | 18-02-15 | 00:49

Kweenie. Afbranden of het voordeel van de twijfel? Bij gebrek aan beter, mogelijk de twijfel.

Rest In Privacy | 18-02-15 | 00:43

Brenjtje | 17-02-15 | 22:37
'Je weet dat overal waar zwarte mensen leven, ze er een zooitje van maken. Wat is dan het verschil met een zwarte president? Wanneer je hem (Obama, de regering over) het land geeft, maakt hij daar ook een zooitje van. '
www.youtube.com/watch?v=IwK17gNUYw4&a...

gaffelbaard | 18-02-15 | 00:41

Aboutaleb is de weg. Ik steun hem.

Mike Oxlong | 18-02-15 | 00:39

And if you don't like it here because you don't like the humorists who make a little newspaper – if I may dare say so – just fuck off.

fram | 18-02-15 | 00:34

Beide mannen ruiken iets te veel naar Taqiyya 2.0. Damage control ipv het probleem daadwerkelijk oplossen.

o)+ | 18-02-15 | 00:07

Hear hear!:
Teveel radicaliserende reaguurders. Pritt, goed stuk. Ben het deze keer met je eens. Intellectuelen schrijven, tokkies reaguren.
Mastradamus | 17-02-15 | 20:08

op zn 15e pas! ennnnn.... SNEL de taal geleerd. HEAR HEAR!
trouwens, waarom als ik Marocs op tv zie, dan spreken ze allemaal Belzisch, terwijl ze hier vnl zisszzzen ...
Als je wat wil bereiken, of je wil dat je kinderen wat bereiken: leer gewoon Nl, ga in een blanke wijk of klein blank durpie wonen, en in no time doe je gewoon mee. ipv je afzonderen in een anti-Nl moskee en wijk. Tis een HELE hoop andere buitenanders als Vietnamezen, Perzen, Indo's, Ino-Chinezen etc etc ook gelukt. IETS meer je best doen, IETS minder slachtoffer rol en rassies!!sen

Hemmenaar7 | 17-02-15 | 23:55

Maar verder krijgt een allochtoon en moslim natuurlijk geen enkele kans in dit land vol islamofobe racisten.

Bigi Bana Boy | 17-02-15 | 23:49

wat zal die Asher balen hahahahahahaha

xtree | 17-02-15 | 23:47

@ mezelf naar de heilige Franciscus die zich volvreet van belasting geld met een marginaal blogje waarin de vrijheid van meningsuiting vooraf gecensureert wordt door de heilige Franciscus en zijn vazallen.

diddley2 | 17-02-15 | 23:30

Trouwens heeft Joop en/of de pvd afbraak een heel legertje trollen hier de panelen in gestuurd om de Marokkaanse burgemeester die eens rot op heeft gezegd op te hemelen??
Vragen vragen vragen.... maar toch iets te opzichtig!
Hup terug naar Joop jongens!

diddley2 | 17-02-15 | 23:21

Een wolf in schaapskleren.

Der Theo | 17-02-15 | 23:18

@ gaffelbaard Scoop! lol..
Knap werk, daar waar je mee omgaat wordt je mee besmet..

diddley2 | 17-02-15 | 23:15

reaguren om het reaguren hier weer. Die man heeft gewoon een goeie job gedaan, maar hier worden zeeën volgezeken met azijn.

SemperLibertas | 17-02-15 | 23:05

diddley2 | 17-02-15 | 22:19
Ik heb nog steeds nooit gezegd dat jij dat allemaal bent. Ik heb alleen de groep gekenschetst van wie ik dat vind. Dat jij dat nu op jezelf betrekt...

Sirach | 17-02-15 | 22:56

Ha!
Hij-kreeg-een-visum..
Weet je wie ook een visum kreeg?
De haatpredikers van dit evenement. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/02/...
Check de eerste sponsor linksonder, google die even, en kijk dan eens wie er bij de referenties staat. Tadahhhh!

La la lallahlah lallah lallah lahhh..
:p

gaffelbaard | 17-02-15 | 22:53

Loco-burgemeester Eerdmans vandaag in de Telegraaf: Ik zie veel overeenkomsten tussen de ideeën van Fortuyn en hoe Aboutaleb het nu aanpakt. Man man, wat de liefde voor het pluche met je kan doen. youtu.be...
RealRoffa | 17-02-15 | 22:15
-------------
Ik kan mij nog herinneren hoe Aboutaleb Fortuyn zwaar bekritiseerde en allerlei lelijke dingen zei over Pim Fortuyn.

Brenjtje | 17-02-15 | 22:43

-weggejorist-

Cosmic Traveller | 17-02-15 | 22:38

Ik lees in de Amerikaanse media dat Obama blijft weigeren om het probleem te benoemen. Hij blijft weigeren om terreur daden gepleegd door moslims te benoemen als islamitische terreur.


Obama heeft zelfs de aanslagen in Parijs voorgesteld als daden die niet in naam van de islam zijn gepleegd en de aanval op de Joodse supermarkt voorgesteld als een "random" aanval; dus niet antisemitisch.

Daarom heb ik geen enkel vertrouwen in de terreur top.

Waarom is Aboutaleb uitgenodigd?

Omdat de video wereldwijd viraal ging waarin hij zei dat Jihadisten maar moesten oprotten. Dat was opmerkelijk voor een burgemeester. Natuurlijk heeft Geert Wilders dat al veel eerder voorgesteld.

Brenjtje | 17-02-15 | 22:37

Had aanvankelijk mijn bedenkingen over de burgervader van Rotjeknor maar hij doet het goed. Rolmodel voor de lichtgetinten.

Ketelnees | 17-02-15 | 22:32

man man man. trotst dat ikt bent. onze mocro-burgemeestert int witte huis. en onze 010 moskee gangsterst schoppen de arabieren de moskeet uit.

010 for life t.
m.ad.nl/ad/m/nl/1038/Rotterdam/article...

Gewoon is al heel no | 17-02-15 | 22:32

Abotaleb praat Wilders na over die Jihadisten en word geprezen als een held door de media.

Wilders roept dit al een tijd en word gedemoniseerd door de media.

Laten we niet vergeten hoe Aboutaleb tekeer ging tegen Pim Fortuyn. Nu praat Aboutaleb anders.

Meent hij het echt? Of doet hij het voor de bune om Wilders stemmen af te pakken?

Brenjtje | 17-02-15 | 22:30

De foto is kunstmatig aangescherpt.

Patatter | 17-02-15 | 22:28

Voordeel van de twijfel.

swassannuf | 17-02-15 | 22:24

@ Sirach minder tolerant door bv.moord op van Gogh? Kopenhagen Londen Parijs Spanje Overvallen op joden mensen die bestuurlijke functie met dubbele paspoort(feitje) hebben.
Dus behalve haatreaguurder ben ik ook een roeptoeter dank je wel voor de kwalificeringen.blij dat ik niet in jouw directe omgeving leef de mensen om jouw heen zullen het zwaar hebben.

diddley2 | 17-02-15 | 22:19

Yep! Niet elke PvdA'er is een lul en sommige Marokkanen zijn mensen waar prima mee valt samen te leven. Ergo, sommige Kaaskoppen zijn kut en Abou is OK. Niet mee eens? Tssshht!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-02-15 | 22:18

Loco-burgemeester Eerdmans vandaag in de Telegraaf: Ik zie veel overeenkomsten tussen de ideeën van Fortuyn en hoe Aboutaleb het nu aanpakt. Man man, wat de liefde voor het pluche met je kan doen. youtu.be/ELFDAfJ6PA0

RealRoffa | 17-02-15 | 22:15

@Ofzo2 | 17-02-15 | 20:23
Aboutaleb krijgt wel degelijk veel kritiek van moslims. Kijk maar eens naar Kuzu en Ozturk.

Jezus_Boeddha | 17-02-15 | 22:09

diddley2 | 17-02-15 | 21:55
Je roeptoetert steeds een hoop, maar je hebt nog niks met feitjes kunnen staven. Ik vind het serieus jammer en zonde dat er in Nederland op zo'n manier gedacht wordt over andere mensen die simpelweg hun best doen. En ja, het valt me op dat er al jaren een steeds grotere groep Geenstijl reaguurders is die steeds minder tolerant wordt en steeds meer maar wat roept (naar mijn mening dan).

Sirach | 17-02-15 | 22:09

En toch vind ik dat je niet hierheen moet komen en dan ons moet vertellen hoe wij dingen moeten doen. Oftewel, van mij mogen buitenlanders het ver schoppen maar de tweede kamer is nou een van die dingen die als het aan mij lag niet mogelijk voor hem zouden zijn.

Daarnaast vind ik het op z'n minst wrang te noemen dat als Wilders iets roept hij ervoor als radicaal, asociaal en racist wordt uitgemaakt, en roept deze meneer het zelfde dan is het ineens een held.

DerUnterMensch | 17-02-15 | 22:07

Een beetje respect... de man heeft LTS, MTS én HTS gedaan en van zijn eerste inkomen kocht hij een (tweedehands) jas voor zijn zus!
Uitzonderlijk veel Marokkanen (gaap) zijn een probleem voor Nederland/Europa... daarom zou hij door de reaguurders beter gewaardeerd moeten/kunnen worden.
Natuurlijk is hij van de verkeerde partij... maar ik kan 'm echt geen onvoldoende geven...

kibambam | 17-02-15 | 22:07

Vaas klaak
Ik zou hetzelfde doen als ik jou was. Geen redden meer aan. Zie nos.nl. Vorig jaar 100.000 'vluchtelingen' die via Italie Europa zijn ingestroomd vanuit Libie (wat ze weten). Dat naast alle andere instroom. IS zegt ook via deze manier terroristen hier naar toe te krijgen. Het duurt nog geen eens 2 jaar voordat het hier een zooitje wordt als de EU dan nog niet uit elkaar is gevallen of we onze gewenste oorlog met Rusland eindelijk gekregen hebben. Weggaan is gewoon beter.

Ofzo2 | 17-02-15 | 22:07

Oja 2015 en er wordt openlijk gesproken over dat joden niet veilig zijn in Europa en wie zijn dat die joden niet veilig laten voelen cq. afslachten?? Jongens van de Wit? Nee dat zijn Moslims! 2015!werkelijk.. dat ik dit nog zou meemaken in mijn leven. Een schande is het gefaciliteerd door rechtpraters en wegkijkers

diddley2 | 17-02-15 | 22:05

@Ofzo2 | 17-02-15 | 21:53

Spijtig, maar ik kan je geen ongelijk geven.

vaas klaak | 17-02-15 | 21:57

' Vanuit Washington benadrukte Aboutaleb tegenover het ANP dat hij niet alleen in het Witte Huis is om zijn visie over het voetlicht te krijgen. „Ik wil ook graag van anderen horen hoe zij op straat- en wijkniveau proberen aanslagen te voorkomen.” In Rotterdam hebben zich geen grote problemen voorgedaan. Aboutaleb prijst de manier waarop alle Rotterdammers omgaan met de problematiek. „Wij duiken niet weg, maar verwerken ellendige kwesties met elkaar.”
-
blabla

(c)ZWITSUL | 17-02-15 | 21:56

@sirach zie mijn vorige post. en het "ik denk op niks" tezamen met "haat reaguurder" geeft al aan dat jij een vooringenomen mening hebt.
De huisnegert is een voorbeeldige opportunist die zelfs gelijkertijd meerdere 'overheden' dient.
En van LPF naar pvd afbraak.tja en dan carrière maken op basis van het populistische(opportunistische Rot op).

diddley2 | 17-02-15 | 21:55

Vaas klaak
Dan ben ik weg met mijn gezin. In de goede zin van het woord :)

Ofzo2 | 17-02-15 | 21:53

Ps: burgemeesters met een dubbel paspoort en islamitisch had ik natuurlijk ook nog nooit van gehoord. Ik zal wel niet op hebben zitten letten.

Ofzo2 | 17-02-15 | 21:51

@Ofzo2 | 17-02-15 | 21:48

Kun je na gaan hoe dit land er over 25 jaar voor staat...

vaas klaak | 17-02-15 | 21:50

Nou ik weet niet hoe het met jullie is vergaan maar toen ik 16 was had ik nog nooit gehoord van het woord islam of moslim oh jihad of koran of imam. Nu 25 jaar later wonen hier 1,2 miljoen moslims in NL (en dat is alleen officieel) en kan er geen enkel journaal voorbij gaan met de zegeningen van de islam in deze fijne wereld. Vroeger waren sommige dingen echt beter.

Ofzo2 | 17-02-15 | 21:48

@Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:39

:)
Binnenkort ga ik alleen nog de slogan 'GeenStijl is liefde!' terugwerpen zodra ik weer met ' islam is vrede' geconfronteerd wordt.
In de woorden van Timmermans: 'wat zijn we toch een goed weblog'

vaas klaak | 17-02-15 | 21:47

Abou is wel ok.
bocikam | 17-02-15 | 21:34
Stukke beter dan opa Opstelten als burgemeester in ieder geval, die was vooral van het lintjes knippen en andere borrel snabbels en verder de boel delegeren en op zijn reet zitten.

XaleX_2 | 17-02-15 | 21:46

diddley2 | 17-02-15 | 21:39
Als je vindt dat Aboutaleb jouw vrijheid in de weg staat en een aantoonbare dubbele agenda heeft, ben erg benieuwd waar dat op is gebaseerd. Ik denk op niks.

Sirach | 17-02-15 | 21:44

z'n vrouw is er zeker niet bij?

charissa | 17-02-15 | 21:40

Skunk57 | 17-02-15 | 21:32

Verschil tussen jou en hem is dat hij zich onderbouwd....

højre vær så venlig | 17-02-15 | 21:39

@sirach misschien doel jij ook op mij, vergelijk mij met Een haarbaard,maar een ieder die mijn vrijheid in de weg staat en een aantoonbare dubbele agenda heeft,evt.op basis van religie is een vijand van mij. En die verdiend het dan ook om bestreden te worden.geciviliseerd met woorden en niet met zwaarden zoals de haatbaarden dat plegen te doen.

diddley2 | 17-02-15 | 21:39

@sirach misschien doel jij ook op mij, vergelijk mij met Een haarbaard,maar een ieder die mijn vrijheid in de weg staat en een aantoonbare dubbele agenda heeft,evt.op basis van religie is een vijand van mij. En die verdiend het dan ook om bestreden te worden.geciviliseerd met woorden en niet met zwaarden zoals de haatbaarden dat plegen te doen.

diddley2 | 17-02-15 | 21:39

@vaas klaak | 17-02-15 | 21:34
.
*knuffel*

Het Roze Leger pareert deze Schwalbes ook wel weer.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:39

@Skunk57 | 17-02-15 | 21:32

Een mening. Ook jij mag hem hebben.

vaas klaak | 17-02-15 | 21:35

Abou is wel ok.
Als de kuip nou voorzien wordt van een dakkie, 2 minaretten voor de deur, dan hoeven ze in Gouda geen haatpaleis te bouwen en heeft 010 een zinnige bestemming voor de kuip.
Voetballen kunnen ze daar toch niet. win-win situatie...

bocikam | 17-02-15 | 21:34

@CosmicPsycho | 17-02-15 | 21:28

Trollende zwitsals. Het is druk vanaav.

vaas klaak | 17-02-15 | 21:34

@vaas klaak | 17-02-15 | 21:22

Bij elk tegen geluid de weg naar Joop.nl wijzen is zo ongelooflijk dom, zo vreselijk islam.

Skunk57 | 17-02-15 | 21:32

Niet iedereen heeft Aboutaleb's kwaliteiten. Van zijn werklust en ambitie kan wel iedereen leren.

Muggenmepper | 17-02-15 | 21:32

Abi Abou blijft een absolute eindbaas en het levende bewijs dat je jezelf niet buiten de maatschappij moet plaatsen als een van je voorvaderen ooit een kameel bereden heeft.

Respect voor deze man, al is het maar omdat.....
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/03/...

Threesixty | 17-02-15 | 21:30

Hoe is het eigenlijk met dat andere omlaag gevallen talent, Tofuk? Is zijn brief voor deze maand al af? Februari is wel een korte maand.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:30

@Lilia2 | 17-02-15 | 21:24

Aan het einde van de dag is Aboutaleb net zo giftig voor een westerse democratie als een salafistische imam. Het verschil tussen beiden is dat de één er gewoon voor uit komt dat hij onze manier van leven wil ondermijnen en de ander een toneelstukje ophoudt. Die imam zal nooit politieke invloed krijgen, aboutaleb is reeds burgemeester.

vaas klaak | 17-02-15 | 21:30

@NouNee | 17-02-15 | 20:40,

En ja hoor daar is ie al, de neo-Godwin. Wantrouwen jegens islam is xenofoob.
In dat geval bent u dus een populist.

Erg he?

basweetutwel | 17-02-15 | 21:30

Sirach | 17-02-15 | 21:27
+ veel. Zo is het!

CosmicPsycho | 17-02-15 | 21:28

Ik krijg letterlijk plaatsvervangende schaamte van sommige van de reacties hierboven. De haatreaguurder is net zo'n trieste, vastgeroeste simpele ziel als de haatbaard. Beoordeel alsjeblieft de mensen op hun daden in plaats van op hun afkomst. Alsof iedere moslim deel is van een groter complot om de wereld te veroveren, kom op zeg. Dat is van dezelfde orde als bij iedere scheet naar Israël of de Amerikanen wijzen.

Sirach | 17-02-15 | 21:27

Zijn moeder is schoonmaakster op een middelbare school en spreekt vrijwel geen Nederlands. Zo kan het dus ook!

HaagseSkieldah | 17-02-15 | 21:27

@bocikam | 17-02-15 | 20:06,

Wat is dat dan, een echte Rotterdammert?

basweetutwel | 17-02-15 | 21:26

-weggejorist-

Rot Op | 17-02-15 | 21:26

-weggejorist-

Rot Op | 17-02-15 | 21:25

Eens met van Bukkem.
Liever Aboutaleb dan Rutte.
Meer van dit soort Marokkanen in Nederland graag.
Ben overigens ook een Wilders stemmer.
Maar ben trots op de burgemeester van mijn stadt.
Van mij mag hij president worden.
Enig probleempje is dat hij van de Pvda is.

Lilia2 | 17-02-15 | 21:24

@NouNee | 17-02-15 | 21:11

De trollende gutmensch. Een tip: joop.nl. Beter voor uw gemoedstoestand én uw bloeddruk. Voorts zou ik me beter informeren in islamitische geschriften voordat u ietwat dommige uitspraken doet. Het roze leger mag dan soms grof gebekt zijn, ze zijn feitelijk vaak goed ingelezen. Wanneer u dat doet, zult ook u inzien dan een gezonde afkeer van islam geen overbodige luxe is.

vaas klaak | 17-02-15 | 21:22

Die rechtse uppercut zag ie niet komen.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:22

Lijkt een screenshot uit het interview dat hij gaf. Dat interview was gewoon goed. Hij zei o.a. dat radicalisering niet te verklaren is vanuit een achterstandspositie in de maatschappij zoals geopperd wordt door veel te veel personen. Hij begrijpt heel goed dat de kern van het probleem binnen de islam zelf ligt.

CosmicPsycho | 17-02-15 | 21:18

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:16

Da's dan mooi kut.

63116114 | 17-02-15 | 21:17

Ahasveros | 17-02-15 | 21:14
Je bent wel erg bekend met dat straattaaltje.

Verdacht.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 21:17

Ahmed Aboutaleb over Pim Fortuyn in 2Vandaag op 9 februari 2002. Ahmed Aboutaleb is woedend en noemt Pim Fortuyn een wolf in schaapskleren en refereert aan nooit meer Auschwitz.https://www.youtube.com/watch?v=ELFDAfJ6PA0

Jan Leul | 17-02-15 | 21:16

@63116114 | 17-02-15 | 21:06
.
Antwoord: Zijn dochter mag van hem alleen met een volbloed islamhengst trouwen.
Interview in VN ofzo.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:16

Ahmed Aboutaleb heeft het ver geschopt omdat hij een allochtoon is.
Eurotokkie | 17-02-15 | 20:38

Nonsens.
Een stad als Rotterdam besturen is geen sinecure.
Als excuus allochtoon/autochtoon zal je het daar zeker niet redden zonder bekwaamheid en val je door de mand.
Getekend, een absoluut niet linkse autochtoon.

Genex | 17-02-15 | 21:15

Eyy... Nooo sachbie!
Die Abou izz gewonn een fokking nep mocro, een k-k kaas geworden ekzweeretje!
Tony Montana is de man!
[mocro modus: off]

Ahasveros | 17-02-15 | 21:14

Laten we het er houden, dat hij zijn act goed weet te brengen. Van de rest horen we weinig, als het er op aan komt.

Archy Bunker | 17-02-15 | 21:14

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 21:11

NouNee | 17-02-15 | 21:10
Doe je dat vaker, chargeren? Je bent er namelijk erg bedreven in, knul.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 21:11

Als het je hier niet bevalt, rot dan lekker op, zwitsal.
En lieden met 2 of meer paspoorten horen geen publieke functies te vervullen.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:10

Een paar kenmerken, Ahmed heeft geen donkere kringen om z’n ogen, geen bidvlekken op het voorhoofd en geen haatbaard.

basweetutwel | 17-02-15 | 21:10

-weggejorist en opgerot-

NouNee | 17-02-15 | 21:10

NouNee | 17-02-15 | 21:03
Overigens, en ik vind dit belangrijk om te benadrukken. Ik heb geen hekel aan moslims, maar aan de islams. Een wezenlijk verschil.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 21:08

@NouNee | 17-02-15 | 21:03

Ben je weer zo'n links trolletje of een echte booslim?

vaas klaak | 17-02-15 | 21:08

NouNee | 17-02-15 | 21:03
De grenzen dicht is inderdaad een goed begin.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 21:07

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:03

Interessante vraag. Ik mag toch aannemen van wel, anders zou het zijn publieke optreden in een nogal dubieus perspectief plaatsen. Wie gaat de man die vraag stellen?

63116114 | 17-02-15 | 21:06

@ NouNee | 17-02-15 | 20:40
De gematigde moslims maken het plaveisel voor de niet gematigden.
Heeft de burgervader van 010 een dubbelpaspoort?
NouJa

Stoned Hengst | 17-02-15 | 21:06

Ach mijn familie is ook geëmigreerd vanuit Duitsland. En we hebben ons ook gewoon aangepast. Van een halve liter bier naar de 33cl. Van Audi A6 naar de Polo. Je afval op straat gooien, je hond op de stoep laten schijten. When in Rome, do as the Romans do.

oplichter | 17-02-15 | 21:05

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 21:03

Maar mag de dochter van Abou naar haar vrije keuze een partner zoeken in Nederland?

Piet Karbiet | 17-02-15 | 21:03

en toch vertrouw ik hem niet..
(c)ZWITSUL | 17-02-15 | 20:00
Ik ook niet. Heeft ook al een retourtje Marokko achter de rug, zonder dat iemand ervan wist en ook niet wat daar besproken is. Hoe komt een burgemeester bij de president van de US?? Toch iets met afkomst niet verloochenen, zoiets?

mom van avezaath | 17-02-15 | 21:02

Aboutaleb doorgrondt, net als V.d. Laan overigens, tenminste de staatsrechtelijke positie van zijn ambt en kent de essentiële elementen van de grondwet. Beide heren kennen ook hun plaats in het maatschappelijk debat. Dat is al heel wat.

Aboutaleb is een moslim die zijn religie voor zichzelf houdt en de waarden van zijn land verdedigt. Zou een lichtend voorbeeld moeten zijn voor talloze randgroepen, maar men weet hoe daar vaak gedacht wordt: Aboutaleb doet mee met de maatschappij en dus is Aboutaleb een 'verrader'.

Een verrader van wat? Van zijn ras of zo? Het is tenenkrommend bekrompen denken. Nog een lange, zware weg te gaan voor de conservatieve moslims in Nederland de autoriteit van zo'n man daadwerkelijk accepteren.

Lees hier en daar 'taqiyya' en zo. Een gezond wantrouwen jegens politici is prima, maar dat? Voorlopig een van de weinige bestuurders die enigszins begrijpt en verwoordt wat er aan de hand is met de islam in Nederland.

63116114 | 17-02-15 | 21:02

NouNee | 17-02-15 | 21:00
Met dat gerelativeer van jou komen we anders ook nergens, zwitsal.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 21:01

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 21:00

Achter de schermen net zo hard bezig om moslims te verheffen tot een ras. Op bezoek bij de grote wegkijker in office geeft nou ook niet direct reden tot optimisme.
Van LTS naar burgervader is misschien wel typerend voor ons land en dan doet Aboutaleb het niet eens slecht...

Desmoulins | 17-02-15 | 20:58

-weggejorist-

Piet Karbiet | 17-02-15 | 20:58

Pas maar op, straks wordt hij op het schild gehesen voor het premierschap. De nieuwe Job Cohen zeg maar.

ad melkert | 17-02-15 | 20:57

Klinkt als hard werken. Daar is het meeste importvolk niet zo goed in.

Vogelbeest | 17-02-15 | 20:57

NouNee | 17-02-15 | 20:54
Helaas wel. Anders weet ik niet waar de vijand het over heeft.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 20:57

Wat een wantrouwen jegens Abou... Jammer, want ik voel als Hollander nu meer trots dan tijdens het tranentrekkende bezoek van Balkenende aan Bush. Echt, ik heb liever duizend moslims à la Abou dan tien islamfaciliterende D66'ers. Of landverkwanselende VVD'ers, incompetente linksio's, pepermuntgristenen en zelfs de islambashers van de PVV.

Professor Superhirn | 17-02-15 | 20:56

Ik vertrouw 'm niet.
Het is nog steeds een moslim. Taqqiya enzo.
Heeft achter zijn voordeur een djellaba aan, las ik laatst in een interview.

J. Jarig | 17-02-15 | 20:55

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 20:55

Dit verhaal is enorm opgeblazen.
Ik ben ook in het Witte Huis geweest. Met een rondleiding die iedereen kan krijgen. Heb zelfs nog naar de ouwe Bush gezwaaid. Die ouwe nazi zwaaide alleen niet terug.

Guy Veropzoudten | 17-02-15 | 20:54

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 20:54

NouNee | 17-02-15 | 20:50
Volgens de Koran is een gematigde islamiet geen islamiet.

Volgende keer beter.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 20:53

Even serieus.. Vanwaar alle negatieve berichten? Deze man is goed bezig en ik hoop voor menig Marokkaans probleemkind een voorbeeld. Dit soort mensen hebben we meer nodig. Zij kunnen de problemen beter aanpakken en weten de wortel eerde te vinden dan de gemiddelde pannenkoek uit Den Haag..

schopkoppert | 17-02-15 | 20:52

Ik kan een eind met je meegaan, Pritt... maar Aboutaleb zo verheerlijken als jij doet, nee dank je.
Is en blijft een Marokkaan en PVDA'er. Oebama vertrouw ik ook niet, hoog tijd dat ze in de VS weer een type Bush krijgen als President.

binnenbuitenband | 17-02-15 | 20:52

Ik had niet gedacht dit ooit over Aboutaleb te zullen zeggen, maar ik vind Aboutaleb wel OK. Niet lullen, maar poetsen. Gewoon zeggen wat je denkt en waar het op staat. Een mentaliteit die samen met Jan Schaefer begraven leek te zijn.

Aan de andere kant: jammer dat hij nog steeds een buitenlands paspoort heeft. Daar kan hij waarschijnlijk niet zoveel tegen doen, maar ik ben principieel tegen het feit dat buitenlandse staatsburgers hier politieke/openbare functies kunnen bekleden. En daarbij kan het mij geen moer schelen of die andere nationaliteit Amerikaans, Zweeds of Marokkaans is.

Exilium | 17-02-15 | 20:51

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 20:50

Het lijkt een beste kerel die het voordeel van de twijfel verdient. Maar die poster hang ik pas op, wanneer het Marokkaanse paspoort is verbrand en een hele zwik koranteksten zijn afgefakkeld en afgezworen.

Fijnstoffer | 17-02-15 | 20:50

-weggejorist-

vaas klaak | 17-02-15 | 20:50

Er zijn slechtere rolmodellen te vinden voor kansenjongeren. Liever Rotterdam dan Rijswijk. Liever Washington dan West-Gaza. Go Aboutje!

IQmin100 | 17-02-15 | 20:50

Abou lijkt me een beste man, maar met een te rode agenda. Lid van de Nederlandse afvoerput partij. Heeft het schools postcodebeleid ingevoerd - niet mijn kop thee. Heeft inzake Rotterdam politiek ervaren Rijnmonders bij de neus genomen. PVDA pluche all the way. Het wringt, het steekt. Het klopt niet. Abou had beter z´n gal gaan lopen spuwen in de Tweede Kamer al die jaren. Of als Amsterdams raadslid. Maar, ja, het is een sympathieke kerel, absoluut. Hup hup Abou (doe eens van partij wisselen man... Je begon toch ook met aanvraag LPF. Nou dan.

chicago river | 17-02-15 | 20:49

ik kan zo geen enkele reden bedenken waarom deze man hier zou moeten verblijven. Als hij nou een bedrijf had opgericht of iets nuttigs had uitgevonden maar dit is weer de zoveelste politieke ambtenaar die zijn hele leven op de belastingbetaler heeft geparasiteerd en vast van plan is dit nog heel lang te doen. Dat soort types hebben we zelf al volop en hoeven daar geen islamieten voor te importeren.

wlodek | 17-02-15 | 20:46

Xenofobie is angst voor het onbekende. Helaas is mij veel te veel bekend en heb er geen angst meer voor, louter minachting en gegronde woede.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 20:46

2 moslims, één fulltime en één zandnegert. En toch zal quinsy wel weer klagen dat dat huis wit is.

vaas klaak | 17-02-15 | 20:45

Eerlijk is eerlijk: Abou -de burkameester van VerRotterdam- is me 100% mee gevallen.

Onze man in Mockba | 17-02-15 | 20:44

--sql error-- | 17-02-15 | 20:31
Ik barst van de kennis.

Wist u bijvoorbeeld dat Aboutaleb een groot voorstander is van meer mensen hier naartoe te importeren?

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 20:41

-weggejorist-

NouNee | 17-02-15 | 20:40

Net rondje NOS-journaal: meisjes uit Zeist die afreizen naar Syrië, IS dat zegt Rome te willen veroveren en Boko Haram dat nog steeds huishoud in Nigeria.

KapiteinClaus | 17-02-15 | 20:39

Ahmed Aboutaleb heeft het ver geschopt omdat hij een allochtoon is.

Eurotokkie | 17-02-15 | 20:38

Respect voor Ahmed Aboutaleb

Politiek Hournalist | 17-02-15 | 20:35

Aboutaleb als premier. Beter dan peggolt, rutte of wilders. Of buma.

Meeroever | 17-02-15 | 20:35

Maar 1 Zwalouwtaleb maakt nog geen zomer.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 20:33

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 20:22
omdat je niet redeneert op basis van daden, maar domweg afgaat op 'gevoel' bij gebrek aan kennis?

--sql error-- | 17-02-15 | 20:31

@terrormannetje | 17-02-15 | 20:27
LOL, vooral als je Django hebt gezien :)

Machoclown | 17-02-15 | 20:30

@Prit; dus als je geheel vrijblijvend "Rot Op" roept, toon je ballen?? Dan ben jij wel gauw onder de indruk van iemand!
De ballen man heeft meerdere paspoorten en gelooft in sprookjes.in de ballenbak die man en het liefst daar waar hij vandaan komt!

diddley2 | 17-02-15 | 20:29

@Peyronie | 17-02-15 | 20:15
Je hebt gelijk, Obama is een dhimmie.

Machoclown | 17-02-15 | 20:28

Ze zeggen wel eens, Uitzonderingen vormen de regel, alleen vormt deze man bijna de enige uitzondering in Nederland.

Snowy2000 | 17-02-15 | 20:28

Je kan zeggen wat je wil, maar als je Rutte daarnaast zet, dan weet je wel gelijk wie degene is waar je zaken mee hoopt te doen en dat is niet Mark.
Rutte, no points.

MeesterKwel | 17-02-15 | 20:27

@Common_Sense | 17-02-15 | 20:13
Wilders zegt het tegen de marokkanen en syrie gangers.
Aboutaleb zegt het tegen ELKE nederlander. (behalve de marokkanen en syrie gangers)

Machoclown | 17-02-15 | 20:27

Aboetaleb is de huisneger van de tegenwoordige tijd

terrormannetje | 17-02-15 | 20:27

Echt een prachtig voorbeeld Aboutaleb. Ben echt blij dat hij er is, wat een geweldige kerel en tevens beste burgemeester die we hebben in Nederland.

Kadietje | 17-02-15 | 20:26

Na de LTS heeft hij MTS en HTS gedaan.

Piet Karbiet | 17-02-15 | 20:26

Als je door het gros van je eigen etnische achterban wordt uitgekotst als 'kk kaas' dan doe je iets goed.

raskol | 17-02-15 | 20:23

Zolang Abou niet met de dood wordt bedreigd door sommige geloofsgenoten (zoals Ayaan wel is) bekruipt mij ergens het gevoel van twijfel. Ik wil hem graag geliven maar het uitblijven van de welbekende kritiek uit sommige hoeken doet mij twijfelen.

Ofzo2 | 17-02-15 | 20:23

+1 voor deze man

caspert79 | 17-02-15 | 20:23

Mastradamus | 17-02-15 | 20:08
Draai de zaken eens om. Waarom denk je, dat we op z'n zachts gezegd, een beetje wantrouwend naar deze welwillende moslim kijken?

Ligt dat aan ons, of aan de moslims?

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 20:22

Abu laadklep doet het goed. Respect van een autochtone 010 er.
Je hebt haat imans maar ook haat reaguurders blijkbaar.

Goatboy2014 | 17-02-15 | 20:20

Eerlijk gezegd schaam ik me minder voor Aboutaleb in het Witte Huis dan voor Mark Rutte.
Kunnen we die Amerikanen niet gewoon wijs maken dat Aboutaleb onze premier is?

VanBukkem | 17-02-15 | 20:17

@VanBukkem | 17-02-15 | 20:13
Ja, dat was nog eens een terrorist.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-15 | 20:17

Kijk Timmerfrans, zo kan het dus ook: respect afdwingen in het buitenland júist door ballen te tonen en als een kerel voor je principes te staan, in plaats van ze af te knippen en elke kont te kussen die je tegenkomt.

Russells Teapot | 17-02-15 | 20:16

Ik vond hem net ook wel sterk bij de NOS.

old_dirty | 17-02-15 | 20:16

Volgens mij een integer man. Hoop ik dan maar.

Reconquistador | 17-02-15 | 20:16

Ik heb geen enkele reden om hem niet te vertrouwen. Ik geef meteen toe dat ik Marcouch ook een tijdje hoog had zitten en dat ik daar nu toch anders over denk, maar Aboutaleb lijkt me oprecht. Laten we gewoon hopen dat dat hij dat ook echt is en dat hij een positieve invloed weet te krijgen/houden binnnen zijn partij en bij zijn geloofsgenoten.

Lewis | 17-02-15 | 20:16

Kan dat domme gezeik 'Obama is een moslim' eens een keertje stoppen?

Peyronie | 17-02-15 | 20:15

Nou nog even wat geld uitlenen om de Kuip netjes te renoveren Ahmed

Tsjernodebiel | 17-02-15 | 20:15

Eentje die het tot iets geschopt heeft, toegegeven hij doet het niet gek, maar wel dankzij een legertje policor knechten die hem op het paard houden. Als het hem lukt om geheel op eigen kracht zich duidelijker te profileren, dan kan hij op zijn post blijven. In Rotterdam is hij in zijn element, maar hoe kan hij landelijk opereren zodat we er daar ook nog iets aan hebben??

Archy Bunker | 17-02-15 | 20:14

Respect Achie. Je bent normaal gesproken niet mijn beste vriend maar als je de reaguurders aan het radicaliseren krijgt dan heb je mijn zegen.

straatmarokkaan | 17-02-15 | 20:14

Is dat die man die net als Wilders zei: rot op als je het niet bevalt?

Common_Sense | 17-02-15 | 20:13

Hij draagt geen hoofddoekje, vandaar. Dan kom je er wel.
Grapje. Hij is goed bezig hoor.

PowPow | 17-02-15 | 20:13

@Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-15 | 20:08
Hé, zijn dat niet Pablo Escobar jr. en zijn pa?

VanBukkem | 17-02-15 | 20:13

En nu werk gaan maken van de Verlichting van de Islam. Dat is de strijd die uiteindelijk gevoerd moet worden. Stop de verdergaande achterlijkheid die deze religie in zich draagt. Stop de hoofddoek!

Coyote | 17-02-15 | 20:13

Ik vind het positieve tüter. Maar er waren al ZO VEEL mensen die hetzelfde zeiden... Toch: ik wens hem succes.

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 20:12

Feli.
Hij zal nu wel gehaat worden door alle jaloerse pvda'ers in den lande. Eigen schuld, hadden ze maar het eerlijke verhaal moeten vertellen over de islam-problemen.

--sql error-- | 17-02-15 | 20:12

Helaas is hij niet representatief voor deze groep mensen...

Pantheist | 17-02-15 | 20:11

Alleen maar respect voor Abou.

Zaadhaan | 17-02-15 | 20:10

-weggejorist-

Mastradamus | 17-02-15 | 20:08

Liever naar de VS dan naar Syrië of Irak...

MK VII | 17-02-15 | 20:07

Heb er nog steeds moeite mee dat A. de baas van 010 is, er klopt iets niet.

Uw Verzekeringsadvis | 17-02-15 | 20:06

Het is een echte Rotterdammer, en o wat heb ik een hekel aan 010.....

bocikam | 17-02-15 | 20:06

test

1+1 | 17-02-15 | 20:04

"Ging naar school (lts)", voor zijn begrip was dat 'hoger onderwijs'.

Boyo | 17-02-15 | 20:04

Goede burgervader, is me alleszins meegevallen.

Rest In Privacy | 17-02-15 | 20:04

@ (c)ZWITSUL | 17-02-15
Mee eensch, hier dezelfde overtuiging.
Obama is per slot ook een moslim, dus per definitie niet te vertrouwen.

Stoned Hengst | 17-02-15 | 20:04

Taqqiya. De man wasemt het uit.

Steilloos ten Onder | 17-02-15 | 20:04

Hey Obama , trek eens aan mn vinger !

nemeton | 17-02-15 | 20:04

Staat hij op die pica nou op het punt om een islamitische aap uit z'n mauw te halen voor Obammie?

deraderendraaien | 17-02-15 | 20:03

The American dream in de polder. Goed gedaan. Ben benieuwd of Aboutaleb dit verder waar blijft maken.

Pieter V | 17-02-15 | 20:03

Visum nodig? volgens mij koop je een ESTA papiertje en klaar.

hakbarry | 17-02-15 | 20:03

Klinkt als een slechte grap: er waren eens 2 moslimbroeders.....

leef!! | 17-02-15 | 20:02

Sorry maar ik blijf wantrouwend. Om twee hele goeie welbekende redenen.

Godsammekraken | 17-02-15 | 20:01

RoT Op H. Obama gaat 'm niet worden.

bij gelegenheid | 17-02-15 | 20:01

en toch vertrouw ik hem niet..

(c)ZWITSUL | 17-02-15 | 20:00

Die LTS bestaat niet meer, zie daar probleem 1.

Feynman | 17-02-15 | 20:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino