Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"#pgbalarm bedacht door opruiende hetze-bende"

babytwitterterrorist.jpgAch gut, wat schattig. Bij de Telegraaf hebben ze met social media analyse tool Coosto gespeeld. Een tool die ze zelf twee jaar geleden nog bashten vanwege veredelde porno-zoekmachine. Ghe. Even wat digitale abacussen loslaten op trending topic #pgbalarm en dan concluderen dat zestig procent van de berichten getwitterd is door een bende van 24 opruiers. Het is een truc en het kabinet is er in getrapt! Recalcitrante hetze-zaaiers! Met behulp van het slinkse internet lukt het een kleine digitale terreurgroep vol twitterguerilla's om het kabinet te gijzelen! Ach ja. Er waren tijden dat twee CDA'ers, een duo SGP'ers of één omhoog gevallen Mr. Burns-lookalike Belg in Brussel het kabinet bewerkten alsof het bestond uit willoze zombie-marionettes. Dan liever 24 fanatieke burgers die dusdanig weinig te doen hebben dat ze in een weekje tijd 80.000 tweets de wereld in kunnen pompen. Althans, als de Telegraaf niet ietwat tendentieus te werk gaat. Het Coosto-rapport (pdf) laat wel wat meer twitteraars zien dan de genoemde 24. Geeft hoop aan de mens: als je er de tijd voor neemt, heb je invloed op de politiek. Bovendien, lekker boeiend wat mensen allemaal op Twitter pleuren. Niemand is verplicht het te lezen, geen enkele politicus hoeft het serieus te nemen. Iedereen heeft de vrijheid compleet te negeren wat er op Twitter gezegd wordt, zelfs als het heel vaak gezegd wordt. Die 'bende van 24' begon overigens bij een moeder met een zoontje met een progressieve spierziekte. De vuile opruiende Tanja Niemeijerende twitterguerilla die zomaar sociale en politieke aandacht weet te genereren voor een belangrijke zorgkwestie! Afijn. Het is prettig te beseffen dat je als klaagburger nog een ingang hebt in de politiek. Als je tenminste een Twitter-account en te veel vrije tijd tot je beschikking hebt. Fuck, Telegraaf, kijk nou wat je doet: nu gaan mensen gedichten schrijven over de Telegraaf en het #pgbalarm. MAKE IT STOP!

Reaguursels

Inloggen

er wordt gefraudeerd door een aantal pgb houders. Klopt... er wordt door nog meer fraude bureautjes die pgb beheer doen, klopt. Als pgb beheer door ander nodig is, dan gewoon geen pgb verstrekken was altijd regel.

Maar wat iedereen nu zo mooi zegt, zorg in natura veilig, is dikke onzin !

dochter kreeg zorg via zorg in natura, 18.000 euro per jaar ging naar de kas van de zorgaanbieder en zijn bovenliggende bv'tje... voor 3 x 3,5 uur per maand stallen mesten.

Nu PGB, koop elke week 2 x 2 uur GOEDE zorg in bij een goede organisatie(dus geen familie) en betaal de overheid netjes meer dan de helft van het budget terug. Als ik bij dezelfde organisatie via zorg in natura de zorg wil inkopen kan ze nog amper terecht. Rara hoe kan dat ? Tja, fraude in zorg in natura, onzichtbaar voor de cliënten. Maar het is er wel, nog veel erger dan bij PGB.

pgb werkt | 19-02-15 | 08:07

Eagle0511, luiers krijg je vanuit de zorgverzekering vergoed en meestal pas vanaf een jaar of 5. Een aangepaste bus kun je via fondsen " krijgen" , of via gemeenten die in elk geval meestal een gedeelte of gehele aanpassingen betalen. Verbouwingen geburen of uit eigen zak of via gemeenten.

Which way | 17-02-15 | 21:58

Ja, hier wordt heerlijk verder gekeken dan neuzen lang zijn. Wel eens een instelling Goed bekeken? Ouderen kwijnen weg in bejaardenhuizen maar jonge, gehandicapte kinderen ook. Daar wil je je kind niet 1-2-3 hebben . Met ons pgb kan ons kind twee keer per maand logeren zodat onze andere kinderen ook aandacht krijgen en we even kunnen Ademhalen. Zeker zijn er misbruikers , die gaan hopelijk flink door de mand vallen . Maar stop met dat onnozele gezwets dat ouders normaal voor hun kind moeten zorgen zonder pgb want een gezin met een zwaar gehandicapte in huis ia simpelweg geen normaal gezin, hoe graag we dat ook zouden willen.

Which way | 17-02-15 | 21:50

Beste Hans Hillen, (09:38)
Ik ken jou niet en jij kent mij niet.
Ik snap dan ook werkelijk niet waar je deze volslagen vreemde en onjuiste informatie over ons gezin vandaan hebt! Ik zou ook eigenlijk niet moeten reageren op je bericht dat hierboven staat, ben je geen verantwoording verschuldigd. Maar omdat het vaak gebeurd dat mensen onjuiste verhalen verspreiden over Zorgindicaties en PGB en dat ook maar al te graag weer verder verspreiden, bij deze toch een reactie van mij. (Ik noem ze trouwens de: een kennis van mijn buurvrouw en daar een schoondochter van..... verhalen)
Mijn man en kind "scoren" helemaal geen geld..... en al helemaal geen 100.000 euro! Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Zij hebben een Zorgindicatie die na zorgvuldig onderzoek is afgegeven door de daartoe bevoegde Instanties. Daar kopen wij zorg voor in bij Zorgverleners en Instellingen. Elke euro aan geleverde Zorg moet worden verantwoord bij het Zorgkantoor en er zijn strenge controles op. Het geld staat op de rekening van de Sociale Verzekeringsbank, die de uitbetalingen doen.
Ik heb mijn baan moeten opgeven om het zorgen thuis vol te kunnen houden, dus geen carrière meer voor mij en dus ook niet als mantelzorger, vreemde insinuatie trouwens.
Man en dochter kunnen nu thuis blijven wonen dankzij de hulp van Zorgverleners en Instanties en mijn mantelzorg. Heb je enig idee hoeveel de Maatschappij daarmee wordt bespaard aan Opnamekosten? Dus dat scheelt ook in jouw portemonnee dat ik mantelzorg!
Misbruik van Zorggeld/PGB klinkt zo lekker en dat jij daar kennelijk voorbeelden van te over hebt in je omgeving wil dus niet zeggen dat iemand die jij helemaal niet kent dat ook doet.

Ook heb ik geen 10.000 tweets/retweets gestuurd maar 177 om precies te zijn in 3 weken tijd en dat kan ik doen omdat door de aandoeningen van mijn man en dochter ons sociale leven totaal naar de knoppen is. Twitter is vaak nog mijn enige lijntje naar de rest van de Maatschappij en op deze manier kan ik mijn stem laten horen.
Ik hoop echt van ganser harte voor jou dat je zelf nooit te maken zal krijgen met een aandoening waardoor je afhankelijk wordt van andere mensen en/of hulpverleners.
En stop alsjeblieft met het zwartmaken van mensen die heel hard zorg nodig hebben en waar jij de omstandigheden niet van kent, het is al zwaar genoeg zonder deze vooroordelen!

Chrissy7 | 17-02-15 | 18:45

Dus alleen als je twittert tel je mee.
En al die anderen die niet twitteren en toch ook in de problemen zitten wegens wanprestatie van die SVB, zijn natuurlijk niet relevant.

MeesterKwel | 17-02-15 | 15:20

PGB is anders heel goed voor de bouwsector. Heel wat boerderijen zijn ermee verbouwd...

Heinzz | 17-02-15 | 15:04

En waarom zou het erg zijn dat een groepje van slechts 24 een groot probleem wereldkundig maakt? Het gaat om de boodschap en die is helder naar buiten gebracht.

1,2,tja,tja,tja | 17-02-15 | 14:28

@Kameroudste | 17-02-15 | 10:07
Zonder meer waar dat er veel onzin verkondigd wordt. Maar aan de andere kant vind ik wel dat er veel te veel geld weggestrooid wordt. Daar zijn teveel praktijkvoorbeelden van.
Ik heb zelf een paar kennissen. Hij is kostwinner (elektromonteur), hebben 4 kinderen waarvan er 1 zwaar gehandicapt is. Laten we voorop stellen dat ik nooit en never niet met ze zou willen ruilen. Maar via het PGB en andere subsidiepotjes zijn er inmiddels 2 verbouwingen gedaan aan hun (koop)huis. Staat er een aangepaste Mercedes bus voor de deur voor gehandicapten vervoer + nog een boodschappen auto voor mevrouw. Verder kunnen ze jaarlijks met zijn zessen op vakantie.
Noem mij 1 gezin met 4 gezonde kinderen, vader kostwinner als elektro monteur met een koopwoning, 2 auto's en een jaarlijkse vakantie.
Dat er PGB is: prima. Maar dat je financieel en materieel boven een gelijkwaardig gezin uitkomt dat 4 gezonde kinderen heeft is toch heel kwalijk.
En ik heb nog een voorbeeld voor je, een collega van mij werd vader van kind dat met afwijkingen werd geboren. Van het PGB dat hij ontving kon hij alles bekostigen, tot aan de luiers van de baby aan toe. Iemand met een gezond kind moet dat toch ook zelf betalen?
Het systeem is gewoon helemaal doorgeslagen. Er zitten bijna geen (controleerbare) grenzen meer aan. Zodra je geld gaat geven, of het nou aan de ouders of aan de zorginstellingen is, dan wordt er gefraudeerd. En niet zo zuinig ook.

Eagle0511 | 17-02-15 | 14:09

@Kameroudste | 17-02-15 | 11:02
Leg het mij dan maar eens uit...

Obainmarie | 17-02-15 | 12:59

@Kameroudste | 17-02-15 | 10:07

En? Verloon jij jezelf een beetje lekker? Zodat je wel een leuke auto kunt rijden? En vakanties? Kan het eruit?

Hans Hillen | 17-02-15 | 12:50

Wil een Persoons Gebonden Blowjob

IQmin100 | 17-02-15 | 12:23

@Weird Guilders | 17-02-15 | 10:51
Das moeilijk om toe te geven in deze tijd van PvdA-WegMetOns-beleid ^^
Maar feit is wel dat ik mezelf erop betrap bij dit soort verhalen, dat ik wel gevaarlijk dicht in de buurt kom van het linkserige sociaal-economische beleid. Eigenlijk zou het niet eens in die categorie mogen vallen, maar dat terzijde.

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 11:19

@Obainmarie | 17-02-15 | 10:43
Ja, je denkt simpel want je bént simpel. Je hebt werkelijk geen flauw benul waar je het over hebt.

Kameroudste | 17-02-15 | 11:02

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 10:40
Nog maar goed dat er zoveel mensen PvdA hebben gestemd dan. Anders hadden D66 en de VVD het zorgstelsel samen in mogen richten en was het laatste restje menselijkheid ook uit het systeem verdwenen ;)

Weird Guilders | 17-02-15 | 10:51

Gevoelig onderwerp maar het wordt tijd dat het PGB op de schop gaat. Ik zie de noodzaak er niet van in dat ouders een PGB voor hun drukke kind krijgen zodat ze allebei kunnen blijven werken. Er zijn mensen die kwijnen weg in het verzorgingstehuis omdat ze geen adequate verzorging krijgen. Voor die mensen is er blijkbaar geen PGB. Misschien denk k nu simpel, maar vind dat raar.

Obainmarie | 17-02-15 | 10:43

@Weird Guilders | 17-02-15 | 10:13
Nee eens, heus niet alles was beter. Maar dit systeem selecteert - hoe het ook wordt verpakt -dan weer op inkomen, rijkdom. 'Intensiteit' van zorg wordt door je polis bepaalt en dat is wrang.

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 10:40

Natuurlijk telegraaf naaien jullie even alle burgers die hiermee omhoog zitten een oor aan. Ga lekker samen met de NPO in een pand zitten kunnen jullie het vast goed mee vinden, ook zo'n stelletje landverraders sinds jaar en dag!

saidnowomanever | 17-02-15 | 10:15

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 10:10
Vroeger als in ten tijde van het Ziekenfonds? Toen we nog een fijne scheiding hadden tussen eerste- en tweederangs burgers en de zorg hier op hadden afgesteld? Vroeger was niet alles beter.

Weird Guilders | 17-02-15 | 10:13

@necrosis | 17-02-15 | 09:07
Gevalletje 'vroeger was alles beter'. En is nog zo ook. Je kan gerust zeggen dat waar iemand vroeger 'patient' bij een dokter was, nu louter klant is bij een zorgbedrijf.

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 10:10

Hoofdschuddend lees ik het ongeschoolde gebral van de mensen die op de Telegraafsite reageren.

Maar ook hier zitten dergelijke lieden, die geen enkel benul hebben van wat een PGB is, wanneer je het wel en niet krijgt, op welke wijze je gecontroleerd wordt, wat je er wel en niet mee mag doen... En allemaal blèren ze elkaar na, te stom om zelfstandig te schijten maar een computer hebben ze wel. "Mijn buurman heeft een zus die..." flikker toch op, zwakbegaafde. Praat niet over zaken waar je geen zak van weet, heeft je moeder je dat nooit geleerd?

Nooit gedacht dat TMG, inclusief deze site, de regeringspartijen nog eens te hulp zou schieten bij het overduidelijk snoeihard falen van incompetente staatssecretarissen. Zeer teleurstellend.

Kameroudste | 17-02-15 | 10:07

Overigens is er op Twitter als weer een jank-actie van dezelfde mensen aan de gang. Dat ze worden weggezet als opruiers. Agossie.

Hans Hillen | 17-02-15 | 10:02

Social media vormen blijkbaar een krachtig instrument om de aandacht te trekken van politici. Maar dat de Telegraaf het daarmee een truc noemt van een bende is belachelijk.

Simon_GS | 17-02-15 | 10:02

@BeunDeHaas | 17-02-15 | 09:34
Zo gaat het dus in de praktijk. Mijn buurman krijgt 40 euro per uur van zijn zus om op haar Down-kind te passen. Het hoogste uurtarief dat zus mag betalen is 20 euro, maar dan schrijft ze toch gewoon 2 uur ipv 1. Leuk inkomen toch? 40 euro per uur voor een beetje voorlezen en met lego spelen? Iets verderop in de straat woont een mevrouw die zo'n 1.000 euro per maand krijgt van haar moeder. Voor aan haar moeder verleende zorg. Die zal ze op papier wel verlenen (een fake-nota is zo geschreven) in de praktijk echter niet. Moeder komt één keer per week bij haar eten .... en dat levert dus 1.000 euro op. Veel mensen die een kind hebben met een pgb verlonen vooral of uitsluitend zichzelf. Daar is het PGB toch nooit voor bedoeld? Van de vier mensen die ik van nabij ken met een pgb (meestal voor een kind) is er maar één die het pgb volledig besteedt aan de inkoop van zorg.

Hans Hillen | 17-02-15 | 10:01

't zijn zeker dezelfde 24 die tegen Zwarte Piet zijn.

watergeus | 17-02-15 | 10:01

Oh. Dus de SVB heeft 1000 mensen in dienst genomen om de problemen rond het PGB weg te werken, duizenden zorgverleners (individuen en instanties) hebben vanaf november tot nu zonder uitbetaling gezeten, nog steeds is het bij de SVB een zooitje, maar dat is eigenlijk allemaal niet waar want het komt door 24 mensen die hebben zitten Twitteren?

Hebben ze bij de Telegraaf een eindredactie die dit soort schoolkrant"journalisten" controleert? Of zijn die ook zo zwakbegaafd en incompetent?

Dat de Telegraaf een bullshitkrant is wisten we al, maar dit is wel héél genant.

Kameroudste | 17-02-15 | 09:57

Is het inmiddels niet tijd om die aandeeltjes terug te kopen van TMG? Wat is ooit de toegevoegde waarde geweest van die samenwerking, afgezien van de centjes die het genereerde...?

Mr Dixit | 17-02-15 | 09:56

Nog sterker: waarschijnlijk is het hele circus begonnen bij één persoon. Nou, en? Bedoelt de telegraaf (laat ze eerst eens leren hoe je Coosto nou precies uitspreekt) soms dat iedereen die een RT doet of op een tweet reageert niet meetelt? Dus niet alleen de nonsense dat 24 mensen in staat zijn om 50K tweets in een weekend te genereren, maar ook dat medestanders niet relevant zijn? Waarmee het alle opruiende taal in dat dagelijkse duurbetaalde visverpakking dus gelijk tot irrelevant wordt verklaard?

Mr Dixit | 17-02-15 | 09:51

@Berthe | 17-02-15 | 09:46
Uiteraard het feit dat ze toen een luger tegen hun slaap gedrukt kregen wordt maar als te graag als te vaak even genegeerd.

LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:48

-weggejorist-

Berthe | 17-02-15 | 09:46

@necrosis | 17-02-15 | 09:33
Dat 'zorg geven' van jouw is 'een Top-down' systeem waar op een andere wijzen fraude in de hand werkt. Over de hier in de panelen veel besproken 'zorggraaiers' maar niet te spreken.
Het PGB was juist bedoeld als een 'Bottum-up' systeem. Dat daar ook mee gefraudeert wordt is evident. Het nieuwe systeem is een poging om fraude of onnodige zorg tegen te gaan maar, het schiet door in een ambtelijke fetisj van procedures.

Rest In Privacy | 17-02-15 | 09:44

@ LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:39
Jep, vanwege de enorme vrijheid.
Geld werd trouwens ook gebruikt om vakantie te financieren.

Toen het kereltje eens een echte psycholoog zag, constateerde die dus dat het ventje helemaal de weg kwijt was in zijn bovenkamer. Op de vraag of ze PGB hadden gekregen, en wat ze er mee hadden gedaan was het antwoord dat het joch wat vaker naar buiten moest, dus dat schoondochter werd betaald, die ineens wel een opleiding had gevolgd in die richting. Qua leugen anders ben je het haasje.

Daar is voor een jaar of 8 aan PGB minimaal over de kling gejaagd zonder dat er echte zorg is verleend.

BeunDeHaas | 17-02-15 | 09:42

Hoe is dit eigenlijk in de ons omringende landen geregeld? Bestaat daar ook zoiets als PGB, of is het een Nederlands initiatief?
Madame Poitiers | 17-02-15 | 08:53
.
Alleen in Nederland. In andere landen is het hebben van een ziek of gehandicapt familielid geen carriere.

Hans Hillen | 17-02-15 | 09:40

@BeunDeHaas | 17-02-15 | 09:34
Dit dus, exact.

Maar de mensen die dus wel maandelijks échte zorg inkopen zijn nu keihard de dupe geworden.
Maar er zijn er inderdaad teveel die het PGB (wat kan oplogen tot 1600 eu netto als ik het goed heb) kei en keihard misbruiken.

LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:39

Die Flowermum, die mevrouw van het gedichtje, heeft een autistische man en een autistisch kind. Die scoort wel zo'n 100.000 tot 110.000 euro per jaar aan pgb-gelden. Voor zorg die je vóór het pgb geacht werd gewoon aan je gezin te verlenen. Uit liefde. Nu is het een carriere. Waar mensen dik voor betaald willen worden. Als je ruim een ton krijgt om voor je eigen man en kind te zorgen en je hoeft verder niets te doen, tja, dan heb je wel tijd voor een tweet of 10.000.

Hans Hillen | 17-02-15 | 09:38

@necrosis | 17-02-15 | 09:26
Waarom hebben al die idioten die dit soort plannen bedenken "Geschiedenis" of "kunst" of een combi er van gestudeerd...
Daarbij behorende uiteraard totaal geen ervaring in het echte bedrijfsleven, geen teen in een echt bedrijf ook maar ooit gezet en uiteraard zo veel hekel aan je eigen ouders/schoonouders dat je hun toekomst afneemt.

Goed geïntegreerde politicus was het dus.

LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:34

@ slechtmens | 17-02-15 | 09:08
De PGB was ervoor om zorg in te kopen. Er was een enorme vrijheid, zodat mensen van alles konden doen met dat PGB.

Voorbeeldje van misbruik:
Broertje van mijn ex is een enorme autist. Die had begeleiding nodig om alles in zijn hoofd en leven wat meer structuur te geven. Mama ontvangt PGB, en gaat zorg inkopen. Weet je waar? Bij haar schoondochter, die niet wil werken, die moet (zonder opleiding of idee) "wat gaan doen met hem". Naar de dierentuin ofzo. Kereltje heeft een hekel aan haar, dus dat is alleen maar stress en ellende, maar ze krijgt wel volle mep betaald uit de PGB. Kereltje niet geholpen, maar dat luie kreng was wel geholpen met centjes van de overheid.

BeunDeHaas | 17-02-15 | 09:34

@Weird Guilders | 17-02-15 | 09:27
Ik ga hooguit één keer per twee jaar naar de huisarts.
Qua premie draag ik meer bij dan dat ik kost.
Maar dat is het punt niet, je moet mensen geen geld geven, maar zorg!
Geld 'geven' werkt fraude in de hand...

necrosis | 17-02-15 | 09:33

Mastermattie | 17-02-15 | 09:28
Zo ervaar ik het niet.

Volgens mij heb je de verkeerde vrienden. Of helemaal geen vrienden, kan natuurlijk ook.

Bakito | 17-02-15 | 09:31

Twitterkliniek? Wil ik weten wat Twitterkliniek is? Want mijn onderbuik zegt dat daar mensen werken die lekker gek doen met sosjaal media... en er daarnaast de ballen verstand van hebben.

BeunDeHaas | 17-02-15 | 09:29

-weggejorist-

Bakito | 17-02-15 | 09:28

@Bakito | 17-02-15 | 09:19
Veel, is de uitgebreide variant van egoïsme.
Het is eigenlijk gewoon een publiek dagboek.

Mastermattie | 17-02-15 | 09:28

necrosis | 17-02-15 | 09:21
Mijn huisarts zit ook in een 'zorgcentrum'. Erg prettig juist. Huisarts, bloed prikken, tandarts, fysio en apotheek allemaal onder één. Mijn ervaring is dat ik daardoor niet meer de hele stad door hoef maar op één adres terecht kan. En op zondag moet je even naar de huisartsenpost elders. U doet net alsof een bezoek aan de huisarts vrijwel onmogelijk is geworden, ik vind dat erg overdreven, net als de pgb-alarm paniek.

Weird Guilders | 17-02-15 | 09:27

@LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:13
Was dat niet het briljante plan van Hans Hoogervorst?
nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Hoogervorst...
Die moeten ze ......(nee, MagNie van joris)

necrosis | 17-02-15 | 09:26

Telegraaf: tendentieus, ongefundeerd en gewoon nodeloos. Toch is dit wel een mooie ontwikkeling, via internet kunnen burgers ook die niet zo makkelijk naar het malieveld kunnen (dat veldje waar VVD'ers dan zo leuk en vanachter het raam der arrogantie op uit kunnen kijken, toch heer Zalm?) ook mondig zijn.

alleskudt | 17-02-15 | 09:24

@McMarx | 17-02-15 | 09:16
Mijn huidige huisarts zit in een zogenaamd 'zorgcentrum'.
Op zondag is die gewoon gesloten!

necrosis | 17-02-15 | 09:21

Ik heb ook familie die PGB ontvangt en zich nu zorgen maakt dat hij hiervan geen nieuwe auto meer kan kopen als het allemaal zoveel minder word.

sinar2 | 17-02-15 | 09:19

Mastermattie | 17-02-15 | 08:55
Wat is er mis met 'jezelf etaleren" ?

Bakito | 17-02-15 | 09:19

@slechtmens | 17-02-15 | 09:08
Sommige vormen van zorg kan ik niet 'leveren', aangezien ik niet opgeleid ben tot zorgverlener.
Ik kan een pleister plakken, daar houdt het wel zo'n beetje mee op....
Mensen geld geven om 'zorg in te kopen' vind ik trouwens maar een vreemde gang van zaken.
Zowel voor ouders/ geliefden, alsmede professionele zorgverleners.

necrosis | 17-02-15 | 09:17

@necrosis | 17-02-15 | 09:07
Als je vandaag de dag naar de huisarts gaat, dan wordt je nog steeds geholpen zonder gezeik. Daar betaal je die premies voor. Heeft niks met het PGB te maken.

Rest In Privacy | 17-02-15 | 09:16

@slechtmens | 17-02-15 | 09:08
Kan niet meer, want mensen moeten zorg 'inkopen' via dat PGB. zonder PGB kunnen ze de zorg niet inkopen. Dus wanneer PGB wordt afgeschaft, dan moet de zorg gewoon weer gratis en toegankelijk worden (aka: betaald door overheid) en dat gaan ze dus nooit meer doen.

LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:15

@necrosis | 17-02-15 | 09:07
Voordat het CDA het hele zorgstelsel verneuqte was dit inderdaad het geval ja. Zelfs ik (met een luttele 25 jaar) kan dit bevestigen. Huisarts kende ook iedereen in de buurt.

Privatisering van zorg had nooit moeten plaatsvinden. Mensen zijn geen en ze als een 'product' neerzetten voor een hongerige bestuurder resulteert exact met wat we nu dus voor drama hebben in het land.

LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:13

@necrosis de zorg is er nog steeds. Waarom moet je geld verdienen aan het verzorgen van je geliefde? Dat is toch een normaal iets? Dus als je geen PGB krijgt stop jij met verzorgen en hou je niet meer van....? Ik vind het een belachelijke regel. Afschaffen dat hele pgb. Punt!

slechtmens | 17-02-15 | 09:08

@Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 09:03
Vroeger, toen ik nog een kleine necrosis was, heb ik een flinke wond opgelopen tijdens het buitenspelen op zondag.
Mijn moeder nam me mee naar de huisarts die een straat verderop woonde en die lapte me weer op (op zondag!).
Geen gezeik over geld en PGB's bestonden nog niet!

necrosis | 17-02-15 | 09:07

Het blijft knap dat Nederland met zo'n verpauperd zorgstelsel de kwaliteit van zorg an sich hoog weet te houden.

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 09:03

@Madame Poitiers | 17-02-15 | 08:53
Nee, zodra er zorg nodig is bij jou of eventueel ander familielid, dan wordt dat daar gewoon geregeld voor je. Niet dat je honderden euro's moet overmaken voor géén zorg whatsoever.

PGB is een giga probleem geworden. Ipv dat zorg in natura werd uitbetaald dmv, je raad het al, zorg, kregen de personen die waakte over de personen die zorg nodig hebben, PGB. Soms kreeg het zorgbehoevende persoon zelf PGB. Maar in plaats daar van moest het in NL anders en kreeg je geld. Dat dus in alle vormen misbruikt werd. Nu dat geld afgenomen wordt, de zorg duurder wordt, je minder zorg er voor terug krijgt, zit iedereen in de financiële problemen omdat de PGB vanaf het begin al misbruikt werd door (voornamelijk) moeders en vaders.

Maar in plaats van dat er dus door de overheid zelf gemaakte problemen oplossingen worden gezocht om dit te fixen, gingen ze gewoon over een radicale boeg met het zeggen "Zoek het zelf maar uit, maar wel lekker de bonussen van zorgbestuurders blijven betalen hé?".

LangeTijdGeleden | 17-02-15 | 09:01

@slechtmens | 17-02-15 | 08:52
Vroeger werd zorg gewoon betaald uit de belastingopbrengsten.
De opbrengsten worden elk jaar meer, gezien de vele verhogingen elk jaar.
Waar blijft de zorg voor mensen die het nodig hebben?

necrosis | 17-02-15 | 09:00

Een Twitterfeed is doorgaans niets anders dan een diarree aan nietszeggende bagger.
Net zo goed als dat Facebook niets meer is dan een platform om jezelf te etaleren.

Mastermattie | 17-02-15 | 08:55

Nou, ik heb mijn poen nog niet gehad van de SVB, zal ik maar stoppen met de begeleiding van mijn psychische patiënten zodat ze weer de buurt op stelen zetten? Nee natuurlijk, maar het is wel de vraag hoe ik het ga doen als er nog zo twee maanden geen inkomsten heb. Kan best dat een groepje er veel over schrijft, maar misschien geven ze het door dat wat ze van andere gedupeerden te horen krijgen. Dat het een puinhoop is valt toch niet te ontkennen?

Zonietoch | 17-02-15 | 08:55

Conclusie: Twitter is een democratisch relevanter instituut dan onze tweede kamer.

Godsammekraken | 17-02-15 | 08:54

Mogge. De politiek voelt zich vaak pas verplicht om iets van de sociale media over te nemen, als kranten en nieuwssites melden dat er ergens #OPHEF!!1! over is.

Driewerf Hoezee | 17-02-15 | 08:54

Het valt me nog mee dat er geen conclusie onder het stuk stond dat het DUS wel mee zou vallen met de ellende in de zorg.

J. Jarig | 17-02-15 | 08:53

Hoe is dit eigenlijk in de ons omringende landen geregeld? Bestaat daar ook zoiets als PGB, of is het een Nederlands initiatief?

Madame Poitiers | 17-02-15 | 08:53

Maar al uw data en IP gegevens zijn veilig en worden niet gebruikt om het volk de mond te snoeren hoor.
Welterusten!

deraderendraaien | 17-02-15 | 08:53

Vroeger zorgde je gratis voor je partner als deze ziek werd. Nu willen ze een minister maandloon ontvangen om te helpen. Dat is de echte liefde. Graaiers!

slechtmens | 17-02-15 | 08:52

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com