
Oh, kijk ze staan dan. Een lange lij van gletige kopels bij de dlogistelij in Utlecht. Ze zijn enkel in één ding geïntelesseeld: kostbaal melkpoedel. Ons vadels en moedels hebben mooi pech. Nedellandse kindelen moeten stelven ten gunste van de baby's uit velweggistan. Jazekel. Hun aankopen gaan namelijk met de post naal het land van helkomst, omdat ze de Chinese poedel niet veltlouwen. Daaldool zijn in het velleden al doden gevallen. Echt levensgevaallijk is het! In de stlijd tegen zwalthandelaals velkopen ondelnemels in nul deltig maximaal een pak pel pelsoon, maal daal hebben de Chinezen lak aan. Die plundelen zoveel mogelijk melkpoedel in zoveel mogelijk drogistelijen. Winkelliels doen het ondeltussen in hun bloek vool de kopels, die aglessie en bedleigingen blijkbaal niet schuwen. De plaatselijke Intelnet Coulant luidt
de noodklok. Vool de zoveelste keel sinds de uitblaak van de melkpoedelclisis in 2008. Het
kan zo echt niet langel.
Reaguursels
InloggenPlobleem niet tekolt melkpoedel Nedelland. Plobleem velvuilde melkpoedel China. Andel plobleem veel baby's China. Elg, elg veel. Gewetenloze fablikanten China giftige stoffen bijmengen. Bami met lijst en kloepoek enig goed ploduct China. Alle andele ploducten China slechte kwaliteit en snel kapot.
Echt triest die Chinezen. Overal in de winkels bij ons pfff.
Nog een maandje en dan is mijn jongste een jaar. Voorgoed verlost van die vieze, plakkerige stinktroep. Elke keer m'n aanrecht weer onder. Snap niet wat die gekke baby's er lekker aan vinden. Bah bah.
Utrecht en 040? Kwit staat tot Klaps als Batman staat tot Robin....
Godsammekraken | 30-01-15 | 16:04
ja, en pritt zit in een andere league.
goh, leuk gevonden, die l in plaats van de r. Belooft veel voor komende berichtjes.
@Ars Vivendi | 30-01-15 | 16:20
Beetje kleffe bami playlist.
Hier bij AH in Lelystad zijn er 3 á 4 chinezen die de hele dag niks anders doen dan elke keer zo'n pak te kopen ,
volgens mij heet 't nutricia nutralon (of zoiets) , ze mogen
er maar 1 pak per persoon per keer kopen , lossen ze op door
de winkel in en uit te lopen , en dan bij een andere kassa
weer 1 te kopen , moet daar in china gouden handel zijn .
tsja .. bekijk het maar...
www.disclose.tv/action/viewvideo/19595...
Weten de Chinezen iets dat wij niet weten?
Pleppers?
#preppers
Speciaal voor onze Chinese vrienden:
dutch.alibaba.com/goods/nutrilon.html
Deze groep minderheden KOOPT tenminste nog iets op een eerlijke manier en gaat daarvoor netjes in de rij. Kunnen we van bepaalde andere minderheden die we in Nederland rijk zijn niet zeggen. Aziaten afzeiken, daar doe ik derhalve niet aan mee.
Ah crap.. uhmm ik bedoede clap.. buikpijn van het lachen weer @Klaps. Goede aanwinst voor GS.
@Uriël Fack | 30-01-15 | 21:07
Ingehuurd door Chinezen die geen pakken meer krijgen omdat ze iedere dag 6x bij dezelfde winkel langsgaan. Die richten zich liever op verkopen en inpakken en laten de Marokkanen werken voor +/- 2.50 euro per pak (kijk voor de grap eens op marktplaats)
... want kijk de mensen praten altijd wel over de Marokkanen enzo, terwijl eh nou die Chinezen dat waren ook geen lieverdjes hoor.
Godsammekraken | 30-01-15 | 16:08
Ik zie anders ook Marokkanen alle winkels in 030 afgaan voor telkens één pak babyvoeding. Ik juich deze ondernemeningszin natuurlijk enorm toe. Werken voor hun geld!
Zo'n rij voor poeder dat nog slechter is dan de herione-coke dat onlangs verkocht werd, per 100 milliliter 7,3 gram suiker en ook nog eens taurine erin. Die baby's gaan harddddddd
www.dieetconsult.nl/producten/52564/NU...
Samba-bei?
De productie van Nutrilon door Nutricia is enorm opgeschroefd echter komt dit niet ten goede van de Nederlandse markt, dit gaat rechtstreeks naar China (via Nutricia direct naar China).
Helaas Pindakaas..
Er heerst hier blijkbaar een hoop misinformatie:
Sinds (eind) 2013 is Nutricia begonnen met het ZELF exporteren van in Nederland geproduceerde babyvoeding van het merk Nutrilon. Het etiket is aangepast anders mag het niet 'officieel' geïmporteerd en verkocht worden in China.
Voor die tijd was er evenzo veel vraag maar hadden winkels veel meer voorraden achter de hand. Momenteel knijpt Nutricia de markt in Nederland af en exporteert zoveel mogelijk zelf richting China omdat de winstmarge aldaar veel groter is. 25 euro per pak krijgen ze daar, tegen 12 euro per pak hier.
Ook las ik iemand over het distributiecentrum in Abcoude, dit is slechts één op honderd(en). Helemaal niet 'het epicentrum' van de handel.
De reden waarom er momenteel schaarste is [1] de verkoop van Nutrilon door Nutricia zelf in China: nutrilon.tmall.com (link Nutricia's online store in China) [2] winkels hebben niet genoeg voorraad meer om in de grote vraag van handelaren te voorzien - die nu ook niet meer via de groothandel kunnen krijgen door het afknijpen van de Nederlandse markt door. [3] het is momenteel hoogseizoen, straks rond april/mei hoor je er niemand meer over tot circa augustus/september en dan begint het verhaal weer opnieuw.
Ook las ik dat de pakken van Chinezen voor 40 euro verkocht werden in China? Onzin. Verkoopprijs is rond de 25 euro per pak momenteel, winstmarge van (afhankelijk van manier van inkoop) 6-10 euro per pak. Vrijwel alle Chinezen doen deze handel zwart waardoor het zeer interessant is. Naast een eigen bedrijf/baan ook nog 3000 euro netto zwart.
Aan de ene kant kan je denken, er blijft minder voor ons over dus geef niet meer dan 1 pot babypoeder mee per chinees
Aan de andere kant kan je denken, er valt meer te verdienen als je de productie opschroeft naar de vraag.
Best wel racistisch om de r te vervangen door een l. oi oi oi, dat gaat een stukje op azijnbode joop.nl worden
Ik zou die shit gaan versnijden als ik de Etos was. Kassa!
EisQonijn | 30-01-15 | 16:37
En daar hebben we dus het schandalige gebrek aan lef van onze Europese politici.
LOL, haha, ohnee ik bedoel, Thejonge, jonge jonge, nu gaan de sukkels hier weer 'n beetje over melkpoeder en chinezen zitten lallen en gaan de al overbekende rasproleten hier de Rrrr in een Llll veranderen. Had Klaps toch gelijk toen hij zei: 'we roepen hier in de panelen wat onnozels... en de onnozelaars rennen er als keffende en negen dagen blinde jonge honden achteraan.' Na het moslimgeweld is nu het melkpoedersyndicaat zeker de gebeten... euh hond. Ik heb alleen die 'linkse brulaap'... hoe heetie, hier nog niet gehoord, maar die heeft misschien meer verstand in z'n grote..., dan de rest van 't zooitje hier tussen de oren. Wat een plebsend volk zeg!... Zo, en nu wil ik hier wel 'n een of andere modusknop on/off switchen..., maareuh, ik weet bij God niet welke!...
Er is geen gebrek aan koeien, ook geen gebrek aan melk, slechts een onvergeeflijk gebrek aan ondernemerschap bij de Nederlandse zuivelindustrie, die niet in dit gat gesprongen is.
JA TUURLIJK
Winkeliers met klanten die zeiken dat ze klanten hebben.
Crisis? JA godverdomme, moet je dat zien. Betalende klanten. EINDE VAN DE WERELD
Val anders gewoon ff kapot met je gezeik. Betalende klanten zijn betalende klanten. En niet om het even maar een beetje winkelier die echt permanent van dat soort rijen voor zijn deur heeft staan gaat op zoek naar een andere leverancier als zijn huidige niet kan en WIL leveren. Open grenzen hier in Europa weet je wel? goed voor de handel...
Kan die foute chinese meuk niet naar het rif?
@Psycheltjes | 30-01-15 | 16:35
Maal, ik moest wel lachuhhh..
Het zijn niet alleen de Chinezen die melkpoeder hamsteren.
Zag een paar maanden geleden bij de AH een paar cultuurverrijkers uit een onbekend land (nee, niet Marokko, noch Suriname) iets van 30 blikken melkpoeder kopen...
De filiaalmanager had natuurlijk kunnen ingrijpen maar dacht waarschijnlijk "handel is handel".
Dat is toch handel, veel vraag naar een product, das mooi, produceer dan ook veel meer. Tja, Nederland is handelsland met VOC mentaliteit bla bla etc.., maar in werkelijkheid blijkt maar weer dat het vooral zeiken en klagen want het is nooit goed, man man man, handel handel, jongens, kom op, produceer en exporteer, aan de slag, hup.
Is dat niet de promo-Chinees rechts van ik hou van Holland..
Weel een leden om de multicultulele samenleving voolgoed vaalwel te zeggen.
Jeetje GeenStijl doet een textuele Gordon
Het enigste wat we in Nederland nog goed kunnen is de landbouw bedrijven .
Andere bedrijven zijn verkocht of in buitenlandse handen.
Maar de coöperatie Friesland-Campina is nog gewoon in handen van Nederlandse boeren .[omzet ong. 12.000 miljoen euro .]
Er wordt ook wel regulier geëxporteerd naar china maar die chinezen kopen het liefst uit Nederlandse winkels omdat ze de Chinese controle diensten ook niet vertrouwen .
Héél vreemd in Heerenveen is een melkpoederfabriek in aanbouw de bouw stilgelegd, men bouwt wel door maar opening zal zeker een jaar later worden dan aanvankelijk het plan was.
Verklaring was ingezakte vraag vanuit China.
Héél vreemd deze Chinezen in de rij en dus tekort in China.
Sinds 2008 huh? Kwestie van de productie omhoog gooien? Ze betalen er toch gewoon voor... zie het probleem niet. En inderdaad racistisch dit.
Bij ons in de stad ook elke week hetzelfde ritueel om 9 uur kom je de winkels binnen en dan wachten er 10 chinezen voor de deur. Die gaan vervolgens de volgende winkels af etos / kruidvat / ah / dirk..... Gelukkig houdt de plaatselijke etos wat achter. Die gasten kopen het en verkopen het met winst in de haven heb ik begrepen of sturen het op naar familie ;)
Ik heb wel is gehad dat ik bij de 4e winkel pas de melkpoeder had. Nutrilon geeft aan dat het online altijd op voorraad is.... Als je op marktplaats zoekt krijg je waanzinning veel handelaartjes en opkopers te zien.
@Lewis Lewinsky | 30-01-15 | 17:10
Noop. Je 'mag' er geen hol aan doen.
.
Ik ken een Nederlandse jonge moeder(rond 30) met Chinees uiterlijk. Wordt telkens aangesproken/aangekeken als zij melkpoedel haalt. Lullig, maar ook dáár doe je weer niks aan.
KlunsJohannus | 30-01-15 | 17:14
Als dit al een jaar speelt dan is de producent wel een beetje sloom van begrip. En waar hebben we het over. Je bent niet een kerncentrale aan het bouwen ofzo. Als ze zouden willen kunnen ze de productie makkelijk omhoog gooien. Domme producent dus. Trouwens gebeurt dit volgens mij alleen als er ergens in een winkel aanbiedingen zijn dus dan is het logisch dat wie het eerst komt het eerst maalt. Ik zie ze in ieder geval niet bij elke winkel in de rij staan waar babymelkpoeder wordt verkocht. Toch?
Ofzo2 | 30-01-15 | 17:08
Die productie is niet zomaar even verhoogd. Als de fabrieken meer exporteren naar China, hoor je niemand klagen. Maar hier is iets anders aan de hand: de Nederlandse consumentenmarkt wordt compleet leeggekocht en (illegaal, want zwart) verscheept. De overheid moet wat mij betreft gewoon garanderen dat er genoeg van dit soort basisvoeding is voor de meest kwetsbare inwoners, te weten baby's.
EisQonijn | 30-01-15 | 16:58
De 300.000 pakken was alleen de eerste week van december en dan alleen nog het deel waar de telegraaf de pakbonnen van had achterovergedrukt.
De directeuren van Nutricia zijn meerdere malen op TV geweest dat ze niet willen investeren in grotere productie omdat ze aannemen dat de Chinese vraag maar een tijdelijke hype is.
En als er 1 ding is wat deze rij aantoont is dat Nutricia helemaal niet zelf hoeft te exporteren, dat kan ze ook overlaten aan de parallelle export. Alleen als ze op kantoor beslissen dat het niet van de lopende band afrolt dan houdt het echt op en kunnen we hier gaan matten.
Gelukkig is moedermelk gratis en heeft een bewezen trackrecord sinds de homo erectus qua leveringsbetrouwbaarheid.
Eindelijk weer in het nieuws. Vorig jaar 2 pakken per persoon en nu 1 pak. Het is veel erger dan vorig jaar met de Chinezen. .
@Driewerf Hoezee | 30-01-15 | 17:05
Daar is heel gemakkelijk iets aan te doen. Maar dat mag niet.
Ze betalen toch gewoon? Je hebt ook bevolkingsgroepen die liever stelen. Lijkt me meer een probleem. Waarom produceren ze gewoon niet wat meer. Producent blij, winkels blij, Chinezen blij, belastingdienst blij. Of mis ik iets hier?
Dit is typisch zo'n situatie waarbij de overheid zou moeten ingrijpen vanwege gevaar voor de volksgezondheid. Lees: tekorten aan melkpoeder voor Nederlandse baby's. Maar de overheid doet geen reedt tegen deze zwarte handel. En dat geeft ernstig te denken over de staat van de Staat.
Doen ze hier bij de AH ook, ze komen allemaal apart en meerdere keren per dag als er wisseling van personeel is geweest. Een chinees gezin met 5 personen kunnen zo wel 15 pakken per dag kopen, die daar minstens voor het 5-voudige worden doorverkocht. Ik op de bon, via het consultatiebureau, maximaal 1 of 2 pakken per week per huisadres.
Er is weer een piek inderdaad. In de supermarkt bij mij om de hoek komt exact om 9:45 een Chinees vrouwtje binnen, pakt merkpoedel en vertrekt. Om 9:47 komt haar man (neem ik aan) hetzelfde doen. Soms nog een blikje cola erbij, dan lijkt het nog wat. Maar wat doe je eraan?
Dat is al sinds minimaal 2013 een probleem. Toen gaven ze in Rotterdam helemaal niets meer aan Chinezen
mwnw.nl/blog/2013/01/14/chinezenproble...
In China heet dat overigens korfen.
Voor iedereen die een beetje handig is op internet, er is echt leuk geld te verdienen met minimale arbeid door deze gekte, geloof me.
@Ars Vivendi | 30-01-15 | 16:20
Mooi. Die bami-songs.
Is een mooie handel in wit poeder voor die Chinezen. Want dat is het vaak. Het gaat meestal niet om moeders in China die familie vragen om wit poeder op te sturen. Nee. Het zijn vaak neefjes of oude wijven die de erom vragen en zo een mooi handeltje hebben. Al met al is het een beetje zielig gedrag. Maar het zit een beetje in de aard. Het zijn opportunististen. Geef ze een kans en ze grijpen 'em. Is er een goede school. Dan moeten kinderen hard studeren. Is er vraag naar een produkt? Wij produceren. Maar iets bedenken, iets produceren en het dan aan de man brengen, dat kennen ze niet echt.
Feynman | 30-01-15 | 16:50
Als een malle? 300.000 pakken, die per stuk 1 baby nog geen week van voeding voorzien. Dat is NIETS op de grootte van de Chinese markt. Die 300.000 pakken is het maximum dat ze legaal mogen exporteren naar China. Dat vult de vraag niet en verklaart de 30 euro per pak in de winkels daar.
.
China beschermt de eigen fabrieken. Het AD stuk was een opgeklopt verhaal, met allemaal "van horen zeggen" met anonieme getuigenverklaringen, geen harde bewijsmaterialen. Allemaal om de buitenlandse bedrijven te beschuldigen van frauduleuze zaken, in het grote economische spel om de interne Chinese markt.
Huh?! hoeveel melkpoeder gaat er nu helemaal in zo een Chinees dan?
EisQonijn | 30-01-15 | 16:37
Nutrilon exporteert gewoon als een malle naar China. www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl... en www.nu.nl/economie/3453690/nutricia-ex...
Gordon 30 JANUARI 2015 OM 16:15
Even wat achtergrond informatie (ik kom nog wel eens in China, en ja, heb ook wel eens melkpoeder voor Chinese vrienden daar meegenomen).
De Chinese melkpoeder wordt inderdaad niet vertrouwd, en sinds midden dit jaar ook de Australische niet meer (dit was naast Nutrilon een alternatief voor de Chinezen).
In de winkels in China is gewoon Nutrilon te krijgen, het kost echter daar wel ongeveer 30 euro per pak. Het zijn wel gewoon Nederlandse pakken met een Chinees labeltje erover heen geplakt. Let wel: dit is niet voor de "gewone" Chinees. 30 Euro is 15% van een maandloon voor een fabrieksarbeider, dus dit is meer voor de iets rijkere mensen daar.
Waarom er niet gewoon meer wordt geëxporteerd naar China begrijp ik niet (prijzen liggen hoger, markt is ENORM, alleen in Shanghai wonen al 24 Miljoen mensen, waarvan de top 10% dit echt makkelijk kan betalen). Die pakken die hier uit de schappen worden gekocht door de Chinese vrienden en familie zijn echt een druppel op de gloeiende plaat voor China. www.duic.nl/nieuws/dagelijks-rijen-chi...
@Eurotokkie | 30-01-15 | 16:35
Is dit een EHBO trainingsfoto?
Eerst hartmassage, daarna mond-op-mond beademing?
Sinds 2008 is melkpoeder gelijk aan goud... En in Nederland,het land waar de oorspronkelijke bewoners zich publiekelijk op de borst kloppen over hun onnavolgbare handelsgeest,VOC mentaliteit,innovatieve capaciteiten, rood en zwartbont vee, en hoge opleidingen is het nu ,in 2015,nog steeds schaars??
En ik zie toch liever een rij Chinezen voor een blik melkpoeder dan een rij luidruchtige obese negers voor steun bij het loket van de gemeente.
Kraps? Lot op!
Er zijn kennelijk in Nederland geen slimme Etos-filiaalhouders.
pomtiedom | 30-01-15 | 16:41
Er zijn in China al talloze mensen slapend rijk geworden met de import van melkpoeder.
Tonnen van dat Chinese poeder bestellen en hier omkatten in de juiste NL verpakking en dan weer terugsturen, dat zal ze leren!!!
Toch vindt ik het vaag dat zoveel chinezen melkpoeder gebruiken.
@dutchdj | 30-01-15 | 16:38
Ik vind het vaag dat zoveel mensen ik vind met dt schrijven.
Hoe komt dat toch?
Waarom is er geen melkpoeder producent dat die bussen direct naar China verscheept tegen top marges? Of wordt alles illegaal geïmporteerd?
Wat een ophef. Maar goed dat ze 12 jaar geleden niet doorhadden dat er ook belgen afzakten naar Nederland omdat zuigelingenmelk er bij de drogist te koop is. In België is die eerste melk enkel bij de apotheek te koop en hoewel de apotheker beledigd is als je zegt dat-ie een winkel heeft, voor de winst gaat-ie in ieder geval wél!
@EisQonijn | 30-01-15 | 16:32
Pas nou op. Een iets véééél minder erg tegeltje heeft mij direct een ban opgeleverd. Klaps heeft zeer korte teentjes enzo en de redactiegordijnen hang hij in no-time in.
Toch vindt ik het vaag dat zoveel chinezen melkpoeder gebruiken. De meeste zijn naar mijn weten nogal lactose intolerant.
sambal bij?
@Bokito ergo sum | 30-01-15 | 16:29
Waar dan? Ik woon in het centrum en zie het zelden. Zowel niet op het Eemplein als die andere tering appie in het centrum.
-weggejorist-
@Psycheltjes | 30-01-15 | 16:35
Ik ben niet ontevleden.
Feynman | 30-01-15 | 16:04
Het probleem is niet a priori de melkproductie, maar het Chinese protectionisme. Als ze daar gewoon import vanuit Europa zouden toestaan kan het op normale manier verlopen, dan is er nergens een tekort.
Even langs de melkvrouw kan ook .
www.milena-velba.de/pics/jan153.jpg
Het wil niet echt vlotten vandaag hè, met die GS taalgrapjes en grapjasserijen.
Met de leplace functie was 'drogistelijen' el niet doolheen gelaakt.
Ik dacht dat het nederlandse nutrilon(nutricia)en het zwitserse nestle fabrieken hadden geopend in china en de productie opgevoerd.En ook is er voor de nederlandse en andere europeese boeren een versoepelde quotum voor het houden van koeien.Dus meer koeien per boer,dus meer melk.
@Ars Vivendi | 30-01-15 | 16:13
Chinezen van melkpoeder kan niet. Gaat knetteren, daarna vuurwerk.
Waarom geven ze niet gewoon hun kinderen borstmelk, is veel gezonder.
Klaps | 30-01-15 | 15:59 | Link | 83 reacties
Tering man! Het is al een poepflauw grapje om elke keer als het om Aziaten, en dan vooral Chinezen, gaat de r met de l te verwisselen, maar een hele post lang?! Is dat om te verbloemen dat je geen talent hebt om er echt een GS-waardig item over te schrijven? Flapdrol.
Ars Vivendi | 30-01-15 | 16:13
Het kan wel. Maar voor vrouwen is dat veilig. Voor mannen geeft het ze op den duur tieten ben ik bang. Ik ben benieuwd of melkpoeder voor koffie ook werkt.
@Alt Vandelay Ultol | 30-01-15 | 16:27
Kan niet op het welk.
@overvecht, 033 ja. Hele rijen iedere ochtend. Maar het heeft wel wat, de Appie is maar al te blij met ze iig. Prima lui die Chinezen.
Die Chinese vrouwen hebben nu eenmaal bijna allemaal kleine tetten, daar kan je geen toekomstig sumoworstelaar mee voeden.
@ __dictatuur | 30-01-15 | 16:19
Daar begrijp ik dus ook al tijden geen reet van. Waarom opent Nutricia niet gewoon een winkel in Peking? Misschien mag het officieel niet (handelsbeperkingen ofzo) maar beetje VOC-er trekt zich daar geen reet van aan.
En bolstvoeding dan?
Heb dit al eerder gepost, waarom maken die poedermakers niet gewoon wat meer? Zijn dat nou ondernemers of Dijsselbloems?
Belastingdienst voor ondernemers ligt er ook uit.
Ik ga aan het bier.
Zat ik te dicht bijl de waarheid Klaps? Met je jorris.
@Dr. Snoepjes: de gemiddelde chinese vrouw heeft inderdaad geen tieten.
verder, waarom schroeft de fabrikant de poeier kraan dan niet gewoon wat verder open? of draaien ze soms verlies op het verkopen van dat spul?
@Ratatosk | 30-01-15 | 16:15
Die Chinezen zijn zelf onderhoudend, daarom niet zielig,,
www.youtube.com/watch?v=oZ0OW4dLwMU
Juist! En dan bleven al die grote bakken bami ook na een week nog staan!
@Godsammekraken | 30-01-15 | 16:10
Je hebt trouwens heel veel liedjes over bami:
Can't bami love
Stand bami
Lord won't you bami a mercedes benz
Daddy bami a girl
(maak het rijtje zelf af en kleur de plaatjes)
Wonderlijk toch?
-weggejorist-
@Halven Haen | 30-01-15 | 16:16
Chinezen spreken dan al gauw van een lamp.
Waarom verkoopt nutrilon niet zelf grote pakken aan Chinezen? Die pakken gaan voor 4+ keer de winkelprijs weg, kunnen ze goed op verdienen. Gewoon even de voc mentaliteit opstarten.
De l is in de maand
Het gaat over Utrecht, maar de netcode 040 wordt gebruikt. Klaps is een Chinese handelaar in melkpoeder die zijn hachje wil redden?
J.R. Thorbecke | 30-01-15 | 16:07
Omdat we vroeger een boterberg en een melkplas hadden heeft onze fantastische EU een quotum op de melkproductie gezet. Maar als ik het goed heb begrepen ging die er binnen niet al te lange tijd weer af.
zo zo er stierven 6 chineesjes aan.
6 op 1,4miljard dat valt nog best mee toch?
@Lewis Lewinsky | 30-01-15 | 16:04
:'-D briljant!
Verkopen we eens wat, is het nog niet goed...
Het zijn geen negers dus dit is geen racisme.
@Ars Vivendi | 30-01-15 | 16:13
Ben benieuwd naar de bijwerkingen.
Ik ben overigens ongelooflijk trots op men eerste foto op Geenstijl.nl haha
@Altwido | 30-01-15 | 16:11
Ja, ga jij even de clou weggeven. Flauw, hool.
@soxs | 30-01-15 | 16:12
Amen
@godsammekraken
Kindertjes (zuigelingen) zijn niet lactose intolerant.
@Bokito ergo sum | 30-01-15 | 16:08
Waar dan? Ik zie ze nooit staan in de stad. 033 he.
Kan je melkpoeder trouwens ook chinezen?
Toen de chinese delegatie in Noordwijk zat voor de NSS in Den Haag was er geen babymelkpoedermeuk meer verkrijgbaar. ALLES werd opgekocht
Dit stukje is vrij lullig geschreven.Na de eerste "L" glapje hadden we het al begrepen.
Is overigens goede handel. Ze betalen in China tot wel 100 euries voor een blik.
@Cuyahoga | 30-01-15 | 16:10
L.O.L.
@Flightless bird | 30-01-15 | 16:11
Ik ook niet.
@waarisdelol | 30-01-15 | 16:03
Hier.. pssssst... een hele docu zelfs over éxact deze locatie.
www.npo.nl/de-voorstraat/16-11-2014/VP...
de r voor een l verwisselen.
godverdomme wat kinderachtig.
Ik heb hier nog een flinke partij witte heroine liggen. Misschien maar eens de A2 afzakken...
Dit gebeurt door heel Nederland, en het zijn niet enkel Aziaten. Ben zelf deze week nog bedreigd door een zestal rifapen die geen Nutrilon meekregen...
@Kudt Chinees | 30-01-15 | 16:05
Moest even mijn leesbril opzetten, dan nog kon ik dit bijna niet lezen. Zal wel aan mij liggen,
Mijn Chinese vriendin was laatst wel geïrriteerd toen ik per ongeluk eruitflapte dat alle Chinezen op elkaar lijken.
Nou ja vriendin, het kan ook haar moeder of haar zus of haar buurvrouw zijn geweest, whatever.
Is bij mij aan de overkant. Deze foto is ook door mij gemaakt. Is eerder geplaatst op DUIC.NL. Ze wilde niet op de foto haha.
@Ars Vivendi | 30-01-15 | 16:08
Juist! En dan bleven al die grote bakken bami ook na een week nog staan!
@Klaps | 30-01-15 | 16:08
Gast. Dat is zeg maar best wel een foutje he. Ik wens je heeeeel veel sterkte als je dit een keer zou doen door 010 dus 020 te noemen.
Dus ik kan nu op straat melkpoeder gaan dealen. He kilootje melkpoeder kopen.
Begijp ik hieruit dat we de VrijMiBo niet beginnen met bier maar met creamer?
Hoe zit het met de borsten in China? Doen die het nog wel? Of is er door de voeding/evolutie daar t 1 en ander gebeurt met de memmen?
@waarisdelol | 30-01-15 | 16:03
Ja joh? Zou je denken?
Hier staan ze er ook elke dag weer, maar goed ze betalen er toch gewoon netjes voor
En dat hebben we allemaal te danken aan een Nieuw Zeelandse melkboer met Nederlandse directeur (nou ja, hun dochtel in China dan)...
Ik heb geen trek in chinees. Ik heb trek in vrijmibo! Daarna chinees.
Als de chinezen niet zo zouden kezen
zouden er niet zoveel chinezen wezen
Oepsie. 030 dus.
@Dario R | 30-01-15 | 16:03
Sorry. Ik zie nu waar je op doelt. Ik gok dat Klaps doelt op nul heul veul. En zo niet is het wel erg kansloos van hem. Evengoed leest een topic in 'accent' irritant weg... al helemaal als het zo cliché is.
Bizar probleem dit. Er zijn teveel klanten die dingen willen kopen.
Hebben al die vrouwen geen tieten meer of zo?
Dr. Snoepjes | 30-01-15 | 16:04
-
Als je er geen verstand van hebt soms beter om te wa zwijgen! Echt waar!
... want kijk de mensen praten altijd wel over de Marokkanen enzo, terwijl eh nou die Chinezen dat waren ook geen lieverdjes hoor.
Waarom is de melkpoeder productie niet verhoogd inmiddels? We hebben melk zat, niet?
-weggejorist-
De noodkrok luiden??
@Lewis Lewinsky | 30-01-15 | 16:06
LOL!
Het is echt bizar. In de Albert Heijn hier in de buurt staat aan het einde van de dag de kassa vol met babymelk.
Hoe Lang kun je een poedel uitmelken?
Van welk melk is die melk?
@Dario R | 30-01-15 | 16:03
Het maakt niet Utreg noemt... overigens zijn was als Utrechters trots op 030. Dus wat wil je nou zeggen?
@Eluheaõlu | 30-01-15 | 16:04
Klaps kent geen regex, nee...
Volgens de regels der prijselasticiteit kan de prijs i.m.h.o wel een procentje of 20 omhoog.
Hahaha ik ga stuk hier. Heerlijk stuk.
Utrecht en 040? Kwit staat tot Klaps als Batman staat tot Robin....
dRogistelijen??
Hier delen we vanuit de Europese gekte boetes uit aan boeren die melk maken. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/1... Om vervolgens te huilen over instortende prijzen. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/1... China is zo lief onze elektronica, kleding en andere meuk te maken en wij zijn de VOC schepen kwijt om een beetje melkpoeder terug te kunnen brengen.
Dit melktekort is Europees faalbeleid samen met gebrekkig ondernemerschap.
Hoe lang is een chinees in de rij.
Bizar probleem dit. Er zijn teveel klanten die dingen willen kopen.
Hebben al die vrouwen geen tieten meer of zo?
Gewoon in België de nutrilon on line bestellen. Max 16 per keer gratis de volgende dag thuis en 10pct korting.
Wss geen verzending naar china
-weggejorist-
Chinese vrouwen hebben miezerige tietjes en Chinese kindertjes zijn lactose intolerant. De Chinese keuken kent derhalve nauwelijks zuivel. Het KON dus millennialang WEL zonder melkpoeder...
ei, sneller leren typen
Wat een onzin, je kunt bij de betere supermarkten (met import producten) gewoon Nederlands melkpoeder kopen.
Zit dat verzendcentrum niet nog steeds in Abcoude? www.rtvutrecht.nl/nieuws/1212866/
wat heeft 040 met utrecht te maken?
030 lijkt me
Utrecht = 030...
Gordon is blogger geworden?
Ik vind dit artikel nogal lasistisch
Hey. De voorstraat!
Klaps | 30-01-15 | 15:59 | Link | 0 reacties | mosaic | 00
Kraps? Wie is Kraps?
REAGEER OOK