Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Deze benzinedief wordt geholpen door Ivo Opstelten

Ach ja. Weer een benzinedief. Bij Shell Drunen publiceren ze inmiddels bijna wekelijks een episode met een benzine jattende crimineel. Alleen dit geval is extra speciaal. Bij nummerplaatcheck gebeurt er echter iets vreemds. De voorplaat, 07-RF-ZB, hoort namelijk bij een Toyota Yaris. En de achterplaat (heel kort in beeld aan het einde), 18-RF-XV, hoort bij een Opel Astra. Lezen we toevallig vandaag bij Siebe Sietsma, de Sherlock Holmes van RTL, dat Ivo Opastelten een rapport heeft laten verdwijnen waarin gesteld wordt dat criminelen stelselmatig blanco kentekenplaten jatten uit kentekenplaatfabrieken. En er tevens twee persen zijn ontvreemd. Wil niet zeggen dat het Petje in de film hierboven gebruik maakt van zwarte markt-kentekenplaten, maar voor de eigenaren van de Yaris en Astra is het vervelend dat zij nu moeten uitleggen aan justitie geen benzinedief te zijn. Die situatie kan opgelost worden. Voor weinig geld. Dat weet Siebe Sietsma, want die heeft van een kuchende regenjas het rapport gekregen waar de oplossing voor dit kentekenprobleem in staat. Dat rapport had hij ook geWOBt, maar Ivo gaf niks vrij. Vraagje aan Ivo Opastelten: waarom mag het grote publiek niet weten dat deze kentekencriminaliteit vrij simpel en goedkoop opgelost kan worden, maar Ivo Opastelten dat al twee jaar weigert? Het lijkt er op dat dit het zoveelste voorbeeld is waarbij het Ministerie van Justitie de criminelen een handje helpt ten koste van de burgers.

Reaguursels

Inloggen

Ivo. Die is toch al lang dood?
Plukkiehaar | 13-01-15 | 09:10

Ja maar ook daar worden wij beter van dus gaat hij tóch door..

Geenstijl is nu opeens voorstander van de RFID chip?
Doe eens niet!
Boris die Sauertopf | 13-01-15 | 19:30

Dat verbaasde me dus ook al, hoeveel geld hebben ze hiervoor gekregen? ook al een dikke middelvinger vanuit deze hoek?

MartinLeuterKingsize | 14-01-15 | 00:42

De overheid is als een junk.

Ieder jaar kost & vraagt ze (de overheid) meer en brengt het je (wij de meerderheid) minder. De enige die er beter van wordt is de dealer (crimineel)
Als je je geld terug moet hebben, dan zijn ze (de overheid/ junk) niet thuis.

Wat doe je in het dagelijks leven met zulke "vrienden"?

Inderdaad, die schop je eruit opdat die ze nooit meer terug komen. Raus!

Brutale mensen hebben de halve wereld is het gezegde.
Dus je moet wel concluderen dat de crimineel boven de overheid staat en daarmee dus ook indirect de wetten maakt waar opa Ivo zich ook aan dient te houden, net als jij.

De meerderheid is geen junk. De meerderheid moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de junk (overheid) laten afkicken. Ik meen dat de eerste 6 weken de ergste zijn bij afkicken.
Dus een protest van 6 weken en een geld stop van 6 weken zouden genoeg moeten zijn om de patiënt weer bij de les te krijgen. Sowieso is menig reaguurder ook wel weer eens toe aan een vakantie van 6 weken, zoals je deze ook op de basisschool krijgt aangemeten.

(6 weken, zo zou het in de basis ook moeten zijn in de zomer ipv. 24 verlof dagen over een heel jaar)

TP 1984 | 13-01-15 | 20:19

Geenstijl is nu opeens voorstander van de RFID chip?
Doe eens niet!

Boris die Sauertopf | 13-01-15 | 19:30

Een kentekenplaat met chip. Oje. Daarom: ben altijd voorzichtig met wat je wenst.

ET007 | 13-01-15 | 19:04

Tja, echt waterdicht kun je het niet krijgen, dan moet je naar kentekens die zichzelf opblazen op het moment dat je ze van de auto af haalt ;)
Of bijvoorbeeld apparatuur plaatsen die kentekens scant en melding geeft als ze nep/gestolen zijn. Centrale database, overal camera's etc. Punt is dan weer dat er 2 sets rondrijden, dus je elke keer moet bewijzen dat jij de legale bent, en dat de illegale ergens anders op de plank liggen... Dus nee, een eenvoudige waterdichte oplossing is er niet. Maar wat ik wel als mogelijkheid zie is stickers die je nooit aan 1 stuk van de auto af kunt halen omdat ze dan scheuren. In tegenstelling tot de standaard plaat die er gewoon op geklikt is. Of met 2 schroefjes. Ik neem aan dat dit probleem in meer landen speelt? Onee... In andere landen is de peut niet zo duur.
Hoe dan ook, opastelten is oud en heeft geen verstand van huidige technieken, die moet dit soort zaken lekker door iemand met een moderne visie laten uitzoeken.

fredjuhh | 13-01-15 | 18:07

GOEM | 13-01-15 | 14:00

Dino-opstelten heeft zijn beste tijd gehad en heeft de illusie dat totale controle iets op zal lossen, het enige wat deze man bereikt is een totalitaire fascistische politiestaat waarin uiteindelijk de staat zijn toegeeigende machtsmiddelen zal misbruiken en op vele vlakken ook al misbruikt.
De techniek doet er zoals nu stelt eigenlijk niet zoveel toe, er zijn meerdere oplossingen te bedenken en voorhanden. Dino-opstelten is momenteel een gevaarlijk man die zich enkel nog laat lijden door adviesorganen hij is te oud en kan technieken niet meer volgen en grijpt derhalve maar terug naar middelen die al bewezen hebben een zee gevaarlijke impact te hebben. Deze man had allang vervangen moeten worden door iemand uit de huidige generatie, helaas is dat pluche zo aanlokkelijk en niemand durft dino-opstelten te bedanken voor zijn werk en hem op een zijspoor te zetten, dino-opstelten is momenteel een gevaarlijk persoon op zijn huidige positie.

Sexpresso | 13-01-15 | 17:26

GOEM | 13-01-15 | 13:53

Mylaps is gespecialiseerd in tijdsmetingen van sporters, denk aan schaatsers, model auto's enzovoort, dit werkt niet met rfid juist omdat dit veel te simpel te beinvloeden is. Zij werken met inhuis ontwikkelde technieken die zich al jaren hebben bewezen.
mocht uw internet verbinding weer werken kijk er eens rond en oordeel zelf.
Ik ben overigens zelf op geen enkele manier gelinieerd aan mylaps vindt enkel de gebruikte techniek interessant temeer omdat zij eigen protocollen gebruiken en geen gebruik maken van reguliere oplossingen, deze zijn veel en veel te makkelijk te beinvloeden hetzij door kleine aanpassingen danwel via jammers.

Sexpresso | 13-01-15 | 17:18

Was vroeger een aluminium gevoerde tas het middel om RFID tags te verbergen bij winkeldiefstal. Tegenwoordig heeft de betere doe-het-zelver een geprepareerde buis uit een magnetron waarmee de chip wordt opgeblazen.

Af en toe random auto's bestralen, dan vervalt de actieve controle na enige tijd.

Kun je bij een ramkraak weer zonder tags wegkomen.

MadDieu | 13-01-15 | 16:08

Ik snap werkelijk niet waarom je eerst kan tanken en dan betalen. Gewoon vooraf betalen invoeren, dat scheelt al een hoop ellende voor de pomphouders.

bees-t- | 13-01-15 | 15:52

Custom made RFID chip(s) kopen??

Voor de autobezitter zijn de 'extra' kosten voor een setje platen slechts € 8,-.

Als u de RFID van uw gewenste voertuig uitleest, dan lever ik u nieuwe kopieën voor hooguit € 5,-.

Het vervalsen / kopieëren van RFID chips is eenvoudiger dan het maken van een kleurenkopie van een bankbiljet. Het maakt niet uit hoe ze eruit zien, als de scan maar gelijk is.

BraadWorstLul | 13-01-15 | 15:46

ze moeten maar een ander soort systeem uitvinden dan kentekenplaten, die zijn zo van een voertuig af te halen.

bmwf650 | 13-01-15 | 14:03

@Sexpresso | 13-01-15 | 13:27

hoe de technologie er uiteindelijk uit ziet maakt ook verder niet uit. Het gaat er om dat opa ivo een probleem wat waarschijnlijk redelijk eenvoudig op te lossen is, negeert en totaal geen wil toont om er iets aan te doen.
Schrijf gewoon een wedstrijd uit naar eindhoven, delft en enschede en waarschijnlijk staat er binnen afzienbare tijd een systeem dat volledig voldoet en veilig is.

GOEM | 13-01-15 | 14:00

De daderT heeft een open-grenzen-hoofd.

kibambam | 13-01-15 | 13:56

@Sexpresso | 13-01-15 | 13:27

Ok, mijn internetverbinding is momenteel niet optimaal, dus kan uw link niet openen. Waarop is de technologie van mylaps op gebaseerd?
Voor wat mijn verhaal betreft: een gemanipuleerde chip (indien opgemerkt) of een geblokkeerd signaal zijn natuurlijk voldoende reden voor een nader onderzoek. Tevens zouden bij een code die niet overeen komt met het kenteken ook alarmbellen moeten gaan rinkelen.

GOEM | 13-01-15 | 13:53

Wie stemt nou op zo iemand?
Je moet toch rijkelijk beloond worden wil je met een dergelijk persoon als Opstelten verder willen.
Beetje over regeltjes discussiëren alsof ze aan een schooldiscussie deelnemen.

ET007 | 13-01-15 | 13:43

Uhmmm ... oplossingen ja .... uhhm ..... dit kan gewoon niet .... wat was het probleem eigenlijk ... uhmm ja ..... ja ja vervelend ..... ja.

ET007 | 13-01-15 | 13:39

GOEM | 13-01-15 | 13:18

Onzin, het kan simpel opgelost worden niet met rfid trouwens, veel te simpel te manipuleren danwel dermate te verstoren dat ze niet uit te lezen zijn, dat is techniek uit de vorige eeuw en achterhaald.
We hebben de kennis gewoon in huis erger nog we zijn toonaangevend met die technieken.
.
mylaps.nl/

Sexpresso | 13-01-15 | 13:27

bmwf650 | 13-01-15 | 13:01
Volgens de Telegraaf vandaag circuleren er iets van 40.000 valse kentekenplaten. Die worden echt niet alleen maar gebruikt voor brandstofdiefstal. Dat soort kentekenplaten worden ook bij andere criminele activiteiten gebruikt. Bijvoorbeeld in december, nog geen maand geleden nog, bij een overval op een juwelier. web.avrotros.nl/opsporingverzocht/zake... En als je even googled vind je vast nog veel en veel meer voorbeelden.

gaffelbaard | 13-01-15 | 13:23

@Arietjuh | 13-01-15 | 12:04

Prima plan en ook in andere landen heel normaal. Hiermee wordt echter niks opgelost met betrekking tot bijvoorbeeld onterechte verkeersboetes.

Er valt een hoop te zeggen tegen de rfid chip, maar ik zie ook voordelen.
Het beste zou zijn om gestolen platen te vervangen voor een compleet nieuw kenteken. Het is alleen de vraag hoe lang dit houdbaar is, gezien de beperkte mogelijkheden van de cijfer-letter combinaties. Tevens is een standaard kentekenplaat al voldoende om je te volgen dmv bijvoorbeeld de catch-ken of hoe dat systeem ook heet. Ook parkeerbeheer werkt in sommige steden al met kentekenscanners.
Een rfid chip is in principe een passieve chip, en het bereik is beperkt. Door middel van een unieke rfid chip in iedere kentekenplaten zouden gestolen platen makkelijker geregistreerd en ontdekt kunnen worden. Wordt een gestolen plaat dmv de rfid chip ontdekt kan meteen nader onderzoek plaatsvinden.

GOEM | 13-01-15 | 13:18

Weer wat nieuws, nu worden stukjes tijdens het tikken ongewenst gepost? Joris bezig met een ai die beslist wanneer er gepost wordt?

Sexpresso | 13-01-15 | 13:11

Dino-opstelten gaat al jaren helemaal wappie op fascisme 2.0 alles opslaan, controleren, burgers criminaliseren, mensen opsluiten in oranje hotels als ze weerwoord bieden en niet loslaten, het hele freaking land volhangen met camera's(lees met laarzen door de straten marcheren) wob-verzoeken weigeren en dit zelfs betitelen als ongewenst en belemmerend. Consequent zaken vergeten als het algemeen belang weer eens is geschaad, rapporten manipuleren,vervalsen, enzovoort enzovoort.
Welkom in europa waar fascisme 2.0 in rap tempo wordt heruitgevonden.
Zoals communisme hoort bij china, onderdrukking bij kim jung oen, zo hoort fascisme bij europa, bizar maar waar.
.
Kijkt uit raam, nop geen massale protesten op malieveld iedereen slaapt nog... welterusten laafvolk der nederlanders
.

Sexpresso | 13-01-15 | 13:07

Dino-opstelten gaat al jaren helemaal wappie op fascisme 2.0 alles opslaan, controleren, burgers criminaliseren, mensen opsluiten in oranje hotels als ze weerwoord bieden en niet loslaten, het hele freaking land volhangen met camera's(lees met laarzen door de straten marcheren) wob-verzoeken weigeren en dit zelfs betitelen als ongewenst en belemmerend. Consequent zaken vergeten als het algemeen belang weer eens is geschaad, rapporten manipuleren,vervalsen, enzovoort enzovoort.
Welkom in europa waar fascisme 2.0 in rap tempo wordt heruitgevonden.
Zoals communisme hoort bij china, onderdrukking bij kim jung oen, zo hoort fascisme bij europa, bizar maar waar.
.

Sexpresso | 13-01-15 | 13:06

het gaat hier toch over branstofdieven. toch heel simpel, om je pasje eerst in te voeren. geen pasje > geen brandsto, of ben ik nou zo blond?????

bmwf650 | 13-01-15 | 13:01

'twee kentekenpersen zijn ontvreemd'

He, die apparaten zijn niet gering. (hier een kleine thumbs.dreamstime.com/z/de-pers-van-de... en hier een grote www.abresch.nl/docs/thumb/49/537/385/1...) Steek je niet zomaar in je binnenzak, ja!

Fijn he? Zo'n door de overheid gesubsidieerd voortrekkersbeleid (oeps, = voorkeursbeleid), op uitkeringstrekkers en andere bevolkingsgroepen die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, voor het bedrijfsleven.

Misschien - in het belang van de veiligheid - bij sommige beroepssectoren voortaan toch maar een iets ander wervingsbeleid er op na houden?

gaffelbaard | 13-01-15 | 12:51

Quid:
1) RFID chips helpen niet
2) verdiep je eens in het dossier diefstalbestendige kentekenplaten, een beerput met liegende minister, saboterende RDW etc etc.....

FW Ta-183 Huckebein | 13-01-15 | 12:45

Die man heet niet voor niets opa Opstelten tog!

william7055 | 13-01-15 | 12:36

Beveiliging door 3 RFID chips die overeen moeten komen....?????

RFID chips zijn namelijk totaal niet te copieren.
Hoe lang was dat ook al weer goed gegaan met bijvoorbeeld de OV-Chipkaart???

Wij van WC Eend hebben een raportje gelekt, want wij van WC Eend zouden graag wat meer RFID chips verkopen :)

davinci007 | 13-01-15 | 12:30

Ik lees hier niets over het kentekenherkenningssysteem. Dit systeem bestaat al lang en registreert centraal gestolen auto's, platen en personen die gerelateerd aan het kenteken iets op hun kerfstok hebben staan. Bij een pomp zou zo iemand gewoon niets uit de slang krijgen als hij hier als kentekenplaatdief gedetecteerd wordt! Gemonteerd in politie voertuigen gaat er bij detectie een signaal af, waar dan meestal niet op gereageerd wordt (maar dat is een ander verhaal).

reanti | 13-01-15 | 12:13

uhh uhh uhh uhh

drielenaar | 13-01-15 | 12:12

@ Rooie Kater.

Het is in zoverre gezeik dat pomp eigenaren straks min of meer verplicht worden om maatregelen te nemen die hun weer veel geld gaan kosten.

Buiten dat is het weer één van de vele zaken waar wij als gewone burgers maar moeten aanpassen aan werkwijze (met minimale "ongemak" ) omdat de overheid het probleem niet kan of wil oplossen. En veel van die zaken zijn gebaseerd op crimineel handelen.

Ik heb net een aantal Tweede Kamerleden (VVD, PvdA, D'66)gemaild met het verzoek om vragen te stellen aan Minister Opstelten over Fraude met kentekens en de cover-up door de minister en heb uiteraard het artikel van RTL4 geattached!. Dat lijkt mij in ieder gevalzinvoller dan hier als reaguurder mijn reactie te plempen, toch?

Schweinchen Dick | 13-01-15 | 12:09

Betekent dit dat ik al mijn snelheidsboetes met foto kan terugvorderen want geen bewijs dat ik het was ??

Lichtstadfan | 13-01-15 | 12:09

Ik lees in de oplossing weer iets over een RFID-chip achter de voorruit; wanneer houden we nu eens op om van alles op- en achter de voorruit te plakken!

Brou Is Back | 13-01-15 | 12:06

Waarom kopieren de brandstof mensen niet het systeem wat in spanej en frankrijk vaak wordt gebruikt Eerst betalen en dan voor dat bedrag mag je auto worden afgevuld.

In belgie moet dat bepaalde tankstations ook doen na 23.00 uur. Dan is er ook geen registratie van kentekens nodig.

dolffie | 13-01-15 | 12:04

Zucht... De oplossing is - Opa Opstelten, leest U even mee - Voor je gaat tanken, eerst betalen...

Zal ongetwijfeld het een en ander aan aanpassingen met zich mee brengen maar kom op zeg... hoe moeiliijk kan het zijn.

In de USA en Caribbean bijvoorbeeld is het doodnormaal, zonder poen geen peut *slogan alert!*

Arietjuh | 13-01-15 | 12:04

dus de beste oplossing volgens WC Eend is het toevoegen van die RFID chip in alle kentekenplaten.. nou lekker dan.. #BigBrother

Interpoolbal | 13-01-15 | 12:04

Nu schijnt het dat bij criminelen vooral BMW's en oudere Golfjes gebruiken om te klonen; nu zijn alle BMW- en afgejankte-Golf-rijders (allemaal!) sowieso criminelen in mijn ogen, dus who cares...

Brou Is Back | 13-01-15 | 12:02

Oh, dat is techniek. En Opastelten is over de 70 die heeft van techniek geen kaas gegeten...

lulleficatie | 13-01-15 | 12:00

Onlangs kwam het nieuws voorbij dat D66 de kentekenroof wil aanpakken. Want ze vinden het niet leuk.
.
Is gratis reclame voor Peggold. Want welke partij vind het WEL leuk?

Driewerf Hoezee | 13-01-15 | 11:50

"maar voor de eigenaren van de Yaris en Astra is het vervelend dat zij nu moeten uitleggen aan justitie geen benzinedief te zijn"
De vuig grijnzende Boris Opstelen Boef ziet 1 ding over het hoofd: de beveiligingscamera's van benzinestations. Die voorkomen dat de Yaris/Astra eigenaren voor jaren de gevangenis ingaan. De camerabeelden zijn hun enige, hun ENIGE bewijs dat de brandstofdiefstal niet door hen is gepleegd. Het wachten is dus op een kei-hard verbod van het maken van videobeelden in benzinestations. Want Boris Opstelten Boef heeft ministerieel nog twee jaar te gaan, en hij gaat zijn zin krijgen. Alle criminelen uit de gevangenis, alle hardwerkende burgers met blanco strafbladen er in.
Dat IS dáár nou niet 's wat aan doet, hè? Tegen de grootste boef in demolitiekabinet Rutte II.

dedeurs | 13-01-15 | 11:50

@ [email protected]
"Er is een probleem met de kentekens. Dus loop aub niet zo te zeiken met al die pomp oplossingen die waar dan ook worden toegepast. Jullie gaan dus net zo als ambtenaren alle honderd gevolgen eerst oplossen terwijl het simpeler is en goedkoper om de oorzaak aan te pakken... de kentekens zelf dus."

Oorzaak aanpakken: eensch... Maar als dat niet gebeurt ga je als pomphouder andere oplossingen proberen. Is niet optimaal, maar de pomphouder heeft er baat bij. Situatie is niet de schuld van de pomphouder, dus "gezeik" is zwaar overtrokken.

Rooie Kater | 13-01-15 | 11:44

Duidelijk weer een moelander.

P. Layboy | 13-01-15 | 11:38

Jezus, wat een stelletje sukkels van een reaguurders hier die niet kunnen lezen... Jullie zeiken over ambtenaren maar zijn zelf niet beter.

Er is een probleem met de kentekens. Dus loop aub niet zo te zeiken met al die pomp oplossingen die waar dan ook worden toegepast. Jullie gaan dus net zo als ambtenaren alle honderd gevolgen eerst oplossen terwijl het simpeler is en goedkoper om de oorzaak aan te pakken... de kentekens zelf dus.

Verder is het te erg voor woorden dat dit soort stukken zonder staatgevaarlijke of geheime informatie zo verminkt word voor een WOB. Dat je afhankelijk bent van iemand met de regenjas om dit soort simpele rapportjes te krijgen.

Te erg dat zon rapport in een la word gestopt waar de genoemde oplossingen kunnen zorgen voor een verminderde ergenis en geldverspilling op meerdere fronten.

Te *FAIL* om te lezen dat elke beroep standaard word afgewezen en dat je word verwezen naar de rechter voor elk afzonderlijke boete.. Terwijl je alle informatie mee stuurt, elke ambtenaar kan zien dat de boel niet klopt.

Zon ontiegelijke teringzooi is het dus in Nederland. En dan het vreemd vinden dat ze in denHaag afgefikt worden.

@Musset | 13-01-15 | 11:16
-
In zo ongeveer heel Oost-Europa ook. Maar ja: als u vooraf moet betalen aan een kassa, dan blijft u seconden korter in die gezellige shop - want u wilt tanken. En als u korter in die shop blijft, dan koopt u minder koffie, broodjes kaas of Marsen van anderhalve Euro het stuk....
-
... en die omzet willen die tankstations niet missen...

bisbisbis | 13-01-15 | 11:37

ProAsfalt heeft het altijd al gezegd: Koninkrijk der Nederlanden is een walhalla voor criminelen (behoudens belasting ontduiken en Koningshuis).

ProAsfalt | 13-01-15 | 11:32

Denk ook een Pool met dat rare bekkie. Tja, hier kan alles ! Daar hebben we lang voor gevochten en zie hier het resultaat !

Mayer001 | 13-01-15 | 11:27

Over dat tanken gesproken,
wat is er mis mee om de volgorde om te draaien: tanken>betalen wordt betalen>tanken.
In vele staten van de USA is dat heel gewoon.

Musset | 13-01-15 | 11:16

P.S.
Opastelten censureerd altijd 'Top Secret' documenten met zwarte marker. Daarom heeft die ouwe ook vijf keer per week een nieuwe monitor nodig. KA kosten reizen de pan uit bij het OM. U dacht toch niet dat die absurd hoge boete bedragen iets met de verkeersveiligheid te maken hebben?! Moeten markers en monitors van worden aangekocht.

r04drunn3r | 13-01-15 | 11:14

Yep roadrunner, ik ben het volledig met je eens. De staat zal in elke oplossing een extra machtsmiddel over de gehele populatie invoeren.
Meestal kun je problemen ook prima binnen de maatschappij in plaats van boven de maatschappij oplossen. Dan moet de overheid de maatschappij wel de vrijheid, bevoegdheid en middelen toestaan.
Dat gezegd hebbende zou het me niets verbazen als slagbomen bij de uitgang van een tankstation doodleuk verboden zijn of zo. Of aan dusdanige eisen moeten voldoen dat het niet werkbaar is....

lustkapper | 13-01-15 | 11:10

Ik denk dat Opstelten en Demmink zelf valse kentekenplaten gebruiken om enge dingen te doen.

Mr. Happy | 13-01-15 | 11:05

RFID chips in kentekenplaten!
Dus een paar benzine dieven rechtvaardigen het stelen van mijn privacy?! De meeste mensen die slachtoffer zijn van kenteken vervalsing hoeven alleen maar de technische gegevens van hun auto naar justitie te sturen. "190 over de A10", zo hard kunnen de meeste nieuwe auto's niet eens. En zoals hier boven staat weergegeven, als u gaat tanken wordt er een filmpje van u gemaakt. En een Toyota Yaris ziet er toch echt anders uit als een Volkswagen Golf GTI PauperEditie.

r04drunn3r | 13-01-15 | 11:04

Vrees dat als iedereen vooraf moet betalen de fraude met pinpassen en creditcards enorm zal stijgen.

Goede oplossingen:
Naming en shaming: elke dief na veroordeling vol met gezicht op site, voor 5 jaar, naam en adres erbij.
Of klein bommetje bij elke tank benzine met afstandbediening. Bij doorrijden, BOEM. Kost wat maar dan heb je ook wat.

RoBD=Skullfucker | 13-01-15 | 11:02

@Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:12
Alsof een benzine dief, je weet wel crimineel, zonder rijbewijs niet zou gaan rijden. Auto inleveren? Dan lenen ze toch een nieuwe.

MarcS | 13-01-15 | 11:01

@jasser | 13-01-15 | 09:42
Je kunt Ivo 1000 keer wegsturen, het helpt alleen niet. Morgen na het ontbijt is hij dat vergeten en gaat hij weer gewoon op die stoel zitten.

MarcS | 13-01-15 | 10:59

Ik begrijp waarom het is zwart gemaakt. Het nl. een achterlijk plan met fascistische facetten. Daar zou ik me als minister ook voor schamen.

Russell | 13-01-15 | 10:55

Eén: als eer een minister al eerder vervangen had moeten worden was het Opstelten. Laks, geen dossierkennis, geen beleid, niets. Twéé: hoe simpel is het gratis tanken tegen te gaan. In België al her en der ingevoerd, eerst je creditcard in de automaat en pinnen en dan kan je pas tanken. Wil je een bonnetje, dan geef je dat aan en dat komt dan keurig uit de bus rollen. En ook her en der, slagbomen die pas omhoog gaan als je hebt betaald. Dus wat houdt nu toch de maatschappijen tegen? Laksheid, geld.

goedemorgennederland | 13-01-15 | 10:52

@Plukkiehaar | 13-01-15 | 09:10
Yep, we wachten tot hij eindelijk omvalt.

MarcS | 13-01-15 | 10:52

Het rapport is zwart gemaakt omdat de plannen die worden gemaakt veel verder gaan. Simpele oplossingen worden over het algemeen niet zo gewaardeerd. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/...

zevenblad | 13-01-15 | 10:47

Hoezo moeilijk uitleggen? Je ziet duidelijk dat het een afgetrapte peugeot is.

Mr.Red | 13-01-15 | 10:47

Steeds meer tankstations gaan zelf een oplossing toepassen: TNO heeft software ontwikkeld waarmee via de RDW database direct vanaf de beveiligingscamera automatisch kan worden gecontroleerd of het kenteken bij het type en kleur auto hoort. Dus real-time kentekenherkenning én modelherkenning in één keer. Ga je dus aan de pomp staan met een verkeerd kenteken, dan kan er niet getankt worden.

Rooie Kater | 13-01-15 | 10:46

Waarom geen slagbomen bij het verlaten van het tankstation (tankgedeelte) die je kunt openen met het invoeren van je betaalbonnetje... ?

bartsuitb | 13-01-15 | 10:43

Misschien zijn er wel belangen bij VVD deze mogelijkheid van valse kentekenplaten open te laten, VVD is van oudsher de partij van het groot geld.
In de Randstad zien we criminelen elkaar afslachten, moord en doodslag om ook weer dus groot geld, dit moet anoniem gebeuren zonder valse platen lukt dit niet.
Bijvangst van onterechte boetes is alleen maar win-win, pomphouders heeft VVD maling aan, vraag maar in de grensstreek.

gebrokenvleugel | 13-01-15 | 10:39

Zoveelste voorbeeld dat het hele kabinet zo de RIOOLPUT in kan !!!!!!!!! Een goed voorbeeld zou zijn PVV 4 jaar aan de macht en ze laten bewijzen.

DanBilzerian | 13-01-15 | 10:38

Sorry Goofyduck, ik had je nog niet gelezen. Maar mijn +1 heb je uiteraard.

lustkapper | 13-01-15 | 10:35

Hier lopen Polen en ander gespuis met een onderzet bakkie rond, en een bikhamer. Ze slaan zo een gat in je tank, en hij loopt vanzelf leeg. Ze hebben ergens in de buurt een busje staan, en lossen daar de brandstof in. Ze jatten ooit duizenden liters uit geparkeerde trucks, en vullen de tanks achter in hun busjes, en verkopen het weer aan anderen.

Archy Bunker | 13-01-15 | 10:35

Wat maakt het uit dat ze kentekenplaten en persen jatten? Alsof de politie capaciteit heeft om sluitende controles op de echtheid van nummerplaten te houden.

gerard_cocks | 13-01-15 | 10:35

Als je nou bij de benzinestations na het afrekenen een uitrijkaart uitdeelt waarmee je de slagboom of het hek ( nog te plaatsen ) kunt openen? Raar idee? In bijna elke parkeergarage werkt het zo...

lustkapper | 13-01-15 | 10:34

Opstelten is een groot gevaar voor NL. Deze dementerende minister moet ook tegen zichzelf worden beschermden met forse hand naar de uitgang worden geleid.

Frans Bierings | 13-01-15 | 10:34

DE KAT OP HET SPEK BINDEN

bij de zelftank rijdt nooit iemand weg zonder te betalen

maar denk is aan het systeem van parkeergarages;eerst betalen en dan gaat het hekje open

i.p.v huilie te doen omdat de politie/justitie geen tijd heeft om de boeven te achterhalen

goofyduck | 13-01-15 | 10:32

@Muxje | 13-01-15 | 10:17
Dit. De 'O' in WOB is een eufemisme voor 'onzichtbaarheid'. Ik hoop dat RTL lekker doorgaat met roeren!

pruimzuur | 13-01-15 | 10:32

Vermoeden bestaat dat Ivo de zwartgelakte documenten standaard ter info op zijn bureau krijgt van zijn ambtenaren. Dat is wat beter voor hem te begrijpen namelijk, van teveel letters raakt de schat een beetje in de war. Hij neemt genoegen met de koppen lezen en het vakje waar hij zn kruisje mag zetten. Inhoudelijk begrijpt het warrig geriatrisch patientje allang niet meer waar het over gaat.

Beaulefermier | 13-01-15 | 10:27

@Dutch_Holland | 13-01-15 | 09:24
Dus jij gaat speuren op de RDW site naar een identieke auto? Hoe weet je dan waar die auto staat?
Lijkt mij handiger om even rond te rijden en te kijken of je ergens een bijna identieke auto ziet staan.

Scheetje Beef | 13-01-15 | 10:26

De eichte eigenaren van die kentekens mogen blij zijn dat ze op een ander type auto zijn geplakt zodat duidelijk is dat ze nep zijn. Anders ben je gewoon echt de lul en mag je ook nog eens opdraaien voor de kosten die de dief gemaakt heeft

sinar2 | 13-01-15 | 10:23

@Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:07
LOL

McMarx | 13-01-15 | 10:20

Nog afgezien van dat kentekengedoe... Uit het gelekte document blijkt toch glashelder dat het ministerie zonder goede reden het grootste deel van het rapport uit de reactie op het WOB-verzoek heeft weggelaten. Mag dat, en is er een procedure om dat aan te kaarten?

Muxje | 13-01-15 | 10:17

@Meneert | 13-01-15 | 10:13
Ja en die snoepinkomens worden vervolgens gebruikt om in het weekend van uit eten te gaan met hun gezin of weet ik veel wat.

Het is alsof die inkomsten niet gegund worden. Hoe zou jij het vinden als er gedeeltes van jouw werk wegvallen, waardoor je minder inkomsten zou hebben?

Het is niet de schuld van de pomphouders dat ze hier mee zitten.

1. het zijn de benzinedieven
2. de overheid

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:17

@Meneert | 13-01-15 | 10:13

Je kan dat altijd nog opvangen door ook het pinnen vooraf binnen te laten gebeuren. Overigens denk ik niet dat dit een groot probleem is. Ik ben donderdag nadat ik buiten bij de pomp vooraf betaald had ook nog even naar binnen gelopen om zo'n heerlijk Panos broodje.

krem | 13-01-15 | 10:17

De enige activiteit van Opstelten was afgelopen week, toen hij dacht dat in Frankrijk de potloden verboden werden. Dat ging hem echt te ver. Dus heeft hij fier zijn potloden gepakt en is met de goedkope bus naar Parijs gegaan om mee te lopen in de optocht. Met zijn hand vol potloden in de lucht schreeuwde hij stoer mee; "JE SUIS CRAYON".

klull maran | 13-01-15 | 10:17

Dat mogen wij en de rechters niet weten omdat vervolging op basis van kentekengegevens nu onmogelijk is geworden. Het kenteken is geen bewijs meer. Daarom.

De Geus | 13-01-15 | 10:16

Nog een oplossing voor benzine dieven is vooraf betalen (als in eerst pinnen zodat er een bedrag alvast gereserveerd wordt op je bank). Bestaat al, heet onbemande tankstations. Maar daar willen de uitbaters niet aan want dan raken ze hun snoepinkomen kwijt.

Meneert | 13-01-15 | 10:13

@Mastermattie | 13-01-15 | 10:08
Dan zou een soort tolhuisje met een slagboom beter werken naar mijn idee.
Ik hoef het niet altijd. Maar zeker als ik op de snelweg rijd dan wil ik nog wel eens even naar binnen voor een kopje koffie.

Maar ik zie het ook anders. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven.

Benzinedieven moet gewoon rijbewijs ontzegd worden en hun auto mogen ze gelijk inleveren. Klaar.

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:12

Waarom is dit toch nog steeds een probleem ? Donderdag net buiten Antwerpen bij de Q8 getankt. Gewoon eerste afrekenen en dan pas tanken daar, werkt perfect. Buiten kan je met je pinpas gewoon aan de pomp pinnen en voor contant geld loop je even naar binnen en tanken maar. Waarom doen ze hier nog steeds zo moeilijk... echt geen opsporingscapaciteit aan verspillen zeg ik.

krem | 13-01-15 | 10:11

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:48
Dan moet er, zoals ook eerder aangegeven, Eerst een bedrag betaald en vrijgegeven worden in de shop, aan de pomp kun je dan tot dat bedrag tanken. Net als in de VS.

Mastermattie | 13-01-15 | 10:08

Ik heb helaas ook VVD gestemd en haden heb er na 1 dag al spijt van, eens maar nooit meer. Ivo Opstelten is totaal ongeschikt als minister met een dergelijke zware portefeuille. Hij hakkelt in de Tweede Kamer en lijkt met bijna 70 jaar al de eerste verschijnselen van Alzheimer te hebben. In maart 2015 komt de afrekening voor de afbraakpartijen VVD & PvdA. De VVD staat op 18 zetels en de PvdA op 10 zetels in de peilingen. Dat wordt dus lachen! Diederik Samson heeft gisteravond bij het programma Jinek gezegd dat hij niet aftreedt bij het derde verlies op rij voor zijn club, haha.Ik tank trouwens altijd bij de witte pomp. Vooruit betalen en in Groningen betaal je dan op donderdag slechts 1,41 euro voor een liter benzine.

Schweinchen Dick | 13-01-15 | 10:07

@Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:01
Fout! Ik rij een Barcelona.

McMarx | 13-01-15 | 10:05

@McMarx | 13-01-15 | 09:53
Laat me raden; lease-auto: Skoda.

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:01

@Mastermattie | 13-01-15 | 09:57
Bedankt voor de tip. Te hard rijden keur ik ook van mezelf af. Maar die 33 euro die ik moest betalen had ik ook ff 2 paar nieuwe schoenen bij de Primark van kunnen kopen!

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 10:01

Moet je onderweg eens om je heen kijken
hoevaak je kentekens ziet die op een vreemde manier zijn verkleurd ( foute verf gebruikt )
ziet er allemaal origineel uit incluis EU logo
behalve dat ze veel lichter van kleur zijn dan normaal, en geloof me dat kan niet zeker niet bij nieuwe kentekens,
wat je ook vaak tegenkomt zijn weggeschuurde
duplicaatcodes waarbij eigenaren claimen dat ze hun kenteken kwijt zijn en vervolgens de nieuwe platen weer terug slijpen naar de oude kentekens, bij aanhouding zeggen ze dan "ik vond dat cijfertje niet zo mooi" en bij een boete zeggen ze 'dat was ik niet'

Berthe | 13-01-15 | 10:00

Onze saboterende overheid. Alsof ons land bewust om zeep wordt geholpen. Zie ook het nieuws dat TTIP voor minder economische groei en een groot en duurzaam banenverlies zorgt.

waskuip-admiraal | 13-01-15 | 09:58

Grappig, de huidige platen worden GAIK platen genoemd, Geregistreerde Afgifte en Inname Kentekenplaten. Is destijds als ultieme oplossing verkocht tegen kentekenplaat vervalsing. Kostte wat maar dan heb je ook niets...

tredler | 13-01-15 | 09:57

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:28
Standaard in bezwaar gaan. Template van flitsservice downloaden, nummertje invullen en opsturen via online fax-dienst. Ze raken vaak genoeg de boel kwijt.

Mastermattie | 13-01-15 | 09:57

Meer haar op straat!

Bakito | 13-01-15 | 09:41

Meer kaalkopjes achter tralies!

Jos Tiebent | 13-01-15 | 09:57

En sjon heeft het weer over verkeer of opa Ivo...

Barco van Masten | 13-01-15 | 09:55

Tsja, dat krijg je als je seniele morsige ouwe kerels in de regering zet.

Tripps | 13-01-15 | 09:55

@Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:44
Ik heb niks tegen aanbiedingen. Troep blijft echter troep. Zoals niet te vreten broodjes, niet te zuipen koffie en kuttekopperige bloemen - om maar wat te noemen.

McMarx | 13-01-15 | 09:53

Je zou ook het systeem van Luxemburg kunnen invoeren; zelf tanken en doorrijden naar de kassa alwaar slagbomen staan. Na de slagbomen een winkeltje voor je koek en zopie. Dan moet je natuurlijk wel in de regio alle tankstations dit laten doen anders heeft het geen nut.

Superb_de_Lux | 13-01-15 | 09:53

@jasser
Ja dat klopt. Maar de (extra) omzet die zo wordt gegenereerd en werkgelegenheid wordt zo misgelopen.

Snap dat dan.

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:52

Er is een betere methode dan tanken en vervolgens gaan betalen en dat is: betaalpas in de automaat, pomp intoetsen en tanken. De automaat doet de rest, dus geld innen via betaalpas. Geen risico, geen personeel en altijd geld voor de getankte benzine of diesel.

jasser | 13-01-15 | 09:50

De overheid doet niets meer, je bent op jezelf aangewezen. Wat als bijkomend voordeel heeft dat zelfredzaamheid dikwijls aanmerkelijk rechtvaardiger uitpakt dan bij tussenkomst van politie en justitie.

Morgenhout | 13-01-15 | 09:49

VanBukkem | 13-01-15 | 09:46
Lijkt me sterk, de allerhoogste agenda wordt namelijk beheerd door de olie-industrie.

Bakito | 13-01-15 | 09:48

Voor iedereen die zegt dat je eerst moet pinnen aan de pomp en dan pas tanken;
Ik vind dat juist irritant. Je staat nóg langer in de fucking kou en bovendien zijn die terminals traag.

Ik wil menselijk contact.

Verder; goed punt Bakito.

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:48

Ik krijg steeds meer het idee dat de heer Opstelten er een geheime agenda op na houdt. Wat precies het uiteindelijke doel van die agenda is, dat weet ik niet, maar een rechtvaardiger samenleving lijkt wel het laatste waar Ivo in geïnteresseerd is.
Ik heb het gevoel dat Ivo vooral bezig is de belangen van zijn vrinden, hoge ambtenaren en partijgenoten te behartigen. Als minister van justitie valt ie in ieder geval vreselijk door de mand. Het fossiel.

VanBukkem | 13-01-15 | 09:46

Dit is nou een onderwerp waarbij geriatrisch fossiel Opstelten ook daadwerkelijk iets zou moeten doen. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Want Ivo is een nepliberaal, oerconservatief en wil vooral daadkracht uitstralen. Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat er ook echt iets moet gebeuren. Daar is Ivo niet voor. Waar Ivo wel voor is: vrijheid beperkende maatregelen voor burger. Want dat is de juiste strategie om aanslagen te voorkomen. En vergt ook geen denkkracht. Want daar is Ivo dan weer niet van. Beste kabinet van na WOII? You've got to be kiddin'...

Publius | 13-01-15 | 09:45

Gewoon elke pomp uitrusten met pin apparaat waarbij je van tevoren moet betalen, net als bij alle zelfbedieningspompen.

Mastermattie | 13-01-15 | 09:45

Eigenlijk steelt de benzinedief van de roverheid. Raar dat dit niet aangepakt wordt.

0591 | 13-01-15 | 09:45

@mcmarx
Troep?
Wat voor troep dan? Of ben jij ook zo'n persoon die boos wordt als er netjes wordt gevraagd of je interesse hebt in de aanbieding?

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:44

Cuban8 9.28
Dat zal een heel goeie oplossing zijn maar dat kost geld en de heren in den haag hebben aandelen dan wordt hun bones minder bij meer personeel.

gerrit5042 | 13-01-15 | 09:43

Eerst betalen, dan tanken, en het probleem verdwijnt.

Nevz | 13-01-15 | 09:43

De roverheid die zichzelf boetes oplegt als ze hun eigen termijnen overschrijden. Welke imbeciel bedenkt zoiets.

très cool | 13-01-15 | 09:42

Hoeveel seniele oude mannen en vrouwen moeten er nog meer bijkomen in dit kabinet voordat het naar huis wordt gestuurd. Ik denk dat het nog jaren kan duren voordat de volgende ploeg suffers aantreedt.

jasser | 13-01-15 | 09:42

Parel van het Zuiden | 13-01-15 | 09:36
Persoonlijk denk ik dat als politie- en brandweermannen weer hun snor zouden laten staan, zoals in de 70's en 80's, de criminaliteit en overlast sterk zou afnemen.

Scheren is toch een beetje voor mietjes: kantoorpikkies, middenstanders e.d.
Met zo'n blotenbillengezicht word je uitgelachen door boeven en straatschoffies.

Meer haar op straat!

Bakito | 13-01-15 | 09:41

wee het land dat moet vertrouwen op falende ministers als uhh uhh Opstelten.

langzullenweleven | 13-01-15 | 09:41

Aan de benzine wordt niets verdiend. De pomp is een kapstok voor allerlei troep die je in het winkeltje erbij kan kopen. Vandaar dat er niet met een pas direct in de pomp betaald moet worden.

McMarx | 13-01-15 | 09:40

Alsof volledige automatisering zou helpen, dan jatten ze toch gewoon ouderwets de platen weer van een andere auto af, dit valt niet op eenvoudige of goedkope wijze op te lossen.

SmegmaSmeer | 13-01-15 | 09:39

Tanken zonder in de shop te komen is het beste alternatief inderdaad.

Maar nadeel; de omzet die in de shop wordt gemaakt wordt zo misgelopen.

Is dat dom? Nee denk het niet. Als je ziet wat de marges zijn voor een paar liter benzine.

Bovendien. Ik vind dat elke ondernemer beschermd moet worden tegen dit soort onzin.

Mijn oom had wel zo'n systeem. Dat er een paar tanden omhoog kwamen als je doorreed. Dat werkte prima. Maar het is ook een dure investering. Sommige ondernemers kunnen dat risico niet nemen.

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:39

Ja, nou en.
"Hi, $40 on pomp 5 please" is vrij normaal in de US.
Gelegenheid maakt de dief, dus gewoon pre-paid pompen.
Probleem solved.
Of moet het ook mijn probleem worden dat de kristallen glazen bij de Appie niet afgerekend worden of dat de iPhones die los in de zaak liggen bij de mediamarkt gejat worden?
Van mijn verzekering moet ik ook alles in en rond mijn huis in het werk zetten om inbraak te voorkomen.

Weeraanmelden | 13-01-15 | 09:39

gaat puur om RFID< dat is allang op de top door nxp gelobbyed,
alleen 2 jaar geleden was dat een hot topic.

vandaar dat ie dus niets durfde te versturen

wel erg dat het zwart maken van die regels 1260 euro gekost heeft. degene die dat gedaan heeft graag effe ontslaan bij het ministerie, aangezien dit geen bezuiniging is gebleken maar nalatigheid

001001001 | 13-01-15 | 09:37

Hé, HD beelden. Stuk makkelijker dan het gebruikelijke jaren tachtig materiaal. Hoewel die VHS look & feel natuurlijk wel z'n charmes heeft...

Parel van het Zuiden | 13-01-15 | 09:36

Dit probleem bestaat al jaren maar nog steeds is het mogelijk om gewoon te tanken terwijl er niet betaald is of bankgegevens bekend zijn.
Net als bij een onbemande pomp of in de USA,gewoon eerst creditcard of bankpas in de automaat steken of bij de kassa afgeven en dan pas de mogelijkheid om te tanken.

Loebas | 13-01-15 | 09:35

Hmm, vreemd dat de benzinepompen in Nederland niet vereisen dat je eerst een kaart invoert. Dan wordt het wel makkelijk ja, tanken zonder betalen.

marlinn | 13-01-15 | 09:34

@Piet Karbiet | 13-01-15 | 09:24
Precies!
Als ik een auto zou hebben, zou ik het niet kunnen verkroppen twee van die lelijke knalgele platen erop te moet schroeven.

McMarx | 13-01-15 | 09:34

Kaas de Vies | 13-01-15 | 09:09
De burgers van Nigeria, waar deze benzine oorspronkelijk vandaan komt, komen al in opstand, Kaas. Nu wij nog!

Bakito | 13-01-15 | 09:31

Ivo eh... eh.. is nu bezig eh... eh... dit probleem eh... eh... keihard eh... eh... te eh... eh... inventariseren!

eerstneukendanpraten | 13-01-15 | 09:31

Er wordt geen actie ondernomen om dezelfde reden waarom de luchtvaartmaatschappijen niet werden gewaarschuwd voor vliegen over de Ukraine.
Men is arrogant laf en lui en uitgeregeerd.

sprx | 13-01-15 | 09:30

Ops Opstelten en oplossingen, laat me niet lachen. Het lijkt mij dat politie en justitie precies weten waar ze dit soort criminelen moeten zoek, maar er weer allemaal bureaucratische rompslomp aan te pas moet komen!

HaatAth3ist | 13-01-15 | 09:29

De mentaliteit op 't ministerie is:de burger is de vijand.

orca | 13-01-15 | 09:28

Allemaal waar hoor, maar kunnen de goedverdienende brandstofboeren niet investeren in een poller-systeem. Doorrijden tot het paaltje, tanken, betalen, paaltje zakt, rijden.

Cuban8 | 13-01-15 | 09:28

@feynman
Betekend dit dan dat ik in bezwaar kan gaan? Had laatst inderdaad een boete voor 3 km/u te hard.

Nacho_Vidal | 13-01-15 | 09:28

Pools koppie ?

Kamervraag | 13-01-15 | 09:28

Heb dit al eerder geschreven; nummerborden zijn zo 1895. Het is toch idioot dat er door de Staat op uw eigendom een enorme gele plaat wordt geschroefd. Straks gaan ze door het oor van uw din ook een enorm geel label naaien in opdracht van de EU. Oh, wacht ... Gewoon een chip in die auto. Dit systeem werkt niet meer. En het is oerlelijk. Als ik jaren spaar voor een mooie auto moet de overheid er met zijn poten van afblijven. Punt.

Piet Karbiet | 13-01-15 | 09:24

Criminelen zijn wel dom, ik zou op zijn minst 2 dezelfde kentekenplaten gebruiken en via rdw een kenteken zoeken dat bij hetzelfde type auto hoort, waar heb je anders zo'n pers voor

Dutch_Holland | 13-01-15 | 09:24

Maar wat is dan die goedkopen oplossing?

Glas Koning | 13-01-15 | 09:23

@Kaas de Vies | 13-01-15 | 09:18
Och, als een zekere heer Laarmans zou je het goed doen.

McMarx | 13-01-15 | 09:22

Opa Opstelten houdt de oplossing voor zichzelf omdat dit natuurlijk geld oplevert voor de staat. Als iemand onterecht een boete krijgt omdat iemand anders met zijn kenteken rondkachelt, zal het slachtoffer in eerste instantie toch moeten betalen. Vervolgens is bewijsvoering van onschuld zo moeilijk dat de roverheid het geld lekker binnenheeft en de onschuldige dit nooit meer terugziet.

Chiefmate | 13-01-15 | 09:19

@KaasDeVies

Er zijn meer normale burgers dan criminelen, daar kan je dan toch ook veel meer geld uit halen?

TeGekVeurWeurden | 13-01-15 | 09:19

Oh, wacht . . .

herrieschepper | 13-01-15 | 09:19

Het is voor Ivo en de overheid altijd een kosten/baten plaatje. Zolang zij er nog niet zoveel last van hebben: fuck it!

YMMMV | 13-01-15 | 09:18

@McMarx | 13-01-15 | 09:13
Nee, ik schrijf echt ontzettend slecht.

Kaas de Vies | 13-01-15 | 09:18

Gewoon dokken voor het pompen, net als bij de hoeren! !

herrieschepper | 13-01-15 | 09:18

Zo'n Opstelten ook. Hele flinke jongen spelen maar intussen ook maar een Lulletje Rozenwater.

patat - generatie | 13-01-15 | 09:15

Snugger ook, om met 2 verschillende platen te gaan rijden.

__dictatuur | 13-01-15 | 09:15

Jongens, jongens, bij de overheid, ambtenaren geldt, staat het niet op papier dan bestaat het niet en aangezien criminelen steeds vaker nergens weer ingeschreven/geregistreerd staan, zijn er volgens de overheid geen criminelen.

Dutch_Holland | 13-01-15 | 09:15

Feynman geeft het juiste antwoord. Als het grote publiek dit weet, gaat iedereen in bezwaar tegen de 3 km/h te hard bekeuring. Als gevolg dat Ivo mag uitleggen hoe die 1 miljard euro op de rijksbegroting dan binnengeharkt moet worden.

kapotte_stofzuiger | 13-01-15 | 09:15

@Kaas de Vies | 13-01-15 | 09:09
Jij zou een 'Wereldtijschrift' moeten beginnen.

McMarx | 13-01-15 | 09:13

Let op: Kentekens gaan binnenkort Europees geregeld worden, en met de E-Life gestappo autophonehome module heeft de EU inzicht waar u zich bevindt.

Moeten we dus niet willen. Maar ja boeien.

Kaas de Vies | 13-01-15 | 09:11

Er zijn zo`n 100.000 valse kentekens in omloop en het CJIB stuurt geeneens een foto mee met een bekeuring om ze op te sporen. Wanneer is de laatste keer dat uw chassisnummer is vergeleken bij uw kentekens? Deze criminaliteit wordt harder gedoogd dan de coffeeshop op de hoek.

Feynman | 13-01-15 | 09:11

Gewoon betalen vooraf invoeren...

Maxx! | 13-01-15 | 09:11

Ivo. Die is toch al lang dood?

Plukkiehaar | 13-01-15 | 09:10

Het is een droevige waarheid&#128563;

DikkeLollie | 13-01-15 | 09:09

Zo gaat het toch altijd in Nederland.

Er is een probleem, in principe zijn er genoeg regels en maatregelen die dit probleem zou kunnen oplossen maar wat verzint de overheid, meer regels, meer administratie en meer IT. Zodat vrijheden van de normale burgers beknot worden en 105% van de tijd gesanctioneerd worden voor lullige misstappen.

De echte criminelen ontduiken elke vorm van registratie en ontspringen de dans en het probleem blijft bestaan. De overheid verzint meer regels, meer administratie en meer IT. Zodat vrijheden van de normale burgers beknot worden en 110% van de tijd gesanctioneerd worden voor lullige misstappen.

De echte criminelen ontduiken elke vorm van registratie en ontspringen de dans en het probleem blijft bestaan. De overheid verzint meer regels, meer administratie en meer IT. Zodat vrijheden van de normale burgers beknot worden en 120% van de tijd gesanctioneerd worden voor lullige misstappen.

En als de burgerij eindelijk klaar is om hier tegen in het geweer te komen komen ze er achter dat ze helemaal geen rechten meer hebben, gefeliciteerd burger, u bent een oetlul.

Kaas de Vies | 13-01-15 | 09:09

Maar goed dat we Opstelten hebben. Anders zou er geen criminaliteit zijn en dat zou ook niet leuk zijn.

TeGekVeurWeurden | 13-01-15 | 09:08

Alles wat Ivo aanraakt verandert in peop.

McMarx | 13-01-15 | 09:07

Je verwacht het niet

flox3dhille | 13-01-15 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken