Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Teken een CharlieCartoon en Win publicatie op GS

B6v0kKcIAAAocmh.jpg Gentlemen. Dames ook. Flex je Photoshop-skills. Doop een Paint-brush in een potje pixels, trek zo'n malle digitale pen over een grote muismat, of grijp een wit vel A3/4/5, een doos kleurenpotloden en een scanner. We doen een ingelaste CartoonFuck voor de Vrijheid. Omdat we vandaag allemaal Charlie heten. Niet meteen allemaal Mohammed gaan tekenen met zijn leuter in een peuter. Een cartoon moet humor hebben. Dus als je Mohammed wil tekenen met zijn leuter in een peuter, laat hem daarbij dan op zijn minst een vies mopje vertellen. We zitten ook niet te wachten op ongefilterde moslimhaat. Want dat is net zo verbeten en humorloos als de islam zelf. Wij overtuigde Westerlingen zijn beter dan dat. Kijk maar hierboven, naar de cover van de oktober-editie van Charlie Hebdo. Iedereen die niet slechts 1 hersencel als een soort lone wolf in zijn hoofd rond heeft rennen, snapt dat die ene cartoon een compleet verhaal vertelt, met frisse spot en rationele wijsheid. Dat is wat we willen in deze ideeënstrijd: vileine vrijheid van meningsuiting, bijtende satire en intelligente inzichten. Met plaatjes die iedereen snapt, om samen snoeihard de spot te drijven met die ene Profeet waar zo veel moslims hun hersens door laten verweken, tot ze bloed willen laten vloeien waar wij liever inkt & pixels gebruiken. Dus druk je potlood op een kladblok - het bidmatje van de vrijheid - en stuur je cartoon naar [email protected]. Een professionele redactie van volstrekt tekentalentloze bloggers zal zich over de inzendingen buigen, en een selectie op de frontpage van GeenStijl afdrukken, anoniem of met credits/linkje. Inspiratie na de breek. DUS NIET ZO, LAFFE TWATTEN:

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

ritter vn hüpfburg | 08-01-15 | 17:06

Hoe meer ik over Maiwand lees, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Maiwand een Jihad-strijder op Nederlandse bodem is. Deze meneer bedreigd opiniemakers in Nederland. Deze man zegt dat moslims die cartoonisten doodschieten de ware Moslim gelovigen zijn. Dat Europa een vijand is van de Islam, omdat hier de sharia nog niet is ingevoerd. Meneer gaat jaarlijks naar Afghanistan om zich dan met AK-47s en granaatwerpers op de foto te zetten. Meneer runt Millatu Ibrahim NL met Duitse teksten. Millatu Ibrahim DE is een terroristische vorboten partij, omdat de radicaal salafistische stroming tegen de democratische rechtsstaat is. Er gaat een grote dreiging uit van dit soort mensen, zeker omdat ze liegen en bedriegen en niet hun waarheid durven uit te spreken. Hij weet immers dondersgoed wat wel en niet mag: Je mag niet oproepen tot Jihad, wel je bewondering ervoor uitspreken. www.exponerat.net/wp-content/uploads/2...
.
Dit is een extremistische vijand van de Nederlandse rechtsstaat die geweld verheerlijkt en ophitst. Waarom krijg ik het gevoel dat hier niets tegen gedaan wordt. Dat men, net als in Frankrijk, hem in de gaten houdt, maar toch genoeg vrijheid geeft om de daad bij het woord (te laten) voegen.

Halsje Femkema | 08-01-15 | 16:41

En een mooie grap van Shabir Burhani, ook wel Maiwand de Thuisblijver, waarom deze aanslag niets met Islam te maken heeft: "Hoe kun je jezelf moslim noemen als je meer geeft om degenen die de profeet beledigen, bespotten en aanvallen dan degenen die zijn eer verdedigen en daarvoor hun eigen lichamen opofferen?"

Halsje Femkema | 08-01-15 | 16:05

[email protected] | 08-01-15 | 07:37
Ja inderdaad, en dat mag! Net zo goed als dat de Joopies hun mening mogen geven in hun draad.
Maar dan moet je wel feiten tonen natuurlijk. Wat hier links vaak aangegeven wordt is dat ze de feiten verdraaien en zich verschuilen achter een ideologische utopie waar de moslim nooit deel van uit wil maken. Maar het misbruikt om zijn doelstelling te halen. Een gehele islamitische wereld.
Maar Charlie Hebdo, Joop.nl, DwdD, Geenstijl en al die andere medium mogen er zijn, ze mogen hun mening verkondigen ook al is men het op tal van punten oneens, dat heet vrijheid van meningsuiting.
Dat je daar cynisch over doet is nogal dom.

ca12nag3 | 08-01-15 | 16:04

-weggejorist-

Halsje Femkema | 08-01-15 | 14:23

Grappig: naast spotten met religie, hield de redactie van 'Charlie Hebdo' zich voornamelijk bezig met het bespotten van extreem rechts en haar gif. Indien ze Nederlands waren geweest, hadden ze dus ook de spot gedreven met hetgeen veel xenofobe en hatende reaguurdertjes hier spuien.

In Nederland komt de dreiging van de staat zelf, onze tekenaars die kritisch zijn op de islam krijgen bezoek van de politie en worden zo geintimideerd om te stoppen. Gregorius Nekschot pak je pen weer op!!!

zeefert | 08-01-15 | 07:14

Gaat er nou eindelijk eens een frisse wind waaien door westeuropa? Gisteren was iedereen nog tegen pegida volgens mij? Gaan ze schoorvoetend toegeven of gaan ze wederom hun kop in t zand steken......
Geen vertrouwen meer in NL overheid en justitie, dit vraagt om snoeiharde actie!

toerbaas | 08-01-15 | 04:00

@De Libertariër | 07-01-15 | 23:02
Het Libertarisme zoals u onuitputtelijk hier op GS poogt te verkopen, beschermd wellicht tegen een rovende overheid maar, denken dat alle andere roversgroepen die daar voor in de plaats komen daarmee ook uitgeschakelt zullen worden blijft voor mij een naieve gedachtengang die verdacht veel lijkt op een geloofbelijdenis.
Wat er gebeurt als men 'geloof' gaat belijden is welgevoegelijk bekent hier in de panelen.

McMarx | 08-01-15 | 01:02

nou, verstuurd hoor

jimbo888 | 08-01-15 | 00:41

@McMarx | 07-01-15 | 22:32
Niks naief, die lui wisten dondersgoed dat er een prijs op hun hoofd stond. Risico van het vak.

dugo | 08-01-15 | 00:09

Er is een grote politie-operatie gaande in Reims in het noordoosten van Frankrijk. Dit meldt AFP. Er is een grote anti-terrorisme-eenheid onderweg naar Reims. Volgens Le Point zouden de verdachten zich schuilhouden in Reims.

witchmaster | 07-01-15 | 23:43

Ik speel op safe en plaats slechts een kanttekening.
?syntax error | 07-01-15 | 19:47

:D

Het Westen is deze ellende begonnen met de bevrijding van Koeweit en het stationeren van troepen in SA.
Wat een slap geouwehoer. Collignon doet ook nog een extra duit in het zakje.

Desmoulins | 07-01-15 | 23:04

Goed programma he Nieuwuur? Ik hoop dat je in de poep stapt!

ZMullers | 07-01-15 | 23:32

Een gebroken geweertje dat in de eigen voet schiet.
Helaas kan ik niet tekenen.

Dibe | 07-01-15 | 23:19

La Libération reports that the three suspects connected to the mass shooting have been arrested in Reims, but the Interior Ministry has not yet confirmed these reports. The men have been identified as Said K. and Sherif K. and Hamyd M.

16bit | 07-01-15 | 23:06

De reacties zijn allemaal nogal voorspelbaar.
Uiteraard is men geschokt maar de vraag is waarom worden Syrië-gangers tegengehouden en waarom kunnen deze terroristen ons land weer inreizen?
Beschikt de AIVD over voldoende capaciteit om de teruggekeerde jihadstrijders -en tegengehouden jihadstrijders, te kunnen blijven schaduwen en monitoren? Wat is Rob van Wijk toch een pannenkoek.
Het Westen is deze ellende begonnen met de bevrijding van Koeweit en het stationeren van troepen in SA.
Wat een slap geouwehoer. Collignon doet ook nog een extra duit in het zakje.

Desmoulins | 07-01-15 | 23:04

McMarx 21:47
.
Zulks hoort u mij dan ook niet beweren, noch heb ik ooit zoiets beweerd.
.
Er bestaat geen politiek systeem waarin veiligheid een garantie is, iedereen kansen heeft en iedereen zich kan ontplooien.
.
Welk systeem anders dan het libertarisme biedt het individu immers bescherming tegen beroving en onderdrukking door een overheid...?
.
Welke systeem anders dan het libertarisme biedt iedereen gelijke kansen, zonder dat deze kansen zijn gebaseerd op geweldadige invordering en herverdeling van bezit?
.
En welk ander systeem biedt u de mogelijkheid om zichzelf maximaal te ontplooien door de vruchten van arbeid volledig naar eigen inzicht te kunnen besteden....?
.
Er bestaan geen garanties. Wel maximalisatie van het streven naar geluk...En dat kan enkel zonder overheid die u knecht, beroofd en zelfs een samenleving vol barbaren opdringt.

De Libertariër | 07-01-15 | 23:02

Hier wordt ik enkel stil van....

Al zou ik kunnen tekenen als Dali, Picasso of Rembrandt, kunnen schrijven als Vondel of Toonder, kunnen dichten als Gazelle, mijn blad blijft even leeg na dit nieuws.

Wel wil ik een klein ding zeggen, reageren met ongenuanceerde haat maakt dit enkel erger, reageren met goede en krachtige humor kan daarentegen soms wel helpen.

Dus voor een ieder die wel iets op papier kan krijgen, doe het met (pikzarte)humor en stijl, dan heb je in ieder geval mijn waardering en dankbaarheid.

De rest van de wereld volgt later vanzelf wel!

Vuurspuwer

vuurspuwer | 07-01-15 | 22:53

Blijf maar lekker doortekenen, verder zul je niet komen.
amer_650 | 07-01-15 | 22:01

Wat wil je zien? Mohammed als een hoop stinkende stront? Want dat was hij hè! Als kinderverkrachter? Was hij ook!
Er is in de geschiedenis niet zo'n laag bij de gronds beest te vinden als die profeet Mohammed...

De moesliems zullen nog heel wat voor de kiezen krijgen de komende tijd! En terecht! :)

Stripe Square | 07-01-15 | 22:52

Toen Theo van Gogh werd vermoord, ging er een islamitische school vlammen op. Hoe zouden de Fransen reageren? Misschien dat er nu wel moskeeën worden gesloopt...

Mahatma | 07-01-15 | 22:50

Nein Danke
s28.postimg.org...
GraafTel | 07-01-15 | 21:40

Die is leuk! Dat zal groenen het leuk vinden gnagna.

Brainless talent | 07-01-15 | 22:40

Maddix | 07-01-15 | 21:26

"Op scholen is pesten not done, waarom in de grote mensen wereld dan toch treiteren om hun geloof ?"

Je begrijpt er helemaal niks van. Charlie Hebdo maakte islamitische haatbaarden belachelijk om hun uiterst agressieve, intolerante gedrag.
De actie van vandaag is een goed voorbeeld van zulk gedrag. Gewetenloze barbaren die handelen als soldaten van een profeet die 1500 jaar geleden in het MO huis hield.
Ze knallen tekenaars af die geen vlieg kwaad doen en buiten schieten ze een agent door zijn kop die al was neergemaaid.

Juist dat soort gewetenloze barbarij is het gezicht geworden van de "moderne", assertieve, jonge moslimfundi's in de media.

Het is allemaal vele malen erger dan zelfs de meest gewelddadige films van Tarantino.

Als je dit soort uitingen van psychopatische moslims niet eens meer belachelijk zou mogen maken dan rest alleen nog de weg van het tegengeweld. En dan zijn moslims - ook de wellicht meerderheid van vredelievende - veel verder van huis.

Charlie Hebdo was eigenlijk een links blad. Het gevolg van dit soort barbaarse daden is dat ook linkse, seculiere mensen en partijen hun handen zullen aftrekken van de gekkigheid van de islam en van de moslimaanhang die ze zolang op paternalistische wijze in bescherming hebben genomen.

Als (een deel van de) moslims echt een oorlog willen voeren gaan ze die absoluut verliezen.
Het rijkste en meest succesvolle deel van de wereld, West- en Oosteuropa, Noord- en Zuid-Amerika, Japan, China maar ook de rijkere en meer beschaafde staten in het Midden-Oosten als Israel, Egypte en Iran staan daar borg voor.
Die hebben een veelvoud van het kapitaal, het wapentuig en de intelligentie in vergelijking met wat in handen is van bijvoorbeeld moslimgekkies als IS.

Peyronie | 07-01-15 | 22:35

@de honden blaffen... | 07-01-15 | 20:40
Ze hebben er misschien niet zelf om gevraagd maar wel uitgelokt.
Hoe achterlijk naief kun je zijn om met z'n allen in een enkel gebouw cartoons te gaan zitten tekenen waarvan je weet dat het de debiele woede van massa's booslims opwekt?

McMarx | 07-01-15 | 22:32

Nous taillons les crayons n’aiguisons pas les lois.

GingerTed | 07-01-15 | 22:31

Ab-uit-taleb : "mag ik het zeau zeggen? "rot toch op""
( heb ik het letterlijk goed gehoord? )
Goed gezegd Ab!

hallevvezool | 07-01-15 | 22:26

Wederom vraagt dit maatregelingen om onze vrijheid in te perken..... Waar hebben wij eeuwen voor gevochten?

ikdenkwat | 07-01-15 | 22:21

@ Maddix | 07-01-15 | 21:26 |

Ik heb het al vaker gezegd: de islam kan niet genoeg beledigd en belachelijk gemaakt worden.

Juist omdat die islam, veel meer nog dan andere religies, de ingebakken neiging heeft de vrijheid in te perken. En erger zelfs: mensen af te slachten die dat geloof, met al zijn achterlijkheid, zijn opgeblazen retoriek en zijn opdringerige naargeestigheid, terecht op de hak nemen.

Het grootste flut-argument is tegelijk het meest gebruikte: "vrijheid van meningsuiting is prima, maar die eindigt waar de religie wordt beledigt."

Nee, meneer.
Nee, mevrouw.

Vrijheid van meningsuiting EINDIGT niet bij religie, en zeker niet bij de islam, Daar BEGINT namelijk de vrijheid van meningsuiting pas. Want alweer: Juist tegen een religie die als geen ander de neiging heeft de vrijheid van iedereen in te perken, kan de opgezette bek niet groot en brutaal genoeg zijn.

Vrijheidsberovers horen niet thuis in een beschaafde wereld. En al helemáál niet in een vrije, open en democratische samenleving.

Ik ben helemaal klaar met de islam. En een snel groeiend aantal mensen met gezond verstand met mij, gelukkig.

En met elke aanslag groeit dat aantal.

Peter Emile | 07-01-15 | 22:20

metdedag | 07-01-15 | 21:57
Andere mensen voor dom verklaren vind ik nooit zo overtuigend. Ik vind die strategie meer getuigen van onzekerheid over het eigen gelijk.
Nergens schrijf ik dat de ene aanslag gelijkwaardig is aan de andere bedreiging.

gutgutgut | 07-01-15 | 22:19

knerf | 07-01-15 | 22:11
Dat geval in Goeree-Overflakistan vind ik al ernstig genoeg. Jij niet dan ?

gutgutgut | 07-01-15 | 22:16

gutgutgut | 07-01-15 | 21:44

En wanneer was de laatste aanslag van christenen op moslims?

Weet jij misschien ook wanneer er ook weer een islamitische filmmaker/journalist in Nederland werd doodgeschoten door een christelijke fanaat?

knerf | 07-01-15 | 22:11

metdedag | 07-01-15 | 21:57
Doodsbedreigingen zijn nooit leuk.
Zelfs niet als ze van lieve, want eigenvolk grevo's komen
en als de plaatselijke politie met de dreigers onder een hoedje speelt.

gutgutgut | 07-01-15 | 22:08

GS HQ verhuist naar en bomvrije bunker morgen?

Homer P. Simpson | 07-01-15 | 22:02

Blijf maar lekker doortekenen, verder zul je niet komen.

amer_650 | 07-01-15 | 22:01

gutgutgut | 07-01-15 | 21:44

Maar ja daarvoor zeg ik ook altijd religie is een plaag en een pest. Beter af zijn we zonder religie. Het zou de wereld een stuk minder wreed maken.

tweetybird | 07-01-15 | 22:01

ley007 | 07-01-15 | 21:41

Tuurlijk geloof ik ook.Echt niet alle moslims zijn slecht. Sterker nog vele zijn best aardig. Gematigde moslims bestaan ook wel. Gematigde islam daarentegen niet. Vaak worden dat soort mensen binnen hun gemeenschap dan ook vaak toch een beetje gezien als afvallig. Zij hebben het dan ook vaak echt wel zwaar. Maar wel moedig dat ze het ook durft te zeggen. Zeker op tv.

tweetybird | 07-01-15 | 21:58

@GS Redactie
Idee voor nieuwe wekelijkse rubriek? Uurtje na de VrijMiBo een spotprentje plempen. Charlie's topic. Ik kan helaas niet helpen, want ook tekentalentleaus.

Driewerf Hoezee | 07-01-15 | 21:57

gutgutgut | 07-01-15 | 21:44
Je hebt gelijk hoor. De reacties van de biblebelt zijn gelijkwaardig aan de reacties van de moslimwereld. Gut Gut Gut zucht. Wat ben jij dom zeg

metdedag | 07-01-15 | 21:57

@GS Redactie
Idee voor bieuwe wekelijkse rubriek? Uurtje na de VrijMiBo een spotprentje plempen. Charlie's topic. Ik kan helaas niet helpen, want ook tekentalentloos.

Driewerf Hoezee | 07-01-15 | 21:56

@Het_Genie | 07-01-15 | 20:01
Ik wilde graag opletten bij Franse les maar moest altijd op de gang zitten in m'n eentje omdat ik het verdomde om bij de aanvang van de les in het Frans te bidden.
Ben je uiteindelijk onder die terreur uit gekomen en beginnen de moslims met dezelfde sh*t.

McMarx | 07-01-15 | 21:52

gutgutgut | 07-01-15 | 21:44

Nee dat is mijn hagenees geschift zeg maar. Meer niet.
onzeker nou ik niet hoor. Ik weet heel goed waar ik voor sta. Dat mag juist wel duidelijk zijn. En ik laat ook duidelijk merken dat ik er niet van gediend ben als mensen het inperken van vrijheden wil beperken door toe te geven aan wrede moordenaars om dat tekeningen niet welgevallig waren. Ja zoiets van had je maar geen kritiek moeten hebben op die sukkel met zijn lange tenen. Nee hoor dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Mijn vrijheid is mij heel veel waard. Geloof mij maar.

tweetybird | 07-01-15 | 21:52

@De Libertariër | 07-01-15 | 20:03
Libertarisme = vrede, kansen en ontplooing voor iedereen etc?
Dat is niet alleen niet realistisch maar ook nog eens gruwelijk naief.

McMarx | 07-01-15 | 21:47

En nog een toegift voor je Maddix :

Ik heb een bijbel en een koran...

Ze liggen op de plee en elke keer als ik gescheten heb scheur ik er een blaadje uit en veeg m'n reedt ermee af!

Stripe Square | 07-01-15 | 21:47

Maddix | 07-01-15 | 21:26

Ik geloof niet dat u begrijpt met zo'n uitspraak aan mijn democratische recht te komen van vrije meningsuiting. Iets wat wij ten alle tijden horen te verdedigen. Het geeft ons namelijk democratie. Een groot goed waar ik niet op ga of wil inleveren. Ik bepaal zelf wat ik teken of schrijf en cartoonisten hebben ten alle tijden hun recht tekeningen te openbare. Of het iemand nou wel of niet aanstaat. Iemand daarom doden is een wrede walgelijke laffe daad. Als u dat maar begrijpt.

tweetybird | 07-01-15 | 21:45

tweetybird | 07-01-15 | 21:39
Dat gescheld verraadt onzekerheid.
Overigens hoef je in de biblebelt niet aan te komen met een Jezuscartoon. Ook daar doodsbedreigingen.
vorige.nrc.nl/binnenland/article168457...

gutgutgut | 07-01-15 | 21:44

Overigens, ANP heeft zich al overgegeven kennelijk.

ley007 | 07-01-15 | 21:43

@maddix

Geloof! Volwassen! Whahaha! Dit zijn debielen die in sprookjes geloven, en júist daarom moeten ze belachelijk gemaakt worden!

Jezus heeft nooit bestaan, Mohammed is een smerig varken en weet ik veel waar die Joden in geloven scheet elke dag in z'n broek!

Zo, eat it my friend!

Stripe Square | 07-01-15 | 21:43

tweetybird | 07-01-15 | 21:21
Kijk de aflevering nog eens goed terug en reaguur dan nog eens. Er zaten nog een paar kritische personen bij, waaronder een dame met islamitische ouders, die behoorlijke scherpe uitspraken deed.

ley007 | 07-01-15 | 21:41

O ja, tekeningen. Dat gaat helpen hoor!

OhJee | 07-01-15 | 21:41

Fatwabuster | 07-01-15 | 21:21
Precies.

gutgutgut | 07-01-15 | 21:40

Maddix | 07-01-15 | 21:26

Pleur op joh maf. Over jezus worden ook cartoons gemaakt Daar hoor je toch ook niks van. We zullen niet mogen schrijven of tekenen. Achterlijke waus. Gestoorde idioot. Weet je wel wat je zegt. Jij bent nou zo'n walgelijk kut figuur. We hebben hier vrije meningsuiting en daar hoort niemand aan te komen. Ongeacht of het niet welgevallig is. Stomme achterlijke knurft. Om memsen zoals jouw kan ik nu wel boos worden.

tweetybird | 07-01-15 | 21:39

@Bakito | 07-01-15 | 20:38
De illusie dat je een Koala kan leren photoshoppen alleen al...

McMarx | 07-01-15 | 21:38

Maddix | 07-01-15 | 21:26
omdat macht altijd belachelijk gemaakt *moet* worden. want daarmee voorkom je een dictatuur.
Dat is de europese (en oost-aziatische) cultuur, daar moet je respect voor hebben. En als dat je niet bevalt dan ga maar weg.

--sql error-- | 07-01-15 | 21:36

Maddix | 07-01-15 | 21:26
Wie zichzelf verbiedt om Mohammed af te beelden: be my guest.
De rest: ga je gang.

gutgutgut | 07-01-15 | 21:36

Maddix | 07-01-15 | 21:26
"Op scholen is pesten not done, waarom in de grote mensen wereld dan toch treiteren om hun geloof ?"

Omdat cartoons er niet zijn om mensen te treiteren.

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:36

Leuk hoor, zo'n actie met Mohammed-tekeningetjes. Ik kan heel aardig tekenen, maar zo'n plaatje haalt niks uit. De islam (of die nou 'gematigd' is of 'radicaal' maakt geen ene fuck uit, het blijft een fascistische ideologie) kun je echt niet verslaan met tekeningetjes.

We zijn in een fase aan het terechtkomen dat er heel wat meer nodig is dan tekeningetjes om deze zieke ideologie tegemoet te treden; keiharde repressie, onder curatele stellen of gedwongen uitzetten van alle radicale soepjurken, sluiting van radicale moskeeën, uitzetting van alle buitenlandse hier ingevlogen imams, het van regeringswege hinderlijk hacken en saboteren van radicale Nederlandstalige moslimsites, enzovoort.

Het is overigens bijna zielig om te zien hoe alle prominente westerse leiders zich verbaal in allerlei bochten draaien om vooral maar niet het i-woord uit te hoeven spreken; Cameron heeft het over 'all kinds of terrorism', Merkel heeft het over 'Terrorismus', Obama heeft het over 'international terrorism', en niemand heeft de moed om het werkelijke probleem te benoemen: de islam.

We zijn in een regelrechte oorlog beland.
In een onvervalste guerilla, met hit-and-run-acties van supergemotiveerde jonge macho's met een barbarenmentaliteit. Een guerilla-oorlog die uitgevochten wordt temidden van argeloze burgers in vrijwel alle West-Europese steden.

We hebben het alleen nog steeds niet in de gaten.

Het is een oorlog die de potentie heeft steeds grootschaliger te worden, om uiteindelijk te resulteren in een primitieve oorlog tussen religies, nota bene uitgevochten in het 'seculiere', 'rationele', 'moderne' Westen.

En dan, als het veel te laat is en we met onze poten in het puin staan, zullen we ons realiseren dat we terug in de middeleeuwen zijn beland.

Met dank aan die brullende motor van het terrorisme: de islam.

Peter Emile | 07-01-15 | 21:34

ZZP-er | 07-01-15 | 21:20

Yep je hebt helaas gelijk. We zijn wat dat betreft een volk geworden dat over ons heen laat lopen. Ik wacht op het moment dat we weer voor ons zelf durven op te komen. En dit soort wrede dingen niet meer pikken en gewoon durven te benoemen. En we niet meer van islam fobie worden beticht of rassisme omdat wij wel zien wat er om ons heen gebeurt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zou je zeggen. Iets wat nog steeds niet bij ons doordringt. Hmm je ziet theo van gogh is voor niks gestorven. Het gebeurt nu weer en we keken er na en dat was het. Incidentje. Pies plas morgen weer een nieuwe dag. Er is niks en nooit van geleerd. Er zulken nog wel heel wat onschuldigen sneuvelen ben ik bang. Die ogen blijven dicht. Te danken aan meest linksche gutmensch knuffelaars. Zoals een pvda een groenlinks een pvvda. Een EU elite club. Een pleuris Merkel.Nee er zal weer weinig veranderen. De democratie is in weze al weggegeven door europa. Er zullen niet veel cartoonisten meer zijn. Niet veel cabaretiers die nog iets over de vent met de tenen van 1 meter 80 zullen durven te zeggen. Onze democratie is eindelijk dood met dank aan die linksche gutmensch pleuris islam knuffelaars. Terrorisme heeft hier gewonnen al doen de grote leiders ons anders willen laten denken.

tweetybird | 07-01-15 | 21:34

Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 21:14
"U bent toch zo van de feiten? "
Eencomliment op zijn tijd wordt altijd gewaardeerd. Dank!
"Er zijn vorig jaar zo'n honderdnogwat akkefietjes geweest bij moskeeën. Variërend van brandstichting tot vandalisme. "
Reden genoeg dus om waakzaam te zijn.
"Het spijt me. Ik zou graag willen dat ons veiligheidsapparaat de prioriteit dus maar bij Islamterreur legt. "
De politie dient bescherming te bieden bij terreur ongeacht van welke zijde die komt.

gutgutgut | 07-01-15 | 21:33

Update 20.45 uur - AP verwijdert Mohammed-covers

Vrij Nederland had het voorstel om alle foto's in de volgende editie af te plakken. Ik stel me een krant waar alle foto's zwart zijn.

Een soort Orwelliaanse toekomstschets...

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:30

OK vrijheid van mening is een groot goed maar als je weet dat je mensen beledigt en krenkt moet je dan toch zo nodig je plaatje wereldkundig maken ?

Op scholen is pesten not done, waarom in de grote mensen wereld dan toch treiteren om hun geloof ?

Maddix | 07-01-15 | 21:26

Het maken van cartoons kunnen we beter overlaten aan cartoonisten; Bertrams en Oppenheimer hebben al een heel aardige gemaakt vind ik.
Dat soort creatievelingen - of ze nou links of rechts zijn - desnoods met onze gehele legermacht beschermen lijkt me nu de eerste prioriteit.
Echt dapper vind ik het overigens als je dergelijke cartoons gezellig op je winterjas print of op je mooi gepoetste auto.
Ik overweeg de boodschap "je suis Charlie Hebdo", ook al is dat wat lafjes in vergelijking met een harde cartoon.

Peyronie | 07-01-15 | 21:26

Zeer gewaagd geenstijl na wat er gebeurd is in Parijs.
Maar jullie zijn hier enorm om te prijzen. Als niemand opstaat voor de vrijheid van meningsuiting en de democratie dan hebben we pas echt een probleem.

Poepus | 07-01-15 | 21:26

Update 20.45 uur - AP verwijdert Mohammed-covers

Associated Press, het grootste persbureau ter wereld, verwijdert alle Charlie Hebdo-covers uit haar databank waarop de profeet Mohammed is afgebeeld. Verschillende andere media kiezen voor het onherkenbaar maken van de afbeeldingen.

AP-woordvoerder Paul Colford verklaart:
"Geen enkele AP-foto bevat nog de afbeelding van Mohammed. Het is al jaren beleid dat we afzien van het publiceren van bewust provocatieve beelden."

EvT | 07-01-15 | 21:25


De man die verdacht wordt van het verkrachten van tenminste 21 vrouwen roept ook wat.
@Bill Cosby | 07-01-15 | 20:56
Ik zou me maar een beetje gedeisd houden als ik jou was. Want met jou hebben we ook nog een appeltje te schillen.

VanBukkem | 07-01-15 | 21:25

wakkere_nederlander | 07-01-15 | 21:15 | | Reageer+ | 0

Ik ben een godwinliefhebber zeker om het islamfascisme te duiden.
Deze heb ik ingelijst.

Herr Vorragend | 07-01-15 | 21:24

@Maria.1 | 07-01-15 | 21:14
Ze hebben ze nog niet...

"
Tijdens het presidentschap van Valéry Giscard d'Estaing werden de laatste drie ter dood veroordeelden terechtgesteld, en wel met de bijna twee eeuwen oude guillotine. Op 10 september 1977 vond de laatste executie plaats in Frankrijk, die van Hamida Djandoubi. Dit was tevens de laatste executie in West-Europa.

In 1981, tijdens het presidentschap van François Mitterrand, werd de doodstraf wettelijk afgeschaft. Af en toe gaan er stemmen op voor herinvoering van de doodstraf, vooral bij het extreem rechtse Front National.
"
( nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Fra... )

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:22

Igor Putkin | 07-01-15 | 21:15

Tuurlijk dat waren zeg maar twintig islam knuffelaars en welgeteld twee echte critici. Namelijk jort kelder en prem die duidelijk stelling namen. De rest was weer een aanfluiting. Zoals een youp. Wat een knurft Die blonde smurfin ook zo'n aanfluiting. Man pleur maar weer op met je onzin. NPO het blijft een linksche gutmensch kliek zonder stellingname over deze wrede daad. Sterker nog het woord islam en terrorist kon weer niet in 1 zin. Er zal nooit gezegd worden daar islam is wreed. Dat kunnen we steeds weer zien. Wegkijkert

tweetybird | 07-01-15 | 21:21

@gutgutgut | 07-01-15 | 21:16

Tot nu toe opgeklopt drama op basis van wat facebook berichtjes van zogenaamde PVV aanhangers.... oké, uit te sluiten dat er helemaal niks gebeurd kan je natuurlijk niet, er lopen idioten genoeg rond tenslotte.

Fatwabuster | 07-01-15 | 21:21

tweetybird | 07-01-15 | 21:14
Helaas zal Nederland niks doen wat moslim-onvriedelijk genoemd kan worden.
Het symbool in het Nederlandse wapen: de fiere leeuw kan vervangen worden door een kruipende hond.
We zijn een volk van lafaards, wegkijkers en D66-ers geworden.

ZZP-er | 07-01-15 | 21:20

Tha Analyzer | 07-01-15 | 21:13
"de libertariër juist VOOR vrijheid van meningsuiting is en VOOR soevereiniteit van het individu."

Kun je ook een nadeel/risico van libertairisme noemen?
Of ben je geindoctrineerd door een rechtse school?

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:19

Aha. De namen staan in het volgende topic. *trap opgaat*

Lewis Lewinsky | 07-01-15 | 21:18

tweetybird | 07-01-15 | 21:14
Amen!

ZZP-er | 07-01-15 | 21:17

Fatwabuster | 07-01-15 | 21:08
We hebben het over een reële dreiging.

gutgutgut | 07-01-15 | 21:16

@Maria.1 | 07-01-15 | 21:14
Mooi! En nou nog oppakken.

Lewis Lewinsky | 07-01-15 | 21:16

Ligt www.npo.nl/ plat?

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:15

Hulde @ DWDD vanavond. Genuanceerd doch ferm stelling nemend tegen dit waanzinnige geweld met menselijke gasten die open hun beleving van deze zwarte dag weergaven.

Igor Putkin | 07-01-15 | 21:15

@edelweiss | 07-01-15 | 19:38
Uit onderzoek is gebleken dat WOII ook helemaal niets met nazisme te maken had. Slechts een klein percentage van alle nazi's schijnt geweld gebruikt te hebben maar dat blijkt niets met de NSDAP te maken te hebben gehad.
Overlevenden spreken zelfs van 'Wir haben es nicht gewusst'.

wakkere_nederlander | 07-01-15 | 21:15

Weet u wat hier eigenlijk uit blijkt. Dat het vrije woord en vrije meningsuiting en cartoons weinig zin hebben. Ze worden door moslim extremisten op dodelijke wijze de mond gesnoerd. We kunnen wel blijven roepen incidentje en het heeft niks met de islam te maken. Pleur toch eens een keer op. Theo van gogh dood door een moslim gestoorde. Nu dit weer en alle andere incidentjes . Maar je kunt bij al die zogenaamde incidentjes een kruisje zetten bij islam en de vent met de lange tenen. Cartoons,vrije meninguiting,zeg maar de pen en het vrije woord ze hebben geen zin. Je kan en word door regeringen duidelijk niet beschermt. Nee die hebben het ook nu weer te druk met ouwehoeren en hoe dit te duiden. De tendens. Het heeft niks met islam te maken. O nee joh waar dan mee. Ze doen het zeker om dat de kleur van de tekeningen niet goed was. Wie belazert hoer nu wie. Het heeft alles maar dan ook werkelijk alles met islam en de vent met de tenen van 1 meter 80 te maken. Het vrije woord en vrije meningsuiting moet maar eens gelaten worden voor wat het is. Daarmee hebven we het geprobeerd en werkt niet. Nee er moet niet meer geouwehoert worden. Regeringen moeten ingrijpen en wel zo snel mogelijk om te zorgen dat dat vrije woord en cartoons en vrije meningsuiting behouden blijft door alles wat een bedreiging vormt door duidelijke voorkeuren voor IS en goedkeuringen op een vliegtuig te zetten richting IS land en ze te zeggen dat europa ze zat is en ze het maar lekker uitzoeken met elkaar in die zandbak. Onze democratie moet het belangrijkste zijn. Onze vrijheid en onze waardes. Wie dat niks vind uit religeuse overweging heeft hier niks te zoeken. De gene die zich daar wel in kan vinden moet welkom zijn. Ophouden met dat ellenlang maar praten en het maar proberen te vergoeilijken. Eens houd die tolerantie op en dit zou zo'n punt moeten zijn. Ophouden met die zachte heelmeesters stinkende wonden. Ophouden met die onbeperkte opvang van vluchtelingen van het geweld tegen elkaar in onze landen. Laat de regio ze zelf maar opvangen en de andere moslim landen. We moeten eens een keer in europa durven te zeggen. Jullie willen elkaar afmaken en dat moeten jullie zelf weten. Wij geven steun aan vluchtelingen maar wel in de regios. Klaar. Want wijj willen dat gezeik van jullie religeuse oorlogen niet meer in onze landen.

tweetybird | 07-01-15 | 21:14

@gutgutgut | 07-01-15 | 20:53

U bent toch zo van de feiten?
.
De afgelopen maanden zijn er in diverse Westerse landen bloedige aanslagen met een Islam /IS -thema gepleegd. Daar is ook veelvuldig door IS, Al Qaida, en assorted thugs, waarvan is vastgesteld dat ze een inspirerende werking hebben, toe opgeroepen. Een inspirerende uitwerking op Moslims in onze landen, maar natuurlijk ook op de lustig heen en weer reizende eigen voetsoldaten.
.
Er zijn vorig jaar zo'n honderdnogwat akkefietjes geweest bij moskeeën. Variërend van brandstichting tot vandalisme.
.
Het spijt me. Ik zou graag willen dat ons veiligheidsapparaat de prioriteit dus maar bij Islamterreur legt. Laat de stadswacht maar een keertje langsrijden. Dat is voor een tig keer overvallen winkelier in de praktijk ook de dienstverlening.
.
Overigens is bij dit specifieke probleem wel een synergie te bereiken. Toevallig hebben moskeeën ook helemaal niets met Islam te maken. Dat treft dus...

Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 21:14

Vreemd dat reaguurders de Libertariër vooor gek uitmaken, terwijl de libertariër juist VOOR vrijheid van meningsuiting is en VOOR soevereiniteit van het individu.

Dat laatste snappen sommige waarschijnlijk niet. Leven zonder overheid ook ondenkbaar (indoctrinatie op linkse scholen??) Maar laten we wel wezen. De libertariër is niet uw vijand. De libertariër is hoogstens een individu wiens denkwijze u wellicht niet begrijpt of wilt begrijpen.

Tha Analyzer | 07-01-15 | 21:13

Komt er nog wat op TV vanavond?

Jan Gordelroos | 07-01-15 | 21:13

gutgutgut | 07-01-15 | 21:09
"Zeg kun je niet opzouten?"
Vrijheid van meningsuiting. Irritant soms he. We mogen trouwens ook geen moorkoppen meer zeggen dacht ik.

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:12

@Muxje | 07-01-15 | 21:03
Ja, wie zegt dat het een mannetje met kromzwaard en hoofddeksel was. Kan net zo goed een monster uit de hel zijn geweest in mijn jeugdige fantasie. Wel vreemd als je erbij stilstaat, wij wisten toen nog gelukkig helemaal niets van 'de islam' of de profeet, en nu MOET iedereen ervan weten. Nou fuck dat..beter stoppen wij de islam weer in het verdomhoekje waar het hoort en schoppen het terug erin wanneer het ontsnapt.

de grote Anti | 07-01-15 | 21:12

gutgutgut | 07-01-15 | 21:09
Ben je altijd zo vriendelijk ?

Eurotokkie | 07-01-15 | 21:11

In de toiletpot zit een IS-meid die je in de ballen bijt.
Maar mij heeft ze niet gebeten want ik heb d'r in de bek gescheten.

Peshmelba | 07-01-15 | 21:11

Liberté, égalité, fraternité.. ..of zoiets!

koekwaus2.0 | 07-01-15 | 21:11

@ Wijze uit het Oosten | 07-01-15 | 19:45
En zelfs niet als dat vriendje *niet* denkbeeldig is.

Lewis | 07-01-15 | 21:10

@eed 21:00
Nou... een onthoofd potlood...komt aardig in de buurt.

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:10

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:07
Zeg kun je niet opzouten?

gutgutgut | 07-01-15 | 21:09

GS, bij welke van de twintig topics kan ik terecht voor de laatste updates. Het is een beetje onoverzichtelijk. Maak even een nieuw topic waar de laatste updates komen wellicht.

Bart_Geenstijl | 07-01-15 | 21:09

GS, bij welke van de twintig topics kan ik terecht voor de laatste updates. Het is een beetje onoverzichtelijk. Maak even een nieuw topic waar de laatste updates komen wellicht.

Bart_Geenstijl | 07-01-15 | 21:09

@gutgutgut | 07-01-15 | 21:04

Dat gaat over die basisschool in Uden direct na de moord op Van Gogh, uiterst verwerpelijk natuurlijk! Maar als ik de media mag geloven is er een enorme dreiging op dit moment, iedere moskee is vogelvrij..... maar als 10 jaar geleden, hoe belachelijk ook, voor het laatst een dergelijk daad is verricht.... waar hebben we het dan over?

Fatwabuster | 07-01-15 | 21:08

Veurwaerts | 07-01-15 | 21:03
Ja nu gaan de belletjes rinkelen , er is al een inval gedaan door de franse politie in een pand maar ja de vogel was al gevlogen.

Eurotokkie | 07-01-15 | 21:08

Eurotokkie | 07-01-15 | 21:01
"Zolang ze maar haar benen bedekt houd ."
Je bent niet zo van de slagroom?

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:07

Dit soort aanslagen zijn tekenend genoeg.
Tenenkrommend is ook de opgezwollen solidariteitsretoriek van de regeringsleiders, dat ze opeens vierkant achter de westerse waarden zouden staan. Het komt ze nu wel even goed uit.
Op de NPO werd Charlie Hebdo omschreven als soms plat, soms bot, altijd vlijmscherp, overal tegen aan schoppend.
Dat deed me sterk denken aan cartoonist Gregorius Nekschot.
En die werd in 2008 van z'n bed gelicht. Zo pal staat de Nederlandse overheid dus echt achter vrijheid van meningsuiting als die ze even niet goed uitkomt.

Zoetwaterpanharing | 07-01-15 | 21:07

Op twitter circuleren drie namen van de vermoedelijke moordenaars. Twee broers en een jongen geboren in 1996.

Lewis Lewinsky | 07-01-15 | 21:07

@eed 21:00: Doet me denken aan het gebroken geweertje.

Muxje | 07-01-15 | 21:06

Jullie durven wel. Is de redactie voorzien van kogelvrij glas? Er lopen namelijk nog veel meer van dit soort idioten rond.

fender06 | 07-01-15 | 21:06

Pegida, Bärida, Kölida,, nu Parisda?
Nous appelons Charlie!

RickH | 07-01-15 | 21:05

@VanBukkem | 07-01-15 | 21:01

En de enige die applaudisseerde was die jonge cartoonist, het publiek en de andere gasten, Prem was al weg (verjaardag dochter... huh?) hielden zich angstvallig stil... griezelig!

Fatwabuster | 07-01-15 | 21:05

Volgens Franse media Fransen met Algerijnse achtergrond. 32 en 34 jaar, van de zomer terug gekomen uit Syrië.

Je verwacht het niet.

Veurwaerts | 07-01-15 | 21:03

@de grote Anti 20:51: Is dat de profeet? Lijkt sprekend.

Muxje | 07-01-15 | 21:03

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:00
Zolang ze maar haar benen bedekt houd .

Eurotokkie | 07-01-15 | 21:01

@Fatwabuster | 07-01-15 | 20:24
De enige die het echt snapt is die allochtone mevrouw daar aan tafel , zelf dochter uit moslimouders, dus ze weet waar ze het over heeft. ("al die ISIS-sympatisanten lekker laten gaan, _maar wel paspoorten afpakken_! _Toedelidokie_!")

VanBukkem | 07-01-15 | 21:01

Eurotokkie | 07-01-15 | 20:57
Jouw tekst is zo krom die hoeft niet verdraaid.
En het staat er toch duidelijk.
"Parijs luistert niet. Eigen schuld dikke bult."
Laf. Bek.

gutgutgut | 07-01-15 | 21:01

Je krijgt gewoon zin om iemand helemaal in te smeren met negerzoeken, moorkoppen en Bossche bollen.

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:01

Jinek heeft vanavond een Imam op de thee.
Zou ze aan tafel mogen blijven?

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 21:00

Hebik | 07-01-15 | 20:49
Nostalgie naar de negerzoen.
Zwakzinnig.

gutgutgut | 07-01-15 | 20:58

Met dit soort figuren valt niet te praten, er rest maar één optie.

Bernard Couperus | 07-01-15 | 20:57

@Le Roi | 07-01-15 | 20:44

Ik voel geen enkele behoefte om tegen je laatste tekst in te gaan, kan het alleen maar onderschrijven. Ik ageerde slechts tegen de suggestie dat mensen die de grootstedelijke (naja, zeg maar stedelijke (ohnee, dat is ook alweer achterhaald) ellende achter zich hebben gelaten de grote groep wegkijkers vormt. Zeg dan gewoon Femke of Wouter!

maggoo | 07-01-15 | 20:57

Hartstikke leuk allemaal die cartoons, maar het enige dat helpt:

- Prikkeldraad om Europa en strenge douanecontrole.
- Geen enkele bootvluchteling meer opnemen.
- Iedere misdadiger met dubbelpaspoort retour naar land van niet-Europees paspoort.
- Geen geld naar ontwikkelingssamenwerking, wel naar douane, politie, justitie en leger.
- Volledig seculiere staat inrichten. Geen enkele band tussen overheid en godsdienstige clubjes op financieel (= subsidie) vlak. Geen godsdienstig geörienteerd onderwijs meer.
- Retour-jihadisten oppakken, vastzetten en laten kiezen tussen levenslange gevangenisstraf of uitzetting.
- Vertrekkende jihadisten die vooraf opgepakt zijn idem. Geen medevoeling voor gezinsverbanden!
- Geen politici met dubbel paspoort!

En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen. Maar welke carriere politicus gaat zich, buiten Wilders, hier zijn/haar handen aan branden.
Niemand!
Dus ik blijf ongerust over de toekomstige leefomgeving van mijn kinderen.
En daar betaal ik ook nog eens een dikke bom belastinggeld voor. Voor dat gevoel van onmacht, angst en onzekerheid.

TisNieZoMoeilijk | 07-01-15 | 20:57

gutgutgut | 07-01-15 | 20:51
Dat maak jij ervan , beetje de dingen verdraaien .
U bent niet toevallig een booslim.

Eurotokkie | 07-01-15 | 20:57

niet tekenen, geen spotprents, maar pistolen en zwaarden.. want dit is een oneerlijke strijd die niet wordt gewonnen door een pussy te blijven

Bill Cosby | 07-01-15 | 20:56

Op SBS9 wordt vanaf 22:20 uitgezonden waar deze weg heen leidt.

Feynman | 07-01-15 | 20:56

-weggejorist-

Dostranamus | 07-01-15 | 20:55

Claudia M. | 07-01-15 | 20:49
Tja triest Claudia M. Maar dit is al een hele tijd aan de gang. En de vraag is alleen, wanneer barst de bom?

Hebik | 07-01-15 | 20:55

Maar dat was het werk van een eenzame gek. Ik ben ook benieuwd hoe ze dit als losstaand incident (want de rest wil vrede op aarde) kunnen spinnen.

flat out | 07-01-15 | 20:55

@gutgutgut | 07-01-15 | 20:53

Wanneer is de laatste moskee in ons land door een aanslag in de fik gevlogen?

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:54

flat out | 07-01-15 | 20:51
Als gevaarlijke gekken moskeeën in brand willen steken dan moet de overheid die beschermen. Hope moeilijk is dat ?

gutgutgut | 07-01-15 | 20:53

Ik kan ook niet tekenen maar kom niet verder dan "KUT RADICALE MOSLIMS" mag dat ook?

WieIsDeChef | 07-01-15 | 20:53

Is er al een complottheorie ergens?

kloopindeslootjijook | 07-01-15 | 20:52

Eurotokkie | 07-01-15 | 20:41
"Wie niet luisteren wil moet maar voelen hoe hard dit ook klinkt , Parijs heeft vandaag gevoeld wat de Islam doet."
Dus om dat CharlieHebdo niet wilde luisteren is de redactie vandaag geëxecuteerd ?
Anonieme Laf. Bek. die je bent.

gutgutgut | 07-01-15 | 20:51

@de honden blaffen... | 07-01-15 | 20:40
Nee, komt nog.

WieIsDeChef | 07-01-15 | 20:51

@de honden blaffen... | 07-01-15 | 20:40
Nee, komt nog.

WieIsDeChef | 07-01-15 | 20:51

Hmm, heul heul lang geleden kon ik nog wel tekenen..http://postimg.org/image/roz2eowi5/ ,maar dan word je volwassen (fantasie raakt op?) en beseft dat monsters ook echt bestaan.

de grote Anti | 07-01-15 | 20:51

Ben benieuwd wat de reactie van de Nederlandse politiek wordt. Na het afslachten van Theo ging Beatrix naar de moskee en zei die vuile huichelaar van een Donner dat godslastering misschien wat strafbaarder moest worden (oftewel hij begreep bouayeri wel). Balkenende stuurde een brief aan de ouders van Gogh. Ik denk dat Rutte meer bescherming op moskees gaan zetten. Want die zijn het fokking slachtoffer (en graaaaag ook hoor). Dhimmies

flat out | 07-01-15 | 20:51

@Chow | 07-01-15 | 20:48

Heb vakantie.... problemen mee? Veel sterkte met je griep of andere aandoening!

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:51

Jan Boule | 07-01-15 | 20:33
Zit misschien al waarheid in wat die zegt? Wij hebben al lang niets meer te zeggen in ons eigenland. Dit omdat we alles te veel hebben gepikt en hebben toe gelaten. Zie nu wat er gebeurd. Neem de Negerzoen, Zwarte piet verhaal en dan maar niet over de rest gesproken. Nederland en al die andere landen zijn al lang niet meer van wie ze echt waren. of ze moeten de koppen bij elkaar gaan steken, en dit snel op een of andere manier een halt gaan toe gaan brengen, anders hebben veel niet Moslims een probleem. maar hoe roei je onkruid uit?

Hebik | 07-01-15 | 20:49

De Libertariër | 07-01-15 | 20:34
Houd nou eens op over die onzin.

gutgutgut | 07-01-15 | 20:49

@Eurotokkie | 07-01-15 | 20:41
Helaas is dat ook het enige waardoor sommige mensen de ogen openen. Daarom dat wat mij betreft op zéér korte termijn de pleuris hier mag uitbreken, een burgeroorlog zelfs. Liever nu, waar zich nog 'maar' anderhalf miljoen moslims in Nederland bevinden, dan over een jaar of tien en dat aantal op 10 miljoen ligt.

Le Roi | 07-01-15 | 20:48

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:40

Whatever. Ik lig met griep op bed, volg de topics dus wat frequenter en je bent al dagen aan het raaskallen. Heb je geen baan ofzo?

Chow | 07-01-15 | 20:48

La Bailora 20:22
.
Integendeel. Libertarisme omarmt Islam niet, maar wenst haar ook niet te bestrijden. Van een libertarier mag een moslim leven zoals hij of zij zelf wil op zijn of haar eerlijk verkregen grondgebied....Maar ik ook!!
.
En als ik niet met moslims wil leven dan is dat mijn keuze om te maken...En als er meer mensen zo denken dan richten we een islam vrije gemeenschap op. C'est ca...
.
Wel is het zo dat een libertarier in mijn beleving niet anders kan dan tegen Islam zijn. Islam is immers een collectivistische ideologie, waar libertarisme juist voor individuele rechten staat. Om deze reden (en vele anderen) heb ik dan ook NIETS met de Libertarische Partij...
.
Ik vind het een verzameling schaamteloze rasopportunisten en het verbaast mij niets dat deze koekebakkers nog geen 5000 landelijke stemmen trekken...Zeg nou zelf..Een politieke partij die mordicus tegen een staat is, maar wel de autoriteit van de Staat erkend en deel wil nemen aan haar illegitieme democratische processen...
.
Koekebakkers....

De Libertariër | 07-01-15 | 20:46

Chow|07-01-15|20:56
Iets van blaffende honden en bijten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat we deze strijd niet kunnen winnen als we de regering niet achter ons hebben. Simpel. En die hebben we niet achter ons. Blijft over...burgeroorlog...zie ik niet gebeuren. voor het zover komt in NL zijn we allang fukkiefucked.
Maar als iemand serieus een oplossing weet dan hoor ik het graag i.p.v. een beetje Fatwabusterlike hoog van de toren blazen.

frank4444 | 07-01-15 | 20:46

Voor de politiek is n het probleem dat er sprake is van meer dan 1 dader. Een eenling konden ze nog verkopen als een verward persoon. Meerdere daders die samenwerken kan je moeilijk als verward neerzetten.

Voor de politiek (alle partijen werken i.o.v. het geld en concerns) zijn de opdrachten die komen uit de arabische zandbak belangrijk. Elke kritiek hier is voor hen merkbaar. Daarom staan wij, de burgers van de westerse wereld, in de uitverkoop. Geld verdienen is nu eenmaal belangrijker dan onze vrijheid.
De politiek maakt het allemaal mogelijk.

swapper | 07-01-15 | 20:45

@maggoo | 07-01-15 | 20:33
Niet iedereen wordt in een rijke en succesvolle ondernemersfamilie en in een gezin, woonachtig in een veilige en roomblanke villawijk, geboren. Ik kom zelf ook uit een slecht milieu inclusief bijbehorende omgeving en ondanks dat ik het door keihard te werken tegenwoordig ver heb geschopt wat betreft carrière, werk, partner en succes, heb ik 20 jaren geleden als broekie al meermaals persoonlijk kennis mogen maken met het wanconcept dat de multiculturele samenleving heet.
.
En naar zo'n veilige omgeving verkassen geeft ook geen garantie voor de toekomst. Zo hebben ze in het ooit rustige dorpje in de provincie waar ik nu (nog) woon 2 jaren geleden ook een asielzoekerscentrum neergeplant met plek voor niet minder dan 450 asielzoekers. Driemaal raden wat er sindsdien allemaal gaande is in dit ooit zo vredige en rustige dorpje.

Le Roi | 07-01-15 | 20:44

Ik denk dat er nu in hoog tempo T-shirtjes gedrukt worden met "Je suis Charlie" . Toch?

Mark van Leeuwen | 07-01-15 | 20:44

De luiaard heeft een boodschap voor de terroristen;
m.imgur.com/sjLZnLq

Nacho_Vidal | 07-01-15 | 20:41

Le Roi | 07-01-15 | 20:25
Mensen worden in Nederland dagelijks geconfronteerd met de Islam alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
De Islam is een bedreiging voor ons allemaal, maar je kunt het wel blijven schreeuwen.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen hoe hard dit ook klinkt , Parijs heeft vandaag gevoeld wat de Islam doet.

Eurotokkie | 07-01-15 | 20:41

Typisch: een van de weinige haatzaaiende werken waarvan de haatzaaiende werking ook daadwerkelijk bewezen is, geniet bescherming tegen censuur vanwege "religie". Tijd om de uitzonderingspositie van religies weer eens ter sprake te stellen.

Overigens ben ik een voorstander van een brede interpretatie van vrijheid van meningsuiting, en vind ik dat "haatzaaien" op zich onvoldoende is om iets te verbieden. Maar actief oproepen tot geweld lijkt me dan wel duidelijk over de schreef.

Muxje | 07-01-15 | 20:41

Heeft de een of andere kweezel al geroepen dat ze er zelf om gevraagd hebben?
Dat je met die tekeningen die mensen kwetst tot in het diepst van hun ziel?

de honden blaffen... | 07-01-15 | 20:40

@Chow | 07-01-15 | 20:38

Ben jij er zo eentje die last van woorden heeft? Kort lontje zeker.... ik hou voor niemand mijn muil en zeker voor jou niet!

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:40

Kaas de Vies | 07-01-15 | 19:40
Hee Kaas, ik heb jou pas toch leren photoshoppen?

Bakito | 07-01-15 | 20:38

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:26

Kun je niet 1 of 2 topics even je agressieve muil houden?

Chow | 07-01-15 | 20:38

www.barenakedislam.com/wp-content/uplo...
.
Dit is wat er zou moeten gebeuren, dergelijke middeleeuwse intolerantie kan niet met zachte hand bestreden worden, iets van zachte heelmeesters en stinkende wonden, de lucht is inmiddels niet meer te harden in Europa. Er zal Europese eenheid komen tussen de autochtone oorspronkelijke bewoners van Europa, en dat zal niet de soort eenheid zijn zoals men in Brussel beoogd. Hoe meer aanslagen, hoe massaler en sterker de walging naar de islam zal worden. Het zal compleet een averechts effect hebben. De angst zal snel omslaan in volkswoede. Er valt echter te vrezen dat de gebeurtenissen vandaag slechts een aanzet zijn voor nog meer (islamitische)ellende die op ons afkomt. Omdat dit ook precies de bedoeling is van die IS en (andere) gekken.

Gaul Shaarad | 07-01-15 | 20:37

Moet ik wel veel gommen met mijn stuf, vrees ik.

Piet Karbiet | 07-01-15 | 20:37

Wel knap als je zo tekene kunt...

Jan Gordelroos | 07-01-15 | 20:36

Flikker ze deruit. punt

Ik ga verder met Holleeder-nieuws hoor.

Jan Gordelroos | 07-01-15 | 20:35

Tekenen kan ik niet, maar mocht ik nog een goede grap weten te bedenken probeer ik nog wel even iets bij elkaar te fotosoepen

ZonderNaam | 07-01-15 | 20:34

Iek wait waar joelie hois woont jonge, jewétog!!

Jan Gordelroos | 07-01-15 | 20:34

@Ren je rot 20:14
.
Verdediging begint bij de kleinst mogelijke minderheid. Het individu. Privaat wapenbezit. Daarnaast kunnen individuen kiezen om een private ordehandhavingsdienst op te richten en zelfs een leger.
.
Dan hoor ik u denken: maar dat hebben we nu ook...Fout!! Wat u nu heeft is een organisatie die claimt een overeenkomst met u te hebben (Staat). Deze organisatie pakt gewoon uw geld af (desnoods met geweld) en claimt vervolgens tegelijk uw beschermer te zijn...LOL!
.
In een libertarische samenleving is geen overheid. Daar zijn enkel individuen die op vrijwillige basis (dus met wederzijdse instemming!!) met elkaar handelen. En dus ook met elkaar samen werken om een adequate verdedingsmacht op poten te zetten.
.
En een samenleving die gruwt van barbaarse ideologieen als Islam, werkt maar al te graag samen tegen aanvallen. Sterker, ik denk zelfs dat diverse onafhankelijke maatschappijen graag op zeer grote schaal samen werken om barbaarse ideologieen buiten de deur te houden.
.
En vereniging op basis van vrijwilligheid is niets mis mee natuurlijk.

De Libertariër | 07-01-15 | 20:34

Op nieuwssite Marokko.nl weet een zekere Barato te melden naar aanleiding van de schanddaad in Frankrijk en de reacties op Geenstijl daarop dat er quote " 50 miljoen moslims in Europa zijn , een goed leger in stand-by modus.We ( )zijn geen joden die je kunt afvoeren in treintjes...unquote. Met andere woorden , jullie krijgen de oorlog die jullie willen. De bewustwording onder islamisten om Europa moreel en daadwerkelijk te kunnen gaan gijzelen is in volle gang. Deze ontwikkeling gaat sneller dan verwacht hoewel o.a. voorspeld door de heren Fortuyn en van Gogh. De moed putten de islamisten uit Isis die twee reguliere legers (Irak en Syrië)en de Taliban die de Navo in Afghanistan het nakijken geven. Overigens wordt op Marokko.nl daar waar het om het geschil tussen Israël en Palestina gaat, het eerste land steevast met "zionisten" bestempeld. Sociologen in de 70-er en 80-er jaren voorspelden integratie na de tweede generatie. Niets is minder waar. Olie om immigratie ( Pamela Hemelrijk) doet Europa de das om en Brussel is de henchman van de Arabieren.Dus ( ?)laten "we" dagelijks hele boot- en vliegtuigladingen Arabieren en Afrikaanse moslims toe die moslims ontvluchten om vervolgens hun moslimidentiteit in het ontvangende land te gaan herbevestigen na verloop van tijd. Dit fenomeen doet zich al voor in Scandinavië en de rest van West-Europa. Frankrijk, hèt land van het vrije woord sinds de 18e eeuw( Voltaire, Montesquieu, d'Alembert, Diderot eva ) weet zich niet gegijzeld door een Tweede Wereldoorlog zoals het Duitsland van Merkel en heeft een scherpe scheiding van Kerk en Staat maar heeft wel weer de grootste moslimbevolking van Europa. Zalvende moslimpredikers preken de passie maar hebben in het achterhoofd de conquista. Europa, de VS en Rusland hebben het nazisme verslagen op de bloedige slagvelden met behulp van duizenden tanks en vliegtuigen. Simpele machinepistolen, haat en ideologie bereiken helaas meer. Europa gaat aldus naar de sodemieter.

Jan Boule | 07-01-15 | 20:33

@Le Roi | 07-01-15 | 20:25

Of misschien zitten die mensen in een roomblanke wijk met kinderen op een roomblanke christelijke school omdat ze verstandig zijn, en niet te midden van beesten wensen te wonen en hun kinderen nog iets van een fatsoenlijke opleiding willen meegeven. De wegkijkers zitten meestal elders.

maggoo | 07-01-15 | 20:33

@La Bailaora | 07-01-15 | 20:22

Zo , dat deed de ogen wel even openen.
Naast zoals ik al dat stukje geen overheid niet kan plaatsen.

Ren je rot | 07-01-15 | 20:30

Die sidekick bij DWDD, ben even haar naam kwijt, heeft de hele uitzending gekeken alsof ze in haar broek gescheten had.
Je kan van Prem van alles vinden, maar die was als een van de weinigen luid en duidelijk daar.

Jackanders | 07-01-15 | 20:28

@frank4444 | 07-01-15 | 20:22

Je bent pas fucked als je gepopt bent.... en voor die tijd neem je nog wat van die gasten mee als ze je aanvallen.... als ik ga, ga ik als een kerel en niet als een laffe hond die in z'n broek pist, z'n dochters afgeeft in de hoop dat hij mag blijven leven.... engerd!

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:26

PowPow | 07-01-15 | 20:23

Fear leads to anger, anger leads to hate; hate leads to suffering.

Eurotokkie | 07-01-15 | 20:26

En vergeet deze niet te uploaden naar instaharam

Mastermattie | 07-01-15 | 20:25

@Eurotokkie | 07-01-15 | 20:18
Helaas zijn er daarentegen nog steeds véél te veel wegkijkers die in een keurige roomblanke wijk wonen en wiens kinderen op een basisschool louter roomblanke kindertjes zitten, die vanuit een ivoren torentje roepen dat we allemaal mensen zijn, de islam niet gewelddadig is, dat niet alle moslims de islam gewelddadig interpreteren en dat we bovenal vooral niet discriminerend/racistisch moeten zijn.
.
De islam is een gigantisch gevaar voor alles wat wij lief hebben. Dat moge inmiddels wel duidelijk zijn. Maar nóg gevaarlijker zijn de volidioten, vooral die in de hogere echelonen, die deze waarheid niet onder ogen willen zijn en het keer op keer weer willen relativeren. Dezelfde naïeve idioten die anno 2015 nog steeds denken dat je met islamieten de dialoog aan moet gaan, en dat ze zo gewelddadig zijn omdat wij hen zouden discrimineren.
.
De wereld staat in brand, en we moeten zo snel mogelijk zorgen dat iedereen wakker wordt voordat het te laat is.

Le Roi | 07-01-15 | 20:25

Aquarassenrellen

Bakito | 07-01-15 | 20:25

@La Bailaora | 07-01-15 | 20:20

De moeite waard, het begint wat stroef maar op een gegeven moment gaat Prem lekker los..... en heerlijk om te zien hoe die gruwelijk irritante overbetaalde Van Nieuwkerk zich in allerlei bochten wringt om de kritische gasten weer in het 'linkse' gareel te krijgen..... onder het motto.... sssssssssst, moet dat nou, niet zo hard... wat een glibberende aal is dat, gadverdamme!!

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:24

@frank4444 | 07-01-15 | 20:22
Als men slim is richt men zich op de overheid...

La Bailaora | 07-01-15 | 20:23

zeg maar jansen | 07-01-15 | 20:08
Google eens op sarcasme. Gaat een wereld voor je open.

Igor Putkin | 07-01-15 | 20:23

-weggejorist-

PowPow | 07-01-15 | 20:23

@Ren je rot | 07-01-15 | 20:14
Het libertarisme spreekt mij ook aan, maar er zijn wat kanttekeningen. Het gaat te ver, geen overheid leidt tot allerlei praktische problemen.

Maar het allergrootste probleem is dit:
www.libertarischepartij.nl/moslims-voo...

Het staat islam dus helemaal niet in de weg, in tegendeel zelfs, het omarmt het.

La Bailaora | 07-01-15 | 20:22

Fatwabuster|07-01-15|20:16
Wat ga jij doen toetsenbordridder? Stille tocht? haha
Je suis Charlie? haha.
Hier een grote bek opzetten? haha
Of haal je je gun uit het vet? Haha
Iedere moslim die je opruimt haalt onze regering er 10 voor terug want zielig. Dweilen en iets met een kraan. We are fucked.

frank4444 | 07-01-15 | 20:22

Journaal vermoedt dat het een aanslag op de cartoonisten van Charlie hebdo kan zijn... Op dit soort momenten komt de objectiviteit wel heel sterk naar voren daar

flat out | 07-01-15 | 20:22

@Rasputnik | 07-01-15 | 19:52

Je bedoelt dezelfde Boris Johnson die onderstaande uitsprak na de moord op Lee Rigby?

"Boris Johnson has said the blame for the brutal murder of a soldier in Woolwich lies with the ‘warped mind-set’ of his killers. ‘One obvious point, it is completely wrong to blame this killing on Islam.’"

BenBinnen | 07-01-15 | 20:21

@Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 20:15

Sterre zit waarschijnlijk, samen met haar partner (type krullenbol, moeilijke bril en kippenborst) in een debat groepje te brainstormen hoe te reageren op deze 'ramp' voor de islamitische medemens......

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:21

De Libertariër  | 07-01-15 | 19:44
Daar heb je hem weer! Ga buiten spelen joh.

Frikandel_met_mayo | 07-01-15 | 20:21

Goeie actie!

*zet GeenStijl weer in zijn favorites*

Saaihead | 07-01-15 | 20:20

@Fatwabuster | 07-01-15 | 20:13
Nee niet gezien, maar misschien kijk ik het zo even terug via uitzending gemist...

La Bailaora | 07-01-15 | 20:20

Brrr die ascher net weer op tv. Vuile enge tering hypocriet. Wat zou je met archer willen doen tweetybird. Nou ik zou met een aanloop van een kilometer hem best eens een keer vol voor zijn zak willen schoppen. Als hij dan zegt na 50 minuten waarvoor deed ja dat. Dan zeg ik hoe kom je erbij dat ik dat deed. Tweetybirds doen dat niet. Net als dat jij altijd roept dat islam niks met terrorisme te maken heeft.

tweetybird | 07-01-15 | 20:20

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:13
Gelukkig worden steeds meer mensen wakker dat de Islam geen toekomst heeft in Europa , niet nu en ook niet over 500 jaar.

Eurotokkie | 07-01-15 | 20:18

Maar hoelang zijn ze nu precies kwijt.. het blijft angstvallig stil voorlopig. Die vorige kerel, van die aanslag in brussel, is voor zo ver ik het meegekregen heb uitsluitend door z'n eigen stupiditeit tegen de lamp gelopen, met het wapen nog bij zich. Dat zie ik niet nog een keer gebeuren.. als ze hier mee wegkomen, wat tot op heden de meeste NIET lukt, zal er nog een hoop ellende volgen.

noerg | 07-01-15 | 20:18

Gregorius Nekschot kan beamen dat dit geen slim idee is in Nederland.

Ommie de HaatMoker | 07-01-15 | 20:17

@Kaasdevies Ik denk dat de foto waar je naar verwijst "ceci n'est pas une pipe" ook kan inzenden zonder verdere bewerking.. Als je erover nadenkt maakt deze cartoon de boodschap reeds duidelijk (met de franse ondertitel als verwijzing). Overigens een sterke inzending ;).

virtue | 07-01-15 | 20:17

In het kader van de gebeurtenissen van vandaag kwam deze weer veelvuldig voorbij: "Laten we ze knuffelen want dat is het enige wat helpt."

HI-LA-RISCH!!!!

sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6...

Godsammekraken | 07-01-15 | 20:16

@frank4444 | 07-01-15 | 20:13

Als jij je dochters als schild gebruikt omdat je niet weet hoe jij je zelf moet beschermen, dan ben je niet alleen een laffe hond en een egoïst maar ook reddeloos verloren!

Ben jij soms die twitterende PVDA kneus van een minuut na de aanslag?

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:16

Maarrrr
Zijn dej reaguurderts er ook als GS dadelijk bedreigd wordt?
Ik wel als men dat wenst.
Inclusief gratis veiligheidsanalyse bij deze aangeboden.
Ik hoop dat GS vooralsnog hun zaken op orde hebben.
Nu ga ik een cartoontje proberen te pennen.
Nog nooit gedaan dus...

2N3055 | 07-01-15 | 20:16

Heeft Sterre trouwens al gereageerd?

Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 20:15

@zeg maar jansen, ja, heb drie keer terug geluisterd. Ziek ziek volk. Niemand reageerde. Van het Hek, de Correcte Hazelip en de POT van de Vara ook niet.

Normpje | 07-01-15 | 20:15

Driewerf hulde!!! Rechte rug GS!!!

Coyote | 07-01-15 | 20:15

@De Libertariër | 07-01-15 | 20:03
Zou het graag met u eens zijn , heb libertarisme gegoogled en het spreekt mij serieus aan.
Het in te vullen stuk , waarbij we/u/ik tegengas moeten geven aan een ideologie die ons de kop wil indrukken blijft voor mij leeg als dat zou moeten gebeuren zonder overheid.
Want in deze is de overheid dan toch het leger ?
Of spreken we/u/ik ergens af op C.S Utrecht om met katapult , hooivork en knuppels ten strijde te trekken ?

Ren je rot | 07-01-15 | 20:14

Zeg maar jansen|07-01-15|20:08
Graag maar ik mag geen wapens dragen en NL importeert en knuffelt de vijand alsof het een levenstaak is. Beetje moeilijk verdedigen zo he. Maar het lijkt dat jij weet hoe het moet..dus info graag. Ik heb geen idee.

frank4444 | 07-01-15 | 20:13

@La Bailaora | 07-01-15 | 20:07

Ontkennen is inderdaad zinloos!

Ik weet niet of je net DWWDD hebt gezien maar dhimmy Mathijs kwam wel heel erg in het nauw door Prem, Jort Kelder en nog 2 anderen die ik niet ken....... uitgesproken anti islam!
Gelukkig kan het nog en nemen sommige BNers geen blad voor de mond #kleurbekennennu

Fatwabuster | 07-01-15 | 20:13

@ De Libertariër | 07-01-15
Ik ben vegetariër, mag ik naar uw land komen?
Ik wil graag !!

Stoned Hengst | 07-01-15 | 20:12

@De Libertariër | 07-01-15 | 20:03
"Wat werkelijk nodig is, is een revolutie van het individu. Dan volgen alle oplossingen vanzelf"

Nou, we kunnen weer rustig ademhalen, reaguurders!.
En begin eens te tekenen met z'n allen.. Die boerka kan ik niet al te lang dragen omdat de hond en varken ervan schrikken.

RickH | 07-01-15 | 20:12

Drs. D. | 07-01-15 | 19:42

Sterker nog ik vindt dat alle kranten alle cartoons op alle bladen moeten zetten zonder verder artikelen. Gewoon 1 grote cartoon maken van die kranten. Om aan te geven dat dit te ver gaat. En we dit niet meer pikken.

tweetybird | 07-01-15 | 20:11

ze zijn gewoon bang voor de pen, want alles dat geschreven staat is waar. hun logica klopt niet meer als ze dit niet serieus nemen, die mensen zitten in een loophole.

wie schopt ze eruit?

hugeau | 07-01-15 | 20:11

Normpje | 07-01-15 | 20:09 Ik heb het niet gezien, zei hij dat écht?

zeg maar jansen | 07-01-15 | 20:10

Is de verlichting van de Keulse dom trouwens al uitgezet?
.
Of gebeurt dat alleen wanneer mensen hun mening komen uiten en niet wanneer de Islam zijn volgende reeks doden heeft opgeleverd?

Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 20:09

Erik van Muiswinkel was bij DWDD benieuwd hoe de volgende uitgave er uit zou zien nu de redaktie "aardig was uitgedund." Echt waar, zo praat en luistert de weldenkende meute van de VARA/PvdA.

Normpje | 07-01-15 | 20:09

Erik van Muiswinkel was bij DWDD benieuwd hoe de volgende uitgave er uit zou zien nu de redaktie "aardig was uitgedund." Echt waar, zo praat en luistert de weldenkende meute van de VARA/PvdA.

Normpje | 07-01-15 | 20:09

frank4444 | 07-01-15 | 20:06 Ah, een dhimmy.

Laffe zak, verdedig je dochters in plaats van ze te overhandigen.

zeg maar jansen | 07-01-15 | 20:08

@The Gymp | 07-01-15 | 19:54

Dan snap je het dus niet, en ben je net zo dom als de tegenpartij.

captainobvious | 07-01-15 | 20:08

Of deze, met de google vertaling hieronder (de laatste zin zegt al weer zat):
twitter.com/shame_5/status/5528838532...

"In an attack Magazine # Charli_aabdo killed four painters have fees of cartoons of the Prophet ﷺ
God is great and thankfully"

La Bailaora | 07-01-15 | 20:07

Sorry, doe ik niet aan mee. Ik kan goed tekenen en heb een briljant idee voor een cartoon maar helaas.
Morgen lange broeken kopen voor mijn dochter i.p.v. jurkjes.
Heb al mijn homo/lesbo/joodse vrienden een app. gestuurd dat ik ze voorlopig niet wil zien.
Allah is groot, allah hakkebarrr, leve de moslims. Islam forever.
Scheerapparaat weggegooid. Ik ben er klaar voor.

frank4444 | 07-01-15 | 20:06

Mag je meer dan 1 inzending doen?

derpinator | 07-01-15 | 20:05

@Ren je rot 19:46
.
De enige oplossing die er is. Secessie van de Staat der Nederlanden en in het nieuwe onafhankelijke gebied onder geen enkel beding aanhangers van welke barbaarse ideologie dan ook (islamisme, socialisme, liberalisme, communisme) meer toelaten. Een nieuw land. Enkel voor lieden die geen enkele interesse hebben in elkaar met geweld idealen op te dringen...
.
Niet realistisch hoor ik u denken. En dan heeft u gelijk. Desalniettemin is het nog altijd 100 keer realistischer dan dat de Staat der Nederlanden het voor u oplost....
.
Waar het om gaat is dit: Mensen moeten weer soeverein worden. Niet langer het leven willen laten domineren door een overheid. ZELF de teugels in handen nemen. ZELF kunnen bepalen met wie u wenst samen te leven. ZELF over uw vruchten arbeid beschikken. ZELF kapitein op het schip des leven worden in plaats van de Staat der Nederlanden ieder aspect van uw leven laten domineren en willoos de uitslag van een democratische farce accepteren.
.
Wat werkelijk nodig is, is een revolutie van het individu. Dan volgen alle oplossingen vanzelf...

De Libertariër | 07-01-15 | 20:03

Het begint nu serieus verontrustende vormen aan te nemen:
twitter.com/muwahideenmedia/status/55...

Maarre, he, het heeft niets met islam te maken hoorrr. Tsss, welke randdebiel blijft het nu nog ontkennen?

La Bailaora | 07-01-15 | 20:03

Dan dooft het licht.......

kat-de-kat | 07-01-15 | 20:02

wat gaat merkel nu zeggen, dan die mensen geen gelijk hebben die tegen islam zijn en een fobie hebben, weg met merkel

kno;9904 | 07-01-15 | 20:02

@Drs. D. | 07-01-15 | 19:56

En zij zegt dat u uw reputatie juist niet hoog kon houden.

Ren je rot | 07-01-15 | 20:02

kan iemand 3 politiemannen tekenen die een pen in het oog steken van de profeet die op de stoep ligt.
*too soon*

Knar01 | 07-01-15 | 20:01

Jammer, je tweet is fout. Ce ne es pas moet zijn ce n'ést pas. Beter opletten bij Franse les.

Het_Genie | 07-01-15 | 20:01

RickH | 07-01-15 | 19:57 Alles wat je krijgt verdien je.

zeg maar jansen | 07-01-15 | 19:59

Ik zou Mohammed wel willen beledigen, maar ik ben bang dat Mohammed en zijn volgelingen dat zelf al beter hebben gedaan dan ik ooit zou kunnen. Daarom willen moslims ook niet dat Mohammed bespot wordt: ze weten dat we heel veel in zijn levensverhaal kunnen vinden om hem voor te bespotten.

Nequebard | 07-01-15 | 19:59

Misschien iets met leren pakjes en zweepjes.. Dat vinden ze niet leuk.

skeel | 07-01-15 | 19:59

dit krijg je met een tekening nooit meer goed.

Het is zo en het is niet anders.

zeg maar jansen | 07-01-15 | 19:58

Maar goed... De nieuwe variant op de stille tocht. Ja, dat zal helpen....
.
* denk er maar een lieveheersbeestje bij *

Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 19:58

Ik ben te bang, helaas... Gefeliciteerd aan de winnaar alvast en ik kom een halal liedje zingen bij je crematie! (Ik ben degene die incognito (boerka/nikab) op handen en voeten 'zit').

RickH | 07-01-15 | 19:57

Bandirah kom er maar in!

De Reaguurder | 07-01-15 | 19:57

Ren je rot: dat is alleen maar voor de schijn. Ze heeft een reputatie hoog te houden.

Drs. D. | 07-01-15 | 19:56

Ik denk dat er niet genoeg cartoons opgeleverd kunnen worden.

G,I. Jane | 07-01-15 | 19:55

Parel, ik hoop dat de grote bazen allemaal hun cojones laten zien en een front formen. Allemaal een cartoon, liefst wereldwijd...

Drs. D. | 07-01-15 | 19:54

Ik doneer liever iets anders dan een tekening....

*25 kilo bedorven varkensvlees alvast inpakken doet*

The Gymp | 07-01-15 | 19:54

Men begint alweer overal te roepen dat dit niets met Islam te maken heeft. Dat dit extremisten zijn die religie misbruiken.

Kudos voor Boris Johnson die het beestje weliswaar niet helemaal bij naam noemt maar het al wel heeft over 'It reminds us that this twisted ideology of hate, often fostered elsewhere, now threatens the fabric of cities across Western Europe.'.

Maak die man in godsnaam PM.

Rasputnik | 07-01-15 | 19:52

Deze gasten zijn te dom om te poepen! Maar wel in staat iemand om te leggen helaas! Praten kunnen ze niet en ze voelen zich altijd het zwarte schaap, zoals er velen komen in de wereld helaas, ze voelen zich steeds aangevallen. En er is maar een ding wat je er aan kunt doen : terug sturen naar hun eigen land. Weg met al die moskees die voor haat en verderf zorgen. Dit wordt al bij die gasten in de wieg meegegeven : zaai haat en verderf. En zo lang dit blijft zal er nooit iets veranderen.Noem eens iets op wat die gasten hebben opgebouwd? Ik zie alleen maar afbraak van die gasten en verderf. Maar de jeugd heeft de toekomst dus ziet het er voor ons goed uit *KUCH*

Hebik | 07-01-15 | 19:51

* `ik ben Charlie` T-shirts besteld. *

zeg maar jansen | 07-01-15 | 19:51

Dit topic Van Rossem... Is hélèmaal Top Pik.

Beter gejat probeersel:
          ▂▃▅▅▅▃▂     ▲◢◤▀◥◣▃ ▍◢◤
       ▂▅▓▓▅██████▇▅◢██▀   〓 ★ 〓
      ◢▓▓▅███■▀████▓▓█◤    ◢◤ ▍◥◣
    ◢▓▓▆███▀▐ ▊▀▓▀█▓  ▓▲
   ◢▓▓▆██▀ ▼▍▍▲▌▐▓◥█▓▓██◣
 ▃ ▓▆███▓ ▍▎▌▍▍▼▍▌▓ █████▅
▐█▓█████▃▼▌▐ ▐ ▌▍▼ ◢█████▓█◣
█▊■██████◣▓ ▌▍▲◥◤ ▅██████▓█▊
◥■ ████████▅▼▀▃▆███████▓▓▼
◢█▲▓████████▆█▀▓▓▓█■▀▓▓▓█▅
███▓▓▀██■▀     ▀■▓▓█▓▓▓▓███
▐██◣▓▓■▀   ▍▎     ▀■▓▓▓▓█■▀
  ▀■◢▅▂▅▃ ▐ ▍ ▃▅▂▃▅ ▼◢▓██◤
    ▌ ▀█■▆▓▓▇■█■▀  ▲█▀
    ▲▀▓◣▀ ◢▍ ▐◣▀ ◢〓◤ ◢■▀
    ◢▓█◣ ◥〓▌ ▐◥〓◤  ▃▓◢▉
  ▐▓█▓◣  ◢▍  ▂◣   ◢▓███▋
   ███▓▓ ▐◣▃▅█▅  ▃▓████
   ▼██▆▇█▅ ▀██▅▓▓▓████
   ▀███■▀   ◥▌▀■▇█■▀
    ███▀▓▓〓▃〓▓▓▀■▀
    ▀■▓▓▓▓▓▓▓▓〓▀
        ▀■▓▓〓▀

hallevvezool | 07-01-15 | 19:51

Conclusie is duidelijk bij DWDD, Links worstelt met de islam.... en dat is misschien de enige winst van vandaag, er moet nu eindelijk kleur worden bekend.

Fatwabuster | 07-01-15 | 19:50

@Drs. D. | 07-01-15 | 19:46

Vreemd , mijn zus is nogal éénkennig.

Ren je rot | 07-01-15 | 19:50

Ik ben niet levensmoe .

Eurotokkie | 07-01-15 | 19:50

@Drs. D. | 07-01-15 | 19:42

Hahahahaha. Vijfde colonne doet vijfdecolonnen, niet het tegenovergestelde. Ik verwacht persoonlijk vele pagina's bagatelliseren, framen, en witwassen.

Parel van het Zuiden | 07-01-15 | 19:48

Als geweld het antwoord is, wat was dan de vraag?

#youp

zeg maar jansen | 07-01-15 | 19:47

Ik speel op safe en plaats slechts een kanttekening.

?syntax error | 07-01-15 | 19:47

HQ GS kan een bezoekje van de burgemeester verwachten hoor ik net bij DWWD.....

Fatwabuster | 07-01-15 | 19:47

Ik ben niet zo creatief maar ik denk er steeds meer over om een verzet te beginnen.

HaagseSkieldah | 07-01-15 | 19:46

HLN Newsupdate:

Bart de Weever (NVA Belgie)wil het leger in zetten bij verhoogde dreiging moslimterrorisme

Fatwabuster | 07-01-15 | 19:46

@De Libertariër | 07-01-15 | 19:44

Wat had U in gedachten ?

Ren je rot | 07-01-15 | 19:46

Ren je rot: JeZus ken ik wel...

Drs. D. | 07-01-15 | 19:46

Vandaag heet ik Charlie, morgen en overmorgen en dan en dan etc ook. Hadden wij maar een Winston Churchill die zei: "We will never surrender".

matrixbluepill | 07-01-15 | 19:46

Hoe je het ook bekijkt,
geniaal, satirisch, spottend, kwetsend of beledigend.
Een getekend plaatje is *nooit* een rechtvaardiging voor een slachtpartij.
Ook al is het plaatje een belediging van jouw imaginaire vriendje...

Wijze uit het Oosten | 07-01-15 | 19:45

Kennen jullie die mop over jezus , buddha en mohammed die in de kroeg zaten ?

Nee?

Dat kan kloppen , want die bestaan ook niet.

Ren je rot | 07-01-15 | 19:44

Het is gewoon kut. Dat is het.


Voor iedereen.

zeg maar jansen | 07-01-15 | 19:44

Voor iedere NL politicus die voor vrijheid van meningsuiting is:
Wat zei jij toen Gregorius Neqschot werd opgepakt??
Je zei nix LUL !!
Je bent hypocriet !!

Stoned Hengst | 07-01-15 | 19:44

Mijn donatie is niet origineel maar wel toepasselijk: de vlag van Saudi-Arabië. De geloofsbelijdenis voorzien van een wapen om de agressieve kant van de islam te demonstreren.
Een cartoon op zichzelf.

domheid regeert | 07-01-15 | 19:44

Ja...Een tekening maken. DAT zal ze leren.
.
Zucht...

De Libertariër | 07-01-15 | 19:44

-weggejorist-

Prof. Pim Pam Pet | 07-01-15 | 19:43

Morgen moeten alle kranten een vette cartoon op de voorpagina knallen!!!!

Drs. D. | 07-01-15 | 19:42

Ik ben nu toch wel benieuwd of dat ik in staat ben om ook een leuke te maken, meer na de breek, (van nek)

højre vær så venlig | 07-01-15 | 19:41

Wie durft er tegenwoordig nog een kritische tekening te maken....

basweetutwel | 07-01-15 | 19:40

Kan helaas niet tekenen, maar ik had deze een tijd geleden in gedachte. Uiteindelijk is een variant opgedoken met een semi automatisch geweer.

Toch zie ik deze graag wel uitgetekend.
twitter.com/KaasdeVies/status/5476869...

Kaas de Vies | 07-01-15 | 19:40

Kan niemand een handtekening tekenen om de kutislam af te schaffen?

Xilvero | 07-01-15 | 19:39

Ja maar, het heeft echt niets met de Islam te doen hoor. Zo juist zelf gehoord op de ZDF , Daniël Cohn Bendith heeft dit net gezegd.

edelweiss | 07-01-15 | 19:38

Helaas, ik kan niet tekenen (ik kom niet veel verder dan het niveau van Bandirah en daar zit niemand op te wachten)... dus dat laat ik aan de reaguurders over die hier wel talent voor hebben....

Succes!!

Fatwabuster | 07-01-15 | 19:37

We bereiken - helaas - enkel met het opvoeden van dergelijke geestesgestoorden, niet door te ageren. Het is een strijd dat geen strijd zou moeten zijn.

Rollins | 07-01-15 | 19:36

REAGEER OOK