Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UNIEK! Politie zoekt overvaller zonder bontkraag

Gewapende overval gone wrong aan het Soembaplein in Ede. Daar heeft een overvaller (met capuchon maar zonder bontkraag) zojuist twee medewerkers van de Texaco neergestoken. De dader stormde - omstreeks 18.50 uur - het benzinestation binnen met een nep-vuurwapen, waarop een worsteling ontstond met personeelsleden. Kennelijk droeg de man ook een mes bij zich, want daarmee verwondde hij twee personen. Een van hen zou er slecht aan toe zijn door ernstige verwondingen aan het hoofd, melden ooggetuigen. De dader ontvluchtte de plaats-delict zonder buit. Omstreeks 19.30 uur arriveerde de recherche met speurhonden. Vreemd genoeg worden die vooralsnog níet ingezet. Misschien dat een fatsoenlijk signalement in de tussentijd zou helpen.
Update 10.58 uur: De slachtoffers, mannen van 43 en 61, zijn inmiddels buiten levensgevaar.

Reaguursels

Inloggen

Dikke kans dat de vaste klanten bij cafe/snackbar de tamboer op datzelfde soembaplein de dader wel ergens van kennen.

henkdekanarie | 05-01-15 | 17:49

'Zonder bontkraag' is een andere manier om te zeggen: het was weer eens een Marokkaan uit Veldhuizen.

Jan Gordelroos | 05-01-15 | 08:09

Gaza op de Veluwe.

Muggenmepper | 05-01-15 | 07:49

ineens weet je het. de rode eekhoorntjes zijn allemaal pleite, en dat bont kan niet van de grijze worden gemaakt. wat mij blijft verbazen is waarom zogenaamde progressieve mensen een theocratisch gedachtegoed zouden willen faciliteren en promoten? wat hebben linksche mensen met islam, terwijl vroeger linksch de drie k's bestreed: koning, kroeg en kerk. elke rechtgeaarde socialist heeft tegenwoordig een wijnboerderij, zit bij de iftar-maaltijd en kan niet wachten om kwik, kwak en kwek een cursus punniken te geven.

minimá-armezusvan.. | 05-01-15 | 00:56

@Feynman.
Met alle respect, maar wie zijn dan al diedie populistische Nederlandse ministers van buitenlandse zaken?

En als je oplossing voor het integratie vraagstuk echt inhoudt datdat autochtone kinderen net zo behandelt worden als autochtone, vrees ik het ergste. Weet je bijvoorbeeld wel hoe het is afgelopen met die kinderen die zonder vervolgschovervolgschool van de superschosuperschool zijn afgetrapt?

Helaas moet ik constateren dat je, hoewel ik je stukjes normaal goed vindt, je nu nogal kortzichtig en zelf populistisch bezig bent.

RoBD=Skullfucker | 04-01-15 | 23:43

appelvink | 04-01-15 | 23:00
Een hond zet tenminste vier gaatjes per keer, een pistool slechts maar eentje. Desondanks is het advies van Meester Theo Hiddema uzelf te bewapenen. www.youtube.com/watch?v=-fjUuwogZJc

Feynman | 04-01-15 | 23:36

Dat komt omdat we geen winters meer hebben; bontkraagjes zijn niet meer nodig.

meneer Q | 04-01-15 | 23:12

Feynman | 04-01-15 | 19:47 Ook woningovervallen, met afschuwelijk geweld, zijn reeds geruime tijd het werkterrein van gewetenloze sadistische rovers op zoek naar geld, goud, bankpas en autosleutels. Leeftijd van de overvallen slachtoffers speelt geen rol.
De daders: Karpatenkoppen, lichtgetinten of figuren die in 't donker nauwelijks te zien zijn.
-
Ik doe na zonsondergang de deur voor niemand meer open. Intimi weten dat, ze bellen of appen wanneer zij in aantocht zijn.
Gelukkig ben ik in het bezit van een hond met een zeer goed ontwikkeld instinct. Een lieve allemansvriendin. Slechts bij bepaalde figuren neemt zij een zeer waakse houding aan, trekt haar bovenlip op ten teken dat ze zal bijten als de persoon in kwestie te dichtbij komt.
Toch zou ik haar niet racistisch willen noemen, merkwaardig genoeg zijn er ook vreemden, donker- en lichtgetinte mensen die haar gerust kunnen aanhalen en aaien.
Waarschijnlijk hebben kwaadwillenden een smerige lichaamsgeur, voor ons mensen niet waar te nemen, maar wel voor dieren.
Mijn hond ruikt ze op afstand. Ik neem haar waarschuwingen altijd serieus.

appelvink | 04-01-15 | 23:00

Getint? Moet haast wel.

Frikandel_met_mayo | 04-01-15 | 22:51

Hahahaha! Leuke hoax dit! Alsof ze ZO snel arriveerden! Kostelijk!!!

erasmus1000 | 04-01-15 | 22:38

De speurhonden worden voorlopig niet ingezet, want men is het rittenboekje voor ze kwijt.

a9b2b1 | 04-01-15 | 22:31

Aparte lengte ook, meeste overvallers zijn 1.70/1.75

Geile Markeerstift | 04-01-15 | 22:12

Zachte winter, geen bontkraag meer nodig

Of was het een diervriendelijke noordafrikaan?

toerbaas | 04-01-15 | 21:58


Hmm overvallen? model van de shell pomp maar emuleren dik stuk glas en verder de artikelen via scan tijdslot op de kluis.

RigorMortis | 04-01-15 | 21:33

Er staat geen beschrijving bij het politiebericht omdat wij ze dan zouden kunnen herkennen en aangeven. Dus zijn het toch allochtonen, dat is dan namelijk verplicht.

Patatter | 04-01-15 | 21:33

Ci Ty33 | 04-01-15 | 21:20
Oh daarvoor had je al dat Italië asielzoekers vergunningen afgaf en motiveerde door te trekken naar Frankrijk. Daar was geen maffia voor nodig. Daarnaast is ons bevriende Italiaanse staatshoofd ook niet vies van een schone deerne of ferme handdruk. Dus tot hoeverre Italië ook een democratie is, in plaats van een criminele organisatie is ook een interessante vraag.

Moriarty | 04-01-15 | 21:22
We zijn maar een paar jaar bezig mensen gewoon een boete te geven als de kinderen weer eens een maand extra op vakantie zijn, dus dat we dat al vijftig jaar proberen is onjuist.

Onder proberen beschouw ik dat nieuwe Nederlandse kinderen net zo uitgerust, gevoed en warm gekleed in de klas zitten als de rest. Die half bakken poging van de vorige halve eeuw heeft het resultaat wat vanuit de input te verwachten is.

Vooral ook omdat zodra het macho puberen begint, we liever hele klassen laten gijzelen, in plaats van het criminele gedrag met de grond gelijk maken. Er is nu maar 1 middelbare school in Nederland die dat soort geweld van het schoolterrein veegt, zonder voor die leerling eerst een andere school te regelen. Zie hier voor de juridische novums in de Tegenlicht aflevering "De Superschool"

Het integreren ging fout, toen voor deze groep kinderen andere regels gingen gelden als voor hun leeftijdsgenootjes.

Feynman | 04-01-15 | 21:30

@Feynman | 04-01-15 | 21:09

"Integratie is op zichzelf niet de oplossing, maar is -aangenomen dat die mensen niet massaal op de trein gaan- de enige overgebleven acceptabele en duurzaam houdbare vredige eindsituatie."

Zeker.
Maar hoe bereiken we die vredige eindsituatie dan, volgens jou?

"En al volgt de eerste generatie niet onderwijs om zelf een leuke baan te krijgen, zijn of haar kinderen zullen een veel betere kans hebben in het onderwijs als ze thuis een beetje doorhebben waarom de jeugd hier tussen vanaf zijn vierde tot ver in de twintig probeert een echt vak te leren."

Deze denkfout hebben we toch al eens gemaakt?
We hebben dik 50 jaar praktijkervaring, dat dit gewoon niet zo werkt.
Het gros van deze mensen én hun nageslacht hebben hier geen schijn van kans.

Moriarty | 04-01-15 | 21:22

Overvallen hebben toch geen prioriteit meer?

hans123 | 04-01-15 | 21:20

Feynman | 04-01-15 | 21:09
In Eu immigratie-kringen wordt al enige tijd gesproken over de problemen in Zuidelijk Italië. De gehele opvang van asielzoekers zou inmiddels n handen zijn van de maffia (groepen) aldaar. 90% van het geld dat asielzoekerscentra ontvangen van de Italiaanse staat cq Eu cq hulporganisaties zou worden ingepikt door de maffia. Die asielzoekers zouden zelfs ondervoed raken. En dus trekken ze verder noordwaarts. Zie Minutudigital.com, met nog meer recente verontrustende multiculti berichten.
www.minutodigital.com/2014/12/30/los-i...

Ci Ty33 | 04-01-15 | 21:20

Die woestijnrat was gewoon vermomd!

Rest In Privacy | 04-01-15 | 21:12

Moriarty | 04-01-15 | 20:33
Ja. Integratie die alleen van onze kant komt is gedoemd te falen. Vooral omdat nogal wat religies niet willen dat hun onderdanen integreren, maar veel liever zien dat wij bekeren. Net zoals Turkije tussen 1300 en ruwweg 1600 van Christendom naar Islam is gegaan.

Integratie is op zichzelf niet de oplossing, maar is -aangenomen dat die mensen niet massaal op de trein gaan- de enige overgebleven acceptabele en duurzaam houdbare vredige eindsituatie.

deluiegriek | 04-01-15 | 20:52
Boten terugslepen lijkt leuk. De meeste boten varen zonder de hulp van de Europese Kustwacht. Genoeg gelukszoekers zijn verstekelingen op normale commerciële schepen en ook de landsgrenzen van Fort Europa is een grote weide voor een nieuwe volksverhuizing. Af en toe een schattig hekje, maar een grens van duizenden kilometers breed is een streep op een landkaart, niet een Chinese muur.

Er zal altijd een meute de eindstreep bereiken. In plaats van kijken hoe die eindzone steeds voller, luier en agressiever wordt, moeten die mensen de achterlijke cultuur die ze zelf willen ontvluchten eens loslaten en serieus onderwijs gaan volgen, zodat wij niet eindigen met hele bevolkingsgroepen die jaloers, rovend en aan de steun door het leven gaan.

En al volgt de eerste generatie niet onderwijs om zelf een leuke baan te krijgen, zijn of haar kinderen zullen een veel betere kans hebben in het onderwijs als ze thuis een beetje doorhebben waarom de jeugd hier tussen vanaf zijn vierde tot ver in de twintig probeert een echt vak te leren.

Het is toch vreemd dat de meest ondernemende Afrikaners, die de moeite nemen duizenden euro`s te investeren in een overtocht, hun leven willen riskeren voor een nieuwe toekomst, daarna niet meer verleidt kunnen worden tot een opleiding, baan en leuke toekomst?

De gasten die echt niets kunnen, zitten immers zonder geld en eten nog steeds daar.

Feynman | 04-01-15 | 21:09

Dat werd al duidelijk uit de omschrijving van de lengte. Bontkraagjes worden meestal niet zo lang.

Martijngamer | 04-01-15 | 21:08

@Yoshidepossi | 04-01-15 | 20:57.
Wat is je programma?

Maria.1 | 04-01-15 | 21:03

@Yoshidepossi | 04-01-15 | 19:48.
Bestaat die partij echt?
Maria.1 | 04-01-15 | 19:51

Nog niet en juist daarom!

Yoshidepossi | 04-01-15 | 20:57

Feynman | 04-01-15 | 20:24 |
'Vele populisten zijn minister van Vreemdelingenzaken geweest, de boten varen nog steeds over de Middellandse zee heen.'
De boten varen nog vanwege regels die m.i. nog niet aangepast zijn aan de nieuwe situatie in EU (massale instroom). De boten moet je terugslepen naar plaats van herkomst en niet meenemen naar EU omdat ze zo zielig zijn, want dat zijn ze niet. Deze mensen hebben betaald voor de reis. Het feit dat EU de boten naar eigen grondgebied sleept, trekt natuurlijk meer gelukzoekers. Waarom niet iets afschrikwekkends gebruiken zoals de Australische manier: www.irishcentral.com/opinion/cahirodoh...

deluiegriek | 04-01-15 | 20:52

2014 was het warmste jaar ooit, dus die bontkragen zijn massaal afgelegd, denk ik.

McPhart | 04-01-15 | 20:52

binnenkort is op het werk verschijnen gewoon hetzelfde als russisch roulette spelen. waarom zou je uberhaupt in dit land nog je voordeur uitkomen... stop allen met werken. u krijgt 1400 euro netto. hoeft u niks voor te doen. 40u werken met ploegen levert u maar 400 euro meer op...

limburgs_frietjuh | 04-01-15 | 20:43

ehm beveiligingscamera's ? veilig gesteld door bromsnor?

hakbarry | 04-01-15 | 20:38

@Moriarty | 04-01-15 | 20:33. Ja, wij moeten beter integreren ;)

Maria.1 | 04-01-15 | 20:35

@Feynman | 04-01-15 | 20:24
Het probléém is dat er al 70 jaar niet geïntegreerd wordt, ondanks alle inspanningen 'onzerzijds'.
En dan is de oplossing integratie?

Moriarty | 04-01-15 | 20:33

Ede, dat zijn alleen maar Marokkanen en Gereformeerden, en zonder bondkraag moet het wel een Gereformeerde zijn. Dat ie daar nog tijd voor had tussen alle kerkdiensten door.

Osdorpertje | 04-01-15 | 20:32

Medewerkers van benzinestations zouden toch standaard uitgerust moeten worden met iets waarmee ze zich kunnen verdedigen in geval van nood, of op afstand houden, ze kunnen de beanbag gebruiken, die is het minst risicovol en effectief genoeg.
en.wikipedia.org/wiki/Bean_bag_round

Rachar | 04-01-15 | 20:29

Speurhonden pff.. We leven niet meer in de 19de eeuw ofzo. De daders springen op een fiets, scootah, in een auto of het OV, misschien zelfs in een helicopter. En weg is het 'spoor'. Misdaadbestrijding begint nogal lastig te worden. Denk je dat iemand zo'n hufter ooit nog te pakken krijgt als hij een bivakmuts/capuchon/sjaal draagt tijdens een overval en tien minuten later kilometers verderop is? En in de tussentijd van kleding is veranderd (kan ook nog). Dit soort uiterst irritante en gevaarlijke kruimeldieven moet je preventief aanpakken, en dan moet je toch echt bepaalde bevolkingsgroepen wat meer aandacht schenken.

de grote Anti | 04-01-15 | 20:25

Fatwabuster | 04-01-15 | 19:52
Ja wat zou ik daar nog kunnen toevoegen?

Dat de vervolging van joden, zigeuners, homoseksuelen, jehova-getuigen, gehandicapten, verzetsstrijders en andere üntermenschen zeventig jaar geleden niet begonnen is met een oververtegenwoordiging van eerder genoemde groepen in criminaliteits- en uitkeringscijfers?

Dat daarom vergelijkingen met bruine hemden niet opgaat? Dergelijke stromingen parkeren als een wederopstanding van het derde rijk voorkomt niet de teloorgang van de vierde. Wat dat betreft is politieke correctheid slechts junkie-gelul.

Dat het wegzetten van nieuwe politici door hun naam te verbinden aan willekeurige andere controversiële politici geen constructieve manier is van verslaglegging? Dat eerlijke en volledige verslaglegging een fundament is onder een democratie?

Het is nu een spelletje welke ramp eerst komt. Minderheden die elkaar onderling gaan lynchen? Marokko versus Turkije zie ik in Nederland eerder op de vuist gaan dan Pediga versus iemand anders. Zelfs in de Hollandse Schilderswijk zagen we de ISIS adepten liever alleen met de politie op de vuist gaan, omdat die ambtenaren direct moeten stoppen als je als nep-jihadi verliest.

Ondernemers die bij criminaliteit niet meer de politie maar een ambulance bellen? Blijft een leuk spelletje met het officiële advies om je geld zo snel mogelijk aan de eerste onverlaat af te geven, maar als er sowieso geweld gebruikt wordt of je achter de toonbank niet meer te eten hebt, gaat die vlieger niet meer op.

Dat Dijsselbloem misgrijpt in de staatskas omdat een kapitalistisch land niet kan bestaan uit louter een spenderende overheid? Zelfs het komende opkoopprogramma gelooft voor de eerste uitvoering al helemaal niemand meer iets van. Dat is vreemd aangezien USA met Quantative Easing net het Mickey Mouse Money weer verstelt heeft. www.nu.nl/beurs/3966352/ecb-redt-niet-...

Er is maar 1 oplossing. Dat is integratie. Mensen wegbrengen is al zeventig jaar lang niet meer gelukt. Gaat ook niet lukken. Vele populisten zijn minister van Vreemdelingenzaken geweest, de boten varen nog steeds over de Middellandse zee heen.

Integratie betekent dat fundamentalisten net zo tolerant worden, als ze zelf onterecht worden getolereerd. Betekend dezelfde arbeidsparticipatie, dezelfde medewerking aan politie & justitie en het verdwijnen van oververtegenwoordiging in criminaliteitscijfers. Al het andere is gewoon geen integratie.

Feynman | 04-01-15 | 20:24

Effe rapper kliko belle!

analcharist | 04-01-15 | 20:23

@Graaf van Egmont | 04-01-15 | 20:14
Precies ;)

Lewis Lewinsky | 04-01-15 | 20:20

Lewinsky,
We worden om de tuin geleid aangaande de identiteit van de dader of daders. Dit zaakje stinkt.

Graaf van Egmont | 04-01-15 | 20:14

@Graaf van Egmont | 04-01-15 | 20:02.
Niet zo eigenwijs graaf; het is 1 dader. Onduidelijk is of de jas blauw of groen is.

Maria.1 | 04-01-15 | 20:13

uit welk bericht vat op te maken dat de honden nog niet ingezet zijn?
Overigens gezien het neopistool wat blijkbaar herkend werd als nep, lijkt het me niet evident dat het hier om een fin gaat. die zijn doorgaans minder "dom" wat betreft wapenkeuze

hakbarry | 04-01-15 | 20:13

Heeft de politie zelf specifiek "zonder bontkraag" erbij gezet of is dit bericht ge-tekst-shopt door GS ?

Brougham | 04-01-15 | 20:13

2 mensen neergestoken, geen signalement, we weten alweer genoeg.
Gelukkig nieuwjaar.

Slipsnifter | 04-01-15 | 20:12

@Fatwabuster | 04-01-15 | 19:52

Dan ben jij zeer waarschijnlijk één van de weinige.

overVecht | 04-01-15 | 20:11

Die honden slaan ook niet meer aan op de geurinhoud van een jas met capuchon zonder bontkraagje.

deraderendraaien | 04-01-15 | 20:07

@SyntaxError | 04-01-15 | 19:56
Uhuh, daarom hoop ik ook dat FireFox met een goed 'mobile OS' op de markt komt, die privacy wel respecteert.
Ben blij dat ik geen mobiel internet heb (overbodig / wifi volstaat) en dat ding maar weinig gebruik (max 10 euro tegoed p/j). Bellen doe ik het liefst met mijn 'vaste' telefoon (eigen voip-router natuurlijk) en berichtjes tikken vanaf de PC met telegram.org/ .
Vind Android echt eng, helemaal na het installeren van NoRootFirewall..

Boris die Sauertopf | 04-01-15 | 20:06

@Parel van het Zuiden 20:01
Doe je alucapuchon maar weer af, vraag en aanbod, meer niet. ECHT.

Ashtrey | 04-01-15 | 20:04

@Maria.1 | 04-01-15 | 20:00
Je zou toch van burgernet verwachten dat het met juiste informatie komt.

Lewis Lewinsky | 04-01-15 | 20:03

Lewis Lewinsky
Het zijn 2 daders, dus je analyse die je bracht tot een lone wolf, Antilliaans van kleur, slaat nergens op.

Graaf van Egmont | 04-01-15 | 20:02

Jassen met capuchon's... Ben benieuwd welke influentials daar achter zitten...

Parel van het Zuiden | 04-01-15 | 20:01

1 dader dus.

Maria.1 | 04-01-15 | 20:00

@Lewis Lewinsky | 04-01-15 | 19:57.
Dat vroeg ik me ook al af. In een ander artikel staat dat het niet duidelijk is of de jas blauw of groen was.

Maria.1 | 04-01-15 | 20:00

Ede Soembaplein Texacobenzinepomp gewapende overval. 1 man met blauwe nylon jas met capuchon. 1 man met groene jas met capuchon. Tips? Bel nu 112
Is het nou met of zonder? Anders verraad is misschien wel een goedwillende met een foute kledingkeuze.

hero_of_heaven | 04-01-15 | 19:59

Ede... Wedden dat de dader wel degelijk een bontkraag in z'n hart is. Mocroterreur is daar uitgevonden...

Parel van het Zuiden | 04-01-15 | 19:57

Burgernet heeft het over 2 daders:
*Ede Soembaplein Texacobenzinepomp gewapende overval. 1 man met blauwe nylon jas met capuchon. 1 man met groene jas met capuchon*.
www.burgernet.nl/burgernet/105910

Wat is het nou, 1 of 2 daders?

Lewis Lewinsky | 04-01-15 | 19:57

@Boris die Sauertopf | 04-01-15 | 19:52
Zeker lokatie gegevens worden, door veel apps, bijgehouden. Maar er vind nog meer function creep plaats .. het lijkt erop dat alles wat technisch mogelijk is gebruikt word door iedereen. Zie dit onschuldige bericht;
tweakers.net/nieuws/99086/npo-app-luis...

SyntaxError | 04-01-15 | 19:56

@Ook deze bontkraagloze meneer zal wel weer slachtoffer van zijn opvoeding zijn.
boasatlas | 04-01-15 | 19:53

Hier begint de ellende 9 van de 10 keer wel...

Moriarty | 04-01-15 | 19:55

@Supermatthijs | 04-01-15 | 19:34

Je krijgt hier een taakstraf als je opa, oma en kleinkind doodrijdt.
Omdat de snelheid waarmee dader reed niet vastgesteld (...) kon worden.

Ook deze bontkraagloze meneer zal wel weer slachtoffer van zijn opvoeding zijn.

boasatlas | 04-01-15 | 19:53

Bontkraagjes zijn tegenwoordig ook afritsbaar.

Toverkol | 04-01-15 | 19:52

Burgernet, die app heb ik ook verplicht op mijn telefoon het wegjorissen ervan is onmogelijk.
Wanneer ik de app afsluit, blijft die inactief, maar zodra ik op pad ga (komt zelfde voor natuurlijk), gps of internet aanzet wordt deze linea recta actief.

Verder helemaal niet opzichtig of zo hoor, maar krijg wel een sterk vermoeden (serieus) dat ze -de overheid- mij in de gaten wil houden, via deze app.

Boris die Sauertopf | 04-01-15 | 19:52

@Feynman | 04-01-15 | 19:47

Ik mis uw wel gewaardeerde mening cq bijdrage in het "Pegida" topic....

Fatwabuster | 04-01-15 | 19:52

@Yoshidepossi | 04-01-15 | 19:48.
Bestaat die partij echt?

Maria.1 | 04-01-15 | 19:51

Huidskleur en tongval staan hier niet. Waarom? Zo is het moeilijk herkennen.

Statler en Waldorf | 04-01-15 | 19:51

Het zou ook zomaar kunnen dat onze Mocro's, na 20 jaar de zwarte drie-kwart leren jas en daarna 15 jaar de jas met bontkraag gedragen te hebben, weer eens van huisstijl gaan veranderen.

Moriarty | 04-01-15 | 19:51

Goed bericht. Kort en bontig.

Ashtrey | 04-01-15 | 19:50

@Lewis Lewinsky | 04-01-15 | 19:43.
Ik gok daar ook op: alleen en daadwerkelijk gestoken.

Maria.1 | 04-01-15 | 19:49

Het is dus een Fin, maar als saillant detail: geen bontkraag.
En Opstelten maar bezuinigen op de politie. Niet dat er je veel aan had, maar het gaat meer om het signaal wat je ermee afgeeft: Heren Criminelen, Gaat Uw Gang! Wij gaan ons meer richten op snelheidscontroles en als er een doorgedraaide Mocro op Wegmisbruikers bijna een agent doodrijdt, maggie een jaar niet rijden en 120 uur schoffelen, want dat zal hem terugbrengen als een eerzaam burger die de Nederlandse Samenleving ten dienste zal gaan staan. Partij Van Het Gezond Verstand: wie doet er mee?

Yoshidepossi | 04-01-15 | 19:48

Die vinden ze nooit meer terug joh.

BeunDeHaas | 04-01-15 | 19:48

au.... klein detail zegt heel erg veel

Bokito ergo sum | 04-01-15 | 19:47

Jaren van preventie bij banken verhuist criminaliteit naar tankstations, supermarkten en juweliers. Chapeau. Zo`n kogelwerend raam helpt niet om half acht als je m pas om negen uur laat zakken.

Leuk zo`n zinloos signalement welke kleding in de dichtstbijzijnde kliko te vinden is. Wel lekker policolor. Totaal contraproductief. Binnenkort alles pinnen aan de pomp zodat u altijd te volgen bent en deze criminelen hun werkterrein verschuiven naar serviceflats.

Misdaad loont. Daarom vindt het plaats.

Feynman | 04-01-15 | 19:47

Gezien de omschrijving moet het een Fin zijn. En in Ede, dus dan weet je het wel.

Dizzydent | 04-01-15 | 19:46

@Graaf van Egmont | 04-01-15 | 19:41
Nee. Argumenten: hij was alleen.

Ik denk een Antilliaan. Argumenten: neppistool, echt mes, capuchon.

Lewis Lewinsky | 04-01-15 | 19:43

@ Russells Teapot / 19:36
Dit soort vage signalementen betekent doorgaans lichtgetint/fin
pas wanneer het 'onderzoek' na een jaar nog niet is opgeschoten volgt de huidskleur

Tobi | 04-01-15 | 19:42

Dat zonder bontkraag geloof ik wel. Ik laat me graag op het verkeerde been zetten door de policor politie. Vooral in Ede. Ik wil horen of de dader sliste en welke huidskleur hij had. Kortom, was het een rifaap?

Graaf van Egmont | 04-01-15 | 19:41

geen beschrijving van huid- en haarkleur?
nogal raar om dat weg te laten in het signalement.
Of is dat politie-taal voor 'neger'?

--sql error-- | 04-01-15 | 19:40

Gasten worden nooit meer terug gevonden. Politie draait tegenwoordig namelijk uitsluitend op heterdaadjes.

Grote Joop | 04-01-15 | 19:39

Misschien handig als de politie een wat duidelijker signalement geeft? Haarkleur? Of misschien huidskleur, als dat ook mag?

Jassen met kapuchons kun je namelijk uittrekken.

Russells Teapot | 04-01-15 | 19:36

Veel mensen in Ede zullen hier niet van wakker liggen. Het is de straf van god omdat ze op zondag open zijn.

terreurinmneur | 04-01-15 | 19:36

Ede, daar was ik laatst. Niet best daar.
Een barvrouw vertelde me dat er met Sinterklaas zakken met speelgoed gejat waren bij diverse voordeuren. Er was ook nog ingebroken met een hakbijl ergens.
De locals vertellen meer dan er in de krant staat. Welkom in Nederland * proest *

croque monsieur | 04-01-15 | 19:35

Met de dalende brandstofprijzen loont tanken zonder betalen niet meer genoeg.

Ik was in Haren | 04-01-15 | 19:34

@overVecht | 04-01-15 | 19:28
Afkomst boeit wel als de daders 9 van de 10 keer Marokkaans of Antiliaans zijn.

Door dit gegeven gewoon te erkennen, kan er veel gerichter opgetreden worden.

Helaas wordt het dan al weer snel 'Ethnic Profiling'.

Moriarty | 04-01-15 | 19:34

@ProAsfalt | 04-01-15 | 19:30

Onzin. Voor een gewapende overval krijg je echt gewoon straf hier zeker met twee gewonden.

Supermatthijs | 04-01-15 | 19:34

Ik denk dat het verhaal van kapitein kiko de egoist best eens waar kan zijn.

Halsje Femkema | 04-01-15 | 19:33

Jaloerse man... hij kan het beter dan eentje met een bontkraag

duitse herder | 04-01-15 | 19:32

Eentje die probeert te integreren?

Vogelbeest | 04-01-15 | 19:30

Sterkte, maar de dader zal er wel vanaf komen met paar uurtjes schoffelen, daar waar de bijstandsgerechtigde dit dag in dag uit moet doen.

ProAsfalt | 04-01-15 | 19:30

Maakt wel een flinke groep mogelijke daders uit beeld verdwijnen, chapeau!

DHE | 04-01-15 | 19:30

Afkomst boeit eigenlijk ten eerste niet. Je hardwerkende medemens neersteken omdat jezelf niet op een legale manier je geld kan/wil verdienen. Jammer dat het roepen van een nekschot niet mag.

overVecht | 04-01-15 | 19:28

Sinds ebola ook heerst onder ISIS-aanhangers is bontkraaguitval een groot probleem.

Kaas de Vies | 04-01-15 | 19:28

Dader heeft gedreigd met vermoedelijk een nep-vuurwapen en daarna ontstond worsteling met medewerkers. Man bleek ook in bezit mes, 2 medew. liepen steekwonden op en zijn per ambu naar zkh gebracht.Dader is zonder buit gevlucht

lady blabla | 04-01-15 | 19:27

Wanneer voeren we nu eens de guillotine in? Gegarandeerd nul procent recidive.

eerlijkere joop | 04-01-15 | 19:27

Gevolg van de bezuinigingen van kabinet Rutte, er kan geen bontkraag meer van af.

Prof. Pim Pam Pet | 04-01-15 | 19:27

Dat moet makkelijk opsporen zijn, zoveel Finnen zijn er niet zonder bontkraag.

Ik was in Haren | 04-01-15 | 19:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken