
Nee maar! Mieters nieuws van onze vrienden van het Openbaar Ministerie. De automobilist wordt in 2015 niet (nog) harder gepakt dan vorig jaar. Boetebedragen blijven in het nieuwe jaar gelijk.
Hoezee! Niet dat een beetje gas geven op de snelheid daarmee goedkoop is geworden: bij een gecorrigeerde overtreding van de maximumsnelheid met twintig kilometer per uur moet de gewone man een keiharde 163 euro aftikken bij het Justitieel Incassobureau. Binnen de bebouwde kom is dat voor tien kilometer per uur te hard 69 euro en zo'n zelfde overtreding in een dertigkilometerzone kost 103 euro. Zelfs het meest problematische gedrag in het verkeer wordt niet harder bestraft 'als bestuurder van een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig met motor tijdens het rijden een mobiele telefoon vasthouden'. Het bedrag dat op zo'n gevreesde paars/witte acceptgiro prijkt, bedraagt 230 euro. Redelijk mild nietwaar? Tegenwoordig zorgt iedere bestuurder voor levensgevaarlijke situaties in het verkeer met obsessief app-gedrag. Daar mag de overheid best iets aan doen. Alle details staan in het meest recente, zogenoemde
Feitenboekje (pdf) van het OM. Of via
GeenStijl. Ohja. Kleine extragratis waarschuwing. Er is wel een dikke adder onder het gas. Keer niet om op de snelweg als je tijdens het achteruitrijden een gehandicapte probeert te ontwijken. Want dan heb je meteen
een strafblad te pakken.
Echt waar.
Een strafblad.
Reaguursels
InloggenWat, is GeenStijl nu ineens NoStyle geworden?
"Police target innocent black men" => "Police shoot black criminals"
"Automobilist uitgekleed" => "Automobiliten die zich niet aan de regels kunnen houden uitgekleed"
Zo moeilijk is het allemaal niet.
De politie kan de rug op. De amateuristische politie is helmaal niet bekwaam om criminelen of moordenaars te vangen
DaZe | 04-01-15 | 15:39
en dat is niet eens politie maar een slecht betaald onderdeel van de belastingdienst. Daar mag je alleen 'werken' als je IQ kleiner is dan je schoenmaat.
Ach, er zijn toch geen agenten om deze regels te handhaven. Ik zie werkelijk NOOIT politie op de snelweg (behalve in de berm met een flitscam)
Waarom is het goedkoper op de snelweg links te blijven plakken? ik vind dat dat sowieso duurder moet zijn dan rechts inhalen.
nu nog bellende fietser aanpakken,
en eens meer handhavers daarop inzetten
ook de zonder verlichting of gasten met een mini-led lampje op de schouder of fietstas.
Gewoon 200 euro boete, anders lost het nooit op!
Een strafblad voor over de vluchtstrook rijden!? En dat in een land waar de allochtone kansjongere na 40 berovingen nog niet wordt bestraft, waar drie mensen doodrijden tot 120 taakstraf leidt en terugkerende jihad terroristen worden ontvangen met huis en uitkering.
-weggejorist-
Ja lachen, die toeter boete geldt alleen voor blanke he (slegs vir blanke). Daar hoef je bij een Turkse bruiloft niet mee aan te komen. (iets met pais en vree bewaren)
Boete voor niets handsfree bellen inderdaad minimaal verdubbeld wat mij betreft! Dat gaat veel ongelukken schelen.
Nou, voor bellen/appen tijdens het rijden mogen ze wat mij betreft de boete wel verdubbelen en flink gaan controleren. Ik kan op twee handen niet meer tellen hoevaak ik wel niet bijna van de motor ben gereden door zo'n bellende droeftoeter in zijn leasebak
Maar de administratiekosten voor de boete gaan toch wel omhoog, mag ik hopen?
Het ergste vind ik dat de hoogte van boetes wordt goed gekeurd door de mensen van het kabinet en die worden gekozen door de Nederlandse bevolking .
@michello | 03-01-15 | 22:50
Ik heb bezwaar aangetekend (kansloze handeling trouwens) en ben bij de rechter geweest. Een halve waarneming van een agent telt helaas zwaarder dan de waarheid en hij bleef bij zijn . Mijn uitleg werd door de rechter als smoes bestempeld. "Dit hoor ik dagelijks" Later hoorde ik van LAF (Leugen + Ambtseed = Feit). Marten Toonder schreef het al; recht is iets kroms dat verbogen is.
Dus als er een zondagsrijder op de linkerbaan van de snelweg blijft rijden, dan krijgt deze persoon 140 euro boete. Maar omdat deze persoon onnodig het verkeer hindert en ik hem dus rechts moet inhalen krijg ik een boete van 230 euro? Mooi is dat. Zie het liever andersom.
Dit wilden we toch met z'n allen? Opstelten is niet door Tita Tovenaar benoemd tot MinJus... toch???
Er is vast draagkracht voor die man en zijn beleid....
Zondagsrijden ontbreekt wmb op het lijstje, dus:
- Onnodig links rijden
- Geen richting aangeven
- Hinderlijk langzaam rijden
- Langdurige inhaalmanoeuvres
- Onjuist in/uitvoegen
mR533: geldt voor bestuurder OF passagier.
Hoezo? Geen gordel nodig als je niet alleen rijdt of alleen gordel nodig als je alleen rijdt?
Gek is dat, het gaat er altijd over om de burger te 'pakken' met deze regering.
Je leest nooit over harder optreden tegen straattuig, om lieden die iemand doodrijden ofzo, of vandalisme....
Voorbeelden te over !
Dit soort zaken worden harder bestraft en echte crimenelen worden amper aangepakt en als ze al moeten zitten hoeft dat ook al niet meer. Maar gelukkig gaan we allemaal weer PvdA of VVD stemmen. Ow nee, nu opeens D66. Ja die gaan daar verbetering in brengen proest!
Bij geboorte heb je al een strafblad, had je hem niet??? Voila nu wel. allemaal slapen gaan.
Wat een gezeik, van mij mogen niet-handsfree bellers nog vele malen harder gepakt worden. Heb al genoeg bijna doodervaringen gehad door die mongoloids. Graag wel ook dezelfde regels voor fietsers die het doen als het kan.
140 hoger dan dat voor onnodig toeteren? Welke idioot heeft dat bedacht? Woonde zeker op de Vaillantlaan toen er nog wel eens een succesje was voor Turks nationaal of internationaal voetbal ofzo? oownee die pennenlikkers wonen daar helemaal niet.
@fender06: "naar een bekende toeteren ... ruim 2x ... een winkeldief.
Helaas en gelukkig wel. Claxonneren en claxonneren zijn twee verschillende dingen.
Jij bent toch niet zo aso dat je 's nachts bij je ouders toeterend weggaat?
michello | 03-01-15 | 20:14
Maar in Duitsland word het in de fik steken van auto's dan wel weer zwaarder bestraft .
"passagier jonger dan 18 jaar vervoeren in naar achteren gericht kinderzitje
op passagierszitplaats, terwijl voorairbag niet is uitgeschakeld"
alleen baby's van boven de 18 mogen dus achterstevoren in een maxicosi bij de airbag zitten?
newray | 03-01-15 | 21:39
Schuldig. Maar ik vind toeteren na 12en dan ook nog vervelender dan een linksplakker.
Hoezo "gepakt"? Je kunt je natuurlijk ook gewoon aan de regels houden.
Dat word dan opletten voor mij.
Wij hebben in de buurt een scootmobiel rondrijden die zich een outlaw waant,rijd zonder omkijken de weg op en rood licht telt alleen voor de valide mens.
@De langste thuis | 03-01-15 | 22:31
Da's best lullig, ik had formeel bezwaar gemaakt als ik u was. Want hij haalde u in, niet andersom.
Als die 'niet links inhalen' bepaling echt wordt gehandhaafd vind ik het allemaal best. Ik kreeg een bekeuring toen iemand me op de snelweg (links) inhaalde, een tijdje naast me bleef rijden en toen zijn gas losliet. Dat laatste gebeurde vlak na een oprit, daar reed een agent die zijn quotum nog niet had gehaald en ik kreeg die prent. Hij had het allemaal gezien. de lul.
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met een of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
Dit zal nog wat worden. Dagelijks stap ik bij Amsterdam CS uit de bus, en steek ik, "voorzien van een witte stok met een of meer rode ringen", de weg over naar het station. Maar nog nooit meegemaakt dat een auto stopte. Gelukkig pakt een willekeurige allochtoon me bij de hand en helpt me oversteken wanneer dat kan. Normale Nederlanders doen dat overigens zelden.
In 1970 hoefde je maar 67 dagen te werken dan kreeg je een half jaar WW op 90% en daarna twee haar WWV op 80%. Kun je nagaan hoeveel de verzorgingsstaat al is afgebroken. Tot in de jaren 2000 hoefde je maar een halve dag per week te werken en zat je voor 100% in het ziekenfonds. Heel langzaam sluipt het erin dat ze alles afbreken. De mensen van tegenwoordig hebben geen idee wat ze allemaal kwijt zijn. En niemand moevt.
Terecht, jammer genoeg wel wat te laat.
Waarom app-verslaafden op de fiets buiten het rijtje vallen is me een volstrekt raadsel. Die zijn ook levensgevaarlijk. Heb al drie keer bijna zo'n mafkees op de motorkap gehad omdat-ie al fietsend niet op of om keek behalve naar z'n schermpje. En dan ook nog een dikke vinger krijgen als je op je autotoetert drukt om te waarschuwen. (Pas op, kun je een boete voor krijgen). Godsamme...
Dus als ik al bellend en claxonnerend door rood rijd op een invalidenparkeerplaats en een blikje naar buiten gooi, kost me dat slechts een maandsalaris?
Koopje.
P.S. Als het aan de verkeersnsbr's ligt kost elke gezellige avond 370 euro belasting, wie toetert er nou niet als ie wegrijdt na een gezellige avond.
Wat een kudt land, waar de belastingfacisten het voor het zeggen hebben en u zal betalen. No matter what ! 52% van het salaris al gaat naar de Staat. Als je eens iets verkeerds doet, dan sponser je de Staat nog meer. etc, etc, etc.
Voorbeeld: Nieuw-Zeeland, inkomstenbelasting: over de eerste NZ 14.000 betaal je 10,5%, tussen de 14.000 en 48.000 betaal je 17,5%, over het inkomen tussen NZ 48.000 en NZ 70.000 betaal je 30% en over het meerdere 33% inkomstenbelasting.
Een NZ is circa 0,65 euro. Ontdekt door een Nederland in 1642 (Abel Tasman).
Daarnaast slechts 0,85 procent moslims. Heerlijk !!
Eén nadeel (of eigenlijk voordeel): je komt er niet zomaar in.
Beter kan je iemand doodrijden. Kost je maar 240 uur schoffelen in een gemeentelijk struikgewas.
RVV artikel 49
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met een of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
Best wel een belangrijke wetstekst, het gaat n.l. om personen. Rolstoelgebruikers zijn, behalve wanneer ze op de stoep rijden, wettelijk gezien bestuurders.
Dus voordat u zich gezeten in uw rolstoel voor een aanstormende Bugatti stort, leest eerst even de wegenverkeerswet 1994 en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990
wetten.overheid.nl
1. Ook voor de ongewone man
2. Is een beslissing van UW politieke partij
(of wat daar voor doorgaat)
3. Ik schrijf nauwelijks meer
PopperFlopper
Lache , laten we Turkey winnen, het toetert x 370. ze toeteren vaak zo'n 1500x. Gevangenistijd in istanbull inkopen en handelen . VOC. . "plop"
Aso's moeten zich maar aan de regels houden.
erik1245 | 03-01-15 | 20:51
Ja, want artikel 5 (het onnodig HINDER of gevaar veroorzaken) wordt ook zo lekker gehandhaafd... NOT.
Wat is aso?
"Milieu-, brandstof- en portemonnee bewust" zo traag optrekken voor een stoplicht dat enkel jij groen hebt?
Vooral zonder opletten en kijken voor een rood stoplicht blijven staan, terwijl een hulpverleningsvoertuig met alle signalen op je bumper hangt en erlangs wil? Want ja.. rood licht he?
"Milieubewust en veilig" met 70 de snelweg opdraaien.
Op een weg met inhaalverbod 10 tot 20 kmh onder de toegestane snelheid rijden want "lekker ontspannen".
Nergens meer over nadenken want "mijn verlichting is automatisch".
Niet weten waar dat draaiknopje met 1, 2, 3 voor is, in de buurt van je verlichtingsschakelaar, terwijl je twiny load geladen is met 60 kg electrofiets, en je lekker dimlicht voert.
Je auto met de kont naar de rijbaan parkeren "omdat inparkeren zo lastig is"... en vervolgens "mag iedereen maar even wachten" bij dat lastige uitparkeren.
Kortom: vaak vind ik de mensen die totaal niet met autorijden bezig WILLEN zijn, en dus liefst zonder inspanningen (zoals denken, kijken, richting aangeven) asocialer dan degenen die geconcentreerd sneller rijden dan toegestaan.
Ergo, Erik, handhaving en boetes hebben NIKS met verkeersveiligheid te maken maar ALLES met het binnenharken van easy money.
Zie het rechts inhalen: Niet de veroorzaker ervan wordt hard aangepakt voor zijn linkshangen, maar de getergde automobilist die uiteindelijk maar rechts die slaaprijder passeert. Uit eigen ervaring weet ik dat de slaaprijder in 90% van de gevallen nog niet doorheeft dat ZIJ/ hij de aso is, met het hinderen van de verkeersstromen, en zelfs mijn wijzen naar de rechter strook niet leidt tot het rijden op de rechter strook, zoals hoort.
Dat wordt nog wat als er weer eens een Turkse voetbalclub iets heeft gewonnen. Paar duizend keer 370,- Maar in dat geval zal het wel weer door de vingers worden gezien uit angst voor de racismekaart.
Blijft toch vandezotte dat je wel mag bellen op je fiets. De meesten zien helemaal niets meer, verkeersregels nooit van gehoord. Tot aan moeders met een bakfiets vol met kids aan toe. Phone in de ene hand, sigaret in de andere.
@BenBinnen | 03-01-15 | 20:08
Eensch !
@Lewis Lewinsky | 03-01-15 | 20:51
Geen ongelukken veroorzaakt door het niet hebben van de aandacht op de weg omdat je te druk bent met je mobiel. Aandacht hoort op de weg. Je mobiel gebruiken is net zo erg als dronken rijden omdat je daarmee eveneens een ongeluk kan veroorzaken en jijzelf of een onschuldig slachtoffer de rest van zijn leven in een rolstoel door mag brengen. Gewoon niet acceptabel.
Daarom gewoon motor rijden!!!
Boetes niet omhoog? Dan wordt vast de administratiekosten verhoogd met een eurootje of twee.
.
En, het is vrijwel onmogelijk om geen strafblad te krijgen, want er komen meer en meer obstakels op je rechte pad en tevens maken ze dat steeds smaller.
.
Wij zijn allemaal criminelen.
Rijbewijs en verzekering afschaffen en iedereen rijdt als een engeltje.
The real McCoy | 03-01-15 | 20:48
Onzin. Vrijwel alle ongelukken worden veroorzaakt door snelheidsverschil.
Dus als iedereen 150 zou gaan rijden zou het verkeer een stuk veiliger worden.
Waarom altijd nieuwe wetten?
Zorgt alleen maar voor meer bureaucratie en ergernis.
Iedere wet is in zekere zin vrijheidsbeperkend.
Behalve de wetten waar het woordje "vrijheid" in staat.
Wanneer komt er eens een verbod op het maken van nieuwe wetten. Dan heb je meteen alle regelneukers uit hun functie ontheven. Kan er eindelijk eens echt gewerkt gaan worden en dan kan iedereen ook eens wat meer de boel de boel laten.
Deze zwakke schakels moeten gewoon keihard uit de ketting gestompt worden want dit trekt ons als volk alleen maar naar beneden, zowel op de korte als lange termijn.
al die boetes mogen nog wel verdubbeld worden. Aso's moeten zich maar aan de regels houden.
Eauteauboetes kunnen niet hoog genoeg zijn.
[x] stank
[x] herrie
[x] gevaar
@The real McCoy | 03-01-15 | 20:48
Want voor de komst van het mobieltje waren er nooit ongelukken?
Iedereen die zich ergert aan de dagelijkse files veroorzaakt door de vele ongelukken zou zich best even mogen realiseren dat deze ongelukken veelal worden veroorzaakt door mensen die hun mobiel gebruiken terwijl ze rijden. Dan ben je best een domme klootzak toch?
Maar auto's in de fik steken mag dus wel, zonder boete, zonder strafblad.
De overheid criminaliseert de burger steeds meer om de burger te onderdrukken en angst aan te jagen. Opdat u niet zeurt als u verder uitgeperst wordt door Den Haag en Brussel.
@Lepo | 03-01-15 | 20:21
Moet je eens bij je baas om 35% loonsverhoging gaan vragen.
Of boodschappen doen bij een supermarkt die z'n prijzen per 1 januari 2015 met 35% verhoogt.
Maar de ambtenarij, ja, die kunnen ons alles dor de strot duwen! En geen WET die ons hiertegen beschermt. Het wordt er wel tijd voor, dat burgers bescherming krijgen tegen deze waanzin. Laat de politiek maar rekening houden met een wet, want aan ons burgers hebben ze SCHIJT. Ik wil een wet!
Na de verkiezingen van 2016 gaat het gas er weer vol op.
En dan heb ik het niet over het gaspedaal van de auto...
Krijgen die grootgraaiers nu ook een strafblad?
rman | 03-01-15 | 20:05
Je laat je parkeerschijf toch wel altijd in de auto liggen?
Zo nee, waarom niet?
Luilekkerland moet natuurlijk wel ergens van betaald worden, mensen.
@aardappelninja | 03-01-15 | 20:11
Dat is ook erg irritant inderdaad.
En dan te bedenken dat de meeste van die kutfietsers zich ook nog eens van geen kwaad bewust zijn.
Heeft Jeroentje uit het beste kabinet van na de oorlog onze 1,1 miljard trouwens al overgemaakt aan die rekenwonders in Brussel?
Bellen achter het stuur en parkeren op een gehandicaptenplek hadden best naar 10.000 euro gemogen hoor! Zonde, gemiste kans.
fender06 | 03-01-15 | 20:08
Nee hoor, goed lezen. Claxonneren valt onder signalen, 90 euro.
Hm, parkeervergunning 020-mijnbuurt anders wel fijn de hoogte in. Begin 2014 109/6mnd, begin 2015 165 per 6 mnd. 'Beschaafde' verhoging van, nou wat is 't, 35%?
En dan moeten we ook nog administratiekosten betalen.
Ik dacht dat alle ambtenarensalarissen reeds van ons belastinggeld werden gefinancierd..
Maar zodra een burger dan sporadisch iets van een ambtenaar nodig heeft - paspoort, vergunning - dan moet ie eerst even z'n portemonnee trekken om de kosten daarvan te vergoeden.
@BenBinnen | 03-01-15 | 20:10
Ow, zou dat het zijn? Toch flikkers dus.
BenBinnen | 03-01-15 | 20:10
*Proest* daar ging mijn bier,,,,,
Tja..... de verkiezingen komen eraan en het laatste wat ¨het beste kabinet sinds WO2¨ kan gebruiken zijn nog meer chocoladeletters op de voorpagina´s. Je zou goddomme nog bijna blij worden ook met zo´n mega-dikke sigaar uit eigen doos.
Maak u echter geen zorgen, het aantal flitspalen wordt gewoon opgevoerd en de trajectcontroles verdubbeld.
@newray | 03-01-15 | 19:50
Direct bij een spelfout (fille?) een ban uitdelen, goed tegen de taalverloedering.
BenBinnen | 03-01-15 | 20:08
.
Permaban i.v.m. interpunctie.
@twisternederland | 03-01-15 | 20:14
Niet per ongeluk, maar soms met een reden. Dan liever de rechter dan een computersysteem.
Sommige lui mogen wat mij betreft gerust een strafblad krijgen. Hopelijk hebben die dan door dat hun rijgedrag gevaarlijk is en nergens op slaat want de nu al hoge boetes blijken niet te helpen.
Dan hebben we het echt niet over te hard rijden of inhalen bij doorgetrokken streep maar eerder rode kruizen negeren, bewuste gevaarzetting, straatracen en onverantwoord inhalen dus wat mij betreft goede zaak. Dergelijke overtredingen welke nu onder het strafrecht vallen doe je echt niet per ongeluk.
De boetebedragen zijn weer een hele andere discussie.
@Grote Joop | 03-01-15 | 20:10
Uit uw eigen bron:
"vanaf januari dient de overtreder voor de rechter te komen. Hierbij kan dan ook rekening worden gehouden met iemands verkeersverleden."
Dat juich ik alleen maar toe. Liever voor de rechter mijn kant van het verhaal doen, dan schriftelijk met een MBO-tiepgeit op het CVOM: "computer zegt bezwaar afgewezen".
GOD wat zijn we toch blij met geen verhoging.
20km te hard en dan 163 Euro moeten betalen..
*In Duitsland: 30 Euro.
Telefoneren onder het rijden: 230 Euro.
*In Duitsland: 60 Euro.
Rechts inhalen: 230 Euro.
*In Duitsland: 100 Euro.
Onnodig links rijden: 140-230 Euro
*In Duitsland: 80 Euro.
Parkeren op een gehandicaptenplaats: 370 Euro.
*In Duitsland: 35 Euro.
www.bussgeldkataloge.de/
Wanneer btw krijgen we in dit land nou ook eens een keer boetes naar draagkracht? Net zoals in Finland. Want dít boetesysteem slaat natuurlijk nergens op. Het levert onze regering weliswaar een hoop geld op, maar echt logisch, eerlijk of effectief is het natuurlijk niet.
Oh dit is niet lastig. Vanaf maandag gaat gewoon de tablet mee in de auto.
Fijn om te merken dat de plichtsgetrouwe gs-er achter deze verhogingen staat. Aanpakken dat schorriemorrie.
@Grote Joop | 03-01-15 | 20:06
Een pleonasme in het kwadraat, hulde dat je dit voor elkaar krijgt.
Fietsers in het algemeen eigenlijk. Ga lekker naar het bos met die krengen.
Zolang de pakkans nihil is als je een beetje oplet, rijd ik altijd en overal te hard. Toch zou ik graag zien dat er eens in de 30km zone gecontroleerd zou worden. Maar ja, dat is niet efficient genoeg qua bpgu (boetes per gewerkt uur).
BenBinnen | 03-01-15 | 20:08
Het is toch 'filet'...
VanBukkem | 03-01-15 | 19:55
Dat je rechts af wil slaan maar wacht op een fietser. En dat zo'n fietser zonder zn klauw uit te steken ook rechts afslaat. Een gedeelde eerste plaats wat mij betreft.
kapotte_stofzuiger | 03-01-15 | 20:07
Makkelijk, KLIK, u bent door rood gereden...
Hier de hele lijst hufterovertredingen: www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/20435-v...
@Jim Lovell | 03-01-15 | 20:09
Mannen in leren pakken onder elkaar. Ik denk dat ze wat anders bedoelen.
Niks aan de hand als je je aan de regels houdt. Ik krijg wel eens een thumbs up van de motormuizen.
@newray | 03-01-15 | 19:50
Direct bij een spelfout (fille?) een ban uitdelen, goed tegen de taalverloedering.
Schokkender is dat het naar een bekende toeteren je een boete op kan leveren die ruim 2x zo hoog is als die van iemand die een winkeldiefstal pleegt.
@AntonPantoffel | 03-01-15
Ja
Eindelijk! Het werd tijd om vergrijpen naar het strafrecht te verplaatsen: het is dan aan het OM te bewijzen dat u daadwerkelijk gekeerd bent op de snelweg i.p.v. een laffe acceptgiro waar u moet bewijzen onschuldig te zijn.
@AntonPantoffel | 03-01-15 | 19:55
Ja. Hier loopt altijd het huidvocht door de derrièrespelonk, wanneer ik auto's rechts voorbij ga vanaf de spitsstrook.
Aangezien ik maximaal 110 rij (rustiger, zuiniger en ontspannender), lijkt het mij geen strak plan om dit via links te doen.
WTF. Dus als ik, als hardwerkende ambtenaar, door rood rijd. Dan ben ik mijn baan kwijt? WTF!!1
@AntonPantoffel | 03-01-15 | 19:55
Ik hanteer daarbij altijd de 2 seconden regel: Ik blijf twee seconden achter de linksrijdert hangen, gaat ze dan nog niet aan de kant, dan ga ik rechts voorbij.
Parkeerschijf vergeten: 90,- excl administratiekosten.
Stelletje @#$%!^!%!
Verwacht in de loop van volgende week een "tijdelijke" accijnsverhoging vanwege de goedkope olie.
mR 619a
Diegene die werkt zullen wij genadeloos straffen met belastingen, uitkleden met boetes en volgen.
Anderen. o.a. Tokkies, Az zoekers en de rest van die bendes, zw mense.. die niks doen zullen wij met rust laten.
Was getekend:
De regering.
@AntonPantoffel | 03-01-15
Ja, want je moet links inhalen.
@AntonPantoffel | 03-01-15 | 19:55
Nee dan ben je niet in overtreding.
Ik ben een keer staande gehouden omdat ik om een linksrijder te passeren. 4 stroken naar links opschoof en daarna weer 4 naar rechts.
Ze dachten dat ik dronken was.
Prima.
Goed zo. Wie niet horen wil moet maar voelen. Aanpakken die kudt asomobilisten!
Jongens ik heb een geniaal idee! Wat nou als de politiek eenmalig zou berekenen hoeveel accijzen en boetes bij elkaar opgeteld opleveren en vervolgens dit bedrag jaarlijks als belasting heffen. Daarnaast zullen jaarlijks alle inkomsten van boetes en accijnzen teruggegeven worden aan de burger. Hierdoor is er geen prikkel meer in de politiek om boetes of accijnzen te verhogen om inkomsten te verwerven en zijn we eeuwig van dit gezeik af zonder dat er een begrotingstekort ontstaat.
> niet links inhalen... Wat nu als er op de snelweg iemand op de middelste of buitenste baan langzamer rijdt dan jij op de binnenste baan? Voorbeeld: ik rij 110, andere auto rijdt (op een linker-gelegen baan) 90 en max snelheid is 120. Ben ik dan in overtreding als ik mijn eigen snelheid aanhoudt?
Ze zouden eens wat harder moeten gaan optreden tegen die eikels die te beroerd zijn om hun richtingaanwijzer te gebruiken bij het verlaten van de rotonde. Verkeersergernis nummer 1 wat mij betreft. Hoor je nooit iemand over.
Reinaert | 03-01-15 | 19:49
En een jaar gevangenis in een land naar keuze (buiten NL)
dit zijn bedrag waar een gezin een week, twee weken of drie weken van kan eten. uiteraard gezinnen met werkende ouders. de handophouders krijgen geen boete want die kunnen het onredendabelenvervoer slopen, het personeel belagen en gewoon zonder consequenties 33 auto's in de fik steken.
Direct bij een boete , rijbewijs afnemen, goed tegen het fille-probleem.
Gelukkig krijg je er in aantal gevallen wel een extragratis strafblad bij.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/1...
Je zou 't bijna nog geloven ook. Kwartje van Kok krijgen we zeker ook terug ?
Als de boetes niet omhoog gaan, kun je er vergif op innemen dat er meer gecontroleerd gaat worden.
REAGEER OOK