
De ochtend na Vaderlansch' jaarwisseling zagen jihadistische sleeper cells in Amsterdam, Rotterdam, Nunspeet, Arnhem, Schiedam, Almere en Drunen hun kans schoon. Meedogenloos en nietsontziend trokken zij om 06:15 de straten van deze Nederlandse woonplaatsen in. Hun doel was helder. Gewapend met zwarte zakken, stokken met kleine maar venijnige puntjes er aan, grotere grijparmen en een rotsvaste vastberadenheid stortten zij zich op hun taak. Met hun stokken bewerkten zij de kinderkopjes. In de hele omgeving loerde het gevaar van blindgangers. Zelfs linkse wegkijkers als Guus Bezems sloegen het tafereel met verbazing gaande, en ook Martijn de Koning - toch niet de laatste om te dansen voor islamitische acties - stond de gebeurtenissen verward gade te slaan. Geert Wilders, normaal gesproken altijd razendsnel met een populistisch oordeel, heeft vooralsnog nog helemaal niet gereageerd. Nederland houdt de adem in voor zijn visie om deze gebeurtenissen te kunnen plaatsen, terwijl Nedermoslims het heft in eigen hand nemen om hun straatjes schoon te vegen. Zij zouden Nederland eens laten zien wat er gebeurt als je een kruistocht tegen de islam voert. Klik
hier en wees bereid om heftig te reageren op de motivatie van deze polderjihadisten en hun verdere plannen voor Nederland. Dit is dus hoe sharia in de Hollandse straten er uit ziet! Lees en huiver. Heeft het echt al zo ver kunnen komen?
Update: Ach kijk. De nacht voor de ochtend van het opruimen werd de Shariadriehoek "
bewaakt" door
salafistische patrouilles, met goedkeuring van fop-VVD'ers Van Aartsen en de lokale hermandad. Volledige column van Tante Nausicaa achter deze
premiumlink (leestip). De Kamervragenmachine
van VNL is ook al aangezwengeld.
Reaguursels
Inloggen@aangepaste | 04-01-15 | 18:48
Comments over 'uitroeien' vallen doorgaans heel slecht bij moderatie.
Deze topi9c heeft mij gvd een ban van 30 dagen opgeleverd omdat die kutmoslims hebben lopen rapporteren, zijn net kakkerlakken ze komen altijd met een hele groep en zijn bijna niet uit te roeien. hadden ze dat maar gedaan in 1940-1945!
Spartacus. Een plebejer die zich een pseudo-intellectueel pseudoniem aanmeet om belezenheid voor te wenden. Een soort Frans Bauer die met 'Ethica' van De Spinoza onder de arm het TROS-gebouw komt binnenlopen. Intellectueel is het van van vmbo-niveau. Misschien is het grammaticaal dan wel in orde met deze nieuwe aanwinst, vers van het gerenommeerde HBO-opleidingsinstituut Windesheim. Daar gaan we; Vaderlansch' jaarwisseling moet zijn vaderlandsche jaarwisseling. Komma achter Drunen. 'Zij trokken woonplaatsen in' kan niet. Je kunt niet in het algemeen woonplaatsen intrekken. Je kunt wel je eigen woonplaats binnenrijden. 'met kleine maar venijnige puntjes er aan'. Eraan moet hier aan elkaar. 'Geert Wilders heeft vooralsnog NOG helemaal niet gereageerd'. Hoe kun je hier overheen lezen? ' Nederland houdt de adem in voor zijn visie om deze dingen te plaatsen. Lijden voorwerp in deze zin is; 'zijn visie om dingen te plaatsen'. Dat is mogelijk een nieuw soort visie die Spartacus hier heeft ontdekt. Niet 'om hun straatjes schoon te vegen, maar gewoon 'straatje'. Het doet er niet toe dat moslims meervoud is. Motivatie van de moslims moet zijn motivering. Motivatie is het uitleggen van de motivering. Kortom beste Spartacus, gemiddeld per tien woorden een enorme taalfout. Wie heb jij gepepen om stukjes te mogen schrijven?
Spartacus. Een plebejer die zich een pseudo-intellectueel pseudoniem aanmeet om belezenheid voor te wenden. Een soort Frans Bauer die met 'Ethica' van De Spinoza onder de arm het TROS-gebouw komt binnenlopen. Intellectueel is het van van vmbo-niveau. Misschien is het grammaticaal dan wel in orde met deze nieuwe aanwinst, vers van het gerenommeerde HBO-opleidingsinstituut Windesheim. Daar gaan we; Vaderlansch' jaarwisseling moet zijn vaderlandsche jaarwisseling. Komma achter Drunen. 'Zij trokken woonplaatsen in' kan niet. Je kunt niet in het algemeen woonplaatsen intrekken. Je kunt wel je eigen woonplaats binnenrijden. 'met kleine maar venijnige puntjes er aan'. Eraan moet hier aan elkaar. 'Geert Wilders heeft vooralsnog NOG helemaal niet gereageerd'. Hoe kun je hier overheen lezen? ' Nederland houdt de adem in voor zijn visie om deze dingen te plaatsen. Lijden voorwerp in deze zin is; 'zijn visie om dingen te plaatsen'. Dat is mogelijk een nieuw soort visie die Spartacus hier heeft ontdekt. Niet 'om hun straatjes schoon te vegen, maar gewoon 'straatje'. Het doet er niet toe dat moslims meervoud is. Motivatie van de moslims moet zijn motivering. Motivatie is het uitleggen van de motivering. Kortom beste Spartacus, gemiddeld per tien woorden een enorme taalfout. Wie heb jij gepepen om stukjes te mogen schrijven?
Spartacus. Een plebejer die zich een pseudo-intellectueel pseudoniem aanmeet om belezenheid voor te wenden. Een soort Frans Bauer die met 'Ethica' van De Spinoza onder de arm het TROS-gebouw komt binnenlopen. Intellectueel is het van van vmbo-niveau. Misschien is het grammaticaal dan wel in orde met deze nieuwe aanwinst, vers van het gerenommeerde HBO-opleidingsinstituut Windesheim. Daar gaan we; Vaderlansch' jaarwisseling moet zijn vaderlandsche jaarwisseling. Komma achter Drunen. 'Zij trokken woonplaatsen in' kan niet. Je kunt niet in het algemeen woonplaatsen intrekken. Je kunt wel je eigen woonplaats binnenrijden. 'met kleine maar venijnige puntjes er aan'. Eraan moet hier aan elkaar. 'Geert Wilders heeft vooralsnog NOG helemaal niet gereageerd'. Hoe kun je hier overheen lezen? ' Nederland houdt de adem in voor zijn visie om deze dingen te plaatsen. Lijden voorwerp in deze zin is; 'zijn visie om dingen te plaatsen'. Dat is mogelijk een nieuw soort visie die Spartacus hier heeft ontdekt. Niet 'om hun straatjes schoon te vegen, maar gewoon 'straatje'. Het doet er niet toe dat moslims meervoud is. Motivatie van de moslims moet zijn motivering. Motivatie is het uitleggen van de motivering. Kortom beste Spartacus, gemiddeld per tien woorden een enorme taalfout. Wie heb jij gepepen om stukjes te mogen schrijven?
-weggejorist-
eastender | 02-01-15 | 17:11
Roffel, roffel, roffel, roffel +10
Ze denken zeker dat ze daarmee het beeld van 1400 jaar terreur en massamoord kunnen wegpoetsen. Doet me denken aan die profeet die af en toe weleens iets redelijke deed waarna zijn volgelingen al zijn misdaden en onderdrukkingen vergaten en hem begonnen te roemen voor zijn barmhartigheid. Omdat het zwaard aan twee kanten snijdt is het tweede doel van deze jongelingen waarschijnlijk om het onontplofte spul eruit te sorteren en in hun bomgordels te recyclen. Is er al subsidie aangeboden?
jeandubois | 02-01-15 | 19:06 Ga er maar vanuit: hoe meer islam, hoe meer politiestaat. Dus steeds grotere uitbouw van de AIVD, steeds meer controle van burgers, steeds meer paranoia, steeds minder sociaal kapitaal, steeds meer gated communities, enzovoort. Met sociale zorg red je het niet. Op salafisten en andere jihadisten kun je honderden sociaal-cultureel werkers zetten, en dat helpt allemaal niets. Wat misschien wel helpt dat is deprogrammeren, zoals soms mensen uit een sekte zijn te bevrijden. Dus niet: accommoderen en zeggen: welkom, ga fijn islamiseren, wij zullen het allemaal welwillend bekijken en faciliteren. Maar: Nee zeggen en zelfbewust zijn wat betreft de cultuur van mensenrechten en moderne rechtsstaat en wetenschap en vragen stellen. Probeer meer te weten te komen over wat islam is. Probeer het te snappen. Probeer daarvoor je eigen verklaringskader te verlaten en leef je in in een persoon die denkt de Absolute Waarheid te bezitten, die vrouwen ziet als huisvee, die andersdenkenden ziet als varkens en apen, en die het als een heilige missie ziet, als ware hij een instrument van Allah, om al het van die Absolute Waarheid afwijkende uit te roeien en te vernietigen. Men heeft al eeuwenoude Boeddhabeelden opgeblazen. En nog maar kort geleden was men van plan de piramiden op te blazen. Deze gekte stop je niet met de begrijpende babbel van een jongerenwerker of wijkagent.
@eastender | 02-01-15 | 17:11
Hear hear! Game, set en match! +100
Benedict Broere | 02-01-15 | 18:28: inderdaad - niemand zegt dat er geen moslims zijn die onze waarden niet accepteren - hoeveel er echt met geweld onze samenleving zouden willen veranderen is dan wel weer de vraag, maar je hebt maar een paar gekken nodig om het onplezierig te maken. Maar om nu een westerse politiestaat te vestigen om een andere politiestaat tegen te houden is ook het kind met het badwater weggooien. Er zijn dus geen simpele oplossingen, want juist alle simpele en voor de handligende oplossingen ondergraven de samenleving die we met die maatregelen zouden willen beschermen. Dat is overigens al een dilemma dat door liberalen in de 19e eeuw geschetst werd, dus heel nieuw is het niet. Maar voordat we met draconische middelen beginnen zoals alle moslims op voorhand verdenken van de meest vreselijke dingen is het misschien verstandig om de politie en sociale hulpinstellingen van voldoende middelen te voorzien, en die niet iedere 10 jaar te reorganiseren. De meeste zgn. jihadstrijders zijn gewoon zwakbegaafd en zouden meer gebaat zijn bij goede jeugdzorg en een wijkagent die niet overwerkt of afgeschaft is. Maar uiteindelijk leed ik geloof ik liever in een land waar ik een licht verhoogde kans loop door een salafist opgeblazen te worden dan in een politiestaat.
jeandubois | 02-01-15 | 14:43 Je schrijft: Samenlevingen waar dat wel gebeurt zijn nare totalitaire samenlevingen waar groepen worden gecriminaliseerd, opgepakt en uitgemoord voor dingen waarvoor de meeste leden van die groep geen individuele verantwoording dragen. Maar dit is precies wat de islam ons desnoods met grof geweld wil opdringen, en dit gefinancierd door eindeloos veel oliekapitaal, en gefaciliteerd door het politiek correcte wegkijken en goedpraten en subsidieëren van de eindeloos veel initiatieven voor integreren met behoud van eigen identiteit en cultuur (met de middelvinger opgestoken richting de Westerse cultuur). De politiek correcte elite, veelal woonachtig in villawijken waar geen migrant is te bekennen, en geen moskee en beginnende sharia-cultuur, vraagt eigenlijk de gewone burger, veelal woonachtig in prachtwijken met reeds onbehaaglijk veel representanten van de religie van de vrede, om in te schikken en zn kop dicht te houden als zn cultuur wordt vervangen door die van de islam. Die gewone burger wordt dan een beetje opstandig en roept eens wat. En wordt dan meteen de hoek in geblazen met woorden als racist, fascist en nazi, door de activistische haatgroepen van het politiek correctisme - zie de geschiedenis van de afgelopen 20 jaar. En gaat deze trend door, dan hebben we in 2030 een burgeroorlog. De jihad vanuit de prachtwijken, richting het Nederland dat nog functioneert.
@tweetybird | 02-01-15 | 13:59
# Nee jij bent een fantast dat je dat verhaal van die Trutte geloofd. Je hebt het er nu nog over in de hoop het ooit te krijgen sukkel.
/
Nee tweetybird, Jij was het toch echt zelf!
.
# Weet u waar ik nu benieuwd naar ben. Hoeveel we uiteindelihk krijgen als we massaal naar het binnenhof gaan met hooivorken pek en veren. Dat moet toch minimaal een 1000 euro zijn. Zeg maar die beloofde maar nooit gekregen 1000 euro. Beetje rellen daar en we krijgen het alsnog. Ik zou zeggen DOEN.
tweetybird | 22-12-14 | 13:00
/
Met dit weer in een soepjurk lopen?
Je moet tweetybird zijn om dit voor te stellen.
Maar wij sturen wel de sharia politie op jou af.
Jij hoeft je niet angstschijtend te verbergen, want er is geen sharia politie in NL!
Als tweetybird in het bejaardentehuis zit, dan zit hij nog steeds te fantaseren, dat de sharia in NL zal worden ingevoerd. Zonde van je leven, knul.
Aanpakken die haatlims! Maar dan met Uitvoerbare maatregelen. dmv wetten aanpassen of nieuwe wetten.
Ze moeten zo gemaakt zijn, dat ze Niet tegen andere wetten/verdragen etc. indruisen, waterdicht dus.
Er moeten in NL toch wel capabele juristen zijn? Blijkbaar is het moeilijk om zoiets te realiseren. Fop.oplossingen kan iedereen wel bedenken. Als de regering niets doet, dan gebeurt er ook niets.
Oke, deze mogen blijven
eastender | 02-01-15 | 17:11: lang betoog vol bange mannetjes geneuzel, maar geen weerwoord. Jammer, had een leuke discussie kunnen worden.
eastender | 02-01-15 | 17:11 Hear! Hear!
@jeandubois | 02-01-15 | 14:43
Elke kerk in dit land heeft zijn denominatie op de deur. Van import volk mopgen wij verwachten dat zij zich bekend maken voor wie zij zijn. je weet dondersgoed dat de islamistische islam heel andere planne heeft met het Westen en dat die plannen o.a in Zweden en Engeland tot taferelen hebben leiden waar de autochtone bevolking de dupe van is en met hen de fatsoenlijk import. Van deze bevolking is jarenlang verwacht dat ze opschuiven en inbinden voor nieuwkomers. Daar mag best een grens aan worden gesteld als de agenda van die nieuwkomers is om de nieuwe thuishaven te vernietigen voor zover het inwoners en hun cultuur betreft. Wie in Britse steden 'dood aan de Britten' scandeert en hun symbolen verbrandt, hoort er niet. Wie vanuit NL/FR/BEL vertrekt om in Irak of Syrie te moorden of te vernielen die is hier niet, en nooit meer, op z'n plek.
Frictie om geloofsredenen hebben we achter ons gelaten. De vrijheid van geloof is niet bedoeld om een ander je geloof op te dringen, de vrijheid van meningsuiting is niet bedoeld om daarmee alle stemmen te smoren. In Luton riep de zwartgejurkte optocht 'dood aan de Britten', zoals isis in Den Haag 'dood aan de Joden'. Daar hebben we idd in Europa zoveel van gehad, dat we verbijsterd toekeken hoe Elatik met ze op de foto ging en het establishment wegkeek. Nu mensen langzaam genoeg krijgen van het aan te zien én aan jouw riedel van dooddoeners, is het tijd dat mensen zich organiseren. Uit Europa vertrekken inmiddels de Joden omdat dit land door import steeds onveiliger en onprettiger wordt. Haal jij je schouders maar op.
Iedereen met commentaar op de fundamentalistische islam wordt voor ultra rechts, bruinhemd, racistisch, fascistisch, etc. uitgemaakt. Die diskwalificaties treffen kritische Scandinaviërs, Britten, Duitsers, Fransen, Belgen en Nederlanders. Allemaal mensen die met niemand onmin hebben behalve met de dwingelandjes van de islam. Het is tijd de jihadi's en kalifaat- aanhangers de deur te wijzen voor dat de schade schier onherstelbaar is.
Vluchtelingen kunnen in een van de 57 islamitische landen worden opgevangen die de verspreiding van de islam als doelstelling hebben en die nu hun grenzen dicht houden om de islamisering van het Westen stiekem een handje te helpen.
Zo ik je nog aansprak als een islamiet met de naam Mo, sprak je mij aan als de Adolf die Hitler heette.
Laat mij dan tenslotte je als Mo de grote profeet van de islam aanspreken. Van Adolf en co heeft het bloeddoordrenkte Westen zware slagen en lessen geleerd. Daarom zijn we langzaam aan het opstaan om Mo en zijn bloeddorstige fascistische aanhangers de weg te versperren. Om mannen, vrouwen, zwart, wit, geel, rood, anders en niet gelovigen, homo en hetero, een leven in vrede te gunnen zonder het zwaard van welke ellendeling dan ook boven het hoofd, in de vrede die mensen zichzelf kunnen organiseren.
@ Psycheltjes inderdaad. Dit is overigens het eerst en enige positieve wat ik het afgelopen decennium over moslims lees. Ik kijk rijkhalzend uit naar het volgende positieve bericht over moslims.....
Fascisten marcheren door onze straten, de overheid werkt zelfs met hen mee en niemand die er iets tegen onderneemt. Nederland is behoorlijk ver afgegleden.
@eastender (of zal ik Adolf zeggen?): leuk dat alle bruinhemden voor ellaar in de bres springen, maar die zo redelijk lijkende verplichting tot afstand nemen is gebaseerd op guilt by association en groepsschuld. In de westerse waarden die jij zo zegt aan te hangen (maar waar je blijkbaar niet heel diep over hebt nagedacht) staat het individu centraal - en in het recht leidt dat bijvoorbeeld tot de gedachte dat een individu alleen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, en niet voor die van leden van groepen waartoe hij ook behoort. Dus wat zijn geloofsgenoten, familieleden, etc doen raakt hem op geen enkele wijze. Samenlevingen waar dat wel gebeurt zijn nare totalitaire samenlevingen waar groepen worden gecriminaliseerd, opgepakt en uitgemoord voor dingen waarvoor de meeste leden van die groep geen individuele verantwoording dragen. Daar hebben we in Europa genoeg ellende van gehad zou ik denken.
Nou maar hopen dat nu mijn vrouw of dochters ook niet meer voor hoerrrr uitgescholden worden ,als ze in een zomerjurkje door het kalifaat wandelen.
Waar zijn de vrouwen?
eerstneukendanpraten | 02-01-15 | 09:31
die mochten niet naar buiten want hun boerka's werden gebruikt als vuilniszak.
eastender | 02-01-15 | 14:05
Inderdaad. Wat veel mischien niet weten is dat het bijvoorbeeld in zweden in wijken ook op dezelfde manier is begonnen met zogenaamde dingen voor de gemeenschap. Ook zei geloofde ze op hun bruine ogen achter de burka. Die wijken zijn nu voor eeuwig waarschijnlijk verloren. Andere wetten spelen daar nu als de zweedse grondwet. En het begon zo onschuldig. Nu weten ze wel beter. Maar is het te laat. Net als wijken in engeland. Die geheel overgenomen zijn. Ook gekomen door vele wegkijkers. En dat werd pijnlijk duidelijk toen er op tv te zien was hoe iemand zijn kop op straat werd afgesneden. Tsja . Blijf maar wegkijken waar er nu al zat voorbeelden zijn wat wegkijken teweegbrengt. Namelijk ellende.
@Jean Dubois, of zal ik Mo zeggen, omdat de samenwerking om de westerse cultuur en de vrijheid te leven en te behouden géén zaak is van de salafistische of wahabitische islam, géén zaak is van om het even welke religieuze fanaten die hun land ontvluchten om het hier na te spelen met repressie en gedrags- en gedachten politie en redeloosheid en haat. Daarom. Opdat we weten wie we terecht verwelkomen en wie wij met enige aansporing moeten laten vertrekken omdat deze samenleving te moeilijk voor ze is.
Islam is geen vrede. De enige vrede die de islam erkent is de vrede onder de schaduw van de islam en de dood aan de rest. Wie je anders vertelt liegt. Er bestaan wel vredige moslims. Die houden van hun leven aan deze kant van de wereld.
Dus, @h65485665, of zal ik Mo zeggen, Tweetybird en necrosis weten waar ze voor staan. En dat zouden jullie beter ook doen of je geluk elders beproeven.
h65485665 | 02-01-15 | 13:40
Inplaats van je domme reaguren had je beter een soepjurk aan kunnen trekken en met bezem en vuilniszak je vrienden met hun goede intensies zoals jij denkt helpen. Mischien dat je daarna met de vvv bon mee kan om in syrie schoon te maken zoals ze zeggen. Let wel op zorg wel dat je een soepjurk meeneemt een baard laat staan en zegt dat je gelovig bent. Het zou anders kunnen zijn dat je zelf bij het vuil komt met hoofd en lichaam gescheiden. Ik zou zeggen sukkel maak ze schoon. En niks overslaan.
Titels schrijven om enkel als clickbait te dienen begint zo vervelend te worden. Dit zorgt alleen maar voor een verdoofde reactie zodra er wel een keer terroristische aanslagen zijn.
necrosis | 02-01-15 | 10:14: Waarom moeten moslims altijd afstand nemen van wat gestoorde extremisten doen? Ik hoef toch ook niet de hele dag afstand te nemen van wat gestoorde westerlingen zoals jij op GS schrijven?
h65485665 | 02-01-15 | 13:40
Nee jij bent een fantast dat je dat verhaal van die Trutte geloofd. Je hebt het er nu nog over in de hoop het ooit te krijgen sukkel. Nee jij bent een achterlijk batje. Ga vast lopen met een t shirt . Wij zijn allemaal jihadistische schoonmakers van wijken. Achterlijke lul. En jij bent een echte goedgelovige sukkel. Die gelooft dat ze nu wel een goede bedoeling hebben . Mensen die geloven dat je ongelovige sukkels de kop af moet snijden. Die gaan voor het stenigen van vrouwen. Weet je jij bent echt de goedgelovige lul. Een fantast die gelooft dat jihads het beste met jouw ongelovige voor heeft. Met figuren als jouw zou je een oorlog bij voorbaat verloren hebben. Met je goedgelovigheid. Mensen als jij zijn daarmee zeer gevaarlijk. Dat noemen ze namelijk wegkijkers. En dat ben jij ook. Een echte paardelul dus. Doe je geitenwollen sokken vast aan onder je burka.
Vanmiddag gaan de broeders keihard boe roepen in Den Haag van 15.00 tot 17.00 om zo te hopen dat hun de Terrorisme Afdeling sluit waar hun vrinden het niet naar hun zin hebben. Gezelligheid alom zo op 2-1-2015
Hulde voor Tante Nausicaa, inderdaad, en ook voor Hoogland die zich vandaag niet onbetuigd liet en die even recht zette wat de Nederlandse en Vlaamse media ons wilden laten geloven, namelijk dat Winston Churchill e.e.a. verkeerd had begrepen.
De Britse pers en de Britse justitie hebben heel erg hard gewerkt om Tommy Robinson als het kwade af te schilderen. Zelfde methode als hier te lande en elders in Europa wordt gebruikt om islamisering op te dringen aan de bevolking. Kijk zelf naar zijn verhaal op de tube 'Tommy Robinson Speaks at the Oxford Union'. Hij laat je zien hoe Luton is afgegleden naar een middeleeuwse hel. Het is de terechte aanklacht tegen de fundamentalistische islam, niet tegen religie en niet tegen ras. Met de nazi's maakt hij korte metten. Als je zijn 1 uur 14 durende relaas bekijkt en beluistert, zijn 'verbijsterend' en 'ziekmakend' zwakke termen voor wat je opdoet, vóórdat je je overgeeft aan sprakeloosheid, zelfs als je dit soort dingen allang weet.
Zolang de bevolking zich niet verenigt, zal de politiek de islam blijven binnen halen en toejuichen want Straatsburg: Laten we ze stoppen.
@tweetybird | 02-01-15 | 11:52
Hou toch op met je rare hersenkronkels, fantast!
Jij wacht nog steeds op 1000, handje contantje?
Religie in combinatie met bewaking/veiligheid levert bij mij jeuk op. Begrijp ik goed dat zoenende homos, mensen met een keppeltje ook veilig zijn in deze buurten? Of hebben zij 'zelf aanstoot gegeven' als zij in elkaar worden geslagen in deze buurt? Hadden ze daar maar niet zo opzichtig moeten lopen. Irritant trouwens dat reguliere media hier niets over schrijven.
Fijn dat nog iemand dat anti-pvv een-tweetje met die 'onafhankelijke' NRC-journalist benoemt. Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die doorheeft dat je in de gewone media zwaar gebrainwashed wordt.
Opruimende moslims nieuws? Zucht. Ik mag hopen voor 2015 dat deze mannen veel betere ideeen hebben voor op langere termijn en een goede toekomst en zo. Ik wens ze dat in ieder geval toe: investeer je tijd en talenten in je eigen toekomst op lange termijn.
@Reinaert | 02-01-15 | 10:08
Wetten gelden alleen voor andere mensen, maar niet voor jezelf.
Dat praktiseer Jij toch ook altijd?!
-weggejorist-
-weggejorist-
Ik denk wel dat ze er heel goed in zijn gezien de vele taakstraffen die ze achter de rug hebben.
En voor de zoveelste keer, mensen die 'wen er maar aan' roepen krijgen hun eigen tak.
PowPow | 02-01-15 | 12:15
Nee helaas niet. Laat dit duidelijk zijn. De motieven zijn weldegelijk heersen in de straat. Zeg maar de wolf in schaapskleren. Met iets goeds weldegelijk zand in de ogen strooien. U moet het maar eens in een paar wijken in engeland en zweden vragen. Hoe daar het begin was. U zult zeer verbaasd staan. Het schoonmaken van straten waar nu echt hele wijken onder controle staan van extreme. Dus u bent gewaarschuwd. Het is daar al uit de hand gelopen.
Beetje aanstellerig dit.
Er zijn al jaren niet-moslims die straten schoonvegen, maar daar is geen aandacht voor. Ik veeg zelf ook mijn stoepje schoon en kom ook niet in de krant. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn. Neemt niet weg dat deze heren goed bezig zijn maar om deze actie nou weer in verband te brengen met jihad, dat zie ik toch echt als zand in de ogen strooien. Kennelijk kunnen deze mensen niks zonder religieuze dwang of overtuiging.
Als ze toch bezig zijn ??
tweetybird | 02-01-15 | 12:06
Niemand wil een sharia politie, maar mag ik u dan dit vragen. Bent u één van de mensen die mee zou willen helpen om te voorkomen dat we dat soort figuren hier in nederland gaan krijgen? Geloof me ik heb geen oogkleppen op net als ieder andere reaguurder. We kijken gewoon naar dit tafereel en we zijn verbaasd dat er eens een keer iets positiefs kwam uit een gemeenschap waar je dat niet van verwacht, ook al is het een propagandastunt.
En wie denkt dat ik onzin verkondig. Wat er verkondigt door jihadisten vanuit nederland die naar syrie gingen. Juist ze gingen daar niet naartoe om te strijden maar om de straten op te ruimen en hulp te verlenen. Nou na de boodschap van de limburgse ploflim weten we ondertussen toch wel anders lijkt me. Ze gaan wel opruimen. Zeg maar. Namelijk ze ruimen onschuldige mensenlevens op. En dan zeggen ze dat tweetybird gek is. Het begint met opruimen en eindigt in een totale controle.
Salafisten hebben trouwens een gedachtengoed dat in intolerantie en gewelddadigheid niet onderdoet voor nazisme of bolsjevisme. Het is eigenaardig dat gedoogd wordt dat dit soort criminelen de straat beheersen. Ze zouden direct moeten worden opgepakt en lange tijd weggesloten. En dit in een aparte gevangenis, want anders gaan ze door met indoctrineren en bekeren. Zon Josias van Aartsen, zou die man nou alleen maar de Donald Duck lezen? Leeft hij op een andere planeet of zo? www.bmi.bund.de/DE/Nachrichten/Dossier...
Nog maar een paar maanden geleden:
www.telegraaf.nl/buitenland/23050978/_...
www.presseportal.de/polizeipresse/pm/1...
Goh ik sta toch echt verstelt van reaguurders die nu hulde staan te roepen terwijl het probleem marokaanse criminele jongeren al jaren niet door diezelfde gemeenschap worden aangepakt en nu kunnen ze wel ineens straten schoonmaken als geste aan dat zelfde nederland waar door jihadisten constant wordt gesproken over het verderfelijke westen met hun vele ongelovige. Ben ik tegenwoordig de enigste consequente reaguurder die wel het gevaar inziet van zo'n actie uit religeuse overwegingen om de controle over de straten te krijgen of te wel het invoeren van een sharia politie en het een poging is om onze vrijheden in die straten te ontnemen met een eigen wet. Hun sharia wetjes. Bbbrr een raar begin van 2015 van vele reaguurders van geenstijl. Waar ze ineens oogkleppen op hebben. Dit soort acties zijn nooit te vertrouwen. Begrijp dat. Dit moet niet toegelaten worden Schoonmaken mag maar niet op deze manier en met een andere reden als dat ze ons willen laten geloven.
Je kunt ook hier negatief over doen maar hé waarom zou je?
Salafistische patrouilles: Dit is het toppunt van arrogantie, georganiseerd door de zetbazen van de moskee. Dit kan dus echt niet. Voor je het weet, gaan ze telkens een stapje verder met hun provocaties totdat het normale bestuur en politie volledig buiten spel gezet zijn.
Een goede samenvatting van de Nederlandse obsessie voor planning, regeltjes, zuiverheid, vernieuwing en de Maakbare Samenleving:
Saaie communistisch ogende (Vinex-)wijken die allemaal op mekaar moeten lijken, straten waar geen snippertje op mag liggen, regeltjes om het allemaal (op papier tenminste) te regelen, gemeentes die het allemaal met belastinggeld moeten regelen maar daarin volledig falen, en grenzeloze naïviteit van de Nederlandse bevolking t.o.v. niet/nauwelijks geïntegreerde religieuze extremisten die zieltjes proberen te winnen door wat opgeknald vuurwerk op te rapen.
-weggejorist-
Sommige sukkels zien alleen maar een keurige schoonmaakactie, plus die ambtenaren daar onder leiding van Van Aertsen hebben helemaal geen benul. Sta ervan te kijken dat hij er niet tussen staat!
O ja en iedereen weet toch ondertussen dat als van doorn er mee te maken heeft dat je zeer op je hoede moet zijn. Deze man heeft vele zeer vreemde uitspraken gedaan en is een weg met ons in extreme vorm. U bent gewaarschuwd. Dit lijkt mooi maar is het zeer zeker niet. Hier zit meer achter. Namelijk controle van de straten waar het zelfs pogingen zijn om politoe buitenspel te zetten. En nee dit is geen allu hoedje. Dit is werkelijkheid. Een verhulde manier om uiteindelijk straten op te zadelen met een zogenaamde sharia.
BeunDeHaas | 02-01-15 | 09:34
Tuurlijk de straten worden schoon. Het is alleen jammer dat er meer achterzit. Zeg maar de sharia politie. Waar dadelijk niet alleen de straten niet alleen schoon zijn maar ook alcohol verboten is,lopen met een rok verboten is . Een ander geloof aanhangen verboten is. Of te wel zeg maar een verhulde invoering van de sharia politie die straten controleert en uiteindelijk alles controleren zeg maar. Nee dat moeten we dus niet willen. De reiniging wordt betaald om op te ruimen. De politie wordt betaald om te handhaven en die gasten moeten buitenspel gehouden worden omdat er iets anders achterzit als alleen schone straten. En dit dus een gevaarlijke ontwikkeling is. Dit valt dus nooit goed te keuren.
mr. coffee | 02-01-15 | 10:55
Dat zegt van Doorn hier totaal niet. Hij zegt hier impliciet dat moslims eigenlijk veel beter zijn in het controleren van andere moslims. Uw opmerking gaat daar regelrecht aan voorbij. Natuurlijk is het zo dat als iedereen braaf zou zijn, de noodzaak voor politieingrijpen daalt. Maar dat zegt van Doorn niet. Van Doorn zegt dat de taken die de politie uitvoert in een bepaalde wijk met een bepaalde sectarische kelur eigenlijk het best door leden van die sectarische groep verricht kunnen worden. Een zorgelijke uitspraak.
Het hele jaar door (wereldwijd) er een puinteringzooi van maken en dan 1 dag in het jaar gaan opruimen en papiertjes prikken voor de bühne. En die van Doorn krijgt er een acuut de victorie kraaiende halalbesneden stijve buks van. Even kijken of ze de rest van het jaar netjes en opgeruimd in het leven kunnen blijven staan. Ben trouwens benieuwd wie dit jaar als eerste met een aanslag komt , de belastingdienst of doorgedraaide moslims.
De straten schoonmaken. Doen die gastjes eindelijk weer eens waarvoor we ooit hun ouders/grootouders hebben geïmporteerd, is het weer niet goed..
Geweldig dat ze de straat schoonmaken. Toen er een demonstratie was die de Schilderswijk wilde schoonmaken mocht het niet. De sharia is begonnen. In GB is de machtsovername via dit soort "politie" en "burgerwacht" begonnen. De normen en waarden die deze bewakers volgen zijn niet de Nederlandse wetten maar de sharia.
Ach ja politiek en religie zijn toch voor het grootste deel identiek of volledig uitwisselbaar.
Of je nu naar een Farizeeer staat te luisteren die vanachter een kansel preekt of naar eentje die achter een microfoon op het binnenhof preekt en je aan vertellen is wat het beste voor jou is en hou je je leven dient in te richten.
"De grootste dreiging is het geloof, politiek of religieus.
Kies je heiland en dat is meteen je laatste vrije keus"
Stalin was ook dol op tuinieren.
GeenStijl, doe eens uitzoeken wie o.a. de VVV bonnen financiert, en van wie het gecoördineerde initiatief kwam?
Nu het zuiveren van vuurwerkresten.. Straks is het etnisch/religieus zuiveren. Als dit routine wordt kunnen ze in de toekomst binnen een uurtje honderdduizend man in georganiseerde knokploegen op straat hebben lopen. En de AIVD snurkt lekker verder.
Voor al die miljarden hebben we nu toch zeker 100 tot 150 schoonmakers die 1 keer per jaar een paar uurtjes rotzooi opruimen. Hulde.
Heel eng als je in een artikeltje zoveel ontwikkelingen leest, die zeer zorgelijk zijn. Het is nog erger dan ik dacht. Dit soort acties en de achtergronden daarvan moeten inderdaad nader onderzocht worden. Het positieve is wel dat het nu openlijk aan de orde wordt gesteld.
Dat er VVV-bonnen zijn voor alle jihadistische vrijwilligers doet ook weer alle alarmbellen rinkelen. Wie betaalt die VVV-bonnen?
Een groepje mensen die wat gaat opruimen. Camera's eromheen en het hele land praat erover en kijkt ernaar alsof het een zeldzame diersoort betreft.
De foto's bekijkend zie ik dat ze met z'n drieën bezig zijn een vuilniszak te vullen en dat ze na gedane arbeid nog niet eens op gemiddeld een volle vuilniszak de man komen.
En dan gaat het ook nog eens om mensen waarvan ongetwijfeld de meerderheid de rest van het jaar geen flikker uitvoert.
Heel constructieve actie. En als ze nu ook in de rest van de wereld ophouden met mensen verminken en martelen, en vermoorden en genocide plegen, en aanslagen uitvoeren en cultuurschatten vernietigen, en mensen aan drugs verslaafd maken, en kinderen vermoorden die onderwijs willen, enzovoort, dan zou dat op mij meer indruk maken. Maar hier in Nederland zijn we natuurlijk als een kind zo blij als het monster enig teken van goede wil toont. Zoals er politiek correct van al het andere strak wordt weggekeken, vanwege religie van de vrede, vol van barmhartigheid, respect, respect. Waarom gaan die mensen niet demonstreren, met borden met daarop geschreven: WIJ SCHAMEN ONS DOOD VOOR WAT ONZE BROEDERS DOEN ELDERS OP DE PLANEET
Wake up mensen! De acties van deze mohammedanen worden allemaal gesubsidieerd van belastinggeld.
Moslims gaan papier prikken en voor politie spelen vanwege 'goede bedoelingen'?? Welnee, de gemeente stopt ze geld toe. Het is een project om de reputatie van moslims in Den Haag te redden. Van uw geld.
Moslims die de straten schoonvegen, ik heb ze gelukkig nog niet gezien. Ik zag wel vaak parkerende hangjongeren met een islamitische tint, die hun auto van binnen keurig schoon hielden door de lege flesjes van de vruchtensap en de verpakkingen van de pizza's uit de raampjes te werpen. Zoals je dat verwacht bij een cultuur die rommel achterstand en armoede uitstraalt.
Bij het "schoonvegen van straten" door aanhanger van een totalitaire beweging horen beelden van monsterlijke Godwins. En propaganda, natuurlijk. Veel niet te vertrouwen propaganda.
Het Europa zoals wij dat ons hele leven kennen (seculier gebaseerd op joods-christelijke cultuur) zal verdwijnen. Over 30 jaar ziet Europa er heel anders uit. Wen er maar alvast aan.
De EU/Brussel wilt de absolute macht. Dit kan alleen als soevereine staten binnen Europa worden opgeheven. Om dit doel te bereiken is het essentieel dat nationalistische tendenzen niet bestaan. De multiculture samenleving in combinatie met de grenzeloze instroom van immigranten, heeft er toe geleid dat er een pluriforme massa is ontstaan. Landen/staten binnen de Europese Unie worden zo effectief om zeep geholpen. Kritiek op de islam en migratie is in feite kritiek op de strategie en de visie van de machthebbers.
Er zijn echter mensen die het zat zijn. Mensen die stemmen met het ultieme stemmiddel, namelijk met de verhuiswagen. In Duitsland emigreren elk jaar weer zo'n 150.000 mensen; hoogopgeleid en geïntegreerd, op zoek naar betere oorden.
Helaas is het al zover dat de enige manier om het Project te stoppen (EU, immigratie, cultuurvernietiging, opheffen van soevereiniteit, islam verheerlijking), een zeer vervelend en gevaarlijk middel is, namelijk de extreemrechts partij. Wilders, Le Pen, Farage, etc. etc. worden groter en groter. Ik begrijp het wel. Er is geen alternatief. De links sociale machthebbers hebben een visie en een strategie, en deze zal kost wat kost uitgevoerd worden. Kak aan de burger. Ik bereid me voor op een emigratie uit de Europese Unie. Nog vijf jaar, bedrijf verkopen en wegwezen richting of Amerika of Nieuw-Zeeland.
@Sovy | 02-01-15 | 11:11
Dat opruimen is niet bezwaarlijk, maar ook totaal niet nieuwswaardig. Ik heb ook de zooi opgeruimd, mag ik nu ook in de krant?
Die salafistische patrouilles moeten gewoon hard aangepakt worden. Zodra je door hebt dat ze dat aan hget doen zijn, linea recta de cel in voor de nacht. Ordehandhaving is een taak, en plicht, van de overheid, inclusief het daarbij behorende geweldsmonopolie. Opbokken met die slafistfuckers.
TeeJee | 02-01-15 | 11:09
Het opruimen is an sich niet bezwaarlijk maar zeker niet nieuwswaardig, zeer verontrustend zijn wel de salafistische patrouilles!
Dus omdat een paar moslims iets doen, en daarbij graag even de media inlichten, wat in een groot deel van Nederland gezien wordt als NORMAAL SOCIAAL GEDRAG.... moeten we ineens staan te juichen?
Omdat deze moslims zich naar acceptabele normen en waarden gedragen moeten we ineens super positief gaan zijn?
Hou toch op zeg. Wat een farce.
Openbare orde hoort als taak bij de overheid, niet bij een stel moslims die op voorhand niet te vertrouwen zijn. Iedereen die dit positief vindt is niet goed in zijn bovenkamer.
Zo, iedereen die "Hulde" postte mag nu een puntmuts opzetten met "Dhimmi" op de plek waar je "Ezel" zou verwachten.
Wanneer het opruimen ook bij verzorgingstehuizen, seniorenwoningen en andere Niet-mohammedaanse belangen zou zijn gebeurd, zou ik pas opkijken. Dit was uiteraard weer eigen belang en daar is sussend een sneu propagandaatje van gemaakt in vervolg op het aloude linksche:' zij doen het werk waar den Hollander zich te groot voor waant'
.
En dat veel autochtonen het eigen afval laten liggen voor de gemeente reiniging is een logisch gevolg op de immer stijgende lasten van de gemeentelijke afvalheffingen en stagnering i.z het legen van de afvalbakken niet vreemd.
.
Hulde! Daar kunnen mijn buren een voorbeeld aan nemen. Je breekt hier je nek over hun vuurwerk, vuurwerkbommen, flessen...
Ik vind dit echt positief. Wil niet zeggen dat er ineens geen relschoppers onder hen rondlopen of dat ik daar blind voor ben. Maar tegen staatsmedia die zich laten betalen voor propaganda, en al die makke schapen die dat zonder verder nadenken na gaan lopen blaten, is weinig te beginnen. Het is een actie waarmee ze hopelijk voorbeeld stellen, aan alle zure verbitterde Nederlanders én Nedermoslims die zich, zonder dat ze het beseffen, door de staat laten gebruiken voor verdere verdeling in de maatschappij.
Hier in het park loopt een meneer ELKE week op zaterdag met een grijper en een vuilniszak de rotzooi die anderen die te beroerd zijn het in een vuilniszak te gooien op te rapen. Gewoon, omdat hij het prettig vindt om in een opgeruimd park te lopen. Dat hij daarvoor zelf moet zorgen daar heeft hij zich overheen gezet.
Elke week haalt hij minstens een vuilniszak vol zooi op. Gaat bij hem in de grijze bak. Doet hij al meer dan een jaar. En het werkt aanstekelijk, anderen doen het nu ook. Het park heeft er in de 10 jaar dat ik er woon niet zo netjes bijgelegen. Hulde.
Adversary | 02-01-15 | 10:49
Als iedereen zijn k*tkoters of k*tbuurt beter in de gaten hield hadden we inderdaad veel minder politie nodig. Zo'n vreemde opmerking is dat toch niet?
Weer naïve blinden genoeg hier, belooft weer wat voor de rest van het jaar.
Ik vind het nogal bedreigend dat salafistische groeperingen zich inzetten voor de 'veiligheid' in dit land. Ik heb genoeg youtube-filmpjes voorbij zien komen waaruit blijkt dat zulks de volksgezondheid niet bepaald bevordert.
Vooral die laatste zin van van Doorn in die column. "Eigenlijk hebben we de politie helemaal niet nodig!" Griezelig. Gewoonweg griezelig. En je kunt veel zeggen van Bontes en van Klaveren, maar ze stellen hun kamervragen een stuk serieuzer dan dat Wilders ze roeptoetert.
@Nestorix | 02-01-15 | 10:44
Voor de wet is iedereen gelijk, staat in de wet ;-)
Dat de één een beetje gelijker blijkt dan de ander, tja.
Reinaert | 02-01-15 | 10:08
Dat geldt uitsluitend voor kredietwaardige Nederlanders met een CJIB-creditcard die volop kan worden geplunderd.
Copycats.
www.youtube.com/watch?v=oLiO2HZuC8g#t=...
Goed dat GS hier ook over bericht. Voor alle linkschen die roepen dat GS alleen de negatieve berichten over de islam eruit pikt.
Als ik de straten om me heen zo zie kan ik alleen maar zeggen dat de gemiddelde Nederlander nog wat kan leren van deze mensen.
Cuyahoga | 02-01-15 | 10:26
Die geleerden lijken sprekend op de drie Wijzen uit het Oosten, alleen knielden die wél voor het kindeke Jezus, allahverdomme.
Von Aartsen is echt een ontzettend slappe man. Schoonmaken+1 dat dan weer wel.
Een beter voorbeeld van integratie was geweest, als die lui, om facking kwart over zes 's-morgens, nog goed gammel in hun mandje hadden gelegen. Net als de rest van NL.
Omdat in heel Europa het verzet tegen de tsunami toeneemt, wordt nu me een charmeoffensiefje geprobeerd 40jr ellende goed te praten. Zo doorzichtig hebben we het nog niet gezien. Gemeentebesturen die zich laten inpakken, door moslims die zich de rest van het jaar niet meer laten zien. De ,tegenprestatie, zal het afgeven van vergunningen zijn en uitbreiding van subsidies en uitkeringen. Want we moeten dit toch waarderen, of hebben de moslims nog meer iniatatieven??
Aan veel te vele positieve reacties hier in de reaguurderscolommen is goed te meten hoe gevaarlijk die islamo-fascisten zijn. Al sinds een aantal jaren gooien ze de naïeve Nederlanders zand in de ogen met hun zogenaamde 'goede werken'.
SSers, de SA, NSBers. Allemaal hebben ze wel eens straten schoongemaakt om bij de goedgelovige bevolking mooie sier te maken. Daarna worden de ras- en politiekonwelgevalligen van de straten verwijderd. Zeer gründig en definitief.
twitter.com...
Dit zijn ze dan, de 'geleerden'(..)
Cuyahoga | 02-01-15 | 10:26
.
Mwahahaha, de 'geleerden'. Ze hebben 10x de koran gelezen... tjonge, tjonge.
.
Dit is weer zo'n zoetsappig ogenstrooi actie wat te gek is voor woorden. De moslimgemeenschap stond op hun achterste poten om het (weliswaar verzonnen) artikel van Pardeash over een shariadriehoek. En nu biedt de gemeente de stichting de mogelijkheid om toch schijnveiligheid uit te dragen met een islamitische boodschap. Wij pretenderen een seculier land te zijn en op deze manier wordt deze doelstelling aardig geweld aan gedaan. Ik heb liever wat troep op straat dan dat ik aangesproken wordt en misschien ook nog gesommeerd om mee te helpen omdat Allah dit zo wil. De ballen voor ze. Voor de veiligheid is de politie en co. Geen afsplitsing van een of andere moskee, rot op zeg.
We zingen niet : Lang zullen ze leven,maar wel: Lang zullen ze vegen.
Ze ruimen de door hen geannexeerde gebieden op. Moet ik nou blij zijn ofzo?
Als ik het dus goed begrijp:
- dit gebeurt al jaren
- het zijn moslims die door andere moslims niet als moslim gezien worden, Ahmadiyya's
- turkse, mocro of andere moslims zijn bij het schoonvegen totaal niet betrokken
En de vraag is dan bij mij:
- er zijn buurtwachten van islamitische organisaties actief in de shariadriehoek en en dat wordt blijkbaar niet als overtreding van de wet gezien?
Laat greet er maar in komen ...
necrosis | 02-01-15 | 10:23
Potato, patoto, dhimmi, dihmmi, who cares.
Anyway, de hechtingen mogen er volgende week uit en in maart kan ik misschien weer seks hebben.
Mijn vriendin vindt het niet zo erg, alleen ze gaat de eieren wel missen.
Cuyahoga | 02-01-15 | 10:26
Ik denk dat dit geleerden zijn zoals in "farizeeërs en schriftgeleerden".
@eerstneukendanpraten | 02-01-15 | 09:31
De vrouwen staan onderwijl erwtensoep te koken voor de dappere strijders.
Reinaert | 02-01-15 |
Maar dan wel zonder varkenspoot natuurlijk.
Chow | 02-01-15 | 10:17
Inderdaad, eindeloze, bagatelliserende dialogen die al jarenlang ingezet worden om vooral een fopreligie niet tegen de overgevoelige tenen te schoppen, is zoveel beschaafder en effectiever, toch?
Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Simpel!
Nederlanders zijn kampioen in 'kind-met-het-badwater-weggooien,' en de gemiddelde naïeve Nederlander laat zich maar al te makkelijk een oor aannaaien (lees: brainwashen) door overheid en publieke omroep.
Nadat men in de jaren '90 hard is begonnen om de hele Nederlandse cultuur weg te gooien, begint men zich in 2015 eindelijk heeeeel langzaam af te vragen hoe het ooit zover heeft kunnen komen. Too little, too late. De Nederlandse Culturele Revolutie (Mao zou er trots op zijn) draai je niet een twee drie terug. De multiculturele samenleving is een project wat perfect past in de linkse denkwijze dat iedere samenleving "maakbaar" is.
Ik loop hier al langer te zeuren over de totaal overdreven Überwachunsstaat die is ingericht om de automobilist te 'bewaken.' Over 10-20 jaar kunnen de Nederlanders zich dan weer gaan afvragen "hoe het ooit zover heeft kunnen komen" als ze zich eindelijk realiseren in wat voor een links dictatoriale politiestaat ze zich bevinden.
twitter.com/wijkag/status/54893368150...
Dit zijn ze dan, de 'geleerden'.
Tenminste, zo noemt de politie van den Haag ze.
Wat voor geleerd werk zullen ze doen?
Longarts, professor, CEO van een multinational, natuurkundige?
Of zijn ze zo geleerd dat ze geen werk op hun niveau kunnen krijgen?
@Chow | 02-01-15 | 10:04
U heeft zich voorgenomen om het nieuwe jaar wederom te gebruiken om uw ombegrensde naïviteit ten toon te spreiden. Hulde voor uw vastberadenheid toetsenbordheld.
Dit is geen 'attentie buurtpreventie' maar 'attentie geen onislamitische praktijken'. Nogal een verschil.
@Cuyahoga | 02-01-15 | 10:16
Arnold? Arnoud!
Enne... hoest met je cloaca?
*proest*
@De hersenloze | 02-01-15 | 09:48
Inderdaad!
' Jihadisten ruimen vuurwerk op in Den Haag'
' Om 6.15 uur kwam een groep van 19 jihadisten samen om vuurwerkafval op te ruimen in Den Haag.'
dnhg.tumblr.com/post/106818625204/jiha...
Alles voor de clicks, lijkt powned.tv wel...
Kan iemand mij de link uitleggen tussen "opruimen" en "Moslims" ...? Oh verrek .. wacht ff
ahmadiyya moslims. Ter leeringhe ende vermaeck: nl.wikipedia.org/wiki/Ahmadiyya_Moslim...
En links zag dar het goed was. Het wachten is echter op de oneliner van Greet.
Balletje Mayo | 02-01-15 | 10:15
Ja, prima. We zitten echt op oneliners te wachten. Daar los je wel wat mee op.
VNL stelt nogal wat vragen maar als ze dan een keer mogen stemmen over soortgelijke zaken, dan stemmen ze tegen uit rancune jegens de partij en man die ervoor hebben gezorgd dat zij überhaupt in de Kamer mogen zitten. Het kortetermijngeheugen van Nederlanders zal er wel weer voor zorgen dat we na dit soort 'nobele acties' de intrinsieke slechtheid van de islam weer voor even kunnen vergeten...
het zal wel om ahmadiyya moslims gaan. die worden door de andere moslimgekkies als smerige kafirs gezien.
Reinaert | 02-01-15 | 10:14
Beetje vergezocht maar het kan. Als ze gewapend met stokken en handboeien rond gaan lopen zul je gelijk hebben. Maar dat is niet het geval. Daarom niet echt nodig het groter te maken dan het is. Ook al past dat niet bij de beleving van de meeste reaguurders.
Arnoud 'first against the wall' van Doorn heeft zelfs voor zijn doen een enorme blunder gemaakt.
Deze Ahmadiyya's doen dit al jarenlang.
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief...
Het is voor hen een traditie, net zoals oliebollen en de paashaas bij ons.
Helaas voor Arnoldje worden deze Ahmadiyya's door de rest van de moslims verguisd en als minderwaardig beschouwd.
Oeps, foutje bedankt.
Domme, domme, domme Arnold.
Die 72 maagden kan je wel op je buik schrijven manneke.
En links zag dar het goed was. Het wachten is echter op de oneliner van Greet.
De goede daden worden namelijk verhoudingsgewijs veel meer uitgelicht dan alle terreur.
Realism Is All | 02-01-15 | 10:05
Bullshit, RIA. Dit soort non-nieuws vindt normaal gesproken alleen zijn weg naar Hart van Nederland en de voorpagina van de Telegraaf. En nu dus ook naar GS. Zal wel met goede voornemens hebben te maken.
Ik heb toch liever dat ze afstand nemen van IS, Boko Haram en al die andere bendes gestoorden.
Een beetje opruimen neemt mijn cynisme niet weg.
@Chow | 02-01-15 | 10:11
Het is maar net hoe je die wet interpreteert, daarom stel ik ook: "glad ijs".
Thoth | 02-01-15 | 10:07
Rustig aan Thtoh, heb geduld. De storm komt er aan, Pegida Nederland. En inderdaad van Doorn hoort in de bak. hij gaf openlijk toe op televisie in een debat met A. Nanninga dat hij een Kalifaat nastreeefde.
PEGIDA komt naar U toe dit jaar!
Reinaert | 02-01-15 | 10:08
Ik denk dat die wetgeving eerder slaat op het vormen van politietroepen of vergelijkbaars. Niet op een groepje buurtvaders.. Want groter moeten we het niet maken.
We gaan in 2015 weer vrolijk door met het wegkijken! Goed geholpen door journalistiek Nederland. Jippie.
@benjemal | 02-01-15 | 10:03
'Patrouilles' organiseren kan zo maar niet, ziehier Art. 1 lid 2 van de Wet op de Weerkorpsen:
2.Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust.
wetten.overheid.nl/BWBR0001980/geldigh...
Glad ijs, dunkt me.
Is dit geen voorbereidend werk? Ik zou mijn reis naar Allah middels een zelfmoordactie ook niet graag in de vuurwerkresten starten. Je wilt daar toch ontdaan van alle westerse vuiligheid aankomen.
Die gasten moeten uit Nederland worden gezet! Weg naar het oorspronkelijke land waar ze vandaan komen. En van Doorn hoort gewoon in de bak te zitten. Tjezus, nog aan toe...
.
Hartstikke leuk telkens, die vragen die door politici (vaak held Omtzigt of van Klaveren) worden gesteld... maar wordt er ook wel eens wat gedáán met deze vragen? Worden ze beantwoord, wordt de zaak cq. het probleem ook opgelost bijvoorbeeld? Het afgelopen half jaar hebben we talloze vragen over misstanden gezien, en een enkele keer een halfbakken antwoord. Maar ik kan me geen enkele keer herinneren dat naar aanleiding van deze vragen het probleem ook daadwerkelijk is opgelost.
_
Maar om toch nog even on-topic te zijn: het interesseert me niets dat het om een salafistische Moskee gaat geen énkele moskee of kerk moet het voortouw nemen om te patrouiileren op straat. Dat is niet hun taak of verantwoordelijkheid, en je geeft zo juist het beeld dat "bepaalde groeperingen" voorrang geven aan hun eigen mening en inzicht. Op z'n Hollandsch: opbokken met je geloof, en opbokken met die islam-patrouille. Gewoon, opbokken.
Wij hebben hier toch een wet op de weerkorpsen?
Die , volgens in die wet mij verboden, 'eigen ordediensten', komen die straks ook controle uitvoeren of ik wel halal eet en of ik wel de palestijnse vlag aan mijn gevel heb hangen?
De VVD is net als de PvdA en D66 een partij van ontkenning en leugens geworden. Maar als is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. En het antwoord op verraders als Van Aartsen is al geboren: Pegida.
Goede actie, eerlijk is eerlijk. En hulde voor hen, de goede Moslims die er gelukkig ook nog voldoende zijn.
Het huivert bij mij echter al wel op voorhand als ik eraan denk hoe Wegkijkend, Links en Polderend Nederland dit weer zal aangrijpen om alle wandaden van die grote groep Gestoorde Moslims te bagatelliseren.
De goede daden worden namelijk verhoudingsgewijs veel meer uitgelicht dan alle terreur. Terwijl dat soort daden helaas nog steeds veruit in de minderheid zijn.
Goede actie, eerlijk is eerlijk. En hulde voor hen, de goede Moslims die er gelukkig ook nog voldoende zijn.
Het huivert bij mij echter al wel op voorhand als ik eraan denk hoe Wegkijkend, Links en Polderend Nederland dit weer zal aangrijpen om alle wandaden van die grote groep Gestoorde Moslims te bagatelliseren.
De goede daden worden namelijk verhoudingsgewijs veel meer uitgelicht dan alle terreur. Terwijl dat soort daden helaas nog steeds veruit in de minderheid zijn.
Om hun werk aan te moedigen gun ik ze een straat in Syrak toe. Daar ligt zo veel teringzooi dat ze daar voorlopig tijd hebben om te bidden en ze zich volledig op reinheid kunnen storten. Voor iedere moslim die daar gaat ruimen plus 1
Fraai en humorvol stukje tekst, mooie aktie ook. Hoopvol, voor het nieuwe jaar.
Ik heb er geen problemen mee als ze s'avonds een beetje de buurt in de gaten houden. Dat zie ik de gemiddelde toetsenbordheld hier niet doen. Die roept alleen maar om actie.
Dat moslims (hun eigen) rotzooi opruimen kan ik alleen maar als zeer positief waarderen. Patrouilles om losgeslagen tuig tot de orde te roepen eveneens maar wel in nauwe samenwerking met de politie lijkt me.
Doen moslims niets dan is het niet goed, doen ze wel helpen opruimen en de boel in de gaten houden, dan is het ook niet goed want dan buigt 'men' voor 'salafisten'.
Weet je, sommigen moet eens niet zo zeiken. Prima dat ze dit doen op eigen initiatief.
19 man ppffff
Hier 40 man jyllands-posten.dk/indland/kbh/ECE7327...
@xspalm | 02-01-15 | 09:51
Je hebt een punt: het vertrouwen is zoek en het zal heel lang gaan duren voordat dáár verandering in komt en daartoe is het schoonvegen van een (eigen) straatje echt niet genoeg. Zie daar de trieste waarheid.
fotografen met een f dat is.
Hopelijk hebben ze wel eerst alle kranten, pers, fotograven over deze heldendaden ingelicht, want als die niet komen, blijven de heren gewoon thuis.
@pietvanvliet | 02-01-15 | 09:49
Tip: zelfs zónder rookworst is erwtensoep nog haram....
Uitzonderlijke zaken bevestigen de regel. Die is dat islam = jihadisme = de dood aan ongelovigen, islam in de positie van hegemonie, achterlijkheid, de geestelijken maken de dienst uit, vrouwenonderdrukking, homohaat, uitroeien van andere religies.
Ze geven een goed voorbeeld voor hun kinderen en andere moslims. Zo kan het dus ook.
Prima actie, graag meer hiervan!
Aan de andere reaguurders: dit is vreedzaame uitoefening van hun religie, niemand die daar wat tegen heeft, toch???
Het ene gezicht
En het andere gezicht
louterspunt.blogspot.nl/2014/10/het-ke...
Takbīr!
Dat ik zo cynisch reageer heeft echt wel een reden: je weet welke groep het nieuws beheerst en heet leeuwendeel van Opsporing Verzocht voor z'n rekening neemt.
Reinaert | 02-01-15 | 09:42
Is waar, maar ik denk dat dat juist die andere groep is. Ik denk dat dit goedbedoelende lieden zijn die niet geassocieerd willen worden met de groep van Opsporing Verzocht. En jarenlang mekkeren 'we' dat de 'goede' moslims weleens wat meer afstand mogen nemen van de kwaden, dan is zo'n reactie niet echt stimulerend om met dit soort initiatieven door te gaan.
Als vuurwerkveger zou ik denken: "het heeft geen zin, ze *willen* het positieve niet eens zien. Dit was meteen de laatste keer".
Goodwillactie
ongeveer 15 (veelal half gevulde) zakken, dat is maximaal 1 zak per man. Wel erg sneu, een gemiddeld mens lukt dat binnen 5 minuten everywhere. En van Aartsen gaat nu zeker weer ronken dat dit hardwerkende vredelievende jihadmedeburgers zijn?
@xspalm | 02-01-15 | 09:38
Geen hand uitsteken? Nog geen vinger steek ik uit richting de Islam, behalve om ze dan te wijzen op de dichtstbijzijnde grensovergang... En dat vuurwerkafval ben ik gewend zelf wel op te ruimen (zoals best veel ongelovige Hollanders dat ook doen, afgezien van de tokkies onder ons).
@ xspalm | 02-01-15 | 09:34
Spartacus | 02-01-15 | 09:29 | Link | 6 reacties
Dat zegt mij wel genoeg. Klaps en Spartacus zijn nog een beetje hyvers, zeg maar.
Reinaert | 02-01-15 | 09:33: Helemaal niet, want rookworst is haram!
Voor de rest: dat de straat schoon is, wil niet zeggen dat ik zo'n haatbaard vertrouw.
IJzervreter | 02-01-15 | 09:46
zo werkt het altijd, maar deze moslims leveren wel een positieve bijdrage. Ben aangenaam verrast
Omroep West heeft de titel van het artikel slinks veranderd. Er stond eerst: "Jihadisten ruimen vuurwerk op in Den Haag" waardoor er heel anders gereageerd werd dan nu...
Wel typisch dat deze mensen door de Turkse en Marokkaanse gemeenschap niet als moslims worden beschouwd, maar nu wel willen meeliften op hun goede werk.
Waarom moet er nou bij staan dat het om moslims gaat?
Alleen mannen had ook volstaan, hoor.
Dat is al nieuws op zich.
Hier zie ik nooit een vent vuurwerkafval opruimen.
Jammer dat er weer geframed moet worden met zo'n kalasjni-baby.
Dit zijn de acties die nodig zijn om het imago weer enigszins te herstellen, lekker bezig deze jongens. Helaas heeft het imago van de islam wel een hele grote deuk opgelopen, toch ben ik blij om te zien dat dit soort mensen er in ieder geval iets aan proberen te doen!
@xspalm boehoe roepen. Das een zwaktebod.
Deze moslims zijn Ahmadiyya's. De meeste van hen zijn uit Pakistan. Zij bouwden de eerste moskee in Nederland, al in de jaren vijftig.
@xspalm | 02-01-15 | 09:38
Het hele jaar *geen enkele vorm* van zelfreinigend vermogen tonen en dan 'opeens' een lovenswaardige actie op touw zetten die vervolgens ook nog eens binnen no-time 'nieuws' blijkt te zijn? Dat klinkt als een vooropgezet plan, oftewel pure propaganda.
Dat ik zo cynisch reageer heeft echt wel een reden: je weet welke groep het nieuws beheerst en heet leeuwendeel van Opsporing Verzocht voor z'n rekening neemt.
@thesedays00: hulde. Goed man. Ook in de rest van de straat?
Arnoud van Doorn krait alweer victorie op twitter (twitter.com/arnoudvdoorn ). Ik zie hem alleen niet op de foto's, de huichelachtige regent.
-weggejorist-
Even kijken wat er gebeurt als ik een noot aansla op mijn standaard polico orgel.
Dit heeft niets met Islam te maken.
Dit is een actie van een eenzame geesteszieke zonderling.
Dit is een incident.
Dit komt door het gure klimaat geschetst door Wilders.
Dat is gewoon hun goede voornemen. Niks mis mee toch ? Alleen nog effe een jaar of 50 volhouden, aub.
Best fijn voor ze dat ze ook eens in de media komen, anders dan in Opsporing Verzocht...
Dat ze het bloed in de straten van Mosul eens gaan opvegen.
Goed bezig toch, hulde.
Ik heb ook de Rommel voor huis opgeruimd. Had echt niks met de islam te maken en komt ook niet in de krant (liever geen hulde of afzeiken).
Toch vind ik dit een postieve boodschap van deze mensen.
Afleidingsmanoeuvres waar geen weldenkend mens in trapt.
Maar de straten worden er wel lekker schoon van. Dat scheelt.
Reinaert | 02-01-15 | 09:32
Of de zwijgende meerderheid van moslims die wel gewoon positief aan de maatschappij wil deelnemen, neemt een positief initiatief. Dit zijn echt geen harde-kernextremisten die ons zand in de ogen willen strooin. Die hebben wel wat beters te doen.
En als je dan zo reageert, steek je niet bepaald de hand uit.
too little, too late
Ik geef ze voor dit keer het voordeel van de twijfel. Maar rendementen / acties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Wedden dat ze er met een taakstraf, mee wegkomen....
Werkelijk! Allemaal lieve moslimmannetjes die de straten schoonvegen omdat de blanke ongelovigen te beroerd zijn om hun eigen rotzooi achter hun ongelovige reet op te ruimen.
Hiervoor hebben onze wijze politici die lui toch naar Nederland gehaald? Om het werk te doen waar wij blanke institutioneel racisten en wit geprivilegieerden ons te goed voor vonden.
Reinaert | 02-01-15 | 09:33
Lekker met roggebrood en spekkaantjes!
Dat dit nieuws is zegt eigenlijk alles al.
Dat is dus een dikke hulde voor deze mannen. Samen bidden en niemand ermee lastigvallen, daarna opruimen want reinheid, beetje eten, en dan naar huis.
Ik snap ook nog wel dat het in het nieuws komt want ik zie weer hele straten waar men enorm geniet van het afsteken van vuurwerk, maar opruimen ho maar.
+1 voor deze moslims dus.
- EDIT: lol wie is hier nou humorloos -
@eerstneukendanpraten | 02-01-15 | 09:31
De vrouwen staan onderwijl erwtensoep te koken voor de dappere strijders.
Hulde aan de Jihad!
Afleidingsmanoeuvres waar geen weldenkend mens in trapt.
Maar de straten worden er wel lekker schoon van. Dat scheelt.
Waar zijn de vrouwen?
REAGEER OOK