Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alles moet kapot, zelfs de oer-Hollandse oliebol

youdontsay.jpgBrrr, koud hè? Zou het soms komen doordat iemand een raam slecht heeft afgesloten? Nee, het is een open deur die wagenwijd open staat. Zo'n zogenaamd 'wetenschappelijk verantwoord onderzoek' waarvan de verrassende conclusie luidt: 'oliebollen kunnen we beter niet te vaak eten'. Ja, dat is misschien even schrikken. Oliebollen schijnen dus helemaal niet boordevol te zitten met vitaminen en de noodzakelijke mineralen, maar zorgen voor gewichtstoename en veroudering van de huid. Joh! Een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek door het tijdschrift Fit met Voeding, maar niet heus. Conclusie: de gewichtstoename raken we in januari meestal kwijt, maar de veroudering van de huid is on-om-keer-baar. "De bollen met het lekkere, knapperige bruine korstje veroorzaken rimpels. Gelukkig eten we niet elke dag oliebollen. Hetzelfde geldt overigens voor knapperige frietjes." Zucht². Dat is nu al het derde megavoorspelbare, oliedomme artikel in korte tijd over oliebollen. Zo ontstond in november een dag lang ophef (!) over lelijke verkooppunten in Amsterdam. Een paar weken later waarschuwde de overheid - voor het zoveelste jaar op rij - voor verstoppingen door doorgespoeld oliebollen- en frituurvet. Oliebollen zijn keiharde terreur. Is er dan helemaal niets dat ons weerloze dommeriken kan redden — in ieder geval van de gezondheidsrisico's? Jawel. Gebruik nieuw frituurvet, eet veel groenten en fruit en voedingssupplementen met de vitaminen B1, B6 en C. De C van Captain Obvious to the rescue.

Reaguursels

Inloggen

@301 | 29-12-14 | 18:53
Last but not least. Gebruik de olie voor zelfgemaakte olielampjes.
Potje met schroefdeksel.
Spijker door deksel slaan /vanaf binnenkant van deksel naar buiten.
Oude veter /zelf katoendraad in elkaar draaien, door gaatje in deksel.
Oliebollenolie + Lekkere Geurolie in potje, niet te vol.
LET op brandgevaar!

h65485665 | 30-12-14 | 14:28

Een ambtenaar die na 5 uur nog werkt? Zit nog hoop in dit land. Enne vet flikkert men toch in de afval container? Of mag dat ook al niet meer?
Vageling | 29-12-14 | 19:01
-------------
Afwaterzuiveringsinstallaties (AWZI) zoals deze: www.schielandendekrimpenerwaard.nl/con... draaien natuurlijk 24/7 anders ligt het beheersgebied in nog geen halve dag onder halve meter stront.

301 | 30-12-14 | 12:20

heh bah ik begin een angry white man te worden post op geenstijl

Petroselinum crispum | 30-12-14 | 11:53

straks gaan ze nog zeggen dat iedere dag een liter warme reuzel drinken ook slecht kan zijn voor je lichaam.

swift1.6 | 30-12-14 | 00:28

Oliebollen zijn de nieuwe joden!
:$

gaffelbaard | 29-12-14 | 23:04

Het leven is een dodelijke ziekte: je wordt oud, krijgt rimpels en enge ziektes en dan houdt het op. En er is maar 1 manier om dat te voorkomen. Jong sterven.... of was het nou geen oliebollen eten...

medusa324 | 29-12-14 | 22:51

Niet te vaak? Is 1x per jaar ok?

fail | 29-12-14 | 20:48

gutgutgut | 29-12-14 | 18:27

Ik denk teveel bier in de oliebollen. En het besef dat zelfs oliebollen niet meer veilig zijn en op het randje van afschaffen staan net als kerstvrij,vuurwerk,zwarte piet en dadelijk de paashaas omdat die bruin is.En zomervakantie omdat we dan een kleurtje krijgen en dat dan weer rassisties blijkt. En we steeds meer naar een zeikerig regeltjes land toegaan. Waar geen vrolijkheid meer mag bestasn of waar je het uberhaupt je het niet meer naar je zin mag hebben door al die nieuwe kutregels. Regeldrift heeft hier toegeslagen. Zeg maar een regeldrift om ons nederlanders in het gareel te houden. Tot het walgelijke aan toe.

tweetybird | 29-12-14 | 20:31

P.s. Mijn grootste probleem zit hem misschien nog wel in de aanname dat we 'meer binnen krijgen dat we verwerken kunnen'. Graag peer-reviewed paper daarover. Food-hippies brullen altijd dat we overal teveel van krijgen en onze arme nieren/lever etc. het niet aan kan.

qweetnietveel | 29-12-14 | 20:18

Meest geciteerde review uit 2004:
link.springer.com/article/10.1007/s001...

Na vlug scannen mijn conclusie: AGE kan een mogelijk probleem zijn als u diabeticus bent of nierproblemen hebt. Een verondersteld mechanisme waardoor AGE weefsel 'verouderd' komt voorbij in dit paper. Insuline en Vitamine C worden verondersteld AGE weer af te breken. Blijvend gezondheidseffecten zijn uberhaupt niet aangetoond.

Geen probleem met pissen = lekker eten.
Diabeticus = denk na over juiste dosis insuline (veel zetmeel = suikers in een oliebol)

Recente paper 2014 over AGE in trail:
jn.nutrition.org/content/early/2014/04...

Conclusie: In group van 24 personen; 50-65 jarigen geen verschil in AGE gerelateerde bloedwaarden na 6 weken AGE rijk en AGE arm eten.

Rest my case,

Eetse, en neem nog lekker een oliebol/bitterbal/kroket of enig ander voedsel krokant en op 175 C gebakken

qweetnietveel | 29-12-14 | 20:11

Stormageddon | 29-12-14 | 18:32
Laat nog even weten wat je goede voornemens voor 2015 zijn !

gutgutgut | 29-12-14 | 19:07

@301 | 29-12-14 | 18:53
Een ambtenaar die na 5 uur nog werkt? Zit nog hoop in dit land. Enne vet flikkert men toch in de afval container? Of mag dat ook al niet meer?

Vageling | 29-12-14 | 19:01

Hoe komt u dan van het oliebollenvet af? Onderstaand vier tips:

Lever het in bij uw eigen supermarkt.
Bij steeds meer supermarkten staat naast de oud papier- en glascontainers ook een aparte container voor frituurvet. De vetten die mensen hier ingooien, oliën en frituurvet worden verwerkt tot grondstof voor biobrandstof of biodiesel.
Inleveren bij inzamelcontainers.
Naast supermarkten zijn er nog meer plekken waar (gele) inzamelcontainers voor gebruikt frituurvet en/of frituurolie staan.
Op de website www.frituurvetrecyclehet.nl/ kun je het inleverpunt bij jou in de buurt vinden.
Inleveren bij inzamelstations.
Bij vrijwel alle gemeentelijke milieustraten of afvalbrengstations zijn aparte inzamelcontainers voor frituurvet en -olie te vinden.
Zelf weggooien.
Is er echt geen mogelijkheid om vet of olie naar een inzamelpunt te brengen, giet het dan in een afsluitbare verpakking (zoals een melkpak met dop) en stop dit bij het restafval.

aldus hhsk
www.schielandendekrimpenerwaard.nl/act...

301 | 29-12-14 | 18:53

De zuivering en afvoer van oliebollenvet kost de waterschappen jaarlijks enkele miljoenen euro's. Om die reden verzoeken wij u overtollig oliebollenvet in te leveren bij een inzamelpunt en niet door de gootsteen of het toilet te spoelen.

Oliebollen bakken is een oer-Hollandse traditie en die moet vooral behouden blijven.Helaas gooien veel mensen na het bakken het gebruikte vet in het riool. Dit leidt vaak tot verstoppingen. Het zuiveren van het met vet vervuilde rioolwater kost de waterschappen jaarlijks miljoenen. Dit geeft de oliebol een nare bijsmaak.

De reiniging van een liter olie kost de waterschappen € 2,80 en dat is het dubbele van de kostprijs van de olie in de winkel. "De zuivering van al dat al dat oliebollenvet kost de waterschappen jaarlijks een paar miljoen euro", aldus waterschapbestuurder waterkwaliteit Agnes van Zoelen. "Ook het aantal rioolverstoppingen stijgt rond Oud en Nieuw. Het oliebollenvet stolt in het riool en zorgt voor verstoppingen. Het verhelpen van die verstoppingen is een kostbare zaak. Wat veel mensen zich niet realiseren is dat ook vloeibaar vet voor verstoppingen kan zorgen. Wij adviseren dan ook om dit vet eerst in de verpakking terug te gieten en in de speciale containers te gooien."

301 | 29-12-14 | 18:51

Gaap! Wat voor oliebol heeft dat onderzoek gedaan? Waarschijnlijk een ÉÉN of ander OUD VEL dat jaren lang oliebollen heeft gegeten en haar schuldgevoel van haar lelijke uiterlijk weg wil schrijven ten koste van andermans genot of zoiets....

bosmaloot | 29-12-14 | 18:48

@Stormageddon | 29-12-14 | 18:32
Mja door al die dingen leef je langer, maar hoeveel stelt je leven nog voor als je verder alle leuke dingen laat liggen?

Martinspire | 29-12-14 | 18:37

@Stormageddon | 29-12-14 | 18:32
*Schuil kelder open maakt*. Kom maar knul. Kunt u zich even terug trekken veilig onder de grond, ver weg van de boze samenleving. Kunt u tot zinnen komen. U heeft het nodig.

Vageling | 29-12-14 | 18:36

Kunnen we dit land niet omdopen in Rubbertegelië? Flikker toch eindelijk eens op met al die magniet, foeibah, stoutfout, kankerongezond, nazidierenbeul, milieukapotstuqmoordenaar, ophefpaniek, moraalverontwaardiging en de hele bliksemse teringboel. We weten het nu wel. Alles wat lekker is, is slecht. Dat was 2000 jaar lang onder de gesel van de kerk al zo, en dat blijft zo, maar nu onder de gesel van de alternatief gebedsgenezers, de caviapolitie, greenpeace, alle goede doelen en kankerfondsen bij elkaar en natuurlijk de overheid die alles wat lekker is verbiedt en anders wel zodanig duur maakt dat niemand het kan betalen.

We weten het nu wel. Lol in het leven hebben mag niet. We moeten denken om de volgende generaties. (Waarom eigenlijk? De vorige heeft ook niet om mij gedacht. De volgende generatie zoekt het maar uit. I don't fucking care.) Je moet gezond eten en sporten want anders ga je dood (alsof je met gezond eten nooit doodgaat en eeuwig leeft. STFU!). Ja maar... als je ongezond leeft dan kost je de samenleving geld!! (nee hoor, je jaat eerder dood en bespaart de samenleving 30 jaar AOW, en je houdt bij leven artsen aan het werk. Hoera.) En dan zwijg ik nog maar even over al dat racisme, seksisme, islamofobisme en discriminisme geneuzel wat ik ook wel zat ben.
Weg met het gezeik. Laat me met rust.

Stormageddon | 29-12-14 | 18:32

Alles is slecht, het gaat erom hoe je ermee omgaat. En oudere huid van friet? WTF?

Martinspire | 29-12-14 | 18:27

tweetybird | 29-12-14 | 17:05
Er wordt alleen maar door onbekende bron gezegd dat het eten van veel oliebollen niet gezond is wegens de advanced glycation endproducts.
En dan flip jij.
Wat is er aan de hand, joh ?

gutgutgut | 29-12-14 | 18:27

@donjon | 29-12-14 | 17:06
Wat dacht je van de kartelvorming in de brillenwereld. Een montuur alleen al duurder dan een complete Ray Ban en die glaasjes worden machinaal geslepen. En de onderhoudsbeurt bestaat uit het met een tangetje het montuur verbuigen zodat het weer goed zit/staat.
@domheid regeert | 29-12-14 | 17:19
Ik pof mijn oliebollen altijd. Gezonder en het schilletje peuter je zo los.

meneer der meneren | 29-12-14 | 18:16

@Cuyahoga | 29-12-14 | 16:15
Hey! Hands off our women! Ga zelf eens vaker copuleren muppet. Knap je van op, vrouwtje ook. Oliebol!

Vageling | 29-12-14 | 18:12

Hm, heerlijk warme oliebollen met suiker en kaneel.

Maria.1 | 29-12-14 | 18:11

*neemt een hap uit de met suiker bestrooide oliebol* Hé? Wat? Mag ook al niet meer? *begint te sissen*. Gaan we straks me biertje ook afzeiken? Zout toch op. Leven op aarde is ook niet gezond. Hoort men niemand over. Wat een oliebollen.

Vageling | 29-12-14 | 18:08

Afgezien van het feit dat ik oliebollen enorm smerig vind; JEZUSCHRISTUSGODMILJAAR mensen is het nou zo moeilijk om het links te laten liggen als je er niet van houdt en/of weet dat het slecht voor je is? Man man man, wat een rubberentegelmentaliteit heerst er tegenwoordig toch.

Le Roi | 29-12-14 | 17:57

Weet niet welke specialist dit stukje over huidveroudering heeft geschreven maar het is volkomen onzin. AGE's zijn eindproducten van stofwisseling in het lichaam zelf, en ze worden zeker niet door de nieren uit de voeding gefilterd. Het zijn complexe eiwitten die de nier niet kunnen passeren. Je huid veroudert niet door het eten van oliebollen, dus vooral doorgaan met het eten ervan. Graag bronvermelding of auteur bij een dergelijk 'persbericht'...

DokterNo | 29-12-14 | 17:46

Cuyahoga | 29-12-14 | 16:15
Kijk, een vrouwenhater.
Nog blauwtjes gelopen recentelijk ?

gutgutgut | 29-12-14 | 17:45

Wat oer-Hollandse oliebollen zijn weet ik niet, en ik vermoed dat maar weinig Hollanders dat nog precies weten. Ik zag mijn vader in Indie een flinke hoeveelheid bier in het deeg doen. Heb dat tot de dag van vandaag volgehouden, en een ieder laat zich het resultaat goed smaken. Zelf eet ik geen bollen, ik prefereer de bubbels.

sastro | 29-12-14 | 17:43

joker3 | 29-12-14 | 17:07

Onzin. Ze zetten de smaakpapillen wijd open.

Topperke | 29-12-14 | 17:20

Als de de oliebollen zorgvuldig schilt is er niets aan de hand.

domheid regeert | 29-12-14 | 17:19

@donjon

Het cultureel Marxisme.....

strikdewepstroper01 | 29-12-14 | 17:17

Oliebollen zijn ranzig verachtelijk en bederven de smaak van een goede champagne. Oliebollen=tokkies

joker3 | 29-12-14 | 17:07

Dit allemaal in het kader van:
.
Breek hun ruggengraat: maak ze arm, maak ze dom, maak ze vervreemd. Middelen: Verhoog kosten levensonderhoud, Verwaarloos het onderwijs, Verspreid leugens in alle media, Open de grenzen voor vreemdelingen, Massaontslagen tbv aandeelhouders, Vlagverbod, Etnische televisie, Verneder bejaarden, Vervaag en beschaam de geschiedenis, Verneder misdaadslachtoffers door lage straffen, Kartelvorming van verzekeraars, Beledig het volk met termen als onderbuikers, xenofoben, rassisten en ondeskundigen. Voorrang geven aan buitenlandse problemen. De schuld van alles bij onszelf leggen.
Doel: een volkomen kaal landschap van armen en willozen, met hier en daar een ivoren toren vol geld en stront.

.
Zoals in onderstaande link wordt gehartekreet:

.
www.dagelijksestandaard.nl/2014/12/bur...

donjon | 29-12-14 | 17:06

BeunDeHaas | 29-12-14 | 16:26

tsja zag laatst een oliebol die sprekend leek op quincy. Al zag de oliebol er beter uit. Toen dacht ik gelijk die moeten zijn ,voor voorouders 150 jaar geleden vast gegeten hebben onder het vieren van sinterklaas. Die oliebol ziet er dus uit als een grote pepernoot.En is dus terug te leiden tot de slavernij.Dus of oliebollen en anders herstel betalingen was het eerste dat in mij opkwam.


Goh en dan zijn we mog niet eens bij het vuurwerk aanbeland waar volgens de NPO driekwart van de nederlanders wil dat dat verboden wordt. En dat onder leiding van den linksche groene gutmensch partij groenlinks. Brrr we worden werkelijk een steeds walgelijker kudtland met regeltjes,regeltjes en ouwe zeikers.

Ieder feestje moet verpest worden in Nederland. En men zal niet rusten tot we ja en amen zeggen en mischien volgend jaar zelfs met kerst verplicht werken. Op naar 0 feestdagen en op naar de slaaf voor de werkgever.


Brrr op die bonden hoef je ook niet meer te rekenen. Die hebben namelijk dezelfde ziekte als dit kabinet. op pluche zitten en graaien. Het mee heulen met dit kabinet. Ja nederland eens voorop in de wereld met vrijheid en nu het europesche brave jongetje met de meest belachelijke regels. Met vooral dank aan de VVD.

tweetybird | 29-12-14 | 17:05

@MisterIk | 29-12-14 | 15:32
Een oliebol is eigenlijk net een zwarte piet, bruin van buiten maar wit van binnen.

.
________
.

Ik ben tegen de witte sneeuwpop.
Ik vind hem racistisch.
Die rode wortelneus vind ik helemaal beledigend,... ik denk dat ik aangifte ga doen.
Weg met de sneeuwpop

donjon | 29-12-14 | 16:59

Oops, verkeerd topic!

R. Ketelsteen | 29-12-14 | 16:50

-weggejorist-

R. Ketelsteen | 29-12-14 | 16:49

Als wij nu Zwarte Piet oliebollen te eten geven, zijn we er zo van af. Kerstspullen liggen ook al vanaf 1 oktober in de winkel,dat kan dus met die oliebollen ook.

goedemorgennederland | 29-12-14 | 16:48

miko | 29-12-14 | 16:19
Ben je nog schappelijk. Lettend op ´onze´ ´hutspot´.

chicago river | 29-12-14 | 16:31

Ich bin ein Oliebol!

VanBukkem | 29-12-14 | 16:29

@ tweetybird | 29-12-14 | 16:22
Hoe kom je in GODSNAAM via oliebollen bij Quinsy Gario. Vertel het me alsjeblieft, gun mij dat kijkje in je hoofd!

BeunDeHaas | 29-12-14 | 16:26

necrosis | 29-12-14 | 15:53
Juist. En na 2 eur is neergeteld durft geen hond het toe te geven.

chicago river | 29-12-14 | 16:26

Overigens in het kader van vroeger was alles beter:
Laten we vooral hier op GeenStijl een podium maken voor figuren als Peter Hansopje, en Fit met Voeding. Gewoon integraal op de voorpagina ermee!
What the fuck? Vroeger zou men hier in de panelen zulke mensen en instanties frituren, afbranden, afbakken en in het riool tyfen. Nu komen we niet verder dan: 'wat een sukkels!' en 'slaat nergens op!' in plaats van dat de reaguurder van nu zich eens afvraagt waarom dit soort onderzoeken überhaupt gedaan worden, terwijl de uitkomst wel zo'n beetje bekend is. Diepgang mensen, diepgang!

BeunDeHaas | 29-12-14 | 16:25

@strikdewepstroper01 | 29-12-14 | 16:18
Toen dat programma werd uitgezonden vierde kleine miko zijn tiende verjaardag!

miko | 29-12-14 | 16:22

Mijn vraag is eerder zou de olliebol met de slavernij te maken hebben. Want dan krijgen we weer ellenlange quincy discussies.En groenlinksche gutmenschen met anti olliebollen t-shirts. Niet wetende dat ze er al het hele jaar als olliebollen met geitenwollen sokken uitzien.

tweetybird | 29-12-14 | 16:22

Dat je geen frituurvet door de plee moet spoelen is wel weer waar, dat is vragen om problemen.

Bokito ergo sum | 29-12-14 | 16:21

Mensen die oliebollen verkopen moeten ze meteen met een zevenklapper met de roe geven en daarna aan de sharia onderwerpen.
Van al het walgelijks wat mensen eten is een oliebol toch wel het smerigst.
Ik zeg tegen buitenlanders ook altijd dat belgen het uitgevonden hebben.
De naam van de Nederlandse keuken heeft al een slechte naam genoeg.

miko | 29-12-14 | 16:19

Even terug in de tijd. Oudejaarsavond 1976. Oliebollen met Ad Visser...... Toppop

Dag mooie tijd, waar ben je gebleven.....

www.youtube.com/watch?v=4aEK3MISNA0

strikdewepstroper01 | 29-12-14 | 16:18

Je vraagt je op zo'n moment vooral af wat An die ARBEIT ervan zou vinden.

BeunDeHaas | 29-12-14 | 16:17

necrosis | 29-12-14 | 16:11

Ja dat weet ik wel. Maar voor mij is hij nu nog het gezicht van AH. Denk voor de meeste nog wel.

tweetybird | 29-12-14 | 16:16

Ik heb een flauw vermoeden dat al die macrobiotische groenlinks bakfietsweijven allemaal een gnoe in hun garage hebben staan.
Waar ze dan driemaal daags een kwartier hun hoofd in de gnoeenaarsch steken, omdat ze elkaar hebben wijsgemaakt dat ze daar een jongere huid van krijgen.

Ik kan ze vertellen:
Stop er maar mee, want het werkt niet.
Stop op tijd iets lekkers in je mond, daar knap je van op, en ga je er vanzelf beter uitzien, zure zeurpruimen.

Cuyahoga | 29-12-14 | 16:15

Men is wat hij eet.

Er in en er uit | 29-12-14 | 16:14

@tweetybird | 29-12-14 | 16:03
Piekema gaat eruit bij die bekende supermarktketen.
Lees jij het nieuws niet?

necrosis | 29-12-14 | 16:05

@Markies DeCanteclaer: Ghe...:-)

Bert M. | 29-12-14 | 16:05

@communisme comments

Communisme en capitalisme is niet zo heel verschillend, allebei methodes om de geldstroom te laten lopen naar een paar machtige mensen, het enige verschil in deze systemen is waar ze staan deze machtige mensen op de maatschappelijke ladder.

niemand specifiek | 29-12-14 | 16:04

Oliebollen zijn racistisch!

Bert M. | 29-12-14 | 16:03

Oliebollen zijn racisme.

Markies DeCanteclaer | 29-12-14 | 16:03

Ik moet zeggen dat ik die verpakte appelbeignets bij de AH wel goed te hachelen vindt. Zeker effe opgewarmt in de oven.Die zijn best heel goed en lekker. Ik haal altijd wel twee a drie pakjes.En nog nooit ervan leeggelopen. zHmmm nou sta ik die piekema nog te promoten. Nou in dit geval mag het. Want ze zijn gewoon goed.

tweetybird | 29-12-14 | 16:03

-weggejorist-

niemand specifiek | 29-12-14 | 16:03

Waarom geven ze in Brussel niet gewoon toe dat ze van Europa een communistische heilstaat willen maken? Ik zeg: Gewoon invoeren dat communisme, dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken om alle verboten en regeltjes die ons opgelegd worden. Wel zo helder en duidelijk voor iedereen.

Eagle_Eye | 29-12-14 | 16:01

Alle eten dat door verbranding bruine of nog erger zwarte verkleuring en korsten vertoont,genereert vergiftiging.Het gaat dan om zg. PAK oftewel polycyclische aromatische koolwaterstoffen.Ze zijn de meest voorkomende vervuiling van grond,maar bevatten dan wel meer zware metalen ,die dus schadelijker zijn.Kortom: Als je aan smetvrees=gif-vrees lijdt heb je geen leven.Je moet dus maar vaak denken met een zekere onverschilligheid: Ze vechten het in maag en slokdarm maar uit.Als ik mezelf maar goed voel.

Dolphi | 29-12-14 | 15:57

@tweetybird | 29-12-14 | 15:53
Bij dergelijke opmerkingen moet ik direct aan Patty Brard denken (ieuw).
Ik denk dat ik maar ga voor de tosti met rijpere kaas, dunne ham, een tomaat en een flink glas karnemelk....

necrosis | 29-12-14 | 15:56

@Klier van Bartholin | 29-12-14 | 15:47
Even los van het feit dat ik oliebollen niet te vreten vind, elk jaar zijn er duizenden louche kraampjes die hun frituurvet niet vervangen waardoor je gewoon deeg met verbrande vetresten zit te eten.
Elk jaar krijg je weer die AD-test en elk jaar weiger ik weer die ranzige vetsponzen te eten.

necrosis | 29-12-14 | 15:53

Donuts idem

Maar ja, dat zijn dan ook gewoon oliebollen met een gat in het midden om ze sneller te laten garen.

StijlloosInkoppertje | 29-12-14 | 15:53

Bij mij is het andersom, als ik een oliebol eet val ik de volgende twee dagen juist flink af.
kicktherabbit | 29-12-14 | 15:33


Ik moet je eindelijk een keer gelijk geven. schijt me daarna drie dagen helemaal leeg. Zeg maar het olliebollenvet klysma.

tweetybird | 29-12-14 | 15:53

Maar pas met te veel niet in water oplosbare vitamines, die zijn bij een te grote inname zeer schadelijk voor lichaam!! Daar krijf je ziektes van, die ik hier niet mag noemen!

Ja nou wat dan | 29-12-14 | 15:52

Oliebollen zijn lekker...

De hersenloze | 29-12-14 | 15:52

necrosis | 29-12-14 | 15:47
Dat is waar maar die bokaal heb je binnen.

Klier van Bartholin | 29-12-14 | 15:48

@Klier van Bartholin | 29-12-14 | 15:44
Het jaar is nog niet 'om'.....

necrosis | 29-12-14 | 15:47

Mag een appelbeignet met likeur er in nog wel?

Piet Karbiet | 29-12-14 | 15:47

Volgend jaar een onderzoek waaruit blijkt dat oliebollen ter voorkoming van kanker zijn.

Klier van Bartholin | 29-12-14 | 15:47

Minder minder minder vingerwapperen in 2015
alsmede achterlycke onderzoeken

Tobi | 29-12-14 | 15:46

ee

Jan Passant mk2 | 29-12-14 | 15:45

necrosis | 29-12-14 | 15:41
Jij hebt iets te vieren geloof ik.

Klier van Bartholin | 29-12-14 | 15:44

@Fart Fader | 29-12-14 | 15:41
Wist je dat Makreel stikt van de graden?

necrosis | 29-12-14 | 15:43

@Capt. Iglo | 29-12-14 | 15:37
Van stoppen met ademhalen krijg ik het altijd zo benauwd....
*steekt nog een sigaret op*

necrosis | 29-12-14 | 15:41

.. ah. Wanneer deze kennis is ontstaan uit wat hier te lande tegenwoordig voor "wetenschappelijk onderzoek" doorgaat, dan is het in zacht doch ongezond politiek vet gefrituurd.

Jan Passant mk2 | 29-12-14 | 15:41

En als je ze in varkensvet bakt zijn ze nog haram ook.

sinar2 | 29-12-14 | 15:41

@Humpf | 29-12-14 | 15:38
Graad?

Fart Fader | 29-12-14 | 15:41

Correctie: Gebruik *geen* voedingssupplementen. Consequent gebruik van voedingssupplementen leidt ertoe dat het lichaam geen vitaminen uit natuurlijke bronnen meer opneemt. Niet doen dus.

Ooit_huisregelneef | 29-12-14 | 15:40

Moet je voor de gein eens een diepe teug van die "frisse lucht" in je longen zuigen. Je wilt niet weten wat voor teringzooi je allemaal inademt.
Maar fijn om te zien dat de ODU (Open Deur Universiteit) weer een degelijk onderzoek heeft verricht.

Super Grover | 29-12-14 | 15:40

@Capt. Iglo | 29-12-14 | 15:37
Weer vergeten de graad uit je vissticks te halen?

Humpf | 29-12-14 | 15:38

Daarom gooien de meeste mensen er een kilo poedersuiker op want dan wordt het veel gezonder.

Humpf | 29-12-14 | 15:37

Uit een ander onderzoek is gebleken dat als je stopt met ademhalen je ook heel snel heel veel afvalt en je hoeft ook niet meer op te letten wat je eet.

Capt. Iglo | 29-12-14 | 15:37

Nou. Benieuwd wat die bijdehandte Vlaming hier nu weer op te zeggen heeft.

myk | 29-12-14 | 15:35

Artikel is vast geschreven door een vrouw.

The Exorcist | 29-12-14 | 15:34

Geen oliebollen.
Geen Zwarte Piet.
Geen vuurwerk.
Geen tradities.

Number3 | 29-12-14 | 15:34

"Oliebollen schijnen dus helemaal niet boordevol te zitten met vitaminen en de noodzakelijke mineralen, maar zorgen voor gewichtstoename en veroudering van de huid."
.
Bij mij is het andersom, als ik een oliebol eet val ik de volgende twee dagen juist flink af.

kicktherabbit | 29-12-14 | 15:33

Een oliebol is eigenlijk net een zwarte piet, bruin van buiten maar wit van binnen.

MisterIk | 29-12-14 | 15:32

Eenmaal per etmaal een vet maal.

eerstneukendanpraten | 29-12-14 | 15:32

Mogen we nog wel zelf bepalen wat we eten of komen daar al regels voor uit Brussel?

Vogelbeest | 29-12-14 | 15:31

Oliebollen zijn ook niet te vreten.

McMarx | 29-12-14 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken