Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GAS & OLIE: Poetin pas in lente in het nauw

olieputin.jpg Afgelopen week leek er zowaar een einde te komen aan de ogenschijnlijk vrij val van de prijs van olie. De prijs van een vat Brent-olie stabiliseerde zo rond de 60 dollar, net boven de gemiddelde break-even prijs van schalie-olieprojecten in Amerika van 57 dollar per vat. Rusland lijkt zowaar een adempauze te krijgen om haar aandacht volledig te richten op de koers van de RommelRoebel. Onze Russische vrienden zijn voor inkomsten uit export voor nagenoeg twee derde afhankelijk van olie en gas export. Alle analyses tot nu toe concentreren zich op de directe impact van de dalende olieprijzen en de effecten van de wisselkoers op het huishoudboekje van Rusland. Putin onder druk door dalende olieprijzen is de weinig originele kop die al weken lang de boventoon voert in de kranten. Voor het gemak wordt er vergeten dat er ook nog inkomsten voortkomen uit de export van gas. De prijs van dit gas wordt, u raadt het nooit, bepaald door de prijs van olie. Grap is alleen dat de prijs van olie niet direct doorwerkt in de prijs van gas maar dat hier een vertraging is ingebouwd van drie á zes maanden. De olieprijs zorgt voor een crash van de gasprijzen aan het begin van het voorjaar, 33% prijsdaling ten opzichte van vorig voorjaar. De druk op de begroting van Putin wordt pas echt opgevoerd komend voorjaar. Als naast de opdrogende bron van oliedollars ook de gaseuro’s niet meer richting Moskou zullen stromen. De vraag is dus niet wanneer Putin echt in het nauw komt, als we kijken naar Oekraïne is het ook geen vraag wat zijn tactiek is, maar de echte vraag is welk land Rusland begin voorjaar binnenvalt; Moldavië, Georgië of als bonusverdubbelaar Estland, Letland of Litouwen?

Reaguursels

Inloggen

@ Lichtstadfan,

Landverrader, Dat kan meteen! Vertrek naar Rusland maar dan wel voorgoed. Niet mauwen als het daar toch wat minder is dan je had gedacht. Jouw soort is bijzonder gevaarlijk, het type dat een" sterke leider" nodig heeft. Je bent te vies om aan te pakken.

bdn01 | 22-12-14 | 12:23

Alles goed en wel. Wij die russen maar uitlachen met hun leider Putin. maar kijk een naar onze eigen Lijder Rutte. De man lijdt aan geheugenverlies,psychoses, geldingsdrang, borderline, kleptomanie, EUdwangneurose,
verkiezings-angst, dyslectie,tunnelvisie. Om er maar een paar te noemen.
Wat zou het mooi zijn als we onze Lijder in konden ruilen voor een Leider als Putin.

Lichtstadfan | 22-12-14 | 11:47

De Koreaanse Slet | 22-12-14 | 02:40
Ik herhaal:
"How different is chess in the United States. The game of chess has never been held in great esteem by the North Americans. Their culture is steeped in deeply anti-intellectual tendencies. They pride themselves in having created the game of poker. It is their national game, springing from a tradition of westward expansion, of gun-slinging skirt chasers who slept with cows and horses. They distrust chess as a game of Central European immigrants with a homesick longing for clandestine conspiracies in quiet coffee houses. Their deepest conviction is that bluff and escalation will achieve more than scheming and patience (witness their foreign policy)."

Slim vs agressie waar niemand meer van onder de indruk is. Place your bets.
Maar goed, uiteindelijk verliezen wij allemaal.

Ratatosk | 22-12-14 | 03:07

ben kokhals | 22-12-14 | 02:39
Of de echte oorzaak. Ze verkopen wat ze nog kunnen voordat hun koppen ook los van hun lijf in het zand liggen. De Arabische lente gaat gewoon het schier-eiland in.

Ratatosk | 22-12-14 | 02:59

Ratatosk | 22-12-14 | 01:54

Blijf geloven. Dan komt alles goed.

De Koreaanse Slet | 22-12-14 | 02:40

Het Westen is nu al in het nauw gedreven. Wat gezien wordt als straf voor Rusland (voor wat de megalomane en agressieve neonazis in Washington dan ook uit hun duim zuigen) verlamt meteen al de enige levensvatbare industrietak in VS onder de huidige aspirant-tiran. Al die goed betaalde schalie-banen staan op de tocht nu. Ook de Britse olieindustrie is in paniek: "The UK Oil Industry Is Close To Collapse, People Are Being Laid Off".
De aanval van Saoudi Arabië (namens Washington) op de olieprijs heeft mede als resultaat dat het de concurrenten in het Westen de nek omdraait. Zodra de prijzen weer omhoog gaan zullen we de navobots als Nonkel Frituur en J.R.Thorbecke en dergelijke eenvoudig programmeerbaren van geest, woedend en rillend van de kou aan de pomp treffen. Als ze al niet eerder hun "purpose in life" hebben gevonden als kanonnenvoer. Overigens krijgen zij de groeten van hun navo-vrienden uit Oekraïne 4.bp.blogspot.com/-84UBCE21q04/VH-s7aS... Heel sympathiek.

ben kokhals | 22-12-14 | 02:39

Nogmaals.
Ongeveer 200 km over zee naar Japan. Ongeveer 3-400 km naar China. En het ligt nauwelijks noorderlijker dan Amsterdam.
52‹52Œ12N 143‹46Œ12E Gas voor China
52‹22ŒN 4‹54ŒE Amsterdam
Groningen ligt noordelijker: 53‹13ŒN 6‹34ŒE

Ratatosk | 22-12-14 | 01:54

Gasvelden in het noorden van Siberie, en de Chinese industrie in Changhay en nanching in oosten vh land. Je komt nog wat stukjes te kort. Of is het om rijst te koken?

Archy Bunker | 22-12-14 | 01:43

Archy Bunker | 22-12-14 | 01:07
en.wikipedia.org/wiki/Sakhalin-II
3-400 km naar China. Dichterbij dan het gas wat we kado doen aan Italie. Denk je dat het gas uit de riolen van Moskou of stPetersberg komt?

Ratatosk | 22-12-14 | 01:35

Even een gasleiding naar China leggen, maar 10,000 km lang, vanaf de gasvelden over smeltende permafrost en door de steppen en gebergten in Mongolie. Zie je het al voor je, ze zijn 25jr bezig, intussen is hun techniek achterhaald en duizenden dwangarbeiders dood in de toendra,s.Ze strijden voor een verloren zaak, China gaat daar niet op wachten, ze willen onder die eilandjes bij Japan gaan prikken, is veel makkelijker.Poetin had niet de playboy moeten gaan uithangen, nu Rusland een beetje luxe, en krediet bij het westen had opgebouwd.Ze worden pas wakker, wanneeer duizenden russen niet meer naar Turkije, of Spanje op vakantie kunnen, wegens gebrek aan deviezen. Zo waren voor de koude oorlog al onbetrouwbaar, en sindsdien nog, ze schurken voordurend tegen China N.Korea, en Z-Amerikaanse marxisten aan. Dus laat ze maar even gaar worden in hun eigen sop.

Archy Bunker | 22-12-14 | 01:07

De Koreaanse Slet | 22-12-14 | 00:39
Blijf vooral lekker victorie kraaien. Maar niet elk land werkt als Nederland. Een beetje stront is niets wat de Russen niet gewend zijn. Zij hebben hun metro-bombardementen al gehad. Fok, dat schoolgebeuren in Pakistan was niets vergeleken bij Beslan. Wij lopen al te janken als er 1 persoon dood gaat.
Kwestie van eelt, snap jij dan weer niets van.
Je wil oorlog gaan voeren met een land dat al 100 jaar bezig is. Berg je blommenbakfiets maar op.

Ratatosk | 22-12-14 | 00:52

Ratatosk | 22-12-14 | 00:13

Je hebt geen flauw idee hoe de wereld werkt of hoe diep Rusland nu al in de stront zit. Geen flauw idee.

De Koreaanse Slet | 22-12-14 | 00:39

De Koreaanse Slet | 21-12-14
Als de loopgraven gegraven zijn wint degene met de middelen. Rusland heeft alles wat het nodig heeft. Wij niet.
De 'waardeloze' roebel maakt dan geen zak uit. Olie, gas, ijzer, uranium, landbouwgrond etc. Rusland heeft het. Maar de kraan dicht gaat dan hebben ook onze kassen geen gas meer want dat verkopen we voor bijna niets aan Italie.

Ratatosk | 22-12-14 | 00:13

bdn01 | 21-12-14
Nee, het is meer een beeld van oud Europa. Allemaal kleine staatjes die meer met elkaar vechten dan hun tegenstander. Maar er moet en zal een tegenstander zijn. Eigenlijk ook nieuw Europa. Zag het zelf liever anders.
Het is niet Rusland die bezig is het conflict op te hitsen. En ik ben een libertijn en heb dus de schurft aan centraal gezag. Ik ben niet pro-Putin ik wil mensen er enkel voor waarschuwen om te geloven in een karikatuur.

Ratatosk | 22-12-14 | 00:08

Ratatosk | 21-12-14 | 23:46

Het wordt steeds lastiger om te liegen of niet? Kruip toch terug in je hok. De feiten liegen er niet om. Poetin heeft zijn hand overspeeld en het westen schopt hem nu keihard in zijn noten. Hij moet zijn budget met 10% korten, dat is Griekenland niet gelukt. Het gaat hem ook niet lukken. Zijn strategie. Zijn volk voorliegen en manipuleren om het maar te slikken. Wat een held, wat een leiderschap. En voor wat?

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 23:55

@ Ratatosk

Vaandels wapperen! Dat klinkt naar Marxistisch Leninisme en de daarbijbehorende ideologische humbug. Het heeft alleen maar armoe, ellende en dood opgeleverd. En jij staat nog steeds achter de machinaties van een oud KGB-officier? Een totaal zieke geest, maar dat blijkt ook wel uit je vele reaguursels.

bdn01 | 21-12-14 | 23:52

Ratatosk | 21-12-14 | 23:43

Nee dat was het begin van het einde. Voor het echte begin moet je een beetje beeld krijgen van wie Poetin nu werkelijk is.

Ik weet niet of je het doorhebt maar Rusland staat met de rug tegen de muur. En dat kan nog veel erger worden.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 23:47

bdn01 | 21-12-14 | 23:43
Sorry dat ik lach terwijl onze vaandels wapperen.

Ratatosk | 21-12-14 | 23:46

De Koreaanse Slet | 21-12-14
Ja, de Krim. Dat was het begin. :')

Ratatosk | 21-12-14 | 23:43

@ Ratatosk,

Hou dat baarlijke gezwam van je alsjeblieft voor je.

bdn01 | 21-12-14 | 23:43

Ratatosk | 21-12-14 | 23:30

Hahaha jij doet net alsof Rusland nooit de Krim geannexeerd heeft en geen onrust stookt in Donbass. Kom op. Je moet echt met iets beters komen dan totale stierenstront. Of vind je 5,000 doden, annexatie geen daad van agressie? Je mag van mij op de hand van Poetin zijn hoor maar lieg er dan niet over. Zeg dan ik sta achter het Kremlin en de acties van Poetin.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 23:41

@ mantsomanites,

De Nederlandse consument zal heel blij zijn met lagere gasprijzen en het bedrijfsleven ook. Het probleem komt te liggen bij de overheid. Die kan, door het schrapen van een paar zinloze projecten zoals windmolens en steun aan Oost Groningen, de begroting heel snel wwer op orde krijgen. Lagere energiekosten zijn een zegen voor economische ontwikkeling, kijk maar naar de USA die door de lage gasprijzen hun economie zien aanslingeren, waardoor de werkloosheid daalt en de belastingopbrengsten toenemen. Het tekort in de USA neemt af terwijl het hier nog steeds rap toeneemt.

bdn01 | 21-12-14 | 23:39

bdn01 | 21-12-14
Ach, de rest doet niet slechter dan Colombia. Mogelijk uitgezonderd van wat kleine bananen-republieken. En Colombia moet nog door het bloedbad heen wat gebeurd als de 'adviseurs' vertrekken.

Ratatosk | 21-12-14 | 23:38

@ Ratatosk,

Hoezo? Het enige land in Zuid Amerika dat een beetje functioneert en in de goede richting gaat is Colombia, met hulp van de USA. De rest maakt er, geheel op eigen krachten, een socialistische puinzooi van. Ik hoor in Colombia zelden anti-US geluiden. De meeste mensen zijn er heel gelukkig mee dat met US-hulp de corruptelingen en marxisten eruit geflikkerd zijn.

bdn01 | 21-12-14 | 23:33

Wat een lulverhalen. Als de Russen last krijgen van de zakkende gasprijzen, hebben wij er net zoveel last van, en de VS met zijn dure schaliegas oppompen verdienen er dan ook geen stuiver meer aan.

Mantisomantis | 21-12-14 | 23:32

De Koreaanse Slet | 21-12-14
Hahahaha, doen alsof de agressie van Rusland kwam. :')

Ratatosk | 21-12-14 | 23:30

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 22:37

Onzinnig praatje van je. Poetin heeft niets te willen. En dat blijkt. De Russische 'beer' zit met een waardeloze roebel en een zekere recessie die zijn weerga niet kent. Poetin had zich bezig moeten houden met van Rusland een welvarend land te maken. Niet met onzinnige blufpoker met vreselijk slechte kaarten. Zoveel moet toch wel duidelijk zijn inmiddels. Wat wil Poetin nu nog? Oorlog? Dat kan hij krijgen als hij niet snel terug in zijn hok kruipt. Het Europese volk heeft lang genoeg geleden onder het juk van dictators zoals Poetin. Genoeg is genoeg.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 23:27

ad melkert | 21-12-14
De reden dat ze nu hier lopen kloten is omdat ze de strijd om Zuid- en Midden-Amerika verloren hebben. Alleen als we hier ook in de shit zitten maken ze een kans hun dominatie te bewaren.
Het midden is ze daar meer dan zat en binnenkort geldt dat ook voor hier.

Ratatosk | 21-12-14 | 23:23

Met een beetje geluk staan de moderne varianten van de Stalinorgels zich binnenkort warm te draaien op de stranden van Cuba. Een door de VS ge-ensceneerde potentiele oorlog moet zich dan ook maar vooral daar afspelen, in de voortuin van de VS, en niet bij de onnozele handlangers in West-Europa.

ad melkert | 21-12-14 | 23:18

"How different is chess in the United States. The game of chess has never been held in great esteem by the North Americans. Their culture is steeped in deeply anti-intellectual tendencies. They pride themselves in having created the game of poker. It is their national game, springing from a tradition of westward expansion, of gun-slinging skirt chasers who slept with cows and horses. They distrust chess as a game of Central European immigrants with a homesick longing for clandestine conspiracies in quiet coffee houses. Their deepest conviction is that bluff and escalation will achieve more than scheming and patience (witness their foreign policy)."
Jan Hein Donner

En ja, vooral Nederland gaat bloeden voor dit onzinnige wapengekletter met Rusland. Alleen op gas gaat het ons 5 miljard per jaar kosten.

Ratatosk | 21-12-14 | 23:10

@necrosis | 21-12-14 | 16:45
Maar ook minder opbrengst an sich. Tuurlijk, we produceren minder, maar hetgeen we wel produceren wordt ook minder waard en dus zal men straks de automobilist of middenklasser nog verder uitbuiten

Martinspire | 21-12-14 | 23:07

Het is beter om niet meer op die Poetintrollen te reaguren. Hun enige intelligentie bestaat uit achterdocht, omdat ze, als beroepslosers, altijd aan het kortste eind trekken. Ze begrijpen niet dat het aan henzelf ligt en wijzen daarom allerlei ongrijpbare externe oorzaken aan als verklaring. Hun idool is naast Wilders tevens Poetin, omdat die een eenvoudig wereldbeeld presenteren waarin alles beter geregeld is voor ze. Uiterst vermoeiend en totaal irrelevant.

bdn01 | 21-12-14 | 23:00

@De Koreaanse Slet
Wat heeft hij meer of minder geflikt als wij ????
Wij houden ons niet aan de afspraak,dus waarom zou hij het dan nog langer doen??? sterker nog hoe vaak heeft hij er wel niet op gehamerd dat er geen verdere uitbreiding naar het oosten mogelijk is,net als over die radar............. daar is al 10 jaar gezeur over.
en telkens gaan we een stapje verder telkens weer .... tot je te ver gaat.
Als jij elke mogen over het hek van de buren piest dan kan je ook verwachten tot je een dreun krijgt.... zeker als hij het je al 10 keer verteld heeft het NIET te doen.
@Archy Bunker
Wat dacht je van die 747,die in de Perzische golf is neergehaald,of die kist uit Israel die naar Moskou vloog en yep !! BOVEN oekraïne is neergehaald.
beide stommiteiten maar toch geen sancties,sterker nog,de kapitein van het fregat heeft zelfs een medaille ontvangen.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 22:37

De Koreaanse Slet|21-12-14|20-16| De Russen zijn behoorlijk ,triggerhappy, want waren zij het ook niet, die een Boeing van Korean Airlines naar beneden haalden boven Sachalin in de 80,s.Toen was de verontwaardiging groot, maar geen sancties,nu in de herhaling dus wel,omdat het van westers grondgebied vertrokken is.

Archy Bunker | 21-12-14 | 22:07

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 21:07

Lang verhaal maar je gaat er aan voorbij dat Rusland dit in onze achtertuin doet en belangrijker een onbetrouwbare partner blijkt. Zij hadden namelijk afgesproken om ten alle tijden de soevereiniteit en integriteit van Oekraïne te beschermen.

Vertrouw jij een partner die je bij een geschil je tuin afpikt en je uitlacht? Is er een reden om Poetin te respecteren voor zijn wandaden van de laatste vijftien jaar? Het is een smeerlap en Rusland verdient beter.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 22:00

Beurs.com:
''Amerikaanse machthebbers brengen financiële markten in gevaar om Rusland op zijn knieën te krijgen''
Amerikaans minister van buitenlandse zaken John Kerry heeft in september een geheime deal gesloten mat koning Abdullah van Saoedi-Arabië. Zo meldde The Guardian. De deal bestond erin om de olieprijs sterk te verlagen.
beurs.com/2014/12/21/lage-olieprijs-is...

chausson61 | 21-12-14 | 21:25

@De Koreaanse Slet
Meet het maar eens op,de afstand van het ongeluk tot de grens van Roemenië,tot waar de AWACS vliegen.
800 km en de AWACS halen max 520.
Ze kunnen dichterbij via de krim,maar dan worden ze zeker neergehaald.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 21:19

´De Duitse minister van Buitenlandse Zaken waarschuwt voor de gevolgen als Europa de sancties tegen Rusland niet versoepelt. Hij is bang dat Rusland ‘ontwricht raakt’.´

Ze willen Rusland en Iran op die manier het leven moeilijk maken, schreef columnist Thomas L. Friedman voor The New York Times. Op deze manier hebben de Amerikanen en de Saoedi’s ook de laatste leiders van de Sovjet-Unie aangepakt: ‘pump them to death’, aldus Friedman.

George Friedman, hoofd van de private Amerikaanse inlichtingendienst Stratfor, is op dit moment in Moskou en schrijft dat het Westen het eigenlijk erg goed getroffen heeft met Putin. Het alternatief, de ultranationalisten, betekent vrijwel zeker de totale instorting van Rusland, met zeer pijnlijke gevolgen voor de EU. Bovendien kan Rusland dan wel eens een oorlog beginnen om Oekraïne, waar Europa bij betrokken kan raken – tenminste, zolang Brussel netjes aan de leiband van Washington blijft lopen.

Deutsche-wirtschafts-nachrichten meldt:
´De president van het DIW-Instituut in Berlijn, Marcel Fratscher, schat de kans dat Rusland bankroet gaat op 33%. Zo hebben de VS en bondgenoten de Russische banken en bedrijven feitelijk van de internationale aandelenmarkten afgesneden, waardoor ze zonder kapitaal komen te zitten. Een financiële handelaar sprak zelfs van een ware ‘financiële oorlog’ tegen Rusland.De Europese sancties tegen Rusland vanwege de situatie in Oekraïne hebben enorme gevolgen voor de Europese en vooral Duitse export. Sommige analisten schatten dat de export naar Rusland eind dit jaar met 20% tot 25% zal zijn gedaald. Alleen al in Duitsland zal dat 50.000 mensen hun baan kosten.´

chausson61 | 21-12-14 | 21:18

@De Koreaanse Slet
Vertel
Als de Vs onder valse argumenten een land plat gooit,een ander land weer binnen klapt,net zoals je onlangs kon lezen over Panama.
of wat ook in de krant stond een tijdje terug,de moord op aldo moro,de oud press van italie
Of Turkije die ook weer Noord Cyprus bezet.
geen van deze landen heeft gevolgen voor deze gebeurtenissen ondervonden.
WAAROM zouden we nu opeens de moreel ridder spelen en zware sancties opleggen aan de russen ??

Zij willen niet dat we de opstand in Syrië steunen en wij willen niet dat de russen de opstand in het oosten van oekraïne steunen.
het is lood om oud ijzer,met het verschil dat wij er eigenlijk eerder mee zijn begonnen.

Vergeet niet dat de Krim een hele belangrijke haven is voor de Russen,en het eigenlijk begrijpelijk is dat ze tot actie zijn overgegaan omdat het voortbestaan ervan werd bedreigt.
Zou de VS zich zomaar van Okinawa laten sturen ? of van Guam,of Guantanamo Bay (hebben al 30 jaar geen huur betaald,en niet betalende huurders schop je er tenslotte uit...... toch ?)
De Krim is het zelfs zo als zouden de Amerikanen van SAN-Francisco naar New-York om heel zuid Amerika moeten varen.... omdat het Panama kanaal verboden terrein is voor ze.

Ik ben niet voor of tegen de Russen net als met de VS,maar dat wat er nu gebeurt is duidelijk iets op de spits jagen waarvan je weet dat het fout gaat.

Je kan ze een tijd sarren die russen,maar al het voorbestaan van ze bedreigt word moet je het niet gek vinden dat we overal lichtflitsen zien,Winnen doen we het zeer zeker niet van ze,zijn ze gewoon simpelweg te groot voor.
Rusland is geen Irak(waar we trouwens ook genoeg ros hebben gehad),De NAVO gaat hier een zware nederlaag tegemoet.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 21:07

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 20:08

Bron? Ik volg dit nieuws aan alle kanten en ik heb nimmer een serieuze nieuwsbron over dit gehoord, en waarom eigenlijk.

Verder weet ik niet of het een Russische BUK of buitgemaakte Oekraïense BUK was. Wel is het onwaarschijnlijk dat ze zo'n ding schietklaar hebben zonder hulp van Russische experts. Hoe dan ook Poetin en de Russen gaan een dure prijs betalen voor de Krim, Donbass en MH17. Meer dan terecht in mijn ogen. Zulks gesodemieter moeten we niet willen zo dicht bij onze Europese grenzen.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 20:16

@De Koreaanse Slet
En toch hoor je deze theorie op verschillende Europese TV kanalen,op de ene zender is het een buitgemaakte en de andere weer een uit Rusland gesmokkelde BUK ???
dus zeg jij het maar.
En dat van die awacs,ja dat komt gewoon van de Amerikanen vandaan,die zeggen het zelf.
Volgens mij stond dat gewoon op de Telegraaf.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 20:08

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 19:50

Waar haal jij toch je informatie vandaan?

Ik zeg net: er bestaat twijfel of het een buitgemaakte en gerepareerde BUK van Oekraïne is of eentje die clandestien over de grens met Rusland is gesmokkeld. Zo bizar als jij het schetst is het uiteraard niet.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 20:02

La Bailaora | 21-12-14 | 19:25
In de grote mensenwereld is het gebruikelijk dat als jij met sterke beweringen komt de bewijslast bij jou ligt. En dan hebben we het niet over vage Wordpress linkjes die iedereen kan maken.

Deviant | 21-12-14 | 19:55

Ps
Ik wil niet zegen dat het GEEN BUK was,straaljager lijkt mij ook wat vreemd,al weet je het tegenwoordig nooit

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 19:52

@La Bailaora | 21-12-14 | 19:21

Je zou toch eens wat foto's van andere brokstukken moeten bekijken, er is dus duidelijk overal schade die onmogelijk veroorzaakt kan zijn door een straaljager. Het meest waarschijnlijke is een BUK raket gezien de schade en het feit dat het toestel in de lucht volledig uit elkaar is gespat. Bekijk bvb de vindplaatsen van de diverse brokstukken, de lichamen etc.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:51

De prijs van gas wordt bepaald door vraag en aanbod. Ik denk dat als Poetin geld nodig heeft, hij de prijs van gas domweg NIET verlaagt. Betalen of gaskraan dicht. Er is bitter weinig wat de Europese landen hiertegen kunnen doen. Gas is moeilijk te transporteren (gespecialiseerde gasterminals).

Wemibono | 21-12-14 | 19:51

@De Koreaanse Slet
Dan een vraag
Hoe kommen ze dan aan die buk(opstandelingen dan)
.... buit gemaakt ???? waarom heeft ukraine dan zoiets aan het front als die opstandelingen geen vliegtuigen hebben ??
De plaats van waar die buk schoot zijn volgens mij vermoedens,net als de VS zij verdere info hebben ze niet.
Was buiten het bereik van de AWACS...... stom toevallig.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 19:50

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 19:40

Op de Russen en wat aluhoedjes na is iedereen het erover eens. Het was een surface to air missile. Wie op de knop drukte en wie precies verantwoordelijk is bestaat nog twijfel over. De Russen? Separatisten? Wie was het. Dat jij dat niet wil zien omdat je jouw land en jouw cultuur haat is niet mijn probleem. Elke expertise er duidelijk over. Jij luistert kennelijk liever naar wat aluhoedjes? Prima doe dat dan maar. Maar kijk niet raar op dat de meeste mensen het niet met je eens zijn. Aluhoedjes hebben nog nimmer iets bewezen. Nog nooit.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 19:50

@La Bailaora | 21-12-14 | 19:20

Om te beginnen heeft de MH17 helemaal geen wending meer gemaakt, hij is in de lucht volledig uit elkaar gespat. De lichamen zijn ook in een groot gebied terecht gekomen, net als de brokstukken.

Wat betreft de foto van de cockpitstoel, als dat gaten zouden zijn die door een gun zijn gemaakt dan zou de straaljager vrijwel recht op de MH17 zijn afgevlogen, de meest moeilijke en lastigste hoek en bovendien levensgevaarlijk voor de straaljager, de inslagpunten zijn duidelijk te zien.

Overigens is de vraag of die in-en uitslagpunten wel allemaal door de BUK (of wat anders) veroorzaakt zijn of dat de stoel is geraakt terwijl hij al op de grond lag. Tenslotte is er nogal wat geschoten de dagen na de crash, wat verder opvalt is dat er geen bloed op de stoel of de schapenvacht te zien is.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:46

Ok, mijn theorie waarom dat burger vliegtuig neergehaald is.
Sowieso al door een fout..... maar nu wat speculaas...

Mh vliegt vrolijk over OORLOGS GEBIED, wat op de eerste plaats al van den gekke is, dus diegene die dat toegelaten heeft is op de eerste plaats schuld.

Maar buitenom, of de russen of de oekies vliegen vrolijk met de commerciële luchtvaart mee...... lekker meeliften aan de staart..... fotootjes maken..... je schiet toch niet.... ow wacht!

wHiTeHaT | 21-12-14 | 19:44

La Bailaora | 21-12-14 | 19:25

Dat bewijs is er wel, maar dat bewijs wordt uiteraard pas gebruikt wanneer de tijd daar is. Wij doen dingen nu eenmaal anders dan de Russen die meteen met hun hakken in het zand stonden in paniek. Zolang de Rus het gelooft is er niet zoveel aan de hand.

Het mooie is met name dat er geen motief is voor jouw theorie. Welk motief zou een straaljager piloot hebben? Ik heb er al een zooitje gehoord maar geen enkel motief snijdt hout. Poetin zou daar vliegen. Onzin zeggen de Russen zelf ook. Om militaire steun van NAVO te krijgen. Onzin is niet gebeurt en waarom zou je een vliegtuig dan neerhalen met een straaljager? De 'separatisten' hebben immers geen luchtmacht. Maar ze waren wel in staat om van grote hoogtes vliegtuigen neer te schieten. Dan zou Kiev toch echt een clandestiene BUK in separatistisch gebied moeten plaatsen o.i.d. je redeneringen zijn krom en jij nog je 'bronnen' hebben de expertise, ervaring om de dingen te claimen die jullie claimen. En dat blijkt. Er klopt geen zak van. Veel fantasie. Weinig tot geen feiten.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 19:42

@De Koreaanse Slet
Nee jij bent lekker.
Altijd maar afzeiken zonder zelf eens met wat te kommen. ja wc eend links daar ben je goed in,waarvan de schrijver regelrecht naar het Pentagon te volgen is.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 19:40

De echte reden van de boycot tegen Rusland is natuurlijk gelegen in de oprichting van AIIB bank door de BRICS landen op 15 juli in Brazilië. De BRICS landen.. samen goed voor zo'n 4 miljard wereldburgers.

Het expliciete doel van de AIIB bank is om Azië uit de invloedssfeer van de oliedollar, de FED en het IMF te halen.
en.wikipedia.org/wiki/New_Development_...

The initiatives of a BRICS Bank and AIIB “represent the first serious institutional challenge to the global economic order.”
rt.com/business/198928-china-world-ban...

De BRICS landen stoppen langzaam met olietransacties in dollars. De vraag naar dollars zakt, het aanbod stijgt en de koers daalt. En dat is precies wat we zien, sinds 15 juli.
www.wisselkoersen.nl/currency/showgrap...

Tiberius | 21-12-14 | 19:39

La Bailaora | 21-12-14 | 19:21

Dat zie je juist wel. Jij wil enkel niet zien dat het een BUK was. Gewoon om dat jij vindt dat het wel die nare fascisten uit Kiev moesten zijn. En vooral niet jouw held Poetin. Verder berust jouw informatie op de bizarre pennenvrucht van een verwarde ex Lufthansa piloot die bepaalt geen militair expert is. Je praat onzin van onzin-sites na dat letterlijk al meerdere keren is ontkracht als zijnde onmogelijk en elke keer fantaseer je er wat nieuws bij om er toch nog de schijn van mogelijkheid op te werpen. Vermoeiend.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 19:33

@neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:59
Beide kanten doen aan propaganda, alleen is het filmpje zeer overtuigend. En als het niet zou kloppen, zou men het onderuit kunnen halen. Niemand die ik nog gelezen heb die ontkent dat het filmpje resultaten laat zien van 30 mm gunschot inslagen. En die inslagen komen nou eenmaal helaas precies overeen met de inslagen op de boeing. Als het niet klopt zie ik graag de argumenten waarom niet, wat de Russen gedaan hebben om dat te trucen. Zolang dat er niet is, is het veel beter bewijs dan welke bewering zonder ondersteuning door feitelijk materiaal vanuit het westen.

Er is namelijk geen enkel filmpje feitelijk bewijs met 'westers' bewijsmateriaal, helemaal niets. Of je moet natuurlijk de tekening bovenop google foto's van de Amerikanen serieus nemen.

Dus zolang het niet onderuit gehaald wordt door redelijke argumenten staat het filmpje er keihard, ook al is het van de Russen.

La Bailaora | 21-12-14 | 19:25

Een BUK raket ontploft voor/onder de MH17, 30.000 deeltjes Schrapnel ontploffen voor/onder het vliegtuig.
@neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:57
Inderdaad, en dat is precies niet wat je ziet bij de boeing. Bekijk alle beelden maar, alleen bij en rond de cockpit zie je inslagen. Niet verder weg, behalve op de vleugel waar je gunschoten ziet.

Bij snaprel zou je overal schade zien, en dat is er juist niet.

La Bailaora | 21-12-14 | 19:21

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:04

Daar kom je wel met een interessant punt. Losstaand van wie het heeft gedaan. Dit is een uniek geval hoe je het ook wendt of keert. Een Maleisisch toestel welke volgens mij Maleisisch "grondgebied" maar samenwerkt met KLM. De Nederlandse staat valt denk ik niks te verwijten omdat wij niks te zeggen hebben over Oekraiense luchtruim. De Nederlandse staat volgt internationale luchtruim regels. Air France/KLM is geen Nederlands overheidsbedrijf meer maar de Franse staat heeft wel nog een redeljk groot aandeel erin. Dus ik denk dat die geheimhoudingstoestand vooral bedoelt is omdat men nog niet weet hoe het qua internationaal recht inelkaar zit. Er zijn zoveel landen bij betrokken. Nederland, Frankrijk, Oekraiene, Maleisie en Rusland. Voer voor Internationaal recht advocaten lijkt me.

Basil Fawlty | 21-12-14 | 19:21

@neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:57
En ik ben juist door militaire experts op het omgekeerde gewezen, en juist door hen omgegaan. De cockpit stoel is juist het volgende bewijs. Bij BUK inslag zal de op het moment dat het de stoel raakt uit elkaar klappen in plaats van er doorheen schieten. En dat laatste is precies wat je ziet, een kogel dus, zie ook:
joostniemoller.nl/wp-content/uploads/2...

Juist de ene kant in andere kant uit bij alle inslagen in dezelfde richting vind je niet bij BUK.

En nee, juist niet tegemoet vliegen, maar vanaf de zijkant. Zeer waarschijnlijk heeft de boeing een zeer scherpe wending gemaakt, na te zijn geraakt, wel 160 graden, omdat het communicatiepunt verder ligt dan waar het is neer is gestort:
stickyleaks.wordpress.com/laatste-mome...

La Bailaora | 21-12-14 | 19:20

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 19:13

Misschien is medeschuldig moeilijk te bewijzen en zal verwijtbaarheid wel te bewijzen zijn, de tijd zal het leren.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:15

We kunnen discussiëren tot we een ons wegen maar de waarheid is enkel gekend door diegenen die hier verantwoordelijk voor zijn. Feit is dat de onderzoekscommissie nog maar 1 conclusie heeft kunnen (durven) trekken en dat is dat het neerkomen van de MH17 niets met de technische staat van het vliegtuig te maken heeft of met een explosie van binnenuit

badeend69 | 21-12-14 | 19:14

@De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 19:07

1 of meerdere straaljagers is nog meer onwaarschijnlijk want de piloten hadden die ongetwijfeld moeten zien aankomen als ze vd voorkant waren genaderd, dan had er ongetwijfeld iets op de zwarte dozen moeten staan, al was het maar een laatste kreet.

Wat wel vreemd is dat niemand melding maakt van een afgeschoten BUK, die dingen laten toch een (rook)spoor na en zijn op vele km's afstand te zien. Als je dan ook nog weet dat ladingen auto's in Oekraïne zijn uitgerust met dashcams is het toch vreemd dat er geen beelden van zijn. (En natuurlijk al die smartphones waar het ook in Oekraïne van stikt.)

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:14

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:04
Er zit een verwijtbaarheid in natuurlijk. Of dat een juridische verwijtbaarheid is dat zal de rechter tzt wel bepalen, geheimhoudingsplicht ja of nee.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 19:13

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:57

Dat is La Bailoara al TIG keer uitgelegd. Ze weigert het te begrijpen. Die blijft zich blindstaren op het verhaaltje van de Russen. Dat moet wel juist zijn want ze vertrouwt het westen niet.

Je kan nog, als je toch wil plotteren, claimen dat het geen Russische BUK was maar een Oekraïense gestolen door de 'separatisten' en dat Kiev hier niets over melde. Maar het is overduidelijk dat het een SAM was en de meest voor de hand liggende kandidaat is een BUK. Daar is iedereen het overeens met uitzondering van een ploeg aluhoedjes die het overigens altijd beter schijnen te weten. Alles is een hoax, valse vlag of megacomplot van de illuminati.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 19:07

Alsof we hier dan niet minder opbrengsten
Genereren door het percentage accijns op brandstof.....

badeend69 | 21-12-14 | 19:05

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 18:47

Iets beter lezen amice, nergens beweer ik dat de Oekraïne het heeft gedaan. Wat betreft moord, als je bewust een BUK raket afvuurt op een passagiersvliegtuig dan lijkt me dat pure moord maar goed, doodslag mag wat mij betreft ook. (Naar gelang de uitslag van het onderzoek)

Wat je opmerking qua KLM/Nederland betreft, als NL het niet afraadde dan kon het wel eens zo zijn dat NL ook kan worden aangemerkt als medeschuldige. Nu heb je ook gelijk een antwoord waarom er geheimhoudingsverklaringen getekend zijn.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 19:04

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:57
Ja maar Astrogirl en Monica Perez...

Rest In Privacy | 21-12-14 | 19:04

Oh oh, wat een vieze smerige oorlogshitsers zitten er toch in Brussel. 150.000 doden in Syrië voor een pijpleiding naar Europa. Zal er geen traan om laten als Putin die ratten als eerste te grazen neemt.

PG4161 | 21-12-14 | 19:03

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:41
"De Oekraïne" ?

Igor Putkin | 21-12-14 | 19:02

@La Bailaora | 21-12-14 | 18:38

Btw, die filmpjes die je post heb ik allemaal al lang en breed gezien, besproken etc. Het laatste filmpje is trouwens een mooi staaltje Russische propaganda:-)

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:59

@La Bailaora | 21-12-14 | 18:38

In 1e instantie was ik ook geneigd om te geloven dat het gunschoten waren, ik ben echter uit die droom ontwaakt door militaire experts die me hebben uitgelegd dat het onmogelijk 1 of meerdere straaljagers zijn geweest. Kijk bvb naar de in-en uitslaggaten vd linker cockpitstoel, vrijwel onmogelijk dat dit door gunschoten van een straaljager zijn gekomen.

Als dit gunschoten van een straaljager zouden zijn geweest dan had die straaljager uit de meest onlogische en moeilijkste hoek moeten schieten, niet erg aannemelijk. De straaljager zou dan het vliegtuig tegemoet hebben moeten vliegen, vrij onwaarschijnlijk en levensgevaarlijk. Een straaljager met mach 1 die de MH17 tegemoet vliegt die ook nog eens een slordige 900 km per uur gaat, je reinste zelfmoord.

Een BUK raket ontploft voor/onder de MH17, 30.000 deeltjes Schrapnel ontploffen voor/onder het vliegtuig. Neem even aan dat door de ontploffing een bepaalde snelheid ontstaat, zeg 200km per uur. Het vliegtuig zelf vliegt een slordige 900 km per uur. Wat je krijgt is eigenlijk alsof er door 30.000 geweren kogels worden afgevuurd met een snelheid van 1100 km per uur.

Zoek zelf maar eens wat foto's op het internet en bedenk dat het vliegtuig op 10km hoogte volledig uit elkaar is gespat. Met name de pilotenstoel en de schade aan de linker voorzijde zijn interessant. Volgens deskundigen is dit onmogelijk door een straaljager te veroorzaken, zelfs niet met air to air missiles.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:57

willie1971 | 21-12-14 | 18:43

Hoezo? Accijns blijft hetzelfde. Wellicht krijgt de staat zelfs meer binnen omdat de benzineprijs omlaag gaat en mensen meer gaan rijden. Misschien dat de olieboeren er last van krijgen maar die hebben sowieso belastingdeals met overheden.
En gas staat al laag sinds ver voor de olieprijsdaling dus daar zijn de staatsgasbedrijven al aan gewend.

Basil Fawlty | 21-12-14 | 18:53

willie1971 | 21-12-14 | 18:43
Welnee. Ga jij de besparing aan de pomp in je zak houden dan? Nee, het is juist heel goed voor de lokale economie omdat er ipv buitenlandse producten met weinig toegevoegde waarde gemaakt in Nederland juist meer binnenlandse producten worden gekocht. Dat is voor iedereen een opsteker!

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:50

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:41
Dat het je goed uitkomt betekent nog niet dat je het gedaan hebt. En of KLM dood door schuld verweten kan worden (moord is natuurlijk een ridicule bewering) is een interessante casus. KLM zal zich echter makkelijk kunnen verschuilen achter het feit dat Nederland het niet afraadde. Al denk ik dat de jurisdictie in Maleisië ligt met MA als gedaagde.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:47

Als de olie prijs zo lang rond de 60 dollar blijft gaat Europa net zo failliet als Rusland gezien de enorme belastingberg die dan mis gelopen wordt.

willie1971 | 21-12-14 | 18:43

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 18:31

Geen idee of het de separatisten waren of de Oekraïne (of toch de Russen), feit blijft dat de separatisten er geen enkel belang bij hadden en dat het de Oekraïne verdomd goed uit kwam.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat de Amerikanen en de Russen allang weten wie de schuldige is.

Er is echter nog een klein ander probleempje, de Oekraïne had haar luchtruim moeten sluiten, dit deden ze niet vanwege financiële redenen. KLM/MA wisten dat het gevaarlijk gebied was, ze vlogen er toch ondanks dat ze wisten dat het niet veilig was. Waarom deden ze dit dan toch? Simpel, ook vanwege financiële redenen.

Kortom, wie de trekker ook heeft omgehaald, KLM/MA en de Oekraïne zijn hoe dan ook medeschuldig aan de moord op 298 onschuldige mensen.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:41

@La Bailaora | 21-12-14 | 18:32
Heb je vroeger niet op school geleerd dat je niet alles moet geloven wat er wordt geschreven? Ik kan binnen 5 minuten een wordpress site opzetten en er een verhaaltje op zetten, Maar dat maakt het verhaal nog geen feit, net als al die linkjes van jou.

Deviant | 21-12-14 | 18:40

@neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:26
Nope. Alles wijst op boardgun van 30 mm. En jawel, daar schiet je om meerdere redenen gemakkelijk een boeing mee uit de lucht:
1) die gunpatronen zijn er voor gemaakt om tanks mee uit te schakelen.
2) er is gericht op de cockpit geschoten: resultaat: dode piloten.
3) het heeft er alle schijn van dat de rechter motor geraakt is door een air to air missile.

Zie ook de overeenkomsten van de inslagen nabij de cockpit tussen gunslagen bij de boeing en bij vliegtuigen waar ze op schoten om een vergelijking te hebben, de inslagpatronen kun je zien op ongeveer 08:24:
www.youtube.com/watch?v=6HDR32KEAns&a...

Maar ook de inslagen in een rij zijn niet verklaarbaar met een BUK, wel met een gun:
pbs.twimg.com/media/BxBNE99IAAEYZAa.j...

En heb je al het interview dat ik hierboven gepost heb met de vermeende BUK commandant van Oekraine geluisterd?

La Bailaora | 21-12-14 | 18:38

Zag gisteren een leuk stukje (www.youtube.com/watch?v=k83L3I6Z35w)
Maar na het zien ervan dacht ik zo,het kwam "ons/hun/" wel goed uit dat die Mh 17 neergehaald werd.
Dat toen die Kursk ten onder ging wisten we al sneller dan Poetin zelf wat de oorzaak was,maar nu opeens .... is er niets en geen enkel bewijs van wie en waarom??
Zoals de VS al zij van de week,vraag de Russen om info ?? (wel een rare opmerking als je zogenaamd de dader al kent/al beschuldigd )
De Russen willen net zo antwoord op een stel vragen hebben,maar daar wordt geen aandacht aan besteed.
Naar mij idee is het neerhalen door de Russen gewoon een schot in eigen been....

Ik heb zo het idee dat het de uki zelf waren,ongeluk of expres.. om de Russen onder druk te zetten,of meer geld los te peuteren van de EU.
zo hoor je in sommige landen dat het een buitgemaakte buk is en in een andere een Russische buk dan weer dat de Russen deze oudere systeem niet meer hebben ???
in elk geval stinkt het geweldig......

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 18:36

Yippie. ben ik dol op. Putin fanboys die met allerlei linkjes komen. Zo ken ik er ook een paar.
Democracy Russian style.

www.youtube.com...
www.youtube.com...
www.thejournal.ie...

Maar het verbaast me ook niet. Eerst waren ze lijfeigenen onder de tsaars daarna "lijfeigenen" onder de communisten en nu "lijfeigenen" van ex-KGB majoor thans Tsaar Putin. Het slechtste van twee (sowieso slechte) werelden. Ware het niet zo triest moet je er vreselijk om lachen over de knullige manier waarop ze verkiezingsfraude plegen.

Basil Fawlty | 21-12-14 | 18:34

@Deviant | 21-12-14 | 18:22
Je laat je voorliegen door je eigen Goebelliaanse regering:
www.youtube.com/watch?v=s9Z50GU3dj0

Feiten, jongen, daar heb jij het niet zo op zo te zien.

La Bailaora | 21-12-14 | 18:32

Hoe zit dat dan met Nederland?
Er is een herenakkoord (??????????????) dat de gasprijs aan de olieprijs koppelt, moet de prijs eerst 6 maanden laag zijn voordat deze wordt doorberekend?
-
Zoja, hoelang doet een verhoging er dan over?
-
Als dat sneller is, welke idioot heeft dit verzonnen, nee, waarom zijn wij zo idioot dat we daarmee akkoord gaan?

Einde van de Domheid | 21-12-14 | 18:31

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:22
Het lijken de separatisten te zijn geweest. Oekraïners hadden geen reden om dergelijke wapens in te zetten. Maar nog belangrijker dan wie: wat nou als het gewoon een hele domme fout is geweest van een iemand die niet weet hoe je met zo'n ding moet omgaan. Wat nou als dat het gewoon is geweest en niets meer. Niets politieks, niets conspiracy, gewoon dom. Het zou Poetin sieren als hij zei: de jongens op het veld lijken een laakbare fout te hebben gemaakt, we gaan onze betrokkenheid onderzoeken en waar nodig de mensen straffen. Dat hij dat niet gedaan heeft is te betreuren. Het zou zoveel gescheeld hebben. Bovendien had dat niet hoeven te betekenen dat de oorlog verloren was voor Poetin.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:31

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 18:20
Nog zo'n niveautje allesontkennerT. Ja, meer is er ook niet meer he? Er liggen nou eenmaal te veel feiten op tafel, vooral ook omdat de heren het zelf zeggen. Speciaal voor jou, als totaalontkennerT, nog even een filmpje:

www.youtube.com/watch?v=JZiJRnaom_E

La Bailaora | 21-12-14 | 18:28

Interessant inzicht. Laten we gewoon rustig afwachten, zoals we altijd doen ...

deleraarspreekt | 21-12-14 | 18:27

@La Bailaora | 21-12-14 | 18:18

Met gunschoten knal je een Boeing niet in de lucht volledig uit elkaar, hoewel er nog wat vragen open staan is het vrijwel onmogelijk dat de MH17 door 1 of meerdere straaljagers uit de lucht is geschoten. Gezien de schade aan het vliegtuig moet het vrijwel zeker een BUK zijn geweest.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:26

@Deviant,het binnenvallen van de Russen(Sovjets destijds) over de Noordzee, is al oud.In de jaren 80 is daarvoor de backfire-bommenwerper TU 22 ontwikkeld.Frappant is dat die nu weer van stal gehaald is en de ruggengraat van hun strategische luchtmacht vormt.

Dolphi | 21-12-14 | 18:23

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 18:17

necrosis | 21-12-14 | 18:02

Ik heb met wat deskundige mensen gesproken en ben er inmiddels van overtuigd, ondanks eerdere scepsis, dat de MH17 door een BUK is neergehaald.

De grote vraag is en blijft natuurlijk wel wie dat ding heeft afgeschoten, de Oekraïne, de separatisten of de Russen?

Die vraag mag iedereen zich nu over buigen.

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:22

@La Bailaora | 21-12-14 | 18:18
Ja ik kom er wel, ik blijf objectief en laat mij niet gek maken door media of conspiracies. Zou je ook eens moeten proberen.

Deviant | 21-12-14 | 18:22

La Bailaora | 21-12-14 | 18:18
Nog zo'n expert die alles wat de onderzoeksraad zal concluderen als leugens zal wegzetten omdat Monica Perez en Astrogirl via Photoshop allerlei dingen stellen. Manmanman...

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:22

La Bailaora | 21-12-14 | 18:18
Astrogirl-blog en de Monica Perez-show? Hahahaha! En ik maar denken dat ik op de gekke plekken van het internet kwam!

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:20

@Deviant | 21-12-14 | 18:13
Tuurlijk, niet naar de bewijzen kijken, zoals de gunschoten op de vleugel, maar gewoon lekker oren dicht, ogen dicht, en lalala blijven roepen. Goed niveautje deviant, jij komt er wel.

La Bailaora | 21-12-14 | 18:18

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 18:12
Je moet dat uur materiaal eens kijken vrindje. En even het 2e artikeltje lezen, al te moeilijk voor je? En de steun aan right sector boys in het oosten die onder Kolomoyski vallen? Right sector en Svoboda doen vooral mee, en daar heeft geen enkel 'regeringslid' moeite mee, net als jij niet zo te zien. Doe er vooral je plezier mee. Vaak zeggen foto's meer dan 1000 woorden:
austrogirlblog.files.wordpress.com/201...

themonicaperezshow.com/tag/the-ukraine...

Maar he, gewoon lekker blijven ontkennen hoor, vooral doen.

La Bailaora | 21-12-14 | 18:18

necrosis | 21-12-14 | 18:02
En wat als het Nederlandse onderzoek toch Buk zegt, dan neem ik aan dat jij dat bij voorbaat niet gelooft (expert die je geworden bent in het neerhalen van burgervliegtuigen natuurlijk) en dat we aan de leiband van ...* lopen.
.
(* vul mogendheid naar keuze in)

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:17

@J.R. Thorbecke
Toch vreemd dat zij elke keer als eerste naar de wapens grijpen,of net als bij die rampzone rond die Mh17,binnen 48 uur gingen ze er vol in de aanval.

Roger-Rabbit | 21-12-14 | 18:15

bdn01 | 21-12-14 | 18:09
Waarbij schalieolie steeds goedkoper te winnen is. De schalie-revolutie herstelt de wereldorde en verlost ons van schurkenstaten.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:15

@La Bailaora | 21-12-14 | 18:09
Precies wat ik dacht, conspiracy sites.

Deviant | 21-12-14 | 18:13

La Bailaora | 21-12-14 | 17:59
Die BBC/Channel link zegt enkel dat er rechtse knokploegen waren. Nou boehoe. Laten we kijken naar de regering die er nu zit: en.m.wikipedia.org/wiki/Second_Yatseny... . Bay far de grootste partij bestaat uit sociaal-democraten! Lol! En die willen het conflict nog vreedzaam beëindigen ook. Nee Bailaora, echte nazi's. Hopelijk krijg jij je geld uit Rusland in westerse munteenheid uitgekeerd :)

Rest In Privacy | 21-12-14 | 18:12

@ Kapitein Iglo,
Dat voorspelt ieder economieboekje. Als de olieprijs onder de kostprijs van schalie- olie zakt, wordt er geen schalie-olie meer aangeboden. Aanbod zakt, dus prijs stijgt. In een tranparante open markt zal een prijs altijd stabiliseren tot net iets boven de kostprijs, op een niveau dat iedereen er nog net wat aan verdient. Dat is nou het mooie van kapitalisme. Je betaalt geen cent teveel. De olieprijs is lang kunstmatig hoog gebleven door de macht van een beperkt aantal grote aanbieders. Die macht is met schalie-olie effectief geelimineerd.

bdn01 | 21-12-14 | 18:09

We leven in tijden waarin de waanzin heeft toegeslagen, waarin men de op fossiele brandstoffen gebaseerde welvaart en consumptiemaatschappij met alle middelen probeert overeind te houden. Een missie die gedoemd is te falen. De machten die zichzelf op het pluche hebben gehesen zijn zo roekeloos dat ze bereid zijn een kernoorlog te riskeren met Rusland. Zij worden daarbij geholpen door de door geld en drugs geregisseerde media.

Van Duyvenbode | 21-12-14 | 18:08

@Xilvero | 21-12-14 | 17:42

Mooi dat u Rusland failliet wenst maar wie begin ook al weer met boycotten zonder ook maar een spoor van bewijs?

neemjemoederindemali | 21-12-14 | 18:07

Dit gaat mijn verstand te boven.
Ik zal het waarschijnlijk nooit gaan snappen ook.
Vraag mij telkens af wat een ander land wel/niet heeft waardoor het in het ene/andere land berg op/afwaarts zou moeten gaan.

wHiTeHaT | 21-12-14 | 18:07

@james white | 21-12-14 | 16:36
Want dan gaan al de Nederlandse tanks Rusland bestormen, ondersteunt door die JSF's?
Of de USA gaat zijn leger dat kreunt onder allerlei missies in Irak/Afganistan/Syrië/ (waar niet eigenlijk) in de strijd gooien.

frank87 | 21-12-14 | 18:06

Noorwegen... minder mensen, groter land, meer gas en olie, Gebruiken zelf waterkrachtcentrales voor energie (bergen en zo, hebben we niet in Nederland)en verpatsen de olie en gas tegen de marktprijs dat dan weer wel (die geef ik je), daar waar de immer incompetente Nederlandse regeringen ze voor een appel en een ei verkochten.
Noorwegen t.o.v. Nederland torenhoge belasting. Gemiddelde prijs voor een biertje in Noorwegen E7.09 tegen Nederland E1.99. Be my guest en vertrek zou ik zeggen. Gezellig in de zogenaamde Socialistische heilstaat. Want hypocriet zijn ze wel. Aan de ene kant "groen" en fel gekant tegen fossiele brandstoffen want slecht voor milieu maar aan de andere kant wel gas en olie aan jan en alleman verkopen.

Basil Fawlty | 21-12-14 | 18:06

@necrosis | 21-12-14 | 18:02
Toon de bronnen dan eens van die "harde feiten", beetje roepentoeteren kunnen we allemaal.

Deviant | 21-12-14 | 18:05

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:56
Een 'Buk' komt van onderaf, de schade aan MH17 niet!
Ik heb het niet over vage artikelen maar over keiharde feiten.

necrosis | 21-12-14 | 18:02

J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:56
Hij is zijn eigen mening al jaren geleden kwijtgeraakt en heeft hem nooit meer teruggevonden.

Igor Putkin | 21-12-14 | 18:01

De prijs van een vat Brent-olie stabiliseerde zo rond de 60 dollar, net boven de gemiddelde break-even prijs van schalie-olieprojecten in Amerika van 57 dollar per vat.
----------------------------------------------------
goh... dat is toevallig.

kapitein_iglo | 21-12-14 | 17:59

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:49
Oh man oh man oh man, Ron Paul is ook al 'Antifa' volgens jou natuurlijk. Nee man, Ron Paul is een liberaal, of libertijn, beter gezegd, die tenminste wel begrijpt wat er in Oekraine gebeurt.

Man man man, deze jongen is zo rechts als wat, maar heeft een hekel aan leugens, en aan nazi's. Nazi's zijn overigens ook zo links als het maar kan, maar dat terzijde.

Er is zoveel bewijs voor, dat je wel echt totaal van de pot gerukt moet zijn om de obvious te ontkennen:
www.bbc.com/news/world-europe-26394980...

www.channel4.com/news/svoboda-minister...

Hier nog een uurtje materiaal:
www.youtube.com/watch?v=8-RyOaFwcEw

La Bailaora | 21-12-14 | 17:59

Hoe kun je het in godsnaam opnemen voor een oorloghitsende dictator die op tsaristische wijze zijn eigen land als wingewest gebruikt en daarbij totaal voorbijgaat aan bevolking, wetgeving en mensenrechten?
Stelletje Stalinisten.

Igor Putkin | 21-12-14 | 17:58

@ EARP

Dat lucht op he, de frustraties zijn er weer voor even uit.

bdn01 | 21-12-14 | 17:58

Deviant | 21-12-14 | 17:53
Goed idee. Dan kan hij tevens persoonlijk kennismaken met zijn betaalde GS-trollen.

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 17:57

Necrosis | 21-12-14 | 17:48
Duidelijk volgens die warrige websites die dan altijd gelinkt worden. Wat het onderzoek zal uitwijzen, jij zult het toch waarschijnlijk niet geloven want die Russen die daar zitten zouden zoiets natuurlijk nooit per ongeluk doen, elite-militairen die het zijn. Jij gelooft waarschijnlijk eerder een vaag artikel op een blogspot-site. Daar tegenop valt niets te discussiëren.
.
Internet is geweldig. Jammer alleen dat voor elke conspiracy wel een 'waanzin'-site bestaat die het verhaal onderbouwt.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:56

Als ik Putin was zou ik via de noordzee Nederland binnenvallen, gewoon omdat niemand dat verwacht.

Deviant | 21-12-14 | 17:53

Hee Joseph John Thomson, doe es kijken naar de 'Sony hack', Noord-Korea en de Russische plannen om een gasleiding naar Zuid-Korea te gaan trekken.

Veel leuker!

54321 | 21-12-14 | 17:53

Hier zijn dingen aan de hand waar je als doorsnee burger geen enkele invloed op hebt. Je kunt nog zo je best doen om de nuances van de zaak te bekijken, je bent en blijft overgeleverd aan wat de politici in de zin hebben. Als gewone jongen kun je hoogstens hopen dat de zaak niet gierend uit de klauwen loopt.
Tot zover de veel geroemde vrijheid, de mondigheid van de burger, de autonomie van het individu.

Van Duyvenbode | 21-12-14 | 17:52

@Basil Fawlty | 21-12-14 | 17:44
Er is een groot verschil tussen de Noorse en Nederlandse overheid, en dat heeft geen zak met democratie te maken!

necrosis | 21-12-14 | 17:50

Ach men is al een eeuw bezig Rusland te piepelen en zou het in het voorjaar lukken ? Voorlopig zijn de Russische defensie-uitgaven enorm evenals hun energie-reserves. Hoeveel geld het westen ook drukt,het stelt tenslotte niets voor want het wordt net zo inflatoir als de roebel.De westerse beurzen zijn immers decadent en paaien hun investeerders.Die laten zich bedonderen als we die zg. kerst-rally eens doorlichten : De koersen stijgen,maar dat heeft absoluut niets te maken met een verbeterde economie,maar alles met zelf-verrijking (bonuscultuur) van beurshandelaren.Deze dagen en de nieuwjaarswensen zijn gewoon idiote sprookjes van dieven en rovers.Totdat we in de vrieskou zitten.Wanneer ? als Poetin de gaskraan dicht draait,als hij verder in het nauw komt.Die gekke Hitler had in 1943 ook een oplossing tegen de kou die zijn troepen ondervonden door te weinig warme kleding : Ze vechten zich maar warm, zei die.Wij zijn echter nog gekker,want bouwen alleen windmolens.Lopen met molentjes zg. En dat gas uit Groningen ? De aardbeving-schade daar wordt gedekt met gas van nu tot de laatste m3 in 2030.

Dolphi | 21-12-14 | 17:50

Xilvero | 21-12-14 | 17:42
Als de Eu al die achtelijke subsidies nu eens goed aangewend hadden dan waren we misschien wel "Rusland onafhankelijk".
Gasveldje hier, olieveldje daar, er had veel meer goeds met al dat geld gedaan kunnen worden.

HotPotato | 21-12-14 | 17:49

La Bailaora | 21-12-14 | 17:36
Lol @ 'nazi's in Kiev'. Zo treurig om dat als Nederlander te zeggen. Lekker Antifa ook.
.
Als Rusland geen oorlog wilt, dan trekt het zich terug uit een ander soeverein land dat hun aanwezigheid niet op prijs stelt. Zo simpel is het.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:49

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:42
Waar baseer jij het neerhalen van MH17 door de Russen op?
De schade is duidelijk veroorzaakt door vuur van opzij, niet vanaf de grond.
Ik vraag me af wat de rol van Oekraïne en hun (door Europa gesteunde) regering was.

necrosis | 21-12-14 | 17:48

@Xilvero | 21-12-14 | 17:42
Niet Putin maakt jou kapot hoor, maar diegenen die deze boycot race to the bottom zijn begonnen, en dat is nou juist Brussel en de VS.

La Bailaora | 21-12-14 | 17:45

Xilvero | 21-12-14 | 17:42
Mooi om te zien dat niet alleen de gewone Rus leidt maar ook volk zoals jij. Hup nu bij de eu gaan janken voor subsidie

Zatkniss | 21-12-14 | 17:45

necrosis | 21-12-14 | 17:37

D'r is een groot verschil tussen de Noorse overheid en het Kremlin. Heeft iets te maken met democratie.

Basil Fawlty | 21-12-14 | 17:44

Iedereen laat zich gek maken en de wet voorschrijven door die mongool in The White House, het zijn de Amerikanen die een spelletje spelen en ons (Europa) als buffer gebruiken mocht het verkeerd aflopen, Amerika loopt op zijn laatste benen, de Dollar gaat zij status als World Reserve Currency verliezen ( 2015) als dat gebeurd is het afgelopen met de US, die schulden aan de rest van de Wereld zijn dan niet meer te betalen en de US gaat failliet.alleen een goede oorlog of de verkoop van olie en gas door schalie gas / olie kan de US nog redden, daarom moet Rusland stuk, deze levert Gas en Olie aan EU en Azië, de US moet deze markt veroveren anders is het gedaan, dus als er een oorlog uitbreekt kijk dan niet naar de Russen maar naar die Amerikanen met hun EU bureaucraten slaafjes

EARP | 21-12-14 | 17:44

Ik hoop dat Rusland en Poetin snoeihard failliet en naar de kloten gaan. Is triest voor het volk wie een idiote dictator met alleen maar gelul aan de top heeft. Sinds dat gezeik met de Russische boycot ben ik als melkveehouder al 34000 euro qua inkomen achteruit gegaan. Hoop dan ook van harte dat ze nu of in het voorjaar kapot gaan, want ik ben het ook al bijna!

Xilvero | 21-12-14 | 17:42

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 17:26
Dan gebruiken die Chinezen Rusland toch als wingewest. Maar dat redt de Russische economie nog niet zo 1, 2, 3 lijkt me. Bovendien konden ze altijd hun grondstoffen al aan China verkopen en hadden ze dat ook vooral gedaan mits de chinezen de juiste prijs betaalden. Als je 1 belangstellende (1 miljard relatief arme chinezen) ipv 2 (800 miljoen relatief rijke westerlingen), dan is de kans groot dat de prijs omlaag gaat. Lijkt me iets van vraag en aanbod.
.
Overigens mogen die sancties wat mij betreft best opgeheven worden, mits de Russen zich uit Oekraïne terugtrekken en hun (waarschijnlijk ongewild) aandeel in het neerhalen van de MH17 erkennen.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:42

Heerlijk dat ouderwetsche wij zij. Iedereen wordt gemanipuleerd door de elites aan beiden zijden. En u trapt er weer in. Поцелуй меня в жопу!

Zatkniss | 21-12-14 | 17:41

@Basil Fawlty | 21-12-14 | 17:31
'Slochteren' had ook een verlengstuk kunnen zijn van Nederlandse politici, al vond Joop den Uyl dat schijnbaar niet nodig.....
Als Joop ook maar de helft van het verstand van de Noren had, was dit land schathemelrijk.
We zijn inmiddels niet schathemelrijk, trek je conclusies....
*kut-PvdA*

necrosis | 21-12-14 | 17:37

De economische oorlog is in volle gang. Normaal gesproken altijd gevolgd door een echte oorlog. En de anti-Putin oorlogshitsers er maar blij mee zijn. Echt vreselijk.

En dan de nazi's in Kiev. Het is echt vreselijk triest dat er hier mensen zijn die die gasten steunen. Gelukkig zijn er in Engeland nog mensen die het zien:

"PETER HITCHENS: Forget 'evil' Putin - we are the bloodthirsty warmongers" en zo is het natuurlijk:
www.dailymail.co.uk/debate/article-288...

Gelukkig ook aan de plusjes en minnetjes te zien dat de Engelsen het beginnen te begrijpen. Nu nog mensen als Farage de verkiezingen winnen, en het kan nog goed komen.

Ron Paul snapt het ook, maar is niet populair genoeg in de VS om een vuist te maken:
www.facebook.com/ronpaul/posts/101535...

La Bailaora | 21-12-14 | 17:36

In het verleden is er weinig gas geleverd aan China. Zal best.
Maar er zijn nieuwe contracten afgesloten, alles wat Europa niet wilt, valt wel te slijten aan China.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:35

@Nonkel Frituur | 21-12-14 | 17:26
In Siberië schijnt het best wel koud te zijn....
Ik prefereer de hete olie van een frituur.

necrosis | 21-12-14 | 17:32

Ah Gazprom zit daar niet de oud socialistische Duitse premier Gerhard Schroeder in de raad van commissarissen? Dezelfde man waarover de Duitse pers geen grappen meer mocht maken over z'n haar op straffe van een boete. Gazprom is overigens geen echt bedrijf het is gewoon een verlengstuk van het Kremlin.

Basil Fawlty | 21-12-14 | 17:31

J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:20
Ik heb ook niet gezegd dat Rusland economisch moet dreigen. Hoeven ze helemaal niet, gewoon afwachten en uitzitten en dat is wat ze best wel goed kunnen.

HotPotato | 21-12-14 | 17:30

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:19
Zo'n 400 miljard dollar over 30 jaar? Lijkt mij nou niet enorm gezien de tijdspanne.
Ter vergelijking Nederland importeert jaarlijks voor zo'n 21 miljard euro aan gas en olie uit Rusland.

mr. coffee | 21-12-14 | 17:30

@rara | 21-12-14 | 17:21
@fuckje is lievv, en geen communist!

necrosis | 21-12-14 | 17:28

J,R Thorbecke 17:23
Dat weet jij helemaal niet, er zijn veel meer Chinezen dan Europeanen.
China moet gewoon de marktprijs betalen, maar misschien krijgen ze wel kwantikorting.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:27

J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:23
Helaas zal China de Russen wél redden. In Siberië zitten dusdanig veel grondstoffen dat ze bijna voor het oprapen liggen. Enige nadeel is de gebrekkige infrastructuur, maar de financiering ervan nemen de Chinezen graag op zich, zoals ze dat ook in Afrika doen.

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 17:26

@HotPotato | 21-12-14 | 17:03
Wintershall doet een beetje huilie huilie in het openbaar, maar ze zijn maar al te blij dat deze deal afkets want anders had Gazprom de helft van Nederlandse productie gekregen, voor een naar nu blijkt te laag bedrag. Na de ontdekking van een Nederlands olieveld 2 jaar geleden, is men te weten gekomen dat het geen 30 miljoen vaten zijn, maar 10-30 voudige.

Westheimer 2.0 | 21-12-14 | 17:26

Was het niet een Reuters of FT Rusland journalist die een tijd geleden zei: "Russia is playing bluffpoker with very bad cards."

Basil Fawlty | 21-12-14 | 17:25

Geef een dictator nooit een vinger, want hij wilt altijd meer. Ik haat deja vu s.
Onderhandelen over bv Moldavie en Georgie om de Baltische staten te "sparen" zijn dus zinloos.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:24

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:19
Zij gaan ook geen USD 100 betalen per vat. En wat hij daar verkoopt, dat verkoopt Saudi-Arabië weer niet daar. Ergo: China wordt ook niet hun redding.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:23

@necrosis | 21-12-14 | 16:55
Oh, nou wil jij plotsklaps wel een vluchtelinge uit de Russische invloedssfeer in huis halen.

rara | 21-12-14 | 17:21

HotPotato | 21-12-14 | 17:15
Tot nu toe spelen ze dat spelletje dan verdomd slecht. Enige wat ze kunnen doen is de gaskraan dichtgooien. Maar dacht je dat wij daar niet al iets op bedacht hadden? Zonder de inkomsten daaruit kan Rusland ook haar bevolking niet indommelen met brood en spelen. En als de Rus niets te zuipen en te vreten heeft, dan komen ze voor hun leiders. Economisch gezien heeft Rusland niets te dreigen.
.
Wat nu gebeurt in Rusland gebeurt over 10 jaar in Arabië. Westerse Energie-onafhankelijkheid is het einde van deze landen.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:20

China wordt de redding voor Poetin.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:19

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:11
De Balten en de Finnen zijn heel wat gewend, en ze zullen de Russen nooit vertrouwen, de geschiedenis heeft hen geleerd dat Russen nu eenmaal onbetrouwbaar zijn.
Mijn gok is dat Rusland eerst een monsterverbond sluit met Wit-Rusland (voor zover dat al niet het geval is), en vervolgens is het uitkijken naar de zuidelijke tip van Litouwen, die de verbinding vormt naar Kaliningrad, die zal onder zware druk komen te liggen.

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 17:19

@J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:12
Voorlopig hebben wij 'Groningen' nog als Europese gasrotonde, die infrastructuur hoeft Poetin niet aan te laten leggen.
En verder wordt het hoog tijd dat die Italiaanse deegslierten eens een marktconforme prijs gaan betalen voor aardgas, momenteel betalen ze een schijntje van wat huishoudens in Nederland moeten betalen!

necrosis | 21-12-14 | 17:18

J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:10
Rusland zit ook niet te wachten op een fysieke oorlog.
Wacht nog maar even op de econimische, dat spelletje kennen ze tegenwoordig ook.

HotPotato | 21-12-14 | 17:15

necrosis | 21-12-14 | 17:08
Meer meer dan min. Wel jammer, hadden wij ook kunnen doen als vergelding.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:12

Dostranamus | 21-12-14 | 16:59
Toch gek: er zijn geen niet-Russen op Russisch grondgebied maar er zijn wel Russen op niet-Russisch grondgebied. En dan zijn wij de agressor. Vreemde denkbeelden houden die Poetin-reaguurders erop na.
.
Dat in Oekraïne ook een boel niet-Russen (en niet Oekraïners) rondlopen (en dat niet alleen tijdens de crisis, maar ook al daarvoor) dat vergeet je gemakshalve maar even.

GroteZaagdildo | 21-12-14 | 17:11

Zet er mijn leven op dat de Navo nooit de Baltische staten zal aanvallen.
Behalve als Rusland snode plannen heeft, dan nog is het geen aanval, maar zelfverdediging.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:11

Ik had trouwens verwacht dat Rusland een betere tegenstander van formaat was. Tot nu toe zijn ze heel erg zwak. En weinig patriottisch, getuige de honderden miljarden euri die het land zijn uitgevlucht.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:10

HotPotato | 21-12-14 | 17:07
Tegen de wil van lokale regering: nul. Bij Rusland: veel.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:09

@HotPotato | 21-12-14 | 17:03
BASF heeft schijnbaar niet opgelet toen Shell min of meer werd afgeperst wat betreft het Sachalin II veld....

necrosis | 21-12-14 | 17:08

J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 17:03
Mmm, even tellen hoeveel Amerikaner er op niet Amerikaans grondgebied rondlopen.

HotPotato | 21-12-14 | 17:07

Als Rusland begint te lopen, dan is er geen houden meer aan. En dat weten de jongens en meisjes wel die op het KMA en KIM zijn afgestudeerd. Jullie hebben je eigen doodvonnis getekend door deze kliek jaren lang te steunen en trouw te zweren aan de eerste en beste vastgoed boer. Kom op, herpak je zelf en neem de leiding, het landsbelang gaat voor alles en reken af met al die nep democraten.

von Amsberg | 21-12-14 | 17:07

Dostranamus | 21-12-14 | 16:54
En lezen kan u blijkbaar ook niet. Arme man. Zoek hulp.

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 17:06

Er zijn echt mongolen, die denken dat de Navo aanvalsplannen heeft.
Neuh, ze weten wel beter, maar het past in hun straatje, daarom zijn miljoenen Russen daarvan ook overtuigd.
Propaganda werkt.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:06

@HotPotato | 21-12-14 | 16:56
Mocht je ooit in de nabijheid van een hongerige beer/ berin komen:
Je prooi achterlaten en rustig achteruitlopen...
Wegrennen heeft geen enkele zin!

necrosis | 21-12-14 | 17:05

HotPotato | 21-12-14 | 17:03
Erg prettig dat die Duitsers wat minder economische banden met Rusland krijgen. Dan hoor je die verraders als Schröder ook niet meer.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:05

Dostranamus | 21-12-14 | 16:59
Toch gek: er zijn geen niet-Russen op Russisch grondgebied maar er zijn wel Russen op niet-Russisch grondgebied. En dan zijn wij de agressor. Vreemde denkbeelden houden die Poetin-reaguurders erop na.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 17:03

Nostradamus is een russische trol.
Betaald door Poetin om de publieke opinie te beinvloeden.
Daar trappen wij niet in.

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:03

-weggejorist-

Dostranamus | 21-12-14 | 17:03

quackel | 21-12-14 | 16:56
Mooi he, die sancties !
De Telegraaf brengt het wat mooier dan het is, maar daar is het de telegraaf voor.

"Een ruilakkoord tussen de Duitse chemiereus Basf en het Russische Gazprom is afgeketst. Voor Basf verdampt daardoor 12 miljard euro ($14,7 mrd) aan inkomsten, maar ook de mogelijkheid om zijn productie van gas verder op te drijven. Dat maakte het chemieconcern uit Ludwigshafen donderdag laat bekend.

De deal, die al twee jaar in voorbereiding was, bestond uit de exploratie van een gasveld in het westen van Siberië door Gazprom en Wintershall gezamenlijk. Als tegenprestatie zou Wintershall, een volbloed dochter van Basf, de tot dan toe gezamenlijk gerunde opslag- en handelsactiviteiten onderbrengen bij Gazprom. Ook zou het Russische staatsbedrijf een aandeel van 50% krijgen in Wintershall Noordzee.

Opnieuw grote tegenslag

Het mislukken van de deal is opnieuw een grote tegenslag voor het Duitse bedrijf sinds het afkondigen van de Russische sancties. Een tegenslag die bovendien kort volgt op de door de Russen afgeblazen aanleg van de South Stream-gaspijpleiding, waarin Basf een aandeel heeft."

HotPotato | 21-12-14 | 17:03

Dostranamus | 21-12-14 | 16:59
ejbron en xandernieuws. Ja dan krijg je vanzelf wel een beetje zuurstoftekort.

mr. coffee | 21-12-14 | 17:01

Van alle mis in je bovenkamer nossie, je bent gehersenspoeld.
Hoe komt dat zo?

Terpen-tijn | 21-12-14 | 17:01

Dostranamus pleegt plagiaat.
Hij typt een russische krant na.
Dat soort praatjes krijgen de Russen dus voorgeschoteld, het westen is de agressor hoor, niet wij....

Terpen-tijn | 21-12-14 | 16:59

-weggejorist-

Dostranamus | 21-12-14 | 16:59

J.R. Thorbecke | 21-12-14 | 16:57
Nope.

pjotr nicknaamtov | 21-12-14 | 16:59

je kunt je beter afvragen welk land wordt aangevallen door amerika.

piet precies | 21-12-14 | 16:58


pjotr nicknaamtov | 21-12-14 | 16:56
Moet jij niet in de Ikea zijn?

Rest In Privacy | 21-12-14 | 16:57


rara | 21-12-14 | 16:53

Ga je mond spoelen met water en zeep!

eerstneukendanpraten | 21-12-14 | 16:57

DK benzine 1,20
U wordt dus nog volop en luid lachend genaaid.

duitse herder | 21-12-14 | 16:56

Dostranamus | 21-12-14 | 16:47
Dat horen we al een jaar. In de tussentijd is Poetin geweldig verzwakt en ligt zijn economie op apegapen. Prachtig om te zien hoe een oorlogszuchtige megalomaan als Poetin zo snel economisch in de vernieling geholpen kon worden. Dat had ik niet verwacht. Ik wens hem veel sterkte op het moment dat de Russen de staatsmedia wat beginnen te wantrouwen. Die revoluties in Rusland gaan meestal niet zo soepel.

Rest In Privacy | 21-12-14 | 16:56

necrosis | 21-12-14 | 16:54
Beer of berin, je moet er gewoon ver van weg blijven als je er niets in de buurt te zoeken hebt.

HotPotato | 21-12-14 | 16:56

Wat heel Nederland aan het vergeten is. is dat Nederigland ook in de problemen gaat komen als de Noordzee geen gratis geld meer in Den Haag gaat dumpen. En dan komen de toekomstige baantjes van D666ers in Brussel in gevaar. Wie gaat er dan voor de nieuwe belastingen opdraaien ?? Asielzoekers zeker.

Winston1 | 21-12-14 | 16:56

Ohjee, de bullshit propagandisten hebben de GS redactie ook al geinfiltreerd.
Maar laat ik jullie anti-Poetin masturbeerfeestje niet verstoren.

pjotr nicknaamtov | 21-12-14 | 16:56

@rara | 21-12-14 | 16:53
Maar van @fuckje blijft hij af!!!

necrosis | 21-12-14 | 16:55

@HotPotato | 21-12-14 | 16:51
Van een volwassen berin ga je het ook niet winnen!

necrosis | 21-12-14 | 16:54

@Chow | 21-12-14 | 16:53
Daar zit-ie al...

rara | 21-12-14 | 16:54

Nonkel frituur 16.48
Dus dat ik niet eens zonder fouten kan schrijven bevestigt uw vermoeden dat Ruslang Oekraine is binnengevallen.
Sorry maar ik kan u niet volgen.
En in mijn bovenkamer is niks mis.

Dostranamus | 21-12-14 | 16:54

kezie | 21-12-14 | 16:51
Het vreemde is dat je in andere landen vooral zuidelijke, je de beweging veel sneller merkt.
Betere voorwaarden in de afgesloten contracten ?

HotPotato | 21-12-14 | 16:53

Hij mag Groningen hebben.

rara | 21-12-14 | 16:53

Dostranamus | 21-12-14 | 16:47

Waarom vertrek je niet naar Rusland als het hier zo'n boevenbende is.

Chow | 21-12-14 | 16:53

behangtafel | 21-12-14 | 16:41 -30%?? LOL. Denk het niet.

Willianus Wortelus | 21-12-14 | 16:53

@HotPotato | 21-12-14 | 16:49
De olieprijs is nog altijd relatief laag, het zijn bepaalde landen die met 'accijnzen' de prijs per liter bijna verdubbelen.

necrosis | 21-12-14 | 16:52

Abject | 21-12-14 | 16:49
maakt hem, anders is het een berin.

HotPotato | 21-12-14 | 16:51

"Grap is alleen dat de prijs van olie niet direct doorwerkt in de prijs van gas maar dat hier een vertraging is ingebouwd van drie á zes maanden."

Die "vertraging" is niet ingebouwd, maar dat is het gevolg van contractuele afspraken. Net als de inkoop van kerosine door de luchtvaart.

kezie | 21-12-14 | 16:51

Een beer in het nauw maakt dan wel geen rare sprongen, maar dat maakt haar nog niet minder gevaarlijk.

Abject | 21-12-14 | 16:49

Diesel €0.98 in Spanje.
En niet eens vuile handen.
Olie kan nog veeeel lager.

HotPotato | 21-12-14 | 16:49

@Dostranamus | 21-12-14 | 16:47
Mij zal je niet horen piepen, ik stook namelijk niet maar profiteer van het stookgedrag van mijn buren....

necrosis | 21-12-14 | 16:49

Dostranamus | 21-12-14 | 16:47
Gaat het een beetje in uw bovenkamer ? Rusland is Ukraïne binnengevallen. Dat u niet eens zonder fouten kan schrijven bevestigt mijn vermoeden.

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 16:48

Wie valt wie binnen is de vraag.
De EU is Oekraine al binnengvallen.
De NATO ook en die oorlogszuchtige organisatie heeft Rusland al omsingelt van Estland tot en met Kirgizië.
Maar Putin heeft een geweldig wapen.
Hij kan de gaspijp door Oekraine afsluiten waardoor heel Europa zal piepen.
Òf.
Hij kan voor het gas als betaling goud vragen en geen petrodollars.
Dan zullen die sanctionisten (USA en EU) allebei piepen.

Dostranamus | 21-12-14 | 16:47

@behangtafel | 21-12-14 | 16:41
Lees jij het nieuws niet?
Nederland gaat juist minder aardgas produceren vanwege een stel boze Groningers.
En minder productie betekent minder prijsverlies.....

necrosis | 21-12-14 | 16:45

Sterk pleidooi voor windmolens en zonnenpanelen, Jojo! +1

Bakito | 21-12-14 | 16:44

Ja, oorlog! En als ze daar druk bezig zijn grijpen wij de macht in Den Haag en zetten ze allemaal af in een putch.
Oh wacht...

postmodernismisdead | 21-12-14 | 16:43

De Baltische staten zijn NAVO-lid, daar gaat Putin zich niet aan verbranden. Bovendien staat Litouwen op scherp, de doorgang naar Kaliningrad kan hij op zijn buik schrijven. Zelfs de arme Litouwse burgers beginnen zich te bewapenen. Ik ken een Litouwse familie die 2 keer per maand schietoefeningen gaat doen, kinderen incluis.

Nonkel Frituur | 21-12-14 | 16:43

Wat gaan we krijgen? Een warme winter met een derde Russische veldtocht?

miko | 21-12-14 | 16:43

Ik heb afgelopen week in ieder geval getankt voor €1,51, nog altijd duurder dan die Dfl 1,80 uit mijn jongere jaren, maar toch....
*vlag uithangen doet*

necrosis | 21-12-14 | 16:42

Waarom zou Putin zijn kosten willen verhogen door meer zakkenzullers in zijn land te krijgen? Kijk eens naar de bodemloze put die Oekraiene heet en de afgelopen 20 jaar door Moskou is gefinancierd.

ZwarteKater | 21-12-14 | 16:42

Ik denk China. Even een landbrug slaan naar Noord Korea om aan die kant de banden aan te halen.

lulmetpoep | 21-12-14 | 16:42

Vind het vooral sneu voor zijn bevolking, die prietpraatjes van Poetin en een crisis.
Waarom ook? Rusland bedreigt de vrede met hele stomme uitspraken.
Waarom moeten ze zeggen dat Zweden niets te vrezen heeft, maar er van de Baltische staten niets meer overblijft na een oorlog???
OORLOG??? Welke oorlog?

Terpen-tijn | 21-12-14 | 16:42

Dat gaat Nederland net zo hard voelen. 10-12 miljard euros. Aardgas baten min 30% komen jaar.

behangtafel | 21-12-14 | 16:41

Als Putin werk heeft zeg ik kom maar gauw.

gebrokenvleugel | 21-12-14 | 16:39

Een aanval op een Baltische staat zal een openlijke oorlogsverklaring met het Westen blijken; dat kan zelfs Poetin zich niet veroorloven.

james white | 21-12-14 | 16:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken