Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wow! Rijdende Rechter piswoest op CJIB

Er is in Nederland maar één juridische autoriteit en dat is de Rijdende Rechter. Lacht u maar schamper, hoon het maar weg, probeer maar met geheven vingertje bezwaar te maken tegen die stelling, je hebt toch geen gelijk. De Rijdende Rechter is omniscienta. En de Rijdende Rechter gaat even helemaal los op de zogenaamde crepeergevallen van de CJIB. De Rijdende Rechter rant de CJIB kapot. Want de Rijdende Rechter vindt het CJIB een geldzuchtige, oneerlijke en vooral gewetenloze instantie die er niet is voor verkeersveiligheid, maar slechts bestaat om jaarlijks één miljard aan boetes binnen te harken voor de staat. En voor dat megalomane pand van hun. Wij applaudisseren voor de Rijdende Rechter. Hij geeft geen oplossing, maar hij geeft wel heel direct aan waar het CJIB haar doel voorbij schiet. Want het CJIB maakt sommige mensen kapot voor de rest van hun leven, zonder ze een eerlijke kans te bieden. Zeg het ze, Rijdende Rechter!

Reaguursels

Inloggen

Ik lig al ruim twee jaar in de clinch met het CIJB.
Door een aantoonbare fout van de RDDW heb ik de ene boete na de andere ontvangen.
In middels staat de teller op 22.000 euro.
Advocaat er bij gehaald, had geen enkel nut.
Na een tip het hele spul doorgestuurd naar de Rijdende Rechter. Die gaf aan er weinig mee te kunnen behalve dit soort zaken waar er veel meer van zijn (!!!!!) verzamelen en uiteindelijk inleveren bij de grotere organisatie "de Ombudsman"...
Lange tijd niets gehoord, maar verdomd, na zo'n twee jaar "vluchteling in eigen land"te zijn geweest en er behoorlijk depressief van geworden, mag ik nu eea komen uitleggen in een hoorzitting. Als er ook maar een rechter even de moeite neemt om door mijn bijgehouden briefwisseling te bladeren ziet binnen drie minuten dat ik vol in mijn recht sta en stond.Helaas zegt het CIJB keihard, sorry u heeft te laat gereageerd..... We zullen zien begin maart!! Het is in deze de overheid die mensen tot waanzin en erger drijven, ze zetten mensen letterlijk tegen de muur!!!! Het zal je werk maar zijn zeg....

Dusssss... | 14-12-14 | 16:03

@Huilenmetdepetop | 14-12-14 | 10:54
De overheid heeft het adagium

ER IS GEEN KIP ZO KAAL OF ER ZIT NOG EEN VEER AAN

ich habe es gewusst | 14-12-14 | 11:55

Wat een fantastische man. Mijn vader heeft geen cent maar werd recent gegijzeld onder de wet van Mulder wegens boetes bij het CJIB (APK etc). En dat terwijl hij al onder bewindvoering en bemoeizorg staat vrijwillig bij geldzorgen en te weinig inzicht in zijn al uitzichtloze situatie. Als je vastzit krijg je geen uitkering, en kun je je boetes en schulden niet betalen. Een uitzichtloze 1+1=2. Om te huilen en niet nodig. Als mensen al de kans zouden krijgen om trapsgewijs af te betalen zou zoveel schelen. VAN EEN KALE KIP KUN JE NIET PLUKKEN.

Huilenmetdepetop | 14-12-14 | 10:54

51 euro over het hoofd gezien maand erna deurwaarder voor mijn stoep en aanmaning kortom vieze stinkende geld etende honden zijn het en deze regering.VVD en Pvda mogen oprotten.

Fuhoha | 14-12-14 | 08:39

-weggejorist-

koliserew | 14-12-14 | 01:39

Boetes moeten nooit zover oplopen dat het onbetaalbaar wordt ,het moet een straf zijn maar geen doodstraf Belastingdienst Apeldoorn is ook een van de grootste boeven .

Amsterdam Hustler | 14-12-14 | 00:37

@Thorolf Volgens mij zijn die schurken met een kanon nog niet wakker te krijgen. Als je dat overdreven luxe megalomane pand opblaast hebben ze mooi de kans om een nog groter en luxer pand neer te zetten van uw en mijn geld. En de boetes worden uiteraard ook direct verdubbeld en met 70€ administratiekosten er bovenop. Nederlandse kudtregering: Val a.u.b. gauw deaud!

WitteGrunneger | 13-12-14 | 22:34

Bom erop! Misschien worden ze dan wakker daar bij De Staat

Thorolf | 13-12-14 | 20:50

Eigen schuld dikke bult, zou ik zeggen, want hij had zich aan de regels moeten houden, en wanneer hij een boete kreeg had hij zijn boete ook meteen moeten betalen, hij stapelde fout boven fout boven fout... Met dat soort mensen heb ik eigenlijk geen medelijden mee.

Maar, aan de andere kant, het beleid van de overheid is ook waardeloos, want hij wordt nu wel veel harder gestraft dan iemand die 3 mensen heeft doodgereden, en dat klopt dus niet.

Wonderful-Life | 13-12-14 | 19:57

@rover2000 Hetzelfde verhaal geldt voor mij, 26 jaar gewerkt, meest losse contracten, dus ook geen pensioen. Om een uitkering te krijgen moet je je bedrijf uitschrijven van KvK, levensverzekering waar je je hele leven al aan betaalt afkopen voor een schijntje en de rest van je bezittingen gaan om te overleven ook voor een schijntje weg. Zo rolt Nederland. En dan vinden ze het ook nog gek dat het volk in opstand komt. Het is gewoon een hele grote maffiabende die iedereen van de wieg tot het graf tot de laatste cent besteelt. Zelf zitten ze er lekker warmpjes bij met, een in vergelijking met de werkende klasse, exorbitant hoog inkomen, verzekerd van 10 jaar wachtgeld en riant pensioen. Waar zijn de 285 miljard + de rest van mijn gas gebleven? Dat weten ze niet eens! Ze moeten alles van ons weten, maar zelf sluizen ze miljarden weg. En hoe zit het met die Joris Demmink, die vieze vuile kinderverkrachter? Pakken ze die nog eens een keer aan? Nee natuurlijk niet want ze naaien iedereen straffeloos droog in de aars.

WitteGrunneger | 13-12-14 | 16:38

-weggejorist-

rover2000 | 13-12-14 | 15:52

Ja maar ik heb toch E 165 betaalt ?. Dat klopt maar u was 24 uur te laat. Vandaar 300% boete. Maar ik heb drie maanden geen inkomen gehad ivm het onverwachte faillissement van mij werkgever en de UWV (ook roverheid) die er drie maanden over moest doen om uit te betalen.
Daarnaast heeft de belasting dienst (ook roverheid) in 1 keer E 1100 ingehouden van mijn IB omdat ik in 2009 te veel kinderopvang toeslag zou hebben gehad ?.Het CJBI, de belastingdienst, het UVW is een zeer onredelijke club welke is gebrand op het geven van boete op boete en sturen van deurwaarders.

Dus na 20 jaar braaf werken (en inmiddels ondanks de roverheid weer aan het werk) en altijd alles (op tijd) te hebben betaalt ben ik er helemaal klaar mee. De Hele bende op een grote brandstapel lijkt mij de beste oplossing.

Of wellicht op de (idiote) PVV stemmen om er een zo groot mogelijke puinzooi van te maken.

rover2000 | 13-12-14 | 15:50

Die Teeven en die Opstelten zijn gewoon in dienst van rechts-crimeneel Nederland. Overigens worden er veels te weinig verkeersboetes opgelegd. Men moet gewoon eens ophouden met de wet te overtreden!

kd1387 | 13-12-14 | 15:34
-weggejorist-
raymondva | 13-12-14 | 14:19

@Rack the Jipper: Een auto niet verzekerd en niet geschorst hebben leidt tot een boete van €370+7. Die gaat 3x over de kop als je de acceptgirgo's niet betaalt. De eerste keer 50% verhoging en dan 100% verhoging er overheen.
Dan zit je al aan €1131.
En als daar nog een APK à €140+7 x3 bijkomt zit je op €1572 totaal. Zo snel kan het dus gaan.

Pimmetjes | 13-12-14 | 13:26

Die oplossing is al gemaakt:
www.infopolitie.nl/index.php/verkeer4/...

"Begin 2015 wordt de aanpassing van de Wet Mulder ingediend bij de Tweede Kamer, zodat straks – op een nog nader te bepalen ingangsdatum - gespreide betalingen voor iedereen mogelijk worden bij verkeersboetes van 225 euro of hoger. Met dit boetebedrag wordt aangesloten bij het Wetboek van Strafrecht, waarin hetzelfde minimumbedrag staat voor het toestaan van termijnbetalingen."

Pimmetjes | 13-12-14 | 13:21

@Dick Luyenlomp | 12-12-14 | 15:22
Is er geen maximum aan die verdubbeling? Dus 15k kan 30k worden, daarna 60k en voor je 't weet is die 120.000 euro. En gaat het daarna verder? Voor je 't weet heeft hij een boete van een miljard euro en hoeft oom agent niet meer te flitsen want ze gaan dan alles bij deze knul halen. Toch?

JoranVanderdood | 13-12-14 | 13:20

Tja, als je 2000 euro aan boetes open hebt staan ben je of heel naïef, of leer je niet van je fouten.

Rack the Jipper | 13-12-14 | 12:07

Schorsen van de auto kan maar voor maximaal 1 jaar en loopt dan automatisch af. Dan kan je weer voor maximaal 1 jaar schorsen. Enz. Enz. Vergeet je dus opnieuw te schorsen (goed op de kalender zetten dus) dan kan je dus een boete verwachten zoals ik heb gemerkt van 390 euro voor niet verzekerd zijn en een boete voor de APK (360 euro). Een boete, terwijl mijn oldtimer in onderdelen ligt. En ja het was mijn fout dat ik vergeten was om de auto opnieuw voor een jaar te schorsen, maar ik vind 750 euro dan wel heel veel.

pedant | 13-12-14 | 11:06

Stelletje smerige landverraders zijn het, de boetes voor snelheidsovertredingen zijn belachelijk hoog!

Goed dat mensen die met drank op rijden of zo gevaarlijk rijden dat ze een artikel 5 aan de broek krijgen worden gepakt, maar de snelheidsboetes staan totaal niet in verhouding tot het gevaar dat het oplevert.. als je 20 km te hard rijdt op de snelweg (het heet godverdomme niet voor niks snelweg toch?!) dan betaal je 200+ euro dat is nergens in Europa zo duur! Pure geld klopperij is het, automobilisten het lever zoveel mogelijk zuur maken. Ik kots van die CJIB

Menno76 | 13-12-14 | 10:37

volgens mij zit het zo

Voor Wet Mulder overtredingen geldt een verhaalstermijn van 2 jaar. Er kunnen echter ook nog binnen 5 jaar maatregelen getroffen worden zoals invordering van het rijbewijs of buiten gebruik stelling van voertuigen.

en bij verjaring kan het CJIB geen dwangmiddelen meer inzetten.

valjune | 13-12-14 | 09:29

Walgelijk. Tijd voor actie.

Ben Adam | 13-12-14 | 07:40

-weggejorist-

marchbrown | 13-12-14 | 02:44

Het hele systeem is mesjogge. Heb net weer zo'n beschikking binnengekregen, € 89,-- voor 111 ipv 100 km op de snelweg. Dat noem ik een factuur, en als ik die niet tijdig aan een bedrijf betaal riskeer ik wettelijk extra € 40,-- incassokosten. All well and decent. So not alweer de uitzonderingspositie voor de overheid: bij niet tijdige betaling wordt de factuur verhoogd naar € 253,-- en dan moet het incassotraject nog beginnen.

marchbrown | 13-12-14 | 02:44

Het zijn bloedzuigers en ze discrimineren wel!
Paar jaar geleden klassiek brommertje voor een neef gekocht, want oompje heeft daar verstand van. Helaas had neef geen ID bij zich, dus heb ik dat ding op mijn naam gezet met vraag of neef hem volgende dag thuis kon overschrijven. Twee jaar later beschikking CJIB wegens onverzekerd. Het brommertje was al die jaren keurig in de verzekering geweest, neefje nu aan de auto en polis laten verlopen. Helaas nooit overgeschreven op zijn naam en brommertje stond netjes in de schuur. Brieven etc, geen zin. Dus voor laten komen. Wat is het oordeel? Betalen, want u wordt geacht de wet te kennen! 340 Pleuro's geloof ik. En dan het mooiste: na mij een tokkie die twee keer rijdend is gesnapt voor onverzekerd rijden, lult wat over dat ie geen geld heeft en wat is het oordeel? Foei, niet meer doen en u hoeft de boetes niet te betalen! Toen ik daarna aan de rechter vroeg of ik dan maar in hoger beroep zou gaan, bekeken de rechter, de griffier en de OvJ elkaar wat lachend aan en kreeg ik als antwoord: dat mag u doen, maar de sanctie zal alleen maar hoger worden in dat geval.....
Mijn les: als ik ooit nog eens zoiets heb, ga ik in een campingsmoking met ongewassen kop en een baard van 4 dagen naar de rechtbank.
NL is niet slecht, er trekken alleen wat mensen met heimwee naar de DDR aan de touwtjes.

G-Klasse | 13-12-14 | 02:02

Gelukkig discrimineert het CJBI niet, het blijft ook boetes, en verhogingen op de boetes, sturen naar overleden mensen.
Jarenlang.
Als nieuwe huurder heb ik gemeld dat de persoon die ze aanschreven overleden was.
Maakte niets uit, de oveledene moest dat persoonlijk melden.
NL is Kafka in het kwadraad.

Jan Dribbel | 13-12-14 | 01:33

@schoneslapert | 13-12-14 | 00:44
Nou blijf maar lekker slapen.De boete blijft openstaan na de gijzeling.
Effe voor jou van de site van Justitie geplukt
"Gijzeling heft uw betalingsplicht niet op

Gijzeling is een dwangmiddel en vervangt niet de geldboete. Die moet, inclusief de eventuele verhogingen, nog steeds worden betaald. De gijzeling kan worden voorkomen of opgeheven door volledige betaling van de boete, inclusief de verhogingen.

ich habe es gewusst | 13-12-14 | 01:19

Hallo jongens, dit is toch heel simpel op te lossen voor die meneer. Hij kiest gewoon voor vervangende hechtenis. Gaat die boete lekker uitzitten. Kost hem geen kont, gratis logies en bovendien kost het vadertje staat die hem dit allemaal heeft aangedaan dan een hoop geld in plaats van dat het oplevert. Dus niks levenslang aan een boete vastzitten en een mooi verhaal voor kleinkinderen ook.

schoneslapert | 13-12-14 | 00:44

Van de week een prent te pakken. Op de n242 komende vanaf de A9 voor afslag Heerhugowaard had er eentje zich verstopt achter de groene borden die boven de vangrail staan. Op een fucking zondagavond. Geen hond reed daar. Alleen ik. En iemand die achter mij reed en mij snel naderde. Ik dacht nog.. hmm kan smeris zijn, dus ging langzamer rijden. Vlak voor het punt waar de struikrover stond haalde die bestuurder mij in. Geen smeris. En toen.. toen zag ik die struikrover. Gvd dacht ik. Ik reed 90. Anyway een week later... ja hoor CJIB envelop. €70. Ik zou 93 greden hebben dus na aftrek 90. Dat laatste klopt volgens mij niet, want ik weet zeker dat op mijn teller 90 stond. Maar ja bewijs het maar. Kan ook zijn dat die radar een paar meter eerder geplaatst was en dat het daardoor 93 was. Maar goed 10 km te hard kost je €70 . En dat op een zondagavond. Compleet lege weg. En als het daar al druk s kan je daar makkelijk 120 karren.

deechteprins | 13-12-14 | 00:30

-weggejorist-

speedy_con33 | 13-12-14 | 00:02

@iteachyou ik snap het wel. Hij moet gewoon nadenken voordat hij wat doet. Kwestie van de regels kennen. Af en toe eens wat anders lezen dan de Donald Duck

cacique | 12-12-14 | 23:34

De belastingdienst, UWV, CJIB, RDW, rookNSBèrs hebben me vies genaaid. Je kan in dit land maar beter niets hebben want ze jatten alles van je af, van de wieg tot het graf. Ze beseffen niet dat ze met het burgertje pesten alleen maar de economie onderuit halen. Maar het is al tientallen jaren lucratiever geweest om welwillende burgers droog in den aars te naaien dan het echte tuig aan te pakken want dan zijn gewoon de collega`s van de EUbermaffia. Totdat de slachtoffers van deze wanpraktijken zich gaan verenigen zal er nooit iets veranderen en kan het gegraai gewoon doorgaan en nog veel meer onschuldige slachtoffers maken. Het is dus gewoon een kwestie van de krachten te bundelen om de kogel door de kerk te schieten. Ik kan niet wachten op de dag dat alle onrecht op de Nederlandse burger stopt en het recht weer gaat zegevieren.
Wat een kudtland is het geworden in een paar jaar tijd.
EUbermaffia SSterff!!

WitteGrunneger | 12-12-14 | 23:30

CJIB -100 Zelfde als al die andere ambtelijke organisaties. Die denken dat ze de absolute macht hebben in Nederland. Brein, Buma, Fiod, Uwv etc

De finale eindbaas | 12-12-14 | 22:12

Rijdende rechter +10

De finale eindbaas | 12-12-14 | 22:10

Incassobureaus en deurwaarders (voordat er een vonnis is) mogen 15% rekenen tot een bepaald bedrag, met een minimum van €40. Google maar eens even op wet buitengerechtelijke incassokosten.
Wat de eerlijkheid hiervan betreft: zou de debiteur de hoofdsom (oorspronkelijke schuld) betalen indien er geen incassobureau aan te pas was gekomen? Zonee, kun je niet aankomen met 'we zetten de incassoboys ff buitenspel'

pluskukel | 12-12-14 | 21:46

Het CJIB voert alleen hun taak naar behoren uit. Dat die taak mensen kapot maakt en alle mogelijkheden ontneemt om weer te participeren en daarnaast nog enigzins een menswaardig bestaan te leiden is het besluit van de politiek.

Volgende keer graag stukje over het WFM (waarborg fonds motorverkeer). Een publieke instantie, onderdeel van het verbond van verzekeraars, die met een melding het verzekeren van een voertuig praktisch onmogelijk maakt.

Pompenkoning | 12-12-14 | 21:25

Er zal best van alles en nog wat op die meneer zijn aan te merken maar Meester Frank Visser lanceert toch wel een aantal goede dingen in zijn betoog.

Mark Levinson | 12-12-14 | 21:02

@@Le Roi | 12-12-14 | 20:22
Al had diegene 5000 euro overgemaakt, zou jij dan het incassoburo buiten spel zetten als dat (juridisch) mogelijk was?

SyntaxError | 12-12-14 | 20:44

@Le Roi | 12-12-14 | 20:22
Daarom vraag ik me ook af hoe het zit.
Betaalt iemand die een incassoburo inschakeld geld voor die dienst, of krijgen ze maar .. zeg 80% van het originele bedrag terug, of is het puur risico wat een incassoburo neemt?
Het is natuurlijk zo dat sommige mensen bewust niet betalen, maar degenen die het vergeten/even niet kunnen komen wel erg snel in handen van een 3e partij die zich niet schaamt om direct 300% bovenop het oorspronkelijke bedrag te zetten en in later fase je kiet te komen leegroven.
Het kan zijn dat iemand in 5 jaar een schuld 1000% (?)van zijn oorspronkelijke schuld opbouwt ..
Ik vind dat compleet gestoord.

SyntaxError | 12-12-14 | 20:38

De blindelingse geldverzamelwoede van het CJIB is gode-geklaagd. Geldwolven die steeds verder uit hun dak gaan. Tijd voor verplichte opname en afkicken in het Pieter Baan centrum?

ljcoster | 12-12-14 | 20:31

-weggejorist-

moeiiimaker | 12-12-14 | 20:27

Le Roi heeft moeite met goed luisteren..... Als een boete van 2000,- euro uiteindelijk oploopt tot maar liefst 15000,- dan gaat er iets gigantisch mis. 4000 euro en kosten van 250, euro of 2000, -euro en 13000,- aan kosten, veel plezier!

moeiiimaker | 12-12-14 | 20:26

Dhrs Lampelul doet zijn naam eer aan...

moeiiimaker | 12-12-14 | 20:22

@SyntaxError | 12-12-14 | 20:04
Bekijk het eens andersom. Als jij bij mij iets bestelt en je betaalt niet waardoor ik uiteindelijk een incassobureau en zelfs een deurwaarder moet inschakelen, maak ik nog eens extra kosten. Dan kun jij naderhand de oorspronkelijke rekening wel overmaken, maar het incassobureau/deurwaarder hebben dan inmiddels ook al werk gedaan en willen centjes zien. Er zullen bedrijven zijn die dat dan voor lief nemen en jou uit coulance matsen, als dat prijskaartje een beetje uit normale proporties bestaan ten opzichte van de aanvankelijke kosten. Heb het zelf een keer gehad met een factuur van zo'n 4000 euro; ik was zo blij dat ik die uiteindelijk nog betaald heb gekregen (ik beschouwde ze al als verloren) dat ik de 250 euro aan extra kosten die ik toen gemaakt met plezier uit eigen zak heb betaald.

Le Roi | 12-12-14 | 20:22

@Squarc | 12-12-14 | 14:31
Ik zeg Rijdende Rechter for MinPres. Super geschikte kerel.

Botte Hork | 12-12-14 | 20:15

Kort:
Als de gene bij wie jij oorspronkelijk je schuld hebt accoord gaat met het direct betalen aan hen kun je het incassoburo buiten spel zetten, door een heroverwegings procedure (of hoe het ook heet) op gang te zetten.

Dat leek in mijn geval iig zo.

SyntaxError | 12-12-14 | 20:04

Wie kan het volgende een beetje uitleggen?
En heeft dit evtw ook betrekking op het cjib?

Ik had een rekening van 20 euro vergeten te betalen en kreeg 3/4 jaar later een brief van een deurwaarder binnen. Dreigende taal, 80 overmaken binnen 5 dagen,naar hun rekening, of anders ...
Dikke lul dacht ik, die tandarts krijgt nog geld van mij, en dat ga ik hem betalen, maar diegene die hier ineens tussen zit krijgt niets ..
Tandarts gebeld met bovenstaand vehaal en wonder boven wonder kwam er een nuttig antwoord; Bel het incossoburo op en zeg dat je niet gaat betalen. Zij moeten dan contact opnemen met in dit geval die tandarts en vragen of zij de incasso opdracht willen voortzetten of niet, en maak het geld naar ons over ...
Dat heb ik dus gedaan ... en moeilijk dat ze deden want ik moest en zou betalen !! Uiteindelijk moest ik maar mijn verzoek per email sturen. Gedaan.
Terug gebeld door de grote man van het incassso buro, en jaja, brieven niet bezorgd, tandarts maakt het niet uit als hij zijn 20euro maar krijgt? U moet gewoon ons betalen, etc.
Volgehouden dat ik HEM niets verschuldigd was ...
Uiteindelijk zou hij eerst nog wat dingen uitzoeken en er op terug komen.
2 maanden niets van gehoord, ploft er weer een brief op de mat; dreigschrift 2; dat ik niet moest denken dat hun klant er mee acoord gaat en dat er nog steeds geen geld ontvangen is .. etc.
Ik had ook nog niets over gemaakt omdat ik nog wachtte op antwoord.
Meteen die incasso dude gebeld; je zou me nog iets laten weten, start die procedure voor heroverweging maar weer dan ga ik nu direct uw client bellen en het geld naar hen overmaken. Gedaan.
En toen verliep het soepel .. tandarts blij met zijn geld (had 30 euro overgemaakt, 10 euro voor appelflappen enzo :)), ik blij omdat het gelukt was,
en het incassoburo voelde zich in de zeik gezet ... nooit meer iets van gehoord.

--

De vraag is dus .. hoe werkt dit nu allemaal juridisch enzo? En betaalt een clieent een incassoburo voor een opdracht, of halen zij hun winst puur op de marge en is het "risico" dat ze nemen?

SyntaxError | 12-12-14 | 20:01

yourdj2 | 12-12-14 | 19:05
het komt door omstandigheden dat hij de boete niet heeft kunnen betalen. Gedoe met verhuizen en dus ook de post, en dan kan ik best begrijpen dat er dan wat blijft liggen of niet op tijd betaald word, en heeft hij zelf contact met het cjib opgenomen en de situatie uitgelegd, dus vind ik dat een rechter er dan maar aan te pas moet komen, want 15 ruggen, waarvan 14 alleen voor het te laat betalen zijn, slaat nergens op.
Ik zit in de verhuur, en heb ook wel eens klanten gehad die niet op tijd betaalden, en die mag ik desondanks ook geen poot uitdraaien, dus waarom het cjib wel?
Het lijken dan ook wel maffia praktijken. Als je daar 1000 euro open hebt staan en niet op tijd betaald, dan verdubbeld dat bedrag zich ook, en daarna nog een verdubbeling en bij de 3e keer krijg je een betonnen jas aan en ga je verplicht op zwemles!

von sokkenstopfen | 12-12-14 | 20:00

Het duurt echt wel een tijd voor 2500 euro 15000 wordt bij het cjib. Tot die tijd heb je mogelijkheden zat. Boete voor boete aflossen, in termijnen, etc.
het verhaal van dit heerschap klopt echt niet.

zeeman73 | 12-12-14 | 19:41

Tee Of Cup | 12-12-14 | 19:05
15 ruggen omdat je alleen maar niet op tijd betaald hebt, is absurd, en zou ik het zelfs op laten lopen tot 150.000 euro,
en dan naar de rechter stappen, want ik denk dat die dan er dan voor gaat zorgen dat je de oorspronkelijke boete en de eerste verhoging moet betalen, en het cjib vraagt of ze wel goed snik zijn!

von sokkenstopfen | 12-12-14 | 19:38

@Le Roi | 12-12-14 | 16:48

Wat gek, ik heb dat jaren geleden ook eens gehad, ging niet om honderden, maar om duizenden euro's. Briefje naar de belastingdienst en alles werd teruggedraaid.

Elmauro | 12-12-14 | 19:24

@Bakito | 12-12-14 | 15:04
Lang genoeg om alles kwijt te raken wat je hebt.

Fryske Pugilist | 12-12-14 | 19:13

Waar een wil is is een weg. Als hij perse de boetes wilde betalen had hij ook geld elders kunnen lenen. Bij iets of iemand die het bedrag niet verviervoudigden na een x aantal tijd.

yourdj2 | 12-12-14 | 19:05

Het is overigens de vraag of de verhogingen niet in gaan tegen redelijkheid en billikheid die in de wetten als doel zijn gesteld. Het europese hof zou eens moeten kijken of het redelijk is als je 1 dag te laat betaald er al 40 % verhoogd mag worden.
De verhogingen zijn nog eens extra triest als je kijkt voor wat voor flut dingetjes je boetes krijgt. De boetes zonder verhogingen staan al niet meer in relatie tot het flutovertredinkje.
Nog belangrijker: door de extreme verhogingen van de verkeersboeten is in NL is een volledige rechtsongelijkheid ontstaan tussen het type wetsovertredingen.
Bijkomstigheid: de politie heeft vrijwel geen gezag meer en wordt niet meer serieus genomen. In 2014 ontkwam een buurtkind ternauwernood aan een ontvoering van een kinderlokker/ontvoerder. De politietelefoon stond doorgeschakeld naar een callcenter die niks doorgaf aan de enige rondrijdende auto. Naar het politiebureau gereden. Die was gesloten (18.30 weekend) Tijdens kantooruren ma-vrij wel open. De aangifte werd niet opgenomen, er was volgens de politie sprake van een melding te, oftewel geen vervolg werk voor de politie.
Ik had eens 5 km te hard moeten rijden op weg naar het politiebureau.......
Er zijn overigens al korpsen in Nl die om het lokale gezag weer terug te winnen geen boeten meer uitschrijven .........

Tee Of Cup | 12-12-14 | 19:05

@Drs. Lampelul | 12-12-14 | 14:28
zo werkt dat dus niet bij het CJIB.
Als jij 2000 euro boete hebt en betaald 1999, dan krijg jij het VOLLE bedrag aan verhoging er overheen ipv over die ene euro die je te weinig betaald hebt.
Op het moment dat je een boete zou hebben van 143 en je betaald door een typefout 134 en je denkt dat je er van af bent, helaas.
Zelfde als je 1 dag te laat betaald, dan komt automatisch de verhoging eroverheen. Maar voor die verhoging krijg je geen extra brief/aanmaning. Dus voor je het weet zit je bij de rechtbank. Wat mij dus is overkomen. De rechter heeft toen bepaald dat ik kon gaan ipv extra bij te betalen. Schappelijke man toen ;)

Zueco | 12-12-14 | 18:46

Mensen van CJIB lachen zich he-le-maal in vuistje na het zien van dit filmpje, op hun kantoor. Wat een gebouw.

TERUGVANWEGGEWEEST | 12-12-14 | 18:37

Als hij natuurlijk gewoon die duizend euro had betaald en daarna 2x 500 euro had overgemaakt, dan hadden ze wel opgehouden.
Drs. Lampelul | 12-12-14 | 14:28
---
Ja, dat vind ik ook. Het is een domme lamlul.
Maar een boete van inmiddels 15000 euro is wreed.

appeltjesgroeneweide | 12-12-14 | 18:32

Het is me wat hier zijn mensenrechten in het geding, financieel wordt je leven kapotgemaakt, hoeveel mensen zal dit betreffen? zullen er toch gauw duizenden zijn.
Valt onder VVD minister Ivo Opstelten, en hoor ik nu meester Visser zeggen dat Opstelten maling aan de onbudsman heeft en nog duidelijker dat deze minister Opstelten moet opstappen wegens wanprestatie, zal je maar gezegd worden door een rechter hoeder van de wet en jij als minister bewaker van de grondwet.
Heeft deze VVD minister Ivo Opstelten dan helemaal geen schaamtegevoel meer? Ja het moet wel zo zijn, na Onno Hoes zou je dit wel gaan denken, de schaamte voorbij bij de VVD.
Godsamme wat een vreselijk kudtland zijn we geworden.

gebrokenvleugel | 12-12-14 | 18:29

Ik praat echt niet goed wat het CJIB allemaal uitvreet, maar ik vraag me wel af hoe die knakker aan 2000 euro aan boetes komt. APK'tje hier, brommertje daar, jaja, het zal wel.

Gotcha! | 12-12-14 | 18:28

En al diegene die er aan meewerken beroepen zich op ja maar zo zijn de regels ik heb ze ook niet gemaakt. Maar ze vreten er wel van dus zijn net zo schuldig aan die afpersings-praktijken. Dus ook die lieden bij het RDW zijn net zo schuldig, En ook dat mavo tikteefje heeft een eigen verantwoordelijkheid dus al dit soort lieden worden door mij ook met volledige minachting behandeld. Heeft u zulke figuren in uw kennissen kring negeer/kleineer dit soort tot op het bot en laat ze niet wegkomen met hun bevel is bevel mentaliteit.

knut | 12-12-14 | 18:23

Tsja, wat ze in Italië maffia noemen heet in Nederland overheid.

henkou | 12-12-14 | 18:10

Ook ooit een boete gehad wegens fout parkeren (onterecht, ik was daar nooit geweest) en netjes een schrijven van de commissaris gehad. Bij het CJIB in beklag gegaan (dat kan dus niet), zij zouden het netjes doorsturen naar de ovj, die reageerde koeltjes dat de termijn verstreken was en ik gewoon moest betalen (verder niets gelezen blijkbaar). Contact gezocht met de commissaris, die het een en ander heeft kortgesloten met het CJIB, al met al 8 maanden verder. Heb het hele dossier fijn bewaard.

Mask | 12-12-14 | 18:10

Incassobureaus; hetzelfde laken een pak. Daar praat je ook tegen dovemansoren en betaal die rekening maar gauw, anders komt er ook verhoging op verhoging.... Een betalingsregeling is onmogelijk, je ziet maar hoe je de poen bij elkaar krijgt, dat is geheel jouw probleem.

Claudia M. | 12-12-14 | 18:01

Dr rijdt hier al jaren een criminele zigeuner in dure bak rondt die maar wat trots is dat ie 200k(naar eigen zeggen) aan verkeersboetes open heeft staan.
Heeft het voor elkaar gekregen dat een deurwaarder netjes 50 euro p/m bij hem thuis komt ophalen...
Kijk, zo laat je Nederland gewoon VOOR JOU werken..

InfidelRevolution | 12-12-14 | 17:55

haha zo kan het ook!

eindelijk is niet iets over een schutting of ander soortig erfafscheiding!

Rmathijs | 12-12-14 | 17:52

Peanuts, ik betaal al vanaf 1999 voor een gestolen motorfiets die van de aardbodem verdwenen is.

Teller ondertussen op denk ik een ton euros aan schade, mijn bedrijf naar de klote, geen huis meer, en op je 44ste een hartaanval.

O ja deze week weer een befehl ontvangen , weer 4600 betalen anders de cel we komen je halen. De teller komt in 2014 uit op 13000 euro ongeveer en niemand kan me helpen en justitie lacht erom.

naadschrobber | 12-12-14 | 17:47

@Le Roi
Hoe Vaak heb ik wel niet gehad dat op een 90 km weg ik 120 ging,en word voorbij gereden door een politie auto,die alleen maar met zijn vinger zwaait!!!
Is hier meer van zolang er niets gebeurt of drank dan is het ok,verder ben wel 30 x aangehouden voor drank controle !

Roger-Rabbit | 12-12-14 | 17:43

Vreselijk dit, De Staat Der Nederlanden aan het klootjesvolk-infuus. Overal zijn er zuigslangetjes aan de burgers gekoppeld. Een vooropgezet plan om de burgers ten alle tijden onder controle te kunnen houden via de portemonnee. We zijn eerst in een eigen woning geluld, inclusief een gas- en waterleiding. Een eigen autootje moesten we ook allemaal hebben.
Toen kwam de euro en is er in 1 klap van iedereen meer als 50% afgepakt. Nu we een te grote mond krijgen worden de duimschroeven steeds verder aangedraaid, totdat er helemaal niets meer te halen valt bij sommigen.

Wreed of niet?

immers&daarentegen | 12-12-14 | 17:32

Die jongen heeft gewoon pech dat ie een NL-paspoort heeft en dus 15K mag dokken. Daarbij ging het om een APK-tje en wat onverzekerde brommers in de stal. Was het een Pool geweest, ging alles de prullenbak wegens te moeilijk invorderen voor de lafbekken bij CJIB of hooguit een taakstrafje van een paar honderd uur voor 3 mensen doodrijden, zoals onlangs door een wereldvreemde D66-muts die zich rechter noemt, is uitgesproken.

Nestorix | 12-12-14 | 17:27

@Roger-Rabbit | 12-12-14 | 17:03
Ik rij structureel 10 á 15 kilometer per uur te hard en heb in 10 jaar tijd pas 2 keer een snelheidsbekeuring gehad. Maar de boetebedragen in Nederland zijn exorbitant, en het feit dat we überhaupt een volledig geautomatiseerd boetesysteem hebben is eigenlijk te triest voor woorden. De humane factor is er eigenlijk totaal niet meer.
.
In Australië ben ik een keer staande gehouden toen ik met een huurauto over de 100 km/u reed op een weg waar je 80 mocht. De sarcastische en nogal jollige agent complimenteerde mijn 'awesome ride', mijn goede Engels en vroeg me op het laatst "Keep it down a bit, ok?" zonder me ook maar voor een cent te bekeuren. Zo kan het ook.

Le Roi | 12-12-14 | 17:27

Zo rolt het overheidsapparaat. CJIB zegt dat ze alleen maar uitvoeren, maar voor een volautomatisch systeem dat alleen maar uitvoert volgens de regeltjes hebben ze wel een erg groot kantoorgebouw.

Ridocar | 12-12-14 | 17:25

80% van ambtenaren is PVDA lees ik net. Tja, dan valt alles op zijn plaats he.

Rest In Privacy | 12-12-14 | 17:19

@WitteGrunneger | 12-12-14 | 16:54
Belastingschuld en boetes moeten eerst betaald worden
voordat je in aanmerking komt voor schuldsanering,minnelijke schikking of WNSP. Dus ik zou maar niet met alles stoppen maar je administratie in orde maken anders blijf je in de ellende.

ich habe es gewusst | 12-12-14 | 17:15

Sinds ik weg ben uit NL heb ik nooit meer een verkeersboete of dergelijke gehad.
Je kan er op wachten dat ooit iemand daar naar binnen loopt,en het dan gruwelijk mis gaat.

Roger-Rabbit | 12-12-14 | 17:03

Daar gaan we weer, een mooi voorbeeld dat laat zien dat onze overheid de grootste (structureel) burger naaiende onbetrouwbare KUT hufter in dit land is. We hebben nogal wat hufters hier rondlopen maar onze overheid spant de kroon.

Teeven en Opstelten zijn de serie-verkrachters van onze rechtstaat en deze oneerlijke verkrachters mogen preventief geruimd worden. Dit is nog de enige manier waarmee het vertrouwen in onze rechtstaat terug kan komen.

JJ_PP | 12-12-14 | 17:02

CJIB is nog erger dan die werkkampen van Pol Pot in Campbodja, zo langzamer hand.
Ophangen dat tuig.

Raider Twix | 12-12-14 | 16:56

Ik haat het CJIB.(Crimineel Justitisteel Intrieste Boevenbende.) Ze hebben mij doen besluiten om maar met alles te stoppen. Ik ben een sloddervos in het papierwerk en daar maakten ze gretig gebruik van. Ze verneuken de domme massa. Het werkt ook allemaal averechts. Ik lever momenteel geen stuiver meer op voor de roverheid. Ik had een jaarlijkse omzet van 50 tot 100K en die is nu weg. Ik zit nu bij de VKB en zelfs dan incasseert het CJIB nog twee keer zoveel als wettelijk toegestaan is. Mocht er na een eventuele sanering nog een schuld open staan bij het CJIB dan komen ze dat alsnog vorderen. Dus in feite zijn ze onder en boven de wet.
stevenbrownsblog.wordpress.com/

WitteGrunneger | 12-12-14 | 16:54

Ik had ooit op grond van een rechterlijke uitspraak 160 armzalige euros tegoed van een crimineeltje die bij een inbraak mijn auto had vernield. De jongen zat al in de cel, dus heel moeilijk moest dat niet zijn. Het geld zou via het CJIB worden geïnd en vervolgens door hen aan mij overgemaakt.
Na een jaar kreeg ik een brief van het CJIB dat het ze niet was gelukt het bedrag te innen. En dat ik dus wat hen betreft definitief naar de toegekende schadeclaim kon fluiten.
Wel een miljard weten te innen, maar te beroerd om 160 euri te betalen.

Peyronie | 12-12-14 | 16:54

@Le Roi | 12-12-14 | 16:48
Ben ook ondernemer, breek me de bek niet open.

ich habe es gewusst | 12-12-14 | 16:53

en die geautomatiseerde brommerboetes gaan snel, 1 verkeerde incasso van je verzekeraar en je bent al 360 euro boete rijker, dat diezelfde brommer in onderdelen in de berging staat en dan onder inboedel en WA van het huis valt is dan niet ter zake doende.
10 euro voor schorsen kenteken vergeten? pats 360 euro bekeuring, volautomatisch!

Xander9626 | 12-12-14 | 16:52

Zowel het CJIB als de Belastingdienst zijn gelegaliseerde maffiapraktijken. Als ik als ondernemer een heuse wanbetaler heb mag ik eerst een herinnering, een aanmaning en een sommatie sturen waar elke keer wekenlang tussen moet zitten en ik een maximaal percentage/bedrag aan administratieve kosten voor alle rompslomp mag rekenen. En dan heb ik zelf (geheel terecht overigens) de verantwoordelijkheid om te zorgen dat mijn post bij de wanbetaler aankomt. Gewoon, omdat dat bij wet geregeld is. Maar nee, het CJIB en de belastingdienst staan fijn boven de wet en mogen zomaar torenhoge boetes opleggen, zelfs wanneer je oprecht een van hun brieven niet hebt ontvangen of ze het naar een oud adres sturen.
.
Zo kreeg ik jaren geleden een keer een boete omdat ik mijn omzetbelasting niet had betaald. Nogal wiedes, ik had nooit de brief met het betaalkenmerk dat ik daarvoor nodig heb, die ik normaliter wel altijd netjes kreeg nadat ik mijn aangifte had gedaan, ontvangen. Niks geen herinnering, maar meteen 50 euro + een percentage van het betreffende bedrag (enkele honderden euro's) er bovenop! Klachtbrieven en telefoontjes naar de belastingdienst mochten niet baten, ik was ondernemer en had zelf op de een of andere manier 'zorg moeten dragen' om dat bedrag op rekening van de belastingdienst overgemaakt te krijgen. En ik had er maar van op de hoogte moeten zijn dat één of ander referentienummer in een notificatiemail die ik elk kwartaal krijg (met de melding dat ik de aangifte moet doen) correspondeert met dat betalingskenmerk...

Le Roi | 12-12-14 | 16:48

cacique | 12-12-14 | 16:17
Jij snapt het niet. Hij zegt duidelijk dat hij een aantal knutselbrommers had. Als het kenteken op je naam staat en je hebt deze niet geschorst, dan heb je een verzekeringsplicht. Doe je dat niet, dan kan je een boete krijgen ad 400,- per kenteken. Dus iemand die niet op de hoogte is van deze regel en die brommers uit elkaar in de schuur heeft liggen krijgt gewoon dikke boetes . Vind je die 15000 nog steeds terecht?

ITEACHYOU | 12-12-14 | 16:39

Ik heb met deze mensen te doen. Ze worden KEI hard genaaid. Ik hoop dat de zittende politici snel gelyncht zullen worden. Dat hebben ze namelijk verdiend. Ook Mark Rutte, en ook Diederik de vuile fuck flikker Samson. Suc6 en laat ze lekker hangen!

De Anaalprofeet | 12-12-14 | 16:34


Bakito | 12-12-14 | 14:45
Soms is anarchie de enige oplossing, of heb jij in dit soort gevallen een andere oplossing? Brandbom naar binnen bij de tweede kamer. Heb je tenminste exposure en wordt er eens geluisterd.

ITEACHYOU | 12-12-14 | 16:33

Huh? Nu geen "regels zijn regels", "als je de regels niet overtreed, dan...." fetisjisten?

Speertjespunt | 12-12-14 | 16:32

Hoe je het ook went of keert, dit zijn gewoon maffia praktijken die totaal niet gericht zijn op een eerlijke en snelle oplossing van het probleem.

drollewupper | 12-12-14 | 16:29

@toetanchamon | 12-12-14 | 14:41
Er is nog nooit een minister geweest die zich heeft druk gemaakt over zelfmoord. Wel kamerleden van de oppositiepartijen ter linkerzijde als het eens een keer een achzieligzoekert betrof. Voor een autochtoon wordt dan ook de neus opgehaald en/of dankjewel gezegd want dan kan de roverheid weer meegraaien in de erfenis.


leaupveaugel | 12-12-14 | 16:22

Pas ook een bizar verhaal gehoord. Scooter van meisje was gestolen. Aangifte gedaan bij politie. Scooter werd maanden later opgedrecht uit kanaal. Total loss uiteraard. Scooter naar de sloop. Vrijwaringsbewijs gekregen. Korte tijd later: boete. Scooter was onverzekerd geweest. Politie had voertuig niet aangemeld als gestolen bij RDW. Zal vast ook wel een fout van het meisje zijn geweest, maar er is ook geen hond die je vertelt wat je moet doen.

uwesbeki | 12-12-14 | 16:21

We are fast approaching the stage of the ultimate inversion: the stage where government is free to do anything it pleases, while citizens may act only by permission: which is the stage of the darkest periods of human history, the stage of rule by brute force.
.
- Ayn Rand -

De Libertariër | 12-12-14 | 16:19

Die prachtige "boetebunker" is gewoon betaald van de administratiekosten denk ik.
91 miljoen per jaar harken ze binnen.
Schandalige manier van belasting innen.

lukelucky | 12-12-14 | 16:17

MarcS | 12-12-14 | 15:45
Dat is het punt niet. Het punt is is dat het CJIB zelfs mazen in de wet vind om alsnog geld uit je zak te kloppen.

En ik kon dat overigens niet betalen, ik ben er zelfs bijna voor gegijzeld.

Nadat het CJIB uiteindelijk begreep dat ik bizarre dreigbrieven kreeg van de deurwaarder, hebben ze het laten gaan.

Kale dodo | 12-12-14 | 16:17

je kunt allemaal wel gaan lopen zeiken over het CJIB maar die vent heeft gewoon zelf boetes opgelopen. "door omstandigheden" jaa daaaaaaaaaaaag. Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Kan die rijdende klojo wel roepen dat hij een tweede kans verdiend. Daar zijn die aanmaningen voor.

cacique | 12-12-14 | 16:17

Dertig jaar geleden was het motto van de overheid: we moeten niet met een kanon op een mug schieten.
Dat was in de tijd dat ambtenaren nog het algemeen belang wilden dienen, en geen managers waren met targets.
En dan de Pvda'ster Saskia Noorman-den Uyl, die zat 16 jaar in de kamer en heeft jarenlang vergaderd in allerlei werkgroepen over de negatieve spiraal waarin mensen terechtkomen als eenmaal de deurwaarder met allerlei extra kosten aan de deur is geweest. In bijna twee decennia heeft ze helemaal niets bereikt. Dus helemaal niet gek dat de kiezers daar weglopen.

Ci Ty33 | 12-12-14 | 16:08

Toen ik een keer een boete open had staan van gulden 120,-
werd ik uit de trein gehaald bij de grens.In de cel en toen ik betaalde mocht ik weg. Laatste trein gemist,
hotel genomen, afpraak in Hamburg gemist, weer naar huis.
Wat een ellende, weet niet of het nu nog zo is dat als je bij het cjib staat je het land in principe niet uitkomt bij controle.

ich habe es gewusst | 12-12-14 | 16:07

@hfakker | 12-12-14 | 14:47

Ik heb strijd met het verbod van détournement de pouvoir een keer - vooral voor de gein - aangevoerd in een beroepschrift tegen een boetebeschikking (het ging maar om een snelheidsovertreding van 5 km/u). Het verbod tot het overschrijden van die maximumsnelheid, althans het geen gevolg geven aan het verkeersteken dat een verbod inhoudt, beoogt immers – kort samengevat – de verkeersveiligheid te beschermen. De bevoegdheid tot het opleggen van een bestuurlijke boete wordt echter gebruikt met als doel om - huiselijk gezegd - de staatskas te spekken. Natuurlijk werd die beroepsgrond verworpen, maar in gevallen zoals in het filmpje zou het in ieder geval niet zonder meer belachelijk zijn om aan te voeren.

Een paard | 12-12-14 | 16:07

Hulde voor de Rijdende Rechter maar of die commissie van de Tweede Kamer hier nu het verschil kan maken?

Simon_GS | 12-12-14 | 16:03

Dit is een van de alsmaar groeiende massa slachtoffers van de NeDDRlandse staat. Zeker gewone mensen, arbeiders, laag opgeleid, die niet of nauwelijks inzicht hebben in administratieve en juridische trucjes van vileine ambtenaren en politici. Het kan de overheid geen bal kan schelen hoe het die gewone man vergaat, want anders zouden er wel sociaal bewogen politici zijn, die over dit soort zaken eens flink de trom zouden roeren, inclusief de reguliere media.
Een gigantisch gebrek aan respect dus voor de eigen burger, die zich vanwege de gigasalarissen van al die dames en heertjes moet laten uitpersen. Kortom, burgerhaat in een fluwelen dictatuur.

Vigil | 12-12-14 | 16:00

lees krijgt

ich habe es gewusst | 12-12-14 | 16:00

mood | 12-12-14 | 14:38
In de tijd dat het volk eindelijk de straat op gaat heeft de overheid al lang een eng systeem omhoog getrokken.
Dan hebben ze vast een soort Gestapo achting iets klaar en geheime diensten die mensen het huis uittrekken en wie weet is martelen dan ook al weer hip.
Of ze worden net zoals in de UK dagen na de rellen van het bed gelicht dankzij al die mooie camera,s systemen met gezichtsherkenning die de overheid overal neer hangt en waarvan je smoelwerk via je ID foto die jaren geleden zo overdreven goed gemaakt moest worden al lang in een databank staat.
En kijk alleen naar land of the free and the home of the brave die met zijn DHS en TSA antiterrorismewetgeving misbruikt om zijn eigen burgers te terroriseren burgers die de neus vol hebben van hun dictators in Washington.
Dit zie je overigens ook steeds vaker in de UK.

endofdays | 12-12-14 | 15:59

@Rmathijs | 12-g12-14 | 15:53
Nee dus. Je krijt bijstand en daarvan betaal je huur, zorgpremie etc etc etc etc etc. Net zoals iedereen,
of ze het doen is een andere zaak maar dat geldt ook voor
de 740.000 wanbetalers die Nederland kent

ich habe es gewusst | 12-12-14 | 15:59

pluskukel | 12-12-14 | 15:24

Hij heb groot gelijk. Als zijn uitleg bij visser klopt dan heeft hij in alle redelijkheid gehandeld. 15000 euro voor een boete van een of twee duizend is toch gewoon debiel. Hij wilde gewoon betalen, in drie termijnen, heel redelijk gezien zijn situatie.

analcharist | 12-12-14 | 15:54

inschrijven als azielzoeker, dan krijg je allis groatis!

Rmathijs | 12-12-14 | 15:53

de verhogingen na te laat betalen zijn Woekerverhogingen. Heeft niks met wettelijke rente vandoen. De overheid is met afstand de grootste Woekeraar van NL.

Tee Of Cup | 12-12-14 | 15:53

Even rekenen hoeveel mensen je dood moet rijden voordat je aan 15.000 euro boete zit.

Drie mensen doodrijden was 120 uur taakstraf en dat staat volgens de richtlijn gelijk aan 60 dagen cel. Volgens art. 24c SR. staat een dag cel voor 25 euro boete.
We hebben het dus over 600 dagen cel. Kortom: deze meneer had voor hetzelfde geld gewoon 10 fietsers aan gort kunnen rijden.

wapster | 12-12-14 | 15:52

@Drs. Lampelul | 12-12-14 | 14:28
Daar ging het CJIB dus niet mee akkoord, zodat ze nu 15,000 euro kunnen claimen ipv 2,000.

Deze instantie die dient om boetes te innen heeft er financieel belang bij dat boetes juist zo lang mogelijk níet worden geïnd, zodat het lekker met draconische hoeveelheden verhoogd kan worden. Eigenlijk vraag je met dit systeem om dit soort excessen.

Russells Teapot | 12-12-14 | 15:52

@Kapitein_Koek
d'r zullen best wel mensen zitten bij het CJIB die dit opmerken, echter mogen ze denk ik niet zelf de heft in handene nemen..

hangsels | 12-12-14 | 15:51

Toen ik verhuisde heb ik wel keurig een verhuiskaartje gestuurd aan het CJIB. Ik kreeg toen een nette brief terug waarin ze bedankten voor het verhuisbericht maar ook dat mijn nieuwe adres toch al bekend was.

domheid regeert | 12-12-14 | 15:47

@Kale dodo | 12-12-14 | 15:00
Zo dat is stukken erger zeg!
720Euro die je ook nog eens kon betalen blijkbaar. Vergelijk dat nu eens met 15K aan boete + geen mama die het even voor jou betaald.

MarcS | 12-12-14 | 15:45

Dit kabinet is bijna nergens goed in, maar één ding kunnen ze wel heel goed.
Het criminaliseren van mensen.
Het CJIB doet dit maar de belastingdienst net zo goed. Verder alles opslaan en koppelen ongeacht of dit is toegestaan.
AOW'ers criminaliseren die elkaar helpen en Rutte maar zoveel mogelijk boetes uitdelen. Boetes die bovendien vaak stukken hoger zijn dan in beschaafde landen waar de overheid er nog is om de mensen te dienen.
Het verval dat onder Balkenende zo hard in gang is gezet, gaat onder lachebekje Rutte zeker zo hard door.
Het is verbazingwekkend dat er nauwelijks mensen zij die zo hard doordraaien dat ze terug gaan slaan.

domheid regeert | 12-12-14 | 15:44

Ah, dus je boetes niet betalen is 'administratief niet zo handig zijn'. Zo ken ik er nog wel een paar. Wel een indrukwekkend betoog verder.

triasenergetica | 12-12-14 | 15:43

kibambam | 12-12-14 | 15:39

Nee, want hoe krom ook, dit is het recht!

Dick Luyenlomp | 12-12-14 | 15:42

Misschien eigen fout, maar geen betalingsregeling kunnen treffen is typisch..

Er word meer geld verdient op de schulden dan op de vorderingen.

oafc | 12-12-14 | 15:41

haar=jaar

kibambam | 12-12-14 | 15:40

Binnen een haar van 2 mille naar 15 mille gaat volledig voorbij aan de redelijkheid! Kan een rechter (Mr. Frank Visser) daar geen 'echte' uitspraak over doen??

kibambam | 12-12-14 | 15:39

Het heet CJIB; met de i van INCASSO

Maar ondertussen, besteden ze de hopeloze (lees: oninbare) gevallen gewoonweg uit aan een -commercieel- Incasso-buro (=deurwaarders etc) ... !?!

Kan iemand mij uitleggen waarom ze dan een miljoenmiljard pand met dito fauteuills en peperdure computers en buro hebben neergezet ?
Als alle 'moeilijkere' gevallen toch gewoon uitbesteed worden ?

FredFlinstone | 12-12-14 | 15:39

een gijzeling mogen ze 3x herhalen, echter gijzelen mogen ze pas na tussenkomst van kantonrechter, indien je nl. onmachtig bent en niet onwillend zal de kantonrechter een gijzeling niet toestaan, het cjib staat geen betalingsregelingen toe, dit zou moeten veranderen. De dwangmiddelen om boetes te innen zijn disproportioneel en de gevolgen kunnen ook ingrijpend zijn. 1 dag je brommer vergeten te schorsen is al 350 euro boete, want automatische database koppeling, dat die brommer in 1000 onderdelen in een berging staat en niet eens op de openbare weg, is irrelevant voor cjib/de staat.

Xander9626 | 12-12-14 | 15:39

15000 euro boete vanwege een verlopen APK-tje.
Wow.

wapster | 12-12-14 | 15:38

CJIB int ook voor de zorgverzekeraars de premie als
je 6 maanden niet betaald hebt. Dan wordt je als wanbetaler aangemerkt.Ze gooien 200 euro per maand bovenop de premie. Dus stel, je betaalde 100 euro p.m is dat dan op eens 300 euro per maand. CJIB schakelt normaal incassoburo in die ook weer kosten rekent. Zolang je de schulden niet betaald komt er een boete per maand bij.
Ken iemand die stond 1400 euro achter bij de zorgverzekeraar. Hij is nu iets meer dan een half jaar verder sinds hij bij het CJIB staat en heeft nu ca. 3600,-- euro schuld.Hij kan dit nooit betalen en buiten de premie elke maand 200 euro erbij. Dit is krankzinnig
.

ich habe es gewusst | 12-12-14 | 15:34

Ik ben 32 (ja, ja) keer verhuist en heb evenveel auto's gereden en ik heb nooit last gehad met welke overheidsdienst ook. Maar ik zorgde wel voor correcte verhuisberichten etc. En betaalde ook de (vele) boetes gewoon. Moet je maar geen overtredingen maken en je post openmaken en behandelen.

goedemorgennederland | 12-12-14 | 15:33

mag ik een bankrekening? Ik ben volledig tot inkeer gekomen en vind dat je niet je eigen verantwoording behoeft te nemen in de samenleving. Tussen de wal en het schip? Ik stort ongezien 1 euro 50 om mee te betalen aan de fouten van anderen!!!

Skunk57 | 12-12-14 | 15:31

Tuurlijk is het klote als je zoveel schuld heb maar dit is voornamelijk aan zichzelf te danken.
Pat1103 | 12-12-14 | 15:20

Vind jij 15.000 euro normaal? Jij hebt vast ook een keer ergens een foutje gemaakt, maken we daar ook meteen een boete van a je halve jaarsalaris plus spaargeld. En we verhogen ieder jaar met je gehele jaarsalaris. Want je had het toch kunnen voorkomen?

Doper | 12-12-14 | 15:31

Janus X | 12-12-14 | 15:27
Er zit nog een heel groot gebied tussen tokkie en brave burger.
Als je je verhuizing niet doorgeeft bij de gemeente en je vergeet de schorsing van je scooter (omdat je debrief van het RdW niet ziet, want die gaat naar het oude adres) maakt je dat nog niet per definitie een tokkie.

Dick Luyenlomp | 12-12-14 | 15:30

Die gast is volgens mij gewoon Tokkie, Je weet dat je scooters moet schorsen als je die niet gebruikt en voor een auto hahaha je weet toch of er apk op zit dat staat op het keuringsbewijs die de man zou moeten hebben en anders Check RDW.nl beetje slap gelul om er onderuit te komen.

Janus X | 12-12-14 | 15:27

Zeeman, Klopt niet wat je zegt. Je kan een brommer wel schorsen, maar dat geldt maar voor een jaar. Daarna moet je het weer doen etc. etc. Dat met dat oude adres kan ook. Niks met 1 druk op een knop. En als je een Euro te weinig betaalt, krijg je het bedrag weer terug en gaat de verhoging vervolgens door. Dit is echt Kafka. Frank Visser heeft helemaal gelijk. iedereen verdient een tweede kans. Je kan er zelfs de gevangenis voor in draaien. In datzelfde land waar een recidiverende winkeldief binnen 24 uur weer op straat staat. We zijn echt collectief geschift dat we dit pikken !

pleemobiel | 12-12-14 | 15:24

analcharist | 12-12-14 | 15:18
Want?
Lijkt mij meer iemand die zijn zaakjes niet op orde heeft, daarvoor (vrij zwaar) bestraft wordt maar waarschijnlijk wel met zijn 'dingetje en kinders Jayden en Samantha op Salau gaat zitten ipv zijn aan verplichtingen te voldoen. Een' held' tikt gewoon af, haalt de broekriem en gaat niet zitten janken bij Mr. Visser

pluskukel | 12-12-14 | 15:24

@zeeman73 | 12-12-14 | 14:57
Hoewel de boetes wel terecht en ook te voorkomen hadden moeten zijn is het ook aan het CJIB om de voorgestelde betalingsregeling te accepteren. En dus niet te verwerpen. Die 1000 in een keer en 2 maal 500 is alleszins redelijk en met geen begrijpelijk argument te weigeren.
Hier moet dus gewoon de wet worden aangepast zodat de incasseerders de ruimte krijgen om een regeling te treffen zonder het bedrag te verACHTvoudigen. Ja met een deurwaarder zal deze man wel een regeling kunnen maken, maar dit had dus niet zo ver hoeven komen.
Is niet het eerste verhaal van een persoon wat in het ongeluk gestort wordt door het CJIB terwijl dat gewoon niet gehoeven had. Pas als alle andere middelen niet meer toereikend zijn mag een overheid zoiets uithalen, maar de onwil ligt hier duidelijk bij de politiek en niet bij de gestrafte.

mr. coffee | 12-12-14 | 15:23

jaap932057795966 | 12-12-14 | 15:10
Hoeft niet hoor. Ik ken uit mijn eigen omgeving soort gelijk geval.
Relatie op de klippen gelopen, ander huisje gehuurd, maar dit niet doorgegeven aan de gemeente.
In het bezit van twee oude geschorste auto's. Vroeger was het een keer schorsen en dan bleef die geschorst.
Nu is dat per jaar (want: inkomsten)
Dan krijg je dus 4 boetes op je oude adres; twee auto's met verlopen APK en onverzekerd. En dan met verhoging op verhoging op verdubbeling op verdubbeling.
En dan wil je op vakantie en dan sta je bij de douane, in je onwetendheid. Precies dezelfde situatie als deze man hier op TV.
Zit nu met een schuld die hij nooit meer kan aflossen (wnat het blijft verdubbelen).

Goed bezig Nerderland!

Dick Luyenlomp | 12-12-14 | 15:22

Maar even serieus. Als die kerel bij aankoop van zijn auto alles had gecheckt dan had hij geweten dat de auto gekeurd moest worden. En voor de scooters waar hij aan klust had gewoon een schorsing aangevraagd kunnen worden bij het rdw. Dan had de verzekeringsplicht opgeheven geweest. Dus eigen schuld dikke bult.
Tuurlijk is het klote als je zoveel schuld heb maar dit is voornamelijk aan zichzelf te danken.

Pat1103 | 12-12-14 | 15:20

Ik heb in mijn vorige baan regelmatig met het CJIB te maken gehad. Het enige dat ze daar interesseert is zoveel mogelijk geld binnenharken, want daar worden ze op afgerekend. Dat typeert de werkcultuur binnen die club en je merkt het ook in hun aannamebeleid. Het personeel bestaat uit overwegend ziekmakende flapdrollen. Ik vraag mij af of de vestigingsplaats Leeuwarden om die reden destijds bewust is gekozen.

Ridde Rogter | 12-12-14 | 15:19

Die jongen is een held! Hoe die daar zit! Man met ballen!

analcharist | 12-12-14 | 15:18

Het kan allemaal best zijn dat hij niet zo handig is geweest, maar het klinkt niet als extreme vergrijpen, en €15.000 als buitenproportioneel.

Gewinflipt | 12-12-14 | 15:16

Ze houden erg van boetes voor administratieve vergrijpen, want administratieve vergrijpen worden meestal gepleegd door mensen waar iets te halen is, en het kan van achter een bureau worden geregeld. Geweldmisdrijven zullen ze echt niet zo hard aanpakken, als iemand die zijn APK laat verlopen.

Gewinflipt | 12-12-14 | 15:14

@Bakito | 12-12-14 | 15:02
Niet om een enekele verkeersboete, sukkel. Maar wel om de opstapeling van vehogingen op de boetes, al dan niet gedeeltelijk de schuld van de overtreder. En dat je dan op bedragen uitkom die mensen die op van een minimum leven nooit op zullen kunnen hoesten.

sinar2 | 12-12-14 | 15:14

Valt mij mee dat er nooit eens een gek met een auto vol explosieven bij het CJIB naar binnen is gereden. Niet zo gek dat hij niet eerst uitstapt, eerst wegrent en een afstandbediening gebruikt om het af te maken, maar wel een die tot de gevallen behoord in uitzichtloze situaties waar die kaffers van genieten om ze extra diep in de stront te duwen met hun ellende...

Jan Gordelroos | 12-12-14 | 15:13

Een bijna vergeten comissie. Daar zitten dus drie oud PvdAers voor dubbel Balkenende niks te doen. Zullen wel schrikken van het geluid van deze brief die op de mat valt.

Harry Turtle | 12-12-14 | 15:13

zeeman73 | 12-12-14 | 15:02
Van drugs en/of drank gaan je tanden niet scheef staan hoor.

Martin Bosma | 12-12-14 | 15:12

Bakitrol.

Terpen-tijn | 12-12-14 | 15:11

mood | 12-12-14 | 14:38

van 2000 naar 15000 dan heb je een heletijd met je midden vinger vertikaal naar het CJIB gewezen. Beetje dom!

jaap932057795966 | 12-12-14 | 15:10

snakeplisskin | 12-12-14 | 14:43
Een gijzeling duurt max 7 dagen.

Martin Bosma | 12-12-14 | 15:10

@pluskukel | 12-12-14 | 14:43
Ik ben ook wel eens een paar jaar 'kwijt' geweest. Dan sta je dus op een gegeven moment bij het gemeentehuis om je paspoort te verlengen en krijg je te horen dat je dat in je eigen woonplaats moet doen...

En dit soort foutjes gebeuren vaker dan je denkt. Een klein beetje afleiding is genoeg, want een ambtenaar zal nooit bij zichzelf denken of hij iets nu wel of niet al gedaan heeft. Zijn eigen werk controleren vergt namelijk extra inspanning.

Pierre Tombal | 12-12-14 | 15:09


toetanchamon

niet meer pikken !!

wat bedoelt u daarmee niet meer betalen? U komt dan in de zelfde situatie als die gast en wat de rechter al aangeeft je hebt geen poot om op te staan. Alleen via politiek mogelijk

Trouwesn boetes dienen betaald te worden

jaap932057795966 | 12-12-14 | 15:08

Terpen-tijn | 12-12-14 | 15:05
Jouw alomtegenwoordige boosheid lijkt ook eeuwig :)

Bakito | 12-12-14 | 15:08

@zeeman73 | 12-12-14 | 14:57

Vind je de boete van inmiddels € 15.000,= goed voor deze 'zware' vergrijpen? Of is het klein beetje overdreven?

QBert | 12-12-14 | 15:07

Het is het enige strafsysteem in Nederland dat met een moordende, niet te ontwijken efficiëntie werkt, en dat bovendien draait als een tierelier: het strafsysteem van het CJIB. Niemand kan aan dit systeem ontkomen.

Het is een systeem dat - soms zeer zware - straffen uitdeelt voor overtredingen waarvan het leeuwendeel niemand last berokkent: een paar kilometer te hard rijden. Of per ongeluk je auto neerzetten op een plek waar dat kennelijk niet mag.

Blijkbaar is in de loop der jaren zóveel tijd, geld, energie en technisch vernuft besteed en ingezet, dat er nu een systeem is waaraan geen enkele overtreder kan ontkomen, en dat bovendien buitenproportionele boetes oplegt aan mensen die niet (kunnen) betalen of die ongewild administratieve fouten maken.

Als de overheid nu eens al die energie, al dat geld, al die tijd en al dat technische vernuft aan de dag zou leggen om hardwerkende, goedwillende burgers eens écht te beschermen door nét zo'n onontkoombaar strafsysteem te ontwerpen voor het criminele tuig en de straathyena's die onze steden onleefbaar maken, dan zou die overheid zich eindelijk eens nuttig maken. Én misschien zelfs wel een beetje geliefd bij de burger.

Maar dat is kennelijk teveel gevraagd. Het beeld van een overheid die de belasting betalende burger ten dienste staat, zoals het hoort, is bij de meeste van de tienduizenden ambtenaren die dit land telt, al lang uit het blikveld verdwenen.

Die overheid lijkt er vooral te zijn om zichzelf te gerieven, de burger te naaien en het leven zuur te maken.

Het wordt tijd dat in dit land eindelijk eens wat zaken radicaal worden omgedraaid.
Al was het alleen maar vanwege het feit dat als je iets omdraait, je meteen het smerige ongedierte kan verdelgen dat vanonder het omgedraaide object te voorschijn krioelt.

Peter Emile | 12-12-14 | 15:07

Sumato | 12-12-14 | 15:05
Nee, rechters zijn de laatste jaren strenger gaan straffen in geval van geweldsmisdrijven.

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2011/6/Rechters-straffen-zwaarder-dan-tien-jaar-geleden-ELSEVIER300567W/

Bakito | 12-12-14 | 15:07

Hoe kun je 2000 laten oplopen tot 15000???

had die 1000 over gemaakt en in de na volgende peroide de rest eventueel in delen.

Dom

jaap932057795966 | 12-12-14 | 15:06

Donderstraal op bakkelul.
Boetes blijven eeuwig opeisbaar.

Terpen-tijn | 12-12-14 | 15:05

@Bakito | 12-12-14 | 14:55

Het gaat erom dat de straf gewoon disproportioneel is in relatie tot de overtreding.

Je kan beter iemand het ziekenhuis in schoppen en tegen je advocaat zeggen dat het komt door stress ivm slechte financiele situatie. Want dan wordt je op de beste manier snel en op allerlei manieren (ook financieel) geholpen.

Er zou gewoon een afspraak moeten komen tot een vaste afbetaalregeling (zoveel % van het maandelijks inkomen, als mensen daarvoor willen kiezen) daarnaast dat een boete nooit meer dan 2X mg worden verhoogd en dat er tegenover deze verhoging een redeljke betalingstermijn moet staan.

Sumato | 12-12-14 | 15:05

Terpen-tijn | 12-12-14 | 15:02
Onzin, onder curatele staan duurt maximaal drie jaar.

Bakito | 12-12-14 | 15:04

Nederland is gewoon failliet, dit soort belastingen zijn gewoon nodig om al die (semi) ambtenaren, en sociale onzin te kunnen betalen.

Henk de Vries2074 | 12-12-14 | 15:03

Zo. er daar kan u het mee doen. +10000

newray | 12-12-14 | 15:03

Zie het helaas in Amsterdam te vaak.heb je een sukkel die zijn auto ergens parkeert zonder in de gaten te hebben dat het betaald parkeren is. Dan zie je een maand lang elke dag een nieuwe bon onder de ruitenwisser. Een bon of 3 is een stevige straf, 30 stuks is een financiële ramp. Dat zou toch anders moeten.

flashforward | 12-12-14 | 15:02

Met 20.000 euro schuld is je leven afgelopen, als je geen graaier bent.
Daar zijn de boetes en verhogingen ook op gebaseerd.
En maar janken dat de zelfmoordcijfers omhoog vliegen.
Want? Dan zijn de boetes oninbaar.

Terpen-tijn | 12-12-14 | 15:02

sinar2 | 12-12-14 | 14:59
Zelfmoord plegen om een verkeersboete? Ben je wel goed snik?

Bakito | 12-12-14 | 15:02

Check die tanden van die gast. Drugs en/of drank.

zeeman73 | 12-12-14 | 15:02

Gewoon een kwestie van dieven en dieven maatjes.
Hoogtijd voor een volksopstand, ik zeg u Revolutie.

Snowy2000 | 12-12-14 | 15:02

-weggejorist-

Kwikkie2426 | 12-12-14 | 15:01

Ik heb exact hetzelfde gehad, maar dan nog een tandje erger. Mijn oldtimer brommer, waar ik al mijn spaargeld in had gestoken werd op de dag dat die af was s'nachts in de fik gestoken.

Daarna heb ik dus de brommer zelf gesloopt. Papieren opgestuurd naar het RWD. Zij zeggen nooit iets ontvangen te hebben. Hierdoor kreeg ik een boete van 360(!) omdat mijn brommer niet verzekerd was. Beroep aangetekend.

Tijdens de behandeling van het beroep mag een boete nooit verhoogd worden, maar dat is voor het CJIB geen enkel probleem. Zij laten de RWD gewoon een nieuwe boete uitschrijven want ze checken elke 3 maanden het register of voertuigen wel verzekerd zijn. Op deze manier verhoogd de CJIB dus niet de boete en is dit legaal. Hierdoor kreeg ik nog een boete van 360 euro, bij elkaar dus 720 euro.

Ook bezwaar tegen aangetekend maar ik heb mijn geld nooit meer terug gezien.

Me bloed begint alweer te koken als ik eraan terug denk..

Kale dodo | 12-12-14 | 15:00

Het enige dat het CJIB vervelend vind aan mensen die om dit soort dingen zelfmoord plegen is dat ze op zoek moeten naar een nabestaande om daar alsnog het boetebedrag bij weg te roven.

sinar2 | 12-12-14 | 14:59

@Bakito | 12-12-14 | 14:58
Dat zijn al 1 of 2 regels te veel.

Kaas de Vies | 12-12-14 | 14:59

Kaas de Vies | 12-12-14 | 14:56
Nope, definitie van anarchie is: zonder gezag en/of regels.

Bakito | 12-12-14 | 14:58

@Bakito | 12-12-14 | 14:55

Daar gaat het niet om drol.
Er wordt duidelijk aangegeven dat de man fout is.

Sumato | 12-12-14 | 14:58

Hebben wij hier in Nederland eigenlijk nog wel een regering, waar de burgers vertrouwen in hebben? Het antwoord is gewoon NEE, want hier in Nederland zitten aan de top niks anders dan graaierds die heel goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgen en die (ik zeg het maar cru) gewoon schijt hebben aan de gewone man op straat. Ik ben benieuwd wie het bij de volgende verkiezingen echt door heeft.

jasser | 12-12-14 | 14:58

Die jongeman deugt niet. Dat zie je zo. En boetes omdat je klusscootertjes niet zijn verzekerd en je apk verloopt, dat is geluk. Als je een auto koopt dan krijg je te zien wanneer de apk verloopt, en als je scootertjes hebt om te klussen, kun je ze afmelden. Dat zijn smoesjes van die gast.
had gewoon moeten betalen. Autootje verkopen.

zeeman73 | 12-12-14 | 14:57

Ik schiet ook wel eens mijn doel voorbij!
En dan gewoon in z'n achteruit tegen het verkeer in ;-) F*k het CJOB!

B*tchmeister | 12-12-14 | 14:56

@Bakito | 12-12-14 | 14:45
Nee, te veel regels.

Kaas de Vies | 12-12-14 | 14:56

Vroeger gingen de mensen nog de straat op voor elke euro belastingverhoging.
Sinds het internet hoeft dat niet meer, want dat kan ook van achter de computer.
Niet dat het wat helpt, maar dat interesseert het volk blijkbaar niks.

QBert | 12-12-14 | 14:56

wica128 | 12-12-14 | 14:51
Je zou de eerste maanden na verhuizing ook af en toe even naar je oude adres kunnen gaan om de post op te halen. Zo moeilijk is dat niet.

Bakito | 12-12-14 | 14:55

Grote lijnen heeft hij gelijk, boetes hebben als doel vergelding bij het overtreden van regels en wetten. Tot zo ver geen probleem. Echter boetes zijn tegenwoordig zo idioot hoog dat het niks meer met vergelding te maken heeft maar met inderdaad zo veel mogelijk geld binnen harken. Het CJIB doet daar driftig aan mee door als een speer te verhogen als je niet betaald om wat voor een reden dan ook. Kijk enige dwang is oké anders betaald geen hond wat maar zo ridicuul is gewoon weg belachelijk.
1. boetes veel te hoog
2. CJIB houd er woeker praktijken op na.
3. CJIB heeft een veel en veel te duur pand die genen die dat heeft goed gevonden direct ontslaan zonder wachtgeld.

dwar | 12-12-14 | 14:55

Belastingen en boetes zijn de basis van de staat. Nagenoeg alle wetten op dat gebied zijn enkel ten nadele van de burger. Voor 1 euro schuld kunnen ze je al door de mangel halen.

McMarx | 12-12-14 | 14:55

De Rijdende Rechter is een Baas.

Franz | 12-12-14 | 14:55

Ah zo ziet het hauptquartier van de CJIB er uit .

iopeth | 12-12-14 | 14:55

Ik zie een tunnel aan het eind van het licht.

Piet Karbiet | 12-12-14 | 14:54

topreaguursel  | 12-12-14 | 14:47
Het cjib is vrij hard, dat vind ik ook. De verhogingen voor het naar de deurwaarder gaat zijn exorbitant. Feit blijft dat er veel mensen zijn die elk jaar dezelfde boetes maken en ze te laat betalen omdat ze gewoon niet met geld om kunnen gaan.

pluskukel | 12-12-14 | 14:53

Met zijn flamboyante hoed.

Igor Putkin | 12-12-14 | 14:52

Rijdende rechter for president.
Diepe buiging.

Terpen-tijn | 12-12-14 | 14:52

Jammer genoeg wordt de GBA niet altijd of tijdig correct geupdate.

Maak je gebruikvan de verhuisdienst van PostNL, waar je ook je verhuizing ken baar kan maken bijd e gemeente.

Dat loop je heel veel risico op dit soort ongein. CJIB/Gemeente belasting etc etc etc.

En dan is het aan jouw, om te bewijzen dat je, je verhuizing hebt door gegeven en/of dat jij je gemeld hebt bij de gemeente.

Maar wat eigelijk nog erger is dan die 15.000 euro, is dat de CJIB geen betalings regeling wilt treffen, om boetes af te lossen, dat doe je maar met de deurwaarde die ze op je afsturen, nadat de beschikking 2 maal verhoogt is.

Daarnaast vind het CJIB schijnbaar ook leuk, om elke boete / beschikking apart voor de rechter te halen. Ipv van alle zaken van 1 persoon te gelijk. Ja, hier klagen rechters en advocaten ook al om.

Maar ja, met zo'n pand kost ook zijn geld.

wica128 | 12-12-14 | 14:51

pluskukel | 12-12-14 | 14:43
hij zegt ook niet dat hij geen fout heeft gemaakt.
Maar dat mag voor de overheid geen reden zijn om iemand voor de rest van z'n leven kapot te maken voor slechts 2000,-.
Dit zijn maffia-praktijken.

topreaguursel | 12-12-14 | 14:47

Zoals ik vorig jaar zei @hfakker | 05-02-13 | 14:00
Op dit draadje: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...
"Ik begrijp nog steeds niet dat er geen proefproces heeft plaatsgevonden met 'détournement de pouvoir' als regel tegen verkeersboetes/overtreding misbruiken om belasting op te halen.
Zalm heeft als minister ooit letterlijk gezegd dat de snelheids- en andere boetes (parkeren oid) werden verhoogd om geld te genereren voor de staatskas.
'détournement de pouvoir' wil zeggen dt de overheid niet een regel met de een klaarblijkelijke bestemming mag inzetten om een ander doel te bereiken...
Dat is hier steevast het geval en een rechter zou dit zo ook moeten kunnen uitleggen.
GS zou hierin ook flink kunnen scoren meen ik, om zo'n proefproces/discussie los te maken.
Het is een keer ingebracht bij een rechter die min of meer beargumenteerde dat niet 'de gehele sanctie' hieronder kan worden gezien, omdat de verkeersveiligheid bij 'een sanctie' is gebaat.
Een proces waarin het niet als argument, maar als hoofdzaak/argument wordt aangevoerd is een zeer interessante.
juridischdagblad.nl...
nl.wikipedia.org...

Er zou dus moeten worden aangetoond dat boete en/of de verhoging ervan in bepaalde gevallen gerelateerd zijn aan 'geld ophalen' meer dan het bestrijden van de overtreding."

hfakker | 12-12-14 | 14:47

VerNederland. Zolang we het toelaten, duurt het voort.

War On Errorism | 12-12-14 | 14:47

Hoogste tijd dat deze boetes-fabriek gesloten wordt. Het enige wat ze doen is boete op boete stapelen, zonder enig respect voor de omstandigheden van de mens erachter.
Schandalig dat een Tweede kamer daar ook zo weinig aandacht aan besteedt. Maar U weet wel waarom : Het brengt 1000 miljoen per jaar op. Tenminste dat denkt men. Als men eens aan de andere kant van de balans de verwoeste levens zet van die mensen die nooit meer overeind kunnen krabbelen door deze meedogenloze boete-fabriek, dan zou het plaatje er wel eens heel anders uit kunnen zien. Te denken valt bijvoorbeeld aan het aantal zelfmoorden per jaar, dat rechtstreeks verband houdt met deze waanzin. Uit elkaar gerukte families, scheidingen en ga zo maar door. Zo zijn er nog veel meer situaties te bedenken.

vivaldi | 12-12-14 | 14:47

Kaas de Vies | 12-12-14 | 14:42
Goed pleidooi voor anarchie.

Bakito | 12-12-14 | 14:45

Ik weet nog iemand die zou moeten solliciteren naar Nationale Ombudsman!

Rest In Privacy | 12-12-14 | 14:45

Post op oud adres is eigenlijk uitgesloten. Het cjib kan met letterlijk 1 druk op de knop kijken waar iemand ingeschreven staat. Als je dan zo stom bent om de post die daar komt niet te lezen (en zo ziet deze knul er wel uit) dan loopt het op ja. Overigens loopt het niet op tot 15000 hoor, ik weet niet waar Frank dat vandaan haalt.

pluskukel | 12-12-14 | 14:43

Tijdens gijzeling sparen??? okay waarvan?

snakeplisskin | 12-12-14 | 14:43

En zo is het maar net.

Het is dieptriest. Daarom moet je zo min mogelijk laten regelen door de overheid, ambtenaren en politici. Deze mensen in hun onkunde verneuken de hele maatschappij met formuliertjes en regeltjes.

Kaas de Vies | 12-12-14 | 14:42

Beste redactie,

Hoewel de beste man het heel erg druk zal hebben, denk ik dat dit soort zaken bij Pieter Omzicht terecht moeten komen. Daarnaast ga ik er vanuit dat jullie een redelijk directe link met Pieter hebben?

Blijkbaar heeft een rechtszaak tegen de staat geen kans van slagen, zo ook de Ombudsman niet.

Om te janken dit land, echt om te janken.

MarcS | 12-12-14 | 14:42

@Ars Vivendi | 12-12-14 | 14:35
Kijk nog eens terug 2:55 "dat mensen een keer iets verschrikkelijks gaan doen" en zegt de miniter ik wist van niks. Er is nog nooit een minister geweest die zich heeft druk gemaakt om zelfmoord. Wel komen politici in actie als 1 van hun wat overkomt. De wanhoop zelfmoorden gebeurt al dagelijks en daar lees je nergens iets over ;)

toetanchamon | 12-12-14 | 14:41

Ze krijgen als ik het goed gehoord heb 1 miljard binnen en als Brussel met de ogen knippert wordt er gewoon 1,1 miljard naar die oplichtersbende overgemaakt. En volgend jaar gewoon 40-duizend zielige mensen bed, brood en bad geven want wat zijn we toch een goed land. Sterph EU, het beste kabinet van de oorlog sterph en sterph Bert van de Roest, vuile PvdA-steeldief van de daklozen en vriendje van Hans Spekman.

eerstneukendanpraten | 12-12-14 | 14:41

"Dit is mijn uitspraak; daar moet u het mee doen."
Uitgel*ld CJIB.

Hyronimo | 12-12-14 | 14:40

Normaal gesproken wordt zo iemand, na een lang traject en een machtiging van de rechter, gesignaleerd voor een gijzeling. En wordt de boete niet meer verhoogd. Na gijzeling blijft de boete wel staan en zou je weer opnieuw gegijzeld kunnen worden, maar je kunt in ieder geval sparen.

Martin Bosma | 12-12-14 | 14:40

Het is toch eigenlijk al belachelijk dat er dus niemand bij het CJIB zelf zit die denkt 'Hey wacht eens, hier klopt iets niet, laten we eens uitzoeken wat er aan de hand is'. Maar zoals de rechter al zegt, dat zullen ze nooit doen want dat betekend dat ze minder geld binnen harken.

De tiefus met ze!

Kapitein_Koek | 12-12-14 | 14:40

Als hij natuurlijk gewoon die duizend euro had betaald en daarna 2x 500 euro had overgemaakt, dan hadden ze wel opgehouden.
Drs. Lampelul | 12-12-14 | 14:28

Daar gaat het hier even niet om, het gaat er hier om dat door een paar knullige foutjes van deze beste meneer, de boete is opgelopen tot maar liefst 15.000 euro. En dat meneer Lampelul, kan alleen anno 2014 in Nederland, waar de overheid de centen uit de broekzak van de burger klopt, tot deze het niet meer pikt!
Ik zeg het al langer, de (R)overheid verkloot het voor henzelf. Over een paar jaar gaan burgers met knuppels de straat op, bij kleine verkeersovertredingen en keert het gehele volk zich tegen deze volksverlakkers en graaiers.
Het is niet meer in balans, ze zijn voorbij geschoten aan het doel. Dat is het punt!

mood | 12-12-14 | 14:38

AMBTENAREN haten burgers. Vinden ze lekkere orgasmes.

duitse herder | 12-12-14 | 14:38

Als hij natuurlijk gewoon die duizend euro had betaald en daarna 2x 500 euro had overgemaakt, dan hadden ze wel opgehouden.
Drs. Lampelul | 12-12-14 | 14:28

Een bedrijf wel, het CJIB niet.

Fair Trader | 12-12-14 | 14:38

Dit krijg je als je als rechter (ja, mr. Frank Visser is als kantonrechter verbonden aan het kantongerecht in Zaandam) ook daadwerkelijk *onder de mensen komt*. Dan krijg je een beetje gevoel voor verhoudingen, voor rechtvaardigheid.
Hup uit die rechtszaal, NRC Gutmenschblad dichtvouwen, in de beentjes en onder de mensen! Dat zouden meer rechters moeten doen....

ole guapa | 12-12-14 | 14:38

Vanmiddag weer bij Stenders. Pas dán kan mijn weekend echt beginnen.

overVecht | 12-12-14 | 14:38

Bizar verhaal.

Martin Bosma | 12-12-14 | 14:37

Ken een jongen met eigenlijk hetzelfde verhaal, scooters niet uitgeschreven, post op oude adres

Bokito ergo sum | 12-12-14 | 14:37

Hear hear!

Ir. Hak | 12-12-14 | 14:37

@toetanchamon | 12-12-14 | 14:32
Ik denk dat de rechter doelt op mensen die uit wanhoop voor de trein springen...

Ars Vivendi | 12-12-14 | 14:35

Toch mooi dat deze rechter aanvoelt dat er vandaag of morgen er mensen zijn dit die niet meer pikken van het CJIB/overheid. Het is niet meer dan mensen voortdurend afpersen en geestelijk martelt. Zouden wij in NL de eerste politieke moord gaan krijgen vanwege het boete beleid, mijn zou het niet verbazen.

toetanchamon | 12-12-14 | 14:32

Chappeau! En nu hopen dat de leden van de tweede kamer ook dit te zien krijgen..

Squarc | 12-12-14 | 14:31

Allesbehalve de enige instantie die er ooit was om de burger dienstbaar te zijn maar de taakstelling voor 90% heeft verschoven naar instandhouding van zichzelf.

Godsammekraken | 12-12-14 | 14:29

Als hij natuurlijk gewoon die duizend euro had betaald en daarna 2x 500 euro had overgemaakt, dan hadden ze wel opgehouden.

Drs. Lampelul | 12-12-14 | 14:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken