Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jawel. Accijns benzine per 1 januari 2015 omhoog

merchantofvenice.jpgHey Wiebes, ga je moeder maar alvast bellen, dit wordt een vervelend stukje. Want per 1 januari 2015 gaat de accijns op benzine met 0,9 procent omhoog. Ha. U dacht voordeel te hebben van de dalende olieprijs? Natuurlijk niet! Daar steken Eric Wiebes en consorten wel een stokje voor. En uiteraard gaat die accijnsverhoging er niet af als straks de olieprijs weer stijgt. Bovendien heffen we in dit land BTW over de benzineprijs + accijns. Belasting over belasting. Gewoon omdat Wiebes & Co weten hoe ontzettend veel we van belasting betalen houden in dit land. Dat moet het wel zijn, want extra inkomsten levert het niet op. Nederland betaalt nu de meeste accijns (+BTW) van Europa op benzine. Maar elke accijnsverhoging levert een daling van accijnsinkomsten op. Vraag maar aan benzinepomphouders in de grensstreek hoe dat precies werkt. Met als resultaat dat Nederland in verhouding tot andere Europese landen weinig diesel afzet, bijvoorbeeld. Om dat allemaal te vieren gaat de accijns dus nog eens extra omhoog. Fantastisch. Wat een beleid. Briljant. Het kost alleen maar geld, maar aan de andere kant verzwaar je de lasten voor de automobilist en transport. U betaalt per 1 januari over elke liter benzine 76,6 cent accijns. Dat is ongeveer de helft van de huidige benzineprijs. En voor diesel gaat de accijns naar 48,2 cent. Wiebes, je bent mesjogge. Geen idee wie je hiermee denkt een dienst te bewijzen, want hier wordt iedereen slechter van. Automobilist, pomphouder en schatkist. Maar als je graag de economie in de voet schiet, dan ben je briljant bezig, Wiebes. Update. Boink. Onder de 60 dollar. Per 1 februari accijns weer omhoog.

Reaguursels

Inloggen

Wat Ridde Rogter | 11-12-14 | 20:28 zegt.

Mirakutinho | 12-12-14 | 19:33

1000 euro, Die moeten èrgens vandaan komen.

zeg maar jansen | 12-12-14 | 19:14

Ik houd mijn hart vast voor wat er gebeurd als straks iedereen elektrisch rijdt ... over ?20 jaar?

_pandora_ | 12-12-14 | 14:25

Gelukkig is Nederland een erg klein land en zijn Duitsland en Belgie binnen een mum van tijd te bereiken. Gewoon zo nu en dan een weekend naar het buitenland (neem gelijk ook een paar jerrycans mee). Dit soort beleid spreekt boekdelen. Overduidelijk dat ze er niet zitten voor het belang van het volk, slechts voor eigen gewin. Eerste antwoord is vrijwel altijd: lastenverzwaring.

koter | 12-12-14 | 14:23

Ach in t stemhokje is men alles weer vergeten, en laat men zich gewillig naar de slachtbank leiden.

Cochisejicarilla | 12-12-14 | 13:34

Nederlanders moeten ook meer gebruik maken van mogelijkheden om geen belasting te betalen.

Schijf je bedrijf bv in Polen in, kan je goedkoop bedrijfswagens aanschaffen met EU subsidie ook hoef je dan geen wegenbelasting in Nederland te betalen en geen apk keuring meer. Ze controleren toch nooit of je een Nederlands kenteken moet hebben. Misschien is dat voordeliger dan de belasting teruggave op afschrijving enz enz..

vinzDH | 12-12-14 | 13:23

Vreemd dat er in Nederland nergens geld voor is, maar dat er altijd vele miljoenen beschikbaar zijn voor buitenlanders.
Wat mij betreft mag de doodstraf voor bepaalde gevallen weer worden ingevoerd.

Verum | 12-12-14 | 13:03

Weg met deze waardeloze eurofiele club in Den Haag die niet van ophouden weet. Alles voor de EUSSR en ik later een goedbetaald Europa baantje, is hun devies. Het maakt niet uit wat je stemt, als je PvdA stemt krijg je de VVD er gratis bij.

fernseher | 12-12-14 | 12:59

Denk dat in plek van tanken in belgie, wonen in belgie een realistisch alternatief wordt.
Heb 22 jaar gewerkt in NL maar toch geen ene fuck opgebouwd.
Voel me ook steeds minder nederlander.
Ik wordt slachtoffer van het feit dat er nog steeds veel nederlanders zijn met wat geld op de bank.

Rest In Privacy | 12-12-14 | 12:02

Vieze graaiers, we zouden ook eens een keer een meevallertje hebben. VVD stemmers luister, je stemt alleen op deze partij als je minimaal 2 ton verdiend en anders heb je daar niets te zoeken.

sjaap.marok | 12-12-14 | 11:59

Ik lees dit niet eens meer. Gelukkig ligt Eindhoven vlak bij België en Duitsland. Gemiddelde winst nu op een volle tank 10-15 Euri. In Duitsland ook nog eens zo'n 40 -60 Euri voor mijn boodschappen, wijn en whisky. Wel weg blijven van de blikken bier want daar zit statiegeld op.

Lichtstadfan | 12-12-14 | 11:00

Wiebes lijkt precies op Lumiere van Beauty and the Beast, helaas is hijzelf niet zo'n licht

priwax | 12-12-14 | 10:13

En dan te bedenken dat het niet stopt met de accijns die niet in Nederland betaald wordt. De rest van de de pomprekening verdwijnt eveneens in Duitse/Belgische economie. Dat verdwijnt dus uit de Nederlandse en daar kun je dus never nooit geen belasting op wat voor manier dan ook over heffen. Terwijl geld dat door Duitse pomphouder-tankchauffeur-tankwagenexploiteur-oliehandelaar-raffinaderij-importeur-whatever wordt verdiend dus ook daar belast wordt. + De misgelopen omzet wanneer mensen ook meteen de boodschappen in DE doen. Het is geld dat verdwijnt uit de NL economie, niet alleen misgelopen accijns/btw. Het is toch van de zotte dat we brandstof en levensmiddelen grijs moeten importeren terwijl we er zelf zat van hebben? Wiebes wordt toch eens wakker! Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Lonestarr | 12-12-14 | 10:10

Ik ga al jaren twee-weekelijks over de grens in Kleve of Bocholt boodschappen doen en tanken, maak er een dagje uit van, en bovendien goed en goedkoop lunchen en avondeten doen.

Straks na mn pensioen voorgoed in Dld wonen......

Wiebes cum suis bekijken het maar...., gegroet!

Mijnheer Harmsen | 12-12-14 | 10:03

Super benzine tanken in Belgie 1,27. Dat scheelt wel 30 CENT met dit VVD-land.

jasser | 12-12-14 | 09:32

Hier in Maasmechelen 6 km van de grens staan er verkeersregelaars het inkomende NL verkeer in goede banen te leiden.. Niet bij één tankstation he ? Maar bij drie...
Diesel 1.127 Euro....... Super 95+ 1.272 Euro

Icar | 12-12-14 | 09:01

Wiebes verzint het, maar dat hele kudt kabinet gaat er geneens tegenin en zijn dus net zo erg. Kan niet wachten op payday!

Waakvlam | 12-12-14 | 08:58

Toen ik mocht gaan kiezen zei ik "Nooit PvdA". Nu zeg ik daarbij "Nooit meer VVD". Ik hou mij aan mijn beloftes en voornemens. Weg met die criminelen.

langzullenweleven | 12-12-14 | 08:36

Die Wiebes spoort echt niet. Uit welk circus hebben ze deze aftandse clown opgedoken? Als je naar zijn CV kijkt lijkt het toch geen domme vent; wat is er met hem gebeurd dat hij nu zo verschrikkelijk dom en onhandig onze economie verder naar de kloten helpt. Het lijk verdomme wel een PVDA'er.

Sternberg | 12-12-14 | 08:32

Verkiezingen in 2015 niet stemmen op pvda en vvd. Zodat ze daar in minderheid zijn en dus geen wet er mert door krijgen

Pierre Nis4409 | 12-12-14 | 08:17

Zit je dan als Rotterdammer, ben blij als ik eens goedkoper kan tanken buiten te stad! Nèt te ver rijden België

nlmb | 12-12-14 | 08:08

Alsof je de pomphouders aan de grens vol in hun kruis trapt.

Der Schnitzeljäger | 12-12-14 | 07:57

dit soort regeerders leven in een gouden huis, en kijken neer op ons en bedenken plannetjes van achter hun bureau. Ze eten bij luxe restaurants en komen alleen welgestelde mensen tegen. Ordinaire strip hoeren zijn het!

Fuhoha | 12-12-14 | 07:03

www.jerrycanshop.nl/jerrycans/brandsto...

Kofferbak volgooien met die dingen, naar Belgie/duitsland volgooien die zooi en de tank, en dan een vinger opsteken richting denk Haag en de tankstations aan de grens herdenken.

Flipus | 12-12-14 | 06:58

Lol... ben in India nu.
Net 38 cent/L of zo betaald..

Piet_Snot | 12-12-14 | 06:46

Wiebes <---> Wieberen

Multimediaknaller | 12-12-14 | 04:21

-weggejorist-

Hyronimo | 12-12-14 | 04:03

-weggejorist-

Hyronimo | 12-12-14 | 04:03

Ik hou m'n broek wel naar benee want bij dit soort berichten zakt ie toch steeds af.

Markbnl | 12-12-14 | 02:26

Kom op Wiebes, 0.9% maar? Dat kan toch veel hoger. Waarom maak je er niet gelijk 5% van? Zo weten de pomphouders aan de grens in ieder geval dat ze hun zaak kunnen sluiten.

Gelukkig tank ik al meer dan een jaar in Duitsland voor €1.25. En de (meeste) Nederlanders zijn zo blij dat de benzine nu €1.50 kost, terwijl ik van de zomer voor dat bedrag in Duitsland kon tanken.
Daarbij is de benzine prijs in Nederland bijna gelijk aan die van Noorwegen dankzij de accijns verhoging.

Maar mensen blijf maar lekker in Nederland tanken u heeft tenslotte zelf VVD gestemd. Kom vooral niet in actie en wees maar blij dat de benzine nu zo'goedkoop' is geworden.

Henk003 | 12-12-14 | 01:53

En het mooiste is; We doen er geen flikker aan. We laten het maar lekker over ons heen komen en wachten lekker tot de volgende accijnsverhoging komt! En zij weten het.

dikheufd | 12-12-14 | 01:37

Nog even en de staat heeft direct toegang tot je rekeningen.

Glas Koning | 12-12-14 | 00:56

@Specy | 12-12-14 | 00:43
Vat dat meer algemeen en simpel samen: Laat het denken maar over aan mensen met verstand.

Vageling | 12-12-14 | 00:52

Blijkbaar zijn sommige dingen te belangrijk om ze aan politici over te laten. Weet niet meer van wie die quote was maar ik begin wel steeds meer te denken dat 'ie gelijk had.

Specy | 12-12-14 | 00:43

@Vageling | 12-12-14 | 00:29
Tenminste kan ons niet kwalijk genomen dat onze stem verdeeld wordt over die kansloze muppets. Zoals de niet stemmers het wel mogelijk maken. Maar goed die begrijpen niet dat niet stemmen ten eerste je muil dichthouden is, ten tweede je stem zou zomaar weggegeven worden aan zoiets nutteloos als de PvvD. Niet stemmers mogen van mij part lekker dood.

Vageling | 12-12-14 | 00:35

Dat zat ik vanmorgen aan de pomp ook al te denken, als de prijs zo laag wordt gaat de accijns vast wel weer omhoog. Maar mij hebben ze niet, ik tank lekker in de Bels en in Frankrijk onderweg naar mijn residentie aldaar.

Brabant hier | 12-12-14 | 00:34

@Maserati | 12-12-14 | 00:17
Blanco stemmen? Ik doe het ongeldig. Neem nog de moeite om iets te krabbelen op dat achterlijke formulier. Me laatste moest voorstellen, lullig met alleen een rode potlood, de Nederlandse vlag met een mes van achter erin. Eronder de woorden: &#35023;&#20999;&#12426;&#32773; (Uragirimono als uitspraak). Iets wat ik van die Jappen geleerd heb. Oftewel stelletje backstabbers, verraders, draaikonten. Schijnt niet aangekomen te zijn. Heb ik nog zo me best gedaan. Als ik kom kom ik niet voor blanco maar voor de ongeldige. Heb tenminste iets op papier gezet en ben wel gekomen. Iets waar sommige niet eens de moeite voor nemen.

Vageling | 12-12-14 | 00:29

@carramba | 11-12-14 | 23:52
Ik lees het en moet bekennen. U heeft compleet gelijk. Als ik aan Rutte denk... Laat ook maar. Maken we dagelijks mee. Overigens zit ook Poetin met ze rug tegen de muur maar blijft een 'geen fuck gegeven' houding opzetten. Waarbij Rutte even de stoere jongen probeert uit te hangen zolang het kan. Wereld van verschil. En beiden staan onder vuur.

Vageling | 12-12-14 | 00:22

Ik heb niet eens een auto/motor/whatever en dit laat mijn bloed koken. Ze willen het gewoon NIET begrijpen. Het staat vast, ik ga blanco stemmen komende verkiezingen.

Maserati | 12-12-14 | 00:17

@Abject | 11-12-14 | 23:46

die heeft de rente verhoogt naar 10.5 %

witchmaster | 12-12-14 | 00:05

@Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:06
Dat is nu eigenlijk al zo. Ik raad iedereen die wat heeft aan om dit zo snel mogelijk buiten Nederland te parkeren, want dit gaat exponentieel toenemen. Nog even, en je bent crimineel als je 10000 euro op je spaarrekening hebt staan.

GeFlipt | 11-12-14 | 23:55

@Abject | 11-12-14 | 23:46
Niemand twijfelt aan het leiderschap van Putin.

carramba | 11-12-14 | 23:52

Wonderbaarlijk. 250 reacties en nog niemand die zich afvraagt hoe deze olieprijs in gaat hakken op Ruslands financiële reserves , zo bovenop de vrijwel uitblijvende winter en economische boycot. Putin zal straks toch echt een toontje lager moeten gaan zingen.

Abject | 11-12-14 | 23:46

vieze teringlijers zijn het! criminelen, hufters!

patriekske | 11-12-14 | 23:43

De oplossing ligt voor handen , wanneer iedereen overal en altijd aan de verkeersregels houd , dan loopt de schatkist nog meer poet mis .
Raak ze hard , heel hard !

iopeth | 11-12-14 | 23:43

Dat ze het in Den Haag eens aan hun verstand krijgen dat er percentueel ongeveer evenveel accijns binnen valt te harken op cannabis als men de wietteelt legaliseert. Scheelt nog in de popo-kosten ook, kunnen ze weer meer flitsboetes binnen halen.

Abject | 11-12-14 | 23:37

Kan de transportsector even een duidelijk signaal afgeven aan Wiebes? Door bijvoorbeeld een maand het Nederlandse wegennet plat te gooien?

Eshek | 11-12-14 | 23:37

ze hebben nog steeds meer dan 24 zetels hoor , en ik geloof niet wat men zegt .
in maart staat hij weer minimaal op een of twee er zijn maar weinig mensen die de daad bij het woord voegen en stemmen toch weer die vervloekte VVD .
hier in dit land leert men het nooit , dit tussen haakjes mijn fiets gebruikt 0.0 Ik zal die verdomde idioten in den haag niet spekken om de donder niet

witchmaster | 11-12-14 | 23:33

Wieber 's!

4nonymous | 11-12-14 | 23:32

Iemand moet de EU en uitkeringen betalen, LOSERS!

funkyd | 11-12-14 | 23:29

-weggejorist-

Minerva01 | 11-12-14 | 23:22

VVD?.... Hell to the NO!!!

upgent | 11-12-14 | 23:21

Ja en Wiebes je doet maar.
Hier in de grensstreek bij Nimwegen ken ik vrijwel niemand die nog in NL tankt.
Vanmiddag nog naar Goch gereden. Inkopen gedaan bij DM voor cosmetica etc; Alles ongeveer 1/3 van de prijs in NL. Nivea doucheschuim; bij AH 3,79, bij DM 1,19, zelfde meuk. Kratjes Paulaner bij de Trinkgut voor 13,98 per stuk. In Nimwegen 28,95 per krat !! En natuurlijk nog getankt; Euro voor 1,25 per liter.
Plop en doei.

Herr Vorragend | 11-12-14 | 23:19

Opwieberen vuile graaiers!

Amsterdam Hustler | 11-12-14 | 23:11

K. Wiebus

volhouden | 11-12-14 | 23:08

vooral weer op gevestigde partijen stemmen, lieve mensen. weet u zeker dat er niets verandert en dat het leven voorspelbaar blijft, in ieder geval, tot de hemel valt. alleen met een daadwerkelijk ingrijpende gebeurtenis is de omvang van de overheid te beperken. denkt u aan oorlog, revolutie of nucleaire ramp. weet wat je wenst.

minimá-armezusvan.. | 11-12-14 | 23:07

In een land dat zelf gas wint, betalen de inwoners de hoogste accijns. Nee, dan Noorwegen, daar worden alle olie inkomsten in eigen land gepompt ten behoeve van de inwoners....

Eminence Grise | 11-12-14 | 23:06

@denoorman | 11-12-14 | 22:49
Die prijs is meer voor ze moetie dan. Lijkt me wel netjes. Beetje als tweedehands man je moeder lastigvallen met obstakels in het leven.

Vageling | 11-12-14 | 23:00

Wat zit er toch in dat Haagse water?
Of ligt er gratis coke in hun postvakjes?
Stelletje doorgesnoven plucheplakkers.
Ben blij dat ik NIET op ze gestemd heb.
Wie dat wel heeft gedaan, verdient niet beter.

Schietmijmaarlek | 11-12-14 | 22:58

Voor mij maakt het niet uit. Ik tank toch altijd maar voor een tientje.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 22:57

Wiebes is zo slim dat hij de meest eenvoudige dingen niet begrijpt. Misschien wordt hij volgend jaar politicus van het jaar.

denoorman | 11-12-14 | 22:49

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:06
Ons land laten besturen door oprechte deskundigen, die het belang van de Nederlandse burger behartigen, is het enige wat we nodig hebben.
Politiek (prehistorische politieke partijen) dwarsboomt echter een efficiente aanpak en biedt geen basis en ontwikkelingsmogelijkheden voor onafhankelijke bestuurders, die werkelijk in het belang van de burger aan de slag gaan.
Zij kunnen echt niet floreren in het politieke systeem en haken voortijdig af. Geen beginnen aan dus.
Politiek bedrijven is ziekmakend. Als dat binnen mijn gezin zou plaatsvinden, dan zou ik volgende week niet weten wat ik vanavond te eten zou krijgen. Achter de feiten aanlopen en anti-anticiperen.
Dus om een land te besturen heb je gezond verstand nodig.
En om dan op jouw guillotine terug te komen, dan denk ik aan de Franse revolutie. Een tijd dat het gewone volk geen flikker waard was en dat zij het elitaire gedrag van kerk en adel niet meer pikten. Euh, die mensen waren terecht boos, maar ik hoop op een revolutie (of evolutie) zonder bloedvergieten.

dennis8704 | 11-12-14 | 22:48

Zo is dat. Laat de randstad fanboys maar de rekening betalen.

dogbitedog | 11-12-14 | 22:48

@ADVIZEUR | 11-12-14 | 22:29
Daarom moeten we van dat systeem met politike partijen af.
We moeten op belangen gaan stemmen, net als bij de stemwijzer. Wat de bevolking het belangrijkst vindt, krijgt de meeste stemmen.
Partijen maken zichzelf te belangrijk en gaan boven het volk staan.
Bovendien hebben partijen meerdere belangen. Stem je voor arbeid op de PvdA, dan krijg je de massaimmigratie er gratis bij. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, dit is oude politiek.
Democratie betekent dat een land wordt bestuurd door HET VOLK. Dus weg met partijen. We hebben specialisten nodig.

michello | 11-12-14 | 22:39

Doe maar lekker haha,
ik tank toch in Belgie. laat die vieze randstad maar lekker betalen.

De Kloriaan | 11-12-14 | 22:39

Nederland is een financiële dictatuur, wen er maar aan.

doskabouter | 11-12-14 | 22:38

3 jaar geleden Nederland vaarwel gezegd, nu wonend in Frankrijk, maar het klimaat het eten en drinken, maar zeker het leven veel plezieriger dan het verstikkende Nederland.

Janssen | 11-12-14 | 22:30

@Layman | 11-12-14 | 22:16
U laat het klinken als paradijs. Die tank moet u wel volgooien met accijns om er te komen. Beetje bijtanken daar. Ooit eens gedaan. Dat tientje of twee/drie weegt niet op tegen reistijd. Ook al een tijd terug voor me. Ga met onrendabelen vervoer naar werk. Ben goedkoper uit en vaak sneller. Bij file duikt het de vluchtstrook op bij de A9. Mocht ik nog centjes overhouden aan zo'n Deutsche leute bezoek ben ik bereid het nogmaals te proberen.

Vageling | 11-12-14 | 22:29

-weggejorist-

ADVIZEUR | 11-12-14 | 22:29

ga nu niet de regering de schuld geven..... ze zijn duur (een deel) van het volk gekozen....

kies voortaan beter..

zibnaf | 11-12-14 | 22:25

Calihero | 11-12-14 | 20:33

Het nederlandse kwartje van Kok is inmiddels afgewaardeerd tot een negatief bedrag.Omgerekend in pleuro's is na de accijnsverhoging het kwartje toch zeker een pleurocent waard.

hakbarry | 11-12-14 | 22:23

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:15

Bovendien ben ik er morgen niet. Ben dan ff naar Barbados voor een informele samenkomst met Warren Buffet. Hij wil toch even weten hoe ik erover denk.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 22:22

-weggejorist-

ADVIZEUR | 11-12-14 | 22:22

Terechte maatregel. Met de trein reizen is beter voor het milieu.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 22:20

Wiebes is een lul, maar de ware landverraders zijn de VVD-kamerleden, die dit voorstel gewoon weer tegen beter weten in goed gaan keuren om hun vriendjes in het kabinet te helpen. Halbe Zijlstra, wat een afschuwelijke klont mensvormig afval is dat zeg.

Russells Teapot | 11-12-14 | 22:20

Is dit het land waar ik groot geworden ben en waar ik trots op was?
zakkenvullen en roven tot de bevolking er bij neer valt....

kaapkos | 11-12-14 | 22:20

Wie de instortende olieprijs niet als een gigantisch rood signaal ziet, leeft in een andere wereld. Wat dacht u van een ongelukje in de biljarden derivatenmarkt, zoals in 2008?
Een vrije val van de olieprijs is een zwarte zwaan die het grote casino van het ene moment op het andere volledig bankroet maakt. Wederom heerlijke dramatische woorden die ik weer mag typen.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 22:17

Gaan om de zoveel tijd naar Duitsland voor haarverf!!!!hier bij Kruidvat tussen 10 euro(aanbieding) en 12 euro gewone prijs.in Duitsland .... welke zaak ook,zelfde merk...... 2,95?? Tanken,boodschappen doen,winkelen,eten,gezellig dagje uit,vanuit Rotterdam!loont de moeite ondanks afstand! Stelletje onbenullen in den haag!nog een lading drank meenemen en we kunnen er weer een maand of 6_9 mee voorruit!accijns? Bekijk t maar!

layman | 11-12-14 | 22:16

Ik slaap er geen nacht minder om. Wordt al jaren genaaid in ons wonderschone Nederland. De hoogste belastingdruk, de minste zeggenschap,de grootste netto EU betaler en de slechtste vooruitzichten op een zelfstandige natie.

Dhr. W. Anhoop | 11-12-14 | 22:16

Van Duyvenbode | 11-12-14 | 22:12

mooi kut.
Ik kom echt niet naar langetabbetje om die miezerige 8 ton van jouw te incasseren.
Laat dan maar zitten.

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:15

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:09

Joh, ik wilde gewoon even contant afrekenen. Voor zulke bedragen neem ik de moeite van het overschrijven niet.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 22:12

Van Duyvenbode | 11-12-14 | 22:06

mijn rekening is:
Manuel2345678

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:09

Mijn tweede auto (grote) voor vakantie staat nu ook naast de caravan, geschorst levert toch mooi €106 wegenbelasting per maand op. In juni haal ik hem weer op samen met de caravan.
Vroeger stond hij gewoon voor de deur en betaalde ik gewoon door, het is afgelopen denk dat er meer zijn die het net zo zat zijn.
Volgend jaar mogen we weer kiezen, gaan we even liberaal nivellerend afrekenen.

gebrokenvleugel | 11-12-14 | 22:09

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:59

Dat is goed, ik haal mijn portemonnee even uit mijn jas.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 22:06

dennis8704 | 11-12-14 | 22:02

ga jij de guilotine uit het vet halen /
of moet ik het voor je doen.

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:06

@Van Duyvenbode | 11-12-14 | 21:53
De schoorstenen van de Overheid móeten blijven roken, dus zal de burger wel compleet worden uitgekleed en tegoeden worden belast etc.
Kortom, alle zeilen bij.
Ik denk niet dat ik daar dan zin in heb.

michello | 11-12-14 | 22:05

Ik wil bij deze mijn oprechte excuses aanbieden voor het feit dat ik de afgelopen pak m beet 25 jaar VVD heb gestemd. Zelden ergens zoveel spijt van gehad. Ik beloof daarom bij deze plechtig: Nooit. Meer. V. V. D.

très cool | 11-12-14 | 22:05

@Nieuws-Lezer | 11-12-14 | 22:00
Ga eens deaud.

Vageling | 11-12-14 | 22:05

@marcoplarco | 11-12-14 | 21:15
En verraden worden we iedere keer weer, dat is de reden dat ik al jaren niet meer stem.
Het is die paar minuten tijd niet waard.

Slipsnifter | 11-12-14 | 22:05

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:55
Eten en drinken is toch beter in Duitsland.
Ik wacht op de laatste druppel en dan ga ik over de grens wonen. Belasting betalen in NL doen ik al bijna niet meer.

NeuqenDoeJeZeau | 11-12-14 | 22:04

Dostranamus | 11-12-14 | 21:58

ik hoorde vanavond dat een groot deel van de 11 miljard die ze nodig denken te hebben al is overgemaakt vanuit Brussel.
Hoezo, eerst even aan ons vragen? Brussel doet dat gewoon.
En die 11 miljard wordt gewoon 22, let maar op.

mr Fawlty | 11-12-14 | 22:04

@Van Duyvenbode | 11-12-14 | 21:53
Ik weet het. Aandelen Berkshire Hathaway kopen.

carramba | 11-12-14 | 22:03

@Eurotokkie | 11-12-14 | 21:12
Yep, en er nog van lijken te genieten ook.

Slipsnifter | 11-12-14 | 22:03

De overheid is een populaire stapgast, die in alle kroegen rondjes wil geven. Bier, bittergarnituurtjes enzo.. Maarrrr dan wel op jouw kosten.
Europa, ontwikkelingshulp, vluchtelingen, je kan het zo gek niet noemen, als het maar lief is en daarmee aangeprate schuldgevoelens worden afgedaan. Dat laatste lukt natuurlijk nooit. Want Nederlanders zijn fout!
Altijd!
Vooral je eigen volk geen centjes laten overhouden, om bijvoorbeeld geld te besteden aan ondernemers in eigen land. Te laten genieten van een extraatje.
De economie werkelijk laten opbloeien.
Je moet bezuinigen op je overheidsmonster en burgers bestedingsruimte geven.
Dan gaat het goedkomen.
Stelletje hufters.

dennis8704 | 11-12-14 | 22:02

Alles is fokking goedkoper in Duitsland, een paar weken geleden in Berlijn had ik een taxirit van 30 minuten of zoiets en ik was 20 euro kwijt. Ik dacht echt dat de teller kapot was.

Machoclown | 11-12-14 | 22:02

*geel-groen is het.

Vageling | 11-12-14 | 22:01

Hey geenstijl

Ik heb per ongeluk 2x op ongepast reactie gedrukt op mn foon, terwijl dat niet de bedoeling was. Sorry!

Nieuws-Lezer | 11-12-14 | 22:00

-weggejorist-

Vageling | 11-12-14 | 22:00

@ANON_CAN | 11-12-14 | 21:11
Doelde met met geel-wit op een instantie genaamt Douane. Dat onderdeel van de belastingdienst. Verder gun ik het u van harte. Begrijpt u mij ook dat vanuit onze hoofdstad het net even te ver is. Beetje twee uur karren voor amper iets tegen die tijd rendabel?

Vageling | 11-12-14 | 22:00

Van Duyvenbode | 11-12-14 | 21:53

ik bied 2 ton voor je gedachten. Als achteraf blijkt dat je loopt te lullen wil ik een Miljoen van jou.
Het lijkt me het beste dat jij het nu gewoon afkoopt voor 8 ton ?

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:59

NeuqenDoeJeZeau | 11-12-14 | 21:48

ja, en met u frietjuh ook al. Dat gaat de goede kant op.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:55

De instortende olieprijs is natuurlijk een gigantisch signaal voor de wereldeconomie. De vraag is gedaald, als gevolg van een recessie in China, in Europa, in Japan. Amerika gaat een rare pijp roken, nu schaliegas met deze prijs niet meer rendabel is.
De laatste keer dat de olieprijs zo is ingezakt, was in 2007-2008, nèt voor de financiële crisis. Ik zou er maar een fles wijn op zetten, dat de volgende financiële crisis niet langer op zich zal laten wachten dan een half jaar. Wat er dan precies gebeuren, geef ik hier niet prijs. Financieel advies geef ik slechts tegen torenhoge bedragen.

Rest In Privacy | 11-12-14 | 21:53

carramba | 11-12-14 | 21:40

lol, ik hoop maar dat we het ventje niet op een idee gebracht hebben.
Maar ondertussen. Ik ken zoveel mensen die net als ik, gewoon de auto eruit hebben geflikkerd. Soms alleen de 2de auto. Maar toch.
Niet alleen de vaste kosten en de brandstof maar ook die ellende dat je de hoek om bent en al een boete van xxx euro aan je broek hebt.
Tel daar nog eens bij op dat communicatie op een andere manier kan en Wiebes slaat een slag in het luchtledige.
De brave burger is nog net niet zo dom als wiebes zelf wel blijkt te zijn.
Meestal zo met mensen als hij, het zelfoverschattingsgevaar.
ik weet niet hoeveel van u dat artikel gelezen hebben waarin hem tetaanse skills werden toegemeten ? Neem van mij aan dat hij een nerd is die te stom is om te begrijpen dat hij dom is.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:51

haha, sukkels.. 2 benzine pompen al dicht hier.
Kan niet eens meer in NL tanken. Dan maar in Duitsland.

NeuqenDoeJeZeau | 11-12-14 | 21:48

NOOIT MEER BENZINE IN NEDERLAND! Dat is mij inmiddels wel duidelijk! Ik tank al zeker ruim 5 jaar over de grens en met elke tankbeurt buiten het land begin ik meer en meer Nederland als buitenland te ervaren. F*ck NL. Ik Kots erop.

limburgs_frietjuh | 11-12-14 | 21:48

Ze zijn gek. Ga nu regelmatig naar Duitsland om te tanken. Tegelijkertijd doe ik er een groot deel van mijn boodschappen en pik er een terrasje of in de winter een koffie in een kneipe. Niet eens zozeer vanwege het geld maar als stil protest.

renevanveldhoven3965 | 11-12-14 | 21:47

Ondanks de fors gedaalde olieprijs zijn de oliebollen dit jaar niet goedkoper.

CoffeePatch | 11-12-14 | 21:45

volgens wetenschappers laat de gemiddelde mens 20 scheten per dag.
Dan moet het toch mogelijk zijn, om een begin te maken, daar minstens 10 van te belasten ?
En afhankelijk van de windrichting, de Duitsers en Belgen ook maar meteen.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:41

@mr Fawlty | 11-12-14 | 21:37
Verrast, je kunt de klok er op gelijk zetten. Zo fantasieloos. Wiebes moet gewoon zijn inkomsten kloppend maken, meer niet.

carramba | 11-12-14 | 21:40

Tja Pownews is net van de buis, dan durven ze wel..... Rutger op naar t binnenhof!

roeptoeter666 | 11-12-14 | 21:39

@aartvantiemenvanjand | 11-12-14 | 21:05
Net zoals de crisistax.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:39

Stem je VVD dan krijg je VVD, nu weet je wat je werkelijk krijgt, volgend jaar verkiezingen, accijns is een mooi geheugensteuntje om straks te denken waaraan je echt je stem geeft.
Tot dan blijft het liberaal aftikken.

gebrokenvleugel | 11-12-14 | 21:37

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:33

ja, zo iets kunnen we wel gaan verwachten.
Als wiebes al zo gek is om de accijnzen WEER te verhogen zou ik daar niet vreemd van opkijken.
Laat dat maar aan Ericje over, die verrast ons wel weer waar we het niet verwachten.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:37

De cijfers worden genegeerd.
Het kan ze in Den haag geen reedt schelen. Dan verhogen ze de lasten weer op een andere plek.
Kunnen we niet een liquidatiefonds opzetten voor de sloop van Rutte II.

En dan heb ik nog de eis om ieder reclamespotje in de zendtijd voor politieke partijen (dus ook het complete VARA avondprogramma) het beeld te voorzien van meerdere waarschuwingsstickers met teksten zoals:
"Let op: Politieke partijen brengen u en anderen rondom u ernstige schade toe" en "Let op, een stem op deze politicus kost geld" et cetera.

Mastermattie | 11-12-14 | 21:37

Han Jammer | 11-12-14 | 21:34
Idd , hij smeert gewoon wat vaseline op zijn neus .

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:36

@Brou is back
.
Gefeliciteerd! U bent niet langer onderdeel van het probleem, maar onderdeel van de oplossing.
.
Het maakt geen reet uit wat u stemt. De oppositie stemt voor 90 procent (!!) hetzelfde als het kabinet.. En dat zijn nota bene enkel kleine aanpassingen aan het bestaande stelsel! Zelfs de PVV (die nooit aan de macht zal komen) steunt nog 60 procent van alle decreten en wetsvoorstellen!
.
Stem nooit meer. Dan bent u in ieder geval ook niet mede verantwoordelijk voor alle plunderingen en onderdrukkingen die de overheid pleegt!

De Libertariër | 11-12-14 | 21:36

Het volk in Koninkrijk der Nederlanden betaalt nu eenmaal graag belasting voor hobby's zoals ambtenarenapparaat, EUSSR, Afrika, Kunstenaars (Quinsy!!!!), klimaarminaretten (15miljard, zegge Vijftien Miljard) want anders hadden zij wel PVV gestemd.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:36

@ Maria.1 | 11-12-14 | 21:25
Het is een boeiend fenomeen. Kom niet aan de benzineprijs. In de USA is de prijs van benzine ook belangrijk bij de beoordeling van politici. Gaat de prijs omhoog dan is de zittende president per definitie een eikel, vooral als ie socialistische trekjes heeft of nog erger als ie zwart is. Wat opvalt is dat de mannen die zich opwinden over de benzineprijs vrij stereotyp zijn.

D.Turpin | 11-12-14 | 21:35

-weggejorist-

Han Jammer | 11-12-14 | 21:34

Die vent heeft er een Neus voor om te weten hoe hij de burger zo hard mogelijk kan naaien. Nogal wiebes.

Han Jammer | 11-12-14 | 21:34

Brou Is Back | 11-12-14 | 21:29
Denk maar zo , je staat iedere dag in de file op weg
naar het werk en op de achterbank zit Rutte en lacht je keihard uit .

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:34

@ProAsfalt | 11-12-14 | 21:30
ProAsfalt bedoelt natuurlijk mrt 2015.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:33

No problemo , want ik krijg 1 Januari weer 1000 euro van de VVD.

Ghibli | 11-12-14 | 21:33

@mr Fawlty | 11-12-14 | 21:16
Skypebelasting.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:33

Jim Lovell | 11-12-14 | 21:27
Nog getrokken aan je pijp vandaag in je bruine saab in ruitenhoed en geruite broek?

luchtledig | 11-12-14 | 21:31

@Jim Lovell | 11-12-14 | 21:27
Eten is ook gewoon iets dat je doet als je maag leeg is, alleen kansloze maken zich druk om een lege maag? Wat probeer je nou precies zeggen?

carramba | 11-12-14 | 21:31

Geen last van. Ben sneller ff de grens over om de tank vol te gooien dan dat ik in NLeen tankstation kan vinden die de lamp nog kan laten branden. Met dank aan de VVD.

Tikkie Terug | 11-12-14 | 21:31

"want hier wordt iedereen slechter van. Automobilist, pomphouder en schatkist. Maar als je graag de economie in de voet schiet, dan ben je briljant bezig, Wiebes."

Het volk vindt van niet daar dit kabinet al diverse malen is herkozen en dat in mrt 2014 weer zal geschieden.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:30

carramba | 11-12-14 | 21:22

Internet, telefoon, skype. Er zijn zoveel megelijkheden en het bespaart zoveel tijd.
Vroeger reed ik echt van Eindhoven naar groningen voor een goede deal. Nu kan dat anders.
De tegenpartij heeft ook wel door dat het oude systeem niet meer rendabel is, sterker nog, ze zouden je voor gek verklaren.

dit antwoord is ook voor,Eurotokkie | 11-12-14 | 21:22

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:29

D.Turpin | 11-12-14 | 21:20

Wij kunnen hier zonder angst vanwege onze achterban onze ongezouten mening geven. To the point zonder er omheen te hoeven draaien.

eerstneukendanpraten | 11-12-14 | 21:29

Jim Lovell | 11-12-14 | 21:27
Ja je koelkast raakt ook een keer leeg .

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:29

Fuck die criminele bende in Den Haag! Graaien, graaien, graaien, en dan maar verspillen, verspillen verspillen!
.
Ik stem niet meer. Nooit meer. Het maakt geen gewoon geen reedt uit. Links rooft, rechts rooft, midden rooft. En allemaal verdelen ze de poet en de baantjes, waarna ze falen, falen en nog eens falen.
.
De burger krijgt een grote, dikke middelvinger toegewezen: hij betaalt steeds meer aan belastingen (al snel 60% wat hij/zij bij elkaar ploetert) en krijgt daarvoor steeds minder. Dit land is ontstaan door een revolutie om de tiende penning; inmiddels zijn we bij de tweederde-penning aanbeland, en de burger doet niets. Wat is er gebeurd?

Brou Is Back | 11-12-14 | 21:29

En dan die verhalen over boodschappen in Duitsland. Ja ja. Vrouw of vriendin mee natuurlijk. Gezellig ergens een koffie en gebak nuttigen. Wat een bestaan. En dat je dat allemaal trots komt vertellen hier.

D.Turpin | 11-12-14 | 21:28

Zojuist Oog in Oog.
Gast: EUSSR breekt de rechtstaat af.
Presentator van de Publieke omroep: Neen hoor, is absoluut niet waar.

En het volk stinkt wel weer in de staatspropaganda en zal alweer massaal op D'66 stemmen.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:27

Tanken is toch iets dat je gewoon doet als de tank leeg raakt, alleen een kansloze maakt zich druk om de rekening, als je dat al niet kan betalen, tsja

Jim Lovell | 11-12-14 | 21:27

Go, Omzigt, Go.
Get the bastard down.

Dostranamus | 11-12-14 | 21:26

@D.Turpin | 11-12-14 | 21:20. Veel mensen willen niet (nog) verder uitgemolken worden. Mag dat of moeten we stil zitten als we geschoren worden?!
Deernes met dikke bumpers? Neuh, niet aan mij besteedt.

Maria.1 | 11-12-14 | 21:25

"Nooit meer VVD."
@Godsammekraken | 11-12-14 | 20:04

en hopelijk ook geen D'66 waar veel VVD'ers naar toe schijnen te gaan.

ProAsfalt | 11-12-14 | 21:25

Maar het is wel zo mocht de benzineprijs weer omhoog gaan dan gaat de accijns omlaag , toch ?

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:24

D.Turpin | 11-12-14 | 21:20

best wel jammer,
dat jij hier zo graag komt.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:23

Dit kabinet moet heel snel weg!

Artwido | 11-12-14 | 21:22

@mr Fawlty | 11-12-14 | 21:16
Dat is het ook. U omschrijft het mooi met 'tot ze daar ook iets op vinden', daar gaat het mij ook om. Wat betreft u werkzaamheden knapt dat u dat allemaal vanachter uw pc kan.

carramba | 11-12-14 | 21:22

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:16

Klopt er kan tegenwoordig veel via internet , ik doe al mijn inkopen via internet waar ik vroeger voor in de auto stapte .
De wagen staat er nu wat werkeloos bij en ben ook van plan om deze weg te doen, aan mij zullen ze dus geen cent verdienen.

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:22

Amusant. Al die boze mannetjes. Jullie laten je wel kennen. Stelletje stereotypes. Wat wil de gemiddelde reaguurder? Goedkope benzine. Ouderwetse Hollandse deerne met dikke bumpers. Een eigen vuurwapen. Zero tax. Harde handhaving van de wet. Minder buitenlanders. Socialisten aan de galg. Typisch Telegraaf volk. Ik kom hier graag. Heb een hekel aan politiek correct geneuzel. Soms en eigenlijk best vaak kun je hier nuttige dingen lezen. Maar dit soort onderwerpen doet het licht schijnen in enkele donkere hoekjes. Verder niks mis mee. Christelijken en socialisten hebben ook zo hun gebreken.

D.Turpin | 11-12-14 | 21:20

marcoplarco | 11-12-14 | 21:15

kijk.
driewerf hoera!
Goed gezien maat.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:18

VVD. Wereldkampioen belastingverhogen.

NiceGuysFinishLast | 11-12-14 | 21:18

Er is maar 1 mogelijkheid om te bezuinigen en dat is in het daadwerkelijke overheid apparaat snijden. Dus minder bestuurslagen, minder regels, minder ambtenaren, minder, minder, minder. De bevolking tot het bittere einde blijven belasten heeft geen zin. Vreselijke vent met weinig visie die Wiebes.

Toetsiemonster | 11-12-14 | 21:18

Muxje | 11-12-14 | 20:46
Uitzonderingen moeten er wezen, en weet je, als ik morgen een vette leasebak van zaak wil hebben, no problemo, maar ik heb zo iets van hou hem maar.
Wat moet ik er mee?
En aldus ga ik met mijn twingo oliebol van a naar b en iedereen scheurt me voorbij, om maar zo snel mogelijk bij de koffie automaat te kunnen zijn.
Die twingo kost me een maand aan leasebedrag per jaar, de rest steek ik in mijn zak.
En dus zie ik ze iedere ochtend gaan, allemaal belangrijke mensen die heel belangrijke dingen gaan doen, boos met haast en broem broem.
Slurpen maar.
Ieder zijn meug, maar mekker dan niet, en stem geen VVD.

bakoenin | 11-12-14 | 21:16

carramba | 11-12-14 | 21:06

ik ben nu 51, altijd in de commerciele buitendienst gezeten.
2 jaar terug heb ik mijn auto teruggegeven.
Ik heb er geen zin meer in.
Nu doe ik alles via internet en soc. media.
Werkt net zo goed, of beter.
Voorheen ging ik nog naar een afspraak, nu doe ik het gewoon met skype.
Geen bekeuringen, geen acc., geen btw, geen ..,etc
Tot ze daar weer iets op vinden , natuurlijk.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:16

OpperGek | 11-12-14 | 21:14
Waarom denk je dat hij in de politiek zit , dit soort mensen voelen zich helemaal thuis hier.

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:16

@Slipsnifter | 11-12-14 | 21:08 "Ach ja, we schijnen dit zooitje oplichters zelf gekozen te hebben.."

Niemand, helemaal niemand in dit land heeft gekozen voor een PvdA/VVD gedrocht. PvdA kiezers niet, VVD kiezers niet. Dit is het grote verraad van de politiek.

marcoplarco | 11-12-14 | 21:15

badeend69 | 11-12-14 | 21:12
Zie jij het niet allemaal veel te rooskleurig in?

Ik was in Haren | 11-12-14 | 21:14

Wiebes is een rare kwiebus. Echt wat een bunkerharde mongool is deze vent.

OpperGek | 11-12-14 | 21:14

Ik zeg betalen! Nederlanders zijn melkkoeien met slappe uiers!

wyatt earp | 11-12-14 | 21:14

Als een particulier dit soort bedragen jat dan wordt dat jaren zitten (of een taakstrafje als je marokkaan bent), maar de regering mag straffeloos jatten wat er los en vast zit. Wanneer trekt de Nederlandse bevolking een streep? Hopelijk bij de komende verkiezingen. Alleen jammer dat er nul alternatief is voor de zittende roversbende.

marcoplarco | 11-12-14 | 21:13

Het maakt niet uit of de schatkist er beter van wordt of niet, zolang wij maar naar de financiële afgrond worden gestuurd. Des te eerder zullen wij ons zonder verzet onder de fascistische paparaplu van de EU schikken.

badeend69 | 11-12-14 | 21:12

Slipsnifter | 11-12-14 | 21:08
Je bedoelt 90% idioten die zelf hun graf graven om op de VVD of PVDA te stemmen.

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:12

heb ik de Duitse tol er nog sneller uit.

ZwarteKater | 11-12-14 | 21:11

@vageling

Die kans is welgeteld 0.0%, het aanbod in tankstations in Belgie worden zelfs speciaal toegespits op de Hollanders. Het bier staat op grote pallets (kratje Jupiler gekoeld €7,99) en het lijkt wel of je een groot rokers magazijn inloopt. Emmertje shag (500 gram) voor €32,99.

Overigens rijdt de politie in Duitsland niet veel wit/groen meer, maar voornamelijk grijs/blauw, dat terzijde.

ANON_CAN | 11-12-14 | 21:11

Man o man.... weer die dievenbende in Den Haag! Hoe stoppen we dat gajes nu eindelijk eens? Verkiezingen? Elke keer als we die hebben komt er een nog groter incompetent stelletje graaiers aan het bewind, dat werk dus niet! Misschien eens massaal nee zeggen en het land een weekje of wat helemaal plat leggen!

Nederlanddraaitdoor | 11-12-14 | 21:10

domheid regeert | 11-12-14 | 21:05
Ja dit komt door de zachte winters, mensen stoken minder en zo gaan andere kosten omhoog om dit te compenseren.
Mocht er toch ooit een strenge winter komen dan zijn we allemaal de klos.

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:10

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:06
Ik heb een gruwelijke hekel aan van Deursen en zijn pseudo intellectuele gerelativeer.

Voor zover men van kanten kan spreken, ik sta aan de uwe. Het kan allemaal wel wat vrolijker, ook online. That is all.

Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 21:09

moevanzielepoten | 11-12-14 | 21:06

hoef ik niet bij jou op terug te komen. Kan ik je nu al wel voorspellen.
Moet ik het uitleggen of snap je het zelf ook al ?

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:09

Ach ja, we schijnen dit zooitje oplichters zelf gekozen te hebben..

Slipsnifter | 11-12-14 | 21:08

Ach ze doen maar ik tank toch in Belgie. wel mooi om in de grensstreek te wonen en over de grens te werken; goedkope benzine en minder dan 20 euro per maand zorgkosten (geen eigen risico)

BozeHenk | 11-12-14 | 21:06

Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 20:58
Ja, natuurlijk alles is relatief en dingen moet je in perspectief zien. Feit is dat autorijden in Nederland zo langzamerhand onmogelijk wordt gemaakt.
-
Met je diesel mag je de binnenstad niet meer in, op de snelweg weet je van gekkigheid (120, 130, 80) niet meer hoe hard je mag rijden. Binnenkort wordt je bij de officier van justitie op matje geroepen als je een bord met een kruis over het hoofd hebt gezien.
-
Prioriteiten, mobiliteit en zelfredzaamheid (auto) zouden aangemoedigd moeten worden. Daar krijgt Nederland een sterke economie van, niet van het ontnemen van vrijheden door ze kapot te belasten. Op een gegeven moment ga je doel voorbij als overheid.

carramba | 11-12-14 | 21:06

Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 20:58

ik hoop dat de gekwetste ende bedrogeb burger binnenkort de guilotine weer eens uit het vet gaat halen.
U snapt wel dat u, Theo van Deursen en het gross van het pluche moeten gaan oppassen.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:06

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:02

kom er eind januari nog ff op terug oke.

moevanzielepoten | 11-12-14 | 21:06

Energiebelasting gaat in 2015 ook, net als ieder jaar, weer omhoog. De heffingskorting gaat juist naar beneden. De dalende elektra en gasprijs wordt dus ook geconsumeerd door de overheid.
Leuker kan Rutte het niet maken, veel duurder wel.

domheid regeert | 11-12-14 | 21:05

Oerkoendoe | 11-12-14 | 21:04
Bruto of netto?

Ik was in Haren | 11-12-14 | 21:05

Kwartje van Kok zit er ook nog bij al járen!

aartvantiemenvanjand | 11-12-14 | 21:05

Zou graag willen weten hoeveel Nederlanders met een inkomen >5k in 2013 en 2014 uit Nederland vertrokken zijn. Gewoon, voor de leuk, lijkt me aardig om eens uit te rekening hoeveel goeie mannen en vrouwen vertrokken zijn. Hoeveel bagger er binnenkomt weten we wel, maar hoeveel vertrekken er......? >5k salaris.....

Oerkoendoe | 11-12-14 | 21:04

@Psittaciformes | 11-12-14 | 20:58
Is het u nooit opgevallen dat bij verkiezingen u gratis BJ's wordt aangeboden en na verkiezingen en trap in u smoel? Dacht dat het algemeen bekent is.

Vageling | 11-12-14 | 21:03

moevanzielepoten | 11-12-14 | 20:59

reken het nog eens goed na.
Het is meer waarschijnlijk dat je er enkele tientjes per maand op achteruit gaat.

mr Fawlty | 11-12-14 | 21:02

Stemadvies voor maart , vooral VVD stemmen daar worden we allemaal beter van.

Eurotokkie | 11-12-14 | 21:02

Mesmer | 11-12-14 | 20:34
In B mag je 60 liter in jerrycans in de kofferbak gooien. Als je een aanhangwagen hebt, mag je veel meer meenemen, ben even kwijt of dat 240 liter was of nog meer. Ik neem doorgaans in 3 jerrycans (helemaal afvullen) 70 liter mee. De Belgische wettekst heb ik standaard in het dashboardkastje liggen voor het geval iemand in B moeilijk doet.

dr. P. von Orno | 11-12-14 | 21:01

23 dec 2013 de dag van de victorie, geen accijnzen meer geen BPM geen BTW en geen BTW... maar wel een BMW i3 met eigen solar PV systeem en het recht in eigen hand genomen.......

arretje | 11-12-14 | 21:01

Nederland wordt gesloopt... by design

Binnenkort een provincie van Europa.

Enne - vooral blijven stemmen he... nu weer d66 en cda, en dan over 4 jaar weer vvd en pvda ! dan gaat het vast beter.

OudeNederlander | 11-12-14 | 21:01

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:49

nee hoor.
een paar tientjes per maand meer, net als elke nederlander die tussen 1500 en 8000 bruto per maand verdent. check bruto-netto loonwijzer ff amigo.
Daar kan die euro accijns prima vanaf.

moevanzielepoten | 11-12-14 | 20:59

habramar | 11-12-14 | 20:56
Ehm... Als je daar 80 kilometer extra voor moet rijden, is het niet veel goedkoper. Tijd buiten beschouwing gelaten.

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:59

carramba | 11-12-14 | 20:53
Kan hem geen ongelijk geven als ik heel eerlijk ben. Tuurlijk, dit land wordt geleid door een stel kneuzen van de buitencategorie, maar toch bekruipt mij hier op deze site af en toe dat we dichter bij Armageddon zitten dan bij 2015.

Overdrijven is ook een kunst is alles wat ik zeg. We leven hier nog steeds in (relatieve) vrijgheid, de booslims kunnen nog aangepakt worden als we nu beginnen, waar maken we ons eigenlijk druk om?

Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 20:58

Wat toch fijn dat we in een politieke structuur leven waarin de burgers per politieke kwestie kunnen stemmen en de macht niet bij een select aantal mensen is.

Oh wacht, dat is een democratie. Wij hebben natuurlijk een parlementaire regering die zogenaamd democratisch is omdat we eens in de 4 jaar (!) een krabbel zetten voor machthebbenden.

Psittaciformes | 11-12-14 | 20:58

Denemarken benzine 1,33 p liter

duitse herder | 11-12-14 | 20:58

Ben trouwens nog steeds aan het wachten op die trollwegen. Of is dat w.i.p. ?

Vageling | 11-12-14 | 20:57

Ik heb gisteren getankt in Duitsland 40 l prijs E 1.34 p/L kreeg door een actie nog 3 cent per liter korting. TOTAAL PRIJS E 52.76. Wie het nog niet begreoen heeft

habramar | 11-12-14 | 20:56

habramar | 11-12-14 | 20:49

ik ben ook trots op jou. Hadden we dat allemaal maar kunnen doen.
Stel je voor dat alleen de lease-rijders met een tankpas nog maar in NL tanken.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:55

Evengoed is de BP Express hier vandaag door de magische grens van een daalder heen gegaan: €1,489 voor een litertje Euro95.

Jan Zand | 11-12-14 | 20:54

@Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 20:50
Ssssht. Graaiers doen graai. Die wijs je niet de weg naar een graaipot. Die stuur je de verkeerde richting op.

Vageling | 11-12-14 | 20:53

Nogal Wiebes!

NACademicus | 11-12-14 | 20:53

@moevanzielepoten | 11-12-14 | 20:42
In Den Haag zijn ze blij met types zoals u, die netjes in de maat blijven lopen geen enkel weerwoord of punt van kritiek durven te uiten.

carramba | 11-12-14 | 20:53

Gewoon door blijven tanken in Duitsland en boodschappen halen .

gerrit5042 | 11-12-14 | 20:52

De auto is geen melkkoe, aldus Mark Rutte namens de VVD niet zo lang geleden. Hij is nog erger dan Kok met zijn kwartje.

i-Wonder | 11-12-14 | 20:52

Wiebes, die gast met grote auto en chauffeur.
Afschieten die l*l.

G,I. Jane | 11-12-14 | 20:52

Onder de 60 dollar per barrel?
Benzine zou dus eigenlijk niet meer dan 60 cent de liter moeten zijn, zonder al die acc. en btw.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:52

habramar | 11-12-14 | 20:49
Wanneer ga je aan je rijbewijs beginnen?

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:51

Iemand die mij trouwens kan vertellen hoe vol onze pensioenpot zit? Of kan daar nog in gegraaid worden door onze Eurofiele vrinden?

Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 20:50

moevanzielepoten | 11-12-14 | 20:42

Jij hebt mooi lullen. Jij bent zeker die enige nederlander die 50% opslag krijgt in 2015. Of je bent een europarlementarier die nagenoeg geen belasting betaald.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:49

Sinds "Het kwartje van Kok" NOOIT meer in Nederland getankt, en daar ben ik HEEL ERG TROTS op, dat is de enige manier om (K)WIEBES op de knieen te krijgen. Kwestie van de langste adem hebben.

habramar | 11-12-14 | 20:49

@ANON_CAN | 11-12-14 | 20:44
Totdat er zon wit maf autootje met groen-gele strepen een gevalletje mitkommen doet. Heeft u met pech alsnog een zure naheffing.

Vageling | 11-12-14 | 20:48

@dlseth_ | 11-12-14 | 20:44
1 woord: binnendoorwegen. En dat is wel toll ;)

Maria.1 | 11-12-14 | 20:48

Abject en infaam. Niets meer wél minder.

Zwitsallevengevoel | 11-12-14 | 20:48

Volgende week weer de boodschappen halen in Duitsland en ik zie net dat ik hem daar vol kan gooien met E10 voor €1,279. Doei Wiebes, dag pomphouder aan de grens...

Mr. Bigglesworth | 11-12-14 | 20:48

Mr aarsch | 11-12-14 | 20:16
Jammer dat ze bij de REAL in Rees geen Dünkel hebben.
Kom er elk weekend, prachtige omgeving, goedkoop eten en drinken en tanken daar is nog een feest.

Steilloos ten Onder | 11-12-14 | 20:48

Die Wiebes is gewoon een totale gek, op de verkeerde plek.
Hoe help je een land naar de afgrond stem VVD en PvdA en ze weten je een goeie poot uit te draaien voor hun eigen gegraai en oplichting en fraude en omkoping praktijken.

DanBilzerian | 11-12-14 | 20:47

@bakoenin 20:32: Heh. Zonder haast en met een beetje innerlijke rust is het in die drukke files prima uit te houden. Ik geef overigens wel om auto's maar hard hoef ik niet; ik ga meer voor comfort. Een mooie ouwe bak, die helaas wel slechts 1 op 7 doet.

Muxje | 11-12-14 | 20:46

Godverdomme, ik wist het.

carramba | 11-12-14 | 20:46

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:37
Getvert, dat meurt een uur in de rondte

Maar alle gekheid op de stokje, Kwiebus is de weg een beetje kwijt...

Gezwelgje | 11-12-14 | 20:46

Hier in het Oosten glimlachen we maar over deze aankondiging van Kwiebes..
Het doet ons niets meer, we doen boodschappen in Duitsland (over het geheel 30% goeiekoper), en gaan daar uit eten (over het algemeen 50% goeiekoper..)
En tanken ?
Wat dacht je ?
www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?...

Wijze uit het Oosten | 11-12-14 | 20:45

De Droit | 11-12-14 | 20:19

Lijkt mij een goed idee. Los van het feit of die er überhaupt iets van kunnen maken.In ieder geval is de PVV tot nu toe transparant. We zien het wel, of dit een tijdelijke protest stem is of een "duurzame".

geeftnix | 11-12-14 | 20:45

moevanzielepoten | 11-12-14 | 20:42
En dat is precies de houding waar de graaiers uit dit kabinet op rekenen. Namens hen, dank voor je medewerking.

_Fly66_ | 11-12-14 | 20:44

Dat is wel vreemd... | 11-12-14 | 20:41

economie en wiskunde waren niet jouw favorite vakken op school, is het wel ?

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:44

Net nog effe de tank volgegooid in Belgie à €1,26 per liter. 30 pakjes shag meegenomen voor mijn lieftallige collegas en weer een spaarkaart vol. Hoppa! Morgen nog effe boodschappen in Duitsland halen en we kunnen er weer een weekje tegen aan. De rest van mijn spullen bestel ik meestal op Ebay en Amazon.

Alles moet kapot hier, dus ik werk hier (net als de politici) graag aan mee!

ANON_CAN | 11-12-14 | 20:44

@Maria.1 | 11-12-14 | 20:08
1 woord; tol.

En nee, niet 'toll'.

dlseth_ | 11-12-14 | 20:44

@Jos2797 | 11-12-14 | 20:35
Jalours niet, maar wel op een idee gebracht. Nog een beetje werkgelegenheid daar? Zou ik zomaar de nieuwe buurman worden

Vageling | 11-12-14 | 20:43

tjonge jonge wat een ramp zeg,
zegge en schrijve 95 cent per maand meer kwijt aan de pomp bij 25000 km per jaar. Stelletje nitwitten om je hier druk om te maken.

moevanzielepoten | 11-12-14 | 20:42

Dus daarom nooit meer stemmen. De typhus metde politiek. Opdat ze allemaal, Didi en Mark voorop, een tering oplopen die antibiotica resistent is.

De Drenth | 11-12-14 | 20:41

Jos2797 | 11-12-14 | 20:35

maar voor de rest wil je nog niet deaud gevonden worden op Bonaire.
Tenzij je het liefst de hele dag met een fles rum onder de klapperboom hangt in je hangmatje.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:41

Dat gezeur over BTW betalen over accijns is bullshit. Je betaalt BTW over de verkoopprijs, die is vastgesteld door de verkoper. De verkoper koopt benzine in voor een bedrag en verkoopt het duurder. Over dat verschil, de toegevoegde waarde, betaalt de ondernemen BTW, Belasting Toegevoegde Waarde. Die berekent hij 1:1 door aan de koper.
Los daarvan moet hij voor elke liter benzine die hij verkoopt accijns betalen, die hij betaalt uit de marge die hij overhoudt. Verkoopt hij dus de benzine tegen inkoopprijs, dan betaalt hij per saldo geen BTW, dus ook niet over de accijns.
Dus hou op met die tendentieuze verhalen over belasting over belasting betalen want het is flauwekul.

Dat is wel vreemd... | 11-12-14 | 20:41

1. Wanneer stoppen we met dit te accepteren en hoe gaan we dat regelen?
2. Nooit meer VVD.

_Fly66_ | 11-12-14 | 20:40

@mr Fawlty | 11-12-14 | 20:23
Geld voor me roze wolk is op. Vanaf beneden omhoog kijkende ontgaat me ze mooie intenties.

Vageling | 11-12-14 | 20:39

Ach weet je, zo'n verhaal als Johnny Q. hierboven afsteekt hoor je bij elke accijnsverhoging. Niet dat ik er blij mee ben maar van al die apocalyptische voorspellingen is nog steeds niets uitgekomen en blijft Nederland gewoon door rijden. Gewoon door rijden tot de volgende accijnsverhoging en een volgend verontwaardigd verhaal met voorspelbare voorspellingen. Daarom leven we ook in Nederland. Want daar is alles voorspelbaar.

Zure Sigaar | 11-12-14 | 20:39

Die 0,9% is inflatie-correctie, wat heel gewoon is in een groeiende economie.

Bakito | 11-12-14 | 20:39

De VVD verraadt werkelijk op elk mogelijke manier hun kiezers.

Ommie de HaatMoker | 11-12-14 | 20:39

Gezwelgje | 11-12-14 | 20:32
Dan laat ik een bruinebonentank in mijn kofferbak bouwen.
*offtopic: Hee ik zie @Gezwelgje op Twitter!

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:37

cda/pvda= cda/d666

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:37

Archy Bunker: 11-12-14:20-30. Het was toch "vrij verkeer van personen en HANDEL" of niet soms??

Archy Bunker | 11-12-14 | 20:37

Remi 1 | 11-12-14 | 20:25

echt niet.

Zegg | 11-12-14 | 20:25

idd, er is nog een mogelijkheid dat het cda gaat stijgen, door omtzigt, maar waarschijnlijk gaat landverraders 666 heel groot worden en zal de pvda niet zover dalen als wij nu denken. De vvd gaat wel op haar flikker krijgen en Geert gooit op het laatste moment nog even zijn eigen glazen in met een domme opmerking.
Dus het zal wel cda/pvda worden maar nu wel met 25 Geertjes in de oppositie.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:36

Hier op Bonaire is de prijs afgelopen zaterdag 16 dollarcent omlaag gegaan is nu $ 1.22 dus rond een euro dus het kan wel
wegenbelasting is $ 189,- p/j al weegt hij 5 ton en de zon schijnt ook beter ,zo iedereen weer een beetje jaloers gemaakt?

Jos2797 | 11-12-14 | 20:35

@Zegg | 11-12-14 | 20:25
Mijn falende geheugen graaft wel iets op in de zin van duizend euries en verlaging. Ligt ook maar aan mij. Die grijze massa van me is VVD moe.

Vageling | 11-12-14 | 20:34

Weet iemand hoeveel liter diesel ik in mijn auto in jerrycans mag vervoeren?

Mesmer | 11-12-14 | 20:34

Waar is dat kwartje van kok nu dan

Calihero | 11-12-14 | 20:33

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:19
Wedden dat er dan accijs op broccoli geheven wordt...

Gezwelgje | 11-12-14 | 20:32

Hahahaa, gelukkig rij ik in een oliebol die 1 op 20 loopt.
En ik woon ook niet ver van mijn werk.
(auto's interesseren me geen drol, heb een Harley en een BMW 1200 voor woon werk in de zomer)
En dan zie ik ze iedere ochtend rijden, al die VVD stemmers, de een nog een grotere bak dan de andere, en haast dat ze hebben.
Broem broem, benzine slurpen maar.
En gefrustreerd, en boos, en op je bumper zitten omdat je jezelf aan de maximum snelheid houd.
Heerlijk, en alweer worden ze genaaid door die paarse broeken en dat Wientjes geteisem.
En volgende keer bij het stemlokaal?
Toch maar weer VVD, immers je bent toch geen loser?
Of wel?

bakoenin | 11-12-14 | 20:32

-weggejorist-

r nelemans1168 | 11-12-14 | 20:31

Kanon:0503:11-12-14:20-10 Dat kan GS zeker wel, maar Driekus Vierkant ook. Heb al verscheidene keren gezien, dat op het terrein van een "vrije pomp" een belgische tankwagen stond te lossen, met een slang naar een nederlandse tankwagen. De nederlandse pomp geeft vervolgens korting op zijn brandstofprijs.Zie in belgie ook hetzelfde gebeuren, en het is niet verboden dus kom maar op.

Archy Bunker | 11-12-14 | 20:30

Ik vroeg me al af hoe ze het gat in de begroting gingen dichten als de prijzen zo blijven dalen. Klootviolen, maar enfin, ik tankte sowieso al in Duitsland.

* | 11-12-14 | 20:30

Wiebes zijn moeder; je zoon deugt niet, het is een pestkop. Hij is liberaal en VVD'er en hij nivelleert en heft belastingen alsof hij een PvdA-er is. Hij gaat dus met zijn blote voeten naar bed zónder toetje!

ristretto | 11-12-14 | 20:29

Sinds de grenzen "open" doet de overheid er alles aan om te voorkomen dat de Nederlander zijn reis binnen de EU kan starten met dit soort beleid.

toetanchamon | 11-12-14 | 20:29

@Remi 1 | 11-12-14 | 20:25
Nou, hier heeft niemand voor gekozen hoor. De meesten hebben gekozen voor die €1000,- die volgens MinPres naar de mensen toe zou komen. Vervolgens is iedereen gemaand om gebukt te gaan staan en een een lul van accijnsgeld in de aars te ontvangen.

Balzakius | 11-12-14 | 20:28

ik blijf het betalen van accijns verdelen over de pompen in Kinrooi (B) en Bocholt (B). Alhoewel, de eerste paar weken hoef ik niet langs, want vakantie en 5 volle jerrycans (110 liter) in het tuinhuisje.

dr. P. von Orno | 11-12-14 | 20:28

De VVD is voorvechter van lage belastingen. Dat blijkt niet alleen maar uit diie duizend euro belastinggeld die wij hebben teruggekregen, zoals Rutte ons ook had beloofd. Volgend jaar gelukkig geen naheffingen en geen extra fiscaal beslag op ons vakantiegeld en overal in de grensstreek zien we nieuwe benzinestations geopend dankzij het sympathieke brandstofaccijnsbeleid van VVD'er Wiebes. Ik ben blij met een partij die doet waar zij voor staat en ik begrijp dan ook heel goed waarom de VVD zo goed scoort in de peilingen.

Ridde Rogter | 11-12-14 | 20:28

Andersdenkend | 11-12-14 | 20:18

jij hebt het door.
Maar vooral ook omdat zij die meedenken met de eu straks een lucratief luizenbaantje in Brussel denken te scoren.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:27

Zit voor m'n werk geregeld in België en Duitsland. Gooi wel een jerrycan in de auto om die vol te tappen alvorens weer naar Nederland te rijden. Wiebes je kan de tyfus krijgen. Ik spek je kan niet middels betalen van accijnzen!

bosmaloot | 11-12-14 | 20:26

slotbert | 11-12-14 | 20:25
Zijn moeder zit in de WW.

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:26

We hebben ervoor gekozen, voor deze regering ...
In maart 2015 worden ze kéihard afgestraft !!!

Remi 1 | 11-12-14 | 20:25

Mensen hebben een kort geheugen.
Eerst verhogen en als er straks verkiezingen komen. Roept de VVD heel hard, dat de accijns op brandstof naar beneden moet.
En dan gaan ze die iets verlagen.
En iedereen is weer blij en gaat gewoon op de regulieren partijen stemmen.

Zegg | 11-12-14 | 20:25

Beste Eric , heeft jou moeder ook zo'n grote neus ?

slotbert | 11-12-14 | 20:25

Wat een ministers. Het is eigenlijk toch om te janken.

ET007 | 11-12-14 | 20:24

Abu Koop Dan | 11-12-14 | 20:20

DIT onkunde ? Wat zou je denken van DEZE onkunde !

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:24

Ik ga een tankwagentje voor aan mijn trekhaak regelen. Dat wordt nog meer uit Duitsland halen. Ze zijn volledig van het pad af (en wat ik verder denk mag ik hier niet posten van Joris)

Mesmer | 11-12-14 | 20:24

Wiebes heeft natuurlijk gewoon extra geld nodig om al die voedselbanken te financieren.( wat ze trouwens niet doen )
Kom op mensen, niet meteen het ergste denken, Ericje bedoelt het best goed!

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:23

Och, zie ik toch op www.prix-carburants.gouv.fr dat ik in Cahors (waar ik toch vaak moet zijn) inmiddels al voor EUR 1,14 een liter diesel kan tanken; bij de Intermarché, om precies te zijn :-)

De Droit | 11-12-14 | 20:23

Dat is omgerekend een kwartje ... he !

Piet Karbiet | 11-12-14 | 20:23

Als iedereen die maar een beetje kan over de grens gaat tanken moeten de overgebleven automobilisten opdraaien voor de gederfde accijnsinkomsten. Maar hoe hoger de accijnzen, hoe minder automobilisten overblijven die nog hier gaan tanken. Dus moeten de accijnzen weer omhoog.

Averechts en incompetent, zelfs naar de maatstaven van Nederlandse beleidsmakers.

Theo van Deursen | 11-12-14 | 20:21

Weet je, dit is eigenlijk heel erg mooi! Dit onkunde is gewoon een perfecte weerspiegeling van het kabinet. Is dit gezond of niet moeten stemgerechtigden zich afvragen...

Abu Koop Dan | 11-12-14 | 20:20

Gezwelgje | 11-12-14 | 20:09
Als het aan @driekusvierkant ligt, rijden we straks allemaal op broccoli.

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:19

Ik voorspel je dat binnen enkele maanden een nieuwe verhoging zal komen.

duitse herder | 11-12-14 | 20:19

Ik betaal inmiddels 1,23 voor de diesel. In Frankrijk wel te verstaan. En daar zit de wegenbelasting bij in :-)

De Nederlandse (r)overheid is volkomen van de pot gerukt, maar ze willen blijkbaar koste wat het kost op korte termijn de muntjes binnen krijgen, ook als dat op middellange en lange termijn een drama wordt...

Tja...

Toch maar PVV stemmen de volgende keer, reaguurders?

De Droit | 11-12-14 | 20:19

Vervolgens stijgt onze EU afdracht aan de hand van de prognose van de meeropbrengst van accijns. Dat de werkelijke inkomsten zelfs lager uitvallen maakt voor beide partijen niet uit. In Nl hebben we namelijk ook nog een pensioenpot en de loonbelasting is nog niet genivelleerd op 50%.

Andersdenkend | 11-12-14 | 20:18

Beter was om het met het gestolen kwartje van Kok te verhogen dan waren de peilingen nog leuker geweest voor die dieven partij.

blauwe zander | 11-12-14 | 20:18

#GeenAccijns-Club
Schiet het al een beetje op met dit plannetje?

Coenass_ | 11-12-14 | 20:17

@ZZP-er | 11-12-14 | 20:12
Als ik even een headcount doe zie ik genoeg falende en/of graaiende boefjes hier in Amsterdam. Maakt u zich geen illusie op dit vak.

Vageling | 11-12-14 | 20:16

Als ik toch al goedkoop bier ga halen tank ik gelijk de kar weer vol.. win-win.
Voorbeeldje . Erdinger in nl 1.70 per halve liter, en net over de grens 80 cent

Mr aarsch | 11-12-14 | 20:16

Jerry (moffen) kannen vullen met Super plus (ja echte 98 benzine) voor 1.36 euro in Kleve. Simpele keus voor mij maar jammer voor de grenspeutstations.

drammerd | 11-12-14 | 20:16

Was het maar 0,9 procent. Het is 0,9 procentpunt.

mrfreeze | 11-12-14 | 20:16

Er is maar een verklaring - ze willen snel uit hun lijden verlost worden. Dus doen ze nu alles er aan om op 15 maart 0 zetels in de PS verkiezing te halen om dan het kabinet te laten vallen en met heel veel wachtgeld te vluchten.

hangtiet met knoop | 11-12-14 | 20:16

ineens weet ik waarom ik blij ben om bij de duitse grens te wonen.....

†EVIL† | 11-12-14 | 20:15

Pindanootjes!
.
Las net op nu.nl dat de Staat in 2015 een duizelingwekkende 94, 4 miljard gaat lenen om alle geplande uitgaven te bekostigen....94 MILJARD. Om 1 (jaar) te overbruggen...!!
.
En uiteraard wordt dit nieuws buitengewoon goed getimed naar buiten gebracht wanneer heel Nederland zich zit te vergapen aan de politicus van het jaar die hier mede verantwoordelijk voor is...
.
De Staat is het Kwaad!!

De Libertariër | 11-12-14 | 20:15

Scaldis | 11-12-14 | 20:12

dat is nog steeds bijna 3 gulden.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:15

Godsammekraken | 11-12-14 | 20:04
Helemaal mee eens: nooit en te never meer.
Maar wat dan?

ZZP-er | 11-12-14 | 20:14

benzine=olie

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:14

Vanmorgen in het nos-hoernaal.
De economie gaat in Nl naar verwachting niet met 1,25% toenemen maar naar verwachting zelfs met 1,5%. Dit mede door de lagere prijs van benzine en de groei van banen.
De volgende onderwerpen gingen over grote bedrijven die weer duizenden mensen gaan ontslaan.
En dan nu ook de reactie van Wiebes.
Ze willen in D'Haag ook niet dat het weer wat beter zou gaan.

mr Fawlty | 11-12-14 | 20:13

En volgend jaar weer 40-duizend gelukszoekers erbij die direkt brood, bed en bad krijgen. Maar vergeet u niet de acties voor de voedselbanken te steunen want die kunnen de toegenomen drukte niet meer aan.

eerstneukendanpraten | 11-12-14 | 20:13

Lache---wat een sukkel.....

geeftnix | 11-12-14 | 20:13

Dit hadden we kunnen weten, de grootste maffia bende zit nl niet in Amsterdam maar in Den Haag.

ZZP-er | 11-12-14 | 20:12

1.289 per liter 95. Afgelopen weekend, 4 km verderop, in België.

Scaldis | 11-12-14 | 20:12

Komt allemaal door mensen die kruistochten willen tegen overgewicht Quid.
Slaat dat ergens op? Nee, maar wel ongefundeerd!

miko | 11-12-14 | 20:11

Wacht even… Kwiebus gaat de accijnzen 2x in één jaar verhogen, zelfs nadat er onomstotelijk bewezen is dat de daling van accijns-inkomsten nou juist komt door de láátste verhoging? Is die kerel helemaal van de pot gerukt of zo? Mogen we nu eindelijk dit hele fopkabinet laten vallen?
_
Ze pakken de werkenden op die manier, de werkgelegenheid omdat iedereen met een half brein in het buitenland gaat tanken (als je dicht genoeg bij de grens woont), en ze naaien de economie alsof het een hoer met d'r benen wijd is. Die Wiebes is de grootste schoft die de overheid op 't moment kent. Ik dacht dat Opstelten, Teeven, Rutte en Dijsselbloem grote schoften waren, maar Wiebes "owned" ze allemaal.
_
Kunnen we niet via of m.b.v. Geenstijl écht eens iets op touw zetten om die verhoging, of nog beter, het hele kabinet, te stoppen?

kanon0503 | 11-12-14 | 20:10

Kan Wiebes niet even netjes opwieberen. Nare VVD fanatiek dat het is. Wiebertje namaak. En aan mammie Wiebers. Paar draaien om de oor zo nu en dan en strak opvoeden had kunnen voorkomen dat zoon huilie doet terwijl hij in foetus houding met een duim in ze muil naast u kruipt.

Vageling | 11-12-14 | 20:10

Wat een klapmegaul, zal dus wel een eervolle vermelding krijgen bij de politicus van het jaar verkiezing.

Harry Turtle | 11-12-14 | 20:10

Driekus Vierkant kom er maar in!!

Gezwelgje | 11-12-14 | 20:09

Ok, prima. Volgend jaar al hier geen belasting meer betalen. Ga ik mijn benzine ook gewoon compleet in Duitsland tanken. Ben er klaar mee.

roze_bril | 11-12-14 | 20:09

"Gewoon omdat Wiebes & Co weten hoe ontzettend veel we van belasting betalen houden in dit land."
Spijker => kop.

jemagookniksmeer | 11-12-14 | 20:08

Nederland indexeert accijnzen op brandstoffen automatisch adv inflatiecijfers, dus dit mag geen verrassing zijn.

Jim Lovell | 11-12-14 | 20:08

1 woord: Duitsland.

Maria.1 | 11-12-14 | 20:08

Iedere 'automobilist' is een 'milieu-terrorist' dus omhoog met die accijnzen...

De hersenloze | 11-12-14 | 20:07

Verbaast me niets van de VVD. Om stemmen binnen te halen A zeggen. En dan zwammen dat je mandaat een soort Carte blanche is om B te doen. Echt nooit meer die oplichters.

El Rico Grande | 11-12-14 | 20:07

Ook daarom VVD... O wacht.

eelko1976 | 11-12-14 | 20:06

In ons voordeel duurt iets 3 jaar, in het voordeel van de staat kan het ineens snel. Gadverdamme.

tiku99 | 11-12-14 | 20:06

Wiebes. Echt serieus. Hoeveel info heb je verder nog nodig. W.i.e.b.e.s.

Rollins | 11-12-14 | 20:06

Door telkens de werkende mens aan te pakken, wordt de groep met de sterkste schouders steeds kleiner en uiteindelijk te zwak om de rest boven water te kunnen houden.

Ik was in Haren | 11-12-14 | 20:06

Het beste kabinet van na de oorlog. En ik ben Jezus en Elvis leeft.

eerstneukendanpraten | 11-12-14 | 20:05

Economisch rampzalig en het levert ook nog eens *niets* op voor de schatkist. Maar als men zou toegeven wat iedere automobilist al weet (en is aangetoond) dan ligt gezichtsverlies op de loer. En dit onder aanvoering van een partij die ooit liberaal was.

Nooit meer VVD.

Godsammekraken | 11-12-14 | 20:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl