Stijlloze kerstactie voor Robin Hood GESLAAGD!

Ik ben door de jaren heen vaker verbaasd geweest, dan wel onder de indruk, van de kracht van het roze leger, maar als je het dan zelf meemaakt, dan sta je toch even te kijken. Ons probleem is opgelost, ik heb voor het eerst in maanden weer een beetje fatsoenlijk geslapen (toen de adrenaline een beetje was weggezakt). Mijn vader staat nog te zwaaien op zijn benen van de spanning. Het zal wel wat meer tijd nodig hebben voor alle wonden geheeld zijn. Ik dank iedereen uit de grond van mijn hart, voor alles. Hoewel dankzij het kort geding van gisteren de ontruiming is uitgesteld tot minimaal de 17e december, is hij dankzij jullie allemaal helemaal van de baan. Op dit moment ligt er een verzoek aan de deurwaarder om ons (zwart op wit) het exacte bedrag te noemen wat betaald moet worden, want ze zijn niet consistent in hun communicatie daarover. Dit bedrag zal dan ook vandaag gelijk overgemaakt worden om voor eens en altijd van alles af te zijn. Mijn pleegdochter is inmiddels niet meer hier en dat is ons grootste verlies. We houden van haar en ze hoort bij ons; dit was niet haar schuld en deze last had zij nooit mogen dragen. Gelukkig staat de deur voor terugplaatsing nog open en hoop ik oprecht dat we haar snel terug mogen verwelkomen. Verder hierover geen informatie vanwege haar privacy. Tot slot. Er zijn ook exorbitant hoge bedragen (een paar keer 500,-) gestort. Ik wil benadrukken dat ieder bedrag ( 5,02 LOL) evenveel dankbaarheid oogst, ongeacht de hoogte. Maar als je 3.000,- stort aan een onbekende op basis van een smeekbede op Geenstijl, dan vind ik dat meer dan de moeite waard om dat apart te vermelden. Ik zou heel graag in contact komen met deze weldoener. Verder is nergens bij vermeld dat het om een lening gaat. Ik wil echter wel aangeven dat degenen die dit wel als lening bedoeld hebben mij ook kunnen contacten. Ik wil dan graag zien hoe ik zo spoedig mogelijk de schuld kan voldoen. Dus nogmaals heel erg bedankt! Ik kan nu antwoord geven op de sinds vrijdag jongstleden dagelijks terugkerende vraag van mijn zoontje (5 jaar): "Mama, wanneer krijgen we een kerstboom?" en zijn gezichtje bij het nieuwe antwoord van vandaag snel! is onbetaalbaar. Dankjewel. Reaguurder Robin Hood

Reaguursels
InloggenVandaag even AD-Amersfoort checken, ik heb hoog opgegeven over Geenstijl en haar reaguurders. Ik ga hem zo halen (en lezen), net als de kerstboom trouwens.
@Snautzie. De media meldt alleen over GeenStijl als het negatief is en als de gevestigde orde dit kan gebruiken om eigen mening te ondersteunen of ventileren op vooral TV. Politici en handophouders (bedrijfjes en personen die leven van overheidspampers) hebben anders geen stok om mee te slaan. Het is diep triest dat dit soort mensen uberhaupt bestaansrecht hebben. Ze houden elkaar in leven maar dragen niets bij / toe / aan de samenleving.
@Air van Boven Dorens | 12-12-14 | 10:10
Nee, ik hoorde zojuist dat iedereen heeft besloten dat het toch een lening is. Alleen de rente en looptijd zijn nog niet geheel duidelijk (iets van 0% en 300 jaar).
Wiebes zal dit zien als een gift en daarom dubbel belasten...
GeenStijl is het nieuwe Glazen Huis!
Ongetwijfeld zal deze Robin Hood actie nergens te horen of te lezen zijn want het hoofdnieuws blijft natuurlijk de geile benoeming van onze aller prutser Timmerfrans.
goed zo dat het weer recht getrokken is en de bentley rijd heerlijk btw
Robin Hood, je zult vast een gat in de lucht gesprongen hebben! Ik hoop dat je toekomst van jou en je familie er weer rooskleurig uit gaat zien in de toekomst.
Het is gewoon een schande hoe zo`n rijk land met zijn burgers omgaat. Jij bent dan wel gered maar vele duizenden mensen worden in deze ellende gedwongen door de maffiapraktijken van de overheid. Ze graaien miljarden van ons af wat in een groot zwart gat beland terwijl ze in eigen land de burgers naar de tering helpen.
Geweldig resultaat, hulde aan alle vrijgevige reaguurders en lurkers :)
Ik wil de sfeer niet verpesten, maar zou het zelfverklaarde 'goedvolk' (de crypto-marxisten) uit Amsterdam ook maar 1 euro doneren voor een doel als dit? Of zouden ze toch liever ongegeneerd belastinggeld over de schutting blijven flikkeren met die ons bekende smerige voldane lach op hun gezicht, ondertussen vinger wijzend?
Robin Hood gefeliciteerd, ik misgun het je niet, laat ik dat voorop stellen. Maar neem me niet kwalijk dat je verhaal heel veel vragen bij me oproept.
Ik zit zelf in de WW, gelukkig mag ik na de jaarwisseling weer aan de slag. Desondanks dien ik totdat ik daadwerkelijk weer ga werken via een online werkman keurig door te geven wat mijn sollicitatieactiviteiten zijn, en dien ik minimaal wekelijks in te loggen. Alles war het UWV per post stuurt krijg ik ook in de werkmap, en per email een reminder. Dat een brief niet aankomt wil niets zeggen.
Daarnaast heb ik bij een deurwaarder gewerkt. Ook als er een vonnis ligt op grond waarvan een woning ontruimd mag worden ivm een huurachterstand, dan nog zijn verhuurders vrijwel altijd bereid om afspraken te maken over betalen. Hun belang? Heel simpel: een huis kwijt raken wil zeggen dat vaak inkomen ook negatief verandert (baan kwijt, uitkering gestopt of verminderd) en daarmee neemt de kans dat de verhuurder geld ontvangt alleen maar af, zeker als het niet bekend is waar de huurder naartoe vertrekt. Ik ken gevallen waarbij de ontruiming meerdere keren werd aangezegd. Het komt echt niet uit de lucht vallen.
Maar goed, het is jullie gegund. Geniet van de feestdagen en zoek hulp voor de financiën.
@Tsedek! | 11-12-14 | 17:57
Voor die ambtenaar hebben we vast allemaal wel een emmer water over. Ik lever graag de ijsklontjes.
@mygfisbrazilian | 11-12-14 | 16:22
Toch wel, want je hebt maar 5% nodig die er niet mee kan omgaan om het hele idee te doen instorten. Gelukkig hebben we nog 95% die ondanks die kleine groep gewoon iemand wil helpen.
Het mijne was ook een gift.Geef het geld maar door aan iemand anders in nood, als je weer boven Jan bent.Scheelt je een hoop werk ,anders moet je iedereen straks geld overmaken.
Schenkingsrecht..... nog ff en ik wordt pislink.
Hypotheken mogen nog wel effetjes vlot ingelost worden voor 1 januari en Robin zou bijna 1K moeten reserveren voor extra belasting afdracht over een schuld die al maanden is belast met rente over rente en kosten en exploten? Bestaat er niet ergens een hardheidsclausule in de wet? Wil de staat Robin nog ff natrappen ? Een hypotheek is in feite ook niks meer dan een schuld. Ben ik de enige die dit krom vindt?
Heren, dames: mooi werk.
Hardstikke geweldig dat hetgeld. Zo snel bijelkaar is.
Jij hebt gelukkig een prettige kerst.
Koop maar een mooie kerstboom voor je zoontje.
Zelf maar klein beetje kunnen geven omdat we hetzelf ook niet breed hebben.
Maar vele beetjes helpen.
Liever aan jou dan aan 555 waar bijna alles in zakken van direkteuren verdwijnt
@Serena ben jij serieus met je opmerking?
Als bijstandsmoeder vindt ik je helemaal niet zielig.
Je krijgt huursubsidie,zorg toeslag,kinder gebonden budget en vrijstelling van waterschap belasting etc.
Gratis sport voor je kinderen.
Daarbij heb je net 100 euro ontvangen omdat bijstand ontvangers het zo moelijk hebben.
Dus jouw inkomen zit met voordelen ruim op modaal.
Wie hard werkt en net boven een uitkering zit krijgt noppes of minimaal subsidie.
Moet alles zelf ophoesten en komt dan veel slechter uit.
Krijgt geen sociale woning maar moet duur particulier huren.
Je kindgebondenbudget is al minimaal 260 per maand.
Dus hou op jezelf zielig te vinden
En mensen die hard werken en twee inkomens uit te maken voor rijke stinkers....
Die mensen betalen zich scheel aan belasting waardoor jij ook weer je geld kan ontvangen.
Mooi dat het gelukt is.
Blijkbaar is onze actie niet onopgemerkt gebleven....
Wiebes zal wel gedacht hebben: Aha, er zit blijkbaar nog wat overtollig geld bij het plebs, laten we de accijns maar weer wat verhogen ...
Oh wacht, de belastingdienst doet uiteraard ook mee. Maar je mocht tot het eind van dit jaar toch een tonnetje belastingvrij schenken? Of geldt dat alleen voor familie?
ikkepraat | 11-12-14 | 15:06
treurig.
belastingdienst, banken en overheid. geweldige bende. legale maffia
wat bedoeld ze met geen lening? Verwachten mensen rente ipv dat het gewoon terug betaald wordt of zo?
(uit het originele bericht: 'Help ons alsjeblieft! Leen ons het geld en we betalen het tot op de laatste cent terug. Alsjeblieft..')
@snakeplisskin | 11-12-14 | 17:49
Pik?? ja is goed kudt.
mr. coffee | 11-12-14 | 18:04
Dat weet ik, maar aangezien het voor meesten een gift is (en ze zelf aanbiedt het indien gewenst en op verzoek terug te betalen) vind ik het nergens voor nodig om deze kwestie voor haar nog ongemakkelijker te maken. Dus laten we dat vooral niet doen.
Top!
flowert | 11-12-14 | 17:54
Ik hoef het ook niet terug maar, en ik krijg dit amper mijn strot uit, Martin Bosma heeft wel een punt.
a1a2a3 | 11-12-14 | 16:25
Volgens reaguurder seven: Giften zijn vrijgesteld tot aan een bepaald bedrag per schenker. Het cumulatief ontvangen bedrag speelt geen rol.
'De algemene vrijstelling is 2.092. Krijgt u in 1 jaar schenkingen van verschillende personen? Dan geldt voor iedere schenking dat u tot 2.092 geen schenkbelasting hoeft te betalen.' Dus die van 3000 zal wel opgegeven moeten worden als schenking. Daar kan men beter voor de helft een lening van maken.
Niks lening, je mag het houden. En reken maar dat hier overijverige belastingambtenaren meelezen. Mocht je onverhoopt een aanslag ontvangen, dan gaan we een inzameling houden voor de ambtenaar die de aanslag oplegde... -)
Martin Bosma | 11-12-14 | 17:42
Spreek voor jezelf alsjeblieft. De mijne was een gift.
Skunk57 | 11-12-14 | 16:50
Is goed Pik en nu je tegel nog een keer lezen en in de spiegel kijken.
Je hebt inkoppen en inkoppen.
Dikke pluim voor de weldoeners
@ Robin Hood
Je stelt in bovenstaand topic dat nergens vermeld staat dat het om een lening gaat.
In je oproep vermeldde je dat echter heel duidelijk:
"Help ons alsjeblieft! Leen ons het geld en we betalen het tot op de laatste cent terug. Alsjeblieft.."
Of bedoel je dat bij de overschrijvingen nergens iemand het woord "Lening" heeft gebruik? In dat geval: De reaguurders gaan uit van wat je in je oproep hebt vermeld lijkt me.
Fijn voor je, Robin Hood en super gedaan Stijllozen!
Jammer, inderdaad, zoals al velen zeiden, dat Nederlanders ongezien de typhus kunnen krijgen in het Nederland van nu en elke analfabete zandhapper het allemaal keurig netjes op een zilveren presenteerblaadje krijgt aangereikt.
Treuriger kun je het niet hebben...
@snakeplisskin | 11-12-14 | 15:57
Ik druk je met de neus op je "Feel Good" momentje en je bent in 1 klap gewelddadig. Jammer maar reuze voorspelbaar. Je verwijzing naar Joop.nl raakt helemaal kant noch wal omdat men daar juist zou knuffelen, ik sta voor aanpakken van huilende profiteurs.
graag gedaan, en het was geen lening, je mag het houden.
Ik ruik de dennenaalden al....
../blij... mooi werk roze mensen...
Fijne Kerst, Robin Hood!
@ a1a2a3 | 11-12-14 | 16:25
Er hoeft alleen maar belasting betaald te worden over een gift boven de 2092,- en dan ook alleen het deel daarboven. Gezien de schenking (of lening, in dat geval niet) van 3000,- zal er over een bedrag van 908,- een percentage belasting betaald moeten worden. Ik weet nog niet hoeveel. We reserveren daar wel wat voor.
Clubber | 11-12-14 | 16:30
Dat ook inderdaad.
Dit geeft toch VEEEEEL meer voldoening dan dat F*cking 3FM serious Request, iets (helaas miljoenen) naar een bodemloze put in Afrika te sturen!
Hulde aan het roze leger!
Driewerf hoera voor het roze leger!
@Robin Hood:
Gefeliciteerd meid, een fijne kerst en dat er mooie tijden mogen aanbreken.
Even een serieuze vraag voor mensen met verstand van het Nederlandse belastingstelsel. Hoe werkt dit belastingtechnisch?
De belastingdienst ziet dit waarschijnlijk gewoon als inkomen of niet? Het kan dus best zijn dat Robinhood straks 40% of meer aan hen mag gaan afdragen, als ze daar niet aan denkt nu zit ze straks weer in de problemen.
Het libertarisme is geen utopie.
@ Quattro Stagioni | 11-12-14 | 16:14
Sorry voor de onduidelijkheid, dat is inderdaad wat ik bedoelde.
@bokbier | 11-12-14 | 14:06
Ik denk dat ze hiermee de teksten bij de overschrijvingen op haar afschriften bedoelde.
Robin Hood | 11-12-14 | 15:58
Hahahaha helemaal super !!!! geniet ervan Robin en zorg dat die kleine man van 5 een super kerst heeft.
En dat mensen als ik crowdfunden om te overleven en niemand reageert.
tja bijstandsmoeders met huurachterstand en kans op uitzetting tellen niet in dit land.
triest datde mensen die het het best hebben t meest geholpen worden.
en dan gaat t daar om duizenden. Bij mij en vele anderen is n paar honder al t verschil tussen huis en straks in jan niet
Is toch wel even wat anders als Serious Request!
Een super actie voor medelanders! + heel veel!!!
Tzou 3FM sieren als eens op onderzoek gaan naar de 5000 armste gezinnen die op straat dreigen te worden gezet en hier eens een actie voor op touw gaan zetten!
@ snakeplisskin | 11-12-14 | 15:45
Die is altijd roze aangekleed!
Skunk57 | 11-12-14 | 15:47
Nu zou ik je het liefst op z'n Haags helemaal verrot schelden en de waarheid vertellen, echter hou ik me in. Maar skunk? ga stinken op joop.nl Francisco zal je tegels prachtig vinden.
Vervelend dat het blijkbaar in een land als Nederland moet, voor nieuwe binnenkomers hebben we blijkbaar bakken geld en woningen over. Maar als iemand in de problemen komt door het scheve huursysteem in Nederland. Wel te verstaan: subsidie bij lage huur, en een minimale huur als je iets te veel verdient en de regeltjes wilt volgen (waardoor je dus ineens met de gebakken peren zit als je baan een keer ophoud).
Ben zelf ook al tijden aan het sparen, vooral voor het geval dat ik een keer in een dergelijke situatie kom. Een sociale huurwoning heb je niet zo snel, vaak pas na maanden in eindeloze wachtlijsten. Je kan niet zomaar even besluiten de huur niet te betalen, daarnaast is het niet meer hebben van een verblijfplaats (die shit heb ik ook al gehad) geen reden om sneller in aanmerking voor een huurwoning te komen volgens de gemeente (urgentieverklaring), dit kwam doordat ik dus (net) niet in aanmerking kwam voor een sociale huurwoning.
Ook het naar Nederland halen van een buitenlander is niet weg gelegd voor de normale Nederlander, heb nu al een aantal jaar een vriendin van buiten de EU, om haar hier naartoe te halen gaat me klauwen met geld kosten (+10k). Dit terwijl we wel elk jaar duizenden kanslozen binnen halen...
@ Frans1156 | 11-12-14 | 15:17
Er had iemand gezegd dat hij de gulle gever van 3k was en ik reageerde daarop met mijn mailadres. Maar ik denk dat het een hoaxer was gezien de ban.
De samenleving is kapot door gulzigheid en i.p.v. daar iets aan te doen repareert de reaguurder die gulzigheid en gaat daar prat op. De wereld op z'n kop en zeker niet Kerst sfeer waardig.
@robinhood
Je snapt wel dat dit stijlloze roze racistische, meedogenloze leger met allemaal kleaudtzakken een foto van die kerstboom willen !!!!!!!
Je hebt zo te zien meer aan het roze leger dan aan het kabinet :-) Iedereen hier alvast fijne feestdagen and keep up the good work!!
En dat noemen ze dan "stijlloze kleaudtzakken".
.
Doe nog maar een extra portie stijlloze kleaudtzakken en de wereld wordt een veel leukere plek!
.
Chapeau kleaudtzakken!
@robinhood
Geniet ervan en idd koop een joekel van een kerstboom
Hoe zit het met de oprichting van het onafhankelijke GeenStijlland. Ik zou zo verhuizen van Nederland naar GeenStijlland.
Geen overbodig Den Haag, Geen dictatoriaal Brussel.
We regelen het zelf wel.
Waanzinnig dat het gelukt is.... dit moet een enorme last van je schouders wegnemen.
Geniet ervan en koop een dikke kerstboom!
Doen Linksche Goedt Menschen ook wel eens dit soort akties op Joop.nl?
-weggejorist-
Robin Hood | 11-12-14 | 13:38
????
Fijn voor haar, al vraag ik me wel altijd af waarom ze het zover heeft laten komen. Een financieel-gedwongen verhuizing naar iets goedkoops is allicht niet leuk maar in zo'n situatie de juiste stap.
Eigenlijk verbaasd het mij geen snars.
Hollanders/Nederlanders (en dat zijn de meeste reaguurders denk ik toch wel) zijn zéér vrijgevig als de nood daadwerkelijk aan de man is. Ik heb als vrijwilliger bij een voedselbank gewerkt, dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Al heeft de PvdA/NPO ons jarenlang willen laten doen geloven dat we niet deugen: een stel schuldige viespeuken waren/zijn we. Daarbij schaamteloos gebruikmakend van onze calvinistische inborst en zichzelf schaamteloos verrijkend als Gutmensch.
Robin Hood, hele mooie kerst voor jou en je familie en ik hoop dat 2015 een jaar vol hoop voor jullie mag worden!
Fantastische actie van iedereen die een steentje heeft bijgedragen.
Ps op mijn bovenstaande stukje, ik wens iedereen fijne kerstdagen in een goede gezondheid en voor velen een beter 2015 dan 2014.
En robin hood en t roze leger bewijzen maar weer je hebt vaak niks aan familie en vrienden ook al zouden ze kunnen helpen. Jullie mogen trots zijn op jezelf want teminste 1 gezin hebben jullie een fijne kerst gegeven,die t juist niet meer zagen zitten.
wannneer word rutte eens wakker?
kijk dit tovert een glimlach op mijn gezicht! mensen die elkaar helpen. geld is zo beter besteed , dan dat het word weg gegeven naar het buitenland!
Graag gedaan hoor. Het is jullie gegund.
@hackbarry als dat zou kunnen. Ik heb door een stomme misvatting een belastingschuld opgelopen.
Heb geen uitkering.. ben 54 ,manlief werkt fulltime onder modaal maar heeft een fijne vaste baan en heb een kind met een syndroom (geen down)en pddnos.
tja zo heeft iedereen een treurig rotverhaal met schulden die je liever niet had gehad.
Ik hoop zo dat bv t ziekenfonds weer terugkomt, want dat zou al heel veel schelen in de kosten. En het rijkste goed is je gezondheid. Want mijn kind met zijn beperkingen had ik veel liever gezond en zeker voor hemzelf. Juist zijn beperkingen hebben ons nou die rotbelastingschuld gegeven omdat bepaalde bedragen inkomsten bleken te zijn en ik dacht van niet omdat t voor mijn minderjarige zoon was. Dus tja een schuld is zo gemaakt door een stomme naieve fout.
Toch jammer dat soms toch nog iets van dat Hollandse zuur naar boven komt bij sommigen. Maar goed, zo is de Nederlander soms.
Het is wel ernstig hoe ver het gesteld is met dit land wanneer je via crowdfunden en smeekbedes je eigen zekerheid moet redden... Hoe ver wil het ambtenaren apparaat gaan om mensen volledig uit te zuigen?
Gelukkig is voor nu alles goed gekomen, maar ik heb zo'n gevoel dat naast die 'incidentele geval' er nog honderden, misschien wel duizenden gezinnen zijn die dezelfde problematiek meemaken jaarlijks.
En zo kon de minister voor de camera aangeven dat niemand in dit land hoeft te vrezen voor veranderende wetgeving of bezuinigingen.
Gewoon even en bedelbrief sturen naar een groot mediakanaal en je wordt geholpen.
.
Wet en regelgeving worden op deze manier nooit aangepast want 'het komt altijd wel goed'.
.
Wel blij dat ze met kerst haar huis niet uit hoeft.
En nu kan RH (op afbetaling natuurlijk) een welverdiende vakantie boeken.
Helaas was ik, door mijn reeds 2-jarige werkloosheid, niet in staat bij te dragen, maar wil vanaf hier zeer nederig mijn bewondering uitspreken aan allen die dit wel konden en hebben gedaan.
Mocht iemand voor mij een baan hebben in West-Brabant, ik sta klaar. Je krijgt subsidie omdat ik 50+ ben en als ik 1400 netto kan verdienen, kan ik net mijn hoofd boven water houden.
Ik ben tot veel bereid/kan veel, behalve zware lichamelijke arbeid.
Wat mooi :)
Psstt..
"Leen ons het geld en we betalen het tot op de laatste cent terug."
Wat geweldig! Ik hoop dat ook alles snel goed komt met je pleegdochter en dat je haar weer in je armen kunt sluiten. Dan zou het kerstcadeau compleet zijn! Veel geluk!!
Hou ook nog wat apart voor de belastingdienst, want die zal zeker haar deel opeisen: schenkbelasting!
Blij dat het in orde is gekomen, vind het leuk om daar aan bij te hebben kunnen dragen.
Vanwege het getoond hebben niet helemaal harteloos te zijn, kan ik nu weer met een gerust hart luie uitkeringstrekkers en overige socialisten op hun nummer zetten.
Mooi hoor!
Aan dit artikel zal het Parool wel geen artikel aan wijden.
@Mastermattie | 11-12-14 | 14:27
Ik reken daar inderdaad niet op en zit ook bepaald niet te wachten op plotselinge erkenning en/of waardering van die kant :-)
Ik heb er geen moment aan getwijfeld dat het Roze Leger dit probleem voor Robin uit de wereld zou helpen, desondanks stemt het mij bijzonder tevreden dat ik daarin niet teleurgesteld ben.
Het Roze Leger rouleert Grote Tijd!
Zou een mooi gebaar zijn als de woningcorporatie hun deel direct doorboekt naar de dichts bij zijnde Voedselbank!
Inderdaad snel op zoek naar andere woonruimte. Hier moeten straks Syrische vluchtelingen in. Getraumatiseerd door bombardementen in Holms, volgens Fred Teeven. (de wolkenkrabbers in Dubai zijn namelijk eventjes op,)
Als het er echt op aan komt heeft geenstijl weldegelijk stijl.
Tungsten | 11-12-14 | 13:32
+1. We worden vaak met rollende ogen bekeken door de zakkenvullers in Den Haag maar als er iemand in nood is kan je op ons wél rekenen.
@ sinar2 | 11-12-14 | 14:23
Er is nooit iets genegeerd, hier wordt de post altijd geopend en behandeld. Met de uitspraak houden we al rekening en er wordt gewerkt aan lagere maandlasten. We wonen overigens in de buitenste wijk van Amersfoort, de binnenstad is een eind fietsen..
@Robin,
Niks lening, hang maar een extra bal in de boom.
@Wolveshead | 11-12-14 | 14:21
Hier zal u waarschijnlijk dan ook niets over terugvinden in de reguliere media...
+ 8.658,02 voor het roze leger.
Chapeau, iedereen die gedoneerd heeft.
En echt heel bijzonder, die reaguurders/lezers die veel geld hebben gegeven. Ik neem eerbiedig mijn pet hiervoor af. Moge Karma jullie belonen.
Alleen te hopen dat ze hier van geleerd heeft en voortaan wel reageert op brieven van deurwaarders enzovoort.
Verder alvast rekening houden met een negatieve uitkomst van de rechtszaak en toch op zoek gaan naar goedkope woonruimte. En dan maar niet in hartje centrum maar desnoods in een troosteloze buitenwijk anders zit je zo weer in de schulden.
doskabouter | 11-12-14 | 14:18
Toen bestond GS nog niet...
Graag gedaan, het is je van harte gegund Robin!
*ook trots is op het Roze Leger!!*
Wel vervelend voor zekere andere media etc. dat de GS-reaguurdertjes niet de harteloze kleaudtzakken zijn waarvoor zij door hen vaak worden gehouden. Hoe moeten ze ons dan nu weer duiden?
@Mastermattie | 11-12-14 | 13:57
LOL ja inderdaad..:)) verkeerd neuropaadje ongemerkt opgewandeld.
Helemaal volgens de kerstgedachte. Netjes!
Mooi man...
eerstneukendanpraten | 11-12-14 | 14:16
Chapeau! Help elkaar!
Ik hoop alleen dat je toen die nickname nog niet had.
Girootje please
Igor Putkin | 11-12-14 | 14:13
Dan neem ik de vuurkorf en twee stoeltjes mee!
Hulde aan het stijlloze leger! De politiek gevestigde orde kan hier nog een fikse punt aan zuigen, want als je bij hen aanklopt met dit soort problemen krijg je niet meer dan een "veel sterkte gewenst" met de imaginaire middelvinger er bij opgestoken. Hetgeen ook uitstekend aan geeft dat 'gewone' burgers altijd betere mensen zijn dan politici, van welke kleur of partij dan ook met hun achterlijke 'ikweethetaltijdbeter' attitude.
Ook natuurlijk een dikke vinger naar de deurwaarder. Prettige kerst alvast.
Wat dat lenen betreft: ik heb ooit eens een familielid tienduizend harde guldens geleend omdat ze anders met haar familie in een faillissement zou belanden i.p.v. in de schuldsanering. Had eigenlijk van begin af aan al de hoop al opgegeven dat ik het ooit zou terugkrijgen maar ja, het blijft wel familie. Maar na een jaartje begon het binnen te druppelen met honderd of tweehonderd gulden per maand en een jaar of drie later had ik alles terug. De rente heb ik ze uiteraard geschonken...
ikkepraat | 11-12-14 | 13:37
Wellicht een nieuwe stichting die met maandelijkse/kwartaal/jaar bijdrage van reaguurders en ander vrijgevige mensen een noodfonds in stand kunnen houden?
@mezelf
Weggejorist en terecht, satire is hier niet op zijn plaats en ik zou beter moeten weten, heb door omstandigheden (scheiding) zo,n beetje in hetzelfde schuitje gezeten. Gelukkig voor mij leerde ik toen mijn echte vrienden kennen.
Bij deze wil ik dan ook nog een donatie doen om de kerst voor Robin Hood en consorten nog iets aangenamer te maken.
eerstneukendanpraten | 11-12-14 | 14:10
Wees welkom! Idd meer dan genoeg.
*Jägermeister koud zet*
Ben blij voor jullie! Hoop dat positieve berichten over jullie pleegdochter ook snel zullen volgen en dat de zaak glansrijk door Joancy Breeveld Belliot gewonnen zal worden! En hulde verder aan een ieder die zijn steentje bijgedragen heeft....
Maar het is vooral geen lening.....
Zie je dit Rutte?!? burgerparticipatie moet vanzelf en spontaan gaan. Geforceerde verpakte dwang werkt niet.
De aangepaste aanslag inkomstenbelasting is uiteraard al in de maak bij de vrienden van de Belastingdienst. Mooier kunnen zij het immers niet maken.
Kameroudste | 11-12-14 | 14:02
Ik graaf altijd eentje uit het bos bij Igor Putkin want daar staan er toch meer dan genoeg.
#schep achter in station smijt#
Als onze overheid het verschil tussen goed en kwaad kennelijk niet meer maakt dan kan een dergelijke actie helpen. Nu volgt een zwaardere taak, namelijk de overheid beletten ons geld over de balk te gooien dan wel verkeerde prioriteiten te stellen (asielzoekers, EU, subsidies, ontwikkelingshulp). PVV stemmen dan maar? Liever niet met zo'n mafketel aan het roer, maar ik begin zo langzamerhand wel te twijfelen.
Geen moment getwijfeld hier. desalniettemin geweldig mede reageerders !
Gefeliciteerd. Al denk ik dat we volgend jaar weer worden gevraagd om voor ze in te zamelen, gezien de voorgeschiedenis in deze kwestie. Iets met structureel.
Ik ben blij voor jullie! Fijne kerst :). Verder wel nog één vraag (niet persoonlijk of om lastig te doen maar toch): je zegt 'Verder is nergens bij vermeld dat het om een lening gaat.' maar de laatste regel van de eerste tipoc is 'Help ons alsjeblieft! Leen ons het geld en we betalen het tot op de laatste cent terug.'
Dat vind ik een lastige tegenstelling. Maar maakt verder ook niet uit. Luister naar de mensen en beterschap aan je pa en succes met alles!
Geweldig, reaguurders.
Ruwe bolster, blanke pit. Typisch GS.
En voor de kerstdagen nog vele onherstelbare indigesties en alle verder mogelijke maag en darmproblemen toegewenst aan Alliance, de tieftdeurwaarder, de socio-terroristen van Jeugdzorg en de klootambtenaren van gemeente in kwestie. Dat u allen maar in een pijnlijke kramp meerdere keren met uw harses snoeihard op de gedekte kersttafel beukt.
Godverdomme, moest die laatste alinea met dat jochie nou echt? Daar kan een oude man slecht tegen. *snel uien snijden gaat anders gaan de mensen maar denken dat ik een sentimentele sukkel ben*
Hoeft ze ook niet mee te doen aan "Geld maakt Gelukkig". Gelukkig.
@Dibe | 11-12-14 | 13:26
Dat moet crowdfunden zijn.
Crowdsurfen is wat anders (alhoewel het wel "op handen gedragen worden" is, dat dan weer wel)
Ben blij dat het goed is gekomen (financieel gezien) ondanks dat het bedrag hoger uitviel. Ook dat sommige meer overmaakten dan anderen (want van zielige studentbedragen als de mijne was het misschien niet gelukt haha). Nu nog je pleegdochtertje terug, je vader beter worden en dan hebben jullie hopelijk een mooie kerst. Kus
Misschien Spekman? Net als maatje Samsom, gek op nivelleren. Dan doe je het vrijwillig. Geven aan die het nodig heeft.
Prettige feestdagen paardenmeisje ;-)
Amen!
Dit voelt beter dan 5 miljoen aan giro 555. Top!
Het is jullie gegund
@djiezuskrijst2 | 11-12-14 | 13:23
Mohammed B koopt geen kerstboom.
En daar zaten we dan, allemaal guur guur rechts met helemaal geen enkele compassie met onze medelanders, allemaal tot tranen geroerd dat we het zover hebben laten komen in dit land. Dat als iemand even niet meer zelf voor een goede afloop kan zorgen, dat wij persoonlijk moeten ingrijpen.
Ik denk dat dit topic z.s.m. moet verdwijnen en ook een verzoek tot verwijdering via google moet hebben. We willen toch niet als softies te boek staan in dit land?
@Robin Hood, geniet er gewoon van. Probeer de adviezen uit de eerdere post en plempsels in acties om te zetten.
Hoewel ik in mijn post in het vorige draadje over dit onderwerp gewezen heb op je eigen verantwoordelijkheid, is het goed om te horen dat het (tot zover) goed gekomen is. Succes met het vervolg en alvast fijne kerst!
@robinhood
Het was een genoegen.
Toen ik kapodtstuk werd gemaakt bij mijn faillissement dacht ik dat ik alleen op de wereld was. Ik ben blij dat jou dat bij deze bespaard is gebleven.
Ik hoop trouwens ook van harte dat je pleegdochter weer terug komt. Ik heb met eigen ogen gezien hoe belangrijk het voor die kinderen is dat ze discipline en een goede basis hebben. Alle goeds gewenst en geniet van de feestdagen. Dat hebben jullie wel verdiend denk ik.
Robin Hood, ik zou je doen!
Fijne gedachte, prima actie van dit leger.
Even off topic, hoewel!?...:
Je hoort/ziet er nergens iets van.
Dan maar hier:
.
Pensioenbeleid toch naar Europa
.
fubarbaar.files.wordpress.com/2014/12...
Ik spendeer mijn geld liever aan zo een doel, dan dat ik dat het overmaak voor de negertjes (hartstikke zielig) maar die er nooit van te zien krijgen vanwege corruptie.
Nederland heeft het geld zelf nodig heden ten daags.
Hulde! Eens kijken of andere media dit ook gaan oppakken. Reaguurders for Reaguurders!
Hollanders kunnen niet rekenen op de zorgzame samenleving. Fijn dat Geenstijl heeft ingegrepen en goede kerstdagen.
Fuck the system!
Veel succes verder Robin! Ik hoop dat alles nu op rolletjes loopt (en blijft lopen).
Echte solidariteit bestaat, ook (of juist) zonder overheidsapparaat!
Blij dat ik ook een beetje heb kunnen helpen. Fijne feestdagen, ook voor de rest van dit leger!
Zo zie je maar weer dat ,middels dit medium, de inwoner in nederland niet zo erg is.
Klasse.
Dat ze dit in het parool flikkeren. Het stijlloze leger is hard, streng maar rechtvaardig en gul.
Top dit te horen! Van harte.
En nu je plekje bij Talpa "Geld maakt gelukkig" doorgeven aan een ander die hard hulp nodig heeft voor de feestdagen.
-weggejorist-
Geenstijl wordt bijna dagelijks door de gangbare media afgeschilderd als lomp en respectloos. Ben benieuwd of ze ook dit "vreselijke zo gaan wij niet met elkaar om" incident gaan duiden...
Mag ik ook vragen om donatie's? Ik gun t robin hood natuurlijk heel erg, maar ik kan ook wel flink wat donaties gebruiken vanwege een flinke belastingschuld door een grote misvatting.
En we weten allemaal wat er kan gebeuren als je er met de belasting niet uitkomt.
Hoe dan ook blij dat t goedkomt met jullie robin hood.
Fijne kerst toegewenst!
-weggejorist en opgerot-
Wist helemaal niet dat er een actie was? Lag waarschijnlijk aan mij dan.
Robin Hood, veel success, fijne kerstdagen en dat je dochter snel weer bij je mag zijn!
Mooi zo. Dit jaar zijn er echter 6.980 uitzettingen geweest. 8% meer dan in 2012. Hoe vaak gebeurt dit door slechte administratie van de deurwaarder of de woningcorporatie?
En nu met z'n allen 26 miljoen euro uitgeven aan vuurwerk. Tja.
Goed gedaan, mensen.
watergeus <3 GS.
Mooi!
-weggejorist-
Als het er echt op aan komt heeft geenstijl weldegelijk stijl.
Beste redactie van GS
Hierbij nodig ik jullie uit om bij mij aan tafel te komen zitten alwaar ik reutel over alles en nog wat en u misschien twee minuten spreektijd krijgt.
'Graag 2000 euro overmaken aan M.v Nieuwkerk.
tot ziens
Reaguurster robin hood, da's lang geleden. Ik mis Piquant, en Jane doe. Laat staan bottehond. Leeft die nog trouwens? Ik hoop zachtjes van wel. Hoe dan ook; kudoi's voor Robin.
Epische actie.
Faith in humanity + 1
Ik ben blij dat zoveel reaguurders hebben kunnen en willen helpen. Helaas zat dat er voor mij even niet in. Fijne dagen Robinhood dat je snel weer kunt opbouwen
in plaats van overleven!
Super dat het goed gekomen is, maar ergens is het natuurlijk belachelijk hoe dit gaat, een asielzoeker heeft meer rechten en geen plichten dan iemand die 40 jaar gewerkt heeft hier.. dat is gewoon schandalig.
Nee die krijgt gewoon woonruimte en 60 euri zakgeld per week om drank van te kopen.
En Rutte nog roepen dat we maar meer moesten gaan crowdsurfen.. ik hoop van harte dat Prutte dat zelf eens moet gaan doen.
Met z'n ellende, aangedaan door een waardeloze handophouder, internet op.
Ik zie liever voortaan die asielzoekerts crowdsurfen, zodat dat heel linksch met-de-medemensch-begaand-gutvolk ZELF die 60 euri per week per asielzoekert opbrengt opdat ze lekker kunnen eten op HUN kosten ipv de onze, zodat er meer geld naar slachtoffers kan gaan die dit treft wat hierboven in t verhaal staat.
Markies DeCanteclaer | 11-12-14 | 13:24
Nee, die heeft er nog geen 10. Goktrommel cs. daarentegen...
dit is ontwikkelingshulp wat vanuit de mensen zelf komt, geen belastinggeld wat naar 1 of ander donker hol in Afrika wordt gekatapulteerd
djiezuskrijst2 | 11-12-14 | 13:23
Iemand heeft onlangs een foto geplaatst. Niets geen Mo of zeau...
En sorry voor twee keer posten, mijn duim trilde twee keer tegen de post-knop..
3000? Wellicht was dat Bakito die één Euro voor elke ban overgemaakt heeft....
We kunnen met ons allen wel hysterisch leuke reakties plempen, maar het blijft een goede aktie van GeenStijl.
-weggejorist-
-weggejorist-
Als je het wilt zet ik mijn alcoholische schoonmoeder uit het chalet achter in mijn landgoed (tuin) en mag je komen logeren. En verder: Wat zijn we toch een goed land!
Ok, en nou als de donder je zaakjes op orde krijgen.
Wat goed, ik wist helemaal niet dat er een actie was. Chapeau voor diegenen die een donatie hebben gegeven.
@ IJzervreter | 11-12-14 | 13:18
Inderdaad. Verdomme wat een lieve reaguurders!
Fijne Kerst alvast, en een ontzettend mooi gebaar van iedereen die geholpen heeft! *doet petje af*
Hulde iemand die goed doet ook goed verdiend, en hulde voor al degene die in deze donkere dagen een gezin heeft geholpen.
Hopelijk mag het pleegkind snel terug in het warme nest van de familie zodat ze vastigheid vind, wat zeer belangrijk is.
Fijne feestdagen en geniet ervan...
Sterk spul, dat Fishermans Friend.
Hulde aan het stijlloze roze leger.
Het is je gegund.
-d +k
Hieperde piep! mag ik ook 3k van iemand?
-weggejorist-
REAGEER OOK