Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeente Tholen walhalla voor weigerambtenaren

weigerambtenaarTholen.jpgDe extreem-gelovige gemeente(raad) Tholen heeft niet zoveel op met democratische principes als de 'scheiding tussen kerk en staat'. Op de valreep zijn daar nog drie homohatende weigerambtenaren benoemd. Vorige week zijn ze door de rechtbank beëdigd. "Het is typisch Tholen om nog even drie van zulke trouwambtenaren te benoemen, terwijl de Eerste en Tweede Kamer zich daartegen hebben uitgesproken", zegt fractievoorzitter Han van 't Hof van de lokale partij ABT. "Eén zou al te veel zijn geweest, maar drie is echt belachelijk", vindt ook SP-raadslid Roland van Tilborg. Nederlandse gemeenten zijn vanaf 1 november jongstleden verplicht om de eenentwintigste eeuw te aanvaarden. Ze mogen geen weigerambtenaren meer in dienst nemen, zodat ook homoseksuele Nederlanders probleemloos kunnen trouwen. Of dat nou in de hoofdstad is, of ergens in Zeeland. Tholen heeft de 'gewetensbezwaarde' trouwambtenaren al voor die datum benoemd en zodoende de regels handig omzeild. Godzijdank hebben de bestuurders van Tholen het niet voor het zeggen in Nederland. Christenen hebben het immers niet op de homoseksuele medemensch. "Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten." Update: In ander nieuws: de lokale SP heeft een alternatieve slogan bedacht voor de Zeeuwse gemeente. 'Tholen, daar is niets te doen'. "Daar onderscheiden we ons tenminste mee."

Reaguursels

Inloggen

Wie zit er nu te wachten op een groep homo's in een luier, met z'n allen in een bootje in een slootje in Tholen. Met daarnaast Plasterk met zijn hoedje op. Geen mens toch. Er is vrijheid van mening, dus ook in Tholen heeft men hier recht op.
Dit is echt ook weer zo'n onderwerp dat mensen afleidt vanwaar het werkelijk overgaat. Maak jullie eens druk over de afbraak van jullie sociale rechten door de huidige regering. Nee, eerdaags rennen jullie allemaal weer aan achter die aardige meneer Lodewijk Asscher. De verrader.

brabantman | 10-12-14 | 08:37

Hoe de fuq is Klaps en waarom schrijft hij hier?
Scheiding van kerk en staat is van oudsher om de staat niet in kerkzaken in te laten mengen.
Daarnaast is het niet een scheiding van geloof en politiek.
Prutser.
politiek.thepostonline.nl/2014/09/16/d...

hfakker | 10-12-14 | 01:21

Misschien tijd om die Deltawerken weer af te breken. Als je dan toch bijbels wil leven moet je ook maar zo af en toe dealen met een zondvloedje.

Hyronimo | 09-12-14 | 20:27

Scheiding van kerk en staat is niet bedoeld om uitingen van geloof uit de overheid te houden maar om de overheid uit de vrijheid van geloof te houden. Ken uw geschiedenis.

Tisnietanders | 09-12-14 | 19:28

Sowieso belachelijk dat dit soort homohaters van belastinggeld mag worden betaald.

panadol | 09-12-14 | 18:39

Ja dorpsatheïsten, leer er maar mee leven. Niet iedereen staat te juichen bij het zogenaamde "homohuwelijk". En dat hoeft ook niet. Er zijn duizenden andere plaatsen in Nederland waar men wel meedoet aan die gekkigheid, dus keuze genoeg. In Tholen is het huwelijk zoals het bedoeld is: tussen één man en één vrouw.

Michiel de Kater | 09-12-14 | 17:09

Hier hoor je de PVV dus niet over hè.
Bakito | 09-12-14 | 11:38

Nee, want dit is 'onze' joods-christelijke cultuur ;-)

Jan Laefcutte | 09-12-14 | 16:57

Die kunnen fuseren met de moskee. Beide hetzelfde verwerpelijke gedachtengoed. Zouden ze weten dat ook dieren homoseksueel gedrag vertonen?

goedemorgennederland | 09-12-14 | 16:56

Barco van Masten | 09-12-14 | 15:05
Ja, al was het maar voor het toerisme, Zeeland is een erg mooie provincie.

lingo star | 09-12-14 | 16:50

@barco, is goed wij richten dan wel de republiek zeeland op. vrijstaat etc, grote hekken, zeemijnen en wachttorens, geen brussel, en geen plek meer voor die randstad import en we hoeven ook geen azielzoekers meer etc. zeg maar alles wat nederland niet is en alle jankerds hier wel zouden willen.

populist87 | 09-12-14 | 15:25

Hebben we Zeeland echt nodig?

Barco van Masten | 09-12-14 | 15:05

@ BRickY | 09-12-14 | 14:12

Ik heb er ook geen bezwaar tegen als deze mensen zondag niet willen werken of winkelen en/of andere religieuze dingen willen doen en daar zelfs een vrije dag voor nemen, helemaal prima! Maar dat is precies waar uw vergelijking mank gaat, dit is niet in hun vrije tijd. Een trouwambtenaar in functie (buitengewoon of niet) vertegenwoordigd in zijn ambt de gemeente en dus de overheid en derhalve heeft deze niet het recht om dit soort onderscheiden te maken en/of mensen te weigeren. Voelt deze zich daar niet goed bij moet je die functie niet (willen) bekleden.

Capt. Iglo | 09-12-14 | 14:23

Homo's hoeven ech nie dood hoor, dat gaat mij echt te ver! Maar heameau-prôn trekt ook weer geen kijkers onder de hete-roos.
.
Kijk, met huwelijk zit het zo. Ze hebben het ingevoerd om het zondige losbandige leven in te dammen. Dat een vrouw het met een heleboel mannen doet is nog niet zo het hete hangijzer. Maar dat een vrouw tien kinderen heeft van tien verschillende mannen, dat is het maatschappelijke probleem. Kinderen komen amper boven de sociale armoedegrens uit en doen was er meer dan 50% kindersterfte. De pest had halverwege de 14e eeuw de boel geruineerd i Europa.
.
Dus daarna werd het huwelijk ingevoerd, Pietje doet het met Marietje, dat schrijven we mooi op in het kerkboek. Wie een scheve schaats rijdt kunnen we zo opzoeken in de boeken en onze vinger op leggen. Daar was het huwelijk voor, voor de gezinsvorming, voor een betere levenskwaliteit voor de kids.
.
Toen kwam de fiscus, en de sociale dienst, en het erfrecht, en de partnertoeslag. En toen wilden de heameaus ook diezelfde fiscale, juridische, sociale en vermogens status en kwam het homohuwelijk. Maar ze maken geen kids, en daar is het huwelijk niet voor bedoeld geweest.
.
Voor wie mijn tegel leest, ik ben niet tegen homo's maar ik krijg wel de kriebels als ik ze bezig zie.

Twee Jeetjes | 09-12-14 | 14:18

@ matrixbluepill | 09-12-14 | 13:29 en populist87 | 09-12-14 | 13:51

Lees mijn eerdere comments: Capt. Iglo | 09-12-14 | 12:02 en Capt. Iglo | 09-12-14 | 12:32. Graag argumenten van u waarom de grondwet niet geldt voor bepaalde ambtenaren (die er niet zijn). En welke religie je aanhangt doet er verder niet toe, het geldt voor iedereen.

Capt. Iglo | 09-12-14 | 14:13

Capt. Iglo | 09-12-14 | 12:32
mr. coffee | 09-12-14 | 12:36

Buitengewoon ambtenaren kies je omdat je denkt dat die persoon je mooiste (?) dag van je leven kan opleuken.
Niet omdat die persoon alleen maar een ambtelijke handeling moet uitvoeren.
Dat is dat buitengewone. Dat je dus niet iedere babs wil, is logisch. Maar waarom zou men dan problemen hebben met een babs voor een andere doelgroep?
Ik ken Tholen niet echt. Maar ik schat in dat SGP-babs-en daar meer te doen hebben dan homo-babs-en.
Mee eens dat ieder zijn/haar werk uit moet voeren volgens de wet. Maar als iemand graag op dinsdag thuis is voor zijn cavia, waarom zou ik hem dan ontslaan zolang er genoeg collega's zijn die op dinsdag wel werken? En die collega die geen paarden wil voeren, ach, die doet de varkens. Wel zo handig. Ieder z'n job, en iedereen gelukkig.
Weigerambtenarenhaters zijn minder tolerant dan weigerambtenaren die in een gemeente werken waar homo's kunnen trouwen (100% NL gemeenten!)

BRickY | 09-12-14 | 14:12

wel grappig, al die foei roepers, laat maar afdrijvers en het zijn inteelt roepers. jullie zijn hier nooit geweest, en zullen hier waarschijnlijk nooit komen, jullie zitten s'avonds in jullie Vinex wijkje achter de laptop, al youtube/netflix kijkend op geenstijl te bashen tegen christenen en "boeren/zeeuwen", en ondertussen ouwehoeren dat dit ons land niet meer is. Maar het stukje Nederland waar jullie niet komen ( in de provincie zoals jullie dat noemen), waar je nog veilig over straat kan om 2 uur 's nachts, waar het nog niet dik bezaaid is met woestijnvolk en finnen, en waar je nog gewoon( denk het dialect even weg) Nederlands op straat hoort, daar pissen jullie op !!

tja om te zeggen dat deze move van de gemeente sjiek is, nee. maar homo's kunnen hier gewoon trouwen alleen niet elke ambtenaar wil dat doen. maar zit je als homo op een stijve mannenbroerder ( naja dat stijve misschien wel) te wachten die je met wat bijbelse passages veel succes in je huwelijk gaat wensen ? ik denk het niet, zoek gewoon die aardige seculiere ambtenaar die je wel trouwt et voila probleem opgelost.

Storm ( nee niet die van 1953 ) in een glas water dus.

populist87 | 09-12-14 | 13:51

Ze kunnen niet uitleggen waarom homofilie niet goed is, ze kunnen alleen naar bijbelteksten verwijzen waarvan de oorsprong niet duidelijk is en die in de 4-5e eeuw na chr door mensen gekozen en samengevoegd zijn tot een van de bijbelvarianten (afhankelijk van de stroming). En over lesbo's hebben ze het al helemaal nergens (dus het gaat om anale sex? niet duidelijk). En Jezus had het ook niet over homo's.

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 13:49

Ja, christenen bashen oftewel 'extreem gelovigen" (mijn GOD wat zijn dat??), daaaaaar is de SP goed in. Want ach, die christenschaapjes doen toch niks, anders dan moslims, die staan hun "mannetje wel", ook tegen homofilie. Maaaaar dat mag gewoon van de SP want 'cultoer' en 'respect' en 'islamofobie' en zo.
Als 'men' VOOR 'vrijheid van meningsuiting is' dan mag een christen dus ook tegen een homosexuele levenswijze zijn. Dat kan tegenwoordig zonder hem of haar te hoeven kwetsen. Gewoon zeggen "ik ben niet voor".... Nee? Dat mag toch blijkbaar niet? Wat dan? Je mag alleen lekker communistisch conformistisch zijn en verder je bek houden en denken zoals de rest? Tja, tijden veranderen: We zijn "moderner" geworden, nou de gevolgen daarvan zien we dagelijks....
En please, hou toch eens op met die achterlijke teksten het het Oude Testament van 4000 jaar oud. Doe eens moderner en citeer eens een Nieuw Testamentische tekst waarin het hart van die verguisde Bijbel - die men niet eens echt kent - is samengevat zoals bijvoorbeeld: Je ZULT je naaste liefhebben als jezelf en onder "liefhebben" en "naaste" versta ik ook homo's zonder dat ik hun levenwijze hoef te praktiseren. Ze kunnen van mij zelfs een knuffel krijgen maar daar blijft het dan bij.

matrixbluepill | 09-12-14 | 13:29

'Tholen daar is niets te doen'
Ze doen voorlopig wel aan 'campingevangelisatie'.

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 13:22

@LibertarianTeacher | 09-12-14 | 13:11
Beste Teacher - had je post niet gelezen. Was geen ideologische copy-paste.

chicago river | 09-12-14 | 13:19

Twee zaken.
1. Zou ik homo zijn, zou ik helemaal niet door een weigerambtenaar getrouwd willen worden. Laat toch weigeren, dat Thools ambtenaartje.
2. Ik liep, en loop en rijd nog met plezier door Tholen en omgeving als ik in de buurt ben. Buurten waar ik later terechtkwam, hoef ik nu geen ´poot´ meer te zetten. (vul maar in, gebruik je fantasie)

chicago river | 09-12-14 | 13:17

Tholen is een baken van gewetensvrijheid in deze barre tijden van politieke correctheid.

lingo star | 09-12-14 | 13:16

Stel, ik was een homoseksuele man. Dan wil ik echt niet getrouwd worden door iemand die per definitie niet achter mijn huwelijk staat.

Als heteroseksuele vrouw ook niet trouwens.

Laat die mensen lekker weigeren en kies zelf een ander gehucht uit waar het wel kan. Laat desnoods zelf iemand benoemen! Waarom moet alles weer zo nodig worden afgedwongen in wetjes (op het absurde af)?

LibertarianTeacher | 09-12-14 | 13:11

Goed om te zien dan mijn neef nog steeds wethouder is.

IJzervreter | 09-12-14 | 13:09

Kan Onno Hoes daar voor een frisse wind en het uitruimen van kasten geen burgemeester gemaakt worden?

Breinbrouwsels | 09-12-14 | 13:08

Ook onder christenen zijn fundamentalisten die denken dat de bijbel voor en door hun geschreven is, arme sloebers.
In though dreams Funnyo's.

jean9 | 09-12-14 | 12:59

wat is nu precies het probleem?

de grootste en bekendste weigerambtenaar is Job "Pickwick" Cohen, welke als burgemeester van Amsterdam riep dat ie een anti-kraakwet nooit zou gaan uitvoeren.
Het vorige College van B&W van Utrecht (PvdA/GL/D66) weigerde ook deze wet uit te voeren.
Tofik Dibi riep gemeenteambtenaren op om te weigeren mee te werken aan het uitzetten van illegalen.

Dus als linkschmenschern vinden dat ze hun reedt mogen afvegen met de wet, waarom mogen christelijke mensen dat dan ook niet?

FW Ta-183 Huckebein | 09-12-14 | 12:47

Dit is wat de Paus over homosexualiteit zegt:

“Homosexuals have gifts and qualities to offer to the Christian community,” the passage begins. “Are we capable of welcoming these people, guaranteeing to them a fraternal space in our communities? Often they wish to encounter a Church that offers them a welcoming home. Are our communities capable of providing that, accepting and valuing their sexual orientation, without compromising Catholic doctrine on the family and matrimony?”

Dus het valt wel wat mee.

Gewinflipt | 09-12-14 | 12:46

@Bakito | 09-12-14 | 12:10
Natuurlijk niet, want dat verwacht je van een dictatuur.
Het wordt pas leuk wanneer je dat antisemitisme en homofobische extremisme dus ook krijgt opgediend in een relativerende & nuancerende omgeving die afgeschermd wordt door diepe Fatsoenskloven en zemelende Gutmenschen.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 12:43

Dit is inderdaad wat in het wildeweg de bijbel citeren. Alsof dit dagelijkse praktijk is onder Christenen.

Gewinflipt | 09-12-14 | 12:38

BRickY | 09-12-14 | 12:17
En BUITENGEWOON ambtenaren hoeven zich niet aan het gelijkheidsbeginsel te houden omdat..?
Is natuurlijk een volslagen idioot argument van je. Capt. Iglo heeft in deze gewoon gelijk. Mensen die werken voor de overheid mogen niet op eigen religieuze gronden mensen weigeren van dienst te zijn. Ze staan daar voor de overheid, niet voor hun religie.

mr. coffee | 09-12-14 | 12:36

Wahaha!
'Duik in onze natuur'.
En dan homohatende weigerambtenaren in dienst nemen.

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 12:34

Nou nou, wat een probleem, een weigerambtenaar. De regel is dat er dan een ander komt, iedereen kan overal trouwen.

Gewinflipt | 09-12-14 | 12:33

-weggejorist-

Rest In Privacy | 09-12-14 | 12:32

@ BRickY | 09-12-14 | 12:17

Buitengewoon ambtenaar is nog steeds ambtenaar, iemand die werk verricht voor en namens de gemeente en dus de overheid en dus moet hij of zij gewoon de grondwet volgen (zoals iedereen trouwens, maar iemand die werkt namens de overheid helemaal) en mag hij/zij gewoon geen onderscheidt maken. Als dat een probleem voor diegene is moet hij/zij gewoon lekker iets anders gaan doen.

Capt. Iglo | 09-12-14 | 12:32

Echt weer wat voor flikkers om uitgerekend in zo'n griffermeerde uithoek te willen trouwen.

Theo van Deursen | 09-12-14 | 12:29

Als je de eed hebt afgelegd, waarbij je beloofd de wet toe te passen, zo waarlijk helpe je god almachtig, en vervolgens weiger je deze wet toe te passen. Hoe verhoud zich dat dan met elkaar

TheStef | 09-12-14 | 12:29

jaja, schande dat mensen met een andere mening dat die van de meerderheid ook een baan mogen hebben... schande schande schande, tolerantie is leuk, maar natuurlijk alleen voor het algemeen geaccepteerde meerderheidsstandpunt, straks krijg je nog een land waarin iedereen zelf mag nadenken over seksuele moraal... dat moeten we toch niet willen met elkaar...

eenKAA | 09-12-14 | 12:21

Geen christenhond die zich aan die bijbeltekst houdt, Klaps.

Ebert de R | 09-12-14 | 12:19

Capt. Iglo | 09-12-14 | 12:02
onzin, het zijn geen ambtenaren, maar BUITENGEWOON ambtenaren. Met vaak maar 1 taak: mensen in de echt verbinden. Veel mensen willen daarbij een leuk kletspraatje aanhoren en niet alleen maar handtekeningen zetten.
Ofwel, voor mij geen buitengewone PvdA-ambtenaar, dan is die dag sowieso verpest.
Voor een homo geen SGP-ambtenaar.
En voor een Moslim geen PVV-ambtenaar.

Lijkt me handig om diversiteit te hebben in die buitengewoon ambtenaren. Dus waarom de SGP-ambtenaar weigeren? Hebben mensen nog wat te kiezen. Ze betalen er uiteindelijk voor.

BRickY | 09-12-14 | 12:17

Ok, dus 2/5 trouwen wel homo's en 3/5 niet. Schokkend nieuws!!

marlinn | 09-12-14 | 12:16

Het zijn maar 5 burgen, deze losgooien en het eiland drijft vanzelf af.

Sjaak uit Dordt | 09-12-14 | 12:11

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 12:06
Haha, doet het pijn dat de meeste nationalistische bewegingen antisemitische en homofobe trekjes vertonen?

Bakito | 09-12-14 | 12:10

Ze zijn toch best nog wel tholerant daar want er zijn ook gewoon 2 ambtenaren die wel heaumeau's in de echt verbinden dus dat is geen enkel probleem daar. Jammer alleen dat the only gay in the village nog geen verkering heeft daar dus het zal nog wel even op zich laten wachten dat eerste heaumeau huwelijk

Rechtende Rijder | 09-12-14 | 12:07

@Bakito | 09-12-14 | 12:00
Bevooroordeelde aap.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 12:06

@ watergeus | 09-12-14 | 11:49

Daar gaat het (wat mij betreft) helemaal niet om. Natuurlijk kan je dan een andere ambtenaar kiezen, als je wil trouwen als homo kan dat gewoon. Waar het om gaat (wat mij betreft) is dat deze mensen voor en namens de overheid werken en de overheid geen onderscheidt dient te maken op basis van ras, afkomst, seksuele voorkeur of wat dan ook. Als je trouw AMBTENAAR bent moet je mensen trouwen, wil je dat niet prima, dan moet je een andere baan zoeken. Geloven doe je maar thuis!

Capt. Iglo | 09-12-14 | 12:02

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 11:54
Volgens mij kun je beter homo zijn in 020 dan in het land van jouw nationalistisch idool Poetin. :)

Bakito | 09-12-14 | 12:00

In tHolen en spelonken liggen ze alleen met de eigen kroost te bonken.

deEerlijkeLeugenaar | 09-12-14 | 11:57

Tholen, kunnen we dat niet gewoon als gebaar naar de Belgen onder water zetten?

pietvanvliet | 09-12-14 | 11:55

Het wordt weer langzaam tijd voor de kast-in voor homo's. "Progressieve" gemeenten als Amsterdam grossieren in de ambtenaren die homo's in het huwelijk willen verbinden, maar daar worden ze dan wel weer in elkaar geslagen door de andere cliënten van deze zelfde ambtenaren.
Tholen zal nog wel veilig zijn (op straat), maar het huwelijksbootje meert er niet aan.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 11:54

Tholen,ja ja maar wel de katjes in de darkroom knijpen.

miko | 09-12-14 | 11:54

OT Onze legers staan aan de Poolse grens maar even uw aandacht voor de chronische discriminatie van onze homo-broeders. Je hoort of ziet ze nergens. Het is en blijft een schande!

Einde van de Domheid | 09-12-14 | 11:52

Tholen... geen hol aan

duitse herder | 09-12-14 | 11:49

Ik heb begrepen dat zelfs Paul de Leeuw als interim trouw abmtenaar mag optreden, dus dan mag iedereen het.
Er is dus eigenlijk geen probleem en anders trouw je toch lekker in een buurgemeente?

watergeus | 09-12-14 | 11:49

Ik ben geen:
- Ambtenaar
- Zeeuw
- Gristengekkie
Ik ben wel:
- Hardwerkende loonslaaf
- Noord Hollander
- Tolerante Liberaal Democraat
Derhalve heb ik in Tholen niets te zoeken.

Brulboei_61SB | 09-12-14 | 11:48

Tholen heeft groot gelijk. Zolang er voldoende capaciteit is om Onno's en Alberts te bedienen, mogen anderen dat weigeren. Zo weiger ik om een handenschudweigeraar een kus te geven of een diender een draai on de oren.

61 | 09-12-14 | 11:46

Er worden wel meer wetten van Den Haag door gemeenten niet uitgevoerd en of geweigerd. Dus wat is nu het probleem??.

behangtafel | 09-12-14 | 11:45

Ze willen van Tholen in 't Holen van den Here maken. Als je het mij vraagt zijn ze nog in de ontkenningsfase.

Bass Trouble | 09-12-14 | 11:41

Tholen, geen flikker an!

epidermalehegemonie | 09-12-14 | 11:40

Nu we het er toch over hebben, heeft er echt niemand een idee of Onno Hoes inmiddels gewipt is?

eerstneukendanpraten | 09-12-14 | 11:39

Gewoon bij weigering direct civiele zaak wegens discriminatie, lachen.

Ommie de HaatMoker | 09-12-14 | 11:39

Ik snap het niet, er waren al zat weigerambtenaren op Tholen. Zelf gezien toen we er eentje uit moesten zoeken.

Ridocar | 09-12-14 | 11:38

Hier hoor je de PVV dus niet over hè.

Bakito | 09-12-14 | 11:38

In plaats van een ambtenaar die na jaren Zeeuwse meisjes te hebben getrouwd nu op eens met het verstrijken van de 19e eeuw wordt geconfronteerd en ook twee vissersvrouwen moet gaan trouwen met voorliefde voor elkaars mosseltjes, en dit in zijn hoofd niet kan rijmen met het Sprookjesboek, worden ze er nu dus van tevoren op geselecteerd. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Bass Trouble | 09-12-14 | 11:38

Hele enge mensen. Hek er omheen en afsluiten van de buitenwereld dat inteelteiland.

Igor Putkin | 09-12-14 | 11:37

Naast een sharia-driehoek ook een grefo-driehoek. Lekker binnen jullie driehoek blijven allemaal!

Godsammekraken | 09-12-14 | 11:35


Kaas de Vies | 09-12-14 | 11:26

Lukt me laatste tijd wat minder, ben er met eentje getrouwd.

eerstneukendanpraten | 09-12-14 | 11:35

Ik ben dan zelf geen islamofoob. Iedere religie kan verantwoording gaan afleggen.

Feynman | 09-12-14 | 11:34

Niet in Tholen gaan wonen dus, er zijn zat gemeenten waar er geen probleem is met de trouwambtenaren. Daar niet trouwen = geen inkomsten voor de gemeente.

Pouline | 09-12-14 | 11:34

Ik snap het probleem niet zo. Ik weiger al 15 jaar alle ambtenaren in mijn sociale leven.

Kaas de Vies | 09-12-14 | 11:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken