Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boer wil dialoog na brandbomaanslag op bedrijf

gandhi100bij100.jpgWow. Het bestaat nog. Mensen die rustig, kalm en beheerst reageren als iemand probeert hun bedrijf te verwoesten. Varkensboer Chris Hoeven zag bijna zijn 244 scharrelvarkens in rook op gaan begin deze week. Aangestoken. Gelukkig zagen voorbijgangers de rookontwikkeling, anders hadden het bedrijf + aanpandige huis compleet af gefikt. Oorzaak? Brandstichting. Dankzij haatzaaierij van de dierenknuffelmaffia vinden sommige radicalen het gerechtvaardigd om boerenbedrijven kapot te maken, dieren te vermoorden en mensen in gevaar te brengen. Als wij Chris Hoeven waren geweest, waren we pisboos geworden. Dit is een moordaanslag op mens, dier en have. Wij zouden nu niet als eerste aan een beschaafde brief denken als iemand ons bedrijf in de fik steekt, bijvoorbeeld. Maar zo is Chris niet. De nuchtere Brabantse varkensboer schrijft een open brief (mirror). "Mijn zorgen zijn dat wij door constante negatieve beeldvorming, polarisatie en framing nog verder uit elkaar gaan groeien als varkenshouder en burger én als boer en buur. Mijn zorgen zijn dat onbekend onbemind maakt. Mijn zorgen zijn dat we in een fase zijn beland dat mensen het normaal zijn gaan vinden dat je een brandend voorwerp in een varkensstal mag gooien. Dat er dieren- en mensenlevens op het spel gezet worden om een punt te maken." En vraagt om dialoog. Als je problemen hebt met varkensboeren, kom langs, neem een bak koffie en stel je vragen. Wow. Wat een beheersing. Wat een rust. Wat een... tja, hoe zullen we het noemen... beschaving. Chris Hoeven is de Gandhi onder de varkensboeren. Als u zegt dat hij dagelijks in een wit laken en met een houten stok op afgetrapte sandalen zijn werk doet, geloven wij het direct. Dit land is gebaat bij meer Chris Hoeven.

Reaguursels

Inloggen

Hunebedbouwer | 29-11-14 | 13:09

Is inderdaad het probleem dat de stedeling niet weet hoe het zit. Maar waarom hebben we dan zoveel anti-organisaties en maakt radar of keuringsdienst van waarde van die zwaar gelogen 'kijk-alle-boeren-zijn-dierenmishandelaars' reportages? De stedeling hapt het als zoete koek en heeft er dan ineens wel expert op hoe het op de boerderij eraan toe gaat.

Vind het pure kutzooi hier dat we alleen maar in de zeik worden gezet en niet worden gewaardeerd. En ook al zal het de stedeling niks van af weten, weet dat de Chinezen onze melk heeeeel erg graag willen hebben...

Xilvero | 01-12-14 | 08:38

Een dier heeft net zoveel recht op leven als ieder ander.
Vlees en zuivel zijn schadelijk voor de mens, met als overduidelijk verschijnsel de vele heupoperaties en diabetes patienten hier. Die vindt je niet in bijvoorbeeld India, waar men hoofdzakelijk plantaardig eet en een dierenleven respecteerd.
Mensen denken niet na, omdat men bang is voor de consequenties van hun denken.

Tabernakel | 30-11-14 | 19:25

De brand is aangestoken door de boze buurman of Hoeven zelf. De brief is niet door Hoeven geschreven want veel te soepel taalgebruik voor een gewone ondernemer.
Wel een slimme jongen die Hoeven; hij weet de media goed te manipuleren.

Big Bear Hunk | 30-11-14 | 09:19

@bisbisbis | 29-11-14 | 12:38
Helemaal mee eens, het vrijlaten van ik weet niet hoeveel nertsen in de wetenschap dat ze geen van allen in de natuur zullen overleven zegt al genoeg over dit soort klotevolk.

G,I. Jane | 29-11-14 | 22:36

Een mooi gebaar, echter volslagen nutteloos. Dierengekkies doen niet aan dialoog.

flashforward | 29-11-14 | 21:39

satuka | 29-11-14 | 16:28
Dierenactivisten schromen niet om dieren te laten lijden. Loslaatacties en bespuiten met verf zijn bepaald niet diervriendelijk, evenals het opzettelijk verspreiden van dierziekten (ja, dat komt/kwam voor) of het zelfs opzettelijk verwonden van dieren om maar 'gruwelijke' beelden te kunnen maken om de publieke opinie te bespelen.
Dierenactivisme bestaat bij de gratie en donaties van het volk. Ook zij vormen een industrie.
En ja, er zijn welzeker oprechte activisten, maar de 'top' is zo fris niet.

Geile Markeerstift | 29-11-14 | 20:25

Gandhi (zie foto bovenaan) was trouwens vegetariër die zei: 'De beschaving van een volk is af te meten aan de wijze waarop ze met dieren omgaan'.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 20:12

Wie ook problemen heeft met varkensboeren zijn mosselbaarden. Zolang die het land niet uitgestampt worden zal het altijd wel ergens branden. Zo. De GeenStijl censuur weet weer wat doen. Doei, watjes.

Tricephalus | 29-11-14 | 18:58

Ik geloof dus ook niet dat dierenactivisten zoiets zouden doen, klinkt volkomen onlogisch.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 18:37

@varkensboer | 29-11-14 | 14:39
Ja, maar dat is nogal wat anders. Met zo'n brand in een slachterij denken ze waarschijnlijk het doden van dieren te voorkomen, wat natuurlijk niet zo werkt. Als je dieren wilt redden moet je zelf vegetariër worden of bijvoorbeeld slechts 1x per week vlees eten. In het begin even wennen, maar na een tijdje ook weer gewoon. Als boeren dan ook nog beter betaald worden, dan zou je een betere wereld hebben, we hebben het zelf in de hand door iets te matigen en een beter prijs te willen betalen.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 18:36

Beetje dom om te denken dat dierenactivisten een stal in de fik proberen te steken. Die Hoeven heeft genoeg andere vijanden, heeft ruzie met de gemeente, de provincie en omwonenden. Het is ook een ongeloofwaardige brief, het zal me niet verbazen als die kerel zelf brand heeft gesticht, het zal niet de eerste boer zijn die zoiets doet.

lompe smurf | 29-11-14 | 18:13

Ik zeg: alle Mohammed Achelamachi's inruilen voor Chris Hoeven's!

Jelle. | 29-11-14 | 17:45

Dierenactivisten hebben iets gemeen met motorclubs...
Het gros van de mensen heeft ze nog nooit gezien, en nog minder mensen zijn ooit benadeeld door hen.
Toch,als je de media mag geloven terroriseren ze het hele land...

Loebas | 29-11-14 | 17:04

satuka,

Denk jij nou echt dat een boer dit doet om de aandacht te trekken. Die stookt zijn stal niet aan.
Activisten zijn tot alles in staat, dat is in het verleden al vaak gebleken.

Gerritjan | 29-11-14 | 16:42

Knap staaltje dom tendentieus journalistiek. Het lijkt onwaarschijnlijk dat deze aanslag door dierenactivtisten is gepleegd. Het gaat hen immers om het welzijn van dieren. Als de extremistische club uit die wereld al geweld gebruikt, dan is dat tegen mensen gericht... Kwestie van logisch denken. Maar dat wordt misschien wat moeilijk als je zelf doorslaat in je tomeloos fanatisme tegen dierenactivisten..

satuka | 29-11-14 | 16:28

Volkertje weer op stap geweest?. Is niet meer te bewijzen hé, met dank aan de D66rechtspraakmaffia.

ad melkert | 29-11-14 | 16:28

Wakker Dier, PvdD, Bont voor Dieren, Stichting Natuur & Milieu, Das & Boom, Tros Radar.. De organisaties die het stokje van de Rote Armee Fraktion hebben overgenomen.
Nog niet zo dodelijk (afgezien van de twee moorden gepleegd door Volkert) maar dat komt nog wel.

Geile Markeerstift | 29-11-14 | 16:10

Omwonenden zijn geen dieren of milieuactivisten. Het zijn gewoon NIMBY's die alles aangrijpen om de boer weg te krijgen.
Het ergste is als ze uit de randstad zijn gekomen en een boerenbedrijf hebben opgekocht om een paar paarden te houden en om lekker landelijk te wonen.

fail | 29-11-14 | 15:33

Dierenactivisten kunnen vrijuit hun gang gaan en weten zich gesteund door de linkse kerk die hier in Nederland momenteel de dienst uit maakt. Kijk maar naar figuren als Volkert van der Graaf die door D66-rechterjes weer vrij mogen rondlopen. De AIVD heeft haar handen meer dan vol aan door links gesteund moslimtuig, dus voorlopig verwacht ik weinig heil voor boer Hoeven.

Nestorix | 29-11-14 | 15:01

Voor iedereen die denkt dat dierenactivisten geen brand stichten. In 2001 is de grootste varkensslachterij in brand gestoken en opgeeist door dierenactivisten met 100-en miljoenen schade. Tel daar de moord op Fortuyn, aanslagen en bedreigingen op laboratoria en boeren en het loslaten van nertsen bij op, en het is een terroristische organisatie.

varkensboer | 29-11-14 | 14:39

eerstneukendanpraten:
Jij weet absoluut zeker dat het een milieufreak is die de boel heeft aangestoken, en niet een pyromaan, jaloerse echtgenoot of verliefde vrijer, en je doet er nog een gezellige eigen bijdrage aan haatzaai bij.
Ben je soms aanhanger van de PVV?

mallekater | 29-11-14 | 14:35

Te vrezen valt dat de beheerste reactie van de boer vergeefse moeite blijkt. De dader is meer bezig met Het Eigen Gelijk.

natte krant | 29-11-14 | 14:34

Grappig, bijna iedereen neemt het klakkeloos van gs over dat het millieutokkies zijn.
Waarschijnlijker zijn het omwonenden die hun hypotheekwaarde flink zien dalen als meneer zijn stal 10 keer zo groot maakt.
Zo'n boer heeft daar schijt aan, die denk alleen aan meer en groter.
Dus het zal wel een eenzijdig dialoog worden.

Aart Z. | 29-11-14 | 14:30

Het is een beetje vals om mensen die op legale wijze opkomen voor dierenrechten te linken aan deze brandstichting. Dat is net zoiets als Wilders verantwoordelijk houden voor de daden van Breivik. Het zijn waarschijnlijk twee verschillende groepen die verschillende methoden hanteren, waarbij het heel goed kan dat ze het totaal oneens zijn met elkaars methoden. Als iemand die bezorgd is om de behandeling van dieren in de veehouderij kan ik hier in ieder geval op geen enkele manier achter staan. Roepen dat je opkomt voor dierenwelzijn en dan proberen een paar honderd varkens levent te verbranden, dat gaat er bij mij niet in.

Doldwaas | 29-11-14 | 14:17

-weggejorist-

riffraffriffaap | 29-11-14 | 14:15

Tekst in artikel klopt niet. Het is geen stal met aanpandig huis maar een vrijstaande schuur zonder huis erbij. Dichtstbijzijndste huis ligt op zo'n 200 meter.
Het was trouwens een redelijk kansloze poging tot brandstichting. Brand werd rond 08.30 zondagochtend opgemerkt, dus wss zijn de daders zo rond 8 uur beziggeweest.
Als het je echt menens is doe je het ergens midden in de week 's nachts.
Hopelijk krijgen ze de daders te pakken en worden ze flink gestraft. Een poging doen om doelbewust meer dan 200 varkens levend te laten verbranden kan niet hard genoeg aangepakt worden.

Ik snap dat mensen niet langs een varkensbedrijf willen wonen, maar dan moet je lekker midden in het dorp gaan wonen. Als je in het buitengebied gaat wonen weet je dat dit erbij hoort. In de buurt zitten al meer varkenshouderijen en je kan vantevoren bedenken dat die wel eens zouden willen uitbreiden, wat financieel gezien gewoon noodzakelijk is.

GeenHenk83 | 29-11-14 | 14:12

De bio-industrie kost heel wat meer dan het oplevert. Vervuiling van milieu en voedselketen, uitbraken van besmettelijke ziekten, de schade van alle troep die de beesten naar binnen krijgen, en natuurlijk directe en indirecte subsidiëring van de immer goed belobbyde boerenstand.

Lijkt me een situatie bij uitstek waar het morele argument het financiële ontmoet. Doorgaans is het bij de Nederlander dan snel beslist.

Theo van Deursen | 29-11-14 | 13:59

@ronaldnh | 29-11-14 | 13:21
Niet als je lagere belastingen oplegt aan kleinere bedrijven. Niet als je lagere rentepercentages berekent op hun leningen. Momenteel krijgen juist grote bedrijven voordeeltjes. 2/3 deel van de EU begroting bestaat uit landbouwsubsidies. Daar gaat 400 die extra 642 miljoen weer naartoe.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 13:44

Die megavarkensstallen zijn voor veel mensen een doorn in het oog. Maar die kopen wel de kiloknallers bij AH, Jumbo etc. Dat op termijn die varkensstallen verdwijnen is wel duidelijk. Als het al milieuactivisten zijn, dan zullen zij aan het verdwijnen van de stallen door dit soort acties niet bijdragen. Gewoon 1 euro meer betalen voor een karbonade dan doe je iets wezenlijks.

ich habe es gewusst | 29-11-14 | 13:36

@tipo | 29-11-14 | 12:37

Alleen de eerste stal varkens stinkt. Met meer stallen komt er niet meer stank bij.

bosmaloot | 29-11-14 | 13:35

Nou, wens hem veel succes bij zijn dialoog met dat stelletje fascistische betweters.

alexbl | 29-11-14 | 13:21

Watching the Wheels | 29-11-14 | 13:09

Ben het wel deels met je eens over die prijzen enzo, MAAR dat werkt niet. Dan is het NOG lucratiever om uit te breiden.

ronaldnh | 29-11-14 | 13:21

Het moet ook eens een keer afgelopen om op deze eenpit/familieschaal varkens in open stallen naast een dorp te houden. Het is geen 1950 meer. Waar blijven die 5 sterren varkensflats met gaswas installaties op de maasvlakte?

dugo | 29-11-14 | 13:17

@WernerT | 29-11-14 | 13:09
Dierproeven beter coordineren in de wereld. Beetje onzin om op 100 plaatsen hetzelfde te doen als het wetenschappelijk gezien ook op 2 plaatsen voldoende zou zijn.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 13:16

@Weerduivel | 29-11-14 | 13:07
Mee eens.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 13:12

@tipo | 29-11-14 | 12:37
Even gegoogled op de naam die je noemde. Er staat hier: http://www.ed.nl/regio/kempen/oirschot/race-nog-niet-gelopen-voor-hoevarko-oostelbeers-1.4151825
"Hij wil zijn scharrelvarkenbedrijf aan de Langereijt (nu 250 dieren) omzetten naar een bedrijf met fokzeugen (1700)." Dus 22 duizend lijkt een beetje overdreven of is dat met jonkies samen?. Verder staat er: "Hoevarko heeft ook nog een andere vestiging in Oirschot, aan de Eindhovensedijk." Hoe groot is de kans dat hij het zelf in de fik heeft gestoken? Denk zelf "zeer klein", maar vind dat mensen hier wel snel oordelen zonder feiten. Dierenactivisten hebben nog nooit een stal in brand gestoken, waarom zouden ze. Zou ook niet erg logisch zijn. Ik keur elke vorm van vernieling óók af voor alle duidelijkheid. Het lijken me eerder jonge (kennissen van) omwonenden na een avond stappen met iets teveel alcohol op. Blijkbaar zijn omwonenden naar de Raad van State gestapt (gemeente zal wel weer de gebruikelijke vriendjespolitiek toepassen) http://www.ed.nl/regio/kempen/oirschot/race-nog-niet-gelopen-voor-hoevarko-oostelbeers-1.4151825 . Beter kunnen ze zorgen dat boeren betere prijzen kunnen krijgen, zodat ze niet steeds groter hoeven. Nederland is al zo'n dierenfabriek.

Watching the Wheels | 29-11-14 | 13:09

@Xilvero | 29-11-14 | 12:44
In de gedachtengang van de meeste (rand)stedelingen komt hun voedsel gewoon uit de supermarkt hoor.. wat heeft een boer daar mee van doen?
De overheid zou eindelijk eens die riante subsidies van lekker/wakker dier en alle andere groene ratten in moeten trekken.
Dat soort volk is gewend dat hun geld zomaar aan komt waaien.
Dat er ook mensen zijn die daar 7 dagen p/w voor moeten werken gaat er bij hen niet in.

Hunebedbouwer | 29-11-14 | 13:09

'De prijzen moeten omhoog zodat de boeren met minder dieren een goed inkomen kunnen verdienen.' (Watching the Wheels | 29-11-14 | 12:36)

Dat dus. Dierproeven: ja. Vlees eten: nee.

WernerT | 29-11-14 | 13:09

Deze agressie keur ik af, maar ik stond deze week weer eens voor het stoplicht en zag naast mij een vrachtwagen met veevervoer. Zoals u wellicht weet worden dieren in Europa van hot naar her gesleept om in zoveel mogelijk landen EU subsidie binnen te harken. In het ene land wordt t beest geboren, in t andere vetgemest, in weer een ander land geslacht om vervolgens tot ham etc verwerkt te worden in het laatste land. Dan sla ik vast nog wat stappen over. Ik geloof best dat deze boer goed voor z'n varkens zorgt, maar wat er na hun vertrek uit zijn stal gebeurd is veelal afgrijselijk. Wel eens bij een abattoir geweest? Hoe daar dieren geschopt en geslagen worden is verschrikkelijk. Het zijn voor deze mensen geen beesten meer maar productiemiddelen. t Maakt niet uit of je biologisch of 'gewoon' vlees uit. Uiteindelijk is hun einde bij beide hetzelfde. Pas als dit verandert eet ik weer vlees.

Weerduivel | 29-11-14 | 13:07

@Psycheltjes | 29-11-14 | 12:16
Okay. Wie hier begrijpt satire niet? Ja steek je vingertje maar omhoog, we eten je echt niet op.

Psycheltjes | 29-11-14 | 13:03

Varkens met roetvegen. Daar zullen die brandstichters vervolgens ook wel weer tegen protesteren.

spanarchist | 29-11-14 | 13:00

@Bakito
EigenpijperT ! ;)

AbleArcher13 | 29-11-14 | 12:54

AbleArcher13 | 29-11-14 | 12:43
Even voor de duidelijkheid, niet Igor maar ik heb het gezonde verstand geïntroduceerd op Geenstijl.

Die homofobe opmerking heb ik niet gehoord, ik zal je matsen.

Bakito | 29-11-14 | 12:48

Meer Chris Hoeven Quid? Als we dat linksfascistisch tuig opruimen dan is dat helemaal niet nodig. Je breekt een lans voor theedrinken? Zit er iets los in je bovenkamer?

Babels toren | 29-11-14 | 12:45

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:37
LOL. ;)

Bakito | 29-11-14 | 12:45

Bij een varkenshouder in Aalten zijn ook al tot 2x toe de stallen in de fik gezet, eerste keer onbewezen en tweede keer brandstichting...

Het moet toch echt niet gekker worden, ben zelf ook boer. Wij als Nederland hebben de zwaarste regels en eisen, leveren de beste kwaliteit vlees en melk van de wereld. Krijg steeds meer het idee dat de Nederlanders dat niet beseffen en waarderen. Als een groot export land stel ik daarom voor; al ons voedsel exporteren!

Landen als China betalen graag voor onze kwaliteit en hebben er zwaar tekort. Laten alle Nederlanders maar melk en vlees uit de oerwoud gestookte landen als Brazilie halen, of uit India/Pakistan waar ze de techniek en de kennis niet eens hebben.

Nederland is ons voedsel niet waard!

Xilvero | 29-11-14 | 12:44

@Bakito | 29-11-14 | 12:25
Recycle jij reaguursels van jouw homoseksuele vriend Igor, probeer een origineel te zijn.

Maar een politie onderzoek afwachten is wel zo verstandig, dat voorkomt gissen.

AbleArcher13 | 29-11-14 | 12:43

Met dierenactivisten valt niet te praten. Een deel van de harde kern behoort levenslang in een extra beveiligde TBS kliniek.

bisbisbis | 29-11-14 | 12:38

Inderdaad... Na de koffie in de schredder....

JW34 | 29-11-14 | 12:37

@Bakito | 29-11-14 | 12:35
Dat is me net iets te links, als oplossing. Ik begrijp je gedachtesprong, dat wel.

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:37

Hoevarko wil van 244 scharrelvarkens uitbreiden naar 22 duizend fokvarkens. En dan met de mest energie opwekken.

Een ambitieus plan, dat in de buurt natuurlijk wel vragen oproept. Want stinkt dat niet?

tipo | 29-11-14 | 12:37

Boer Gandhi o.O
Prachtig!

svdb | 29-11-14 | 12:36

Dolphi | 29-11-14 | 12:31
Over dit land verbaas ik me steeds meer jammer genoeg.
Was zo maar een ideetje dat van die Folkert, zou zo maar kunnen.

dwar | 29-11-14 | 12:36

Een dierenvriend zou toch nooit brandstichten in zo'n stal. Lijkt me onzin. Link http://www.omroepbrabant.nl/?news/220412392/Brandstichter+probeert+honderden+varkens+om+te+brengen+in+stal+in+Oirschot.aspx even gelezen. Boer zegt eerder bedreigingen te hebben ontvangen. Dat zijn mogelijk geen milieuactivisten, maar lijkt me eerder mensen uit de omgeving die het wel een keer genoeg vinden. Op sommige plaatsen is het een soort industriegebied geworden en bij de Q-koorts zijn er honderden mensen ziek geworden. Q-koorts, Vogelgriep, H5Nogiets, Varkenspest, Mond en Klauwzeer, misschien zijn sommige omwonenden het zat omdat ze geen kant op kunnen en hun huis niet verkocht krijgen? De prijzen moeten omhoog zodat de boeren met minder dieren een goed inkomen kunnen verdienen. Een dierenvriend zou dit toch nooit doen als je goed nadenkt?

Watching the Wheels | 29-11-14 | 12:36

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:32
Alle dierenactivisten en Groenlinksleden dan maar preventief oppakken?

Bakito | 29-11-14 | 12:35

@normanius | 29-11-14 | 12:17
Aan de dierenmaffia is niets anarchistisch aan.
Ze willen juist andere hun wil opleggen.

miko | 29-11-14 | 12:32

@Bakito | 29-11-14 | 12:25
Waar vaak en verdacht veel rook te zien is, daar is meestal ook vuur aanwezig. En politie-onderzoeken gaan zo omzichtig rond de vaste dadergroepen heen.
Neem zo'n Volkert van der Graaf, als Hans Smolders meneer niet was nagelopen, dan was hij nu (behalve vrij man) onschuldig geweest aan *twee* moorden.

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:32

@: PopperFlopper | 29-11-14 | 12:17

Dat zou best is kunnen.....

edelweiss | 29-11-14 | 12:31

@dwar.Folkert is zeker over gegaan van moord op brandschatten.Lekker land hier hé ?

Dolphi | 29-11-14 | 12:31

Folkert van der G ergens gesignaleerd???

dwar | 29-11-14 | 12:26

Enfin mensen, we komen er niet uit. Jijbakken en guilty by proxy tot dusverre.

Laten we eerst het politie-onderzoek maar eens afwachten. Vals beschuldigen en speculeren, daarbij is niemand gebaat.

Bakito | 29-11-14 | 12:25

Dierengekkies vinden dierenlevens wel vaker belangrijker dan mensenlevens. Ik kan me nog een vrouw herinneren die niet wilde remmen voor overstekende kinderen als ze in haar auto reed met een trailer er achter, want stel je voor dat het paard ergens last van krijgt bij het (hard) remmen. Als ik die vent was had ik het anders 'opgelost'.

SuperRogier | 29-11-14 | 12:24

@Bakito | 29-11-14 | 12:19
Heb je bewijs van die wietplantage? Overigens vliegen varkensstallen nog vaker spontaan in brand.

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:23

@ Bakito

Bla bla bla, met je 'NOOIT', onzin!

Ik denk dat niemand het erg had gevonden als jij met je ordinaire bakkes uit je trog stond te vreten in die schuur op dat moment... Erg van de varkens wel, ja.

Stripe Square | 29-11-14 | 12:21

Bakito | 29-11-14 | 12:19
Of had hij misschien wel onderduikers in z'n gierkelders en was dit een signaal van de lokale NSB chapter... Of... Of... Of...

PartyCrasher | 29-11-14 | 12:21

Reageer+ | -1

Er blijkt er toch minstens 1 met z'n verstand in z'n reet rond te hangen hier.

Skunk57 | 29-11-14 | 12:19

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:14
Hoezo dierenactivisten? Heb je bewijs?

Wie weet stond er wel een wietplantage in zijn gierkelder en was dit een signaal van de lokale drugsmaffia.

Bakito | 29-11-14 | 12:19

Heb de tomeloze uitbreidingen van veestallen van dichtbij moeten meemaken. Heb ook wel eens over in de fik steken gedacht. Maar ik ben een Hollander en dan komt het er niet van.

61 | 29-11-14 | 12:18

Die brief bewijst het ongelijk van Marianne Thieme met haar mensenhaat.

tipo | 29-11-14 | 12:18

Bakito | 29-11-14 | 12:05
uhm varkenshouder = bio-industrie dus daar zal t niet vandaan komen.

Dierenknuffelmaffia = anarchistisch, uberlinks en meendend het grote gelijk in pacht te hebben militant grafvolk welk geen enkel middel schuwt om de overtuiging van het eigen gelijk aan een ieder op te dringen.

Dat de dierenknuffelmaffia wel degelijk slachtoffers maakt onder hetgeen ze claimen te beschermen hebben ze destijds bewezen toen ze die nertsen fokkerij overhoop haalden. de vrijgelaten diertjes zullen voornamelijk A.)doodgereden zijn. B.)van de honger gestorven zijn. C.)anderzijds aan hun einde gekomen zijn wegens [x] ongeschikt voor leven in vrijheid omdat generatie op generatie in gevangenschap geboren en gedood is.

normanius | 29-11-14 | 12:17

Slimme boer. Weet alleen niet wat het plaatje bij dit stukje doet, ik zou zeggen dat het een gepensioneerde shaolin monnik is.

pluk-87 | 29-11-14 | 12:17

Een milieuactivist die dieren in brand steekt? Denk het niet. Denk eerder aan Varkens ies Haram.

PopperFlopper | 29-11-14 | 12:17

Deze boer staat vaak in de vakbladen met meerdere bedrijven van hem en volgens mij heeft hij een voorbeeldbedrijf. Maar een paar weken geleden is bij een andere varkenshouder uit Oirschot nog een mestverwerkingsinstallatie afgebrand. Ik geloof niet in toeval.

varkensboer | 29-11-14 | 12:17

Ja ja. Vreedzame varkensboer. Me hoela. Zodra die arme dierenmensen voor de deur staan om met 'Ghandi''n bakkie te doen, worden ze in de schredder geflikkerd en gaan ze door het varkensvoer.

Psycheltjes | 29-11-14 | 12:16

Milieu- en dierenactivisten zijn, behalve tot moord, ook vast en zeker in staat om honderden varkens te verbranden. Jammer dat dit schoftentuig zo mild behandelt wordt door "onze" elite. Misschien omdat ze elkaar wel weer nodig hebben bij tegenvallende democratie.

Ik zal uit (echte) "Solidariteit" met den arbeiders & boeren (en Chris Hoeven) een kiloknaller varkensvlees in het wagentje doen. Desnoods gaat dat de kliko in, maar oprecht hierbij de Ebola gewenscht aan socialisten en andere wereldverbeteraars.

Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 12:14

Ik heb bij genoeg boerenbedrijven en slachterijen gewerkt om te kunnen zeggen dat op het transport na het vrij gemoedelijk is. De daders hebben nu waarschijnlijk al overal jeuk omdat ze nog nooit zo dicht bij een grasveldje zijn geweest.

Bokito ergo sum | 29-11-14 | 12:12

ah, losgeslagen dierengekkies. goed dat de man zo rustig blijft, en niet reageert zoals veel ''beschaafde'' scheldende dierenrechtentokkies.

giovanni erkelens | 29-11-14 | 12:10

@NiceGuysFinishLast | 29-11-14 | 12:07
Rechtstuig doet dat ook en dan ook nog eens op grotere schaal.
Tuig is nu eenmaal tuig. Het woord bestaat niet voor niets.

McMarx | 29-11-14 | 12:10

De cohen onder de varkensboeren

3Xniks | 29-11-14 | 12:09

the big lebowski | 29-11-14 | 12:07
Volgens mij bedreigen types als jij Gario en niet andersom.

Bakito | 29-11-14 | 12:09

Heerenboer

geeftnix | 29-11-14 | 12:08

Geef de man een standbeeld!

En een paar nieuwe varkens...

Cummie de Swappert | 29-11-14 | 12:08

@Bakito;

Dan nog! Dat geeft niemand het recht om zoiets te flikken.

Meneer Hoeven is overigens qua fatsoen alles wat meneer Gario niet is.

the big lebowski | 29-11-14 | 12:07

Linkstuig kan niet bouwen, alleen vernietigen. Nul positieve bijdrage aan de maatschappij en kosten klauwen met belastinggeld.

NiceGuysFinishLast | 29-11-14 | 12:07

Dierenactivisten zullen NOOIT een aanslag plegen op scharrelvarkens.

Was het niet gewoon ordinaire bio-industrie?

Bakito | 29-11-14 | 12:05

Als wij nu eens tijdens het jaar getij wat minder kiloknaller op de BBQ gooien en gaan voor kwalitateit, dan is er al veel minder reden om bedrijfs-vernietigende betweterige brandstichters te tolereren.
Maar ja, dat merk je zelf, in je maag en in je portemonnee.

Skunk57 | 29-11-14 | 12:04

@eerstneukendanpraten | 29-11-14 | 11:57
Ik meen eentje uit Harderwijk...

Mastermattie | 29-11-14 | 12:01

topgozert, meer meer meer.. Nou zijn boeren over het algemeen sowieso beschaafder en socialer dan mensen uit de steden (al helemaal de randstad stelletje omhoog gevallen vreters), dus verbazen doet t me niet echt.

TheJesseJ | 29-11-14 | 12:01

Een stal met levende scharreldieren in de fik steken komt bij mij toch niet echt over als de actie van de "dierenknuffelmaffia". In de bron wordt gezegd "Wij proberen al jaren de stal uit te breiden en dat wordt niet gewaardeerd door sommige mensen", lijkt mij eerder dat daar andere belangen bij spelen. Respect voor deze boer waarop hij het dialoog wil aangaan overigens...

PartyCrasher | 29-11-14 | 12:01

Het is ook wat makkelijker met een riek iemand achterna te zitten als ze al in je woonkamer zitten en je zelf controle hebt over het slot van de deur.

Ares | 29-11-14 | 12:00

Er is steeds minder respect en mensen worden steeds agressiever.
De rechterlijke macht blundert met veroordelingen.

Als je niet meer op de steun van de overheid kunt rekenen zal je andere manieren moeten verzinnen om tot oplossingen te komen.

Sommige mensen doen dat met geweld, deze meneer wil graag de dialoog aangaan.
In ieder geval kudo's voor de eerste stap.

Mastermattie | 29-11-14 | 12:00

Item voor een nieuw tv programma: boer zoekt dialoog. Zouden meer mensen moeten doen...

matrixbluepill | 29-11-14 | 11:59

Deze beheerste reactie is vast ook ingegeven door de aanstaande uitkering van de verzekeringsmaatschappij.

AbleArcher13 | 29-11-14 | 11:58

-weggejorist-

Misgeslagen Plank | 29-11-14 | 11:58

Welke idioot wil zijn punt maken door een stel varkens en een gezin in de fik te zetten?

Tisnietanders | 29-11-14 | 11:58

Geef die boer een stoel. Een gouden.

Geert Linkers | 29-11-14 | 11:57

Vraagje: welke militante milieu-activist loopt er op dit moment weer vrij rond?

eerstneukendanpraten | 29-11-14 | 11:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken