Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Agenten onvoorbereid straat op gestuurd

nationalepolitie100.jpgHet vak van agent is niet te benijden. Voor een hongerloon onderbemand en slecht voorbereid het riool van de samenleving ingestuurd worden en dan vervolgens shit over je heen krijgen omdat iedereen denkt dat je alleen maar staat de flitsen. Nu weer dit: "Volgens de Inspectie wordt tijdens trainingen te weinig aandacht besteed aan geweld tegen agenten en zijn ze niet goed voorbereid op verbale agressie. Ook werken agenten te lang en nemen ze te weinig rust." Dit is het meest schofterige wat onze overheid kan doen: politieagenten niet goed trainen en dan vervolgens te lang de straat opsturen. Onze overheid is Thierry Baudet en de politieagenten zijn allemaal vrouwen, zo worden ze behandeld. Deze week lazen we nog dat de reorganisatie van het politiekorps naar de Nationale Politie een stuk minder criminaliteit oplost dan beloofd. Simpelweg omdat agenten niet meer weten waar ze intern aan toe zijn. En voor extern niet goed worden opgeleid. Dit is zeer schofterig van Ivo Opastelten en Fred T. Zo ga je niet met je grondpersoneel om. En in plaats van de problemen weg te liegen, kun je er beter maatregelen voor treffen. Juf Nina (fuutfuuw) wil betere arbeidsomstandigheden voor het onderwijs en dat is precies wat de politie nodig heeft: een juf Nina die de opleidingen aan laat sluiten op de praktijk en het opneemt voor de agent. Komt juf Nina ook in uitvoering met politie-uniform? Dan kunnen we Opstelten en Teeven eruit tieften en iemand op die post zetten die niet burgers criminaliseert maar juist agenten op de juiste manier uitrust. Thanks.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

De Baarenees | 23-11-14 | 11:45

Wow, kwitje is propolitie. Tot ie weer een boet krijgt voor fietsen zonder licht, rebel dat ie is!

3*links=rechts | 23-11-14 | 08:37

@Godsammekraken | 22-11-14 | 10:18
Volgens mijn informatie dien je minimaal MAVO te hebben en niet teveel daarboven om agent te worden maar, dit kan oude informatie zijn.
In ieder geval heb ik medelijden met de dienders dat ze zo in de steek gelaten worden door hun oversten en de politiek.
.
BOA's: die zijn VMBO en zouden verboden moeten worden door de praktijk van hun falen en onbenulligheid.

McMarx | 23-11-14 | 05:13

@necrosis | 22-11-14 | 11:57
Ja, uiteraard.

343 | 22-11-14 | 17:37

@ben kokhals | 22-11-14 | 16:38

Hier het fragment uit Orwell's 1984: www.youtube.com/watch?v=rJz77y4d_JA

Natuurlijk gaat deze scene erg ver, zeker vergeleken met de huidige realiteit van de regering in Den Haag, maar het begin is er al. Kijk maar hoe mensen monddood gemaakt worden m.b.t. allerlei 'lastige' onderwerpen die De Staat effe niet uitkomt.

Men (lees: De Staat) gaat steeds verder want werd er vroeger nog wat gemompeld, dan probeert men vandaag de dag politici middels allerlei juridische trucjes monddood te maken. Of met een paar kogels, bommen, messen...

We hebben nu dus De Staat die zegt dat: 4 km/h te snel rijden midden in de nacht op een verlaten snelweg = levensgevaarlijk en moet met alle totalitaire en financiële middelen worden aangepakt, maar tegelijkertijd zie dat onverantwoord en roekeloos rijden + 3 doden = 120 uur taakstraf. Tja... probeer dat maar eens uit te leggen.

2+2=5 volgens De Staat en media, en als je er aan waagt te twijfelen dan ben je in hun ogen een gestoorde gek die het liefst spelende kinderen dood wil rijden...

Xirdalan | 22-11-14 | 17:10

Aantastelijk | 22-11-14 | 10:28

Ik ook. Ben haar toevallig van de week tegen gekomen. Ze ziet er net zo leuk uit als op de foto.

tweetybird | 22-11-14 | 16:42

@Xirdalan | 22-11-14 | 12:30 "Echt, jullie Nederlanders leven inmiddels in een Orwelliaanse samenleving waar je permanent door de politiek en media wordt gebrainwasht dat 2+2=5."
.
Zo is het. Misleid, geconditioneerd en uitgezogen.

ben kokhals | 22-11-14 | 16:38

@La Bailaora | 22-11-14 | 10:29 "De overheid is volgens mij bewust bezig om ander soortige dienaren te creeren."
.
Geheel mee eens. De pro-actieve diender wordt al decennia lang weg-gefrustreerd door de draaideur-justitie.
Een beetje crimineel is goed voor tig-keer opgepakt worden, voorkomen en weer verder gaan. "Poeh poeh, druk druk druk" roepen de inholland-rechtertjes dan. Maar voor de diender is het dweilen met alle kranen steeds verder open. Dan maar bonnen schrijven.
Den Haag wil ook helemaal niet dat dienders boeven vangen en waardering oogsten en de criminaliteit afneemt. Den Haag (ofwel de bende van vier, VVD66PvdCDA en aanhang) is met heel andere dingen bezig, en heeft lak aan de burger.

ben kokhals | 22-11-14 | 16:21

Wij wilden toch zo graag "Oom agent", welnu die hebben wij. Meer sociaal werker dan opsporings ambtenaar. Zie bijvoorbeeld "Blik op de weg" daar pleegt een vent vier overtredingen die elk op zich bij een ander tot een proces verbaal leiden, maar waarvoor de vent één verbaal krijgt i.p.v. vier. Politie moet duidelijk zijn, standvastig en gezag uitstralen. Maar dan niet zeiken als je een lel voor je harsens krijgt als je niet direct doorloopt en direct naar de rechter lopen. En zo ja, dan moet je er daar nog een douw overheen krijgen. Maar wat zullen dan de rapen gaar zijn.

goedemorgennederland | 22-11-14 | 15:53

fuutfuuw indeed

Fierljepping on ice | 22-11-14 | 15:40

Ik zou haar doen
Aantastelijk | 22-11-14 | 10:28

Ik ook maar dan heel veel meerdere keren

Machoclown | 22-11-14 | 14:15

Ik moet het hier toch opnemen voor de politie. Het maakt namelijk echt niet uit of je er goede of slechte mensen neer zet. Als zaken worden overgedragen aan het Openbaar Minsterie gaat het fout. De bureautijgers die daar zitten begrijpen echt niets wat er in de samenleving speelt is en zijn alleen gefixeerd op kosten, politiek en eigen carrière.

Rommelende Onderbuik | 22-11-14 | 14:11

Ik heb het toch niet zo hoog met de politie.
Dus mij boeit dit niet zoveel.

gijs geluk | 22-11-14 | 13:51

Ben je lui en zonder ambitie
Kom dan bij de Politie.

i-Wonder | 22-11-14 | 13:34

Wat kosten die foebalhooligans per jaar eigenlijk?
Afzettingen in het zuiderpark, agenten die eigenlijk een vrije dag hadden mogen niet thuis mogen zitten en nu een zondagsdienst moeten draaien. Bejaarden die in een luier pissen omdat ze er niet meer langs kunnen en dan na een drie kwartier wachten komen er een paar autobussen met van die schreeuwende gasten langs. Stuur die even de rekening.

kloopindeslootjijook | 22-11-14 | 13:30

Wat kosten die foebalhooligans per jaar eigenlijk?

kloopindeslootjijook | 22-11-14 | 13:27

MarcS | 22-11-14 | 11:34
'Benijden' betekent 'jaloers zijn op'.
Je kunt een agent benijden om zijn vak (of juist niet), maar je kunt niet het vak zelf benijden.

bintang | 22-11-14 | 13:03

@ MarcS | 22-11-14 | 12:18

170 rij ik in Duitsland nog voordat ik een kop koffie gedronken heb. Zo hard is dat niet, en al helemaal niet midden in de nacht op een verlaten snelweg. Je zou je kunnen afvragen of handhavend optreden op dat moment wel prioriteit 1 moest zijn.

HoogToontje | 22-11-14 | 12:32

Wat had ik in uw ogen moeten doen dan? Schreeuwen tegen de agent die ook alleen maar zijn opdracht uitvoert? Of mij bedenken dat ze eigenlijk wel gelijk hebben en mij realiseren dat mijn mede weggebruikers wellicht mijn snelheid niet konden inschatten en ik zomaar een paar mensen had kunnen doodrijden?
MarcS | 22-11-14 | 12:18

Een paar punten: je HEBT niemand dood gereden, en het is waarschijnlijk ook nooit je INTENTIE om iemand dood te rijden. Zware criminelen echte, hebben andere intenties en handelen er ook na. Gisteren is een Pool tot 120 uur werkstraf veroordeeld omdat hij 3 (!) mensen heeft doodgereden. Dat is dus een FEIT, maar hij komt er met ene tik op de vingers mee weg. Dat staat toch tot GEEN ENKELE verhouding tot die flitsboetes? Dat is toch VOLLEDIG inconsequent? Maar wel blijkt daaruit weer 1 ding: het gaat de overheid/justitie/politie niet om de verkeersdoden maar om de poen (overheid) en de makkelijke baantjes (politie).

Verder snap ik dat je natuurlijk niet tegen de agent gaat schreeuwen, maar die klakkeloze "Befehl ist Befehl" mentaliteit snap ik niet zo goed. Waarom rij je dan VEEL te hard? Ik houd me namelijk meestal WEL aan de maximum snelheidslimiet (of maximaal 10-20km/h te snel) maar geen 170!

Ik erger me echter al jaren aan de volledige scheefgroei die je in Nederland ziet m.b.t. criminaliteitsbestrijding, de hoogte van de boetes in vergelijking tot andere delicten, en de absurditeit dat er onbeperkt manuren worden ingezet voor een enorm klein 'vergrijp' (onzinboetes van een paar km/h te snel) iets wat nauwelijks consequenties heeft... En gek genoeg ALS er dan consequenties komen (in het geval van die Pool dus dus VEEL en VEEL te hard heeft gereden EN 3 mensen heeft doodgereden) dan krijgt de dader een taakstrafje.

Echt, jullie Nederlanders leven inmiddels in een Orwelliaanse samenleving waar je permanent door de politiek en media wordt gebrainwasht dat 2+2=5.

Xirdalan | 22-11-14 | 12:30

@eerstneukendanpraten | 22-11-14 | 12:22
Die moet je me even uitleggen.....

necrosis | 22-11-14 | 12:28

Agenten woorden door de regering steeds meer gedwongen alleen maar geld bij de burgers te stelen.
Daarom heeft Nederland nu een van de slechtste politiemachten in Europa maar is de pakkans voor iets hard rijden wel gigantisch groot.
-
Tja, die fijne multiculti en EU slokken zoveel geld op dat we onze veiligheid daarvoor moeten opofferen.
En als we er nou wat positiefs voor terug zouden krijgen... maar helaas...

Moi | 22-11-14 | 12:22

Qlootzak | 22-11-14 | 12:11

Je hoeft niet meer veder te zoeken, ik heb het net gevonden:


Oote oote oote
Boe
Oote oote
Oote oote oote boe
Oe oe
Oe oe oote oote oote
A
A a a
Oote a a a
Oote oe oe
Oe oe oe
Oe oe oe oe oe
Oe oe oe oe oe
Oe oe oe oe oe oe oe
Oe oe oe etc.
Oote oote oote
Eh eh euh
Euh euh etc.
Oote oote oote boe
etc.
etc. etc.

eerstneukendanpraten | 22-11-14 | 12:22

De enige keer dat ik politie in de straat heb gezien was toen de herdenking voor de slachtoffers van MH17 in de RAI bezig was. Na voor de vierde keer bij de overburen om het huis heen hebben gelopen vroeg ik aan de vrouwelijke mastodont of ze wellicht iets in de tuin aan het zoeken was. Nee, was haar repliek, we moeten van opa Opstelten de huizen van de bezoekers van de herdenking in de RAI in de gaten houden want het zou geen pas geven als er nu werd ingebroken. Ik riposteerde door te zeggen dat iedereen bij ons in de buurt elkaars huizen in de gaten hield als iemand weg was maar dat mocht niet helpen want ze kwamen die dag nog twee keer...

eerstneukendanpraten | 22-11-14 | 12:20

@Xirdalan | 22-11-14 | 12:07
Kijk daar gaat het fout, ik wordt weggezet als een sukkel. uiteraard had ik liever gehad dat de politie een inbraak zou oplossen. Maar we, ook jij, hebt ervoor gekozen om regels in te stellen. Regels hebben geen zin zonder handhaving, toch?

Wat had ik in uw ogen moeten doen dan? Schreeuwen tegen de agent die ook alleen maar zijn opdracht uitvoert? Of mij bedenken dat ze eigenlijk wel gelijk hebben en mij realiseren dat mijn mede weggebruikers wellicht mijn snelheid niet konden inschatten en ik zomaar een paar mensen had kunnen doodrijden?

MarcS | 22-11-14 | 12:18

Teveel vrouwen / moedertjes bij de politie en nauwelijks echte kerels meer waarvoor je respect hebt. Smartphone generatie in vierkante auto's die wordt uitgescholden door alles en iedereen en dat. moeten pikken. Al kreeg ik 10.000 euro pm, ik laat me niet uitschelden door een kraaktype of ander tuig dat overigens enkel maar kan zeiken over flitsboetes.
Nederland is gewoon naar de verdoemenis, nergens respect voor en als respect wordt afgedwongen wordt men boos... Huilie huilie

msgambler | 22-11-14 | 12:18

Gelukkig toch weer een itempje uit de achterhaalde middeleeuwse pijprokende dode bomen kunnen vissen.

De Geus | 22-11-14 | 12:16

Ik heb nooit veel aan ze gehad, nog nooit een gestolen fiets terug gevonden of een inbraak in mijn huis opgelost. Flitsers staan opgesteld waar de meeste buit te halen valt, niet zozeer waar het gevaarlijk is. Aangifte gaat per internet louter voor de verzekering. Maar ik moet respect hebben voor deze mensen omdat ze dit beroep hebben gekozen en af een toe een boef tegenkomen? Ook is de korpsleiding de schuld geven wel erg makkelijk. Als je het bekeur beleid in Nederland tegenstaat kies je toch zeker een ander beroep. Totale ongeïnteresseerdheid wordt toch niet van boven opgelegd? De vele slechten verpesten het zoals gewoonlijk voor de paar goede bromsnorren die er vast wel zijn.

majorkingkong | 22-11-14 | 12:13

oh mijn liefste
mijn liefste lief
waar is het
waar ben jij

mijn kaalgeslagen ziel
holle tranen
vocht op kale takken
verdrinken in koude

gekraakte resten
stuurse schouders
je zwarte jas
het kuiltje in kin

oh mijn liefste
wat heb ik gedaan
de straf is te zwaar
ik kan het niet

alles is nu anders
geef me geen hoop
laat me zwelgen
laat me achter

zie mij niet zo aan
oh mijn liefste
verdoof mij
red mij niet

zie mij aan
minacht mij
verstik mij in de nacht
ik moet zoeken

Qlootzak | 22-11-14 | 12:11

Ze moesten een beginnen met die belachelijke uniformen hier, ze zien er stuk voor stuk uit als een chappie. Uniform moet meer gelijkenissen hebben met het ME uniform, legerkistjes ipv lakschoentjes.

Bugsy Malone | 22-11-14 | 12:09

Daar stond ik dan, wel een auto, wel sleutels om 1 uur s'nachts terwijl ik naar Enschede moest. Maar de enige waar ik boos op was, was ik zelf.
MarcS | 22-11-14 | 12:02

Sukkel! Gek genoeg denk ik dat zware criminelen niet boos zijn op zichzelf als zij 's nachts hun wapen- en drugsdeals doen, maar ja, de politie vond het kennelijk belangrijker om midden in de nacht op een verlaten snelweg jouw je autosleutels af te pakken. En de domme burger (jij dus!) vind dat dus allemaal prima...

Xirdalan | 22-11-14 | 12:07

@doskabouter | 22-11-14 | 11:52

Het is niet de kwantiteit, maar de kwaliteit. De échte misdaad wordt nauwelijks een strobreed in de weg gelegd, want dan maakt men zich meer druk over de "privacy" van de crimineel, maar als er ergens trajectcontroles gebouwd kunnen worden en kentekenchips en/of rekeningrijden geïntroduceerd moet worden, of telefoontaps aangesloten moeten worden, dán mag de politie ineens komen opdraven om dat te enforcen.

De politie in Nederland is slechts een implementatiemiddel van het politiek correcte beleid (automobilist = Emmanuel Goldstein van de samenleving), en heeft nog maar weinig met haar KERNTAAK, ehh criminaliteitsbestrijding, te maken.

In Nederland heeft er slechts 1 autoriteitsfiguur echte macht; de belastinginspecteur/FIOD, want de Maakbare Samenleving moet gefinancierd worden. Al het andere is bullshit en zo opgezet om het domme volk een rad voor ogen te draaien...

Xirdalan | 22-11-14 | 12:04

@Bad Karma | 22-11-14 | 11:42
Wat is hier de bull shit? Ik ben het met Haagse Tokkie eens hoor.
Als ik een bon krijg van oom agent dan accepteer ik de gewoon. Als zijn constatering niet juist is, dan verzamel ik alle feitjes waardoor ik dit aan een rechter voor kan leggen.
Als ik de regel onzinnig vind en daardoor de boete onterecht ga ik niet met oom agent bespreken, die voert immers slechts uit. Dan ga ik via de politiek de regel proberen te beinvloeden.

Wanneer hebt u een onterechte bon gekregen? Heeft u die aangevochten en gelijk gekregen van de rechter?

Ooit reed ik 170 op de ring van Amsterdam, dit was voor oom agent reden om mij aan de kant te zetten en mijn rijbewijs in te vorderen. Ondanks dat dit voor mij heel erg slecht uitkwam heb ik de situatie geaccepteerd en heb de mannen een veilige nacht toegewenst.

Daar stond ik dan, wel een auto, wel sleutels om 1 uur s'nachts terwijl ik naar Enschede moest. Maar de enige waar ik boos op was, was ik zelf.

MarcS | 22-11-14 | 12:02

Juf Nina. Belachelijk lekker. Minister lijkt me niet helemaal het juiste carrierepad. Als juf Nina 35-40 is, is ze allang mevrouw de Voorzittert die als een nieuwe Angelina Jolie de wereld eh.. beter maakt.

de Voorzittert | 22-11-14 | 12:00

Teveel vrouwen / moedertjes bij de politie en nauwelijks echte kerels meer waarvoor je respect hebt. Smartphone generatie in vierkante auto's die wordt uitgescholden door alles en iedereen en dat. moeten pikken. Al kreeg ik 10.000 euro pm, ik laat me niet uitschelden door een kraaktype of ander tuig dat overigens enkel maar kan zeiken over flitsboetes.
Nederland is gewoon naar de verdoemenis, nergens respect voor en als respect wordt afgedwongen wordt men boos... Huilie huilie

msgambler | 22-11-14 | 11:58

@343 | 22-11-14 | 11:45
Je zou haar doen, hè.
Zeg eens eerlijk......

necrosis | 22-11-14 | 11:57

Dus zoeken ze volk dat gewend is aan geweld en verbale agressie? Ik ken zo'n volk. En 95% daarvan 'zoekt' nog werk ook.

Vergeetput | 22-11-14 | 11:55

Beetje vergelijkbaar met de zorg. Te weinig en onvoldoende opgeleide mensen. Uiteraard heeft het met geld te maken.

doskabouter | 22-11-14 | 11:52

Bad Karma | 22-11-14 | 11:22
Zwitsal,zijn papa en mama even naar de stad?

luchtledig | 22-11-14 | 11:51

Welkom in Rubber-tegelië! De politie is wat voor watjes.

Doet men überhaupt nog aan een selectie of is het meer een vergaarbak voor mensen die te dom zijn voor iets anders, maar slim genoeg dat als ze een beetje zeuren en het politiek correct genoeg aanpakken (lees: flitsen, onzinboetes) dat je dan een redelijk onbezorgd baantje hebt?

Als ik dat allemaal lees dan doet me dat weer denken aan mijn militaire diensttijd, waar de 'beroepsmilitairen' de meest luie en grootste watjes waren. Wel de status (naja... status...), het maandelijks salaris, de 9-17u mentaliteit, maar als het gevaarlijk wordt dan meteen gaan zeuren. Daar teken je immers als agent/militair niet voor in Nederland. Waar je voor tekent is een veredelde Melkertbaan in een Maakbare Samenleving. Dat criminelen zich niets van de spelregels van De Maakbare Samenleving aantrekken is natuurlijk iets wat geen enkele agent/militair en niemand in politiek Den Haag kan voorzien...

Xirdalan | 22-11-14 | 11:48

Ach, Ninaatje. Weer een naieve teef met white guilt en de multiculturele samenleving helemaal de shit vindt. Next.

343 | 22-11-14 | 11:45

Agenten worden geselecteerd op hun zachte vermogens. Het type bromsnor, streng doch rechtvaardig, is inmiddels uitgestorven en volkomen ongeschikt verklaard voor politiewerk.
Natuurlijk geeft dat wat problemen die iedereen kan bedenken die daarom OOK (X)ongeschikt is voor politiewerk.

Jan Passant mk2 | 22-11-14 | 11:43

Heb in Portugal en Brazilie de hermandad zien optreden, daar gaat het totaal anders (soms ook wat te overdreven), maar daar laat je het wel uit je hoofd om niet te luisteren. Daar dwingen ze respect af. By the way: daar zie je trouwens weinige vrouwelijke agentes in actie.
Bom dia.

Hyperventilator | 22-11-14 | 11:43

Haagse Tokkie | 22-11-14 | 11:35

Wat een bullshit!

Bad Karma | 22-11-14 | 11:42

Wellicht zouden we zelf ook meer de politie mogen steunen in hun werk. Niet meteen gaan schelden als je een volgens jou onterechte of onzinnige boete krijgt. In Nederland weten we altijd wel redenen te verzinnen waarom jij niet aan de spelregels hoeft te houden.
Misschien wel leuk om een keertje aardig te reageren bij een boete of terechtwijzing van een zure agent. Een beetje verlicht zijn en vrede verspreiden. Hebben ze nog energie over om shit te incasseren van mensen waar ze van onze geliefde burgemeester Jozias van Aartsen niet bij mogen handhaven. Mooie term: de-escalatie. Leg dat maar eens aan buitenlandse vrienden uit. 'Deze mensen mogen straflechtelijke feiten plegen, politie moet wegkijken want anders worden deze criminelen heeeel boos.' Uh? Je zult maar agent in Den Haag zijn. Sterkte meiden en jongens!

Haagse Tokkie | 22-11-14 | 11:35

@bintang | 22-11-14 | 11:17
Ik leer graag en zag niet zo heel veel verkeerds in deze zin. Na uw opmerking ben ik toch maar eens gaan googlen en ik kom er eerlijk gezegd niet helemaal uit. Wat is er in uw ogen zo verkeerd aan deze openingszin, taalkundig gezien?

MarcS | 22-11-14 | 11:34

de politie is een log bureaucratisch apparaat geworden met meer man achter computers en vergadertafels dan op straat.
de paar die op straat lopen weten niet hoe vlug ze daar van af kunnen komen.
duitse agenten lossen 2 maal zoveel zaken op en zijn ook meer op straat.
hier houden ze zich bezig met evaluaties,functioneringsgesprekken,prioriteitenagenda's,groepsproces denken en nog meer blabla.leidinggevenden vinden dat dat hun taak is.

pejoar | 22-11-14 | 11:30

@ovikanovi
De grote grap is dat jij een onderdeel bent van het probleem. Agenten laffe honden noemen van achter je toetsenbordje.

Je weet niet half wat voor ellende de gemiddelde agent te zien krijgt... Zelfdodingen, lijken die dagen in huis liggen, verkeersslachtoffers met de meest ranzige wonden, reanimaties (incl kinderen), huishoudelijk geweld (incl kinderen). En bij terugkomst op bureau een leidinggevende zie zit te zeiken over plan van aanpak, beleid, targets...

kw_nl2 | 22-11-14 | 11:28

Wat let die popo's om op eigen gelegenheid een cursus Krav Maga te doen? Ik zou t wel weten.

Weerduivel | 22-11-14 | 11:26

Ik ben weer verliefd op de juf...

FreedomFTW | 22-11-14 | 11:24

@necrosis | 22-11-14 | 11:16

De gewonen diender is verenigd in weet ik hoeveel vakbonden (ook al veelzeggend) maar die hoor je daar dus nooit over. Alleen eindeloos gejank als ze een keer een stap harder moeten lopen. Dus dat verhaal van ze willen wel maar mogen niet gaat er bij mij niet in.

très cool | 22-11-14 | 11:24

We zouden sowieso meer het Duitse politie model moeten hebben.

ovikanovi | 22-11-14 | 11:23

Hier in het Brabantse buitengebied is helemaal nooit politie. Woon hier 10 jaar ze zijn er alleen met oud en nieuw om iedereen in Veen te arresteren wegens het ritueel opstoken van een paar autowrakken. Iets met milieu geloof ik. Dat er hier als kruisraketten door een 30km zone wordt geraced dat boeit de popo niet. Te hoge werkdruk anmereet. Ze doen gewoon niks, de gemeente weet het, de politie weet het. En de bewoners weten het ook, vrijstaat 11 maanden per jaar. Rij zo hard als je wilt er is toch geen controle. Agenten in NL zijn echt om te lachen. Dropout allochtonen en dikke wijven. Minachting alom. En dan weer gaan zeiken dat het aan het materiaal en de opleiding en de politiek en het budget ligt? Moeten ze gvd eerst maar eens scherp hun wagenpark inkopen ipv dealtjes te maken met autoboeren. Corrypte incompetente prutsers, zoals bijna alle overheids en semi overheidsinstellingen.

Beaulefermier | 22-11-14 | 11:23

Ach ja, de meeste bij de politie kunnen beter in een supermarkt gaan werken. Laffe honden zijn het vaak. En de agenten die wel hun werk doen en aan kunnen worden vaak berecht door het systeem dat ze dienen of zien de criminelen na een uur weer buiten lopen.

maar goed de EU komt toch met een politiemacht. De nationale politie is daar een stap van naar toe. Daarom moet het ook falen. Net als dit land faalt.

ovikanovi | 22-11-14 | 11:22

Aantastelijk | 22-11-14 | 10:28

Zij jouw niet, puistenbek!

Bad Karma | 22-11-14 | 11:22

très cool | 22-11-14 | 11:13

Ja ... en dan mag je straks je gezag uitoefenen in een elektriesch aangedreven trabantje met een WindowsXP boardcomputertje.

haha haha wat een sukkels hier in het nlse

Centauri3 | 22-11-14 | 11:22

Agressie en geweld is arbeidsrisico nummer één voor agenten. Wetgeving is omschreven in de Arbowet en Arbocatalogus Rijk. Ironisch genoeg is het juist de overheid die dit soort wetgeving aan den laars lapt en het niet zo nauw neemt met de veiligheid van het personeel. Geldt overigens ook voor bijvoorbeeld gevangenispersoneel. Deze ambtenaren knappen voor een hongerloontje het gevaarlijke en vuile werk op terwijl Den Haag uitpuilt van de riant betaalde raamambtenaren.

Sinds Inspectie SZW (voorheen arbeidsinspectie) niet meer onafhankelijk is wordt er op hoog niveau handjeklap gespeeld met de arbeidsomstandigheden van het ambtelijk voetvolk. Zum kotzen.

Grote Joop | 22-11-14 | 11:21

'Het vak van agent is niet te benijden.'
Aan zo'n kreupele openingszin herken je meteen de hand van Kwit. Er moet bij GS toch wel een stagiair rondlopen die voor publicatie even de taalfouten uit zijn stukjes kan halen?

bintang | 22-11-14 | 11:17

Het gehele justitiële en politie-apparaat zit vast in de vicieuze cirkel van het verdienmodel. Nu komt daar de laatste jaren het continue bespieden en monitoren van nietsvermoedende en niet kwaadwillende burgers ook bij. Het is stuk.

A_Teller | 22-11-14 | 11:16

@très cool | 22-11-14 | 11:13
De gewone diender op straat is helemaal niet blij met die boetequota!

necrosis | 22-11-14 | 11:16

kom maar in met die Aventador of die Bugatti ...

sinds die domme kevertjes is het gedaan met de nlse wouten

Centauri3 | 22-11-14 | 11:15

@HoogToontje | 22-11-14 | 10:41
Ruim 2000, zo staat er.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-11-14 | 11:15

@MarcS | 22-11-14 | 11:02

De politie is een baantjemachine van B- en C-talent en het is volslagen naïef om te denken dat ze je vriend zijn. Ze maken misbruik van hun macht om hun begrotingen rond te krijgen, gedragen zich als levensgevaarlijke horken in het verkeer en duiken weg als er echte criminelen op hun pad komen.

très cool | 22-11-14 | 11:13

Voor de agenten blijft niks meer over, want 1,1 miljard wordt naar Brussel overgemaakt.
Maar, niet getreurd agentjes, 'we' krijgen er prachtige EU-gebouwen voor terug, en de zakken van de EU-politici worden tot barstens toe gevuld, zodat ze ons blijvende welvaart, vrede en veiligheid gaan brengen.

Fijnstoffer | 22-11-14 | 11:11

@necrosis | 22-11-14 | 11:06
Doe eens niet, ik ben nogal visueel ingesteld.

MarcS | 22-11-14 | 11:07

Als we dan toch bezig zijn met mensen die zich voor een schraal salaris inzetten voor veiligheid in nederland, kunnen we dan ook even kijken naar hoe de overheid de krijsmacht verkracht? Dank u.

Tha Man | 22-11-14 | 11:07

Ik vraag me af hoeveel reaguurders hun comment typen met één hand......

necrosis | 22-11-14 | 11:06

@MarcS | 22-11-14 | 10:54
Na reuteltje ....
Als ik 5% meer belasting zou moeten betalen maar dat daardoor kinderen weer echt onderwijs kregen en onze dochters zonder angst weer over straat zouden kunnen en onze ouderen weer normaal verzorgt kunnen worden dan betaal ik dat met liefde.

MarcS | 22-11-14 | 11:06

@très cool | 22-11-14 | 10:49
Ik weet niet waar jij woont, maar hier hangen de agenten meestal niet in gele groepjes rond hoor. Je zou je af kunnen vragen waarom ze in sommige steden alleen nog maar in groepen rond kunnen lopen? Je zou je ook af kunnen vragen hoeveel babylijkjes een burnout rechtvaardigen. Maar vooral moet jij je afvragen wat jij jouw kinderen leert t.a.v. politie en hun taken.

Hier thuis is het duidelijk; politie is jouw vriend. Ze laten jou met rust als jij je gewoon gedraagt. Gedraag jij je niet, dan spreken ze jou op jouw gedrag aan. Niet op hun gedrag, niet op het gedrag van de maatschappij maar op JOUW gedrag.

MarcS | 22-11-14 | 11:02

Ik ben verliefd! Juf Nina!!

Hobbykip | 22-11-14 | 10:56

@Aantastelijk | 22-11-14 | 10:28
Ook al stond mijn vrouw ernaast te janken, ik zou haar doen tot de vellen er aanhingen. Uw punt is>

MarcS | 22-11-14 | 10:56

@Meeroever | 22-11-14 | 10:23
Er zijn zoveel onderdelen waar we minder geld aan uit zouden hoeven geven als we weer een eerlijke sterke arm zouden hebben dat betaald zichzelf wel terug hoor.

MarcS | 22-11-14 | 10:54

@Meeroever | 22-11-14 | 10:41
"lijkt de uitzonderlijke situatie van de oudjes niet in de geldende bureaucratische structuren beschreven te staan. Dat betekent in de praktijk van 2014 dat je diverse speciale zorgaanvragen moet doen, die vervolgens elkaar gaan kruisen & opheffen, waardoor je zaken moet gaan toelichten, rechtzetten of redden. Dat betekent: bellen met zorgkantoren & verzekeraars. Die je net zo lang doorverbinden en -verwijzen tot je bij iemand uitkomt die zou moeten weten wat er speelt en vooral: wat er moet gebeuren. Maar diegene heeft na zoveel bureaucratische omzwervingen door de nutteloze bureau- en bestuurslaagjes van het middenkader in de zorg werkelijk géén idee waar je voor belt";
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/...

Of:
www.zorgvisie.nl/Personeel/Nieuws/2014...

Of:
www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/oktobe...

Of:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...

Of ben je nou gewoon de obvious aan het ontkennen?

La Bailaora | 22-11-14 | 10:53

Een agent moet objectief en onpartijdig zijn. Zo'n lange opleiding werkt vooroordelen en dogma's alleen maar in de hand.

Ik zie liever een onbevangen, frisse agent dan een voorgeprogrammeerd verlengstuk van het establishment, eerlijk gezegd.

Bakito | 22-11-14 | 10:52

@ necrosis | 22-11-14 | 10:49

Zou kunnen, dit schijnt het startsalaris in het basisonderwijs te zijn aldus juf fuutfuuw.

HoogToontje | 22-11-14 | 10:51

Kijk juf Nina is een JUF! Iemand met een roeping! Iemand met de juiste mindset om leraar te zijn.

Precies wat ik aldoor al verkondig, je bent / wordt in geen duizend jaar opleiding leraar. Je bent het of niet. Vakken kunnen we je aanleren, maar de attitude moet in jou als persoon zitten.

Raar maar waar, dat geldt ook voor de agenten. Je moet een soort van natuurlijk overwicht hebben om een goede agent te worden. En nee, die mensen zijn niet zeldzaam. Met die startbagage kunnen we jou opleiden om om te gaan met situaties en mensen.

Hoogste prioriteit is om de agenten inderdaad weer onvoorwaardelijk te steunen in hun werk. Niet bij iedere scheet die ze laten, een onderzoek instellen. Als jij het nodig vind om ergens rond te lopen waar rellen zijn, dan niet piepen als jij klappen krijgt. Als oom agent jou mee wil nemen dan loop je even mee. Als oom agent jou aanspreekt dan geef je gewoon antwoord of pas jij je gedrag aan. Als oom agent mensen mee wil nemen, dan geef je ze even de ruimte. Ze zullen een reden hebben, die achteraf maar moet blijken of die terecht is.

MarcS | 22-11-14 | 10:51

en fuutfuuw indeed bij de weg

très cool | 22-11-14 | 10:49

@HoogToontje | 22-11-14 | 10:41
Ik meende dat het startsalaris voor een beginnend agent rond de €2300 lag.

necrosis | 22-11-14 | 10:49

En daar is dat eindeloze gezeik over 'de werkdruk' weer en hoe de zielige agentjes worden uitgebuit. Want van rondhangen in gele groepjes ga je KAPOT.

très cool | 22-11-14 | 10:49

@Meeroever | 22-11-14 | 10:37

Zorgverzekeraars maken miljarden winst. Dat is zo al een flinke bak geld dat uit de zorgoperatie verdwijnt. Heb ik het nog niet eens over het geld dat nodig is om de zorgverzekeraar in stand te houden.
.
Dat geld moet terug. Dat kan ook prima want zorgverzekeraars zijn helemaal geen verzekeraars. Zij weten exact wat in en uitgaven komend jaar zullen zijn. Een echte verzekeraar heeft die luxe niet. Zijn vak is echter dat risico calculeren en het afdekken ervan zo te doen dat er iets overblijft als winst. Zorgverzekeraars gaan gewoon even met het ministerie zitten. Lekker schrappen in de polis en vervolgens met z'n allen de premies omhoog.
.
En zo zijn er nog honderden maatregelen te noemen.

Parel van het Zuiden | 22-11-14 | 10:47

@Meeroever | 22-11-14 | 10:37
Die 80% gaat echt niet alleen naar leraren, wat denk je van de voltallige directie en kaderleden.
Toen ik op de middelbare school zat, was er een rector, een conrector (beiden tevens leraar), een conciërge en 2 dames op administratie.
Dat aantal is fors toegenomen in de loop der tijd.

necrosis | 22-11-14 | 10:46

Wat @La Bailaora | 22-11-14 | 10:38 zegt....!

50.000 agenten, en daarvan lopen er iets van 11.000 in een uniform buiten.

Dat is 4 man/vrouw manager en boekhouder voor iedere agent die echt werkt. Een normaal bedrijf gaat bij de helft al failliet.

Vogelbeest | 22-11-14 | 10:41

2000 euro bruto per maand als startsalaris voor een veredelde babysitter, mag ik zeggen dat dat riant betaald is?

HoogToontje | 22-11-14 | 10:41

@La Bailaora | 22-11-14 | 10:38

Zoals? Welke organisaties?

Meeroever | 22-11-14 | 10:41

@Meeroever | 22-11-14 | 10:23

Per niet uitgekeerde wachtgeldregeling kunnen er twee agenten de straat op.
.
Overheveling van OSW naar defensie brengt die begroting al op een veel gezonder peil.
.
@necrosis geeft volgens mij exact aan wat er in de zorg en onderwijs moet gebeuren. Geld moet naar zorg/onderwijs op de grond, niet naar projectjes, gebouwen, besturen, studiereisjes en wat nog niet meer.
.
De Nederlandse overheid heeft meer dan genoeg inkomsten. De verkwanselende aansturing van politiek moet veranderen.
.
Overigens heb ik zelf de veiligheidsportefeuille weggenomen bij de overheid en weer in eigen beheer. De overheid pleegt hier contractbreuk met de burger en dan is het niet meer dan normaal het contract te ontbinden.

Parel van het Zuiden | 22-11-14 | 10:41

Er zou al heel wat gewonnen zijn als beleidsmakers en bestuurders agenten beginnen te vragen wat ze nodig hebben om hun werk goed te doen.
Er wordt te veel voor ze gedacht en dat schijnt ook een alibi te zijn om ze slecht te betalen.

Islamofiel | 22-11-14 | 10:40

Als we drugs nou een legaliseren houden we agenten over om echte criminaliteit te bestrijden.

En nee, ik gebruik niets behalve alcohol. Ik vind gewoon dat drugs een ontspanningsmiddel is als diverse anderen, en niet in de criminaliteit thuishoort.

Vogelbeest | 22-11-14 | 10:39

@Meeroever | 22-11-14 | 10:37
Er zitten veel te veel bureaucratische organisaties tussen, die totaal overbodig zijn. Maar een deel van het geld gaat naar 'handen aan het bed'.

La Bailaora | 22-11-14 | 10:38

De top is verrot en dus de sub-top corrupt en de mensen op de vloer zijn de l*l. Is dit een voorbode dat ze commercieel gaan misschien ?

netniet | 22-11-14 | 10:37

@necrosis | 22-11-14 | 10:31

Ongetwijfeld kan er nog veel geld efficiënter worden besteed. Echter gaat het grootste deel van het geld al naar personeel. Op een school meer dan 80%. Ook in de zorg. Hoewel daar de regeltjes wel minder kunnen. Dus zoveel geld is er niet.

Meeroever | 22-11-14 | 10:37

Nina is een TILF!!

Bugsy Malone | 22-11-14 | 10:36

@witchmaster | 22-11-14 | 10:34
Pleur ze er dan uit met stoel en al, die dingen hebben tot wieltjes?

necrosis | 22-11-14 | 10:35

Opstelten en Teeven er uit tiefen ? die zitten met 2 ton zes sec lijm op de pluche die zijn niet los te weken of dat marionetten kabinet moet vallen (als er een god bestaat graag in dit weekeinde graag )

witchmaster | 22-11-14 | 10:34

Als politie geen politie mag zijn...
Mensen die op de frontlijn staan terwijl er ten alle tijden een politieke baas achter je staat om je een mes in de rug te drukken zijn sowieso niet te benijden.

Parel van het Zuiden | 22-11-14 | 10:34

@Meeroever | 22-11-14 | 10:23
Er hoeft niet meer geld naar zorg en onderwijs, het budget gaat voor een groot deel op aan zaken die niets met zorg of onderwijs te maken hebben.

necrosis | 22-11-14 | 10:31

Te weinig betaald, te lang werken en te lange nachten, geweld tegen je zowel verbaal als non verbaal en dan laat dit achterlijke land ze ook nog eens doorwerken tot hun 67e.

Vroeger enkel kerels als smeris nu is de helft een huppel meisje dat samen met een jongetje uit de provincie in een auto zit , turend in hun smarthphone terwijl ze van hun talloze bazen geen boeven mogen vangen maar lullige dingen moeten doen vanwege cijfergeneuk. Tja, dan krijg je de publieke opinie ook niet mee..

Sterkte jongens en meisjes, weer een rapport dat de prullenbsk ingaat...

msgambler | 22-11-14 | 10:29

De overheid is volgens mij bewust bezig om ander soortige dienaren te creeren. Dat is anderen ook al opgevallen:

"... robotic like response to situations":
www.youtube.com/watch?v=BpGdPR_4F5o&am...

La Bailaora | 22-11-14 | 10:29

Meeroever | 22-11-14 | 10:23
Ze stellen verkeerde prioriteiten. Dat is geen probleem dat met meer geld op te lossen is.

7,62x39 | 22-11-14 | 10:29

Ik zou haar doen

Aantastelijk | 22-11-14 | 10:28

Wie wil er in deze tijd nog politieagent worden voor een hongerloontje ? 't Zal mij benieuwen hoe lang het nog duurt voordat Bulgaren en Roemenen de plaats innemen van de Nederlandse dienders.

deurdrukker | 22-11-14 | 10:28

Maar dat kost geld mensen. Dus wie trekt de beurs want alleen met het afschaffen van ontwikkelingshulp redden we het niet.

En dan moet er ook al meer geld naar het onderwijs, de zorg en defensie.

Meeroever | 22-11-14 | 10:23

Met een VMBO diploma heb je maar 4 jaar op de middelbare school gezeten. Dan ben je inderdaad niet weerbaar genoeg tegen verbaal geweld.

Godsammekraken | 22-11-14 | 10:18

De politie zit uiteindelijk zichzelf het meest dwars dus?!

Zonietoch | 22-11-14 | 10:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken