Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Russen: "MH17 neergeschoten door UKR-straaljager"

Onderste steen. Smoking gun. Kuch *haarscherpe* satellietbeelden. Volgens het Russische staatspropaganda TV-programma "Однако" (soort Nieuwsuur, zeg maar) is MH17 niet neergeschoten door een pro (Russische) BUK-raket vanaf de grond, maar air-to-air door een Oekraiens Mig-29 gevechtsvliegtuig. In het programma werden satellietfoto's [HIGH RES] getoond van een vurende straaljager in de nabijheid van het toestel van Malaysian Airlines. Zegt nog niks. Het zinnetje dat de satellietfoto "waarschijnlijk gemaakt [is] door buitenlandse spionagesatellieten" is raar. Dat zou dan een Britse of Amerikaanse satelliet moeten zijn, die de Russen dan weer gehackt moeten hebben. Anders kom je niet aan die beelden. De datum -17 juli- kan iedereen erbij fotosoepen. Maar goed, het is gezien. Nu is het ministerie van Propaganda te Kiev weer aan zet. Voor de mensen die niet zo goed Russisch spreken, hier de Google Translate.
Update: Brown Moses (van de BUK-theorie) calls it a hoax.
Update: ANP Flash. Berging wrakstukken MH17 begint zondag. 1mh17.jpg 2mh17.jpg 3mh17.jpg 4mh17.jpg Ghe. Fail...

Reaguursels

Inloggen

Al de reageerders hier dus de Russen de schuld geven zijn ingehuurd of erg dom en naïef.
@tobbie | 15-11-14 | 11:38
En jij bent van nature zo slim en doordenkend dat je zonder te vragen het wijzende vingertje van Poetin volgt en je je helegaar niet afvraagt wie, wat, waar, wanneer, waarom, of whahahaha als het gaat over de bedenksels die de sub-proleten onder Poetin naar buiten brengen als (groot) nieuws?

Ageless | 16-11-14 | 13:09

MoetDatNou? | 16-11-14 | 00:38
Landingsbaan is 105 pixels lang afgebeeld, vliegtuig is 118 pixel lang afgebeeld. Bij even groot afgebeeld is het vliegtuig aantoonbaar al 50 keer te groot afgebeeld, dat is als je dit meeneemt zelfs 56 keer.

Hoogte van de camera positie daalt dan in mijn berekening van 204 meter naar 181 meter. De andere jongen op twitter had er al voor gecorrigeerd.

Ik heb dat kleine verschil op de foto totaal niet nodig, daarom had ik het verwaarloosd.

Het vliegtuig staat in het scenario van een satelliet ruim _VIJFTIG_ keer te groot op de fotosoep.

In het scenario van een drone is de afstand tussen de drone en het vliegtuig te klein om beide vliegtuigen in beeld te hebben. De afstand tussen de twee is vele male groter als de afstand camera - vliegtuig.

Ik hoop voor je dat je aan het trollen bent.

Feynman | 16-11-14 | 10:21

Sorry is wel gelijk groot!

MoetDatNou? | 16-11-14 | 00:43

Feynman | 15-11-14 | 11:46
Je eilt toch niet serieus beweren dat vliegtuig en landingsbaan in de foto gelijk groot zijn?? Tijd voor een Specsaver?

MoetDatNou? | 16-11-14 | 00:38

Wat een stinkende pestbende is het daar toch.

Thuisfluiter | 15-11-14 | 23:49

-weggejorist-

Ome Bert | 15-11-14 | 20:15

-weggejorist-

Ome Bert | 15-11-14 | 20:04

Russen liegen echt altijd, het zit in de genen

priwax | 15-11-14 | 15:18

Rickjee | 14-11-14 | 18:47
Wat denk je zelf?
Niemand kan een oorlog met Rusland permitteren. Dus wat ik vermoed is dat de echte beelden duidelijk laten zien wie er verantwoordelijk is.
-Mocht het de Oekrainers zijn bekoeld al gauw de steun onder de westerse bevolking voor hun.
-Als het de Russen zijn dan is het net zo lastig, moeten we dan de oorlog verklaren aan Rusland? En het hele verhaaltje van degenen die ervoor verantwoordelijk zijn moeten gestraft worden. Ha Putin? Of 1 van zijn generaals? Denk het niet, die krijg je nooit te pakken. Dus net zo lastig.
-De enige open window is de rebellen, als zij het waren dan kun je makkelijk iemand de schuld geven, incompetente randdebielen, en geloof me Putin gooit die leiders van de rebellen voor eigen belang net zo snel onder de bus als de oekrainers.
Dus waarom komt niemand met de waarheid op de proppen? Ah, het was of de Oekraine, of Rusland. En niet de rebellen.
-Rebellen hebben geen straaljagers.
-Rebellen missen de kennis voor zo'n BUK systeem, mochten ze er toch 1 hebben gehad voor verdediging tegen de Oekraine, dan is hij vrijwel zeker bemand door de Russen. Ook al dient dat ding de rebellen, is het nog steeds operationeel onder Russisch gezag.

ca12nag3 | 15-11-14 | 14:27

En het kan me toch ook niet ontgaan de bij MH17 de tekst "Malaysia" Goeddeels boven de vleugel was gestickerd. (de "M" begint ter hoogte van het 26e raampje vanaf de neus van het toestel bekeken.
-
Bron 1: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22866815/__Passagier_MH17_plaatst_foto_van_vliegtuig_voor_vertrek__.html
-
Bron 2:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines-vlucht_17#mediaviewer/File:Malaysia_Airlines_Boeing_777-200ER_PER_Koch-2.jpg
-
Op de "sateliet" foto van de Russen is duidelijk te zien dat de tekst "Malaysia" vóór de vleugel gestickerd is. De "M" begint daar waar de vleugel de romp kruist. Dat is ongeveer ter hoogte van het 16e raampje vanaf de neus van het toestel geteld. Dat scheelt dus nogal.
-
Dus als MH17 niet tijdens de vlucht is omgestickerd door de één of andere onverlaat lijkt mij dit voldoende bewijs dat Russen vieze smerige huichelachtige honden zijn, alsook dat hun propaganda nep is alsook dat ze derhalve schuldig zijn aan het neerhalen van MH17 anders zou je niet zoveel moeite doen om een rookgordijn op te trekken.

Badderbeest! | 15-11-14 | 13:39

Dit is een weersattelliet en die maakt constant foto's op en van dezelfde plek, op buienradar kun je toch ook sattelliet beeld selecteren..

Xe28d4jg55f | 15-11-14 | 13:02

Die e-mail van die "expert"die ze laten zien. Een fucking g-mail adres jongens!

Chatslet | 15-11-14 | 12:43

D.Turpin 19.49: Je kan best gelijk hebben met je opmerking over de belangen van Rusland EN Duitsland tesamen. Heb je het optreden van Gorbatsjof in Berlijn van vorige week gezien bij de herdenking van de val van "De Muur"?
Daar zei hij nl. dat er in Europa altijd vrede en rust geweest is in tijden van "vriendschap tussen Rusland en Duitsland".

Voel koude rillingen bij gedachte aan vriendschapsverdrag tussen die twee aan de vooravond van de Tweede WO. (Von Ribbentrop pact)

bruin kikkertje | 15-11-14 | 12:43

@Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 20:22
Er zit nogal een verschil tussen ergens een mening over hebben gebaseerd op feiten en klinkklare onzin te brallen. Ja je mag het brallen maar je zet jezelf voor schut en jepist over de hand die je voedt zonder enige directe of indirecte aanleiding.

De Koreaanse Slet | 15-11-14 | 12:22

Egbert45068068 | 15-11-14 | 01:16
De achtergrond is google maps 2012. twitter.com/Brown_Moses/status/533366... Het vliegtuig is eerste hit Russische google twitter.com/thunderquack/status/53336...

Het zijn twee gesoepte satalietbeelden alleen heeft niemand op de juiste verhoudingen gelet. Dit zou je van een sataliet verwachten. twistedsifter.files.wordpress.com/2014...

Deze berekening werkt onder iedere hoek. twitter.com/AsdedsffGhjk/status/53331...

Het leuke is dat de lengte van de landingsbaan, de lengte van het toestel en de hoogte van het toestel bekend zijn. Dan is de hoogte van de camera, hetzij in een drone of sataliet de enige onbekende. Die komt tussen de 145 en 205 meter uit. Alleen dan krijg je nooit de overzichtsfoto die nu wordt geleverd.

Het was trouwens de Russische staatsmedia die riep dat het om een satelliet zou gaan. Punt is alleen dat een satalliet nooit deze hele foto in 1 keer zou kunnen schieten, maar meerdere smalle stroken aan elkaar moet plakken, dus dat werkt ook niet.

Drone werkt om dezelfde reden niet, die zou namelijk veel te laag boven MH17 zitten om ook nog de straaljager in beeld te krijgen.

MoetDatNou? | 15-11-14 | 00:20
Het probleem is nou juist dat het vliegtuig en landingsbaan in deze falsificatie even groot zijn afgebeeld. Hier de berekening met iets andere waarden, maar met overzichtstekening, dan snap je misschien wat het punt is. twitter.com/AsdedsffGhjk/status/53331...

Het vliegtuig is 50 keer te groot erin gefietst, en zo`n ruim 200 pixels breed. Dan kan ik wel rekening gaan houden met noice, of liever meet onnauwkeurigheid, maar die gaat hier hooguit een paar procent opleveren, terwijl het toestel 5000% te groot is afgebeeld.

Het is een berekening met alleen vermenigvuldigen en delen, dus de procentuele meet onnauwkeurigheid in de delen werkt gedeeltelijk door in het eindresultaat. De noise is hier 100 keer kleiner dan het fundamentele probleem wat door mij en andere wordt aangetoond.

Feynman | 15-11-14 | 11:46

-weggejorist-

Rickjee | 15-11-14 | 11:44

-weggejorist-

Rickjee | 15-11-14 | 11:44

@tobbie | 15-11-14 | 11:38
"Russen komen met beelden en zolang wij van onze kk
Regering niet de beelden krijgen is dit voor mij de waarheid".
Waar zijn de beelden dan? Fotosoeps van Russiche media tellen niet mee.

alcor | 15-11-14 | 11:40

Volgens mij Zitten hier veel kabinet infiltranten
Om opinie te maken!!
Amerikanen willen beelden niet vrijgeven !!!
Waarom is dat denk je.
Al de leugens van het kabinet met Timmermans voorop.
Engelse luchtvaart mocht niet vliegen over dit gebied
Waarom Nederland wel??
Vlieghoogte veranderd.
Metaal in van buiten naar binnen zijkant toestel!
Dus geen raket want dan snapt een kleuter nog wel dat je onder het vliegtuig gaten hebt.
Russen komen met beelden en zolang wij van onze kk
Regering niet de beelden krijgen is dit voor mij de waarheid.
Al de reageerders hier dus de Russen de schuld geven zijn ingehuurd of erg dom en naïef.

tobbie | 15-11-14 | 11:38

Is toch treurig, dat je vier maanden moet doen om iets bij elkaar te fotoshoppen? Als dit echt zou zijn geweest, had Poetin het dezelfde dag groot voorop alle Russische kranten laten zetten.
 
Amateurisme ten top, maar ze zullen wel weer een stel juichaapjes vinden om er een camera op te zetten zodat 'het hele Russische volk', kan zien dat moeder Rusland weer eens brut verkracht wordt door die vuile kapitalisten.
 
1953 is al een tijdje geleden, Vlad.
 
Alsof Oekraïne niet vanmiddag een gedetailleerd overzicht zo lang als je arm met alle vliegbewegingen van hun MIG's kan opleveren (of desnoods: laten maken)

pietvanvliet | 15-11-14 | 11:09

Niet te geloven dat media als Bild, der Spiegel, de Morgen en andere dit bericht uit Moskou zonder checken en gezond verstand overnemen.
Hier de bewijzen dat dit 100% fake is
www.whathappenedtoflightmh17.com/proof...

Spotje | 15-11-14 | 11:07

Ik geloof eerder de Russen, dan de hitsers in Washington of Brussel. In Australia weet de premier al zeker dat de Russen het hebben gedaan. Dit alles zonder bewijs. Moet je in een land doen met een moordzaak, dan wordt je gefileerd. Maar nu mag het wel. Vreemd.

wallenberg | 15-11-14 | 10:12

Wat een shadalig gepruts van die Russen. Er was sprake van zware bewolking, zelfs in hun eigen eerdere scenario. Hier is het mooi weer en zie je een paar pluimpjes. Het argument dat de sateliet misschien door de wolken heen kijkt is dan ook bullshit want die sluierbewolking zie je wel. Als ik Mark Rutte was had ik iedereen in Nederland die voor deze nieuwszender werkt direct het land en misschien ook gelijk de rest van Europa uit laten schoppen. En wel net zo lang totdat ze op de Russische televisie het hele verhaal gecorrigeerd hebben.

down | 15-11-14 | 09:58

BasBr | 15-11-14 | 01:58
Geweldig. Sluit precies aan op m'n eigen eerste reactie; dat er een stuk vleugel zou missen. En ook die reactie van Piet_Snot over het Malaysia-logo. Bovendien is het een plaatje van een 767 en niet een 777.
.
Maar EEN vraag ontbreekt er nog wmbt: wie zegt ons dat dit niet gewoon een soort 'grap' is van een de vele randdebielen op internet? Dat het door een Russische zender als 'nieuws' wordt gebracht, zegt natuurlijk nog helemaal niets. En al helemaal niet over de herkomst van deze foto.
Of staat inmiddels vast dat dit bij officiële bronnen vandaan komt en dat 'echtheid geverifieerd is'? In dat geval zit iemand ons voor het lapje te houden....

Jimmydepimmy | 15-11-14 | 09:52

Je kunt je beter afvragen waarom Rusland pas nu, na maanden, met dit bewijs komen. Een foto-soep kan je natuurlijk al binnen een paar dagen opmaken en presenteren. M.a.w. ik geloof het wel. Het westen wil de Oekraïne er graag bij, dus alles is geoorloofd om het publiek te beïnvloeden in deze strijd.

salsaparilla | 15-11-14 | 09:06

Bewijs dat Rusland hier achter zit: 1. De "satellietbeelden" zijn nogal merkwaardig: het terrein op de achtergrond blijkt gedetailleerder te zijn dan het vliegtuig en dat terwijl satellieten honderden-duizenden kilometers boven de aarde cirkelen. Je zou dus verwachten dat het vliegtuig er minder wazig afgebeeld zou zijn. Het vliegtuig is er gewoon "opgeplakt" mbv Photoshop. 2. De genadeklap voor de Russen: jachtvliegtuig nadert vliegtuig van rechts en schiet er een raket op af. Je zou dan impact rechterzijde cockpit moeten verwachten. Uit foto's die direct na de ramp zijn genomen van de cockpit konden we grote inslagen zien aan linkerzijde van de cockpit, daar waar de gezagvoerder zit, die aan de rechterzijde weer uitkomen. Ook zagen we inslagen die van frontaal naar achterzijde linkervleugel lopen.... Als we nu kijken naar het trailspoor van de zgn raket dan klopt er geen hout van! En nog iets: de raketten die afgevuurd worden zijn hittezoekende raketten die recht op de vliegtuigmotoren afgaan. Gaat er een belletje rinkelen? Het feit dat de Russen op amateuristische wijze alles willen verdoezelen wijst erop dat ze hier de hand in hebben! Ook het feit dat Rutte en zijn Kabinet zo krampachtig, over de ruggen van slachtoffers en nabestaanden de waarheid geweld proberen aan te doen wijst erop dat een machtige speler op het wereldtoneel maar liever te vriend moet worden gehouden! De kogel kwam van ultra-linkse socialisten / nationalisten / fascisten /communisten of hoe je ze ook noemen wilt... het is allemaal 1 pot shit!

MRF2739 | 15-11-14 | 08:44

geloof de russen eerder dan die hele brusselse dictatuur of onze ik hang van leugens aan elkaar kabinet.

rukkieduck | 15-11-14 | 08:30

Fail? Wellicht, maar dit bewijs is waarschijnlijk meer bedoelt om het eigen volk op te ruizen dan om ons het te laten geloven. Zullen genoeg russen zijn die hier met open ogen voor vallen en dat vindt Putin op dit moment waarschijnlijk belangrijker.

Origineel | 15-11-14 | 06:00

Wat een buitengewoon ongeloofwaardige poging van die Russen zeg. Ook gewoon precies op het moment dat die mig vuurt. Veel te mooi om waar te zijn dit.

Dit is een beetje van dezelfde orde als een christelijke archeoloog die 2000 jaar oude sandalen vindt met op de zolen de inscriptie "eigendom van Jezus Christus."

Russells Teapot | 15-11-14 | 01:52

> Feynman | 14-11-14 | 19:17
.
Dit zijn geen satteliet beelden, maar drone beelden. Ook zijn deze foto's vanaf een hoek genomen, en niet recht naar beneden, zodat de staart van het vliegtuig zichtbaar is.

Egbert45068068 | 15-11-14 | 01:16

Hier ook weer een stukje waar de halve waarheid wordt verteld
www.telegraaf.nl/buitenland/23333759/_...
Ze zeggen er niet bij dat onlangs bij een oefening een "vijandelijk" team een raketsilo met kernwapens simpel kon veroveren,en de veiligheids-troepen het maar niet lukte deze weer onder controle te krijgen.

Roger-Rabbit | 15-11-14 | 00:44

Ja, en Kim Kadashian is een lekker wijf. Photoesoep. Zijn we daar ook weer uit. Hulde voor de humor.

Sternberg | 15-11-14 | 00:34

Feynman | 14-11-14 | 19:17
Rekening gehouden met noise? Elke meting wordt beinvloed door achtergrond ruis. Als een meting wordt gedaan vanaf grote afstand, vooral een meting tussen twee objecten die, gezien vanaf het meetpunt, dichtbij elkaar liggen, is de ruis groter. De twee objecten die jij meet liggen tov het meet punt erg dicht bij elkaar. Deze twee objecten zijn, in tegenstelling tot wat jij beweerd, helemaal niet gelijk groot. Het vliegtuig is veel groter dan de landingsbaan. Dit is al duidelijk als je er naar kijkt (zonder liniaal)
Met andere woorden, de berekening die jij ons doet geloven is totale onzin. Ten eerste omdat je bepaalde variabelen niet gebruikt en ten tweede omdat je meet punten niet kloppen. Welterusten!

MoetDatNou? | 15-11-14 | 00:20

Wie deze russische leugens gelooft is fucking ziek

restman | 14-11-14 | 23:48

Het beste aan de stalinistische putainse propaganda is, dat men de rotzooi niet llest of luistert.
De Siberische kampen zullen hun deuren weer wagenwijd openen

restman | 14-11-14 | 23:47

D.Turpin | 14-11-14 | 21:15
Spijker op z'n kop! Oorlog is het niet waard. En daarom houdt Nederland nu braaf z'n mond, houden we ons dom en doen we alsof we niets weten. We hebben ook geen andere optie. Wat willen we doen? Zelfs als we 100% bewijs zouden hebben dat Poetin persoonlijk met eigen wijsvinger de knop van die BUK had ingedrukt, dan nog zouden we niets doen. Ja, stoppen met exporteren van roomboter en tulpen en een boycot misschien? atlas.media.mit.edu/profile/country/ru...
.
'Tuurlijk spelen de grootmachten van de hele wereld het geopolitieke spelletje allemaal net zo goed. Wat de russen doen, doen 'wij' (lees: onze bondgenoten, danwel grote broers) net zo goed. Maar binnen dit relatief stabiele systeem dan na de Koude Oorlog ontstaan is, is EEN van de twee spelers nu wel wat meer z'n grenzen aan het opzoeken. En het is meer dan vervelend dat wij daar nu als Nederland net als eerste slachtoffer van worden.
Daarbij wil ik de actie tegen MH17 overigens niet vergelijken met andere acties die Rusland momenteel onderneemt, want ik vrees eerder dat het te maken heeft met een verschrikkelijke inschattingsfout... Met rampzalige gevolgen...

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 23:46

dit plaatje hebben de amerikanen naar de russen gestuurd.

ganzo | 14-11-14 | 23:42

Zwarte piet is overblijfsel van ,voodoo.We hebben hem van het UWV naar het arbeidsburo gestuurd, om wat bij te leren.Dat werkte dus niet, en zo werdt hij het hulpje van Bert Koenders, alias Sinterklaas.We hebben hem wel zover gekregen, dat hij geen apenvlees meer zal eten, ( was niet goed bekomen), en onze honden met rust te laten, het zijn huisdieren.

Archy Bunker | 14-11-14 | 23:31

@La Bailaora
Reagan heeft wel degelijk een stukje geholpen.
Hij kwam net op tijd met het Star-wars programma,satellieten in de ruimte die Sovjet raketten konden vernietigen voor ze de VS zouden bereiken.
Dit dwong de ze weer tot een tegen maatregel..... en de extra kosten op de al Gigantische defensie uitgaven van de Sovjet unie heeft ze uiteindelijk ook ook de nek omgedraaid.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 23:22

Archy Bunker | 14-11-14 | 23:09
En zwarte Piet is racisme, of?

MoetDatNou? | 14-11-14 | 23:21

De modale rus begint nu pas de effecten van de boycot te ondervinden, nu er zich weer rijen vormen voor de winkels, en de bekende schappen met westerse producten leeg zijn.Ook klagen ze al dat ze niet op vakantie kunnen naar Turkije en Spanje.Putin ligt aan de

Archy Bunker | 14-11-14 | 23:20

@bdn01 | 14-11-14 | 22:25
Reagan was helemaal niet van de harde aanpak, maar was juist bereid tot concessies die tot vrede konden leiden.

De Russen legden niet het loodje door Reagan, maar door hun eigen beleid, namelijk het communistische. Dat is altijd gedoemd om te imploderen.

Het westen is nu niet op zoek naar vrede, maar heeft nog nooit zo'n oorlogshouding aangenomen als nu, tenminste niet de laatste 70 jaar. Zelfs niet tijdens de koude oorlog hoorde je geen oorlogshitserij zoals vandaag de dag. Bv "... at zijn welstand terugzakt naat het oude Sovjet niveau is het met Putin's populariteit gedaan" toont wel aan wat de toon is vandaag de dag. Haat beheerst het westen.

La Bailaora | 14-11-14 | 23:09

Provocatief met slagkruisers voor de Australische kust gaan hangen, alsof we Vlad willen ontvoeren.Nee ze krijgen hem zo gewoon terug.Vliegtuigen (bearcats) in ons luchtruim, migs boven de Baltische staten, en het activeren van de (woodpecker) een pulserende stoorzender in de Oeral,om hele frequenties plat te leggen.Intimidaties zoals in the,good old cold war,.Vliegdekschepen langs Europa, s kusten, en hele horden , hackers, om verwarring te zaaien.Mensen trap niet in de russische propagande truuks, de sancties geven al een hoop effect, de irritaties lopen op, de roebel met 40% gedaalt, export ligt bijna still.Wat rest zijn dreigementen met de hand op de gaskraan.

Archy Bunker | 14-11-14 | 23:09

Kweet alleen dat "Oliver North" verkocht wapens aan foute mensen, het ging de doofpot in, want er waren teveel hete hangijzers destijds.

Archy Bunker | 14-11-14 | 22:52

MH17 en kijk eens aan, wie is er ineens weer de hele avond actief? Onze Slet uit Korea. Dat die je niet vrijwillig lijkt mij, en als je het niet vrijwillig doet is het werk, toch?
Gelukkig zijn de amateur experts er ook weer, Feynman zou jij aub even de Russische provocaties kunnen ontmaskeren? (Vliegtuigen in ons luchtruim, virtuelle aanvallen op Canada/USA en de gezonken u-boot) of komt het beter uit dat men daarin blijft geloven?

MoetDatNou? | 14-11-14 | 22:48

Ook nu geldt het adagium van Theodore Roosevelt: "Speak softly, and carry a big stick". Zo zet je Putin op zijn plek.

bdn01 | 14-11-14 | 22:37

-weggejorist-

Oliver Norths | 14-11-14 | 22:36

Dick Turpin:Je hebt gelijk in zoverre, dat de russen al eeuwen dromen van een nieuw , tsaristisch, rijk.Om dit te kunnen bewerkstellen, hadden ze de Krim nodig, omdat ze het hele jaar een ijsvrije haven nodig hebben. Die konden ze alleen in het zuiden vinden, daar waar ze eens op vakantie gingen, in het communistische tijdperk.Nu ze MH-17 neergehaald hebben met een "uitgeleende" BUK installatie, is een grote inschatingfout gemaakt.Het is hetzelfde liedje, als destijds met de Koreaanse airliner boven Kamchatka, die ook door de russen neergehaald werdt.We zien een kgb, er van de oude stempel, die geschiedenis wil maken, versus de VOC mentaliteit van oudhollandse bodum.Was dit vliegtuig niet opgstegen in Amsterdam, maar in Londen of Parijs was er niet zoveel kabaal ove

Archy Bunker | 14-11-14 | 22:36

@OhJee
Je klinkt als iemand die betrapt is lol

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 22:30

@ D. Turpin,

Het is de enige aanpak die ooit bij de Sovjets bewezen heeft gewerkt. Eerst door Kennedy met de Cubaamse rakettencrisis, en later op magistrale wijze door
Reagan met zijn Star Wars. Door de harde aanpak van Reagan legden de Sovjets het loodje, omdat ze het financieel niet meer konden bolwerken. Dat gaat ook nu werken. Zodra Pjotr Modalsky merkt dat zijn welstand terugzakt naat het oude Sovjet niveau is het met Putin's populariteit gedaan en volgt de volgende opstand op het Rode Plein. Met Putin moet je niet proberen te praten, je moet hem gewoon confronteren met de problemen die zijn eigen gedrag oplevert.

bdn01 | 14-11-14 | 22:25

Dus iedere plek op aarde, tot in het godvergeten Oekraïne aan toe, wordt permanent gefilmd?

OhJee | 14-11-14 | 22:14

@ bdn01 | 14-11-14 | 21:37
U constatering is wellicht juist, maar de conclusie niet. Rusland zal nooit aan de leiband lopen. Dus wat jij nu voorstelt is spelen met vuur. Je wilt zien hoe ver je kunt gaan. U kunt dat omdraaien door te zeggen dat dit juist is wat Poetin doet. Maar de Krim alsmede het oosten van de Oekraine is zijn achtertuin waarin wij de EU en de USA lopen te spelen.

D.Turpin | 14-11-14 | 22:08

hebbuh | 14-11-14 | 21:08

Deze reactie was natuurlijk aan:De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:50

hebbuh | 14-11-14 | 22:02

De locatie van de zon op 17 juli 14:15 lijkt overeen te komen met de schaduw op het vliegtuig.
.
i.imgur.com/xqGzYKd.png
.
Aan propaganda klopt altijd een klein beetje. Mogelijk is dat gedeelte van de fotosoep dus wel echt. Ook geloof ik de Russen dat gevechtsvliegtuigen van Ukraine in dat gebied hebben gevlogen. Waarschijnlijk niet tijdens de aanslag, maar zeker daarvoor, en vaak genoeg om manschappen op te leiden tot BUK-agent.

Egbert45068068 | 14-11-14 | 21:55

Berging is zojuist weer begonnen. [ ].
Berging is zojuist weer gestopt. [ ].

U mag aankruisen wat u wilt. U bent allemaal winnaar.

boasatlas | 14-11-14 | 21:48

De Russen weten ook wel dat het een slechte fotosoep is, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het creëren van verwarring en vertraging. Alles naar goed Stalinistisch recept uit de oude Sovjet doos. Gewoon keihard blijven liegen, maakt niet uit. Je laat daarmee zien dat je totaal niet openstaat voor de argumenten van de andere partij. En dat is nu precies wat Putin wil, als een ouderwetse tsaar laten zien dat hij ongestoord kan doen wat hij wil, en dat wij ons niet met hem hebben te bemoeien. Hier past maar een antwoord: Het opstellen van zware nucleaire wapens in de Baltische republieken en aan de oostrand van de EU. Verder het volledig afsluiten van alle kredietlijnen, Je hebt die bananenrepubliek met een economische omvang ter grootte van Italie dan zo weer "on speaking terms", maar dan wel op onze terms.

bdn01 | 14-11-14 | 21:37

Als je het vierkant met de straaljager uitsnijdt, verkleint en in het kleine vierkantje plakt, dan is het vliegtuig volgens mij al voorbij de line of fire. Of zoekt de raket hierna zijn eigen weg om het vliegtuig heen en slaat hij alsnog linksvoor bij de cockpit toe. Wie weet dit?

Infidelio | 14-11-14 | 21:31

Een beetje Photoshoppert ziet direct al dat dit een fotosoepje is. Afgezien van de Google-bevinding: de rechter vleugel van de straaljager lijkt wel transparant: je ziet de greppel op de grond dwars door de vleugel heen. En zo nog wat van die dingetjes die de kiek tamelijk ongeloofwaardig maken. Next!

Reykjavik | 14-11-14 | 21:21

@Terpen-tijn
wat lul je nou man.je hebt altijd een grote waffel over een ander zijn comment en verder nietsssssssssss.
Wie heeft al die groepen gesteund daar dan ??
moslim broederschap in Egypte,opstandelingen in Syrië,Libië ??
is wel 100 keer in het nieuws geweest dat hij die groepen steunt,ja of je moet stokdoof zijn dan snap ik het wel.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 21:19

soledad | 14-11-14 | 21:15
als ze een munt willen hebben dan zullen ze toch echt een economie moeten opbouwen. En als ze iets niet kunnen is dat het.
Maar laat ze vooral een gouden dinar invoeren. Ben benieuwd met welke valuta ze dat goud gaan inkopen...

--sql error-- | 14-11-14 | 21:19

poetin was bezig met het om zeep brengen van de petro dollar.
het mh17 gebeuren zat zeker niet in de planning.
trouwens isis wil de gouden dinar weer invoeren

soledad | 14-11-14 | 21:15

@ Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:49
Jij doet net alsof Poetin de enige is die een geopolitiek spelletje speelt. Dat is gewoon niet waar. De USA heeft grote belangen in de Oekraine. Niet om de Oekraine zelf, maar om Rusland schaakmat te zetten. Dat laat Poetin niet zomaar gebeuren. En ja het een naar mannetje. En die Russen zijn niet lief en zo. Dat weet ik ook wel. Dan de vergelijking met Hitler. Welnu dat gaat wat ver, maar in zekere zin is dat hetzelfde verhaal. Na de eerste Wereldoorlog hoopte men Duitsland klein te houden. Net zoals nu met Rusland. En het verhaal van Sudetenland. Ten eerste was dat geen reden om een weer een grote oorlog te beginnen. Ten tweede was het reeds te laat om het snel en goedkoop op te lossen. De prijs om iets te doen was veel te hoog. Natuurlijk na Polen was er geen hoop meer dan oorlog te vermijden was. Nu de Krim. Welnu de prijs is wederom erg hoog. Het valt te bezien wat Poetin uiteindelijk wilt. Oorlog kan namelijk altijd nog. Maar de Krim of desnoods de gehele Oekraine is de prijs niet waard. Vind ik.

D.Turpin | 14-11-14 | 21:15

@Jimmydepimmy
Wat ik al eerder zij.
je moet je niet kapot kijken op een mening die je 24/7 via de tv of krant naar binnen gestopt krijgt.
Net als met die Russische kisten die nu telkens rondvliegen
Elke keer melden ze het in de krant met dikke letters,alsof er iets heel erg gebeurt is.
Best kans dat Den-haag straks 100 extra vliegende Fryas wil,en deze Activiteiten als reden opgeeft.
Wij vliegen net zo langs hun kustlijn,of die Nederlandse onderzeeërs,die zijn er Spec voor.
Of denk je dat ze 100 km van de kust voor anker gaan en dan luisteren ?
Net als toen met die kursk,Wij wisten al sneller wat er toen was dan Putin zelf.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 21:12

Dus je zogenaamde bewijs dat er meer aan de hand was klopt dus gewoon niet.
En wie zegt dat ik Poetin steun?
Is dat omdat ik jou geen gelijk geef?
En "onze"voorouders waar heb ik aangegeven dat ik ook joods
ben?
En verder wil ik wel toegeven dat ik er niet veel van begrijp dat een jood nazis steunt.

hebbuh | 14-11-14 | 21:08

> Terpen-tijn | 14-11-14 | 21:01
.
36% van de Russen denkt reeds dat een Ukrainisch vliegtuig het heeft neergeschoten. Meer dan de helft van de Russen legt de schuld bij Kiev.
.
En ja, het steunen van seperatisten is iets wat de Russen van Amerika hebben geleerd.
.
Als de Russen Amerikanen waren dan hadden ze de veiligheidsraad bijeen geroepen, de aanslag sterk veroordeeld en 12.000 troepen naar de site gestuurd, om de "vrede" te bewaren en de crash site veilig te stellen. Dan hadden wij onze lijken eerder terug, Rusland kreeg een pluim, en die 12.000 troepen zouden nooit meer vertrekken.
.
Laten we maar hopen dat Rusland stabiel blijft. Liever een stabiel en economisch gezond Rusland, dan een wereldmacht die langzaamaan uit elkaar valt in nieuwe seperatistenlanden (met kernwapens...).

Egbert45068068 | 14-11-14 | 21:08

ja hoor, Obama heeft het midden oosten in vuur en vlam gezet.
Lust je nog peultjes?
Uitgepraat zijn we flappie.
Stop jezelf maar in de oven.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 21:05

@--sql error-- | 14-11-14 | 20:45
Nee ruim 2m. Er zijn overigens meerdere typen 777 incl andere engines. De MH17 was van type 200 'instapmodel'. Jouw plaatje lijkt meer op een van de vier A380 engines?
i645.photobucket.com/albums/uu174/baby... (not me btw)

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 21:03

@Stargate

Nee.

ovikanovi | 14-11-14 | 21:03

@Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:57
Precies. Zolang je jezelf netjes aan de afspraken houdt in Nederland heb je van onze overheid niets te duchten. Lekker schreeuwen, haten etc. je krijgt zelfs bescherming als dat nodig is. Maar toch zijn er mensen die denken dat ze het hier slecht hebben. Ik wil graag weten waarom, en vooral hoe het kan dat ik het prima doe en eigenlijk nergens last van heb. Iets zegt mij dat deze mensen het zichzelf aangedaan hebben en nu de schuld elders willen leggen. Iets roept hard dat dit de waarheid heel nabij is.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 21:01

Egbert 20:55
De "theorie" van Poetin is ook alleen bestemd voor zijn eigen land.
Ik ga je nu al vertellen dat het gros deze verklaring zal geloven.
Ze geloven daar net zo als wij hier onze leiders geloven.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het westen wel altijd te vertrouwen is....

Terpen-tijn | 14-11-14 | 21:01

@Terpen-tijn
Is de meest impopulaire president ooit,net als de slechtste,heeft echt in al die jaren geen kloot voor elkaar gekregen,Ja het midden-Oosten heeft hij in vuur en vlam gezet..... nou nou wat zijn we daar blij mee.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:59

@Roger-Rabbit | 14-11-14
Je klinkt als iemand die boos is op de overheid. Zoals al die complot-denkers. Die zien in alles een 'Big Brother'. Maar vaak is het in de basis allemaal te herleiden naar iets als; geen huurtoeslag meer ontvangen, een woningcorporatie die je uitzet omdat je de huur niet betaalt, overheid die net te vaak je WW-aanvraag heeft geweigerd. Dat soort domme dingen.
Kom, vertel ons eens, Roger: wat is bij JOU de reden dat je je boosheid op onze (nietsbetekenende) overheid zwaarder laat wegen dan het onvoorspelbare en gevaarlijke gedrag van een zeer enge en invloedrijke Russische semi-dicator?

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:57

@Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:40
Je bent niet goed snik. Van Obama heb jij noch ik iets van te duchten. Poetin is 1980 oorlogsspelletjes aan het spelen. You choose. En vertrek maar naar die heimat van je. Ik blijf lekker hier in het westen.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:57

Ik heb de satelietbeelden samengevoegd met de Google Earth beelden en kwam inderdaad, net als de update, dezelfde wolken tegen. Anderzijds lijken veel velden precies de omgekeerde kleur te hebben op de fotosoep. Wat donker gekleurd is op de fotosoep, is licht gekleurd op de Google Earth beelden. Misschien door het maaien?

i.imgur.com/hyekHHT.png

i.imgur.com/0hKVlei.png

Ik denk overigens dat dit onderdeel is van het "spel" dat de Russen spelen. Bij het bewijs van de NATO en de US zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken: "Dit zijn neppe beelden, kunnen net zo goed uit een computerspel komen". Nu wordt het een hij-zei-zij-zei gezever, wat de aandacht afleid van deze aanslag.

Egbert45068068 | 14-11-14 | 20:55

@Feynman | 14-11-14 | 20:42
Ik zou graag willen dat je eventjes in het wandelen en doen van Poetin duikt in je nieuwe artikel. Want daar zit zo ontzettend veel rottende schijt dat je haast blij moet zijn met een watje zoals Mark Rutte... Doe dat eens. www.google.com/webhp?sourceid=chrome-...

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:54

Roger Rabbit 20:49
Tss, heb jij soms een enquette gehouden onder de reageerders?
Word zo moe van die stellige uitspraken, je weet dat helemaal niet.
Ik denk (denk dus) dat er meer voor dan tegenstanders zijn op gs.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:53

@Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:37
Jij maakt je druk over een paar baantjes? Mijn god!!!! Je begrijpt er helemaal niets van! Wat maakt een beetje vriendjespolitiek nu uit op een toneel waar een despoot te kies en onkies landen binnenvalt en mensen laat vermoorden? Jij maakt je druk over een beetje nepotisme (als dat al waar is) ga je vort schamen.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:52

@hebbuh | 14-11-14 | 20:36
Mijn linkje? Met welk resultaat? Jij gelooft en blijft geloven in jouw heilige Poetin en het eeuwige kwaad waar onze voorouders keihard voor gevochten hebben. Jij zoekt het maar lekker zelf op en als je ook maar een beetje man bent geef je toe dat je er niet veel van begrepen hebt.

Maar dat zie ik niet gebeuren.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:50

@Terpen-tijn
Ben jij de enige hier.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:49

Potdikke, als wij allen als reageerders al zo graag willen weten WAT, HOE, WAAROM, WIE, WANNEER, dan maak je mij niet wijs dat de overheid/overheden dat niet OOK wil en maak je me vooral niet wijs dat met alle kennis die wij op de wereld hebben dat er niet allang meer bekend is over toedracht, daders etc.
Ik vrees echter dat we zelfs bij de dood van 300 landgenoten maar gewoon moeten wegkijken en doen alsof onze neus bloedt. Om Poetin maar niet boos te maken. En om maar geen conflict uit te lokken.
En argumenten van andere reaguurders over 'dat Poetin niks mis doet en alleen maar corrigeert wat 'wij' als westen hebben afgepakt' en weet ik wat nog meer voor onzin, zijn natuurlijk idioot.
Dan kun je net zo goed Hitler gelijk geven over dat hij Polen binnenviel. Of Napoleon of Cesar. Ouwe geopolitieke situaties mogen en kunnen toch niet een allesoverheersend argument vormen voor egotripperij en machtsspelletjes?
Gevaarlijk spel, wat die Poetin speelt... Bah
Isis en ebola zijn er niks bij...

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:49

Roger Rabbit 20:40
Ik heb wel vertrouwen in Obama.
Tot nu toe dan heh.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:48

@ Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:26
Duitsland loopt aan de lijn van de USA. Dat weet jij ook wel. En Duitsland werd ook wel erg close met Rusland in de ogen van de USA. Het koste ook eneige moeite om de sancties gedaan te krijgen. Maar uiteindelijk lukte dat wel. Ongeacht wat de gemiddelde Duitser daarvan vond.

D.Turpin | 14-11-14 | 20:48

Kloopindeslootjijook 20:37
De russen lopen met hem weg, die zijn hartstikke blij met hem.
Hoe wij erover denken interesseert Poetin geen zak.
Dat zal hij toch propaganda noemen, ook al is hij zelf kampioen voorliegen.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:43

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:17
Wat zou je willen dat ik schrijf?

Feynman | 14-11-14 | 20:42

--sql error-- | 14-11-14 | 20:31
Los van de topic plaatjes. De (RR/GE) motoren van een 777 hebben circa de diameter van slankste punt romp 737 maar zeker niet zoals die van het eigenn toestel. Heb er ingestaan bij KLM Schiphol Oost, met arm omhoog raak je de bovenzijde, gaat je in romp gedeelte nooit lukken.

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 20:41

@Terpen-tijn
Net als Obama jouw.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:40

Het wordt tijd dat mensen zich niet meer voor haat-karretjes laten spannen ten gunste van iemand anders. Het verdrrr steeds hetzelfde, al vanaf het jaar 0 en ervoor.

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 20:40

Feynman | 14-11-14 | 20:32
Exact! ;-)

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:37

@De Koreaanse Slet
Bedoel de Politiek.... slet
Die Vriendjes politiek,en baantjes die ze elkaar toeschuiven,al belangen verstrengelingen.
De mensen willen wel verandering maar dat zal niet meer lukken.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:37

Wat wil die Poetin nu eigenlijk? Krijg niet de indruk dat dit in iemands belang is, in welk land dan ook, behalve een klein clubje.

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 20:37

Je bent toch niet goed bij je hoofd als je zegt dat er niets overblijft van de Baltische staten bij een oorlog, maar Zweden niets te duchten heeft. Wat hebben die er nou mee te maken in dit conflict?
Putin is gek geworden, een bedreiging voor de wereldvrede.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:36

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:26

Jij beweerde tegen @Nietsiswathetlijkt 20.03 dat je het hele verhaal wist en dat je het uit had gezocht,ik wacht op je linkje.

hebbuh | 14-11-14 | 20:36

@ChristianV | 14-11-14 | 20:25
Lol.

Paupertje Uberlutser | 14-11-14 | 20:36

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:26
Rare machtspelletjes zijn overal. Over lijken gaan ze.
Ze hebben in de Oekraine nog steeds een herdenking over de Holodomor.
en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 20:35

"Looks like at least some of the Russian's MH17 sat image is from a 2012 Google Earth file "

Bij die van Amerika staat 2010, dus? Dit maakt een pro makkelijk met Adobe of 3D.

Zowel Amerika als Rusland hebben beide geen overtuigend bewijzen geleverd. En zolang de wrakstukken daar maar blijven liggen, Kiev zijn gegevens niet vrij geeft,de zwarte dozen niet geheel worden openbaart en het officiële onderzoek niet is afgerond (voor wat het waard is?),blijft het gissen.

Het is en blijft een propaganda oorlog van beide kanten die letterlijk over lijken gaat aan beide kanten. En zo zijn er helaas wel meer voorbeelden in de wereld.Waarbij beide partijen veel geld aan verdienen, wetten kunnen doorvoeren die in een niet dreigende of oorlogssituatie was door te voeren en de burger weer eens de lul is en zijn rechten en vrijheden verder beperkt worden en kosten verhogen.

ovikanovi | 14-11-14 | 20:33

Mooi dat er nu eindelijk duidelijk fotobewijs is voor iets wat we eigenlijk al lang wisten: Kiev heeft MH17 laten neerhalen.

Tiberius | 14-11-14 | 20:32

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:24
Heerlijk voorbeeld. Onder dat vliegtuig zie je een vier tennisbanen van 11 meter breed. Op jouw voorbeeld is een vliegtuig dus ongeveer even groot op de grond als in de lucht voor een satelliet, zoals al gesteld werd. petapixel.com/2010/12/09/what-airplane...

Feynman | 14-11-14 | 20:32

Roger Eabbit 20:28
Dat is nou het probleem, het maakt geen fuk uit wat jij of ik ervan vindt, het gaat erom wat het Russische volk het gelooft.
Dat zit wel snor, Putin kan ze alles wijsmaken.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:31

zoals hier te zien is zijn de motoren van een b777-200 bijna zo dik als de romp, en dus wat er in de russiche foto te zien is is iets anders. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

--sql error-- | 14-11-14 | 20:31

Putin heeft deze foto en de opnamen van groundcontrol en cockpit voicerecorder ook aan Mark Rutte laten zien. Kort na deze gerichte moordaanslag op 300 vredelievende vliegtuig passagiers. Deze aanslag is weken zo niet maanden geoefend door de Amerikanen met hun CIA in simulatie computers om alle eventuele fouten op te sporen.

Leest u hier meer. Ook de hoofddaders:

www.liveleak.com/view?i=ca0_1408128428...

Oliver Norths | 14-11-14 | 20:30

@--sql error--
Is zo overduidelijk dat het niet klopt waar ze mee kommen,dat ik er niet eens over ga beginnen.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:28

@Bakito | 14-11-14 | 20:19
Met jou? Nee hoor blij dat je terug bent. Maar met heel veel andere luizen en parasieten wel.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:28

@ChristianV | 14-11-14 | 20:25
LOL! Dze Nazi aliens in their little ufo!

Harry Turtle | 14-11-14 | 20:27

eMz | 14-11-14 | 20:10
Hij is fake, maar niet om de redenen die jij noemt.

Satelliet zit op zo`n 160 km hoogte. Dan komt een lichtbron al bijna parallel binnen. De grond op 160 km afstand is dan even scherp als het toestel op 149 km afstand.

Immer de lensformule 1/f = 1/b + 1/v is te verwaarlozen naar 1/f = 1/b.

De extreem korte sluitertijd uit zich in dat het vliegtuig niet bewogen is. Staart komt niet vanuit de langere sluitertijd, maar van de hangende reactieproducten van de voortstuwing.

Satelliet maakt inderdaad heel veel kleine foto`s die later aan elkaar worden geplakt, nooit de overzichtsfoto die we nu hier zien. Die plakranden zie je vaak genoeg op google maps.

In de laagste orbit trekt een satelliet in 88 minuten om de aarde heen. Die kan dus best een strook fotograferen in de bijna noord / zuid richting, maar komt pas enkele dagen later op de strook er direct naast. Dus nooit de hele afbeelding in 1 keer.

Zie de afbeelding onder POES ORBITS, die is 100 minuten ipv de lagere 88, maar geeft zelfde probleem. www.rap.ucar.edu/~djohnson/satellite/c...

Maar je zit qua manier van denken zeker op het juiste spoor.

Feynman | 14-11-14 | 20:27

@hebbuh | 14-11-14 | 20:22
Totale bullshit. En echt alles wat je erbij verzint is totale onzin. Als er al een volk zwaar geleden heeft onder zowel nazi's en sovjetten dan zijn het de Oekrainers wel. Die zijn aan twee kanten genaaid. Oh en voor je begint over Ivan Mykolaiovych Demianiuk de Nederlanders hadden ook collaborateurs. De meeste doden (feitje) aan het oost-front waren Oekrainers, neemt niet weg dat er in zowel Rusland als Oekraine veel nazi's zijn.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:26

D. Turpin.
Als jij stelt dat de Duitsers niets te vertellen hebben, dan zijn we wel uitgepraat denk ik.
Vind Markel namelijk zo ongeveer het baasje van Europa, zeker op economisch gebied.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:26

eMz | 14-11-14 | 20:10
Maar dan toch...
Als het zelfs de satellieten die voor Google Maps-foto's worden gebruikt het lukt om af een toe een vliegtuig op de foto vast te leggen..?
petapixel.com/2010/12/09/what-airplane...

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 20:24

@Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:17
Het systeem is zo verrot (eens met je is) dat totale verliezers met behulp van uitkering en aldi-pc hun mening (hoe achterlijk en ongefundeerd ook) non-stop kunnen blijven ventileren met nul repercussies. Zo dom is het westen. Geld stoppen in domme marginale losers en voor ze zorgen. Ik ben het ook beu. Minder minder minder. Ga maar bedelen voor je geld i.p.v. rare psychotische fantasietjes bij elkaar te fantaseren op mijn kosten.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:23

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:03

De datum was 9 mei die mensen hielden een mars om de overwinning op de nazis te vieren,wat natuurlijk niet leuk is voor een nazi.
Maar ik zie jouw linkje graag van wat er"echt"gebeurt is,in dit linkje zie ik ouwe mensen met hun handen omhoog staan en als een hond afgeschoten worden.
Er is ook een filmpje waarin die Russen levend in een gebouw verbrand worden en diegene die door het raam de uitgang bereiken alsnog worden afgemaakt door jouw "vrienden".

hebbuh | 14-11-14 | 20:22

@ Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:06
Persoonlijk gun ik de Oekraine hun eigen toekomst. Ongetwijfeld zullen ze graag in de EU en de NATO willen. Maar is dat werkelijk een eigen toekomst? Duitsland vierde net de val van de muur. Hebben de Duitsers het nu echt zelf voor het zeggen? Dacht het niet. Maar eerlijk is eerlijk de EU en de NATO zijn betere alternatieven dan Rusland. Dus ik begrijp het wel. Maar geopolitiek gezien kan het niet. Het is heel simpel. Het is een bedreiging voor Rusland. Dat de Oekraine van groot belang is voor Rusland weet de USA heel goed. En daar gaat het dan ook om. Het gaat niet over de wens van de Oekraine zelf, maar om wat er te winnen valt als deze wens in vervulling gaat.

D.Turpin | 14-11-14 | 20:22

Ken hele Roger-Rabbit niet laat staan Koreaanse Slet. Maar het land zij gezegend dat we allemaal een mening mogen hebben en uiten. Hier in het vrije Westen, waar men tegenwoordig al in de UK als staatsgevaarlijk wordt aangemerkt als men het officiele verhaal van 9/11 in twijfel trekt. Je tegenstander kalt stellen is te simpel en gaat de discussie uit de weg. Slet.

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 20:22

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:17
omgekeerde bewijsvoering? dat heeft nog nooit wat opgeleverd.
Bovendien hoef je alleen maar even bovenstaande reacties door te lezen en je hebt genoeg bewijzen dat die Russische beelden slechte fotoshoops zijn, met bronmateriaal van google-maps.

--sql error-- | 14-11-14 | 20:22

Dus als ik de Russen goed begrijp is MH17 van links aangevallen door een Frogfoot die speciaal omgebouwd was om op die hoogte te kunnen vliegen, en tegelijkertijd van rechts door een MiG die als Sukhoi gecamoufleerd is, en zijn ze vlak daarvoor door een time warp gevlogen waardoor ze zelfs te zien is op satelliet foto van 2012. *schenkt nog een wodka in*

Harry Turtle | 14-11-14 | 20:20

@De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:11
Problemen?

Bakito | 14-11-14 | 20:19

Feynman typ nou wat.
Ik wil dat weten.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:17

@stuyterkuycken

Nee
Het gaat erom dat mensen een tunnelvisie hebben,dat "wij" altijd gelijk hebben,dat wij een voorbeeld zijn terwijl het systeem al totaal verrot is.
De politiek kan je voor geen cent vertrouwen Den-Haag liegt net zo hard als de rest.
Wie die kist heeft neergehaald weet ik niet,maar laat je niet zomaar opnaaien door de NOS,CNN en al die zenders,die lullen net zo veel onzin als die RT.
Met het verschil....................
Dat de Russen toch net iets minder vaak ONS heeft voorgelogen.
Hoe vaak hebben de heren in Den-Haag wel niet dingen verdraait verandert of ons gewoon voor het lapje gehouden ????
Net als met de 2inval in Irak.. volgens DEN HAAG was er "overtuigend" bewijs.(min.pres toen zij "ben na het zien ervan overtuigd ervan !!)

Was gewoon een Leugen.. was namelijk helemaal GEEN enkel bewijs,dus die hebben ons als volk gewoon voorgelogen !!!!!!!!!!!!
Dus waarom zou ik Putin minder vertrouwen als ZE in Den-Haag veel meer en overduidelijk LIEGEN en ons ronduit bedonderen.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:17

radarbeelden moet satelietbeelden zijn.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:16

Als er bewolking is, kan of moet je dat altijd kunnen zien op radarbeelden?
Je ne sais pas.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:15

@Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:03
De Russen hebben 20% van de bevolking (normale mensen zoals jij en ik) in Tsjetsjenië uitgemoord, verkracht en vernietigd. Allemaal gedaan door Russen.

Ter vergelijking de bloedbaden in oorlogen gevoerd door het westen de laatste 20 jaar zijn veelal gepleegd door de lokale bevolking. Het westen is geen moreel heldje o.i.d. maar de Russen zijn nog erger.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:15

Ik probeer alle theorieën in de reaguursels in me op te nemen, ik heb zo mijn eigen theorie waarom dit fake is.
Als je met een fotocamera met telelens van flinke afstand inzoomt op bijv. een wolf met op de achtergrond de maan, dan worden beiden, wolf en maan, tweedimensionaal uitvergroot, waardoor de maan groteske proporties krijgt.
Aangezien een satelliet van ruime afstand fotografeert, zou ditzelfde effect toch ook van toepassing moeten zijn op beide vliegtuigen en de grond eronder?

Ergernis! | 14-11-14 | 20:14

Roger rabbit 20:03
Je hebt wel een punt, het westen heeft in verleden geblunderd door op basis van valse info aan te vallen. Achteraf gezien dan.
Maar daarom heeft Rusland nog niet het "recht" om te doen wat ze willen met de Oekraine.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:14

@hebbuh | 14-11-14 | 20:03
Ja joh. Overheidstrollen houden zich bezig met wat marginale complotmafketeltjes zoals jij. Je denkt nogal hoog over jezelf, een soort van misplaatste arrogantie.

Je bent niet helemaal 100%. Jouw trieste met faal na faal doordrenkte leventje is echt niet belangrijk genoeg voor de overheid.

Je hebt hier te maken met gewone burgers die jouw staatsondermijnende en landverrader activiteiten ronduit afkeuren en je van repliek dienen op je stupide aannames gebaseerd op alles behalve feiten, waarheid en realiteit.

Eet strong mafketel en verhuis naar Poetin-land om ter lijve te ervaren hoe vreselijk het hier toch was. (niet dus)

In mijn opinie zijn we veel te goed voor jullie soort. Zonde van mijn belastinggeld in ieder geval.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:11

Wat een fake. Als je een foto zou maken vanuit een satelliet zou dat er anders uitzien volgens mij. Uiteraard geen expert, maar weet wel iets van fotograferen.

1. Een satelliet beweegt met 20.000 km/sec (iets geleerd uit dat verhaaltje van de professor van gister).
2. Een satelliet die een foto maakt heeft dus een extreem kleine sluitertijd, anders zou de grond bewogen zijn.
3. De satelliet is gefocust op de grond, door de kleine sluitertijd zou volgens mij ook de scherptediepte heel beperkt zijn. Ik gok dat alles plusmin 2 a 3 kilometer van het focuspunt onscherper zal worden.
4. Zelfs een spionage satelliet zal normaliter een lens hebben die vooral op de grond gericht zal zijn, dus de lens zal wellicht wel wat kunnen zoomen, maar niet gemaakt worden voor haarscherpe foto's op 10km hoogte. Immers, de grond is veel interessanter als die paar objecten in de lucht.
5. De meeste camera's in satellieten maken volgens mij foto's van relatief kleine oppervlakte. Je moet dus boven je object hangen om een foto te maken.

Hieruit concludeer ik;
1. Als de satelliet al scherp had kunnen stellen op de vliegtuigen. had de raket haarscherp moeten zijn, zonder staart door de kleine sluitertijd. Ik gok echter eerder dat de satelliet een scherpe grond had gefotografeerd met een vaag stel vliegtuigen erop en geen raket (die valt in de onscherpte weg namelijk)
2. Als er al een satelliet boven hangt, wist die precies dat de MH17 neergeschoten zou worden op dat moment. Hij moest er precies boven hangen.
3. De vliegtuigen zijn onscherp, maar de raket is scherp. Dit is volgens mij een enorme fake foto.

eMz | 14-11-14 | 20:10

Muggenmapper 19:56
Wat nou lieverdjes? Is dat algemeen bekend, speak for yourselve onnozele, tot nu toe heeft Oekraine alleen maar geprobeerd om zijn land te verdedigen. Welk leger is dan wel lief?
Je suggereert alsof je de mogelijkheid openhoudt dat Oekraine wel schuldig is, zou best kunnen, maar de manier waarop is belachelijk.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 20:06

Wel knap om vanaf het westen de linkerzijde van de cockpit te raken, overigens.
@Muggenmepper | 14-11-14 | 19:44
Ze hebben geleerd van de magische kogel van J.F. Kennedy. :)

Ageless | 14-11-14 | 20:05

@Terpen-tijn
Moet je tegen de burgers zeggen in Libië,Syrie,Irak,servie.
Zijn alle 4 landen waar we via leugens overgingen tot bombarderen,of het steunen van een opstand.wat zelf tot niet zo lang terug nog werd ontkent door alle westerse landen !!!
Wij het (West) hebben bij hoog en laag belooft aan de Russen dat Kosovo niet onafhankelijk zal worden,en toch zetten ze hun zin door,was gewoon een afgang voor ze,een mes in de rug.
En dan nog de gore moed hebben om met je vingers te wijzen naar de Russen ?
Al zouden ze heel oekraine plat gooien,verwoesten,neermaaien,bezeten en weet ik wat allemaal !
En zelfs dan....... hebben we nog geen recht van spreken,met dat wat WIJ geflikt hebben de afgelopen 20 jaar.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 20:03

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 19:53

Ik had het linkje al gestuurt naar Basbr wat een overheidstrol is, maar dat past niet in het grote boze Rusland plaatje.
Niet doorvertellen maar dat is niet de enige overheidstrol die nu reaguurt.

hebbuh | 14-11-14 | 20:03

@Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 19:53
Daar is wel wat meer aan de hand. Achtergrond info nooit op gezocht? Zal wel niet.

In het kort dronken Russen belagen politie agenten en drijven ze in het nauw, politie agenten beginnen te schieten (waarschuwingsschoten) en worden al snel gedwongen om raak te schieten. En dan nog houden ze niet op. Ik heb geen respect voor dit tuig.

Het spijt me, maar het schorem van de Russen is zo erg dat de Russen die ik mijn vrienden noem er geen goed woord voor over hebben. Erger dan Mocro-tuig.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 20:03

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 19:58

Ben je zo bang voor Poetin dat dat is omgeslagen in blinde adoratie? Lijkt op een Stockholmsyndroom...

stuyterkuycken | 14-11-14 | 20:00

Jammer voor Putin dat er beelden zijn van het neerstorten en de wrakstukken.
Was het toestel in zee gestort, dan had hij zelfs ontkend dat er een vliegtuig was neergestort.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 19:59

@Terpen-tijn
Moet je tegen de burgers zeggen in Libië,Syrie,Irak,servie.
Zijn alle 4 landen waar we via leugens overgingen tot bombarderen,of het steunen van een opstand.wat zelf tot niet zo lang terug nog werd ontkent door alle westerse landen !!!
Wij het (West) hebben bij hoog en laag belooft aan de Russen dat Kosovo niet onafhankelijk zal worden,en toch zetten ze hun zin door,was gewoon een afgang voor ze,een mes in de rug.
En dan nog de gore moed hebben om met je vingers te wijzen naar de Russen ?
Al zouden ze heel oekraine plat gooien,verwoesten,neermaaien,bezeten en weet ik wat allemaal !
En zelfs dan....... hebben we nog geen recht van spreken,met dat wat WIJ geflikt hebben de afgelopen 20 jaar.

Roger-Rabbit | 14-11-14 | 19:58

@Nietsiswathetlijkt:
Volgens mij zijn hier niet zo heel veel fans van het Oekraiense leger, maar dat het geen lieverdjes zijn dat is zeker wel bekend.

Muggenmepper | 14-11-14 | 19:56

Voor wie het nog niet geheel duidelijk was. Op 2:00 in deze video worden op klaarlichte dag een aantal BURGERS afgeschoten door het Oekraiense leger. U weet wel, dezelfde waar NL 4 ton aan schenkt als winterhulp. (NSFW 18+) www.youtube.com/watch?v=skW6fXPvRCI

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 19:53

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 19:43
Ik zat vooral deze inschatting / berekening helaas opnieuw te doen:
twitter.com/AsdedsffGhjk/status/53331...

Ik gebruik voor de afstand op de grond de landingsbaan van Donetsk die netjes links onderin de originele soep wordt aangeboden.

Ik pakte per abuis de lengte van 74 meter, terwijl voor de 200 serie 64 meter de juiste is. Daarom iets andere getallen, maar het basis idee, dat de MH17 50x groter is afgebeeld samen met de bewolking van 2012 Google Maps is echt te zielig voor woorden.

Aangezien de Boeing 777 in verschillende types is geleverd, zou je echt van de juiste een bovenaanzicht moeten hebben om te vergelijken. Vleugels worden soms opnieuw ontworpen omdat het de kern van het brandstofverbruik raakt. Maar de laatste folder klopt idd niet met de soep.

Feynman | 14-11-14 | 19:53

Piet_Snot | 14-11-14 | 19:43
Viel me inderdaad ook op, bij het over elkaar heen leggen van bovenaanzichten. Dat, in combinatie met wat Feynman zegt, en het feit dat in ieder geval de linker vleugel lijkt te zijn ingekort/afgestompt, doet toch aannemen dat die zo nep is als wat.

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 19:50

@Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 19:42
Ja het lijkt erop dat mensen die de inhoud niet begrijpen beter hun mond kunnen houden. Vind je niet?

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 19:50

@ Feynman | 14-11-14 | 19:17
Inderdaad. Liegen en bedriegen. Zowel de USA als Rusland. En eerlijkheidshalve ook al kwam er iemand met geloofwaardige beelden, dan nog ben ik erg sceptisch. Het is ook niet alleen natuurkunde. In acht nemende de geopolitieke belangen van de USA en Rusland is alles geoorloofd. Voor de gemiddelde Nederlander is het wellicht moeilijk te accepteren, maar wat er gebeurt is met het vliegtuig is niet belangrijk. De sancties hebben er ook niks mee te maken. Die zijn ingesteld wegens Ruslands hulp aan de seperatisten. Het neergehaalde vliegtuig was overigens wel handig om de Europeanen over te halen tot stevige sancties. Maar wie goed luistert weet dat de sancties verder niks van doen hebben met het neergehaalde vliegtuig. Deze foto's zijn ook helemaal niet bedoeld om ons te overtuigen. Het is voor binnenlandse consumptie in Rusland. Het grote werk is de Oekraine zelf en in het verlengde daarvan de toekomst van Rusland. Het is nuttig om te onderkennen dat Rusland alles bij het oude wil laten. Dat wil zeggen dat de Oekraine hun achtertuin is. Het is de USA die dit wilt veranderen. Niet omdat de Oekraine voor hun zo belangrijk is, maar ze weten dondersgoed dat het belangrijk is voor Rusland. Ik geloof niet dat het doordringt bij mensen, maar dat is nogal wat. Het reikt verder dan de containment politiek van tijden de Koude Oorlog. Dat zal consequenties hebben. Het voordeel dat de USA heeft is dat Poetin een naar mannetje is en dat de Oekraine graag bij Europa wilt horen. Dus de ware reden voor inmenging in de Oekraine kan verdoezeld worden en de hele operatie is gemakkelijk verkoopbaar. Overigens staat Rusland niet in de weg van de Oekraine in zake Europa. Rusland zelf heeft grote belangen in Europa met name hun relatie met Duitsland. Maar de EU en de NATO dat is andere koek.

D.Turpin | 14-11-14 | 19:49

@Rickjee | 14-11-14 | 19:41
Zeg dropje. Rusland weet dondersgoed dat het een BUK was en dat ze (mede)verantwoordelijk zijn. Wat ze nu doen, naar goed USSR gebruik, is zoveel mogelijk zand in de ogen strooien van het domme melkkoe publiek. Droevig te zien dat er zoveel hier op GS met twee voeten in de stierenstront van Poetin trappen met een glimlach. Ernstig.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 19:49

Lijkt me een hoax om wat extra munitie te verschaffen aan de complotdenkers om zo nog wat meer verwarring te zaaien.

Er werden in dit gebied wel degelijk raketten afgeschoten op vliegtuigen.

Je hoort in onderstaand heftig filmpje van 6 juni 2014 (dus meer dan een maand voor MH17) - als je het geluid goed hard zet - op 28 seconden een raket gelanceerd worden en ziet 2 seconden later de rechter vleugel van het Oekraïense militaire toestel(dat vloog op 22,000 feet/6,700 meter) geraakt worden. Het betreft het filmpje met de datum 06-06-2014 onderaan in beeld. Twee bemanningsleden wisten nog op tijd met hun parachute uit het brandende vliegtuig te springen, de overige 6 niet.

Bij voorbaat excuses aan eventuele MH17 nabestaanden die hier meelezen voor deze schokkende beelden. Als dit filmpje echter iets heel duidelijk aantoont dan is het wel dat het totaal onverantwoord was om met MH17 boven dit gebied te gaan vliegen op 17 juli 2014 want deze beelden stonden toen ook al meer dan een maand op internet en waren voor voor iedereen te zien. Ook vlogen diverse andere maatschappijen toen al een tijdje niet meer over dit gebied omdat ze het blijkbaar te gevaarlijk vonden (en dat was dus helaas een juiste inschatting).

Filmpje: theaviationist.com/2014/06/06/an-30-sh...

Outsider-Inside | 14-11-14 | 19:44

Hoe kan het toch dat in dit tijdperk van ongebreidelde informatievoorziening een volk echt denkt, dat ze elk moment kunnen worden aangevallen?
Is propaganda dan zo n sterk wapen?
Tijd om pamfletten uit te strooien boven Moskou>> Wij (de navo) gaan jullie nooit aanvallen, tenzij we zelf aangevallen worden en dan nog zullen wij ons alleen verdedigen.
Putin liegt, wij zijn en blijven vredelievend, het westen heeft echt geen trek in wo3.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 19:44

Vreemd. Gister kwamen de gevechtsvliegtuigen op de radar nog vanuit het noorden, op de foto in dit topic komt er een uit het westen, zo lijkt het.

Wel knap om vanaf het westen de linkerzijde van de cockpit te raken, overigens.

De 'radarbeelden': rt.com/news/205339-mh17-air-plane-mala...

Muggenmepper | 14-11-14 | 19:44

Feynman | 14-11-14 | 19:17
Als je al naar afmetingen van 777-200ER enzo gekeken hebt, onderschrijf je mijn analyse van 19:29 dan ook? Ben benieuwd.

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 19:43

--sql error-- | 14-11-14 | 19:15
Ik zie de reactie niet meer waar je op reageerde maar het eerste waar ik aan dacht was dat je nooit bewegende beelden uit satellieten kunt halen omdat ze nooit genoeg licht binnenkrijgen op de kilometers hoogte dat ze rondzweven.

Barre_de_k | 14-11-14 | 19:42

Als die Russen niks te verbergen hadden, dan hadden ze makkelijk de rampplek kunnen beveiligen, daarentegen moest en zou er daar gevochten worden.

spruit11 | 14-11-14 | 19:37

Dat is niet waar, want het was juist Kiev die weer een opmars begon.

De J | 14-11-14 | 19:42

@De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 19:35
U onwelgevalligen dienen dan maar aufgeraumt?
It takes two to tango *klap klap*

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 19:42

Yankees zijn al sinds begin uiterst stil, zij hebben vast beelden en wachten op een geschikt moment.
Deze fotosoep is eem uitlokkertje kijken of er reactie komt uit de United states.
Die hebben hun agenda prima op orde, Rusland werkt zichzelf steeds verder het moeras in.

gebrokenvleugel | 14-11-14 | 19:42

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:41

is dat een mig 29?? tja kan natuurlijk, maar lijkt eerder sukhoi 27 of iets anders. maar goed die dingen hebben zo'n beetje allemaal hetzelfde casco.

Kater | 14-11-14 | 19:41

@Rickjee | 14-11-14 | 19:05
Dat is raar want de foto's laten duidelijk zien dat het frontaal geraakt is.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 19:39

Als je die brief leest van die "George Bilt" (niets verder voor vandaag over deze persoon te vinden op het internet, plus zijn Engels is wel wat raar voor iemand die de MIT heeft gedaan. De mensen daar hebben ietwat meer verstand van alles om hen heen, inclusief Engels), zegt hij dat die jet eerst de cockpit heeft beschoten met z'n boordkanon, om de piloten te doden en de cockpit van het vliegtuig te scheiden, om hem daarna te beschieten met een raket die de rechtervleugel eraf scheurde.
.
Dus als we de foto bekijken zou dat betekenen dat die Su-27 de cockpit al beschoten heeft, en dat deze er af aan het vallen is. Niet te zien hoor.
.
Verder is de koers van de MH17 zo dat ze als ze deze lijn volgt direct over Torez vliegt, maar de wrakstukken zijn allemaal noordelijk van Torez neergekomen. Dus moet er nog een koerswijziging hebben plaatsgevonden voor het vliegtuig uiteenviel.
.
En ik moet geloven dat een air-to-air raket gemaakt om andere gevechtsvliegtuigen uit de lucht te schieten de vleugel van een Boeing 777 kan raken en afscheuren, meneer George Bilt?

Ageless | 14-11-14 | 19:39

@Rickjee | 14-11-14 | 19:03
Die uit Kiev bedoel je? Die had geen contact met MH17, dat was Dnipropetrovsk (dat is een andere ATC). Wederom is het weer eens overduidelijk hoe vreselijk dom en stompzinnig aluhoedjes eigenlijk zijn.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 19:38

@ Stargate: ja, precies, zo ja.

Dit is wel een erg mooi bewijs. Vliegtuigje, schietmachine, de kogel en zijn spoor. En een kraakhelder lettertype. Hadden ze maar eens zulke mooie beelden bij Opsporing Verzocht.

Als die Russen niks te verbergen hadden, dan hadden ze makkelijk de rampplek kunnen beveiligen, daarentegen moest en zou er daar gevochten worden.

spruit11 | 14-11-14 | 19:37

Als de satelietbeelden fake zijn, moet het westen dat toch makkelijk kunnen aantonen? Piece of a cake.
Zelfs op gs kunnen ze het.
Maar iets zegt me dat het weer blijft bij stilzwijgen.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 19:36

@Dostranamus | 14-11-14 | 18:58
Wat ben jij toch een min mannetje. Grote waffel en geen enkel besef waar je het over hebt. Flikker toch op naar Niburu o.i.d. met je rare aluhoedjesretoriek.

De Koreaanse Slet | 14-11-14 | 19:35

Echt of niet, maar riep dit 15 jaar geleden al en werd uitgelachen: manipulatie/selfmade van audio en/of video zou groot gaan worden in conflicten op deze aardbol.

Latrinalia | 14-11-14 | 19:33

Schandalig dat Putin nou weer afbreekt wat zoveel moeite gekost om weer op te bouwen. Een stuk vertrouwen.
Het is verdomme weer hetzelfde liedje als in de koude oorlog.
Waarom nou? Het ging zo goed.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 19:32

Rechtsomdraaimaken | 14-11-14 | 19:17
1 tegel eerder, at your service. Er klopt inderdaad geen kont van.

Feynman | 14-11-14 | 19:31

Ik heb zelf net in Photoshop een plaatje van een bovenaanzicht van een Boeing 777-200ER over deze bewuste satellietfoto heengelegd. Dit was overigens de bron van het bovenaanzicht:
www.boeing.com/boeing/commercial/777fa...

Lengte van het vliegtuig ten opzichte van de plaatsing van de vleugels en motoren en zelfde de schaduwwerking (verdikking op de vleugel?) komt goed overheen.
.
Maarrrrr..... De vleugels (vooral de linkervleugel) van het toestel op de satelietfoto is aanzienlijk korter en lijkt anders 'afgesneden', of in ieder geval minder puntig en iets korter.
.
Mijn voorlopige conclusie: OF het is een ander toestel OF het is een slechte soep van een 777, waarbij de soeper een stukje van de vleugel is vergeten mee te soepen.

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 19:29

En het westen hult zich in stilzwijgen.
Ze zeggen bewijs te hebben (satelietbeelden en opnames)
Laat maar eens zien en horen.
Voorlopig het lichte voordeel van de twijfel, want ik geloof Obama eerder dan Putin.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 19:28

Beste Rickjee, ik refereerde naar Prof. P. Paardekuth, die een sukhoi correct identificeerde. Waardeer zijn mening zeer. Zelf mis ik namelijk de karakteristiek spitse toesnijding van de vleugeluiteinden... en ben benieuwd naar de mening van Paardekuth

Von Swaffelstein | 14-11-14 | 19:27

BasBr | 14-11-14 | 19:19
Nope, dat is waar die Brown Moses helemaal de boot in gaat. Foto heeft MH17 recht ten noorden van Krynychna. 32 km ten westen van de eerste restanten van MH17. www.google.nl/maps/search/mh17/@48.13...

Maar het echte probleem is dat het vliegtuig zo`n 50 keer groter is ingeplakt op deze Photoshop als je zou kunnen verwachten van de meest laag vliegende satellieten.

Feynman | 14-11-14 | 19:27

Bokito ergo sum | 14-11-14 | 19:25
nope. de raket zit niet zo dicht op de romp.

--sql error-- | 14-11-14 | 19:27

Hier op de Geenstijl zijn de mensen sneller met fotosoupen.

Geert Linkers | 14-11-14 | 19:27

Hmmm..
Ligt het aan mij of is die meneer van Nieuwsuur zwaar dronken ?
Ik versta hem daardoor totaal niet..

Wijze uit het Oosten | 14-11-14 | 19:27

Bokito ergo sum | 14-11-14 | 19:25
Dit bewijs van de Russen is met een raket. (Het 30mm boordkanon is een andere fotosoep)

BasBr | 14-11-14 | 19:27

Russische propaganda. Dat er nog mensen zijn die hierin trappen. Het doel van dit soort propaganda is twijfel zaaien. Wederom goed gelukt gezien sommige reacties.

ZoltarTheGreat | 14-11-14 | 19:27

Jammer dat Geenstijl zoveel waarde hecht aan BrownMoses. De beste man is een leugenaar en wordt betaald door verschillende instanties met belangen (hij is betaald door Syr oppositiem hij wist al van te voren dat Syr rebellen Sarin hadden).

En waarom doet iedereen dat deze foto gepubliceerd is door de Russische overheid?
Dit is dus kennelijk een programma als Nieuswuur.
Als Nieuwsuur deze foto exclusief kreeg van wie dan ook, en als item presenteert, dan heeft de NL overheid deze foto toch niet gepubliceerd...?

Ik denk overigens ook dat het een fake pic is, maar om direct dit soort conclusies er aan te binden...

De J | 14-11-14 | 19:26

Wat is dit voor een smerige truc? Zodat Putler in Australië kan zeggen "er is nieuw bewijs jongens" en zelf geen hitte krijgt?

mennie | 14-11-14 | 19:26

Zit daar wel een boordkanon, zomaar een vraag

Bokito ergo sum | 14-11-14 | 19:25

En dan te denken dat Minister Jeanine Hennis-Plasschaert vanmiddag nog zei dat ze de Russen irritant begon te vinden. Wat een timing. Toeval?????

Carolus | 14-11-14 | 19:24

Russische staatspropaganda is misleiding van de primitiefste en treurigste soort. Begrijp niet dat GS er zelfs maar aandacht aan besteedt.

nick.name | 14-11-14 | 19:24

Daar in tegen het uitblijven van Amerikaans bewijs van het tegendeel op dag 2 terwijl ze daar aan het oefenen waren met bootjes inclusief het actief volgen van burgervluchtverkeer EN satellieten hadden overvliegen spreekt meer dan boekdelen.

Bac | 14-11-14 | 19:23

Duidelijke foto's, overtuigend bewijs. 3,2,1 voor buk fotosoep van de petrodollar trolls.

Bertus Brulbroek | 14-11-14 | 19:21

Na 3 seconden onderzoek, bepaal ik dat het een photoshop™ is. Hoax dus!

Het gaat om de eerste foto, hierboven, waar je het "MH17 vliegtuig" ziet.

Let op de positie van de 'malaysia' tekst (of wat daar kennelijk voor door moet gaan).
Vergelijk nu ; 'malaysia' staat gedeeltelijk boven de vleugel. Parallel aan de straalmotoren :
i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/03/08/art...

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Vergelijk overigens ook de algehele vorm van staart en vleugelprofiel :
www.suurland.com/blueprints/airliners_...

Piet_Snot | 14-11-14 | 19:21

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:21

@Feynman | 14-11-14 | 19:17
Kun je het kapitalisme niet een keer aanpakken?

Bakito | 14-11-14 | 19:19

Feynman | 14-11-14 | 19:17
Het vliegtuig is 50km achteruit gevallen?
Want het is de crashsite al voorbij slimmeke.

BasBr | 14-11-14 | 19:19

Prof. P. Paardekuth chapeau voor uw ogen!! Misschien kunt u uw scherpe blik ook eens op de silhouette van de vermeende MH-17 laten vallen..... het mist wat karakteristieken van boeing 777......

Von Swaffelstein | 14-11-14 | 19:19

Kijk naar de licht-inval:
Op de 777 valt het licht vanuit Z-ZW
Op de jager valt het licht vanuit O-NO

lijkt me bullshit dit

mooi geluld man | 14-11-14 | 19:19

Rickjee | 14-11-14 | 19:13
Je snapt natuurlijk dat deze paint photoshop gaat over een rocket die is afgevuurd en niet jouw photoshop vliegtuig+MH17 met 30mm board kanon.
Kun je alsjeblieft ff zeggen welke hoax jij aanhangt van de Russische tv?

BasBr | 14-11-14 | 19:18

Een Boeing 777-200ER is 63,7m lang, de betreffende startbaan op de foto is 4000 meter lang en een su27 is 21,9m lang. Kwestie van uitrekenen of de verhoudingen en hoogtes ten opzichte van elkaar en satteliet kloppen toch? Ik kan het niet, maar iemand anders vast wel. Mijn timmermansoog zegt me in ieder dat het niet zou kunnen.

Rechtsomdraaimaken | 14-11-14 | 19:17

Het is zo jammer als mensen basale natuurkunde niet begrijpen. Toestel gaat zo`n 850 km/h op een hoogte van 11 km. Dan is het totaal te verwachten dat het niet recht naar beneden neerstort. Die 50 km ten westen is geen enkel probleem. Rode lijn: edtechdev.files.wordpress.com/2010/03/...

Er zit echter wel een veel groter probleem in deze foto`s. De laagste baan voor een satelliet zit op 160 km. Een vliegtuig op 11 kilometer hoogte wordt dus wel ietsje groter dan de zaken op de onderliggende grond. Zo`n 7%. en.wikipedia.org/wiki/Low_Earth_orbit

Hier is MH17 echter afgebeeld als even lang als de landingsbaan van Donetsk zelf. Die baan is 4000m. en.wikipedia.org/wiki/Low_Earth_orbit

Dat is heel vreemd aangezien MH17 zelf een Boeing 777 was van maar 74m nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777

Dan pakken we dit stukje wiskunde erbij... wiskundejuffrouw.wordpress.com/2014/03...

Dat betekend dat de fotocamera maar 200 meter boven MH17 zat, om de landingsbaan zo groot op de achtergrond te krijgen. Wat het weer onmogelijk maakt om ook de straaljager in beeld te hebben. Je bent simpelweg te dichtbij en we hebben geen groothoekcamera`s die zonder vervorming haaks wegkijken.

Voor de scholieren: 74 m / 200 m is ruwweg 4000 m / 11200 m

Waarom, echt waarom krijgen we eerst de paint publicatie van Amerika over ons heen, om daarna met deze Russische photoshop te krijgen? www.zerohedge.com/news/2014-07-22/us-g...

Hebben we nu echt _TWEE_ supermachten die geeneens de handtekening van hun moeder kunnen vervalsen om een tussenuur te spijbelen?!?

Het is gewoon kwetsend niet de moeite te nemen met een fatsoenlijke vervalsing te komen.

Voor alle haters, ik schrijf dus echt de sprookjesverhalen van iedereen het graf in, niet alleen de westerse.

Feynman | 14-11-14 | 19:17

Tja na 100+ dagen heb/had ik dit bewijs ook kunnen faken... NEXT!

Bac | 14-11-14 | 19:17

Past wel in het plaatje hoe die Russen doordraaien.
Putin is niets te dol, hij doet net alsof de halve navo aan de grenzen staat en aanvalsplannen heeft.
Oorlogzuchtige mongool is ook niet beroerd om de Baltische staten van de kaart te vegen bij een eventuele oorlog.
Voor wat?? wanneer? Welke oorlog?, hij is gek! Iedereen weet hier dat het Westen nooit Rusland zal gaan aanvallen, (behalve als Rusland zelf aanvalt) dat is je eigen doodvonnis tekenen.
Behalve Putin zelf dan, maar hij weet wel beter.
Eng mannetje.

Terpen-tijn | 14-11-14 | 19:16

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:16

--sql error-- | 14-11-14 | 19:11
Ja

7,62x39 | 14-11-14 | 19:16

miko | 14-11-14 | 19:11
Smaakt het?

realiteitswaanzin | 14-11-14 | 19:16

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:15

Rickjee | 14-11-14 | 19:11
ok, dus jij bent slim; reken dan even uit wat de sluitertijd moet zijn als je een vliegtuig wilt fotograferen die een snelheid heeft van 1000km/u (zonder motion-blur).
Welke sensor hebben ze daar dan voor gebruikt, en welke satelliet gebruikt deze?

--sql error-- | 14-11-14 | 19:15

Als vliegtuig en raket beiden zo'n 900 km/uur gaan, dan heeft de 'raket' die op het plaatje te zien is in ieder geval zijn doel gemist.

Jimmydepimmy | 14-11-14 | 19:14

-weggejorist-

Nappa | 14-11-14 | 19:13

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:13

Nee het vliegtuig was geraakt van de zijkant.......
i2.wp.com...
Rickjee | 14-11-14 | 19:05
Dus de raket had voorrrang. piloten de schuld geven . Gekke wereld.

newray | 14-11-14 | 19:13

7,62x39 | 14-11-14 | 19:06
ehm.. je weet dat rt.com de propagandazender van Poetin is?

--sql error-- | 14-11-14 | 19:11

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:11

@newray | 14-11-14 | 18:51
Er ligt een voorstel van Groenlinks dat alleen gemeenten nog vliegtuigen mogen neerschieten.

Bakito | 14-11-14 | 19:11

Dit moet toch wel een van de slechtste fotosoeps ooit zijn

Guuske | 14-11-14 | 19:09

Ze (de CIA) flikten het in Vietnam (onlangs officieel vrijgegeven archief), Cuba, Irak, Afghanistan, Griekenland nu Syrie etc etc. Jaren van politieke interventie en ruim 15 miljard USD gingen vooraf aan de zogenaamd democratische overname (coup) van Petro Poroshenko (CIA Wikileaks). Wie ook maar enig is ingelezen weet dat niet Rusland maar Kiev onder druk van de US MH17 heeft afgeknalt voor puur geopolitieke redenen.

Nietsiswathetlijkt | 14-11-14 | 19:09

De afstand tussen de MIG en de MH 17 op de foto's is c.a. 50 kilometer.

mig: 47°52'31.52"N, 37°31'33.80"O

Locatie MH17 op foto: 48°11'13.23"N, 38° 0'52.74"O

echt 50 KM

mois | 14-11-14 | 19:09

De laatste keer dat ik zo een cover-up heb gezien is toen Johan van de Velden zijn eigen racefietsen had gejat en zijn raam van binnenuit kapodt had gegooid.
Hoewel Jules Croiset zijn fabel ook meedingt

miko | 14-11-14 | 19:08

Dit ziet er erg goedkoop uit. En het is inderdaad een Su-27; de uitlaat van de Mig-29 is een stuk korter, de neus een stuk minder 'slank'. Als je dan liegt, doe het dan goed. (Overigens heeft de Oekraïne ook Su 27's, dat dan weer wel...)

Prof. P. Paardekuth | 14-11-14 | 19:07

Vliegtuig heeft zelfde lengte dan het vliegveld, kan toch nooit met die paar km afstand ertussen..

limburgOkeDan | 14-11-14 | 19:06

Veel plausibeler dan het officiële sprookje. Laat een expert de foto's checken, noise level's etc. De meeste hier eten blijkbaar alles wat de EU/USA je voorschotelt.

realiteitswaanzin | 14-11-14 | 19:05

Kijk naar die verhoudingen. Mh17 vliegt op 11km hoogte. Hoe scherp is dat tov de afstanden op de grond. Vliegtuig is vele malen dichterbij de grond dan bij de satelliet. Lijkt we omgekeerde

maupie maron | 14-11-14 | 19:05

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:05

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:05

boeit helemaal niet, gaat toch nooit naar gehandeld worden

mörser | 14-11-14 | 19:04

blijkbaar schiet de MIG ook nog eens heel ver achter het vliegtuig (volgens die photoshoop), van de zijkant (terwijl er al lang overeenstemming was dat het toestel van voren was geraakt).
Het is haast als alsof de photoshoop-medewerker van dat programma wil laten zien dat hij niet mee wil doen met deze propaganda.

--sql error-- | 14-11-14 | 19:03

@Rickjee | 14-11-14 | 19:01
Inderdaad, dit is een hoax. Lekker belangrijk allemaal.

Jim Lovell | 14-11-14 | 19:03

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:03

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 19:01

Het is te proberen. Al is de leugen....

jasser | 14-11-14 | 19:01

Dostranamus | 14-11-14 | 18:58
Staat gewoon in het onderzoeksrapport op pagina 15.
puu.sh/cQAFM/c905e56afd.png

BasBr | 14-11-14 | 19:01

een 777 heeft ongeveer de spanwijdte van 60/65 meter, volgens mij tel ik ongeveer 12 spanwijdtes tussen de Boeing en de Mig, is minder dan een kilometer beetje korte afstand voor een raketje of niet?

Full Metal Jacket | 14-11-14 | 18:59

Santulainen
dan adviseer ik je al het nieuws van het afgelopen jaar Door te gaan nemen, want dan heb je geslapen. Veel succes

Stargate | 14-11-14 | 18:59

koolteer | 14-11-14 | 18:54
De laatste communicatie van de voice-cockpit recorder staat al uitgeschreven in het crash rapport van de onderzoeksraad.
Alle communicatie met de Oekraïnse luchtverkeersleiding staat er ook in.

BasBr | 14-11-14 | 18:59

Dit is een bevestiging van de gesprekken tussen MH17 en de Oekraïense verkeersleiding.
Maar oeps.... die zijn nog steeds geheim.
Ook voor die nep-onderzoekscommissie.

Dostranamus | 14-11-14 | 18:58

De satellietbeelden zijn nep, wanneer men goed kijkt zie je de schaduw niet goed overeenkomen. Russen zijn zulke amateurs, een japanner was dat nooit gebeurd

Stargate | 14-11-14 | 18:57

Nou, het duurde wel even voordat de Russen Photoshop 1.0 aan de praat hadden gekregen op hun aftandse Sovjet computers.

Zure Sigaar | 14-11-14 | 18:57

en daar gaat de laatste kredietwaardigheid en goodwill die het Kremlin nog had.

BasBr | 14-11-14 | 18:57

zien jullie ook het patrooN?
Stargate | 14-11-14 | 18:52

NEE?

Santtulainen | 14-11-14 | 18:55

@Rickjee | 14-11-14 | 18:47
Je kan beter voor de gek worden gehouden dan wachten op een eindrapport, bedoel je?

Jim Lovell | 14-11-14 | 18:55

En de cockpitrecorder, mogen we die al horen?

koolteer | 14-11-14 | 18:54

De kans dat er satelliet beelden zijn van het moment waarop het toestel werd neergehaald is nihil. Radar beelden zullen ze wel hebben.

Bubske | 14-11-14 | 18:54

De kogel kwam van rechts!

Santtulainen | 14-11-14 | 18:53

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 18:53

Binnenkort krijgen we vast foto's van Chinese tanks en invasietroopers in de Donbass.

gebrokenvleugel | 14-11-14 | 18:52

gadverdamme wat is dit smerig zeg, werkelijk noord Koreaanse propaganda omstandigheden.

HaatAth3ist | 14-11-14 | 18:52

Tis in ieder geval meer dan waarmee de nederlanders mee aan komen zetten!

analcharist | 14-11-14 | 18:52

Ik word zo moe van die poetin
Ligt er een onderzeeër van jullie in zweden? Poetin NEE
zetten jullie je transponers uit wanneer jullie gaan vliegen? Poetin NEE
Zijn het jullie tanks en manschappen die Oekraïne binnen rijden? Poetin NEE
bevoorraden jullie de pro Russische separatisten? Poetin NEE
Waren het jullie manschappen die de krim hebben bezet.?
poetin NEE, Oh wacht toch wel
zien jullie ook het patrooN?

Stargate | 14-11-14 | 18:52

op een (satelliet)foto vang je niet even een MIG die met meer dan 1000km/u voorbij komt vliegen. en zeker niet 'haarscherp' en zonder motion blur.

--sql error-- | 14-11-14 | 18:52

@Brown Moses (Twitter)
50km ten westen van de crash site. Dus volgens deze pipo zou het vliegtuig lijnrecht naar beneden moeten zijn gevallen na impact? Het zou niet kunnen zijn dat iets dat met 900km / uur vliegt, uit elkaar spat en 50km oostelijker terecht komt? Natuurkundigen hier?

BLR | 14-11-14 | 18:51

Raketten verbieden.

newray | 14-11-14 | 18:51

Die beelden lijken wel erg op DCS World. .. een militaire sim game...

delta12H21 | 14-11-14 | 18:50

geen schaduw op de grond.. fotosoep!!!1!! ben ondertussen ook wel benieuwd naar al die verschillende satellietbeelden..

Interpoolbal | 14-11-14 | 18:50

Of de daders nou Russen of Oekraïners waren is net zo relevant als de vraag of de moslimkapers van de WTC-vliegtuigen uit Iran of Irak kwamen.

Waar het bij de ramp met #mh17 om draait is het gevaar van nationalisme, dat het laatste decennia de kop weer heeft opgestoken. Alsof we niks hebben geleerd van 1914-18.

Bakito | 14-11-14 | 18:50

Het is een su-27 die met zijn boordwapen vuurt. Alleen dan zie je geen spoor, hier klopt geen reedT van

Jim Lovell | 14-11-14 | 18:49

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 18:47

-weggejorist-

Rickjee | 14-11-14 | 18:46

Zou wel verklaren waarom de "originele" satelliet beelden nooit vrijgegeven zijn.

Voxlumen | 14-11-14 | 18:45

Wow. En dat pispijltje is een AA-(?) Rot toch op met deze stemmingmakerij. Ben blij dat die Gario weer in z'n hok zit, krijgen we dit soort BS op GS.

Canis Spurcus | 14-11-14 | 18:45

Het kan allemaal wel, geloof de russen eerder dan de pathalogische leugenaars in brussel en washington

Abu Koop Dan | 14-11-14 | 18:43

Met een beetje beun photoshop werk kan ik ook een hele hoop. Maar wie ben ik.

gare stapeldekker | 14-11-14 | 18:42

Als dit een officieel document is dan is het duidelijk dat de Russen verantwoordelijk zijn. Duidelijkere fotosoeps zul je niet vinden.

Bubske | 14-11-14 | 18:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken