Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Interview met Quinsy-aanklager Jan Roos

Echte Jan Roos van PowNed/Radio1 is het kotsbeu om voor "racist" uitgemaakt te worden, door Quinsy Gario en diens al dan niet anonieme sokpoplafbekjes op Twitter. Daarom deed Jan Roos vandaag aangifte tegen de gesubsidieerde potsenmaker annex kinderfeestvernieler Gario. Zie Roos' timeline op Twitter. GeenStijl-verslaggever VanLeeuwen was vandaag toch bij de Haagse Patatbalie wegens een bemmende repo over de val van het Kabinet Rutte II, en sprak met de dodelijkserieuze Jan Roos. #GOODBYEGARIO

Reaguursels

Inloggen

Bijna iedereen zit op zwart zaad mag dat wel?

drielenaar | 05-11-14 | 14:05

Canis Ferox | 05-11-14 | 10:18
Sorry ik bijt niet. Iets te rabiaat...

Smuts | 05-11-14 | 11:41

Triest hoor Pritt dat je mijn naam verkeerd schrijft!

potsenmakkert | 05-11-14 | 11:41

@nenny | 05-11-14 | 05:20
Oh ja? En die MH17 tweet dan? Maar denk wel dat er alles aan gedaan wordt door de policor OM en rechters om het buiten de rechtszaal te houden...

Smuts | 05-11-14 | 11:41

Mijn politieke carriere zou stijlloos beeindigd zijn daar ik, camera draaiende, die Jan Roos allang bovenop z'n smerige brutale smoel geslagen zou hebben.
Sommigen, zoals Theo van Gogh, moeten nodig de grenzen van het toelaatbare zoeken. Uiteindelijk vinden ze die meestal wel, ja.

Canis Ferox | 05-11-14 | 10:18

Mijn politieke carriere zou stijlloos beeindigd zijn daar ik, camera draaiende, die Jan Roos allang bovenop z'n smerige brutale smoel geslagen zou hebben.
Sommigen, zoals Theo van Gogh, moeten nodig de grenzen van het toelaatbare zoeken. Uiteindelijk vinden ze die meestal wel, ja.

Canis Ferox | 05-11-14 | 10:18

Kijk Jan Roos maakt natuurlijk weinig kans, want eerlijk: ook Gario heeft weinig racistische zaken geuit waar hij veroordeeld voor kan worden. Ik zeg "ook" omdat het andersom net zo hard waar is. Dit is een grap, een symbool actie en uiteraard moet Jan Roos dan in zijn rol blijven in een interview voor de aangifte. Ik vind dit wel een briljante actie want het maakt enerzijds Gario belachelijk, anderzijds is dit een knap staaltje "divide and conquer". Ik hoop dat jan veel media aandacht krijgt en zn sarcasme vet aanzet, mn dag kan niet meer stuk.

nenny | 05-11-14 | 05:20

-weggejorist en opgerot-

h.a | 05-11-14 | 04:38

O ja, nog effe dit: ik heb vorige week in mijn stamkroeg in Reykjavik geprobeerd uit te leggen waar die hele Zwarte Piet-discussie in 0031 nou feitelijk over gaat. Resultaat: de hele kroeg lag -en ik lieg niet- compleet in een deuk over zoveel collectieve onbenulligheid. Tranen met tuiten, vrijwel zonder uitzondering, echt waar. De zuurpruimzeupietmense, en die meneer Gario voorop, zijn druk bezig om van 0031 het internationale lachertje van het jaar te maken... Hou. Eens. Op!

Reykjavik | 05-11-14 | 00:25

Geweldig dit. Tien maal hele dikke chapeau voor Jan Roos!

Reykjavik | 05-11-14 | 00:21

Goede actie Jan!

Het valt te hopen dat hierdoor meelopers met zo'n figuur als Gario op hun nummer worden gezet.

Mijn steun heb je!

Omnisciens | 05-11-14 | 00:09

Babels toren | 04-11-14 | 22:49
Kun je die hier nog ff herhalen? Thnx

milky bar | 04-11-14 | 23:46

".. Daarom deed Jan Roos vandaag aangifte tegen de gesubsidieerde potsenmaker annex kinderfeestvernieler Gario..."
Dat zouden (heeeeel veel meer blanke) mensen meer moeten doen...!

Nederlanddraaitdoor | 04-11-14 | 23:36

@ Frits Noten | 04-11-14 | 22:21 argumenteren met de spoilers van een kinderfeestje, dat is zinloos. Deze mensen zijn moreel al zover afgezakt dat ik ze er nog voor aanzie de jodenvervolging er bij te slepen. Oh wacht www.joop.nl/opinies/detail/artikel/293...

Blasphemer | 04-11-14 | 23:15

@mindless | 04-11-14 | 21:32
Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat Gario justitie misbruikt om zijn openlijk racisme gestalte te geven. Dit negeren is toegeven, maar als niet publiek persoon is het vrij lastig om een rechtbank te overtuigen dat je door Quincy's parallel blank=racistisch persoonlijk schade ondervindt in een land dat voor 80% uit blanken bestaat. Jan Roos is wel een publiek persoon en is bovendien door Quincy rechtstreeks voor racist uitgemaakt. Dat maakt hem tot een uitgelezen persoon om Quincy's gedrag via hetzelfde medium - justitie - aan de kaak te stellen. En dat is niet zeikerig, maar stomweg noodzakelijk om dit soort misbruik te ontmoedigen. De aanklacht tegen Spekman en Samsom past in ditzelfde kader: politiek bedrijf je op het Binnenhof, niet in de rechtszaal. En anders krijg je lik op stuk.

Pierre Tombal | 04-11-14 | 23:09

Mooi! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....

Hobbykip | 04-11-14 | 23:02

Ik denk dat Jan alleen maar de MH17 tweet van halve Gario mee hoeft te nemen naar de rechtbank. Case closed.

Babels toren | 04-11-14 | 22:49

Gario veroordelen met een werkstraf als zwarte Piet, lachen

GuusBert | 04-11-14 | 22:48

Kwiebus denkt zeker dat hij beter is, omdat hij zwart is?? Wat een rascist! En dan anderen de maat nemen?? Kwiebus, de maat is vol, eindelijk een tegenreactie!!

denoorman | 04-11-14 | 22:44

Prima Jan Roos, doe maar aangifte tegen die nare rascist en zwarte piet terrorist. We staan achter je. Quibus kan het apezuur krijgen. En natuurlijk eerst even voor de rechtbank verschijnen, veroordelen en een aantal maanden in het gevang zijn verdiende straf uitzitten. En dan komt hij er nog goed vanaf.. En Kwiebus weet zelf ook wel dat hij zelf de grootste rascist is.

denoorman | 04-11-14 | 22:40

Wat een zielig huilebalkje. Net als die Wilders: "Als ze tegen mij aangifte doen, dan doe ik ook aangifte hen hullie". Wees een vent en verweer je verbaal.

Frits Noten | 04-11-14 | 22:21

Wat is die koning Willem-Alexander voor iemand ? Hij hoort de Nederlandse waarden en tradities te verdedigen. Maar in het Zwarte Pieten debat durft hij geen stelling te nemen.

vivaldi | 04-11-14 | 22:10

vanlinknaarrecht | 04-11-14 | 21:56
Zeg ik ergens dat ik vind dat iemand dat moet doen of hoop dat iemand dat doet? En zelfs als het dat laatste is wat dan nog? Hier in de panelen worden er elke dag honderden keren mensen iets pijnlijks of eeuwigdurends toe gewenst.

mindless | 04-11-14 | 22:06

Verder moet Jan deze stap maken anders geeft hij stilzwijgend toe toe racist te zijn. Is-ie niet weet ik wel, maar toch

vanlinknaarrecht | 04-11-14 | 21:59

Hoho mindless gaan we slaan? Aanzetten tot geweld?

vanlinknaarrecht | 04-11-14 | 21:56

Verder is er geen ergere zuiger dan Jan Roos. Ik weet zeker dat er iemand binnenkort dat brilletje van zijn gezicht af gaat slaan en dat hij daar stiekem ook op hoopt.

mindless | 04-11-14 | 21:39

Jan Roos heeft zeker een punt. De witte mensen hoeven zich ook niet alles te zeggen. Maar verder zou ik er persoonlijk schijt aan hebben. Over wie hebben we het nou? Quinsi Gario, een beroepsgekwetste. Jan Roos is een zeikert en een aansteller. Als je gekwetst kan worden door Quisi Gario ben je huilebalk.

mindless | 04-11-14 | 21:32

Quinsie verdient de Roe zou je denken en dan komt hij er nog goed vanaf. Toch??.. natuurlijk met dank aan de D66 rechters..

denoorman | 04-11-14 | 21:25

Kunnen er niet voorgedrukte aangifte formulieren worden klaargelegd op elk politieburo, zodat het hele nederlandse volk makkelijk aangifte kan doen tegen rascist, en zwarte piet terrorist Quibus. Oppakken, voor de rechter, veroordelen, straf uitzitten en huisarrest elk jaar rond sinterklaastijd.

denoorman | 04-11-14 | 21:09

Het wordt tijd dat die Quibus voor de rechter wordt gebracht, veroordelen en een tijdje opsluiten. En Jan Roos mag die Quibus zeker wel rascist noemen, want Quibus is gewoon een hele grote rascist, dat hebben we aan diverse uitlatingen kunnen zien. Quibus oppakken, voor de rechter, veroordelen en bij dubbel paspoort deze crimineel het land uit zettten. Maar dat zal wel niet gebeuren met onze D66 rechters... Jammer..

denoorman | 04-11-14 | 21:06

@Smarties | 04-11-14 | 19:09

Nee natuurlijk zijn veertigers geen babyboomers.

Wat ik bedoelde is dat de Generatie X (dus de veertigers van nu, waar ik zelf ook toe behoor) vaak veel te slap en gedwee zijn t.o.v. de boomers omdat ze een beetje tussen wal en schip zijn gevallen en hun hele leven voor de boomers hebben mogen kikkeren en daar zichzelf - in veel gevallen - nu niet meer van los kunnen maken. Het moment voor deze generatie was in 2002 toen Fortuyn opkwam, maar toen waren ze nog te veel door de boomers geïndoctrineerd om te zien dat dit hun unieke window was om de zaak over te nemen. Een gemiste kans die niet meer terug komt.

Mijn ervaring is juist dat de kinderen van de boomers (de zogenaamde "shadow boomers", geboren tussen pak 'm beet 1975 en 1984) waar Jan Roos (1977) dus ook toe behoort veel beter weten hoe ze die vreselijke boomers (hun ouders) aan moeten pakken dan de generatie 1960-1974 die altijd braaf gedaan hebben wat de boomers wilden en vaak niet de ballen had/heeft om er tegen in te gaan (ook omdat het een kleinere groep is, het is uiteindelijk natuurlijk allemaal gewoon een demografische "numbers game").

Outsider-Inside | 04-11-14 | 20:54

Rascist.

landlopertje | 04-11-14 | 20:41

Hashtag #TeamROOS

Stormageddon | 04-11-14 | 20:07

Haha, go Jan :)

WorkAholix | 04-11-14 | 20:05

@Deus Absurdia | 04-11-14 | 17:25
Dat vergat hij dus niet te vertellen. Hij denkt serieus dat slavenhandelaren hun boten voor de kust voor anker gooiden en daar achterlieten terwijl ze in de binnenlanden Afrikaantjes gingen jagen. Deze man velt een oordeel op basis van huidskleur wie dader en wie slachtoffer is en je hoeft niet lang na te denken over welk woord deze geboren Surinamer over zal hebben voor donker gekleurde mensen die het sinterklaasfeest met Zwarte Piet leuk vinden. Dat zijn bounties: bruin van buiten, wit (blank) van binnen. Bij mensen als Jong Loy zit het racisme dusdanig diep dat ze zelfs binnen hun eigen ras degenen die blanke inferioriteit vertonen verstoten.

Pierre Tombal | 04-11-14 | 19:40

-weggejorist-

Mark_D_NL | 04-11-14 | 19:23

volg @steunjan, voor het laatste nieuws over Jan Roos' aangifte tegen Racisme!

Mark_D_NL | 04-11-14 | 19:18


Chow | 04-11-14 | 16:17
Domme nerd ga eens gauw weg .
Of snap je de zin van het bestaan niet??

XaaD666 | 04-11-14 | 19:14

roze_bril | 04-11-14 | 17:39
U heeft nóg meer uitleg nodig? Goed, we gaan het gewoon nog een keer proberen.

Stel, u heeft een winkel. Die winkel wordt beroofd. U doet aangifte. Een paar uur na de aangifte wordt u gefilmd terwijl u met een getrokken pistool in de ene hand en een zak met geld in de andere een winkel uitrent. Denkt u dat dit wel of niet bevorderlijk is voor uw aangifte?

Neemt u rustig de tijd om er eens goed over na te denken. Ik ben er klaar mee. Tabee.

Gustav | 04-11-14 | 19:10

Aangifte tegen de eigenaar van Quinsy Gario?
LibertasSimplex | 04-11-14 | 17:14

Heerlijk !

Onze man in Mockba | 04-11-14 | 19:10

Outsider-Inside | 04-11-14 | 17:56
Jij gaat veertigers toch geen babyboomers noemen? Babyboomers zijn in de eind 40-er jaren of begin 50-er jaren geboren. Niet in de 60-er jaren. Dat zijn de veertigers wel. Pas erop he. Ik ben 40+ en ken die lamzakken a.k.a. babyboomers, a.k.a. hippies wel schieten. Babyboomers is de generatie boven de 58.

Smarties | 04-11-14 | 19:09

héhé eindelijk.
als hij nou ook nog haatzaaien bij de beschuldigingen doet weten we zeker dat die gluiperige quinsy vermorzeld wordt

Antitheus | 04-11-14 | 19:07

Goed idee van Jan Roos.

Ridde Rogter | 04-11-14 | 18:12

Jouw mening is dus het probleem. Indien je niets doet gaat men stap voor stap verder. Je kijkt weg en denkt dat je "erboven" staat. Nhaa... zo werkt het dus niet.

Als je kijkt hoeveel van die subsidie slurpers mijn geld verkwanselen. Dan is een actie zoals die van Jan Roos goed geplaatst. Snap je dat of zal ik even uitleggen waar Kwintsie het geld haalt waarmee hij al die drek over ons Nederlanders uitstrooit?

Mark_D_NL | 04-11-14 | 18:59

Ha! Koekje van eigen deeg voor die zeurpiet. Go Jan!

MacMiep.nl | 04-11-14 | 18:22

Nog stuitender dan de gedachtenspinsels en beschuldigingen van Quincy is het voornemen daar via de rechter tegen in het geweer te komen. Het laat zien dat je die idioot nog serieus neemt ook.

Ridde Rogter | 04-11-14 | 18:12

Jan4President!

Denk niet dat het bij de rechtbank wat uithaalt maar ik wordt ook moe van de Quincy's die al hangend en steunend op uitkeringen en subsidies kennelijk tijd en energie genoeg hebben om continu in hun eigen voederbak te schijten.

Volgende stap moet worden om stemrecht te koppelen aan bijdrage voor de maatschappij anders worden de 'systeemcontribuanten' straks op werkelijk alle fronten onder het mom van democratie leeggeroofd, van tradities ontdaan en afgeschilderd als graaiers. Zie SP, GL, EU,... doodeng!

2nd thought | 04-11-14 | 18:10

Eigenlijk deden ze het best heel slim; Ons democratische systeem tegen ons gebruiken, zodat je zelf als slachtoffer wordt neergezet en de ander als aanvaller. Jan draait het eindelijk eens om! Topper!

Hypno2050 | 04-11-14 | 18:07

Wat een huilie huilie racist is die Jan Roos!

kd1387 | 04-11-14 | 18:07

Dat die Quinsy een halve Gario is, dat is inmiddels wel algemeen bekend, maar voor de rest, wat een volk joh in die twitter kringen. En die hebben dan een mening over GS en de reaguurder... Moet niet gekker worden allemaal.

Latrinalia | 04-11-14 | 18:04

Kwam na een beetje Googlen deze korte speech van Jan Roos tegen van een half jaar geleden tijdens een of ander cultuurdebat. Best een goede speech eigenlijk:

www.youtube.com/watch?v=VfXUQHENu5Q

Jan is trouwens nog maar 37 zie ik. Dacht dat hij al een stuk in de 40 was. Het is dus een echte shadow-boomer, die jongens weten wel hoe ze de boomers aan moeten pakken (i.t.t. de "slappe hap" Generatie X-ers). Go Jan!!!

Outsider-Inside | 04-11-14 | 17:56

Nu nog die andere griezel aanpakken. Abdel K Benali, net als qd. omarmt als model-allochtoon door het policor volk. Volgepamperd met subsidiegelden om daarna de islamitische jokeraapkaarten uit zijn mouw te kunnen schudden.

janjing | 04-11-14 | 17:54

Geflopte subsidieslurper. Jan wat heb jij een mooie woordspeling.

GeargeSears | 04-11-14 | 17:51

-weggejorist en opgerot-

Bloedlul | 04-11-14 | 17:48

Abu al Uitkering | 04-11-14 | 16:57 | | Reageer+ | 0
Dat komt omdat Jan geen racist is en Quincy wel.
ziehttp://www.encyclo.nl/begrip/racisme
In Quincy´s belevingswereld kunnen alleen blanken racistisch zijn. Zwarten zijn volgens hem per definitie gevrijwaard van dit fenomeen. Wat op zich zelf volgens de definities weer bijzonder racistisch is.

Herr Vorragend | 04-11-14 | 17:44

@Fatwabuster | 04-11-14 | 17:21
Op argumenten zal Jan dan zeker de sterkste zijn, maar QG heeft een te groot voordeel van de twijfel bij de VARA. Daarnaast zal hij door Jan heen gaan grinniken, zoals altijd met z'n enge lachje...

Driewerf Hoezee | 04-11-14 | 17:41

@Gustav | 04-11-14 | 17:28

Iemand dom noemen en dan niet uitleggen waarom. Dat is pas dom.

roze_bril | 04-11-14 | 17:39

Uitspraak op 5 december zou mooi zijn.

QBert | 04-11-14 | 17:39

Van mijn zijde ook driewerf hoezee voor de dappere actie van Jan. Dapper? Ja, dapper. Naast de aangifte is het ook een belangrijk statement naar de publieke opinie, dat ook 'wij' (om in de sfeer van QG te blijven) het een keer zat worden met die mafklappers waar QG nu het symbool van is verworden. Grote kans op publiciteit hierdoor, maar dat kan Roos wel aan. Misschien, corrigeer indien fout/oneens, is hij juist wel de juiste persoon die vanaf nu een beetje voorop moet/kan gaan in de 'strijd' tegen de anti-antimensen...

Driewerf Hoezee | 04-11-14 | 17:38

Ik geef Jan groot gelijk want voor je het weet komt er een achterlijke linkse mafketel op je af gestormd om je een kogel door het hoofd te jagen op een zeker mediapark in Hilversum (weet je nog?)

niksneem | 04-11-14 | 17:36

+1000 voor Jan.
Maar ik hoop dat dat geouwetyfushoer met al dat aangeven nou wel over het hoogtepunt heen is.

kibbesoeb | 04-11-14 | 17:33

Tijd om te stoppen met Sinterklaas spelen voor subsidieslurpers. Hard werken, daar wordt je pas groot,sterk en weerbaar van.

First Contact | 04-11-14 | 17:31

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 17:13 moet dat natuurlijk zijn.

Gustav | 04-11-14 | 17:30

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 17:13 moet dat natuurlijk zijn.

Gustav | 04-11-14 | 17:30

Ook aangifte doen tegen de VARA Jan.

sjaap.marok | 04-11-14 | 17:30

Oog om oog Tand om tand

h.a | 04-11-14 | 17:29

@janjing | 04-11-14 | 17:14
Een lastige keuze inderdaad. Naar mijn gevoel is het al te laat om op fatsoenlijke/mensvriendelijke wijze dit probleem op te lossen. In Nederland kun je blijkbaar de ene moordzuchtige ideologie blijven voeden/pleasen en een andere moordzuchtige ideologie bannen/stigmatiseren. Hoe dat kan (?) is mij ook nog niet duidelijk.

First Contact | 04-11-14 | 17:29

@pietklomp

Je mag een racist best een racist noemen als je het kunt aantonen, en laat dat nu in het geval van Quincy helemaal niet zo een probleem zijn. Het probleem is wel dat in het beperkte wereldje van Quincy en de zijnen racisme alleen maar kan worden gedaan door de "witte" mens.

TheStef | 04-11-14 | 17:28

@Gustav | 04-11-14 | 17:03
Met uw aannames kan ik niet zoveel. Daarnaast heb ik het niet over politieke processen of de inhoud daarvan, maar enkel en alleen over het feit dat Jan Quinsy in dit filmpje een racist noemt. Dat vind ik nogal dom. Meer kan ik er niet van maken.

Gustav | 04-11-14 | 17:28

*breaking*
Uitgeverij Castermann weigert "Kuifje en de Zwarte Rotsen" om te noemen. Dan nog liever "Kuifje en de Zwarte knotsen", aldus woordvoerder.

milky bar | 04-11-14 | 17:27

De hypocrisie in de reacties druipt er gewoonweg vanaf, alleen daarom is deze stunt al geweldig. Stelletje moraalhuftertjes

TheStef | 04-11-14 | 17:26

the Raging Potato | 04-11-14 | 16:37
Ik zou Jan allesbehalve naief noemen. Hij maakt juist een statement door met dezelfde middelen te vechten dat Quinsy en z'n gestoorde bende doet.
Hij zet de rechtsgang juist voor het blok door met deze tegenactie te komen. Prima gedaan, Jan.

drekzooi | 04-11-14 | 17:26

@Pierre Tombal | 04-11-14 | 17:16
Hij vergeet erbij te vertellen dat zijn voorouders gewoon aan hollanders zijn verkocht door de slavenhandelaten van de andere stam.
.
Slavenhandel was niet zwart - wit, maar blank - stam

Deus Absurdia | 04-11-14 | 17:25

Maw.. Zwarte Piet is racisme gaat dus alleen op bij Gario?

Deus Absurdia | 04-11-14 | 17:22

Hulde, hulde en nog eens hulde voor Jan Roos!!
Wat vertolkt die man precies wat ik ook al een tijd voelde.
 
Daarbij heeft die mafkees van een Quinsy Gario ook nog eens hele bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet. (haat zaaien?) Dus reden temeer om die eikel eens goed aan te pakken.

saintinel | 04-11-14 | 17:22

ge wel dig

TheJesseJ | 04-11-14 | 17:22

Zo Pauw... hier is eindelijk je kans om je kijkcijfers op te krikken:

Discussie tussen Jan Roos en Quincy Gario, onderwerp:

Wie is de racist!

Fatwabuster | 04-11-14 | 17:21

Jan Roos moet gewoon (met behulp van het GS-netwerk) zijn eigen politieke partij beginnen. Hij beschikt over een grote dosis gezond verstand, is authentiek en al een beetje bekend, komt goed uit zijn woorden en is niet bang uitgevallen.

Outsider-Inside | 04-11-14 | 17:21

Schandalig hoe Quincy nu zwart gemaakt wordt door Jan!

Abu al Uitkering | 04-11-14 | 17:20

Jan de Ballenman/held, maar er zal de komende weken karrevrachten stront over Jan Roos gestort worden door de linkse kerk. Staat het al op Joop?

ad melkert | 04-11-14 | 17:19

1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Deus Absurdia | 04-11-14 | 17:18

In het AD vandaag nog zo'n figuur die de halve voorpagina èn een complete binnenpagina als podium kreeg om te verklaren dat iedereen die niet tegen Zwarte Piet is een racist (in de ontkenningsfase) is. Op het verwijt dat hij een traditie zou aanvallen reageert hij woedend: hem en zijn voorouders is alles afgenomen en dus mag niemand er iets van zeggen dat hij het nu ook doet. Een vreemde notie van "eerlijk" heeft deze Perez Jong Loy. Een opmerkelijk beeld ook van de slavenhandel en de kwaliteit van leven in de Afrikaanse landen waar zijn voorouders door blanke handelaren vandaan werden gevoerd.

Pierre Tombal | 04-11-14 | 17:16

Quincy, doe a.u.b. een leuke uitspraak over de Geenstijl achterban zodat we massaal aangifte kunnen doen van groepsbelediging en smaad.

Ommie de HaatMoker | 04-11-14 | 17:15

Aangifte tegen de eigenaar van Quinsy Gario?

LibertasSimplex | 04-11-14 | 17:14


De vraag is: wat te doen met racisten-islamieten?

-Negeren?(blankeren). Lijkt me geen goede optie. Zodra zij in de meerderheid zijn zullen ze 'democratisch' bevolkingsgroepen gaan vervolgen en straffen.
-Discussie aangaan en via argumentatie overtuigen van hun verkeerde denkbeelden? Werkt (nog) niet in de praktijk.
-Aanklagen, vervolgen en straffen? Hierbij zullen zij (de r-i)zich bevestigd voelen in hun (voor)oordelen en nog verder radicaliseren.
Ik weet het niet, wie wel?

janjing | 04-11-14 | 17:14

@Gustav | 04-11-14 | 17:03

Vast. een waarschijnlijker verklaring is dat die processen iets beter in uw politieke straatje paste, want er is namelijk geen verschil. Er worden in beide gevallen meningen aan de rechter voorgelegd Inhoudelijk natuurlijk wel. Het een past bij het grote gelijk, dit natuurlijk niet.

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 17:13

Hulde Jan Roos!! En nu maar hopen dat er op de dag van de zitting - even aannemen dat -ie er komt - geen D66-rechter beschikbaar is, maar eentje die nog bij zijn volle verstand is!

Wat mij betreft: Quincy Gario; u gaat direct naar de gevangenis, u gaat niet langs het gratis-geld-loket, u ontvangt geen subsidiegeld!

De Droit | 04-11-14 | 17:13

Jan is een baas. Koekje van eigen deeg voor die bloedzuiger Gario.

doskabouter | 04-11-14 | 17:11

Fatwabuster | 04-11-14 | 17:07

Pas maar op, anders ga ik straks ook nog aangifte doen...

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 17:11

Schaf gewoon artikel 1 van de grondwet af, alle problemen in dit land zullen opgelost zijn. Er is wel kans dat je doodgeschoten wordt als je dat bepleit. Maar toch, kan iemand dat niet regelen?

vindead | 04-11-14 | 17:08

@eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 17:05

Jij bent dan ook HET schoolvoorbeeld van een racist.... ;-)

Fatwabuster | 04-11-14 | 17:07

Ja, mooi allemaal van Roos, maar verder kansloos. Loopt met een sisser af.

Lafayette | 04-11-14 | 17:07

Iedereen mag mij een racist noemen, ik doe het zelf nl. ook.

roze_bril | 04-11-14 | 17:07

Iets van koekje van eigen deeg hahah

ron78 | 04-11-14 | 17:05

Fatwabuster | 04-11-14 | 17:01

Daar kan ik inkomen, ik was het vroeger ook niet maar sinds ze Soewarte Piet willen verbieden vanwege rabiaat racisme ben ik er langzamerhand 'ingerold'...

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 17:05

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 16:42
Jan doet aangifte tegen Quinsy omdat hij hem een racist heeft genoemd op Twitter. Een paar uur na aangifte noemt Jan Quinsy een racist op PowNed. Ik geloof niet dat ik tijdens de vorige aangiftegolf of meningenprocessen zo'n domme dan wel kinderachtige actie ben tegengekomen.

Gustav | 04-11-14 | 17:03

Abu al Uitkering | 04-11-14 | 16:57

Door al dat aangifte doen (Wilders 'doet' en passant nog even Samsom en Spektrui) zie ik door de bomen het bos al een hele tijd niet meer en slachtoffer en dader lopen compleet in elkaar over.

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 17:02

Ik snap het niet. Hoor ik nu net Jan in het interview zeggen dat Quinsy een racist is? Wat mij betreft is er ook een groot verschil hoe het wordt uitgesproken. "Ik vind u een racist" klinkt een stuk beter dan "U bent een racist". Maakt dat juridisch trouwens nog verschil?

superlenig | 04-11-14 | 17:02

Abu al Uitkering | 04-11-14 | 16:57

Door al dat aangifte doen (Wilders 'doet' en passant nog even Samsom en Spektrui) zie ik door de bomen het bos al een hele tijd niet meer en slachtoffer en dader lopen compleet in elkaar over.

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 17:02

En de 2 deling gaat als maar verder.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-14 | 17:02

Racist is de geuzennaam van de 21e eeuw!

Fatwabuster | 04-11-14 | 17:01

Ja maar je mag blanken toch voor alles verrot schelden want dat kan nooit discriminatie zijn?

sinar2 | 04-11-14 | 17:01

-weggejorist-

Bloedlul | 04-11-14 | 16:59

En het Jeugdjournaal kiest ook partij..; @MilouskaMeulens ook al de racismekaart trekken? @LavieJanRoos #goodbyegario

Coyote | 04-11-14 | 16:58

Huh, Jan noemt Quincy in het filmpje een racist maar doet zelf aangifte als Quincy hem een racist noemt?

Abu al Uitkering | 04-11-14 | 16:57

Ah. We gaan ons tot het niveau van de vijand verlagen.

Geert Linkers | 04-11-14 | 16:56

Morgen ook maar eens aangifte doen, spreekt mij als blanke Nederlander op twitter ook aan als racist en wordt zo weggezet door die zeurpiet.

Maco3key | 04-11-14 | 16:55

Ebert de R | 04-11-14 |
afkeer=afgunst

milky bar | 04-11-14 | 16:54

Man man man, die Dumpert site is ook weer niet vooruit te branden he.

Dragstar84 | 04-11-14 | 16:54

Goede actie. Misschien niet slim om Quincy een racist te noemen. Dat gaat nog tegen je gebruikt worden.

Johnnie Doodle | 04-11-14 | 16:54

Go Jan. Gaat uiteraard op niets uitlopen, maar toch goed om zwart-jegens-wit racisme op deze manier eens te belichten.

Ik heb jaren in Zuid-Afrika gewoond. Op het moment dat een zwarte man echt boos werd, eindigde de discussie ook vaak met verwijten jegens mijn blank-zijn. Kon er nooit boos om worden - kan mij het immers schelen - maar dezelfde tendens is in het Westen zichtbaar: Als elk argument uitgespeeld is, komt de aap uit de mouw en blijkt afkeer tegen blanken ontzettend diep te zitten bij sommige zwarte medemensen.

Ebert de R | 04-11-14 | 16:53

@Nosky | 04-11-14 | 16:47
En zo is het.

carramba | 04-11-14 | 16:52

Wat me afvraag... Waar is al het klapvee dat in de panelen stond te juichen toen Wilders opnieuw naar het beklaagdenbankje werd geroepen? Die moeten nu toch in ecstase zijn over het feit dat er nog meer misstanden voor de rechter worden aangekaart. Dit soort dingen zijn toch goed?

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 16:52

Woehahaha precies hoe ik erover denk! Voor de volle 100%!

Ansjo | 04-11-14 | 16:51

@Gustav | 04-11-14 | 16:38
Maar moet dat in tweevoud?
*gnehe*

necrosis | 04-11-14 | 16:51

@batavia1 | 04-11-14 | 16:20
kinderfeestverkrachter, wat een prachtige benaming. :)

koeberg | 04-11-14 | 16:49

*breaking*
Dichter des Vaderlands Anne Vegter publiceert nieuw Gario-gedicht:
-
Het is niet allemaal
Roos-egeur en Zie de Maan-e-schijn
Quinsy Quincy Quincy
In de verte houten schepen, zij
varen naar Spanje, of toch naar de West?
Ontketen mij, Jan

milky bar | 04-11-14 | 16:48

Om niet als racist over te komen zou ik willen voorstellen dat Quincy Gario de hoofdrol gaat spelen in Brokeback Mountain 2 en samen met Maik de Boer uit gaat 'rijden'...

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 16:47

@Gustav
Dit heeft niets met dom en kinderachtig te maken, maar met principe en een spiegel voorhouden aan de grootste roeptoeters.
.
Reacties als deze zijn exemplarisch voor het probleem wat we hier in Nederland hebben: Een tamelijk zwak moraal en dito rechte rug. De gevolgen kennen we, niemand beschermt de eigen tradities, maar laat die leedzaam uit handen glijden. "Zwarte Piet mag op Utrechtse School" zag ik een nieuwsmedium koppen heden morgen. Zie hier waar we naar toe gaan: vreemdeling in eigen land.
.
Landverraad is een populaire/populistische kreet. Ik vind dat het niet, ik vind het namelijk verloochening van de eigen cultuur en tradities. Vele malen erger.
.
Racist genoemd worden, daar haalt elke weldenkende Nederlander zijn schouders bij op. Niemand zal zich gekwetst voelen. Maar op een gegeven moment wordt het een principe, want discriminatie en racisme, zo pretendeert men, kan alleen eenzijdig bestaan. Genoeg is genoeg. Goed dat Jan Roos de eerste stap zet, dat er maar vele mogen volgen.
Niet anders is het met de Zwarte Pieten discussie (nouja, discussie.. meer monoloog). Het gaat de mensen niet eens zozeer dat Zwarte Piet evalueert, het gaat erom dat ONZE traditie wordt aangevallen. Het is het principe achter de kwestie, niet de kwestie zelf. Maar een hoop simpele zielen begrijpen dat niet.

Nosky | 04-11-14 | 16:47

Mooie actie. Kan iemand dat rare groepje van Quinsy Gario en Marjan Boelsma (ja die ook) uitpluizen? Daar gaat een hoop subsidie in om, maar het moet mogelijk zijn om oneigenlijk gebruik daarvan te ontdekken. Dit soort mensen moet je pakken bij de bron.

Gräf&Stift | 04-11-14 | 16:47

Beetje kinderachtig van Jan. Wat maakt het uit dat je voor racist/eikel/nijlpaard/totale randdebiel/PvdA-er wordt uitgemaakt. Mij zou het in ieder geval niks kunnen schelen. Bovendien, je weet wie het zegt. Liever dat Gario het zegt dan iemand met zijn volle verstand.
Het enige dat Jan hiermee bereikt is nog meer aandacht voor Gario. En daar krijgt zo'n Gario alleen maar een harde plasser van. En dat gun ik hem niet.

VanBukkem | 04-11-14 | 16:45

Een vredig kerstfeest allemaal!

Normpje | 04-11-14 | 16:44

Rascisme gaat nog eens groot worden in NL.

Rest In Privacy | 04-11-14 | 16:44

Eindelijk pakt iemand de handschoen op, om deze walgelijke persoonlijkheid(Gario) op de vingers te tikken. Jan, je bent een held!

Be de Laer | 04-11-14 | 16:43

Ik ben Jan Roos!

Lijkt me een mooi t-shirt.

Statler en Waldorf | 04-11-14 | 16:43

milky bar | 04-11-14 | 16:38

ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 16:42

@Gustav | 04-11-14 | 16:38

Grappig dat u dat nou niet kwam melden bij de vorige aangiftegolf of meningenprocessen.

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 16:42

Ja, een puike actie! Volkomen terecht. Geef ze van jetje!

Lauwe Koffie | 04-11-14 | 16:40

waarom niet gewoon met de roze plopkap bij Gario thuis verhaal halen , of bij zijn moeder (die met die pruik op) .. ?

(c)ZWITSUL | 04-11-14 | 16:40

Kijk. Een te verwachten gevolg, maar nu is dus het hek van de dam. De rechtbank wordt de arena voor (politieke) meningsverschillen. Voor zover dat al niet het geval was na Wildersproces I, vaarwel democratie.

Parel van het Zuiden | 04-11-14 | 16:39

Als dit geen grap is, dan ben je ofwel verschrikkelijk dom, ofwel ontzettend kinderachtig.

Gustav | 04-11-14 | 16:38

Als dit geen grap is, dan ben je ofwel verschrikkelijk dom, ofwel ontzettend kinderachtig.

Gustav | 04-11-14 | 16:38

*breaking*
Quinsy Gario gespot aan de kassa in Kruidvat met anti-Roos shampoo

milky bar | 04-11-14 | 16:38

Het wordt heel hoog tijd dat de man die het Sinterklaasfeest, waarbij een Zwarte Piet niet kan ontbreken, van alle Nederlands kinderen aan het vergallen is, alleen voor eigen gewin, eens grondig aangepakt wordt. Is het niet in het wit, dan moet het maar in het zwart. Maar dan ook echt donker ZWART.

jasser | 04-11-14 | 16:37

Jantje Roos is wel naïef zeg "dan wordt hij voor de rechtbank gesleept". De kans daarop is kleiner dan de kans dat Ajax dit seizoen de Europacup I wint.

the Raging Potato | 04-11-14 | 16:37

Theo van Gogh zou zich omdraaien nu. Helemaal geen strakke actie dit, al helemaal niet van een verslaggever die ook van uitdelen houdt.

Denjero | 04-11-14 | 16:37

*'wij zijn allen Jan Roos' t-shirts printen doet*
necrosis | 04-11-14 | 16:22

heb net bij de HEMA een Jan Roos lees bril gehaald.

(geen zwarte Piet in het assortiment te zien overigens)

(c)ZWITSUL | 04-11-14 | 16:36

twitter.com/quinsyg/status/5292550905...
.
Overigens, in deze tweet noemt hij een volledige (expliciete) groep 'racist'. Graag even de formulieren klaarleggen/ter download aanbieden voor deze 'slachtoffers'.

Nosky | 04-11-14 | 16:36

Bravo Jan!

Kouseband | 04-11-14 | 16:36

Ik ben het ook niet eens met zwarte piet... want als het een afspiegeling van de samenleving zou zijn... dan zou sinterklaas de kadootjes aan zwarte piet moeten geven...

Jamal | 04-11-14 | 16:36

Ben erg benieuwd hoe dit af loopt.

JeGroteVoorbeeld | 04-11-14 | 16:34

Als Gario nu zijn paspoort in inleverd, en afstand doet van al zijn toeslagen en uitkeringen, dan ben ik dik tevreden, dan zijn we weer geheel gelijkwaardig.Want geld aannemen van die racistische blanke zou hij uit principe niet moeten doen.als hij een rechte rug heeft.

Archy Bunker | 04-11-14 | 16:33

Zijn er ook voorgedrukte formulieren zodat wij ook aangifte kunnen doen ?

Per slot van rekening worden we allen op basis van zowel kleur als afkomst steeds weggezet als racisten, en daar ben ik niet zo blij mee, ik discrimineer en profileer nooit, ik haat gewoon iedereen, ongeacht afkomst !!

dus gaarne ...

StijlloosInkoppertje | 04-11-14 | 16:33

Heel goed om aangifte te doen.
Ik word er inmiddels een beetje ziek van dat iedereen die niet ja en amen knikt naar de "Ies-rasiesme-maffia" voor racist uitgemaakt wordt. Zodra je blank bent, ben je automatisch een racist. Over discriminatie en stereotypering gesproken.
.
Kom maar op met die vooraf gedrukte aangifteformulieren. Pak die Halve Gario maar met zijn eigen zielige wapens. Er is maar één zuivere racist in deze hele kwestie: Dat is El Gario zelf. Wat een oetlul.

Nosky | 04-11-14 | 16:33

Tja wellicht wel de enige manier om tegenwicht te bieden. Ze zoeken zelf ook steeds de rechtbank op om hun zwarte piet is diescriemienatie verhaal kracht bij te zetten. Wie weet... succes Jan Roos.

saidnowomanever | 04-11-14 | 16:32

@Doldwaas | 04-11-14 | 16:22
Incasseren doet Quinsy als de beste, met name subsidiepoen.....

necrosis | 04-11-14 | 16:31

Hulde Jan Roos.
Laat ze een koekje van eigen deeg gaan eten!

lanexx | 04-11-14 | 16:31

Iemand nog trek in een jodenkoek?

eerstneukendanpraten | 04-11-14 | 16:30

Schitterend! Gewoonweg schitterend!

Polderjihad | 04-11-14 | 16:30

Mooi gebaar, maar ik vind niet dat discussies via de rechter gevoerd moeten worden.

Emsarrev | 04-11-14 | 16:29

Het zwartepieten is niet van de lucht. Edoch, driewerf hulde voor de heer Roos!

Coyote | 04-11-14 | 16:29

Jan noemt Quinsy toch ook een racist in dit filmpje...?? Ik snap het geloof ik niet helemaal

pietklomp | 04-11-14 | 16:29

nope | 04-11-14 | 16:24

Jammer voor je. Dan moet je het werk van Jan Roos wat langer volgen. Misschien snap je dan waarom dit kinderachtig overkomt.

Chow | 04-11-14 | 16:28

HELD ! haha mooi werk ! hij heeft echt wel gelijk, zulke mensen krijgen podia bij de vara etc.

mijnvrouwsnor | 04-11-14 | 16:27

Jan, namens mij, mijn hele familie, alle vrienden, ex-collega's, ex-vrouwen- en vriendinnen, mijn overleden grootouders, buren en ex-buren: HARTSTIKKE BEDANKT!!!
Wat een heerlijke actie! Balsem voor de ziel! Wij trekken de wijn vanavond open en wellicht dat de zwarte schmink oog nog uit de kast komt! Lekker zwartepieeeeeeten

milky bar | 04-11-14 | 16:27

Het wordt tijd dat wij racisten onze ketenen afgooien en ons niet meer langer laten koeieneren door Koewinsie en zijn henchmen.
Jan Roos is de nieuwe Kunta Kinte.

Cuyahoga | 04-11-14 | 16:27

Hoop wel dat hij ook hele specifieke uitingen van Quinsy heeft waarop hij dan weer baseert dat Quinsy een racist zou zijn. Anders gaat Quinsy weer aangifte doen dat Roos hem racist noemde en krijg je dat gedoe weer.

DerUnterMensch | 04-11-14 | 16:26

Met onze vaag gedefinieerde wetten over smaad, belediging en aantasting van de goede naam maakt Roos best nog wel een redelijke kans. Alleen, wat voor precedent heb je dan? Het lijkt misschien hilarisch dat racismeroepers dan kans lopen vervolgd te worden voor hun haatpropaganda, maar de VvM moet dan wéér een stap terug doen.

Ik denk ook dat dat niet de bedoeling is. De bedoeling zal gewoon zijn om een aantal rare, problematische wetten aan de kaak te stellen, en de wijze waarop die vaak eenzijdig worden toegepast om mensen als Gario te beschermen en mensen als Roos te vervolgen, inderdaad vanuit maffe overtuigingen zoals het idee dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.

Russells Teapot | 04-11-14 | 16:26

Ach, de tijd dat 'racist' een scheldwoord was ligt inmiddels toch wel lichtjaren achter ons? Zeker als het gaat om de Zwarte Pietendiscussie. Als je door zo'n hand-op-houd-hui-neger voor racist wordt uitgemaakt is dat eerder een compliment, een teken dat je aan de goede kant staat.

witwas | 04-11-14 | 16:25

@Chow | 04-11-14 | 16:17
Verklaar je nader, ik snap je nu ff niet helemaal.......

nope | 04-11-14 | 16:24

Leuk, het werd ook tijd dat die eeuwige "rolpatronen" waar de linkse menschen vroegah over klaagden weer eens goed doorbroken worden.
Een gesubsidieerde beroepsneger van zijn slachtoffer-voetstuk lazeren, gewoon omdat hij in werkelijkheid een hele vervelende dader is.

Tzal mij benieuwen wat de Gutmenschen hier tegenin gaan brengen, vanaf hun hoge machtsposities als ambtenaren; redacteuren; rechters; advocaten; OM.

Jan Passant mk2 | 04-11-14 | 16:24

@Chow | 04-11-14 | 16:17
Verklaar je nader, ik snap je nu ff niet helemaal.......

nope | 04-11-14 | 16:24

"Alle politiek correcte linkse mafkezen"
haha heerlijk

arikanari | 04-11-14 | 16:24

I like being black, said the black man
I like being white, said the white man
Racist! , said the black man

kind'a covers it

StijlloosInkoppertje | 04-11-14 | 16:24

Gario heb ik weinig mee. Iemand die zelf de grootste mond heeft over iedereen moet alleen zelf wel tegen een stootje kunnen. Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren.

Doldwaas | 04-11-14 | 16:22

*'wij zijn allen Jan Roos' t-shirts printen doet*

necrosis | 04-11-14 | 16:22

Strak plan !

William Arcite4904 | 04-11-14 | 16:21

happen naar de baas
Dan start je een procedure o.g.v. artikel 12 WvSv. Er zijn vast genoeg ijdele advocaatjes die Jan daarmee willen helpen.

keizeradmiraal4 | 04-11-14 | 16:21

Heel goed Jan, laat die racist Gario maar een poepie ruiken!

sastro | 04-11-14 | 16:21

Goed zo.

lulleficatie | 04-11-14 | 16:21

Gádverdamme, het zal toch niet zo zijn dat zulke kinderachtige figuren de maat der dingen worden.

Igor Putkin | 04-11-14 | 16:21

Jan heeft goed naar Hiddema's case gekeken en terecht.

carramba | 04-11-14 | 16:20

-weggejorist-

batavia1 | 04-11-14 | 16:20

Mag ik Theo Hiddema adviseren als advocaat voor Jan Roos?

Korporaal Banaal | 04-11-14 | 16:19

Alsof de politiek correcte club medewerkers van het OM dat ook daadwerkelijk gaan doen.
Verwacht er niet teveel van Jan.

happen naar de baas | 04-11-14 | 16:19

oeps Jan, nu noem je hem ook gelijk een racist en dat komt niet sterk over.
Toch denk ik dat de heer Hiddema je vast graag wil ondersteunen met raad en daad.

De Treinende Rechter | 04-11-14 | 16:18

Ik vind heel dat racisme ding een beetje achterhaald. Helaas vinden meneer Gario en zijn schaapjes dat niet en zo voel ik me gedwongen toch deel te nemen aan het debat. GO Jan ROOS! Kiel hiem!!

Bluebook | 04-11-14 | 16:17

Wat een gelul. Jan Roos mag alles doen en zeggen maar die mafklapper Gario moet z'n mond houden.

Chow | 04-11-14 | 16:17

goed zo hahahaha

arunt_da_beftekkol | 04-11-14 | 16:17

Ik zie het zwart in. Niet om zwartgallig te doen.

blikjegrolsch | 04-11-14 | 16:16

Eindelijk iemand die een stap zet tegen die zielePiet.

EllaRouvoet | 04-11-14 | 16:16

De wal keert het schip heet dat ik goed Nederlands.

Godsammekraken | 04-11-14 | 16:14

Strakke actie Jan.

IJzervreter | 04-11-14 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken