Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beleidsvraag: Wat kost een dienstreisje Californie?

californiapca.GIFStel, je moet voor je werk naar Californië om bijgepraat te worden in groene oplossingen. Typisch weer: tonnen CO2 verbranden om een bijscholingsweekje duurzaamheidsdenken te kunnen vieren op een zonnige locatie. Maar goed, het moet maar. Zelfs als je vandaag nog wilde vertrekken, vlieg je onder de 1000 piek economy class naar LAX. Dan overnachten. Hotelletje in San Jose, middenin Silicon Valley: prima te doen voor minder dan 1000 piek. Daar moet je heen, dus huur je een auto. Vooruit, het mag een SUV'je zijn. Is niet heel erg duurzaam voor een duurzaamheidsreisje, maar het kost toch niks in de VS: nog geen 300 euro voor een vijfzitter met onbeperkt mileage. Hoeveel kilometer maken we met die auto? Retourtje LAX - San Jose is al 350 mijl, en we moeten ook nog naar Stanford, Tesla Motors en zo nog wat stops. Laten we 1000 mijl rijden, da's 200 liter benzine en dat kost een bijzonder milde 50 euro (jup, daar wel). Wat dan nog? Ohja, eten en drinken. Dat zijn in het land van de overdaad ook de kosten niet. Voor zes dollar een menuutje bij de Mac, voor 20 dollar een goeie hamburger met milkshake in een fijne roadside diner, of voor 25 dollar steak met een pilsje bij een grillrestaurant. Zelfs als je op stand wil eten, ben je óók voor 50 dollar per dag klaar. Ontbijten doen we in 't hotel want da's inbegrepen. Dus voor acht avondmaaltijden ben je max 400 dollar/300 euro kwijt. Even optellen hoor. Vliegen 1000, hotel 1000, auto 350, eten 300. Nog wat souvenirtjes en blikjes fris voor onderweg: laten we afronden op 3000 piek. Goed te doen en niks tekort gekomen. Waarom, WAAROM, is het de Gelderse D66-gedeputeerde Annemieke Traag dan tóch gelukt om DRIEËENDERTIGDUIZEND EURO TAXPOET kapot te slaan op een duurzaamheidsreisje (pdf) naar Silicon Valley? Zelfs met vier man/vrouw kun je dat onder de 10.000 piek doen. Maar ja. Provinciebestuurders kennen geen enkele terughoudendheid als ze op lekker reis mogen van andermans geld, zo leren we in het jaaroverzicht van Wegener. Zucht. Houdt het dan nooit op...

Reaguursels

Inloggen

In 2012 door het westen van Amerika met 4 vrienden een roadtrip gehouden.
3 weken
5500KM in een camper (2,5 liter)
Steden als LV, SF en LA aangedaan
Elke dag lam van de drank
Elke dag uit eten
Diverse KOA campings bezocht
Diverse natuurparken bezocht
De Las Vegas Gunstore bezocht en een vermogen verschoten met automatics
Kosten: +/- 2500 euro p.p. (1000 vlucht, 500 camper 1000 aan de rest)

perfectebuur | 05-11-14 | 12:32

Provinciereis Amerika kostte ruim 50.000 euro

ARNHEM - Een 8-daagse reis van de provincie naar Silicon Valley in Amerika voor inspiratie naar innovatie heeft in totaal 52.000 euro gekost.
Dat meldt een woordvoerder. 20 personen reisden in 2013 mee, van wie er 5 de kosten declareerden.
www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2...

Ella | 04-11-14 | 22:24

Ik doe mee!

Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster

potsenmakkert | 04-11-14 | 21:16

Echtgenote van die baas van Greenpies?

HeelStijl | 04-11-14 | 19:09

En alweer een overtuigend argument voor de opheffing van overbodige bestuurslagen. Deze week: de provincie.

bisbisbis | 04-11-14 | 14:59

4000 euro per dag. Van 4000 euro ga ik op de meest luxueuze vakantie ever. Met vrouw en 2 kinderen.
Diefstal. Diefstal van het volk. Laten we collectief weigeren belasting betalen en collectief ons eigendom verdedigen als de deurwaarder en de ME het proberen af te pakken.
Revolutie. Gewapend. Nu. Zittende bestuurders die verzuimd hebben tegen dergelijk declaratiegedrag te protesteren of actie te ondernemen de gevangenis in als politieke gevangenen. Volksvertegenwoordigers die hier niets aan hebben gedaan ook: opsluiten. Tot ze een geweten krijgen.

trip666 | 04-11-14 | 13:12

Mijn voorstel zou zijn: Alleen nog vergoedingen betalen voor dienstreizen binnen de eigen provincie of naar de aangrenzende provincies in Nederland en/of Belgenland of naar aangrenzende Duitse deelstaten, dit alles in het kader van de economische vooruitgang in de eigen provincie. Dames & Heren CdK's en geduteerden: als U een leuk snoepreisje wilt maken dan betaalt U dat zelf maar!

Brulboei_61SB | 04-11-14 | 12:56

Het "verdwenen" geld terug laten betalen, met rente. Het wordt me in dit artikel niet duidelijk hoeveel er kwijt is. Maar 33.000 euro voor een reisje is absurd.
Het gestolen geld terugbetalen, en anders de gevangenis in, gewoon bij de kleinere dieven.

cabbit | 04-11-14 | 12:29

jaja, Silicon Valley is geen voorbeeld voor Gelderland, maar we hebben wel 'inspiratie' opgedaan.

Misschien beter de trein nar (ik noem maar wat) Denemarken kunnen nemen om daar eens te kijken?

kan de GS hier niet een kruistochtje van maken? Dit soort opvreters moeten aangepakt worden.

xspalm | 04-11-14 | 12:18

Bron: Omroep Gelderland.

De Canteclaer | 04-11-14 | 11:43

LAASTSTE NIEUWS: Het werkelijke bedrag van de reis was bijna het dubbele. Die 33.000 pegels waren alleen de VOORBEREIDINGSKOSTEN...

De Canteclaer | 04-11-14 | 11:34

8.250 euro per persoon. Volgens mij zijn er wel andere dingen om ons druk over te maken.

Tapu | 04-11-14 | 09:57

Ken dat soort helaas maar al te goed. Juristen vol dedain naar het plebs. Veilig in dienst van de overheid, maar de gewone mense moeten maar drie parttime baantjes nemen om de eindjes aan elkaar te knopen. Zoals de USA voor veel D66-ers de ideale wereld is. Kijk maar naar hun verkiezingsfeestjes. Ambtenaren die Amerikanen nadoen. Kots.

Piet Karbiet | 04-11-14 | 09:45

Daar kan een verpleegster een flink aantal maanden van werken.

dr Rechts | 04-11-14 | 09:40

D66 de nieuwe PvdA.

Geld uitgeven (investeren) is niet erg. Iet met kosten voor de baat. Maar wat is de baat voor de provincie?

Zogenaamd intellectueel overkomen maar ondertussen goed bezig geweest om alles in Nederland goed te vernietigen.

dolffie | 04-11-14 | 09:09

Maar ze heft wel lekker een testritje gemaakt in een Tesla.
Maar ach, was wat duur voor een dienstauto. Daar kan je op internet ook achterkomen volgens mij?
Verkwanselen van belastinggeld, maar ja joh, de naheffingen van 800 miljoen gaan binnenkort toch de deur uit...

Waakvlam | 04-11-14 | 08:47

De huppelkut verdient 8000/maand, ex vakantiegeld, ex eindejaarsuitkering, ex bonussen, ex verzekeringspremie, ex dienstauto, ex computer, ex verhuiskosten, ex verblijfskosten, ex weduwen en wezenuitkeringen en pensioenpremies, gazomaardoor, ik word er ziek van. En dan ook nog vakantiereisjes maken op kosten van de belastingbetaler. Schandalig.

De Canteclaer | 04-11-14 | 08:34

Naar Amerika gaan om inzicht te krijgen? Trut. Alle info staat gratis op internet, stomme huppelkut.

De Canteclaer | 04-11-14 | 08:23

Congresje hier, overlegje daar, dan weer eens een reisje, lekker wandelen, 3d printertje kijken, wauwelen met powergirls, elektrische autootjes zijn leuk...... Dat gaat maar door. Het heeft de diepgang van een kano, verschrikkelijk.
Als het iets zou opleveren voor de provincie, mag dat gewoon geld kosten, wat mij betreft. Dit is gewoon zonde van het geld.

asylumstreetspanker | 04-11-14 | 08:17

Mooi, het heeft een bak geld gekost, maar wat heeft het opgeleverd dat mevrouw daar was, wat is Nederland of een provincie of om mij een stad, dorp, wijk, gezin, wie (behalve zijzelf en de ontvangers/rekening schrijvers) is er beter van geworden?

Niemand is er beter van geworden niemand!

Flipus | 04-11-14 | 08:03

Dat ze het doen is 1 ding, dat ze het zo open kijk doen is schreiten in de bek van de belastingbetaler waartoe ik god zij dank niet toe behoor. Gelijk de Franse adel aan het eind van de achttiende eeuw. Luyden haelt uwhen riek ende hooivorick van den deel

Zatkniss | 04-11-14 | 07:44

Duidelijke snoepreis en tenenkrommend slecht verslag van deze dame. Maar de berekening hier zijn wel heel kort door de bocht (200 liter benzine is geen 50 euro). Bovendien gingen er drie ambtenaren mee (althans volgens de laatste link in het stukje), dus vrijwel alles is x 4.

Het punt van het stukje zou moeten zijn wat de hel ze überhaupt in Californie aan het doen is, zeker met dingen die ze ook in een uur Skypen met het consulaat in SF had kunnen vragen. Tuthola. En de berekening is dan ook heel makkelijk, want ze had de belastingbetaler 33.000EUR kunnen besparen.

FritsieVS | 04-11-14 | 07:36

Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om een individuele topic op geen stijl inclusief comments te linken naar FB en Twitter? Als een paar mensen dit soort discussies even op de pagina's/accounts van de partijen en gemeenten dumpen is het effect toch veel groter? Pechtold zei vorige week nog dat de kosten voor provincies, waterschappen en gemeenten omlaag moeten. Laat hem dit maar uitleggen dan.

bovenwater | 04-11-14 | 07:34

Is lezen zo moeilijk? Het staat notabene in je eigen stukje. "Traag bezocht met 3 ambtenaren" Ze waren met z'n vieren!
Dus met die kosten per persoon valt het wel iets mee.

Vraag blijft natuurlijk wat ze er moeten, en zeker met z'n vieren, om het dan zo het dan brengen dat ze in haar eentje er 33000 EUR doorjaagt is natuurlijk ook een beetje onzin.

Japannert | 04-11-14 | 07:33

We moeten gewoon niet zeuren zij zijn meer als wij.......

Umberto die trotzoni | 04-11-14 | 07:28

Annemieke Traag heeft 6 nieuwe foto's toegevoegd.
27 oktober om 19:45 ·

Vandaag slotconferentie van AtFort gehad op Suomenlinna, een forteiland voor de kust van Helsinki.
AtFort is een INTERREG IVC project met ca 10 Europese landen dat zich inzet op versterking van behoud door ontwikkeling van militair erfgoed.
Prachtig traject met concrete resultaten
— bij Tenalji von Fersen, Suomenlinna.
.
Wat heeft deze D66-ZakkenVuller voor dit Snoepreisje gedeclareerd bij de belastingbetaler?

Ella | 04-11-14 | 07:15

Het volk moet dit soort mensen maar ter verantwoording gaan roepen! En graag op het dorpsplein!!

zeefert | 04-11-14 | 07:02

En inderdaad, de slecht meekomende, ondermaatse Mavo scholier schrijft inhoudelijk betere verslagen dan deze gewetensloze troela.
.
Gelukkig betaal ik in Nederland al jaren geen belasting meer. Ik zou spontaan van de brug afspringen als bleek dat ik dit soort graai-amoebes zou financieren.

Koek Bakker | 04-11-14 | 04:22

dadoorunrun | 03-11-14 | 22:55
.
12.000,- 12 x business class Amsterdam-San Francisco retour
.
Waar koop je een business class retour AMS-LAX voor 1000,- per ticket? Voor dat bedrag heb je hooguit 3 of 4 tickets, en in het hoogseizoen slechts twee....

Koek Bakker | 04-11-14 | 04:13

Ah, het weekendje Las Vegas op kosten van de belastingbetaler is vakkundig weggewerkt in het reisverslag. En dan is 33K nog best binnen de perken. 20 mille vergokken met z'n viertjes valt nog best mee. Toch?

Stormageddon | 04-11-14 | 01:47

De teksten die ze schrijft zijn iig om te huilen:

"Het bezoek aan Cisco illustreerde de impact van internet op ons dagelijks leven en de mogelijkheden die er nog komen als je je realiseert dat 99 % van de wereld nog niet is verbonden
met het internet."

Wat een bericht LOL! 99%? JAJA my ASS!
speedy_con33 | 03-11-14 | 23:55

Tuurlijk klopt dat want als je elke boom, buidelrat en vijver wilt koppelen aan 'the internet of things' dan hebben we nog een lange weg te gaan ( en hebben we aan IPV6 lang niet genoeg)

loze stijl | 04-11-14 | 01:29

Deze mevrouw zal haar snoepreisje ongetwijfeld niet begonnen zin met een 2e klas treinreis. Nee, daarvoor pakte ze waarschijnlijk een taxi voor minimaal €125 enkele reis. Vervolgens ( natuurlijk businessclass want de burger betaalt het wel)op en neer vliegen naar LAX voor minimaal € 3000, daar aangekomen eerst met een taxi naar het hotel en pas daar op zoek naar een huur auto, liefst 1 uit de hogere prijsklasse want veilig, comfortabel, en de burger betaalt de rekening.
Wat me ontgaat is de reden om op LAX te vliegen als de meeste van je afspraken in Sillicon valley plaatsgrijpen. Ik zou persoonlijk dan naar SFO vliegen maar ja.... dan mis je natuurlijk wel de prachtige 17 mile drive bij Pebble beach. Eten doe je als belangrijk persoon natuurlijk niet bij de Mac of een beter burgertent maar dat moet standaard een 5-gangen prak zijn met een fles wijn die rustig US$ 100 of meer kost. Allemaal heel basic details omdat je het thuis natuurlijk ( kuch) nog beter voor elkaar hebt.
Iets in me knaagt overigens dat het totaalbedrag van €33.000 niet volledig door haar zelf is uitgegeven maar dat er 1 of meer ratten gratis hebben mogen meeprofiteren.

loze stijl | 04-11-14 | 01:25

Reis zelf meerdere keren per jaar naar California en heb nog nooit meer dan 4000 uitgegeven voor een week (en dat is een hoge uitzondering).
.
Vergeet trouwens niet dat mevrouw met haar 'drukke' baan (uche uche) ook nog tijd heeft om de wereld te vervuilen met meer dan 5000 volstrekt zinloze tweets. Als ze die tijd nu eens haar werk had gedaan...

Koek Bakker | 04-11-14 | 01:16

-weggejorist-

elkipo | 04-11-14 | 01:04

Nee, het houdt nooit op. Je bekeert eerder de kalief van isis tot het kaholicisme dan dat je deze taxpoet nazies of nauwkeuriger gezegd, neonazies, niet te verwarren met pseudo wannabees met hanekam, van hun misdaad kunt overtuigen. Dat is ook de ENIGE reden dat het debiele stemvee erop blijft stemmen, de herrinering aan hun voorgangers. Dus het zijn dezelfde en is er maar EEN oplossing...

G. Raayer | 04-11-14 | 00:53

"het ecosysteem kan niet worden gekopieerd maar wel veel inspirerende mensen ontmoet'.
.
Godchristeniezielen! Dit is dan de oogst van een 8 daags snoepreisje en 33K taxpoet verbrand. Dergelijke diepgaande inzichten konden natuurlijk alleen op locatie worden opgedaan. Dit is ver voorbij schaamteloos.

Gen. Maximus | 03-11-14 | 23:58

De teksten die ze schrijft zijn iig om te huilen:

"Het bezoek aan Cisco illustreerde de impact van internet op ons dagelijks leven en de mogelijkheden die er nog komen als je je realiseert dat 99 % van de wereld nog niet is verbonden
met het internet."

Wat een bericht LOL! 99%? JAJA my ASS!

speedy_con33 | 03-11-14 | 23:55

Zal wel binnen een paar weken een zeecontainer met een
"duurzame" Tesla arriveren.Ecologisch verantwoord,en prima voorbeeldfunctie,betaald door de brave belastingbetaler...

caesar63 | 03-11-14 | 23:52

Annemiek Traag, HOER????
Ohnee, die brengen meestal juist geld binnen.

ZSU-23-4 | 03-11-14 | 23:47

Heel goed dat ze hier zwaar voor lul wordt gezet op GS. Iedereen die haar tegenkomt bij de kassa van Albert Heijn kan haar dat nog eens dunnetjes inwrijven. Vooral daarbij hard praten zodat iedereen het hoort. En ze niet uit de rij kan stappen.

Koonkluk Huis | 03-11-14 | 23:40

ALLE bestuurders en politici in NL zijn corrupt. We zijn een bananenrepubliek geworden.

Patatter | 03-11-14 | 23:40

Als je lid bent van een politieke partij, kan je haar dan eruit stemmen?

Diotima | 03-11-14 | 23:36

Ik ga ook in politiek en dan ook in de provinciale staten. Lekker op de achtergrond opereren. Want niemand, werkelijk niemand weet wat statenleden doen maar wel lekker graaien en zakken vullen. Waarom?? Omdat het kan. In Nederland gaat glas, plas en was nog steeds zeer zeker op. Of komen we in actie en gaan we de regenten, de elite keihard bestrijden?

griffin peterson | 03-11-14 | 23:15

Een tendentieus stukje. Ik bewijs graag dat de scepsis tegen de macht vaak onterecht is.
12.000,- 12 x business class Amsterdam-San Francisco retour
1700,- mantelpakje Dior
1200,- Jurk, Dolce & Gabana
1650,- mantelpakje Chanel
900,- Ralph Lauren black velveth skirt suit
1900,- Gucci Strapless evening gown
700,- Yves Saint Laurent jasje
300,- Yves Saint Laurant rok
300,- Prada pumps
575,- Chanel pumps
850,- Yves Saint Laurent jurk
2200,- Dolce & Gabbana wool dress
1400,- San Jose Marriot, 5 Star Hotel, 7 overnachtingen
300,- tips
1600,- restaurants
650,- minibar
250,- Taxi
450,- 6 x Chippendales
400,- Beverages at the Chippendales show
2351,- Prada zonnebril
1320,- Luis Vuitton wallet
Totaal; € 32996,-

dadoorunrun | 03-11-14 | 22:55

Het erge is nog de beschetenheid:

"Koffiestop in Bucks in SV. Napraten over inspirerend betoog van Horowitt: don't boil the ocean #Gld_SV"

Modern theekransje. Gaat natuurlijk drie keer nergens over, lucht, lucht en gebakken lucht.

DebraCadabra | 03-11-14 | 22:45

Het erge is nog de beschetenheid:

"Koffiestop in Bucks in SV. Napraten over inspirerend betoog van Horowitt: don't boil the ocean #Gld_SV"

Modern theekransje. Gaat natuurlijk drie keer nergens over, lucht, lucht en gebakken lucht.

DebraCadabra | 03-11-14 | 22:45

mensen, mensen, toegegeven. superduur 30000 pegels.
maarrrrr houdt ook rekening dat de kosten voor het bijwonen en organiseren van zulke meetings goudgeld kost, die bedrijven doen zulke seminars echt niet voor nop, even een voorbeeld op een andere boeg, een ticket om op de black hat(hackersconventie) mee te doen met een cursus/seminar ligt tussen de 1000 en de 15000 euro, en dit waren meer dan 3 conventies met waarschijnlijk meer dan 1 persoon.

yindave | 03-11-14 | 22:43

En toch zijn er mensen die daar hun handtekening onder zetten

Alt | 03-11-14 | 22:43

OH ,horloge kopen?

koekje erbij? | 03-11-14 | 22:40

5800 euro kwijt voor 16 dagen met twee, incl dikke auto.
maar 15 jaar geleden, heerlijk land.
Bijna twee keer beroofd en oplicht,tis net Spanje.

koekje erbij? | 03-11-14 | 22:39

Hier zal Pechtold wel weer wijselijk zijn mond over houden. Dit heeft ie niet gehoord of gezien.

G,I. Jane | 03-11-14 | 22:36

@zegmaarf
Ik ben 1.98m, weeg 97kg. Enige wat ik nodig heb is wat extra beenruimte, kost max €100, en ik kom fris en fruitig aan na een vlucht van 10 uur. Doe mij eens serieus uitleggen waarom iemand van 1.70m die overdag vliegt in vredesnaam meer ruimte nodig heeft?

RoBD=Skullfucker | 03-11-14 | 22:35

Ze was niet traag met het kapotslaan van zoveel belastingpoet, de snol.

Mask | 03-11-14 | 22:33

Dat verslag heeft hetzelfde niveau van een scholier die een verplicht werkstuk moeten maken over zijn eveneens verplichte bezoek aan het Stedelijk.

hetiseendrama | 03-11-14 | 22:32

Ik krijg wel sterk de indruk dat die €33.000 de prijs was voor haar en 3 ambtenaren.
De rest reisde mee op eigen kosten.

Dan klopt de berekening van GS behoorlijk....
Maar ik zal wel weer niet goed lezen.

Lijkt me logisch... | 03-11-14 | 22:30

@chicago | 03-11-14 | 22:20
dat ben ik wel met je eens hoor het blijft te veel geld. de aversie tegen businessclass vliegen vind ik alleen niet terecht.
En ook in economy comfort zit je goed maar je komt lang niet zo uitgerust aan als business

zegmaarF | 03-11-14 | 22:28

€33K is meer dan wat ik in heel 2013 heb verdiend en zij jaagt dat bedrag er in 8 dagen er door. In haar eentje.

Osdorpertje | 03-11-14 | 22:25

@ mezelf: die regeling is er, even een Provinciaal besluit gezocht op overheid.nl:
.
Bij een verblijf in het buitenland gedurende meer dan een dag, wordt een vergoeding toegekend gelijk aan de werkelijk gemaakte kosten, met inachtneming van een redelijk (!!) te achten maximum op basis van de Reisregeling buitenland en de daarbij als bijlage opgenomen tarieflijst.
.
Als opmerking bij deze bepaling staat: Aangezien dienstreizen naar het buitenland bij de provincie slechts incidenteel voorkomen (LOL!), is er geen gedetailleerde regeling voor verblijfkosten vastgesteld. Ten aanzien van de redelijkheidstoets met betrekking tot het in acht te nemen maximum kan aansluiting gezocht worden bij vergoedingen die worden geboden aan rijksambtenaren. Zie hiervoor de Reisregeling buitenland en de daarbij als bijlage opgenomen tarieflijst. Deze tarieflijst geeft per land of gebiedsdeel een etmaalvergoeding aan.
.
En in die tarieflijst voor rijksambtenaren staat vervolgens een maximum per dag voor bijv. San Francisco van max. EUR 196 per etmaal voor logies, en max. EUR 77 per etmaal voor overige kosten.
.
Nogmaals: Bonnetjes wobben, uitzoeken, en het bovenmatig gebruikte publieke geld bij het inkomen van Mevr. Traag optellen.

DutchMountain | 03-11-14 | 22:21

zegmaarF | 03-11-14 | 21:58
Ja, maar er is ook zoiets als economy comfort of voorkeursstoelen. Als je voor een bedrijf werkt, zijn daar regels voor. En in deze tijd is het niet meer dan normaal dat men wat zuiniger aandoet. EC zit zeker niet verkeerd, als het niet anders kan gewoon normale stoelen. Als bij de overheid dit business class is, dan zie je hoe scheef dit is. Uit artikel lijkt dit voor 4 man te zijn. Stel 5k pp, zit je op 20k. Die 8 dagen 13k auto eten hotels?

chicago | 03-11-14 | 22:20

Wat een schandalige teef!! Sterf!!

NACademicus | 03-11-14 | 22:18

@ZZP-er | 03-11-14 | 22:06
Is werk in olie en gas ook wel echt werk? Dat ticket zit bij de prijs in, maw het wordt doorberekend.

zegmaarF | 03-11-14 | 22:18

@ ZZP-er | 03-11-14 | 22:11
Hoi

D.Turpin | 03-11-14 | 22:15

D.Turpin | 03-11-14 | 22:09
Hello Turpin, nice to meet you.

ZZP-er | 03-11-14 | 22:11

@ ZZP-er | 03-11-14 | 21:53
Er is best lekker bier van Amerikaanse bodem. Maar grosso modo houdt de Amerikaan er een andere smaak op na. Ze stoppen graag veel hop in het bier. Dus dat is wennen. Verder kun je natuurlijk ook overstappen op gestookte rommel. Door de bank genomen is rum, wodka, etc. aan de bar veel goedkoper dan in Europa. Er is altijd wel een speciale actie. Sowieso is een bar wat gezelliger in de States. Een praatje is snel gemaakt. Veel diepgang heeft het niet, maar het is wel vriendelijk. De gemiddelde dame in de USA begint niet over haar vriend met de bedoeling om van jouw gezeik af te zijn. Als die komt dan zegt ze vriendelijk bye, nice to meet you.

D.Turpin | 03-11-14 | 22:09

Deze D66'er en provinciaal uitvreetster kan wel 'Traag' heten, maar ze verbrand taxpoet met de explosieve kracht van een 'burn-out'! En dan bedoel ik niet een burn-out van 't 'harde werken', maar de wheelspin van een dragracer!
He, wat zeg je Alexander, ... ik hoor je niet... nee, nee dat klopt, dit gaat inderdaad niét over Wilders.

Laagopg,dramnegertd | 03-11-14 | 22:08

zegmaarF | 03-11-14 | 21:58
De meesten die voor hun werk vliegen zitten gewoon in economie. De baas kan echt geen first class betalen.
Met werk bedoel ik dus echt werk, geen ambtenaren.

ZZP-er | 03-11-14 | 22:06

De incompetentie straalt van die koppen af. Van dat volk dat denkt iets van techniek te weten omdat ze met een ipad om kunnen gaan en kunnen twitteren.

postmodernismisdead | 03-11-14 | 22:06

gaat zich binnenkort vestigen als coach en verandermanagement specialist en gaat voortaan voor 600 euro per uur aan het werk voor dezelfde nietszeggende provincie bureaucratie. ze kan uiteraard ook nog haar werkterrein verleggen naar waterschappen, gemeenten, zorgverzekeraars, uitvoeringsorganisaties en al die andere instellingen in de ijzeren driehoek die parasiteert op de samenleving.

minimá-armezusvan.. | 03-11-14 | 22:03

Barani517 | 03-11-14 | 21:35
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik kent dat van dichtbij, jij blijkbaar ook.
De vraag is hoe we deze tsunami kunnen stoppen. Of we moeten gewoon lijdzaam toezien dat deze maatschappij aan onbenul ten onder gaat.

ZZP-er | 03-11-14 | 22:03

duitse herder | 03-11-14 | 19:49
Ze kijken wel uit om dat hier in te voeren, hier zijn ze allemaal van hetzelfde laken en pak, profiteren, oplichten, zakken vullen en geen greintje moraal!
Wat mij betreft mogen ze haar aanklagen wegens misbruik belastingen voor eigen gewin.

lanexx | 03-11-14 | 22:00

reaguurders hier vliegen waarschijnlijk nooit voor hun werk anders zou je wel snappen dat opgevouwen in economy niet echt lekker is

zegmaarF | 03-11-14 | 21:58

". dat vooral bijvoorbeeld de informatie die beschikbaar komt van het
menselijk DNA voor een revolutie kan zorgen. Als je de handleiding van mensen leert kennen, kan je
ze veel beter individueel helpen als ze bijvoorbeeld ziek worden. De hoeveelheid data die
beschikbaar komt is indrukwekkend. Op dit moment wordt er elke 10 minuten even veel data in de
wereld vastgelegd als dat er vanaf het begin van de mensheid tot het begin van de deze eeuw is
vastgelegd. Het combineren van al deze data kan een bron zijn van veel innovaties van de toekomst.
Deze reis heeft de deelnemers van de groep geïnspireerd tot een actieprogramma dat de komende
maanden zal worden uitgewerkt."
mag ik effe vangen : eur.33,000 ?

Rijole | 03-11-14 | 21:58

Lagging | 03-11-14 | 21:30
En waarom zou het juist in die dure tijd moeten?

ZZP-er | 03-11-14 | 21:57

Lagging | 03-11-14 | 21:30
Ja, dat zeg ik.

ZZP-er | 03-11-14 | 21:56

Eazy_E | 03-11-14 | 21:40
Voor een fles champagne kun jij de hele vakantie bier drinken.
Helaas is het Amerikaanse bier niet te zuipen.

ZZP-er | 03-11-14 | 21:53

Politici zijn het laagste volk dat er bestaat. Andermans geld over de balk gooien is het enige dat ze kunnen. Maar de schaapjes in Nederland stemmen volgende keer gewoon weer op D66.

Oculus Malus | 03-11-14 | 21:52

Eazy_E | 03-11-14 | 21:40
Van andermans geld dus, ons geld.
En vooral 's avonds veel zuipen (=co2 vriendelijk) en dure wijn bij het diner.
Het lukt echt wel.

ZZP-er | 03-11-14 | 21:50

Veilingmeester & Pia Parelsnoer D66

Rijole | 03-11-14 | 21:50

Het is gewoon heel triest gesteld met de overheid.

En nu is het genoeg! | 03-11-14 | 21:49

Deze mensen hebben nog nooit geld hoeven te verdienen. Alleen uitgeven. En uit zichzelf bezuinigen: natuurlijk niet! Het budget wat ze toebedeeld hebben gekregen MOET op, ander krijgen ze volgend jaar minder.
Op de mestkar met dat volk!

macmiep.nl | 03-11-14 | 21:48

In de zomer vijf weken met gezin in de Us doorgebracht.
Waaronder Huntington Beach,La,Lake tahoe in California.
Ticketprijs hoogseizoen 700.
Met zijn allen nog geen zesduizend opgemaakt inclusief Suv,Six flags en hotels en cabins.
Eten is daar ontzettend goedkoop en dan kun je ook nog redelijk gezond eten bij oa Applebees.
Voor dit geld hebben we ook nog een Np pas van 80 dollar gekocht voor Utah,Yellowstone ,Rocky mountains.Heel veel kilometers gemaakt .En nog volop geshopt.
Zelfs een paar keer in casino van Las vegas gegokt.
Dus hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje in korte tijd zoveel geld te verbrassen.

Eazy_E | 03-11-14 | 21:40

Ik moet hier echt zo hard van kotsen. Dit is echt al de zoveelste keer, waar doen wij het allemaal nog voor?
Emigreren klinkt steeds aantrekkelijker, welke landen komen in aanmerking voor mensen met gezond verstand die gewoon hard willen werken?

the_Rich | 03-11-14 | 21:39

Djiezus Christ, moet ik bijna een jaar keihard voor buffelen. Dit soort mensen moet echt ongezien dood, ga me er niet eens in verdiepen. Sowieso hoop ik als vredelievend persoon de guillotines op het Binnenhof ooit nog eens mee te mogen maken. Gevoel dat het niet lang kan duren.

Djengo123 | 03-11-14 | 21:37

Nee, het houdt niet op. De leden van de nomenklatura partijen (VVD, CDA, PvdA, D66, GL en CU) beschouwen zichzelf als de politieke elite van Nederland. Ze verdelen bijna alle goedbetaalde baantjes in eigen kring en houden zelf controle. Maar aangezien ze oprecht denken dat zij de onbeperkte macht hebben over andermans portemonnee is de controle van het niveau dat alles goed is zolang er maar een bonnetje is en er een mager verhaaltje (liefst over duurzaamheid of werkgelegenheid) aan geplakt kan worden.
Daarnaast bestaat deze bestuurlijke "elite" uit mensen met een niveau waarbij de echte top 8 jaar over een studie geschiedenis doet, de werkervaring niet verder komt dan fractiemedewerker of medewerker partijbureau en ze geen van allen in staat zijn om zelfs maar een drankwinkel in een wijk vol alcoholistische miljonairs succesvol te runnen (wegens ontbreken van ook maar elk zakelijk inzicht en kennis van budgettering).
De combinatie van bovengenoemde factoren heeft een publieke sector gecreëerd die maar met geld blijft smijten, waar nooit iemand verantwoording hoeft af te leggen, de burger niet meer is een uit te persen belastingbetaler en ons hele land (uit naïviteit, goede bedoelingen, cultuur relativisme en aan misdadigheid grenzende onnozelheid) wordt weggegeven aan buitenlandse mogendheden en immigranten.

Barani517 | 03-11-14 | 21:35

Van Rossem overdrijft en dat doet afbreuk aan de terechte ophef. Er is geen hond die naar LAX vliegt en van daar 600 km met de auto naar Silicon Valley rijdt. Er liggen hier 3 internationale vliegvelden (SFO, OAK, SJC), dus daar maak je normaal gebruik van.
De prijzen van juni kun je bovendien niet vergelijken met die van november.
Een economy ticket naar de Bay Area in juni voor een week zal zo'n 1200 euro gekost hebben. 3000 totaal is voor een normaal mens daarentegen wel een redelijke schatting.

Maar goed, ambtenaren vliegen business class en waarschijnlijk nog met die absurd dure KLM ook, dus dan is het rustig het 3-4 voudige voor een ticket.
Het vreemde is verder dat als je in een duur hotel gaat zitten (en dan zullen die ambtenaartjes ongetwijfeld gedaan hebben), het ontbijt er niet bij is inbegrepen en nog duur is ook. Dan haal je het met die 50 euro net tot aan de lunch.

Maar hoe je het ook draait of keert, het is met 4 man nagenoeg onmogelijk om 33k euro stuk te slaan op een week Bay Area, zelfs als je het extravagant aanpakt. Ik vermoed dan ook dat ze het schransen en zuipen voor de hele delegatie van 20 man op de belastingbetaler hebben afgewenteld.

Lagging | 03-11-14 | 21:30

Ben in 2010 vier weken op studiereis geweest in Arizona en California. Verplicht onderdeel van mijn studie. Inderdaad, ook op kosten van de belastingbetaler. Kostte me 5000 euro in totaal. Ik schaamde me toen ik mijn declaratie inleverde. Sukkel dat ik ben!

rexmundi666 | 03-11-14 | 21:27

Walgelijke decadentie. Maar waarom zou D66 naar geld kijken ? Richting Brussel mogen ook ongelimiteerd miljarden van die klotepartij. Geen enkele kritische noot. Driewerf kots.

Tutanchamon | 03-11-14 | 21:22

Waar zijn de bonnetjes? Ik ben heel benieuwd hoe je in 8 dagen 26.000 euro kapot kan slaan. (33K - 7K ticket).

faz | 03-11-14 | 21:19

En dan te bedenken dat dit soort groenmaffia figuren de leden van de 1e Kamer kiest.
Wordt het niet eens tijd voor een D66 verkiezingsposter generator trouwens?
N.B.
Excuses aan de (Italiaanse) maffia; die werken nog wel voor hun inkomen.

Patriarch | 03-11-14 | 21:17

@ZZP-er
Volgens mij heeft Ruud L. dat ooit eens geroepen.
(Maar ik kan mij vergissen.)

VanBukkem | 03-11-14 | 21:16

Gadver, ik ben even kotsen.

neemjemoederindemali | 03-11-14 | 21:13

En, christelijke statenleden? Wat gaan jullie nou doen?

ZZP-er | 03-11-14 | 21:11

eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:53

Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster

Meeste stemmen gelden :-p
Briljant!

MonsantoSucks | 03-11-14 | 21:10

Ik heb ook even zitten rekenen maar zelfs bij het duurste 5 sterren hotel voor 4 personen met elk een eigen kamen kom ik nog maar op de helft van het bedrag.
Dit onderbouwt mijn eerdere conclusie dat minimaal de helft is uitgegeven aan drank.
Komt u maar mevrouw Traag….kom maar op !
Ik weet namelijk precies hoe dit gaat.

ZZP-er | 03-11-14 | 21:10

En zeker nog twee weken vakantie eraan geplakt en dan ineens in aftandse motels overnacht want hotels zijn zo duur.

Geert Linkers | 03-11-14 | 21:04

FaceBook
Annemieke Traag heeft 5 nieuwe foto's toegevoegd.
Gisteren om 20:18 · Wenum ·

Vandaag een heerlijke herfstwandeling gemaakt van 20 km rondom Vaassen, Cannenburg en veel moois gezien onderweg.

Wat heeft ze gedeclareerd vaar deze ''DienstWandeling''?
Want dit soort is de schaamte voorbij, dus de rekening naar de belastingbetaler.

Ella | 03-11-14 | 21:01

@Johanvb.
Tip. Huisregels en tikkie oppassen aangaande opruiing. Hoe begrijpelijk ook.

RoBD=Skullfucker | 03-11-14 | 21:01

En - Traag oplichting - staat als eerste hit op Google. Lol.

RoBD=Skullfucker | 03-11-14 | 20:59

VanBukkem | 03-11-14 | 20:31
Wie zei dat?

ZZP-er | 03-11-14 | 20:57

wat een proleet moet er van kotsen

weerwolf | 03-11-14 | 20:55

Doe trouwens eens bonnetjes WOBBEN.

heer_rationeel | 03-11-14 | 20:52

Links. Groen. Graaiend. Parasiet.

Het zal ook eens niet.

heer_rationeel | 03-11-14 | 20:50

Nou, even flink doorkankeren GeenStijl dan kan ze dadelijk met een verongelijkte blik afscheid nemen van de politiek, rchts de schuld in de schoenen schuiven en rustig thuis op de bank bijkomen met een zak wachtgeld.
.
Waarom zijn er zo weinig geweldplegingen tegen dit soort criminelen?
Het zijn altijd die criminelen uit Amsterdam die op klaarlichte dag overhoop worden geschoten maar nooit dit soort lui.
Terwijl het hier toch ook om georganiseerde misdaad gaat waar veel geld in omgaat en er concurrentie op de loer ligt.
.
Hebben zij geen vijanden? Hebben die vijanden een ander normbesef dan de vijanden van criminelen uit de Amsterdamse onderwereld?

Johanvb | 03-11-14 | 20:49

Beste GS,

Kunnen jullie een lijst van dit misdadigers bijhouden en publiceren als stem advies bij de komende verkiezingen ?

Annemieke Traag - graaier
Annemieke Traag - belastinggeld verkwister
Annemieke Traag - policor mulieu fantast

Bolder | 03-11-14 | 20:45

@Bakito | 03-11-14 | 19:38
Hulde, u bent er weer!

Chiant | 03-11-14 | 20:44

sarcastro | 03-11-14 | 20:42
Elke avond een toyboy.

Fijnstoffer | 03-11-14 | 20:44

ja ja, er is natuurlijk Climate Change. En daar moeten we wat aan doen. Vooral 33000 euries stukslaan. Dat kan ook makkelijk, want CO2 is zo'n monster, dat er vooral meer belasting moet worden geheven. Dat is een pracht van een oplossing, want dan kunnen ze nog veel meer van dit soort reisjes maken, dan kunnen ze weer nadenken over het monster CO2...

Het wordt volgens mij zachtjes aan tijd voor wat hooivorken.

La Bailaora | 03-11-14 | 20:43

RobD besluit om morgen bij provincie Gelderland subsidie aan te vragen aangaande: kan Las Vegas gekopieerd worden in Nijmegen (Havanna hebben we al)

RoBD=Skullfucker | 03-11-14 | 20:43

Heeft de provinciale overheid geen richtlijn voor onbelaste vergoedingen? De politie heeft die in ieder geval wel, met maximale bedragen voor hotel-, reis- en overige kosten. Alles boven die norm optellen bij het inkomen van Mevr. Traag, en dan mag ze daar inkomstenbelasting over afdragen.

DutchMountain | 03-11-14 | 20:43

ja ok, mee eens:

Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Belastingfraude
Annemieke Traag - Graaister
Annemieke Traag - Belastinggeld stelen
Annemieke Traag - Declaratiefraude
Annemieke Traag - Oplichting
Annemieke Traag - Stelen
Annemieke Traag - Volksverraad
Annemieke Traag - D66 nep groen
Annemieke Traag - Dief

ruim 4000 euro per dag zeg, hoe krijg je het uitgegeven?!

sarcastro | 03-11-14 | 20:42

Als ik dat op mijn werk probeer flikkeren ze me de straat op.

inCol | 03-11-14 | 20:42

Als ik dat op mijn werk probeer flikkeren ze me de straat op.

inCol | 03-11-14 | 20:41

Als ik dat op mijn werk probeer flikkeren ze me de straat op.

inCol | 03-11-14 | 20:41

basweetutwel | 03-11-14 | 20:38
25.000 banen in de Cleantech, en dat moet in Arnhem ook kunnen zegt ze.
Hoe stom kun je zijn. (rund)

ZZP-er | 03-11-14 | 20:41

Het wordt hoogtijd dat deze mensen gewoon strafrechtelijk vervolgd worden.

mindless | 03-11-14 | 20:40

Ik heb de specificatie van de rekening niet, zal ik ook wel niet krijgen. Maar ik denk dat minstens de helft van dit bedrag aan champagne, dure wijn en exclusieve whisky is uitgegeven.
Ik weet ongeveer hoe dat gaat: graag een rekening all-in ober, en zet er een flinke fooi voor je zelf bij op.

ZZP-er | 03-11-14 | 20:39

Corruptie van een corrupte D66-muts.

Fijnstoffer | 03-11-14 | 20:39

Zo’n vrouw als Annemieke Traag is toch geweldig? Ze werkt aan een constructief en innovatief Nederland. Dat is zoveel waard, kudo’s!

wat doet dat mens eigenlijk voor haar geld?

basweetutwel | 03-11-14 | 20:38


Meest treurige is echter het geld. Veeeeel erger is de slotzin van het "verslag": het ecosysteem van Silicon Valley kan niet gekopieerd worden naar Gelderland.... Nee, wtf, echt?
Elke, maar dan ook elke simplex had dit voor Trrrraaaagggggg uit kunnen zoeken via google. In 2 minuten. En dat zijn dan de leiders van ons land. Ik kan wel huilen.

RoBD=Skullfucker | 03-11-14 | 20:38

Kom op van Rossum, zo werkt dat niet. Het is immers niet je eigen geld. We gaan dus niet Economie tussen het plebs zitten in het vliegtuig. We willen ook niet te lang in het vliegtuig zitten dus zijn we voor business class zo al ruim 6.000 Euro verder. We gaan uiteraard niet in zo'n mal toeristisch hotelletje zitten terwijl je ook in het San Jose Marriott kunt verblijven voor 375 Euro per nacht. Kom op zeg. Ik betaal het toch niet zelf. Eten doen we vanzelfsprekend in de beste restaurants daar zoals in Le Papillon en ja sorry hoor, met een glaasje wijn ben je dan zo 125 Euro p.p. verder. Lunchen doen we ook bij de betere restaurants dus tel maar uit, ook zo'n 30 Euro per keer. Oh ja, een auto. Ik ga met mijn luie reet niet in zo'n Chevrolet zitten terwijl er ook een Infiniti staat voor 126 Euro per dag. Hallo, we zijn van D66. Wat fris voor onderweg en zo nu een dan een snack, dan zijn zo ook al weer 25 Euri's. KUT!!! Ik zit nu pas op een kleine 12.000 Euro. Dan maar First Class daarheen. Komt er toch mooi weer 7.000 Euro bij en zit ik pas op 19.000 Euro. Shit, nog 14.000 Euro onder mijn budget. Nou, dan elke dag Champagne erbij, zo'n Magnum fles van Moët & Chandon voor 200 Euro. God zij dank, we zijn de 20.000 Euro gepasseerd maar nog steeds ruim binnen budget. Ik doe iets verkeerd. Wie maakt me los? Er moet toch iets te bedenken zijn om 33.000 Euro te declareren??

namensmijnhond | 03-11-14 | 20:36

Toch vond ik haar comments altijd wel aardig of is dat een andere traag???

miko | 03-11-14 | 20:35

Kijk eens aan. Weer iemand die dienstreis van 8 dagen tot een orgie heeft gemaakt, in dit geval een D'66-er. Met de D'66 verwacht ik het zeker, die leven altijd een weldadig leven. Voor de rest verwacht ik het bij PvdA/VVD/GL.

Thoth | 03-11-14 | 20:34

@eerstneukendanpraten

Ik woon nog op kamers en heb de laatste week opeens 3 enveloppen van de gemeente aan totaal onbekende oost europeaans klinkende mensen maar "onbekend retour" moeten sturen. Hoop maar dat ze er wat mee doen daar bij gemeente.

Mr. Squits | 03-11-14 | 20:32

Woest word ik van dit soort berichtgeving. Des duivels. Gallisch. Daar betaal ik dus zoveel belasting voor. En dan zijn er nog steeds van die werkezels die altijd maar roepen "och, ik mag niet klagen, ik heb het toch goed." We worden gewoon allemaal kneiterhard genaaid/geript door de boven ons gestelden. En we blijven het maar pikken. Af en toe een topicje op de GeenStijl, maar daar blijft het dan ook bij.
Om een oud-premier maar even te citeren: Dit land is ziek!

VanBukkem | 03-11-14 | 20:31

@D.Turpin | 03-11-14 | 19:53
jij moet zwijgen hè, oude struikrover!

miko | 03-11-14 | 20:31

D.Turpin | 03-11-14 | 20:01
Ze is niet alleen hoor, ze reist met een heel gezelschap.

ZZP-er | 03-11-14 | 20:29

@Bakito | 03-11-14 | 19:38
4 plusjes, ze hebben je gemist hier.

miko | 03-11-14 | 20:28

Die gigolo's aan tafel kosten ook geld.

Mebert | 03-11-14 | 20:28

Dat verslag ook. 'We hebben veel gezien, maar eigenlijk kunnen we er zelf geen hol mee. Maar de mensen waren wel heel tof.'

Vergeetput | 03-11-14 | 20:26

Er zijn teveel voorbeelden van dit smijten met geld door ambtenaren (kuch) welke 'ineens' naar de meest exotische bestemmingen moeten.Het meest bizarre en vooral lachwekkende voorbeeld was dat die kwal van Cornelis ( PvdA) (gelukkig ex burgemeester Gouda)met een heel gevolg naar New York ging om daar te kijken hoe NY een no tolerance beleid voert. Dit voor de 'aanpak' van lastige Maroc-boys in Gouda. Ook ging deze arrogante kwal regelmatig naar Ghana, alwaar hij een project voor afvalrecycling betaalde. Uiteraard van belastinggeld. En heeeeel toevallig had deze lul in neonletters daar in Ghana een huis. Heel toevallig natuurlijk.

Gemeen Mosje | 03-11-14 | 20:24

@Sparky79 | 03-11-14 | 19:54

Als Statenlid? Doe normaal.
Totaal onnodig om van belastinggeld te pas en te onpas business class de wereld over te vliegen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar voor Statenleden is het pure decadentie.

Desmoulins | 03-11-14 | 20:23

Ik neem aan dat mevrouw Traag een naheffing gaat ontvangen.

Je moet je toch kapot schamen voor zulk gedrag, werkelijk onbegrijpelijk en dan nog zelf niet verbaasd zijn.
Pek en veren

Verwachtniks | 03-11-14 | 20:22

Ik heb een Twitter filter op het woord inspirerend. Sodemieter op met je nietszeggende onzin.

DaZe | 03-11-14 | 20:21

@Parel van het Zuiden | 03-11-14 | 20:01

Waarom vinden dit soort reisjes überhaupt plaats?

Omdat de Provincies de meest overbodige bestuurslaag zijn in Nederland die vrijwel niks te doen hebben en van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen met het belastinggeld dat tegen de plinten klotst. Het idee om de provinciale belastingen te verlagen komt echt niet in dit soort lui op.

Zo hebben een aantal provincies gezamenlijk meer dan EUR 10 miljard ontvangen uit de verkoop van Nuon en Essent(Gelderland alleen al meer dan EUR 4 miljard) en zijn ze nu druk op zoek naar projecten om dit geld weer over de balk te kunnen smijten.

nieuwsuur.nl/onderwerp/483718-provinci...

Outsider-Inside | 03-11-14 | 20:21

Parel van het Zuiden | 03-11-14 | 20:12

En het ergste is nog dat die lui denken dat wij ze nodig zouden hebben.

eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 20:20

Deze partij(leestip!):

politiek.thepostonline.nl/2014/11/02/d...

De partij van geslaagde mensen die geen enkele notie meer hebben van wat volksvertegenwoordiger in de praktijk hoort te betekenen. Het is dan ook logisch dat deze zeer verstandige, fatsoenlijk mevrouw het zeer acceptabel vond om gemeenschapsgeld over de balk te smijten en een carbon footprint achter te laten waar een gemiddelde 'tokkie' slechts van kan dromen.
D'66 is een betekenisloze partij voor zelfvoldane narcisten.

Desmoulins | 03-11-14 | 20:20

Ik ga binnenkort ook (op vakantie) naar LA-Californië, paar duizend euro is meer dan voldoende hoor, gewoon bescheiden blijven, het hoeft geen luxe te zijn, ik zou wel graag een Ford mustang willen huren, maar dat kost ook niet veel. Maar goed, het is van mijn eigen spaarcentjes, ik steel niet van de belastingbetaler, dat dan weer wel.

Als ik meer wil uitgeven, het liefst dan uit andermans geld, dan ga ik ook een politicus/ambtenaar worden :)

Wonderful-Life | 03-11-14 | 20:16

Smeerwortel | 03-11-14 | 20:12
Holy Cow!

ZZP-er | 03-11-14 | 20:16

Voyedge, die organiseerde dit tripje. Een weekje op pad "Ondernemersreis naar Silicon Valley" ..."De programmaprijs voor deze reis bedraagt € 2.095,- , dit is exclusief reis- en verblijfkosten." Die reis- en verblijfkosten zijn volgens hun ongeveer 3.100.
Hoe de fuck kom je dan op 33.000!!
Site is onduidelijk, wie is de eigenaar van Voyedge... familie van?

Armenakis | 03-11-14 | 20:14

Ik zou de bonnetjes wel eens willen zien! Maar zonder dat ... hypocriet gelul en ondertussen zelfverrijking. Allemaal!

doskabouter | 03-11-14 | 20:13

@ Parel van het Zuiden | 03-11-14 | 20:01

+1

HoogToontje | 03-11-14 | 20:13

Ik ben benieuwd welk percentage van het geld naar Voyedge gaat. Het zou me niets verbazen als er iemand van dat bedrijfje mee reisde als begeleiding. Dat soort bureaux zijn nogal prijzig weet ik uit ervaring.

RobMT | 03-11-14 | 20:12

@eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:57

Gratis naar Australië of Arnhem? Tsja. Vergt nogal wat ethiek om niet aan te nemen. Op die eigenschap wordt niet geworven voor politiek, bestuur, en ambtenarij.
.
Kom er in diverse delen van het land nogal eens van zulks tegen. Wat een stapel natte kranten bij elkaar. Bijna papier-maché.
.
Het is echt niet vreemd dat er in Nederland zoveel verkeerd gaat. Onze zelfbenoemde elite is doorgaans behoorlijk onbekwaam, ongekwalificeerd, en ethisch gehandicapt.

Parel van het Zuiden | 03-11-14 | 20:12

Ho,ho,ho niet zo vlug oordelen. Ze wil natuurlijk ook wel eens gedaan worden. Nou, dat kost ook wat. Als ik naar mezelf reken, wat ik zou vragen dan is het een koopje.

Smeerwortel | 03-11-14 | 20:12

Wat een schandalig kinderlijk verslag. Walgelijk. LinkedIn kan ze niet eens schrijven.

Rico den Hollander | 03-11-14 | 20:11

brutus68 | 03-11-14 | 20:01
ik ga mee!

ZZP-er | 03-11-14 | 20:11

Sorry voor de typefouten, maar ik ben echt kwaad.

ZZP-er | 03-11-14 | 20:09

Man man man, hier ontplof je toch gewoon van? En het is iedere keer weer hetzelfde, het houdt niet op en men komt er keer op keer mee weg. Deze -mensen- politici leven in een parallel universum ver van het onze verwijderd en hebben totaal, *totaal* geen benul van de waarde van geld. D'66, de partij van het fatsoen, je verwacht het écht niet....

Het wordt tijd dat deze beroepsverbranders van belastinggeld eens collectief op een duurzaamheidscursus gestuurd worden 'hoe verantwoord om te gaan met gemeenschapsgeld'. Deze cursus zal plaatsvinden niet in China, Silicon Valley of Antigua, maar gewoon op de hei bij Appelscha.

Annemieke Traag is allesbehalve duurzaam, maar wel duur.

Rémy Martin ® | 03-11-14 | 20:08

Wat doet iedereen verrast. De overheid (in al zijn vormen) is er om zichzelf minimaal in stand te houden of nog beter, uit te breiden.

Hoe zat 't ook al weer met 't wachtgeld. Of de superprovincie. Of het afschaffen van de waterschappen. Op hoeveel ambtenaren zitten we tegenwoordig en hoeveel is dit afgenomen de afgelopen 10 jaar?

Maar goed, je kan natuurlijk als overheid beter die klote-leaserijders of die 'hyperrijken' aanpakken. Krijg je nog meer geld om kapot te slaan.

Om van te kotsen.

psychonaut | 03-11-14 | 20:08

Als ze daar in Gelderland dan blijkbaar toch te veel geld hebben, dan volgt hier een lijstje met voedselbanken in de regio Arnhem: (donaties van harder welkom)
-Amersfoort
-Apeldoorn
-Arnhem
-Zaltbommel
-De Bilt
-Doetinchem
-Ede
-Elburg-Oldebroek
-Groesbeek
-Harderwijk
-Houten-
Kromme Rijn
-Millingen aan de Rijn
-Montferland
Neder-Veluwe
Nijmegen
-oost-Achterhoek
Tiel
-etc
Als daar nog een paar CDA-ers CU-ers of andere Christenen in de provinciale staten zitten dan wil ik hun hierbij vragen hoe ze dit ooi voor hun geweten (als dat nog bestaat) kunnen verantwoorden.
Kom maar op jullie: allemaal!

ZZP-er | 03-11-14 | 20:08

@eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:53
Ik help je even mee en Google doet dan inderdaad de rest. :)
 
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Belastingfraude
Annemieke Traag - Graaister
Annemieke Traag - Belastinggeld stelen
Annemieke Traag - Declaratiefraude
Annemieke Traag - Oplichting
Annemieke Traag - Stelen
Annemieke Traag - Volksverraad
Annemieke Traag - D66 nep groen
Annemieke Traag - Dief
 
Zo!

saintinel | 03-11-14 | 20:07

Als je naar San Jose moet vlieg je naar SFO (San Fransisco), Tesla en Stanford zitten daar in de buurt.
Deze mensen .. ach... laat ook maar..

Rico den Hollander | 03-11-14 | 20:07

33K , dat zijn ruwweg 2 uitkeringen of 1 redelijk salaris per JAAR.
overdrijven is een vak, deze mevrouw mag zich tot de schrijvers van het boek rekenen.
iemand interesse om een partijtje te starten, lokaal, nationaal of in de EU commissie?Dat baantje van haar is aan dr twitter te zien reisjes maken lintje knippen, schouderklopje geven en 's avonds de rest van de buurt uitlachen.

hakbarry | 03-11-14 | 20:05

Kortom, een echte D66er.

rien6139 | 03-11-14 | 20:04

Ja die Traag is snel met andermans geld uitgeven.

Jan Tomaat | 03-11-14 | 20:04

PVD66 geweldig toch

deEerlijkeLeugenaar | 03-11-14 | 20:04


brutus68 | 03-11-14 | 20:01

Ietsje minder dan een retourtje Sydney in ieder geval. Maar ja, links stadsbestuur hè...

eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 20:04

De vraag zou moeten zijn, "waarom vinden dit soort reisjes überhaupt plaats?". Heeft geen enkele toegevoegde waarde behalve "leuk" voor de deelnemers. Ik zou daar nog een vraag aan toe willen voegen. "Waarom neem je mensen aan om duurzaamheidsbeleid uit te denken en/of te implementeren die op studiereis moeten om te leren?" Ik bedoel, je zou bijvoorbeeld mensen kunnen aannemen die al ter zake kundig zijn voordat ze in functie komen.
.
Disclaimer: het is natuurlijk überhaupt de vraag of iemand ter zake kundig kan zijn in een vakgebied dat voor 95% uit gewauwel bestaat. Echte verduurzaming komt zelden voort uit duurzaamheidsbeleid. Hoeft ook niet want we verduurzamen in de meeste sectoren sowieso wel. Over het algemeen genomen hebben bedrijfseconomische maatregelen meer effect. Bijv. Efficienter plannen = minder transport = minder brandstof = minder, u raadt het al.

Parel van het Zuiden | 03-11-14 | 20:01

Tja met eten en drinken moet je wel uitkijken dat je geen naam krijgt. Overigens in veel gevallen krijg je een vast bedrag daarvoor. Bijvoorbeeld 30 euro per dag. Maar als je ver gaat vliegen en gaat slapen in een vreemde stad moet je wel een beetje uitkijken met het kiezen van de goedkoopste opties. Zeker als vrouw. Je wilt aankomen op een normaal tijdstip en je wilt een hotel in een normale buurt. Ik zeg dit omdat ik altijd kies voor zeer goedkope opties. Dus ik zie wel de problemen. Ik kies goedkoop omdat ik maar een bepaald bedrag heb voor zulke reisjes. Het verbaast mij eigenlijk dat dit geen gemeengoed is.

D.Turpin | 03-11-14 | 20:01

@eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:57

Wat kost een treinkaartje Groningen-Arnhem 2e klasse?

brutus68 | 03-11-14 | 20:01

@ZZP-er | 03-11-14 | 19:51
Krijg er jeuk van, van die mama's die zo nodig een paar dagen in de week de powervrouw wille uithangen in een of ander hip kantoor en de hele dag hysterisch raaskallen met, oh waanzinnig, heb je dat gezien bizar, onder het genot van piklik rooibos thee. Om vervolgens naar 4 maanden weer met zwangerschapsverlof te gaan. Het zit diep.

carramba | 03-11-14 | 19:59

Met mijn studie ook cisco, standford en andere interessante locaties bezocht... kosten 2100 euro 10 dagen.

slokk | 03-11-14 | 19:59

Misselijkmakend!

Bad Karma | 03-11-14 | 19:58

D.Turpin | 03-11-14 | 19:53

Jaren terug had het stadsbestuur van de stad Groningen voor om een excursie te maken om de werking van de trolleybus te aanschouwen. Men had gedacht dit maar eens in Australië te gaan doen want de rest van de wereld kent het fenomeen trolleybus natuurlijk niet. Na fel protest vanuit de gemeenteraad door mensen die wél een ruggengraat hadden is het plan afgeblazen.

eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:57

Sparky79 | 03-11-14 | 19:54
Denk je dat zij dat ook nog regelmatig doet?
En wat is dat werken dan?

ZZP-er | 03-11-14 | 19:56

Welkomstborrel aan het begin voor 30 man - 3000 Euro
Gezamenlijk diner bij aankomst - 6000 Euro
Afscheidsdiner voor vertrek - 12000 Euro
4x 3000 Euro (ze waren met 4 man) - 12000 Euro
Zo, we zijn er zonder gekke dingen.

ZwarteKater | 03-11-14 | 19:56

Achterlijke koe!

ZZP-er | 03-11-14 | 19:55

Ik vlieg ook gewoon business class buiten europa. En ja, dn zijn de kosten wat hoger. Overigens is 33k alsnog belachelijk veel, maar onder de 1000 euro vliegen en dan direct werken met zon tijdsverschil is nou niet echt mijn idee van lekker werken. Zeker niet als je dat regelmatig doet.

Sparky79 | 03-11-14 | 19:54

We hebben geen financiële crisis, we hebben bestuurlijke bekwaamheidscrisis.

ZKH EénOog | 03-11-14 | 19:54

Opdat Google nooit zal vergeten!



Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster
Annemieke Traag - Oplichtster


Wie wil copypasten, U bent welkom!

eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:53

duitse herder | 03-11-14 | 19:49
Zo hoort het.
Blijkbaar hebben Denen nog wel enig normbesef.

ZZP-er | 03-11-14 | 19:53

Best bizar overigens dat een provinciebestuurder zulke reisjes maakt.

D.Turpin | 03-11-14 | 19:53

Dus nieuwe regeling: Eerst business case inleveren en dan pas op 'werkbezoek'!

En Nederlands schrijven kan ze zo te zien ook niet...

VanDattum | 03-11-14 | 19:53

Eigenlijk zou zo`n regent even bij de balie van de sociale dienst een dagje moeten gaan uitleggen aan alleenstaande ouders die drie dagen werken in de week, en dus nog recht hebben op een beetje bijstand, waarom die nieuwe tweedehands wasmachine toch echt niet betaald kan worden door de gemeente.

Of nu, nog lang voor de overdracht van de AWBZ naar de WMO, waar die scootmobiel die wel heel blijft en nog een beetje actieradius heeft toch echt voor de gemeente te duur is. Na oud en nieuw kan mevrouw uitleggen waarom het aantal uren thuiszorg gehalveerd wordt, omdat u nog een kind heeft in een ander dorp die ook kan stofzuigen.

Ik begin steeds beter de bestorming van de bastille en de guillotine te begrijpen. Ik keur dit Franse gebruik niet goed, ik keur het zelfs af, maar mij verbaast het helemaal niets meer als de kapot belaste burger een keertje massaal doorslaat.

Feynman | 03-11-14 | 19:53

Toen ik vaak in het buitenland zat voor mijn werk deed ik juist zo zuinig mogelijk. Ik wilde toch geen stempel als graaier. Als ik ergens koffie dronk dan waren de eerste 2 voor de baas. Als ik nog langer tijd had dan rekende ik ze zelf af. Maar ja belasting geld is gratis. Je kunt altijd naheffen blijkt.

Babels toren | 03-11-14 | 19:52

Je. Verwacht. Het. Niet...

Reykjavik | 03-11-14 | 19:52

Als ik het dan toch over ratten heb.

ZZP-er | 03-11-14 | 19:52

carramba | 03-11-14 | 19:46
Inspirerend is al oud. Waanzinnig is nu weer hip blijkbaar.
Allemaal opgevoerde management taal van opgeblazen managers. De huidige publieke organisaties zitten er vol van.
En het plant zich sneller voort dan ratten.

ZZP-er | 03-11-14 | 19:51

€4125 per dag? Wat een pauperhondenbaan.

Vergeetput | 03-11-14 | 19:51

In hypocrisie zijn D66'ers nauwelijks te overtreffen

Delaware | 03-11-14 | 19:50

en het reisbedrijfje Voyedge is van haar nichtje?

linkeloetje48 | 03-11-14 | 19:50

Nou ja 3000 euroos is wel heel laag. Dat is het bedrag wat een gemiddelde onderzoeker aan de universiteit uitgeeft als ie voor een week naar een conferentie gaat in de USA. En San Fran is best wel duur. Ik zeg met een beetje meer luxe kom je al snel op 6000. Maar dat is nog steeds geen 30.000.....

D.Turpin | 03-11-14 | 19:49

Met je, inspirerend. Wereldvreemde parasiterende muts.

carramba | 03-11-14 | 19:49

Het houdt pas op als je naar een fatsoenlijk land emigreert. Voorbeeld:

In Denemarken was een minister op vakantie gegaan tezamen met haar 2 kinderen naar Gran Canaria. Gewoon een all-in vakantie geboekt.
Toen ze terugging stond er ook op het vliegveld van Gran Canaria een Deens regerings/militair vliegtuig. Ze eiste een plek op in dat toestel.
Terugkomend op haar werkplek werd ze de volgende dag ontslagen.
Zonder verdere financiële vergoedingen e.d.
Dat noemen ze respect hebben voor de burger die de belastingen betaalt.

duitse herder | 03-11-14 | 19:49

Laat dit in godsnaam morgenvroeg op pagina 2 van de Telegraaf staan. Waarom niet op pagina 1 vraagt u zich af? Wel, net bij RTL4 dit gezien, de haren rijzen je weer ten berger, hebben ze dan goddomme niets geleerd van de Bulgarenfraude?

www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/ala...

eerstneukendanpraten | 03-11-14 | 19:47

Dit.kan.niet.waar.zijn..... weer een reden om het publiekelijk schavot in te voeren om deze proleet na een week boetedoening met pek en veren door de straten heen te jagen.

Dhr. W. Anhoop | 03-11-14 | 19:47

Het houdt pas op als een rechter de gouden handdruk meteen verrekent met de kosten. En als het niet genoeg is gewoon jaren achter de tralies.

hangtiet met knoop | 03-11-14 | 19:46

Nu begrijpen wij waarom we rijken zwaarder moeten belasten.. Want deze vrouw levert zo veel waarde voor onze samenleving....
De bliksemafleider staat nu gericht op de rijken, maar dit is het tuig waardoor een revolutie gerechtvaardigd is.
Tijd dat onze overheid ontmanteld en onthoofd wordt.

Emilioot1 | 03-11-14 | 19:46

Klap ervan dicht ...

Amsterdam Hustler | 03-11-14 | 19:46

Strooien met loze termen als, inspirerend, waanzinnig. Welke medicijnen geven deze bijwerkingen? Oh ik weet het al, subsidie. Veel subsidie.

carramba | 03-11-14 | 19:46

De boodschap: Dat wat de PvdA kan, kan de D66 beter!
 
*puke*

saintinel | 03-11-14 | 19:46

Snorry! | 03-11-14 | 19:43
De helft? Alles g.v.d. en aftreden zonder wachtgeld.

ZZP-er | 03-11-14 | 19:45

Dit kan toch niet waar zijn?
Dit mag absoluut niet waar zijn. Hier wordt ik als kleine zelfstandige echt gods-gloeiend kwaad om. Hang dat mens g v d….
Oei, dat mag dan weer niet gezegd worden.

ZZP-er | 03-11-14 | 19:44

33.000 euro, om je kapot te schamen.

PureYak | 03-11-14 | 19:44

Tja, ik denk dat het mevrouw niet zou misstaan indien zij de helft van dit bedrag terug stort.

Snorry! | 03-11-14 | 19:43

Ze maken er allemaal gebruik van maar willen het anderen erg graag verbieden. Lekker vliegen, lekker dikke auto rijden, dik en luxe eten. Dan maakt het dierenwelzijn even niet uit. Veel drinken want dat hoort erbij en vooral erg goed voor jezelf zorgen zoals een echte proleet betreft.

StijlvolRechts | 03-11-14 | 19:43

als dat mens nog 5 gram fatsoen in haar donder heeft rot ze op.
en erg benieuwd of die pechtold nu weer een grote bek opzet.

langzullenweleven | 03-11-14 | 19:42

Terug met dat geld ,wat een vieze profiteur is dat wijf .

fleurtje | 03-11-14 | 19:42

Over 20 jaar met pensioen, met miljoenen op de bank, noemt zichzelf dan (kei)hardwerkende ondernemer, en klagen over de belastingdienst.

Crak-ho | 03-11-14 | 19:41

Stuur haar de volgende keer maar op werkbezoek naar IS-stan. Word gek van dit land.

Dizzydent | 03-11-14 | 19:41

D elite is onbetaalbaar. Snap dat nou toch eens.

Plukkiehaar | 03-11-14 | 19:41

Ze is waarschijnlijk ook nog even naar Roemenië geweest voor een nieuw paspoort.

befke lulsema | 03-11-14 | 19:41

HOERR!!

frickY | 03-11-14 | 19:40

Voor 33000 euro had je ook gewoon een week non-stop in een Cubaans bordeel kunnen zitten inclusief coke, champagne, sigaren en afsluitende SOA-test.

Wat zijn die D66-types toch een stel brave burgerlullen.

Bakito | 03-11-14 | 19:38

Ongelooflijk wat een proleten.

WorkAholix | 03-11-14 | 19:36

REAGEER OOK