Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - <S>OORLOG</S> VAKANTIE IN TURKIJE

OEBROE100pix.JPGNatuurlijk zijn het first world problems als je enige zorg over het feit dat de Turken IS zouden steunen, je zomerhuisje betreft. Hoe dichtbij is die oorlog? Hoe staat het met de waarde van de casa aan de Turkse kust? Tegelijkertijd weet je dat er niets aan de hand is: de oorlog bevindt zich aan de andere kant van de Turkse grens op een paar duizend kilometer van de Turkse casa. Het is business as usual in Turkije. Dat het Turkse leger de IS vijanden zou steunen mag niemand verbazen – ook Bertje Koenders niet. Erdogan cum suis zijn er altijd open over geweest dat Assad moest oprotten. Assad, de democratische dictator die op vele fronten fout zit maar op dat ene front, namelijk de gelijkheid van vrouwen, in ere houdt. En dictatoren die vrouwen dezelfde rechten als mannen toekennen, tja, noem me een wijf maar daar ben ik net zo voor als Erdogan tegen is. Dat de Turken de gekkies steunen is ook zo gek nog niet: zoals wapenleveranciers met liefde beide partijen bewapenen, hell, zoals Goldman Sachs verzekeringen afsloot tegen de rommel die het verkocht, zo is het cashen aan twee kanten ook de Turken niet vreemd. Dat we daar nog woorden aan vuil maken, zou er bijna op duiden dat het komkommertijd is. Maar schokkend is het wel. Code Geel van MinBuza ten spijt, is er werkelijk niets aan de hand in Turkije. Toeristen worden nog net zo hard afgezet als anders. De zon verbant zelfs in oktober toeristen nog naar de schaduw. En de middenstand klaagt, zoals de middenstand altijd en overal klaagt. Ondertussen is het enige waar je je als zomerhuisbezitter druk over maakt de niet opgehangen hangmat, de lege koelkast, het vieze water uit de cooler en het eeuwige waar-moet-ik-eten probleem. Oh, en het inklaren van die iphone 6 die je voor vrienden hebt meegenomen want goedkoper in NL dan in Turkije, waar Erdogan de luxe-tax enorm heeft opgeschroeft de laatste jaren. Je zou bijna denken omdat hij er de totstandkoming van het kalifaat mee wil financieren. Rest de vraag of je je druk moet maken over dat zomerhuis. Of je het moet verkopen. Nah. Waarom zou je? Het staat niet in de weg. Het staat aan de Turkse westkust. De dag dat daar een kalifaat gesticht wordt, is de dag dat de wereld vergaat. ebrunaakt.JPGExclusief voor GeenStijl stuurde Ebru deze unieke blootfoto

Reaguursels

Inloggen

Nou Ebru, wedden dat jij die stichting nog mee gaat maken? Ik zou je stulpie onderhand maar van de hand doen want het kon wel eens sneller gaan dan je denkt.

Rest In Privacy | 20-10-14 | 20:49

Assad is vrouwvriendelijk, omdat zijn vrouw een vrouw van de wereld is, net als Ebru. Daarnaast is vrouwenonderdrukking hét toverwoord voor Westerse invasies. Vrouwenonderdrukking als thema schakelt de ratio uit en geeft publieke steun aan een oorlog. Grappig, het was de Tweede Wereldoorlog die de vrouw in het Westen aanzien gaf als volwaardig arbeider.
.
Assad weet dit ook. Daarom probeerde men het met een andere toverspreuk: illegale wapens. WMD's in Irak. Gifwapens in Syrie. Maar Assad doorzag ook die route, en ging akkoord om die wapens te ontmantelen. O ja: news.bbc.co.uk/2/hi/2860759.stm
.
Dan hebben we nog terrorisme (of vrijheidsstrijders) als troefkaart. Dat is ook een kwestie van branding. Je moet als eerste zijn die de tegenstander van terrorisme beschuldigd, en dan een leuke geuzennaam kiezen. You are either with the coalition of the willing truth freedom democracy crying eagle or against us.

Egbert45068068 | 20-10-14 | 18:23

Tunesië was ook hartstikke seculier. Waarom zou West-Turkije immuun zijn?

Ron_Paul | 20-10-14 | 12:30

Met Erdogan aan het roer is Turkije al bijna een kalifaat...

matrixbluepill | 20-10-14 | 12:02

Is dit GeenStijl of lees ik een folder van het Turks Bureau voor Tourisme ?

Keep on dreaming : een huis in Turkije is net zo'n kudtinvestering als een Rolex in Bodrum.

Lichtstadfan | 20-10-14 | 11:54

Altijd fijn om heldere taal te lezen.

biltong | 20-10-14 | 07:33

Ik ga sowieso niet naar Turkije. Duitsland is wat mij betreft het *verre oosten*. Alles nog verder oostelijk gelegen dan dat land boeit mij niet en wil ik ook niets mee te maken hebben.

INH.30CL | 20-10-14 | 05:38

@necrosis | 20-10-14 | 03:02
We hebben beide rare tijden.... weet ik, maar waarom kun jij de lol altijd wel meepikken waar ik er naast pis? Afijn, werk ze necro.... maatje op gs, voor jou een muzakje! youtu.be/t8XU_WEt36A

INH.30CL | 20-10-14 | 03:18

@INH.30CL | 20-10-14 | 02:54
Je hebt alle lol gemist, de meeste zijn al naar bed en ik moet weer aan de slag.

necrosis | 20-10-14 | 03:02

@7,62x39 | 20-10-14 | 02:41
Mooie diepe bas in die stem echter vind ik dit verhaal belangrijker. youtu.be/qvVqR6I9hK0

INH.30CL | 20-10-14 | 02:54

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:54

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:51

@7,62x39 | 20-10-14 | 02:41
Probeer 'fuck your god' van Deicide eens....
*gnehe*

necrosis | 20-10-14 | 02:44

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:40
Vrij naar Maxima: 'de moslim bestaat niet'

necrosis | 20-10-14 | 02:42

Voor de nachtploeg een liedje over onderwerping aan God: Leonard Cohen - If It Be Your Will
www.youtube.com/watch?v=z4nNIAfs4DE
Vrede zij u allen.
*out*

7,62x39 | 20-10-14 | 02:41

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:40

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:39

@Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:25
Hahahahaha.....

INH.30CL | 20-10-14 | 02:38

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:36

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:33
Truste, naïeve romanticus.
- out -

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:34

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:31
Die zag ik nog net. Goed gezegd, Schoorsteenveger!
- out -

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:33

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:33

@7,62x39 | 20-10-14 | 02:31
LOL. Artikel 1 mag van mij ook weg. Staat vol met nonsens.
- out -

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:32

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:26
Jij vult hier in wat een "ware" moslim is, of zou moeten zijn. Je bent een naïef romanticus.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:31

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:25
Thanks. Pius mocht willen dat hij zo'n vieze vuile seksist was.

7,62x39 | 20-10-14 | 02:31

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:16
Hoe maken we onderscheid tussen moslims?
Een ware moslim weigert een uitkering.
Want principieel.
Helaas, een ware moslim ziet een uitkering als een gift van Allah, die niet geweigerd mag worden.
Een onware moslim weigert een plofvest omdat een plofvest niet mag van Opstelten.
Maar verkoopt het plofvest graag aan een ware moslim.
Om zijn moslim-eer te redden.
Enz, enz,

Jan Dribbel | 20-10-14 | 02:30

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:25
Lolz. Vraag 'm ff of hij weet wat 'eugenetica' betekent.
(onder zeil gaat.)

bij gelegenheid | 20-10-14 | 02:30

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:21
".. staat in de Koran.."
Alles staat in de Koran, niks staat in de Koran. Soms schijnen wij te moeten begrijpen dat die Koran de waarheid verkondigt, letterlijk, maar even later moeten we snappen dat diezelfde Koran niet letterlijk genomen mag worden. Want die Koran is heilig, blijft buiten schot, is direct maar tegelijk indirect, wit en tegelijk zwart, immuun, goddelijk...
Wat de bedoeling is geweest van Allah, dat weet jij beter dan IS? Dat weet de westerse Gutmensch beter dan de jihadist? Laat me niet lachen. Wat de bedoeling is geweest van Allah is niet vast te pinnen.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:27

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:26
Nu zeg je dus dat Mohammed geen ware moslim is. Weet je wat de straf daarop is, binnen de islam?

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:27

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:26

@bij gelegenheid | 20-10-14 | 02:14
Hoho. Hij, 7,62x39, is niet pius.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 02:25

necrosis | 20-10-14 | 02:20
Hahaa, and proud of it! Grondwetten zijn voor schapen.

7,62x39 | 20-10-14 | 02:24

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:21

@7,62x39 | 20-10-14 | 02:09
Bij deze ben je in overtreding van artikel 1 van de grondwet!

necrosis | 20-10-14 | 02:20

@Jan Dribbel | 20-10-14 | 02:11
Geen van beiden, gewoon zo'n goedkoop plastic ding van de Action.

necrosis | 20-10-14 | 02:16

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:13
Hoe kunnen we vandaag de dag onderscheid maken tussen ware moslims en onware moslims? Wat is de lakproef?

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:16

necrosis | 20-10-14 | 02:07
Day is een smoes. De echte plaatsvervanger zal dat beamen.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:13

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:13

@bij gelegenheid | 20-10-14 | 02:08
Ik wil mijn muzieksmaak wel even etaleren....

necrosis | 20-10-14 | 02:12

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:06
Islam laat het toe, biedt die ruimte. De Verhevene neemt het niet zo nauw, zoals de Christelijke God het ook niet zo nauw nam toen Hij nog macht had.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 02:12

Zelfs een afwasborstel heeft meer nut dan een jihadist...
necrosis | 20-10-14 | 01:52
Een soennitische afwasborstel of een sjiietische afwasborstel?
Zelfs over deze kleinigheden maken de twee stromingen ruzie, of zelfs oorlog.
Wat een mislukt volk is het toch.

Jan Dribbel | 20-10-14 | 02:11

necrosis | 20-10-14 | 02:00
Nee, vragen naar bewijs voor de inferioriteit van vrouwen, dat is slim. Kijk op om het even welk gebied naar de vooruitgang die sinds het begin van de menselijke beschaving is geboekt en vergelijk het aantal mannen met het aantal vrouwen dat in die vooruitgang instrumenteel is geweest. De schrijver van Genesis zag het al scherp.

7,62x39 | 20-10-14 | 02:09

necrosis | 20-10-14 | 01:59
Sja, ken uw muzieksmaak toch niet.
[het is een terorristische staat.
Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:59
Oké. als in Balkenende: zonder geloof kun je niet functioneren.

bij gelegenheid | 20-10-14 | 02:08

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:07

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:02
Over geloven gesproken:
Ik ben de plaatsvervanger van Vliegend Spaghetti Monster op Aarde

necrosis | 20-10-14 | 02:07

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:06

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:59
Een islamitische terroristische staat....
Of was je niet bekend met het feit dat je kop eraf gaat als je de juiste soera's niet kan opdreunen?

necrosis | 20-10-14 | 02:02

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 02:02

@7,62x39 | 20-10-14 | 01:57
In de bijbel staat ook dat de vrouw geschapen is uit de rib van een man.
Ik had je intelligenter ingeschat....

necrosis | 20-10-14 | 02:00

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:59

@bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:56
Heb je soms een hekel aan me?

necrosis | 20-10-14 | 01:59

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:52
Nog één keer dan:
IS = soenitisch (stroming binnen de islam)
IS hanteert de sharia (islamitische wetgeving)
IS verkondigt dat zij de ware islam uitdragen
Mijn conclusie: IS = islam!

necrosis | 20-10-14 | 01:57

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:52
Wat is dat, een echte moslim? Laten we die discussie eens beginnen, wat echte Islam is, en wat een echte moslim is. Dat moeten wij, westerlingen, niet willen invullen. Maar die discussie is onmogelijk, nog steeds.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:57

necrosis | 20-10-14 | 01:35
Het staat in de bijbel.

7,62x39 | 20-10-14 | 01:57

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:51
Ook dat heb ik even opgezocht en klopt.
Totdat ze mij ontmoet, natuurlijk.
*jonge god*

necrosis | 20-10-14 | 01:54

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:52

@Jan Dribbel | 20-10-14 | 01:45
Zelfs een afwasborstel heeft meer nut dan een jihadist...

necrosis | 20-10-14 | 01:52

necrosis | 20-10-14 | 01:47
Valt niet zo op mannen, als ik het goed heb.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:51

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:44
Ik wist niet eens wie Mathilde was, maar nu ik dat wel weet (google) zou ik haar zeker doen!

necrosis | 20-10-14 | 01:47

@La Bailaora | 20-10-14 | 01:42
Tx. Ik blijk informeel te zijn.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:46

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:36
De west-Europese jihadist wordt ook nog eens ingezet als plofmoslim.
Nutteloos in de Schilderswijk, nutteloos in Irak en Syrië.
Maar goed genoeg voor een bomvest of een plofauto.
Kansloos in NL, kansloos in IS.

Jan Dribbel | 20-10-14 | 01:45

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:36
Ghe, en laat nu een meerderheid van de soennieten ten noorden van Baghdad zich hebben geconformeerd aan de doelstellingen van isil. Neen, deze mensen hebben geen 2e paspoort.

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:44

necrosis | 20-10-14 | 01:40
Ik gun het haar, maar het interesseert me niet verder. Net zo min als het me interesseert dat de oorlog tussen de Palestijnen en Israël de zo zorgvuldig geplande vakantie van Mathilde Santing heeft vergald.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:44

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:36
".. het zijn goedkope paradijszoekers.."
En laat er nou toevalligerwijs een religieus systeem zijn dat tot in alle detail dat paradijs heeft voorbereid!

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:41

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:34
Ach, haar inspanningen leveren haar een tweede huis in het buitenland op.
Veel reaguurders vieren 3 weken vakantie in een sleurhut....

necrosis | 20-10-14 | 01:40

@7,62x39 | 20-10-14 | 01:23
Hmmm. Volgens mij is het ook *jij wil* en *jij zal*.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:40

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:36

@7,62x39 | 20-10-14 | 01:30
Heb je bewijzen om zo'n boude stelling te onderbouwen, of zit je het vuur een beetje op te stoken?

necrosis | 20-10-14 | 01:35

7,62x39 | 20-10-14 | 01:29
De zielenroerselen van mevrouw Umar zullen Assad aan z'n reet roesten. Maar het is mevrouw Umar die hier podium krijgt om dat wat haar roert te debiteren als politiek relevant of zo.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:34

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:31
Ik wil ook al die honderden vormen van *de islam* verbieden.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:34

7,62x39 | 20-10-14 | 01:23

Dank voor de les. (face-palm)

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:32

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:25
Er is geen "de Islam" die immuun is voor kritiek, er is wél een "de Islam" die zich in honderden vormen openbaart en als verschijnsel bekritiseerd mag worden.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:31

Het idee dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen is overigens een jammerlijke misvatting. Modeverschijnsel, gaat wel weer over.

7,62x39 | 20-10-14 | 01:30

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:28
Ah, I see. Nou, daar zal Assad blij mee zijn.

7,62x39 | 20-10-14 | 01:29

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:19
Wat Tariq R. graag ziet is een kalifaat in de westerse wereld op islamitische leest geschoeid waarbij, u schreef het al eerder middels zijn woorden, de islam kan worden geïntegreerd binnen de Westerse maatschappij zonder dat er enige afbreuk geldt binnen het islamitisch recht, de Shari'ah Gaat niet gebeuren, me dunkt.

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:28

7,62x39 | 20-10-14 | 01:23
Het topic is dat Ebru Assad steunt omdat hij vóór de vrouwtjes is en, als hij in het zadel blijft, ervoor kan zorgen dat zij in Turkije onbezorgd vakantie kan blijven vieren en stukjes tegen Erdogan kan blijven schrijven.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:28

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:28

@necrosis | 20-10-14 | 01:24
Haha. Zijn die minaretten toch nog ergens goed voor.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:25

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:19
In mijn hoofd is er wel een *de islam*. En die wil ik verbieden.

Daaronder valt ook het verbieden van besnijden. Makkelijk controleerbaar ook.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:25

@Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:19
Als ik ze zou willen pesten, zou ik necromuzak uit hun minaretten laten schallen.
Maar een stuk of wat Daisycutters heeft de voorkeur...

necrosis | 20-10-14 | 01:24

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:24

bij gelegenheid | 20-10-14 | 00:57
Tweede pers enkelvoud is wilt; derde pers enkelvoud is wil: jij wilt, hij wil. Zoals het ook "jij zult" en "hij zal" is, "jij kunt" en "hij kan," "jij bent" en "hij is." Bij mogen is ook in de tweede pers ev de t verloren gegaan: jij mag, hij mag. Het is nog wel "gij moogt."

Doch off-topic. Bij Ebru's stukjes is het niet gemakkelijk om bij het topic te blijven. Het onderwerp is, als ik het goed begrijp, dat Turkije een groot land is, zo groot dat aan de westkust niets te merken is van de oorlog aan de grens in het zuid-oosten.

7,62x39 | 20-10-14 | 01:23

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:06
IS zijn terroristen die de sharia hebben ingevoerd in delen van Irak en Syrië.
Sharia = islam, of ga je daar weer een andere wending aan geven?
Ik heb tot 3:00 de tijd....

necrosis | 20-10-14 | 01:21

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:12
De grote vraag is, en dat weet ook Ramadan, "wat are the Islamic principles". Hij doet het voorkomen alsof simpelweg de "scholars" op kunnen staan en de richting aan kunnen geven, maar dat is niet zo. Islam is een veelkoppig monster, oncontroleerbaar, grillig. Er is geen "de Islam", behalve in het hoofd van de gelovige, de Gutmensch, de naïeveling, de Dhimmie.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:19

@necrosis | 20-10-14 | 01:17
Hij doet het om ze te pesten. *Jullie zijn geen islam, lekker puh*.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:19

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:57
IS noemt zichzelf de belijders van de ware islam!
Hun doen en laten is op soenitische leest geschoeid.
En jij gaat vertellen dat ze desondanks niets met de islam te maken hebben?

necrosis | 20-10-14 | 01:17

@La Bailaora | 20-10-14 | 01:08
Wraak nemen op de eend door te ontkennen dat hij een eend is. Dat is de zienswijze van tijn.
*ceci n'est pas un canard*

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:13

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:07
Klopt. We hebben al eerder uitvoerig over deze bruggenbouwer van gedachten gewisseld. Guess wat hij over daesh nog meer te melden heeft
"It is not a caliphate," Ramadan says about ISIL. "It is just people playing with politics referring to religious sources. And this is why [as] Muslim scholars, Muslim intellectuals, we have to be quite clear about this. We have to speak the truth and be quite clear about the fact that if they are not representing what are the Islamic principles, many of the dictators today are not representing Islam either."

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:12

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:06
Aha. Jij weet dat iedereen beweert dat gras groen is, maar je geloof het niet. Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 01:10

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:06
Jij wilt niet dat religie het kwaad in zich kan herbergen. Jij verdedigt. Waarom doe je dat?

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:09

-weggejorist-

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:08

Hoe was dat ook al weer? "when it quacks like a duck, walks like a duck...", dan is het feitelijk juist dat het niets met een eend te maken heeft? Dat niveau?

La Bailaora | 20-10-14 | 01:08

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:03
Laat me niet lachen, Ramadan als referentie.
Ramadan is de grootste charlatan die er rondloopt. Heeft zijn eigen agenda, en kan IS daarbij niet gebruiken. IS laat, als het aan Ramadan ligt, al te zeer blijken wat Islam is, en wat de pretentie van Islam is. Wat IS met harde hand doet, wil hij met zachte hand. Maar het einddoel is exact gelijk.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 01:07

lewis lewinsky 00:59
Juist wel, het zijn terorristen die beweren moslim te zijn.
Dat laatste geloof ik alleen niet.
Waarom geloof je mij niet, ik kan je wel van alles op de mouw spelden, jij gelooft toch ook niet alles wat je leest?
Ik duw het kwaad in een ander hokje, dat kan je niet hebben heh?
Jouw probleem.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 01:06

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:57
Als iemand zich alleen zo noemt, dan zou jouw theorie kunnen gelden. Niet als ze zich én zo noemen, én zich als een voorbeeldig volger gedragen. In dat geval zijn namelijk daad en woord met elkaar in overeenstemming en kan er geen andere conclusie zijn dan dat IS idd. gewoon islamieten zijn. In het geval dat we met een 'woordleugentje', zoals je stelt, te maken zouden hebben (ze zijn het niet, want alleen in woord), zouden woord en daad niet op 1 lijn liggen.

La Bailaora | 20-10-14 | 01:06

'“They [ISIL] are distorting the whole message. So we have to respond to this by saying ... what you are doing, killing innocent people, implementing so-called 'Sharia' or the so-called 'Islamic State', this is against everything that is coming from Islam," says Tariq Ramadan, a prominent Islamic scholar.'

Hm, blieft hier iemand koffie?

bij gelegenheid | 20-10-14 | 01:03

@Morgenhout | 19-10-14 | 21:40
Dat is een gevulde peper, die zijn nooit gegrild.

geomario | 20-10-14 | 01:01

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:57
Het komt erg dicht bij ontkenning van feiten. De waarheid interesseert jou niet, waarde kunstschilder?

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:59

lewis lewinsky.
Is mijn mening hoor, hoef jij niet achter te staan.
Maar gebaseerd op de historie, hoe iemand zichzelf noemt betekent nog niet dat ik het geloof.
Tuurlijk weet ik dat miljarden mensen denken dat is strijders ook moslims zijn, alleen ik niet.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:57

Nilfisk | 20-10-14 | 00:55
Not. Tis nl 3e pers enkelvoud. 'wilt'

bij gelegenheid | 20-10-14 | 00:57

@Nilfisk | 20-10-14 | 00:55
Klaarblijkelijk.
*boosheid ziet als bekentenis van verdachte terpen t.*

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:56

Zo hee, heb ik gelijk ofzo?

Nilfisk | 20-10-14 | 00:55

@La Bailaora | 20-10-14 | 00:53
*wrijft terpentijn uit ogen*
Ach, nou zie ik het. Je zei het al. Solly!

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:54

Kan die stofzuiger niet zijn smoel houden.
Achtelijk gebakkie zag een t teveel.
Donderstraal op mongool. ga je moeder pesten kkkleuter.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:53

@Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:50
Dat zei ik toch? Ze copy-katten Mo...

La Bailaora | 20-10-14 | 00:53

Tot op de dag van vandaag houden sommigen vol dat hij een socialist was
@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:13
Dat was ie idd., of jij dat nou ontkent of niet:
www.uitkijk.net/algemeen.php?do=hitler...

La Bailaora | 20-10-14 | 00:52

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:49
Zeg dan gewoon dat je denkt dat het een zionistisch complot is.

Nilfisk | 20-10-14 | 00:52

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:49
Ja hoor, en terpentijn is gewoon terpentijn, heeft helemaal niets met hars en dennebomen te maken.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:51

necrosis | 20-10-14 | 00:32
Al die dictators hadden er zonder het westen ook helemaal niet gezeten.
Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:40

En wat dan met al de dictators in niet-westerse, niet-islamitische landen die al voor eeuwen het volk onderdrukken naar hun maatstaf?

bij gelegenheid | 20-10-14 | 00:50

Lewis/
Ja inderdaad, jammer dat jij dat nou niet begrijpt.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:50

@La Bailaora | 20-10-14 | 00:48
En ISIS doet hetzelfde als Mohammed. Ze doen na wat Mohammed heeft voorgeleefd: bekeren onder dwang met onthoofding, genocide, verkrachting, slavenhandel.

Vergeet ik nog iets?

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:50

Wat is er nou mis mee om geen connectie te leggen tussen IS en de islam?
Doe het niet, trap niet in de smoezen van een ander.
Terorristen zijn terorristen, hoe zij zichzelf ook noemen, of hoe anderen hun ook noemen.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:49

Bovendien is het feitelijk juist dat IS niks met de islam te maken heeft
@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:30
Huh? Kun jij de reaguurders uitleggen waarom de Islamic State niets met Islam te maken heeft? Ze doen namelijk precies wat de koran ze opdraagt, ze copy-katten Mo, ze zeggen zelf dat ze aan jihad doen en dat ze vechten voor een staat met de sharia als wet...

La Bailaora | 20-10-14 | 00:48

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:45
Dat is een leugen. Je zegt heel wat meer dan dat!

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:47

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:43
Wat nou wilt? Het is wil stomme debiel.

Nilfisk | 20-10-14 | 00:47

bij gelegenheid 00:45
Als een gezellig breiclubje, hoezo?

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:46

Ebru staat weer garant voor gel*l over Turkije, gejammer over vrouwen die tegen onze glazen vloer drukken en een net niet gemaakt punt over islamisering. Tot de volgende keer.

A la snackbar | 20-10-14 | 00:46

Lewis Lewinsky.
Lezen!
Ik verander niks, zeg alleen maar dat je niet alles moet geloven wat geschreven staat.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:45

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:43
Ons mam is al een dikke 50jaar onder de zoden.
Opnieuw dus: hoe ziet u islam?

bij gelegenheid | 20-10-14 | 00:45

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:37
NSDAP bestaat niet meer, IS bestaat (nog) wel.

necrosis | 20-10-14 | 00:44

bij gelegenheid 00:40
Vraag maar aan je moeder of ze de rest van mijn reageersels ook wilt voorlezen.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:43

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:37
Niet het onderwerp veranderen, zwitsal.

Geef meneer necrosis eens netjes antwoord.
*good en bad cop doet*

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:41

Waarom geloven we nou niks van de islam, maar wel dat er een islamitische staat is of komt?
Moet je gewoon niet geloven, je weet toch dat het een leugen is om maar raak te plunderen en te moorden?

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:40

necrosis | 20-10-14 | 00:32
Al die dictators hadden er zonder het westen ook helemaal niet gezeten.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:40

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:35
Hoe ziet u islam?

bij gelegenheid | 20-10-14 | 00:40

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:35
Zo heb je altijd gelijk. Een martelaar betichten van het gebruiken van een smoes...

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:39

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:30
Nee, ik snap er niks van.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:37

Necrosis 00:35
NSDAP.
Nationaal socialistische democratische arbeiderspartij.
Wat snap jij daar niet aan?

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:37

Binnenkort burgeroorlog in Turkije.
Dat krijg je met een islamist als premier en president.

Jan Dribbel | 20-10-14 | 00:37

Schoorsteenveger 00:30
Ja, dat is zijn smoes en motivatie.
Wat heb ik daar mee te maken? Schiet hem aan flarden, terorristen verdienen niet beter.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:35

@Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:30
IS = Islamic State, wat begrijp je hier niet aan?

necrosis | 20-10-14 | 00:35

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:27
Die middelen werkten anders prima, totdat het westen zich ermee gingen bemoeien.
Om die reden is het dus ook fout gegaan in Libië.
Die gekke kolonel was wellicht écht gek, maar zijn regime stond borg voor kwalitatief hoogstaande gratis zorg en scholing, analfabetisme bestond er bijna niet meer en een staatsschuld hadden ze niet.
Ga er nu eens kijken, zou ik zeggen......

necrosis | 20-10-14 | 00:32

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:27
Wat ik me dan altijd weer afvraag wie er de regie heeft over de mensen die deze wandaden plegen. Niet leuk om te zien doch wel voor de mensen die daar wonen dagelijkse realiteit. www.facebook.com/video.php?v=66858929...

bij gelegenheid | 20-10-14 | 00:31

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:26
Iemand die bereid is om zijn leven te geven, als martelaar te sterven is, qua mind set, meer, veel meer dan een terrorist, is gelovige die terreur pleegt. Wij willen dat niet inzien.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:30

Schoorsteenveger 00:25
Je snapt er geen fuk van heh?
Ik wil dat IS uitgeroeid wordt, dat lukt beter zonder de smoes van een geloof. Dat kan alleen maar sentiment in de hand werken.
Bovendien is het feitelijk juist dat IS niks met de islam te maken heeft, ook al staan er een paar teksten in de koran over uitbreiding van de zaken.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:30

necrosis | 20-10-14 | 00:21
Hij houdt ze kort, maar met de verkeerde middelen, en met de verkeerde doelstellingen ook. Dat is de puinhoop die we er met z'n allen daar van gemaakt hebben. Voor al die dictators daar is er geen alternatief, behalve de Wil van de Verhevene.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:27

JJJJ 23:15: als je het niet erg vind schuif ik die kroket er niet zelf in. Maar mocht je er op staan, ga je gang...

Febofiel | 20-10-14 | 00:26

Schoorsteenveger 00:13
Inderdaad, een veelkoppig monster, deze oorlog is ook niet te winnen, hoeft ook niet, een beetje controle over de aantallen valt wel te regelen. Dat zal misschien nog wel eeuwen doorgaan.
Werk nergens aan mee, mijn mening doet niet terzake.
Gelukkig wordt er steeds meer gesproken over terorristen, dan over extremistische moslims in de media.
Een goeie ontwikkeling, al is het natuurlijk bedoeld om ons geweten te sussen.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:26

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:13
Jij wilt dat moorden en plunderen lossnijden van die religie. Waarom wil je die religie redden? Is die heilig voor jou? Wat is het dat jou ertoe brengt de islam te verdedigen? Hoe weet je zo zeker dat die islam zo zuiver en volmaakt is?

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:25

@Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:15
Assad is de minst slechte keuze, hij houdt die moslimfundi's tenminste kort.
Zouden ze in Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen.

necrosis | 20-10-14 | 00:21

meneer Q | 20-10-14 | 00:12
Klopt. Maar daarom deugt die Assad nog niet!

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:15

Schoorsteenveger 23:56
Een dekmantel om te doen wat IS nou doet. Moorden en plunderen
Dan maar hopen dat veel mensen geloven dat dat de islam is en er zelfs sympathie voor krijgen. Daar trap ik niet in.
Een herhaling van zetten&gt; Hitler deed dat ook met zijn NSDAP.
Tot op de dag van vandaag houden sommigen vol dat hij een socialist was met democratische trekjes. Goed voor arbeiders enzo.
Fout! Hij voerde gewoon een misdadig plan uit.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:13

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:07
De Islam is een veelkoppig monster. IS uit de Islam snijden helpt de doorsnee moslim niet. Integendeel, zou ik zeggen. Die doorsnee moslim zal eraan moeten wennen dat zijn Islam bekritiseerd wordt, bekritiseerd moet kunnen worden en niet tot in het oneindige verdedigd. IS heeft bestaansrecht juist omdat De Verhevene onaantastbaar is. En jij werkt daar dapper aan mee.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:13

Als Assad verdwijnt dan wordt het voor vrouwen daar een grote ellende; ze moeten weer helemaal ingepakt gaan lopen voorgeschreven door al die religie-zwaar-geestelijk-gestoorden.

meneer Q | 20-10-14 | 00:12

Erg mooie knie Ebru.... nu de rest nog :-)

meneer Q | 20-10-14 | 00:07

Schoorsteenveger 23:56
Voor mij zijn het terorristen, ik weiger om het te verweven met de islam. Is een uitstekende politieke gedachte, zo maak je gelijk elke moslim monddood, want die zeggen hetzelfde, als het goed is. (NOT)
Dat zou iedereen moeten denken, maakt het bestrijden ervan makkelijker. Dood aan de terroristen, brave islamieten mogen blijven.
Roei ze uit en begin niet over geloof, kijk, dat hele islam is al een smoes, maar daar moet je altijd je smoel over houden.
Nu niet meer, geen mens die daar moeite mee heeft, officieel dan.

Terpen-tijn | 20-10-14 | 00:07

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:56
Een dekmantel van wat? Wat wezenlijks gaat er schuil achter die Islam-facade? Benoem het eens dan, geef het een naam, duid het. Je komt uit op niets, niets dan pure gruwel, gruwel uit naam van De Verhevene. Zonder die Verhevene geen gruweldaden.

Schoorsteenveger | 20-10-14 | 00:00

@Graaf van Egmont | 19-10-14 | 23:55
Stuur zo'n rapport op naar de redactie, wie weet ben jij de nieuwe sterschrijver.
Al zal je nooit van Nanninga winnen....

necrosis | 20-10-14 | 00:00

@Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:56
Omdat de stichter van de islam zich net zo gedroeg als ISIS.

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 00:00

@Nieuws-Lezer | 19-10-14 | 23:55
Wat is er mis met die foto?

necrosis | 19-10-14 | 23:56

Waarom gelooft de halve wereld nou dat IS iets te maken heeft met islam?
Laat je toch niet in de luren leggen, het is een smerige smoes.
Je gelooft toch ook niet meer in Hitler zijn mooie praatjes.
Ja toen wel, maar leer van de geschiedenis, een dekmantel is altijd een prima middel geweest om de vreselijkste misdaden uit te voeren.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:56

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:48
Ze gebruiken of misbruiken Islam? Fat willen wij, de argelozen. Wij willen het niet waar hebben. Waarom zouden terrorisme en religie elkaar uitsluiten? Waar heb je dat vandaan? Waarom die vooringenomenheid, die overtuiging, die diepe wens om religie zuiver te houden, te zuiveren, te immuniseren? Oorlog is vuil, ideologie is vuil, religie is vuil.

Schoorsteenveger | 19-10-14 | 23:56

necrosis | 19-10-14 | 23:49

Nah, laat maar dan.

Nieuws-Lezer | 19-10-14 | 23:55

necrosis | 19-10-14 | 23:51
Drukke tante dus. Geen wonder dat ze vier keer per jaar er even uit moet. Ik schreef in mijn werkbare leven trouwens meer en langere rapporten in een week, dan Ebru in een maand. Of telt dat niet als creativiteit?

Graaf van Egmont | 19-10-14 | 23:55

@Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:48
Ze volgens gewoon Mohammed de Profeet na. De opperterrorist.

Die hele islam is niks anders als terrorisme.

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 23:52

@Graaf van Egmont | 19-10-14 | 23:45
Ze schrijft voor Metro, Libelle en GeenStijl én ze heeft Fap-magazine.
Ik probeer trouwens al jaren op de loonlijst van GeenStijl te komen (als hulp-moderator) maar zonder succes.....

necrosis | 19-10-14 | 23:51

@Nieuws-Lezer | 19-10-14 | 23:44
Kijk dan even op mijn 21:26 comment....

necrosis | 19-10-14 | 23:49

Lewis lewinsky 23;38
Jaaaaaah, dat willen ze, maar die lol gunnen we ze niet.
Feitelijk is het ook onjuist, het zijn terorristen, niets meer of minder. Dat hun ook een smoes gebruiken is niet mijn zaak.
Het is ook politiek zeer correct om dat te ontkennen, niemand die daar bezwaar tegen kan maken, zelfs moslims niet, het maakt eliminatie ook moreel gezien zeer verantwoord.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:48

Mijn zomerhuis staat in Frankrijk. Mijn winter- herfst- en lentehuis trouwens ook.
Ik vind trouwens dat die Ebru wel erg vaak op vakantie gaat daar. Waar doet ze het van?

Graaf van Egmont | 19-10-14 | 23:45

Mijn (ongevraagd) advies: verkoop dat vakantiehuis. Spendeer je geld en vakantietijd aan het bezoeken van telkens andere prachtige landen of streken.
Elke vakantie verplicht terug naar dat ene plekje waar je vakantiehuisje woont lijkt mij eh, nogal saai.
Bovendien wil regering Erdogan terug in de tijd: ouderwets streng islammohammedaans.
Met alle rare nare vrijheidsbeperkende wetgeving als gevolg. En steun aan Isis.
Zo'n land moet je mijden als de zwarte pest of ebola.

appelvink | 19-10-14 | 23:45

Blootfoto? Ik zie geen tieten joh!

Nieuws-Lezer | 19-10-14 | 23:44

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:33
Men wil IS uit de Islam snijden, als een kwaadaardig gezwel. Maar Islam is niet uit IS te snijden. Vertel mij wat er aan ideologie, aan richting, aan overtuiging overblijft als je Islam uit IS verwijdert, Nada, niks.

Schoorsteenveger | 19-10-14 | 23:43

Wat een kut stuk, wie wil er nu een huisje in Turkije.. Je begrijpt het waarschijnlijk niet maar zo ondersteun je de plaatselijke censuur regering.. Stoer hoor.

MoetDatNou? | 19-10-14 | 23:39

[!]@Febofiel | 19-10-14 | 23:14
Krankzinnige opmerking.

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 23:39

@Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:33
ISIS heeft alles met de islam te maken, man.

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 23:38

@Febofiel 23:14
Hilarisch man.

Lewis | 19-10-14 | 23:37

lewis lewinsky 23:26
Als wij (kaaskoppen) en een (gematigde) islamiet het zeggen hebben ze allebei gelijk.
Alleen de reden is anders.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:33

necrosis 23;14
Het is wel zo.
Wereldproblemen beschrijven vanuit het perspectief van een vrouw.
Komt altijd neer om jezelf er positief uit te laten komen.
Zo van&gt;> de a bom is wel gevallen, maar zondag gaan we gezellig brunchen met de kids.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:30

@Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:22
Hûh?

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 23:26

Hoe je het ook bedoelt, wie het ook zegt, als je stelt dat IS niks met de islam te maken heeft dan heb je altijd gelijk.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:22

Kobani is meer dan een stad vol Koerden.
IS wilde het graag veroveren omdat het aan de grens ligt met Turkije, vandaar uit wilden ze de oorlog verder laten escaleren.
Bovendien zou het een drama zijn voor het westen, ondanks de inspanningen kon de stad niet behouden worden.
We zijn net op tijd, houd dat spul in de zandbak en dan is uitroeien een kwestie van tijd.
Niet allemaal, dat lukt toch niet, over een paar jaar begint de ellende weer opnieuw.
Er is geen definitieve oplossing voor radicalisme met geloof als smoes.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:19

@Misterwolf | 19-10-14 | 23:14
Ebru krijgt er in ieder geval voor betaald, jouw comments leveren niets op.

necrosis | 19-10-14 | 23:19

mindless | 19-10-14 | 22:24
Bij GeenStijl moet je geen stijl willen vinden. Het blijft bij een beetje om zich heen schoppen, met soms wat resultaat, maar meestal voor de kat z'n viool. En mensen aantrekken die dat schoppen wat cachet moeten geven, het blijft een krampachtig gedoe. Er worden enkel lieden gevonden die zelf ook willen schoppen, maar dan met een eigen stijlloze agenda. Meer is er ook niet uit te halen denk ik.

Schoorsteenveger | 19-10-14 | 23:15

Febofiel | 19-10-14 | 23:14
Kroket in je reet!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-10-14 | 23:15

Libellestijl dit stukkie.

Misterwolf | 19-10-14 | 23:14

-weggejorist en opgerot-

Febofiel | 19-10-14 | 23:14

Zie veel overeenkomsten met de opkomst van nazi-duitsland.... toen werd er eerst ook niet ingegrepen(die paar bommen daar gelaten),men dacht waait wel over...(peace for our time),maar over een poosje heeft IS wel half het midden-oosten in bezit... en wat gebeurt er dan met Turkije?

pim achtertuin | 19-10-14 | 23:11

@Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:07
Hoe kan dat nou?
Reaguurders verdienen toch minstens 4 maal modaal?

necrosis | 19-10-14 | 23:11

Want, Ebru, als het Turkse leger inderdaad ISIS steunt, dan zijn er zware maatregelen tegen Turkije nodig.

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 23:07

Een zomerhuisje geeft alleen maar zorgen en je mot er altijd heen.
Ben blij dat ik er geen eentje heb. (lees arme sloeber)

Terpen-tijn | 19-10-14 | 23:07

God wat een armoe, mijn zomerhuis staat tenminste op Ibiza.
captainobvious | 19-10-14 |

Via een twijfelachtige timesharing constructie waarbij je in ruil voor je torenhoge storting 3 weken per jaar van een 3 hoogachterflatje gebruik MAG maken maar toevallig altijd net op momenten dat het jou niet uitkomt en met een beetje pech ook nog niet aan 1 stuk? zo'n huisje?

loze stijl | 19-10-14 | 23:01

Lewis lewinsky 22:47
Juist, Turkije is tegen IS en tegen Koerden.
Dictatortje Erdogan hinkt op twee gedachtes, ingrijpen betekent automatisch de Koerden steunen.
Daarom doet Turkije nu niets of weinig.
Als wij nou maar zorgen dat IS niet in de grensstreken kan komen, lijkt escalatie mij onmogelijk.
Nog een reden om het aantal bombardementen te verveelvoudigen.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 22:55

@gatij | 19-10-14 | 22:51
Dat mag allebei, mislukte taalnazi.

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 22:55

-weggejorist-

Zaniksmurf | 19-10-14 | 22:55

Lieve Ebru,

het meervoud van "dictator" is: "dictators".

Graag gedaan.

gatij | 19-10-14 | 22:51

Lieve Ebru,

het meervoud van "dictator" is: "dictators".

Graag gedaan.

gatij | 19-10-14 | 22:51

*Dat het Turkse leger de IS vijanden zou steunen mag niemand verbazen*.

Dat verbaast mij wel. En ik vraag me af of dit zo is.

Doe eens onderbouwen, Ebru.

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 22:47

Het strand op de foto ziet er wel netjes uit, geen blikjes, geen rommel en geen kuilen....

necrosis | 19-10-14 | 22:47

-1 geen teen

Madrox | 19-10-14 | 22:38

Is het uit met Van Rossem?

Lewis Lewinsky | 19-10-14 | 22:34

"En dictatoren die vrouwen dezelfde rechten als mannen toekennen, tja, noem me een wijf maar daar ben ik net zo voor als Erdogan tegen is."

Fijn dat je voor gelijke rechten bent (ik hoop gelijke plichten). Je eigen leven kunnen kiezen. Liberalisme en zo. Wat heeft dat met Assad te maken verder?

kloopindeslootjijook | 19-10-14 | 22:33

Naast dat met die vrouwenrechten.. Assad was de eerste die terugvocht tegen gekkies die zich nu ISIS noemen. Is er een ander en beter alternatief? Nee? O.k. dan. Duss..

WE WANT ASSAD!

gaffelbaard | 19-10-14 | 22:33

Het meest schokkend vind ik nog dat je met het schrijven van zeer middelmatige columns in de Metro, Libelle, Geen Stijl en wat nog meer, zoveel kan verdienen, dat je er een vakantiehuis in Turkije mee kan veroorloven.
BTW: gezellig hoor, geen man, geen kinderen, geen minnaar, just me, myself and I.
Maak jezelf maar wijs dat je zo gelukkig bent.

King of the Oneliner | 19-10-14 | 22:33

Een literair hoogstandje weer.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 22:29

Ik denk dat Ebru haar column voor Correndon per ongeluk hier heeft geplaatst..

dirkieeee | 19-10-14 | 22:26

De dag dat ik naar Turkije ga, is de dag dat de wereld vergaat. Toerisme heeft grenzen.

Stonecity | 19-10-14 | 22:25

Ebru, Pinto, Bandirah, Jansen, de scouting van GS faalt toch elke keer weer hopeloos. Alleen Feynman kan er als gast mee door. Strik dan Kamagurka, de echte Brusselmans of die Joodse jongen die het liefst de hele dag dikke negerinnen neukt. Dat trekt het niveau wat omhoog i.p.v. omlaag.

mindless | 19-10-14 | 22:24

"Mouse over" tekst is niet volgens het GS vocabulair. Verkansie was het toch, stelletje taalbarbaristen.

99Z28 | 19-10-14 | 22:19

@McMarx | 19-10-14 | 22:04
Trusten en kusje et cetera

Jim Lovell | 19-10-14 | 22:11

@McMarx | 19-10-14 | 22:01
Voor debielen, je zegt het zelf al..

Jim Lovell | 19-10-14 | 22:08

Toedeledokie. Meer zeg ik niet meer.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 22:04

@Jim Lovell | 19-10-14 | 21:55
Wat een onzin! Carnaval is voor lieden die zo gefrustreerd zijn dat ze zich een paar dagen per jaar als debielen mogen gaan gedragen en daar baat bij hebben. Een soort van therapie zeg maar.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 22:01

@bij gelegenheid | 19-10-14 | 21:41
Ik denk dat het meer impact heeft wanneer je dat soort shit in het echt ziet, dan kan je er pas een oordeel over vellen.

Jim Lovell | 19-10-14 | 21:58

De foto is gesluierd.

duitse herder | 19-10-14 | 21:57

@necrosis | 19-10-14 | 21:28
Mee eens : wat een slijmert. Dat kan beter.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 21:57

Turkije, nooit geweest en ik zal er nooit naartoe gaan laat staan iets kopen.
Fout land ondanks dat ik veel sympathieke Turken ken inclusief de nodige Koerden.

ecologiste | 19-10-14 | 21:56

Verkopen Ebru.
Of niet. Kijk maar.
Doe eens boeiend schrijven svp.

binthuys | 19-10-14 | 21:56

@Supermatthijs | 19-10-14 | 21:40
Carnaval is voor debielen, maar dat weet je zelf wel.

Jim Lovell | 19-10-14 | 21:55

-weggejorist-

bij gelegenheid | 19-10-14 | 21:52

@captainobvious | 19-10-14 | 21:47
Gekocht via Neckermann?

necrosis | 19-10-14 | 21:50

Weer een topic over haar land Turkije. Gelukkig geen foto waar haar horrorvoeten op staan. Precies genoeg bloot Ebru! Kan ik mijn avondeten binnenhouden waarvoor dan wel weer dank.

BeunDeHaas | 19-10-14 | 21:49

God wat een armoe, mijn zomerhuis staat tenminste op Ibiza.

captainobvious | 19-10-14 | 21:47

Soms, en met name voor de jimmies dezer tijden -dat dan weer wel, vertelt een enkele afbeelding meer dan een miljoenmiljard woorden ooit kunnen verhalen.
pbs.twimg.com/media/Bz0tmfvCYAAQoQ1.j...

bij gelegenheid | 19-10-14 | 21:41

Nu ik een jaar of 10 in Turkije woon weet ik een ding zeker, Ebru Umar is net zo Turks als klompen. Totaal niet dus, maar ze doet wel alsof.

Een iphone 6 hoef je niet in te klaren, die mag je gewoon meenemen en cadeau doen, de gebruiker moet vervolgens zo'n 150 TL betalen om dat onding in Turkije te gebruiken. In Nederland koop je een 16 GB voor zo'n 700 euro, in Turkije, bij Gold, voor 880 US $. Een prijsverschil van niks.

En als "waar-moet-ik-eten" een probleem is moet je niet naar baggertenten gaan die, zoals uit de foto blijkt, de slechtste kwaliteit rijst, iskender van gehakt, niet gegrilde peper en bulgur zonder tomatensaus serveren. Als je daar heen gaat ben je, als vermeende Turk, nog stommer dan de toerist die voor het eerst buiten zijn boerendorpje komt.

Morgenhout | 19-10-14 | 21:40

-weggejorist-

Supermatthijs | 19-10-14 | 21:40

Hee Ebru, leuk om te zien dat je plezier hebt gehad op verkantie.
Like!

Jim Lovell | 19-10-14 | 21:40

Reaguurders die plaatjes dumpen zouden ze moeten steriliseren.

Jim Lovell | 19-10-14 | 21:37

@necrosis | 19-10-14 | 21:26
Ebru met een Nokia 3210?????

hatari | 19-10-14 | 21:34

@Supermatthijs | 19-10-14 | 21:28

Je zal na deze foto wel dagen van slag zijn, stakker.

brutus68 | 19-10-14 | 21:31

@Boretti | 19-10-14 | 21:14
Veeg die kwijl even uit je mondhoeken, wil je?

necrosis | 19-10-14 | 21:28

@necrosis | 19-10-14 | 21:26

Oh mijn god. Je eerste leuke bijdrage hier ! Ga zo door.

Supermatthijs | 19-10-14 | 21:28

Turkije staat z'n mannetje wel hoor, echte hooligans. Voetbalsupporters alla day.

Latrinalia | 19-10-14 | 21:28

Ik wist niet dat ze naaktstranden hadden in Turkije gezien de foto van Umar.

brutus68 | 19-10-14 | 21:27

Ebru veel plezier en ontspanning lekker in Kusadasi ben jaloers zou er wel een huis je willen.

dwar | 19-10-14 | 21:21

@drs.Nee | 19-10-14 | 21:15
Nou de Russen nog apart zetten.

Uw Verzekeringsadvis | 19-10-14 | 21:20

een zomerhuis is zoo oldskool babyboomer stuff orientated denken,ik houd meer van acces orientateds de wereld is mijn speeltuin denken.....

arretje | 19-10-14 | 21:18

Zomerhuis? Studiootje in Kusadasi...

Nilfisk | 19-10-14 | 21:17

Oh Ebru, wat heerlijk om weer wat van je te vernemen. Zou je het fijn vinden als ik je rug (en zo) zou insmeren met zonnebrand olie? En na afloop met after sun? Je krijgt ook nog een heerlijke massage van mij. Heel lang en heel intens. Ik zorg ook dat er een lekker drankje voor je klaar staat, lieverd. En met een borstel zal ik je weelderige krullenbos ontdoen van al het zand dat er tijdens het zonnen in terecht is gekomen.
Kusjes, Boretti

Boretti | 19-10-14 | 21:14

"En dictatoren die vrouwen dezelfde rechten als mannen toekennen, tja, noem me een wijf maar daar ben ik net zo voor als Erdogan tegen is."
Zo kennen we je weer, als een oppervlakkige opportunist. En verder, dat stukkie doet denken aan de verhaaltjes van die van 't Hek. Kritiek op de burgerlijkheid, maar wel altijd puttend uit de eigen onmiddellijke ervaring. Dus veinzen.

Schoorsteenveger | 19-10-14 | 21:14

Turkije rond Marmaris is echt een paradijs.
Kan het iedereen aanraden, fantastisch land, vriendelijke bevolking, heerlijk eten, het was de mooiste vakantie ever.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 21:13

Ja aan de kust Ebru, het merendeel van het binnenlandse hardcore islam gepeupel steunt de aspiraties van Erdogans moslimbroederschap kalifaat.
Het is nu afwachten wanneer de Russen en het westen genoeg getergd zijn om hun woede volledig op dat land en de levant los te laten. Dat is onvermijdelijk en het gedreun en de lichtflitsen zullen tot aan Parijs te zien zijn.
*nostradameus modus uit*

Jim Lovell | 19-10-14 | 21:13

@Mooi_weer_man | 19-10-14 | 21:08
Alleen er zitten geen zijleuningen op de ligstoelen, geen dikke dekbedden er op, de parasols staan te hoog en ik mis een tafeltje voor het bier en de asbak, verder goed bezig die turken.

Uw Verzekeringsadvis | 19-10-14 | 21:12

Dat bloot kan wel wat minder, minder in een islamitisch land.

Wachtloper | 19-10-14 | 21:12

Goed stuk, van Rossum.

toetanchamon | 19-10-14 | 21:11

Ebru is altijd zo lekker meta. Entertainment wordt dan proberen te lezen waar ze verraad dat de geschreven column puur werk voor haar is. Dat ze al die lompe boeren hier wel kan schieten, maar er inmiddels om lacht en zich een tweede huisje in Turkije kan veroorloven door met columns te roeren in deze gedweesoep. Ik denk dat ze, net als de Turkse gastarbeider aan de lopende band, weinig geeft om wat er met het eindproduct gebeurd. Wel kwaliteit natuurlijk en dit keer bij vlagen zelfs interessant. Pappen en nathouden.
.
Duizenden Turken vechten voor ISIS (schatting rond de 10%). Ze ontvangen twee maanden training in oorlogsvoering. Sommige daarvan keren terug naar huis. Zolang Erdogan ze thuis laat voelen natuurlijk. Zodra Turkije de vijand wordt hebben ze een enorm probleem. Pappen en nathouden.
.
Wel beetje genieten van je vakantie en de Turkse gastvrijheid, Ebru! In plaats van te klagen over toeristen die afgezet worden, vraag een 14-jarig Turks jongetje om een cocktail te gaan kopen bij de lokale buurtsuper! Pappen en nathouden.

Egbert45068068 | 19-10-14 | 21:11

boeven, dat waren Khaddafi en Saddam Hoessein ook maar dat soort landen heeft kennelijk dat soort schurken nodig om de verschillende bevolkingsgroepen ervan te weerhouden elkaar uit te roeien zoals nu in Irak en Libië gebeurt. Waarom denken we steeds wee dat iedereen overal een westerse democratie wil ? Onder Saddam en Khaddafi ontploften er geen bommen op marktpleinen en niemand durfde zijn bek open te trekken, dat soort regime hebben ze in die landen duidelijk nodig.

wlodek | 19-10-14 | 21:11

Ligt ze bij Cesme of bij Bodrum? Enniewee, ik bespeur bij wel meer mondaine elite turken uit de oude chp traditie dat ze hun schouders ophalen. Ik hoop dat ze het bij het rechte eind hebben, maar ik vrees dat ze het islam probleem in TR net zo dom hebben aangepakt als de Koerden de afgelopen 90 jaar. Doen alsof het er niet is en en vergeten dat er ten oosten van van Izmir nog een compleet ruraal fundamentalistische vlakte ligt met verongelijkte jankmoslims die denken dat IS de personificatie van Allah is. Beetje chillen op het strand is er niet meer bij voor Ebru over een jaar of 5. Ik hoop dat ik er naast zit.

Drs.. Gelul | 19-10-14 | 21:10

@Supermatthijs | 19-10-14 | 21:07
Ik weet van niets, flapdrol.

necrosis | 19-10-14 | 21:10

Mooi plekkie Ebru, geniet van je vakantie.

Mooi_weer_man | 19-10-14 | 21:08

@necrosis | 19-10-14 | 21:05

Je weet nog best dat je een straatverbod hebt ivm. Ebru.

Supermatthijs | 19-10-14 | 21:07

Wie is die "je" waar je hele stukje voor geschreven is? Had je niet beter gewoon "ik" kunnen typen? Want volgens mij praat je tegen jezelf toch? Voor de rest, meid trek al je hebben en houden daar maar weg, inc. je familie, komt nooit meer goed daar.

tattooboer | 19-10-14 | 21:06

Tja.... Je kan nu een maal niemand vertrouwen die uit die regio komt. Zeker de oorspronkelijke bewoners niet..

Burnitall | 19-10-14 | 21:06

@Ebru
Mag ik die blootfoto van je volgende keer maken?

necrosis | 19-10-14 | 21:05

61 20:57
Open grenzen? Zeg dat maar tegen die Koerden die gevlucht waren.
Bovendien is open grens maar relatief, wij hebben het niet, maar het barst hier van de buitenlanders.
Maar dat komt weer omdat Turkije niet aan uitkeringen doet.
Elke vluchteling daar is dan ook een echte vluchteling.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 21:04

@ wlodek | 19-10-14 | 20:59
Eens.
Maar hij *is* natuurlijk wel een grote slechterik, laten we dat nooit ontkennen.

Lewis | 19-10-14 | 21:03

Lekker knietje

Tijs | 19-10-14 | 21:02

Ik ben jihad-moe...

eerstneukendanpraten | 19-10-14 | 21:02

Zonder NSFW-keurmerk is het geen bloot.

Fijnstoffer | 19-10-14 | 21:02

Blootfoto? Waar dan?

Ommezwaai | 19-10-14 | 21:01

Maar die duidelijke goedkeuring voor Isis van de meeste turken is wel iets om ons zorgen over te maken om maar eens een serieuze bijdrage aan dit topic te leveren. Niet iets om trots op te zijn zo lijkt me.

Supermatthijs | 19-10-14 | 21:01

blijkt intussen dat Assad hier echt niet de grote slechterik is, zelfs in Israel gaan al stemmen op dat hij wellicht nog het minste kwaad is uit het huidige aanbod aan boeven die zich al of niet gematigd noemen terwijl het allemaal jihadisten zijn.
Assad heeft de steun van de christenen en andere minderheden omdat hij ze de islamisten van het lijf houdt.

wlodek | 19-10-14 | 20:59

Don t worry Ebru.
Een vriendin van mij is net terug uit Turkije, niks aan het handje daar.
Bovendien zullen die Turken nooit accepteren dat er een kalifaat opgericht wordt en zijn ze lid van de Navo.
Moet ik dan alles voorkauwen?

Terpen-tijn | 19-10-14 | 20:57

iPhone6 in NLD goedkoper dan in TUR? Moehahaha, en dat zegt een Turkse die beweert braaf in te klaren.
Dikke doei, mevrouw Umar, die iPhone is in Turkije écht een stuk goedkop0r! Ook de echte...

Chiant | 19-10-14 | 20:57

@ Lewis
- 'niet' uiteraard

Lewis | 19-10-14 | 20:57

Dat het land paspoorten heeft, dat verbaast mij dan weer. Met zulke open grenzen denk je in Europa te zijn. Love You.

61 | 19-10-14 | 20:57

Dus. Je hebt een zomerhuis in Turkije. Leuk voor je. Moet je daar nu echt elke week over schrijven? Is niet zo heel bijzonder hoor, een vakantiehuis.

Sadomassochristus | 19-10-14 | 20:56

Dat het leven gewoon doorgaat aan de andere kant van de grens is trouwens heel normaal. Niets menselijks is ook de Turken niet vreemd. Het zou hier niet anders zijn.

Lewis | 19-10-14 | 20:55

Pfoe nou, ik zat er wel over in! Bedankt Ebru.

EigenVolkEerst | 19-10-14 | 20:53

Man man man...

Nilfisk | 19-10-14 | 20:51

Zo is het maar net. Slaap zacht.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 20:51

De clou volgt na de break.

Lewis | 19-10-14 | 20:50

Fake. Ik zie geen haar.

diek | 19-10-14 | 20:50

Ik mis Nanninga.

très cool | 19-10-14 | 20:49

Potverdorie. Had me toch meer voor gesteld bij die blootfoto.

Supermatthijs | 19-10-14 | 20:49

-weggejorist-

301 | 19-10-14 | 20:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken