Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ophef! Verbijstering! over lollige Boomerang Card

boomerangisis534.jpg Nou. Dit is hem dan. De ophef du jour. Kaartendrukker Boomerang maakt een gratis kaartje voor in hun rekjes in kroegen & filmhuizen, om naar eigen zeggen "de daden van ISIS in een historisch perspectief te plaatsen." Sja, en dan worden demense demedia boos. 'Verbijstering!' (Telegraaf) 'Afgrijzen!' (RTL Nieuws) 'Ophef op Twitter' (NOS Teletekst) 'Onsmakelijke consonant tussen perfide christelijke gebruiken van weleer en de huidige strijdmiddelen van de opstandelingen van de Islamitische Staat' (NRC Handelsblad) 'Godsgeklaagd!' (Katholiek Nieuwsblad) 'RACISME!' (NPO VARA Joop.nl) 'WARGHLBLARGHARGH!' (Nog een keer Joop, ingezonden stuk van een GroenLinkser). Een historisch parallel tussen fanatiek-religieuze verschijnselen in een cartooneske verbeelding gieten blijkt gevoelig te liggen in het Nederland van nu. Boomerang-baas Remco Duinkerken haalt de schouders op: "Je moet het zien als een statement met een dubbele laag. Onze hoogopgeleide doelgroep begrijpt dat wel”, zegt hij tegen De Telebloid. In plaats van zelf ook op de OPHEF!!1!-bandwagon te springen, legde GeenStijl de kaart derhalve voor aan een hoogopgeleide (v). Die lol'de en zei: "Nah. Ik vind hem typisch Boomerang." Kortom: ophef debunked. Prima cartoonkaartje van Boomerang. Tenminste, als je hoogopgeleid genoeg bent om hem te snappen zonder in een kleinzielige kramp te schieten.

Reaguursels

Inloggen

Tja, mooie kaart alleen jammer wel dat ik het elf jarig jongentje mis die in zijn kontje wordt geneukt door een broeder, pater of priester

Frankasd | 18-10-14 | 04:22

tweetybird | 17-10-14 | 12:31
dus, als ik uit naam van darwin experimenten ga houden op mensen, om te zien of ze evolueren, dan is darwin een slecht persoon. Juist.

swift1.6 | 18-10-14 | 02:16

JayJay | 17-10-14 | 16:11
gelukkig is dit internet en kan iedereen zijn wie hij wilt. Maar verder ook nog inhoudelijk iets te melden, of is dat te moeilijk voor je?

swift1.6 | 18-10-14 | 02:08

JayJay | 17-10-14 | 16:11
gelukkig is dit internet en kan iedereen zijn wie hij wilt. Maar verder ook nog inhoudelijk iets te melden, of is dat te moeilijk voor je?

swift1.6 | 18-10-14 | 02:07

roy1312 | 17-10-14 | 14:39 - hoeveel boeken er ook geschreven worden en hoeveel experimenten gedaan: nog nooit is het gelukt en zal het ook niet lukken uit dode materie intelligent leven te laten ontstaan. En omdat er ook geen tussenvormen op aarde rondlopen noch fossielen ervan gevonden zijn blijf ik me ondertussen liever gewoon richten op de Bijbel.

Inka6786 | 18-10-14 | 01:53

Tsjee, kan ook anders hoor.

Alternatief 1:

GOD WORDT VERKRACHT.

AlTernatief 2:

MENSEN NEUKEN GOD IN Z'N KONT.

( Als je weer eens de behoefte in jezelf voelt opkomen om naar een ander te wijzen... Doe dat dan voor een spiegel met je broek en onderbroek op je enkels.)

Doing | 18-10-14 | 01:13

Ik vond het wel creatief om het onthoofdingsplaatje in de letters "IS" te zetten. Ludiek. Maar dat valt blijkbaar niemand op.

Stormageddon | 17-10-14 | 21:38

@Fenna | 17-10-14 | 17:05
Grappig. Dankzij deze 'houvast'-discussie begrijp ik ineens wat er bedoeld wordt met `God huist in iedereen`, en daarmee op welk gruwelijk misverstand de drie voornaamste geloven, jodendom, christendom en islam, gebaseerd zijn. De God van Abraham zat in Abraham zelf en hield dus op te bestaan toen Abraham ophield te bestaan. Deze drie geloven zijn dus allen een onmogelijke herinnering aan de hersenschim van iemand die al lang dood is. Kennelijk nogal een dictator ook nog, die geen enkele tegenspraak duldde, aangezien allen die Abrahams innerlijke stemmetje als nog steeds bestaand beschouwen het monopolie op DE waarheid menen te hebben. Man man man, wat één onverdraagzame zak die 4.000 jaar geleden leefde toch allemaal kan aanrichten.

Pierre Tombal | 17-10-14 | 20:02

Het zijn geen fanatiek-religieuze verschijnselen. De afgebeelde martelmethodes werden vroeger door zowel seculiere als religieuze heersers toegepast
Dat is eenvoudig na te gaan, maar 30 seconden googelen was teveel. Liever je christenhaat direct ventileren, ook al is het met een leugen. De waarheid is het eerst die sneuvelt als het om ideologie gaat. De Islam en het atheisme zijn duidelijk de meest haatdragende ideologien.

Allemaal | 17-10-14 | 19:36

Fenna | 17-10-14 | 10:18

Dat paste er allemaal niet bij, ja!
Het is een ansichtkaart. Geen poster. :)

gaffelbaard | 17-10-14 | 19:10

Ik snap hem !!!! Het is een Zionistisch complot en de Christenen zijn nog erger dan IS, want die deden dat ook!!! Wij zijn eigenlijk veel erger, dan IS.
He, gelukkig, dankzij Boomerang en mijn hoge opleiding ben ik nu een stuk bewuster en snap ik het allemaal een stuk beter.

asylumstreetspanker | 17-10-14 | 18:34

Kaartje is ongeloofwaardig. IS heeft helemaal niets met islam en dus geloof te maken.

WaitingLine | 17-10-14 | 18:01

tweetybird | 17-10-14 | 16:39

Dat geloof uitsterft (zeker in zijn agressieve vorm) lijkt mij nooit te zullen gebeuren. Geloof verbieden gaat ook niet lukken.
Er zullen altijd groeperingen zijn, die een zgn. gemeenschappelijke overtuiging hebben, die op enig moment gebruikt (misbruikt?) zal worden om meer macht - want daar gaat het tenslotte altijd om - te krijgen. Dat laatste voornamelijk over "anders" denkende.

JayJay | 17-10-14 | 17:11

@fenna

Ho ho ik maak niemand voor gek uit. Dat weet iedereen hier. Wie wil geloven moet dat lekker zelf weten. Zolang ze mij er niet lastig meevallen vindt ik het best. Zelf ben ik in het geheel niet gelovig maar dat had je wel door.
Iemand is voor mij zeer zeker niet gek omdat hij gelooft. Alleen heb ik een andere mening over geloof. Namelijk dat ik niet geloof in hun geloof. En dat ik vind dat die geloven een vaak zeer onzinnige haat teweegbrengen. En ik mij niet kan vinden in 2014 in regels uit eeuwen oude boeken. Maar iemand er gek om vinden nee hoir. Meer onwetend omdat ik een andere mening heb. Maar mijn mening hoeft niet die van een ander te zijn. Ik kan ze hooguit proberen op een andere mening te brengen,meer niet. Masr je blijft en bent zekf degene die dat bepaslt. Ik ben weg toedeloe

tweetybird | 17-10-14 | 17:10

@tweetybird | 17-10-14 | 16:54
Het is u misschien niet opgevallen, maar ik ben zelf wetenschapper. En ik geloof in God. Het een hoeft het ander namelijk niet uit te sluiten. De bijbel lees ik voornamelijk om me te verdiepen in de esoterische betekenis. En uw zogenaamde 'ongeluk' is niks anders als een ander woord voor 'toeval'.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 17:07

-weggejorist-

Fenna | 17-10-14 | 17:06

Ja, een houvast. Aan wat? Niemand beweert dat God een man, vrouw of Überhaupt mens is. God kan net zo goed een bepaalde energie zijn. Maar feit is dat mensen zoals jezelf zegt dan dus houvast zoeken aan iets. Daar gaat het om. En voor mensen is het dan makkelijk om van die vorm van houvast een tastbaar iets te maken. In veel gevallen een vaderfiguur.

Ik snap dat je weg moet overigens. Het is 17.00 uur. Ambtenaren mogen naar huis;

Fenna | 17-10-14 | 17:05

Fenna | 17-10-14 | 16:48

Dat is geen god,dat is een houvast. Zo roepen mensen vaak om hun moeder,andere schelden,weer andere roepen inderdaad god. Dat wil niet zeggen dat het er is. Het is meer een uiting,en een creeren van een houvast om pijn of angst te verzachten. Een kreet om hulp. Je overlevingsdrang. Masr nu ben ik echt klaar. Niet omdat ik niet eil proberen te antwoorden. Maar omdat ik weg moet. Want het leven gaat door. Ook na geenstijl.

tweetybird | 17-10-14 | 17:00

@tweetybird Klopt. Het geloof stamt ook uit de middeleeuwen. Sommige geloven stammen zelfs van 2000 jaar voor Christus. En toch zijn er tegenwoordig nog een kleine 4 miljard gelovigen op aarde. Kun je nagaan wat een sterk fundament geloof heeft.

Wie bent u dan vervolgens om deze mensen voor gek uit te maken, terwijl u zelf geen antwoord kunt geven op de vraag wat was er voor de oerknal!

Nogmaals. Religie is juíst geen haat. Geloof wordt echter misbruikt door mensen als excuus om oorlog te voeren voor hun eigen gewin. En dat werkt blijkbaar!

Fenna | 17-10-14 | 17:00

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:42

Tuurlijk dat mag. U mag het proberen het uit een in mijn ogen sprookjesboek te halen. Ik vertrouw dasrbij liever op de wetenschap, die naar mijn inziens wel met echte antwoorden komt. Helaas voor u maken die antwoorden dat de sprookjesboeken waaruit u dat hoopt te halen het voor mij echte sprookjesboeken. En dat maakt ook dat ik niet in edn scheppingbgeloof en een schepper maar in een uniek ongeluk met grote gevolgen. Sterker nog ik denk zelfs dat ons heelal niet het enigste heelal is maar er vele heelallen zijn gescheiden door een soort plasma. En dat er zeker een grens is aan ons heelal, maar dat daarnaast zulke ongelukken zich meer hebben voorgedaan en er meerdere heelallen zijn gecreeerd in een ruimte van een soort plasma. Maar ja ik ben geen wetenschapper dus dat laat ik aan de wetenschapoers over. En nasa

tweetybird | 17-10-14 | 16:54

@tweetybitrd Tijd is relatief. De mens werd volgens het Katholieke geloof de zesde dag geschapen, pas na de vissen, vogels en landdieren. Wat dat betreft klopt het dus dat er eerst dinosaurussen waren en daarna pas de mens.

Maar ik ga het verhaal van de bijbel hier niet verdedigen. Ik geloof namelijk niet in een god zoals die beschreven wordt in de bijbel.

Wel ben ik van mening dat iedereen ergens in gelooft. Ook jij. Wanneer jij bijvoorbeeld in een levensbedreigende situatie terecht zou komen, zou jij je ook tot iets of iemand wenden om het alsjeblief goed af te laten lopen.

Je kunt je afvragen tot wie jij je dan wend? De wetenschap? Een god? Aliens? Zeg het maar.

Fenna | 17-10-14 | 16:48

@tweetybird | 17-10-14 | 16:39
Ik heb net zo'n hekel aan religie als u, heb het zelf aan den lijve ondervonden. Maar er is niks mis met een individueel verlangen om de schepping, en daardoor de schepper, beter te leren kennen.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:42

Fenna | 17-10-14 | 16:20

Geen tijd over,maar ik wil laten zien de onzin van het geloven in een god in 2014 terwijl het onzin is en iets uit de middeleeuwen. Waarbij de wetenschap steeds meer duidelijk maakt en er nog steeds grof gemoord wordt door gelovigen om een god die onzinnig is en enkel bestaat bij de gratie van sprookjesboeken. Wasrdoor vele bevolkingsgroepen nog steeds de dupe zijn van haat door een sprookjesgod. Waardoor mensen door religie nog steeds gediscrimineerd worden. Waardoor vrouwen als oud vuil weggezet worden,ook nog steeds door de christelijke kerk. Waardoor mensen die van hun eigen geslacht houden weggehoond worden. Waardoor vrouwen verkracht worden. En dat allemaal in 2014 vanwege middeleeuwse kud boeken. Waarbij ik hoop dat religie uiteindelijk uitsterft in deze vorm van pure haat. Ja daar wil ik wel effe tijd voor vrij maken. Religie het isvgern plaag het is een pest voor de hele wereld. We zijn beter af zonder.

tweetybird | 17-10-14 | 16:39

@tweetybird | 17-10-14 | 16:26
U draait hier de probleemstelling om, want wie is dan de creator van de mens. En wat betreft de bijbel, ik zou meer naar de esoterische interpretatie kijken als naar de letterlijke. Ik wacht overigens nog steeds op een wetenschappelijke verklaring voor het begin van de Big Bang en het ontstaan van RNA, een andere verklaring als 'toeval' en tijd (als de wetenschap het woord toeval gebruikt, geeft zij eigenlijk toe het niet te weten. Statistisch gezien is het spontane ontstaan van zelf-replicerend RNA onmogelijk).

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:33

Veel minder erg dan de ov-chipkaart.

wil van reem-talma | 17-10-14 | 16:27

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:18

Weet u wat het antwoord is. De mens is de creator van god.
Opgeschreven en bedacht in sprookjesboeken. Boeken die ver na het ontstaan van leven op asrde geschreven zijn. Als god hetbleven op aarde naar zijn evenbeeld had geschapen,was het maar een vreselijke lelijkerd geweest. Een dinosaurus. Ik dacht dat de bijbel toch sprak vsn god heeft alle leven op aarde gecreerd. En dat in zeven dagen. Oeps wetenschappelijk gezien klopt dat al niet dus. Want dat zou betekenen dat er voor hem ook al een creator geweest moet zijn. Zie de onzin van de verhaaltjesboeken. Waarin die boeken zichzelf tegen spreken. Onzin dus.

tweetybird | 17-10-14 | 16:26

Fenna | 17-10-14 | 11:24

De definitie van een ketter:
Ketter in zijn specifieke betekenis is een aanduiding voor een aanhanger van een ketterij, een leerstelling, die bewust en opzettelijk in tegenspraak is met datgene wat een bepaalde geloofsgemeenschap beschouwt als de fundamentele geloofsleer.

Je zit er dus behoorlijk naast. Heeft niets met een misdaad te maken. De "misdaad" bestaat uit hebben van een afwijkende mening.

JayJay | 17-10-14 | 16:22

Tweetybird heeft én tijd over én vindt zichzelf wel heel interessant.

Iets doen uit naam van en iets doen omdat het wordt opgedragen zijn twee compleet verschillende dingen!

Ik ben niet gelovig. Maar honderden jaren geleden moesten hordes mensen op de een of andere manier verenigd worden. De meest efficiënte manier was middels geloof. En verrekt, het werkte! Mensen hielden zich over het algemeen aan de geboden, die voor orde zorgden en bijdroegen aan de civilisatie van de mens. Die tot die tijd maar wat aan modderde. Het geloof stelde richtlijnen op waaraan een goed mens zou moeten voldoen.

Dat er mensen en geestelijken zijn geweest die dit hebben misbruikt om hun eigen doelen te verwezenlijken. Dat zal best. Maar dat is NIET de schuld van het geloof an sich.

Net zo min als het de schuld van het geloof is dat er op dit moment individuele gekken met grote kapmessen rondlopen! Want als dat werkelijk de schuld van het geloof zou zijn, dan zouden alle Moslims zo handelen.

We hebben het hier over extremisten. Die heb je in elke groep, gemeenschap, geloof etc. Daarnaast impliceer je dat gelovigen meer misdaden begaan dan niet gelovigen. Dat lijkt me erg sterk.

Fenna | 17-10-14 | 16:20

@tweetybird | 17-10-14 | 16:10
Een zeer goede vraag, eentje waarop ik het antwoord schuldig moet blijven, aangezien het een paradox betreft. Wetenschap heeft overigens hetzelfde probleem: wat was er voor de Big Bang, wat was er voor RNA. Het hele universum is een paradox trouwens in mijn ogen.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:18

O ja ik weet het antwoord trouwens wel op die vraag.

tweetybird | 17-10-14 | 16:11

swift1.6 | 17-10-14 | 09:57
uitgaande van het commentaar van boomerang meneer, zijn wij zelfs hoger opgeleid dan hem. Hij zegt dat het bedoelt is als historisch perspectief, maar dat perspectief klopt niet, gezien de vergelijking volledig mank gaat.

Ach, dat risico (dat wij jou aanzien voor hoogopgeleid) loop jij echt niet, gezien je bovenstaande tekst.

JayJay | 17-10-14 | 16:11

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:00

Nou ik was er klaar mee met dit topic. Maar ik dacht joh ik zal het bij de wetenschap houden. Die god door wie is die dan gecreerd. Tsja dat wordt heel lang nadenken lijkt me. Want als de god bestaat zoals in de bijbel beschreven dan moet er een verklaring zijn hoe die god dan op zijn beurt is ontstaan. Zeg maar oeps. Dat zou dan dus betekenen dat er boven god nog iets groters zou moeten zijn. Of is hij uit het niets ontstaan. Nou ik wacht het wetenschappelijk antwoord wel af van de gelovige in hun god uit sprookjesboeken. Maar ik denk dat het wel genoeg is om te zien dat het een sprookje is. Want wie of wat is de creator van de goddelijke.

tweetybird | 17-10-14 | 16:10

@tweetybird | 17-10-14 | 15:49
Normaal gesproken ben ik niet zo van de bijbelteksten, maar voor deze ene keer: Genesis 1:26 "En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis". Oftewel wij zijn zelf ook creators in het klein, en zijn wij het onverwachts toch met elkaar eens. Ik spreek u weer in een volgend topic.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 16:00

Helaas dan heeft u het toch niet goed begrepen. Aan de bijbel wordt vastgehouden als geloof waarin weinig tot geen veranderingen mogelijk zijn. Waarbij dat bij wetenschap juist precies andersom is door bewijzen. Daar is verandering van inzicht mogelijk door nieuwe bewijzen. Wetenschap is dan ook geen geloof maar het proberen te verklaren van het onbegrijpbare. Het uitvinden van nieuwe mogelijkheden. Van iets onbegrijpelijks iets begrijpelijks maken. Wetenschap behoeft geen bewijs want het is al bewijs op zich. Met wetenschap kun je creeren. Er is geen 1 god. God is een definitie. Alles en iedereen is in weze god. Wij de natuur het heelal. Overal waar gecreerd wordt kun je een definitie god aan toekennen. Of te wel creator. We zijn zelfs in staat om nieuw leven te creeren. We kunnen ziektes overwinnen. We kunnen in het heelal kijken. Zelfs de natuur creeert nog steeds nieuwe dingen. Nieuwe ziektes. Nieuw leven. Voorlopig zijn de mogelijkheden nog steeds oneindig. Doet 1 god dat . Het antwoord is nee. Dr god zoals de geloven voorstellen bestaat niet. Het xijn pure onzin verhalen met 1 van dezelfde beweegredene toendertijd als wetenschap. Iets verklaren omdat men het niet begreep. Met 1 verschil dat het ook mooi uit kwam om macht te creeren om grote groepen mensen aan regels te binden. Met ern mooi verhaal om het onverklaarbare verklaarbaar te maken. En juist in die tijd werden mensen die iets anders uitvonden vaak vervolgd door die zelfde kerk. Omdat dat hun regels zou torpederen. En het rare is dat wetenschap vaak nog steeds de grootste vijand van gelovige is als het hun god raakt. Dan gaan ze krampachtig doen zoals jij ook reageert. Zelfs al bewijst de wetenschap het. Dan nog roepen ze in koor het is niet waar. Terwijl alle bewijzen om je heen zijn. Zelfs jij zit asn zo'n bewijs. De computer. Niet gecreeerd door een god maar door mensen. En dat meneer maakt dat als je god als definitie ziet dat de mensen die de computer mogelijk gemaskt hebben ook een god. Een god zoals alles en iedereen in weze is. God staat voor creator in die definitie ,waarbij alles en iedereen creator is. Zelfs de natuur en het heelal waar zich nog steeds sterren en planeten vormen. Masr ja mij mening het hoeft niet de uwe te zijn. En nu houdt ik voor dit topic op met creeren.

tweetybird | 17-10-14 | 15:49

@roy1312 | 17-10-14 | 15:19
Volgens mij bent u op de goede weg, uw bewering schendt namelijk niet de eerste wet van de thermodynamica: de wet van behoud van energie, die stelt dat energie niet gecreeerd of vernietigd kan worden.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 15:25

@tweetybird | 17-10-14 | 15:08
Ik bagatelliseer niet (bij mijn weten) en ik begrijp wat u bedoelt, alleen uw gebruik van het woord creator was enigzins misplaatst. Mijn punt is slechts dat het net zo onwetenschappelijk is om te beweren dat God bestaat zonder met bewijzen te komen, als om te beweren dat God niet bestaat. Zonder bewijzen zijn beiden een geloof.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 15:22

-weggejorist-

roy1312 | 17-10-14 | 15:19

@tweetybird | 17-10-14 | 15:02
U verwart sterke aanwijzingen met bewijzen. De Big Bang hypothese is pas bewezen nadat er op kleine schaal in een laboratorium de Big Bang gerecreeerd is. Overigens maakt u ongegronde aannames richting mij, ik geloof zeker in een Big Bang, we verschillen alleen over de oorzaak.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 15:15

Het is een geweldige kaart die het allemaal zegt , en dat doet zeer.

Real Dutch Meat | 17-10-14 | 15:12

-weggejorist-

roy1312 | 17-10-14 | 15:09

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 14:52

O ja en wat ik dan weer wel vervelend vindt aan die gelovige is dat als ze om de oren geslagen worden met feiten ze gaan baggataliseren. Zoals u doet. Zich dom houden en dan net doet alsof het onzin is en u het niet begrijpt wat ik bedoel met dat deeltje. Dat vind ik altijd zo jammer met een discusie met gelovige. Zelf komen ze met weinig feiten als alleen het staat in dat eeuwenoude sprookjesboek dus zo is het maar nieuwe inzichten daar is geen ruimte voor. Zie christendom en de islam. Vastgesleten in de middeleeuwen.

tweetybird | 17-10-14 | 15:08

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 14:52

In weze wel. Niet echt een creator maar lijm die alles bij elkaar houdt. Het creeren is een natuurlijk proces van samenklonteren van veschillende stoffen. Het deeltje de lijm die het mogelijk maakt.Waaruit een creatie ontstaat. En u roept maar dat de big bang een hypothese was omdat de wereld waarin u gelooft met een creator ,u god om ver werpt. Het is geen hypothese er zijn bewijzen van. Maar dat wilt u niet zien vastgeroest aan een zeer oud sprookjesboek. Maar ja u heeft het recht om die sprookjesgod te verdedigen. Ik geloof er niet in. Zal er ook nooit in gaan geloven omdat de bewijzen steeds duidelijker zijn. Het is puur een verzinsel.

tweetybird | 17-10-14 | 15:02

Flauw kaartje, het is juist mooi als ze het los weken van die christelijke achtergrond, want zo lijkt het alleen maar kritiek op (een vergane vorm van) Christendom terwijl Islam juist het probleem is. Dus nu ff een kaartje met "Allah Ahkbar" en dan alleen maar onthoofd en verkracht tekeningetjes aub, dit is stoffig jaren 80 totaal niet stoer doend achterhaald gemuts

Copycrauw | 17-10-14 | 14:59

@tweetybird | 17-10-14 | 14:45
U wilt een klein deeltje (ik neem aan dat u doelt op het Higgs-boson) van het geheel tot creator bestempelen? Jammer. U was zo goed bezig.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 14:52

@roy1312 | 17-10-14 | 14:39
Vertel! Ik luister. Hoe ontstaat iets uit niets? En ik dacht dat de Big Bang nog steeds een hypothese was? Wat veroorzaakte de Big Bang?

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 14:48

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 14:27

Geloof mij maar de wetenschap gaat alle geloven inhalen. En laat al zien dat zowat alle sprookjesboeken de prullenbak in kunnen. Hoe komt dat. Nou dat komt omdat geloven vastgeroest zitten aan een eeuwenoud sprookjesboek waarin eeinig tot geen verandering mogelijk is en wetenschap doorgaat en verandering in inzichten door bewijzen toestaat. Zoals het alles omvattende deeltje. De lijm van alles. Het deeltje dat massa geeft en ons bestaan en alles in het heelal heeft mogelijk gemaakt. En dat deeltje is geen god met sprookjesboeken. Geen deeltje met voorgeschreven regels. Het is een deeltje dat in alles en iedereen zit en werkelijk in het hele heelal. Dat deeltje is de creator van alles. Sterker nog zonder dat deeltje waren we er niet geweest. Zo daar heeft u u god. Een stom deeltje. Maar wel een zeer belangrijk deeltje.

tweetybird | 17-10-14 | 14:45

-weggejorist-

roy1312 | 17-10-14 | 14:39

@"Ik ben hoog opgeleid maar trek toch een andere conclusie; weer typisch een links policor plaatje wat zo op Joop had gekund. Een beetje als de cabaretier die pas een grap over mo maakt als hij er eerst 10 over Jezus heeft gemaakt.
En uiteraard vermijden om Allah op het kaartje te zetten.
Lafjes.
Barani517 | 17-10-14 | 09:41"

Dit.

"Het is onze bedoeling om de daden van ISIS in een historisch perspectief plaatsen." Zegt een lullo van Boomerang.

Kortom, een typische policor poging om IS te relativeren (cq bagatelliseren) want: duizend jaar geleden werden er ook best nare dingen gedaan door andere godsdiensten.
En idd het woord Allah niet durven gebruiken. Terwijl dat toch echt de enige god is in wiens naam er mensen worden afgeslacht, verkracht en verminkt, anno 2014.

54321 | 17-10-14 | 14:37

@tweetybird | 17-10-14 | 13:33
Hemel en hel bevinden zich hier op aarde. Dit zou de hemel kunnen zijn, maar wij mensen maken hier de hel van. Satan is God's adjudant, degene die de rol van tegenstrever van God op zich neemt in dit dualistische universum. Evolutie wordt geleid door een matrix die de fysieke wereld omgeeft (zie ook Plato's paard).

Zo, compleet ander verhaal als jij, met net zo weinig bewijs ervoor, dat noemen we nou geloof.

VerenigingVanDieven | 17-10-14 | 14:27

tweetybird | 17-10-14 | 13:33 - hoe het leven is ontstaan is voor iedereen een mysterie. Maar je moet wel heel gelovig zijn om de geloven dat er eerst niks was, dat dat niks ontplofte en dat vandaaruit het leven verder is geëvalueerd. Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft, door me er steeds meer in te verdiepen zie ik de verbanden en wat ik niet snap laat ik liggen. En verder mag van mij iedereen geloven wat hij wil, geen enkel probleem, al is het wel letterlijk van levensbelang zich te verdiepen in Gods woord. Helaas moet je daarvoor niet in de kerk zijn, tenminste niet bij de traditionele, maar wie zoekt zal vinden.

Inka6786 | 17-10-14 | 14:22

Het bloedbad van Verden (ook bloedgericht van Verden) vond in het jaar 782 bij Verden aan de Duitse rivier de Aller plaats. Duizenden gevangengenomen Saksen werden tijdens de Saksenoorlogen in opdracht van Karel de Grote onthoofd. Deze Saksen hadden zich verzet zich tegen de Frankische aanvallen op hun grondgebied. Ook stonden zij vijandig tegen pogingen hen al of niet gedwongen tot het Christendom te bekeren. Over het exacte aantal slachtoffers verschillen historici van mening. Doorgaans wordt gesproken van 4.500 terechtgestelden. Het bloedbad van Verden vond plaats tijdens de Saksenoorlogen.

PPT | 17-10-14 | 14:15

verre wereld niet in 7 dagen, maar in een dag of drie gecreëerd heeft.
roy1312 | 17-10-14 | 13:54

Daaraan kan je al zien dat die verzonnen god er een puinhoop van heeft gemaakt. Hij was er mee bezig. Op de zevende dag zou hij het afmaken. Helaas was dat zondag en heeft hij zich net als iedereen verslapen omdat hij op zaterdagavond uit was geweest. En nou zitten wij met de gebakken peren.

tweetybird | 17-10-14 | 14:02

Iemand al het detail gezien dat het figuurtje van de de moderne setting zich bevindt in de letters die het huidige kwaad vertegenwoordigen? Mooie kaart man!

De waard zijn gast | 17-10-14 | 13:54

-weggejorist-

roy1312 | 17-10-14 | 13:54

@Michiel de Kater | 17-10-14 | 11:30
Welk aspect van het protestantisme beschouw jij precies als "wereldlijk"?</p>

<p><br>
Binnen het kader van deze discussie is wat ik schreef accuraat genoeg.

Pierre Tombal | 17-10-14 | 13:48

Inka6786 | 17-10-14 | 13:01

Hmmm dus als het god niet is is het satan. Ook zo'n mooie sprookjescreatie. Satan die het slechte vertegenwordigt en goed het goede. En als het even niet uitkomt is niet de sprookjesgod er verantwoordelijk voor maar de sprookjes satan. Satan is ook een creatie van diezelfde creatieve mensen. Zeg maar satan is de excuusnicht van god. Alles wat niet helemaal goed uitpakt hup satan en alkes wat wel goed uitpakt god.
Als je die gelovige vraagt waar is god. Die zit in de hemel. Als je vraagt waar zit satan. Die zit in de hel. Als je vraagt aan de gelovige waar is die hemel en hel wijzen ze steevast naar dezelfde plek. Naar boven. Alles wat je ze vraagt weten ze eigenlijk geen antwoord op. Hoe ziet de hemel eruit. Ja mooi. Als je dan vraagt hoezo mooi ben je er wel eens geweest moeten ze nee antwoorden. Hoe weet je dan dat het mooi is. Zo ook met de hel. Nee het zijn geen creaties van een sprookjes god . Het zijn creaties van creatieven mensen. Het bestaat niet. Er is geen god er is geen satan. Het zijn creaties om mensen te onderdrukken en regels op te leggen. Het zijn sprookjes. Nooit wetenschappelijk bewezen en al duizenden malen achterhaald . Ook door wetenschap. Boven ons buiten de dampkring is het heelal. De aarde is niet plat maar rond en een goddekijke creator bestaat niet. We zijn een ongeluk van omstandigheden die gunstig vielen na een oerknal. En dat is waar we uit zijn ontstaan. Stofjes die elkaar gebonden hebben tot leven. Waarin er 1 belangrijk mechanisme is . Overleven. Waarin de natuur de aanpassing bepaalt van mens en dier om te overleven. De omstandigheden waarin je leeft en waaruit je bestaat en dat verklaard ook dat er zoveel verschillend leven is. Waarin de natuur regelt dat als er iets ontbreekt om te overleven dat met iets anders compenseert. En aangezien wij een levensvorm waren met vele gebreken zijn wij geevolueerd tot de levensvorm met veel denkvermogen om onze lichamelijke gebreken te compenseren. Zoals dat wij bij geboorte lange tijd nodig hebben om op eigen benen te staan. Wij relatief langzame wezens zijn. Vergeleken met veel dieren. Waardoor we moesten samenwerken om te kunnen overleven. Waardoor wij hulpmiddelen nodig hadden om te overleven. En dat heeft niet een sprookjesgod ons geschonken maar de natuur en het overlevingsmechanisme. Als we die drang naar hulpmiddelen niet gehad zouden hebben dan zouden we nog steeds gedacht hebben dat de aarde een pannekoek was waar je vanaf kon flikkeren. Een andere drang die in ons zit is ontdekken. Het verklaren van het onbegrijpbare. Niks goddelijks puur natuur. Zit ook in dieren en die lezen geen sprookjesboeken.

tweetybird | 17-10-14 | 13:33

panadol | 17-10-14 | 12:54 - de Bijbel bestaat uit het OT en het NT. In het OT wordt met name de strijd om het voortbestaan van het Joodse volk beschreven, dat net als nu van de aardbodem moest worden weggevaagd. Dit, om te voorkomen dat Jezus volgens de belofte uit de Joden geboren kon worden en nu omdat men wil verhinderen dat Hij vol glorie terugkeert in Jeruzalem. Helaas zien veel mensen niet hoe op dit moment alle poppetjes op hun plaats worden gezet voor de grote, door de Bijbel tot in detail voorspelde grote finale.

Inka6786 | 17-10-14 | 13:19

Vroeger bij de commando's gooiden we alle geleauvigen op één hoop. Een uit brandende balen stro. Was altijd lekker warm joh. Moet je nu eens proberen.

Joey16 | 17-10-14 | 13:15

Maar waar haal ik een stapel van deze kaartjes vandaan?
Als Pathe ze niet heeft...

Den Heerscher | 17-10-14 | 13:08

En het is nog discriminatie ook wat ze daar doen. Want we hadden in principe die kamervoorzitser niet meer horen te zien. Islam en christelijk zijn niet de enige geloven. Waar zijn de boeken van andere geloven. Het had daar dan vol horen te liggen met sprookjesboeken. De wachttoren een boek uit het joodse geloof,uit het boedistische geloof. Het hindoeisme en noem maar op. Als we met religie gaan beginnen in de tweede kamer dan maar gelijk goed ook zou ik zeggen en dan ook alle stromingen laten vertegenwoordig of helemaal niks. Want op zo'n manier is het discriminatie naar andersgelovige toe. Weg ermee dus dat is het makkelijkste. Politiek en religie gescheiden. Wat dat betreft is wilders dan ook weer niet echt een brein soms. Hij wil de koran van de kansel ik alles maar de mogelijkheden zijn legio om die sprookjesboeken weg te krijgen uit de tweede kamer. Mischien moet hij zich toch eens wat minder focussen op de koran alleen.

tweetybird | 17-10-14 | 13:08

Euhhh, hoogopgeleid om deze kaart te kunnen begrijpen?
nou dan is het triest gesteld met het niveau van NL.
Het kaartje past eerder in het rijtje van Aap noot mies thuis. Zeer kinderachtig en een slechte marketingstunt.

RdeFriesch | 17-10-14 | 13:04

tweetybird | 17-10-14 | 12:31 - er zijn zat misdaden gepleegd uit naam van de God van de Bijbel, zelfs zijn Eigen Zoon werd erdoor gekruisigd maar dit heeft niets met het christendom te maken. God klaagt niet voor niets dat Hij beschuldigd wordt van geboden die niet eens in Hem waren opgekomen, mensenoffers bv. God of JHWH geeft slechts één gebod: God liefhebben bovenal en je naasten als jezelf. Alle ellende wordt geïnspireerd door Satan waardoor bv IS de meest onmenselijk misdaden kan plegen. En reken maar dat God bestaat, zie de glans op het gezicht van die jonge christen op dat internetfilmpje terwijl hij door IS wordt opgehangen. Effe moslim worden en hij had weggekunnen, die halve zool, maar nee hoor. Miljoenen mensen kozen trouwens voor de dood omdat ze Christus niet wilden verloochenen, mooi voorbeeld vind ik Johannes Hus. Als er niets zou bestaan is zoiets toch op zijn minst opmerkelijk.

Inka6786 | 17-10-14 | 13:01

panadol | 17-10-14 | 12:54

En daarvoor ben ik het gedeeltelijk met wilders eens. De koran in de tweede kamer van de kansel,maar ook de bijbel. Weg ermee en opgerot met die sprookjes boeken van haat en onderdrukking. Zijn juist de twee boeken die het tegenovergestelde zijn van vrije meningsuiting. Hoe kan je zoiets in de tweede kamer leggen.

tweetybird | 17-10-14 | 12:57

He ik mis de afbeeldingen van de kampen van religieuze gekken als Pol Pot, Mao en Stalin..., kampioenen slagers

matrixbluepill | 17-10-14 | 12:55

Mensen hierboven die claimen dat het christendom in tegenstelling tot de islam op vrede en liefde gebaseerd is, zouden voor de grap eens de bijbel moeten lezen. Die staat net als de koran vol met moord, intolerantie, machtsmisbruik en het niet als volwaardig mens erkennen van niet-gelovigen.

panadol | 17-10-14 | 12:54

vivaldi | 17-10-14 | 12:43


Nee hoor er had horen te staan.
islam =vrede
christen = vrede
Als u daar in gelooft bent u nog een grotere sukkel als god zelf.

tweetybird | 17-10-14 | 12:48

Wat zijn ze bij Boomerang een stel achterlijke sufferds. Op de kaart had moeten staan : "Allah is goed" en niet "God is goed".
Ze halen gewoonweg twee religies door elkaar, de sukkels.

vivaldi | 17-10-14 | 12:43

-weggejorist-

roy1312 | 17-10-14 | 12:42

Inka6786 | 17-10-14 | 12:17

Het feit blijft toch dat het wel uit gods naam gedaan werd. De mensen die het overkwam hadden lekker veel aan die tien geboden. God is blijkbaar dus toch niet zo goddelijk dat ze zelfs niet eens zijn regels opvolgen. Want dan kun je wel stellen dat als hij geen sprookjesfiguur was geweest hij toch aardig gefaald heeft in zijn creatie de mens. Waaruit al blijkt dat god een creatie is van hele creatieve mensen om grote groepen mensen regels op te leggen. Waarin diezelfde mensen knap gefaald hebben omdat vele andere mensen lak aan die regels hadden. En de creators van die regels ook weer hun eigen regels moesten overtreden om die mensen die lak aan die regels hadden te vervolgen in naam van hun gecreerde god. En de wapenen moesten oppakken om bijvoorbeeld ketters te vervolgen die de regels door hun gecreerd net effe iets anders lazen. Daarmee zie je maar dat alle religie eigenlijk onzin is en niks anders is als door mensenhanden gemaakt. Puur om te onderdrukken van groepen mensen. Er is geen sprookjesgod aan te pas gekomen. Bijna alle religieen hebben ook gezamelijke overeenkomsten met een iets andere interpretatie. De grootste overeenkomst is dat ze zich allemaal schuldig hebben gemaakt aan mishandeling,martelen en moorden. Nog steeds.

tweetybird | 17-10-14 | 12:31

Ik ben hoogopgeleid. Maar ik vind m stom

xspalm | 17-10-14 | 12:25

Ik snap 'm met m'n veterdiploma ook hoor.

drijflijk | 17-10-14 | 12:22

Mooie confronterende kaart. Denk dat de rekken vanavond al leeg zijn. Bijdrukken zeg ik, want ik wil er ook een stuk of wat.

Dommedaris | 17-10-14 | 12:19

Michiel de Kater | 17-10-14 | 12:13

Nee hoor moet zijn geldt ook voor de modellen met implantaten en botox. Daar zit toch wel iets verschil in.
want alleen modellen is dan ook weer zo generaliserend.

tweetybird | 17-10-14 | 12:19

Wat raar om de christelijke God de schuld te geven van misdaden die door mensen worden gepleegd. De God dus van de Tien Geboden Die verbiedt anderen te doden en je vijanden lief te hebben als jezelf. Die waarschuwt dat wie het zwaard opneemt door het zwaard zal vergaan. Dit wil niet zeggen dat de kerken als instituut deugen, met de Wereldraad van Kerken voorop zijn ze helaas verworden tot een politieke linkse bende met grote sympathie voor de islam, de antichrist in de Bijbel, en een onmetelijke haat tegen Gods oogappel, het Joodse volk.

Inka6786 | 17-10-14 | 12:17

marcoplarco | 17-10-14 | 12:11
Geldt alleen voor de modellen met implantaten en botox. Niet zo generaliseren meteen.

Michiel de Kater | 17-10-14 | 12:13

Jammer dat de kaart niet klopt. Had moeten zijn: GOD IS FAKE. Geldt voor alle modellen.

marcoplarco | 17-10-14 | 12:11

Zag laatst ook zo'n leuke cartoon, over een westerling en een Indiaan, die allebei last hadden van het probleem van veel nieuwkomers die zich niet aanpasten...

mrXL | 17-10-14 | 12:07

Ze hadden onder de kaart ook nog de tekst kunnen zetten zoek de verschillen.

tweetybird | 17-10-14 | 12:01

Gelovige moet zijn geloven zijn tragisch. Slip off the vinger. Up modus aan drie naar recht twee naar links invoegen en afstempelen.

tweetybird | 17-10-14 | 11:55

The Unjorisable | 17-10-14 | 11:44
Er is een verschil tussen kennelijke verschrijvingen en/of typo's, en "echte" fouten. En dan nog is het beter om krakkemikkig Nederlands te schrijven met een correcte inhoud, dan het verkondigen van (misschien in vlekkeloos Nederlands neergeschreven) historische lariekoek, zoals jij hier doet.

Michiel de Kater | 17-10-14 | 11:55

@fenna


Een mooier voorbeeld kun je niet krijgen waarin IS
overeenkomsten heeft met de kerk. Ook zij zien mensen met hetzelfde geloof maar net een iets andere stroming als ketters. Zo ziet u maar alle gelovige zijn vreselijk tragisch. Alle religie het is een pest en plaag. We zijn beyer af zonder.

tweetybird | 17-10-14 | 11:53

dedeurs | 17-10-14 | 11:45
Er zaten dus meerdere hoogopgeleide mensen in de productielijn van dat kaartje...

Met mijn HAVO'tje kan ik helaas niet anders concluderen dat die mensen visueel gehandicapt zijn.

Milanus Maximus | 17-10-14 | 11:51

Ik wou hier ook nog maar even melden: Een godsdienst is geen ras. Onderscheid maken op basis van godsdienst is misschien discriminatie, maar geen racisme.

Bedankt voor uw aandacht.

pietpuk | 17-10-14 | 11:50

Trouwens ook nog een verwijzing naar de martelaren van Gorcum in de hoek van de kaart, fantastisch!
Boodschap wordt ook hier niet begrepen blijkbaar moet er een Jip en Janneke uitleg bij: god is goed is dubbele bodem: god is helemaal niet goed en allerlei misdaden werden en worden er in zijn naam gepleegd door allerlei religies, met nu de nazis van ISS als laatste in de rij.
Begrepen? Zo moeilijk is dat toch niet?

Professor Pipo | 17-10-14 | 11:49

@fenna
voor als u nog twijfels heeft .wikepedia
En desnoods wil ik nog wel even knippen en plakken wat de kerk met deze ketters deed.

Een ketter houdt vast aan een onorthodox verklaarde leerstelling en beschouwt deze desondanks als in overeenstemming met de orthodoxie (het geheel van leerstellingen van een kerk). Daarom is een ketter niet hetzelfde als een afvallige (apostaat). Een afvallige verwerpt immers de gehele orthodoxie an sich. Na verloop van tijd kan een ketterse beweging een nieuwe Kerk vormen. Zo zijn de protestante kerken bijvoorbeeld begonnen als een ketterse groep binnen de Katholieke Kerk. Al snel hadden die nieuwe protestantse kerken weer hun eigen ketters.

tweetybird | 17-10-14 | 11:49

tweetybird | 17-10-14 | 11:39
Ik vermoed dat ik met die pornosites een snaartje heb geraakt, anders zanikte je er niet zo over. Reken maar eens uit hoeveel tijd je inmiddels in je leven al hebt verspild met het koekeloeren naar dat soort sites en plaatjes, en wat je in plaats daarvan met die tijd had kunnen doen. Je historische kennis op een hoog peil brengen. Je taalbeheersing verbeteren.

Michiel de Kater | 17-10-14 | 11:49

"Onze hoogopgeleide doelgroep begrijpt dat wel"
Dit vind ik nou weer een beetje jammer. Er zijn ook begrijpende mensen die niet hoogopgeleid zijn, kom op Boomerang studentjes.
Maar de media reacties zijn beslist héél eng. Wat een ongelofelijke NSBdictatuur hebben we toch gekregen.

dedeurs | 17-10-14 | 11:45

Michiel de Kater | 17-10-14 | 11:30
Het is wel goed met jou. "Besteeds" jij je tijd maar aan foutloos Nederlands schrijven.

The Unjorisable | 17-10-14 | 11:44

Fenna | 17-10-14 | 11:30

Je blijft maar onzin verkopen en vergoeilijken. Je vergeet wel even dat die bestuurders vaak ook kerkelijke waren in die tijd. En het weldegelijk van uit de kerk ook kwam. Een kerk die ook andersdenkende uit de weg ruimde.

tweetybird | 17-10-14 | 11:42

Klopt toch, iederen is druk bezig met 'belangrijke zaken' als Piet te ontkleuren, maar laten we eerst eens de religies afschaffen, weg ermee.

Dibe | 17-10-14 | 11:41

Michiel de Kater | 17-10-14 | 11:30


Ook weer zo een goedprater van het geloof. Een pure onzin verkoper. Ook de kerk deed weldegelijk aan heksenvervolging. Waarin vrouwen als heks werden verklaard in de naam van god en op gruwelijke wijze werden omgebracht. Ook de kerk heeft in het verleden veel misdadigs gedaan. En dan gelijk maar roepen dat degene die het niet met je eens zijn niet zoveel pornosites moeten bezoeken. Zo ken ik gelovige weer.

tweetybird | 17-10-14 | 11:39

Hij is prachtig! Waar kan ik de posters bestellen?

Professor Pipo | 17-10-14 | 11:37

Tradities zoals x zijn onderhevig aan veranderingen in de loop der tijd. Ja... fuckYOU!!! tussen 2010en2040gaat echt NIKS veranderen.

Itastijl | 17-10-14 | 11:35

De kaart is anti-christelijk!

Jezus_Boeddha | 17-10-14 | 11:35

Fenna | 17-10-14 | 11:24

Onzin.Een ketter kon ook weldegelijk iemand zijn die van het geloof afweek. Ook die werden namelijk vervolgd als ketter. Ga de christenen nou niet lopen ophemelen met pure onzin. De kerk had ook vreselijke methodes in de middeleeuwen. Bijvoorbeeld een vrouw in het water gooien om te kijken of ze een heks was. Als ze boven kwam was ze een heks zo niet hadden ze het verkeerd gezien en had ze pech.

tweetybird | 17-10-14 | 11:33

De boodschapper heeft 't altijd gedaan.
100% gelijk.

Inextremis | 17-10-14 | 11:30

Ik snap het historisch perspectief en de boodschap, ben het er ook mee eens. Maar waar staan die Boomerang kaartrekken? Juist... daar waar je voor je plezier en ontspanning naartoe gaat. En dan heb ik persoonlijk geen behoefte aan zoiets. Ik word vandaag de dag toch wel aan het denken gezet zodra ik de krant lees en het journaal kijk. Als ik lekker uit ga dan heb ik toch zoiets van Nu Even Niet! Dus in die zin vind ik dat ze de plank mis slaan. Met de afbeelding zelf zou ik op internet ofzo geen probleem hebben.

Opinion1970 | 17-10-14 | 11:30

@Pierre Tombal Dat mensen iets zien als een belediging wil nog niet zeggen dat het geloof hun dit voorschrijft!

'Heksen' werden voornamelijk ter dood veroordeeld door angstige bestuurders, die deze mensen meer als bedreiging voor hun machtspositie zagen.

Fenna | 17-10-14 | 11:30

The Unjorisable | 17-10-14 | 10:48
Pierre Tombal | 17-10-14 | 10:48
Gebrek aan historische kennis is helemaal niet erg, dat kan bijgespijkerd worden. Maar om zo onbeschaamd als jullie nu doen met een "Mangel an Bildung" te gaan lopen koketteren op internet, dat gaat me even te ver.
De Inquisitie is door allerlei protestantse historici (in Nederland en de rest van niet-katholiek Europa) op een schandalige wijze afgeschilderd als een bende moordenaars. Pure agit-prop. De Inquisitie had als taak om mensen te vermanen en terug te winnen voor de Kerk.
Voor wat beteft heksen: de Kerk hield zich helemaal niet bezig met heksenvervolgingen, dat deden de wereldlijke (overwegend protestantse) overheden. In Schotland bijvoorbeeld stond tot in de jaren 40 van de 20ste eeuw een verbod op hekserij in het wetboek van strafrecht. In katholieke landen als Spanje en Italië hebben nauwelijks heksenvervolgingen plaatsgevonden.
Besteeds de tijd die je anders rondhangt op pornowebsites eens een keer nuttig en lees een goed boek!

Michiel de Kater | 17-10-14 | 11:30


Deze kaart kan als schilderij zo aan de muur van de Tweede Kamer.

Schietmijmaarlek | 17-10-14 | 11:29

-weggejorist-

Polska | 17-10-14 | 11:26

@theunjorisable Een ketter is iemand die vanwege afwijking van de katholieke leer tot misdadiger verklaard was. Dus afwijking van de leer, niet het geloof!

Een ketter deed dus iets wat de bijbel had verboden. Bijvoorbeeld stelen, aanranden, moorden.

Niets anders dan wanneer je nu iets dat wat bij wet verboden is!

Fenna | 17-10-14 | 11:24

Verder is het natuurlijk hypocriet om te roepen walgelijk. Ach tegen die mensen zeg ik doe eens een rondje youtube en je kunt het in het echt zien. Het internet staat er vol mee. Kijk walgelijk is dat dit soort onmenselijke daden gebeurt. Zeker in deze tijd nog want het zijn middeleeuwse praktijken en zet de wereld inplaats van vooruit weer achter uit. En het zijn zeer sadistische praktijken. Maar ja dat is wat in weze religie doet. Ze doen meer slecht als goed. Bij de islam schieten ze elkaar lek en snijden ze je kop af en bij de christenen roept een paus in afrika dat een condoom tegen de wil van god is. Effect,hoe je het wendt of keert bij allebei de geloven vallen veel doden uiteindelijk. Religie het is een plaag het is een pest. De wereld zou beter af zijn zonder.

tweetybird | 17-10-14 | 11:19

Vervang god met zwarte piet en de dreigpiet komt ook tevoorschijn. Fabeltjes om oorlogen te voeren. #zucht

Itastijl | 17-10-14 | 11:12

Tsja alle religie is een plaag. Toch boomerang pretendeert dat hoogopgeleide het snappen en dat alle andere dom zijn. En juist daar blijkt uit dat boomerang zeer dom is. Want ieder mens is anders en ieder mens kan er wat anders in zien. Boomerang heeft daar geen rekening mee gehouden dus is het toch niet helemaal zo duidelijk. Er zijn namelijk meerdere interpretatie mogelijk. En zelfs hier heb ik al meerdere verschillende uitleg voorbij zien komen. Het zeggen van boomerang dat degene die het niet snappen dom zijn omdat zij de door hun bedoelde boodschap er niet inzien is dus zeer dom. En dat noemt zich dan ubergod der hoogopgeleide.

tweetybird | 17-10-14 | 11:12

Fijn dat ik hoogopgeleid genoeg ben hoor (alsof dàt tegenwoordig nog wat zegt), maar ik vind 'm niet grappig.
.
Mag dat ook?
.
Maar goed, we kunnen er ook de zonnige zijde van zien: Tot zes december afwisseling in de hysterische huilstruiken reflex. Want nu zijn er de smaken janknegertjes en excuusislamietjes.

pietvanvliet | 17-10-14 | 11:06

Voor wat betreft het kaartje.
Ik snap wat de bedoeling is van het kaartje en op zich is het feitelijk juist en knap in elkaar gezet. Ik denk dat de "timeshift" van de diverse afbeeldingen en daarmee de geïmpliceerde gelijke geaardheid van de huidige godsdiensten op dit moment voor de in mijn ogen terechte opwinding zorgt.
Appels en peren vergelijken doe je op hetzelfde moment. Geen appels van vandaag vergelijken met peren van vorig jaar in dezelfde fruitschaal.

Voor wat betreft "hoogopgeleid".
Sinds "hoogopgeleid" en veelal ook extreem links Nederland beweert dat daders slachtoffers zijn en in feite het "hoogopgeleide" cohort probeert om met veel succes bijna alle waarden om te draaien zijn deze "hoogopgeleiden" het meest achterlijke, wereldvreemde en veelal hoogst criminele segment van de samenleving geworden.
Hun "social engineering" experimenten zijn namelijk ronduit crimineel.

Daar komt nog bij dat de sinds decennia neergaande lijn v.w.b. het niveau van het hoger onderwijs, met dank aan diezelfde "hoogopgeleide" halve zolen van met name PvdA huize, natuurlijk ook zo zijn gevolgen heeft bewerkstelligd.

Wat vooral opvalt is dat deze walgelijke, zelfverklaarde moreel superieure "hoog opgeleide", maar volstrekt wereldvreemde Übermenschen altijd lopen te koketteren met hun opleiding. Toch, Yvonne Kroonenberg?

Uit de jarenlange ervaringen, door mij opgedaan met deze lieden, weet ik dat zulks gebeurt omdat hun opgeblazen ego's moeten maskeren dat ze na het behalen van hun papiertjes nooit meer iets hebben bijgeleverd en al zeker niet geïnvesteerd hebben in wijsheid vergaren. Hooguit in het jatten van meer onverdiend salaris, vooral van de belastingbetaler.

Ik ben niet hoog opgeleid, maar ben wel opgevoed met nadruk op normen en waarden en het gebruik van gezond boerenverstand.

Veel succes gewenst in dit land van oplichters en godsdienstextremisten, u toegewenst door een HTS-er oude stijl, van voor de tijd dat de mammoet(wet) in de porcelijnkast van het onderwijs werd losgelaten.

Pieter V | 17-10-14 | 11:02

Als ze het middelste plaatje hadden weggelaten, was er niemand over gevallen. Bewezen: Islam bashen wordt je zwaarder aangerekend dan iemand de de keel doorsnijden......

Wamoje | 17-10-14 | 10:59

The Unjorisable | 17-10-14 | 10:48
'Als men in de middeleeuwen maar een beetje de indruk kreeg dat je niet gelovig genoeg was dan werd je op de brandstapel gezet.'
Nee hoor, dat zat toch echt wat anders.
Pierre Tombal | 17-10-14 | 10:48 en de heksenvervolging: ook niet juist.
Maar ja, iedereen mag zonder (historische) kennis van zaken iets op internet plempen. Dat is dan ook weer de charme. Maar bij hoog opgeleid hoort ook dat je zo nu en dan wat leest.

katarina_de_kleine | 17-10-14 | 10:58

Als ik het bekijk, zou ik zeggen, het betekend, dat ISIS eeuwen achterloopt. Bij ons achterhaalt, in het MO modern.

wallenberg | 17-10-14 | 10:53

(En ik vond m goed)

hotmint | 17-10-14 | 10:51

Iedereen steekt zich nu veren in de kont, het is gewoon een waardeloos kaartje.
Maar omdat we allemaal "hoogopgeleid" zijn, is het kaartje uiteraard briljant.

Jtheman | 17-10-14 | 10:51

Sjah, ik zag m staan bij de bios en dacht hier komt gezeik van.
Moest ook ff van dichtbij kijken voor de bedoeling.
.
Onnnodige uitleg van de kaart: Godsdienst = KUT

hotmint | 17-10-14 | 10:50

Piet van het Padje | 17-10-14 | 10:40

Dat Obama "So help us God" her en der bommen gooit is niet van 400 jaar terug.. Is niks veranderd, alleen de beul en de wijze van terechtstellen

nesnaj ravi | 17-10-14 | 10:49

@Fenna | 17-10-14 | 10:33
Heksen waren mensen die naar Bijbelse standaard dingen deden die onmogelijk waren. Hun 'bovennatuurlijke' krachten werden gezien als een belediging van God en daarom moesten ze dood. Het ging dus wel degelijk over religie.

Pierre Tombal | 17-10-14 | 10:48

@Fenna | 17-10-14 | 10:33
Nooit gehoord van kettervervolging? Als men in de middeleeuwen maar een beetje de indruk kreeg dat je niet gelovig genoeg was dan werd je op de brandstapel gezet. Hoeveel wetenschappers denk je dat er in die tijd vermoord zijn omdat ze tegen de leer van de bijbel in gingen? Hoeveel andersdenkenden? Nou? Jij doet alsof je het allemaal zo goed weet, maar je weet er helemaal niets van.

The Unjorisable | 17-10-14 | 10:48

Wat een zieke kaart. Hiermee worden de wandaden van ISIS vergoelijkt. Omdat er in Europa 500 jaar geleden ook wel eens iemand werd doodgemaakt? Altijd weer diezelfde weg-met-ons-reflex van linkse idioten. Het gaat er om wat er nu gebeurt.

Michiel de Kater | 17-10-14 | 10:47

Typisch laf voorbeeldje van IS alleen kunnen veroordelen als alles en iedereen mee veroordeeld wordt. Als ze balletjes gehad hadden dan hadden ze alleen IS op de kaart gezet.

rylands | 17-10-14 | 10:46

Ik was al hoogopgeleid, maar nu weet ik het zeker ....

arretje | 17-10-14 | 10:44

God is blijkbaar een prima scapegoat voor alles wat MENSEN elkaar aandoen.
Zeer schijnheilig.

electrico | 17-10-14 | 10:43

klaas visser | 17-10-14 | 09:12

Dat er elke week wel een pastoor op 't matje moet komen vanwege "wel heel kindvriendelijk gedrag" vergeten we maar even? Religie sucks all-time

nesnaj ravi | 17-10-14 | 10:41

Alleen aan wie stuur je zo'n kaartje en heb je dan als reactie de volgende dag een SWAT team in je huiskamer?

Simon_GS | 17-10-14 | 10:40

"Beledigend" zegt het Pathé. Beledigend voor wie? Voor de Christenen, die voor de zoveelste keer worden aangesproken op een verleden van zo'n 400 jaar en ouder? Of voor Moslims, omdat ze worden aangesproken op een verleden van... eh... nu?

Piet van het Padje | 17-10-14 | 10:40

Wat de kaart laat zien is niet meer dan uitgebeeld wat ik hier in de panelen als mening vaak voorbij heb zien komen. Inderdaad in Europa was het ook schering en inslag dat mensen werden verhangen, gevierendeeld, onthoofd. Ook in naam van de religie.
Dus dit kaartje zegt niet meer dan dat de islam kennelijk nog een paar eeuwen op ons achter loopt. En dat is zo.

Graaf van Egmont | 17-10-14 | 10:40

Misschien hadden ze ook even de jaartallen van de diverse afgebeelde historische gebeurtenissen moeten plaatsen. Dan was het geheel een stuk duidelijker.

Milanus Maximus | 17-10-14 | 10:39

@cabrão Leer eens lezen. Dat is de reactie van de ministerpresident die ik ter verduidelijking citeerde!

Fenna | 17-10-14 | 10:39

Ik vind het wel een aardig kaartje. Laat denk ik goed zien dat de "islamitische cultuur" zich in een staat bevindt die wij vanuit "westerse" blik als middeleeuws classificeren.

Waarmee ik overigens niet wil uitsluiten dat een deel van de islamieten wel verlicht zijn, maar goed, die zie heel weinig in de media.

Rommelende Onderbuik | 17-10-14 | 10:38

Racisme???

Moi | 17-10-14 | 10:38

Alleen de lagere school doorlopen ,maar vond hem meteen geweldig, helemaal toen ik de tekeningen zag die ingevuld waren in de letters... God is goed.

snapdragon | 17-10-14 | 10:38

Fenna | 17-10-14 | 10:33
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Je begint te betogen dat de boodschap is dat religies niets dan ellende brengen en dat je je daarvan moet ontworstelen en vervolgens ga je vrolijk verder dat die afbeeldingen niets met het christelijk geloof te maken hebben. Gebrek aan logica, historisch besef en inlevingsvermogen.

O Ja, en de boodschap op de kaart van Boomerang is helemaal niet voor hoogopgeleiden bedoeld, en zeker niet voor inteligente mensen, immers GOD bestaat niet.

cabrão | 17-10-14 | 10:38

"'WARGHLBLARGHARGH!' (Nog een keer Joop, ingezonden stuk van een GroenLinkser)."

10/10 would hire.

R0BB3RT | 17-10-14 | 10:37

Zeg eens B, Caroline

clabamsk | 17-10-14 | 10:36

Is er al een kaart met een Stroopwafel-Piet.
Overigens het enige plezierige in het uitgaansleven is Boomerang

clabamsk | 17-10-14 | 10:35

McMarx Welke uiting van religie zie jij dan op de kaart??

En kom niet aankakken dat de mensen christenen waren. Dat klopt ja, maar ik zie geen daad uit naam van religie!

Fenna | 17-10-14 | 10:34

@deministerpresident "Hoe moeilijk is het om die kaart te begrijpen?? Boodschap is dat religies niets dan ellende brengen. Vroeger niet en nu niet. Dus ontworstel jezelf van religie".

Blijkbaar heel moeilijk voor jou! De afbeeldingen van vroeger hebben namelijk niets met het christelijk geloof te maken. Ja, de mensen waren grotendeels christenen, maar er werd niet uit naam van god iemand verbrand of publiekelijk opgehangen. Dat werd gedaan omdat mensen dachten dat iemand een heks was. Nou, geef mij die regel uit de bijbel waarbij wordt verteld dat heksen bestaan en verbrand moeten worden. De andere straffen vonden plaats naar aanleiding van een wel of niet begane daad, niet vanwege het hebben van een andere godsdienst. Het was toen gewoon de doodstraf.

De kruistochten daarentegen, die waren wel uit naam van het geloof. Maar die zie ik niet terug op de kaart. De vormgever heeft dus niet heel goed nagedacht over deze kaart.

Fenna | 17-10-14 | 10:33

Hoogopgeleid is het nieuwe dom...

De hersenloze | 17-10-14 | 10:32

Moderne religies zijn bedacht met het doel mensen te onderdrukken/hun wil op te leggen en/of geld te verdienen. Stom.. Iemand angst aanjagen en vervolgens de oplossing geven, maar dan wel als slaaf voor het betreffende geloof.

MoetDatNou? | 17-10-14 | 10:26

Religie = middel tot macht. Daar hoort geweld van de meest afschuwelijk orde bij anders pikken de menseen het niet.
Dat zie ik in de kaart. Prima kaart.

Rest In Privacy | 17-10-14 | 10:25

De reacties van de "gevestigde" orde doet mij denken aan "they took our jobs!" south park.
Retards die niet eens weten wat er nou op die prent staat, en waar het voor staat.
Prima prentje btw. Religie en anders denkende is altijd al een "probleempje" geweest.

ca12nag3 | 17-10-14 | 10:22

GOD is Goed = my DOG is better!

Centauri3 | 17-10-14 | 10:22

@oppergek Mensen vinden dit niet fout vanwege de godsdienst afbeelding, maar vanwege de afbeeldingen zelf.

Als het een kaart was geweest van een besnorde man met een gasfles op de rug die magere mensen in een hok vergaste, dan was er ook ophef over ontstaan.

Fenna | 17-10-14 | 10:21

Mooi dat hoogopgeleiden dit soort dingen maken, en er nog trots op zijn ook , beetje hetzelfde dat laagopgeleiden het spoor naar polen gemaakt hebben.

Alfa 75 | 17-10-14 | 10:20

@gaffelbaard Ik weet niet wat er humaan is aan massale groepsverkrachting van kinderen met de dood tot gevolg, mensen achter een auto binden en rondjes rijden totdat er geen vel meer op de botten zit, ledematen een voor een afsnijden met als slotakkoord het hoofd. Maar dat kan aan mij liggen!

Fenna | 17-10-14 | 10:18

*kreunT*

Centauri3 | 17-10-14 | 10:11

@deministerpresident
Zoals jij het bekijkt... je weet dat atheïsme dan ook onder religie valt?

IngridvanHenk | 17-10-14 | 10:09

IngridvanHenk | 17-10-14 | 10:02
sterker nog: god is niet eens een religie. Religie zijn de volgers.

swift1.6 | 17-10-14 | 10:08

Weet je wie ook hoog opgeleid schijnt te zijn?

Jan Passant mk2 | 17-10-14 | 10:06

Als het een cartoon in pakweg de VK zou zijn geweest, had policor Nederland het waarschijnlijk prachtig gevonden

Islamofiel | 17-10-14 | 10:06

Het is vandaag trouwens weer onthoofdings-vrijdag.

Westheimer 2.0 | 17-10-14 | 10:05

Fenna | 17-10-14 | 09:46
Het probleem met zure vrouwspersonen online is dat je je altijd moet afvragen of ze het serieus menen of dat het "slechts" een gevalletje PMS is.

Kapitein Stijlvol | 17-10-14 | 10:02

@Swift 1.6 Hahaha, dat zou nu zomaar eens kunnen...

@deministerpresident
islam is geen religie maar een ideologie.
Je vergelijkt appels met peren.
Dus als de peren slecht zijn, gooien we de appels weg?

IngridvanHenk | 17-10-14 | 10:02

behoorlijk smakeloos Boomerang, maar uh, hebben jullie al een zwarte pieten kaart, maak is iets leuks met die Gario en slaven.

(c)ZWITSUL | 17-10-14 | 10:02

deministerpresident | 17-10-14 | 09:57
idd, die verdomde religies ook van Mao, Stalin, Hitler, Mengele

swift1.6 | 17-10-14 | 10:01

Aan de andere kant, dat kaartje is net zo slecht getekend als een Joop-cartoon van die Soeterbroeck kwal. Ruik ik hier een verband?

Conan de Rabarber | 17-10-14 | 10:01

Dan maar laag opgeleid.

Alfa 75 | 17-10-14 | 10:00

Die kaart bedoelt gewoon dat de islam nog in het jaar 0 van het christendom leeft. En dat we religieuze dus goedenlozen kunnen noemen.

Premier Trutte | 17-10-14 | 09:59

Die krijgen ze vast recht terug in hun gezicht bij Boomerang.

woordgrap van de dag | 17-10-14 | 09:58

Ik begrijp ook niet waarom Jozias van Aartsen zo prominent op dat Boomerangkaartje moet staan.

Conan de Rabarber | 17-10-14 | 09:58

Onsmakelijke consonant?

philia | 17-10-14 | 09:57

Moslims volgen het gedrag van Mohammed.

Mohammed was een rover die velen mensen heeft omgebracht en sex had met kinderen. Ook was Mohammed een Jodenhater die Joden heeft onthoofd. Dit gedrag word dus als legitiem beschouwd door moslims en dat verklaard ook de wreedheden die begaan worden door moslims in naam van de Islam. Niets voor niets beroep ISIS zich op het gedrag van Mohammed zoals beschreven in de islamitische geschriften.

Christenen volgen het gedrag van Jezus. Jezus was iemand die liefde predikte en de leer predikte dat je mensen moet behandelden zoals je zelf behandeld wil worden. Een totaal ander uitgangspunt dan de leer van Mohammed.

Dat verklaart dan ook het verschil in gedrag tussen moslims en christenen. Tussen wat legitiem word beschouwt en wat niet.

Marteljy | 17-10-14 | 09:57

Hoe moeilijk is het om die kaart te begrijpen?? Boodschap is dat religies niets dan ellende brengen. Vroeger niet en nu niet. Dus ontworstel jezelf van religie.

deministerpresident | 17-10-14 | 09:57

IngridvanHenk | 17-10-14 | 09:54
uitgaande van het commentaar van boomerang meneer, zijn wij zelfs hoger opgeleid dan hem. Hij zegt dat het bedoelt is als historisch perspectief, maar dat perspectief klopt niet, gezien de vergelijking volledig mank gaat.

swift1.6 | 17-10-14 | 09:57

wat een walgelijke kaart. Wat een walgelijke organisatie die boomerang. Wat een walgelijke mensen die de kaart goed vinden. Wat een walgelijk wezen dat die kaart op de markt brengt. Wat een walgelijk wezen dat de uitgifte van die kaart ook nog verdedigt op een walgelijke wijze. Bah, wat walgelijk.

langzullenweleven | 17-10-14 | 09:56

@Swift.... wij zijn dus geen hoogopgeleide mensen... ik snap hem ook niet... God is inderdaad niet dezelfde als allah

En de daden van de christenen, tig jaar terug, staan in geen enkel vergelijk met die van islam. Het 1 is een religie, het ander inderdaad een ideologie

IngridvanHenk | 17-10-14 | 09:54

Fenna | 17-10-14 | 09:46
Ik zie die ontwikkeling wel op die kaart.
Er staat ook een plaatje over radbraken, tweeëndelen (niet helemaal goed te zijn, maar toch), zweepslagen(?) en de schandpaal.
Wat dat betreft waren heksenverbranding en ophanging dan toch iets humaner; de dood trad dan wat sneller in.
En het volgende is dan de halal-slachting van gijzelaars.

Zo bezien is ISIS een hele vooruitgang!
Een aanwinst voor de mensheid. :D

Die kaart is top!

gaffelbaard | 17-10-14 | 09:53

Gaat over de islam. Heel links in een kramp.

En weer zeuren over racisme.

Blanken zijn een ras. Negers zijn een ras. Aziaten zijn een ras.

Moslim zijn is een geloof.

Links is schijnbaar debiel, want die kunnen niet onthouden dat moslims geen ras zijn. Moslim is een (wellicht opgedrongen) keuze, maar geen ras.


Op joop.nl wordt ik natuurlijk weggemodereerd, maar ik denk dat ik hier wel blijf staan. GS is intelligent genoeg om feiten te erkennen als ze zien.

Vogelbeest | 17-10-14 | 09:51

panadol | 17-10-14 | 09:46
blijkbaar zij jij trouwens ook de verbanden van mijn plempsel niet, dus wat zegt dat over jou?

swift1.6 | 17-10-14 | 09:49

panadol | 17-10-14 | 09:46
dan leg jij het eens uit, oh hoogopgeleide.

swift1.6 | 17-10-14 | 09:49

Ook deze kaart laat zien dat helaas velen het beestje niet bij de naam durven te noemen.

Het is de islam die de wereld in de greep van terreur houd; en niet christenen,Joden, boeddhisten, Hindoes,etc.

Omdat de makers van de kaart niet het woord "islam" durven te gebruiken hebben ze maar iets anders verzonnen.

Marteljy | 17-10-14 | 09:49

Redelijk dom om daden van pak em beet 2000 jaar gelden gelijk te stellen aan daden van tegenwoordig. Je mag verwachten dat de mens zich in de loop der tijd iets verder zou hebben ontwikkeld. Remco Duinkerken in blijkbaar niet. Die moet hard lachen om deze kaart... heb je dan geen humor zeg.

Fenna | 17-10-14 | 09:46

@swift1.6 | 17-10-14
Als ik jouw reactie lees begin ik te denken dat het misschien wel kan kloppen dat lageropgeleiden de prent niet snappen. Het kunnen leggen van eenvoudige verbanden is inderdaad nodig om hem te snappen.

panadol | 17-10-14 | 09:46

Gaat morgen voor het eerst dan maar naar de eerste klas van de lagerste school

duitse herder | 17-10-14 | 09:45

Ik voel een fatwa aankomen. Die van policor Nederland is er kennelijk al. Dat betekent dat deze kaart een pijnlijke zenuw raakt. Prima!

Islamofiel | 17-10-14 | 09:44

snap de kaart niet. Waar staat in de bijbel dat die wandaden goed zijn? En waarom een kaartje met god en vervolgens een isis figuur? Allah is een heel ander "persoon" dan god, lees zelf de verschillen maar.

swift1.6 | 17-10-14 | 09:42

Ik ben hoog opgeleid maar trek toch een andere conclusie; weer typisch een links policor plaatje wat zo op Joop had gekund. Een beetje als de cabaretier die pas een grap over mo maakt als hij er eerst 10 over Jezus heeft gemaakt.
En uiteraard vermijden om Allah op het kaartje te zetten.
Lafjes.

Barani517 | 17-10-14 | 09:41

Bril-fucking-jant!!!

ParanoidAndroid | 17-10-14 | 09:40

IS ansicht laat gewoon zien waar IS nu staat ten opzichte van ons duistere verleden vroeger toen het schijnbaar heel normaal was om mensen in stukjes te knippen ten favour van de "upper"class, die krijgen nu de spiegel voorgehouden en dat vinden ze niet leuk..... maar simpelweg te ontkennen lost het probleem niet op, er zal iets gedaan moeten worden om het algemene welzijn van de wereldbevolking omhoog te krijgen, dat kan door er effectief geld in te pompen of door hem te verkleinen ff afwachten voor welke optie ze gekozen hebben.

Umberto die trotzoni | 17-10-14 | 09:39

Je vraagt je of hoe hoog opgeleid je bent als je zegt dat alle oorlog en geweld komt van religie. Terwijl het weinig met religie te maken heeft. Communisme, Socialisme en zelfs Multiculturalisme heeft immers vele malen meer slachtoffers veroorzaakt. Kortom de juiste conclusie zou moeten zijn dat niet slecht religie, maar alle ideologieën oorlog veroorzaken. En dat vooral wanneer aanhangers van die ideologie zich geroepen voelen om mensen die geen aanhangers van die ideologie zijn om te leggen. Maar dat is vast te hoog opgeleid voor Boomerang. En dan vergeten we nog even dat de misdaden door de rooms katholieke kerk vooral werden uitgevoerd in tijden waarin mensen niet beter wisten, maar als je in 2014 met alle moderne techniek en nieuwe inzichten het nog steeds OK vind om mensen hun hoofd af te snijden ben je gewoon intrinsiek slecht. Kortom, ook nog eens appels met peren vergelijken. Wat een hoogopgeleide Boomerangers zijn er toch. Veel plezier met jullie kaartjes.

Mika6101 | 17-10-14 | 09:36

@Feynman | 17-10-14 | 09:04
Ik denk niet dat de kaart bedoeld is om te lachen. Maar misschien ben ik gewoon dom.

God Zelf | 17-10-14 | 09:36

MMM, ze zijn het ophangen van de zwarte medemens door KKK vergeten.

Einde van de Domheid | 17-10-14 | 09:35

Hoogopgeleide doelgroep? Dat is max 3% van de mensen. Hoe ga je dan omzet genereren met je gratis kaarten?

Drs.. Gelul | 17-10-14 | 09:34

Hij is niet grappig daar het meer de suggestie wekt dat 'christenen' en andere geloven het vroeger ook deden uit naam van hun god, en dat de anderen dan maar niet te zeiken hebben, dan dat het getuigd van barbaarsheid omdat het toen in de middeleeuwen en verder terug was. Dat is te subtiel. Ik vind elke vergelijking daartussen totaal fout. De Franse revolutie had niets te maken met geloof, maar is net zo barbaars. Dat zou hier in het westen niet meer gebeuren. Alleen daardoor zou je die vergelijking niet meer mogen maken. Maar het is zo makkelijk voor de wegkijkertjes. Jullie (verre, verre voorouders) hebben het ook gedaan dus mag je geen mening hebben.

No More Mr Nice Guy | 17-10-14 | 09:34

Dit kaartje zou moeten verenigen. Realiteitsmensen herkennen de Middeleeuwse beesten van Islam er in, goedmensen zien meteen de ja maar christenen deden dat lang geleden ook terug...

Parel van het Zuiden | 17-10-14 | 09:32

Ik ben ook hoog opgeleid.
maar kan mij niet meer herinneren wanneer ik dat heb gedaan.

hoogopgeleiden zijn vaak de oorzaak van veel ellende en gegraai.

smc-r | 17-10-14 | 09:29

Tekst moet zijn 'god is nooit goed'.

mr. coffee | 17-10-14 | 09:28

Het is verbijsterend en onsmakelijk dat veel (Gut)mensen zo veel bozer worden van een plaatje, dan van de stuitende werkelijkheid die zij ontkennen.

Jan Passant mk2 | 17-10-14 | 09:26

Naast het komkommernieuws van Ebola,IS en alle ander dagelijkse wereldbranden is dit toch wel weer iets lekker klein en veilig om je druk over te maken.

Kan je een bozige ophefmening etaleren over religekkies met messen en tegelijkertijd je hoofd op je romp houden. Lekker moedig over de toon debatteren en het diepere oorzakelijke verband tussen religie en geweld wegjoelen.

Weglullen is het nieuwe wegkijken.

bakermat | 17-10-14 | 09:24

Maar wie verdient nu de doodsbedreigingen. De tekenaar, de uitgever, de klant? Weer een hoop keuzes te maken voor onze Kalifanaatjes.
.
Uiteindelijk is het natuurlijk de schuld van Wilders. Als die niet was begonnen met zeuren om en schelden op de Islam was er nooit zoiets als IS geweest.

Parel van het Zuiden | 17-10-14 | 09:23

De plaatjes die verwijzen naar de christelijke god zijn oud, plaatje dat verwijst naar de moslim god is recent. Boomerang citeert hier slechts Pim Fortuyn?

katarina_de_kleine | 17-10-14 | 09:23

En al die religieuze idioten weer op de kast. Alleen daardoor is al bewezen dat deze kaart de waarheid laat zien. Anders werden ze er niet zo boos om. Confrontatie met de waarheid doet pijn.

OpperGek | 17-10-14 | 09:21

Het bewijs dat het westen eeuwen voorloopt.... Eigenlijk zegt hij dat het een achterlijke cultuur is.... Downplayen van realiteit in historisch perspectief laat je altijd in een val lokken. Tijd is bijna niets.

ikdenkwat | 17-10-14 | 09:18

Leuk ook dat contrast met kleur en de zwart/wit beelden. Dat toont aan hoezeer de islam nog met beide benen in de middeleeuwen staat. Een barbaarse religie zogezegd.

Rest In Privacy | 17-10-14 | 09:18

Feynman | 17-10-14 | 09:03
Ik neem aan dat daar het laatste woord nog niet over gezegd is.
Of geschreven.
*notch notch, wink wink*
Heb gisteren ook de moeite genomen om een reactie te schrijven, en dan blijkt dus dat ze onder een artikel over reaguurders geen reaguursels toestaan.
Aangezien mevrouw de 'wetenschapsjournalist' de echte trol is in deze kwestie, verwacht ik in ieder geval nog een goeie debunk.
Schandalig dat KIJK zich zo te kijk laat zetten omdat ten Broeke een persoonlijk vete met GS meent te moeten uitvechten met wat geblaat in de pseudo-wetenschappelijke ruimte.

Cuyahoga | 17-10-14 | 09:18

Wat een stom kwetslandje is Nederland toch geworden. En het lijkt steeds erger te worden. Zal wel door de twitters komen enzo, waar men elkaar probeert te overtroeven in het zo fanatiek en vaak mogelijk etaleren van hun kwetsgevoelens en correct denken.
Idioten.

aardappelninja | 17-10-14 | 09:16

In Nederland is hoogopgeleid niet synoniem met intelligent of belezen. Verre van zelfs.

Parel van het Zuiden | 17-10-14 | 09:16

Dus die plaatjes van mensen die worden opgehangen of in brand gestoken mogen wel?

* | 17-10-14 | 09:16

prima kaartje, snap de ophef niet zo goed..

Demense zijn nog steeds bang als hen een spiegel voorgehouden wordt...

ghosrath | 17-10-14 | 09:16

@Absoluut niet waar | 17-10-14 | 09:11
Dit ga je niet menen! Man man man, eindelijk voor elkaar dat ik nergens meer 'n blokje Glamorama zie (ctrl+shit+f3), moet ik het zeker weer ongedaan gaan maken? Nee hè.

Boris die Sauertopf | 17-10-14 | 09:15

Ik snap het probleem niet. De kaart laat zien waarom religie kudt is. God is goed? Onzin.

Ceauceausneaut | 17-10-14 | 09:13

Afzichtelijk kaartje, bedoel dus niet de -onduidelijke- boodschap, maar ken Boomerang ook niet anders.

Boris die Sauertopf | 17-10-14 | 09:12

Kan ik hier een poster van krijgen?

basbadjas | 17-10-14 | 09:12

Eindelijk onze eigen cartoonrel!

Schoorsteenveger | 17-10-14 | 09:12

Deze kaart koppelt de Christelijke achterlijkheid van 633 jaar geleden aan de Islamitische achterlijkheid van nu. De achterstand in ontwikkeling perfect in kaart gebracht.

klaas visser | 17-10-14 | 09:12

Ophef hier, commotie daar, relletje zus, sensatie daar..

De Nederlandse pers is werkelijk om te janken. Ik volg tegenwoordig Glamorama voor de actualiteiten, dat heeft in vergelijking met de reguliere media tenminste nog íets van niveau.

Absoluut niet waar | 17-10-14 | 09:11

defensief mechanisme van de linkse gutmensch:

-ja maar is kunst
zo niet, dan
-ja maar jullie zijn racisten
zo niet, dan
-ja maar jullie zijn dom

je.verwacht.het.niet.

In de goddelijke waan en volharding dat democratie en socialisme de basis zijn van beschaving wordt over een paar honderd jaar de laatste 'ongelovige' in het vrije westen een kopje kleiner gemaakt, met artikel 1 van de grondwet in zijn rechter en artikel 6 in zijn linkerhand. En Allah zag dat het goed was.

broek vol goesting | 17-10-14 | 09:10

'Radicale islam is achterlijk' lees ik in de kaart.
Ok, conclusie aanvaardt.

deepblue | 17-10-14 | 09:10

Die historische parallel was natuurlijk al lang bekend. Fortuyn haalde er al het woord 'achterlijk' voor aan en Wilders noemt het een middeleeuwse zandbak-ideologie. Punt van deze twee politici is dat wat in het verleden hoort daar ook moet blijven. Wat Boomerang hiermee wenst te bereiken vind ik een stuk minder duidelijk. Het lijkt namelijk meer op een vergoelijking van de daden van ISIS op basis van dat 'wij' het ook hebben gedaan. En die jijbak kennen we ook al veel langer van Marokkaanse rotjochies. Prikkelend? Neuh, verre van.

Pierre Tombal | 17-10-14 | 09:10

God, IS: goed. Je moet hem gewoon wat ander lezen en het is propaganda voor IS.

TheseDays00 | 17-10-14 | 09:08

@Feynman | 17-10-14 | 09:04

Over het algemeen genomen maken vooral mediamensen zich druk over dit soort uitingen. Uiterst treffende repliek dus.

Parel van het Zuiden | 17-10-14 | 09:07

Boomerang kan de pleuris krijgen.

de Voorzittert | 17-10-14 | 09:07

Ik ben gekwetst, ik eisch een verbod op god!
*stampvoeten doet*

necrosis | 17-10-14 | 09:07

Er had alleen moeten staan God is Bloed.
Verder prima cartoonkaart.

Pastor Sippenhaft | 17-10-14 | 09:06

"Religion is like a boomerang that backfired". Prima standpunt.

Kapitein Stijlvol | 17-10-14 | 09:06

Commerciële aandacht vragen op een smakeloze manier.
Fuck Boomerang.

Maya de Blij | 17-10-14 | 09:06

Ik vind hem mooi, vooral de tegenstelling god-religie, hoe gelovigen allemaal beweren dat hun god liefde is maar ondertussen de afgrijselijkste dingen doen met "de anderen"

sko | 17-10-14 | 09:04

Leuk trouwens de ad hominem defensie van boomerang. Als u er niet om kunt lachen bent u gewoon dom.

Feynman | 17-10-14 | 09:04

Ik weet niet of de ouders van de onthoofde gijzelaars hoogopgeleid zijn, maar goede kans dat ze het nog steeds niet kunnen waarderen.

Abu al Uitkering | 17-10-14 | 09:04

We moeten natuurlijk niet willen dat onze arme gristenen geconfronteerd worden met het feit dat eigenlijk alle religie geweldadig en slecht is.

benrod | 17-10-14 | 09:04

Stuur KIJK een kaartje, die hebben nog geen enkele reactie doorgeplaatst.

Feynman | 17-10-14 | 09:03

Gratis kaarten zijn altijd kudt.

Mac The Ripper | 17-10-14 | 09:03

@delije | 17-10-14 | 09:01
Nee dat kan niet. Want de boomerang meneer zegt eigenlijk dat iedereen die zijn kaartje niet pruimt dom en laagopgeleid is. Alleen hoogopgeleiden snappen zijn kaartjes en kunnen er geen genoeg van krijgen.

Mika6101 | 17-10-14 | 09:03

Als je zeker bent van jezelf kan Boomerang je niet kwetsen...

En als je lange tenen hebt moet je je nagels eens laten knippen viespeuk.

ScumbaggusMaximus | 17-10-14 | 09:02

Ik heb LBO en ik snap de kaart, denk ik.

delije | 17-10-14 | 09:01

Je moet hoogopgeleid te zijn om een Jij bak op waarde te kunnen schatten? Wat een land, wat een mensen.

Mika6101 | 17-10-14 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken