Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Evan (23) houdt niet van opgewarmd eten

Het is logisch dat jongeren op steeds latere leeftijd het huis uitgaan. Het is crisis, de banen liggen niet voor het oprapen en de sociale huursector is kapot gemaakt door Stef Blok. Maar er zit nogal een verschil tussen thuis wonen, maar er alles aan doen om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst, en jongens zoals Evan (23) uit het artikel van het AD hierboven. Heel het gezin moet zich aanpassen aan Evan (23), omdat "meneer geen opgewarmd eten lust" en toch later uit zijn stage komt. Is er niet een ongeschreven regel dat ouders nog altijd bepalen wanneer de pot geschaft wordt? En liever heeft Evan (23) eerder een autootje dan een eigen huis. Lekker man, die prioriteiten op een rij. Fuck. Evan (23) zou eigenlijk een inburgeringscursus moeten doen voor zijn eigen gezin. Of oprotten naar zijn eigen land huis. Bah. Slappe hap. Jongens als Evan (23) zijn de reden dat alle leuke dingen in dit land kapot gaan. "Lust geen opgewarmd eten", maar wel eisen stellen. Juist. Daar gaan we dus geen oorlog mee winnen, met gasten als Evan (23). Leuk idee, die maatschappelijke dienstplicht van het CDA, maar voer eerst maar weer de gewone dienstplicht in. Anders hebben we alleen maar slappe pap als Evan (23) die straks het land moeten leiden. Brrrr.

Reaguursels

Inloggen

Eigen schuld van die ouders, dat krijg je ervan als je je kinderen hun hele leven loopt te pamperen. Wat zal het een verwende vervelende zeikerd zijn, die nog steeds in de pubertijd zit.

TheStef | 13-10-14 | 08:45

Bizar dat die ouders zo'n verzoek serieus nemen.
In huize nozemans was de situatie omgekeerd. Waarom op tijd voor het eten komen als er zoiets als een magnetron bestaat.

Hank Nozemans | 12-10-14 | 14:38

Ron (No Surrender:) je krijgt vandaag een stageloper mee, Ewan. Ewan woont nog thuis en houd niet van opgewarmd eten, dus of je hem Olvarit wil geven rond half 7 en voor het slapen gaan nog even wil voorlezen uit het grote boek van: Ik, Frans Timmermans.

Bedankt,
De maatschappij ( want dat zijn wij, zeggen ze)

Snautzie | 12-10-14 | 13:53

Snap niet dat niemand nog zijn FB heeft gecheckt (Evan Reurekas, staat ook gewoon in artikel). Best goede chick voor zo'n slapjanus!!

hondsdolle baas | 12-10-14 | 11:07

De echte man is aan het uitsterven in NL, zoveel is zeker.

caspert79 | 12-10-14 | 09:32

zijweggetje, dienstplicht: ten tijde van het "vorige Irak", 18 maanden lang lamlullerij. Wat ik me herinner(want geen dag nuchter geeindigd); bier en kroketten 80 cent, tieten aan de binnenkant van je kastdeur en natuurlijk kutgeintjes uithalen met Evan's, tot huilens toe.
Mijn jongens vreten het liefst opgebakken boerenkool, maakt niet uit hoe laat het is. Misschien is die 18 maanden toch nog ergens goed voor geweest

nesnaj ravi | 12-10-14 | 08:57

En voor de rest van het verhaal moeten we ons zeker gaan abonneren op Blendl.nl

philia | 12-10-14 | 08:41

-weggejorist-

dezeookalbezet | 12-10-14 | 08:34

Slappe hap, maar schuld ligt bij de moeder. 'Als hij zegt 'lust ik niet', komt de rook uit m'n oren'...
Rook uit je oren? Koud vreten op tafel zetten!!
Maar nee, mevrouw wil hem het liefst nog thuishouden, dus doet ze daar alles aan..

Samper | 12-10-14 | 08:32

Jongens als Evan zijn gewoon het resultaat van de gangbare maatschappelijke normen. You made your bed, now lie in it.

Tricephalus | 12-10-14 | 08:31

dk-- | 11-10-14 | 23:06
RSPCT

clockandhammergame | 12-10-14 | 06:44

Mijn ouders werden op mijn 22e ziek en overleden allebei binnen hetzelfde jaar. Evan (wassie nu 23?) mag blij zijn dat zijn kont nog voor hem afgeveegd wordt en dat hij niet van de ene op de andere dag in één klap volwassen hoeft te zijn. Ben benieuwd hoe dat hem af zou gaan...

torenkamertje | 12-10-14 | 05:29

Lamlul, ja wel een beetje - maar voor de wel starters op de woningmarkt is het natuurlijk wel zo prettig dat de vraag wat wordt gedrukt.

pvpb | 12-10-14 | 02:26

Ach zeik toch niet, volgens mij woont de grootste meute van de reaguurders nog bij hun moeder en prakt ze elke avond hun eten voor, waarna het warm op de zolderkamer word geserveerd. + toetje (ookal is het bord niet leeg)

Vuisteraar | 12-10-14 | 01:29

Herkenbaar... helaas. Mijn neefje en nichtje 22 en 20 maken ook geen aanstalten om het ouderlijk nest te verlaten. Ze hebben het thuis veel te goed en zien vriendjes en vriendinnetjes ploeteren met de financiën op hun kamertjes van 12m² a € 400,- pm en dan nog de maandlasten van iPhone, de iPad, het uitgaan, de vakanties 4x per jaar (want is de norm geworden blijkbaar - 2x in de zomer: weekje Ibiza of Grieks eiland en dan nog een week Terschelling of whatever, uiteraard wintersport en een lang weekend met vrienden in een bungalowpark) de rijlessen, de abonnementen, de concerten en festivals. Tja, dat gaat niet met een alleen baantje in de Albert Heijn naast de stage. Dus blijven ze thuis. Geen kosten voor huur, gas en licht, vreten is er altijd in de goed gevulde koelkast die ze zelf niet of nauwelijks hoeven aan te vullen en mamma doet de was en de strijk en het stofzuigen en verder ook alles. Vriendjes en vriendinnetjes mogen blijven neuken, flatscreen op de kamer... Gratis wifi. Wat wil je nog meer. Tja, als ik dat allemaal had bleef ik ook mooi thuis.

Stormageddon | 12-10-14 | 00:42

Evan is niet het probleem, zijn pa en ma daar gaat het mis. Wij kweken slapjanussen theedrinkers en droeftoeters. Re-man-cipatie! Virnisme! Power to the man! Voordat we straks allemaal aan het aanrecht staan...

Rest In Privacy | 11-10-14 | 23:53

-weggejorist-

dezeookalbezet | 11-10-14 | 23:46

dk-- | 11-10-14 | 23:06

Lol die laatste zin, priceless! Verder groot gelijk, huizenbezit is zwaar overschat en ik wou dat ik langer thuis was blijven wonen (ging met 25 "pas" uit huis) want thuiswonen scheelt geld, en was voor mijn ouders ook voordeliger want ik betaalde hen wel een bedrag en bovendien veel gezelliger.

Copycrauw | 11-10-14 | 23:42

Mwha niet zo vreselijk die gozer, ja ik heb ook een hekel aan "de jeugd van tegenwoordig" met hun feminiene uitstraling en ja ok een beetje aangezet geleuter over dat opgewarmde eten dat is wel triest, maar in de kern snap ik best dat die gozer thuis blijft met de huidige situatie. Bovendien is het best gezellig als je leuke ouders hebt, veel studenten teren eenzaam weg in een vies kot in een grote stad, lijkt allemaal leuker dan het is.
Iedereen die zogenaamd heel stoer hier komt opscheppen dat ie op zn 17e al uit huis was had vast geen leuke band met de ouders (lees: probleemgezin) of deed mee met wat de rest doet, ook allemaal niet bevorderlijk voor een gezonde levensstijl.
Maar het schijnt nogal stoer te zijn om voor je eigen pleepapier, ovenpizza en 10m2 krom te liggen of schulden aan te gaan als student. En wijven neuken, jointjes roken en drinken kon ik ook gewoon thuis doen hoor, jesus zijn jullie in Urk opgegroeid ofzo?

Copycrauw | 11-10-14 | 23:39

Ooit iets vernomen van de term huisregeltjes?

Winkelman | 11-10-14 | 23:29

Dus omdat hij liever gezellig met de rest van het gezin eet is hij gelijk een lamlul? Of heeft hij wel een leuk en hecht gezin? Hij heeft trouwens een erg leuke vriendin hoor.

Zaakje | 11-10-14 | 23:23

Ben ook al de 25 gepasseerd en woon nog thuis. Net zoals een groot gedeelte van mijn leeftijdsgenoten die hier in de buurt wonen. Ben vanaf mijn 13e, naast mijn school, begonnen met werken in de tuinbouw en later motorrevisiewerkzaamheden opgepakt. Elke schoolvakantie werd gevuld met werk - net zoals alle andere jongeren hier doen. Als het geen vakantie was dan altijd de zaterdag maar ook enkele keren de zondagen. Nu afgestudeerd een full-time job. Kom vaak om half 8 thuis en warm het eten op in de magnetron terwijl de rest van het gezin al ergens anders zijn ding aan het doen is. Beetje eenzaam maar alles beter dan +500 euro te moeten betalen voor een armoedzalig hokje, dat steeds duurder wordt op basis van je verdiensten en waarbij je deels afhankelijk bent van de staat, daar walg ik van. Daarom nog thuis tot ik zelf iets kan kopen. het liefst nog in het buitenland, beetje afhankelijk hoe Nederland zich gaat ontwikkelen qua islamtische staat

dk-- | 11-10-14 | 23:06

@dvlpr91 | 11-10-14 | 22:47
Hoi evan.. Als je goed leest heb je voor en tegenstanders. Niet iedereen vindt het een ramp hoor. In italie bijvoorbeeld hangen de mannen soms nog tot hun 40ste aan de borst van hun moeder. Ze hebben dealtjes lopen, neuqen minderjarige n-europese toeristes die daar uiteraard hun ouders proberen kwijt te raken, maar s'avonds zitten ze weer aan de gehaktballen van hun big mama. Dat is dus wel erg maar oh wat is iedereen toch dol op italie !

de grote Anti | 11-10-14 | 22:59

Jarenlange betutteling werpt z'n vruchten af. Volwassenen van 23 met de instelling van een wilsonbekwame afhankelijke kleuter. De regenten zagen dat het goed was.

Stir Glenfarclas II | 11-10-14 | 22:49

Niemand bedacht dat knul in kwestie misschien geen drang had tijdens zijn stage elke avond alleen te eten, en niet zo'n zin had elke avond een prakje op te warmen? Misschien zijn de ouders wel zo vriendelijk geweest om de maaltijd te verzetten zodat het hele gezin samen kon eten?
Media kinderen, alles uit het verband gerukt en lekker anoniem achter je computerschermpje iemand afzeiken. Trots op jullie!

dvlpr91 | 11-10-14 | 22:47

@clockandhammergame | 11-10-14 | 21:01
Mooie reactie.. Hulde.

de grote Anti | 11-10-14 | 22:43

Ik ben dezelfde leeftijd. Woon ook nog thuis. Zelf mijn rijbewijs, motor en auto betaald. Ben momenteel aan het sparen voor een huis.
het kan nog mensen, ligt in mijn ogen aan de opvoeding. Dus moeders, laat hem maar zelf koken!

HaagseSkieldah | 11-10-14 | 22:40

meneer Q | 11-10-14 | 17:09
Gek he dat we pas op ons 24e gaan werken. Dat heet een opleiding volgen zodat je later wat beters kan doen dan boodschappen over een band bliepen of iets dergelijks.

benrod | 11-10-14 | 22:20

-weggejorist-

Captain Pervert | 11-10-14 | 22:16

Het is duidelijk dat het resterende gedeelte van de tot op het bot kapot gemaakte middenstand en middenklasse de rijen sluit en natuurlijk zoon en dochter lief de mogelijkheid biedt om reserves op te bouwen. Dat hier iemand begint te zeuren dat 23 jarigen slappe hap zijn is een flauwe opmerking, omdat die jongens en meiden wel zonder kleer scheuren door het vmbo zijn heen gekomen.

rmstock | 11-10-14 | 21:57

Nogal wat puistenkoppen vanavond met een grote klep.Zo, n beetje van het type maaskantje, nooit niks gepresteerd, maar wel het meeste lawaai makend.

Archy Bunker | 11-10-14 | 21:36

De fout ligt keihard bij de ouders.
Die pikken dit allemaal maar van dit blaag.
-
Zowel mijn vader als mijn moeder zouden me jaren geleden al gevraagd hebben of ik ze allemaal nog wel op een rijtje heb.
Maar ja, die namen nog de moeite hun kinderen zelf op te voeden.

Moi | 11-10-14 | 21:12

@FlinkPloyd Check. Giskard kon vandaag niet.

Daneel Orlivaw | 11-10-14 | 21:10

-weggejorist-

Ooit_huisregelneef | 11-10-14 | 21:08

de grote Anti | 11-10-14 | 20:32
Heb je helemaal gelijk in maar ik zat bij een garde regiment voor m'n dienstplicht en heb 12 maanden gediend. In die tijd 16 grote oefeningen en legio kleine oefeningen meegemaakt. Nou was mijn kader een stel wazigen van het korps commandotroepen die voor hun eigen opleiding een infanterie peloton moesten opleiden en in parate dienst moesten krijgen dus een beetje frikandellen vreten en bier zuipen in de PMT was er echt niet bij. Ja gebeurde ook wel maar daar ben je zelf bij.
Ik heb mij geen moment verveeld. Opgekomen als soldaat en afgezwaaid als sergeant omdat mijn groepscommandant geen velddienst kon doen en ik als plaatsvervanger werd bevorderd. Het is maar net wat je instelling is en je jezelf weet te motiveren voor wat voor een job je ook moet doen. Na m'n diensttijd 2 maanden vakantie gevierd en ben toen gaan werken en ben tot nu toe nooit zonder werk geweest. Ik realiseer me wel dat dit waarschijnlijk vandaag de dag een stuk moeilijker kan zijn voor iemand die net van school komt. Een dienstplicht zou misschien voor een grote groep afgestudeerden niet eens zo slecht zijn om ingezet te worden in bijvoorbeeld de technische afdeling van onze krijgsmacht. Zoals je al zegt, de krijgsmacht beschikt tegenwoordig over hoog geavanceerd materiaal en daar kan je niet elke lamlul mee laten aanklooien. Laat dan de mensen die wel wat in hun mars hebben weer een kort verband aangaan zodat het mes aan 2 kanten snijd. Vind je geen werk na die tijd, kan je altijd in dienst blijven maar zover ik weet is technisch personeel van de krijgsmacht erg in trek bij het bedrijfsleven.

clockandhammergame | 11-10-14 | 21:01

de grote Anti | 11-10-14 | 20:40

Ah, dat verklaart je complex tegen Aziatische vrouwen.

Baby Rasta | 11-10-14 | 20:49

@Sir Hackalot | 11-10-14 | 20:32
Kijk wij kunnen praten.. Op mijn 6de had ik al een baard en toen ik tegen de chinesen vocht op mijn tiende werd ik zoveel gemarteld dat er nog steeds bamboe uit mijn oren groeit.

de grote Anti | 11-10-14 | 20:40

rmstock | 11-10-14 | 20:31
je bent op de verkeerde site.

--sql error-- | 11-10-14 | 20:34

@meneer Q | 11-10-14 | 17:09
Net als ik. Werk al inds m'n vijfde 60 uur per week, dienstplicht toen ik 12 was, nog naar Vietnam gestuurd toen ik 13 was, vastgezeten als krijgsgevangene waarbij ik alleen maar tulpenbollen te eten kreeg. En ondertussen die jongeren maar klagen met hun eipads enzo.

Sir Hackalot | 11-10-14 | 20:32

@clockandhammergame | 11-10-14 | 20:01
Weet je wat het is met veel oudgedienden.. Omdat zij vaak zelf afgeblaft zijn als een hond en/of helemaal niets deden en de hele dag in de kazerne rondhingen, met hun kaartspelen en bier en pin-up posters aan de wand, vinden zij dat iedereen anders dat eigenlijk ook maar eens moet meemaken. Behalve rachid en ali en achmed natuurlijk, nee lekker de kaaskoppen onder elkaar. Daar worden wij allemaal heel broederlijk en beter van. Nou niet dus. Naast het feit dat het leger enorm gemoderniseerd is (vergeet je dad's army maar) en er goed personeel gezocht wordt (niet een stel bierdrinkende boeren), rolt de maatschappij gewoon vrolijk verder met rachid, ali en achmed er ergens tussenin. Je hebt ook echte mannen nodig IN de maatschappij, niet ergens in een kazerne. Sommige jongemannen als onze evan hierboven hebben misschien wat meer tijd nodig, maar je kunt tegenwoordig niet zonder pardon elke luiaard het leger inschoppen en denken dat het dan wel goedkomt met nederland.

de grote Anti | 11-10-14 | 20:32

-weggejorist-

rmstock | 11-10-14 | 20:31

lingo star | 11-10-14 | 19:39
Uiteraard is die moeder stom bezig. Ik had gewoon gezegd 'dan vreet je toch niets' en was zelf gewoon weer om half 6 gaan eten. Ja kom ff zeg. Het ergste wat je kan gebeuren op 20 jarige leeftijd is dat je verkering uitgaat en je zakt voor je examen denk ik. Ik was met 23 al vrij laat dat ik uit huis ging. Wel meteen richting Deventer voor de infanterie en dat mogen ze van mij echt wel weer aanschaffen, die dienstplicht. Als je toch geen werk kan vinden dan kan je net zo goed een jaartje iets om handen hebben. Slechter ben ik er niet van geworden.

clockandhammergame | 11-10-14 | 20:01

Met z'n vieze gay-oorbelletjes en z'n selfies... Wat een wijf, die Evan. Get a grip, man! Hup! Schop onder je kont!

Jimmydepimmy | 11-10-14 | 19:48

Evan heeft groot gelijk, als het goed genoeg is voor de MinPres dan is het goed genoeg voor Evan. Gewoon lekker je ding doen, belasting betalen voor de uitkeringen van Rachid en Pricilla kan altijd nog.

Betadine | 11-10-14 | 19:47

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:34
:D Toen waren we nog jong, thnx dat je me hielp ;)

Latrinalia | 11-10-14 | 19:43

Eurotokkie | 11-10-14 | 19:34
Toch is het ook leuk om niet gelijk alles te hebben. Ik had in mijn jeugd (80-er jaren) geen videorecorder, nu kijk ik veel dvd's ook van de jaren tachtig met plezier.

lingo star | 11-10-14 | 19:43

clockandhammergame | 11-10-14 | 19:31
Volgens mij kun je beter op je twintigste op je bek gaan dan op je 27e, dan wordt alles heel moeilijk in te halen. Het is niet alleen de schuld van Evan, het is ook de moeder die moet zeggen: ik pik dit niet, je eet maar wat de pot schaft. Tegenwoordig is het vanwege financiën gewoonlijker dat de jongere tot zijn 27e thuis blijft, maar dan is het wel in zijn/haar belang dat ie wat taken krijgt in de huishouding.

lingo star | 11-10-14 | 19:39

de grote Anti | 11-10-14 | 18:47
Een Golden Retriever of Berner Sennen hond zijn toch geweldige exemplaren en ze halen op verzoek van je ook nog de post op.

lingo star | 11-10-14 | 19:34

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:24
Ik kan me zelf herinneren dat ik 2 moest sparen voor een Atari ST Computer , en nu kunnen jongeren bijna iedere maand een andere mobiel kopen . wat dat betreft hebben ze het beter maar dit is meer materialistisch gezien .

Eurotokkie | 11-10-14 | 19:34

M'n zoontje van 12 heeft alles al. Is al in behoorlijk wat plekken in het buitenland geweest omdat ik dat belangrijk vond voor hem om te zien. Hij heeft spullen waar ik vroeger op m'n 16e alleen maar van kon dromen. Ze komen het hok niet meer uit. Er word bijna niet meer buiten iets gedaan en vaak zitten ze nog met een ontevreden kop op de bank. Ben ik er schuldig aan geweest, ja dat ben ik. Gescheiden toen hij 1 1/2 jaar oud was dus een vals schuldgevoel gekregen. Werk zelf in het buitenland dus zie hem maar heel weinig en ga je je kind als je hem ziet ongemerkt toch meer verwennen dan goed is. Als ik met m'n 47 jaar afentoe nog eens in de kroeg kom en kijk naar die gasten van 16-20 jaar oud dan denk ik, mijn god, moet dat straks mijn AOW/pensioen betalen. Ik denk dat mijn vader waarschijnlijk ook net zo heeft gedacht. Die zei ook altijd dat we het veel te goed hadden. Wel denk ik dat deze generatie het wel allemaal heel makkelijk komt aanwaaien. Ze willen niks meer, kunnen niks meer en willen alleen maar de leuke dingen in het leven. Ja op een gegeven moment flikker je dan op je bek. Geeft niks, word je groot van. Ook Evan gaat een keer op z'n bek. Duurt niet zo lang meer als ik het verhaal zo lees.

clockandhammergame | 11-10-14 | 19:31

Eurotokkie | 11-10-14 | 19:15

Wow, ziet er mooi uit. Doet ie dan ook zelf die aardbeien voor je snijden daar rechts in beeld?

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:27

@Hesselbollah | 11-10-14 | 19:22
Parbleu ?

Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 19:24

Eurotokkie | 11-10-14 | 19:08

Oud is een relatief begrip. Maar ik zou best gerust willen stellen dat jongens als Evan het nu beter hebben dan hun ouders toen die opgroeiden. Evan heeft alle gemakken zoals 2 blackberry's ,een TV op zn kamer, een tablet en daarnaast kan hij het zich permitteren om een auto te willen terwijl zn ouders hem blijven onderhouden. Vroeger(ja, ik ben op de drempel gekomen dat ik me ook een ouwe lul voel), ja vroeger at ik gewoon wat er op tafel was. Ik lustte geen uitjes gekookte ui, maar die haalde ik dan zelf uit het eten en daar viel ik niemand mee lastig. En ik vind het wel schofterig dat je zo brutaal bent als Evan zijnde om dan uit eten te gaan als je eigenste moeder eten voor je klaar heeft gemaakt met alle liefde. Ondankbaar kreng is het en zn vader dient hem een schop onder zn reedt te geven, want als het zo doorgaat blijft hij tot zn 30e moederskindje.

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:24

Dramatisch gelul hier. Alsof deze knaap verloren is. Deze mannetje uit het prachtige verhaal doneert gewoon prima euroknaaks voor het subsidie- en uitkeringfonds & andere stuiver zoekers.

Latrinalia | 11-10-14 | 19:24

meneer Q | 11-10-14 | 17:09
kk pleb

Hesselbollah | 11-10-14 | 19:22

thytus | 11-10-14 | 19:11
Generatie X heeft juist de economie een injectie gegeven zeker eind jaren 80.

Eurotokkie | 11-10-14 | 19:21

Evan wordt strakjes als hij groot is een kei van een ambtenaar !!

siliclown | 11-10-14 | 19:19

Nieggen? nieggen=liggen.

de grote Anti | 11-10-14 | 19:18

Wat een gezeik, ik eet drie dagen van de chinees.

carramba | 11-10-14 | 19:18

@Baby Rasta | 11-10-14 | 19:11
Negative, net als lingo star stem ik mijn proporties af. Eten invriezen en dan ontdooien of wat de neuq je er mee gaat doen wordt een waterig zooitje. En magnetronmaaltijden van de super heb ik zelfs nog nooit geprobeerd. Ik zorg gewoon dat ik altijd verse melk, kaas en eieren heb in de koelkast, reserve pizza's en vlees, brood in de vriezer en daar moet ik het mee doen als ik niet de deur uit wil gaan. En uiteraard een volle fruitschaal. Appels, mango's en druiven favoriet. En perenijsjes. Maar die liggen nieggen niet in de fruitschaal.

de grote Anti | 11-10-14 | 19:18

Daneel Orlivaw | 11-10-14 | 19:09 |

Hé, moet dat niet R Daneel Olivaw zijn? :)

Flink Ployd | 11-10-14 | 19:17

de grote Anti | 11-10-14 | 18:39
lingo star | 11-10-14 | 18:42

Er is ook zo iets als tupperware, verwende Evans. Je kookt wat meer en dat doe je dan gewoon in de vriezer. En dan kan het nog altijd in de magnetron om te ontdooien. Nog altijd beter dan een magnetronmaaltijd bij de super.

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:11

Babyboomers en Generatie X hebben heel Nederland en de economie naar de klote geholpen. Vervolgens lopen ze te klagen dat millennials langer thuis blijven wonen. Your logic is flawed!

thytus | 11-10-14 | 19:11

Leeft Evan op kosten van de staat? Nee. Steekt hij schoolgenootjes in zijn nek? Nee. Sist hij naar ongesluierde meisjes? Snijdt hij kelen door in Syrie? Mishandelt hij jonge hondjes? Driewerf nee. Mijnheer loopt een stage die inmiddels een baan oplevert, spaart voor een auto, en woont wat langer dan gemiddeld thuis. Slimme keus, je in de schulden steken voor een huis kan altijd nog. Evan hoeft geen minister-president te worden Quid. Ik lees een portret van een Hollands gezin waar zoonlief zijn best doet een toekomst te bouwen en moederlief for the time being een halfuurtje later de tafel dekt. Iedereen blij.

Daneel Orlivaw | 11-10-14 | 19:09

Okay, het zal allemaal wel based on a true story zijn, maar wat een heerlijk droog verhaal. Synopsis voor een goeie sketch. Heb gelachen!

Latrinalia | 11-10-14 | 19:09

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:02
Ach als ik over vroeger praat voel ik me net een oude lul ( ben ik ook ) , of jongeren het nu beter hebben weet ik niet

Eurotokkie | 11-10-14 | 19:08

@Eurotokkie | 11-10-14 | 18:59
Hmm, ik bied 140 euro.

de grote Anti | 11-10-14 | 19:03

We hebben het te goed hier. Of laat ik het anders formuleren, sommigen hebben het te goed hier. Als je ouder alleenstaande is en avond- en nachtdiensten draait om je school te kunnen betalen en de huur leer je vanzelf wel koken op je 15e. Maar blijkbaar denken jongeren tegenwoordig dat het vanzelf aan komt waaien en dat eten vanzelfsprekend op tafel ligt als ze thuis komen. Nou was ik al heel vroeg uit huis, dus dan kwam dat wel van pas dat je zelf kon koken en dan bedoel ik niet een pizza in de magnetron gooien.

Baby Rasta | 11-10-14 | 19:02

meneer Q | 11-10-14 | 18:57

Zo zo bijna antiek.

Eurotokkie | 11-10-14 | 18:59

E-bike met fietstas is hetzelfde als een ATB op jouw leeftijd, Mister Q...... van '48 dus.hahahahha
Harde (s) jankert | 11-10-14 | 18:01
=
Ben van 1939... dus voooor de babybooomers...
maar gelukkig hebben jij en ik
toch nog wat humor overgehouden :-).

meneer Q | 11-10-14 | 18:57

Als je gereanimeerd moet worden: ik moet toch binnenkort BHV herhaling doen. Wees welkom.
Bruine Beer | 11-10-14 | 18:24
=
Hahaha... alvast bedankt!

meneer Q | 11-10-14 | 18:52

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-10-14 | 18:15

Tussen 5 en 6 uur eten , om 8 uur koffie en om 11 uur naar bed.

Eurotokkie | 11-10-14 | 18:47

@lingo star | 11-10-14 | 18:39
Onzin. Honden weten totaal geen raad met zichzelf zonder hun baasje. Leuk van die kudtkeffers die om je benen gaan rondrennen zodra je de voordeur binnenkomt, of een grote hond die je altijd vragend zit aan te kijken. Nee dankje. Mijn kat (rip) deed gewoon zijn ding. Als de voordeur niet openging s'nachts omdat hij weer eens te laat terug was dan dronk hij uit een sloot ergens, en ging onder een bosje slapen. Hij was wel blij je weer te zien en op de warme bank op te krullen, dat wel, maar personeel? Dacht het niet.

de grote Anti | 11-10-14 | 18:47

brienenoord | 11-10-14 | 18:37
Je had geen poes moeten naaien....??

Graaf van Egmont | 11-10-14 | 18:46

Wat een k.tkind van ouders met een k.topvoeding.
Patatgeneratie dit. Kan je niets mee.
Gevalletje schaamteloos. Veel succes er verder mee.

G,I. Jane | 11-10-14 | 18:44

Wat een k.tkind van ouders met een k.topvoeding.
Patatgeneratie dit. Kan je niets mee.
Gevalletje schaamteloos. Veel succes er verder mee.

G,I. Jane | 11-10-14 | 18:44

Harde (s) jankert | 11-10-14 | 17:48
Yep van 1948 duzzzzzzz

Graaf van Egmont | 11-10-14 | 18:43

Ik ben 50 jaar en woon nog steeds bij me ouders , bevalt prima.
Moet die oudjes soms wel aanwijzingen geven dat ze beter moeten stofzuigen maar voor de rest geen problemen.

Eurotokkie | 11-10-14 | 18:43

Ouders van nu zijn mietjes. 'Dan eet je maar niet', daar zouden dat soort pubers het mee moeten doen.

mereggie | 11-10-14 | 18:42

de grote Anti | 11-10-14 | 18:39
Ik pas mijn eten ook altijd precies af, zodat er geen resten overblijven.

lingo star | 11-10-14 | 18:42

Ja, van die HBOers. Afgestudeerd ahum. Maar nog nooit iets zelf geregeld. Je pikt ze er zo uit op het werk. Ga maar eens na deze mensen naar de wc. Je treft een smeerboel aan. Want ja, als je moeder of vriendin (meestal op 23 jaar al samenwonend) dit altijd heeft opgeruimd dan weet het kind van toeten nog blazen.

roze_bril | 11-10-14 | 18:40

brienenoord | 11-10-14 | 18:37
Zo zijn katten, mensen die katten nemen zijn masochisten. Je had beter een hond kunnen nemen.
Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.

lingo star | 11-10-14 | 18:39

@lingo star | 11-10-14 | 18:26
Ik bewaar ook nooit restjes om 'op te warmen'. Bah, yuck.. Gaat meteen de biobak in. Als er dan echt niets te vreten is (vlees ontdooi je NIET in de magnetron maar een dag in de koelkast) en ik heb geen zin om te bestellen, dan tover ik de allerheerlijkste kaasomellete tevoorschijn. Heb er nu een stuk of 1684 gemaakt tot zover en begin het een beetje onder de knie te krijgen. En als ik op youtube kijk hoe andere mensen het maken ga ik huilen als een klein meisje. Stelletje amateurs.

de grote Anti | 11-10-14 | 18:39

Mijn kat is ook 23 en die woont ook nog thuis. Verder commandeert hij hier de hele boel en gaat jengelen als zijn etensbak leeg is. Wat heb ik fout gedaan?

brienenoord | 11-10-14 | 18:37

Wijs. Als autochtoon krijg je geen oprotpremie dus moet je beetje (intelectueel) kapitaal opsparen voordat je emigreert. Later, als de lusten van een monokultureel-multikulturele sameleving zich aandienen kan je de je ouders als wederdienst husivesting aanbieden in een ander land. win-win

adminitor | 11-10-14 | 18:35

Als liberaal laat ik de keuze aan ouders en kinderen. Moeten ze lekker zelf weten. Je kunt ook van de staat gaan leven door bij BNN te gaan werken, is ook een keuze. Maar dat is WEL een keuze waar anderen iets over te zeggen hebben.

Meeroever | 11-10-14 | 18:33

@Mastermattie

Van hun geloof gevallen fundi's zijn de meest fanatieke. Voor hen koop ik het zout rechtstreeks bij de zoutpannen. Per vrachtwagen.

Bruine Beer | 11-10-14 | 18:32

duitse herder | 11-10-14 | 18:14
Jouw herder lust toch geen opgewarmde prak ?

lingo star | 11-10-14 | 18:26

@Meneer Q, 17:47

Zie? Zei ik toch. Iedereen onder de 103 mond houden. Alleen mensen geboren in 1848 die sindsdien het land hebben opgebouwd mogen de hooggeboren heer Q te,woord staan.

Als je gereanimeerd moet worden: ik moet toch binnenkort BHV herhaling doen. Wees welkom.

Bruine Beer | 11-10-14 | 18:24

Sociale huursector? Waar we eens wat aan moeten doen is de particuliere huursector? Daar zit een hoop potentieel voor goedkope woningen voor jongeren, en een hele hoop rotzooi met foute huisbazen. Hoe dat komt? Simpel: de huurcommissie.

Voorbeeldje: ik kan een ranzig pandje kopen, dat mooi opknappen, en er 4 aardige appartementjes voor jongeren in maken. Zij wonen in de stad voor een leuke prijs, ik bouw wat kapitaal op. Leuk, totdat er eentje besluit naar de huurcommissie te gaan. Puntjes tellen, huur omlaag... Je kan dan een eind lullen over woekerhuren, maar wie op zo'n manier een pand verhuurt draait dus gewoon verlies als je volgens het puntensysteem verhuurt. Dus wat gebeurt er? De eerlijke huisbazen trekken zich terug want die kunnen dat risico niet lopen. Dan blijf je met de huisbazen zitten die zo'n pand volledig laten verkrotten, zodat ze er toch nog een beetje winst uit slepen, of die huurders die naar de commissie gaan met harde hand verwijderen. Resultaat van het systeem is dat panden onverhuurd blijven, en dat de slechtste huisbazen overblijven.

Het afschaffen van de huurcommissie, of liever gezegd: het beperken van hun taken tot geschillencommissie qua achterstallig onderhoud en zo, zou een enorme eerste (en noodzakelijke) stap zijn om de in Nederland vrijwel verdwenen markt voor particuliere verhuur weer terug te brengen.

Muxje | 11-10-14 | 18:21

@duitse herder
Jij hebt octrooi op de vastlopende plaat?

chicago river | 11-10-14 | 18:20

@brutus68 | 11-10-14 | 17:27
Als jij je zoon Evan noemt, dan treft jouzelf natuurlijk ook wel enige blaam.

VanBukkem | 11-10-14 | 18:20

Ja maar gewone mensen eten niet per sé rond half zes. Je eet als je lust en niet als het moet. Althans dat lijkt mij een redelijke mening.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-10-14 | 18:15

Evan is een Nederlander, geen Hollander.

duitse herder | 11-10-14 | 18:14

Quid is de eerste die schijtend onder zn bureau'tje zit zodra IS komt binnenvallen. Enige wat ie kan doen is met een paar tekstjes anderen beoordelen. Knap hoor.

nl2dav | 11-10-14 | 18:13

Zou ik een zoon van 23 kunnen hebben, hmm.. Biologisch gezien zou het misschien nog net mogelijk zijn geweest. Dat is dan wel als een meisje toendertijd een paar van mijn wehkamp pagina's vaginaal had ingebracht binnen kort tijdsbestek. Nouja, nee het zou niet echt kunnen. Maarrrr, en hier komt 'ie, mijn kinderen zouden altijd welkom zijn tenzij het gigantische hippies of hufters waren. Leeftijd maakt mij geen reedt uit. Families vallen overal uit elkaar, iedereen zoekt het maar uit, huizenmarkt is lastig, en welke 'andere' families groeien ook alweer als kool ? Juist..

de grote Anti | 11-10-14 | 18:13

Er is niets mis met wapenbeheersing en overlevingstactiek. Alleen niet op commando van een blaffende hond die op zijn beurt voor een meerdere knielt. Zeker niet als dat 'apparaat' mag toekijken terwijl vvd schoevers juffies hier en daar wat paragrafen mogen krassen. De afgang.
Evan moët je sowieso geen wapen geven. Hooguit een trompet. Om de boel af te blazen.

chicago river | 11-10-14 | 18:12

ouwe mafkees

Harde (s) jankert | 11-10-14 | 18:03

Oppakken en terugsturen naar land van herkomst!

Nieuws-Lezer | 11-10-14 | 18:01

E-bike met fietstas is hetzelfde als een ATB op jouw leeftijd, Mister Q...... van '48 dus.hahahahha

Harde (s) jankert | 11-10-14 | 18:01

@Dachthetal | 11-10-14 | 17:53
Gasten met ongeveer de ruggengraat van Spongebob...

Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 17:58

@meneer Q | 11-10-14 | 17:51

Een E-bike. Waarschijnlijk met het keurmerk van omroep MAX. Ik weet voldoende.

brutus68 | 11-10-14 | 17:58

@Klier van Bartholin | 11-10-14 | 17:35
Met dienstplicht is niets mis, maar zodra je betaald werk verplicht wilt laten doen gaat er iets fout.

Flipus | 11-10-14 | 17:57

De tijden van Paulus de Boskabouter, Meneer De Uil, Ren Je Rot enz........ zijn helaas voorbij......
Dus wat denken jullie nu zelf wat voor marshmallows er nu rondhangen bij moeders thuis.......

Dachthetal | 11-10-14 | 17:53

Dienstplicht dien je figuurlijk te vervullen. Aan je omgeving. Gedienstig zijn aan de staat, a joke.

chicago river | 11-10-14 | 17:52

Mijnheer Q is voor mijn gevoel de dikke man op een mountainbike, bouwjaar 1948, die mijn zoontje van 7 afblaft omdat hij voor hem af moet remmen op het fietspad .... f****ng babyboomert
Harde (s) jankert | 11-10-14 | 17:23
=
Hahaha... ben mager en rijdt tegenswoordig op 'n electro-fiets, auto geen geld voor.
Overigens... ik wed dat JIJ moddervet bent die dus z'n 45e niet haalt als je intussen al niet door ebola te pakken bent genomen.

meneer Q | 11-10-14 | 17:51

Graaf van Egmond is ook van 1948...?

Harde (s) jankert | 11-10-14 | 17:48

meneer Q | 11-10-14 | 17:09
maar toen mocht je nog gewoon overal roken. vanaf je 14e.
Nu is er geen ongeschoold werk meer, dus mensen zoals jij zouden nu de rest van hun leven werkloos zijn.
Wat is je punt precies?

--sql error-- | 11-10-14 | 17:47

Meneer Q vergeet nog te melden dat hij eigenhandig het land weer heeft opgebouwd. En dat anderen hun mond moeten houden tot ze zelf 103 zijn.
Bruine Beer | 11-10-14 | 17:18Harde (s) jankert | 11-10-14 | 17:23
Krijg eens een venerische ziekte en ga eens zelf aan het werk, ipv de door de wol geverfde opbouwers van Nederland af te zeiken.
Graaf van Egmont | 11-10-14 | 17:30
=
Bedankt jongens!!

meneer Q | 11-10-14 | 17:47

lingo star gold als een moederspapkindje maar dit gaat wel erg ver en meneer is 23, in mijn tijd waren we dan wel het huis uit. Moeder moet hier ook grenzen stellen: Eten wat de pot schaft, blij zijn dat je niet zelf hoeft te koken en niet zeuren!

lingo star | 11-10-14 | 17:42

Twee dingen:

*
In teveel gezinnen maken kinderen de dienst uit en uitdrukkelijk niet ouders.

*
We hebben de feminisering binnen de opvoeding veels te veel ruimte gegeven. Jongens doen als verwende meisjes en doen ze echt niet uit zichzelf.

(Hmmm.. of zit er toch iets geks in kraanwater?)

Boellie | 11-10-14 | 17:42

"de sociale huursector is kapot gemaakt door Stef Blok." aldus Sjonnie. wat een lamlul. Die sector is al 20+jaar kapot.
Als 70% van de huurder een sociale huurwoning heeft dan is de 'sector' kapot. In andere landen is max 10% soosjale huur, bedoeld voor de mensen die echt niet voor zichzelf kunnen zorgen. in NL is blijkbaar 70% ziek/zwak/misselijk verklaard (en precies zoals de door henzelf gecreeerde zieligheids-industrie het graag ziet).

--sql error-- | 11-10-14 | 17:41

Ik snap niet dat ie hier met een vrouw vergeleken wordt. Sneue dwingelandjes van dit type zijn doorgaans toch écht kerels.

Gallemies | 11-10-14 | 17:41

Ik nodig prins Evan (23) uit een reisje mee te maken op mijn schip. 6 Maanden lang 7 d.p.w. 13 u.p.d. werken. Kijken of hij in zijn bedje ligt te huilen voor zijn mama, of dat ie als een man terug komt. En ja, dat mag, zo lang werken, want we varen niet onder Europese vlag.....

Chiefmate | 11-10-14 | 17:40

Lol, wat een verwend nest die Evan. Eerst een auto en dan pas op je zelf wonen, wat een loser.

hearair | 11-10-14 | 17:39

@Bruine Beer | 11-10-14 | 17:18
Maar toch poept 'ie af en toe een leuk, lezenswaardig stukje proza uit.

Mastermattie | 11-10-14 | 17:39

Maar dan ook een dienstplicht waarbij je een vent wordt en niet wat wij vroeger hadden. Plattelanders hadden een sleuf in een uur gegraven waaraan de stedelingen een dagtaak hadden. Vervolgens zaten wij de hele dag ons dik te vreten.

varkensboer | 11-10-14 | 17:38

Dienstplicht voor iedere jongere met een Nederlands (of dubbel) paspoort aub. Dit land zit ondertussen vol met slappe zakken

John Dough | 11-10-14 | 17:37

Hierover is een leuke franse film overgemaakt: Tanguy

Joop69 | 11-10-14 | 17:36

Flipus | 11-10-14 | 17:32
Wat is er mis met de dienstplicht?

Klier van Bartholin | 11-10-14 | 17:35

Ik mag hopen dat deze Eva(n) geen biologie heeft gestudeerd: ik denk dat 'ie niet in staat is om de ruggengraat aan te wijzen.

Mastermattie | 11-10-14 | 17:34

dienstplicht herinvoeren, en van Nederland weer een land maken, ditzelfde soort joch woont naast me, alleen maar grote bek tegen z'n ouders en alleen hij is belangrijk. Totaal verkeerde wereldkennis en hij besmet z'n zus, compleet in opstand voor het minste of geringste; ouders, gezinsauto en altijd praten over de "kids" maar ze weten eigenlijk niks, ja geld (leeftijd inderdaad zo'n 23) ja dan ben je een uitbuiter

mokkokhe | 11-10-14 | 17:33

@Flipus | 11-10-14 | 17:30
Zelfde hier.
Grote smoel en broek aantrekken over hun oh zo mooie code en digi huisvesting.... En dan om de haverklap gejank.
UWV en NS ligt minder vaak plat.

hfakker | 11-10-14 | 17:33

Bij mij op de studie zat ook een Evan. Die gast is nu 30 en woont nog steeds thuis, alles moet op zijn manier en heeft constant een ongefundeerde grote bek over anderen. En het dan gek vinden dat ie geen vrienden meer heeft.

geomario | 11-10-14 | 17:33

Okay, nog maar een keer.

Quid, je mist de esentie van het verhaal weer eens.
Lees: " 'Maar ik wil de discussie over de maatschappelijke dienstplicht niet beperken tot die groep moslimjongeren. "
Hij wil gewoon de slavernij weer terug, net als het huidige kabinet, verplichte tewerkstelling is de bedoeling.

Flipus | 11-10-14 | 17:32

wtf, geen kutid en mijn prachtig stukje proza is foets, kut servert!

Flipus | 11-10-14 | 17:30

@lambdog | 11-10-14 | 17:21
My goodness, die kan beter de "n" achter z'n naam weg laten halen...

Mastermattie | 11-10-14 | 17:30

Harde (s) jankert | 11-10-14 | 17:23
Krijg eens een venerische ziekte en ga eens zelf aan het werk, ipv de door de wol geverfde opbouwers van Nederland af te zeiken.

Graaf van Egmont | 11-10-14 | 17:30

Wat is er mis met de prioriteit van Evan voor een wagen?

Met 15 jaar is de zweer te snijden in Nederland, de economie compleet naar de kloten, 30% islamiet, de gasbaten op, de sociale poten leeg, en moet je werken tot de houten jas er op volgt.

In een dergelijk klimaat kun je never nooit niet de prijzen van huizen zo als ze er nu liggen verantwoorden.
Heel verstandig van Evan dus, om niets in de huizen te doen. Weggegooid geld.

No Mames | 11-10-14 | 17:30

@Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 17:24
Met een paar van dat soort ervaringen uit het 'echte' leven zou Evan (23) e.e.a. weer leren waarderen :) ...

Watching the Wheels | 11-10-14 | 17:30

-weggejorist-

meneer der meneren | 11-10-14 | 17:29

@Graaf van Egmont | 11-10-14 | 17:23
Yep,
En daar hebben ze zelf schuld aan. Zij zijn vergeten er een ruggengraat in aan te brengen bij de opvoeding..

Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 17:29

diek | 11-10-14 | 17:22
Het was ook niet de bedoeling dat je beter werd van dienstplicht, maar dat je de skills zou krijgen om op de Duitse Laagvlakte te sneuvelen.

Graaf van Egmont | 11-10-14 | 17:28

Ik had Evan allang met een grote boog het huis uitgeschopt, de lamlendige parasiet. Gaat ie maar lekker hokken met 1 van zijn billenmaatjes.

brutus68 | 11-10-14 | 17:27

@Watching the Wheels | 11-10-14 | 17:20
.. Plusje..
Made me grin..

Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 17:24

Mijnheer Q is voor mijn gevoel de dikke man op een mountainbike, bouwjaar 1948, die mijn zoontje van 7 afblaft omdat hij voor hem af moet remmen op het fietspad .... f****ng babyboomert

Harde (s) jankert | 11-10-14 | 17:23

Verwend joch. Die gaat het nog moeilijk krijgen in het echte leven.

McMarx | 11-10-14 | 17:23

Als ouder kan ik het volgende voorspellen:
de ouders van Evan gaan nog heel wat jaren last van hem hebben.

Graaf van Egmont | 11-10-14 | 17:23

Joris, even off topic :
Is tooltje een beetje kapotstuk ? Thruhere geeft maar halve info..

Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 17:23

Nu ben ik dienstplichtig geweest... daar werd ik niet beter van. Dat is dus geen oplossing.

diek | 11-10-14 | 17:22

Lust Evan wel komkommer?

Martin Aceton | 11-10-14 | 17:21

-weggejorist-

lambdog | 11-10-14 | 17:21

Kijk... een Nederlander

duitse herder | 11-10-14 | 17:21

Dan zet ze hem toch koud vreten voor! De lamlul. Of nee, die moeder is een kut dat ze zo buigt voor het prinsje zijn wensen, dit is weer zo'n treffend voorbeeld waarom de jeugd in groten getale niet meer opgevoed wordt: Alles voor 't jong.

BekiekUtMoar | 11-10-14 | 17:20

-weggejorist-

Watching the Wheels | 11-10-14 | 17:20

Tjeesus zeg , dan krab je als ouders eens achter je oren en vraagt je af, waar waar is het misgegaan dat we zo'n vreselijk lui en zwak ventje hebben gecreeerd.
Te lam om zelf vreten te maken en te verwend magnetron voer te vreten.
ik had hem op zijn 18e al de deur gewezen.
flapdrol.

tisnuechtop | 11-10-14 | 17:19

Met Evan (23) winnen we juist wél de oorlog. Hij mag voorop. Zonder helm of vest.

Bruine Beer | 11-10-14 | 17:18

Meneer Q vergeet nog te melden dat hij eigenhandig het land weer heeft opgebouwd. En dat anderen hun mond moeten houden tot ze zelf 103 zijn.

Bruine Beer | 11-10-14 | 17:18

Evan is wel lekker makkelijk te veranderen in Eva... #comingoutday

Hobbykip | 11-10-14 | 17:17

waarom is de dienstplicht of maatschappelijke stage er nog niet.. waarom?

geldmoetrollen | 11-10-14 | 17:16

Alleen die naam al...

Hobbykip | 11-10-14 | 17:15

Hakken op Evan ?
Die l*l is toch gewoon een product van zijn opvoeding ?
Wat een faalouders...
(Moet dochterlief eens proberen te zeggen, kan ze gelijk een maand gaan koken, ook al is ze maar 14...)

Wijze uit het Oosten | 11-10-14 | 17:15

meneer Q | 11-10-14 | 17:09

Oh, oh, hou je vast, je krijgt de hele strontkar over je heen.

DANNY3960 | 11-10-14 | 17:14

Met een onbetaalde stage verdien je natuurlijk nooit genoeg om een autootje te kopen. En dat op zichzelf gaan wonen kan volgend jaar ook nog wel eens moeilijk worden want dan moeten er 29.000 woningen met voorrang aan asielzoekers worden gegeven. En de rest is voor andere voorrangsgroepen waar Evan niet tot behoort. Evan gaat nog een grote schok krijgen als hij de grote mensen wereld gaat betreden en hij er achter komt dat al zijn verwachtingen niet zullen uit komen. Geen betaalde baan, geen auto, geen woning en je moeder zal er ook niet altijd zijn om vers voor je te koken.

Osdorpertje | 11-10-14 | 17:14

Toen de dienstplicht nog bestond werd je veelal gedwongen langer bij je ouders te bivakkeren. Van de uiterst geringe soldij kon je de huur van een kamer niet bekostigen. Alleen ambtenaren die de dienstplicht vervulden hadden financieel nergens last van.

sastro | 11-10-14 | 17:14

Pfff.. waar is het oud-Hollandse "je eet maar wat de pot schaft" gebleven.
Nee, ik heb ook tot m'n 23e thuis gewoond maar ik had gewoon op te eten wat er voor handen was!

Mastermattie | 11-10-14 | 17:13

Spruitjeslucht.

Eten om half 6..... tssssss

DANNY3960 | 11-10-14 | 17:11

Aub geen militaire dienstplicht invoeren !! Zitten we straks met een goed getraind ISIS leger hier, dat ons land daadwerkelijk over neemt.

Krijg nou tieten ! | 11-10-14 | 17:10

Ik studeerde laat af, ben daarna nog twee jaar getrakteerd op warm eten en gestreken overhemden. Dat gaf mij de kans om verloren arbeidsjaren in te halen. Maar evan heeft thuis de wind er well heel strak onder. Respect vanuit mannarchistische hoek

3Xniks | 11-10-14 | 17:10

Ik heb GEWERKT vanaf mijn 14e.
48-urige werkweek ook zaterdag's.
Auto??? 'n oude roestige fiets was mijn vervoermiddel.
Dienstplicht 2 jaar.
Soldij net genoeg om 'n paar vulkoeken te kopen in de cantine.
Dus gedurende die 2 jaar ook geen opbouw van pensioen.
D'as wat anders tegenwoordig jonkies
(werken pas vanaf hun 24e of later)
met je ei-pads, autoootjes, scooters 3x vakanties etc.etc.

meneer Q | 11-10-14 | 17:09

miknic | 11-10-14 | 17:05

+1 :)

Vooral dat opgewarmde eten, ik kom niet meer bij. Hebben ze hem al oud eten proberen voor te schotelen?

decadent degeneraat | 11-10-14 | 17:08

Inderdaad, dit soort types moet het de komende jaren voor ons gaan verdienen. Stelletje lamlullen. Maar wat ben je ook voor ouders om je zo in te laten pakken door zo'n slappe zak.
Een half jaartje (minimaal, mag ook langer) onder de wapens zou heel goed zijn voor dit soort engnekken. Eventjes leren dat er eerst plichten zijn en dan pas rechten en oh ja, respect (want daar zal hij ook wel een groot eiser van zijn) is iets wat je niet kunt opeisen maar dat krijg je (als je heel goed je best doet).

Paininthebutt | 11-10-14 | 17:08

Ja valt me ook op dat die nieuwe garde jongeren zo volkomen pislaf en lamgeslagen lui is.

ben vast een ouwe lul, maar ik kon echt niet wachten om in 1996 (17) zo snel mogelijk het huis uit te gaan, housefeesten, xtc en neukpartijtjes leken me pas mogelijk wanneer ik een eigen stek had.

In mn vorige woning (was een etage ;() had ik bovenburen met zo'n lamme 20'er, die fokkin ouders gingen gewoon weg als meneer weer eens wilde feesten met zn feyenoord vriendjes, heb daar wel eens met een knuppel aan de deur gestaan (keek even gooide snel de deur dicht), ging vervolgens die moeder mij de volgende dag daarover lastigvallen, lam excuus van een moeder.

nikkipikki | 11-10-14 | 17:08

Laat Evan maar even op zichzelf wonen, dan eet ie binnen de kortste keren alleen nog maar opgewarmd eten en magnetron maaltijden. Van een vuil bord.

Osdorpertje | 11-10-14 | 17:07

Kom de laatste tijd te veel van dit soort slappe lullen tegen.

Heiseenberg | 11-10-14 | 17:06

Prinses Evan (23)

miknic | 11-10-14 | 17:05

Verwend ventje zou ik zeggen..

Mayer001 | 11-10-14 | 17:04

"Dit lust ik niet" - Evan is verkeerd opgevoed. Eigenlijk niet eens zijn schuld. Zal wel wat problemen krijgen met evt. partners.

viejohuevon | 11-10-14 | 17:04

Sjongejongejonge maak je even ergens anders druk om ofzo.

"Nederlandse jongeren gaan relatief vroeg het huis uit, dat blijkt uit Europese cijfers. Jongens zijn gemiddeld 24,2 jaar oud als ze de deur van de ouderlijke woning voor het laatst achter zich dichttrekken, voor meisjes is dat 23,2 jaar."

JeGroteVoorbeeld | 11-10-14 | 17:03

Jongens als Evan zou ik niet in mijn bak willen hebben. Slappe hap.

IJzervreter | 11-10-14 | 17:00

Evan moet zijn bek houden en niet janken als een mietje.

Artwido | 11-10-14 | 16:59

Evan is een nieuwgeboren babyboomer, godverdomme, het land staat echt op instorten.

smdyasc | 11-10-14 | 16:59

En die Tim Hofman, die werkt zeker bij de NPO?

zeLAmme | 11-10-14 | 16:57

Dan warm je het toch niet op? Geen wonder dat ie het huis niet uitgaat als er zo naar zijn pijpen wordt gedanst.

Oral Fistfucker | 11-10-14 | 16:57

Evan heeft dus ook tijdens zijn hele studie thuis gewoond. Wat een knor.

Pot Vol Koffie | 11-10-14 | 16:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken