
De logica van de snelheidslimiet op de Nederlandse wegen is ver te zoeken. Denk aan de BelastingBoulevard
A13-A4-A10. En van die verwarring maakt het CJIB handig gebruik. Dat
megalomane pand moet immers ergens van bekostigd worden en zo'n EU-norm voor het begrotingstekort moet ook gewoon gehaald worden. Het AD heeft zich in het AD volgens het AD aldus het AD op de spitsstroken gestort. Wat blijkt? Als de spitsstroken open gaan, stijgt het aantal snelheidsboetes met
zestig procent. Zestig, ja. De voornaamste reden is dat als de spitsstrook open gaat, er een extra baan bij komt en de snelheid
dus omlaag gaat. Op de A12 bijvoorbeeld van 120 naar 100 km/u. Tja, en veel automobilisten weten dat niet en de meeste begrijpen het sowieso niet. Kijk hoe
duidelijk dat aangegeven wordt. De politie onderschrijft de conclusies niet, maar belooft
extra controles om de boel te onderzoeken. "
De controles zijn erop gericht om een beter beeld te krijgen van de verkeersveiligheid als de spitsstroken open zijn", aldus excuustruus Barbara van Rest van de politie. Right. Op rechttoe-rechtaan meerbaanswegen waar de veiligheid nauwelijks in het geding is -behalve als er flitsteams staan- lukte het dit kabinet vorig jaar nog om meer verkeersboetes dan ooit bij elkaar te flitsen, maar op de daadwerkelijk gevaarlijke provinciale en lokale wegen zie je ze niet. Want te weinig verkeersvolume om winstgevend boetes te oogsten. Maar nee, nog steeds het gore lef om onze veiligheid als argument te gebruiken. Pleur toch op. We hebben de
meeste boetes van Europa en de
hoogste boetes van Europa. Kijk, asociale verkeersaso's die de totale lul uithangen, daar pissen we op. Dat is echter slechts een enkeling. Onze overheid zaait bewust verwarring omtrent de snelheidslimiet, die totaal losgekoppeld is van de veiligheid op deze meerbaanswegen, waardoor mensen die gewoon op normale, veilige wijze van A naar B proberen te komen toch steeds in boetefuiken lopen. De gewone burger wordt behandeld als crimineel om direct of indirect de staatskas te spekken: we moeten concluderen dat we die zin onder Rutte steeds meer zijn gaan horen.
Reaguursels
Inloggenbeste ik rij liever te hard rijders die graag zeuren
de snelheid op een spitsstrook is lager omdat een spitstrook meestal ietsje smaller is dan een gewone rijstrook, dat wekt bij vele automobilisten enige spanning op en daarom houden ze zelf al in of durven de spitstook niet te gebruiken
daarnaast is er geen uitwijkruimte meer als er een spitsstrook is, dus als er iets gebeurt is het boem knal met 130 als jullie je zin krijgen en dat wil je toch liever niet (hoewel een boem knal met 100 ook niet leuk is)
en verder staat er bij een geopende spitsstrook ongeveer om de 500 meter een bord op een paal hoog naast de weg (aan beide kanten!) waar de geldende maximumsnelheid op staat, een bord dat weer blanco(grijs) gedraaid wordt als de spitsstrook dicht is.
dus ich habe es nicht gewusst is volkomen nonsens en bull shit, gewoon braaf zijn en voetje los
Ik rijd ongeveer 35.000 km p/j werk en woon verkeer , ook op de flits stroken , laatste bekeuring is alweer 5 jaar geleden voor 10 km te hard , ik hou me gewoon aan de snelheid weet ik het niet of bord gemist ga ik terug naar 90 km op snelweg en wacht tot het volgende bord verschijnt , van mij geen euro meer voor die onzin , auto rijden moet je al per gram goud voor betalen .
De hoogte van de boete moet gewoon inkomens gerelateerd worden.
De ene heeft niet te vreten na een kleine snelheidsovertreding en en een ander scheurt lachend door rood licht.
Logica: het is druk, dus ik gooi de spitsstrook open.
Dus ook, het is druk, dus de snelheid gaat omlaag. Het duurde even voordat ik dat doorhad. Wat schertst mij verbazing... de spitstrook wordt niet of heel weinig gebruikt. Gevolg: verkeer stroomt niet door en nog drukker op de 3 overgebleven banen, waar file ontstaat en er nog steeds geen gebruik wordt gemaakt van de spitstrook..... Shoot me in a rubber.
Entergava | 07-10-14 | 14:12
Precies , ik snap het ook niet het gezeik en de ANWB loopt alleen maar achter zijn leden aan .
Ik rij al bijna 2 jaar voor mijn werk Rivierenbuurt-Delft vv. Nog geen boete. Prins Claus 100, Leiden 80, Abbenes 130, afslag A9 120, tunnel 100, laatste tijd bij Sloten en A10 zuid stukjes 90, ik denk dat ik het na een week al uit mijn hoofd wist. Ik vind het onlogisch dat er nog steeds figuren zijn die boetes krijgen. Dat je langzamer moet als de spitsstrook open is vind ik ook logisch. Er is geen vluchtstrook meer dus de verkeerssituatie wordt gevaarlijker, dus snelheid beperken. Wat een huilebalken allemaal, de ANWB sufferds voorop.
tweetybird | 07-10-14 | 11:43
Je geeft een ander de schuld van jouw overtreding , zo kan ik er nog meer .
Ik rij dus wel veel kilometers en krijg geen bekeuringen hoe kan dat toch , zou ik beter opletten op de weg en op borden , voor mij is het zo duidelijk als maar zijn kan qua borden , verder zijn het een stel azijnpissers hier die de schuld bij een ander leggen en heeft het niets met moraalridder van doen , een ieder bepaald zijn eigen bekeuringen met zijn rechtervoet , zo, simpeler kan ik het niet maken.
Ik hoop dat ze alle A wegen routecontrole maken scheelt een hoop gezeik en irritatie .
De snelwegen zijn een zooitje qua snelheden! Op een vijfbaansweg (!) mag je 100 en op de tweebaans A17 mag je altijd 130. Dan is het weer 120 (tussen 7 en 19:00) dan weer 100 (Tussen 18:00 en 7:00) dan weer 90 (bij nat wegdek) dan weer 130 -100 -90 -120 -110 -70 -130 -50 .... In die volgorde. Ook, op de A27 bijvoorbeeld, stukjes van 300 meter waar je dan plotseling maar 90 mag? Wie? Wie (lees: "Welke idioot") verzint zoiets?
Er zit maar één ding op, je eigen snelheid bepalen, dat wil men waarschijnlijk graag. Goed letten op zwarte busjes en ander schorremorrie flitsgedoe. Vooral waar de snelheid net omlaag gaat. Hufters dat het zijn. Men gaat er vanuit dat we allemaal idioten zijn, terwijl het juist de idioten zijn die ze van de weg moeten halen, en niet miljoenen normale burgers belasten met allerlei overbodige beperkingen!
Het bord (120-bij gesloten spitstrook), impliceert dat je dus 130 mag als de spitsstrook geopend is. En ach, borden zat, wat kost (een miljoenmiljard) borden plaatsen nou? Net als een paar (miljoenmiljard) drempels, kosten ook bijna niks toch? Verder is er nergens geld voor.
@wakkere_nederlander | 07-10-14 | 08:38
Omdat de spitsstrook vaak smaller is dan een reguliere rijstrook en niet aan de eisen voldoet voor 130km/h.
Dat de snelheid omlaag moet bji een open spitsstrook, is op zich niet al te onlogisch.
Die stroken zijn smal en er is dan geen vluchtstrook meer. Dat verhoogt het gevaar. Daarnaast is de capaciteit van een weg waarop je 100 km/u rijdt, hoger dan van een weg waarop men 120 km/u rijdt.
Tot zover de theorie. In werkelijkheid gaat de snelheid vanzelf al omlaag als het druk wordt, dus voegt het verlagen van de max snelheid niets toe. En bij 120 km/u zijn de snelheidsverschillen wat groter, zodat het verkeer RUSTIGER wordt. Bij 100 heb je enorm veel gedoe op de vierkante millimeter, bij 120 is manoeuvreren makkelijker doordat de verkeersstromen onderling meer 'schuiven'.
En zeker op de A12 richting Den Haag is het een puzzel, want aan het begin is er nog een fout op een bord. Je mag eerst 100 meteen na Gouda, dan op gegeven moment 120 (of 100 als de strook open gaat) en snel daarop 130 van 6-19 uur (of andersom), maar weer 100 als de spitsstrook open is.
Ah ja, en bji Zoetermeer is het ook ingewikkeld, maar dat kan ik niet reproduceren zonder er eerst heen te rijden.
Vind je het gek dat niemand het snapt? Het is elke rit opnieuw een puzzel. Dit is echt door autohaters bedacht.
Ze kunnen best even op de matrixborden aangeven wat de nieuwe snelheid wordt. Er is ook een matrix bord om aan te geven dat de spitsstrook open is.
Dan hoeven wij niet eerst te gaan bedenken dat de snelheid afhankelijk van de windrichting op oneven werkdagen tussen 7 uur 's avonds en 6 uur in de ochtend net even anders zou moeten zijn als de spitsstrook open gaat.
Keep it simple; geef gewoon de snelheid aan op de matixborden. Klaar.
tweetybird | 07-10-14 | 11:00
Jij zorg er zelf voor dat je een melkkoe bent , niet zeiken maar opletten .
dekoerier | 07-10-14 | 11:28
tweetybird rijdt zeer weinig. Dus relatief weinig boetes. En mijn fiets waar ik meestal mee rijdt rijd niet harder als 25. Maar ik ben wel realisties. Het boetesysteem is gewoon een melkkoe geworden. De automobilist word echt aan alle kanten uitgemolken. Zowel met belastingen als met boetes. Koerden zien ze niet aankomen bij de tweede kamer ,je auto wel. De prioriteiten zijn verlegd omdat automobilisten zo lekker geld in het laadje brengen. Liever met 20 man achter een laser apparaat als 20 agenten in de straat om nederland veiliger te maken. Want zo werkt het bij het kabinet. Maar hang jij maar de moralistische rakker uit die nooit wat fout doet. In mijn ogen ben je dan een grote boeren en de rest mag jezelf invullen. Want ook jij bent niet perfect. Net als dat ik dat niet ben. Het zou maar gezapig worden als iedereen zich altijd maar aan alle regels houd. Sterker nog het zou het land failliet helpen. Dus eigenlijk ben jij iemand die het land failliet helpt en anderen op laat draaien dat het nog niet failliet is. De vvd zou zeggen van jouw dat jij niet meedoet aan de patacipatie samenleving. Zo zie je maar wie is er nu een sukkel. Jij toch.
dekoerier | 07-10-14 | 11:26
nou mischien moet jij eens naar hans anders want jij ziet schijnbaar toch dingen die er niet zijn. Je verkondigt onzin morraal ridder. Want het blijkt vaak zeer onduidelijk te zijn hoe hard of hoe zacht je op bepaalde momenten mag. Dat is uit onderzoeken ook gebleken. Dus ga hier geen onzin lopen verkopen.
tweetybird | 07-10-14 | 11:00
Jij zorg er zelf voor dat je een melkkoe bent , niet zeiken maar opletten .
Tapu | 07-10-14 | 11:18
Ga naar Hans Anders de borden worden regelmatig herhaald en je zou moeten weten dat ALS de spitsstrook open is er altijd een lager maximum is .
ozewiesewoze | 07-10-14 | 10:02
Yep , wel als ik de max snelheid rijd en jij er als een idioot voor in de ankers moet , gedraag je en maak de overheid niet uit voor melkkoe want je zorgt er zelf voor met je rechtervoet dat je een melkkoe bent , voor e eigen fouten uitkomen lijkt moeilijk voor je .
Yep, hartgrondig mee eens. Ben een tijd terug ook goed nat gegaan op de A12. Dacht oprecht honderdtwintig te mogen, maar de spitsstrook was open (om één uur 's middags, go figure) en de boete valt dus vervelend hoger uit.
@Veurwaerts | 07-10-14 | 09:17
De boetes in Zwitserland en Noorwegen zijn in absolute zin hoger. Als je echter rekening houdt met het besteedbaar inkomen van een Zwitser of een Noor, dan zijn de boetes in relatieve zin in Nederland hoger.
@Igor Putkin | 07-10-14 | 09:16
Ik heb gemiddeld eens per 3 jaar een bekeuring. Van een paar tientjes. Steevast een flauwekulboete. Ik ga dus ook steevast in beroep. Het valt me op dat het OM (tegenwoordig CVOM) zich er inmiddels ook al makkelijk van afmaakt met standaard afwijzingen die binnen de 256 karakters op het standaard CJIB formulier passen. Ze lezen de argumenten niet eens.
Mijn punt zijnde: ik word zeer giftig van deze onrechtvaardige geldklopperij. Ik voel een bekeuring nog steeds als straf krijgen voor iets dat je opzettelijk fout hebt gedaan. Noem het ouderwets, maar zo voelt het voor mij.
En dan voel ik mij bijzonder genaaid als ik voor een paar tientjes straftax moet afdragen terwijl ik eigenlijk niet of nauwelijks iets fout heb gedaan. En al helemaal niet bewust, laat staan vaak of regelmatig.
Misschien dat u inmiddels eelt op uw ziel heeft gekweekt met rond de 1000 Euro aan afdrachten. En inderdaad, janken helpt niet. Massaal in beroep gaan tegen onzinboetes helpt wel. En één ding is heel zeker: de moraalridder uithangen door open deuren in te trappen à la "houd je dan gewoon aan de regels, dan krijg je ook geen bekeuringen" helpt al HELEMAAL niet.
@igor putkin roze bril en consorten met hun moralistische gelul.
ik zou zeggen doe eens een rondje nijmegen. Met meer camera's als automobilisten. Camera om elke 200 meter. Denk dat zelfs jullie als verkeersgod daar kans zien om een boete te krijgen. Daar is het de gemeente melkkoe. Iedereen maar dan ook iedereen rijd wel eens te hard. En soms ook door omstandigheden. Dus zeik niet dat het jouw nooit zal overkomen. Want eens komt die dag voor jouw ook een keer. Want het is de kabinets melkkoe en heeft nog maar qeinig van doen met betere verkeersveiligheid. Sterker nog het heeft zelfs al meer prioriteit als echte boeven vangen. Want het levert grof geld op.
Dat hele liegen en bedriegen door de Nederlandse overheid, in het bijzonder politici, over het nut en doel van deze snelheidsboetes is een duidelijke indicatie hoe vreselijk makkelijk onze politici liegen.
Iedere keer als je een politicus hoort beweren dat deze boetes vanwege "veiligheid" of "milieu" zijn hoor je weer een ordinaire leugenaar spreken.
De verlaagde snelheid op de A12 van Utrecht naar Den Haag/Rotterdam (van 120 naar 100 km/u) wordt onderbouwd met een bord dat zegt dat de 4e rijstrook (spitsstrook) maar 2 meter breed is. Echt iedereen kan zien (zonder het na te meten) dat dit niet waar is. Conclusie: Rijkswaterstaat LIEGT om meer bonnetjes te kunnen incasseren.
Met dank aan Melanie Schultz van Haegen.
In 2013 is . 1.000.000.000,- aan verkeersboetes geïnd, wat is de target voor dit jaar? 2 Miljard?
r. Je bent echt dom als je in dit land een boete krijgt.
roze_bril | 07-10-14 | 09:09
en nog zo'n moralistische sukkel.
@Igor Putkin
hebben we onze schijnheilige ook weer hoor.
@igor
Ja ik god die nooit iets fout doet. Pleur toch op met je moralistische gelul. Er zijn ook zat mensen die een boete kregen om 3 kilometer te hard. Want boetes zijn er niet om de verkeersveiligheid te verbeteren maar om de kas te spekken. Het is zelfs waanzinnig geworden met een oerwoud aan borden en nieuwe onzinnige en onbegrijpbare regels. Verkeersdeelnemers zijn melkkoeien geworden. Voor trutte en consorten.
Heb nooit bekeuringen, gewoon slimmer met de rechtervoet omgaan. Je moet deze lui outsmarten, door je goed te informeren. Trouwens 30 rijden waar het wordt aangegeven is echt een feestje, iedereen over zn toeren. Begin met50 en 80 ook steeds succesvoller te worden. Als we dit nu met zn allen eens de hele maand oktober volhouden , dan gaan we pas echt plezier beleven , good luck!
Is net zo logisch als het plaatsen van onrendabele windmolens in zee twv enkele miljarden : gewoon omdat het kan
dekoerier | 07-10-14 | 10:01
Iedereen haalt zijn pleziertjes weer uit andere dingen. Daar ga ik niet over oordelen: het hoeft niet altijd Toergenjev te zijn.
U noemde op uw achterbumper zitten irritant gedrag. Het is waar dat de overheid mensen die onzinnige regeltjes overtreden steevast hufters noemt. Wie echter - al is het voor één keer in zijn leven - twee tellen zelf nadenkt zal toch inzien dat degene die zijn medemens tot last is een hufter is.
Het volk slikt alle overheidspropaganda voor zoete koek. Dit land is hopeloos verloren.
Al dat geklaag ... pffff.... gaspedaal druk jezelf in en dus ben jezelf verantwoordelijk (1+1= ). O o o o ooohhh wat hebben we het toch slecht in Nederland
Een land vol debielen kiest ervoor om het te laten besturen door debielen. Die de debielen vervolgens als debielen behandelen.
En dat is logisch.
@Capt. Iglo | 07-10-14 | 09:27
U slaat de spijker op de kop.
Als er meer verkeer is en er een extra baan bijkomt kan de snelheid naar beneden bijgesteld worden.
Echter als er een wegversmalling is het onlogisch is de snelheid te verlagen.
Het volume per seconde dient gelijk te blijven.
@dekoerier
u geniet er van als u anderen tot last bent?
Suske en Wiske en de Poenschepper, die heb ik vroeger kapotgelezen :-)
7,62x39 | 07-10-14 | 09:50
Heerlijk als je zo hard in je ankers moet voor me .
Mijn goeie God, zijn alle bekeurden op de spitsstrook en de rest van de snelweg dan blind??? Overal staan knoerten van borden die aangeven 100 (honderd!!!)
Eigenlijk zijn hier twee bekeuringen op zijn plaats: een voor te hard rijden en een voor overtreding art 16. Het in het gevaar brengen van het verkeer.Want dat is onoplettendheid in het verkeeer toch???
En voor alle 50 km jankers. Rij 55 op je teller, dan rijdt je nooit te hard. Je krijgt pas een bekeuring voor 58 op de teller, goed voor 3 km op CJIB fanmail.
Dat is de goede raad van Gamlakuk, die sinds de eeuwwisseling al 400.000 km onder zijn wielen door heeft zien rollen en daarvoor slechts één klein bekeurinkje mocht ontvangen. Voor 3 km, ja dat weer wel.........
Dus dit is die 1000,- die Rutte belooft heeft , nu snap ik het.
dekoerier | 07-10-14 | 09:45
Ga dan opzij als u er last van heeft.
Ik zou me moeten ergeren, niet u. Wie wordt nu opgehouden?
Ja Johnny... niet jammeren je kunt de PVV hier toch niet de schuld van geven.
Deze Partij wil voorkomen dat zich hier nog meer gelukszoekers vestigen die een super flinke hap uit de belastinginkomsten opeten.
De spoeling wordt nu toch wel zeer dun.
Als het inderdaad om de veiligheid ging zouden ze de radar afstellen zoals in Spanje. Als je te hard rijdt gaat het eerstvolgende stoplicht voor je op rood. En als je daar doorheen rijdt hang je heel heftig.
Oproep:
Ontwikkel een snelheidsapp en koppel deze aan cruisecontrole.
Klaar!
Je moet gewoon praktisch zijn.
7,62x39 | 07-10-14 | 09:43
Oh u zit altijd op mijn achterbumper , hou daar eens mee op met dat irritante gedrag .
@gerrit5042 | 07-10-14 | 08:56
Op aandringen van Wilders is de snelheid naar 130 verhoogd.
Stir Glenfarclas II | 07-10-14 | 09:29
Ga eens langs Hans Anders de aanduidingen zijn zo duidelijk als maar kan , wat mag je rijden als er 100 km staat , precies GEEN 107 km of 120km maar 100 km , het staat er duidelijk , simpel ik krijg nooit bekeuringen want dan verdien ik niets , kijken.... en !.
Dima Beeline | 07-10-14 | 09:24
Haha, zo doe ik het ook altijd. Meer dan op wat dan ook let ik tijdens het rijden op flitsers, in de berm geparkeerde busjes, vuilcontainers als er geen ophaal is en andere enigszins verdachte zaken langs de weg. Bij twijfel ga ik hard op de rem staan. Dit laatste kan ik alleen veilig doen omdat ik standaard harder rijd dan iedereen en dus nooit iemand vlak achter me heb.
Je moet gewoon praktisch zijn.
Niet dat dit de roofzucht van de overheid goedmaakt.
ozewiesewoze | 07-10-14 | 09:08
Ik word schijt ziek van het gezeik over boetes , en kasspekking , dombo,s dat doen jullie zelf hou je rechtervoet in bedwang en ga wat eerder van huis .
De borden zijn duidelijk dus als je harder wil ,prima maar zeik dan niet over en bekeuring .
en nog vraagt men zich af waarom de overheid geen gezag meer heeft?
Psycheltjes | 07-10-14 | 09:27
Er is niets tegen te doen. Bovendien wil de meerderheid er niets aan doen. Men laat zich in slaap sussen door de voortdurend herhaalde leugens over veiligheid en door het er vanaf de geboorte ingeramde besef dat alle regels en boetes een van nature rechtvaardige toestand vertegenwoordigen en de overheid altijd gelijk heeft.
Amersfoortseweg, hier bij Zeist: je moet er 80km per uur. Als je dat rijdt, heb je zo'n beetje elk stoplicht tegen (elke 100m ongeveer een stoplicht, het lijkt verdomme wel een honkbalbaan - gaan, stoppen, gaan, stoppen). Rij je harder, kom je in een groene golf. En liggen de boetes op je deurmat te wachten als je thuiskomt...
Truttebol | 07-10-14 | 09:27
.
.
Het zelfde liedje in Zoetermeer. Rijd je op de rondweg en je houdt je aan de snelheid (en doe dat maar want er zijn veel flitspalen) dan heb je alle stoplichten ROOD. ALTIJD.
Deze zijn dus moedwillig/bewust zo afgesteld; hoe bedoel je de Roverheid heeft het beste voor met het milieu?
Capt. Iglo | 07-10-14 | 09:27
Door de verlaging van de snelheidslimiet aan het begin van de spitsstrook wordt het verkeer juist dichter. Als het goed is wordt dit opgeheven door de extra rijstrook en doordat de spitsstrook opengaat voor het druk wordt. Het echte voordeel van de lagere snelheid is dat de snelheidslimiet weer omhoog gaat aan het einde van de spitsstrook. Maar dit wordt dus verkeerd uitgevoerd, cf mijn tegel 7,62x39 | 07-10-14 | 09:13
Is er eindelijk een belasting waarvan je zelf de hoogte kan bepalen, is het weer niet goed. Alle donateurs van het CJIB bedankt, dat is tenminste een deel van de rijksbegroting waar ik niet aan mee hoef te betalen. Ik weet dat het vreselijk saai is, maar als het buitenland te ver weg is om te tanken dan is maximaal 100 km/h constant rijden het beste alternatief om de overheid terug te naaien: 10% minder brandstof dan bij 120 km/h en weinig tot geen bekeuringen.
Snelheidsaanduiding is tegenwoordig inderdaad onbegrijpelijk.
Dat je langzamer moet rijden als een spitsstrook open gaat is helemaal niet zo onlogisch, die stroken gaan immers open op het moment dat het druk is en er over het algemeen helemaal niet hard gereden kan worden. Het idee er achter is meer ruimte op de weg, lagere snelheid van de weggebruikers levert betere doorstroming op omdat auto's elkaar in minder hoog tempo opvolgen en er dus ook meer ruimte is.
Ik heb heb een auto noch rijbewijs maar maak mij om de brutale en schofterige wijze van diefstal die er door de overhead op automobilisten wordt gepleegd oprecht kwaad.
Hoelang pikken jullie, automobilisten, dit nog?
Amersfoortseweg, hier bij Zeist: je moet er 80km per uur. Als je dat rijdt, heb je zo'n beetje elk stoplicht tegen (elke 100m ongeveer een stoplicht, het lijkt verdomme wel een honkbalbaan - gaan, stoppen, gaan, stoppen). Rij je harder, kom je in een groene golf. En liggen de boetes op je deurmat te wachten als je thuiskomt...
Massaal aanvechten die hap. Niet meer op Rutte stemmen helpt ook.
Je moet je ogen open houden voor flitsers en dus niet op je snelheidsmeter kijken. Dan heb je vrijwel nooit een boete.
En btw, dat gelul over ik krijg een boete voor 5 km te hard e.d. terwijl ik echt probeer 50 te rijden, je rijdt gewoon 60 op je teller. Jank niet zo.
Laatst ook weer een chauffeur aan m'n bureau met een boehoehoe verhaal over 17km te hard (147 gecorrigeerd) terwijl hij dat zogenaamd niet doorhad. Ik heb die auto zelf eens gepakt, die snelheid zag ik alleen op de gps (volgsysteem) toen ik 160 reed op de teller. Flikker dan een eind op en slik die boete.
Maar serieus. Let op het verkeer en de flitsers en verdachte auto's en niet op de teller, dan krijg je nooit een boete en kan je zo hard of zacht rijden als je wilt.
Ik zie zelf een flitsboete als een boete voor niet goed opletten.
@IgNOraNcE | 07-10-14 | 09:18
Jij bent dus ook zo`n jankerd. Alleen je verwoord het wat anders. Maar een jankerd ben je. Huilie huilie.. onveilige situaties omdat je op je snelheidsmeter kijkt... man ik lig hier dubbel. Ze zouden jou helemaal niet de weg op moeten laten als je onveilig rijdt als je op de snelheidsmeter moet kijken.
ik kan binnenkort geen auto meer betalen...
Mooi, gewoon bekeuren die sneuneuzen! Als je nog niet kan zien hoe hard je ergens mag rijden, hoor je wat mij betreft niet op de weg thuis.
Dima Beeline | 07-10-14 | 09:12
De regels zouden geen doel op zich moeten zijn. Regels zouden een middel moeten zijn. Bijvoorbeeld om de veiligheid te vergroten. Waar regels geen legitiem doel hebben beperken ze alleen maar de vrijheid. Het genereren van inkomsten is geen legitiem doel. De overheid moet er namelijk voor de burgers zijn; niet andersom. Dat is waar over geklaagd wordt. Het is geen spelletje. Het gaat om echt geld waar burgers van beroofd worden.
roze_bril | 07-10-14 | 09:09
Dima Beeline | 07-10-14 | 09:12
Dat dus. Eens.
Als je echt met niets anders kan komen dan van die kortzichtige opmerkingen als "dan moet je maar niet te hard rijden", hou dan gewoon je klep want je mist compleet de essentie van dit verhaal.
Het gaat er oa. om dat de overheid de auto als melkkoe gebruikt met als meest duidelijke voorbeeld de belastingboulevard zoals hierboven wordt aangegeven.
Je zou in een weldenkend land verwachten dat als de vMax 130 is je dat op het merendeel ook daadwerkelijk mag rijden en niet om de paar km geconfronteerd wordt met wijzigende maximumsnelheden. Je zit op die manier meer op je snelheidsmeter te kijken dan dat je op het verkeer kan letten. Over onveilige situaties gesproken...
Nederland de hoogste boetes?
Ik woon in Zwitserland en heb er net eentje binnen van CHF40 voor 1 km/u te hard. Verder wacht ik nog op de boete voor 11 km/u hard in een 30km-zone (over slecht aangegeven gesproken). Die laatste bekeuring wordt CHF250 (trek er 20% vanaf en je hebt ).
Dus nee hoor. Zwitserland is duurder.
Regels zijn regels. De (reagurende) burgerl*l mag niet 3 km/h te hard rijden, een paar motorliefhebbers mogen op een verlaten industrieterrein geen wheelie maken.
Chiant | 07-10-14 | 09:00
En nu even inhoudelijk. Overigens ben ik absoluut geen Brave Hendrik, ik betaal rond de 1.000.- p.j. aan bekeuringen, lachend. Omdat janken niet helpt.
ozewiesewoze | 07-10-14 | 09:08
Als je hier reaguurt word je geacht hoogopgeleid te zijn. Verkeersregels interpreteren zou dus een makkie moeten zijn.
Natuurlijk moet de geldverspilling door blijven gaan. En dat moet bekostigd worden. Dat gebeurt niet door het volk dat nu nog in het bed ligt te stinken. Dus een heel logische oplossing in de PvdA-hel.
wakkere_nederlander | 07-10-14 | 08:38
Snelheid omlaag als de spitsstrook open gaat is niet voor de veiligheid maar voor de dosering. Als aan het eind de spitsstrook sluit wordt de weg weer een baan smaller. Dit is een potentieel knelpunt, waar een risico op files bestaat. Door de verkeersdichtheid laag te maken worden files voorkomen. Dit werkt alleen als de snelheid vóór de versmalling omhoog gaat. Het is namelijk de verhoging vd snelheidslimiet aan het eind die het verkeer uit elkaar trekt. Helaas gaat de snelheidslimiet pas weer omhoog ná het einde van de spitsstrook, waardoor het niet meer werkt. Een goed idee dat uitgevoerd is door iemand die het niet begrijpt. Zo jammer.
De maximale snelheid wordt toch per baan aangegeven op de tomtom, of niet dan.
Het is doorgaans vrij duidelijk, alleen houdt niemand zich er aan. Persoonlijk heb ik het altijd door, maar wil toch lekker snel thuis zijn dus kachel ik met de rest mee op 130km/u. Het is geen uitzuigen, het is collectief een dikke middelvinger naar de limiet en dan janken dat we geflitst worden. Dont play the game if you can't deal with the pain.
Wederom zonder spuug genaaid. Trouwens ook zonder te zoenen..
Oh jezus, weer dat gezeur over die boetes. Ik heb een vrij vlotte auto, maar ik heb nog geen boete gehad dit jaar. Als ik wil scheuren, wip ik wel even de grens over. Je bent echt dom als je in dit land een boete krijgt.
mr. coffee | 07-10-14 | 08:57
Als de boeteïnkomsten dalen neemt het aantal regels toe en de boetes zullen stijgen, net zo lang tot de inkomsten uit boetes weer op peil zijn.
@Igor Putkin
hebben we onze schijnheilige ook weer hoor.
Het punt is hier dat de overgrote meerderheid van de bekeurden zich juist aan de regels WIL houden, maar dat deze regels bewust onduidelijk en totaal onlogisch worden gehouden om de kas te spekken.
@très cool | 07-10-14 | 08:55
Ik woon in Helmond. Door deze stad loopt een vierbaans (twee aan ieder kant) brede doorgangsweg die oogt als een snelweg. De maximum toegestane snelheid is hier echter 50 km/h precies op het traject waar de weg bergafwaarts loopt. Het laten uitrollen van je auto terwijl je braaf 50 km/h reed zal er toe leiden dat je een boete voor 55 km/h krijgt. Maar het wordt erger. Om de 200 meter verandert de max snelheid. dan weer 60 km/h dan weer 50 dan weer 30 (werk in uitvoering) en buiten de kom 70. De politie is zo extreem aan het controleren dat alle locals van Helmond zich EXACT aan de snelheid proberen te houden. Weet je hoe achterlijk langzaam 30 km/u DAADWERKELIJK is op een traject van 2 km? Ik rijd voortaan 10 minuten eerder weg om op tijd te komen op m'n werk.
Ik ben zo angstvallig op mijn tellertje aan het kijken dat het gewoon gevaarlijk begint te worden en toch, de boetes voor dit traject blijven op de mat vallen.
Zijn er Helmonders die zich in dit verhaal herkennen?
Als je die borden zo ingewikkeld vindt en meer tijd nodig hebt om de informatie tot je door te laten dringen moet je er misschien niet met 180 langsjakkeren.
@Igor Putkin | 07-10-14 | 08:57
Dit zijn van die zinloze reacties waarvan mijn bloed gaat koken. Brave Hendrik met uw perfecte, gezapige en gezagsgetrouwe belastingmoraal. Uit de reeks, die niks fout, dan doe je alles goed. En uit de reeks dat hebben we immers nu eenmaal zo met elkaar afgesproken in dit land. Bah!
Altijd bezwaar aantekenen als er gesproken wordt over "spitsstrook" in plaats van "plusstrook".
Een spitsstrook is een tijdelijk voor verkeer geopende vluchtstrook, terwijl een plusstrook een vaak zinloos en zonder aanwijsbare oorzaak gesloten strook asfalt is aan de linkerzijde.
Overigens wacht ik nu al meer dan een jaar op een oproep van de kantonrechter inzake mijn beroep. Hoe langer het duurt, hoe beter.
En als iedereen dat nou deed, dan zou het snel afgelopen zijn met die flauwekul.
Gewoon aan de regels houden, of anders betalen. simpel zat.
Gezeur altijd.
BK had zich al enorm opgewonden over excuustruus Van Rest. Zó opgewonden dat hij uit wraak de redactie van GeenStijl een linktip wilde sturen. Hoeft al niet meer (en het zal ook wel niet helpen)...
Dus als je de overheid terug wil pesten, gewoon opletten en houd je aan de snelheid. Jij geen boete, zij geen geld.
De regering heeft de 130 km alleen maar ingevoerd voor zoveel mogelijk bekeuringen ,dan is weer 120 en een 10 km verder weer 130 en de kleine bordjes langs de waar de snelheid aangeeft zijn in het donker niet telezen en dan 100km bij de spitsstrook open en bij gesloten strook 120 het moet normaal anders om zijn
en de grootste file veroorzaker zijn de matrix borden
die worden bedient door mensen die geen verstand van een verkeerds stroom te begeleiden ,worden volgens mij ook gebruikt om nog meer boetes te kunnen innen
Gelukkig dat het contactloos betalen zo'n opmars begint te maken in Nederland. Kunnen ze in de toekomst de flitsapparaten ook mee uitrusten, kan er meteen afgetikt worden als je langsrijdt. Nooit meer wachten op acceptgiro's van het CJIB, maar gewoon dezelfde dag nog een keurig bankafschrift met boetes, tijden, snelheden en plaats van delict. Mooier kunnen we het niet maken, nog wel iets gemakkelijker.
@Kaas de Vies | 07-10-14 | 08:44
'Ik rij alleen maar over de stoep'
Durf jij al zonder zijwieltjes? ;-)
i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/...
Jaja, de veiligheid. Zo worden de peperdure hobbies van professioneel handophouder Willem Alexander ook allemaal goedgepraat. Ondertussen is het gevoel waarmee je de weg opgaat de exacte definitie van terrorisme. Maar nu dus van staatswege.
De meesten die ik hoor klagen over boetes zijn degenen die altijd 20km sneller rijden omdat ze dat prettiger vinden. Kan ik geen medelijden mee hebben.
@Kaas de Vies | 07-10-14 | 08:44
-
Troost je,Kaas, nog maar héél even wachten en de gemeenten leggen speciale rollatorstroken aan ...(naast het scootmobielpad en de buggylaan)
Ik rij alleen maar over de stoep, nog nooit een bekeuring gehad voor te hard rijden.
Mag je hier ook de GRATIS app FLITSMEISTER promoten? Sinds ik die heb geinstalleerd en standaard aan zet voor ik ga rijden heb ik geen bekeuring meer gehad. Terwijl ik het er toch echt wel van neem in mijn 5,5 ltr BMW V12
Misschien is het beter om langs de weg, naast de max. snelheid, ook alvast de boete in euro's aan te geven en om de 100 meter een dollarteken in het wegdek te printen. Iets met transparantie, stelletje calculerende huichelaars.
Hoe halen we meer geld binnen? Dat is de belangrijkste vraag in Den Haag.
A27 bij Utrecht, spitsstrook open, max TACHTIG! Echt, nog even en je moet achteruit rijden.
Dit land is toch erg diep aan het zinken qua moraliteit.
Of is het toch de EU die ons steeds meer de das omdoet?
Bedankt voor de waarschuwing, ik moet vanmiddag toevallig naar Schiphol.
Waarom moet de snelheid OMLAAG als eer een strook bij komt?
Het zou volgens de wet der logica juist OMHOOG moeten kunnen naar 130 km/h maar ja ik denk dat die spitsstroken niet zijn aangelegd voor autorijders maar voor melkkoeien.
Bukt u maar even..
REAGEER OOK