Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - WAAROM HEB JIJ ZO'N GROTE MOND?

ebrupica100pix11.jpegNiets leukers dan het lezen van fanmail. Ook wel liefdesbrieven genoemd. Iemand die de moeite neemt z’n gal te spuwen? I love you. Domme mensen die de moeite nemen hun gal te spuwen? Jullie zijn de motor waar ik op drijf. En zo zie je op een zondagmiddag opeens dit stukje van Michelle de Jong-Piek: “Ebru, ach ach meisje toch, de vrijheid om je zo uit te spreken, dat is een privelege (sic), dat je in een Islamitsch (sic) land niet krijgt. Als je daar als vrouw welke mening dan ook probeert te uiten, wordt je opgesloten en geslagen, luisteren en je mond houden. Hier heb je gewoon een grote mond. Je geniet van al onze Westerse gemakken, en welvaart! Zoek jij je grootouders weleens op die hier waarschijnlijk niet zullen wonen? Als je al gaat, neem je allemaal Westerse spullen voor ze mee, denk ik. Maar goed, daar gaat het niet om, ik vraag me af: waarom heb jij hier zo'n grote mond, en ben je niet gewoon in je vaderland???? Daar is zat voor jou te doen.” Dit soort mensen, dit soort achterlijke mensen zorgt ervoor dat ik mijn brood verdien. Lezen kunnen ze niet, en om de een of andere redden schatten ze mij als nog achterlijker in dan zij zelf zijn. Om maar met de deur in huis te vallen: iedereen in Nederland met een Nederlands paspoort heeft dezelfde rechten. Of Michelle de Jong-Piek dat nou leuk vindt of niet, zij en ik hebben het recht om op dezelfde toon even verontwaardigd te zijn en doen over alles wat zich in Nederland afspeelt. Mijn vaderland is Nederland. En ook ik reis wel eens af naar dat land waar volksstammen hun all inclusive vieren: Turkije. Een land waar mijn grootouders geboren (o nee, Griekenland was dat – maar geschiedenisles gaat iets te ver hier), getogen en gestorven zijn. In de jaren zeventig namen we inderdaad spullen voor ze mee (en voor mij: zes pakken gestampte muisjes, anders was er geen land met me te bezeilen) maar dat is al een jaar of dertig niet meer nodig (er staat trouwens wél een pak muisjes in Casa Ebru in Kusadasi). Bovendien zijn ze inmiddels dood. Tegenwoordig zeg ik tegen de marechaussee die hun uniformen niet meer aan mogen dat ik niets aan te geven heb – heb ik ook niet, maar de hele inhoud van elke koffer is altijd nieuw en net aangeschaft in Turkije. Dat vrouwen in islamitische landen opgesloten en geslagen worden? Het zal heus wel, heb ik weinig mee te maken; een bewoonbaar Nederland heeft mijn interesse. In Nederland functioneer ik. Dus waarom ik zo’n grote mond heb? Ten eerste valt dat wel mee: beetje tokkie schreeuwt harder dan ik, Michelle de Jong-Piek. Ten tweede: omdat inderdaad in mijn vaderland zat voor mij te doen is. Vieze vuile institutionele racist Michelle de Jong-Piek.

Reaguursels

Inloggen

Ebru. Knap hoor, om een zwakbegaafde aan te vallen op haar zwakbegaafdheid. Echter, hoe belabberd ze het ook overbrengt - inhoudelijk heeft ze natuurlijk een punt en dat heb je voor het gemak maar even genegeerd. Sterker nog, ik heb niet de indruk dat je de boodschap begrepen hebt.
Het is heel typisch: zoveel stampij maken over de vorm, dat je denkt weg te kunnen komen met het negeren van de inhoud.
En waarom jij je brood hier nog mee verdient, daar begrijp ik geen sikkepit van. Van mij mogen ze je bij GS per direct verkopen aan wijblijvenhier.nl .
Over inhoud gesproken - dit is je zoveelste column waarin je vrijwel niets zegt. Het had in 4 zinnen gekund.

'Een zwakbegaafd meisje noemde mij hypocriet in een mail. Mijn functioneren dank ik grotendeels aan deze mensen. Maar ik ben niet hypocriet, want ik heb een Nederlands paspoort, dus ik heb rechten. En dat meisje zei dat het Westen superieur is en dat ik er niet voor niets woon, maar dat klopt niet, want in Turkije koop ik altijd goedkope spullen voor in Nederland.

De laatste drie zinnen van je column heb ik dan nog even bewaard. De eerste twee daarvan zijn poep.
De laatste - haar een institutionele racist noemen - geeft duidelijk aan dat je onderdeel bent van waar jij je tegen zegt te verzetten.

Dit meisje is geen racist. Ze is wellicht eenvoudig, maar ze heeft terechte kritiek. Kritiek is geen racisme. Je bedoelt overigens waarschijnlijk etno-centrisme, maar dat herken ik er ook niet in. De racist-kaart spelen is hier niet alleen zwak en onterecht, maar laat ook zien dat jij zelf op een andere manier met feedback omgaat dan dat jij wil dat anderen op jou reageren.
En hoe noemen we dat, Ebru? Juist, hypocriet.
En zo heb je verloren van een zwakbegaafde.
Dank dat je ons daar van deelgenoot hebt gemaakt.

roepnaam1 | 06-10-14 | 20:58

Oke, dames ... speelkwartiertje is voorbij ... terug naar de keuken Ebru!

Lizio | 06-10-14 | 20:25

Ebru, beetje laf om dit platform te misbruiken voor je eigen bitch fights.

captainobvious | 06-10-14 | 20:05

gestampte muisjes... altijd leuk in het buitenland. Dat is een beetje zoals een australier welke je hier vegemite laat proeven omdat je je afvraagt wat ie zo dun op z'n geroosterde boterham smeert. Hebben ze dat daar wel eens willen proeven als ze jou zo zagen smikkelen?

sufkut | 06-10-14 | 19:54

Ebru,geen aandacht aan schenken. Ik wil nog steeds met je trouwen.

lamlul | 06-10-14 | 18:51

@Chiant | 06-10-14 | 06:47
Ik ontken noch bevestig. Wie het weet, weet het.

Stormageddon | 06-10-14 | 17:35

EBRU is OK !!!

pejoar | 06-10-14 | 16:00

"edereen in Nederland met een Nederlands paspoort heeft dezelfde rechten. "

In theorie ja. Net zoals iedereen recht heeft op dezelfde gelijke zorg en rechtshulp *dikke kuch*. Ik kan overigens nog een kleine waslijst toevoegen om het hebben van 'dezelfde rechten' verder te ontkrachten, maar oud topic en zo dus ik bespaar me de moeite verder.

XaleX_2 | 06-10-14 | 15:54

Omdat ze wat zinnigs te zeggen heeft.

Rachar | 06-10-14 | 14:51

Waarom geven jullie dit mens een podium?

Sprezza | 06-10-14 | 12:04

Moet dit op Geen Stijl?

Roel5856 | 06-10-14 | 10:14

*zucht*

Centauri3 | 06-10-14 | 10:10

sorry hoor maar ik geloof ook niet dat iemand die hier uit een gezin komt dat nog geen 50 jaar in nederland woont nederlands is en zeker niet als ze hun eigen taal blijven spreken en hun eigen cultuur aanhouden.. dat geouwehoer moet eens afgelopen zijn in geen een land buiten europa doen ze net alsof iedereen tot dat land behoord als je er niet van stamt, eens een buitenlander gewoon altijd een buitenlander.. klaar.dat gelul allemaal.of je komt uit nederland en hebt je roots hier doormiddel van je ouders en hun ouders of niet,simpel als dat.en die slappe nederlanders die het allemaal ok vinden dat jan en alemaal hier binnenloopt om mee te eten uit de ruif om vervolgens de zelfde rechten te claimen als iemand die hier vandaan stamt die sporen niet.das nl het zelfde als een zwerver in huis nemen voor een warme maaltijd die vervolgens zich op zelfde hoogte waant binnen het huis als de bewoner zelf en nooit meer wil vertrekken))hey ben je een buitenlander en je ouders kwamen hier op af uit economisch oogpunt... dont think u have the same rights... en klagen doe je maar bij je opportunistische ouders

yawaitog | 06-10-14 | 10:10

Zucht...

Reykjavik | 06-10-14 | 09:56

Lieve Ebru, ja je hebt een grote mond, maar dat hebben veel turken en marokkanen. Veel kabaal weinig prestaties. Weinig wol en veel geblaat. Maar verder wel een amusant stukje. Lieve Groetjes, N.

denoorman | 06-10-14 | 09:55

Ik vind het een tof wijf ! Ebru : wil je met me trouwen ?

EvertsNL | 06-10-14 | 09:48

@Kaan superieure turken?? superieur in klagen en zeiken bedoel je zeker... niks ten nadele van de hardwerkenden onder hen. Die hebben mijn respect!

Rene7559 | 06-10-14 | 09:37

Zeg eens eerlijk.. Heb je die brief helemaal zelf verzonnen en opgestuurd ?

Burnitall | 06-10-14 | 09:26

Wat een dom stuk zeg!
Een Nederlands paspoort zegt blijkbaar weinig over iemands instelling.

drastic | 06-10-14 | 09:24

'Iemand die de moeite neemt z’n gal te spuwen? I love you. Domme mensen die de moeite nemen hun gal te spuwen?'

Grote praat, maar zo niet waar.

Kenpachi3763 | 06-10-14 | 09:15

Ebru, wat voor beestje is halve Gario dan?

Joop69 | 06-10-14 | 09:08

Ebru: geen inkooplijstjes, geen overzicht van leuke restaurantjes/kookwinkels/plekken om met je familie heen te gaan.

Wel: terechte kritiek op idiote hatelijke schrijfsels.

Bedankt!

Smuts | 06-10-14 | 08:59

Goh Ebru, zou maar blij zijn met die Michelle, want zonder haar had je deze week weer helemaal niks om over te schrijven. Wat een armoe !!!

louis6227 | 06-10-14 | 08:54

-weggejorist-

greta6696 | 06-10-14 | 08:48

Zelfs voor Geen Stijl, vind ik het een nare, amateuristische en ook buitengewoon oneerlijke reactie van Ebru.

Jommy | 06-10-14 | 08:40

Ebru, blijf zo doorgaa! Jouw schrijfsels maken mijn maandag helemaal goed.
Altijd weer lachen om de reaguurders die over elkaar heen rollebollen.
Vermakelijk!!

G.Haktdag | 06-10-14 | 08:34

Ebru, waarom ga je niet werken voor je brood?

t.zeefje | 06-10-14 | 08:28

Leuk stuk, jammer van de redden>reden spelfout.. Die zien we te vaak op dit blog..

Kom op redactie.. En hup Ebru!

Fred van Ria | 06-10-14 | 08:00

en wie roepen als eerste altijd discriminatie, racist...? Stelletje huilebalken

Rene7559 | 06-10-14 | 08:00

@Kaan78 | 06-10-14 | 02:26
LOL, over IQ en EQ gesproken...
"Procentueel verloopt de meeste contactmomenten" (euh?)
"tot op het bod" (hahahaha)
"mensen de maat proberen te lezen" (pfffrt)
"je zult maar een autochtone Nederlander zijn" (zult, really? Worst!)

En jij wilt met je plempsel reaguurders de maat nemen over hun opleiding?
Ik vermoed dat 75% van de notoire reaguurders intelligenter is dan de gemiddelde Nederlander, eikeltje.

En oh ja Ebru, wat een kutstukje, zowel hier als bij Metro.

Nu weer richting werk! Deze hoog opgeleide Nederlander moet weer bijstand gaan verdienen voor zielige kansloze immigranten.

Dhr. de Wit | 06-10-14 | 07:42

Michelle is de 40 gepasseerd, dus neemt Michelle een lekker gek kapsel (wat stiekem ook heel makkelijk is)

HaagseSkieldah | 06-10-14 | 07:16

@Stormageddon | 06-10-14 | 03:47
@blikjegrolsch is toch @Lucasdelinkselul?

Chiant | 06-10-14 | 06:47

Erg laag, en nog achterlijker om zo naar iemand( Ebru) te schrijven !
Veel van haar stukjes bieden zeker ruimte of sterker nog dagen uit tot discussie ..
Lijkt mij dat dit toch wel een van de meest democratische en geëmancipeerde vormen van journalistiek is .. dat zeker iets toevoegt en vernieuwd . Ik hoop van harte dat ze onze media nog lang verrijkt met haar inbreng !!

sparrow | 06-10-14 | 06:19

Dit draadje is alleen al hilarisch vanwege @blikjegrolsch en de reacties daarop van die armen van geest die niet weten wie dat is. Briljant. Zelden zo gelachen de laatste tijd. Broeva. Haro.

En Ebru: doe eens een kopvod op, joh! Kuthoer! Je moet je natuurlijk wel een beetje gaan gedragen als een model-allochtoon, anders begrijpen achterlijke riooltokkies als Michelle er helemaal niks meer van en kunnen ze niet meer meedoen in het maatschappelijk debat. Ze moeten hun racistische gelul toch ergens kwijt?
Nou dan! Dus, gewoon lap stof van de markt halen en om de kop binden (mail Fatima Elatik maar hoe dat moet: die weet dat) en dan gewoon een keurige onderdrukte turkallochtoon spelen. PvdA stemmen enzo. Anders raakt Michelle helemaal in de warrie en gaat ze wildbreien enzo. Moeten we niet willen.

Stormageddon | 06-10-14 | 03:47

Dit draadje is alleen al hilarisch vanwege @blikjegrolsch en de reacties daarop van die armen van geest die niet weten wie dat is. Briljant. Zelden zo gelachen de laatste tijd. Broeva. Haro.

En Ebru: doe eens een kopvod op, joh! Kuthoer! Je moet je natuurlijk wel een beetje gaan gedragen als een model-allochtoon, anders begrijpen achterlijke riooltokkies als Michelle er helemaal niks meer van en kunnen ze niet meer meedoen in het maatschappelijk debat. Ze moeten hun racistische gelul toch ergens kwijt?
Nou dan! Dus, gewoon lap stof van de markt halen en om de kop binden (mail Fatima Elatik maar hoe dat moet: die weet dat) en dan gewoon een keurige onderdrukte turkallochtoon spelen. PvdA stemmen enzo. Anders raakt Michelle helemaal in de warrie en gaat ze wildbreien enzo. Moeten we niet willen.

Stormageddon | 06-10-14 | 03:47

@ Kaan78 | 06-10-14 | 02:26
Ach, ouwehoer toch niet zo. In Turkije is het allemaal echt niet beter, hoe graag jij dat ook zou willen.
Nederland is en blijft één van de meest tolerante landen om in te leven, en dat weet je zelf donders goed. Jankmuil.

You-On-A-Gin | 06-10-14 | 02:32

Procentueel verloopt de meeste contactmomenten met autochtonen op zo'n manier. Dat heb je in een "vrij" land geïndoctrineerd met valse propaganda en de autochtone Nederlanders zijn nationalistisch tot op het bod waarbij ze denken dat ze slimmer zijn dan de buitenlanders (hebben ze eindelijk iets waarmee ze slim kunnen lijken) met hun MBO niveau opleiding. Gevolg is dat ze op internetwebsites zoals Geenstijl mensen de maat proberen te lezen op het gebied van Islam, mensenrechten en normatief opstellen t.o.v. gedrag terwijl hun eigen gedrag niet wordt gereflecteerd. Je zult maar een autochtone Nederlander zijn anno 2014. Maar jullie hebben het geluk dat superieure Turken ook aanwezig zijn in NL over 200 jaar lopen jullie veel van de EQ achterstand van 15000 jaar beschaving in en kunnen jullie veel emotionele intelligentie herkennen. Dat zal in ieder geval leiden tot meer begrip en waardering onder de bevolkingsgroepen in Nederland. Tot die tijd, til er niet te zwaar aan. Jullie kunnen er ook niks aan doen. 15000 jaar geleden waren we net zo...

Kaan78 | 06-10-14 | 02:26

Slechts één aanmerking Ebru: Racist? Voor zover ik weet, en dat zal veel autochtonen wellicht intens verdriet doen, zijn er drie rassen. En horen Turken, Marokkanen, Russen, Polen, Belgen, Nederlanders, Algerijnen, Fransen, ja zelfs Egyptenaren en Grieken allemaal tot hetzelfde ras.

U weet wel: Negroïden, Aziaten, en blanken. De terminologie stamt uit de westerse cultuur, waar de blanken de overhand hebben, en wij -ik ben een blanke- onderscheiden en benoemen de anderen dan ons. Vandaar dat we wel termen hebben voor de anderen, maar niet voor ons blanken. Want ons kent ons, nietwaar?

Hoewel in de VS hebben ze een dappere poging gedaan met hun 'Caucasian'. Best grappig eigenlijk als je -om maar wat te noemen- bevolking uit het Rif gebergte toch heus waar als 'Caucasian' moet duiden. :)

Dus: Racist? Maar ik begrijp dat het inhaken op de moderne didactiek is, en je geniet dus eigenlijk repsect! Wolla.

Embla | 06-10-14 | 01:25

Lewis Lewinsky | 06-10-14 | 00:39
Ik begin steeds meer van je te houden. :D

gaffelbaard | 06-10-14 | 00:52

@gaffelbaard | 06-10-14 | 00:06
Ik ben het met je eens.

Lewis Lewinsky | 06-10-14 | 00:39

Iedereen haat jullie. Echt iedereen! Ebru, Joris, de GS-redactie, echt iedereen! Jullie zijn het stront van de samenleving, ... etc ...
blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:11

Ik zit de reacties nog een beetje door te lezen, en jouw reactie viel me op. Weet je wat, blikjegrolsch?
Of jij ze haat of niet, of een ander..
Ik denk dat het die reaguurders geen ene moer uitmaakt.
They couldn't care less.
En dat is wat pas echt grappig er aan is. :D

gaffelbaard | 06-10-14 | 00:31

@eat more sushi :
trouw met mij alstublieft.

jimbo888 | 06-10-14 | 00:18

@swedish chef
uw betoog hield steek, was goed beargumenteerd ook.

jimbo888 | 06-10-14 | 00:17

Zie hier het zelfvernietigend vermogen der mensch.....

Selfdestroyer | 06-10-14 | 00:15

Ebru.. ben PVV-stemmer vind je liev+mooi,
jouw stukjes zijn fijn om te lezen
en vaak ben ik het (toch) met je eens.

meneer Q | 06-10-14 | 00:11

en ook bij ebru komt de islamitische racisme-schreeuw=moslim-aap al vlot uit de mauw.

jimbo888 | 06-10-14 | 00:10

Lewis Lewinsky | 05-10-14 | 23:31

O.k., maar ben je het met me eens (of oneens, dat kan ook) dat als je hier geboren bent, en je (voor)ouders ook, maar je om welke reden dan ook een dubbele nationaliteit hebt, je in ieder geval voor wat betreft optie C je dan als het ware in een spagaat bevindt?
Blijft lastig dan. Toch lijkt het me een relevante kwestie in connectie tot hedendaagse actualiteiten en maatschappelijke ontwikkelingen. Wat jij?

gaffelbaard | 06-10-14 | 00:06

Ebru is een tokkie, als er al tokkies bestaan. DE NSB at ook van 2 walletjes, ik ben bang dat Ebru ook van 2 walletjes eet. Turkse kaas is namelijk niet lekker, dus waarom zou je dat mee terug nemen?

MoetDatNou? | 05-10-14 | 23:50

@gaffelbaard | 05-10-14 | 23:26
D - All of the above.

Lewis Lewinsky | 05-10-14 | 23:31

Mevrouw tokkie heeft het over " de vrijheid om je zo uit te spreken". Waar reageerde ze dan op? Ebru je argumenten etc over je lege koffer en grootouders os leuk. Maar je wijst niet aan waarom mevrouw zo gepikeerd is. Dat heet er omheen draaien.
Onderbuik gevoelens heeft iedereen jij net zogoed zoals je wel vaker gif spuwt over tuig dat jou lastig valt in de supermarkt. Verzin je ook ter plekke dingen over hoe ze tot hun daad tov. Jou komen. Is dat dan ook racisme?

ca12nag3 | 05-10-14 | 23:28

Een ding valt heel erg op aam het stukje van Ebru:

"Vieze vuile institutionele racist Michelle de Jong-Piek"

Dat kan niet,want er is geen ENKELE allochtoon of autochtoon die Ebru als een Turkse ziet!

dirkieeee | 05-10-14 | 23:27

Oproepje aan de autochtone reaguurders hier. Even een stukje enquete, zeg maar.

Nou zat ik net even na te denken over Ebru's gebruik van het woord 'vaderland'.
Check ook even mijn tegel van 20:13.

Bij het woord 'vaderland' hecht ik zelf daar altijd de betekenissen 2 en 3 aan vast. Dat is dus: het land van je voorvaderen, of het land van het (enige) volk waartoe je behoort.

De betekenis die Ebru eraan hecht (dat is: het land waar je geboren bent) is voor mij niet de betekenis van het woord vaderland.
Nou is mijn vraag aan jullie: 'Wat is voor jullie de betekenis van het woord vaderland?'
Is dat:
A - het land waar je geboren bent.
B - het land van je voorvaderen.
C - het grondgebied van het (enige) volk waartoe je behoort.
D - ...

gaffelbaard | 05-10-14 | 23:26


Vrouwen zijn bij voorkeur bezig met (en praten over), marginale zaken in hun marginale leventjes, blijkt maar weer.

Noscum | 05-10-14 | 23:25

"Wordt je opgesloten" is ook geen goed Nederlands.
Doodmaken dus maar? Of gewoon veel pijn doen?

Jan Zand | 05-10-14 | 23:10

Je mist nog een paar keer '(sic)'. Niet de ketel verwijten dat 'ie zwart ziet hè.

Renkum0317 | 05-10-14 | 23:04

Groot gelijk Ebru. Ik lees altijd met plezier en instemming je stukjes.

Rest In Privacy | 05-10-14 | 23:01

Ebru diskwalificeert zich met haar lage geschreeuw en gescheld als colomnist van enige waarde.
Vond haar stukken toch al klinken als ego centrische zelfverheerlijking
Opzouten van GS.
Dit is geen niveau.

Makelaar | 05-10-14 | 22:48

en zo is het Ebru.

Nondeju! | 05-10-14 | 22:43

@Pale Rider | 05-10-14 | 22:36
Waar heb jij het over? Wat snapt Michelle volgens jou niet?

Is het echt teveel moeite voor je om je gedachten zo op te schrijven dat anderen kunnen begrijpen wat je bedoelt?

Nou?

Lewis Lewinsky | 05-10-14 | 22:39

Michelle de Jong-Piek is zelf een Tokkie die het niet snapt, niet wil snappen of nooit zal snappen.

Pale Rider | 05-10-14 | 22:36

Inderdaad wat een schreeuwtokkie die Michelle de Jong-Piek. Word zo moe van die kortzichtige medemensen. Geen idee waar ze over bleren, gewoon te simpel. Sowieso stemrecht ontnemen.

DerAnton | 05-10-14 | 22:32

blikjegrolsch = Ebru Umar.
Zelfde schrijfstijl, zelfde verbeten verbolgenheid, zelfde minachting.

King of the Oneliner | 05-10-14 | 22:26

@Regio15 | 05-10-14 | 21:35

Nee hoor, is helemaal niet de schuld van GS. Was meer bedoeld om op een nette manier te zeggen dat ik totaal niet geïnteresseerd ben in die persoonlijke mini-vetes van Ebru op internet en eerlijk gezegd niet begrijp dat ze zich zo druk maakt over dit soort dingetjes. Michelle Piek bereikt een nieuw dieptepunt... Who cares.

Outsider-Inside | 05-10-14 | 22:15

Ebru +1

Gadget | 05-10-14 | 22:15

Na de column van Ebru in Metro gelezen te hebben, zeg ik: Wilders heb gelijk, Michelle heb gelijk en Ebru heb ongelijk.
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 05-10-14 | 22:12

tokkiewijf .. zal wel gepaald worden door een besnedene

(c)ZWITSUL | 05-10-14 | 22:06

"Vieze vuile institutionele racist Michelle de Jong-Piek."
Hahaha, je laat me lachen, Ebru!

BadLieutenant | 05-10-14 | 22:03

-weggejorist-

DeRuyter112 | 05-10-14 | 21:56

miko | 05-10-14 | 20:42
Want ze mag haar mening niet geven zonder publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld? Ik vind het laf om een groot platform met veel gelijkgestemden te misbruiken voor dit soort persoonlijke vetes. Ik weet iig dat ik nooit hoef te reageren op haar op Facebook op Twitter nu ik weet wat ze met mijn mening kan doen. Het is laf, met z'n allen tegen één, de 'vriendjes erbij halen'. Waar ken ik dat toch van...

kicktherabbit | 05-10-14 | 21:56

@lewis: jus wordt altijd node gemist. Aardappels zonder jus zijn niet te eten. Maar te vrezen valt dat de aardappelters inmiddels prakt zonder jus. Dat heet: mainstream eten. Iedereen doet het, dus zij ook. Het is niet anders.
Nu op tv: Heel Holland Bakt (2,2 miljoen kijkers).

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:49

@blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:38
Oei.. sorry.
Ik meende door je onsamenhangende schrijfstijl en je gepikeerde reacties te maken te hebben met Ebru.
Mijn oprechte excuses!

Swedish Chef | 05-10-14 | 21:45

Wat moet ik met deze vete tegen iemand die niet schrijft voor een groot weblog? Waarom moet ik meegenieten van jouw vete die je via email tot je krijgt? Het zal me serieus aan mijn anus oxideren WAT jij vindt en WAT zij vindt. Ik kan prima zonder deze informatie.

BeunDeHaas | 05-10-14 | 21:44

@blikjegrolsch
Ik pretendeer niet dat ik van de oude garde ben, zeker niet, maar dit kan ik beamen.
Ik mis types als jij wel, ze geven/gaven de boel toch een beetje jus.

Lewis | 05-10-14 | 21:43

@Rachar | 05-10-14 | 21:32
"Maar wat ze daar schrijft, vind ik geen onzin hoor!"

Dat vind ik ook niet (wat ze dáár schrijft), precies mijn punt zijnde.

Chiant | 05-10-14 | 21:42

Dit gaat eigenlijk nergens over.
Wilders stelt dat 3/4 van de moslims in NL sharia en Syriëgangers ondersteunen.
Ebru lacht daarom en stelt dat het niet kan omdat er dan meer moslims in NL zijn die deze zaken steunen dan dat er moslimstemmer zijn in Turkije.
Dus Wilders liegt, volgens Ebru.
Dan reageert er een persoon in de Metro die stelt dat ze Ebru een grote mond heeft en dat ze blij moet zijn dat ze hier mag wonen en leven.
Ebru stelt bij GeenStijl dat die persoon een racist is.
Jammer dat niet gaat over de stelling van Wilders.
Jammer dat er zulke domme mensen zijn als de reageerder op het stukje in Metro.
Jammer dat Ebru zich zo laat gaan.

asylumstreetspanker | 05-10-14 | 21:39

@swedish chef: tut tut, eerst even doorvragen gaarne. De meeste oudegarde reaguurders weten precies wie ik ben. En da's niet Ebru.

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:38

Word je opgesloten en niet wordT je opgesloten. Ik word, jij wordt maar ....... word ik, word jij. Zoals ik werk, jij werkt maar........ werk ik, werk jij. At your service.

P.A.van San45863205 | 05-10-14 | 21:37

Wat u zegt Gravin, wat u zegt!

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:36

@blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:31
Rustig doordrinken waarde bierridder, eten is ook duur.
*hik*

Gravin v Kippenbouth | 05-10-14 | 21:35

Outsider-Inside | 05-10-14 | 21:29

Oh, dus nu is het de schuld van geenstijl? Ik kan me de eerste geenstijlzelfmoord niet herinneren.

Regio15 | 05-10-14 | 21:35

Goed gereageerd Ebru. Wat een randdebiel, die Michelle, niet te geloven.

Ergea | 05-10-14 | 21:34

@Rachar | 05-10-14 | 21:07
U bent doorgeslagen omdat u dit stukje van Ebru Umar zo goed vindt? Nu valt over smaak moeilijk te twisten, maar ik nodig u toch uit om de ongepolijste rant uit onderhavig topic even naast wat eerder werk te leggen:
www.theovangogh.nl...

Wijlen Theo van Gogh zou de valse bitchfight uit dit topic niet op zijn edele site toestaan. Wegens geen inhoud, wegens geen niveau, wegens geen boodschap, wegens geen toegevoede waarde en vooral wegens ongelijke strijd.
Chiant | 05-10-14 | 21:18
---
O, ik zie het, ze wil geen minister president worden, maar koningin ! Nou ja, ook goed ! Maar wat ze daar schrijft, vind ik geen onzin hoor !

Rachar | 05-10-14 | 21:32

Bert is op Ebru! Wat liev!

Harry Turtle | 05-10-14 | 21:32

Ik ben benieuwd wat Michelle de Jong-Piek morgen te melden heeft aan haar collegae tijdens de koffiepauze. Ik geef zelf ook niks aan als ik terug ben van vakantie. Met Ebola wil ik niet dat zo'n douanier in mn koffer gaat wroeten, want dan kan ik heel wat weggooien.

Regio15 | 05-10-14 | 21:31

@gravin: het is weer zondag. Dus evenals een moede hinde, rechter in het licht verheven. Pleit nog onbeslecht, koning van uw majesteit.

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:31

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:24
Lieve Ebru,
Ik begrijp best dat je al deze kritiek op je schrijfsel probeert te pareren met een anoniem accountje.
In plaats van de hele avond te reageren op reaguurders die jouw incompetentie blootleggen kun je wellicht beter nu alvast beginnen met de "column" van volgende week. Misschien wordt het dan nog wat.

Swedish Chef | 05-10-14 | 21:30

Hallo GS, hou eens op met die kinderachtige censuur.
Flikker dat artikel van Umar maar eerst eens van de site af.

vivaldi | 05-10-14 | 21:30

Omdat vrouwen 25 uur per dag aandacht nodig hebben om te kunnen vrouwen, hebben beiden hun doel bereikt. Meer zit er niet in.

duitse herder | 05-10-14 | 21:30

In de UK heeft vandaag een internet-troll die de McCanns anoniem op internet belaagde zelfmoord gepleegd nadat haar identiteit deze week onthuld werd door de media. Dus pas maar op met het uitvechten van die persoonlijke internet-vetetjes op GS Ebru, het zijn blijkbaar niet altijd de meest stabiele types je kunt ze maar beter gewoon negeren:

www.dailymail.co.uk/news/article-27813...

Outsider-Inside | 05-10-14 | 21:29

@blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:27
Waren de paddo's lekker of bent u gewoon raar aan het doen?

Gravin v Kippenbouth | 05-10-14 | 21:29

Kinderen een kwartje!

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:28

Volg de Heere Jezus. Hij is de weg, het licht en de waarheid. De waarheid zal je vrijmaken. Wie met Jezus is zal voor eeuwig leven.
Up next: tuinieren voor beginners met Maarten 't Hart. Naakt.

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:27

@blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:19
Waarom reageren jij dan huh blijf vooral lachen om jezelf een ander doet het niet piswatertje.

Koning Radboud | 05-10-14 | 21:26

-weggejorist-

de verlichte | 05-10-14 | 21:26

Zeer matig artikeltje van uw hand, Ebru.
Michelle kan zich hier niet verdedigen. Het gebruik van haar volledige naam op Geen Stijl is gewoon "not done". Valt me echt tegen van U.
Moddergooien is wel erg gemakkelijk als je tegenstander niets terug kan doen.

Gravin v Kippenbouth | 05-10-14 | 21:25

Nou nou nou, mensen mensen, denk toch eens aan de toon van het debat! Het is heel erg kwetsend hoor als de verder volstrekt onbekende en ongelezen reaguurder 'Glas Koning' (hahaha die naam! Zo ludiek!) gemene dingen tegen andere al even onbekende mensen met een al even sneue verzonnen naam zegt! *snirf*
Maar even iets heel anders: zijn jullie ook al zo benieuwd wie het volgende songfestival gaat winnen? Spannend he?

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:24

Nu ben ik ook een vrouw ( niet slaan! ) en toevallig ook een vrouw met een vaderland in Roemenistan, geboren en getogen in Den Haag, zoals veel eerstelijns-immigrantenkinderen, maar hoe vaak ik het stuk ook lees.. Ik snap het niet.
Ik heb twee vragen:
wát is er precies te doen voor Ebru in Turkije met haar grote muil?
waaróm is mevrouw tijgerplant, een institutionele racist?
Of laat ik parafraseren; in hoeverre heeft mevrouw tijgerplant iets van doen met het institutionele?

Graag uitleggen in volzinnen, ik stam af van hoeren en kunstdieven, dus ik kan niets met dubbelzinnigheden.

Eat more sushi | 05-10-14 | 21:23

Ja, ja, blikjegrolsch zegt het wat scherper hier, maar ik moet nogmaals zeggen, dat ik het erg eens ben met Ebru, dit kan Michelle niet maken.

Rachar | 05-10-14 | 21:23

-weggejorist-

vivaldi | 05-10-14 | 21:21

Oh trouwens mensen, even ies heel anders: ik heb een lichtje in mijn hart en dat is Jezus. Jezus, Jezus Christus.

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:20

Wat is er 'Koning Radboud', is je zelfverzonnen fopego gekwetst? Erg man, straks moet je pseudoniem ook nig pseudoniem gaan omdat ook de pseudoniemen niet meer veilig zijn. Vervelend man, het is helemaal niet de bedoeling dat iemand iets terugzegt!!1!!1!!! Muhahahahaha.

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:19

@ blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:11
.
HAAHAHA, HAHAHAAHAH, wat ben jij een zielig klein kneusje!!

Glas Koning | 05-10-14 | 21:19

@blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:11
Hoi Ebru !

Swedish Chef | 05-10-14 | 21:18

@Rachar | 05-10-14 | 21:07
U bent doorgeslagen omdat u dit stukje van Ebru Umar zo goed vindt? Nu valt over smaak moeilijk te twisten, maar ik nodig u toch uit om de ongepolijste rant uit onderhavig topic even naast wat eerder werk te leggen:
www.theovangogh.nl/ebru_99.html

Wijlen Theo van Gogh zou de valse bitchfight uit dit topic niet op zijn edele site toestaan. Wegens geen inhoud, wegens geen niveau, wegens geen boodschap, wegens geen toegevoede waarde en vooral wegens ongelijke strijd.

Chiant | 05-10-14 | 21:18

Michelle de Jong-Piek had zich beter moeten informeren over de achtergrond van Ebru, ze schreef zomaar wat vanuit een onderbuikgevoel, en dat moet ze nu bekopen.

Rachar | 05-10-14 | 21:17

Vrouwen zijn mooi als ze boos zijn.

hero_of_heaven | 05-10-14 | 21:17

@Rachar | 05-10-14 | 20:51

Doe is f normaal

Koning Radboud | 05-10-14 | 21:17

Bwahahaha! Jezelf 'dapperebobo' noemen en dan columnisten vertellen wat ze moeten schrijven, maar zelf nog geeneens in staat om onder eigen naam een comment te schrijven, laat staan een column. Godverdomme. Trieste kudtkruidenier. Hollander ten voeten uit: zelf nog middelmatiger zijn dan automaatkoffie maar stiekem anderen afzeiken. Echt, ze moesten je aan je oren tegen de gipswand van je cubicle nieten, kleffe registeraccountant.

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:16

@Boretti | 05-10-14 | 21:08
geknipt kutje = faken he !

Koning Radboud | 05-10-14 | 21:15

Michelle moet niet zo racistisch doen.

Grrrrbachov | 05-10-14 | 21:15

Lieve Ebru, je mag dan een grote mond hebben en de nederlandse nationaliteit hebben, maar je hebt ook de turkse nationaliteit en Erdogan en Turkije zien alle turken in den vreemde als hun onderdaan. Waarom doe je geen afstand van de turkse nationaliteit? Wil je van twee walletjes eten? Kan je niet kiezen voor je vaderland waarvan je zegt dat het nederland is?? Andere uitvluchten?? Maar ondertussen???

denoorman | 05-10-14 | 21:14

@blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:11
Wat doe je hier nog SUKKEL, jammerlijk kut figuur.

Koning Radboud | 05-10-14 | 21:13

Michelle is gewoon zo niet goed bezig met die mail, aan de schandpaal op Geen Stijl dus !

Rachar | 05-10-14 | 21:12

"Vieze vuile institutionele racist Michelle de Jong-Piek"

Wil jij graag een beetje dimmen over mijn landgenoot ? ik vind racist een naar scheldwoord.

Koning Radboud | 05-10-14 | 21:12

Die debiele reaguurders, die dan denken dat ze echt iets hebben in te brengen vanachter hun zielige anonieme 9-5 accountje, en dan denken dat de columnisten echt wel weggaan omdat ze dat in een comment wordt gevraagd, echt, jullie zijn goud. Het supernarcisme van de reaguurder die denkt dat ie ook echt iets in beweging zet is gewoon... heel... tsja... zo sneu dat het entertainment is. Echt waar. Iedereen haat jullie. Echt iedereen! Ebru, Joris, de GS-redactie, echt iedereen! Jullie zijn het stront van de samenleving, de diepste afvoer van menselijke communicatie. Serieus! Pleeg zelfmoord! Doe het! Red jezelf, red de wereld, bevrijd jezelf van je megalowaan! Doe het vandaag nog! Het internet zou er zoveel door opknappen!

blikjegrolsch | 05-10-14 | 21:11

Toen Broek nog een Broekje was had hij een vriendinnetje in Den Haag. 1994 als ik het me goed herinner. Papa was een Glazenwasser en moeder was van Botox. In de zomer mocht ik met ze mee naar een camping op Duindicht, vol met nog veel meer van dat soort 'tokkies'. 50+ vrouwen vol peroxide en plastic. het bijhorende heerschap met matjes waar een jaren 80 puber jaloers op zou zijn. BBQ'en met kip die per kilo en satesaus die per liter uit de emmer kwam. ik stond er bij, maar keek er niet naar; ik zat er middenin, in mn Ralph Lauren polo'tje. Nooit eerder me zo welkom gevoeld als bij deze Goudeerlijke, hart op de tong 'tokkies'.

Enige minpuntje; de hoogblonde dochter, mijn liefde destijds, kon 'haar' wijk niet uit zonder dat ze na 3x 'psst.. psst' alsnog 'KK hoer' toegefluisterd kreeg. Eén van die kromneusjes heb ik een blijvende herinnering gegeven.

Ik doe helemaal niets af aan Ebru's stukje. En toch, toch -in het geval dat mn vrijstaande huis in Amstelveen een rijtjeshok in een achterstandswijk zou zijn- zou ik liever Ingrid dan Fatima als buurvrouw hebben. Al was het maar omdat ik binnen de kortste keer dat slissende, primate, LTS- zwakstroom kudtzoontje van Fatima op zn bek zou slaan.

broek vol goesting | 05-10-14 | 21:11

Hee meneer Boretti, u bent toch niet van Trio Boretti uit Velp ?

Rachar | 05-10-14 | 21:10

Joris keurt al mijn bijdragen goed, omdat het gewoon de waarheid is, daar kan nooit wat mee mis zijn, met de waarheid, toch ?

Rachar | 05-10-14 | 21:09

De in Nederland geboren jonge Turken bij mij op kantoor zijn toch grote Erdogan fanboys.

En leuk dat je de cijfers van Wilders belachelijk maakt, maar geen enkele onderbouwing, over vraagstelling, en het feit dat dat onderzoek NIET gedaan is in opdracht van Wilders of de PVV.

Ik ben bang dat Ebru Nederland, en de Nederlandse Turken toch te Volkskrant inschat.

Winston1 | 05-10-14 | 21:08

Ebru, als je nu met mij trouwt ben je ook gelijk van die vervloekte moslimnaam af. Dat heet je voor de buitenwereld mevrouw Boretti en voor mij heet je schatje.

Boretti | 05-10-14 | 21:08

HAHA, heerlijk dit!!!
Ben benieuwd of Michelle zich morgen uit schaamte ziek meldt.
Als ze al een baan heeft, en dat betwijfel ik ten zeerste...

Glas Koning | 05-10-14 | 21:08

Nee Chiant, ik ben doorgeslagen omdat ik dit stukje van Ebru zo goed vind, en omdat Geen Stijl het weer gewoon doet zoals het hoort.

Rachar | 05-10-14 | 21:07

katarina_de_kleine | 05-10-14 | 21:01

Stop de bezetting. Free Cyprus
<geluid van jengelende baby's via de megafoon op de achtergrond.>

Lolo rosso | 05-10-14 | 21:07

Nou Joris, kom er maar in.

Lewis | 05-10-14 | 21:07

Ja laat Nilfisk ergens anders gaan zuigen, niet op de stukjes van mijn, eh, onze Ebru !

Rachar | 05-10-14 | 21:05

@Rachar | 05-10-14
Of je bent Ebru zelf die nu echt compleet doorgeslagen is, of je bent een gewone trol.

Chiant | 05-10-14 | 21:04

-weggejorist-

de verlichte | 05-10-14 | 21:04

Ebru is liev en daarom kom ik ook hier, en omdat Geen Stijl weer gerepareerd is..., maar dit terzijde...

Rachar | 05-10-14 | 21:04

@ Nilfisk | 05-10-14 | 20:37
Heet jij Nilfisk omdat je net zo hard zuigt? Jezus man, elke comment van jou klinkt alsof je dagelijks het vocht van een pot augurken soldaat maakt.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 21:04

Vieze vuile institutionele racist Michelle de Jong-Piek ! !

En ZO is het !

Meer Ebru hier graag !

Rachar | 05-10-14 | 21:02

Al dat gezeur weer hier, allemaal tegen die kleine Ebru. Lees haar dan niet! Niemand verplicht je hier te komen mag ik hopen.

Supermatthijs | 05-10-14 | 21:02

Gestampte muisjes!
Et tu, Ebru.
Hebben dan echt alle Turken een agressief trekje?
En ik vond je zo lievv.

Lolo rosso | 05-10-14 | 21:01

Hee joh, sukkels, Ebru is T O P !

Rachar | 05-10-14 | 21:01

''Een land waar mijn grootouders geboren (o nee, Griekenland was dat – maar geschiedenisles gaat iets te ver hier),''
Hoezo gaat dat iets te ver hier? Juist goed om te memoreren dat de kust van Klein Azie Grieks was en dat de Grieken er uit gegooid zijn. Verder alles wat Eazy_E | 05-10-14 | 20:32 zegt.

katarina_de_kleine | 05-10-14 | 21:01

Meer, meer, meer Ebru ! Ja, ik meen het hoor, maar ik merk dat Geen Stijl gerepareerd is, goh, en het is niet eens maandag !

Rachar | 05-10-14 | 20:59

Als die zogenaamde fanmail nou niet op zondagmiddag was binnengekomen hadden we dan een nog slechter stuk kunnen lezen?

Nilfisk | 05-10-14 | 20:59

Waar maak je je druk om Ebru. Mevrouw Piek is een tokkie en bovendien te dom om te poepen. Verder vind ik het een makkelijk stukje, té makkelijk.

Hans Hillen | 05-10-14 | 20:59

Waarom gaat u niet eens op Nederlandse les en volgt u een cursus Schrijven voor beginners. Blijkbaar denkt u dat de reaguurders toch wel alles pikken wat u schrijft, inclusief de vele taalfouten, de rammelende zinnen en het vaak niet te volgen of niet-afgemaakte betoog. Iedere keer als ik iets lees van u bekruipt me het gevoel dat u snel iets afraffelt. Onbegrijpelijk dat GeenStijl u voor dit amateurisme en deze arrogantie betaalt.

dapperebobo | 05-10-14 | 20:59

Ebru schrijft G O E D en is G O D ! Ik ga voor Ebru, zo... nou, o... wacht... ++++++++ voor Ebru en al haar schrijfsels !

Rachar | 05-10-14 | 20:58

Ebru, Ebru, Ebru for president ! ! !

Rachar | 05-10-14 | 20:55

Iedereen die Ebru stom vind is zelf stom ! Hee... Geen Stijl server lijkt het beter te doen..., komt door Ebru natuurlijk.

Rachar | 05-10-14 | 20:54

Swedish Chef
Eensch. Het komt in die stukkies alleen nog maar neer op het pareren van allerlei evidente bullshit en vorige week ging het zelfs letterlijk over haar eigen achtertuin (de symboliek ontging mij en vele andere huisvrouwen niet).
En ze kan gewoon niet schrijven. Dus.

Elle92072182 | 05-10-14 | 20:54

Eigenlijk wel grappig dit, in haar verhaal waar gelinkt wordt naar haar stukje "Broodje (aap) Wilders" kun je de naam "Wilders" 1 op 1 vervangen door één van haar werkgevers, namelijk "Geenstijl".

francisca van jole | 05-10-14 | 20:53

Ha, ha ! Ik moest echt lachen om de reactie van Ebru, ik zou precies hetzelfde geschreven hebben, geen woord anders, die laatste zin als kers op de taart, ja hoor ! Doe mij maar Ebru als minister president van dit land !

Rachar | 05-10-14 | 20:51

Wel grappig dat bekritiseerde publieke figuren als Ebru Umar altijd de domme criticasters opvoeren en deze dan van repliek gaan dienen. Bedelend om opmerkingen als "goed hoor, laat je niet van de wijs brengen door dit soort dom volk" en hopend dat de kritiek die steek houdt verstomd.
Nooit!
Ebru, je schrijft waardeloze onsamenhangende kut columns.
Je hoort thuis in het rijtje van Bandirah en Tim!
Ga je echte roeping vinden. Misschien kun je wel heel goed bloemschikken of cupcakes bakken. Probeer het eens!

Swedish Chef | 05-10-14 | 20:50

ooie paradox hier overigens: mw. Omar, die zo ontwikkeld, geëmancipeerd en ingeburgerd beoogt te zijn, trekt zelf ook te pas en te onpas de racisme-kaart om geschillen te winnen, en stelt zichzelf daarmee op èèn lijn met feministen die pleiten voor gelijke rechten maar wel verwachten een man hen niet terug zou slaan tijdens een handgemeen.
Wat walg ik hiervan.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 05-10-14 | 20:49

Ebru, ik heb lekker gekookt vanavond. Ik zou het zo fijn vinden als jij bij mij aan tafel zou zitten. Dan kon je nog even praten over je column. Ik zou je lekker je gang laten gaan, ik doe ook wel de afwas. Als ik klaar ben maak ik een lekker kopje koffie voor je en dan ga ik even je schouders masseren. Van al dat typen en nadenken over die mooie woorden die je schrijft kan het flink vast gaan zitten.
Je mag wel even de TV aanzetten, gezellig samen naar de VPRO kijken. Als je column geplaatst is lezen we samen de reacties door. Aandacht krijg je zeker. Ik maak ook nog even een voetenbadje voor je, dat vind je vast heel fijn. Ik heb speciale crème gekocht van Gewohl, dat is lekker voor je zachte perzikenhuidje.
Oh lieve Ebru, wat zou het toch fijn zijn als wij samen waren. Kusjes, je toegewijde Boretti.

Boretti | 05-10-14 | 20:48

@kicktherabbit | 05-10-14 | 19:40
Had ze aan moeten denken voor ze de aanval inzette.
Michelle de Jong-Piek is een achterlijke fluithaas kan ik zo concluderen uit een berichtje.

miko | 05-10-14 | 20:42

Krijg je hier serieus voor betaald?

Nilfisk | 05-10-14 | 20:37

@ANON_CAN | 05-10-14 | 19:56
Ik heb er niet zo'n probleem mee. Sterker nog, als ik Ebru was dan zou ik proberen om het complete oeuvre aan 'fanmail' en dreigbrieven aan mij in boekvorm uit te geven. Proberen van de nood een deugd te maken zegmaar. Hé wie weet, misschien is het wel een gat in de markt. Als 'Gijp' een succes was dan hé, dan is er meer mogelijk.

VanBukkem | 05-10-14 | 20:37

bedoelde deze link:
www.imdb.com/title/tt0051036/
En voor wat betreft dat columinsten laag, laf en corrupt tuig zijn, is Ebru geen uitzondering.

adminitor | 05-10-14 | 20:35

@King of the Oneliner | 05-10-14 | 20:25
Het waren in eerste instantie militairen en dit voorbeeld werd later door Financiën gevolgd voor douane-personeel.
Marechaussees zijn militairen en behoren dus tot de eerste instantie. Behalve als ze in de trein hun functie uitoefenen, maar dan zijn ze bewapend en kunnen ze zichzelf verdedigen. Net als douaniers.

Chiant | 05-10-14 | 20:35

Elle92072182 | 05-10-14 | 20:07
Hulde!! Spot-on.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 05-10-14 | 20:34

Ebru Umar, als alle Turkse vrouwen zo ontwikkeld en geemancipeerd waren als jij, zou ik hoogstpersoonlijk een campagne beginnen om zoveel mogelijk van jullie naar Nederland te laten emigreren.

quantumcollider | 05-10-14 | 20:33

Wat meer mensen zouden "the sweet smell of succes"

(www.imdb.com/title/tt0051036/)

eens moeten kijken. Columnisten zijn laag, laf en corrupt tuig

adminitor | 05-10-14 | 20:33

Michelle de jong zegt het heel cru.
Maar een klein beetje gelijk heeft ze wel.
Verder zie ik hier niet racisme in.
Alleen Ebru wijzen op het feit dat vrouwen in Turkije onderdrukt worden en geen vrijheid van menings uiting hebben en dit is inderdaad waar.
Verder flauw en kinderachtig dat ze het hier plaatst met naam etc.
Vindt haar stukjes meestal goed maar dit zeer wraakzuchtig en kinderachtig.
Michelle de Jong heeft ook haar recht op vrijheid van meningsuiting Ebru.
Als je dit al racisme vindt ben je gauw op je teentjes getrapt.

Eazy_E | 05-10-14 | 20:32

@ necrosis | 05-10-14 | 20:16
Dat is mijn punt helemaal niet, als je op me reageert moet je eerst goed lezen wat ik schrijf.
Ebru heeft geen anonieme haatmail gekregen, dit gaat om een persoonlijk bericht dat iemand onder haar eigen naam schrijft. Zoals ik al zei, natuurlijk mag Ebru daar van alles van vinden, maar om die vrouw dan publiekelijk aan de schandpaal te nagelen en door het slijk te halen, gaat mij gewoon te ver.

Lewis | 05-10-14 | 20:31

Zondagavond en er is niemand onthoofd (o.i.d.) dan krijg je dit soort onnozel gezever. Snap eigenlijk niet dat ik dit stuk gelezen heb en dat ik dan ook nog eens de moeite neem om te reageren!

TuuT | 05-10-14 | 20:31

Een post op facebook serieus nemen. Nee.

aanalleskomteeneind | 05-10-14 | 20:29

Ebru op twitter {BTW die vreselijke mevrouw Michelle de Jong-Piek reageert gewoon onder METRO column.} Waarom ga je dan reageren op GS ?

gladstoned66 | 05-10-14 | 20:28

Niks aan toe te voegen. Ga door Ebru!

RayHolland | 05-10-14 | 20:28

Goed zo Ebru. Ik herken dit wel, ik heb ook een grote mond.

ristretto | 05-10-14 | 20:26

Gebeurt niet vaak, maar soms zit er ineens een Umarstuk tussen waar ik het mee eens ben.
 
Dus van harte 'Hup Ebru' en 'weg met de dombo's' van alle kleuren, maar wil je dit niet te vaak doen alsjeblieft. Het is veel leuker om het met je oneens te zijn.

pietvanvliet | 05-10-14 | 20:25

Het zijn de douaniers die hun pakken niet meer mogen dragen in de trein, niet de marechaussee, beste Ebru.
En inderdaad, rot lekker op naar je tweede huis in Turkije.

King of the Oneliner | 05-10-14 | 20:25

ehm Ebru,
Je haalt in je gelinkte artikel een aantal malen de opmerking van Wilders aan dat driekwart van de moslims in Nederland achter IS staan en je trekt deze opmerking in twijfel.

Lees dit artikel eens.
www.volkskrant.nl/dossier-burgeroorlog...

minik | 05-10-14 | 20:24

Ebru op twitter. {jezus. dat je de hele dag niets doet en dan in een half uur column en interview eruit knalt. schrijven is een kunst.} Oh vandaar.

gladstoned66 | 05-10-14 | 20:22

Lag wel dusdanig gevoelig,om het ff openbaar te maken.... Dus 1-0 voor Michelle ...

dutchzx14 | 05-10-14 | 20:20

Racist?
Want ze heeft een onderdeel van het Turkse ras beledigd?
Ebru, ouwehoer niet zo slap. Wat een gehuil.

Desmoulins | 05-10-14 | 20:18

Hier nog even de cijfers uit onderzoek (waar Wilders aan refereert en die door Ubru in haar artikel weggewuifd worden).
En waar de "institutionele racist"dan een reactie op geeft.

1. 75 procent van de moslims gelooft dat er maar één interpretatie mogelijk is van de koran (dit zorgt ervoor dat de Verlichting nog ver weg is).
2. 65 procent van de moslims vindt de regels in de koran belangrijker dan de regels van de overheid.
3. 54 procent van de moslims denkt dat het Westen eropuit is om de islam te vernietigen (dit is een gevaarlijke combinatie met punt 2).
4. 45 procent van de moslims denkt dat Joden niet te vertrouwen zijn (vandaar het uit de hand lopende antisemitisme de laatste jaren).

de honden blaffen... | 05-10-14 | 20:18

Ebru Grote Mond..... mmmmm, ik ben dol op grote monden, kolossale hooischuren, lellen van kersenrode lippen, vochtige donkere holen en verrukkelijke donkere lebberschachten. Ga zo door heldin.

Rick7167 | 05-10-14 | 20:18

Het lijkt me een reactie van deze mevrouw, op een faceboektegel van Ebru. Wat die tegel dan is krijgen we niet te zien. Misschien heeft deze vrouw wel gelijk.

gladstoned66 | 05-10-14 | 20:17

@Hijo del Sol | 05-10-14 | 19:58
Meer waarschijnlijk lijkt mij dan nog dat haar grootouders geboren zijn tijdens de Griekse bezetting van delen van Turkije (van Izmir tot bijna Ankara) tussen grofweg 1919 en 1922. Maar formeel was dat volgens mij geen Grieks gebied.

Chiant | 05-10-14 | 20:17

@Lewis | 05-10-14 | 20:10
Ebru doet het toch ook onder eigen naam, 'Lewis'....

necrosis | 05-10-14 | 20:16

@ Petskast | 05-10-14 | 20:13
Tsja, en in plaats van dat de jankballen hier weer wachten tot zaterdag, waarop Hans weer vaste prik zijn gratuite gezever van de gekraste grammofoonplaat komt leveren...

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 20:15

Dit verdient juist zeker wel de aandacht!
Er zijn in Nederland veel te veel Michelles de Jong-Pieken. Daar worden dan weer nooit Kamervragen over gesteld, dus dan is weerwoord zoals dit volkomen terecht.
Het zal je alleen niet in dank worden afgenomen, maar daar kan je inmiddels hopelijk prima tegen. Mijn steun heb je.

Petskast | 05-10-14 | 20:13

'Ten tweede: omdat inderdaad in mijn vaderland ..'

Ebru, ik leg dit maar 1 keer uit. Misschien denk je 'ja hoor, heb je weer zo'n wijsneus', maar in dit verband leek het me wel zo relevant het toch even te zeggen.
Ebru, je begrijpt het niet. Ergens ook wel, maar dan maar in 1 uitleg van het woord 'vaderland'.

Vaderland leg je in dit zinsverband uit als: het land waar men geboren is. Dat is een uitleg die de meeste hier geboren personen van allochtone komaf eraan geven. Maar er zijn er meer.

Vaderland verwijst ook naar het land van de voorvaderen. In dat geval is je gebruik van 'mijn vaderland' niet juist.

Een andere uitleg van vaderland is de verwijzing van het grondgebied van het volk waartoe men behoort. In dat geval zit je, aannemende dat je net als andere turken ook een dubbele nationaliteit en dito paspoort bezitten, in een spagaat. Maar in de door veel autochtonen gebruikte Nederlandse uitleg van dat woord vaderland is in die context geen ruimte.

Ik gok dat Michelle verwees naar de laatste betekenissen van het woord vaderland, terwijl jij in de veronderstelling bent dat er maar 1 betekenis is; de eerste. Dat is echter niet juist, juist omdat er dus meer betekenissen zijn.

gaffelbaard | 05-10-14 | 20:13

@Ebru Wat is een racist?

Lil 1 | 05-10-14 | 20:12

Ik hou er niet van als columnisten iemand openbaar, met naam en toenaam, door het slijk halen omdat die een privébericht hebben gestuurd, gewoon eerlijk onder de eigen naam, dat de columnist niet zint. Ik snap dat je er het jouwe van dacht, Ebru, maar dit vind ik niet fair. En eigenlijk ook niet interessant genoeg voor een column, zo'n privébericht van één mevrouw.

Lewis | 05-10-14 | 20:10

Ik hoop dat ik me vergis Ebru maar ik meen ook wel eens vernomen te hebben van jou zelf dat je een Turkse bent.
Zodoende vind ik het slap van je dat je dit nu zo doet.

De Stas | 05-10-14 | 20:09

Deze institutionele racist heeft niets met institutioneel racisme te maken.

Infidelio | 05-10-14 | 20:08

Vermoeiend. Die buitenproportioneel gepikeerde reacties van die Umar, dat niks van zich af laten glijden, daar zit wat achter dan wel onder.
Deze meneer zit wel aardig dichtbij, volgens mij.

www.ozcanakyol.nl/turks-tuig-help-ebru...

Elle92072182 | 05-10-14 | 20:07

Mevrouw Umar, van welk ras bent u? Ik vraag dit omdat u uw 'fan' racist noemt.

BBmetR | 05-10-14 | 20:05

Ebru je hebt per ongeluk weer je Viva column naar Pritt gemaild.

Harry Turtle | 05-10-14 | 20:04

Ja, dat racist roepen, waar heb ik dat eerder gehoord?
Een dooddoener van jewelste.

de honden blaffen... | 05-10-14 | 20:04

Uiteindelijk hebben we typisch nederlands 4 gemist mensen. tenminste.. diegenen die NPO niet op TV keken. GS, doen we em nog? want de problemen met de aanvallen waren beduidend storend.

tattooboer | 05-10-14 | 20:03

Je druk maken om een of ander simpel tokkie wijf met een mening, je moet het maar willen/kunnen.

Latrinalia | 05-10-14 | 20:01

Waarschijnlijk vertoeft mevrouw De Jong-Piek zelf vaker in Turkije dan Ebru.
Dwz, als we zo'n 4 sterren all inclusive tokkieresort ook tot Turkije mogen rekenen.

VanBukkem | 05-10-14 | 20:00

Ik denk dat haar kleinzoontjes afgezet zijn met een Beats koptelefoon en haar achterkleindochters op school uitgelachen worden om hun nep LV-tasjes.

meneer der meneren | 05-10-14 | 19:58

Chiant | 05-10-14 | 19:54
We spreken jaren 70. Dus waren Ubru's grootouders Turkse gastarbeiders in Europa en hun land van keuze was Griekenland. Zo eenvoudig is dat.

Hijo del Sol | 05-10-14 | 19:58

He Ebru, met die laatste zin vergallopeer en verlaag je jezelf tot het niveau van Michelle.
Dat is het deze tokkie toch niet waard, of wel dan?

boasatlas | 05-10-14 | 19:57

Sjonge, waarom wordt mijn eerste reactie weggesjorist?? Er was niks verkeerds aan joh en ik zei het gewoon met respect.

Nieuws-Lezer | 05-10-14 | 19:57

Persoonlijk vind ik het nogal arrogant en narcistisch overkomen wat mevr. Umar hier allemaal schrijft. Het komt erg denigrerend over en de superioriteit druipt ervan af. Nee, ik ga geen partij trekken voor Michelle, maar ik vind het vooral getuigen van lafheid van mevr. Umar om zulke berichtjes te openbaren om je er zelf beter door te gaan voelen.

ANON_CAN | 05-10-14 | 19:56

--sql error-- | 05-10-14 | 19:52

Integendeel, ik woon in een van de grootste steden in NL en dat is dus niet zo, want een echte geboren nederlander (blanke mensen) hebben moeite om hun te zien als een echte "nederlander", dat is gewoon een feit en een echte kaaskop die dit ontkent houdt zichzelf voor de gek!

Nieuws-Lezer | 05-10-14 | 19:54

@Ebru
Nu is mijn interesse toch danig gewekt: hoe zit dat nu precies met uw opa en oma en geboorteland? Eerst Grieks, later Turks; Cyprus? De rest is na 1912 volgens mij door de Italianen ingepikt, of juist door de Grieken op de Turken heroverd...

Chiant | 05-10-14 | 19:54

Alleen Ebru krijgt het voor elkaar elke zondag last van pms te hebben.

gladstoned66 | 05-10-14 | 19:54

Een rascist kan je haar niet noemen. Is gewoon iemand met een eigen mening en de vrijheid om die mening te uiten.
Maar verder zoals altijd wel aardig tot goed je best gedaan.

swapper | 05-10-14 | 19:54

Michelle de Jong-Piek is het toonbeeld van dé reden waarom een internetcertificaat helemaal niet zo'n slecht idee zou zijn.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 19:54

Het is weer zondagavond, tijd voor hormonale wijvengezeik.

toetanchamon | 05-10-14 | 19:53

Ebru, waarom je hier druk over maken. Dat heeft Theo nooit bedoeld.

Durotar | 05-10-14 | 19:52

Nieuws-Lezer | 05-10-14 | 19:40
spreek voor jezelf.
Je zal wel in een klein dorpje wonen waar dat soort 'mensen van buiten' nooit geaccepteerd worden, maar in de rest van NL doen ze daar niet zo moeilijk over.

--sql error-- | 05-10-14 | 19:52

Ik ben geen fan van Umar, maar dit stukje was wel even lekker. De domheid regeert, het is om te janken.

xspalm | 05-10-14 | 19:52

Wat een achterlijke en verwijtbaar stuk tekst. Het is echter onze verdiensten dat Ebru bok hier geld voor krijgt inc. mijn reactie ;). Wel de baten en niet de lasten van het wonen in Nederland. Wat is de definitie van het 'vaderland' Ebru heeft daar het alleenrecht op hier. Het enige wat ik Ebru kan verwijten is morele blindheid. Je neemt het beste van alle plekken zoals het een Europeaan betaamt. Die markt moet het toch doen en het Turkse verdrag stelt vrijwel geen grenzen. Ik zie niks inhoudelijks in de reactie op het verwijt dat Ebru in Turkije maar straathonden moet gaan vangen (ofzow). En waarom zou ze.

Pompenkoning | 05-10-14 | 19:51

-weggejorist-

La Gradisca | 05-10-14 | 19:50

het is natuurlijk veel eenvoudiger om moreel verontwaardigd te zijn over Ebru en niet verder hoeven na te denken dan teksten ECHT te lezen en proberen te begrijpen.. mensen zijn gewoontedieren tenslotte.. brein schakelt zsm over op automatische piloot en dagdromen :P

KoosVUT | 05-10-14 | 19:50

Blijkbaar heeft ene Michelle de Jong-Piek een gevoelige snaar geraakt en krijgt ze daardoor nu de aandacht die ze eigenlijk helemaal niet verdient, de racistische aandachtshoer.

Hijo del Sol | 05-10-14 | 19:50

Goh Ebru gaat weer eens over Ebru. Verrassend.

gladstoned66 | 05-10-14 | 19:49

Ja Michelle, dit kan je verwachten, ik moet wel lachen om de bitchfight.

Rest In Privacy | 05-10-14 | 19:48

Zeg Ebru, als je met volle koffers terug komt uit Turkije, dan ga je er vast met lege koffers heen. Neem je de volgende keer dat je naar Turkije komt dan wat haring voor me mee? En worst, bistroworst.

Morgenhout | 05-10-14 | 19:46

Kan die Ebru nou eindelijk eens weggejorist worden naar de fucking Linda of zo? Qua inhoud voegt ze namelijk helemaal niets toe aan de GS.
Zoals hierboven al gezegd werd, persoonlijke vètes los je ook maar persoonlijk op. Ik ben een groot voorstander van tuighjochies te kakken zetten op internet, maar dit slaat nergens op.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 05-10-14 | 19:46

@stormtijd | 05-10-14 | 19:42
Het is toch zo? Mensen zonder blanke huidskleur zullen hier nooit worden geaccepteerd door (een deel van) de blanke bevolking als geboren Nederlander.

Martinspire | 05-10-14 | 19:45

Vieze vuile institutionele racist zegt Ebru? Ach, de ene niet-westerse allochtoon is de andere niet.
www.youtube.com/watch?v=FZ8_B26oOVY
Fatima Elatiks vaderland is Marokko.
Fatima Elatik is geboren en getogen in Amsterdam.

drs.Nee | 05-10-14 | 19:44

Nieuws-Lezer | 05-10-14 | 19:40

En wat is fuck is een autotone Nederlander?
Spellingscontrole en nog fout of ben je een trol met een Turkse achtergrond?

stormtijd | 05-10-14 | 19:44

Nederland is een mooi land met redelijk wat mooie inwoners. Maar net zoals zoveel landen (rednecks in de VS bv, of Fransen in het algemeen) zijn er bevolkingsgroepen waar het lastig mee praten is. Die niet snappen dat jij kunt afwijken van hun denkwijze (voor zover je soms van denken kunt spreken) en je mening baseerd op feiten ipv geloof, broodje aap verhalen (anti-inenten anyone?) of onderbuikgevoelens. Gelukkig hoef je je niet naar beneden te laten trekken om gelukkig te zijn. Je moet alleen soms wel de schimmels en virussen weten te vermijden. Of gewoon niet het huis uit komen.

Anyways, dergelijke "fan"-mail is nog altijd beter dan dat men overgaat tot actie en meer kapot maakt dan je lief is.

Martinspire | 05-10-14 | 19:43

Nieuws-Lezer | 05-10-14 | 19:40

Praat lekker voor jezelf flapdrol!

stormtijd | 05-10-14 | 19:42

Haha... Michelle noemen ze vanaf heden TMP. Tokkie Met Pleinvrees.

Unievooru | 05-10-14 | 19:42

En ook die Michelle de Jong heeft dezelfde rechten mevrouw Obrar....

070 | 05-10-14 | 19:42

En ook die Michelle de Jong heeft dezelfde rechten mevrouw Obrar....

070 | 05-10-14 | 19:42

Als ze de Michelle de Jong-Piek met een facebookaccount is dan hebben we hier een 100% tokkie score hahaha met haar luipaardenprint!

stormtijd | 05-10-14 | 19:41

Michelle, ach ach meisje toch..

doetiegewoonFF | 05-10-14 | 19:41

Voor dit soort bitchfights hebben ze telefoon, e-mail, sms, whatsapp, Skype etc. uitgevonden. Of in het geval van Facebook een PB. Dat is niet alleen fijner voor ons (want wat moet ik hiermee?), maar ook eerlijker. Want Michelle de Jong-Piek heeft geen bekend weblog met een grote achterban tot haar beschikking waar ze ongegeneerd haar gal over iemand kan spuwen. Een beetje lafjes is het wel, vechten doe je op een gelijk speelveld.

kicktherabbit | 05-10-14 | 19:40

-weggejorist-

Nieuws-Lezer | 05-10-14 | 19:40

Ebru voor minister president, wat een topvrouw!

stormtijd | 05-10-14 | 19:39

Blijf roepen Emu Obrar!

2emeREP | 05-10-14 | 19:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl