Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SGP'er: 'ik zou best iemand kunnen onthoofden'

lilianjanselalalala.jpgNatuurlijk, als je af en toe eens christenen basht, zijn dat jeugdtrauma's. Aldus mensen die 24/7 hun best doen om moslims te bashen. Want zomaar alle religies kudt vinden, dat kan niet volgens de wappies die geloven dat er slechts één ware haatreligie is. Hilarisch, uiteraard. En helemaal ironisch als we dan in de krant lezen over SGP-mevrouw Lilian Janse, raadslid in Vlissingen, die beweert dat zij best iemand zou kunnen vermoorden. De SGP is namelijk pro-doodstraf en Lilian Janse is niet te beroerd om de dodelijke injectie toe te dienen, de stekker in het stopcontact te steken of het zwaard te laten neerkomen op het nekje van de ter dood veroordeelde. Volgens de Jezussharia waar Lilian Janse heilig in gelooft verdient een heel dorp de doodstraf als slechts één iemand een ander sprookjesfiguur aanbidt dan die van Lilian Janse. En er zijn nog veel meer redenen (spiegel) om als bijbeltrouwe SGP'er iemand de doodstraf op te willen leggen. Als Lilian Janse niet Lilian Jansen maar Abu el Vlissingen had geheten, had het de komende week nergens anders over gegaan dan haatmoslims die hun haatkalifaat op basis van de haatsharia willen invoeren om westerlingen ter dood te veroordelen. Een moslims die zomaar toegeeft beul te willen zijn als de doodstraf in Nederland wordt ingevoerd, o nee! Maar nu is het een haatchristen die hun haatkoninkrijk op basis van de haatbijbel wil invoeren -de SGP baseert al haar ideale samenleving immers op de Bijbel- en we halen allemaal onze schouders op. Daarom onze stellingname dat alle religie kudt is, alle religie andersgelovigen de hel toewensen en alle religie vrouwen & kinderen & andersdenkenden tot slachtoffer maken. Religie is schizofrene waanzin. Klaar. Ceterum censeo ISIS esse delendam.

Reaguursels

Inloggen

Wat een onnozel stuk. Het uitvoeren van de doodstraf na een normale rechtsgang is niet hetzelfde als iemand vermoorden. Als JQ dat vindt, prima hoor, maar in die logica verschilt men dan in een aantal Amerikaanse staten niet van de beul die namens ISIS mensen in Irak onthoofd. En dan kunnen we dus a) gelijk stoppen met het aan de schandpaal nagelen van die middeleeuwse gasten daar in Irak cq Syrië of b) onze F16's richting de VS sturen om daar maar eens flink huis te houden.

In 2012 bleek trouwens uit onderzoek dat ongeveer 40% van de 0031-bevolking voorstander is van herinvoering van de doodstraf. (Het was volgens mij Pownews die dat wat aandikte en er meer dan 60% van maakte). Onder die 40% zullen zich vast ook veel niet-religieuze mensen bevinden en het zou interessant zijn om dat eens te meten.

Angelica | 06-10-14 | 12:56

Ik weet niet waar je hebt gezeten JQ, maar je column is er niet beter op geworden.

wallenberg | 06-10-14 | 11:46

zullen we de naam poldertaliban aanpassen naar polderIS?

Ben_online NL | 06-10-14 | 10:34

zeg quid je was zelf jarenlang een schizofrene waanzinnige religie gekkie (of ben je je eigen verleden vergeten)... kom je nou met dit aan.. hou aub op eikel,dit heeft weinig zin van u afkomend namelijk.

yawaitog | 06-10-14 | 10:25

@ h.a.k. blok | 06-10-14 | 03:17
Ik bedoel - wat heb je er nou aan of een partij "rechts" is of niet. Het gaat erom wie hun vriendjes zijn en aan wie ze hun centjes geven. Links of rechts interesseren me al heel lang niet meer; is een wassen neus, en met alle respect: het zou jou ook niet moeten interesseren.

You-On-A-Gin | 06-10-14 | 04:30

@ h.a.k. blok | 06-10-14 | 03:17
Ik ben inmiddels op de leeftijd gekomen van: doe mij maar iets liberaals. Want dan is iedereen blij.
Daarom stem ik al ruim 10 jaar PvdD, bij gebrek aan beter.

You-On-A-Gin | 06-10-14 | 04:28

Goh! SGP is voor de doodstraf. Lijkt me wat kort door de bocht want er zullen wel enige nuances zijn. Niettemin, nog een goede reden om SGP te stemmen, de enige rechtse partij in NL. De rest van het politieke landschap wordt eenzijdig ingekleurd door liberaal socialisten, om het gewin PvdA pseudo socialisten, christen socialisten- crypto communisten- milieu en dieren marxisten of hoe het hele politiek correct gedegenereerde linkse zootje verder ook mag heten.

h.a.k. blok | 06-10-14 | 03:17

@ swift1.6 | 06-10-14 | 02:11
Hij zal die discrepantie zelf vast wel in de gaten hebben gehad. Interessanter is de discussie die het losmaakt.

You-On-A-Gin | 06-10-14 | 02:28

verschil is natuurlijk dat het hier, volgens het eigen stukje van johnnyboy, gaat over wanneer de doodstraf zou worden ingevoerd. Zou worden ingevoerd, zoals via de kamer goedgekeurd en vervolgens via de rechter opgelegd. Volgende stap is dat johnny cipiers gaat vergelijken met ontvoerders, want ja, vrijheidsberoving.

swift1.6 | 06-10-14 | 02:11

-weggejorist-

Geer697943 | 06-10-14 | 00:53

Niet deze fundi mevrouw maar meneer Quid heeft een probleem. Namelijk het al maar blijven zeiken over een sprookjesfiguur waar je als er volgens Quid in gelooft je een halve gare bent en in elk geval geen gelijke van zijn intellectuele niveau. Hou 's eindelijk op met die onzin Quid, het slaat gewoon nergens op en als je niet meer in je mars hebt dan het eeuwige bashen van - laat ons eerlijk zijn - tamelijk weerloze mensen zoals deze fundi mevrouw, ja wat stel je dan als journalist eigenlijk voor.
Niets.

ProfessorX | 05-10-14 | 23:25

Wie heeft de cijfers 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ingevoerd? En wie heeft de 0 geïmplimenteerd in de getallenreeks?
Ikbeneenzelfbouwer | 05-10-14 | 22:12

Dat kwam uit India.
nl.wikipedia.org/wiki/Aryabhata

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 23:20

Quid haalt het niveau van dit blog enorm omlaag. punt.

Ron_Paul | 05-10-14 | 23:19

@ Ikbeneenzelfbouwer, het schijnt dat joden ook nogal een vooraanstaande rol in de wetenschap hebben gespeeld. Wat dit met het standpunt van een SGP-er inzake doodstraf te maken heeft weet ik niet.

Blasphemer | 05-10-14 | 22:59

Een ISIS lid onthoofd ik schaterlachend,lekker,daarna doe ik een handstand en een dubbele flikflak ondertussen luidkeels het Wilhelmus zingend.

Real Dutch Meat | 05-10-14 | 22:48

Gij zult niet doden... ach ja, dat is meer iets voor ongelovigen krijg ik steeds meer de indruk.

Mark van Leeuwen | 05-10-14 | 22:35

Wie beoefenden de wetenschap in de periode tussen de val van Rome in 492 en de Renaissance in de 114e-15e eeuw? Ik bedoel dan die dingen van Pythagoras (kwadraten wortelen), Archimedes (Eureka), Aristoteles (deduceren), Socratus en zo?.
.
Ze zeggen dat het de Arabieren waren die in de Islam geloofden. Woorden die met A beginnen zijn woorden die de Europeanen hebben overgenomen van de Arabieren. Zoals: Arithemeteca, Alchemie, Apotheek, Algebra, Astronomie, Astrologie en zo.
.
De Grieken en Romeinen die rekenden met MCCLXIV x DCCMLLVI = weet ik veel. Wie heeft de cijfers 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ingevoerd? En wie heeft de 0 geïmplimenteerd in de getallenreeks?
.
Ze zeggen dat het de Islamieten zijn geweest, zij maakten van boeken geen kopieën, en een keer zijn al hun boeken verbrand . . .

Ikbeneenzelfbouwer | 05-10-14 | 22:12

Christelijke kerken zijn de Antichrist.

Jezus_Boeddha | 05-10-14 | 21:35

De Satan huist niet onder de moslims maar in de christelijke kerken. In de jaren twintig waren Lutheraanse Duitse theologen voorstander van een totale holocaust op de joden en wilden ze de bijbel 'ontjoodsen'. Dus nogmaals: de beste schuilplaats voor de Satan in hoogsteigen persoon zijn de christelijke kerken.

Jezus_Boeddha | 05-10-14 | 21:33

Blij dat ik geen lid van de SGP ben. Deze mevrouw zou Jezus Zelf nog ter dood veroordelen wegens ketterij, als ze zou kunnen. Hopenlijk wordt de SGP nooit groter dan ze nu is. De stichter, ds Kersten was ook een enorme griezel en in de oorlog zo fout als een aap.

Jezus_Boeddha | 05-10-14 | 21:30

Ik denk dat de jihaatbaarden haar ook wel zouden willen onthoofden.

Spielmacher | 05-10-14 | 21:28

Haha ik was nog geen eens halverwege met lezen en wist al gelijk dat dit maar door 1 iemand geschreven kon zijn, voormalig religekkie en nu afvallige christenen en PVV hater Matthijs aka Quid. Typisch...

De Reaguurder | 05-10-14 | 21:27

Ik snap nou waarom de SGP nooit vrouwelijke politici wilde hebben. Krijg je vrouw bij de SGP, krijg je iemand met de mentaliteit van een SS kampbewaakster.

Jezus_Boeddha | 05-10-14 | 21:26

Mevrouw Janse heeft gelijk: volgens de bijbel mag je niemand doden, net zo goed als dat het volgens de bijbel is toegestaan om iemand te doden.

Blasphemer | 05-10-14 | 21:16

-weggejorist-

de verlichte | 05-10-14 | 20:59

@ Schoorsteenveger | 05-10-14 | 20:10
Oh. Jee.
Vertel me alsjeblieft niet dat hij met Silicon Valley, dé Silicon Valley bedoelt dankzij welke hij zijn stukjes op internet kan plaatsen, anders neem ik echt een hap uit mijn bureau.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 20:20

Wat een hilarische & belachelijke reli- paniekzaaierijen hier.
Koning Voetbal regeert. Althans in Nederland.
Voor zolang het duurt.

À.amalrik | 05-10-14 | 20:15

luto | 05-10-14 | 19:20
Heb je enkel aangesproken op je eigen woorden. Je noent de Bijbel niet aards, en vindt wetenschap óók een geloof. Je weet niet wat twijfelen is, laat staan systematisch twijfelen. Je legt rechtstreekse verbanden tussen atheïsme en wetenschap, tussen atheïsme en de evolutietheorie, kortom, je lult als een gelovige kip zonder kop.
Ovrigens, het is aan die gekke aapjes uit Silicon Valley te danken dat ook jij hier je onzin kunt debiteren. Of de wereld er beter van is geworden dat ook jou die mogelijkheid wordt geboden, zonder aanziens des persoons, zonder de vraag welk geloof je aanhangt, hoe goed je bent of hoe goed je jezelf wel niet vindt, ik weet ik niet, maar doet dat er iets toe?
Maak dapper gebruik van wat die apen voor jou gefabriceerd hebben, en val ze aan. Ze bijten niet, Luto.

Schoorsteenveger | 05-10-14 | 20:10

@ luto | 05-10-14 | 19:20
Niemand zegt dat mensen van apen afstammen. Volgens de evolutietheorie delen aapachtigen en mensachtigen eenzelfde voorouder. Dat is één.
Verder: kun je uitleggen wat je bedoelt met Silicon Valley? Dit begrijp ik serieus niet en is nieuw voor mij.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 19:24

Enig idee hoeveel moorden 'atheïsten' op hun geweten hebben: meer dan alle (godsdienst)oorlogen van voor de 20-ste eeuw bij elkaar opgeteld.
matrixbluepill | 05-10-14 | 19:18

Enig idee hoeveel leuk speelgoed om mensen mee dood te maken mensen zoal hebben uitgevonden in de afgelopen paar eeuwen?
Als Johannes Calvijn een paar nukes tot zijn beschikking zou hebben gehad, was een groot deel van Europa hoogstwaarschijnlijk een troosteloos en onvruchtbaar kraterlandschap geweest.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 19:23

Knap staaltje over een kam scheren dit.
Witte raaf 1? Alle raven zijn wit.

Ik heb hier vaak gelezen dat mensen een verdachte! van pedofilie, kopschoppen, dierenmishandeling etc gedood zouden willen zien worden.
Abbu Reaguurder?

hfakker | 05-10-14 | 19:21

@schoorsteenveger
Jij kunt een bijdrage draaien en draaien en vervolgens moet ik reageren op iets wat jij aanhaalt wat ik niet heb gezegd.
Als jij gelooft in het bijgeloof van de evolutietheorie en dat wij van de aapjes afstammen dan vind ik dat oke. Ik zal aan je denken als ik de volgende keer in Artis jouw voorvaderen zie.
Als jij gelooft dat de Sylicon Valley gekkies door middel van de techniek een betere toekomst voor de mensheid in petto hebben dan is dat jouw goed recht. Ik geloof er niet in.
Kijk ik kan het ook. Woorden van jou draaien en draaien die je niet hebt gezegd en vervolgens jou mee aanvallen.

luto | 05-10-14 | 19:20

@ luto | 05-10-14 | 19:12
Als jij bewijzen hebt dat Jezus heeft geleefd, dan heb je één van de grootste mysteriën van de wereld opgelost. De mensen die er serieus onderzoek naar doen zijn er namelijk nog niet over uit, en de tendens is dat de Jezus-figuur een amalgamatie is van verschillende figuren die wel degelijk hebben geleefd.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 19:20

@Dhr. de Wit | 05-10-14 | 13:04
Onderbouw dat eens?

hfakker | 05-10-14 | 19:19

Weer zo'n kulartikel van "Quid de gristenbasher".
Enig idee hoeveel moorden 'atheïsten' op hun geweten hebben: meer dan alle (godsdienst)oorlogen van voor de 20-ste eeuw bij elkaar opgeteld. Lees het onderzoek van de hoogleraar RJ Rummel in "Death by Governement": www.hawaii.edu/powerkills/NOTE1.HTM
Bijltjesdag uit atheïstische hoek begon trouwens al direct met de indiensttreding van het liberalisme na de Franse Revolutie in 1789: Wraak op koning en kerk. (Die hadden het inderdaad ook behoorlijk verknald...) Drie jaar laten waren er ca 36.000 kopjes al la ISIS minder. "Het kwaad" in mensen schuilt niet alleen in ideeën, religies of ideologieën, maar in ons allemaal. Dat heeft ook niet altijd iets met verstand te maken, eerder met moraal en levensinstelling tav je naaste.
Is het levenslang opsluiten van een psychopathische seriemoordenaar in een (Amerikaanse) bajes dan wel zo humaan? Of is het vrijlaten van diezelfde psychopathische moordenaar na 15 jaar humaner dan de doodstraf met alle denkbare gevolgen van diens recidive voor de samenleving?

matrixbluepill | 05-10-14 | 19:18

@Alfa 75
Anton Piek heb ik hoog zitten.
Bijbel is geen sprookjesboek. Dat is mijn mening
Van David zijn er archeologische bewijzen dat hij geleefd heeft. En Jezus heeft ook echt geleefd. Daar zijn gewoon bewijzen van.

@kw_nl2
Nu denk ik niet dat hij even langskomt. Hij zit nu in een topic over de zonnebloem. Niet die van Danny de Munck en bejaarden bingo, maar energie uit zonnebloemen door IBM. Zeer interessant.

luto | 05-10-14 | 19:12

luto | 05-10-14 | 18:36
Gelovigen deugen meer dan ongelovigen, begrijp ik? Zijn ook slimmeer? Schoppen de wereld verder? Bouwen op in plaats van af te breken?
Jij verdedigt jezelf niet als gelovige, je laat je er op vóórstaan gelovig te zijn, tot de goeden, de beteren te behoren.
Verwaande kwast, en ook nog met geleend, voorgebakken en in hapklare brokjes opgedeeld gedachtengoed.

Schoorsteenveger | 05-10-14 | 19:10

Lekker he Quid, ruim 200 reacties (welliswaar door 50% dubbele posten) maar toch, lang niet gehad.

nightwish | 05-10-14 | 19:07

@ luto | 05-10-14 | 19:00
Misschien mis je het punt; religiositeit en wetenschappelijke bedrijvigheid hoeven elkaar geenszins uit te sluiten. Zelfs de evolutietheorie kan niet gehanteerd worden om God te ontkennen, want dat is het doel van die theorie ook niet. De evolutietheorie probeert de diversiteit van het leven te verklaren, en niet de oorsprong ervan. We zouden dus makkelijk kunnen stellen dat God het concept van evolutie heeft 'ontworpen' en in gang heeft gezet.
Vergeet daarnaast ook niet, dat in de tijd van zo iemand als Newton, iederéén (in dat deel van de wereld) christen was.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 19:05

@you-a-gin-no
In mijn betoog wel gedaan ,maar dat hoeft niet wat mij betreft. Je kan volgens mij ook atheïstisch zijn en geen wetenschappelijke prestaties leveren. Heb je gelijk in.

luto | 05-10-14 | 19:00

@Luto Natuurlijk hebben atheïsten het monopolie op de waarheid, dat is nou net het punt van het verhaal. sprookjes doe je maar in de Efteling.

Alfa 75 | 05-10-14 | 18:57

Misschien moet Quid eens de reaguurboxen eens lezen. Zelfs de eerste reactie op dit stukje prul is een ga eens dood reactie. Hoe dom kan je zijn...

kw_nl2 | 05-10-14 | 18:54

@ ZonderNaam | 05-10-14 | 18:44
Volgens mij is Quid zijn (bijzonder succesvolle) trollstukje gestoeld op het gegeven dat niemand hysterisch lijkt te worden van een SGP-er die een lans breekt voor de doodstraf, terwijl dit (verondersteld) een ander verhaal zou zijn wanneer het om een mossel politicus was gegaan.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 18:47

Ben niet religieus maar wel voor de doodstraf.
Volgens de Quid-logica is atheisme daarmee ook gelijk kudt

ZonderNaam | 05-10-14 | 18:44

Het wat minder nozele volk heeft zich al lang geschaard achter de herders van socialisme en sociaaldemocratie. Te dien dage zette de onderwijsverdomming stevig in werd politiekcorrect wegkijken als talent gekoesterd en werd nieuwspraak tot politiek jargon. Het is deze kudde die braaf de opgelepelde verhalen van
- islam is vrede,
- de Europese transferstaat brengt alle heil en
- anderscultuur betekent per definitie verrijking
herkauwt.

Takki Yah | 05-10-14 | 18:44

@ luto | 05-10-14 | 18:36
Ik sta een beetje aan de zijlijn in deze discussie, ben zelf ook geen atheïst, maar ik stuit wel op wat problemen bij je betoog; het grootste zijnde dat je (a-)religiositeit koppelt aan wetenschappelijke prestaties. Verder is wat je zegt eigenlijk dezelfde meuk die ik al 7 aal 70 keer heb gelezen en net zo vaak weerlegd is. Ga ik dan ook niet doen.

You-On-A-Gin | 05-10-14 | 18:42

Het zou een effectief middel zijn om de doodstraf in te voeren voor bijvoorbeeld al die ISIS-aanhangers. Dat is vele malen goedkoper en efficienter dan F16's helemaal naar Irak sturen om daar hetzelfde te doen.

vivaldi | 05-10-14 | 18:41

@jojo
Stalin wist wel hoe hij de boeken van Karl Marx moest interpreteren. Met 42,8 miljoen doden staat hij toch op nummer 2 van de persoon die de meeste doden op zijn geweten heeft. Knappe jonge die daar overeen komt.

luto | 05-10-14 | 18:41

@Russells Teapot | 05-10-14 | 15:13
Dan begrijp je mijn en zijn punt niet.

't Is ook best lastig allemaal.

In het kort (heb geen tijd om uit te wijden)... de kruistochten waren een REactie op het moordende islamgeweld.. en de slachtoffers vallen in het niet bij de slachtoffers die de islamitische veldslagen (hoi IS) op hun conto kunnen schrijven.

Parsons | 05-10-14 | 18:41

@Russells Teapot | 05-10-14 | 15:13
Dan begrijp je mijn en zijn punt niet.

't Is ook best lastig allemaal.

In het kort (heb geen tijd om uit te wijden)... de kruistochten waren een REactie op het moordende islamgeweld.. en de slachtoffers vallen in het niet bij de slachtoffers die de islamitische veldslagen (hoi IS) op hun conto kunnen schrijven.

Parsons | 05-10-14 | 18:41

Quid heeft een sgp-er gevonden. Stevig tegenargument man! Een onschuldig wijf van eigen bodem die de daad nooit bij het woord zal voegen t.o. duizende trappelenden van het het geïmporteerde soort. Goed gezien Quid, we hebben genoeg aan onze eigen gekken.
Wat klopte hier www.geenstijl.nl/mt/archieven/3899791.... eigenlijk van?

sjoost | 05-10-14 | 18:40

@Doldwaas | 05-10-14 | 14:52
Weerleg zijn bevindingen en ik ben je luisterend oor.

Voorspelling: kun je niet.

Parsons | 05-10-14 | 18:38

@schoorsteenveger
Jij kent mij niet. Jij vult dit bij voorbaat al in. Al jij dit wil geloven dan is dat zo. Ik ga hier verder ook niet op in.

Wat jij vergeet is dat christenen. Of gggristenen zoals jij ze zal noemen ook gewoon naar school gaan. christenen krijgen ook natuurkunde, wiskunde, biologie, scheikunde en de rest van de bèta's. Als je gelovig bent dan ben je niet wereldvreemd. Ik kom er achter dat gelovigen beter wetenschappelijk ontwikkelt zijn dan atheïsten. Atheïsten zijn veelal bezig met het geloof onderuit te halen in plaats van baanbrekend werk te verrichten op het gebied van wetenschap. Dit wordt dankbaar opgepakt door de gelovigen. De echte grote uitvindingen zijn gedaan door gelovigen. Ook de grote denkers zoals Einstein en Newton waren gelovig. Je wilt het niet geloven maar de aanhanger van jouw "geloof" Darwin was gelovig. Aaaii die doet pijn he ? ;)

Wat mij opvalt in discussies is dat atheïsten veelal het monopolie claimen op de waarheid en ze verlangen van christenen dat zij God in een formule kunnen plaatsen om serieus genomen te worden. Gelovigen moeten zich bij voorbaat al verdedigen.


luto | 05-10-14 | 18:36

@boris Badass: LOL

@jojo
Jezussharia is inderdaad hele grote onzin. Er is een nieuwe religie op komst "chrislam". (christendom en islam) Dat is zoiets als. Je moet je bekeren tot het christendom. Doe je dat niet dan gaat je kop eraf.

luto | 05-10-14 | 18:22

luto | 05-10-14 | 17:48
Ach, u bent er zo eentje die om de een of andere duistere reden zeker weet dat de Bijbel bovenaards is, en dus boven elke menselijke twijfel verheven? U bent er ook zo eentje die denkt te kunnen bepalen of een ander dat Boek al dan niet goed begrijpt? Kortom, u bent er zo eentje die er dapper aan meehelpt om die Bijbel volledig immuun te laten zijn, niet te bekritiseren, altijd waar, God's woord?
Met dat soort houding begint de ellende.
En begin niet over de evolutietheorie als "ook een geloof". Daarmee diskwalificeer je wetenschappelijke theorieën, of diskwalificeer je alle geloofssystemen die met een enige waarheid lopen te leuren. Dat laatste zul je wel niet snappen, want je leeft in een wereld, zo schat ik in, van talloze geloofssystemen waarvan er maar ééntje waar is, het jouwe.

Schoorsteenveger | 05-10-14 | 18:17

Religie is opium voor het domme volk
Gemeen Mosje | 05-10-14 | 13:23

Wordt in 90 pct van de gevallen fout geciteerd. Het is: "Religie is opium VAN het volk." Citaat van Karl Marx.

jojo1956 | 05-10-14 | 18:14

@luto:Wees niet bevreesd,Jonas is het ook gelukt,dus Quid maakt zich weinig zorgen.....;-)

Boris Badass | 05-10-14 | 18:08

"Jezussharia" is complete onzin. In het Nieuwe Testament (NT) is al helemaal geen sprake van oog om oog en tand om tand etc. In het Oude Testament (OT) wel degelijk Sharia! Met name in eerste vijf: de Joodse Pentateuch. SGP'ers zijn zeker meer OT dan NT. En die lieden hebben de Oudtestamentische God meer lief dan Vredestichter Jezus Christus. Jammer.

jojo1956 | 05-10-14 | 18:02

Mike Oxlong | 05-10-14 | 17:37
Ik denk dat ze in de VS en ook in NL het niet met je eens zijn. Heel veel mensen zijn voor de doodstraf voor individuen die moorden en verkrachten zonder dat ze onschuldige mensen ten dood willen brengen zonder enige vorm van proces.

lingo star | 05-10-14 | 18:00

Zal wel weer Weggesjorist worden

luto | 05-10-14 | 17:52

Een beetje flauw van Sjonnie met zijn stukje. Een of andere miep uit de SGP of zoiets roept iets over de doodstraf. Het stuk wordt uit zijn verband getrokken en zwaar overdreven. Iedere christen of ggggrrrristen zou dezelfde visie als zij hebben of zo ???
Er wordt geroepen dat men zich op grond van deze uit zijn verband getrokken uitspraak moet bekeren tot het atheïsme. Ik voel me niet aangesproken. Ik wil me niet bekeren tot het evolutiegeloof wat een grote leugen is. Mijn voorvader is niet King Kong en ik geloof ook niet dat de Sylicon Valley gekkies de wereld beter maken met hun rommel. En ik wil ook niet honderden lichtjaren reizen met een raket die sneller dan het licht kan om een of andere vage planeet te bezoeken waar geen fuck te doen is.
Kijk als mensen het Heilige boek niet begrijpen dan wil dat niet zeggen dat het een sprookje is of dat het uit de duim is gezogen. Ik zou dan zeggen begin dan met de "Vinnige Vikking" van Suske en Wiske of begin met Pinkeltje. De Bijbel is geen aards boek, maar een geestelijk boek. Johny Quid is vroeger zelf een gggrrristen geweest net als ik. Hij heeft het geloof de rug toegekeerd. Dat is zijn goed recht. Maar ik vind het laf van hem dat hij het hele christendom aanvalt op wat een vrouw niet heeft gezegd. Ik denk dat Johnyy toch een beetje gefrustreerd is om zo af te geven op het christendom. En helemaal laf is het om het via een blog te doen. Als hij een vent is dan neemt hij ook aan de discussie mee waar ik hem op repliek kan dienen. Dat durft hij niet. Hij trekt belletje en loopt dan snel weg om aan een ander belletje te trekken. Voeren aan een hongerige walvis deze Sjonnie.

luto | 05-10-14 | 17:48

lingo star | 05-10-14 | 16:26

Nee hoor. Doodstraf is doodstraf. Alleen is de uitvoering van ISIS iets onbehouwen. Ook de reden waarom iemand dood moet zijn volgens christenfundies niet seculair. Kortom, de kronkel is precies hetzelfde.

Mike Oxlong | 05-10-14 | 17:37

KarelMarks | 05-10-14 | 17:12
Hoe vaak denk je dat iemand met een levens lang straf procedeert? De kosten zouden in principe gelijk zijn qua rechtsgang.
Het verschil is dat een executie geen onderhoudskosten met zich mee brengt.
En sommige daden zouden bij mij toch wel een doodstraf overweging meebrengen. Mensen die sociaal helemaal ontwricht zijn en dus niet meer in de samenleving kunnen functioneren, functioneren in de cel vaak ook niet. Hebben extra ogen nodig zodat ze niet hun medegevangenen van alles aandoen.
Ik praat hier over serie verkrachters, meervoudig moordenaars, en dus geestelijk behoorlijk gestoorde mensen. Hier heb je geen honderden van in een land. Maar 1 van deze figuren zou toch ook niet moeten ontsnappen, de schade is dan enorm.
En overigens een doodstraf dmv onthoofding ziet er vrij snel uit en 10x beter dan een injectie of elektrische stoel.
Ik heb het dan ook niet over bot mes zagen maar zoals bv in SA gedaan word.
Overigens niet de redenen waarvoor men doodstraf krijgt in SA.

ca12nag3 | 05-10-14 | 17:28

Skunk57 | 05-10-14 | 13:58

Johannes 8:7 Lees eerst is de gehele bijbel. Oud en nieuw. Al die quotes komen uit het oude testament.
Voor christenen, geld dus alles. En is volgens hun Jezus de volbrenger of w/e van alles. Dus hij zegt laat degene die zonder zonde is de eerste steen werpen. Dat houd dus in dat niemand kan oordelen over een ander zijn zonde. En vernietigd dus al die eerdere straffen.
Het hele belijden/vergeven.
Maar is leuk dat men hier een discussie aangaat over religie. Alleen religie gekkies trekken zich ook wat aan van deze mafketel zooi. Zoals geloven in goden. Alleen is een serieus christen wat meer voor reden vatbaar, door het nieuwe testament. Vergeving en balk uit eigen oog voor je de splinter bij een ander eruit probeert te halen. Ik zuig t niet uit m'n duim staat er echt in.

ca12nag3 | 05-10-14 | 17:22

Best wel eng eigenlijk, religie.

Rimpeldoos | 05-10-14 | 17:16

Ik zou, bv in het geval van Dutroux, als er helemaal niemand anders voorhanden is, de knop voor deze kinderverkrachtende moordenaar indrukken.
Dan weet je zeker dat nooit nieuwe slachtoffers vallen.

Mantisomantis | 05-10-14 | 17:13

Realiseert die mevrouw van de SGP wel wat ze zegt over de doodstraf? Dan is ze geen zuinige zeeuw. De doodstraf uitvoeren is vaak veel duurder dan levenslang. En dat zit hem niet in de kosten van een kogeltje, een touwtje of een ouderwetse guillotine. Nee, dat zijn de kosten van rechtsbijstand voor de kandidaten, oneindige beroepszaken, vooral aangezien de meesten weinig te makken hebben, met een van overheidswege betaalde advocaat.En terecht, ook een armoezaaier hoeft niet onschuldig geëxecuteerd te worden. Justitiële missers komen lijkt het haast vaker voor dan goed gedegen werk.
Zoek maar eens op hoe dat in de VS gaat.
Doe mij maar geen doodstraf.

KarelMarks | 05-10-14 | 17:12

-weggejorist-

henk janssen | 05-10-14 | 17:08

Toen een deel van de christenen zich van het oude testament afkeerde bleef een ander deel daar aan vasthouden. Hiervan wilde weer een deel terug naar het begin. Dit werden dus de aanhangers van Mo. Er is in wezen maar een verschil tussen de aanhangers van het OT en de Koraan. De aanhangers van het OT zijn er 400 jaar geleden al achter gekomen dat je jezelf niet echt gelieft maakt als je de daad bij het woord voegt. De aanhangers van Mo hebben dit nog steeds niet door!

Braaf zijn! | 05-10-14 | 16:47

@lingo star: correctie: van wie zij denkt dat ze dat gedaan hebben. DNA technologie heeft onomstotelijk uitgewezen dat zeker 10% van ter dood veroordeelden onschuldig was. Nog daargelaten dat verkrachting en moord toch echt van een andere orde zijn - hoe zou het dreigen met het slachtoffer verminken of zelfs vermoorden anders zo'n effectief dwangmiddel bij verkrachting kunnen zijn?
<br>
Overigens is er niet meer dan een correlatie tussen religie - islam duidelijk voorop - en verhoogde barbaarse profetie van de doodstraf, maar ook onder hen die niet aan religie lijden komt dat nog wel voor, helaas.

pvpb | 05-10-14 | 16:42

rode peper | 05-10-14 | 14:50
Er zijn er heel wat die het leven hebben moeten laten omdat ze het ware geloof niet aanhingen. De Inquisitie bijvoorbeeld, culminerend in heksenprocessen, waarbij foltering en levend verbranden de gewoonste zaak van de wereld was.

Schoorsteenveger | 05-10-14 | 16:33

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:39
lees het originele interview en vergelijk zelf.


--sql error-- | 05-10-14 | 16:29

Zij zou de doodstraf kunnen uitvoeren op een moordenaar of verkrachter, dat is heel wat anders dan ISIS doet, onschuldige mensen vermoorden en dat weet Quid met zijn gristenenfobie ook wel.

lingo star | 05-10-14 | 16:26

@ Parsons | 05-10-14 | 14:10
Dank. Ben wat gewend op dit gebied maar de man weet me al de hele middag te boeien, schrik aan te jagen en mijn educated guesses te bevestigen.

o)+ | 05-10-14 | 16:25

@Russells Teapot | 05-10-14 | 13:26
Inderdaad tja. Terwijl ik "compassionele euthanasie" optikte dacht ik hetzelfde. Iedereen moet altijd maar deaudt van religekkies behalve als het niet in hun straatje past.

Daarom wederom mijn smeekbede aan Aliens, kom ons alsjeblieft onderwijzen en verlichten! Ben niet religieus maar wel een believer.

Dhr. de Wit | 05-10-14 | 16:21

Mevrouw heeft helemaal gelijk. Me dunkt dat de meesten hier een verkrachter maar wat graag tegen de muur zetten.

Durotar | 05-10-14 | 16:19

...... en wat weer een hoop hysterische reacties hier op wat die vrouw zegt. Haar partij is voor de doodstraf en indien gewenst doet ze het zelf. Dat heet congruentie. Dat is mooi en helder. Doen wat je zegt. In de politiek zou iedereen congruent moeten zijn maar dat komt nog zelden voor. Vooral links heeft daar last van. Socialistische praatjes over herverdeling etc. en intussen woont de top in landhuizen, patriciërshuizen e.d. Dat is dus niet congruent.

namensmijnhond | 05-10-14 | 16:15

-weggejorist-

broodje_kruidenboter | 05-10-14 | 16:14

-weggejorist-

broodje_kruidenboter | 05-10-14 | 16:13

Ja dikke neus kwit. pro-doodstraf als onderdeel van de rechtstaat is NIET hetzelfde als sharia Mafkezen die onthoofden obv hun sprookjesboek. Die nuance was je vast niet ontgaan. Vuile framing noemen jullie dat zelf op de GeenStijl burelen meen ik. Of denk je dat deze mevrouw morgen helemaal wappie gaat op een fietsendiefstal?

Gen. Maximus | 05-10-14 | 16:13

Wat een onzinartikel. Iemand is voor de doodstraf en zegt verder dat ze er zo'n voorstander van is dat ze zelfs zelf de knop zou kunnen indrukken, mocht dat theoretisch mogelijk zijn. Dat is het. De rest van het hele stukje is gelul over religie, alsof mensen die niet geloven niet voor de doodstraf kunnen zijn. En dan dat deel over de islam. Uh, ik heb nog nooit ophef gezien over moslims die voor de doodstraf zijn dus die aanname is werkelijk nergens op gebaseerd.

Ik ben ook voor de doodstraf in sommige gevallen. Niet voor een heel dorp als slechts een iemand een ander geloof heeft, zoals geschreven in het artikel (waar halen jullie die complete onzin vandaan??), maar voor figuren als Breivik (zoals bedoeld door het SGP vrouwtje).

broodje_kruidenboter | 05-10-14 | 16:08

De SGP zegt vaak zinnige dingen. Doodstraf, na degelijk juridisch onderzoek en uitgevoerd door een ordelijke instantie, kan ik alleen maar toejuichen.

SGP vergelijken met ISIS-gekkies is een onzinnige vorm van trollen. En Quid weet dat.

Ebert de R | 05-10-14 | 16:04

Wat een onzinartikel. Iemand is voor de doodstraf en zegt verder dat ze er zo'n voorstander van is dat ze zelfs zelf de knop zou kunnen indrukken, mocht dat theoretisch mogelijk zijn. Dat is het. De rest van het hele stukje is gelul over religie, alsof mensen die niet geloven niet voor de doodstraf kunnen zijn. En dan dat deel over de islam. Uh, ik heb nog nooit ophef gezien over moslims die voor de doodstraf zijn dus die aanname is werkelijk nergens op gebaseerd.

broodje_kruidenboter | 05-10-14 | 16:03

De SGP zegt vaak zinnige dingen. Doodstraf, na degelijk juridisch onderzoek en uitgevoerd door een ordelijke instantie, kan ik alleen maar toejuichen.

SGP vergelijken met ISIS-gekkies is een onzinnige vorm van trollen. En Quid weet dat.

Ebert de R | 05-10-14 | 16:03

Ik ben er van overtuigd dat iedereen hier in staat is een ander dood te maken. Als je maar genoeg gemotiveerd bent.

namensmijnhond | 05-10-14 | 16:00

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:31

“Want het einde der Wet is Christus, tot rechtvaardigheid een ieder, die gelooft”.
Heeft te maken met het vervullen van de wet (in plaats van het houden van de wet)
Als de Zoon van het Opperhoofd (die de religie christendom heeft uitgevonden)oproept tot vergeving van je naaste, en je vijanden te zegenen, dan kunnen we toch wel met grote zekerheid zeggen dat Jezus tegen de doodstraf was/is

maar ook dit weet elk ex-christen.......

Jtheman | 05-10-14 | 15:59

Nu Annabel Nanninga er niet meer is om de opstelletjes van Quid te redigeren is het weer helemaal mis. Kant noch wal, kop noch staart, het slaat allemaal als een tang op een varken.

Morgenhout | 05-10-14 | 15:59

Ik ben er van overtuigd dat iedereen hier in staat is een ander dood te maken. Als je maar genoeg gemotiveerd bent.

namensmijnhond | 05-10-14 | 15:59

@Einde van de Domheid | 05-10-14 | 13:26
Heeft die Kim de Gelder niet mensen vermoord omdat hij stemmen hoorde?
Wat dat betreft is het gewoon een religieus persoon.

miko | 05-10-14 | 15:56

-weggejorist-

KlunsJohannus | 05-10-14 | 15:53

-weggejorist-

Haagse Tokkie | 05-10-14 | 15:52

-weggejorist-

Haagse Tokkie | 05-10-14 | 15:52

-weggejorist-

Haagse Tokkie | 05-10-14 | 15:51

-weggejorist-

KlunsJohannus | 05-10-14 | 15:51

Waar zegt deze mevrouw dat ze de doodstraf wil invoeren voor andersdenkenden en andersgelovigen? Nergens. Wat ze stelt is dat bepaalde gestoorde misdadigers in haar ogen de doodstraf verdienen. En ik kan niet anders dan het daarom met haar eens zijn. Hypocriet ook van GeenStijl om haar hierop te veroordelen. Is het immers niet GS dat doorlopend oproept om de leden van ISIS naar hun 72 maagden te bombarderen? Dat is exact hetzelfde als wat deze SGP-mevrouw voorstaat.

Boter, hoofd.

KlunsJohannus | 05-10-14 | 15:50

Ach, noem het abortus in trimester 4+ en de hele SGP is er ineens weer tegen.

dlseth_ | 05-10-14 | 15:50

Niets mis met de doodstraf.
Als er iemand aan mijn kinderen zit sla ik hem hoogstpersoonlijk, met een klauwhamer uit de 5 eurobak van de Gamma, de schedel in.
*en ik ga niet naar de moskee of kerk*

Obstiopaat | 05-10-14 | 15:46

Er is nog veel meer geweld, verkrachting en moord in de bible. Verwees ik gister al naar Lot, die een woedende menigte zonder met de ogen te knipperen zijn maagdelijke dochters aanbood om zich mee te amuseren om zodoende zijn eigen hachie te redden, twee zinnen verderop voeren de dochters pappie dronken, neuqen met hem en raken zwanger. (Genesis Zelfs in de NL vertaling nog te lezen.
Link naar moord, geweld, verkrachting in bijbel (engels) skepticsannotatedbible.com/cruelty/lon...
Link naar genesis (18) 16-22 (nl) waarin lot zijn dochters voor verkrachting aanbiedt
www.online-bijbel.nl/bijbelboek/Genesi...

Religie is een gif dat de wereld al eeuwen vergiftigd en uit wiens naam rivieren van bloed zijn gevloeid. Weg hiermee.

Herhaalde oproep: stop met elk hoofdlettergebruik voor reli-gerelateerde woorden. geen respect voor deze debielen. Ze mogen in hun debiele sprookjesboeken geloven, maar weldenkende mensen geven geen hoofdletters meer weg voor deze onzin.

ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:39

@ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:26

1000X gaat Joris echt niet goed vinden!
Je zult het met 1 maal moeten doen.

Ceterum censeo religinem delendam esse.

Flipus | 05-10-14 | 15:38

7,62x39 | 05-10-14 | 14:46

zij zullen het evenwel bij moordlust houden en de daad niet bij het woord voegen.

de echte sinterklaas | 05-10-14 | 15:36

@Flipus | 05-10-14 | 15:32
Als dat zo was, waarom werden onderweg dan alle joden afgemaakt?

En dat moslims het ook doen vormt geen rechtvaardiging voor grootschalige moordpartijen.

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:34

En wij maar ingrijpen bij het verschijnsel jihadi's.. dat volkje dat om fundamentalistische en persoonlijkheidsredenen elders wil gaan moorden.. dat mag niet en moet belemmerd worden enz enz.. verOpstelted worden(nou dan weten we het wel weer)
En wat doen we? Precies hetzelfde.. Op basis van onze (beter geachte) fundamenatalistische gronden sturen wij in opdracht mensen naar elders om anderen ( jihadi's ,die wij tegen willen houden en belemmeren)verrot te schieten en te bombarderen..
Uiteraard met J.C. aan onze zijde.. laten we praktisch/praktiserend blijven..

Wel, en dan hebben we hier een echte SGP fundamentaliste die zichzelf ook rijp acht om koppen te snellen voor het ware geloof.. en dan vauit ene club/partij die recent de Joodse organsiaties in NL 1,1 miljoen extra subsidie toespeelde uit sieligheit(of was het selichot-het is tenslotte Jom Kippur weekend) omdat deze clubs werden bekritiseerd door hun idiote fundamentalistische verdediging van de moordpartijen op de Palestijnen in GAZA..
Dus funadamentalisme loont.. uitkeringsgerechtigden: wordt fundamentalist en u krijgt extra subsidie.. NL is gestoord.. en geinfecteerd door het ziekelijke Joodschristelijke ideaal.. dat lever dus volop lijken op.Hamas kan er over meepraten en IS straks ook..
De SGP vrouw gaat het razend druk krijgen.. bloedschort voor..

De SGP staat dan nu ook voor Schiet Grage Partij.. met geslepen grote messen natuurlijk..
Het ware snijgevoel..

4609 | 05-10-14 | 15:33

@Russells Teapot | 05-10-14 | 15:13

Nee de kruistochten zijn geen leugen, maar de kruistochten zijn een gevolg van, namelijk het moorden, verkrachten, brandschatten etc etc van een stel islamitische ratten in het midden oosten.

De eerste kruistocht was een bevrijdingstocht.

Flipus | 05-10-14 | 15:32

@RigouReus | 05-10-14 | 15:27
"Met name ex-christen Quid weet dat het oude testament in dat opzicht (doodstraffen) niet meer geldt, toch citeert hij hieruit."

Als ex-christen weet Quid dat het Oude Testament wel degelijk geldig blijft. Dat dat niet zo zou zijn, is een onbijbelse misvatting die leeft bij veel mensen die niet christelijk zijn of de bijbel ooit hebben gelezen.

Hier, lees maar wat Jezus er zelf over zegt:

Matteus 5:17-20:

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.

18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:31

@Gemeen Mosje | 13:23 |
Dubbele * zucht *
Religion ist Opium DES Volkes

À.amalrik | 05-10-14 | 15:30

Met name ex-christen Quid weet dat het oude testament in dat opzicht (doodstraffen) niet meer geldt, toch citeert hij hieruit. Willens en wetens stemmingmakerij, Quid. Waarom?

RigouReus | 05-10-14 | 15:28

Met name ex-christen Quid weet dat het oude testament in dat opzicht (doodstraffen) niet meer geldt, toch citeert hij hieruit. Willens en wetens stemmingmakerij, Quid. Waarom?

RigouReus | 05-10-14 | 15:28

Met name ex-christen Quid weet dat het oude testament in dat opzicht (doodstraffen) niet meer geldt, toch citeert hij hieruit. Willens en wetens stemmingmakerij, Quid. Waarom?

RigouReus | 05-10-14 | 15:27

@watching the wheels: hulde. Er is hoop voor NL

ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:27

Met name ex-christen Quid weet dat het oude testament in dat opzicht (doodstraffen) niet meer geldt, toch citeert hij hieruit. Willens en wetens stemmingmakerij, Quid. Waarom?

RigouReus | 05-10-14 | 15:27

Ceterum censeo ISem (!) esse delendam
.
ISem is wellicht nog wat logischer en dan loopt het ook lekkerder :-).

Watching the Wheels | 05-10-14 | 15:27

@rode peper | 05-10-14 | 15:22
"Dat waren toch geen theocratien, dat waren gebieden waar het staatshoofd een geestelijke was, dat is heel wat anders!"

Natuurlijk, verzin er anders ter plekke voorwaardes bij om christelijke theocratieën buiten de definitie te laten vallen, en islamitische erbinnen.

"Een theocratie is een staatsvorm waarin de godheid als onmiddellijke gezagsdrager wordt beschouwd. Het woord komt van de Griekse woorden &#952;&#949;&#972;&#962; (theos), "God", en &#954;&#961;&#945;&#964;&#943;&#945; (kratia), "macht, kracht", en betekent "heerschappij van god"."

Dat geldt voor alle voorbeelden die ik gegeven heb.

"Bij sommige godsdiensten werd de koning als zoon van god beschouwd. Bij godsdiensten met een 'heilig boek', wordt deze als directe boodschap van god gebruikt. "

En dit ook.

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:27

@flipus ceterum censeo religinem delendam esse. Jij ook 1000x op de muur schrijven.

ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:26

De Here Jezus kan haar helpen

luto | 05-10-14 | 15:26

De Here Jezus kan haar helpen ;)

luto | 05-10-14 | 15:25

Doodstraf mag niet (of Jezus heeft gelogen)
Dat 1 of andere christelijke troela beweert voor de doodstraf te zijn, betekend niet dat de dominee zijn volgelingen oproept misdadigers te vermoorden.
Maar onze huis-antichrist Quid weet dat zelf ook wel.

quote:
"Natuurlijk, als je af en toe eens christenen basht, zijn dat jeugdtrauma's."
Als Quid verder niets had geschreven, zou ik het helemaal met hem eens zijn geweest........

Jtheman | 05-10-14 | 15:24

@johnny quid: het moet zijn ceterum censeo isisINEM delendam esse? Vort.. 1000x op de muur schrijven (vrij naar Life of Brian).

ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:23

@johnny quid: het moet zijn ceterum censeo isisINEM delendam esse? Vort.. 1000x op de muur schrijven (vrij naar Life of Brian).

ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:23

@johnny quid: het moet zijn ceterum censeo isisINEM delendam esse? Vort.. 1000x op de muur schrijven (vrij naar Life of Brian).

ie-wie-waai-weg | 05-10-14 | 15:22

@Russells Teapot | 05-10-14 | 14:55
Dat waren toch geen theocratien, dat waren gebieden waar het staatshoofd een geestelijke was, dat is heel wat anders!

Een theocratie is een staatsvorm waarin de godheid als onmiddellijke gezagsdrager wordt beschouwd. Het woord komt van de Griekse woorden &#952;&#949;&#972;&#962; (theos), "God", en &#954;&#961;&#945;&#964;&#943;&#945; (kratia), "macht, kracht", en betekent "heerschappij van god". Bij sommige godsdiensten werd de koning als zoon van god beschouwd. Bij godsdiensten met een 'heilig boek', wordt deze als directe boodschap van god gebruikt.

nl.wikipedia.org/wiki/Theocratie

rode peper | 05-10-14 | 15:22

@kibambam | 05-10-14 | 13:36
Ik moest lachen :-) ...

Watching the Wheels | 05-10-14 | 15:19

De heer Johnny Quid is dan zeker ook geen voorstander van de bombardementen op ISIS, want hoe je het ook wendt of keert daarmee veroordeel je mensen zonder vorm van proces tot de doodstraf.
Ik verwacht overigens dat Johnny Quid wel een voorstander is van de bombardementen op ISIS maar dat hij tevens behoorlijk hypocriet is.

francisca van jole | 05-10-14 | 15:18

@paulvink | 05-10-14 | 15:09
"Iemand terechtstellen die na een behoorlijke rechtsgang ter dood is veroordeeld, is niet te vergelijken met het naar willekeur vermoorden van mensen die jouw religie of denkbeelden niet delen."

Wat is een behoorlijke rechtsgang? Volgens IS hanteren zij ook een behoorlijke rechtsgang. En gezien het feit dat mevrouw de moraliteit van de bijbel aanhangt, kun je er van uitgaan dat haar idee van een behoorlijke rechtsgang ook nogal verschilt van het jouwe.

Het is niet alleen het oproepen tot de doodstraf waar dit over gaat, maar het oproepen tot de doodstraf in combinatie met het ideaal om de maatschappij naar bijbelse normen in te richten, waar SGPers niet bepaald een geheim van maken dat ze dat willen.

Het is natuurlijk wel zo dat deze mevrouw ongevaarlijk is, omdat de SGP nu eenmaal een marginaal partijtje is. En daar mogen we blij om zijn.

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:18

dubbel post excuses server/verbinding deed raar.

dwar | 05-10-14 | 15:18

Alle religies zijn Kilo Utrecht Tango. Alle religies existeren op pure indoctrinatie, beïnvloeding van zwakkere groepen en individuen, het dreigen met hel en verdoemenis, het vagen vuur etc. Schakelen het gezonden verstand zo veel mogelijk uit. Leggen allerhanden geboden- en heel veel verboden op.
Mensen worden onmachtig gemaakt en afhankelijk.
GELOOF=ONMACHT, onmacht tot het zelfstandig na denken, het zelfstandig handelen, het zelfstandig een mening hebben. etc. etc.

dwar | 05-10-14 | 15:16

Alle religies zijn Kilo Utrecht Tango. Alle religies existeren op pure indoctrinatie, beïnvloeding van zwakkere groepen en individuen, het dreigen met hel en verdoemenis, het vagen vuur etc. Schakelen het gezonden verstand zo veel mogelijk uit. Leggen allerhanden geboden- en heel veel verboden op.
Mensen worden onmachtig gemaakt en afhankelijk.
GELOOF=ONMACHT, onmacht tot het zelfstandig na denken, het zelfstandig handelen, het zelfstandig een mening hebben. etc. etc.

dwar | 05-10-14 | 15:15

Quid, je draait weer eens door dat gekke mens zegt heel wat anders dan ISIS doet.

Ceterum censeo religie esse delendam.

Flipus | 05-10-14 | 15:14

@Parsons | 05-10-14 | 14:10
"Ah, de kruistochtenleugen."

Wat? De kruistochten zijn een leugen? Meen je dat nou serieus?

Als recentere gruweldaden uit de geschiedenis ontkend worden, vinden we dat verwerpelijk, en in één enkel geval is het zelfs nog steeds strafbaar. Zo blijkt maar weer, een zieke leugen wordt een acceptabel standpunt als er maar genoeg tijd overheen gaat.

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:13

Complete onzin weer wat Quid hier beweert. Iemand terechtstellen die na een behoorlijke rechtsgang ter dood is veroordeeld, is niet te vergelijken met het naar willekeur vermoorden van mensen die jouw religie of denkbeelden niet delen.

Overigens ben ik 100% tegen de doodstraf, maar dat betekent niet dat mensen die ervoor zijn gelijkgesteld kunnen worden met shariaterroristen.

Obama is ook voor de doodstraf; Lou Reed was er ook voor en verklaarde zelfs dat hij graag persoonlijk de schakelaar had overgehaald bij de vrouw die Andy Warhol had neergeschoten. Ga je die ook even aanpakken, Quid?

paulvink | 05-10-14 | 15:09

@vliegende knorrepot | 05-10-14 | 14:26
"Geen religie is ook een religie"

Huh? Dat klinkt nogal tegenstrijdig, net alsof je zegt: "geen geld is ook geld," of "geen mening is ook een mening." Terwijl de definitie van het woord "geen" juist is dat iets er niet is, volgens mij.

Leg eens uit?

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:09

Religie is gewoon in zijn algemeenheid een gevaarlijk fenomeen. Het schakelt het eigen denk- en relativeringsvermogen van de mens grotendeels uit doordat het leefregels voorschrijft het schrijft. Die leefregels zijn regelmatig multi-interpretabel, waardoor een bepaalde groep aanhangers er het goede handelingen door gaat verrichten, maar er net zo goed een groep aanhangers kan zijn die uit hetzelfde voorschrift slechte handelingen gaat verrichten.

algebra | 05-10-14 | 15:07

@mrmojorising | 05-10-14 | 14:25
"Die evil bible site slaat nergens op. Vol van aannames geuit uit een gebrek aan kennis en inzicht wat leidt tot wartaal..."

Um, nee hoor, er wordt gewoon verwezen naar wat in de bijbel zelf staat. Heeft niets met aannames te maken, gewoon het benoemen van feiten.

Maar goed, dit argument dat jij nu aandraagt dient natuurlijk vooral om jezelf ervan de overtuigen dat die site Stom is, zodat je de inhoud veilig kunt negeren, en kunt blijven vasthouden aan je achterhaalde denkbeelden.

Russells Teapot | 05-10-14 | 15:04

@ Parsons | 05-10-14 | 14:10
Ook een christengekkie maar wel een die zijn feiten op een rijtje heeft. Hulde.

o)+ | 05-10-14 | 15:03

@Chiant | 05-10-14 | 14:42
"kon ik mij de moeite besparen van het Lez0n van de rest."

Gezien de vele stompzinnige reacties op dit artikel, ben je overduidelijk niet de enige die niet de moeite heeft genomen om het te lezen.

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:59

Oh leuk geenstijl server error. Ligt natuurlijk aan mij dus mint u maarrrr...

QuelleFromage | 05-10-14 | 14:55

Gaat weer lekker met de server hier...

Ommezwaai | 05-10-14 | 14:55

@rode peper | 05-10-14 | 14:50
"Hoelang is het christendom de domninante religie in Europa geweest? En hoeveel theocratien zijn er geweest in die tijd? Ik kan maar een voorbeeld bedenken"

Haha, wat? Wat dacht je van al die bisdommen in de middeleeuwen? En de Pauselijke Staat? En het katholieke Spanje? En de strijdende partijen in de dertigjarige oorlog? Of het Romeinse/Byzantijnse Rijk, vanaf het moment dat de christenen de macht grepen? En zo kan ik wel even doorgaan.

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:55

-weggejorist-

QuelleFromage | 05-10-14 | 14:54

-weggejorist-

QuelleFromage | 05-10-14 | 14:53

-weggejorist-

QuelleFromage | 05-10-14 | 14:53

Onthoofden is wat hands-on, maar een trekker overhalen? Met alle soorten van genoegen. Vooral die IS gasten zou ik graag zien kreperen. Kijktip: Youtube films vanuit Amerikaanse apache heli's.

QuelleFromage | 05-10-14 | 14:52

@pedro300 | 05-10-14 | 14:49
Als je op het linkje had geklikt, had je gezien dat de bijbel voor heel veel "misdaden" de doodstraf voorschrijft. Dus dat die SGPers het verkeerd begrepen hebben, is bullshit. Integendeel, zij hebben het veel beter begrepen dan jij. Maar goed, zij weten dan ook wat er in de bijbel staat, jij overduidelijk niet.

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:52

Parsons | 05-10-14 | 14:10
Wie is in godsnaam die dr. Bill Warner en wat is het Center for the Study of Political Islam? Ik kan er nauwelijks iets over vinden. Betrouwbare en geverifieerde bronnen hanteren in een gevoelige discussie als dit is ook wat waard. Als je maar wat raak gaat shoppen vind je altijd wel ergens een gek die je vooraf ingenomen standpunt ondersteunt.

Doldwaas | 05-10-14 | 14:52

@ mindless | 05-10-14 | 14:39 |

Goh.
En, was het leuk daar?

Peter Emile | 05-10-14 | 14:52

@Schoorsteenveger | 05-10-14 | 13:53 ,

Hoelang is het christendom de domninante religie in Europa geweest? En hoeveel theocratien zijn er geweest in die tijd? Ik kan maar een voorbeeld bedenken (was ergens in een zwitserse stad, olv misschien zelfs wel Calvin)

rode peper | 05-10-14 | 14:50

"Ceterum censeo ISIS esse delendam."

Inderdaad. Ook ik ben van mening dat de Senseo van ISIS moet worden vernietigd.
Ze realiseren zich maar half wat ze de mensheid daarmee aandoen.

Peter Emile | 05-10-14 | 14:50

feit is dat men bij de communisten en kapitalisten hoofdzakelijk nog de doodstraf hanteert.in de bijbel staat gij zult niet moorden ,een van de 10 geboden duidelijk genoeg.maar ook een ander gebod( het teken van god) snappen die sgp ,cu , rk niet want de rustdag is niet de zondag maar de zaterdag.

pedro300 | 05-10-14 | 14:49

@Allemaal | 05-10-14 | 13:42
"Ze heeft het over de doodstraf die door een rechter wordt gesanctioneerd op een schuldige."

In het geval van de sharia wordt de doodstraf ook door een rechter gesanctioneerd.

"Waar het religieuze standpunt van de schuldige volstrekt irrelevant is."

Als we onze rechtspraak op het heilige boek van de SGP zouden gaan baseren, zou dat zeker niet meer irrelevant zijn. Zie de linkjes die Quid met ons deelde.

Verder, zou jij de ISIS wel acceptabel vinden, als ze de doodstraf op een "humane" manier zouden uitvoeren?

"De jeugdtraumaatjes van Quid maken er echter van dat dit net zo erg is als het doorsnijden van kelen van onschuldige burgers vanwege hun religieuze standpunt."

Hoezo jeugdtraumaatjes? Waarom kun je niet gewoon inhoudelijk op de zaken ingaan, in plaats van de persoon aan te vallen? Weet je wie ook tegen een bepaalde religie ageert na in haar jeugd getraumatiseerd te zijn? Ayaan Hirsi Ali. Vind jij dan ook dat zij niet serieus te nemen is, omdat haar activisme een gevolg is van haar jeugdtrauma's? Of hanteer je dan heel hypocriet andere maatstaven.

Dat Quid een ex-gristen is, maakt zijn verhaal alleen maar sterker. Hij weet namelijk waar hij het over heeft, in tegenstelling tot de meeste Jezusfanboys hier.

"Ziek Quid, ziek. Je zit enorm te trollen."

Ach gossie, last van kwetsgevoelens?

*zakdoekjes aangeeft*

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:48

@Schoorsteenveger | 05-10-14 | 13:53 ,

Hoelang is het christendom de domninante religie in Europa geweest? En hoeveel theocratien zijn er geweest in die tijd? Ik kan maar een voorbeeld bedenken (was ergens in een zwitserse stad, olv misschien zelfs wel Calvin)

rode peper | 05-10-14 | 14:47

Alle religie is kut.

dutchdj | 05-10-14 | 14:46

de echte sinterklaas | 05-10-14 | 14:41
Uw RK paraphernalia zullen bij SGP'ers even veel moordlust opwekken als bij hun islamitische evenknie, o goedheiligman.

7,62x39 | 05-10-14 | 14:46

wat is er aan de hand met de site?

de echte sinterklaas | 05-10-14 | 14:45

Tja, als iemand echt zelfstandig denk en dan zegt, ik ben voor de doodstraf ===> prima.
Als iemand zegt, ik ben voor de doodstraf ==> OMDAT ==> het in de bijbel staat ====> eternal fail.
SGP zijn idd opzich hetzelfde als IS, precies dezelfde, alleen andere culttur.
SGP'ers zijn zo verschrikkelijk xxxxxx
Immers overal in de bijbel wordt er gesproken over goden.
En dan ineens is hun god de enigste, en de creator van het hele universium......

Free Fall-ing | 05-10-14 | 14:44

Nieuw record: de tweede!
Al na het lezen van de tweede zin wist ik wie de auteur van het stukje was en kon ik mij de moeite besparen van het Lez0n van de rest.

Chiant | 05-10-14 | 14:42

-weggejorist-

de echte sinterklaas | 05-10-14 | 14:41

toch ga ik liever bij deze mevrouw logeren dan bij de isis-luitjes in syrie. dikke kans dat ik mijn hoofd mag behouden en bij die isis-luitjes weet ik het nog zo net niet met mijn uiterlijk.

de echte sinterklaas | 05-10-14 | 14:41

upgent | 05-10-14 | 13:50
Hamzaboy is een jongensbordeel in Marakech.

mindless | 05-10-14 | 14:39

@--sql error-- | 05-10-14 | 13:37
"Verzonnen argumenten?" Zoals?

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:39

upgent | 05-10-14 | 13:50
Hamzaboy is een jongensbordeel in Marakech.

mindless | 05-10-14 | 14:38

@StijlvolRechts | 05-10-14 | 13:31
"haar geloof is nihil en in getallen staat ze vrijwel alleen in haar overtuiging. Bij moslims daarentegen zit het gevaar in de getallen, daar is er niet een met die overtuiging daar spreken we al snel over miljarden wereldwijd."

Haha, dat denk je toch niet echt, dat deze mevrouw alleen staat in haar overtuiging? Wat dacht je van de religious right in de VS? Of de christelijke milities in donker Afrika?

Russells Teapot | 05-10-14 | 14:36

Lucia de Berk mag van geluk spreken dat niemand in Nederland dit sgp-mens al te serieus neemt...

Hazelares | 05-10-14 | 14:35

Mutsen krijgen geen aandacht meer, maar als er iets is wat mutsen graag wilen dan is het aandacht krijgen. En wat doen ze dan? Juist, iets geks doen zodat ze aandacht krijgen. Dat is Liliane hier mooi gelukt. En trouwens, het moet van haar uit de bijbel komen want zelfstandig denken doet ze niet aan. Ik denk wel zelfstandig, ik bepaal voor mezelf dat ik geen mensen en geen dieren dood maak. En ik hoef niet naar de hemel als er voor dieren ook geen hemel is. En mensen die andere mensen doodmaken, en ze willen niet stoppen, dan doe ik mij duit in het zakje dat op die menen een digitaal aangestuurde bom wordt gegooid.

Brabant hier | 05-10-14 | 14:33

Laat deze SGP beul dan intern beginnen, gaan we over een jaartje wel kijken hoe het ging,
-vele incest plegers binnen de SGP.
-vele haat predikers binnen de SGP.
-alle moordenaars die SGP lid zijn of waren.
-praten we dan verder.
-amen.

Free Fall-ing | 05-10-14 | 14:31

vliegende knorrepot | 05-10-14 | 14:26
Zoals niet eten een soort van eten is.

7,62x39 | 05-10-14 | 14:30

Bytemaster | 05-10-14 | 14:04
Je bent naïef. Bij wijze van spreken? Enkel omdat men zich knarsetandend heeft neergelegd bij de status quo.
Als God gebiedt te moorden, dan doet zij dat, als God gebiedt te straffen, dan doet zij dat, als God gebiedt te oordelen en te veroordelen, dan doet zij dat. Zonder twijfel. Zij laat zich weerhouden door een rem die door onze samenlevingen op hun fundamentalistisch denken is gezet, en ze maken zichzelf wijs dat het hun God zélf is die op die rem heeft getrapt, en dat diezelfde God elk moment kan besluiten om gas te geven.

Schoorsteenveger | 05-10-14 | 14:29

@Muxje | 05-10-14 | 14:12
Dat moet wel te doen zijn net als met andere strafmaatregelen.
Aangezien de doodstraf onherroepelijk is zulle de eisen die men stelt aan zo'n vonnis extreem hoog moeten zijn, bij 1 promille twijfel of de gepakte dader inderdaad de juiste persoon is moet zo'n vonnis niet worden uitgesproken. Ook over de ernst van de daad en de kans op herhaling kunnen duidelijke richtlijnen worden opgesteld.
Ik heb ook geen vertrouwen in justitie, politie en de politiek maar verwacht dat als de doodstraf in Nederland weer wordt ingevoerd er meer mensen de doodstraf ontlopen die hem eigenlijk wel hadden verdiend, dan dat er een kans is dat iemand onterecht deze straf krijgt opgelegd.

francisca van jole | 05-10-14 | 14:28

-weggejorist-

vliegende knorrepot | 05-10-14 | 14:28

Geen religie is ook een religie;
overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 05-10-14 | 14:26

Die evil bible site slaat nergens op. Vol van aannames geuit uit een gebrek aan kennis en inzicht wat leidt tot wartaal...

mrmojorising | 05-10-14 | 14:25

Die evil bible site slaat nergens op. Vol van aannames geuit uit een gebrek aan kennis en inzicht wat leidt tot wartaal...

mrmojorising | 05-10-14 | 14:24

@upgent | 05-10-14 | 13:50
Ik voorspel al maanden dat het niet is *of* het gaat gebeuren, maar *wanneer* ..
Ik zet mijn muntje in op begin 2015.

Wijze uit het Oosten | 05-10-14 | 14:23

Sorry Quid, maar ik vind dit geen sterk verhaal. Er is nogal een verschil of iemand de doodstraf wil uitvoeren op een veroordeelde misdadiger, of dat iemand een onschuldige de kop afhakt omdat hij niet in jouw denkbeeldige vriendje gelooft.

Religie is een psychische aandoening, dat ben ik met je eens, en deze mevrouw van de SGP hoort bij een eng clubje, maar jouw vergelijking gaat echt volslagen mank.

marcoplarco | 05-10-14 | 14:22

@massaal 13.58u Inderdaad interessant stuk over Quid.

rien6139 | 05-10-14 | 14:22

Sorry Quid, maar ik vind dit geen sterk verhaal. Er is nogal een verschil of iemand de doodstraf wil uitvoeren op een veroordeelde misdadiger, of dat iemand een onschuldige de kop afhakt omdat hij niet in jouw denkbeeldige vriendje gelooft.

Religie is een psychische aandoening, dat ben ik met je eens, en deze mevrouw van de SGP hoort bij een eng clubje, maar jouw vergelijking gaat echt volslagen mank.

marcoplarco | 05-10-14 | 14:21

-weggejorist-

Ridde Rogter | 05-10-14 | 14:19

-weggejorist-

Ridde Rogter | 05-10-14 | 14:18

OT:
De Amerikaanse geheime diensten schijnen versleutelde berichten van IS ontcijferd te hebben, waarin zij plannen hebben om jihadisten vermomd als vluchtelingen in groepjes van vier man naar Westeuropa te sturen. Ze mogen dan niet per vliegtuig reizen.
www.faz.net/aktuell/politik/ausland/is...

Vigil | 05-10-14 | 14:17

Quit gaat echt buiten het boekje met dit stuk. Die vrouw zegt helemaal niet dat ze wil onthoofden... De doodstraf is hard, maar de staat mag dit uitvoeren na een flinke gerechtelijke procedure. Ik ben niet tegen wat deze mevrouw zegt. Ik ben tegen quit die hier leugens verspreid.

nerugaer | 05-10-14 | 14:17

-weggejorist-

Ridde Rogter | 05-10-14 | 14:17

@L.E. Raar | 05-10-14 | 13:31
* Vast boterhammetjes smeren doet.. *

Wijze uit het Oosten | 05-10-14 | 14:16

Quit gaat echt buiten het boekje met dit stuk. Die vrouw zegt helemaal niet dat ze wil onthoofden... De doodstraf is hard, maar de staat mag dit uitvoeren na een flinke gerechtelijke procedure. Ik ben niet tegen wat deze mevrouw zegt. Ik ben tegen quit die hier leugens verspreid.

nerugaer | 05-10-14 | 14:16

-weggejorist-

Ridde Rogter | 05-10-14 | 14:15

Vrouwen mogen geen politiek bedrijven. Ze mogen niet werken en al helemaal niet als beul. Als de SGP het voor het zeggen krijgt zal Lilian Janse als eerste over de kling gejaagd worden.
Overigens is religie niet kut. Gebrek aan naastenliefde is kut.

7,62x39 | 05-10-14 | 14:15

-weggejorist-

Ridde Rogter | 05-10-14 | 14:14

Ik heb dat mensch wel eens op tv horen praten. Niet lang, maar wel voldoende om te concluderen dat we hier van doen hebben met iemand die dringend geestelijke bijstand nodig heeft. En dat niet uitsluitend vanwege haar staatkundig grefoschap.

Ridde Rogter | 05-10-14 | 14:14

Enkeltje kalifaat voor deze mevrouw. Kunnen we crowdfunden voor een ticket ? lijkt me leuk om Jan of Ruktor met een ticket in de handen te zien voor deze mevrouw. Hilarische TV gegarandeerd.

netniet | 05-10-14 | 14:12

@francisca van jole 13:59: Geen principiele bezwaren, maar ik vraag me af of je dit soort uitzonderingen goed kan codificeren.

Muxje | 05-10-14 | 14:12

@niet voor de hond | 05-10-14 | 14:08
Nope, maar wel familie ervan.

de grote Anti | 05-10-14 | 14:11

Quid heeft gelijk. En heb géén illusies, zodra je fundamentalistische grrristenen de kans geeft wordt het één pot nat met het Kalifaat. Laatst een gesprek gehad met zo'n engerd en hoe langer je door vraagt dan blijkt het vernisje verlichting maar heel dun en worden de engere dingen uit het OT weer opgelepeld. Geloof is één pot nat en vertrouw per definitie niemand die in sprookjes gelooft.

Mike Oxlong | 05-10-14 | 14:09

&gt;>Maar ik heb gezien hoe dat werkt zodra de gordijnen dichtgaan en de 5 kinderen naar bed zijn.
de grote Anti | 05-10-14 | 14:04
Dit kan maar één ding betekenen. U bent zelf een christen-mannetje of vrouwtje.

niet voor de hond | 05-10-14 | 14:08

Misschien iets voor Jalta.

asylumstreetspanker | 05-10-14 | 14:08

Het is duidelijk dat een strafrechtsysteem waar geen stop op zit in de vorm van de doodstraf, gedoemd is tot machteloosheid in een wereld van veelplegers zoals wij die tegenwoordig kennen. Dat de doodstraf voor iemand als Holleeder na de Heineken ontvoering onschuldige en schuldige levens had kunnen redden staat wel vast. Het zou ook voor mensen die humanistisch denken over de waarde van het leven een punt van discussie horen te zijn.

Troef | 05-10-14 | 14:06

Ik ga toch maar het zekere voor het onzekere nemen en bidden tot God om al die valsspelers eens zijn toorn te doen toekomen. Vandaag lijkt me een goed dag om te beginnen ;-)

McMarx | 05-10-14 | 14:06

Waarom we er bij christenen geen waarde aan hechten als ze zo'n uitspraken doen heeft gewoon te maken met de realiteit. Bij de christen gaat het meer om "bij wijze van spreken", terwijl het bij moslims gewoon in de praktijk gebracht wordt.
Het betekent dat de vrijheid van meningsuiting goed werkt als we bij de christen onze schouders ophalen en bij de moslims in actie komen.

Bytemaster | 05-10-14 | 14:04

Probleem dat ik vooral met gristenen en varianten heb (vaak de blanke n-europese versie van de gebruinde katholieken) is dat zij ook neerkijken op mensen die niet 'geloven'. Meestal doen ze geen vlieg kwaad, dus who gives a shidt, maar het gaat dieper. Ze hebben overal hun tentakels inhangen en hebben vaak relatief grote families en strikte leefregels. De man is uiteraard een verantwoordelijk figuur en het vrouwtje voldoet aan haar plichten zoals koken, vriendelijk zijn tegen de buren en vrienden, zelfs vreemden. Maar ik heb gezien hoe dat werkt zodra de gordijnen dichtgaan en de 5 kinderen naar bed zijn. Het is en blijft een mannenwereldje. Niets mis mee op zich, mannen zijn nu eenmaal in staat tot andere dingen als vrouwen. Maar het is het hypocriete gedoe. En geloof mij als ik zeg dat veel gristenen meer respect hebben voor een moslim dan een atheist. En heeeeel misschien *kuch* ook wel iets te maken hebben met de ongebreidelde import van andere godsdienstige mensen uit alle hoeken van de wereld. Hebben ze nog steeds niet door dat ze ooit geknecht zijn door zandbakreligies, of komt het gewoon goed uit voor ze dat de vrouw en kinderen luisteren en er vaak talloze connecties met andere gristenen/gelovigen zijn? In de zin van rijkdom, bezit en mogelijkheden.. hmm. Oke je hebt gristenen die jezus aanhangen en het liefste willen lijden, maar ik heb zo'n vermoeden dat die zwaar in de minderheid zijn. Maar wel een leuk uithangbord.

de grote Anti | 05-10-14 | 14:04

@Ommie de HaatMoker | 05-10-14 | 13:56
Flikker op met je kruistochten. Die kwamen er om je moordende, rovende en plunderende geloofsgenootjes terug te schoppen hun holen in.

Nilfisk | 05-10-14 | 14:01

En daarom gewoon een totaalverbod op ieder geloof...

Ommezwaai | 05-10-14 | 14:01

-weggejorist-

bbbachstra | 05-10-14 | 14:00

God straft ook mij meteen.

bbbachstra | 05-10-14 | 13:59

@Muxje | 05-10-14 | 13:43
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, echter stel dat Adolf Hitler geen zelfmoord had gepleegd, had men hem dan ook gevangen moeten nemen en hem voor de rest van zijn leven moeten onderhouden en het risico lopen dat aanhangers van deze man hem zouden bevrijden ?

francisca van jole | 05-10-14 | 13:59

Quid? Je citeert in je link toch de Koran, alleen daar dient men anders denkende te doden.

Death to Followers of Other Religions
Whoever sacrifices to any god, except the Lord alone, shall be doomed. (Exodus 22:19 NAB)

Skunk57 | 05-10-14 | 13:58

@StijlvolRechts | 05-10-14 | 13:31
Ha! Dat mochten die Kutmohammedanen willen, dat ze met miljarden zijn. Soms zie je wel zo'n bijgochem in de reaguurderscolommen die zijn islam meer dan 1 punt 3 miljard verdwaalde en verdwaasde zielen toedeelt maar dat is grootspraak en een utopische wensgedachte. De islam gaat de tweede helft van deze eeuw namelijk niet eens halen. Einde oefening voor allah c.s. rond 2050.

Psycheltjes | 05-10-14 | 13:58

Ze lezen dit morgen pas. Geen internet op Zondag!

bbbachstra | 05-10-14 | 13:58

En dat voor iemand die tot zo'n 5 jaar geleden zelf nog overtuigd gristenhond was, Quid. Iets als de meest fanatieke nietrokers zijn exrokers. Je laat je kennen.

@Everybody lees dit eens over de heer Quid voor meer achtergrond: hollandsehufters.blogspot.com.es/2012/...

massaal | 05-10-14 | 13:58

"Ik zou haar doen"
kibambam | 05-10-14 | 13:36
U bent haar oom of achterneef?
Cuyahoga | 05-10-14 | 13:50

Dat is wel heel ver gezocht, Cuyahoga. In die kringen (SGP, CU) is het meestal papa of een broer.

DeSjaak1000 | 05-10-14 | 13:57

@Parsons | 05-10-14 | 13:54
Ja ok, kruistochten en de inquisitie alsmede Noord-Ierland en Kony hebben nooit bestaan als Christelijke gruweldaden tegenover andersdenkenden.

Ommie de HaatMoker | 05-10-14 | 13:56

test

Einde van de Domheid | 05-10-14 | 13:55

Het is de goddelijke opdracht, en dus plicht, van *elke* moslim om ongelovigen, en dus ook andersgelovigen, te doden waar ze gevonden kunnen worden.

Is dat ook zo in het gristendom en roept deze geloofswaanzinige dame daar toe op?

Niet heh? Dus zou het er de hele week over zijn gegaan?

Mwoah.. als ze morgen met een bijbel in de hand een 747 in een gebouw vliegt misschien.

Nuance.. snap je wel?

Parsons | 05-10-14 | 13:55

"Ik zou haar doen"
kibambam | 05-10-14 | 13:36
U bent haar oom of achterneef?
Cuyahoga | 05-10-14 | 13:50

Dat is wel heel ver gezocht, Cuyahoga. In die kringen (SGP, CU) is het meestal papa of een broer.

DeSjaak1000 | 05-10-14 | 13:55

Het is de goddelijke opdracht, en dus plicht, van *elke* moslim om ongelovigen, en dus ook andersgelovigen, te doden waar ze gevonden kunnen worden.

Is dat ook zo in het gristendom en roept deze geloofswaanzinige dame daar toe op?

Niet heh? Dus zou het er de hele week over zijn gegaan?

Mwoah.. als ze morgen met een bijbel in de hand een 747 in een gebouw vliegt misschien.

Nuance.. snap je wel?

Parsons | 05-10-14 | 13:54

De crux is natuurlijk dat in een beschaafd land als Nederland een partij van reli-gekkies 0,7% van het electoraat vertegenwoordigd, en in het Islamitische barbarije een meerderheid van de bevolking voor de sharia is. Scheelt dus ongeveer een factor honderd in stupiditeit.

Zware Guy | 05-10-14 | 13:54

@Cuyahoga... ik zeg altijd tegen haar kinderen "ik neuk je de moeder"

kibambam | 05-10-14 | 13:53

StijlvolRechts | 05-10-14 | 13:31
"Het probleem Quid, is dat deze dame geen enkele bedreiging vormt, haar geloof is nihil en in getallen staat ze vrijwel alleen in haar overtuiging."
En hoe komt dat, denk je? Dat is een strijd van eeuwen geweest, eentje die overigens nooit echt is afgerond. Zo lang we de mind set van die gristenfundi's nog steeds niet helemaal kunnen doorgronden, snappen we die jihad's ook niet. Je proeft de haat.
In die zin is Lilian een even groot gevaar als die mohammedaanse gelovigen.

Schoorsteenveger | 05-10-14 | 13:53

Als er ook maar iets zoals een god bestond, dan had hij de broncode betreffende ons allang opnieuw geschreven.
Ook hij praat deze rotzooi niet goed bij zijn maten in de kroeg.

No Mames | 05-10-14 | 13:51

"Ik zou haar doen"
kibambam | 05-10-14 | 13:36
U bent haar oom of achterneef?

Cuyahoga | 05-10-14 | 13:50

@Quid... wat als de reaguurders van GS hadden mogen oordelen over het lot van Volkert van der G. met de doodstraf als optie...

kibambam | 05-10-14 | 13:50

Ene HAMZABOY2 heeft zojuist op Marokko.nl toegegeven dat hij bereid is om aanslagen te plegen in Nederland.

upgent | 05-10-14 | 13:50

Ik zeg, lobotomie voor iedereen op de wereld die gelovig is. Dan kunnen we daarna weer normaal doen.

Denk dat we daarna ook geen millieu issues meer hebben. En genoeg huizen voor iedereen.

Barco van Masten | 05-10-14 | 13:49

Deze mevrouw lijkt me niet zo'n gevaar. Redelijk gezagsgetrouw die SGP-ers, dus zolang mensen onthoofden wettelijk niet mag zal ze dat niet doen. Overigens geldt dat ook voor een heel groot deel van de islamitische bevolking.

Doldwaas | 05-10-14 | 13:49

Joden, christenen, islamieten, het is sad wat ze allemaal aan verwerpelijke zaken goed praten met de hand op het boek.
Per definitie zijn het allemaal misselijkmakende hypocriete kadavers met een tekortkoming in de kernel. De één profileert het wat meer dan de ander, maar debiele senielen zijn het allemaal. Althans dat is mijn bescheiden mening.
Feitelijk is er in de natuur niets zo allemachtig fout uit geëvolueerd als de mens.

No Mames | 05-10-14 | 13:47

L. Rakker | 05-10-14 | 13:42

Volgens de website van OnzeTaal mag deze vorm ook. Het is dan wel informeel, maargoed, dit is GeenStijl.

Alle religie is inderdaad zware lariekoek (vooral als mensen het aan anderen (kinderen) opleggen; als dat niet was gebeurd zou er nu alleen nog maar religie in Azië en het Midden-Oosten zijn.). Moeten we niet willen.

Krantlezer | 05-10-14 | 13:47

Of je zit te trollen of je hebt een ernstige geestelijke beperking.

Nilfisk | 05-10-14 | 13:46

Als in een rechtstaat aan iemand de doodstraf wort opgelegd, is dat een heel ander verhaal dan dat een barbaarse groepering als ISIS mensen die hen niet zinnen afslachten.
Ik vind het wel consequent van deze mevrouw dat ze zegt voor de doodstraf te zijn, en dat ze als het zou moeten haar verantwoordelijkheid zou nemen.
Maar dat begrijp jij ook allemaal best, Quid. Wat zou het een verademing zijn als je eens een andere plaat opzette.

Lewis | 05-10-14 | 13:46

Toch heeft de server van GS veel gemeen met de SGP.

Febofiel | 05-10-14 | 13:44

@francisca van jole 13:34: Juist. Deze vrouw zegt gewoon voor de doodstraf te zijn, en geeft aan dat ze persoonlijke verantwoordelijkheid voor de voltrekking niet zou schuwen. Je kan tegen de doodstraf zijn, het haar opmerking dat ze het zelf doet kan je ook op een wat andere manier uitleggen (dat ze niet op de stoel van de beul maar van de rechter gaat zitten), maar zo eng is dit allemaal niet. Niet veel enger dan de obligate haat die hier in de panelen gespuid wordt als het over pedo's gaat.

Over de doodstraf zelf: ik ben vanuit mijn principes voor. Ik denk dat er daden zijn waar niets minder dan de doodstraf tegenover kan staan. Ik denk ook dat het beter is om ons te ontdoen van zeer gevaarlijke en onverbeterlijke criminelen. Maar tot zover de principes. In de praktijk ben ik tegen de doodstraf, omdat ik meen dat we de staat niet met een dergelijke verantwoordelijkheid kunnen toevertrouwen. En kijkende naar justitie, politie en de politiek is dat wantrouwen gerechtvaardigd.

Muxje | 05-10-14 | 13:43

'had het de komende week nergens anders over gegaan'

Nee Quid: ZOU het de komende week nergens anders over ZIJN gegaan.
Moeilijk hè, Nederlands? Of had je die module nog niet gehad?

L. Rakker | 05-10-14 | 13:42

Ze heeft het over de doodstraf die door een rechter wordt gesanctioneerd op een schuldige. Waar het religieuze standpunt van de schuldige volstrekt irrelevant is. Waarbij de doodstraf op een enigzins humane manier wordt uitgevoerd. Haar motivatie is religieus geinspireerd, de rest niet. En ze zegt helemaal nergens dat de methode van onthoofding haar voorkeur heeft. In tegendeel, ze zegt eerder dat het snel en niet zo pijnlijk moet zijn.
-
De jeugdtraumaatjes van Quid maken er echter van dat dit net zo erg is als het doorsnijden van kelen van onschuldige burgers vanwege hun religieuze standpunt. Want dat is wat ISIS doet.
-
Ziek Quid, ziek. Je zit enorm te trollen. Afgaande op dit onderzoek is de kans groot dat je heel wat vervelende persoonlijke eigenschappen moet hebben: www.sciencedirect.com/science/article/...

Allemaal | 05-10-14 | 13:42

Hoezo onthoofdingen als vergelding vergelijken met iemand die pro doodstraf is (onderbouwd, en op politieke (niet religieuze!) gronden)? Lekker random weer Quid. Kan je Nanninga niet achterna?

oxigan | 05-10-14 | 13:40

-weggejorist-

mindless | 05-10-14 | 13:40

-weggejorist-

mindless | 05-10-14 | 13:40

... qua tussenwerpsel: die anti Ddos voorziening vertraagt de boel wel enorm hoor. Kan dat niet wat technisch geavanceerder beste GS?

titwawki | 05-10-14 | 13:40

Hoezo onthoofdingen als vergelding vergelijken met iemand die pro doodstraf is (onderbouwd, en uit politieke (niet religieuze!) redenen)? Lekker random weer Quid. Kan je Nanninga niet achterna?

oxigan | 05-10-14 | 13:40

De mens is en blijft een primitief wezen. Hij/zij die moeite heeft dit te onderkennen zal vluchten in één of andere religie.

Arnold9638 | 05-10-14 | 13:37

Dus Quid verwijt andere mensen dat ze in een verzinsel geloven en daar verzint hij dan een tekst bij met verzonnen argumenten en verwacht dat wij dat geloven?
gg, Sjonnie.

--sql error-- | 05-10-14 | 13:37

De mens is en blijft een primitief wezen. Hij/zij die moeite heeft dit te onderkennen zal vluchten in één of andere religie.

Arnold9638 | 05-10-14 | 13:36

"Ik zou haar doen"

kibambam | 05-10-14 | 13:36

@ eerstneukendanpraten | 05-10-14 | 13:32
Idd, werkt niet echt lekker.
Zou ook een zionistisch complot kunnen zijn.
Of dat mijnheer Kaktus er achter zit

Gemeen Mosje | 05-10-14 | 13:36

@eerstneukendanpraten | 05-10-14 | 13:32
Voorwaar, Gij zult niet F5-en

Stir Glenfarclas II | 05-10-14 | 13:34

Los van dat Mevr. Lilian Janse SGP'er is ben ik het eigenlijk met haar eens, In bepaalde gevallen zoals met Anders Behring Breivik, is er 100% zeker dat hij de dader is, is de gepleegde misdaad enorm en moet zo iemand ook nooit de kans krijgen weer in de maatschappij te komen (ook niet door ontsnapping).
Deze man heeft bewezen een onacceptabel gevaar te zijn voor de maatschappij en mag wat mij betreft geëlimineerd worden.
Dat we enorm voorzichtig moeten zijn met het uitdelen van de doodstraf, o.k. maar soms is het beter voor iedereen. Levenslange opsluiting kon wel eens inhumaner zijn dan de doodstraf.

francisca van jole | 05-10-14 | 13:34

@Einde van de Domheid | 05-10-14 | 13:26
Niet georganiseerd? Ze is lid van een partij en ze draagt een partijstandpunt uit.

rara | 05-10-14 | 13:33

Jezus zal binnenkort vanuit het uitspansel middels duizend maal duizend brandende braambossen naar de zondige aarde worden gezonden door de hemelse Vader om hier orde op zaken te stellen. Te beginnen bij de servers van Geenstijl...

eerstneukendanpraten | 05-10-14 | 13:32

Waanzin is waanzin.

Canis Spurcus | 05-10-14 | 13:31

... uiteindelijk, van ieder schilletje beschaving ontdaan, als het gaat om jouw kind of het mijne, zal iedereen weten dat het is en blijft: 'eten of gegeten worden'.

titwawki | 05-10-14 | 13:31

Het probleem Quid, is dat deze dame geen enkele bedreiging vormt, haar geloof is nihil en in getallen staat ze vrijwel alleen in haar overtuiging. Bij moslims daarentegen zit het gevaar in de getallen, daar is er niet een met die overtuiging daar spreken we al snel over miljarden wereldwijd. Ik zie Lilian ook geen geloofsgenoten oproepen tot een oorlog. Zie je het verschil een beetje Quid? Lilian is geen gevaar, de islam daarentegen wel. Maar ja, leuke poging tot downplayen en bagatelliseren.. iemand moet het doen en wie dan beter dan Wilders basher Quid om die taak op zich te nemen....

StijlvolRechts | 05-10-14 | 13:31

Zo Quid, terug van weggeweest? Even lekker weer je gram gehaald?
Dat je knolamanieten vergelijkt met champignons - ik laat het voor jouw rekening.
Het spijt mij om te zeggen dat ik het jammer vind dat je terug bent.
De enige der redacteuren die de sfeer op dit blog iedere keer weer grondig verpest, ben jij.
Ik denk dat ik voortaan jouw stukjes maar oversla - ze zijn het lezen niet waard.

L.E. Raar | 05-10-14 | 13:31

Zo Quid, terug van weggeweest? Even lekker weer je gram gehaald?
Dat je knolamanieten vergelijkt met champignons - ik laat het voor jouw rekening.
Het spijt mij om te zeggen dat ik het jammer vind dat je terug bent.
De enige der redacteuren die de sfeer op dit blog iedere keer weer grondig verpest, ben jij.
Ik denk dat ik voortaan jouw stukjes maar oversla - ze zijn het lezen niet waard.

L.E. Raar | 05-10-14 | 13:30

Stalin was in zijn tijd ook een groot voorstander van de doodstraf, man loste alles op met de gevleugelde uitspraak; Dood probleem opgelost!

william7055 | 05-10-14 | 13:29

Met andere woorden, Jaweh/Allah had een frontaalkwabtumor. Zijn volgelingen lijken dit probleem in de bedrading ook te hebben verworven.

Snikkeldrift | 05-10-14 | 13:29

Elke religie is sowieso kut. Wordt allen atheïst!

MisterIk | 05-10-14 | 13:29

Er staat in die bijbel van haar ook iets over zeventig maal zeven keer vergeven en iets over niet oordelen opdat gij niet beoordeeld wordt. Maar dat past niet in haar bewustzijn, zo vol zit het met relicrap.

rara | 05-10-14 | 13:28

@Dhr. de Wit | 05-10-14 | 13:04
Maar compassionele euthanasie, daar zijn deze mensen dan vaak weer tegen, wegens "respect voor het leven."

Tja, verwacht niet te veel logica van christenen. Als ze zich daardoor zouden laten beinvloeden, was hun religie al verdwenen ten tijde van het Romeinse Rijk.

Russells Teapot | 05-10-14 | 13:26

Advocaat voor de duivel spelend; deze mevrouw handelt -net als de priester in Dexter- niet in georganiseerd groepsverband. Doodstraf is overigens niet exclusief religieus. Dutroux en die gast van die peuterspeelzaal mogen van mij ook exit.

Einde van de Domheid | 05-10-14 | 13:26

Religie is opium voor het domme volk

Gemeen Mosje | 05-10-14 | 13:23

"Natuurlijk, als je af en toe eens christenen basht, zijn dat jeugdtrauma's. Aldus mensen die 24/7 hun best doen om moslims te bashen. Want zomaar alle religies kudt vinden, dat kan niet volgens de wappies die geloven dat er slechts één ware haatreligie is."

Dit geeft inderdaad feilloos aan hoe de dommeren onder de reaguurders hier redeneren. Of een zekere gastscribent, die hier elke zaterdag columns plempt die nog wel redelijk interessant zijn zolang ze over de EU of de sharia gaan, maar volslagen krankzinnig zodra het christendom voorbij komt.

Desondanks, Quid, zou je beter je schouders op kunnen halen en idioten gewoon idiote dingen laten zeggen. Je laat je nu wel een beetje kennen.

"Daarom onze stellingname dat alle religie kudt is, alle religie andersgelovigen de hel toewensen en alle religie vrouwen & kinderen & andersdenkenden tot slachtoffer maken."

Mwoah, kweenie. Je kan niet op basis van twee religies zeggen dat de overige honderden ook kudt zijn. Weer haal ik het voorbeeld van het jainisme aan.

Wat je natuurlijk wel kunt zeggen, en als redelijk mens ook niet kunt ontkennen, is dat alle Abrahamitische religies kudt zijn.

Russells Teapot | 05-10-14 | 13:17

Geloof is inderdaad een psychische aandoening. En deze mevrouw is heel, heel, heel erg ziek. Compassionele euthanasie zou niet misstaan!

Dhr. de Wit | 05-10-14 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken