Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Angst

bassiehof100xxx.jpg“Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug. Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug”, dichtte de te vroeg overleden volkszanger. Het is jammer dat vice-premier Lodewijk Asscher (PvdA) niet wat vaker naar Hazes luistert. Zijn manier van communiceren is namelijk weinig hoopvol. Vrijdag zegt hij dat het ministerie van Defensie haar mensen slechts ‘adviseert’ geen uniform te dragen in het openbaar vervoer: “Het is geen verplichting die is opgelegd.”. Maar op het intranet van het Ministerie van Defensie staat toch echt te lezen dat dat de maatregel een verplichting is, een bevel zoals CDA-Kamerlid Raymond Knops opmerkt: “Militairen dienen tot nader order geen militair uniform te dragen tijdens woon-werkverkeer.” De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof doet afgelopen woensdag ook iets opmerkelijks. De Nederlandse Syrië-ganger Muhajiri Sháám roert zich op Twitter en Facebook. Niks aan de hand, zegt de vermoedelijk best geïnformeerde man binnen het koninkrijk. Maatregelen zijn niet nodig. Een paar uur later blijkt het toch anders te liggen: Shááms paspoort wordt ongeldig verklaard, zijn andere thuisland Marokko ingelicht over een Nederlands onderzoek naar de jihadist, meldt Schoof. Donderdagmiddag. Minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) stuurt een brief naar de Tweede Kamer. Het gehele parlement wil opheldering over de uitzending van EenVandaag waarin vragen worden gesteld over de moord op Theo van Gogh. In ruim 1200 woorden verwijst de bewindsman naar een oud rapport van de Commissie van Toezicht betreffende de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD) over de kwestie. Plasterk gaat er aan voorbij dat oud-korpschef Bé Lutken - tot de zomer van 2009 zelf lid van de CTIVD – kritiek heeft op de samenwerking tussen de inlichtingendiensten ten tijde van de moord. De Kamer dwingt vervolgens - onder aanvoering van SP-pitbull Ronald van Raak en PVV-leider Geert Wilders – een debat af. Die avond ben ik op de première 2/11 Het spel van de wolf (Ga die film zien, Pierre Bokma speelt Joris Demmink!), de film van Gijs van de Westelaken en Theodor Holman over de moord op hun vriend en de betrokkenheid van de AIVD. Daar tref ik Jan Dijkgraaf met wie ik ten tijde van de aanslag bij dagblad Metro werkte waar Van Gogh als columnist aan verbonden was. We memoreren de stapel bedreigingen (hieronder een proeve) die de krant vóór de moord overhandigde aan de Amsterdamse politie en dat deze vervolgens nooit meer iets van zich liet horen. Nu ja, dat is niet helemaal waar. Na de moord zei de politie hetzelfde als het Kabinet: het waren slechts scheldpartijen. U ziet de rode lijn van dit verhaal? De angst om uiteengereten te worden door een ontploffende moslimfundamentalistische pijpbom op een ‘soft target’ als Utrecht Centraal is zeker voorstelbaar. Toch ben ik banger voor een incompetente, falende en bovendien liegende overheid. Take it away, Dré.

Reaguursels

Inloggen

Maak je niet zo druk. We hebben slechts een miljoen moslims in Nederland. Wat kan daar zou mis mee gaan?

Rest In Privacy | 28-09-14 | 23:02

Het is niet ongebruikelijk dat militairen die te maken hebben met terrorisme hun identiteit geheim houden. Ook voor politie-agenten van AT-teams is het gebruikelijk hun identiteit geheim te houden, ook bij SF-eenheden is dat gebruikelijk. Vandaar bivakmutsen, niet reizen in uniform ed.
Niet uit angst, maar uit gezond verstand. Militairen hebben families en reizen ongewapend. Met andere woorden, ze zijn kwetsbaar voor terroristen die snel een makkelijk doelwit willen vinden. Denk aan recente aanslagen in Frankrijk en het VK.
ISIS aanhangers hebben laten zien dat het ze niet uitmaakt wie ze in handen krijgen, of het nu een journalist, een priester of een medewerker van artsen zonder grenzen is, het is een legitiem doelwit. Ook militairen onderweg naar huis na een week werken zijn een legitiem doelwit.
Je kunt het in ieder geval moeilijker maken voor terroristen om een lonende doelen te vinden. Net als een negatief reisadvies voor vepaalde landen, lijkt het me verstandig voor militairen om niet in uniform te reizen. Laat ze liever gewapend mogelijke doelwitten bewaken.

ratelaar | 28-09-14 | 20:41

De stukjes van dhr. Paternotte lijken wat door een soort intellectualistische gewichtigdoenerij, indersteund door een fotootje van een diep peinzende man, maar hebben de inhoud en diepgang van gemiddeld supermarktfoldertje.

zeeman73 | 28-09-14 | 20:32

En wij vangen al die zielige islamitsche asielzoekers op. .. nu nog zielig totdat....

GebuktIsGenomen | 28-09-14 | 15:54

Misschien zijn niet alle moslims geneigd om het radicale gedachtegoed te onderschrijven, ze zijn door hun aanwezigheid in grote aantallen in het westen (en nog steeds groeiende), een welkome schuilmogelijkheid voor de radicalen die met geweld hun ideeën willen opdringen.
Ze zij op deze manier ongewild, of stiekem toch vrijwillig, handlanger van de radicalen.

Rest In Privacy | 28-09-14 | 14:29

@Russ Meyer | 28-09-14 | 12:43
Scherp! Het kwaad is doorgedrongen tot diep in de haarvaten van onze samenleving.

Ars Vivendi | 28-09-14 | 14:23

Onmiddellijk na de moord op Van Gogh deed de toenmalige Amsterdamse burgemeester Cohen iets heel slims: hij riep op tot een lawaai-demonstratie op de Dam, die na een paar toespraken vervolgens als een nachtkaars uitging.

Slim, omdat hij door die oproep de massale woede van dat moment wist te kanaliseren tot een keurige burgermans-demo op een centrale, goed te overziene plek.

Uiteindelijk onderscheidde die 'woede-uiting' zich nauwelijks van een gemiddelde FNV-demo met petjes, voorbedrukte T-shirts van goedkoop katoen, en fluitjes.

Ik denk, dat als de een of andere islamitisch gedeformeerde importbarbaar in een soepjurk ergens in dit goede land een bom legt of een prominente opiniemaker de strot afsnijdt, de burgers zich niet meer zullen laten vangen voor een van overheidswege haastig georganiseerde brave FNV-demo met trommels en fluitjes.

Dan breekt de pleuris uit.

En de overheid - volledig in paniek - zal zich dan openlijk en oprecht afvragen waar die woede vandaan komt; die overheid heeft namelijk al ruwweg een kwart eeuw onder een dikke roze steen geleefd, de oren volgestopt met kamelenstront, de mond gevuld met duurzaam bio-meel en de ogen dichtgesmeerd met halal geitenvet.

Het échte gevaar is niet zozeer die primitieve kudt-religie die ons dagelijks ongevraagd in het gezicht wordt gewreven, maar de ongelooflijke lafheid van de overheid die de verkankering en verrotting van de samenleving door de aanhangers van die totalitaire doctrine faciliteert en wegkijkt bij de talloze uitwassen ervan.

Peter Emile | 28-09-14 | 14:21

Hoe kun je hier mee omgaan?
.
Franse krant: La télévision publique de Norvège (NRK) a rapporté que selon plusieurs sources, des islamistes projetaient d’entrer dans une maison choisie au hasard, d’en décapiter les occupants, de filmer la scène et de poster la vidéo sur Internet.
.
De Noorse publieke televisie (NRK) heeft gemeld dat volgens meerdere bronnen, islamisten voornemens zijn een willekeurig huis binnen te vallen, de bewoners te onthoofden, dit te filmen en de video op internet te zetten.

.

Rest In Privacy | 28-09-14 | 14:19

@Muxje | 28-09-14 | 13:52
Onze politici zijn niet gewend om daadkrachtig op te treden, politiek bedrijven is volgens eigen zeggen "water bij de wijn doen".
Het overgrote deel van Nederland is net zo, we zijn geen volk wat voor zichzelf opkomt. Wij passen ons liever aan om ongemakkelijke situaties te voorkomen.
Het is natuurlijk erg ongemakkelijk om nationalistisch te zijn in een socialistisch land. De combinatie van die twee roept dingen op uit het verleden op waar de zittende partijen liever niet mee vergeleken worden.

BigusDickus | 28-09-14 | 14:16

Het is al weer bijna zover ja. 10 jaar geleden Theo vermoord. Het betekent ook dat Ali B. al weer precies 10 jaar in het vak zit.

The_Challenger | 28-09-14 | 14:08

lekker kerstmarkt houden, gebeurt er iets, dan 10 moskeeën sluiten en Imams de EU uit!

Astroturfer | 28-09-14 | 13:58

Sorry Bas, maar een half oog werpende op de tekst doet mij vermoeteden dat dit weer een of ander onsamenhangend relaas is...

Misschien is dat niet zo maar ik ga wat anders doen...

Smuts | 28-09-14 | 13:58

Ja, die politiek... open weet je het: je wordt islamofoob! Dus degenen die over one veiligheid waken mogen hun uniform Niet meer en public dragen... Hoe ga ik nu over de veiligheid van mij en de mijnen waken? Want het lijkt erop dat het collectief het laat afweten....

lustkapper | 28-09-14 | 13:56

Van Duyvenbode | 28-09-14 | 13:13
Ik kijk Buitenhof om te zien hoe men spartelt. Men is ten einde raad, sleept Grunberg en Terlouw het podium op om ons toe te spreken. Want men weet het niet meer. Is het nou oorlog of niet?

Schoorsteenveger | 28-09-14 | 13:56

@BigusDickus 13:27: Ik denk dat men dat ook in die kringen inmiddels wel doorheeft. Dat we het point of no return misschien al voorbij zijn: de verzorgingsstaat is niet meer houdbaar zelfs als we nu, in weerwil van Europese afspraken en het zorgvuldig gekweekte linkse volkssentiment, alsnog harde maatregelen nemen. Wat de politici nog rest is de rit uitzitten zolang de trein nog rijdt, en de aandacht af te leiden van de deplorabele staat van onderhoud van het voertuig. Nu maatregelen nemen is hetzelfde als toegeven dat je het al die jaren bij het verkeerde eind had, met je beleid, je bezielende betogen over de geneugten van de multiculturele samenleving, en je met haat vervulde kruistocht tegen iedereen die het waagde om de wijsheid van de uitgezette route in twijfel te trekken.

Muxje | 28-09-14 | 13:52

Angst is slecht voor de economie/consumptie, wat weer slecht is voor het zittende kabinet. Vandaar het nationale downplayen van een dreiging via o.a. het Staatsjournaal. In parallel G.W. Bush' boodschap om na 9/11 meer te consumeren ("Go to Disneyland").

Schwanz | 28-09-14 | 13:51

Je bent gewaarschuwd:
.
Een woordvoerder van IS riep eerder deze week moslims wereldwijd op om zoveel mogelijk burgers te doden.
.
Hij beschreef zelfs wat opties: 'Sla hun hoofden in met stenen, of slacht hem met een mes, rijd hem aan met je auto, gooi hem naar beneden vanaf een hoge plek, laat hem stikken of vergiftig hem.'

Uit:

www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...

Rest In Privacy | 28-09-14 | 13:44

Kijk zo gaan ze dat doen, als het aan hun ligt:
.
Een woordvoerder van IS riep eerder deze week moslims wereldwijd op om zoveel mogelijk burgers te doden.
.
Hij beschreef zelfs wat opties: 'Sla hun hoofden in met stenen, of slacht hem met een mes, rijd hem aan met je auto, gooi hem naar beneden vanaf een hoge plek, laat hem stikken of vergiftig hem.'
.
Uit: www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...

Rest In Privacy | 28-09-14 | 13:43

Werkelijk niet EEN van die bedreigingen is ook in correct Nederlands geschreven he!

Lefgozer | 28-09-14 | 13:40

@--sql error-- | 28-09-14 | 13:07
Het is wel degelijke de schuld van de pvda en d66 die nog steeds niet willen inzien dat we met een gigantisch probleem zitten. Als je moet buigen voor terrorisme in je land is dat het begin van het einde. Wij kunnen de immigratie niet meer betalen en dat betekent dat iedereen het met steeds minder moet doen, tot aan het punt waar iedereen in armoede leeft. Daarmee kweek je de beste voedingsbodem voor religie.
Dit is de koers die we momenteel varen in Nederland, danzij pvda en d66 onder anderen.

BigusDickus | 28-09-14 | 13:27

@--sql error-- | 28-09-14 | 13:07

Waar heb ik het over alles? Ik schrijf over de wijze waarop op dit moment wordt omgegaan net Islam en terrorisme. Een terrein waarop de politiek natuurlijk veel macht heeft. Er worden nagenoeg geen maatregelen genomen. De maatregelen die wel genomen worden zijn halfslachtig.
.
Ergens wel zorgwekkend dat u denkt dat de politiek geen macht heeft over het overheidsapparaat en beleid. Of is dit een manier om uw stem op de gevestigde politiek te vergoeilijken terwijl u ergens ook wel aanvoelt dat juist deze partijen de problemen veroorzaken en in stand houden.

Parel van het Zuiden | 28-09-14 | 13:15

@supermathijs: mis.. Hazesneefje Tonnie Leroy schreef/vertaalde veel, evenals Herman Pieter de Boer. Zie: muziekencyclopedie.nl.

ie-wie-waai-weg | 28-09-14 | 13:14

Schoorsteenveger | 28-09-14 | 12:11

Waarom gaan je dan ook Buitenhof kijken. Dat doe je jezelf toch niet aan. Alsof je door een gekkenhuis wordt rondgeleid.

Rest In Privacy | 28-09-14 | 13:13

@ITEACHYOU | 28-09-14 | 12:30
" āl-Adnanī @Shkh_AL_Adnani · 9h
Akhi al Doctor.. We have some issues in Dawla. Som of our mujahideen tend to touch each other in the dark. Any advise? @DrPhil thank you "

Dat zal inderdaad het echte account zijn van die meneer.

Stir Glenfarclas II | 28-09-14 | 13:07

Parel van het Zuiden | 28-09-14 | 13:02
jaja. alles is de schuld van de NL'se politiek. Jij hebt geen verantwoordelijkheid en als er ergens in de wereld iets mis is (ook al is het duizenden km verderop) dan is het de schuld van de pvda/d66. lekker makkelijk he, zo'n wereldbeeld.
Ergens wel zorgwekkend dat je denkt dat ze zoveel macht hebben.

--sql error-- | 28-09-14 | 13:07

Inzake Islam en terrorisme wordt door de overheid niet gefaald. Er is sprake van een kwaadaardige aansturing vanuit de gevestigde politiek. PvdA, VVD, CDA, D66 weten dat bij onveranderd beleid het een kwestie van tijd is voordat de eerste doden in de Nederlandse straten een feit zijn. Toch verandert men niets. Onwil om toe te geven dat dertig jaar verkeerd beleid is gevoerd. Angst om te doen wat nodig is. De reden maakt eigenlijk niet uit. Men weet het. Men gaat het laten gebeuren.

Parel van het Zuiden | 28-09-14 | 13:02

Dat het boek dat de daden van IS gebiedt in de Tweede Kamer staat is echt waanzin ten top. Waarom staat dat boek er? De eed mag er niet op worden afgelegd. En de zegeningen van dit geloof op onze maatschappij zijn er bar weinig.

Russ Meyer | 28-09-14 | 12:55

En dat laat je ook nog eens binnenkomen in een failliet europa, dus op korte termijn heb je ze ook geen ene flikker te bieden. Dus dat bekeren naar het vrije westen wordt enkel lastiger.

Als je geen werk hebt, geen centen, geen perspectief. Enkel die hand op houden (en dat wordt wel minder, want niet te betalen). Dan is het hangen aan je geloof het grotere goed. Het geloof is er ooit voor uitgevonden. De massa rustig houden hoewel straatarm, geef ze een geloof.
Het is enkel het verkeerde geloof dit keer.

Als men in latin Amerika niet zo allemachtig katholiek zou zijn, dan was de pleuris bende niet te overzien. Wil ik maar zeggen. Dan heb je in 1 keer door dat je eigenlijk onderbedeeld bent in de korte periode dat je hier op de globe mag zijn.

No Mames | 28-09-14 | 12:49

Als die moslims net zo bommen leggen als dreigbrieven schrijven, ben ik vooralsnog niet bang.
Met zo'n taalbeheersing kun je inderdaad alleen maar in het kalifaat terecht, of pakjes bezorgen met een wit busje.

King of the Oneliner | 28-09-14 | 12:46

Ars Vivendi | 28-09-14 | 11:48 Ik vrees dat uw analyse weleens eens een heel rake zou kunnen zijn. Ook die opmerking van Rutte over die naaste medewerker van hem. Was waarschijnlijk bedoeld als positieve boodschap. Ik moest echter gelijk hieraan denken www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/09/... Door discriminatie van Overheidswege zijn er al velen op hoge ambtelijke posities aanwezig. Zie ook die Marokkaanse zionistische complottrien op Veiligheid en Justitie. Het was een eigen tweet welke haar de das om deed. Niet een actie van AIVD of Rijksrecherche. Ik vrees dat er een complete manage met Trojaanse paarden is binnengehaald binnen het overheidsapparaat.

Russ Meyer | 28-09-14 | 12:43

Bas, wie heeft eigenlijk "oog om oog kameraden tand om tand tijd voor daden" geschreven?

bolkebeer | 28-09-14 | 12:41

De IS lacht zich deaud. Hun doel tot een islamitische staat gaat misschien nog wel beter dan ze geplanned hadden.
Kijk alleen eens hoe allemachtig veel islamieten Europa in vluchten.
Dat worden allemaal leuke tolerante EU burgers welke hun ideologie binnen de huiskamer houden. Sure.
Zielige gezinnen nu, politiek provocerende eikelbeiters over 20 jaar, en anders de geïndoctrineerde kinderen wel.

I feel sorry voor de jeugd van nu, en de fout welke wij maken.

De overheid is ook niet bang voor een aanslag. De overheid is bang voor een conflict in eigen land tussen bevolkingsgroepen. Dat je daar bang voor bent onderschrijft al de fout die er is gemaakt. En welke zich nu op hoog tempo verder uitbreid.

Wel misschien kunnen we die miljarden personen bekeren tot de ideologie van het vrije westen.

No Mames | 28-09-14 | 12:38

"2/11 Het spel van de wolf (Ga die film zien, "

Ik wacht wel op de torrent... aangezien de belastingbetalers al hebben betaalt voor deze film door middel van subsidies.

En verder is dit land dankzij de politiek al vele jaren hopeloos verloren en ik ga er ook niet van uit dat burgers beschermt zullen worden door deze incompetente en corrupte politiek die vooral bezorgt zijn om hun eigen veiligheid en carrière.

XaleX_2 | 28-09-14 | 12:37

@ie-wie-waai-weg | 28-09-14 | 12:31

De vertaling kwam van de hand van de onvolprezen André Hazes. En dat deed hij wel meer en best goed ook, vertalen van nummers naar nederlands.

Supermatthijs | 28-09-14 | 12:35

Wat een onsamenhangend verhaal weer, Eerst refereren aan een liedje van iemand die door zijn overdadig drankgebruik wat vroeg de pijp is uitgegaan en het hier over een heel ander soort angst heeft.
Vervolgens lijkt het me duidelijk dat bepaalde mensen in de samenleving eerder het risico lopen slachtoffer te worden van Islam-extremisten dan anderen, waaronder militairen.
De oproep aan militairen om in hun vrije tijd niet in uniform in het o.v. te gaan is dan ook niet meer dan verstandig, hoe je verder ook over deze regering denkt.

francisca van jole | 28-09-14 | 12:35

Bassie, Hazes heeft dat nummer niet geschreven, dat deed Udo Jürgens.
De Sinterklaasrijmpjes van Hazes zijn wangedrochten die de titel "gedichten" onwaardig zijn. Hoog koningsliedgehalte: poepdoos-poëzie. Verder ben jij de enige Nederlander die verbaasd is over liegende PVDA-ers.

ie-wie-waai-weg | 28-09-14 | 12:31


Stir Glenfarclas II | 28-09-14 | 12:17
Humor lol en dat van een gevreesde moslim, zo zie je maar.

ITEACHYOU | 28-09-14 | 12:30

@Uw Verzekeringsadvis | 28-09-14 | 12:05
Ik moest keihard lachen.
Maar dat kan ook komen door mijn grote fantasie.

wakkere_nederlander | 28-09-14 | 12:24

Zoals een scheiding tussen kerk, staat en recht een goed iets is, zou nog een bij moeten.
Scheiding van koningshuis.
De quatras politicas van EvdD zullen we maar zeggen... (daarmee op Donner doelend...)

Einde van de Domheid | 28-09-14 | 12:22

Waarom zou de overheid je je angst willen ontnemen?
Het is het ultieme repressiemiddel, iets waar iedere machtswellusteling van droomt, en het wordt ze in de schoot geworpen.

ZKH EénOog | 28-09-14 | 12:19

De overheid is onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.
O ja, en gewoon kut.

Willem van Rood | 28-09-14 | 12:14

Tja, genoeg gekken die rond mogen blijven lopen. Maar door een oerwoud aan regels kunnen de paspoorten pas afgepakt worden als de halve tweede kamer zich erover gebogen heeft. Maar oh wee, als je als burger besluit geen geen belasting of verkeersboetes meer te betalen. Er klopt iets niet.
i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/05/23/art...

blinde kip | 28-09-14 | 12:13

Nu op Buitenhof, twee halve zolen die ons menen te moeten vertellen hoe we het allemaal moeten zien.

Schoorsteenveger | 28-09-14 | 12:11

@Jan Passant mk2 | 28-09-14 | 12:05
Precies de door aangehaalde regenten zijn een groter gevaar voor de NL-er dan de islam boeven.

Uw Verzekeringsadvis | 28-09-14 | 12:08

"Toch ben ik banger voor een incompetente, falende en bovendien liegende overheid"
 
Dan ben je twintig jaar te laat man. Minstens. En 'falen en liegen' hebben ze altijd al gedaan, we kunnen het nu alleen beter zien.
 
Je kunt er wel constant op blijven wijzen, beste Bas, maar dat alleen schiet niet op. Bovendien doe je dat nu al een jaar of tien zonder al te veel resultaat. Gelijk hebben is hier totaal irrelevant. Het gaat om gelijk krijgen.
 
Veel geiniger zou dus zijn dat je met een originele oplossing kwam die een beetje hout sneed. Dan willen we vast rond die vlag gaan staan en misschien, héél misschien kunnen we onze haagse vrinden dan dwingen naar ons te luisteren. Vriendelijk vragen en boze stukjes schrijven heeft namelijk niet geholpen.
 
"Alle Hakbars oprotten" telt niet overigens als 'origineel', die hebben Pim en Geert al gebruikt.

pietvanvliet | 28-09-14 | 12:07

Volkomen waar Bassiehof!
De islam, die overigens niets met de islam te maken heeft, is niet ons grootste probleem.
"Onze" overheid, die op de verkeerde momenten bagatelliseert of paniek zaait is dat wel.
(Linkse) Regenten zijn het AIDS; de islam die niets met de islam te maken heeft is slechts een verkoudheid waaraan de patiënt zal overlijden. Dood, door het tot op de grond afbreken van gezonde afweersystemen. Afweersystemen tegen eenvoudige doch vieze aandoeningen.

Jan Passant mk2 | 28-09-14 | 12:05

@ja,diedus! | 28-09-14 | 12:02
Weet je wie ook bezig was met één groot totalitaire staat?
Maarja. Er waren vast ook gematigde nazi's destijds. Valt wel mee dus.

Wim Venijn | 28-09-14 | 12:05

Snap er geen hol van, als die militairen in hun onderbroek in de trein zitten weten de bommenjongens toch genoeg.

Uw Verzekeringsadvis | 28-09-14 | 12:05

toetanchamon | 28-09-14 | 11:54
Deze luchtbakker heeft nog behoorlijk wat te sleutelen aan zijn uitstraling...

happysolo | 28-09-14 | 12:04

goh, Bassie heeft ontdekt dat je soms 'tussen de regels door' kunt lezen.
Knap hoor.

--sql error-- | 28-09-14 | 12:03

de problemen worden alleen maar groter.
zij die de sharia willen invoeren,zich daarmee conformeren,kunnen er toch niets op tegen hebben,ook gestraft te worden volgens deze wetten.
je kunt ze voor de keus stellen,gestraft volgens de nl wetgeving,en daarna retour afzender.
weet iemand een betere oplossing.

soledad | 28-09-14 | 12:02

Flink Ployd | 28-09-14 | 12:00 Volgens de NOS zijn het overwegend katholieken die een IS willen , toch ?

ja,diedus! | 28-09-14 | 12:02

Den Neederlandsche ambtenaeren gaan ons beschermen ?

duitse herder | 28-09-14 | 12:01

Er is maar 1 islam en dat is de de islam die onze vijand is.
Dat hebben wij niet verzonnen maar dat staat in dat achterlijke boek van hun. Ze stampen gebouwen uit de grond om deze regels bij hun kinderen van jongs af aan in de onderontwikkelde hersentjes te implanteren.
DAT IS TOCH NIET OKÉ?!

Mensen die hier geen probleem in zien zijn mede verantwoordelijk voor alle ellende die we hebben gehad, nu hebben en nog gaan hebben.

wakkere_nederlander | 28-09-14 | 12:00

Nee, geen oorlog tegen de islam maar tegen IS blijft de NOS maar roepen.
Terwijl het toch gewoon de Islamistische Staat is.

Flink Ployd | 28-09-14 | 12:00

@jemagookniksmeer | 28-09-14 | 11:50
Het doet pijn om dit toe te geven voor mij, ontzettend veel pijn.
Momenteel woon ik pal naast de Schilderswijk maar ik trek het niet meer.
Elke dag weer word ik geconfronteerd met subtiele en openlijke bedreigingen. Alsof ik een jodenster draag. Dat doet pijn. En het wordt steeds erger de afgelopen maanden.
Wil helemaal niet verhuizen als "originele" Schilderswijker, opgegroeid in de tijd dat de touwtjes nog uit de brievenbussen hingen.
Maar het is tijd om Den Haag te verlaten en ben daar nu mee bezig. Dankuwel meneer van Aartsen cs.

Dhr. de Wit | 28-09-14 | 11:57

@ja,diedus! | 28-09-14 | 11:50
Ze hadden voor terrorisme kunnen oppakken.
Overdreven? Welnee. Ook terroristen boezemen angst in, en ontwrichten de samenleving. Zeker met wat er nu gebeurd. Angst voor aanslagen. Alsof je bom roept in een vliegtuig.
Dan wordt je harder aangepakt.

Wim Venijn | 28-09-14 | 11:56

Andre Hazes in je topic gebruiken om een maatschappelijk punt te maken, hoe triest is dat! Bij mij staat Hazes nog onder IS, zo triest vind/vond ik die uitgekotste Amsterdamse drank en coke junk.

toetanchamon | 28-09-14 | 11:54

Men heeft zich in een onmogelijke double bind gemanoeuvreerd. Men hangt tussen hoop en vrees. De hoop is, inmiddels tegen beter weten in, op een Islam van de Vrede, de vrees is voor een moordzucchtige ideologie die ons bedreigt.
De situatie serieus nemen, werkelijk maatregelen nemen, adequaat reageren, stappen zetten, een front vormen, kortom werkelijk stelling nemen betekent weeërlei, inzich en moed. En het ontbreekt aan beide.
Er is geen inzicht, want men heeft zich verstrikt in een ideologie van multikul, en er is geen moed want men is laf en afwachtend geworden, kruipt liever weg in de hoek.
Deze dubbele houding, deze twijfel, deze vertwijfeling welhaast, zal niet van de ene dag op de andere verdwijnen. Want daarvoor is het nodig dat men afrekent met multikul zoals het beleden wordt, dat men realistischer kijkt naar wat integratie is, wat er goed is gegaan en wat er fout is gegaan. Dat men durft te erkennen dat de integratie, voor zover die geslaagd is, eerder óndanks het multiculturele denken is gerealiseerd dan dankzij dat multiculturalisme. En dat men durft te onderkennen dat waar het fout is gegaan we moeten gaan omdenken, we moeten durven te definiëren wie wij zijn en wat wij bereid zijn te doen en te laten, hoeveel ruimte wij willen geven aan wraakzuchtige Goden.
Geen fluwelen handschoentjes meer dus.
De Verhevene dient in de hoek geschopt te worden, en hard ook. Meer dan een hoek hebben we niet vrij.

Schoorsteenveger | 28-09-14 | 11:54

@Ars Vivendi | 28-09-14 | 11:48
Zolang ze er persoonlijk geen last van hebben zal 't ze hun reet roesten. Zij hebben hun vluchtplannen al lang klaarliggen voor wanneer de oorlog uitbreekt. Ze vergeten alleen bang te zijn om terug te keren als de oorlog voorbij is.

Dömper | 28-09-14 | 11:52

Wim Venijn | 28-09-14 | 11:41 Moet je eens twee minuten te lang parkeren :http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article27186632.ece/Politie-neemt-ISIS-vlag-in-beslag-in-Hoorn?lref=SR_1

ja,diedus! | 28-09-14 | 11:50

Ik heb goede hoop dat Dan Haag het doel wordt.
Dan is de cirkel (action-consequence-no action-concequence) mooi rond.

jemagookniksmeer | 28-09-14 | 11:50

Ze kunnen wel maar willen niet
@Dömper | 28-09-14 | 11:37
Ik zie het toch anders. Met de ongebreidelde import van de islam (stemvee) is een monster van Frankenstein gecreëerd. Nu men na jaren wegkijken het monster in zijn ware afzichtelijkheid beschouwt slaat ook bij de overheid de paniek toe. Het monster keert zich tegen alles en iedereen. Wat nu gebeurt is nog nooit vertoond in Nederland. Zelfs niet in WOII. Toen was nog redelijk overzichtelijk wie de vijand was en wie niet. Men heeft geen idee hoe dit gevaar te keren.
Kwalitatief: geen kennis en kunde
Kwantitatief: te weinig mankracht in verhouding tot de omvang van onze vijand
Communicatief: geen flauwe notie wat de boodschap aan de bevolking moet zijn.
Ik heb er geen enkel vertrouwen in.

Ars Vivendi | 28-09-14 | 11:48

Pijpbom.

En daarna de laatste restjes nageslacht van je Duitsche Helm afvegen aan het kopvod van Fatima.

dlseth_ | 28-09-14 | 11:46

Mails zijn scheldpartijen en geen bedreigingen volgens onze elite. Dat is zo tot dat je hen een email stuurt met gelijke taal, dan is het wel bedreiging.

rdoetjes | 28-09-14 | 11:46

De overheid weet ook heus wel dat IS staat voor een pure vorm van de islam zoals mootje het ooit bedoelt heeft.

Rest In Privacy | 28-09-14 | 11:46

@Snackbar van Allah | 28-09-14 | 11:27
Een volmondig JA!
Iedereen in de TK en alle apparatsjik eromheen schijt zeven kleuren in hun broek.
En moslims, net als honden die angst ruiken, weten dat!
Op microniveau, dreigen bij het uitkeringloket zodat je je zin krijgt EN op macroniveau, dreigen als iemand openlijk kritiek heeft.
Allemaal zogenaamd "zeer verontwaardigd" als Wilders fulmineert, maar ondertussen wordt hij al 10 jaar beveiligd.
Hoe.Zou.Dat.Nou.Toch.Komen?
Te paard!

Dhr. de Wit | 28-09-14 | 11:45

een portiek
oude kranten dat is mijn huis
geen open haard
maar de warmte van een verwarmingsbuis

Prachtig vooruitzicht voor de participerende nederlander.
Voor die tijd ben ik weg naar een warm land, waar alle moslims al verdwenen zijn,
die zitten nl. dan allemaal hier.
Pracht stukje poëzie, een verhaal in de notendop!

todos | 28-09-14 | 11:44

Ik heb ook een filmkijk advies voor ons kabinet en de rest van Nederland.
ejbron.wordpress.com/2012/09/07/must-s...
Een stukje verleden om een angstige toekomst te vermijden.

deraderendraaien | 28-09-14 | 11:43

Vrijheid van meningsuiting bestaat allang niet meer. Geert wordt bewaakt. En de moslims zijn radicaler geworden dan ooit.
Zolang je niet een roomblanke jongen bent die een dreiging uit op twitter, maar een moslim, doen ze geen ene fuck eraan.
Moslim is terreur. Ze houden in bevolking in hun greep met bedreigingen, aanslagen en een grote bek.
Maar er zijn ook gematigde terroristen. Oja. Valt mee dus.

Wim Venijn | 28-09-14 | 11:41

@wakkere_nederlander | 28-09-14 | 11:40
rood onderstreept sorry

wakkere_nederlander | 28-09-14 | 11:41

@drs.Nee | 28-09-14 | 11:32

-Militairen zonder in uniform in de trein.
-Politieagenten verkleed als postbode.

Waarom staat dhimmitude nog steeds rond onderstreept in mijn spellingscontrole?
Ik dacht dat de diagnose 100% juist is maar de ziekte is niet bekend bij de Algemeen Beschaafde Nederlanders?
Tijd voor een lesje voortschrijdend inzicht goedmensen!

wakkere_nederlander | 28-09-14 | 11:40

Snackbar van Allah | 28-09-14 | 11:27
Je vergeet de 47-jarige kinderloze vrijgezel die het disfunctionele zooitje aanstuurt.

Mr Dixit | 28-09-14 | 11:40

En wij hebben in Nederland geen haatimams. Vraag het maar aan onze bewindslieden.

eerstneukendanpraten | 28-09-14 | 11:39

@Ars Vivendi | 28-09-14
Ze kunnen wel maar willen niet.

Dömper | 28-09-14 | 11:37

"Toch ben ik banger voor een incompetente, falende en bovendien liegende overheid."

Dat ben ik al vanaf het moment dat ik oorzaak en gevolg kan zien, zo'n 50 jaar dus.

Onze overheid liegt, en doet dit steeds erger omdat de vorige leugen ook gecoverd moet worden.
Om de grootste leugens bij de mindere overheden weg te houden is de eu in het leven geroepen.

Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut.

Flipus | 28-09-14 | 11:37

Bouyeri heeft in deze zin zijn doel bereikt. Na de moord op Van Gogh was er niemand meer die een écht kritisch geluid wilde laten horen in alle vrijheid en de islamgekte is in alle hevigheid los geslagen. Integratie is achteruit gegaan, criminaliteit onder jongeren met een moslimse achtergrond is gestegen. Maar laten we vooral niet zeggen dat de islam een groot probleem is. Laten we dat vooral niet zeggen. Misschien een programma maken waarin omfloerst wordt getoond hoe één persoon een hele groep in zijn greep houdt door van alles te verbieden? En dat er dan ook uitgelicht wordt dat de rest van Nederland bestaat uit tokkies, gristengekkies, relnichten en opstandige zwarte vrouwen, zodat het niet zo opvalt? En dat we die achterlijke moslim op het eind dan koppelen aan de persoon die hij het meest veracht, de relnicht? En dat dat ze dan ineens wél een beetje tolerant zijn tegenover elkaar? Oh, wacht...

Mr Dixit | 28-09-14 | 11:35

Waarom al die bedreigingen in een onleesbare taal? Mijn god, leer eens uit een boek Nederlands ipv de Koran. Verschrikkelijke idiots

ITEACHYOU | 28-09-14 | 11:34

Was behoorlijk van slag toen hij was vermoord. Wéér één die zag wat er aan de hand is met Nederland, omgelegd. Langzaamaan worden alle islamcritici de mond gesnoerd.
Uit angst, belabbekakkerigheid. Onderwerping aan een barbaars boek. En het gebeurt weer all over again. Vandaag. NU. As we speak.
C'est ça!

Theo op zijn best:
www.degezonderoker.nl/

Dhr. de Wit | 28-09-14 | 11:33

Woensdag 19 oktober 2011. Politie vermomd als postbode in Schilderswijk. "We sturen dienders in de wijk incognito in een kleurig jasje", vertelt plaatsvervangend korpschef Van Musscher smakelijk in de raadzaal tijdens het debat over getreiter in de wijk.

drs.Nee | 28-09-14 | 11:32

Wow! Doodsbedreigingen van VOOR de moord op Theo van Gogh.
Van veel verschillende moslims ook nog.
Oops zei ik moslims?
Sorry aan alle 'goedwillende moslims' dat ik me zo extreem rechts liet gaan.

wakkere_nederlander | 28-09-14 | 11:29

Dit kabinet zit vol met opgesmukte (hennis), terroristisch-activistisch (Samson), nepotistisch (Asscher), narcistisch (Timmerfrans) laf wegkijkende weekdiertjes die azen op EU-baantjes of RvB baantjes.

Degene die nog gelooft dat we hier een democratisch bestel hebben, kan zich bij dat rijtje vol-idioten aansluiten.

Keiharde revolutie is nodig. Keihard en nietsontziend.

Snackbar van Allah | 28-09-14 | 11:27


een portiek
oude kranten dat is mijn huis
geen open haard
maar de warmte van een verwarmingsbuis

apenootje | 28-09-14 | 11:25

Grenzeloze lafheid gecombineerd met luiheid en incompetentie: ziehier de Nederlandse overheid en haar gezagsdragers. Als burger heb er helemaal niets aan, integendeel.

très cool | 28-09-14 | 11:25

@Ars Vivendi | 28-09-14 | 11:24
was=wat

Ars Vivendi | 28-09-14 | 11:25

De overheid heeft geen idee hoe hiermee om te gaan. Inhoudelijk ontbreekt het hen aan kennis, kunde en capaciteit. En als je al geen idee hebt wat je moet doen, dan weet je al helemaal niet was/hoe je moet communiceren met de bevolking.
Ik heb er geen enkel vertrouwen in dat de overheid mij zal beschermen. Dat zal ik zelf moeten doen.

Ars Vivendi | 28-09-14 | 11:24

Volgens mij was de reactie van de politiek op de moord van van Gogh zoiets als 'eigen schuld, dikke bult'.
Het kwam ze 10 jaar geleden ook niet zo slecht uit, want het zorgde ervoor dat islamcritici niks meer durfden te zeggen.
Het gevolg was juist dat er nóg meer miljoenen gepompt werden in honderden vage subsidieclubjes om de islamrot langzaam te laten groeien, waarbij het goedvolk van PvdA vooraan stond te springen om de belastingdoekoe gretig in eigen zak te steken.

Cuyahoga | 28-09-14 | 11:23

Hazes heeft de tekst niet bedacht. Het is een nummer van Udo Jurgens.

ZwarteKater | 28-09-14 | 11:22

Gen paniek, Bassie, het zijn slechts een handjevol opgeschoten jongeren uit de Haagse Shariadriehoek - volgens Jozias - en die heeft er kijk op.

bisbisbis | 28-09-14 | 11:22

Ik heb namelijk de indruk dan die Jan Dijkgraaf en deze Bassie elkaar om beurten even publiekelijk aflikken. Meestal via Twitter.
Anderzijds zijn religieus getinte bedreigingen nooit leuk. Maar dat hou je toch.

ojédiaré | 28-09-14 | 11:22

Ik zou die film graag willen gaan zien. www.biosagenda.nl/film_2-11-het-spel-v... Helaas draait die film de komende week 2 keer in Amsterdam en slechts 1 keer in Nijmegen. Het legale aanbod is in dit geval even teleurstellend als het illegale aanbod.

Feynman | 28-09-14 | 11:21

-weggejorist-

Kapitein Stijlvol | 28-09-14 | 11:17

Ik lees nooit Bassie Bashof op zondag

ojédiaré | 28-09-14 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland