Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Afghaanse tolk ontploft in gezicht PvdA: WEL debat

pvdaschisml22en.gifAflevering twee in de politieke rel om de Afghaanse tolk Abdul Ahmadzai. Hij werkte tijdens de oorlogsmissies van Nederland in Afghanistan als tolk voor de Verenigde Staten en Nederland en moet nu van Staatssecretaris Fredje Teeven (VVD), die daarbij bunkerharde steun krijgt van de PvdA, oppleuren uit Nederland. Klopt zijn verhaal dan betekent zulks een doodvonnis voor de tolk, wiens broer al werd vermoord in Afghanistan omdat men dacht Abdul zelf te pakken te hebben. Gisteren werd er in opdracht van de VVD een aantal PvdA'ers uit de lunchzaal gesleept om een debat over de kwestie te blokkeren, tot grote woede van alles, iedereen, uw moeder en de PvdA-jugend. Het stuk van laatstgenoemde staat al een dag bovenaan in de Top-5 van Volkskrant.nl en dat doet uiteraard pijn in de rode kringen. D66'er Sjoerdsma diende, met steun van de Gristenunie, na zijn mislukte poging vandaag opnieuw een verzoek in om alsnog een debat te houden over de tolk. En parbleu, de PvdA houdt een debat niet meer tegen. Onder luid protest en duidelijke irritatie, dat wel. PvdA'er Martijn van Dam suggereerde dat er wel iets niet zal kloppen aan het verhaal van de tolk en hij vindt dat het debat volgende week wel bij een ander debat toe had kunnen worden gevoegd. Onder druk van duidelijk hoorbaar gemor uit de Kamer gaf hij uiteindelijk toch maar toe en dus komt er binnenkort alsnog een plenair debat. Spannend! De petitie 'Asiel voor de Afghaanse tolk Ahmadzai' barst ondertussen uit z'n voegen, check dit plaatje maar. Tot de volgende aflevering!

Reaguursels

Inloggen

pvda is faalhazenpartij

vind het zielug hoe die
diederik samsom
blijft proberen te blijven

hij oefende duidelijk voor de spiegel
om geloofwaardig terzakekundig over te komen
(niet dus = looser constanticus)

alexander loebe2411 | 26-09-14 | 12:32

Schandaal hoe dat klote Haagse zooitje deze man behandelen !

restman | 25-09-14 | 23:05

Señor van Buren : Erezaak ;
Hele familie royaal opvangen

*niet geamuseerd is door de poppenkast*

hallevvezool | 25-09-14 | 21:53

In het algemeen ben ik niet zo pro-asielzoekers maar deze man heeft ons geholpen en zit nu in de ellende. Help hem dan ook, zijn broer is al vermoord.

i-Wonder | 25-09-14 | 21:35

Dat iemand al eerder een asielaanvraag in een ander land heeft gedaan, kan blijken uit de documenten die hij bij zich heeft of door zijn vingerafdrukken. De vingerafdrukken van elke asielzoeker worden daarom vergeleken met de gegevens in het Europese vingerafdrukkensysteem (Eurodac). In dit systeem staan de vingerafdrukken van alle mensen die een asielaanvraag hebben gedaan in een van de Europese landen waarmee Nederland een afspraak heeft.`
Bron: ind.nl...
Igor Putkin | 25-09-14 | 14:42

Hoe kan je verwachten dat een asielzoeker uit Afghanistan de Europese regelgeving zou moeten kennen, terwijl 99,99% van de Europeanen er al niet wijs uit kan komen?
brutus68 | 25-09-14 | 14:44

Bij de Lidl kun je een spulletje kopen dat je op je vingertoppen smeert en waardoor er geen goed afdruk meer kan worden genomen.
Dit spul wordt massaal door asielzoekers gekocht.

B. Randnetel | 25-09-14 | 18:51

mallekater | 25-09-14 | 17:01

inderdaad en nu begrijp je ook waarvoor een nederland niet meer gelijk gevraagd wordt om mee te doen met een coalitie. Omdat nederland ongeloofwaardig is geworden. En het een land is geworden dat enkel helmpjes die over waren kunnen sturen en met dit soort zaken enkel nog maar het moreel weghaalt. Of dacht nederland dat bij missies het niet belangrijk is om tolken te hebben. Om mensen te hebben op grondgebieden die met gevaar voor eigen leven inlichtingen kunnen verschaffen. Nou nederland maakt met zoiets weer dat het leger van dat soort mensen geen gebruik meer kan maken. Zeker als de man terug gestuurd wordt en hij kopt per ongeluk een kogel. Nou een coalitie heeft dus aan zo'n land niks. Met dank aan het pvda. Want op leger gebied zijn we al een echt lachertje. Maar ja dat hebben we de laatste tijd al vaker kunnen constateren.

tweetybird | 25-09-14 | 17:19

marcoplarco.
Behalve dan natuurlijk wanneer je onveilig bent in eigen land O M D A T je voor de Nederlandse troepen hebt gewerkt.

mallekater | 25-09-14 | 17:01

Afghanistan is niet veilig. Moeten we alle Afghanen hier toelaten?
Syrië is niet veilig. Alle Syriërs hebben dus *recht* om hierheen te komen?
Gaza is niet bepaald veilig. Hoeveel Palestijnen kunnen er nog bij in Nederland?
Negeria zou ik mijn dochter ook niet heen sturen. Dus alle Nigerianen mogen het hier komen proberen?
Somalië blinkt niet uit als rechtsstaat. Alle Somaliërs dan maar opnemen?

En als al die mensen met hun eigen overtuigingen en religies zich hier naartoe gewurmd hebben, denk je dan dat hun onderlinge conflicten hier niet tot ellende leidt?
.
Onveiligheid in eigen land kan niet de voorwaarde zijn om hier asiel te krijgen als je het vraagt. Daar mist Nederland zowel de middelen als het draagvlak voor.

marcoplarco | 25-09-14 | 16:35

Erg droevig om te constateren dat de extreemrechtse tokkie-mentaliteit inmiddels de overhand neemt in Nederland.

Na decennia lang lekker egoïstisch fat dumb en happy naar hun eigen navel (lees: bankrekening) gekeken te hebben en lekker VVD/CDA/D66 en PvdA gestemd te hebben, wordt men ineens wakker in een gedrocht van een multiflauwekul samenleving en zijn ineens ALLE asielzoekers "fout" en moeten ze maar teruggestuurd worden, ook als dat een zekere dood betekend.

Van het ene extreem naar het andere, de geschiedenis herhaald zich, dankzij het stemrecht voor het domme proletariaat/arbeidersklasse.

Xirdalan | 25-09-14 | 16:23

ik denk met die koptitel;eindelijk actie, weg pvda.. maar helaas.....

peterTax | 25-09-14 | 16:10

necrosis | 25-09-14 | 15:08
Wil je met ze ruilen?
Blijkbaar kun je alleen maar in clichés redeneren.

Igor Putkin | 25-09-14 | 16:07

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:31

ook daar ben ik het mee eens. De man heeft onder nederland gediend en iedereen weet dat dat met gevaar voor eigen leven is. Deze man heeft dus recht op asiel. Anders had nederland geen gebruik moeten maken van de man. En de heren politicie weten best dat het reeel is dat de man daar weldegelijk gevaar loopt en een kogel kopt. Het land is mischien iets veiliger ,van individuen weet je nooit wat ze doen. Daarvoor pvda is een schaap in wolfskleren. Ik denk dat mensen uit andere landen nu wel 3 x nadenken voor dat ze met nederland in zee gaan als het gevaar voor je leven oplevert. Want nederland laat je vallen als een baksteen. Waar is het verdomme toch mis gegaan in nederland. Economische asielzoekers worden in de watten gelegd. De echte gevallen kunnen de tering krijgen. O ja nu weet ik het weer. Toen er een partij kwam die niet meer voor de arbeider stond. De pvda.

tweetybird | 25-09-14 | 15:44

Tsja, wat kan je verwachten na de Molukkers en Srebrenica. Enige loyaliteit richting collaborateurs is ver te zoeken bij onze regering.

Hank Nozemans | 25-09-14 | 15:38

En dan haalt Marcel van Dam ook nog in zijn column in de Azijnbode even een extra hakje over Didi Holvat.......

gamlakuk | 25-09-14 | 15:36

De PvdA heeft een maffia structuur en gedraagt zich navenant.
Hoogste tijd dat deze partij opgeblazen wordt door welk debat dan ook.

Bar&Boos | 25-09-14 | 15:36

pejoar | 25-09-14 | 15:27
Familie in die landen daar? Misschien vind hij Nederland niet zo een fijn land. Who cares.
Je hebt een plicht tov. mensen die onze militairen ondersteunen.

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:31

Yodu | 25-09-14 | 15:22
Bij mij is het zo dat als deze man werkelijk de tolk in kwestie is bij mij een verblijfsvergunning waardig is. Je dient voor Nederland dan heb je er recht op.
De waarde van ons Nederlands/EU vod is bijna 0,0% geworden. Wat een vertoning.
We geven ze weg als warme broodjes aan dat tuig. Maar voor een man die zijn leven in de waagschaal gooit voor onze mensen in uniform, niks.
Ik kan me daar kwaad om maken, omdat bij mij dienen in het leger een waarde heeft, en hen ondersteunen ook. Dat is mijn punt. Of die man nu uit Afghanistan komt of uit elk willekeurig land op deze aardkloot interesseert me geen flikker.

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:29

Niemand vraagt zich af waarom deze tolk liever eerst in Noorwegen en dan in Duitsland asiel vraagt.Niks gebeurd zonder reden.
Als de verhoudingen tussen leger en tolk goed waren zou hij toch eerst in NL asiel aanvragen?

pejoar | 25-09-14 | 15:27

@ca12nag3 | 25-09-14 | 14:51
"Laat die zooi maar uitzetten ipv. deze man."

Dat zijn tenminste hoofdlijnen. Chapeau.
Die tolk (als ie dat al was en niet zn broer) die in zn Tour de l'Europe probeert A(zieltjes) te winnen interesseert me geen reet. In de top 1000 van schrijnende gevalletjes komt ie niet voor. En toch zit de kamer straks weer taxpoet te verbranden omdat er voor de Buhne wat tranen gelaten moeten worden. Ziek word ik van het lege opportunisme hier.

Yodu | 25-09-14 | 15:22

@Yodu | 25-09-14 | 15:15
Ik hoop dat het goed gaat met U en Uw bedrijf in de toekomst. Nooit het hoofd laten hangen en doorgaan, ook al zit U in zwaar weer. Ik doe dat ook altijd.
Ik zal telkens als U hier bent op U reageren, om het besef dat U voor mij bestaat, in stand te houden.
Gegroet en het beste toegewenst.

AbleArcher13 | 25-09-14 | 15:21

Wim Venijn | 25-09-14 | 15:13
mijn punt is de man heeft met Nederlandse troepen gediend in Afghanistan, bij mij is dat een held. Geef die man gvd een verblijfsvergunning. Zijn er vast geen duizenden die als tolk gewerkt hebben met onze jongens. T is een schande hoe hier om gesprongen word met onze militairen en hun ondersteunend personeel.
We hebben paar dobberbootjes die voor alleen Nederlandse begrippen fregatten zijn. Paar aftandse F16s ,helis die wegroesten en al onze tanks in de uitverkoop gezet.
Ons personeel moet in zware omstandigheden werken met oude rotzooi. Daarnaast dus zal iedere goed geïnformeerde potentiële tolk in de verre wel goed nadenken voor hij zijn lot aan Nederland verbind. Aangezien je dus bij het vuil gezet word na de missie.
Wat indirect weer consequenties heeft voor onze eigen Hollandse jongens en meiden in gevaarlijke situaties. Met de huidige wereld is alles zo in de media. En mocht dus een toekomstige tolk dit lezen, zegt hij "no thanks i won't help you" tegen ons leger.

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:21

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 15:09
Dit zou wel eens kunnen, als je gaat toegeven dat Afghanistan niet veilig is en niet de veiligheid van zijn inwoners kan garanderen zal dat wel eens een toestroom van Afghanen kunnen betekenen. Gelul natuurlijk want je kunt deze man best voor bewezen diensten voor de Nederlandse staat een verblijfsvergunning geven. Heeft er 10x meer recht op dan welke noord Afrikaner of turk die hier is komen rondhangen en 50 jaar geen eens Nederlands spreekt. De man is nog een tolk ook! Hij spreekt vast goed Engels. Taal geen probleem. En hij kan tegen stres lijkt me. Van zulke mensen moet je er meer hebben. Ipv die analfabeten uit noord Afrika.

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:15

@AbleArcher13 | 25-09-14 | 14:41
Mezelf als hardwerkende ondernemer iets teveel laten wegcijferen ten faveure van alle schrijnende gevalletjes die alle aandacht opeisen in DH. Ben bang dat wij vergeten zijn als groep. Gelukkig toont u aan middels uw reactie dat ik nog besta. En dank daarvoor.

Yodu | 25-09-14 | 15:15

@ca12nag3 | 25-09-14 | 15:09
Maar Nederland heeft wel afspraken met Noorwegen over asielaanvragen.

Wim Venijn | 25-09-14 | 15:13

marcoplarco | 25-09-14 | 15:07
Noorwegen is geen EU land...

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:09

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:02
Dus eigenlijk heel Europa zegt tegen deze tolk: "Ga maar terug naar Afghanistan, bij je broer Abdul wonen."

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 15:09

@Igor Putkin | 25-09-14 | 15:01
Arme sloebers die duizenden Dollars neertellen voor een 'lift' naar Noord Europa?
Bedoel je DIE arme sloebers?
Waarom neem je die gasten niet in huis?

necrosis | 25-09-14 | 15:08

Wat misschien een goed argument zou zijn van de PvdA is dat de man hier in het "kalifaat" Nederland niet veilig is, dat terugkerende ISIS-gangers deze man wel eens een kogel kunnen laten koppen.
Dus voor zijn eigen veiligheid afgewezen is!

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:08

Deze man heeft in Noorwegen asiel aangevraagd en is daar afgewezen. Waarom zal mij een biet wezen, da's zijn probleem. Noorwegen zal een goede reden hebben, en als hij het daar niet mee eens is dan moet hij daar ontploffen, niet hier.

Nu probeert hij het in Nederland. Mag niet, verboten. En met goede reden, we kunnen het aantal zoekers nu al niet bergen. Laat staan dat ze bij elk land in de EU opnieuw proberen binnen te komen. Dan kunnen ze standaard tot hun 80e in het zielig circuit rondbanjeren.

Echt, straks moeten we elke asiel/gelukzoeker gedogen omdat ze ooit met een Nederlander gepraat hebben. Of een tulp gekocht. Of een klomp gezien. Nokken nou, streep trekken.

marcoplarco | 25-09-14 | 15:07

Overigens heeft Afghanistan al sinds 2004 een grondwet. Misschien onnodig om het Timmermans nog na te zeggen, maar zo'n grondwet biedt je natuurlijk genoeg bescherming.

LibertasSimplex | 25-09-14 | 15:06

Wat klopt er ook niet. IS willen ze eigenlijk niet aanvallen want moeilijk moeilijk en gevaarlijk. Maar een afghaanse tolk die daarmee zijn leven op het spel zet om voor nederland te werken kan de pestpokken krijgen van de pvda. Het is dus maar net hoe hun gezicht staat. Daarvoor een rare zeer gevaarlijke partij. Die voordat je het weet hier een kalifaat steunt met t shirts.

tweetybird | 25-09-14 | 15:03

miko | 25-09-14 | 14:59
denk dat dat deels de argumentatie is van de rechter. Afghanistan is "veilig" verklaard. Karzai of hoe die knuppel ook z'n naam gespeld heeft heeft zogenaamd het land onder controle. En de man zal van de autoriteiten in Kaboel vast een welkom krijgen. Maar zodra hij op straat daar rond loopt mag hij een kogel koppen en d'r is niemand die hem zal beschermen daar.
Maarja volgens de autoriteiten... jaja.

ca12nag3 | 25-09-14 | 15:02

@ca12nag3 | 25-09-14 | 14:55
Helemaal mee eens.
Maar wat ik vermoed wat er gaat gebeuren, is dat er wordt beroepen op het feit dat het 'prive' informatie is, en dat het kabinet dat niet mag en kan openbaar maken.
Kortom. Ik weet niet hoe het debat gaat verlopen. Maar een soort 'Vertrouw me maar' teksten verwacht ik van het kabinet. Daar is Opstelten ook zo goed in.
Als de oppositie het handig aanpakt, dan gaan ze bij die advocaat te rade, voor het dossier. Dan kan het kabinet zich niet meer beroepen dat het 'prive' is.

Wim Venijn | 25-09-14 | 15:01

necrosis | 25-09-14 | 14:56
Maak je maar druk om de beroepswerklozen. Die kosten je veel meer dan een paar arme sloebers die nergens terecht kunnen voor voedsel en onderdak, behalve bij de liefdadigheidsinstellingen.
Om maar even weer je borrelpraat te nuanceren.

Igor Putkin | 25-09-14 | 15:01

Huh?
.
(..) Wiens broer al werd vermoord in Afghanistan omdat men dacht Abdul zelf te pakken te hebben.(..)
.
Dat kan'ie als asiel-begunstigde gesteld worden in Noorwegen. En ik neem aan dat'ie NIET hiervoor gestraft wordt en teruggezonden wordt, maar dat Noorwegen hem opneemt in de asielprocedure. Komt'ie toch bij zijn familie en vrienden...
.

Thoth | 25-09-14 | 15:01

@Kapitein Stijlvol | 25-09-14 | 14:23
Moet die man niet in Afghanistan blijven om zijn land mee op te bouwen?

miko | 25-09-14 | 14:59

En dat terwijl de PvdA zo'n tolk eigenlijk hartstikke hard nodig heeft om te kunnen praten met haar electoraat.

LibertasSimplex | 25-09-14 | 14:58

Kijk ik heb al vaak gewaarschuwd dat de pvda een zeer gevaarlijke extremistische partij is. Duidelijk weer niet voor niks. Eerst gebruik maken van de man als tolk en nu hij niet meer nodig is moeten ze van hem af. En dit letterlijk. Zo draait de pvda nu. Een partij die haat zaait en haat maakt omdat ze er van leven. Het houdt hun in het pluche door kiesvee. Kiesvee die het gevaar niet in zien van zo'n allochtone knuffel partij. Maar het geknuffel is enkel om kiesvee te scoren. Als je niet meer nodig bent treft je hetzelfde lot als deze tolk. Ze moeten eens gaan inzien dat deze partij met hun geknuffel stinkende wonden maakt in de maatschappij en juist de haat promoot. Het is een partij die er op uit is om nederland er rassisties uit te laten zien want daar varen zij wel bij. En als er weer een kwestie is staan zij in vol ornaat met t shirts aan . Wij zijn alle marokaan, wij zijn alle tegen zwarte piet.

Dit om tweedracht te zaaien zodat zij weer in de belangstelling staan. Maar geloof mij door hun toedoen wordt nederland een steeds minder tolerant land. Want dat is wat deze partij veroorzaakt. Het begon al met hun kudt multicul. Totaal mislukt. En geloof mij maar ze zijn er niet rauwig om. Want het levert hun bestaansrecht op. Niet door de arbeider, maar door hun nieuwe kiesvee de allochtoon. Het is een walgelijke partij die enkel nog voor pluche gaan en een mooie toekomst. Een mooie toekomst voor hun zelf,niet voor nederland. Pvda geeft elkaar mooie baantjes via vriendjespolitiek. De banen voor de werkelozen komen er niet. Want zoals in de jaren de gastarbeiders kwamen als gast en nu allemaal hier gebleven zijn zo herhaalt de geschiedenis zich met de asielzoekers en de oosteuropeanen die ook nooit meer weg gaan. Daarvoor iedere baan die er komtgaat naar een oost europeaan want die blijven goedkoper. Dus waar kiest een baas voor. De eigen nederlander of drie oost europeanen die voor hetzelfde geld werken als 1 nederlander. Met dank weer aan die kudtpartij de pvda. Want ze hebben al weer nieuw kiesvee voor pluche op het oog. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Zo ook de pvda.

tweetybird | 25-09-14 | 14:57

@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:48
Wat gebeurt er als de aanvraag wordt afgewezen?
Precies, helemaal niets.
Ze trekken van kerk naar leegstaand kantoor naar tentenkamp.
*elke willekeurige volgorde*
Maar uitzetten?
Dat gebeurt zelden.....
En om dat te kunnen bekostigen, mag ik financieel steeds meer gaan bloeden.

necrosis | 25-09-14 | 14:56

Wim Venijn | 25-09-14 | 14:49
Noorwegen is geen EU land. En ik weet hun procedures niet. Wel weet ik dat deze man tolk was voor ons leger, geen rare dingen gedaan zal hebben tijdens het uitvoeren van zijn taak, en dan ben je die man toch iets verschuldigd. Mocht hij toch niet mogen blijven laat m dan naar de VS gaan. Voor zover ik weet is dienen met de Amerikanen goud waard daar.
Een land waar je ten minste een medaille krijgt als je overvallers neer knalt en waar militairen een ovatie krijgen voor hun bewezen diensten bij het maar noemen van hun participatie. Hier word je weggestopt als het enigszins kan.

ca12nag3 | 25-09-14 | 14:55

@brutus68 | 25-09-14 | 14:44
Wanneer iemand de regels niet kent, kan er altijd een specialist worden geraadpleegd.

AbleArcher13 | 25-09-14 | 14:53

Yodu | 25-09-14 | 14:32
hoofdlijn of niet, ook al heb je geen regels omtrent deze mensen die ons in den vreemde helpen. Onze jongens uit valkuilen houdend.Stelt zijn eigen leven in de waagschaal voor ons voor hem vreemd land. Deze man verdient een verblijf hier. En zijn gezin. Dit is heel wat anders dan hand op houdend tuig dat nog niet zou peinzen om ook maar iets voor de Hollander te doen. Ach ja hem overvallen, met ISIS vlaggetjes wapperen, vooral klagen en ons uitmaken voor racisten.
Laat die zooi maar uitzetten ipv. deze man.

ca12nag3 | 25-09-14 | 14:51

@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:45
Ah, dank u, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dank!
En mijn excuses aan duitse herder.

Ars Vivendi | 25-09-14 | 14:49

Wordt het dossier van die tolk dan ook openbaar gemaakt?
Hoe kan je anders er openlijk een debat over houden?
Ik ben wel benieuwd waarop hij is afgewezen als asielzoeker in Noorwegen. Dat moet dan geen kattenpis zijn dan. Noorwegen kennende.

Wim Venijn | 25-09-14 | 14:49

necrosis | 25-09-14 | 14:43
Wederom zucht. Lul toch niet zo dom man, onderzoek eens ipv maar klakkeloos cafépraat na te lullen:
"Tweede asielaanvraag
Als de rechter het eens is met de beslissing van de IND, verklaart hij of zij het beroep ongegrond. Dan kan de asielzoeker nog een nieuwe asielaanvraag indienen. Deze aanvraag wordt alleen inhoudelijk behandeld (onderzocht) als er nieuwe feiten of omstandigheden zijn. Als iemand dezelfde redenen noemt voor zijn asielaanvraag als de eerste keer en ook geen nieuwe documenten of ander nieuw bewijs heeft, wordt de aanvraag direct afgewezen. "

Igor Putkin | 25-09-14 | 14:48

Ik begrijp nu ook wat beter hoe men tegen Nederland aan kijkt, niets is hier van zelfsprekend meer, en leeft met de waan van de dag...

happysolo | 25-09-14 | 14:47

@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:42
In dat geval had Mauro destijds teruggestuurd moeten worden naar Portugal.

necrosis | 25-09-14 | 14:47

pejoar | 25-09-14 | 14:44
Van harte welkom Fred...

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 14:45

Ars Vivendi | 25-09-14 | 14:39
Is geen onzin, zie 14:42
*ghehehe*

Igor Putkin | 25-09-14 | 14:45

Hoe kan je verwachten dat een asielzoeker uit Afghanistan de Europese regelgeving zou moeten kennen, terwijl 99,99% van de Europeanen er al niet wijs uit kan komen?

brutus68 | 25-09-14 | 14:44

De tolk die eerst in Noorwegen en vervolgens in Duitsland asiel aan vroeg en daarna pas in Nederland, mag geweigerd worden volgens mij.
Er zijn regels en als die te pas en te onpas worden veranderd heb je geen beleid.
Dat de man bij terugkeer gevaar loopt is niet bewezen(alleen speculeren is niet genoeg) en dat hij een ex medewerker zou zijn is onzin (wij zochten iemand die engels sprak plus de locale taal sprak en deze persoon meldt zich en krijgt betaald)
Daarbij vindt ik dat asielprocedures veel te lang zijn en dat er te vaak gekeken wordt of er niet nog een uitzondering gemaakt kan worden.
Over de pvda kun je niks zeggen, die hebben zichzelf al jaren geleden ongeloofwaardig gemaakt

pejoar | 25-09-14 | 14:44

necrosis | 25-09-14 | 14:36
Raar hè, mensen met een andere mening en politieke voorkeur?

Igor Putkin | 25-09-14 | 14:43

@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:34
Een hoop van die kinderen zijn hier verwekt.
Iets wat niet gebeurd zou zijn als die uitgeprocedeerden niet keer op keer opnieuw naar de rechter konden stappen, maar gewoon na een duidelijk 'nee' het land worden uitgezet.
We kunnen gewoonweg niet iedereen 'opvangen' met een jankverhaal.
Zoveel huizen hebben we niet, zoveel ruimte hebben niet en het aantal mensen dat het geld moet ophoesten om de gelukszoekers te huisvesten wordt met de dag kleiner.
Overigens ben ik een Fleur-fanboy....

necrosis | 25-09-14 | 14:43

Zou het niet zo kunnen zijn dat de tolk misschien vrienden en familie van zijn eigen tribale afkomst in Noorwegen heeft zitten? En dat ie het eerst daarom in Noorwegen geprobeerd heeft?
En natuurlijk is het zo dat de Noren bij de behandeling van de asielaanvraag ook even geïnformeerd heeft bij Defensie, maar dat ze nog steeds wachten op antwoord of een berichtje van Defensie hebben ontvangen: "we kennen die man niet."

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 14:42

necrosis | 25-09-14 | 14:25
Daar wordt geen onderscheid in gemaakt. Noorwegen neemt namelijk ook asielzoekers op. Gelijke monniken gelijke kappen.

duitse herder | 25-09-14 | 14:42

necrosis | 25-09-14 | 14:33
Zucht.
`Kan iemand in meerdere landen asiel aanvragen?
Als iemand een asielaanvraag heeft gedaan in Nederland en die aanvraag wordt afgewezen, dan moet de asielzoeker Nederland verlaten. Soms doet een asielzoeker dan weer een asielaanvraag in een ander Europees land, om te voorkomen dat hij terug moet keren naar zijn land van herkomst. Dit zou betekenen dat dit land het asielonderzoek weer helemaal opnieuw moet doen, terwijl Nederland het al gedaan heeft.
Daarom heeft Nederland afspraken gemaakt met een groot aantal Europese landen over welk land verantwoordelijk is voor de behandeling van een asielaanvraag. Deze afspraken gelden voor België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Zweden, Noorwegen, Finland, Nederland en IJsland en Denemarken.
Als een asielzoeker na het einde van zijn asielprocedure in Nederland nog een asielaanvraag doet in één van de andere landen, wordt hij teruggestuurd naar Nederland. Andersom, gebeurt het ook dat Nederland een asielzoeker terugstuurt naar een van de andere landen als de asielzoeker daar al eerder een asielaanvraag heeft gedaan.
Dat iemand al eerder een asielaanvraag in een ander land heeft gedaan, kan blijken uit de documenten die hij bij zich heeft of door zijn vingerafdrukken. De vingerafdrukken van elke asielzoeker worden daarom vergeleken met de gegevens in het Europese vingerafdrukkensysteem (Eurodac). In dit systeem staan de vingerafdrukken van alle mensen die een asielaanvraag hebben gedaan in een van de Europese landen waarmee Nederland een afspraak heeft.`
Bron: ind.nl/organisatie/informatie-jongere...

Igor Putkin | 25-09-14 | 14:42

@Yodu | 25-09-14 | 14:38
Is het zo erg met je gesteld dan?

AbleArcher13 | 25-09-14 | 14:41

Zo gaat politiek Nederland met mensen om. Als je er niet voor terug deinst om kinderen terug een oorlogsgebied in te sturen, dan boeit dit ze ook geen ruk.

Eerst profiteren van iemand, maar zodra hij niet meer van nut is de afgrond in schoppen. VOC mentaliteit.

Fenna | 25-09-14 | 14:41

@necrosis | 25-09-14 | 14:33
Ik vond het grappig hoe je duitse herder terechtwees. Die komt wel vaker met onzin. Vandaar.

Ars Vivendi | 25-09-14 | 14:39

Dat noemen ze instant karma...

happysolo | 25-09-14 | 14:38

@AbleArcher13 | 25-09-14 | 14:37
Fijn zo, ik besta!

Yodu | 25-09-14 | 14:38

@Yodu | 25-09-14 | 14:32
Fijn dat er aandacht is voor individuele schrijnende gevallen.

AbleArcher13 | 25-09-14 | 14:37

@pollodepiemel | 25-09-14 | 14:33
Ik ook, maar om onverklaarbare redenen hebben een hoop mensen tijdens de laatste TK verkiezingen op die mafkezen gestemd.
Iets wat ik niet terugzag in de gemeenteraad verkiezingen.
Toen ging D'666 ineens als een speer.
*het niet meer begrijpt*

necrosis | 25-09-14 | 14:36

@mr. coffee 14:31
Juist. PvdA (niet mijn partij) laat zich chanteren door VVD (nog minder mijn partij). Het zou overigens interessant zijn om te weten waarmee de PvdA zich deze keer opnieuw onder druk heeft laten zetten.

hatari | 25-09-14 | 14:36

Het blijft een vreemde vraag: waarom ging die snuiter eerst naar Noorwegen.?
En nog een: Wat weet die snuiter ? Waarom wil de PvdA hem lozen. ?? Dat stinkt toch , of niet soms ?

Lichtstadfan | 25-09-14 | 14:33

@Ars Vivendi | 25-09-14 | 14:29
Vanwaar die 'Ghehe'?
Klopt mijn verhaal soms niet?

necrosis | 25-09-14 | 14:33

wat een grafbakken. Ik ben de PVDA zo zat, ik kan het niet eens omschrijven, zo zat ben ik die lui.

pollodepiemel | 25-09-14 | 14:33

Fijn dat we weer zo met individuele gevalletjes bezig zijn. Dan valt het wat minder op dat niemand, maar dan ook niemand, met hoofdlijnen bezig is in DH.

Yodu | 25-09-14 | 14:32

RightOfMind | 25-09-14 | 14:16

VVD in de vorm van Teeven wil de tolk zijn asielaanvraag niet in behandeling nemen en hem direct weer uitzetten ondanks de discretionaire bevoegdheid om hier een humane oplossing te vinden. PvdA laat zich voor het karretje van de VVD spannen om hier vooralsnog niet tegen te werken.

Dus PvdA zet niemand uit maar kijkt de andere kant op wanneer de VVD dit per se wil laten gebeuren.

mr. coffee | 25-09-14 | 14:31

Noorwegen is geen EU-land.....
@necrosis | 25-09-14 | 14:25
Ghehe

Ars Vivendi | 25-09-14 | 14:29

Ah, het volgende emotionele debat over een individueel geval...
*zucht*
Wat moeten wij Nederlanders toch rotte mensen zijn dat we zulke waardeloze politici verdiend hebben.

ZonderNaam | 25-09-14 | 14:29

Ik ben het zelden eens met de pvda, maar dit is erg goed. Deze tolk heeft lijf en leden gewaagd voor het leger en dus de Nederlandse staat en dat mag beloont worden.
Ik hoop dat hij mag blijven, wat toch wel gebeurt, want uitzetten zijn wij niet zo goed in, en dat hij een mooi bestaan kan opbouwen in ons leuke kikkerlandje.

AbleArcher13 | 25-09-14 | 14:29

@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:24
Het betreft ook grootouders/ broers en zussen van de ouders.

necrosis | 25-09-14 | 14:29

Nederland op z'n smalst, maar wel helaas typisch voor de PvdA graaimentaliteit die al decennia lang over Nederland heerst: lekker egoïstisch links lullen, rechts zakken vullen.

Zet de poorten wagenwijd open voor oorlogsmisdadigers uit het voormalig Joegoslavië/Syrië/Somalië/enz, maar flikker een vertaler die voor het Nederlandse leger gewerkt (!) heeft het land uit, zelfs als dat zijn doodsvonnis wordt.

Befehl ist Befelh, Gezetz ist Gesetz, Dienst ist Dienst.

Xirdalan | 25-09-14 | 14:27

Kinderen met 4 ouders?
@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:24
Waaschijnlijk doelt hij op veelwijverij.

Ars Vivendi | 25-09-14 | 14:27

Dat de PvdA hiervoor kritiek krijgt is terecht, maar de rol van Teeven hierin is helemaal achterlijk te noemen. Vent steekt zijn nek uit voor ons leger en mag als bedankje door een of andere hakbar onthoofd worden.

Koekfabriek | 25-09-14 | 14:25

Het lijkt me zo wie zo voor elke Nederlander en wereldburger het beste om überhaupt niet meer in dienst te gaan bij defensie of daar werkzaamheden voor te verrichten. Altijd gelazer met dat departement als het er op aan komt om hun verantwoording te nemen.
Foute en afgekeurde mijnen bij lesgeven (landmacht)
Ziekte door werken met asbest (marine)
Kanker door werken met chroom6 (landmacht en marine)
Ziekte door radioactieve proeven (marine)
Slechte mandaten bij buitenlandse missies (landmacht)
Slechte opvang veteranen met PTSS
Defensie is altijd bang om geld uit te geven aan personeel.

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 14:25

@duitse herder | 25-09-14 | 14:22
Noorwegen is geen EU-land.....

necrosis | 25-09-14 | 14:25

necrosis | 25-09-14 | 14:21
Kinderen met 4 ouders?

Igor Putkin | 25-09-14 | 14:24

Dat er nog een enkele asielzoeker wordt afgewezen is enkel voor de bühne. Nagenoeg iedereen wordt toegelaten, krijgt huis en levenslange uitkering. En onze politici strijden voor het alsnog binnenlaten van die enkele afgewezene. Het volk stinkt er wel in.

langsdekant | 25-09-14 | 14:24

Ik geloof het allemaal wel met zijn :mijn broer doodgeschoten blah blah.
Iedereen mist wel een familielid daar.
We kunnen niet iedereen daar helpen dus we helpen er niet een.

miko | 25-09-14 | 14:24

Maandag: Teeven, jongen je moet de instroom beperken en illegaliteit desnoods maar strafbaar maken. Die uitgeprocedeerde kereltjes moeten oprotten.
Dinsdag: Teeven, EIKEL! wij bedoelden niet de zielige asielzoekerts .... slechts de anderen.
Woensdag: Teeven menneke, hoe vaak moeten we het uitleggen? Jouw afdeling kost te veel geld! Gooi nog maar een gevangenis dicht.
Donderdag: Teeven Teeven Teeven, enig idee wat het dichtgooien van de gevangenissen ons kost? Pak eens wat meer mensen op.
Vrijdag: TEEVEN! HIER komen NU! Kinderpardon inzetten, tolkenpardon inzetten, politiemensen ontslaan (bezuinigingen), meer misdaad oplossen (behalve tegen vooraanstaande vrindjes) maar vooral MAandag resultaten die en goedkoper zijn EN gemakkelijker geslikt worden door het gepeupel. DUIDELIJK? Mooi fijn weekend en nu weg wezen.

Het zou jouw baan maar zijn.

MarcS | 25-09-14 | 14:24

Liever 10 Marokkaanse kansenparels dan 1 Afghaanse oorlogsheld. Oh, wacht...

Kapitein Stijlvol | 25-09-14 | 14:23

Waarom wilde deze man asiel in Noorwegen en waarom werd hij daar afgewezen? Nu dus Nederland als 2e keus en druk zetten omdat hij tolk is geweest. Zit een luchtje aan!

Toetsiemonster | 25-09-14 | 14:23

Het bericht klopt niet.
Hij is in Noorwegen afgewezen als asielzoeker. Van de EU Brussel mag je daarna niet meer bij een ander land aankloppen.

duitse herder | 25-09-14 | 14:22

@Igor Putkin | 25-09-14 | 14:16
Precies!
Geef die man een verblijfsvergunning en trek dat idiote kinderpardon van Samsom in.
Want dat kinderpardon beslaat 50 tot 75 gevallen waarbij de ouders ook automatisch mogen blijven, Teeven knows.
Bij elkaar 300 opvreters erbij....

necrosis | 25-09-14 | 14:21

@Taggart | 25-09-14 | 14:20
Net als de tweelingbroer van Rene uit de serie allo, allo?

Jeff Hawke | 25-09-14 | 14:21

Wie garandeert ons dat dit niet zijn broer is?

Taggart | 25-09-14 | 14:20

In de Screbrenica zaak is Nederland veroordeeld voor de dood van een elektriciën en een tolk. Die werden op vergelijkbare wijze de dood ingejaagd. Waarom willen we op de vooravond van acties in Irak en Syrië de lokale bevolking vertellen dat samenwerking in de woestijn eenrichtingsverkeer is?

Dit is de dood van "The Dutch Approach"

Feynman | 25-09-14 | 14:19

Grappig, nu wijst de PvdA een asielzoeker wel de deur, is het weer niet goed.

kapotte_stofzuiger | 25-09-14 | 14:18

En toch vind ik het raar dat de beste man in Noorwegen asiel heeft aangevraagd en niet in NL. De reden dat Noorwegen hem afwijst zal ook wel enig gewicht in de schaal kunnen leggen vwb een status in NL.

Bier en chips klaar zet

MarcS | 25-09-14 | 14:18

Kan hij geen playmobil verkoper worden daar?
Ik dacht dat Afghanistan veilig was.
majwand de thuisblijver gaat er op vakansie

miko | 25-09-14 | 14:18

Straks is het fotorolletje met het bewijs toch zoek, niets aan de hand, niemand wist het eigenlijk.

popov | 25-09-14 | 14:17

eerlijk zeggen: wie nam de titel in 1e instantie letterlijk...?

Gen. Maximus | 25-09-14 | 14:17

Deze tolk weet iets over ons leger, blunders aldaar en/of onze politici dat deze man zo snel mogelijk een enkeltje naar afghanistan krijgt. Dit riekt naar een beerput. *aluhoedje weer af zet*

one hobo | 25-09-14 | 14:17

MOEHAHAHAHAHA!!! Eet dat, gore rooie smeerlappen! Faalpartij met je nepmededogen.

Boer in 020 | 25-09-14 | 14:16

wacht even... begrijp ik het goed? De PvdA wil die tolk (moslim?) het land uit pleuren? Terwijl de grenzen voor alle overige moslims (hoe radicaler, hoe beter) wagenwijd openstaan? Goh, zo'n actie had ik niet verwacht van PvdA. Maar ja, what else is new, bij de PvdA? Snappen ze niet dat ze hiermee ook een stem het land uit pleuren? Een stem die ze later zo hard nodig zullen hebben?

RightOfMind | 25-09-14 | 14:16

Cuyahoga | 25-09-14 | 14:12
De pvda moet deze man wel, maar er stond nog een politieke rekening open die door de vvd werd geìnd. Triest dat dit over de rug van een mens in nood gebeurt en goed dat de pvda op haar schreden terug is gekeerd.
Die man hoort gewoon een verblijfsvergunning te krijgen.

Igor Putkin | 25-09-14 | 14:16

Triest is dit allemaal. Afspraken met tolken niet nakomen en als ze vluchten vanwege doodsbedreiging niet thuis geven. Wat zijn we toch een in- en in zielig land geworden.

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 14:15

Even een kleine correctie op mijn opmerking van gisteren.
De PvdA moet deze man niet omdat hij in dienst is geweest van TWEE voor hen vijandige naties:
Amerika en Nederland.

Cuyahoga | 25-09-14 | 14:12

En weer tijdens de lunch. Nu worden de pvda-ers echt kwaad.

TheseDays00 | 25-09-14 | 14:12

En zo niet, dan kan hij aansluiten bij de Papoea's en KNIL-oudgedienden die Nederland al eerder in de stront liet zakken. Man, man, man...

Frits Spanbergen | 25-09-14 | 14:11

Er kan mij niet genoeg in het gezicht van de Partij van de Afgunst ontploffen.

crisiswhatcrisis | 25-09-14 | 14:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken