Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NL bijna compleet bejaard. How to overleven?

boehoer.jpgLandgenoten. Het gaat goed mis in Nederland. Per 1 januari 2019 zijn er officieel meer volwassenen van vijftig jaar of ouder dan dat er volwassenen van onder de vijftig zijn. Zo merkt het CBS op in haar meest recente bevolkingsprognose. Het is van het grootste belang om u goed voor te bereiden op deze nakende tsunami van grijze Opel Agila rijdende Omroep Max kijkende en halverine met extra Omega-3 etende op zeer respectabele leeftijd zijnde kutbejaarden. Pardon, we bedoelden natuurlijk vitale ouderen van lijf doch jongeren van geest die op hun 68ste heus echt waar pas nu in de bloei van hun leven aan het komen zijn. Enfin. Een aantal tips. Wat kunt u doen om te overleven in het Nederland van 2019? Tip 1: Zorg dat u altijd vochtige doekjes op zak heeft. Niet alleen handig voor eventueel kinderlijk grut maar evenzo handig om vervuilde mondhoeken en anii van bejaarden te verschonen. Tip 2: Koop een Hummer. Uw beste verzekering tegen bejaarden op de weg is een tank. Maar daarmee mag u helaas niet op de weg, dus dan maar een Hummer. Rij veilig, vermorzel de bejaarden die je per ongeluk aanrijden. Tip 3: Verberg uw geld in een sok op een kamertje waar non-stop Justin Bieber draait. Met name babyboomers staan er om bekend dat ze al uw geld te willen stelen. Ze moeten wat aangezien ze met hun 57ste met prepensioen zijn gegaan. Tip 4: Leer golfen. Het is de absolute #1 hobby van oudjes. Heeft u een rotdag? Niets beter voor uw humeur dan een bejaarde ziekelijk hard vernederen op de golfbaan. Met een beetje geluk springt ie vervolgens met (elektrische) golfkar en al in de sloot. Tip 5: Verhuis naar een stad(je). Als er iets blijkt uit de cijfers van 't CBS is dat ouderen niet tegen een stedelijke omgeving kunnen. Tip 6: Ga nooit in discussie met ouderen. Ieder overtuigend argument in welke discussie dan ook zal worden afgedaan met variaties op de dooddoener: 'wacht maar tot je net zo oud bent als ik. Wil een bejaarde in discussie? Ren simpelweg keihard weg. Al is de schuimbekkende opoe op z'n rollator nog zo snel, ontlopen kunt u hen toch wel wel! Schitterende poëzie. Tot zover de GeenStijl Anti-Bejaarden Service. Succes!

Reaguursels

Inloggen

Mijn ouders zijn best okay hoor. Maar dat ze bovenop een royaal pensioen nog AOW krijgen is onzin. Dat moet een vangnet worden, geen 'leuk uit eten'-premie.

QuelleFromage | 16-09-14 | 14:27

Ik ben nu 69 getrouwd geweest met een zeeman die ZELF ijn pensioen betaalde,hij is 67 geworden.Dus ik krijg nu 70 % van het pensioen.Heb 2 kinderen en ook nog altijd gewerkt,nu geen eigen huis maar huurhuis.
Ik hoop dat al die reaguurders die nu zo afgevne op de ouderen allemaal de embolla krijgen en binnen een jaar dood zijn.Dan kunnne al die buitelandse uitvreters hun plaats innemen.Maar nee,te lui om te werken.Zit nu al jaren op GS maar zo,n topic heb ik nog nooit mee gemaakt.Hebben jullie wel ouders????of opas en omas?Denk eens na stel egoisten.Ik hoop dat GS dit nu eens laat staan.Bedankt schatjes gr van een Oma

roodborstje1 | 16-09-14 | 10:57

Door de eeuwen altijd hetzelfde liedje:
Ouderen bekritiseren jongeren: "Die jeugd van tegenwoordig". Het was bij de oude Egyptenaren en Grieken al een soundbyte.
Op papyrusrollen. Of waar dan ook. Luister maar naar "het Dorp" van Wim Sonneveld. Die jongelui met hun beatle-haar, ach en wee!
En andersom: Every generation blames the one before. Luister maar naar:
www.azlyrics.com/lyrics/mikethemechani...
of naar:
Kom mensen en luister en hou nu je bek,
het water dat komt jullie al tot je nek,
en geef toe dat je nat bent, doorweekt tot je hemd.
Probeer het maar niet te vermijden.
En wie niet wil verzuipen is wijs als hij zwemt,
want er komen andere tijden.

Kom schrijvers, geleerden, profeten op papier,
de kans komt niet weer, dus kijk maar eens hier.
En zeg nog maar niks, de roulette draait nog door
en de winnaar is niet te bestrijden.
Maar hij die straks wint, is wie gisteren verloor,
want er komen andere tijden.

Komen heren regeerders, partij-jongens kom,
en blijf daar niet hangen en kijk niet zo stom.
Want hij die blijft zeuren is hij die crepeert.
De legers buiten strijden.
Op het slagveld wordt ieder van jullie verteerd,
want er komen andere tijden.

Kom vaders en moeders, kom hier en hoor toe.
Wij zijn jullie praatjes en wetten zo moe.
Je zoons en je dochters die haten gezag,
je moraal die verveelt ons al tijden.
En vlieg op als de wereld van nu je niet mag,
want er komen andere tijden.

De streep is getrokken, de vloek is gelegd
op alles wat vals is en krom en onecht.
Jullie mooie verleden was bloedig en laks.
Wij zullen die fouten vermijden.
En de man bovenaan is de laagste van straks,
want er komen andere tijden.

Nu zul je zeggen: Ja, maar wij zijn heel anders dan die Boudewijn-de-Groot-babyboomers, hoor!

Hahaha, jij wordt over 30 jaar net uitgekotst door jóuw kinderen, zoals dat elke generatie gebeurt.

TB2318 | 16-09-14 | 10:57

Emigreren is een optie.

mallekater | 16-09-14 | 08:54

Ik mis de prominente GS-hoofdbejaarden in dit topic. Hoe zou dat nou komen?

Rest In Privacy | 16-09-14 | 07:26

Ik vind juist de twintigers en dertigers van dit moment zo bejaard klinken. Om nog maar te zwijgen over die ouwelijke baarden.

Djong | 16-09-14 | 00:25

Godsammekraken,
Dus zo denk je dus ook over je ouders, man wat ben je een ziek zuur kereltje, ik hoop dat je snel een erge ziekte krijg en dat het 40 jaar duurt voordat je de pijp uitgaat en dat je ook 40 jaar rond moet komen met wia, ziektewet of wat voor een wetje ook. dan weet je precies waar de meeste ouderen van moeten rondkomen.

drielenaar | 16-09-14 | 00:11

Ik ben zestig en ga me maar eens zwaar bewapenen tegen alle jaloerse bejaardenjagers van pakweg 49 jaar en jonger...

Peyronie | 15-09-14 | 19:54

Oudere jhihad?? Ik doe mee :)

dwar | 15-09-14 | 20:41

@dwar | 15-09-14 | 17:04
Ik heb er hier nog één van 88 in de buurt, welk adres kan ik er met viltstift opzetten?

Watching the Wheels | 15-09-14 | 17:22

Toch wel veel euries, zwak hart, en geen fam???

dwar | 15-09-14 | 20:38

Toch even de zaken op een rijtje zetten:
Er zijn drie soorten mensen in Nederland:

1 de gepensioneerden. Dat zijn zij die GEWERKT hebben. Hun baas heeft wat van hun loon/salaris opzij gezet, en dat noemen we pensioen. Dat is allemaal netjes afgesproken en in cao's beschreven. Dat pensioenfonds is dus van de mensen die hier geld ingelegd hebben. Ondernemers hebben zelf een pensioenpotje moeten aanleggen, ook van hun eigen geld.

2 de werkenden. Dat zijn de mensen die NU WERKEN. Van hun geld legt hun baas ook wat geld opzij voor later. Dat wordt hun pensioen. En hoe meer en hoe langer je werkt, hoe groter jouw pensioenpot wordt.

Zowel gepensioneerden als werkenden betalen over hun inkomsten belasting. Daar kan de overheid belangrijke zaken van betalen, zoals onderwijs, veiligheid en zorg. Verder betaalt de overheid daar ook andere zaken van, zoals vaak nutteloze projecten, subsidies en uitkeringen.

3 de derde groep zijn de mensen NIET WERKEN. Dat zijn onder meer de werklozen, uitkeringstrekkers, asielzoekers en illegalen. Die worden dus onderhouden door de WERKENDEN en de GEPENSIONEERDEN.

Conclusie: als de werklozen gaan werken, komt er meer geld in de pot van de pensioenen en de belasting, terwijl de uitkeringen minderen.

Leffe Blonde | 15-09-14 | 20:24

Ik ben zestig en ga me maar eens zwaar bewapenen tegen alle jaloerse bejaardenjagers van pakweg 49 jaar en jonger...

Peyronie | 15-09-14 | 19:54

@Watching the Wheels | 15-09-14 | 19:18
Ik weet natuurlijk ook wel dat jet het die mensen zowel fatsoenshalve als praktisch gezien niet meer kunt afnemen. Mijn stukje is op dat punt ook bewust wat provocatief bedoeld.
Maar dat komt omdat ik mij de laaste tijd nogal stoor aan juist die geprivilegieerde groep, die het hardst brult wanneer er op de pensioenen wordt gekort, terwijl die korting ook en vooral wordt verdisconteerd in de pensiioenvorderingen van diegenen die hiervoor nog jaren moeten werken. En die, als ze pech hebben, merken dat de ruif is leeggevreten wanneer zij aan de beurt zijn.

Ridde Rogter | 15-09-14 | 19:50

U bedoelt dezelfde bejaarden waarvoor u op de bres springt als Didi en Mark weer een kutmaatregel verzinnen waardoor hun levensavond minder waardig en leuk wordt? Die bejaarden? Wat een kutstuk, GS. Ga je schamen.

Boer in 020 | 15-09-14 | 19:32

@Ridde Rogter | 15-09-14 | 18:55
Aha, van die VUT regelingen enzo wellicht. Punt is alleen dat die mensen ook weer verplichtingen zijn aangegaan op basis van die garanties/inkomens. Stel dat je dat morgen van ze afpakt (waar ik niet voor zou zijn, omdat een overheid betrouwbaar moet zijn en afspraken na moet komen), dan dondert bijvoorbeeld de huizenmarkt weer een stukje in elkaar (wat op den duur toch wel zal gebeuren www.huizenmarkt-zeepbel.nl/11-09-2014/... maar dat terzijde). Een ander belangrijk punt: Die mensen komen nooit meer aan werk, dus hebben geen enkele kans om het inkomen nog wat aan te vullen. Die kans hebben wij natuurlijk nog wel, hoewel het steeds moeilijker wordt, zeker voor lager geschoolden (o.a. door concurrentie van mensen uit andere EU landen). Lastig allemaal.
.
@Mastermattie | 15-09-14 | 19:04
OH/OS zou 15.000 banen opleveren volgens de Telegraaf, een deel van het geld stroomt dus direct weer terug. www.telegraaf.nl/binnenland/22817339/_... het is tegenwoordig meer ontwikkelingssamenwerking (ze proberen er meteen handel aan over te houden voor de langere termijn).

Watching the Wheels | 15-09-14 | 19:18

Dat vergrijzing een financieel probleem is, mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Aan de andere kant zouden we wat minder moeten geven om import vee met aanhang. Ook de kraan voor OH kan helemaal dicht, dat soort onzin zet toch geen zoden aan de dijk.
Daar valt al een hoop te besparen, zodat de mensen welke dit land nog wel opgebouwd hebben ook nog de oude dag krijgen die ze verdienen ipv weg te rotten in een 24-uurs pamper.

Mastermattie | 15-09-14 | 19:04

@Watching the Wheels | 15-09-14 | 18:42
Ik ken legio mensen die veel te weinig premie hebben betaald, gerelateerd aan de hoogte van hun huidige pensioen. Dat komt door de veelal riante aanvullende pensioenopbouwgaranties van hun werkgever (meestal de overheid), die met belastinggeld zijn gefinancierd en dus niet door henzelf zijn opgebracht. Daarnaast werd voor hen de AOW tot hun 65ste impliciet voorgefinancierd. Juist die populatie bedoel ik.

Ridde Rogter | 15-09-14 | 18:55

@Ridde Rogter | 15-09-14 | 18:08
Wel worden mensen natuurlijk een paar jaar ouder, maar het zou niemand verbazen als dat over een paar jaar anders blijkt uit te pakken gezien al die bovenstaande verhalen (crisis). Daarnaast zou het niet verbazen als er minder ongelukken gebeuren dan vroeger. Als er jaarlijks 600 jonge slachtoffers minder in het verkeer vallen, dan zal dat ongetwijfeld invloed hebben op de gemiddelde levensverwachting, maar dat zijn wel mensen die vervolgens een heel leven belasting gaan betalen en bij gaan dragen aan de BV NL.
.
Overheid moet minder uitgeven en toekomstperspectief schetsen (Delta werken, Afsluitdijk, alle nieuwbouw morgen voorzien van aardwarmte, het moet inspireren, al het plastic recyclen zodat we geld terugverdienen, energie opwekken uit zout en zoet water sync.nl/innovatieve-centrale-op-afslui... dat soort dingen).

Watching the Wheels | 15-09-14 | 18:42

@Ridde Rogter | 15-09-14 | 18:08
Onzin, die mensen hebben daarvoor premie betaald. Pensioen is uitgesteld loon. Heb zelf geen pensioen, dus praat niet 'voor eigen parochie'.
.
Overheid, banken en al die andere grote clubs hebben gewoon al decennia niet op uitgaven en betaalbaarheid richting toekomst gelet. Ze hebben allemaal sneller willen groeien dan de inkomens, teveel uitgedeeld aan vriendjes, te weinig kritisch geweest. Het volk betaalde wel via steeds meer hypotheekschuld. Mensen hebben er zelf ook te makkelijk over gedacht.
.
Enige wat ze nu nog kunnen bedenken is 'meer export' en meer mensen erbij zodat de vraag overeind blijft.

Watching the Wheels | 15-09-14 | 18:28

Het probleem met de pensioenen zit hem niet in te weinig geld in kas maar een sinds lange tijd bestaande onrechtvaardigheid in de verdeling. Vele gepensioneerden zijn veel te vroeg (vaak nog voor hun zestigste!!) met een goudgenereuze regeling uitgetreden en daarvoor bloedt nu zowel de huidige werkende generatie als degenen die gewoon hard tot hun 65ste moesten doorwerken. Het probleem moet worden aangepakt door de populatie te vroeg gepensioneerden op hun uitkering te korten naar rato van de periode voor hun 65ste dat ze er gebruik van hebben gemaakt tot hun 65ste. Terugbetalen dus. Bij voorbeeld door te korten op hun AOW. Vooral veel ex-ambtenaren zullen hiervan de dupe zijn, maar met hen hoeven we geen enkele consideratie te hebben.

Ridde Rogter | 15-09-14 | 18:08

@Ridde Rogter | 15-09-14 | 16:48
Ik neem aan dat jij er op je 70e verjaardag dus zelf een eind aan maakt?

sinar2 | 15-09-14 | 18:06

En nu krijg je krimp doordat de verkeerde mensen aflossen, mensen die al overwaarde hebben lossen hun huizen verder af economie.rabobank.com/publicaties/201... waardoor steeds minder geld in omloop komt. Hypotheek nemen is geld in omloop brengen, dus dan loopt het lekker. Hypotheek aflossen resulteert in het omgekeerde want hoe kun je die nieuwbouw immers anders financieren. Banken moeten meer uitlenen, maar durven dat niet of mogen dat niet. Te hard gegroeid toen ze hadden moeten afremmen, Bush achterna gehobbeld met sinds 2008 enorme gevolgen.
.
Hun 'oplossing', rente kunstmatig steeds lager maken, geeft de volgende klap aan de pensioenen (ook de pensioenen van de huidige generatie die minder opbouwt), ouderen worden straks opnieuw gekort door dit spel.
.
Wat ze zouden moeten doen is HRA weer volledig aftrekbaar maken voor jongeren tot bijvoorbeeld 45 en wat minder aftrekbaar maken voor ouderen, jongeren geen studieschuld laten opbouwen, aardwarmte toepassen bij alle nieuwbouw (zodat mensen ruimte krijgen in hun maandlast en meteen goed voor het milieu), schenkingen van 100.000 euro alleen voor nieuwbouw toestaan. Dan krijg je de boel weer aan de gang en kun je misschien voorkomen dat ouderen hun waarde verliezen. Ook kun je dan op termijn hopen dat de rente weer iets omhoog kan, want dit leidt tot niets. Steeds meer export, dozen schuiven. We moeten zelf weer meer produceren. En die gasten als Elco B. moeten met pensioen (dat scheelt alleen al miljarden per jaar wegens minder vriendjespolitiek en minder foute beslissingen, meer echte markt, minder gekonkel).

Watching the Wheels | 15-09-14 | 18:02

Maar nogmaals ... Balkenende/Brinkman bliezen het systeem verder op 'de HRA is een breekpunt'. Steeds meer werd door banken geleend. Na 11/9/2001 was het hek helemaal van de dam. Via geld-/schuldgroei wilde men de oorlogen bekostigen en de wereldorde (en macht over olie en gas) weer onder controle krijgen. Daarbij is gegokt met pensioengelden van het ABP door Elco B. 925.nl/archief/2009/02/05/abp-paus-par... . Zou raar zijn als dat niet in overheid met Jan-Peter B. zou zijn gegaan. 'Either you're with us, or you're with the terrorists'. Ze hebben de pensioenen opgerookt en gegokt, totdat het in 2008 in elkaar sodemieterde.

Watching the Wheels | 15-09-14 | 17:50

@Nivelleermarionet | 15-09-14 | 17:06
In reactie op die laatste alinea. Alle Westerse regeringen zitten klem, het systeem werkt alleen bij groei. Eerst moesten vrouwen gaan werken, zodat stellen voor dezelfde suffe rijtjeswoning met postzegel grond 3x zoveel konden gaan betalen www.huizenmarkt-zeepbel.nl/images/2008... . Voorts kregen ze door hun carrière pas laat (of helemaal geen) kinderen. Die gaten moeten opgevuld worden met mensen van buiten, niks meer aan te doen. Politici zijn stromannen van grote bedrijven, ze hebben te weinig aan de belangen van 80% van de bevolking gedacht, de makkelijke weg gekozen door te luisteren naar de bouw- en bankenlobby. Onevenredig veel bouwgerelateerd in Quote 500 had de politiek wakker moeten schudden www.bouwenwonen.net/news/read.asp?id=1... en eigenlijk de bouwfraude natuurlijk al. Ze hadden rond 2000 moeten gaan remmen toen het goed ging. Betere waar voor z'n geld bouwen. Nieuwbouw goedkoop houden (relatie met inkomens niet uit het oog verliezen, mensen ook wat ruimte geven, geen slaven van maken).

Watching the Wheels | 15-09-14 | 17:43

@van Leeuwen,wat ben jij toch een nog niets gepresteerd hebbende,respectloze,onervaren, waardeloze bevooroordeelde,van jeugdzonden vergeven,nog achterlijke, naïeve,altijd afleiding zoekende,leeftijd-discriminerende, onbezonnen,onbeschaafde,niet solidaire,gewetenloze, onzinnige, dwarse,verziekende,uitdaging-beluste,naar genocide van ouderen geneigde,hypocriete,hufterige,
schofterige, gelijkhebberige,neo-liberale,neo-facsistische,anti-pool van alles wat mensen nog enigszins heilig is voor hun dood.Kijk dat is dus wat bejaarden-haat bewerkstelligt.Ik ben dus 67 en jij kan doodvallen.(of dit afgedrukt wordt interesseert me ook geen reet,als jij het maar leest).

Dolphi | 15-09-14 | 17:38

Als er dan zoveel 50 plussers komen dan betekent dit dat het 1. voornamelijk Nederlanders zijn, en 2. dat we - als we ons politiek kunnen organiseren - een behoorlijke stempel op de politiek kunnen drukken. Hopelijk lukt dat nu wel eens een keertje met zo'n 50 plus partij.

matrixbluepill | 15-09-14 | 17:37

't Is toch wat dat NEDERLANDSE ouderen hier tot 67 moeten zwoegen terwijl er massa's gelukszoekers binnenstromen en talloze voormalige "gastarbeiders" met hun grut op hun hallalbiefstuk zitten te rusten. En dan te horen aan de talrijke reacties dat ouderen bijna overbodige stinkers zijn. Denken jullie nu echt dat het Centraal Planbureau 20 a 30 jaar geleden niet kon berekenen/inschatten dat deze generatie er aan kwam en waarom hebben ze dan daarvoor geen reserves opgebouwd? Die is er wel maar willen ze gewoon niet spenderen.
In mijn jeugd gingen mensen tussen de 56 en 61 met pensioen, kregen 100 % van het laatst verdiende loon en het kon allemaal in die tijd. Maar sinds we hier stelselmatig worden kaalgevreten is het over en schuift met het "de ouderen" ook nog in de schoenen. Shame on you.

matrixbluepill | 15-09-14 | 17:33

@dwar | 15-09-14 | 17:04
Ik heb er hier nog één van 88 in de buurt, welk adres kan ik er met viltstift opzetten?

Watching the Wheels | 15-09-14 | 17:22

Het beperkte deel van de ouderen dat geld heeft staat op het punt beroofd te worden door de jonge graaigeneratie van nu, en ook nog door de meedogenloze graairegering. Ik ga zelf bijna met pensioen en ik maak gebruik van de mogelijkheden die me ruimhartig door mijn pensioenfonds worden geboden nadat ik 40++ jaar heb ingelegd en belasting heb betaald. Ga werken, nutteloze jonge graaidieven. Want de oudere generatie moest ook werken. Of vinden jullie dat jullie recht hebben op ons geld? Zijn jullie zielig? Ik zal mijn broek even laten zakken, dan kunnen jullie precies zien hoeveel medelijden ik met jullie heb.

Wordt toch eens wakker. De media, onder regie van de regering, probeert de jongeren tegen de ouderen op te zetten. Dit om een draagvlak te creëren voor nog zwaardere strafmaatregelen tegen de dure en ongewenste ouderen. Wij nemen immers de ruimte en de voorzieningen in beslag waar kansloze asielzoekers en importgajes volgens de regering veel meer recht op hebben. Ooit komen jullie zelf aan de beurt. Elke autochtone Nederlander zal een asielzoeker op zijn rug meedragen. Gelukkig hoef ik dat niet meer mee te maken.

Nivelleermarionet | 15-09-14 | 17:06

Voor alle azijn zeikers over oudere.
Wist niet dat je boven de 50 ook al bejaard was??? Stuur je ...(vrouwelijk fam.lid tussen 18-88.... maar eens langs) zullen we eens zien wie hier bejaard is.

dwar | 15-09-14 | 17:04

Dat er zoveel 50 worden is niet zo'n probleem, maar wel dat de meeste van die omega 3-visoliepillen vretende en moerasbasterdwederikthee zuipende macrobioten op hun vijfennegentigste nog fluitend de marathon lopen. En daarna nog gezond en wel een jaar of twaalf extra uit de AOW-pot graaien. En vervolgens in drie jaar langzaam doodgaan in een peperduur verzorgingstehuis. Van die achthonderdmiljard diie u en ik daarvoor moeten ophoesten.

Ridde Rogter | 15-09-14 | 16:48

@Centauri3 | 15-09-14 | 15:50
@snapdragon | 15-09-14 | 16:23
@Shokrani Shokran | 15-09-14 | 16:31
Misschien valt er voor John de Mol iets te combineren tot een leuk avondvullend programma, waarbij je je eigen einde kunt winnen. Soort mix van de Hennie Huisman Surprise Show, maar er moet natuurlijk ook een spelelement in zitten. Niet zo somberen hoor, jullie gaan er allemaal op papier op vooruit, omdat ze met terugwerkende kracht de drughandel meetellen vanaf 2010 www.nrcq.nl/2014/06/25/vandaag-groeit-... . Daardoor kunnen ze meer lenen en uitdelen. Treurig dat het kabinet nu in een positie is gekomen, waarin het de drugshandel niet kan aanpakken zonder het BBP te verlagen www.nrcq.nl/2014/06/25/vandaag-groeit-... . Het systeem is stuk.

Watching the Wheels | 15-09-14 | 16:44

Tenzij je begrafenisondernemer bent betekend dit dus dat je grotendeels stil gaat staan in je loopbaan en meer en meer belasting moet gaan betalen...

Shokrani Shokran | 15-09-14 | 16:31

hoejeheette | 15-09-14 | 16:20
Allebei waar. Verricht elke dag een goede daad, leerden wij op school. Nooit geweten dat dit daar ook bij hoorde, maar het idee is goed.

Schaaldier | 15-09-14 | 16:30

Op mijn 14e de fabriek in ook zaterdags tot 1 uur werken na het werk een krantenwijk want daar kon ik mijn eerste fiets op afbetaling van betalen ,het loon 20gld was voor mijn ouders daar kreeg ik 2 gld van 20 mnd militaire dienst in voor 1.25 gld.per dag 48 jaar onafgebroken gewerkt en nu een vet pensioen van 400 € dr huur is 610 € ,Ben ik even blij dat Menzis als eerste de euthanasie pil gratis gast verstrekken,want bij deze huidige generatie hoef ik niet zo lang meer te vertoeven. Allemaal de pleuris toegewenst.

snapdragon | 15-09-14 | 16:23

-weggejorist-

hoejeheette | 15-09-14 | 16:20

hoejeheette | 15-09-14 | 15:36
Jij bent trouwens maar niet iets later.

ZZP-er | 15-09-14 | 16:12

AbleArcher13 | 15-09-14 | 16:02
Ik bedoelde qua stinken, niet qua aantal.

Schaaldier | 15-09-14 | 16:06

hoejeheette | 15-09-14 | 15:58
Mooie poëtische uitdrukking :-)

Schaaldier | 15-09-14 | 16:04

@Schaaldier | 15-09-14 | 15:56
Wanneer je mensen dubbel telt, lijkt de populatie groter dan die in werkelijkheid is. Nee dus.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 16:02

-weggejorist-

hoejeheette | 15-09-14 | 15:58

Bejaarden stinken, er hangt de geur van de dood al omheen.
AbleArcher13 | 15-09-14 | 15:00

Hippies stinken ook, en horen zo'n beetje of al helemaal tot de doelgroep. Tellen zij dan dubbel?

Schaaldier | 15-09-14 | 15:56

Bejaarden, ik heb er in principe niets tegen. Behalve als ze bij de kassa voordringen met een smoes en dan doen alsof ze voor het eerst op deze planeet rondwandelen, "ow sorry hoor, ik wilde alleen wat vragen. Ja, ik ook dus...
Of botweg naar voren snieken bij de kassa en net doen of ze je niet gezien hebben, gisteren weer meegemaakt. Omdat ze oud zijn zeg ik er niks van zoals ik normaal wel doe. Soort van respect voor oudjes van deze middeljonge lul, 50% echt respect en 50% afgedwongen door de ouwe in kwestie.

Mijn opa is trouwens 89 maar die ramt mij zo tegen de vloer als het moet, vind ik wel lollig.

Dhr. de Wit | 15-09-14 | 15:52

ik ben niet meer bang veur den doedT ... maar ik wil wel spectaculair naar den gene zijde. Een explosie, een kogel van links, een sinkhole. alles beter dan gewoon in den slaap wegglijden.
Voor de trein springen vind ik zo pasée das zielig voor de trein conductor. Een gun heb ik niet dus dat wordt ook al nix. Een sniper van 8-hoog is ook te duur voor mij. maar ik ben niet meer bang voor den doedT.

ik hoop dat er een asielzoeker op mijn huidige huis komt te wonen. Die krijgen toch alles graties en ik kan de huurverhogingen en accijnses niet meer betalen.
Dank holland voor uw gastvrijheid de afgelopen 50 jaar.

Centauri3 | 15-09-14 | 15:50

@Islamofiel | 15-09-14 | 15:27
Met andere woorden (want anders lijkt het off topic) die ouderen krijgen de rekening vanzelf net zo hard als de jongeren die rekening krijgen of dacht je dat we hier werkelijk uit kunnen groeien zonder extra islamieten naar binnen te laten?

Watching the Wheels | 15-09-14 | 15:44

Halverine? Serieus?

Mr Dixit | 15-09-14 | 15:44

Het is wel duidelijk dat dit soort berichten - het dagelijkse gif wat u door de media en politiek krijgt toegediend - er allemaal toe bijdragen dat er een verdeeldheid van belangen onder de verschillende bevolkingsgroepen ontstaat en vervolgens in stand wordt gehouden, om toch maar vooral de solidariteit met elkaar te ondermijnen en de actiebereidheid tegen al die vreselijke 'hervormingen' zoveel mogelijk te reduceren. Ontluisterend te zien - getuige ook veel reacties hier - hoe simpel deze verdeel en heers strategie effect sorteert.

Cellinus | 15-09-14 | 15:43

We hoeven ons geen zorgen te maken, de immigranten gaan voor ons werken! Allemaal!
Heerlijk toch, eindelijk werken zij eens voor ons, ipv andersom.
Van Aartsen de domme dhimmy zei t zelf; @Zij zijn de ruggegraat van onze economie@.
En wij worden het witte lillende vet aan de botten, gevoed door de immigranten!!
Het is bijna zover, nog even en de tot nu toe luie Mocro's en Turken, de Niger(ia)tjes, et cetera... moeten hard aan de slag om ons te voeden, te dienen, te vertroetelen en onze luiers te verschonen, ik schijt er naar uit!

Boobystrap | 15-09-14 | 15:43

Digitale Bedouin | 15-09-14 | 15:24
"De geschiedenis heeft 'ons' geleerd dat alleen moslims (Turken en Marokkanen) en andere nationaliteiten het westen heeft verlost van de puinhopen uit de 2e wereld oorlog" Dat heet nou indoctrinatie waar jij het slachtoffer van bent. Wat een lulkoek. De geallieerden waren 'het westen', die paar Turken en Marokkanen waren een druppel op een gloeiende plaat.
En dring je geloof niet zo op met je schreeuwtekst.

De waard zijn gast | 15-09-14 | 15:40

@Islamofiel | 15-09-14 | 15:27
Nee joh man, ik heb het niet over de jaren 80/90 (toen ze volgens mij premies verlaagd hebben). Ik heb het over 30% van de ambtenaren pensioenen die ná 11/9/2001 tot de crash in 2008 vergokt werd om de oorlogen van Bush te ondersteunen. Je kunt ook kijken naar de Fortis aandelen die ABP kocht terwijl het bedrijf een week later failliet ging. Ze scheiden de taken niet ('zeg kun jij niet wat doen?'). Doen ze nu weer niet. In Den Haag worden kantoren omgevormd tot woonhuizen en opnieuw gebruiken ze daarvoor pensioengeld van mensen (dit keer land- en tuinbouw) om dat mogelijk te maken. Het is een incestueus clubje dat de crisis heeft veroorzaakt en gewoon verder gaat om de schade voor Bouwend Nederland en de wapenhandel zo klein mogelijk te houden ten koste van burgers. Als het je interesse heeft, kijk dan ook even naar de grondposities en schulden van gemeenten zoals Delft, Almere, Westland etc. Dat krijg je als de overheid bestaat uit stromannen van bank en (tuin)bouw.

Watching the Wheels | 15-09-14 | 15:39

-weggejorist-

hoejeheette | 15-09-14 | 15:36

Jan de Schot: Duitser worden zou ik nog maar eens overwegen, want dan ben je financieel volledig verantwoordelijk voor je ouders, tot in de tweede generatie, en als die er niet meer is zijn de neven en nichten aan de beurt. Je moet in elk geval voorkomen, dat je ouders je volgen, dan blijft de BV Nederland tenminste de sjaak.

t.zeefje | 15-09-14 | 15:33

Watching the Wheels | 15-09-14 | 15:17

Verbaal Jihadisme. Je koppelt een gevolg aan een gebeurtenis zonder die kloppend te maken.
De greep in de pensioenkassen was het gevolg van het potverteren in de jaren zeventig toen de lonen de pan uit begonnen te stijgen. Door de veel te hoge pensioenpremies tot aan plm 1980 klotste het geld tegen de plafonds van de pensioenkassen.

Jij geeft het een draai die links-extremistisch is, een domein waar islamisten graag vertoeven en bijval zoeken

Islamofiel | 15-09-14 | 15:27

ja

Centauri3 | 15-09-14 | 15:26

-weggejorist en opgerot-

Digitale Bedouin | 15-09-14 | 15:24

De jeugd pakt de boomers het beste door massaal Belg te worden. Of Duitser.

Jan de Schot | 15-09-14 | 15:24

t.zeefje | 15-09-14 | 15:16
Zie mijn oplossing.

ZZP-er | 15-09-14 | 15:21

Ik heb wel de oplossing.
We maken van Friesland een reservaat met een hek er om. Daar sturen we alle bejaarden, Marokkanen, asielzoekers, teruggekeerde jihadisten en ander tuig heen.
Binnen twee jaar is het probleem opgelost en laten we Friesland gewoon onder water stromen.
Ik wil trouwens graag octrooi op deze uitvinding aanvragen. Levert het mij ook nog wat op.

ZZP-er | 15-09-14 | 15:19

@Osdorpertje | 15-09-14 | 14:51
En Elco B. heeft nog 44 miljard van het ABP opgerookt 925.nl/archief/2009/02/05/abp-paus-par... om Balkenende en Bush te helpen bij hun oorlogen. Iedere malloot kon een hypotheek krijgen in de USA als ze maar leenden www.youtube.com/watch?v=kNqQx7sjoS8 uit o.a. de pensioenpot van onze ambtenaren. Zo werd de Amerikaanse economie aangezwengeld na 2001, zodat er flink wat belasting binnenkwam en het BBP werd opgekrikt zodat meer wapens gekocht en gegooid konden worden door die 'Christenen' onder valse voorwendselen (massavernietigingswapens, baby's uit couveuses), terwijl het zoals altijd om hun macht over olie en gas gaat. Tja en dan gaat er wel eens iets onverwacht mis in 2008 dat je echt niet had kunnen zien aankomen 925.nl/archief/2009/02/05/abp-paus-par... en dan stelt niemand lastige vragen aan die lieden. Briljant systeem wat ze het liefste nu weer gaan doen. Daarnaast bouwt Bouwend Nederland onnodige kantoren en onnodige winkelcentra met pensioengelden en lieden als Eelco B. zitten/zaten de hele dag met zichzelf te vergaderen/polderen (werkte bij ABP, Rabo Vastgoed, Bouwend Nederland en Eerste Kamer, Crisis en herstelwet, eigen puinhoop 'oplossen'). Mooi systeem, gewone burgers tot een vermogen van een miljoen zijn slaven van de rest van dat zooitje.

Watching the Wheels | 15-09-14 | 15:17

Van Leeuwen, lul, vroeger had men nog respect voor ouderen, thans, onder leiding van het kabinet, in het geheel niet meer. En waar denk je dat we geeindigd zijn?

RonnieKray | 15-09-14 | 15:16

Mijn opa's en oma's zijn al jaren dood. Mijn ouders ook. Ging een soort vanzelf, maar ik, geboren 1946 begrijp dat ik niet mag wachten op een soort vanzelf, dus ik lever handige tips en trucs. Overigens heb ik inmiddels hartvaat- en een longziekte, dus je kunt niet beweren dat ik zelf niet bereid ben om een steentje bij te dragen aan mijn uitsterven. Oh ja, voordringen doe ik al lang niet meer, want het risico van een puist voor mijn kop kan ik mij niet meer permitteren. Ik doe nu wel een beroep op de gezondheidszorg, maar ik heb jaren vrijmoedig alle lasten gedragen die een arbeider (vanaf 16e jaar) geacht werd te doen. Arbeiders werkten toen nog 6 dagen per week voor een minimum (jeugd) weekloon en je vriendje, in militaire dienst, kon je daarvan niet veel toestoppen. Maar... wat hebben we de gebraden hanen vrolijk uit de boom geplukt. Ik wacht nu op de brief, waarin vermeld dat ik huis en haard moet verruilen voor een gedeeld kamertje in een babyboomreservaat. Dat daarmee de grootste dieven in deze maatschappij geen haar wordt gekrenkt, kun je lezen op de site www.ftm.nl/

t.zeefje | 15-09-14 | 15:16

Ik word volgend jaar ook 50. Maar wees niet bang, mijn oude dagen ga ik straks echt niet in Nederland slijten. Voor hetzelfde geld zit ik veel rianter en met veel betere zorg in een ver buitenland.

sinar2 | 15-09-14 | 15:15

-weggejorist-

hoejeheette | 15-09-14 | 15:14

Ik betaal liever voor Nederlandse bejaarden dan buitenlandse ongeintegreerden (waarbij ik onder Nederlandse bejaarden ook de hardwerkende geintegreerde allochtoon schaar).

Zoiets | 15-09-14 | 15:07

Oke, ik moest eigenlijk wel lachen om de stereotyperende opel agila zin.

Wie gaat dit grapje financieren? Moeten we meer importvolk importeren want die zullen vast werken zodat we allemaal dit land overeind kunnen houden

Abu Koop Dan | 15-09-14 | 15:04

in mijn beleving zijn het juist de nog meer bejaarden, en dat al jaren terug/jaren lang, die voordringen, dus de stoere opbouwers die toen vaa nog zelf de joodse buren hadden aangegeeuhhh ... zelf de oorlog hadden meegemaakt.
Als het nu de boomers zijn, komt het voordringen da door de leeftijd???

Hemmenaar7 | 15-09-14 | 15:02

Bejaarden stinken, er hangt de geur van de dood al omheen.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 15:00

Ach, al die zure reaguurders worden vanzelf oud, dus die kunnen nu het goede voorbeeld geven. Voor de trein springen, van het Holiday Inn, de Noordzee in, mogelijkheden genoeg om te voorkomen dat je oud wordt. Is beter dan genezen,toch?

Polletje Piekhaar | 15-09-14 | 14:59

Ik denk dat de meeste reaguurders hun leven te danken hebben aan de babyboomers. (ouders, dan wel grootouders)

Hansiepansiekevertje | 15-09-14 | 14:58

Ongelovigen, christenen, joden en boeddhisten moeten snel veel meer kinderen maken.

Een andere oplossing, wereldwijd mag elk gezin maximaal 2 a 3 kids maken. Maar om te beginnen, in het westen dient snel een wet te komen dat alle gezinnen toestaat om maximaal 2 a 3 kinderen per gezin te mogen maken.

Anders, gaat de hele wereld definitief naar de klote...

www.youtube.com/watch?v=9lAVC0VHRYg

Wonderful-Life | 15-09-14 | 14:57

Een Hummer mét bull rack natuurlijk, het is geen pretje om anders al die kunstgebitten uit je grille te moeten peuteren.

Kapitein Stijlvol | 15-09-14 | 14:56

@Graaf van Egmont | 15-09-14 | 14:38
Precies, die bejaarden hadden zichzelf kunnen bedruipen van hun pensioen als Ruud Lubbers in de jaren 90tig niet uit de pensioenpot had gestolen om zijn begrotingstekort aan te vullen. En ook Diderik Samsom zit te geilen op onze pensioenpot om van dat geld Melkertbanen te creëren om de werkeloosheid kunstmatig op te heffen.

Osdorpertje | 15-09-14 | 14:51

@maane093 | 15-09-14 | 14:20
We moeten klaargestoomd worden om nog meer mensen binnen te laten. In plaats van aan andere oplossingen te denken denkt men nog steeds dat je meer jongeren dan ouderen moet hebben voor een goed draaiende economie.
Dan was Pakistan al lang booming.
Mensen moeten al tot hun 67 werken en dat gaat nog wel omhoog.
Niet zo raar als je bedenkt dat pensioen ooit bedacht was ongeveer een jaar of vijf zes gemiddeld te duren en nu bijna vijftien.

miko | 15-09-14 | 14:51

De generaties van na '70 laat het erbij zitten om voor voldoende nageslacht te zorgen. Ze werden al vroeg sexueel actie, maar met voorbehoud.
Waarom moeten ouderen nu weer de schuld krijgen.
Bij welke generatie hoort VanLeeuwen eigenlijk?

Islamofiel | 15-09-14 | 14:50

Als je echt om je kinderen geeft dan ga je roken.

rara | 15-09-14 | 14:49

Graaf van Egmont | 15-09-14 | 14:38
Ik zie het niet anders dan een sprinkhanenplaag.Ze hebben de boel kaalgevreten en laten een onleefbaar gebied met een enorme schuld achter.
accijnstoerist | 15-09-14 | 14:43

En dan heb ik het nog niet eens over die hordes asielzoekers die ze hebben uitgenodigd om gratis mee te vreten. De kinderen betalen wel..

accijnstoerist | 15-09-14 | 14:47

tiepmiep | 15-09-14 | 14:40
Mooi, dan kan je beginnen met je eigen ouders 'te vermorzelen', je moet toch ergens beginnen niet?

De waard zijn gast | 15-09-14 | 14:47

Vroegah was respect voor ouderen logisch. Iemand die 70 of 80 werd was sterk en/of slim. Maar oud worden is geen verdienste meer tegenwoordig. Lekker wachten tot je dood gaat, want verder kun je niks. Behalve zeuren. Maar we zijn bang om dood te gaan, dus wordt een kansloos leven tot in het extreme gerekt met peperdure gezondheidszorg. 1 keer raden wie dat betaalt. Kortom, ga 'ns deaud.

Hesselbollah | 15-09-14 | 14:47

maane093 | 15-09-14 | 14:20

God zij dank doet er ook iemand aan de discussie mee die statistieken kan lezen. Dank

Geen paniek dus

Islamofiel | 15-09-14 | 14:46

'Babyboomers moet je dood-treiteren', 'vermorzel de bejaarden die je per ongeluk aanrijden', 'zet ze op een glijbaan richting oven'.
Zijn jullie ook zo liev voor je eigen opa's en oma's of moeten die ook maar hard worden aangepakt omdat ze oud zijn?

De waard zijn gast | 15-09-14 | 14:45

Graaf van Egmont | 15-09-14 | 14:38
Ik zie het niet anders dan een sprinkhanenplaag.Ze hebben de boel kaalgevreten en laten een onleefbaar gebied met een enorme schuld achter.

accijnstoerist | 15-09-14 | 14:43

Begin volgend jaar word ik vijftig en dan is mijn oude Hummer ook rijklaar.

tiepmiep | 15-09-14 | 14:40

-weggejorist-

Kasteeltje | 15-09-14 | 14:38

@maane093 | 15-09-14 | 14:20
Het is geen simpel sommetje, het hangt o.a. af van de ecomische ontwikkelingen die NU plaatvinden, zie
www.pbl.nl/sites/default/files/cms/afb...

Watching the Wheels | 15-09-14 | 14:38

Er wordt de laatste tijd in Nederland een sfeertje gecreëerd, waarbij de babyboomers de nieuwe joden zijn geworden. Het is allemaal hun schuld dat achtereenvolgende regeringen de bevolking genaaid en bestolen hebben. Het zijn de regeringen en grote bedrijven geweest die hebben gegraaid in de pensioenpotten (ook voor de huidige jongeren bedoeld ja)en miljarden aan AWBZ premies hebben verteerd. Maar het bekt natuurlijk lekkerder als het de babyboomers waren.

Graaf van Egmont | 15-09-14 | 14:38

het is procentueel meer een probleem van autochtonen. Ik stel voor om een quota in te stellen. We laten de autochtone ouderen die nog iets bijdragen aan de maatschappij in leven en de rest "verdwijnt" via ons zorgsysteem of door "ongelukken", tot de verhouding allochtoon en autochtoon een beetje procentueel gelijk is. We kunnen gewoon niet voor zoveel autochtonen zorgen. Dan moeten we met slimme methoden komen.

Kaan78 | 15-09-14 | 14:37

Die babyboomers moet je gewoon dood-treiteren, want ze vertrekken niet uit zichzelf. Bovenstaand stukje vind ik maar een slappe poging - dat kan beter, kijk maar in de reaguursels.(Massa)-moord is nog steeds niet toegestaan, maar geen officier zal zijn handen durven branden aan dood door treiteren.

t.zeefje | 15-09-14 | 14:37

Godsammekraken | 15-09-14 | 14:12
Wie denk je dat die verzorgingsstaat uiteindelijk mogelijk heeft gemaakt??
Als jij dat met die 20 jaartjes van nu had gedaan was je zeker sober gaan leven om het aan anderen te geven.
XaaD666 | 15-09-14 | 14:17

Zullen we het er maar op houden dat dat niet de boemers zijn? Anders hadden ze ons niet met zo'n staatsschuld achtergelaten. Maar nee, ze schuiven het gewoon door naar hun kinderen, de aso's.

accijnstoerist | 15-09-14 | 14:37

Tijd voor een hete zomer en een hardnekkig griepvirus.

Wim Venijn | 15-09-14 | 14:34

De eerste vruchten plukken we al met het onderzoek naar een algeheel inhaalverbod op alle provinciale wegen. Opdat de diabetici met verregaande staar tenminste ongestoord met 55 km/h iedereen in de weg kunnen blijven rijden.

Vanilla | 15-09-14 | 14:30

Als je de babyboomers en de volgende generaties slim tegen elkaar uitspeelt dan kan je ze allemaal in een keer naaien.

Generatie X heeft ook niet veel bijgedragen. Of mag ik daar over 20 jaar pas over beginnen?

rara | 15-09-14 | 14:30

Hoe het ook kan: ik zeg alleen maar: Jan Hommen: 70+ en is met geen stok uit de CEO wereld vandaan te slaan!

Brulboei_61SB | 15-09-14 | 14:28

bent -> ben (copy paste en dan veranderen werkt niet altijd even goed :) )

Watching the Wheels | 15-09-14 | 14:25

Zeg altijd tegen vervelende bejaarden: 'wacht maar tot ik net zo oud bent als jij'.

Watching the Wheels | 15-09-14 | 14:24

Overigens, de babyboomers zijn dan inmiddels redelijk aan het uitdunnen. Die zijn tegen die tijd zo'n 75 jaar.

snokkertje | 15-09-14 | 14:22

Off topic.
Net bij BBC world news over Isis top. Timmermans schudt de hand van Lavrov, net in beeld te zien. Onderdanig hoe Fransie dit doet.

Westheimer 2.0 | 15-09-14 | 14:22

Nou maar hopen dat ze genoeg autochtone kinderen hebben, wat anders wordt het helemaal niets in Nederland. Dan ga ik verhuizen. Op een allochtoon kan je niet bouwen. Dan krijg je een www.khilafah.nl/ of Quinsy & cs. een 'zwarte piet'....
.

Thoth | 15-09-14 | 14:22

Wat een onzin nieuws zeg. Nederland groeit niet meer. We worden allemaal ongeveer 82. Logisch dat er dan net zoveel Nederlanders in de groep 18-49 zitten als in de groep 50-82. Gewoon een simpel sommetje.
Wat wil het CBS met dit nieuws? Moesten ze weer eens in de krant komen. Dan weet ik nog wel een spannende kop voor volgend jaar: Nederland heeft net zoveel vrouwen als mannen. En voor het jaar daarna: rijbewijzen komen meer voor bij 18 plussers als bij scholieren.

maane093 | 15-09-14 | 14:20

Oh, dan ben ik pas 48.

snokkertje | 15-09-14 | 14:20

Ik moest laatst naar de Hema. Werd ik bij de ingang ingesloten door een roedel ouderen met een looprekje. Ik kon geen kant meer uit. Het was een nachtmerrie.

roze_bril | 15-09-14 | 14:19

De verzorgingsstaat kan me niet snel genoeg om zeep zijn. Nu zijn we de strooppot van de wereld waar alles wat zwak en zielig is uit komt vreten, maar waar je als werkende Nederlander alleen maar in mag storten. Nederland is de afgelopen jaren misschien wel een vreselijk welvarend land geworden, maar om nou te zeggen dat dat gelijk staat aan een fijn land om te wonen en werken.... niet echt wat mij betreft.

witwas | 15-09-14 | 14:17

@Sinar2
Heeft gezegd! Eerst vertelden deze partijen dat we achter de multiculturele samenleving moesten staan en dat we ze allemaal maar moesten binnen laten. Want, zo was het idee, deze mensen zouden de vergrijzing oplossen, zij zouden de handen aan het bed zijn. Nu de oudjes uit verzorgingstehuizen worden gegooid, nu ze zo lang mogelijk thuis moeten blijven wonen, terwijl ondertussen ook nog eens wordt bezuinigd op de thuiszorg, nu we de 'participatiemaatschappij' hebben, hoor je nu nog politici over dat idee? Hoor je nu politici over dat deze mensen idd de vergrijzing aan het oplossen zijn? Waar zijn die zogenaamde handen aan het bed?
Nee, het is doodstil. Want men weet donders wel goed dat dit grote leugens zijn geweest en de politieke partijen en politici proberen dat stil te zwijgen.

Julia | 15-09-14 | 14:17

Godsammekraken | 15-09-14 | 14:12
Wie denk je dat die verzorgingsstaat uiteindelijk mogelijk heeft gemaakt??
Als jij dat met die 20 jaartjes van nu had gedaan was je zeker sober gaan leven om het aan anderen te geven.

XaaD666 | 15-09-14 | 14:17

Laatst probeerde ik met een babyboomer een gesprek aan te knopen over een gezamenlijke interesse. Maar het enige wat hij deed was over zichzelf lullen en wat hij allemaal wel niet voor belangrijke dingen deed voor de vereniging... interesse in de jongere generatie? Ho maar!

Quichegerechtigde | 15-09-14 | 14:16

@The Exorcist | 15-09-14 | 14:07

Klopt.. dat is ook mijn ervaring. Boomers zijn de ergste voordringers.

Even met luide stem door de zaak roepen "Wil die babyboomer even op zijn beurt wachten en niet voordringen" wil nog wel eens helpen. Kan ik iedereen aanraden, dan worden ze vaak behoorlijk pissig want de boomer is gewend dat alles om hem/haar draait en is natuurlijk geen tegenspraak gewend.

Outsider-Inside | 15-09-14 | 14:15

@doppelkaars
WOIII? Ik dacht dat dan alles, mannelijk zijnde, van 18 tot 40 wordt uitgeroeid. Net zoals in I en II

bastemeijer | 15-09-14 | 14:14

@sinar2 | 15-09-14 | 14:08
En wat Jozias van Aarsten tegenwoordig denkt: de VMBO-dropout inteeltkoppies met een kleurtje worden de ruggegraat van onze economie!

www.elsevier.nl/Politiek/achtergrond/2...

Godsammekraken | 15-09-14 | 14:14

De goedkoopste oplossing is natuurlijk een lopende band, waar we de babyboomers op kunnen zetten, met op het einde een glijbaan richting een oventje.

Rest In Privacy | 15-09-14 | 14:14

Ik woon in een ver land en krijg, tot mijn verbazing, iedere maand gratis geld omdat ik ooit eens in kudtland NL gewoond heb.

*U alllen wel bedanken doet.

bastemeijer | 15-09-14 | 14:13

De bejaarden zullen de verzorggingsstaat definitief de das om doen. Aan het werk kunnen ze niet meer en er is geen andere oplossing denkbaar dan ze nog 20 jaar te laten ruifvreten. Ik heb er zelf tot dusverre 20 jaar aan mee mogen lappen. Voortaan in de wetenschap dat ik er nooit iets van terug zal zien.

Socialisme maakt meer kapot dan je lief is.

Godsammekraken | 15-09-14 | 14:12

Agh met WWIII om de hoek los dit probleem zichzelf op.

doppelkaars | 15-09-14 | 14:11

Daar hebben we wel alles aan te danken.

langstra | 15-09-14 | 14:08

Maar al die cultuurverrijkende (noord-) afrikaanse import gaat ons toch helpen om de boel draaiende te houden?
Dat is tenminste wat PvdA en D66 altijd tegen me zegt.

sinar2 | 15-09-14 | 14:08

Er is maar 1 vraag van belang; hoeveel willen er werken en hoeveel leven liever uit een financieel potje zoals de AOW, WW etc.

Febofiel | 15-09-14 | 14:08

Gek genoeg zijn die babyboombejaarden razendsnel als het om voordringen in de rij gaat.

Rest In Privacy | 15-09-14 | 14:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl