Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alstu. Een nieuwe kaart in het Zwarte Pieten Spel

jodenpietposter534.jpgNieuwe ammunitie voor de argumentatiekanonnen in het Pieten-debat. We waren er al he-le-maal klaar mee, met dat gedram en gezeik van een heel klein clubje rassenhetzers. Maar nu wordt het weer verdomde interessant, met de JodenPiet, the best of both worlds van 020-Gaza & 020-Bijlmer (lees ook deze column over de annexatie van het grote Amistad-leed). Moeten opeens al die liedjes wéér herschreven worden. ♫Zie ginds komt de kk-boot, uit Haifa weer aan. Hij brengt ons Zion Nicolaas, ik zie hem al staan♫ Nederland...
Graag uw reactie.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Rest In Privacy | 16-09-14 | 19:25

Ik vind het wel humor en kan er wel om lachen. Erg spitsvondig. ;-)

Novinho | 16-09-14 | 19:05

Wat een slimme vergelijking, wat een slimme vergelijking. Helaas geldt deze reactie voor een ander topic.

metal on the rocks | 16-09-14 | 17:31

@thorrie | 15-09-14 | 21:54

Precies mijn gedachte. De vergelijking gaat helemaal mank. Sowieso als je Nazi symbolen uit de 2e wereldoorlog erbij moet halen om je punt te maken heb je bij voorbaat de discussie verloren.

_pandora_ | 16-09-14 | 13:56

Op het moment dat je de gele Nazi Jodensterren uit de 2e wereldoorlog erbij haalt heb je de discussie verloren. Daarnaast zou de vergelijking pas opgaan als je Zwarte Piet met kettingen om de polsen en enkels, dus als slaaf, zou afbeelden.

Kortom deze Joden Piet is racistisch bedoeld.

_pandora_ | 16-09-14 | 13:55

als dat zo zou zijn dat zou deze nog gewoon bestaan, de negerzoenen mochten al niet meer, maar ik kan nog wel gewoon joden koeken krijgen

elricoloco | 16-09-14 | 13:19

Hoe zit het met de paashaas?
Het is wel een dier en om dat beestje voor menselijk vermaak met eieren te laten sjouwen...
Dit geeft onze kinderen een verkeerd beeld van de maatschappij.

dat is pech | 16-09-14 | 12:40

Ik zou zeggen niet afschaffen. Deze Piet kan er niets aan doen dat hij Joods is.

mindless | 16-09-14 | 12:32

très cool | 15-09-14 | 21:37
Negers kunnen niet zoenen. Dus terecht dat de negerzoen uit de schappen is verdwenen. Ennuh.. negerzeik klinkt nu ook weer niet lekker....

Verwilder(s)t Niet | 16-09-14 | 12:03

Dit is weer zo pijnlijk simpel. Het stikt in de wereld van dergelijke weergaven van Joden, niet op zijn minst in de Arabische wereld. Niemand klaagt er over. Daarmee wordt de vraag zelf al beantwoord.

Maar waarom altijd die sprong naar het Jodendom van deze "anti-racisten"? De ziekelijke drang Joden en Israël overal bij te betrekken verraad de onverdraagzame grondslag van deze mensen, niet het plaatje zelf.

Het is zo simpel. En nog steeds snappen ze het niet. Zo dom zijn ze dus. Maar als je nóg meer bewijs wou dat deze club dezelfde groep is die schreeuwt om de vernietiging van Israël en groeperingen als ISIL ondersteunt, daar heb je het.

Piet van het Padje | 16-09-14 | 11:24

Joden Pieten: meer meer meer a.u.b.

frisenfruitig | 16-09-14 | 11:13

Waarom pakken ze dan geen foto van Sammy Davis Jr. Dat is de enige zwarte jood die ik ken.

jvlaam2 | 16-09-14 | 10:55

gatochwerkenmetjeluiedonderPiet

LJBrinkhorst | 16-09-14 | 10:53

Als de piet sinds het begin af aan jood was geweest had ik er inderdaad ook geen enkel probleem of negatieve associaties mee gehad.

mathijs159 | 16-09-14 | 10:46

Wat een non-discussie, de jodenpiet is onze traditie niet, zou het onze traditie wel zijn, dan zou ik hem net zo omarmen als onze Zwarte Piet.

jvlaam2 | 16-09-14 | 10:36

Eureka: Sparta Piet! Kan niemand iets tegen hebben...

LJBrinkhorst | 16-09-14 | 10:28

Zag net die link van de Iraanse 'zwarte piet' voorbij komen: and guess what? Die staat op de Unesco lijst van immaterieel erfgoed! Terwijl ze hier, in NL proberen om een soortgelijke traditie 1 op 1 aan racisme te koppelen.... Het einde is zoek....

Professor Kaoss | 16-09-14 | 10:28

Jodenpiet zou nog steeds hebben bestaan. Moslimpiet daarentegen... Maarja, dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Het aller beleefdste volk ter wereld laat zich weer van hun beste kant zien

WaitingLine | 16-09-14 | 10:26

In iedere Supermarkt ligt (is ook traditie) Jodenkoeken. Hoeft niet afgeschaft te worden. Net als Negerzoenen, die gewoon weer terug moet komen. Dus waar lukt men over? Jodenpiet is geen traditie en antisemitisme (afbeeldingen met Jodensterren) ook niet. Zwarte Piet wordt als zwarte Piet afgebeeld en niet als Kunta Kinte uit Roots

Professor Kluns | 16-09-14 | 10:25

Jaja, joden die cadeautjes geven ? En dan zo vaak dat er een heuse traditie ontstaat ? DReam on..

j010 | 16-09-14 | 10:24

weggeven dan vooral toch...

LJBrinkhorst | 16-09-14 | 10:24

Alsof joden iets wetgeven.

Geintje Ronnie, geintje.

LJBrinkhorst | 16-09-14 | 10:23

Het is al eerder gezegd, maar toch: de Godwin is gemaakt, waarmee het debat is verloren door de maker en de discussie beëindigd. Klaar, next.

Mr Dixit | 16-09-14 | 10:00

Christus, hou eens op met die bagger over zwarte pieten, als jullie nou eens beginnen met stoppen van berichtgeving over dit onderwerp, misschien volgt de rest wel. Oh en, die mensen die erover blijven zeuren moet je gewoon korten op de uitkering, dan hebben ze daar zoveel over te zeiken dat ze de hele pietenaffaire vergeten. Doei.

Saik0 | 16-09-14 | 09:43

Van "Arbeit macht Frei" naar "Macht kinder Blei"
-
Een vooruitgang waar we trots op kenne weze...

Badderbeest! | 16-09-14 | 09:33

John Leerdam piet, de ultieme zwarte joden piet.

Bamzaaiert | 16-09-14 | 09:23

Duidelijk fake!

Een Jood zou nooit wat weggeven.

Meuktjapper | 16-09-14 | 09:21

De AuschPiet, je kon er op wachten.

Badderbeest! | 16-09-14 | 09:15

Krijgen we dan ook ScooterdiefPiet en JihadPiet?
.
Ga eens lekker deaud met dat eeuwige gezeik.

Aatje | 16-09-14 | 09:12

We zijn allemaal slaven van de koning. Dus ook de witte mensen op de koets zijn zielig.

Rest In Privacy | 16-09-14 | 09:11

De vervangingstruc in de discussie is een al lang en veel gebruikte manier om te proberen je gelijk te krijgen.

"Lees neger i.p.v. mens" etc. en meer van dat soort onzinnige teksten.

Hier voor vervangfetisjisten nog eentje:
"Wat als andijvie, spinazie wordt....."

knerf | 16-09-14 | 09:09

Jodenpieten zijn het ergste, verkopen de cadeautjes met winst

Bokito ergo sum | 16-09-14 | 08:49

Ik ben blij te horen dat niet ALLE allochtonen zulke walgelijke mensen zijn als Quincy Gario en de tekenaars van dit soort prenten. Toch ga je dat daar wel van denken.

Jan Passant mk2 | 16-09-14 | 08:45

'Want al ben ik zwart als roet, k meen het toch goed'.

Nou, leren de blanke kindjes van dit liedje dat zwarte mensen goed zijn, gaat Prem weer lopen mekkeren.

kloopindeslootjijook | 16-09-14 | 08:41

-weggejorist-

TheJesseJ | 16-09-14 | 08:36

Een cirkeltje boven de I in haar handschrift.
Dit is een lief naïeve meisje, in de zomer gaat ze naar Spanje en laat ze er grote Afrikanen pikken inglijden wanneer ze uit de boten springen. Ze heeft al een kind of binnenkort heeft ze een kind van een Afrikaan welke inmiddels weer een andere paalt.

No Mames | 16-09-14 | 08:34

Lang nagedacht of deze vergelijking ergens ook maar een raakvlak heeft. Er zijn genoeg verwijzingen naar Joden in onze cultuur die vergelijkbare discussie kunnen oproepen. Neem het werk van Charles Dickens en zijn karakters Fagan en Scrooge. Ik ken geen politici die willen dat teksten worden aangepast van deze boeken (laat staan dat iemand dat serieus zou nemen). Toch was het stereotiepe beeld van Joden in zijn werk al in zijn tijd een discussiepunt.

Simon_GS | 16-09-14 | 08:33

Op dat plaatje staat holocaust-Piet, geen joden-piet. De anti-zwarte pieten club wil het slavernij-verleden weer oprakelen. Waarom willen ze dat zo graag?

En als je dat zo graag wil, doe dat dan, maar niet via het besmetten en kapotmaken van een kinderfeest. Zwarte piet heeft niets met het slavernij-verleden te maken.

kloopindeslootjijook | 16-09-14 | 08:31

@eerstneukendanpraten | 16-09-14 | 08:08
Ik vind het erger dat er nu al mafkezen langs de dranghekken staan in Den Haag.
www.telegraaf.nl/binnenland/prinsjesda...
Zouden de 'zeurpieten trouwens ook met eieren naar de gouden koets gaan gooien vanwege die kolonialistische schilderingen?

necrosis | 16-09-14 | 08:26

Nooit het kleuterschoolniveau ontgroeit. Onnozelaars.

natte krant | 16-09-14 | 08:23

Sint moet dit jaar maar met een extra grote boot komen en veel zakken meenemen.

Pierre Tombal | 16-09-14 | 08:23

De pyjama van JP klopt niet.

aap-noot-mies | 16-09-14 | 08:21

Matrix-borden zijn ook zwart.
Die hangen de hele dag maar wat te hangen.
De witte letters zijn de baas.
Die bepalen wat mag en moet.
En dat werkt prima.

Petrus Poortwachter | 16-09-14 | 08:18

De domheid druipt er weer vanaf bij dit Bijlmerdeel van de bevolking. Echt, de logica en argumentatie is zo dom... zooooo dom.
"Zwarte" in het woord zwarte Piet, verwijst niet naar het negroïde ras maar alleen naar de kleur van zijn gezicht, mij is juist op boze toon door negers altijd gezegd dat ze niet "zwart" zijn maar bruin, dus een vergelijking maken wat we zouden doen als Piet was van een ander "ras" zou zijn slaat nergens op.
Daarnaast zijn Joden onderdeel van de midden en bovenklasse en zijn dit altijd geweest, in tegenstelling tot de Quinsy`s en andere negermeneren en mevrouwen die juist de onderklasse bevolken. Onderklasse voelt zich altijd snel gekwetst en heeft altijd de verkeerde informatie voor handen om een juist oordeel te vellen.

Copycrauw | 16-09-14 | 08:13

En dan komen straks ook nog de feministen die Zwarte Pien opeisen, maar noemen hem uiteraard niet Zwart maar Pepernoot Pien om de Kwinsie Kweetjes van de wereld tevreden te houden.
In plaats van een roe heeft Pepernoot Pien een zweepje om het manvolk te mennen, strooien tampons in één of andere hoek en trappen je in je zak.

Dhr. de Wit | 16-09-14 | 08:09

OT

Nieuw topic betreffende aanslag op Kamerlid in het Haagse Kalifaat in 3,2,1...

eerstneukendanpraten | 16-09-14 | 08:08

Zwarte piet kan best een jood zijn en ook ome karel, maar hij blijft natuurlijk wel zwart, schoensmeerzwart en das heel iets anders als negerzwart, want dat is niet echt zwart maar bruin, net als dat wit geschminkte clown niet blank is.

louis6227 | 16-09-14 | 08:07

thorrie | 16-09-14 | 07:56
"Wat het erger maakt is dat de tekenaar een glimlach op het gezicht van een holocaust slachtoffer (gele ster) getekent heeft."

Daaraan kun je ook zien dat de anti-zwartepieten club zwarte piet aan de slavernij-geschiedenis wil koppelen.

kloopindeslootjijook | 16-09-14 | 08:04

Hoocaust-Piet is niet leuk!

*trui weer onderkotst*

eerstneukendanpraten | 16-09-14 | 08:03

@thorrie | 16-09-14 | 07:56
Het shirt is in dit kader ook een directe verwijzing naar de holocaust, het valt me eigenlijk nog mee dat de tatouage op de onderarm ontbreekt.

rara | 16-09-14 | 08:02

Het zou best kunnen dat een Piet jood is. Of moslim. Of hindoe. Of in Sinterklaas gelooft. Of in de bagwan.

Zo gebruikelijk worden er weer dingen aan elkaar geknoopt die geen pepernoot met elkaar te maken hebben.

En om een antwoord op de vraag te geven; nee het had niet uitgemaakt. Zwarte pieten/joodse pieten zouden leuk worden gevonden inzake de traditie van Sint Pindakaas.

kloopindeslootjijook | 16-09-14 | 08:01

Wat hebben joden met sinterklaas te maken?

ca12nag3 | 16-09-14 | 08:00

Als je met je gedachten in het slaven aspect blijft hangen vind ik het een goed punt.

3Xniks | 16-09-14 | 07:57

rara | 16-09-14 | 05:49
Wat het erger maakt is dat de tekenaar een glimlach op het gezicht van een holocaust slachtoffer (gele ster) getekent heeft.
En dat laat weer diep kijken in het gedachtepatroon van de jodenhatende linkse club, waar de tekenaar ongetwijfelt lid van zal zijn.

thorrie | 16-09-14 | 07:56

Dat iedereen die het hier zo kut vindt maar snel het land mag verlaten. Mischien ga ik wel als eerste.

snokkertje | 16-09-14 | 07:56

Dit is toch witte piet?

ikdenkwat | 16-09-14 | 07:52

Weet je wat, we maken er Mocro Piet van.
Die brengt geen kadootjes maar haalt ze juist weg.
Hij doet geen kunstjes maar trapt je met 6 Pieten tegelijk in elkaar.

Rutte (&Samsom): ik kan er ook niets aan doen dat het gedrag van deze Piet in de genen zit.

Nu tevreden?

Fratello | 16-09-14 | 07:42

Zielig en ziek..

Fratello | 16-09-14 | 07:40

Sinterklaas afschaffen ? Prima.
Maar dan wel doorpakken, en als overheid niet meer Sinterklaas spelen voor de mensen die nu zo tegen zwarte Piet zijn.

Rammstein | 16-09-14 | 07:37

Wat een zaaddodende zeikerds zijn die .lui toch. Wereldkampioen vierkante millimeter zeuren. Stampvoeten op topsoprtniveau. WK pruillipjes trekken. EK wie heeft de grootste Calimero hoed op.

Beaulefermier | 16-09-14 | 07:30

Vergis je niet: de zeurnegers hebben dit aangezwengeld maar gaan nu allemaal a la Gario platliggen en wachten (kunnen ze het beste). Wat veel en veel enger is, zijn de bedrijven die Zwarte Piet in de ban doen, de huismoeders die geindoctricineerd worden door NPO, de linkse dagbladen die dit dossier inmiddels zien als GS-pesten want die zijn tegen... Het is een oorlog geworden die niet meer te winnen valt. Anders had Gutmensch Nederland niet al 60 jaar een kamermeerderheid.

de Voorzittert | 16-09-14 | 07:23

En waarom dan geen ISIS-Piet? Compleet met baard, djellaba, bomgordel, bebloed kromzwaard en minstens één afgehakt hoofd in zijn hand...

eerstneukendanpraten | 16-09-14 | 07:18

We hebben 't telkens over Zwarte Piet.

En Sinterklaas dan?

Die blanke, dominante, bejaarde, christelijke, kindminnende overheerser, die bovendien zijn paard verplicht op daken te lopen. Wordt het niet de hoogste tijd om daar eens iets aan te doen?

Wees creatief, en help mee onze Nederlandsche tradities aan te passen aan de moderne tijd! Laten we alle stoomboten achter ons verbranden!!

Sinterpiet | 16-09-14 | 07:17

Die Jodenpiet zou nog wel eens strafbaar kunnen zijn wegens holocaust-parodie. Dieudonne had het niet beter kunnen bedenken.

rara | 16-09-14 | 05:49

JodenPiet....
ZigeunerPiet, HomoPiet. IslamPiet, MokkelPiet, MongoolPiet, DomBlondjePiet, dat is allemaal van een andere orde.
Zwarte Piet is enkel zwart. Had ook rood of groen kunnen zijn, maar hij s zwart.
Wie kan een kleur claimen? Zwarte banden op een auto, kan dat dan wel? Mag dat nog? Zwarte cijfers? Als ik het licht uitdoe, discrimineer ik dan?
Zwart is van ons allemaal.

Schoorsteenveger | 16-09-14 | 03:39

We kunnen overwegen *zwarte* piet te herbenoemen als *luie* piet. Daarin zullen de tegenstanders zich toch moeten herkennen?! Sinterklaas noemen we vervolgens *staat* die het zag en niet overwon. Ik denk aan emigratie naar Friesland, zij willen zich afzonderen van die knotsgekke Hollanders en ik ben het er helegaar mee eens.

INH.30CL | 16-09-14 | 03:27

@Graaf van Egmont | 16-09-14 | 01:39
Volgens mij moest je deze richten aan de honden blaffen.
Maar dit bedoel ik ook min of meer.

miko | 16-09-14 | 02:44

Laat ze lekker terug gaan naar een land met mensen van hun eigen volk. Hebben ze er geen last meer van.

Piet is zwart vanwege de roet. Is roet racistisch? Zijn we daarom overgeschakeld op aardgas? Al die zeurpieten (no pun) hebben gewoon een gebrek aan scheikundige kennis.

jcvjcvjcvjcv | 16-09-14 | 02:41

@Graaf van Egmont | 16-09-14 | 01:40
hahaha,Maar het lukt niet,zit een pens voor. verder dan mijn navel kom ik niet!

@Jim Lovell | 16-09-14 | 01:47
Lief weer van je.

miko | 16-09-14 | 02:34

Laat die malloten toch. In Spaanse kranten, nieuwsuitzendingen en whatever docu gaat het over de gekleurde medemens altijd over NEGROS; niemand stoort zich daaraan.

DANNY3960 | 16-09-14 | 02:33

@sjoost | 16-09-14 | 01:51
WAT?? fascistische huichelarij?
Man, fascisme gaat voor een sterke eenheidsstaat. Een soort menselijke mierenhoop. Niet per definitie anti Semitisch.
En maak je me nu uit voor fascist? Man man wat een zwaktebod. Nergens verdedig ik het, alleen een analyse.
En ja,ik bedoel dus ook arabieren.

miko | 16-09-14 | 02:28

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 01:32
Nee hoor.

miko | 16-09-14 | 02:24

Mijn reactie: Aha! Dus men geeft eindelijk toe dat zwarte Piet geen slaaf was.

gaffelbaard | 16-09-14 | 02:09

-weggejorist-

junk0297 | 16-09-14 | 01:57

miko | 16-09-14 | 01:30

Semieten? Dus je bedoelt ook de arabieren? Ter herinnering, jij noemde als eerste antisemitisme waar het Joden betrof. (miko | 16-09-14 | 01:17) Nu zegt 'ie Semieten... Die typisch fascistische huichelarij weer.

sjoost | 16-09-14 | 01:51

@miko | 16-09-14 | 01:38
Juist, tot je nek kraakt.

Jim Lovell | 16-09-14 | 01:47

Nederlanddraaitdoor | 16-09-14 | 01:31
"gearabiseerde Berbers zijn oorspronkelijk 'semieten'".
Volgens wikipedia.
Dus eigenlijk zijn onze berbervriendjes tegen de berbervriendjes. Weg met ons roepen ze, wij zijn moordenaars roepen ze in de wijk van de vrede, de Schilderswijk.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q...
Moeilijk te begrijpen met een IQ onder NAP.

Jan Dribbel | 16-09-14 | 01:47

miko | 16-09-14 | 01:38
Je wil hem echt na gaan doen hè?

Graaf van Egmont | 16-09-14 | 01:40

miko | 16-09-14 | 01:28
Echt onafhankelijk denken bestaat echt niet. Iedereen beduurt voort op een gedachte die door een ander al bedacht is. En zou hoort het ook. Het houdt de dynamiek in onze hersentjes levend. En later moet daar dan een consensus uitkomen.
Veel mensen denken dat een gedachte die juist het tegenover gestelde wil beweren van wat reeds gangbaar is, wel een onafhankelijke gedachte zou zijn. Is niet. Om tegen een heersende gedachte in te gaan moet met toch echt eerst de gangbare gedachte kennen en er op voortborduren.
*dat het echt laat wordt als ik dit zo nalees*

Graaf van Egmont | 16-09-14 | 01:39

@AbleArcher13 | 16-09-14 | 01:22
*buiging maakt*

miko | 16-09-14 | 01:38

@AbleArcher13 | 16-09-14 | 01:22
*buiging maakt*

miko | 16-09-14 | 01:38

miko | 16-09-14 | 01:28
Dat mensbeeld degradeert de mens tot een robot, een gegeven dat ik simpelweg weiger te accepteren.

de honden blaffen... | 16-09-14 | 01:32

Alle zeurpietnegers mogen ook gewoon terug naar Afrika, net als antisemiet-Arabiertjes ook gewoon naar Gaza mogen. Nederland is wel een beetje klaar met dit gezeik!

Nederlanddraaitdoor | 16-09-14 | 01:31

@sjoost | 16-09-14 | 01:27
Hoeft niet.
Je kunt ook gewoon een hekel hebben aan Semieten.
Daar lopen er hier genoeg van vol.

miko | 16-09-14 | 01:30

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 01:07
Neuh, realiteit.
uiteindelijk neemt ieder weer zijn informatie en paradigma's mee.
Echt onafhankelijk denken bestaat niet volgens mij.
Maar als je daar over door wilde discussiëren was je bij wijle gedachtenspinsel beter afgeweest.
Heeft Joris haar/hem nog niet vrijgelaten?

miko | 16-09-14 | 01:28

miko | 16-09-14 | 01:17

Maar antisemitisme wel alles met fascisme.

sjoost | 16-09-14 | 01:27

Ik houd van Zwarte Piet zoals die altijd tot ons gekomen is met zijn roe en zijn juten zak. En zijn megalomane gestrooi in d'een of andere hoek.
Persoonlijk zou ik geen Piet willen die een slavernij verleden heeft. Dan toch liever een blanke zwart schminken. Want het moet toch vooral een leuk kinderfeest blijven. Kortom ex-slaven: bij mij moet u voor de ballotage commissie verschijnen.

Graaf van Egmont | 16-09-14 | 01:25

Quincy, alle Iraniërs zijn racisten:
3.bp.blogspot.com/-Pc4t4e2T9EE/UmQSG2T...
Hup Quincy, ga naar Teheran om dit onrecht aan te klagen.
Sleep de ayatholla's voor de rechter.

Jan Dribbel | 16-09-14 | 01:25

@miko | 16-09-14 | 01:13
Nee, maar eraan likken gaat net. Cool he?

AbleArcher13 | 16-09-14 | 01:22

Ik speel al jarenlang voor Sinterklaas in dit land van ongekende multicul. Vanaf nu ga ik al mijn Pieten *Quincy* noemen.

INH.30CL | 16-09-14 | 01:17

@sjoost | 16-09-14 | 01:12
Fascisme heeft niks met antisemitisme te maken.

miko | 16-09-14 | 01:17

`JODEN `.. worden kampioen!..... jaalalala...

AlsBoter | 16-09-14 | 01:13

Er zit geen perspectief in dat pamflet.

Jim Lovell | 16-09-14 | 01:13

@AbleArcher13 | 16-09-14 | 00:55
Jij kunt ook aan autofellatio doen?
Cool!

miko | 16-09-14 | 01:13

7,62x39 | 15-09-14 | 23:58
Nou "verwar" jij 'onze' met 'jouw'. Je beschrijft zojuist de fascistische cultuur.

sjoost | 16-09-14 | 01:12

AntiSoof | 16-09-14 | 01:00
Dat valt nog niet mee, de huidige situatie in ogenschouw genomen.

de honden blaffen... | 16-09-14 | 01:08

miko | 16-09-14 | 00:59
Triest wereldbeeld.

de honden blaffen... | 16-09-14 | 01:07

Ik moet dit eerst overleggen met een Joodse negert.

Rien7847 | 16-09-14 | 01:05

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:51
Ok. Nou, dat ze maar gelukkig mogen zijn dan he?

AntiSoof | 16-09-14 | 01:00

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:51
Uiteindelijk is niemand een vrije denker.

miko | 16-09-14 | 00:59

miko | 16-09-14 | 00:37
necrosis, kom er maar in.

Jan Dribbel | 16-09-14 | 00:59

@G. Raayer | 16-09-14 | 00:43
Hoeft niet, gebruiken veranderen, verdwijnen en komen er bij.
mensen die perse de zaak willen veranderen vanwege een politieke agenda zijn niet veel beter dan mensen die Coûte que coûte vast willen houden aan zaken die er op de lange lijst werkelijk niet toe doen.
Man man de helper van een ingebeelde kindervriend moet zwart zijn. Zullen we dan ook weer eens dat schimmelpaard weer zes poten geven? of waren het er acht??
Die piet, in Duitsland is het een uit de kluiten gewassen zwarte geit

miko | 16-09-14 | 00:58

Buiten dat de meeste 'zwarte Pieten' verkleedde vrouwen zijn, is het dagboek van Sinterklaas 1000X maal dikker dan dat van Anne Frank. Daar helpt geen kastanje boom meer aan. Maar de moderne CV's hebben geen roet meer, zoals de oude kolenkachel. De nieuwe generatie 'ex slaven' kent alleen nog maar de luxe van de CV, maar een eigen CV schrijven is al weer iets moeilijker…….Om het 'literair' af te maken iets met tjoekie tjoekie boot op de tjakkie tjakkie rivier of zo, en als ze dat niet begrijpen kunnen ze ook een ezel naaien

Rest In Privacy | 16-09-14 | 00:56

AntiSoof | 16-09-14 | 00:42
Mensen die de beschikking hebben over een gezond boerenverstand laten zich niet hersenspoelen, maar zijn zelfstandig denkende vrije wezens.

de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:51

Als ik moest kiezen tussen pepernoten en matzes wist ik het wel.
Afschaffen dus..

DrGreenthumb | 16-09-14 | 00:50

Kan iemand meteen even een BloksnorPiet fotosoepen? Dan hebben we dat ook meteen maar weer gehad...

Djong | 16-09-14 | 00:50

Dat kleine clubje rassenhetzers wordt o.a. grootgemaakt door jullie Pritt! Ich bin ein Niederlander en hou m'n eigen tradities wel in ere, niemand die daar aan komt.

INH.30CL | 16-09-14 | 00:50

@7,62x39 | 15-09-14 | 23:56
En dan zijn de andere volkeren het volkoren volk waar je de matzes mee maakt???

@AbleArcher13 | 16-09-14 | 00:05
Tja wat zal ik daar op zeggen. Dat gedweep met die holocaust en dat je er geen grappen over mag maken...
ik heb joodse vriende die er minder moeite mee hebben.
Maar goed ik ben de kwaadste niet.
Hierbij iemand anders die zich ook in dit patroon hult. mag deze wel?
www.retailwiki.nl/wiki02/images/REM_20...
Het word hier met de dag politiek correcter.
Ow ow ow geen Grappen over de Joden en de holocaust want dan ben je een antisemiet. Ik heb niks met joden ,nada, geen aversie geen bewondering enkel en alleen voor de individuele persoon die iets goed doet.
het feit dat je in een rol perkament gelooft maakt je nog geen medenobelprijswinnaar.
www.youtube.com/watch?v=ids2nlpX0iA

miko | 16-09-14 | 00:48

In plaats van de negerzoen ben ik van plan om een andere lekkernij op de markt te brengen. Hij lijkt op de negerzoen maar dan met witte chocolade. Ik wil het "blanke ratten" noemen. Zou daar markt voor zijn?

McSnor | 16-09-14 | 00:46

miko | 16-09-14 | 00:27

verdomd, je hebt gelijk. En wij gaan hem afschaffen??

G. Raayer | 16-09-14 | 00:43

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:37
Tja. Voor mij bestaat er geen 'soort mensen'. Er zijn wel mensen die geïndoctrineerd zijn met het ene of het andere verhaal. Wij mensen zij ALLEMAAL geïndoctrineerd. Gehersenspoeld dus. Dáár gaat het om. (Volgens mij dan he)

AntiSoof | 16-09-14 | 00:42

7,62x39 | 15-09-14 | 23:58

nee, in de J/C betekenis, het is de 3e pilaar van Europa. De Joden verschillen in de interpretatie van Jezus; zij zagen hem vooral als een politiek figuur

G. Raayer | 16-09-14 | 00:41

@Jan Dribbel | 16-09-14 | 00:26
Ow en het is Natrix natrix.
kleine letter net als bij necrosis.

miko | 16-09-14 | 00:37

AntiSoof | 16-09-14 | 00:32
Het probleem is niet Quincy, maar de imbecielen die hem serieus nemen, en over blauwe Pieten gaan praten.
Dat soort mensen kun je ook wijs maken dat islam vrede is...

de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:37

@Jan Dribbel | 16-09-14 | 00:26
Ringslangen sissen niet die bellen

miko | 16-09-14 | 00:37

De Godwinpiet waarvan je wist dat ie zou komen

ZonderNaam | 16-09-14 | 00:32

Maar, eerlijk gezegd. Ik, als Nederlander heb als Christen dat hele bijgeloof in de St. Claes en zijn Pietjes helemaal niet nodig. Ik vond het al altijd raar.
Eigenlijk een puntje voor Quinci.
Dus.

AntiSoof | 16-09-14 | 00:32

Tijd voor the purge anarchy, the Dutch edition.
Wat een ongelooflijk zuigende zeurpieten..

Bassie B | 16-09-14 | 00:32

@G. Raayer | 15-09-14 | 23:56
Als Zwarte Piet een onderdeel is van onze cultuur hoe kan het dan zijn dat de neger het niet is?
Of ga je ook met het gelul komen dat het roet is?

miko | 16-09-14 | 00:27

Ik wordt zo flauw van zo'n flauw onderwerp.
Daarom nog een flauwe: het is bruingetint, het sist en komt veelvuldig in Europa voor:.....
Het is de Natrix Natrix.

Jan Dribbel | 16-09-14 | 00:26

@7,62x39 | 16-09-14 | 00:00
Maar Marcouch is PVDA, Marokkijn en Islam aanhanger. Kun je nagaan hoe ver heen die buurt al is.

miko | 16-09-14 | 00:26

@7,62x39 | 15-09-14 | 23:54
Als of er kadootje door de schouw word gegooid.

miko | 16-09-14 | 00:23

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:07
Exactly, they came to our country to fight windmills...

Petrus Poortwachter | 16-09-14 | 00:17

Nog nooit van een joden-piet gehoord , suggestieve stemmingbedenker/maker met je " wat als " redenatie waar je graag een reactie op wilt. Bij deze.

ja,diedus! | 16-09-14 | 00:16

Het is een zionistisch complot. Om de gulle gever zwarte piet te kapen en hem joods te maken. Pure marketing.

Wim Venijn | 16-09-14 | 00:15

Een Joodse Piet zou ik nog wel vertrouwen. NafferPiet daarentegen...

Djong | 16-09-14 | 00:13

@de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:07
Goh, interessant.
Wat zou er nou nog meer niet bestaan (hebben?) Waar leidt dit toe? De waarheid is zo naakt.

AntiSoof | 16-09-14 | 00:13

Ik ga nu iets onthullen, het is al laat, dus het moet kunnen.
Psst, Quincy, Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan niet.

de honden blaffen... | 16-09-14 | 00:07

@miko | 15-09-14 | 23:55
Jij begrijpt het niet. Dat was ook al te zien aan die kamp-foto die je hier plempte.
Maar goed, maakt niet uit.

AbleArcher13 | 16-09-14 | 00:05

"Kinderen leven in een rijke fantasiewereld die ze nodig hebben om hun latere leven te vormen en de gulle goedheiligman met zijn donkere/duistere bedienden maken daar een belangrijk deel van uit."
O? Is dat zo? Doe eens even bewijzen die stelling?

AntiSoof | 16-09-14 | 00:04

Hoe intelligent ben je om als volwassene een eeuwenoud kinderfeestje te bekritiseren als discriminerend.
Kinderen leven in een rijke fantasiewereld die ze nodig hebben om hun latere leven te vormen en de gulle goedheiligman met zijn donkere/duistere bedienden maken daar een belangrijk deel van uit.
.
Kritikaster, kijk eens in de spiegel en stel jezelf de vraag waarom ben ik nu hier in deze comfortabele positie waar ik echt niets te kort kom?

Winkelman | 16-09-14 | 00:01

In ben het er niet mee eens om zwarte Piet zo te politiseren.
Men doet zoiets gewoon niet. Dáár gaat het om. Maar ja. Invulling enzo he. Het ego. Mensen? Vreselijk. Jammer, maar zo denk ik erover. Wat een getrut zeg.

AntiSoof | 16-09-14 | 00:00

Jan Dribbel | 15-09-14 | 23:57
Voor politici is bekogelen nog te goed.

7,62x39 | 16-09-14 | 00:00

G. Raayer | 15-09-14 | 23:56
Joden maken deel uit van onze cultuur? Ja, als traditionele zondebok. Omdat ze onze-lieve-Heer vermoord hebben.

7,62x39 | 15-09-14 | 23:58

Verdikkeme. Pauw werd RETE interessant, in de laatste minuten.. *zucht*

blandurego | 15-09-14 | 23:57

7,62x39 | 15-09-14 | 23:54
Marcouch bekogeld in de vreedzaamste wijk van Den Haag?

Jan Dribbel | 15-09-14 | 23:57

@Kapitein Stijlvol | 15-09-14 | 23:47
Of met matzes, die droge zooi.
Niet te vreten alleen als je ze drenkt in,,.... nee laat ik dat maar niet zeggen.
Zwarte humor word hier allang niet meer gewaardeerd door de moralfags.

miko | 15-09-14 | 23:57

miko | 15-09-14 | 23:55
Wel het uitverkoren volk ja!

7,62x39 | 15-09-14 | 23:56

Joden maken deel uit van onze cultuur, die door de Neofascisten en hun handlangers uit alle macht kapot gemaakt wordt. De negers niet en zullen dit ook nooit worden, netzomin als de moslims. De Joden kunnen dus in Nederland met deze aanval die geleidelijk door de Neofascisten oftewel de pvdararab tegen hun opgevoerd wordt niet langer ontkennen en als wakeup call gebruiken. Asscher, de opperkapo, is al weer bezig met lijsten samen te stellen, zodra hij de Sinterklaarliedjes herschreven heeft. Herschrijven, doe ie graag nl....

G. Raayer | 15-09-14 | 23:56

@AbleArcher13 | 15-09-14 | 23:46
Huh?
Volgens mij zie jij iets wat er niet is.
Joodse volk beste op aarde?
zal best, mooi,en verder?
Ik persoonlijk houd me niet zo bezig met het ophemelen van een volk. hoe goed ze er ook uitspringen in het algemeen er zijn altijd genoeg kloodtzakken om je groen en geel aan te ergeren.

miko | 15-09-14 | 23:55

Nou, ik zit helemaal klaar voor het nachttopic.

7,62x39 | 15-09-14 | 23:54

Filmtip: Bamboozled (2000).

Notarislamp | 15-09-14 | 23:53

@Nekbaard | 15-09-14 | 23:51
Nee, maar de piet wel om ons tot slaaf te maken van het financiële systeem.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 23:53

Jodenpiet kwetsend voor joden? Belachelijk!
Jodenpiet moet helemaal geen jood voorstellen!
Die ster komt omdat hij uit de schoorsteen is gevallen op zijn hoofd! En die grote neus is omdat hij daarmee eerst is blijven hangen aan een uitstekend stuk metselwerk.

Swedish Chef | 15-09-14 | 23:53

Vreemd vergelijk. De slachtingen vonden in Afrika onderling plaats. De overlevende verliezers werden vervolgens als slaven aan de hoogste bieder verkocht. Evenzogoed heeft Nederland een kwalijke rol gespeeld in de handelsketen.
.
Ik zie niet hoe dit alles relevant is in het heden. Er is gebroken met dit verleden door ons handelen te veranderen. Wet, woord, daad. Einde verhaal.
.
Als je na zo'n vijf generaties nog "slachtoffer" bent. Tsja, dan ben je ofwel knettergek, danwel op geld uit. Beiden varianten moet je laten schreeuwen, maar niet al te serieus nemen.
.
Het grootste deel van de wereld viert Sinterklaas overigens niet. Wellicht een beter heenkomen?

Parel van het Zuiden | 15-09-14 | 23:51

mompelt iets met fractional reserve banking en daar zou de goed heilig man zich vast toch niet mee bezig houden?

Nekbaard | 15-09-14 | 23:51

Jodenpiet lijkt me een prima idee, die strooit tenminste met diamanten in plaats van kleffe pepernootjes!

Kapitein Stijlvol | 15-09-14 | 23:47

@miko | 15-09-14 | 23:24
Onzin. De Duitsers, of eigenlijk de Saksen, hadden hun superieure capaciteiten kunnen tonen door de Joden te beschermen in plaats van ze massaal te doden. Dit hebben ze nagelaten dus het Joodse volk is nog steeds het beste volk op aarde. Veruit.
Dat anderen zwaar geïrriteerd raken door hun afzeik-mentaliteit is logisch, maar geen reden voor genocide.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 23:46

Zwarte piet is geen jood. Zoals hij ook geen neger is trouwens. Een betere analogie zou geweest zijn: wat als niet negers maar joden zouden zaniken over zwarte piet. Dat zwarte piet antisemitisch zou zijn. Nou, dan zou dat net zo goed onzin zijn.

Wat als negers zouden zeggen dat kritiek op Israël racistisch is?

7,62x39 | 15-09-14 | 23:44

Niemand die ooit de vraag stelt waarom nu net weer de blanke al zijn bezittingen weg moet geven aan wildvreemde?

miko | 15-09-14 | 23:43

Enige wat ontbreekt, is een moslimpiet.
Inclusief kromzwaard en hoofddoekje. (m/v anders krijg je dat gezeik van feministen).
En als je stout bent geweest, hakt ie je kop eraf.
Voor een hele klas stoute kleuters heeft ie de bomgordel om je op te blazen.
Destijds was zwarte piet waarschuwing voor het gevaar van een moor. Nu beetje actueel maken, en het echte gevaar duiden.

Wim Venijn | 15-09-14 | 23:37

Zwart-Racisme-Jood-Hitler-Girl Power

Meer smaken kennen we tegenwoordig niet meer.
Iedere discussie draait stuk op deze dooddoeners.
Teveel oppervlakkigheid, te weinig creativiteit.

Het echte racisme kan gedijen bij zoveel ophef over kruimelracisme.

Lolo rosso | 15-09-14 | 23:37

" Hoor wie klopt daar kind'ren,
Hoor wie klopt daar kind'ren.
Hoor wie tikt daar zachtjes tegen 't raam.

't Is de Gestapo zeker,
Die verdwaald is zeker.
'k Zal eens even vragen naar zijn Ausweis.

De Sicherheitsdienst, de Sicherheitsdienst
Brengt ons vanavond een bezoek
En strooi dan wat Zyklon-B
In d' één of and're hoek.

.
.
.
Sicherheitspolizei kom maar binnen met je knecht
Want we zitten allemaal even recht
Misschien heeft U nog even tijd
Voordat U weer naar Polen rijdt

Kom dan ook even bij ons aan
En laat je treinwagon maar buiten staan.

En we zingen en we springen en we zijn zo blij
Want er zijn geen Arische kind'ren bij

En we zingen en we springen en we zijn zo blij
Want er zijn geen arische kind'ren bij

King of the Oneliner | 15-09-14 | 23:34

Wie is de auteur van de tekening?

Zit hij soms in de hoek van de Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers van Slavernij in Suriname?

De voorzitter van die stichting presteerde het om het te hebben over de "nazaten van Anne Frank".

Een enorme blunder van deze voorzitter, Roy Groenberg, die kennelijk niet wist dat Anne Frank vermoord is voordat ze nazaten had.

Hij figureerde in dit topic onder de naam Godwinpiet.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...

Hier de tekst van zijn *ahum* redevoering.
stichtingeerenherstel.files.wordpress....

Toen haalde Groenberg er ook al op een idiote manier joden bij, niet alleen via de *nazaten van Anne Frank* maar ook in de vreemde zin *Terwijl de gemeente Amsterdam zich terecht zorgen maakt om de beveiliging van haar Joodse burgers op allerlei gebieden, is zij ook bezig met de voorbereidingen om Sinterklaas en zwarte piet te ontvangen*.

En dit was zijn godwin: *Voorzitter, heeft u zich ooit afgevraagd wat de nazaten van Anne Frank ervan zouden vinden als Kanselier Angela Merkel hen zou proberen wijs te maken dat de Shoah een Duits kinderfeest of traditie was, waarbij het gas uit Groningen er gewoon bij hoorde?*.

Lewis Lewinsky | 15-09-14 | 23:33

@jan-lul-de-behanger | 15-09-14 | 23:27
Een soort a-sociale werkplaats dus....

necrosis | 15-09-14 | 23:30

In veel gemeenten is de slavernij al lang weer ingevoerd. Dan heet het tegenprestatie voor een uitkering waar mensen ook al hun hele leven het maximum aan premie voor hebben betaald. Dus wat zeuren die lui toch.

jan-lul-de-behanger | 15-09-14 | 23:27

As is verbrande turf. Zo kan je nog veel meer dingen verzinnen. Laat ze maar eens het verleden achter zich laten. Waarom zijn de Joden wel succesvol terwijl die tragedie korter geleden gebeurt is? Nog steeds last van het trauma van je overgrootmoeder Quincy en consorten?

Sadomassochristus | 15-09-14 | 23:27

@panadol | 15-09-14 | 23:15
Siegheiligman,.... hij is goed.

miko | 15-09-14 | 23:25

Wellicht moeten we maar een soort traditie invoeren dat er ooit een Nederland bestond zonder zeurpieten en zeikstralen.

namensmijnhond | 15-09-14 | 23:25

@AbleArcher13 | 15-09-14 | 23:16
Maar ze waren ongeveer de eerste die met een merknaam op hun borst liepen.

miko | 15-09-14 | 23:24

Het was dan geen jodenpiet maar een jodenshimon.

polt | 15-09-14 | 23:19

Als je dit als vergelijkingsmateriaal wilt gebruiken zou de echte piet dus een jute broek moeten dragen, geen schoenen aan hebben en een ontbloot bovenlijf met minimaal 100 zweepslag-striemen, en we zouden hem dan nikker-piet moeten noemen.

Bugsy Malone | 15-09-14 | 23:19

Ik word er zo moe van.
En je weet gewoon dat de halfzachte burgemeesters met regenboogpieten, paarsepieten of jodepieten komen.

Ik ben echt bang dat binnen nu en 5 jaar de traditie word aangepast.

Wat zal het volgende zijn? Geen vuurwerk meer bij oud en nieuw? Oh wacht..

HaagseSkieldah | 15-09-14 | 23:16

@Terpetijnzeikert | 15-09-14 | 23:13
Toch hebben ze best veel ervaring met het dragen van goedkope kleding.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 23:16

Jodenpiet en Hitlerklaas de siegheiligman?
De vergelijking gaat redelijk snel mank, maar sommige mensen willen gewoon niet snappen dat sinterklaas voor niemand een racistische lading had tot een kleine groep harde schreeuwers uit de antiracismelobby zich erop stortten. Want kennelijk was het echte racisme om te bestrijden op.

panadol | 15-09-14 | 23:15

Volstrekt idiote tekening. Een jood draagt geen ZARA kleding, veel te goedkoop voor ze.

Terpetijnzeikert | 15-09-14 | 23:13

SinterKLAAS, zwartePIET, kaatseBALLEN, peperNOTEN, DE ZAK, de roe(de), staf. Nog niks van femini gehoord?

viridis | 15-09-14 | 23:13

Ga maar mee met die witte meneer.

pietvanvliet | 15-09-14 | 23:04

Vergezocht maar in deze discussie waar alles er aan de haren wordt bijgetrokken en dan plausibel lijkt, weer een nieuw dieptepunt. De bodem is nog lang niet bereikt. Weg met ons! Belasting betalen en bek houden, voor je kijken doorlopen etc etc

flat out | 15-09-14 | 23:03

Wat nou Godwin etc?
De Jaffapiet heeft keer op keer bewezen bijdrage te leveren aan de maatschappij waarin hij leeft. Amsterdam zonder Joden? Vergeet het! Alle Joodse immigranten zijn netto bijdragers aan Amsterdam en zo aan heel Nederland. Goed,'t blijven rare vogels maar ja, dat zijn we allemaal.

JaffaPiet +1

Lepo | 15-09-14 | 23:00

De bedenker en maker van dit onnozele kinderachtige A4-prikseltje heeft op de eeste plaats veeeeeel te veel lege vrijetijd. Op de tweede plaats een zeeeeer laag IQ. Misschien in z'n jeugd uit een klapperboom gevallen? Geraakt door 'n vallende kokosnoot? Teveel plofkip gekluifd? Te lang in de felle zon geluierd?

appelvink | 15-09-14 | 22:59

Even die Piet op de pica *zwart* inkleuren en je hebt Sheriff-Piet, helemaal niets mis mee.

Boris die Sauertopf | 15-09-14 | 22:57

@Smarties | 15-09-14 | 22:26
'Als zwarte piet niet zwart is maar wit, dan komt hij mijn kinderfeestje niet binnen.'

Als Zwarte Piet maar in de verte iets met negers te maken had, kwam ie bij MIJ niet binnen.

Petrus Poortwachter | 15-09-14 | 22:56

De meeste nederlanders zijn al honderden jaren zelf slaaf geweest. Soms ook van moorse piraten dus. Maar ook in eigen land. Onderbetaald, hard en bruut werk, dansen naar de pijpen van de meester/landheer en vroeg en pijnlijk doodgaan. Mensen van adel die dus wel vaak ergens iets met slavenhandel hadden schenen vaak in het zuiden of z-oosten van nederland te vertoeven. Amsterdam was een machine. Daar bleef je natuurlijk ver uit de buurt van. Maar wat ik dan altijd zo schattig vind, is dat straatarme nederlanders, zonder stamboom of noemenswaardige opleiding, zich gaan verontschuldigen voor DE SLAVERNIJ. Alsof zij er iets mee te maken hebben. Ze hebben echt geen idee.

de grote Anti | 15-09-14 | 22:56

necrosis | 15-09-14 | 22:52

duidelijk

Centauri3 | 15-09-14 | 22:55

@necrosis | 15-09-14 | 22:47
necruprecht?

miko | 15-09-14 | 22:54

@Centauri3 | 15-09-14 | 22:50
Met jou?
Nee!

necrosis | 15-09-14 | 22:52

Ik stel voor dat we mensen die serieuze problemen hebben met onze tradities en deze mogelijk als traumatisch ervaren, op alle mogelijke manieren assistentie verlenen om dit land zo snel mogelijk te verlaten.

Petrus Poortwachter | 15-09-14 | 22:51

necrosis | 15-09-14 | 22:47

coïtus ..?

Centauri3 | 15-09-14 | 22:50

ik ziet daar godverdomme een pietje uit je neus hangen.

Kill KILL KILL kill

Centauri3 | 15-09-14 | 22:46

@een maffiabaas | 15-09-14 | 22:36
Ik zie wel slavernij ja. De Hollandse loonslaaf die het hele klaagkamp bekostigt.

Lijkt me logisch... | 15-09-14 | 22:45

... O wacht verkeerde topic

Centauri3 | 15-09-14 | 22:45

Dit is de oplossing! Niet meer die toch wat weerstand opwekkende donkere Piet maar een vriendelijk karakter waarvan elke Nederlander weet dat deze hardwerkend en -als je goed bent- uitermatend vrijgevig kan zijn. En een kartakter die Sint ook financieel wat kan bijstaan in moeilijke tijden. IK BEN VOOR!!!

Lepo | 15-09-14 | 22:44

Whaha

LeakyLeak | 15-09-14 | 22:44

Wat doen ze moeilijk? Jodenpiet Cohen liep jaren snoepgoed te strooien voor zeurpieten in A'dam...

dlseth_ | 15-09-14 | 22:44

1 woord: OPGEKALIFATERD

Centauri3 | 15-09-14 | 22:43

Als ze zoveel energie steken in een baan als deze belachelijke ondernemingen hadden ze gezamenlijk genoeg geld om zwarte piet weg te kopen. Maar die huilies missen dat stukje werkmentaliteit nu eenmaal. Geen leiders maar zeikerds

Tonska | 15-09-14 | 22:42

Ook sneu dat de maker denkt dat je joden alleen afbeeld met sterren en blauw-wit gestreepte kamppyjamas

roflastc | 15-09-14 | 22:42

euhm ,wat een kolderieke Godwin dit. De Word art artiest weet geloof ik niet dat het sec om traditie gaat. Wat dat betreft zijn er zeker een hoop joodse zaken die wij met rust laten want: traditie, koeltoer etc. Piemeltjes van babys knippen bijvoorbeeld.

roflastc | 15-09-14 | 22:40

Erg orgineel is ie niet, die jodenpiet:https://twitter.com/Wolfje_/status/268446477657980929

de honden blaffen... | 15-09-14 | 22:39

Weetje wat het is. Er is hier geen slavernij toch? Ziet iemand slavernij? Nee.

een maffiabaas | 15-09-14 | 22:36


Deze krijgt dan ook een wat andere betekenis:

Daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt zacht geklopt, daar wordt aan de deur geklopt, wie zou dat zijn.....

knehmoo | 15-09-14 | 22:36

Hele verheerlijking van multicul knuffelende pedobischop mag afgeschaft. Na de nodige huilie huilie iets leukers bedenken aub.

De Vage Nar | 15-09-14 | 22:36

<3 Jodenpiet

Lepo | 15-09-14 | 22:35

Joden Piet is een Piet onder de Joden.
Zwarten Piet is een Piet onder de Zwarten

Zwarte Piet is een Piet onder de Hollanders

nomenklatura1 | 15-09-14 | 22:34

Natuurlijk was de negerhandel en de daarop volgende slavernij een grote ramp. Was dat nooit gebeurd dan waren ze lekker in Afrika blijven zitten en hadden we nu niet met die zeiknegerds gezeten die kinderen lastig vallen middels zwarte Piet.

gratias | 15-09-14 | 22:33

En fictieve tradities tellen niet.

Lijkt me logisch... | 15-09-14 | 22:32

Mocht de Joden Piet hem toch worden, dan vraag ik bij deze patent aan op de volgende liedtitels:
"Zie ginds komt de stoomjood", "Hoor wie koopt daar kind'ren", "Daar wordt aan de deur verkocht", "Zie het goud glimt door de bomen" en "De smous van Sinterklaas".

De waard zijn gast | 15-09-14 | 22:31

Alles is inmiddels al gezegd de afgelopen twee jaar.
Hun punt is duidelijk. Maar we trekken ons er geen reedt van aan.

Feit: sommige mensen vinden Zwarte Piet een racistisch fenomeen. De meeste mensen niet.

Aangezien we nog steeds in een democratische samenleving wonen (...) kunnen we hier nog heel lang over doorzeuren, maar de meerderheid bepaalt.

Ik kan alleen maar hopen dat de "Hollandse" bevolking nog eventjes in de meerderheid mag blijven.

Lijkt me logisch... | 15-09-14 | 22:30

Hoe een onschuldige kindertraditie nu wordt misbuikt door allerlei zielige figuren is echt dieptriest

kingKnossos | 15-09-14 | 22:30

Door de mislukte luchtlanding in Arnhem is een blijkbaar en harde kern fascisten achter gebleven die door middel van zielige posterplak campagnes aandacht willen geven aan hun failliete gedachtegoed.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 22:29

Nooit iemand horen klagen over Jodekoeken of Jamaicaanse rumbonen. Negerzoenen daarentegen....

DeDatumEnTijd-> | 15-09-14 | 22:27

Muxje | 15-09-14 | 22:20
Als zwarte piet niet zwart is maar wit, dan komt hij mijn kinderfeestje niet binnen. Of ben ik nu racistisch?

Smarties | 15-09-14 | 22:26

Zwarte Piet is een fantasiebedenksel, net zoals bijvoorbeeld Peter Pan en Allah.
Alleen maak ik mij over de aanhangers van laatstgenoemde zorgen.
Veeeeeeel, heel veel zorgen.
Zeg maar het verschil tussen een loopneus en ebola ....
En eh, graag die miljoen moslims omruilen voor Joden.
En dat zeg ik met alle respect voor de Joden.
Joden worden na WO II nog steeds massaal verraden door Nederlanders.
Sjaalom!!! Want het is koud buiten.

dennis8704 | 15-09-14 | 22:26

Zwarte Piet is eigenlijk een neger en Sinterklaas is eigenlijk een Turk. Ze nemen hun eigen werk mee en als het werk op is gaan ze weer naar huis.

Ik snap wel waarom dit de agenda van een zeer grote groep uitvreters niet dient.

netniet | 15-09-14 | 22:25

Best een goed idee. Een jodenpiet.

JOOOODEN - piet. JOOOODEN - piet.

Ja dat gaat m worden

hearair | 15-09-14 | 22:23

"Zou deze Piet ook niet afgeschaft worden?"
Want? Is 'ie al aangeschaft dan?
"Zou men hier ook zeggen: Het is onze traditie?"
Want? Zijn wij nu de Duitsers?

De waard zijn gast | 15-09-14 | 22:22

Misschien komen er dit jaar wel extra Zwartepieten mee die die zeurzwarten even met de roe een paar ferme patsen willen uitdelen. "die stout is de roe" de overheid, de rechtbank en de kinderbescherming zijn daar nooit over gevallen, dus mag het ;)

En tweede optie is deporteren naar spanje.
Ontvoering naar Spanje is rond de feestdagen ook toegestaan. Want als je echt vervelend bent geweest, was dat ook nog een optie.

De politiek en de rechtbank moeten zich hier niet mee bemoeien, het is een volksfeest. Laat het aan de Sint en zijn pieten over gaat al eeuwen goed.

toetanchamon | 15-09-14 | 22:21

+e

pendajo | 15-09-14 | 22:20

Deze grappenmakers draaien de zaken om. Er is geen Jodenpiet omdat de aanwezigheid van Joden en de shoa langdurig met onze cultuur verweven is. Er is geen Jodenpiet met jodenster omdat onze kinderfeesten niet de intentie hebben om te grieven. Er zal dus ook nooit de noodzaak zijn om een Jodenpiet van de ene op de andere dag uit onze cultuur te snijden.

Zwarte Piet bestaat al lang, en heeft *nooit* de intentie gehad om te grieven. Dat sommigen dit nu als grievend ervaren is een vrij recente ontwikkeling. En ik zie op termijn Zwarte Piet ook wel veranderen. Geef het tijd. Maar ga niet met een grote bek eisen dat wij ons wel weer (voor de zoveelste keer) naar jullie nukken zullen schikken.

Muxje | 15-09-14 | 22:20

Wat een zwakzinnige verglijking. Ik pas er voor negers uit te leggen wat een godwin is.

pendajo | 15-09-14 | 22:20

'Graag uw reactie'

En nu opsodepieteren. Met je Jodenpiet.

medusa324 | 15-09-14 | 22:19

Niet kosher...

lustkapper | 15-09-14 | 22:19

Meneer heeft z'n twitterpagina op privé gezet ofzo. Krijg je de aandacht, is het weer niet goed.

gare stapeldekker | 15-09-14 | 22:18

Het ergste is; diegene die deze stompzinnige piet/jood vergelijking bedacht heeft denkt vast dat het heel clever is.
Is niet zo. Echt niet.
Nooit heb ik als roomblank jochie gedacht dat zwarte pieten negers waren. Sterker, toen Winston van drumles een keer voor piet mocht spelen bij de jaarlijkse sinterklaas viering vond ik dat cheaten en niet kunnen om dat hij Surinamer was. Iedereen mocht wat mij betreft zwarte piet zijn behalve negers. Dus, ondanks Quincy en deze Piet=Jood-idioot ga ik negers ook niet opeens zielig vinden. Fuck you.

Mike Oxlong | 15-09-14 | 22:18

Tis jammer dat 'we' tegenwoordig zo nodig politiek correct moeten zijn, en dat er op de hele wereld niemand zit te wachten op medelanders die de hele dag op hun uitkering zitten te wachten, maar, mocht die handel weer opbloeien dan zou ik het wel weten.

Petrus Poortwachter | 15-09-14 | 22:17

-joden hebben nooit hun soortgenoten aan slavenschepen verhandelt .
-joden lopen ook niet overal in onze maatschappij te speuren naar toespelingen of verwijzingen met een schijnbaar discriminerende of denigrerende toon .
- joden bekleden in het dagelijks leven vaak leidinggevende posities en zullen ook niet gaan drammen als dat in rolbevestigende spelen bevestigd word .

kortom ook deze maloot neger-en , please

sparrow | 15-09-14 | 22:16

Steinway | 15-09-14 | 22:12

Denk even aan het vrouwenquotum

francisca van jole | 15-09-14 | 22:15

Stel dat de Sint een nieuwe Piet zoekt. Dan kunnen we de volgende advertentie verwachten.

VACATURE

Voor ons traditioneel bedrijf zoeken wij een enthousiaste

Bisschopsassistent

Alleen blanke mannen komen voor deze functie in aanmerking.

Steinway | 15-09-14 | 22:12

Ach, over 50 jaar is heel Europa een groot zwarte Pieten nest.
Arm, berooid en kaalgevroten.

Boobystrap | 15-09-14 | 22:11

de Speld heeft gelijk. De NSB piet, de Sebrenica piet, de politionele piet, de zwarte piet en nu de jodenpiet.
de Isis piet volgt.

ristretto | 15-09-14 | 22:10

Wat erg allemaal weer, wat is de zwarte medemens weer zielig. Ze willen laten blijken dat ze een minder beschermde soort voelen als de Joden en lijken niet goed te kunnen verkroppen dat de hollocaust zwaarder weegt dan de slavernij. Zouden ze jaloers zijn en willen ruilen? Het zijn allemaal zelf racisten! Nog even over de vermeende gierigheid van Joden. Het is vele malen beter om verantwoord met je eigen verdiende geld om te gaan dan om het geld dat je middels een uitkering is toegestopt te verbrassen aan onozelheden als petjes, gympies en glimmertjes.

down | 15-09-14 | 22:10

Het is vanavond lampegietersavond in Veenendaal, Renswoude, De Klomp, Elst en Rhenen.
Een eeuwenoude traditie die in de zeventiende eeuw is ontstaan.

Daar is (dikke) Piet al heel lang verdwenen, nu zuipen we gewoon bier en Vodka. #PROOST!

www.utrechtse-heuvelrug.city-map.nl/03...

Onze man in Mockba | 15-09-14 | 22:09

Kalief Nicolaas en Petrus de Jood.
Heel hedendaagsch heur.

Boobystrap | 15-09-14 | 22:08

Wat een verachtelijk volk is het toch, die anti zwarte piet nazi's. Om te kotsen.

AbleArcher13 | 15-09-14 | 22:08

Het idee onder de anti-pieten is dat de slavernij van Afrikanen vele malen erger was dan de Holocaust van de Joden. Die Holocaust was maar kinderspel, de slavernij dat was pas erg.
Maar iedereen heeft meer medelijden met de Joden en niet met de afro-slaven.
Daarom doen ze zo ziekelijk met hun „piet-jood-tekening”.
Het geeft het extreme militante „ikbenzieligerdanderestenikwilgeldzien- complex” aan.

asylumstreetspanker | 15-09-14 | 22:05

Heel erg dat we in een land leven waar dit soort discussies aan de orde van de dag zijn, hoe lang gaat het nog duren voor de maat echt vol is en we ons actief gaan verlossen van de overheersing van al dat gespuis i.p.v. met ze in discussie te gaan ?

francisca van jole | 15-09-14 | 22:03

Wie niet springt die is geen Piet!

paulvink | 15-09-14 | 22:03

Zwarte Piet is niemand minder dan een moor (= islamiet)
Al die tijd hebben we een onwetend een IS adder aan onze borst gekoesterd? En die andere gasten die zich onterecht vergelijken met Zwarte Piet en nu bij bosjes Afrika ontvluchten snakken in feite naar een her-kolonisatie.

Eppo | 15-09-14 | 22:03

Iets wat niet bestaat hoef je ook niet af te schaffen.

lady blabla | 15-09-14 | 22:01

De vergelijking gaat niet op, next.

carramba | 15-09-14 | 22:00

an Leul | 15-09-14 | 21:34
Ongeveer net zoveel als dat er koninginnen in de soep gaan.

hero_of_heaven | 15-09-14 | 21:59

iedereen vond negers vroeger eng en toen verzonnen ze dit om te zorgen dat ze geaccepteerd werden.

hugeau | 15-09-14 | 21:59

Flikker alsjeblieft een eind op, sorry ik kan het niet politiek correcter brengen.

SmegmaSmeer | 15-09-14 | 21:58

ik zie me al voor me
de euforie van de persoon
die dit verzon
moet hebben gedacht 'wat zal iedereen me slim vinden'
'en als ze het niet met me eens zijn, zijn het racisten'
verdomd, wat makkelijk.
je wint nooit, maar verliezen doe je voor jezelf ook niet

hugeau | 15-09-14 | 21:56

Had vanochtend ook zo'n Joods / Surinaamse Piet aan mijn deur staan. Sinterklaas valt vroeg dit jaar.

Bo Dreksma | 15-09-14 | 21:55

Op de wijs van zie ginds komt de stoomboot, en verwijzend naar het Turkse schip Mavi Marmara dat de blokkade van Gaza trachtte te doorbreken:

'Zie ginds komt de haatboot in Gaza weer aan,
hij brengt ons raketten,
ik zie ze al staan.

Hoe waaien de bomgordels,
al heen en al weer,

Hamas staat te lachen,
en roept ons reeds toe:

Allahu Snackbar, wai vrede, ja tfoe'.

malang | 15-09-14 | 21:55

Ik heb nog vragen:

1) Vergelijkt de tekenaar nou onze Goedheiligman met een nazibeul of Hitler?

2) Hebben joden altijd zo'n geel sterretje gehad?

3) Draagt zwarte piet altijd kettingen en wordt door sint met de zweep bewerkt, of hoe erkent de tekenaar dat zwarte piet een slaaf van sint is? ( in vergelijking met de gele ster?)

4) Zou zijn jodenboot dan niet eerder wegvaren richting oosten ipv naar ons toe komen?

thorrie | 15-09-14 | 21:54

Goeie column inderdaad van Stephan Sanders in VN over het kapen van slachtofferschap door de derde generatie in de watten gelegde Marokkaanse moslimjongeren.

Peyronie | 15-09-14 | 21:54

Wij hebben een uiterst multicultureel feestje, waar een Turkse bisschop de werkgever is van donkere Noord-Afrikanen (die in Europa, dankzij het ooit bezette Spanje, bekend stonden als bloeddorstige en slavendrijvende Moren), en wie krijgen er weer een godverredommewin naar hun hersens door een stel ongeletterden die zich verlekkeren in hun slachtofferrol van een slavernijverleden uit een tijd dat hun opa's nog niet eens testiculair aangemaakt waren?

De blanke Nederlander! Want schuld zullen we hebben, en afkopen zullen we het, of de geschiedenis van de aangelulde schuld nu klopt of niet.

Poen. Daar is alles om te doen.

ZKH EénOog | 15-09-14 | 21:53

En om het ook voor de jubelende, multicultureel bewogen, moreel verheven en geschiedvervalsende linkse Gutmensch in het juiste historische perspectief te plaatsen:

"Slavery was practiced everywhere even before the rise of Islam, and black slaves exported from Africa were widely traded throughout the Islamic world. Approximately 18 million Africans were delivered into the Islamic trans-Saharan and Indian Ocean slave trades between 650 and 1905." www.britannica.com/blackhistory/articl...
Komt uit de alom gerespecteerde Britannica encyclopedie.

Chiant | 15-09-14 | 21:51

De tegenstanders van zwarte Piet radicaliseren in hoog tempo. Het is nu wachten op de eerste die zich met bomgordel naar de intocht begeeft.

KingScarGill | 15-09-14 | 21:50

Wat een vergelijking... Ik wist niet dat een donkere huidskleur een religie is.

De Nieuweling | 15-09-14 | 21:50

L0L,
hop, vol gas er tegenaan,
Piet=slaaf=neger=discriminatie=stout=oproer=GS=Quinsy=jood=godwin=PVV=racisme=antisemitisme=Hitler.

Zwarte Piet & Holocaust

Piet valt vast nog wel aan meer gruwelijks te koppelen zijn,
ik ben benieuwd,
vol verwachting klopt mijn hart..

vander F | 15-09-14 | 21:50

Maken we er een blauwe piet van gaan de blieppies zeiken.
1.bp.blogspot.com/-o1FgLMJk5Gc/TyFxmT2...
A propos, zijn die sus en wis boeken al aangepast. wat Willy was een partij razisties!

miko | 15-09-14 | 21:49

Houd. Eens. Op.

Le Roi | 15-09-14 | 21:49

Ja, zo lusten we er nog wel een paar: Hitler Piet en Mussolini Piet samen op boot naast Mussrt Piet en Goebbels Piet.
Wat een argumentatie van die lulhannes.

Conan de Rabarber | 15-09-14 | 21:47

Een jood in een concentratiekamp of een zwarte aan een ketting is inderdaad fout ja , verder nog ?

nemeton | 15-09-14 | 21:46

Past eigenlijk heel goed in de Nederlandse traditie dat geweeklaag over helemaal niks.

Rest In Privacy | 15-09-14 | 21:46

Mijn God. Leert Nederlandsch. Jodenpiet is 1 woord, niet 2. En die piet zou inderdaad OOK NIET afgeschaft worden. Geheel correct. En nou opsouten.

zmooc | 15-09-14 | 21:46

Na Quinsy wéér iemand die zuchtig op zoek naar aandacht is

Tobi | 15-09-14 | 21:46

Ik begrijp het niet.

lillendvleesch | 15-09-14 | 21:46

De zwartepietenhaters blinken wel uit in achterlijkheid, hè?
Stelletje mongolen.... hou nou maar op!
Misschien moet die wet voor Zwarte Piet er inderdaad maar komen.

Schietmijmaarlek | 15-09-14 | 21:45

Besneden rothond Piet.

Cummie de Swappert | 15-09-14 | 21:44

De afbeelding is toch meer een weergave van een Duitse traditie. Misschien kunnen ze bij Frau Merkel aan haar lelijke kop gaan zeuren...

Petrus Poortwachter | 15-09-14 | 21:44

Nog ff en z'n gaan Obama ook nog zwart maken met die Pietenhetze.......

Onze man in Mockba | 15-09-14 | 21:44

Heeft totaal niets met zwarte piet te maken.
.
Achterlijk!

Graftak | 15-09-14 | 21:43

Bij een discussie of debat heb je 2 partijen nodig die redelijke argumenten naar voren brengen en luisteren naar die argumenten.

De Quincyhoek, doet echter niet aan debateren. Zij houden een een monoloog. Onsamenhangend, redeloos en indruisend tegen de wetten van de logica.

Hen een platform geven is waarde schenken aan het waardeloze. Zij verdienen geen enkele legitiemiteit.

Statler en Waldorf | 15-09-14 | 21:43

Jodenpiet zou nooit bestaan. Moos of Bram daarentegen...

ZKH EénOog | 15-09-14 | 21:41

@Chiant | 15-09-14 | 21:34
Dat was een smurf toch?

miko | 15-09-14 | 21:41

Een Jood kan toch helegaar geen Piet zijn, Joden geven niks weg.

gare stapeldekker | 15-09-14 | 21:41

Ok, goed idee. Zwarte piet niet weg, maar nieuwe pieten erbij. Joden-Piet, Feyenoord-Piet, PSV-Piet
Maar de Joden-piet moet wel Rood-Wit hoor...

Godwin jezelf maar.

thorrie | 15-09-14 | 21:41

Vreselijk. Kan het nog onsmakelijker en randdebieleriger

Ergea | 15-09-14 | 21:40

Zie de halve maan schijnt Door de bomen, matzes staakt uw wild geraas.

badlegerig | 15-09-14 | 21:39

De kerstman moet ook niet kunnen overigens.
- foute BMI-veel pens
- dat rode jasje is stiekum verwijzing Rode boekje van Mao
- die baard herbergt allerlei enge virale infectieziektes
- rendier Rudolf met rode neus is zwaar aan de drank

Eppo | 15-09-14 | 21:38

Wat zijn er toch ongelooflijk domme mensen in dit land.

Mesmer | 15-09-14 | 21:38

Jodenkoek kun je nog gewoon kopen. Maar negerzoenen niet meer.

très cool | 15-09-14 | 21:37

Duurde toch nog lang voor deze Godwin... Maar laten we deze Godwin dan wel beslissend maken; degene die Godwint verliest het debat; altijd zo geweest.

Sabbey | 15-09-14 | 21:37

Onze post-Calvinisten zullen zich er weer aan laven, heeeerlijk dat lijden! Oh wat lijden ze mee met de zwarte, verdrukte en alles wat vertrapt is. Dus weinig kans dat dit stopt. Ze zijn verslaafd geraakt aan het "onthutst" en "geschokt" zijn over futiliteiten, een beetje zoals de volkeren onder zich "onthutst" voelen als ze rioolbladen lezen. De broodnodige shockvalue om zich mens te voelen en zich ergens druk over te maken.

Copycrauw | 15-09-14 | 21:36

Dat hele kleine clubje komt hier aan aandacht anders niks tekort. Ik blijf zeggen, we kunnen ze veel beter doodzwijgen.

Lewis | 15-09-14 | 21:36

Ik snap het verband enzo niet echt bij deze...

Rodekool | 15-09-14 | 21:36

Mijn god. Hoe dom/creatief moet je zijn om zo'n drogreden te bedenken?

Eugene Lury | 15-09-14 | 21:35

Oh, nee, niet een -godwin- pietwin. De Gario-drammers annex pietenhaters halen nog snel alles uit de kast. En das niet voor niks. Nog even en het cultuurerfgoedhoekje van notabene de VN staat aan de kant van Zwarte Piet en Sint, tenminste als onze politici niet laf buigen en nog snel Piet door de witte verf rollen.
'Dit jaar is echter het (Nederlandse) dossier Sinterklaasfeest ingediend bij het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE/OCW). VIE moet dit dossier goedkeuren zodat het geplaatst kan worden op de Nationale Inventaris Immaterieel Erfgoed. Deze inventaris is een formeel uitvloeisel van de ratificatie in 2012 door Nederland van het UNESCO verdrag inzake bescherming van het Immateriële erfgoed in de wereld uit 2003. Plaatsing van het Sinterklaasfeest op deze nationale inventaris houdt ook een identificatie en beschrijving in van het feest zoals het vandaag de dag wordt gevierd en op basis waarvan het conform het verdrag zou moeten worden behouden en beschermd. Door de beweging die nu in gang is gezet willen tegenstanders van Zwarte Piet voorkomen dat Zwarte Piet zoals die nu bestaat als zodanig beschreven wordt en als 'beschermd' op de inventaris komt. Overigens is het Sinterklaasfeest inclusief Zwarte Piet al wel op de Belgische nationale inventaris geplaatst.
Hoe populair is het Sinterklaasfeest in Nederland?

Volgens een landelijke enquete door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE), gepubliceerd in 2010, staat het Sinterklaasfeest op nummer 1 van de Top Honderd aan Nederlandse feesten en tradities ' www.meertens.knaw.nl/cms/nl/nieuws-age...

seven | 15-09-14 | 21:34

Die gierige jodenPiet houd alle cadeautje voor z'n eige.

Bertus Brulbroek | 15-09-14 | 21:34

Vraag m'n leven lang al af, hoeveel joden gaan er in een jodenkoek.Iemand ?

Jan Leul | 15-09-14 | 21:34

Altijd maar weer de Joden erbij slepen.. Smakeloos gewoon.
Zwarte Piet is een gulle man....

Ommezwaai | 15-09-14 | 21:34

slavernij was inderdaad fout. Nu zitten we hier opgescheept met een heel leger werkloze, drammende zeurpieten.
Overigens gaat de vergelijking niet op, joden geven namelijk nooit cadeautjes aan een goj.

--sql error-- | 15-09-14 | 21:34

[kabouter Lui-modus] "Ik word hier zo moe van!" [/kabouter Lui-modus]

Chiant | 15-09-14 | 21:34

Dit is niet onze traditie.
.
Dit is appels met peren vergelijken.

Graftak | 15-09-14 | 21:33

Piet is niet Jood, maar Zwart. Niets 'wat als'.

StYxX | 15-09-14 | 21:32

te makkelijk deze.. next pls..

Interpoolbal | 15-09-14 | 21:32

Ik zou Piet graag willen ruilen voor de kopvodden en de mannen met mutsen in jurken.

Robertski | 15-09-14 | 21:32

Ah. Het klassieke 'zie ginds komen de treinen uit het oosten weer aan' argument.
Ga. Toch. Fietsen. Stelen.
Stelletje subsidiesponzen.

JosVerbeek | 15-09-14 | 21:31

Koen en oorspronkelijk denkwerk, +1

HoogToontje | 15-09-14 | 21:31

De intentie van de tekst is ambigu. Wat wordt er nou bedoeld? Is het een aanklacht tegen Joden of een klacht van Joden? Confuus, maar misschien ligt dat aan mij. ???

Dhr. de Wit | 15-09-14 | 21:30

Hebben die lui niets anders te doen werken bijvoorbeeld. ZIJKERS zijn het. Alles laten zoals het al honderden jaren is punt uit. Enhe die Quisy opsluiten graag spoort niet. Enhe voor de andere beroeps racisme roepers LNDKL. (loop naar de kloten)

dwar | 15-09-14 | 21:30

Neus of Goudpiet.

Wynardtage | 15-09-14 | 21:30

Sint klu klux klaas, als we de boel toch moeten aanpassen laten we dan maar tegemoet komen aan het vermeende racisme waarvan de sint beticht wordt.

chiel_labiel | 15-09-14 | 21:29

Domme lul.. dat is totaal iets anders man

Alien88 | 15-09-14 | 21:29

Daar heb ik vroeger nooit kados van gekregen.

Bill le Koek | 15-09-14 | 21:28

neger-en

Svarga | 15-09-14 | 21:27

Mijn reactie: Schenk deze ''Weg-met-ons'' muggenzifterij geen aandacht. Zoeken beroepsazijnpissers zoals Quinsy wel iets anders om aandacht te zoeken.

Wc-kip | 15-09-14 | 21:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland